• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:06
September gaat YouFone internet thuis in. Nu wil ik compleet aanmaken maar krijg ik elke keer een foutmelding.

Als ik via de app afsluit kan ik het wel aanvinken maar moet ik wederom alle gegevens invullen. Is dit ook legit? Krijg ik zo ook de korting of is dit pas na ingang van contract?

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:14
twowheeler schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:41:
September gaat YouFone internet thuis in. Nu wil ik compleet aanmaken maar krijg ik elke keer een foutmelding.

Als ik via de app afsluit kan ik het wel aanvinken maar moet ik wederom alle gegevens invullen. Is dit ook legit? Krijg ik zo ook de korting of is dit pas na ingang van contract?
Als je Youfone internet pas in september ingaat, krijg je waarschijnlijk ook pas vanaf september de compleet voordelen... (en dat verklaart waarschijnlijk ook waarom je nu een foutmelding krijgt).

Neem contact op met Youfone, die kunnen je hier het beste bij helpen.

scintillating

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mijn vrouw en ik zitten allebei bij Youfone en mijn vrouw heeft de afgelopen dagen zeer hoog dataverbruik.

Binnen een uur 600mb en zat mede door vakantie snel door de data heen.
De laatste paar dagen heeft ze de data op de iPhone uitgezet en de datacounter in iOS gereset voor de zekerheid

Ze had vanavond toch even data nodig dus even aangezet.

Meteen een mail van Youfone dat er hoog dataverbruik was en er was weer 600mb verbruikt terwijl iOS 1.46mb aangeeft.

Dus nu opeens 56 euro extra data terwijl dit dus helemaal niet zo is.

Morgen maar meteen Youfone bellen want dit is natuurlijk absurd.

Hoe kan je het beste bij Youfone je beklag doen? Dit is echt nog nooit eerder gebeurd.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Slasher ik twijfel of het issue bij Youfone ligt. Kan me niet indenken dat ze bewust klanten op kosten jagen...

Tuurlijk zijn klanten die geen plafond instellen een verdienmodel, maar spook verbruik factureren zou rondweg corrupt zijn dat doen ze imo niet.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chris.nl schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:12:
@Slasher ik twijfel of het issue bij Youfone ligt. Kan me niet indenken dat ze bewust klanten op kosten jagen...

Tuurlijk zijn klanten die geen plafond instellen een verdienmodel, maar spook verbruik factureren zou rondweg corrupt zijn dat doen ze imo niet.
Ben bang dat het een telefoon dingetje is
Heb de telefoon uitgezet en morgen met de nieuwe bundel kijken of dat beter gaat.

Ook maar een dataplafond geactiveerd voor de zekerheid.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:16:
[...]

Heb de telefoon uitgezet en morgen met de nieuwe bundel kijken of dat beter gaat.

Youfone contacten kan ook vruchtbaar zijn, heb ooit begrepen dat ze wel eens een eerste keer coulance willen geven... Nee heb je, ja kan je krijgen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Chris.nl schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:19:
[...]

Youfone contacten kan ook vruchtbaar zijn, heb ooit begrepen dat ze wel eens een eerste keer coulance willen geven... Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik ga morgen even bellen, haar mobiele contract loopt af in december wellicht helpt dat argument :)

• Tc99m
Slasher schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:14:
Mijn vrouw en ik zitten allebei bij Youfone en mijn vrouw heeft de afgelopen dagen zeer hoog dataverbruik.

Binnen een uur 600mb en zat mede door vakantie snel door de data heen.
De laatste paar dagen heeft ze de data op de iPhone uitgezet en de datacounter in iOS gereset voor de zekerheid

Ze had vanavond toch even data nodig dus even aangezet.

Meteen een mail van Youfone dat er hoog dataverbruik was en er was weer 600mb verbruikt terwijl iOS 1.46mb aangeeft.

Dus nu opeens 56 euro extra data terwijl dit dus helemaal niet zo is.

Morgen maar meteen Youfone bellen want dit is natuurlijk absurd.

Hoe kan je het beste bij Youfone je beklag doen? Dit is echt nog nooit eerder gebeurd.
Youfone gaat niet zomaar data downloaden, ze zijn wel cheap maar geen oplichters. Er kan wel wat vertraging in de dataverbruik-meter in de app zitten, dus dat je de waarschuwing krijgt via mail en op dat moment niet hetzelfde verbruik ziet kan kloppen.

Meest logische oorzaak is toch een app die iets op de achtergrond downloadt. Bijvoorbeeld podcastafleveringen (kan afhankelijk van de lengte prima 200 MB per aflevering zijn) die automatisch worden gedownload of media in een groepschat. Op de factuur kun je straks zien hoeveel per sessie is verbruikt, dan kun je het wellicht pinpointen, al is het natuurlijk wel mosterd na de maaltijd.

scintillating

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@Tc99m maar het is toch raar dat de iOS datacounter maar 1,46mb gebruikt?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chris.nl schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:12:
In de afgelopen 20 jaar lees ik regelmatig, zowel hier, als op diverse fora van telecomproviders soortgelijke verhalen.

zoeken naar 'hoog datagebruik' bijvoorbeeld
zoeken op Google naar 'simyo hoog dataverbruik'

Aangezien de Provider niet hard kan maken waar dit verbruik vandaan komt lijkt enige coulance wel op zijn plaats.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tc99m
Slasher schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:12:
@Tc99m maar het is toch raar dat de iOS datacounter maar 1,46mb gebruikt?
Ah ik dacht dat je de Youfone app bedoelde, excuus.

Ligt er maar net aan op welke tijdstippen je hebt gemeten. Je hebt als ik het goed begrijp toen je de mail kreeg van Youfone de datateller gereset, maar tussen het moment dat jij over je bundel heenging en de mail van Youfone binnenkreeg kan ook wat vertraging zitten. In die periode kun je ook ongemerkt data hebben verbruikt.

scintillating

• Tc99m
Gunner schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 08:43:
[...]

In de afgelopen 20 jaar lees ik regelmatig, zowel hier, als op diverse fora van telecomproviders soortgelijke verhalen.

zoeken naar 'hoog datagebruik' bijvoorbeeld
zoeken op Google naar 'simyo hoog dataverbruik'

Aangezien de Provider niet hard kan maken waar dit verbruik vandaan komt lijkt enige coulance wel op zijn plaats.
Vooropgesteld, je kunt natuurlijk altijd even met Youfone contact opnemen en kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Verder is het natuurlijk verstandig om bij Youfone je dataplafond aan te zetten. Dat de buitenbundelkosten hoog zijn is nu eenmaal het verdienmodel van een budgetprovider.

Maar jij bent verantwoordelijk voor het dataverbruik op je eigen toestel, niet Youfone. Zij hoeven niks hard te maken, zo lang ze maar kunnen aantonen dat jij de data hebt verbruikt. Wat vervolgens op jouw toestel gebeurt, bepaal je zelf. Streamen van media, automatische downloads, de instelling aan hebben staan dat het mobiel netwerk bijspringt als je wifi slecht is, etc. etc. kunnen allemaal tot ongemerkt hoog datagebruik leiden.

(Met de zoektermen die je plaatst komen overigens ook veel hits terug op topics die niks met mobiel dataverbruik te maken hebben, en het gaat in dit topic over Youfone, niet Simyo ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door Tc99m op 01-09-2026 10:44 ]

scintillating

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tc99m schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:43:

Maar jij bent verantwoordelijk voor het dataverbruik op je eigen toestel, niet Youfone.
Nee ben ik niet met je eens. Zij zijn diegene die een factuur sturen, laat ze dan ook maar (desgevraagd) voor bewijs zorgen.
(Met de zoektermen die je plaatst komen overigens ook veel hits terug op topics die niks met mobiel dataverbruik te maken hebben, en het gaat in dit topic over Youfone, niet Simyo ;)).
Waren slechts voorbeelden dat deze situatie niet uniek is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tc99m
Gunner schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:00:
[...]

Nee ben ik niet met je eens. Zij zijn diegene die een factuur sturen, laat ze dan ook maar (desgevraagd) voor bewijs zorgen.
Dat bewijs staat ook netjes op je factuur bij Youfone, gespecificeerd in sessies waarin precies staat vermeld hoeveel data jij op welk tijdstip hebt verbruikt, tot op de kilobyte nauwkeurig.

Wat jij op je telefoon doet om dat dataverbruik te veroorzaken weet Youfone niet en is ook niet hun verantwoordelijkheid.
[...]

Waren slechts voorbeelden dat deze situatie niet uniek is.
Dat meerdere mensen aangeven onverklaard hoog dataverbruik te hebben wil niet zeggen dat de oorzaak van dat hoge dataverbruik bij de provider ligt.

scintillating

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tc99m schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:35:
[...]

Ah ik dacht dat je de Youfone app bedoelde, excuus.

Ligt er maar net aan op welke tijdstippen je hebt gemeten. Je hebt als ik het goed begrijp toen je de mail kreeg van Youfone de datateller gereset, maar tussen het moment dat jij over je bundel heenging en de mail van Youfone binnenkreeg kan ook wat vertraging zitten. In die periode kun je ook ongemerkt data hebben verbruikt.
Nee ik heb op de 28e de datateller gestuurd toen ze de mail kreeg dat de bundel op was.
Gisteravond kreeg ze een bericht dat ze flink over de bundel heen was, maar de datateller gaf 1.46mb aan.

• Tc99m
Slasher schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:08:
[...]

Nee ik heb op de 28e de datateller gestuurd toen ze de mail kreeg dat de bundel op was.
Gisteravond kreeg ze een bericht dat ze flink over de bundel heen was, maar de datateller gaf 1.46mb aan.
Hmm, ja je zou wel eens aan Youfone na kunnen vragen hoe dat zit. Zoals al eerder aangegeven: er kan soms vertraging in die waarschuwingen zitten, waardoor je ongemerkt al over je bundel heen bent. Dat kun je (vriendelijk) als argument aandragen om te kijken of er ruimte is voor enige coulance.

Verder toch wel het advies om het dataplafond aan te zetten. Zeker met een vakantie zit je zo aan je max, en dan kun je door een ongemerkte download op de achtergrond opeens een vervelende verrassing krijgen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat de wifi wegviel terwijl ik series aan het kijken was, en daardoor schoot mijn dataverbruik opeens omhoog. Die 50 cent per maand kan je dan een vervelende rekening schelen.

scintillating

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tc99m schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:13:
[...]

Hmm, ja je zou wel eens aan Youfone na kunnen vragen hoe dat zit. Zoals al eerder aangegeven: er kan soms vertraging in die waarschuwingen zitten, waardoor je ongemerkt al over je bundel heen bent. Dat kun je (vriendelijk) als argument aandragen om te kijken of er ruimte is voor enige coulance.

Verder toch wel het advies om het dataplafond aan te zetten. Zeker met een vakantie zit je zo aan je max, en dan kun je door een ongemerkte download op de achtergrond opeens een vervelende verrassing krijgen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat de wifi wegviel terwijl ik series aan het kijken was, en daardoor schoot mijn dataverbruik opeens omhoog. Die 50 cent per maand kan je dan een vervelende rekening schelen.
Dat heb ik gisteravond ook meteen gedaan, telefoon uitgezet en opnieuw aangezet, probleem lijkt nu wel opgelost. Had ik eigenlijk een paar dagen geleden al willen doen maar dacht dat dit toen niet nodig was.

• Tc99m
Slasher schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:15:
[...]

Dat heb ik gisteravond ook meteen gedaan, telefoon uitgezet en opnieuw aangezet, probleem lijkt nu wel opgelost. Had ik eigenlijk een paar dagen geleden al willen doen maar dacht dat dit toen niet nodig was.
Zaken waar je in de instellingen even naar kunt kijken zijn:

- Apps (streaming, incl. audio en podcasts) die automatisch nieuwe afleveringen downloaden: stel in dat ze dat alleen via wifi doen
- Audiokwaliteit bij Spotify e.d. op een lager niveau instellen als je niet met wifi bent verbonden
- Automatisch installeren van app-updates alleen met wifi toestaan
- 5G ondersteuning bij slechte wifi-connectie uitschakelen
- Automatisch downloaden van media in chat-apps uitschakelen
- Welke apps toegang hebben tot je locatie; zeker op reis gebruik je misschien een kaartenapp o.i.d. die je locatie nog opvraagt/doorgeeft
- Automatische backup van foto's e.d. naar je cloudopslag uitschakelen als je niet met wifi bent verbonden

scintillating

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 22:47

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Slasher schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:16:
[...]

Even nieuwsgierig naar wat de achterliggende gedachte bij die eerste opmerking is.
Lijkt toch dat je wel een vermoeden hebt wat de oorzaak is van die data.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Slasher
  • Niet online

Slasher

cyclone schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:24:
[...]

Even nieuwsgierig naar wat de achterliggende gedachte bij die eerste opmerking is.
Lijkt toch dat je wel een vermoeden hebt wat de oorzaak is van die data.
Ik had wat lopen googlen en kreeg een tip dat het uitzetten van de telefoon ook wel wou helpen, dus dat geprobeerd. Ik denk dat dit geholpen heeft maar zeker weten doe ik het niet.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.