youfoon heeft het toch niet allemaal op een rijtje qua klantvriendelijkheid en geven al heel weinig om de privacy van hun klanten.
Om je online facturen in te kijken moet je online je 06 nummer invullen en je wachtwoord en een extra code die op de website verschijnt.
Ik belde youfoon op om mijn wachtwoord na te vragen. Bleek het gewoon 4 x 0 te zijn.
Vind ik toch een kwalijke zaak. Stel dat je iemand kent, je baas bijv, en die heeft een youfoon abbo en logt nooit in om zijn facturen te bekijken of verandert het wachtwoord domweg niet, dan kan jij dus gewoon zijn facturen inkijken, gebelde telefoonnummers bekijken, zijn paswoord zelf veranderen.
Toen ik dit aangaf bij de mevrouw aan de helpdesk vond zij dat helemaal geen probleem en zag ze niet in dat dit gevaar kon opleveren voor de privacy van hun eigen klant. Op mijn vraag om dit aan te geven bij youfoon om dit probleem eens onder de loep te nemen vond deze mevrouw dat niet nodig omdat er geen gevaar was.
Haar argument was dat niemand wist dat het 4x 0 was. Tja ik weet het en iedereen die de code navraagt weet het lijkt me. Maar goed er ging niets mee gebeuren.
Toen ik vermelde dat ik deze informatie op tweakers ging gooien werd de sfeer wat kouder. Ze vond dat ik dit niet mocht doen omdat mensen dan misbruik gingen maken van de situatie. Ik werd nog net niet verantwoordelijk gehouden voor het misbruik. Ik moet zeggen dat ik ten zeerste zou appreciëren dat ik als ik info over youfoon zoek op tweakers, direct na het afsluiten van het document mijn online paswoord zou veranderen.
Als laatste zei ze op mijn reactie van het online plaatsen van deze informatie dat Youfoon dit toch NOOIT zou veranderen. En ik was blijkbaar ook diegene die allemaal info op tweakers gooi dus ze volgen het wel. Hopelijk doen ze ook iets met de info.
Ze zouden zich beter wat minder druk maken over wat er geschreven wordt en zorgen dat alles werkt als je een abbo afsluit. Na twee maand na het afsluiten van mijn abbo kon ik nog steeds niet naar het buitenland bellen en ik heb ook ongelofelijk lang moeten wachten op een sim die dat mogelijk zou moeten maken. Ik heb het nog niet kunnen testen na het veranderen van de sim dus dat is nog even afwachten.
Goed mijn online paswoord is veranderd. Ik ben veilig.
wou ook nog een data abbo afsluiten maar dat zou pas de 21 okt ingaan. Volgens haar was dat gebruikelijk bijproviders. De helpdeskmedewerkers had een abbo bij Telfort ( geen youfoon

) en daar duurde het ook 3 weken. Hier heb ik geen kennis van en kan daar dus ook niet over oordelen. Het leek me gewoon lang...
Wel er zit eindelijk een nieuwe sim in, nadat ze weken lang niet op voorraad waren bij youfoon, maar de verbinding is niet altijd vlekkeloos. Gisteren zat ik ook weer een paar uur zonder verbinding. Genoeg netwerkbalkjes maar hij gaf aan; geen netwerkverbinding. Ik kijk het nog even aan maar het lijkt me dat ze vrij veel opstartproblemen hebben. Aan het netwerk kan het niet liggen want ze gebruiken die van t-mobile. En daar heb ik nooit last gehad van verbindingsproblemen.
Zou het toch waar zijn?; voor een dubbeltje kan je nooit op de eerste rij zitten.
Ik wacht nog even af maar de kans is groot dat ik terug naar t-mobile overstap en bij youfoon zullen ze daar blij mee zijn na weer deze post denk ik.
[
Voor 15% gewijzigd door
dread op 01-10-2009 11:37
]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.