Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:21

De oprichting van Youfone als provider vond plaats in 2008. Eerder maakten klanten gebruik van het netwerk van T-Mobile, in 2009 is dit omgezet naar het netwerk van KPN.

In 2010 maakte Youfone een doorstart mee, sinds de doorstart is het bedrijf gegroeid en heeft hedendaags aantrekkelijke sim only abonnementen en standaard 4G sinds eind 2017.

Youfone adverteert met het betrouwbaar KPN netwerk en haar lage prijs.

Terug naar Inhoudsopgave

Op dit moment biedt Youfone 1 soort abonnement (Dienst) aan.
Youfone sim only

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van Youfone.

Youfone biedt 3 sim only contracten aan, maandelijks opzegbaar, 1 jarig en 2 jarig.
Omdat prijzen van sim only op dit moment constant veranderen, is er besloten deze hier voor nu niet te plaatsen. Dus wil je de actuele prijzen van Sim only hebben, ga naar Youfone sim only.

** Verbruikte KB’s worden per sessie naar boven afgerond op 100 KB. Na het bereiken van de bundelgrootte wordt er per MB een bedrag van € 0,10 in rekening gebracht.

***Alle bundels hebben een snelheid van 256 Mbps download & 150 Mbps upload.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHBnxg9DQhZAn_Xim4EqSruzh2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vwDdOgSnpXMnUDPRhqTRx7XQ.png?f=user_large
Voor meer informatie over Vriendendienst ga naar de website van Youfone.

Let op! Vriendendienst codes mogen hier niet gedeeld worden.

Youfone EU tarief
Youfone EU Info

Verbruik Bundels in de EU.
De bundels met inhoud van, 500mb, 1GB, 2GB, 5GB, 8GB kunnen volledig in de EU gebruikt worden, van de 12Gb en 20GB bundel kan je 10GB in de EU verbruiken.
Meer weten over de FUP? raadpleeg deze PDF van Youfone.

Heb je nog een ''oude'' Onbeperkt abonnement?
De Onbeperkt abonnement met FUP kan niet vol verbruikt worden in de EU, dit komt doordat er bij de Onbeperkt bundel wordt gekeken naar het gemiddelde verbruik dat je ook in Nederland hebt + regels opgedragen vanuit de Europese Commmisie.
als je wilt weten wat jij mag verbruiken met een Onbeperkt abonnement met FUP raadpleeg dan deze PDF van Youfone of de website.

Voor meer algemene informatie over de EU ga naar de website van Youfone.

Omdat Youfone een virtuele provider is en op het KPN netwerk meelift zijn alle specificaties het zelfde.

KPN (Youfone) heeft 2G-netwerken op 900 en 1800 MHz, Op het 3G netwerk zet KPN de 900 en 2100 MHz in. 4G (LTE) zet KPN in op de 800, 1400, 1800, 2100 en 2600 MHz licenties.

Bij het opzetten van het 4G netwerk heeft KPN ingezet om eerst 4g uit te rollen met/op 800 MHz, dit had KPN gedaan om een zo breed mogelijke dekking te genereren.
Sinds 2015/2016 heeft KPN ingezet op het gaan combineren van de banden 800 MHz + 1800 MHz (2CA) waardoor snelheden tot 225 Mbit/s gehaald kunnen worden, 2016/2017 is KPN zich meer gaan inzetten op het combineren van het 800 MHz + 1800 MHz + 2600 MHz (3CA) waardoor snelheden tot 300 Mbit/s gehaald kunnen worden.

Standaard heeft het 800MHz band het beste bereik, terwijl de 1400MHz, 1800 MHz, 2100Mhz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit).

Terug naar Inhoudsopgave

Youfone geeft VoLTE en VoWIFI ondersteuning aan haar klanten.
Voor meer informatie ga naar Youfone 4G en Wifi bellen.

Terug naar Inhoudsopgave

KPN 4G kaart

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van KPN (Youfone).

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van Youfone. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.018-01-2018Topic aangemaakt
V1.118-01-2018Vriendendienst en duidelijke tarieven toegevoegd
V1.217-02-2018Tarieven en bundels zijn aangepast en het kopje VoLTE en VoWIFI toegevoegd
V1.305-03-2018EU verbruik van de data bundels is toegevoegd aan de sectie Youfone en EU
V1.411-04-2018Tarieven, bundels en EU verbruik van de bundels is aangepast.
V1.526-06-2018Tarieven en bundels zijn aangepast
V1.606-09-2018Tarieven en bundels zijn aangepast
V1.718-04-2021Tarieven aangepast, EU info aangepast, vriendendienst info aangepast,

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 39% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
G_Dragon schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:16:
Ik heb zojuist een 2 jarig abbo afgesloten bij hun met 5GB & onbeperkt bellen/sms voor 15 euro per maand, dit kon ik nergens anders goedkoop krijgen. het is me eerste ervaring met hun en na het lezen van alles ben ik voorbereid op onodige kosten die ze in rekening zullen brengen, gelukkig hou ik alles zelf ontzettend goed bij zodat ik altijd bewijs heb dat ik niks extra's heb gedaan.

Zal alles nu goed in de gaten gaan houden deze aankomende 2 jaar,
Bedankt voor de reacties :)!
Persoonlijk had ik maandelijks opzegbaar gekozen (kan je makkelijker switchen naar nieuwe tarieven etc..), maar 2 jaar is ook gewoon goed en netjes.

Hoor graag je bevindingen als je Youfone hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Voor het prijsmodel is het misschien handig om een tabel te maken waarin je belbundel uitzet tegen databundel en dan twee keer, een voor maandelijks aanpasbaar en een voor 2-jaar vast. Dat is namelijk wat ze onoverzichtelijk maken met "bundel kortingen"

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

dutchnltweaker schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Persoonlijk had ik maandelijks opzegbaar gekozen (kan je makkelijker switchen naar nieuwe tarieven etc..), maar 2 jaar is ook gewoon goed en netjes.

Hoor graag je bevindingen als je Youfone hebt!
Ik moet nu 2 jaar volmaken klopt, maar je kan via de app altijd je MB's of Belminuten aanpassen.
Zolang ik het contract niet verrander en het een 2018 contract blijft zal ik altijd hetzelfde blijven betalen, dat stond in de voorwaarden.

Ik ben zelf ook ontzettend benieuwd aangezien het me eerste keer is, het kpn netwerk lijkt me persoonlijk een stabiele verbinding waar ik zelf via kpn al 2 jaar gebruik van maak. Over die extra kosten enz, wat voor extra kosten werden mensen voor in rekening gebracht dan?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
G_Dragon schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:33:
Over die extra kosten enz, wat voor extra kosten werden mensen voor in rekening gebracht dan?
Staat hieronder volgens mij vrij duidelijk uitgelegd:
Ankona schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:11:
[...]
Mijn abonnement ging ooit bijvoorbeeld in op de 26e van de maand, maar toch mocht ik de hele maand betalen. Niet volgens het contract, niet volgens hun algemene voorwaarden maar wel volgens de factuur. [...]

Nu heb ik weer zo'n issue met een gratis aangeboden simkaart waar ze nu, na levering, toch 15 euro voor rekenen. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ankona schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:30:
Voor het prijsmodel is het misschien handig om een tabel te maken waarin je belbundel uitzet tegen databundel en dan twee keer, een voor maandelijks aanpasbaar en een voor 2-jaar vast. Dat is namelijk wat ze onoverzichtelijk maken met "bundel kortingen"
Wat bedoel je? op dit moment zijn de prijzen die hier vermeld zijn zonder de bundelkorting, dus kaal.

Het enige wat nu verschilt zijn de bel/sms bundels, de internet bundels zijn bij het maandelijks abonnement en het 2 jaar abonnement hetzelfde (geen verandering in prijs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
dutchnltweaker schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Wat bedoel je? op dit moment zijn de prijzen die hier vermeld zijn zonder de bundelkorting, dus kaal.

Het enige wat nu verschilt zijn de bel/sms bundels, de internet bundels zijn bij het maandelijks abonnement en het 2 jaar abonnement hetzelfde (geen verandering in prijs).
Klopt wat je zegt, maar juist door die bundelkorting is de kale prijs vrij irrelevant. Er is een vrij grillig prijsmodel opgezet waarbij je soms bijna voor niets een stuk meer data/minuten kunt krijgen of soms ineens een stuk meer betaalt voor iets meer data.
Op de website staat dat nergens vermeld, daar kom je pas achter als je je rot gaat klikken in alle combinaties. Op de tarieven pdf die beter verstopt staat staat het wel overzichtelijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ankona schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Klopt wat je zegt, maar juist door die bundelkorting is de kale prijs vrij irrelevant. Er is een vrij grillig prijsmodel opgezet waarbij je soms bijna voor niets een stuk meer data/minuten kunt krijgen of soms ineens een stuk meer betaalt voor iets meer data.
Op de website staat dat nergens vermeld, daar kom je pas achter als je je rot gaat klikken in alle combinaties. Op de tarieven pdf die beter verstopt staat staat het wel overzichtelijk.
Ahhh ik denk dat ik je nu snap, je bedoelt pagina 2 en 3 van die pdf dat je dan echt de prijzen ziet met de bundelkorting?

Is misschien handiger die te hanteren, probeer het zo snel mogelijk aan te passen tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

TFHfony

Professional Weirdo

Kijk. Een vers topic met bijgewerkte informatie. Altijd handig :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 14:41
Ik ben sinds 1-11-2016 klant bij Youfone. Heb zelf gekozen voor de maandelijks opzegbare variant.
Dit heeft gunstig uitgepakt aangezien youfone haar tarieven in de afgelopen periodes of aangepast heeft of het aantal MB's of minuten verhoogde. Hier kon ik makkelijk op mee liften.

Verder heb ik geen klachten. Het netwerk van KPN is bij ons erg goed en bijna overal heb ik een goede of acceptabele data verbinding (3g of 4g).

Kleine aanvulling op jouw topic:
  1. Youfone biedt inmiddels ook een TV & Internet abonnement aan.
  2. Je kunt ook toestellen aanschaffen bij Youfone.
  3. Je kunt 'Youcoins' sparen door bij diverse webshops aankopen te doen en die gebruiken voor korting.
  4. Je kunt de Vriendendienst gebruiken om eenmalig 10 euro (per vriend) korting te krijgen op je factuur.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Paul1987 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:02:
Ik ben sinds 1-11-2016 klant bij Youfone. Heb zelf gekozen voor de maandelijks opzegbare variant.
Dit heeft gunstig uitgepakt aangezien youfone haar tarieven in de afgelopen periodes of aangepast heeft of het aantal MB's of minuten verhoogde. Hier kon ik makkelijk op mee liften.

Verder heb ik geen klachten. Het netwerk van KPN is bij ons erg goed en bijna overal heb ik een goede of acceptabele data verbinding (3g of 4g).

Kleine aanvulling op jouw topic:
  1. Youfone biedt inmiddels ook een TV & Internet abonnement aan.
  2. Je kunt ook toestellen aanschaffen bij Youfone.
  3. Je kunt 'Youcoins' sparen door bij diverse webshops aankopen te doen en die gebruiken voor korting.
  4. Je kunt de Vriendendienst gebruiken om eenmalig 10 euro (per vriend) korting te krijgen op je factuur.
Youfone TV topic bestaat al als je goed op tweakers had gekeken had je het gevonden ;) [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Mhmm die Youcoins wist ik niks van, als er meer animo voor is zet ik in de OP maar zie het nu zelf niet echt als iets om er bij te zetten.

De vriendenkorting zet ik er wel bij, was ik namelijk vergeten!

De shop wat je bedoelt is een zelfde principe als Simyo, je kan pas telefoons kopen (met korting) als je al klant bent, dus heb je er niks aan als je klant wil worden. Het is dus geen echte toestel abonnement,

Btw de linken die je hier op heb gezet kan ik helaas niks mee, ben geen klant van youfone en dien in te logen om het te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Paul1987 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:02:
• Je kunt de Vriendendienst gebruiken om eenmalig 10 euro (per vriend) korting te krijgen op je factuur.
Let wel op dat die codes hier niet gedeeld mogen worden, zoals ook in de topicwarning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
rens-br schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:18:
[...]

[mbr]Let wel op dat die codes hier niet gedeeld mogen worden, zoals ook in de topicwarning staat.[/]
Is het niet een idee/mogelijkheid hier iets te scripten?
- iedereen die graag zijn referral wil delen een plek geven die op te slaan.
- iedereen die een er een wil ontvangen een link geven waarmee hij random een van de opgeslagen referrals krijgt.

Iedereen blij, geen ruis meer in het topic van hitsige voordeel jagertjes.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Ankona dat is een optie, maar ook dan is de Mobile hoek niet de juiste plek, maar hoort in de Aanbiedingen en Kortingscodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 14:41
rens-br schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:18:
[...]

[mbr]Let wel op dat die codes hier niet gedeeld mogen worden, zoals ook in de topicwarning staat.[/]
I know, maar de dienst bestaat en is gratis. Dus voor de Tweakers die vrienden hebben is het goed om te weten. :-)
dutchnltweaker schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Youfone TV topic bestaat al als je goed op tweakers had gekeken had je het gevonden ;) [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

De vriendenkorting zet ik er wel bij, was ik namelijk vergeten!

Btw de linken die je hier op heb gezet kan ik helaas niks mee, ben geen klant van youfone en dien in te logen om het te zien. ;)
Dan moet je dit topic misschien omdopen tot 'Youfone - Mobiele telefonie etc.' o.i.d. Ik zag deze toevallig langs komen maar had het TV topic nog niet gezien.

Mijn excuses voor de verwijzingen die alleen zichtbaar zijn wanneer je ingelogd bent :-)
werkende verwijzingen:
Vriendendienst
Youcoins
Toestelshop - info

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchnltweaker
OP is bijgewerkt, Vriendendienst is nu toegevoegd.
Duidelijkere tarieven zijn toegevoegd met dank van @Ankona voor de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@rens-br ik houd me nog wel aanbevolen voor een goedkope optie die technisch net zo betrouwbaar is als Youfone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

westergas

rikkie_pc

Knappe startpost

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MikeyMan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:32:
@rens-br ik houd me nog wel aanbevolen voor een goedkope optie die technisch net zo betrouwbaar is als Youfone? ;)
Als je bij het KPN netwerk wilt blijven, dan zal Youfone wel een van de goedkoopste zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-04 00:41
Bied Youfone geen "alleen belminuten'' meer aan? Als ik het volgende bestel via de website:

2 jarig contract
275 belminuten
Internetbundel ''Nee''

Dan moet ik alsnog een internetbundel erbij schaffen. :S

Anyway, ik ben sinds september vorig jaar overgegaan van Tele2 100 belminuten van 4 euro naar Youfone 275 belminuten ook voor 4 euro per maand. Eigenlijk nooit echt problemen gehad. 1x de klantenservice gebeld omdat mijn telefoon altijd "voorwaardelijk doorschakeling" melde als ik ging bellen.
Code ##002# hielp niet. Nadat ik later voicemail uitschakelde was de melding verdwenen :)

PS: ''Actie wegens succes verlengd!' staat ook er al maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roxy90 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:50:
Bied Youfone geen "alleen belminuten'' meer aan? Als ik het volgende bestel via de website:

2 jarig contract
275 belminuten
Internetbundel ''Nee''

Dan moet ik alsnog een internetbundel erbij schaffen. :S

Anyway, ik ben sinds september vorig jaar overgegaan van Tele2 100 belminuten van 4 euro naar Youfone 275 belminuten ook voor 4 euro per maand. Eigenlijk nooit echt problemen gehad. 1x de klantenservice gebeld omdat mijn telefoon altijd "voorwaardelijk doorschakeling" melde als ik ging bellen.
Code ##002# hielp niet. Nadat ik later voicemail uitschakelde was de melding verdwenen :)

PS: ''Actie wegens succes verlengd!' staat ook er al maanden
Ik heb even voor jou gekeken, er is een website https://web.archive.org/ waarmee je soort van terug in de tijd kan van een website. Had hem ingesteld van juni 2017 en toen was het inderdaad mogelijk om alleen een bel/smsbundel af te nemen zonder internet.

Dus het is inderdaad nu dat je bel/sms+internet moet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-04 00:41
dutchnltweaker schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Dus het is inderdaad nu dat je bel/sms+internet moet afnemen.
Ja, ik kan nu ook alleen belminuten kiezen voor 4 euro per maand (Tijdelijke Topdeal€ 4) . Als ik druk op "Kies je Sim only" moet er verplicht een bundel bij. 8)7 Dus het is geen 4 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
G_Dragon schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:16:
Ik heb zojuist een 2 jarig abbo afgesloten bij hun met 5GB & onbeperkt bellen/sms voor 15 euro per maand, dit kon ik nergens anders goedkoop krijgen. het is me eerste ervaring met hun en na het lezen van alles ben ik voorbereid op onodige kosten die ze in rekening zullen brengen, gelukkig hou ik alles zelf ontzettend goed bij zodat ik altijd bewijs heb dat ik niks extra's heb gedaan.

Zal alles nu goed in de gaten gaan houden deze aankomende 2 jaar,
Bedankt voor de reacties :)!
Simpel heeft een zelfde soort abonnement met 5 GB, onbeperkt bellen en 1000 SMS'jes voor €10 per maand bij een 2-jarig contract. Let wel, zij zitten op het T-Mobile netwerk, en niet zoals Youfone op het KPN netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-01-2018 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jeffrey87 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:11:
[...]

Simpel heeft een zelfde soort abonnement met 5 GB, onbeperkt bellen en 1000 SMS'jes voor €10 per maand bij een 2-jarig contract. Let wel, zij zitten op het T-Mobile netwerk, en niet zoals Youfone op het KPN netwerk.
Klopt en qua netwerk kwaliteit scheelt het echt niks meer, kan af en toe van plaats tot plaats verschillen maar dat heeft elke provider wel.
@Jeffrey87 dat was ook de voornaamste reden waarom @G_Dragon Youfone had gekozen, hij kwam zelf van KPN, KPN is hem goed bevallen en met Youfone heeft hij een lagere prijs en meer inhoud. Uiteindelijk hoeft hij niks qua zijn ervaring/kwaliteit (netwerk) in te boeten.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-01-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443119

G_Dragon schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:33:
[...]

Ik moet nu 2 jaar volmaken klopt, maar je kan via de app altijd je MB's of Belminuten aanpassen.
Zolang ik het contract niet verrander en het een 2018 contract blijft zal ik altijd hetzelfde blijven betalen, dat stond in de voorwaarden.

Ik ben zelf ook ontzettend benieuwd aangezien het me eerste keer is, het kpn netwerk lijkt me persoonlijk een stabiele verbinding waar ik zelf via kpn al 2 jaar gebruik van maak. Over die extra kosten enz, wat voor extra kosten werden mensen voor in rekening gebracht dan?
Ik ben ook een nieuwe member - 2jaar / 5GB / onbeperkt bellen / 15 euro p.m.
Mijn sim-kaart is onderweg dus ben benieuwd, wat voor kleur is het trouwens en/of print erop?
Op zich ga ik dit gebruiken als vervanging voor vaste telefonie, komt zo goedkoper uit dan een alles in 1 pakket van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Heb altijd abonnement bij Youfone gehad. Nooit problemen gehad. Nu bij Ben op het netwerk van T-Mobile. Ga overstappen naar Simpel met de Kingsize aanbieding, 10 euro voor 5 gig data en onbeperkt bellen.(eveneens op netwerk T-mobile) Scheelt toch weer 5 euro per maand met Youfone. Moet zeggen dat het netwerk van T-Mobile niets meer onderdoet voor KPN. Voor mijn werk heb ik Vodafone. Slechte dekking in vergelijk met KPN en T-mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door mavical op 27-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 21:19
Nieuwe tarieven en bundels!

100 min300 minOnbeperkt
Geen € 6,00 --
2 GB € 10,50 € 11,50 € 14,00
5 GB € 12,50 € 13,00 € 14,50
10 GB € 16,00 € 19,00 € 20,50
15 GB € 23,00 € 26,00 € 29,00

Al deze tarieven zijn in combinatie met 4G. Bij de 2 GB bundel is dit LTE (50 down, 25 up) en vanaf de 5 GB bundel is het LTE Advanced (256 down, 150 up).

Waar voorheen de 3000 MB bundel vaak het voordeligst was, lijkt dat nu de 5 GB bundel te zijn. Ik kan voor €1 meer van 275 min / 3 GB naar 300 min / 5 GB, ik denk dat we dat maar eens gaan doen.

Hier staan de oude tarieven.
Balance schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:46:
Hier de nieuwe maandelijkse tarieven van Youfone in een tabel:

125 min275 minOnbeperkt
750 MB € 9,00 € 9,50 € 12,00
1500 MB € 10,00 € 10,50 € 14,00
3000 MB € 11,00 € 12,00 € 15,00
5000 MB € 15,00 € 16,00 € 17,00
7500 MB € 17,00 € 19,00 € 21,00
15000 MB € 24,00 € 26,00 € 28,00

Al deze tarieven zijn in combinatie met 4G. Bij de 750 en 1500 MB bundels is dit LTE (50 down, 25 up) en vanaf 3000 is het LTE Advanced (256 down, 150 up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik heb nu een 250 min / 1500MB 4G abo voor 13 euro per maand (15 euro met 2 euro actiekorting), 2 jarig tot 1-12-2018.

Het lijkt er wel op, maar kan ik gewoon mijn bundel/data aanpassen zonder dat de contract einddatum aangepast wordt?

Die 300 / 5GB bundel klinkt wel heel interessant, aangezien ik regelmatig tegen de 1,5 GB kom.
Tevens is die 5GB ook erg interessant om voor tripjes in de EU te hebben...

En dat voor precies hetzelfde geld? Wat is de catch? Ik lijk dan mijn actiekorting te verliezen, maar gewoon flat-fee 9 + 4 = 13 euro te betalen.

(zeker aangezien dit vanaf 5GB ook een LTE Advanced data connectie is...)

[ Voor 26% gewijzigd door QuarK op 01-02-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Je vraagt wat de catch is, nou simpel. Kijk naar wat jij betaalt voor wat je krijgt. Je hebt je vorig jaar laten verleiden tot een 2-jarig contract voor een iets lagere prijs per maand. Maar aangezien ze zo'n 6 keer per jaar de tarieven aanpassen zit je nu duurder dan wanneer je een maandelijks opzegbaar contract zou hebben. Reken er maar op dat dat verschil de komende maanden nog wel wat groter gaat worden.

Wat betreft die actiekorting... marketing. Gewoon om je een win gevoel te geven en hun eigen prijsmodel onduidelijk te maken.

Dus voor nu: zet voor 1-12 een reminder in je agenda om over te stappen naar iets wat je dan leuk vindt maar wel maandelijks opzegbaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
QuarK schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:20:
Ik heb nu een 250 min / 1500MB 4G abo voor 13 euro per maand (15 euro met 2 euro actiekorting), 2 jarig tot 1-12-2018.

Het lijkt er wel op, maar kan ik gewoon mijn bundel/data aanpassen zonder dat de contract einddatum aangepast wordt?

Die 300 / 5GB bundel klinkt wel heel interessant, aangezien ik regelmatig tegen de 1,5 GB kom.
Tevens is die 5GB ook erg interessant om voor tripjes in de EU te hebben...

En dat voor precies hetzelfde geld? Wat is de catch? Ik lijk dan mijn actiekorting te verliezen, maar gewoon flat-fee 9 + 4 = 13 euro te betalen.

(zeker aangezien dit vanaf 5GB ook een LTE Advanced data connectie is...)
Ergens vorig jaar ofzo ben ik tijdens een 2-jaar contract geupgrade van 1000MB/3G naar 1500/4G voor, ik dacht, €0,50 extra per maand, wat toen ook in de actie was. Hierbij is de einddatum niet verplaatst.

Ik las in de voorwaarden dat het alleen mogelijk is om tijdens je contract te upgraden, niet te downgraden. Het is me alleen niet duidelijk of ze dan een 'upgrade' in prijs, of in specs bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Het prijsbeleid bij Youfone is een beetje...erm...apart. Op 18 januari maakte ik gebruik van de nieuwe bundel, 3.5GB/125min voor €11.

Dit nieuwe tarief is net 2 dagen in gegaan en er is alweer een nieuwe opzet qua prijzen, 5gb/100min voor €12.50.

Vorig jaar ook al minstens 3x van bundel geswitcht. De site van Youfone goed in de gaten houden dus. Op zich wel goed dat Youfone een nogal dynamisch prijsbeleid hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
Momenteel 10GB internet.voor 10 euro bij Youfone.

Overstappen wordt nu wel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

krakendmodem schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:47:
Momenteel 10GB internet.voor 10 euro bij Youfone.
Mooie aanbieding! Het is alleen wel jammer dat dat abonnement geen bel/sms heeft, wil je dat wel ben je minimaal 13 euro kwijt. Nou is dat nog geen geld.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 03-02-2018 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Jammer dat er nu ook kosten worden berekend voor het gebruik van het bel/data plafond. Zelfde als via provider Simpel. Heb net abonnement afgesloten via Simpel 5 gig en onbeperkt bellen, contract 2 jaar voor 10 euro per maand. Via Youfone nu dezelfde aanbieding voor 11,50 ook met contract voor 2 jaar. Toch twijfel uit welke ik dan zou moeten kiezen. Simpel zit nog in de bedenktermijn. Lastige keuze.

[ Voor 54% gewijzigd door mavical op 03-02-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 20:42
rens-br schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Mooie aanbieding! Het is alleen wel jammer dat dat abonnement geen bel/sms heeft, wil je dat wel ben je minimaal 13 euro kwijt.
Tsja, betaal nu 15 euro voor 4GB met KPN compleet. En 200 min.

Bellen over 4G/VoIP zou nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Wacht eens, Is dat nieuw, geen koppelverkoop meer met bellen? In ieder geval een goede zaak, het enige wat je nodig hebt is een domme Internet pijp. Nu nog halveren tot 5 GB voor 5 euro (zoals al weer twee jaar geleden bij Lyca) en ze hebben er een klant bij.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 07-02 01:21
Hoe is het met de klantenservice?

Ik zit nu bij KPN 1GB/100min voor €16 (heel oude abo) en zal naar 5GB/300min voor €10,50 gaan via Youfone dus dat is al zeer mooi (ook omdat ik tevreden ben met het netwerk van KPN)

[ Voor 3% gewijzigd door [Remmes] op 04-02-2018 23:26 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[Remmes] schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:25:
Hoe is het met de klantenservice?
Geen idee, nog nooit nodig gehad. Bij geen enkele telco. Er kan volgens mij ook vrij weinig mis gaan(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderScrupules
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-12-2023
Hebben jullie enig idee of Youfone het dataverbruik nog steeds afrond op 100 kb ipv de 1 kb die bij praktisch alle andere providers gehanteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ZonderScrupules schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:18:
Hebben jullie enig idee of Youfone het dataverbruik nog steeds afrond op 100 kb ipv de 1 kb die bij praktisch alle andere providers gehanteerd wordt?
Volgens deze pagina: https://www.youfone.nl/internetsnelheid ronden ze nog steeds af op"100KB":
Dataplafond activeren
Via MyYoufone is het mogelijk om een dataplafond in te stellen om onverwachte kosten te voorkomen. Het dataplafond activeer je eenvoudig via MyYoufone voor slechts €0,50 per maand, nadat je de bestelling hebt afgerond.

Wanneer je geen dataplafond activeert en je hebt de volledige bundel verbruikt, betaal je €0,10 per MB. Dataverbruik wordt afgerond op 100 KB.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Iemand enig idee hoeveel dit in praktijk uitmaakt? Op internet circuleert hierover veel tegenstrijdige informatie. Liefst zou ik op mijn eigen telefoon meten hoeveel sessies er zijn om een inschatting te kunnen maken, maar dat lijkt ook niet (zomaar) mogelijk.

Maw: heeft iemand een indicatie van hoeveel sessies Youfone per dag/maand bij mensen meet, gegeven bepaalde gebruikspatronen? Uiteraard verschilt dat enorm van persoon tot persoon (mate van gebruik, welke apps, etc. etc.), maar iedere informatie is welkom.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderScrupules
Pathfinder schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:02:
Maw: heeft iemand een indicatie van hoeveel sessies Youfone per dag/maand bij mensen meet, gegeven bepaalde gebruikspatronen? Uiteraard verschilt dat enorm van persoon tot persoon (mate van gebruik, welke apps, etc. etc.), maar iedere informatie is welkom.
Dat zou ik ook graag willen weten inderdaad! Heb net ook even een berichtje naar de klantenservice van Youfone gestuurd met deze vraag, ben benieuwd of zij met een bruikbaar antwoord komen (alhoewel ik er een hard hoofd in heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ZonderScrupules schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten inderdaad! Heb net ook even een berichtje naar de klantenservice van Youfone gestuurd met deze vraag, ben benieuwd of zij met een bruikbaar antwoord komen (alhoewel ik er een hard hoofd in heb).
Pathfinder schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:02:
Iemand enig idee hoeveel dit in praktijk uitmaakt? Op internet circuleert hierover veel tegenstrijdige informatie. Liefst zou ik op mijn eigen telefoon meten hoeveel sessies er zijn om een inschatting te kunnen maken, maar dat lijkt ook niet (zomaar) mogelijk.

Schat zelf maar in hoeveel waarde je hier aan hecht:

Bij mij vorige provider kwam de MB-teller in mijn android toestel voor vrijwel 100% overeen met de teller van mijn provider. Youfone geeft bij mij standaard zo'n 5% - 7% meer aan dan mijn Android teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderScrupules
TFHfony schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:32:
Youfone geeft bij mij standaard zo'n 5% - 7% meer aan dan mijn Android teller.
Nou ja, ik kom net hier een bericht tegen op tweakers waarin een medetweaker (ctrl+f op casparvl) erachter komt dat Youfone bij hem zo'n 27% meer data telt dan dat hij daadwerkelijk gebruikt. Dat percentage verschilt dus inderdaad behoorlijk per persoon. Ik was nou net van plan het abonnement met 10 GB data af te sluiten, waarbij ik met zo'n hoog percentage aan schijngebruik dus redelijk wat data misloop (en het flink in de papieren kan gaan lopen als ik niet oppas :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ZonderScrupules schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:09:
[...]

Nou ja, ik kom net hier een bericht tegen op tweakers waarin een medetweaker (ctrl+f op casparvl) erachter komt dat Youfone bij hem zo'n 27% meer data telt dan dat hij daadwerkelijk gebruikt. Dat percentage verschilt dus inderdaad behoorlijk per persoon. Ik was nou net van plan het abonnement met 10 GB data af te sluiten, waarbij ik met zo'n hoog percentage aan schijngebruik dus redelijk wat data misloop (en het flink in de papieren kan gaan lopen als ik niet oppas :/ ).
Ik vraag me wel af hoe hij aan zo'n enorm aantal sessies komt. Ik kom op mijn rekening van december op zo'n 100 tot 120 sessies, waarvan zo'n beetje de helft inderdaad 100KB is.
Maar om 1GB aan afronding te krijgen op een maand zou je 10.000 van dit soort sessies moeten hebben.

Wellicht dat hij een app heeft om stroom te besparen die bij geen data vrij rigoureus de verbinding verbreekt, maar aan de andere kant een app die elk half uur een verbinding opzet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52

13art

Moderator Mobile
Een vriendin vroeg gisteren om advies waar een nieuw mobiel abonnement af te sluiten. Zelf zit ik sinds een paar maanden bij Youfone en ben hierover tevreden en goede abinnementsprijzen. Iemand anders zei toen dat hij liever een abonnement bij KPN zou aanraden want als b merk van kpn hebben ze minder vermogen met als gevolg sneller galmen en slecht bereik. Maar werkt dit zo? Kan KPN het netwerk zo instellen dat gast gebruikers minder vermogen krijgen? Lijkt me een lastig iets, dat youfone een bepaalde capaciteit toegewezen krijgt lijkt me waarschijnlijker. Iemand enig idee hoe dit werkt en of er dus verschil zit in netwerkkwaliteit/ontvangst tussen KPN en Youfone?

Overigens heb ik zelf geen klachten van galmen, slechte verstaanbaarheid oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

l3art schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 06:15:
Iemand anders zei toen dat hij liever een abonnement bij KPN zou aanraden want als b merk van kpn hebben ze minder vermogen met als gevolg sneller galmen en slecht bereik. Maar werkt dit zo? Kan KPN het netwerk zo instellen dat gast gebruikers minder vermogen krijgen?
Wat ik van andere berichten begrijp kan dit helemaal niet en gebeurd het dus ook niet. Het enige 'nadeel' bij MVNO's is dat de 4G snelheid meestal lager is dan bij de netwerk eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

data gebruik;

Android: 412MB
Youfone App: 430MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 07-02 01:21
Iemand anders zei toen dat hij liever een abonnement bij KPN zou aanraden want als b merk van kpn hebben ze minder vermogen met als gevolg sneller galmen en slecht bereik.
Dit klinkt naar mijn mening als iets dat iemand ooit heeft gehoord van iemand die het op zijn beurt ooit weer eens heeft gehoord etc.

Kijkend naar de prijzen van KPN vs Youfone zou ik het wel weten.

[ Voor 7% gewijzigd door [Remmes] op 07-02-2018 10:52 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Een vriendin vroeg gisteren om advies waar een nieuw mobiel abonnement af te sluiten. Zelf zit ik sinds een paar maanden bij Youfone en ben hierover tevreden en goede abinnementsprijzen. Iemand anders zei toen dat hij liever een abonnement bij KPN zou aanraden want als b merk van kpn hebben ze minder vermogen met als gevolg sneller galmen en slecht bereik. Maar werkt dit zo? Kan KPN het netwerk zo instellen dat gast gebruikers minder vermogen krijgen? Lijkt me een lastig iets, dat youfone een bepaalde capaciteit toegewezen krijgt lijkt me waarschijnlijker. Iemand enig idee hoe dit werkt en of er dus verschil zit in netwerkkwaliteit/ontvangst tussen KPN en Youfone?

Overigens heb ik zelf geen klachten van galmen, slechte verstaanbaarheid oid.
Nergens last van. Werkt die persoon toevallig bij KPN? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
westergas schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Nergens last van. Werkt die persoon toevallig bij KPN? ;)
Haha nee, maar dat was zijn eigen ervaring of die van vrienden dat was me nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:31
Heeft Youfone ook Prepaid simkaarten?

Als ik deze link moet geloven wel: https://www.youfone.nl/prepaid

Maar ik lees helemaal nergens iets over tarieven?

[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 08-02-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fl2001 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:57:
Heeft Youfone ook Prepaid simkaarten?

Als ik deze link moet geloven wel: https://www.youfone.nl/prepaid

Maar ik helemaal nergens iets lezen of tarieven of zo?
Het afsluiten van een prepaid sim only is eenvoudig te regelen via de winkels van de Telecombinatie.
Kan dus niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Iemand een idee om de voicemail uit te zetten, ik krijg er nog niets over gevonden?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-04 05:21
Supertip schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:53:
Iemand een idee om de voicemail uit te zetten, ik krijg er nog niets over gevonden?
Staat gewoon op hun website ,

De Youfone voicemail is standaard ingeschakeld.

Uitzetten: Bel 12339
Aanzetten: Bel 12331

Verder kun je de voicemail instellen en wijzigen via 1233.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Bedankt, ik kreeg het gewoonweg niet gevonden.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 23:24
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van Youfone in het buitenland? Zit momenteel bij Tele2, maar in veel landen in t buitenland kun je geen gebruik maken van 4g. Iemand die ervaringen hiermee heeft, en wat de snelheden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Trestry schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:52:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van Youfone in het buitenland? Zit momenteel bij Tele2, maar in veel landen in t buitenland kun je geen gebruik maken van 4g. Iemand die ervaringen hiermee heeft, en wat de snelheden zijn?
In Frankrijk was het afgelopen jaar redelijk. Op de tolweg kut met peren (geen vergelijking met andere providers) maar daarbuiten prima 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Trestry schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:52:
Wij hadden vorig jaar zowel kpn als youfone en in Duitsland was het een ramp voor beide.
Vaak alleen in de grotere plaatsen en steden 4G, daarbuiten vaak 3G of zelfs edge of niets.

De providers in Duitsland lieten ons gewoon niet toe op het 4G netwerk in het buitengebied.
Moet ik er wel bij vermelden dat het netwerk globaal niet zo best is in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:00
Ik ben van plan om naar youphone over te stappen maar lees dat onbeperkt internet niet onbeperkt is. Het is dus een abonnement voor 15gb paar maand. Beetje raar toch?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 23:07

MOV

Beste Erik,

Inderdaad, om precies te zijn:

*Youfone Onbeperkt MB's heeft een Fair Use Policy (FUP) van 15GB. Bij het bereiken van de bundelgrootte wordt de snelheid verlaagd naar 64Kbps.

15GB heeft op het eerste gezicht niks met Onbeperkt te maken. Echter de redenering is dat het wel degelijk onbeperkt is, alleen gelimiteerd op 64Kbps. Nu geven ze het wel duidelijk aan op de website, maar het blijft wat misleidend.

Voor 'Onbeperkt' op volledige snelheid, zul je naar Tele2 of T-mobile moeten uitkijken!

MvG,
MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Balance schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:26:

100 min300 minOnbeperkt
Geen € 6,00 --

Al deze tarieven zijn in combinatie met 4G. Bij de 2 GB bundel is dit LTE (50 down, 25 up) en vanaf de 5 GB bundel is het LTE Advanced (256 down, 150 up).

Waar voorheen de 3000 MB bundel vaak het voordeligst was, lijkt dat nu de 5 GB bundel te zijn. Ik kan voor €1 meer van 275 min / 3 GB naar 300 min / 5 GB, ik denk dat we dat maar eens gaan doen.

[...]
Tnx, Probeer eind deze week de prijslijst in de OP bijtewerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Zijn de tarieven voor de afname bij een contractperiode van 1 maand, de tarieven voor 2 jaar zijn lager.

MvG,
MOV

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
(jarig!)
Heeft Youfone VoLTE geactiveerd staan op toestellen die dat ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOV

MOV

Hoi Pierre_nr1,

Op de Iphone 6, heb ik deze optie automatisch aan staan voor gesprekken en data. Volgens dit artikel

https://www.iculture.nl/gids/volte-4g-bellen-nederland/

Zou dit inderdaad voor het KPN-netwerk ook aan moeten staan, of dit voor elke MVNO geld op het KPN-netwerk is mij onbekend.

MvG,
MOV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
MOV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:45:
Hoi Pierre_nr1,

Op de Iphone 6, heb ik deze optie automatisch aan staan voor gesprekken en data. Volgens dit artikel

https://www.iculture.nl/gids/volte-4g-bellen-nederland/

Zou dit inderdaad voor het KPN-netwerk ook aan moeten staan, of dit voor elke MVNO geld op het KPN-netwerk is mij onbekend.

MvG,
MOV
Nee geen voice over 4g, ik heb op mijn iPhone 8 plus wel data/voice over 4g aanstaan maar tijdens bellen schakelt hij terug maar 3g

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• MOV

MOV

Hoi gielie,

Bedankt voor je bijdrage!
Even nagedacht hoe je dit test. Simpelweg bellen en kijken naar het netwerk-icoontje natuurlijk :)
Springt inderdaad terug naar 3G op het moment dat er gebeld wordt.

Blijkbaar voor youfone uitgeschakeld op het KPN-netwerk.

MvG,
MOV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
MOV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:25:
Hoi gielie,

Bedankt voor je bijdrage!
Even nagedacht hoe je dit test. Simpelweg bellen en kijken naar het netwerk-icoontje natuurlijk :)
Springt inderdaad terug naar 3G op het moment dat er gebeld wordt.

Blijkbaar voor youfone uitgeschakeld op het KPN-netwerk.

MvG,
MOV
Zelf vind ik volte overrated, het werkt alleen als beide op het zelfde netwerk zitten en volte kunnen gebruiken. Vanuit Youfone gezien is het dus geen gekke keus om het niet aan te beiden. Laten ze WiFi bellen maar eens implementeren daar zie ik veel meer voordelen in oa in goed geïsoleerde gebouwen

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• MOV

MOV

Beste gielie,

Eens. Het is 'nice to have', leuk als degene waarmee jij het meest belt ook bij youfone zit. Wellicht komt het nog in de toekomst.

Internetbellen vind ik inderdaad ook belangrijker, hoewel ik zelf geen problemen in mijn werk/thuis-gebouw heb. Ons kantoorpand in Beverwijk is wellicht niet groot genoeg hiervoor. Maar zie het vaak genoeg voorbij komen op forums.

MvG,
MOV

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59
Heeft er iemand met een 10gb bundel of meer een speedtest gedaan toevallig? Ben benieuwd naar de snelheid, woon zelf wel in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOV

MOV

Hoi Michie23,

Kan een speedtest voor je doen, heb op dit moment een 7.5GB

Volgens de website:

4G (bij 5GB, 10GB & Onbeperkt MB): 256 Mbps download & 150 Mbps upload.
4G (bij 2 GB): 50 Mbps download & 25 Mbps upload.

Wil je een test binnen (kantoorpand) of buiten?

MvG,
MOV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Youfone
Net getest in Breda met een 3GB databundel van Youfone met 4G.

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 15-02-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michie23
  • Laatst online: 22:59
MOV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:23:
Hoi Michie23,

Kan een speedtest voor je doen, heb op dit moment een 7.5GB

Volgens de website:

4G (bij 5GB, 10GB & Onbeperkt MB): 256 Mbps download & 150 Mbps upload.
4G (bij 2 GB): 50 Mbps download & 25 Mbps upload.

Wil je een test binnen (kantoorpand) of buiten?

MvG,
MOV
Mag beiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOV

MOV

Hoi Michie23,

Beverwijk, Gaasterland, in een kantoorpand.

Afbeeldingslocatie: https://maartenverheijen.com/speedtest_beverwijk_binnen.png

Buiten volgt nog, eerste werken en koffie :)

En daar is buiten:

Afbeeldingslocatie: https://maartenverheijen.com/speedtest_beverwijk_buiten.png

MvG,
MOV

[ Voor 20% gewijzigd door MOV op 19-02-2018 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nieuwe Tarieven/bundels zijn geüpdatet in de OP + VoLTE en VoWIFI kopje is toegevoeg, ditis voor de toekomst, op dit moment ondersteunt Youfone nog geen VoWIFI en VoLTE.

[ Voor 55% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-02-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51
Jammer dat ze per 100kb data afronden, anders had ik het wel geweten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Laatst online: 12-02 08:50
cordonbleu schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:29:
In de praktijk valt bij mij het verbruiksverschil altijd wel mee. Deze maand bijvoorbeeld:

Verbruik volgens Samsung Galaxy A5(2016): 1,70 GB (als ik verbruik alle apps bij elkaar optel, ongeveer 1725 MB)
Verbruik volgens My Youphone: 1771 MB
3%-4% hoger dan werkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

cordonbleu schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:29:
Volgens Android: 1.06GB
Volgens Youfone App: 1049 MB

Zit dus 11 MB tussen. Daar ga ik echt niet voor overstappen of mijn keuze op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, afgelopen twee maanden een rekening van 80 euro van m'n vrouw. Had niet op zitten letten met bellen. Maar nu blijkt dat ze ook haar bundel niet kan aanpassen. Zowel de bel als internetbundel is niet te verhogen of tijdelijk aan te vullen. Herkent iemand dat?

Bij mij kan ik alles gewoon bloksgewijs verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:05:
Goed, afgelopen twee maanden een rekening van 80 euro van m'n vrouw. Had niet op zitten letten met bellen. Maar nu blijkt dat ze ook haar bundel niet kan aanpassen. Zowel de bel als internetbundel is niet te verhogen of tijdelijk aan te vullen. Herkent iemand dat?

Normaal gesproken kan je gewoon je bundel aanpassen. Wel slechts 1 richting op, namelijk omhoog. Zou gewoon via My Youfone of the Youfone app moeten kunnen. De wijziging gaat dan wel pas de volgende kalendermaand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:05:

Beste MikeyMan,

80 euro in 1 maand, of was het 80 euro in twee maanden (dus 40 euro per maand)? In ieder geval 267 minuten buiten de bundel gebeld om dit te bereiken, geen belplafond ingesteld?

Uiteraard zonde van het geld. Geen Maar het upgraden via de website zou geen probleem mogen geven:

'Het wijzigen naar een ander abonnement tijdens de looptijd van je contract is mogelijk. Het uitbreiden van het abonnement met een SMS bundel of internetbundel tijdens de looptijd is gratis voor alle Youfone abonnementen. Wel dient het een upgrade te zijn.'

'Je kunt wijzigingen direct doorvoeren via MyYoufone. Ga naar ‘Abonnement’ en klik vervolgens op ‘Deze gegevens aanpassen’. Als je er niet uitkomt, is het uiteraard mogelijk om een ticket te sturen.'

Ook kun je ze bellen voor een verhoging van het aantal belminuten ;)

MvG,
MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Naar nu blijkt kun je alleen de bundels wijzigen als je de plafonds aan hebt staan. Vreemde constructive.

• MOV

MOV

Hoi MikeyMan,

Dat klinkt inderdaad een beetje vreemd. Zou dit even bij de support van hen neerleggen.

MvG,
MOV

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:00
Mijn vrouw is ook over naar Youfone maar klopt het dat als je een SMS vanuit NL naar een EU land stuurt je dit 0,30ct kost?

Oke zie het al. Lekker dan als nieuwe klant je Sim kaart in de Iphone doen en direct 0.30ct kwijt. Pffff

Elke keer wanneer je de simkaart uit je iPhone haalt en weer terug plaatst, wordt de iPhone (of iPad) opnieuw geregistreerd en betaal je voor een sms'je naar het buitenland. De server van Apple staat namelijk in GB. Dit betekent dat een iPhone een sms stuurt naar het Britse nummer 00447786205094. Dit bericht wordt verrekend als een internationaal bericht.

[ Voor 65% gewijzigd door Erik1805 op 22-02-2018 16:12 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOV

MOV

Hoi Erik1805,

Dat klopt inderdaad, zie:

iPhone 6 sim kaart wisselen sms apple?

Niks aan te doen zover ik weet. Overigens betaalde ik deze bij Ziggo Mobiel ook gewoon hoor.

MvG,
MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coleman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:49
Gisteravond een abonnement bij Youfone bestel, leek mij een erg goede optie; 10GB internet en 100 bel/sms voor 16 euro bij een maandelijks abonnement. Dat op het KPN netwerk met 4G+.

Vanochtend gelijk geannuleerd toen ik vernam dat het internet wordt afgerond per 100Kb, na het lezen van ervaringen kan dit maandelijks tot veel extra data uit je bundel lijden. Youfone is enigste provider die op 100Kb afrond, iets wat ik totaal niet zie zitten en wel jammer vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Hoi LarsS3012,

Het is inderdaad jammer dat Youfone dit doet, maar wellicht heb je iets te snel weer opgezegd. In de praktijk merk je van die afronding veel minder dan je op het eerste gezicht zou denken.

Ik merk persoonlijk een afwijking tussen de telling van mijn telefoon en Youfone, slecht een enkele tientallen MB's verschil. Deze ervaringen wisselen bij anderen, maar is niet zo groot als je je misschien voorstelt.

Dit komt ook naar voren wanneer je een Google Search hier naar doet.

MvG,
MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

MOV schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:19:

Of je kijkt ff 9 posts naar boven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MOV schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:19:
Hoi LarsS3012,

Het is inderdaad jammer dat Youfone dit doet, maar wellicht heb je iets te snel weer opgezegd. In de praktijk merk je van die afronding veel minder dan je op het eerste gezicht zou denken.

Ik merk persoonlijk een afwijking tussen de telling van mijn telefoon en Youfone, slecht een enkele tientallen MB's verschil. Deze ervaringen wisselen bij anderen, maar is niet zo groot als je je misschien voorstelt.

MvG,
MOV
Idd, een paar jaar geleden met bundels van 100 of 200MB was dit meer een issue. Op bundels van GB's maakt het niet veel meer uit. En volgens mij doen (of in elk geval deden) alle budget providers dit.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Beste Westergas,

Inderdaad, vandaar mijn opmerking. 'In de praktijk merk je van die afronding veel minder dan je op het eerste gezicht zou denken'. Zonde om daarvoor een mooie aanbieding te laten lopen.

Maar er zijn wat verhalen op internet van mensen met andere ervaringen. Zal eens mijn eigen test gaan doen. Eens kijken wat mijn iphone meet en wat Youfone meet.'

MvG,
MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Ankona schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:19:
[...]

Idd, een paar jaar geleden met bundels van 100 of 200MB was dit meer een issue. Op bundels van GB's maakt het niet veel meer uit. En volgens mij doen (of in elk geval deden) alle budget providers dit.
Zover ik weet doet geen enkele partij dit meer, voor de zekerheid gekeken of dit bij HollandsNieuwe ook nog is. Deze ronden op dit moment 10kb af. Youfone is de laatste die bij mij bekend is die op 100kb.

MvG,
Maarten

Het doen van de groetjes is niet nodig. :) Gelieve dat ook achterwege te laten. :)

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-02-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MOV schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Zover ik weet doet geen enkele partij dit meer, voor de zekerheid gekeken of dit bij HollandsNieuwe ook nog is. Deze ronden op dit moment 10kb af. Youfone is de laatste die bij mij bekend is die op 100kb.

MvG,
Maarten
Dan mag Youfone zich ook wel aanpassen aan de markt. enkele jaren geleden rekenden enkel KPN en Vodafone hun dure abonnementen per kb af, de rest per 100kb.

Maar zoals ik ook al aangaf, eigenlijk is het geen issue meer met de data volumes van tegenwoordig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 20:10
Ik dacht dat simyo dit ook doet maar weet het niet zeker

Edit:
Nee, toch niet. Simyo rond op KB af

[ Voor 29% gewijzigd door acale op 23-02-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Heren,

Hierbij de resultaten van mijn kleine test met betrekking tot het afronden van de internetsessies op 100Kb door Youfone. En de invloed hiervan op de door Youfone gemeten hoeveelheid verbruikte data.

Testperiode: 23 februari 12:16 - 26 februari 12:16
Gemeten door iphone (6, laatste IOS): 885MB
Gemeten door de Youfone app: 894MB

Gebruik: Compleet standaard gebruik (voor mij dan). E-mail/Webbrowsen/SSH/Facebook/Streamen via Spotify/Messenger/Video-bellen via WhatsApp.

Conclusie: De invloed van het afronden op 100kb in plaats van 1kb of 10kb is maar zeer klein (9MB). Niet voor Youfone kiezen op deze grond lijkt mij dus niet voor de hand liggen.

MOV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MOV schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:09:
Heren,

Hierbij de resultaten van mijn kleine test met betrekking tot het afronden van de internetsessies op 100Kb door Youfone. En de invloed hiervan op de door Youfone gemeten hoeveelheid verbruikte data.

Testperiode: 23 februari 12:16 - 26 februari 12:16
Gemeten door iphone (6, laatste IOS): 885MB
Gemeten door de Youfone app: 894MB

Gebruik: Compleet standaard gebruik (voor mij dan). E-mail/Webbrowsen/SSH/Facebook/Streamen via Spotify/Messenger/Video-bellen via WhatsApp.

Conclusie: De invloed van het afronden op 100kb in plaats van 1kb of 10kb is maar zeer klein (9MB). Niet voor Youfone kiezen op deze grond lijkt mij dus niet voor de hand liggen.

MOV
Niet echt heel representatief natuurlijk. Ik meet hier afwijkingen van rond de 5 procent, soms oplopend tot 7. Nog steeds geen reden voor mij om geen Youfone te nemen. Dat zou eerder de waardeloze support afdeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

TFHfony,

Inderdaad absoluut niet representatief. Puur een persoonlijke test, bedoeld als een als een indicator. Heb maar een keer contact met de Helpdesk gehad (via e-mail). Hierbij geen problemen met de snelheid en de juiste respons gehad.

MOV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik heb het nog veel minder representatief getest. Toen ik overstapte van Vodafone naar Youfone viel me op dat mijn dataverbruik 1,5 tot 2 keer zo hoog lag. maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in die tijd ca 100 MB / maand verbruikte en dat vooral in korte sessies (whatsappjes over de hele dag, mail pollen etc)

Tegenwoordig verbruik ik veeeeeeel meer data en maak me totaal niet meer druk om die afronding. Die bundels kosten niets meer in vergelijking met 5 jaar geleden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ankona schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:26:
Ik heb het nog veel minder representatief getest. Toen ik overstapte van Vodafone naar Youfone viel me op dat mijn dataverbruik 1,5 tot 2 keer zo hoog lag. maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in die tijd ca 100 MB / maand verbruikte en dat vooral in korte sessies (whatsappjes over de hele dag, mail pollen etc)

Tegenwoordig verbruik ik veeeeeeel meer data en maak me totaal niet meer druk om die afronding. Die bundels kosten niets meer in vergelijking met 5 jaar geleden.
Logischerwijs zal met kleinere, meerdere sessies inderdaad procentueel gezien een (veel) groter verschil ontstaan dan wanneer je veel data in grotere blokken consumeert (video streamen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
  • Laatst online: 26-09-2023
Balance schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:26:

100 min300 minOnbeperkt
Geen € 6,00 --

[...]
@Balance Kleine opmerking. De prijzen op de website van Youfone zijn lager dan in de tabel. De prijzen zijn veelal 3 euro per abo goedkoper.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.