Toon posts:

[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:04

De virtuele provider Youfone start nog deze maand met zijn tv-dienst. Het bedrijf biedt een basispakket van 21 zenders die klanten van de provider maandelijks kunnen aanvullen met 5, 10 of meerdere zenders.

Naast het zenderaanbod bestaat de dienst uit onder andere functies als begin gemist, tot zeven dagen terugkijken, opnemen en pauzeren. YoufoneTV is onderdeel van TV & Internet en van Alles-in-1. Bij dit laatste pakket van 39,95 euro zijn 23 live-zenders in hd en Fox Sports 1 Eredivisie inbegrepen

YouFone meldt de komst van zijn tv-aanbod in een e-mail aan klanten vrijdag. Op termijn breidt het bedrijf zijn tv-dienst uit met meer zenders, films en series, is YouFoneTV ook op laptops en pc's te bekijken en komt er een on-demanddienst, zo belooft YouFone. Daarnaast is er een Smart TV-app in ontwikkeling.

Website

Nieuwbericht Tweakers

Huawei-platform? (oud nieuwsbericht)

Voorwaarden

Zenderoverzicht

Nieuwsbrief:
Binnenkort ook YoufoneTV, internet en vast bellen!
Deze maand kun je bij Youfone naast Sim Only ook gebruik maken van TV voor thuis, tablet en smartphone. Daarnaast leveren wij binnenkort op elk adres de snelst mogelijke internetverbinding en indien gewenst ook vaste telefonie.

Met de nieuwe TV dienst kijk je thuis of onderweg en op meerdere apparaten een ruime keuze aan programma’s, films en series van topkwaliteit. Het basispakket van minstens 21 zenders kun je eenvoudig met 5, 10 of meerdere zenders maandelijks uitbreiden en aanpassen. Daarnaast kun je onbeperkt gebruik maken van interactieve diensten zoals begin gemist, terugkijken, opnemen en pauzeren.

ACTIE: Alle Sim Only klanten krijgen € 19,95 extra korting

Probeer het TV & Internet of Alles-in-1 pakket de eerste zes maanden voor maar €19,95. Daarna is het €39,95. Na 1 jaar is het maandelijks opzegbaar. Alleen Sim Only klanten ontvangen nog eens €19,95 extra korting!

Waarom Alles-in-1 van Youfone?
• Live TV op televisie, tablet en smartphone
• Meer dan 23 live zenders in HD
• 100 extra zenders, series & films
• Gratis Fox Sports 1 Eredivisie
• Gratis 7 dagen terugkijken
• Gratis opnemen en pauzeren
• Vast internet met snelheid tot 100 Mbit/s
• Goedkoop vast bellen per seconde

Als je geen gebruik maakt van vast bellen, kies dan voor het TV & Internet pakket.

Binnenkort eindeloos veel meer!
• Nog meer zenders, films en series
• Ook YoufoneTV op laptop en PC
• Geen TV-ontvanger nodig met Smart TV App
• Nieuwste films in Online Videotheek

Zodra YoufoneTV beschikbaar is ontvang je een e-mail en kun je direct gebruik maken van de actie.
Pakketten:

TV App (iOS en Smart TV apps komen later) - €9,95 per maand.

- Eerste maand gratis
- Maandelijks opzegbaar
- 21 live zenders
- Vele extra zenders, series & films
- Kijk op 2 apparaten tegelijk
- Gratis 7 dagen terugkijken
- Inclusief begin gemist
- Inclusief opnemen & pauzeren
- Gratis toegang tot Video on Demand

TV Thuis - €14,95 per maand

- Na 12 maanden opzegbaar
- 23 live zenders
- Gratis FOX Sports Eredivisie 1
- Inclusief begin gemist
- Inclusief TV-ontvanger voor thuis
- Inclusief TV app voor tablet & smartphone

TV & Internet - eerste 6 maanden €19,95 (daarna €39,95)

- Eerste 6 maanden € 20,- korting
- Internetsnelheid tot 100 Mbit/s
- Gratis WiFi-modem
- 23 live zenders
- Inclusief FOX Sports Eredivisie 1
- Inclusief begin gemist

Alles-in-1 - eerste 6 maanden €19,95 (daarna €39,95)

- Eerste 6 maanden € 20,- korting
- Internetsnelheid tot 100 Mbit/s
- Gratis WiFi-modem
- 23 live zenders
- Inclusief FOX Sports Eredivisie 1
- Inclusief begin gemist
- Bellen tegen een vast laag tarief

Welke apparatuur krijg je?

Tv decoder: SDMC DV8119 of SDMC DV8219
Modem: Experiabox V8 of V10

[Voor 30% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-02-2018 20:27]

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 12:35
KPN-platform of een ander? En als het niet KPN is, wat dan wel?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
De techniek is misschien wel goed, maar het gaat om de Youfone organisatie waar je als klant mee te maken hebt.
Ik heb me een aantal jaren geleden met enig juridisch geweld van deze club weten te verlossen.
Ik raad iedereen aan om de antecedenten van Youfone/Webcasso/DirectPay even te checken voordat je met ze in zee gaat.

• WhySoSerious?
Doane schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 06:49:
KPN-platform of een ander? En als het niet KPN is, wat dan wel?
Ja nog niet echt duidelijk, in een oud nieuwsbericht hebben ze het over een Huawei-platform.

[Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 09-09-2017 15:24]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:59
Dit perbericht is wat minder oud en ook Telecompaper hintte al op een vervolg van de activitetiten van Mobicross na de overname door Youfone:

https://www.youfone.nl/pe...en-tv-aanbieder-Mobicross

Dus ga maar uit van KPN WBA inkoop, maar wel met eigen platform. Zoals bijvoorbeeld ook Online, Fiber, T-Mobile etc. doen. TV streams komen dan van KPN BCS en worden op eigen platforms bij de klant afgeleverd op de decoder.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• WhySoSerious?
Website is inmiddels live met de prijzen. Ik ben wel nieuwsgierig wat voor apparatuur je krijgt, kan daar niet niets over vinden.

Hmm raar hier niet beschikbaar op poscode 8915. Er ligt hier gewoon glasvezel.

[Voor 24% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-09-2017 10:53]

• Barre73
Zoals verwacht is wel duidelijk dat het KPN netwerk is. Dat staat ook letterlijk ergens. Wel de eerste aanbieder die de mogelijkheid geeft om alleen TV af te nemen zonder verplicht internet. Erg bijzonder.

Apparatuur:
Modem/router: Experiabox V8 (staat ergens bij de installatiehandleiding Internet)
TV decoder is me nog niet helemaal duidelijk maar dit is wel de eerste decoder waarbij ik zie dat het mogelijk is deze te verbinden met je Wifi netwerk. Of dat altijd even goed werkt is een tweede maar dat het direct vanuit het menu van de decoder kan is zeker baanbrekend.

Verder werken ze op dezelfde manier als NLE. Geen verschillende abonnementen qua snelheid maar gewoon altijd de maximale snelheid van je verbinding (tot 100 Mbit dan) voor één bedrag.

MAAR: zo te zien niet leverbaar via FttH, maar alleen via koper (VDSL).
Ik heb een FttH aansluiting en een koperaansluiting. Die laatste haalt max 9 Mbit. Op mijn postcode wordt aangegeven dat het produkt niet leverbaar is.
Op andere postcodes in het dorp (met hogere kopersnelheden) kan het wel.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Is de Experiabox dezelfde versie als de NLE box die je krijgt? Zo ja, is dit wel een optie om te nemen omdat ze goedkoper nu zijn in vergelijking met NLE.

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
De TV App van Youfone heeft alleen nog geen cast mogelijkheden.

Tevens is deze maandelijks opzegbaar maar dat moet via een ticket gebeuren via my youfone.

Dus echt TV kijken op Tablet of Telefoon.

• alwaysleft
chris-drielsma schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:07:

Tevens is deze maandelijks opzegbaar maar dat moet via een ticket gebeuren via my youfone.

Dan is KPN Play en Knippr een veel betere optie ;)

• Barre73
alwaysleft schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:07:
Is de Experiabox dezelfde versie als de NLE box die je krijgt? Zo ja, is dit wel een optie om te nemen omdat ze goedkoper nu zijn in vergelijking met NLE.
Als het echt de Experiabox V8 is dan is dat de oude versie van die van NLE. Die leveren standaard de V10 die in veel opzichten beter is. En een gratis WiFi versterker erbij.
Dus nee, de V8 is verouderd en zeker niet te vergelijken met de V10 van NLE.
V8: matige wifi en minder krachtige processor
V10: krachtiger, 6 antennes (3 voor 2.4 Ghz en 3 voor 5ghz), onderstuening voor gastnetwerk en andere zaken.

[Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 16-09-2017 11:34]

• WhySoSerious?
chris-drielsma schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:07:

Smart TV app komt ook nog.

• Barre73
Dat zou commercieel niet slim zijn. Voor 5 euro meer (14,95) kan je een TV-only abonnement nemen met een decoder. Dat abonnement zouden ze feitelijk de nek omdraaien als er een smart TV app zou komen of een chromecast ondersteuning op de app.

• WhySoSerious?
Barre73 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:32:
[...]

Dat zou commercieel niet slim zijn. Voor 5 euro meer (14,95) kan je een TV-only abonnement nemen met een decoder. Dat abonnement zouden ze feitelijk de nek omdraaien als er een smart TV app zou komen of een chromecast ondersteuning op de app.
Maar veel mensen willen niet zo'n brakke decoder, prima alternatief net als de CI+ Module ;)

[Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-09-2017 11:38]

• alwaysleft
Barre73 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:27:
[...]

Als het echt de Experiabox V8 is dan is dat de oude versie van die van NLE. Die leveren standaard de V10 die in veel opzichten beter is. En een gratis WiFi versterker erbij.
Dus nee, de V8 is verouderd en zeker niet te vergelijken met de V10 van NLE.
V8: matige wifi en minder krachtige processor
V10: krachtiger, 6 antennes (3 voor 2.4 Ghz en 3 voor 5ghz), onderstuening voor gastnetwerk en andere zaken.
Slechte zaak :P :Y

• Barre73
WhySoSerious? schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:34:
[...]

Maar veel mensen willen niet zo'n brakke decoder, prima alternatief net als de CI+ Module ;)
Laten we niet meteen oordelen over de te gebruiken hardware als we nog neit weten welke dat is.
De Arcadyan decoders van KPN/Telfort/XS4all/NLE werken wat mij betreft super en (bij mij iig) probleemloos. Vind ik zelf veel fijner dan via een app streamen naar de TV. Nog los van de beeldkwaliteit die dat op mijn UHD 43" TV oplevert.
Een app direct op mijn smart-TV zou al beter zijn, mits deze goeie beeldkwaliteit heeft.

Ieder zijn voorkeur. Maar ik rekende even vanuit het belang van de provider. Dat lijkt niet heel logisch zoals ik al zei.

• WhySoSerious?
Dat is ook weer zo, maar de meeste decorders zijn brak :+ Ja ik ben ook wel benieuwd naar de Smart tv app. Vooral beeldkwaliteit inderdaad en heb je dan ook de opties zoals opnemen, 7 dagen terug kijken enz?.
Premium pakketten
De Regionale omroepen kun je kosteloos toevoegen aan je zenderpakket.
Erotiek On Demand is niet beschikbaar bij het TV App abonnement.
Sportzenders zijn niet beschikbaar bij het TV App abonnement.
Laatste twee dan wel weer jammer.
Youfone komt volgende maand beschikbaar via apps voor modellen Smart TV-internettelevisies van de merken LG en Samsung. Op een later tijdstip komen er ook apps van andere televisiemerken met een Smart TV-platform.
http://www.totaaltv.nl/ni...-tvkijken-zonder-decoder/

Nou ja volgende maand maar een mandje gratis uitproberen, als mijn LG tv de app in de store heeft. :P Dit is voor de tv boven ook wel handig, maar dat is een Philips smart tv.

Bij Cashback XL trouwens al cashback mogelijk op Alles-in 1: Internet, TV en bellen, Internet + Bellen
en Internet + TV.

[Voor 121% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-09-2017 13:04]

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13

kronolith

[EDIT]

Voor deze prijs durf ik dit wel een jaartje te proberen. Ik heb afgelopen zaterdag besteld, vandaag werd het pakket met hardware bezorgd. De modem betreft inderdaad een experiabox v8. De tv-ontvanger blijkt simpelweg een android-box te zijn, deze om precies te zijn: http://en.sdmctech.com/product/quad-core-ott-stb_139.html. Het lijkt er op dat hier simpelweg de Youfone app op geïnstalleerd is. Misschien wel leuk om eens te kijken in hoeverre er een ander ROM op te flashen is. O-)

Volgens de bijgevoegde brief gaat mijn abonnement in op 25-09-2017, volgens My Youfone gaat mijn abonnement in op 16-10-2017. In ieder geval werkt het zaakje nu nog niet, maandag nog maar eens proberen! Ben heel erg benieuwd :+

[Voor 13% gewijzigd door kronolith op 20-09-2017 17:10]

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Vandaag is mijn abonnement dan ingegaan. Eerste indruk is positief; het werkt in ieder geval :+

Mijn vorige abonnement had ik bij KPN afgesloten. Daar haalde ik de volgende snelheden:

Nu, met Youfone, haal ik dit:

Komt nog niet in de buurt van de beloofde 100 Mbit/s dus, maar wellicht dat de snelheid na het inregelen nog wat omhoog gaat. Ik hou het in de gaten.

Ben ook positief over die "tv-decoder". Werkt erg prettig en snel, wel merk je dat je naar webstream zit te kijken (bij het 'zappen' moet je even een seconde bufferen). Kwaliteit van de stream is goed!

[Voor 7% gewijzigd door kronolith op 25-09-2017 17:37]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:51

slaay

Natuurbeleven.com

kronolith schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:34:
Vandaag is mijn abonnement dan ingegaan. Eerste indruk is positief; het werkt in ieder geval :+

Mijn vorige abonnement had ik bij KPN afgesloten. Daar haalde ik de volgende snelheden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Komt nog niet in de buurt van de beloofde 100 Mbit/s dus, maar wellicht dat de snelheid na het inregelen nog wat omhoog gaat. Ik hou het in de gaten.

Ben ook positief over die "tv-decoder". Werkt erg prettig en snel, wel merk je dat je naar webstream zit te kijken (bij het 'zappen' moet je even een seconde bufferen). Kwaliteit van de stream is goed!
Welke intrainwaarden geeft je modem aan?

Dich bis echt unne foëzen haas

• kronolith

kronolith

[EDIT]

slaay schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:13:
[...]

Welke intrainwaarden geeft je modem aan?
Actual Data Rate 4669 (Kbps.) 38754 (Kbps.)
Attainable Rate 11469 (Kbps.) 40961 (Kbps.)

• Barre73
kronolith schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:51:
[...]

Actual Data Rate 4669 (Kbps.) 38754 (Kbps.)
Attainable Rate 11469 (Kbps.) 40961 (Kbps.)
Dus die speedtest was met Wifi neem ik aan? Aangezien je modem aangeeft dat je actual rate 38 mbit is maar je speedtest geeft 24 aan...

De beloofde 100 kan je niet halen omdat je modem aangeeft dat de maximaal haalbare snelheid 40 is. En dat haalde je bij KPN wel (bijna).

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Barre73 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:56:
[...]

Dus die speedtest was met Wifi neem ik aan? Aangezien je modem aangeeft dat je actual rate 38 mbit is maar je speedtest geeft 24 aan...

De beloofde 100 kan je niet halen omdat je modem aangeeft dat de maximaal haalbare snelheid 40 is. En dat haalde je bij KPN wel (bijna).
Ik heb zowel Wifi als bekabeld geprobeerd, hier zit nagenoeg geen verschil tussen. Zojuist nogmaals een aantal keer getest en de snelheid is - in vergelijking met gisteren - iets omhoog gegaan. Ik ben er tevreden mee hoor, download toch nauwelijks :)

• WhySoSerious?
kronolith schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:08:
Voor deze prijs durf ik dit wel een jaartje te proberen. Ik heb afgelopen zaterdag besteld, vandaag werd het pakket met hardware bezorgd. De modem betreft inderdaad een experiabox v8. De tv-ontvanger blijkt simpelweg een android-box te zijn, deze om precies te zijn: http://en.sdmctech.com/product/quad-core-ott-stb_139.html. Het lijkt er op dat hier simpelweg de Youfone app op geïnstalleerd is. Misschien wel leuk om eens te kijken in hoeverre er een ander ROM op te flashen is. O-)

Volgens de bijgevoegde brief gaat mijn abonnement in op 25-09-2017, volgens My Youfone gaat mijn abonnement in op 16-10-2017. In ieder geval werkt het zaakje nu nog niet, maandag nog maar eens proberen! Ben heel erg benieuwd :+
Grappig dat ze een android kastje sturen. Kun je android gewoon gebruiken of hebben ze dat dicht gemaakt? Heeft o.a. Netflix 4K staat hier:

http://www.digitaltvnews.net/?p=29844

Er komt blijkbaar toch geen tv app, erg jammer.
KAN IK DE TV APP OOK INSTALLEREN OP MIJN TELEVISIE?
Dat kan alleen als je ook een TV-ontvanger van Youfone hebt. Als je nu alleen het TV App pakket hebt, kun je via MyYoufone een TV-ontvanger aanvragen. De duur van de overeenkomst wordt dan wel aangepast naar 1 jaar. Als je het TV Thuis pakket kiest, zit de TV-ontvanger er al bij.
https://www.youfone.nl/kl.../tv-app-installeren-op-tv

[Voor 25% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-10-2017 00:01]

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-03 16:45
Ben heel benieuwd of de apk te extracten is van het android kastje. Dan heeft dus iedereen een app voor android tv.

• WhySoSerious?
miikit schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:56:
Ben heel benieuwd of de apk te extracten is van het android kastje. Dan heeft dus iedereen een app voor android tv.
Is dit niet de app in de Google play store staat?

Google Play: YoufoneTV

• miikit
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-03 16:45
Is dit niet de app in de Google play store straat?
even gekeken. Deze is niet met afstandsbediening te besturen, dus lijkt me niet.

[Voor 28% gewijzigd door miikit op 03-10-2017 19:01]

• kronolith

kronolith

[EDIT]

WhySoSerious? schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:49:
[...]

Grappig dat ze een android kastje sturen. Kun je android gewoon gebruiken of hebben ze dat dicht gemaakt? Heeft o.a. Netflix 4K staat hier:

http://www.digitaltvnews.net/?p=29844

Er komt blijkbaar toch geen tv app, erg jammer.

[...]

https://www.youfone.nl/kl.../tv-app-installeren-op-tv
Ik kan de app afsluiten, waardoor ik in de Android Launcher kom. Helaas lijkt het erop dat er een hoop functionaliteit uitgesloopt is. Er staat niks op, behalve de Youfone App. Als ik vervolgens een usb-stick met een aantal .apk's erop (YouTube, Netflix) erin stop, kan hij niks met de apk's. Hij opent ze niet. Als iemand tips heeft hoe ik dit werkend krijg; graag! :+

Tevens wil ik best eens kijken hoe ik die tv app van de box kan kopieren. Ik kan confirmeren dat het inderdaad een andere app is dan die in de Playstore. Hij werkt een stuk fijner! Ik heb hier alleen geen ervaring mee, dus misschien dat iemand daarmee kan helpen?

• WhySoSerious?
kronolith schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Ik kan de app afsluiten, waardoor ik in de Android Launcher kom. Helaas lijkt het erop dat er een hoop functionaliteit uitgesloopt is. Er staat niks op, behalve de Youfone App. Als ik vervolgens een usb-stick met een aantal .apk's erop (YouTube, Netflix) erin stop, kan hij niks met de apk's. Hij opent ze niet. Als iemand tips heeft hoe ik dit werkend krijg; graag! :+

Tevens wil ik best eens kijken hoe ik die tv app van de box kan kopieren. Ik kan confirmeren dat het inderdaad een andere app is dan die in de Playstore. Hij werkt een stuk fijner! Ik heb hier alleen geen ervaring mee, dus misschien dat iemand daarmee kan helpen?
Dan heb je APK Installer en APK Extractor nodig, maar ook die moet je dan installeren via een APK of Google Play Store. Google Play Store of een internet browser staat er zeker ook niet op?

[Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-10-2017 00:48]

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Haha, nee, dat werkt dus niet. Er staat verder helemaal niks op, alleen dus de Youfone App en een File Explorer.

• jshoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-03 10:58
Ik ben benieuwd of het Android kastje een beetje prettig werkt en hoe de beeldkwaliteit is.
Is het een goede vervanger voor de TV van KPN of Telfort, als je bij een internet (glasvezel)verbinding van hun je eigen router wilt blijven gebruiken en geen gedoe wilt met (VLAN) instellingen e.d.? Youfone TV werkt immers op elke internetverbinding.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:11
kronolith schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik overweeg ook over te stappen naar Youfone, hoe tevreden ben je nu, een maand later?

• kronolith

kronolith

[EDIT]

koksie schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:51:
[...]
Ik overweeg ook over te stappen naar Youfone, hoe tevreden ben je nu, een maand later?
Nog steeds erg tevreden. Internetsnelheid is iets omhoog gegaan de afgelopen weken (40/4) en is tot nu zeer stabiel. TV werkt prima en snel, beeldkwaliteit kan ik niet vergelijken.

Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is de Experiabox v8. Ben een v10 gewend (KPN) en dit is wel een achteruitgang. Wifi bereik is merkbaar minder goed.

• hager1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-12-2022
wifi bereik is drama om eerlijk te zijn.

ik heb 2 tv ontvangers erop aangesloten via wifi.
regelmatig vastlopers terwijl alles max 8 meter van het modem verwijderd is zonder muren enz.

nu alles toch maar bedraad aangelegd.
nadeel wat ik ook ondervind is dat er geen standaard netflix app op zit. ik heb nog geen smart tv en heb uit nood mijn xbmc box maar weer aangesloten. beeld qualiteit hiervan is echter ook niet optimaal.

al met al prijs qualiteit bedraad prima. wifi laat erg te wensen over.

• koksie
hager1 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:52:
wifi bereik is drama om eerlijk te zijn.

ik heb 2 tv ontvangers erop aangesloten via wifi.
regelmatig vastlopers terwijl alles max 8 meter van het modem verwijderd is zonder muren enz.

nu alles toch maar bedraad aangelegd.
nadeel wat ik ook ondervind is dat er geen standaard netflix app op zit. ik heb nog geen smart tv en heb uit nood mijn xbmc box maar weer aangesloten. beeld qualiteit hiervan is echter ook niet optimaal.

al met al prijs qualiteit bedraad prima. wifi laat erg te wensen over.
Dank je voor je respons. Hoe is de wifi kwaliteit voor gebruik op laptop, tablet en telefoon? Is dat wel ok, of is ook daar het bereik belabberd? Dan zou ik een extra AccesPoint moeten aanschaffen en daar zit ik niet echt op te wachten...

• koksie
kronolith schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:09:
[...]

Nog steeds erg tevreden. Internetsnelheid is iets omhoog gegaan de afgelopen weken (40/4) en is tot nu zeer stabiel. TV werkt prima en snel, beeldkwaliteit kan ik niet vergelijken.

Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is de Experiabox v8. Ben een v10 gewend (KPN) en dit is wel een achteruitgang. Wifi bereik is merkbaar minder goed.
Dank je voor je reactie. Ik zit nu bij Ziggo met een Horizon box maar betaal de hoofdprijs. Ik ben dus daarom op zoek naar een goedkoper alternatief. Kan de Experiabox v8 wel pauzeren en uitgesteld vanaf het begin kijken?

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Mijn appartement is niet heel groot, waardoor ik met de v8 alsnog wel overal bereik heb. Wel merk ik dat ik, bijvoorbeeld, op mijn slaapkamer met de v8 3 streepjes bereik heb, waar ik met de v10 altijd overal vol bereik had.

De v8 is alleen het modem, daar kijk je verder geen tv mee. Daarvoor gebruik je het meegeleverd android-boxje. Pauzeren, vanaf het begin kijken en opnemen werkt allemaal zoals het zou moeten.

• bscc
  • Laatst online: 07-01-2022

bscc

http://www.bscc.nl/

@kronolith

Hmm ben eigenlijk wel benieuwd naar de optie voor herhalingen kijken.
Is dat net als bij KPN en partners/tussenpersonen? Zeg maar in de gids en dan 1 druk op de knop?
En kan je alles terugkijken of alleen bepaalde programma's?

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ik heb geen ervaring met het kijken van TV bij KPN, ik kan je dus niet vertellen of het hetzelfde werkt. Maar er zit inderdaad een tv-gids functie op, waarin je tot 6 dagen terug kan bladeren en programma's kan terugkijken. Ik heb het net even getest en alle zenders die in mijn pakket zitten kan ik tot 6 dagen terugkijken.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:35
Zijn er al mensen met youfone ervaringen?
Hoe snel is het internet? Echt 100Mbit down en is de upload geknepen tot 10 Mbit of staat ie maximaal open?

Hoe werken de tv ontvangers? Zijn ze traag met omschakelen naar een andere zender? Is er een netflix app op?

Kan je via een app ook op afstand tv kijken , dus buiten je netwerk en hoelang worden opnames bewaard? Kan je ook op afstand opnemen?

• TrackNow
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-08-2019
Ik kan er wel wat over vertellen. Internet werkt prima, 100Mbit haal ik niet, zit nu op de 40 maar dat zou meer kunnen zijn, dus is even afwachten of dit verbeterd. Overigens ondervind ik geen problemen met de snelheid, ook niet met wifi.

Qua TV zijn er wat plussen en minnen.

Plus:
Goed beeld, geen storingen in signaal, van zender wisselen gaat redelijk vlot, gids is goed, makkelijk om uitzendingen op te zoeken, pauzeren, begin gemist, terugkijken en opnemen gaat makkelijk. Opnemen en opnames kijken kan zowel via de app op de telefoon als op de tv ontvanger, deze zijn dus gesynct.

Min:
Doorspoelen en terugspoelen in programma’s kan vaak niet, ook niet met opnames, dit is vrij irritant als je bijvoorbeeld een programma later start en de reclames wilt skippen. Dit is afhankelijk van de aanbieder (bij NPO kan het wel bij RTL bijv. niet). Dit vind ik persoonlijk wel een groot minpunt. Wat mij verder flink stoort is dat als je wat hebt opgenomen je altijd start vanaf het begin. Als je een film van 2 uur halverwege stopt en de volgende dag verder wilt kijken moet je weer vanaf het begin starten (en je kunt dus niet doorspoelen). Het kan ook gebeuren dat door een storing de opname stopt, ook dit geval moet je weer vanaf het begin starten (en kun je waarschijnlijk niet doorspoelen). Ik heb dit gemeld bij Youfone, dus even afwachten hoe ze reageren. In het menu van de tv ontvanger heb je wel een optie ‘verder kijken’, dus het zou nog een bug kunnen zijn. Als deze functionaliteit er niet is of en ook niet wordt geïmplementeerd zal ik waarschijnlijk na een jaar stoppen want dan kan ik net zo goed gebruik maken van bijv. NPO gemist / RTL XL of NLZIET, waar je wel reclame vrij kunt kijken en doorspoelen.

Tot nu toe kan ik er nog wel mee leven aangezien het pas net is gestart en de prijs ook zeer laag is. Ik gun ze, als soort van early adopter, wel even de tijd om de puntjes op de i te zetten, want het concept vind ik echt prima.
De tv ontvanger is een soort van android boxje. Het zou nog een plus zijn als hier additionele apps op konden worden gezet zoals bijv. Netflix. Andere grote plus zou zijn als ze de mobiele app ondersteunen met chromecast.

Ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaringen hebben.

• Barre73
Even voor de duidelijkheid: niet kunnen spoelen in programma's van de commerciële zenders (gepauzeerd en begin grmist) is nu heel normaal en overal geïmplementeerd. Heeft niets met Youfone te maken. Alle providers hebben het. Ook Ziggo.
Is een eis van o.a. RTL in ruil voor het gratis maken van het kijken. Dat kostte voorheen geld per aflevering. Nu niet meer maar nu moet je de reclames kijken. Heb ik toch liever eigenlijk.
Want wat jij noemt zijn ook betaalde diensten. Ik betaal liever via reclame dan direct met mijn portemonnee.

• TrackNow
Mee eens, hier kan ik ook prima mee leven en staat ook aangegeven op de site. Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik een programma niet verder kan kijken vanaf het moment dat ik het heb gestopt (bijv. als je iets niet helemaal kan afkijken om wat voor reden dan ook). Dan moet je weer helemaal vanaf het begin starten (ook bij opnames).

• bscc

bscc

Hoe ervaren jullie de Youfone TV app?
Is de snel, duidelijk etc in vergelijking met ziggo of kpn?

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 19:05

mickjuh

Wubalubadubdub!

Barre73 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:12:
Even voor de duidelijkheid: niet kunnen spoelen in programma's van de commerciële zenders (gepauzeerd en begin grmist) is nu heel normaal en overal geïmplementeerd. Heeft niets met Youfone te maken. Alle providers hebben het. Ook Ziggo.
Is een eis van o.a. RTL in ruil voor het gratis maken van het kijken.
Is dat iets wat zeer recent is geïmplementeerd? Bij KPN kan ik me herinneren dat we vlak voor de commercials de zender op pauze konden zetten en daarna verder konden spoelen.

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

• TrackNow
De TV app is vergelijkbaar met de app van KPN, wellicht nog wel iets duidelijker en sneller. Gebruik het verder zeer weinig dus vind het moeilijk om daar een hard oordeel over te geven. Het probleem met het niet verder kunnen kijken van opnames is opgelost na wat heen en weer gemail met de helpdesk. Wellicht dat ze een update hebben gedaan van de software of dat er bij mij nog wat geupdate moest worden. Wat betreft het doorspoelen daar zijn blijkbaar door Youfone afspraken over gemaakt met de aanbieders. Bij de commerciële zenders kan dit vaak niet, maar ik keek laatst een wat ouder programma en toen kon het wel, dus het heeft blijkbaar iets te maken met de zender en hoe recent een programma is.

• bscc

bscc

Is SIP2 of SIP3 softwarematig aan te passen voor een 2e eigen nummer?

• ArjenD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 07:27
kronolith schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:08:

Dit is volgens mij toch een ander kastje. Bij de info staat "aosp on p201" op android 5.1.1 En dat is dan blijkbaar een mxv+ (amlogic s905) of clone daarvan. Zou dan op een sd-kaart een 2de OS kunnen?

En als zo'n remoteals hieronder er ook op zou werken... Zou wel handig zijn, ipv de hele simpele 12button-versie

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik ga het er ook op wagen. Heb zojuist een nieuw abonnement aangevraagd met als ingangsdatum 6-3-2018 (dan loopt m'n huidige contract af). Ik heb de aanvraag via een bekende vergelijkingssite gedaan i.v.m. € 10 cashback. Scheelt toch weer op de € 25 aansluitkosten.

Ik kom zelf van NLE, dus voor mij is prijs een belangrijke factor. Enige dingen die me ten opzichte van de huidige situatie opvallen zijn:

- Bij NLE heb ik altijd 100/30 gehaald, Youfone gaf tijdens het bestelproces aan dat het 100/10 wordt. Ik heb er echter goede hoop in dat de snelheid behouden blijft; NLE gaf destijds namelijk ook aan dat het 100/10 werd.
- Youfone levert een Experiabox v8, bij NLE is dat v10.
- Het tv-kastje van Youfone is ook draadloos te verbinden. Voor mij is dit een dikke plus!
- Bij Youfone zit opnemen bij het pakket inbegrepen, bij NLE betaal je daar € 5 per maand extra voor. Nadeel van Youfone is wel dat de opnames maximaal één maand worden bewaard.
- HD op 1! ;)

Ik ben echt heel benieuwd! Ik hou jullie te zijner tijd op de hoogte :)

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-03 16:32
Sinds gisteren ook in het bezit van Youfone. Afgestapt van het prijzige KPN.
Alleen ben ik nog niet geheel overtuigd of dit het nu wel is.

Bij KPN maakte wij gebruik van Pairbonding. Nu maakt Youfone hier geen gebruik van. Volgens Youfone kan ik de Pairbonding wandaansluiting gewoon laten voor wat het is en slechts 1 aansluiting gebruiken.

Nu is mijn vraag, is dit wel zo. Geeft dit op de een of andere manier geen snelheid verlies of instabiele verbinding? Wanneer ik namelijk actief bezig ga met een pc op internet loopt geregeld het beeld vast van mijn YoufoneTV.

Graag jullie mening hierover..

• Barre73
remcokuup schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:20:
Sinds gisteren ook in het bezit van Youfone. Afgestapt van het prijzige KPN.
Alleen ben ik nog niet geheel overtuigd of dit het nu wel is.

Bij KPN maakte wij gebruik van Pairbonding. Nu maakt Youfone hier geen gebruik van. Volgens Youfone kan ik de Pairbonding wandaansluiting gewoon laten voor wat het is en slechts 1 aansluiting gebruiken.

Nu is mijn vraag, is dit wel zo. Geeft dit op de een of andere manier geen snelheid verlies of instabiele verbinding? Wanneer ik namelijk actief bezig ga met een pc op internet loopt geregeld het beeld vast van mijn YoufoneTV.

Graag jullie mening hierover..
Ik noem de wandcontactdoos vanaf nu de ISRA (want zo heet ie eigenlijk en dat is korter typen).

Er is geen speciale pairbonding ISRA. Maar als je pairbonding krijgt heb je vaak wel een nieuwe ISRA nodig. Die ISRA wordt echter altijd al gemonteerd als er een nieuwe aansluiting nodig is. Of dat nou pairbonding is of niet, zowel bij nieuwbouwwoningen, als verroeste ISRA's etc..
Die nieuwe ISRA doet niks anders dan 2 aders naar de ene uitgang sturen, en 2 aders naar de andere. Bij pairbonding is dat essentieel omdatk 2 poorten in de wijkcentrale voor jou gebruikt worden die beiden via 2x2 aders bij jou uitkomen. Pas in je Experiabox worden die twee signalen weer gecombineerd tot 1 signaal.

Nu heb je geen pairbonding meer dus jouw signaal komt nog maar vanaf 1 poort in de wijkcentrale, en komt via de rode en blauwe ader je huis in. Dat is dus 1 van de twee poortjes op je ISRA (de linker gok ik). Op de rechter zit gewoon geen signaal meer. Dus dat heeft geen enkele invloed op je Youfone modem (geen idee welke dat is trouwens).
Ik weet niet of je de Y-kabel nog gebruikt om je Youfone modem aan te sluiten op het ISRA. Dat zou ook niet uit moeten maken, maar als je het zeker wil weten, dan vervang je die gewoon voor een enkel telefoonkabeltje (zit meestal in de doos van de modem).

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Ik ben inmiddels over naar Youfone (van NLE). Beetje spijt, de snelheid is gecapt vergelijkbaar aan de eerdere ervaring bij NLE ([Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen - Deel 1). Inmiddels heb ik gevraagd aan de helpdesk van Youfone om actie te ondernemen echter ook daar moet men nog met het bijltje van gecapte snelheid leren om te gaan :-)

• Barre73
swiebert schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:23:
Ik ben inmiddels over naar Youfone (van NLE). Beetje spijt, de snelheid is gecapt vergelijkbaar aan de eerdere ervaring bij NLE ([Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen - Deel 1). Inmiddels heb ik gevraagd aan de helpdesk van Youfone om actie te ondernemen echter ook daar moet men nog met het bijltje van gecapte snelheid leren om te gaan :-)
Welke snelheid is gecapt dan?

• swiebert
Barre73 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Welke snelheid is gecapt dan?
op 50 Mb terwijl ik hiervoor gemakkelijk 100 Mb haalde en dit volgens de modem info ook mogelijk is...

• Barre73
swiebert schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:47:
[...]

op 50 Mb terwijl ik hiervoor gemakkelijk 100 Mb haalde en dit volgens de modem info ook mogelijk is...
Dat is vreemd. Dat klinkt niet als een cap (want Youfone geeft zelf ook aan dat ze tot 100 Mb leveren, net als NLE). Dat klinkt meer alsof je niet op de straatkast zit aangesloten maar op de centrale. Of misschien wel op de straatkast maar dat Vectoring uit staat en dat je dus een "normaal VDSL" profiel hebt gekregen. En die zijn max 50 Mbit. In beide gevallen beodel ik hetzelfde. Dat er dus geen vectoring aanstaat.

Wat is de upload?

• kwon
kwon schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:52:
Ik ga het er ook op wagen. Heb zojuist een nieuw abonnement aangevraagd met als ingangsdatum 6-3-2018 (dan loopt m'n huidige contract af). Ik heb de aanvraag via een bekende vergelijkingssite gedaan i.v.m. € 10 cashback. Scheelt toch weer op de € 25 aansluitkosten.

Ik kom zelf van NLE, dus voor mij is prijs een belangrijke factor. Enige dingen die me ten opzichte van de huidige situatie opvallen zijn:

- Bij NLE heb ik altijd 100/30 gehaald, Youfone gaf tijdens het bestelproces aan dat het 100/10 wordt. Ik heb er echter goede hoop in dat de snelheid behouden blijft; NLE gaf destijds namelijk ook aan dat het 100/10 werd.
- Youfone levert een Experiabox v8, bij NLE is dat v10.
- Het tv-kastje van Youfone is ook draadloos te verbinden. Voor mij is dit een dikke plus!
- Bij Youfone zit opnemen bij het pakket inbegrepen, bij NLE betaal je daar € 5 per maand extra voor. Nadeel van Youfone is wel dat de opnames maximaal één maand worden bewaard.
- HD op 1! ;)

Ik ben echt heel benieuwd! Ik hou jullie te zijner tijd op de hoogte :)
M'n aanvraag is helaas afgewezen, kreeg een mail waarin deze tekst stond:
De provider heeft op uw adres een creditcheck uitgevoerd.
Helaas staat uw adres geregistreerd bij BKR of Preventel.
Deze registratie heeft te maken met een eerdere betalingsachterstand bij een (andere) provider.
Dit gaat op adresbasis en hoeft dus niet op uw naam te staan.
Raar dat ze alleen op adres controleren. Oh well... ik blijf rondkijken.

• swiebert
Barre73 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Dat is vreemd. Dat klinkt niet als een cap (want Youfone geeft zelf ook aan dat ze tot 100 Mb leveren, net als NLE). Dat klinkt meer alsof je niet op de straatkast zit aangesloten maar op de centrale. Of misschien wel op de straatkast maar dat Vectoring uit staat en dat je dus een "normaal VDSL" profiel hebt gekregen. En die zijn max 50 Mbit. In beide gevallen beodel ik hetzelfde. Dat er dus geen vectoring aanstaat.

Wat is de upload?
ongeveer 28 Mb. Is inderdaad gevalletje instellingen bij KPN. Haalde met gemak bij NLE op dezelfde lijn 100 Mb nadat KPN iets had aangepast. Het jammere is dat youfone het wijt aan de verbinding. Zal ze nog een mail sturen met het codewoord vectoring. Wie weet helpt het. Dank anyway

• remcokuup
  • Laatst online: 18-03 16:32
Oke, thx voor de heldere uitleg.
Barre73 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Ik noem de wandcontactdoos vanaf nu de ISRA (want zo heet ie eigenlijk en dat is korter typen).

Er is geen speciale pairbonding ISRA. Maar als je pairbonding krijgt heb je vaak wel een nieuwe ISRA nodig. Die ISRA wordt echter altijd al gemonteerd als er een nieuwe aansluiting nodig is. Of dat nou pairbonding is of niet, zowel bij nieuwbouwwoningen, als verroeste ISRA's etc..
Die nieuwe ISRA doet niks anders dan 2 aders naar de ene uitgang sturen, en 2 aders naar de andere. Bij pairbonding is dat essentieel omdatk 2 poorten in de wijkcentrale voor jou gebruikt worden die beiden via 2x2 aders bij jou uitkomen. Pas in je Experiabox worden die twee signalen weer gecombineerd tot 1 signaal.

Nu heb je geen pairbonding meer dus jouw signaal komt nog maar vanaf 1 poort in de wijkcentrale, en komt via de rode en blauwe ader je huis in. Dat is dus 1 van de twee poortjes op je ISRA (de linker gok ik). Op de rechter zit gewoon geen signaal meer. Dus dat heeft geen enkele invloed op je Youfone modem (geen idee welke dat is trouwens).
Ik weet niet of je de Y-kabel nog gebruikt om je Youfone modem aan te sluiten op het ISRA. Dat zou ook niet uit moeten maken, maar als je het zeker wil weten, dan vervang je die gewoon voor een enkel telefoonkabeltje (zit meestal in de doos van de modem).

• kwon
kwon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:38:
[...]
M'n aanvraag is helaas afgewezen, kreeg een mail waarin deze tekst stond:

[...]
Raar dat ze alleen op adres controleren. Oh well... ik blijf rondkijken.
Registratie is inmiddels verwijderd. Heb zojuist besteld, aansluitkosten betaald en m'n oude abonnement bij NLE opgezegd. Ben benieuwd.

• bscc

bscc

swiebert schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:15:
[...]

ongeveer 28 Mb. Is inderdaad gevalletje instellingen bij KPN. Ik haalde met gemak bij NLE op dezelfde lijn 100 Mb nadat KPN iets had aangepast. Het jammere is dat youfone het wijt aan de verbinding. Zal ze nog een mail sturen met het codewoord vectoring. Wie weet helpt het. Dank anyway
Inmiddels ben ik in mijn privé woning van NLE naar YOUFONE gegaan.

Download ligt bij YOUFONE op +/- 50MBit per seconde, bij NLE kon ik wel 100MBit per sec halen.
Upload ligt bij YOUFONE op +/- 23MBit per seconde, bij NLE kon ik 30MBit per sec halen.

Softwarematig geeft de modem wel aan dat hij de 100MBit per seconde snelheid aankan, maar ik heb iedere dag nog getest in de ochtend, avond en weekenden. Ik kreeg hem niet verder dan 51MBit per seconde.

Ik heb het gevoel dat het aan de YOUFONE V8 modem ligt, want ik heb er een router tussen zitten net als toen bij NLE. De V10 is ook hardwarematig sneller, maar mochten de snelheden veranderen dan laat ik het jullie weten.

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-03 09:13
Best een interessant aanbod van Youfone, maar....blijkbaar kun je bij Youfone geen TV-abo krijgen waar zenders van Discovery in zitten, juist de enige zenders die ik nog wel eens kijk (de rest van de zenders boeit me niks). Heeft iemand daar een alternatief voor?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:02
bscc schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Inmiddels ben ik in mijn privé woning van NLE naar YOUFONE gegaan.

Download ligt bij YOUFONE op +/- 50MBit per seconde, bij NLE kon ik wel 100MBit per sec halen.
Upload ligt bij YOUFONE op +/- 23MBit per seconde, bij NLE kon ik 30MBit per sec halen.

Softwarematig geeft de modem wel aan dat hij de 100MBit per seconde snelheid aankan, maar ik heb iedere dag nog getest in de ochtend, avond en weekenden. Ik kreeg hem niet verder dan 51MBit per seconde.

Ik heb het gevoel dat het aan de YOUFONE V8 modem ligt, want ik heb er een router tussen zitten net als toen bij NLE. De V10 is ook hardwarematig sneller, maar mochten de snelheden veranderen dan laat ik het jullie weten.
Ik herken dit probleem, De V8 modems hebben QoS aanstaan waardoor de snelheid iets wordt beperkt.

Even zoeken...

• swiebert
krakendmodem schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Ik herken dit probleem, De V8 modems hebben QoS aanstaan waardoor de snelheid iets wordt beperkt.

Even zoeken...
Hola.. herkenbaar issue. Bij mij hetzelfde met de snelheid (zie hierboven) BTW... QOS heeft geen invloed op de snelheid... Lijkt inderdaad op vectoring issue zoals krakendmodem :-) aangeeft (vergelijkbaar aan beginperiode bij NLE).

[Voor 5% gewijzigd door swiebert op 09-01-2018 18:05]

• krakendmodem
swiebert schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Hola.. herkenbaar issue. Bij mij hetzelfde (zie hierboven) BTW... QOS heeft geen invloed op de snelheid... Lijkt inderdaad op vectoring issue (vergelijkbaar aan beginperiode bij NLE).
De V8 heeft op de WAN zijde ook een soort van QoS zitten. Ik moet even mijn reserve V8 aanslingeren om te kijken waar die optie zit. Het scheelde destijds wel ruim 10Mbit op de upload.

Kan zo de optie niet vinden via Google.

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 09-01-2018 17:47]

• Canster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
Nog screenshots van de tvbox van youfone ? Hoe is de kwaliteit en ervaringen qua tv ? Van de week toch de gok gewaagd en aangemeld bij Youfone TV. Ik krijg pas in mei alles opgeleverd dus nog even wachten maar heb voor de zekerheid een Experia Box V10 op de kop getikt om te proberen of ik hier hogere snelheden mee kan bereiken >:) Weet niet of het mogelijk is maar las dat je met een KPN V10 box ook bij Telfort kan aansluiten. Zelf ben ik van plan om de wifi via een Ubiquiti AP te laten lopen dus ben zeer benieuwd.

• bscc

bscc

swiebert schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Hola.. herkenbaar issue. Bij mij hetzelfde met de snelheid (zie hierboven) BTW... QOS heeft geen invloed op de snelheid... Lijkt inderdaad op vectoring issue zoals krakendmodem :-) aangeeft (vergelijkbaar aan beginperiode bij NLE).
Ik kan me inderdaad wel herinneren dat ik in het begin van NLE ook niet verder kwam dan 50Mbit, paar maanden daarna ging die wel naar de 100Mbit.

• Canster
Hoe zijn je ervaringen met tv ?

• bscc

bscc

In een woord goed. Alles werkt prima en is stabiel tot nu toe. Ik heb het nu bijna 1 maand.

Internet blijft bij mij rond de 45/50 Mbit
Tv kijken is stabiel 1x stekker eruit en erin gehad, want de volume balk liep vast in het scherm.

Verder is het zoeken naar de volgende zenderpagina soms wat trager ongeveer 1 tot 4 seconde.

Alleen wat minder is de afstandsbediening, maar dat is even wennen zonder cijfers.

Terugkijken werkt, maar het loopt soms niet door dan moet je de volgende balk/blok aanklikken om verder te kijken, opnemen werkt prima.

Vaste telefonie werkt ook goed alleen werd deze een dag later aangemeld dan de opleverdatum.

De tv app werkt ook goed en snel, ik vind dat die iets beter is dan de KPN app, maar niet beter dan de ziggo app die is sneller.

• Canster
Ik gebruik nu T-Mobile Thuis Glasvezel en daar is het niet anders met TV alleen wel duurder! Neem aan dat je internet ook bekabeld hebt getest ? Wifi van de EB V8 is slecht begreep ik. Blijf toch nieuwsgierig of een V10 Experia Box ook op Youfone werkt en of je hier ook hogere snelheden mee kan halen

• swiebert
Mijn V10 deed het nog... na de switch. Daarna de V8 geplaatst en ach... doet wat ie moet doen.

• Canster
Ola, Al met al positieve berichten dus daar ben ik blij om. Qua prijs zit Youfone er superscherp in en met een jaarcontract zeker de moeite waard. Bij het bestellen gaf die bij mij aan dat ik 41Mb zou moeten halen dus ben benieuwd. Mocht iemand nog een foto hebben van de TVBox dan ben ik er wel nieuwsgierig naar ook de afstandsbediening. Mochten jullie qua snelheden omhoog gaan dan please share ;-)

• Superdude2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-03 11:11
Ik heb Youfone afgelopen dinsdag 9 januari gebeld en gevraagd welke modem/router ze gebruiken. De nieuwe klanten krijgen de Experiabox v10 was het antwoord. Is deze dan veel beter als de v8? Er komen ook continu nieuwe TV-zenders bij. Ze zijn nu in onderhandeling met Ziggo, deze zal waarschijnlijk binnenkort als extra betaalpakket beschikbaar komen, en zo komen er nog meer zenders bij.

Ik vind het een interessante aanbieding, ik vind het alleen jammer dat je de opnames maar 30 dagen terug kan kijken, en ook Discovery mist nog in het zenderpakket, misschien komt deze binnenkort.

Ik hoop dat iemand mij uit kan leggen wat exact het verschil is tussen de Experiabox v10 en v8.
Alvast bedankt,

Superdude

Superdude2

• krakendmodem
Experiabox V8 heeft bgn WiFi op maximaal 300Mbps zo uit mijn hoofd. (je mag blij zijn als je de 35 haalt met dat ding, het zijn op zijn minst niet de meest stabiele dingen)

De V10 heeft AC dualband wifi, en dat apparaat is (hier) retestabiel en heeft een goede dekking op 2,4 en 5GHz. En dat ding is behoorlijk snel op de WiFi, op 5GHz tik ik de 200Mb bij interne overdrachten. De 100Mbit haal je over 5Ghz vaak gewoon.

En meerdere opties zoals gastnetwerk, etc

• Canster
Hi, Dat is op zich goed nieuws! :) v10 heeft naar mijn weten een snellere chipset en biedt ondersteuning voor AC snelheden. Ook las ik dat de v10 zes interne antennes heeft in plaats van vier dus betere dekking binnenhuis mocht je er gebruik van maken. Ik had zelf een EB v10 op de kop getikt via MP maar die kan dus weer weg 8)7 8)7

• Canster
Krakendmodem, Waar zit jij nu op qua snelheid met up / download ?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[Voor 48% gewijzigd door rens-br op 16-01-2018 08:58]

• bscc

bscc

swiebert schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:40:
Mijn V10 deed het nog... na de switch. Daarna de V8 geplaatst en ach... doet wat ie moet doen.
Bij mij deed ie het niet meer bij de switch.
Pas weer nadat ik de v8 had aangesloten.

• bscc

bscc

Canster schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:39:
Ik gebruik nu T-Mobile Thuis Glasvezel en daar is het niet anders met TV alleen wel duurder! Neem aan dat je internet ook bekabeld hebt getest ? Wifi van de EB V8 is slecht begreep ik. Blijf toch nieuwsgierig of een V10 Experia Box ook op Youfone werkt en of je hier ook hogere snelheden mee kan halen
Ik haal via een andere router tot 100mb via WiFi dus ik gebruik de v8 alleen als bekabelde modem.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 16-01-2018 08:57]

• Canster
Hi bscc, +/- 12,5MB dat is een mooie snelheid waar je goed mee kan werken. Wat gaf Youfone aan qua snelheid bij jou tijdens het bestellen ?

• bscc

bscc

Youfone zegt dit te kunnen behalen op mijn privé adres:
Je verwachte download snelheid is 110Mbit/s

Dat klopt met website fourstack van KPN:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/
Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL110 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 214 Mbit/s

Met NLE haalde is soms net 101/102 MBit per seconde (zelfs via WiFi, wel met eenandere router)

• DyingAngel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12-2022
Ik ben ook overgestapt van NLE naar Youfone. Het modem (V8) heb ik de 5e ontvangen en heb ik afgelopen weekend geinstalleerd.
Ook ik haal maar 50Mb down, de helft van wat ik met NLE haalde. En de V8 heeft niet eens 5Ghz wifi! Dit is wel erg verouderd moet ik zeggen... En het bereik is dan ook nog eens echt bagger. Als ik op de bank zit haal ik met mijn telefoon nog geen 2Mb, als ik dan 2 meter verplaats (voorbij een muur) is dit 25.

In het begin bij NLE had ik ook maar 50Mb, maar dit was na een tijdje verholpen. Is die vectoring provider afhankelijk of zou die gewoon goed moeten zijn? Of komt het misschien doordat mijn NLE abonnement nog loopt?

• krakendmodem
Vectoring is niet providerafhankelijk; Met Vectoring zou elke provider dezelfde snelheden aan moeten kunnen bieden.

Tenminste, als ze hun zaken op orde hebben ;).

V8 is helaas niet het allerstabielste modem nee.

Je kan eventueel in je modem kijken wat voor snelheid er momenteel binnenkomt. Traint je modem op 100Mb in, dan even contact opnemen met youfone

• DyingAngel
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 111070 Kbps.
Upload: 33029 Kbps.

Ik neem aan dat dit betekent dat ik gewoon 100 Mb zou moeten halen.
Helaas ben ik ma/do pas rond half 6 thuis, dus ik kan vrijdag pas met Youfone gaan bellen. Maar dan zal ik wel gelijk even horen of ik ook een V10 kan krijgen.

• Canster
DyingAngel schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:13:
Ik ben ook overgestapt van NLE naar Youfone. Het modem (V8) heb ik de 5e ontvangen en heb ik afgelopen weekend geinstalleerd.
Ook ik haal maar 50Mb down, de helft van wat ik met NLE haalde. En de V8 heeft niet eens 5Ghz wifi! Dit is wel erg verouderd moet ik zeggen... En het bereik is dan ook nog eens echt bagger. Als ik op de bank zit haal ik met mijn telefoon nog geen 2Mb, als ik dan 2 meter verplaats (voorbij een muur) is dit 25.

In het begin bij NLE had ik ook maar 50Mb, maar dit was na een tijdje verholpen. Is die vectoring provider afhankelijk of zou die gewoon goed moeten zijn? Of komt het misschien doordat mijn NLE abonnement nog loopt?
Heb je hem ook bedraad getest om te zien wat je max. snelheid is of alleen via WiFi ? 2.4ghz op de V8 is niet geweldig begreep ik. Meteen verzoek doen voor een v10 O-)

• DyingAngel
Canster schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:46:
[...]

Heb je hem ook bedraad getest om te zien wat je max. snelheid is of alleen via WiFi ? 2.4ghz op de V8 is niet geweldig begreep ik. Meteen verzoek doen voor een v10 O-)
Die 50Mb is inderdaad bedraad getest, vergeten erbij te zetten. Zoals eerder genoemd in dit topic lijkt het wel alsof deze gecapt wordt, of dat de vectoring niet aan staat, maar die is vorig jaar, toen ik over gestapt ben naar NLE, al aangezet.
Meer dan 25 wordt het niet op mijn telefoon, wanneer ik naast het modem sta.

• swiebert
Gisteren een mail gehad van Youfone over de snelheid.. eerste actie is nu omruil van het modem (nadat ik gisterochtend een uur lang geen Inet had-wellicht agv onderzoek of zo). In ieder geval is de helpdesk er mee bezig (vergelijkbaar aan de eerdere ervaring bij NLE). Ik denk dat binnenkort de snelheid weer net is als bij NLE uiteindelijk (100/30). Kortom things look good...

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 13:18
Weet iemand hoe je (en of je überhaupt) de TV-ontvanger vast kan instellen op Full-HD.
Heb het wel in de instellingen gevonden, maar elke keer gaat deze terug naar HD-ready bij opnieuw opstarten. (ook na het op handmatig zetten)

Ook blijft die TV-ontvanger soms eindeloos dingen laden, zelfs als je door een eenvoudig menu scrollt. Vind het concept mooi, maar de uitwerking is nog erg matig.

• bscc

bscc

Canster schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:53:
Hi bscc, +/- 12,5MB dat is een mooie snelheid waar je goed mee kan werken. Wat gaf Youfone aan qua snelheid bij jou tijdens het bestellen ?
Ik heb Youfone TV gebeld.
Er was ruis op de lijn vooral bij download.

De modem gereset als volgt:
15 seconden de restknop ingehouden met een stevige paperclip.
Daarna de zwarte stroomstekkertje eruit gehaald terwijl ik de resetknop nog had ingehouden met de paperclip.
Daarna de resetknop los gelaten.
Daarna de witte powerknop uitgezet.
Daarna minstens 10 minuten gewacht! (BELANGRIJK!!!)
Daarna de zwarte stroomstekkertje er weer in gedaan.
Daarna de witte powerknop aangezet.
Snelheid meteen getest erna maar weinig verandering gehad, maar nu komt het...

Na ongeveer 24 uur is de downloadsnelheid nu ongeveer 70 tot 80Mbit. (3x getest via WiFi eigen router) Upload is nu 26Mbit.
Nog niet zo snel als voorheen bij NLE, maar het komt in de buurt!

Ik ben er heel erg blij mee! :*)

• gronkspike87
  • Laatst online: 16-03 20:32
Vanaf besteldatum 22-12-2017 levert Youfone inmiddels de V10 (Bron)

• Zomb!
bscc schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:10:
[...]
De modem gereset als volgt:
15 seconden de restknop ingehouden met een stevige paperclip.
Daarna de zwarte stroomstekkertje eruit gehaald terwijl ik de resetknop nog had ingehouden met de paperclip.
Daarna de resetknop los gelaten.
Daarna de witte powerknop uitgezet.
Daarna minstens 10 minuten gewacht! (BELANGRIJK!!!)
Daarna de zwarte stroomstekkertje er weer in gedaan.
Daarna de witte powerknop aangezet.
Dit en dan eerst de TV kabel in de modem pluggen en geen andere apparaten heeft bij mij de TV problemen grotendeels opgelost.

• bscc

bscc

michielbaert schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:04:
Vanaf besteldatum 22-12-2017 levert Youfone inmiddels de V10 (Bron)
Dit vind ik best wel oneerlijk... goed dat ik het weet

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 12:56
Heeft iemand hier ervaring met Youfone TV box aangesloten op andere Internet provider?
Heb nu T-mobile en wil over naar Tweak. Lees veel slechte verhalen over hun TV product. Gebruik nu Knippr. Dat is super voor uitzending gemist, en dat gebruiken we het meeste. Dat werkt heel goed zo lang je geen Chromecast gebruikt. Dan ervaar je, ondanks bedraade versie af en toe vastlopers of niet kunnen terugspoelen.
Vroeger KPN play gehad, alleen hun pans en scans en bitrate zijn niet zo goed als Knippr.

Alvast erg bedankt.

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
Heeft iemand al een eigen modem aangesloten? Fritzbox? Ik zit nu bij NLE en gebruikt de Fritzbox. Ik wil eventueel wel overstappen maar ik wil ivm telefoon graag de Fritzbox blijven gebruiken.

• Tiekkie46
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-01-2018
Ik heb nu sinds een paar dagen Youfone alles in 1 tv. Ik krijg die kijkwijzer vergendeling er maar niet af. Als een film bijna is afgelopen dan opeens is de zender vergrendeld omdat erna schijnbaar iets komt wat niet mag.
Wat houdt die kolom in met bedragen en onbeperkt als je in het kijkwijzer (profiel) zit

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:47
alleen jammer dat youfone geen overstapservice aanbied

You and I have memories longer than the road ahead

• bscc

bscc

Tiekkie46 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:49:
Ik heb nu sinds een paar dagen Youfone alles in 1 tv. Ik krijg die kijkwijzer vergendeling er maar niet af. Als een film bijna is afgelopen dan opeens is de zender vergrendeld omdat erna schijnbaar iets komt wat niet mag.
Wat houdt die kolom in met bedragen en onbeperkt als je in het kijkwijzer (profiel) zit
Heb je hem wel op kijkwijzer vanaf 16 jaar ingesteld, niet alle leeftijden pakken...

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57
Wat zijn jullie dagelijkse TV kijk ervaringen met Youfone?

* TV kwaliteit en zapsnelheid?
* Werken functies als pauzeren en begin gemist goed?
* Werkt vooruit en terug 'spoelen' in een opname of begin gemist (waar toegestaan) betrouwbaar?

Ik neem nu 1 Gbps internet en Sparql TV af bij Tweak.

De internetverbinding is top, dus die blijf ik bij Tweak afnamen. Maar Sparql TV blijft een drama, ondanks overstap sinds vorige zomer naar een nieuw platform e.d. Het enige voordeel wat Sparql op dit moment biedt is dat de lineaire TV-streams (door multicast over een apart VLAN) van prima kwaliteit zijn, zeker vergeleken met OTT tv diensten.

Het is jammer dat ik bij Youfone direct aan een jaarabonnement vast zit, maar naar wat ik er nu over lees ziet het er op zich goed uit. Maar lees in dit topic vooral (terecht) ervaringen m.b.t. de internetsnelheid bij de alles in 1 pakketten :D.

Ik gok dat de TV-kwaliteit vergelijkbaar zal zijn met andere "OTT" tv-diensten als KNIPPR en NLZiet. De live streams daarvan komen als ik URL's achterhaal via packetsniffing uit de Ericsson mediagateway in Hilversum. Maar de meerwaarde van Youfone tov KNIPPR zou dus echt de STB kunnen zijn.

[Voor 24% gewijzigd door eymey op 24-01-2018 11:12]

• swiebert
Eerder meldde ik dat de snelheid van mijn verbinding na de overstap van NLE naar Youfone was gedaald van 100/30 Mb naar 50/28 Mb. Vandaag mailtje gekregen van Youfone dat ze na lang zoeken erachter kwamen dat bij KPN iets niet goed stond (vectoring). Anyway... dit wordt a.s. vrijdag hersteld en zou ik weer de hogere snelheid moeten hebben. Kostte eerst wat moeite, logisch voor Youfone zal het ook nieuw zijn en dan is het leuk te lezen dat ze het gaan oplossen.

Dank voor de hints en tips hier. Hebben zeker geholpen.

• Zomb!
eymey schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:45:
Wat zijn jullie dagelijkse TV kijk ervaringen met Youfone?

* TV kwaliteit en zapsnelheid?
* Werken functies als pauzeren en begin gemist goed?
* Werkt vooruit en terug 'spoelen' in een opname of begin gemist (waar toegestaan) betrouwbaar?

Ik gok dat de TV-kwaliteit vergelijkbaar zal zijn met andere "OTT" tv-diensten als KNIPPR en NLZiet. De live streams daarvan komen als ik URL's achterhaal via packetsniffing uit de Ericsson mediagateway in Hilversum. Maar de meerwaarde van Youfone tov KNIPPR zou dus echt de STB kunnen zijn.
Als je de vraag aan mijn vrouw of kinderen vraagt zal je een ander antwoord krijgen als van mij nu. :+
Maar TV kwaliteit is prima, heb geen ervaring met KNIPPR of NLZiet, maar beeld ziet er goed uit.
Zapsnelheid kan wel wat sneller, blijft af en toe een beetje hangen. (het gebrek aan nr. toetsen helpt daar dan ook niet bij)
Pauzeren en begin gemist, voor/achteruit spoelen werken ook prima, is de enige feature die de rest van het gezin wel kan waarderen.

Kastje pakt wel elke keer de HDReady, ook al zet ik hem op handmatig.
Kan dan wel de resolutie op HD zetten, maar na standby mode pakt ie hem weer op HDReady. |:(

[Voor 7% gewijzigd door Zomb! op 25-01-2018 00:35]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57
Hmm, dat laatste is wel weer erg stom :{.

Maar aangezien er ook bij mij sprake is van een "rest van het gezin" (hoewel de kleine pas 8 maanden is :+ ), wat zijn ongeveer hun issues?

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:50

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ja ook ik ben wel erg benieuwd naar de tv only van youfone

sneller usenet? tips en tricks

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee