Ik heb nu bijna 4 jaar lang youfone gehad...en pas op 1 oktober volgend jaar loopt mijn abo (sim only met 15 gig en onbeperkt bellen) af. Wat mij bij deze club opviel is dat als je wilt verlengen en je contract wilt openbreken je 25 euro moet aftikken aan "aansluitkosten"..!!! veel gekker moet het niet worden mi. Volgend jaar dus gewoon maar weer naar een andere provider. Hoe durf je als provider dit in rekening te brengen aan iemand die al jarenlang met hetzelfde nummer bij jou aangesloten is?? Sorry hoor maar dit vind ik echt schandalig. Er zijn mi momenteel veel leuke aanbiedingen in omloop mn bij Simpel en ook bij 50+mobiel,maar ja...zoals gezegd mijn abo loopt nog ruim 10 maanden door.
die 25 euro rekent 50+ volgens mij ook als je een contract wilt openbreken.Limbomol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:47:
Ik heb nu bijna 4 jaar lang youfone gehad...en pas op 1 oktober volgend jaar loopt mijn abo (sim only met 15 gig en onbeperkt bellen) af. Wat mij bij deze club opviel is dat als je wilt verlengen en je contract wilt openbreken je 25 euro moet aftikken aan "aansluitkosten"..!!! veel gekker moet het niet worden mi. Volgend jaar dus gewoon maar weer naar een andere provider. Hoe durf je als provider dit in rekening te brengen aan iemand die al jarenlang met hetzelfde nummer bij jou aangesloten is?? Sorry hoor maar dit vind ik echt schandalig. Er zijn mi momenteel veel leuke aanbiedingen in omloop mn bij Simpel en ook bij 50+mobiel,maar ja...zoals gezegd mijn abo loopt nog ruim 10 maanden door.
Tja ik heb het al vaker gezegd, wat verwacht je bij een prijsvechter die echt de allergoedkoopste is.
Als je slim was geweest dan had je een maandelijks opzegbaar abonnement genomen, dan kun je iedere keer weer bij iedere aanbieding zonder enige kosten (zoals aansluitkosten e.d.) verlengen.
Maargoed jij hebt dus een lagere prijs genoten omdat je een lang contract hebt gekozen kortom het moet uit de lengte of de breedte komen. Heeft in mijn ogen niet zo'n zin om dan nu zo'n post te schrijven.
Dat is inherent aan type provider wat je kiest en is bij een andere budget provider niet anders.
Als je slim was geweest dan had je een maandelijks opzegbaar abonnement genomen, dan kun je iedere keer weer bij iedere aanbieding zonder enige kosten (zoals aansluitkosten e.d.) verlengen.
Maargoed jij hebt dus een lagere prijs genoten omdat je een lang contract hebt gekozen kortom het moet uit de lengte of de breedte komen. Heeft in mijn ogen niet zo'n zin om dan nu zo'n post te schrijven.
Dat is inherent aan type provider wat je kiest en is bij een andere budget provider niet anders.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Ik heb jaren bij Vodafone gezeten. Sinds een jaar Hollandse nieuwe. Bij beiden (an sich logisch) heb ik steeds wegvallende verbindingen in de trein bij Castricum, Zaandam en verder ook nog wel eens.
Daarom wil ik nu toch eens overstappen naar een aanbieder met KPN netwerk.
Nu lijkt de ‘black Friday’ deal van Youfone de beste deal (1 jaar). Wil zo’n 30GB en 300 minuten.
Bij HN heb ik nooit verschil gemerkt tov Vodafone in de kwaliteit en snelheid.
Hoe zit dat bij Youfone tov Simyo en KPN?
Nu lijkt de ‘black Friday’ deal van Youfone de beste deal (1 jaar). Wil zo’n 30GB en 300 minuten.
als je wilt overstappen, en je hebt ing bank, kun je met rentepunten nog 40 euro cashback krijgen, ook geldig op 1 jaar abonnementen:)meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
Ik heb jaren bij Vodafone gezeten. Sinds een jaar Hollandse nieuwe. Bij beiden (an sich logisch) heb ik steeds wegvallende verbindingen in de trein bij Castricum, Zaandam en verder ook nog wel eens.
En vergeet daarboven op niet de cashback van cashbackXL/shopbuddiesgolden1988 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:57:
[...]
als je wilt overstappen, en je hebt ing bank, kun je met rentepunten nog 40 euro cashback krijgen, ook geldig op 1 jaar abonnementen:)
Geen ING. Zal wel cashback sites checken. Maar hoe is het bereik en de snelheid van 5G verder?golden1988 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:57:
[...]
als je wilt overstappen, en je hebt ing bank, kun je met rentepunten nog 40 euro cashback krijgen, ook geldig op 1 jaar abonnementen:)
Kan ik je helaas nog niet vertellen, ik ga 9 december over voor een jaar.meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:37:
[...]
Geen ING. Zal wel cashback sites checken. Maar hoe is het bereik en de snelheid van 5G verder?
Ik heb nooit issues met snelheid / dekking van 5G met YouFone, keuze was bewust omdat ik met Vodafone en Odido in het (recente) verleden in mijn woonplaats telkens binnen last had van geen bereik.meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:37:
[...]
Maar hoe is het bereik en de snelheid van 5G verder?
Qua snelheid heb ik altijd voldoende maar goed ik gebruik enkel mijn telefoon (ik tether bijna nooit en de keren dat ik het deed ging het gewoon dikke prima).
Maar ik reis amper met de trein dus als dat een dingetje is. Van wat ik mag geloven krijgen hebben de budget providers net als Hollandse Nieuwe een lagere prio dan de de gebruikers die bij de hoofd aanbieders een duurder abonnement hebben (lijkt mij ook logisch) wat met name opspeelt waar veel gebruikers bijeen komen zoals tijdens de spits in de trein.
Hard bewijs heb ik het nooit van kunnen achterhalen overigens, tis meer "van horen zeggen" en dat het mij niet onlogisch in de oren klinkt.
Dank. Ik ga het gewoon voor een jaar proberen. Slechter dan VF in de trein zal het niet worden.cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:14:
[...]
Ik heb nooit issues met snelheid / dekking van 5G met YouFone, keuze was bewust omdat ik met Vodafone en Odido in het (recente) verleden in mijn woonplaats telkens binnen last had van geen bereik.
Qua snelheid heb ik altijd voldoende maar goed ik gebruik enkel mijn telefoon (ik tether bijna nooit en de keren dat ik het deed ging het gewoon dikke prima).
Maar ik reis amper met de trein dus als dat een dingetje is. Van wat ik mag geloven krijgen hebben de budget providers net als Hollandse Nieuwe een lagere prio dan de de gebruikers die bij de hoofd aanbieders een duurder abonnement hebben (lijkt mij ook logisch) wat met name opspeelt waar veel gebruikers bijeen komen zoals tijdens de spits in de trein.
Hard bewijs heb ik het nooit van kunnen achterhalen overigens, tis meer "van horen zeggen" en dat het mij niet onlogisch in de oren klinkt.
Ik heb aan Youfone gebruikers een vraag over het dataverbruik welke wordt afgerond op 100 KB. De laatste berichten hierover zijn van 2018, dus dat is alweer een tijdje terug. Merken jullie hier veel van?
Wat zij de ervaringen van mensen die onlangs naar Youfone zijn overgestapt, is een verschilt in dataverbruik merkbaar?
Nu zit ik nog bij Simyo welke aangeeft aan dat het verbruik van mobiele data wordt afgerekend per kB (1000 byte).
Dit is nogal een verschil, en vind het daardoor lastig om te bepalen of ik met éénzelfde bundel (GB) uit ga komen, of dat ik dan een (veel) grotere bundel nodig heb (welke Youfone ook erg goedkoop aanbied).
Ter volledige vergelijking, nu bel ik zelf zelfden (buiten de bundel), maar bij Simyo wordt per minuut afgerekend en bij Youfone per seconden.
Wat zij de ervaringen van mensen die onlangs naar Youfone zijn overgestapt, is een verschilt in dataverbruik merkbaar?
Nu zit ik nog bij Simyo welke aangeeft aan dat het verbruik van mobiele data wordt afgerekend per kB (1000 byte).
Dit is nogal een verschil, en vind het daardoor lastig om te bepalen of ik met éénzelfde bundel (GB) uit ga komen, of dat ik dan een (veel) grotere bundel nodig heb (welke Youfone ook erg goedkoop aanbied).
Ter volledige vergelijking, nu bel ik zelf zelfden (buiten de bundel), maar bij Simyo wordt per minuut afgerekend en bij Youfone per seconden.
Er is veel recenter gesproken over het afronden van data sessies bij Youfone. In de praktijk merk je hier echt helemaal niks van. mijn telefoon (S25) registreerd exact hetzelfde als bij Youfone op de factuur komt te staan. De factuur laat ook geen sessies zien die afrond zijn per 100kb.don spike schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:12:
Ik heb aan Youfone gebruikers een vraag over het dataverbruik welke wordt afgerond op 100 KB. De laatste berichten hierover zijn van 2018, dus dat is alweer een tijdje terug. Merken jullie hier veel van?
Kort gezegd: Merk je niks van in de praktijk, zou me er geen zorgen over maken
Hier ook nog info over afronden van sessies.Tc99m schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:56:
[...]
Youfone rondt tegenwoordig af op 10 kb, zie o.a.
LogiZ5500 in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Tc99m in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Dat kun je ook nakijken op je factuur.
Edit:
Zojuist de factuur van vorige maand nog bekeken en zie sessies afrondend op 10kb.
Zie:
[ Voor 25% gewijzigd door LogiZ5500 op 24-11-2025 10:59 ]
@don spike
Zojuist even gekeken de kleinste hoeveelheid data die ik op mijn YouFone Specificatie voorbij zie komen is 0,10MB ergo 100Kbyte.
Ik merk hier met mijn 30Gb bundel niets van overigens, ik heb geen vergelijking met hoe dit bij andere providers staan.
.
Zojuist even gekeken de kleinste hoeveelheid data die ik op mijn YouFone Specificatie voorbij zie komen is 0,10MB ergo 100Kbyte.
Ik merk hier met mijn 30Gb bundel niets van overigens, ik heb geen vergelijking met hoe dit bij andere providers staan.
.
Vreemd, dit zie ik niet op mijn factuur terug, zie hierboven benoemdcyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:51:
@don spike
.
@LogiZ5500 Je vindt dit ook niet op je factuur maar in de specificatie zoals ik al in mijn vorige post duidelijk benoemde.
Klopt, niet de factuur maar de specificatie. Neemt niet weg dat het vreemd is dat er bij mij sessies per 10kb staan en bij jou, zoals je benoemt, per 100kb.cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
@LogiZ5500 Je vindt dit ook niet op je factuur maar in de specificatie zoals ik al in mijn vorige post duidelijk benoemde.
@LogiZ5500 FOEI ! jij bent een nep tweaker ! 
Ik mag toch verwachten dat jij weet wat 0.10MB is die je laat zien op het screenshot wat je post.
Tipje van de sluier 0.10MB is geen 10kb
Ik mag toch verwachten dat jij weet wat 0.10MB is die je laat zien op het screenshot wat je post.
Maar je ziet toch op zijn specificatie dat er op twee decimalen achter de komma wordt gespecificeerd? 0,01 MB is toch echt 10 kB.cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:40:
@LogiZ5500 FOEI ! jij bent een nep tweaker !
scintillating
Ik zat eerst bij KPN en nu een aantal jaren bij Youfone. Toen ik mijn overstap van KPN naar Youfone maakte was het nog de 4G-tijd, maar ik heb geen achteruitgang gemerkt in mijn bereik, en ook nu in de 5G-tijd is mijn bereik eigenlijk altijd wel prima. De trein is wel een uitzondering overigens, ik reis veel over het traject Amsterdam-Eindhoven en merk dat ik op bepaalde stukken (vooral landelijke gebieden) minder goed bereik heb, overigens ben je daar wel vaak snel doorheen.meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 24-11-2025 13:53 ]
scintillating
Euh nee ik zie alleen maar 0,10MB staan, sorry (en ja 0.01MB is 10kB)Tc99m schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:12:
[...]
Maar je ziet toch op zijn specificatie dat er op twee decimalen achter de komma wordt gespecificeerd? 0,01 MB is toch echt 10 kB.
Begon nu aan mijzelf te twijfelen maar zie hier zijn screenshot wat ik ff bewerkt hebt daar staat toch echt 0.10MB als kleinste data hoeveelheid .. ergo er wordt afgerond op zijn minst op 100kB.
[ Voor 36% gewijzigd door cyclone op 24-11-2025 12:55 ]
17,48 MB, 58,69 MB, 40,63 MB, 1,27 MB, 0,78 MB, etc. - allemaal afgerond op 10 kB.cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:51:
[...]
Euh nee ik zie alleen maar 0,10MB staan .. sorry (en ja 0.01MB is 10kB)
De "minimum afname" van een sessie lijkt wel altijd 100 kB te zijn, maar het verbruik wordt vervolgens op 10 kB afgerond.
scintillating
Ik heb net het contract wat nog 1,5 jaar zou lopen 'verlengd' naar meer data. Er stond idd € 25,00 kosten bij maar op het contract en de contractsamenvatting staat weer € 0,00Limbomol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:47:
Sowieso klopt 'verlengen' niet echt want het is gewoon huidige contract stopt en het is een nieuw 2-jarig contract.
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb
Ja, dat is in deze wereld wel wat verlengen heet. Je verlengt namelijk jouw contract van een direct opzegbaar contract (immers, na je contractperiode kun je direct opzeggen, met 30 dagen opzegtermijn) naar een nieuw, een- of tweejarig abonnement. Het voordeel voor de provider is dat je dan weer voor een langere periode gebonden bent.radeoxx schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:44:
[...]
Sowieso klopt 'verlengen' niet echt want het is gewoon huidige contract stopt en het is een nieuw 2-jarig contract.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dit contract, wat ik heb 'verlengd' is ingegaan in sept-2025 en zou lopen tot sept-2027.Room42 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:01:
[...]
Ja, dat is in deze wereld wel wat verlengen heet. Je verlengt namelijk jouw contract van een direct opzegbaar contract (immers, na je contractperiode kun je direct opzeggen, met 30 dagen opzegtermijn) naar een nieuw, een- of tweejarig abonnement. Het voordeel voor de provider is dat je dan weer voor een langere periode gebonden bent.
En nu heb ik het, in november, per 1 december 2025 'verlengd' (tot 1 december 2027).
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb
Afgelopen zondag simonly afgesloten bij youfone. Nu zie ik dat aanbieding op de website de 1e 12 maanden nog goedkoper is geworden. 2,50 ipv 3,50. Heeft iemand ervaring of ze dit gaan aanpassen als je ze dat vraagt? Of kunnen ze dat niet en moet je alles annuleren en opnieuw aanvragen? Morgen klim ik in de chat
Ik heb het gevraagd, helaas moet je dan annuleren en opnieuw doen, is het mij niet waard voor 6 euro bij een jaarcontractBart1983 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:51:
Afgelopen zondag simonly afgesloten bij youfone. Nu zie ik dat aanbieding op de website de 1e 12 maanden nog goedkoper is geworden. 2,50 ipv 3,50. Heeft iemand ervaring of ze dit gaan aanpassen als je ze dat vraagt? Of kunnen ze dat niet en moet je alles annuleren en opnieuw aanvragen? Morgen klim ik in de chat
Je kunt sowieso binnen 14 dagen annuleren, dus je kunt dan inderdaad een nieuwe bestelling plaatsen. Maar ik weet niet of ik dat aan zou durven, voor die 12 euro. Het risico op een administratieve chaos is dan natuurlijk wel erg groot. Je zit wel bij een prijsvechter, als je daar iets anders doet dan normaal, is de kans dat de geautomatiseerde systemen in de war raken natuurlijk meer aanwezig.Bart1983 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:51:
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Vandaag een onweerstaanbare aanbieding geaccepteerd en ga dus na 2 jaar Youfone weer verlaten.
Niet omdat het niet bevalt, want ik heb geen klachten gehad, maar qua verlengen was er weinig mogelijk dus hoppen we weer door.
Niet omdat het niet bevalt, want ik heb geen klachten gehad, maar qua verlengen was er weinig mogelijk dus hoppen we weer door.
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Kreeg vandaag een mail dat mijn KPN compleet voordelen vervallen, terwijl ik niks aan mijn abonnementen heb gewijzigd.
Morgen maar eens proberen contact op te nemen, want de chatbot kan niet helpen, email reply werkt niet, en via website een "email" sturen blijft hangen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Upd: nieuwe maand bundel in de app toont weer de extra data (in tegenstelling tot gisteren)
Die datum in het verleden is ook raar, want in mijn recentste factuur staat gewoon een regel compleet voordeel.Er heeft een wijziging plaatsgevonden in je KPN-abonnement. Je gratis extra voordeel van KPN Compleet voor +316xxxxxxxx, namelijk 3000MB Extra Data per maand, vervalt per 1-3-2025.
Morgen maar eens proberen contact op te nemen, want de chatbot kan niet helpen, email reply werkt niet, en via website een "email" sturen blijft hangen.
Meer mensen die hier last van hebben?
Upd: nieuwe maand bundel in de app toont weer de extra data (in tegenstelling tot gisteren)
[ Voor 7% gewijzigd door pinwing op 01-12-2025 06:30 ]
Overstap vanaf Vodafone ging vandaag vlekkeloos. €1 bijbetalen voor 5G Extra Snel lijkt me overbodig, 't dataplafond wél gelijk aangezet. Prima dat KPN/Youfone wél aan IPv6 doet, vooralsnog ben ik dik tevreden.
Ben benieuwd of ik Vodafone ga missen tijdens roaming.
Ben benieuwd of ik Vodafone ga missen tijdens roaming.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie
Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.