[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Zojuist ook de redactie getipt maar ik zie zojuist op de website van Youfone dat ze EINDELIJK E-Sim supporten / aanbieden.

Hun support bot weet het nog niet overigens, die beweerd doodleuk dat Youfone geen E-Sim support,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aQFF1zf5ZMhz8lqZLIy-cevFUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E2m4ZOgE1xPOizVQnV3O0g2q.png?f=fotoalbum_large

maar in de FAQ vindt je al dat je als bestaande gebruiker ook je bestaande fysieke Sim kunt omzetten naar een E sim.
Mag je alleen wel 10 euro voor dokken |:( 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQoGcR6cYIRr8IaHbcRpj4opcFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gElbWvdKI2MZ9sR8zRLUQ3oZ.png?f=fotoalbum_large

Vermoed dat dit nog de standaard prijs is voor het vragen van een vervangende sim gezien je die procedure moet gebruiken om de E sim aan te vragen.
Zou Youfone sieren om die 10 euro voor een E sim niet te rekenen, hopelijk is het nog een issue omdat het allemaal zeer recent is.

[edit] Op hun website beweren ze dat de E sim gratis is dus dat strookt nog niet helemaal met elkaar :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j7cgjb1rBtd7ccdyLTA_atLhgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMkUJUI3qT3s6cVkAJSZ3gZf.png?f=fotoalbum_large

Maar al met al kan ik nu EINDELIJK de dualsim functie van mijn Iphone gaan gebruiken :-)

[ Voor 64% gewijzigd door cyclone op 14-04-2025 16:00 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:41
cyclone schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:46:
Zojuist ook de redactie getipt maar ik zie zojuist op de website van Youfone dat ze EINDELIJK E-Sim supporten / aanbieden.

Hun support bot weet het nog niet overigens, die beweerd doodleuk dat Youfone geen E-Sim support,
[Afbeelding]

maar in de FAQ vindt je al dat je als bestaande gebruiker ook je bestaande fysieke Sim kunt omzetten naar een E sim.
Mag je alleen wel 10 euro voor dokken |:( 8)7 .

[Afbeelding]

Vermoed dat dit nog de standaard prijs is voor het vragen van een vervangende sim gezien je die procedure moet gebruiken om de E sim aan te vragen.
Zou Youfone sieren om die 10 euro voor een E sim niet te rekenen, hopelijk is het nog een issue omdat het allemaal zeer recent is.

[edit] Op hun website beweren ze dat de E sim gratis is dus dat strookt nog niet helemaal met elkaar :
[Afbeelding]

Maar al met al kan ik nu EINDELIJK de dualsim functie van mijn Iphone gaan gebruiken :-)
Het kan aan mij liggen, maar gisteren in de avond zag ik de optie Esim nog wel in de Youfone app. Wilde het vandaag aanvragen, maar de optie is weg. Ligt dat aan mij of is de functie er (tijdelijk) weer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Bij mij staat hij er gewoon in, kan kiezen tussen 3 in 1 sim of de E-sim.
Voor beiden vragen ze 10 euro (ridicule als je het mij vraagt om voor een E-sim geld te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
cyclone schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:07:
Bij mij staat hij er gewoon in, kan kiezen tussen 3 in 1 sim of de E-sim.
Voor beiden vragen ze 10 euro (ridicule als je het mij vraagt om voor een E-sim geld te vragen)
Klopt het dat het in de app onder het kopje 'SimOnly, Producten, Abonnement instellingen' staat bij jou?

Gisteren kon ik (geloof ik) daar Esim selecteren, nu niet meer. Apart.

EDIT:
Heb vandaag maar even gebeld met de klantenservice, aangezien de Esim optie nog steeds niet beschikbaar is in mijn app (waar hij eergisteren wel beschikbaar was). Mevrouw van de klantenservice wist er niet veel vanaf en ging het navragen. Na 10 minuten gewacht te hebben kwam het verlossende antwoord, mijn Samsung S25 Ultra wordt niet ondersteund voor Esim. Youfone ondersteunt dit volgens haar tot de Samsung S21. Mijn telefoon zou deze functie niet hebben. Na twee keer, tevergeefs, uitgelegd te hebben dat de S25 Ultra de meest recente telefoon van Samsung is en deze echt wel Esim ondersteunt, moest ik het helaas opgeven.. |:(

Ik wacht het nog wel even af.

[ Voor 42% gewijzigd door red1 op 16-04-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 16:40
gerwim schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Ik keek ook net weer: nee hoor... Maar ze zijn er nog druk mee bezig! 8)7
@_Anvil_. Wauw! Ik kijk even voor de grap en: Ja, Youfone ondersteunt de eSIM! https://www.youfone.nl/sim-only/esim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:48
gerwim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:25:
[...]

@_Anvil_. Wauw! Ik kijk even voor de grap en: Ja, Youfone ondersteunt de eSIM! https://www.youfone.nl/sim-only/esim
Typisch dat ze daar dan (vooralsnog) 0 ruchtbaarheid aan hebben gegeven _O- Maar fijn dat het nu wel lijkt te kunnen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:34:
[...]

Typisch dat ze daar dan (vooralsnog) 0 ruchtbaarheid aan hebben gegeven _O- Maar fijn dat het nu wel lijkt te kunnen.
Ja en ook de vrienden van Tweakers die bij andere providers DIRECT een frontpage post doen (onlangs nog 2 artikelen :
nieuws: Odido start e-simdienst met onbeperkt internet voor 2,50 euro per dag

nieuws: Belgische virtuele telecomprovider yoin ondersteunt 5G en e-sim
)

Hebben mijn tip niet opgepakt, heb namelijk voor mijn post hier het ook bij "tip de redactie" kenbaar gemaakt.

Helemaal snappen doe ik het niet maar ach sois.
Nu die 10 euro nog weg en ik ben tevreden.

[edit]
Toch nog maar een keer Tip de Redactie gedaan met verwijzing naar hier wellicht wordt het nu wel opgepikt

[ Voor 5% gewijzigd door cyclone op 17-04-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:52
gerwim schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:25:
[...]

Hoezee! Ik ga even kijken dan, hopelijk kan het ook aan mn bestaande sim only gekoppeld worden

EDIT: ik vind net dit https://www.youfone.nl/se...stalleren-bestaande-klant

Maarrr ik wil de eSim op mn smartwatch, naast de gewone sim in mn telefoon hebben... Zo kan ik met sporten mn telefoon thuis laten

[ Voor 25% gewijzigd door _Anvil_ op 17-04-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
cyclone schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:39:
[...]

Ja en ook de vrienden van Tweakers die bij andere providers DIRECT een frontpage post doen (onlangs nog 2 artikelen :
nieuws: Odido start e-simdienst met onbeperkt internet voor 2,50 euro per dag

nieuws: Belgische virtuele telecomprovider yoin ondersteunt 5G en e-sim
)

Hebben mijn tip niet opgepakt, heb namelijk voor mijn post hier het ook bij "tip de redactie" kenbaar gemaakt.

Helemaal snappen doe ik het niet maar ach sois.
Nu die 10 euro nog weg en ik ben tevreden.

[edit]
Toch nog maar een keer Tip de Redactie gedaan met verwijzing naar hier wellicht wordt het nu wel opgepikt
Als Youfone geen persbericht o.i.d. laat uitgaan, dan kan Tweakers het ook niet weten. Een redactie kan niet op magische wijze meer weten dan jij en ik. Ik heb eerder vandaag online gezocht, en vond maar 1 nieuwsbericht op een telecomwebsite waar ik nog nooit van had gehoord.

Als jij een tip instuurt, kan er altijd even wat tijd overeen gaan voordat een nieuwsbericht volgt, ik kan me voorstellen dat ze hiervoor niet de spreekwoordelijke persen stop zetten. Zo belangrijk is dit nieuws nu ook weer niet. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:23:
[...]
. Zo belangrijk is dit nieuws nu ook weer niet. ;)
Net zo belangrijk als de vorige 2 berichten die ik link toch ?

Nahja doe er uw voordeel mee / of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
cyclone schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:13:
[...]

Net zo belangrijk als de vorige 2 berichten die ik link toch ?

Nahja doe er uw voordeel mee / of niet.
Je citeert me selectief, dus voor de helderheid: ik zeg niet dat het niet nieuwswaardig is voor Tweakers, alleen dat het niet zó nieuwswaardig is dat het met spoed op de voorpagina moet komen.

Of er bij die andere providers "direct" een nieuwsbericht door Tweakers is geplaatst is nu lastig te verifiëren voor mij, maar als dat zo is, komt dat misschien omdat Tweakers daar toen een persbericht o.i.d. van heeft ontvangen. Of gewoon omdat een redacteur er eerder tijd voor had. Ik zie in ieder geval geen enkele reden om de redactie van vooringenomenheid te verdenken.

Als je meer wil weten over hoe de redactie met tips omgaat, is daar een uitgebreid artikel over geschreven: review: Zo gaat Tweakers om met tips van lezers

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 17-04-2025 17:40 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
Goedkope abonnementen moeten ergens vandaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Andere tweakers last van een langzame data verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
red1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:37:
[...]

Klopt het dat het in de app onder het kopje 'SimOnly, Producten, Abonnement instellingen' staat bij jou?

Gisteren kon ik (geloof ik) daar Esim selecteren, nu niet meer. Apart.
Zou iemand kunnen verifiëren dat de Esim optie daar staat? Want ik heb de optie nog steeds niet in de app. Er staat alleen "Simkaart met het nummer".

Heb al de cache geleegd en de app opnieuw geïnstalleerd, helpt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Ja iOS app, opent standaard in “sim Only” dan naar abonnement instellingen en dan kies je vervang Simkaart.
Dat opent de optie 3-1 simkaart 10 euro / E-Sim 10 euro.

Krijg het niet gesnapshot (als ik dat doe zie je niks) maar het staat er bij mij wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
cyclone schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:54:
Ja iOS app, opent standaard in “sim Only” dan naar abonnement instellingen en dan kies je vervang Simkaart.
Dat opent de optie 3-1 simkaart 10 euro / E-Sim 10 euro.

Krijg het niet gesnapshot (als ik dat doe zie je niks) maar het staat er bij mij wel degelijk.
Dankjewel voor het controleren. Het staat er bij mij niet. Ik neem weer even contact op met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 14:48
Ik wilde zojuist even weten hoeveel data ik deze maand nog over had niet wetende dat het vandaag 1 mei is.

Nu zegt de Youfone app tot ik vandaag 338mb verbruikt heb. Ben om 22:00 naar bed gegaan. Hoe dan?

Ik heb sowieso het idee dat het dataverbruik veel harder gaat dan bij KPN. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
aschja schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 07:58:
[...] Nu zegt de Youfone app tot ik vandaag 338mb verbruikt heb. Ben om 22:00 naar bed gegaan. Hoe dan?
Kijk in je telefoon bij datagebruik per app.
Ik heb sowieso het idee dat het dataverbruik veel harder gaat dan bij KPN. Iemand anders hier ook last van?
Zover ik begreep rekent Youfone af per 100kB en KPN per 10kB (don't at me). Dat betekent dus dat het in theorie 10x sneller gaat bij Youfone dan bij KPN. In de praktijk ligt dat verschil natuurlijk een stuk lager.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Nu zegt de Youfone app tot ik vandaag 338mb verbruikt heb. Ben om 22:00 naar bed gegaan. Hoe dan?
Hoe dan ? Kan legio zaken bedenken hoe dus snap je vraag niet helemaal. (Update's die je telefoon snachts uitvoerd, apps die op de achtergrond draaien en continue naar de cloud kletsen om maar een voorbeeld te geven).
Je telefoon die niet lekker op de WiFi thuis zit en daardoor continu op 4G of 5G zijn info gaat halen.

Als je geen data wilt verbruiken zet je telefoon uit of op vliegtuigstand en doe dan nog eens de test.
PS gebruik dan niet je telefoon om met de youfone app je data verbruik te checken dat kun je ook via de website doen.

Ter vergelijking ik check net mijn data verbruik deze maand en staat geheel op 0.
Kortom aan Youfone ligt het niet, wel aan your phone (phun intended)

Je kunt trouwens je maandelijkse verbruik ook uit je facturen halen he, ook weer via de youfone app / website te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik wilde zojuist even weten hoeveel data ik deze maand nog over had niet wetende dat het vandaag 1 mei is.

Bij mij staat het verbruik (zowel online als in de app) op 1 MB.
Heb je de app al een keer ververst/geforceerd gesloten? Ik heb (wel al een tijd geleden) een paar keer gehad dat het verbruik niet helemaal correct in de app stond (al was het verschil niet zo groot als jij nu aangeeft).

En anders ben je mogelijk ongemerkt toch veel data gaan binnenhalen (update van je besturingssysteem of app store, filmpjes die via WhatsApp/Telegram/etc. aan je zijn verstuurd, nieuwe afleveringen van podcasts of streamingdiensten die automatisch worden gedownload), terwijl je blijkbaar niet met wifi was verbonden. Je kunt in de settings van je telefoon zien hoeveel data iedere app verbruikt. Als je bundel niet zo groot is, kun je bij veel apps instellen dat ze grote (media)bestanden niet automatisch downloaden als je niet via wifi bent verbonden.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Room42 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Zover ik begreep rekent Youfone af per 100kB en KPN per 10kB (don't at me). Dat betekent dus dat het in theorie 10x sneller gaat bij Youfone dan bij KPN. In de praktijk ligt dat verschil natuurlijk een stuk lager.
Dat dacht ik ook lange tijd, maar @LogiZ5500 wees er eerder terecht op dat op de facturen toch op 10kB wordt afgerekend. Dus ik zat verkeerd of het is inmiddels veranderd. ;) Overigens zou dat echt niet tot zoveel verbruik in +/- 8 uur moeten leiden.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
cyclone schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:37:
[...]

Je kunt trouwens je maandelijkse verbruik ook uit je facturen halen he, ook weer via de youfone app / website te vinden.
Maar dat kan nog niet voor deze maand toch? Of kun je dat via de helpdesk opvragen? Dat zou wel een indicatie geven wanneer het verbruik heeft plaatsgevonden.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn032
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Ik kan mij 2 redenen bedenken waarom dit kan gebeuren:
1. Zoals hierboven ook al benoemd kan het zijn dat je telefoon op de achtergrond dingen heeft gedaan over 4G, zoals updates.

2. Dit kan ook komen door de wijze waarop youfone dataverbruik factureert. Dit gebeurt namelijk achteraf als de datasessie wordt afgesloten (of door je telefoon of door youfone).

Als je dus een datasessie start op 30 April rond 19:00 uur, data verbruikt en deze sessie sluit je niet gelijk af. Dan zal youfone dit dataverbruik pas na middernacht op 1 Mei verwerken. Omdat zij niet naar de begintijd van de sessie kijken bij het verwerken, wordt alle verbuikte data gezien als data gebruikt op 1 Mei.

Als de factuur over Mei er is (komt ergens in Juni) dan kan je daar alle begindatums van de sessies op zien, als deze 2e optie het geval is dan staat er op die factuur met alle datasessies van Mei ook een sessie die gestart is op 30 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:44:
[...]
Maar dat kan nog niet voor deze maand toch?
Ik denk dat je wilt aangeven dat dit NU niet kan voor deze maand.
Klopt mei is pas net begonnen.

Of bedoel je voor de afgelopen maand ? Dan moet je even wachten tot je de factuur / specificatie te zien kijgt in de my youfone portal. En idd dat is niet nu (volgens mij krijg ik die altijd op de 12de van de maand ofzo).

Boeit verder ook niet vraagsteller vraagt zich af waarom hij opeens zo'n hoog data verbruik ziet en of dit iets met YouFone te maken heeft / andere mensen deze ervaring ook hebben.

Nou ik niet, heb al jaren een youfone contract en heb nooit gekke / onverklaarbare zaken op mijn rekening gezien die ik niet kon herleiden met het data verbuik dat je kunt terugzoeken op je telefoon.

Ja ook mijn Iphone trekt soms flink wat meer data dan ik verwacht via 5G binnen, tot op heden altijd te herleiden naar een eigen actie (wil nog wel eens mijn WiFi uitzetten op kantoor waar de performance waardeloos is zo nu en dan en dan vergeten het weer aan te zetten als ik thuis ben).

Tot op heden in al die jaren nog nooit door mijn bundel heen gegaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Bjorn032 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Ik kan mij 2 redenen bedenken waarom dit kan gebeuren:
1. Zoals hierboven ook al benoemd kan het zijn dat je telefoon op de achtergrond dingen heeft gedaan over 4G, zoals updates.

2. Dit kan ook komen door de wijze waarop youfone dataverbruik factureert. Dit gebeurt namelijk achteraf als de datasessie wordt afgesloten (of door je telefoon of door youfone).

Als je dus een datasessie start op 30 April rond 19:00 uur, data verbruikt en deze sessie sluit je niet gelijk af. Dan zal youfone dit dataverbruik pas na middernacht op 1 Mei verwerken. Omdat zij niet naar de begintijd van de sessie kijken bij het verwerken, wordt alle verbuikte data gezien als data gebruikt op 1 Mei.

Als de factuur over Mei er is (komt ergens in Juni) dan kan je daar alle begindatums van de sessies op zien, als deze 2e optie het geval is dan staat er op die factuur met alle datasessies van Mei ook een sessie die gestart is op 30 April.
Interessant, als ik op mijn eigen specificaties terug zoek, zie ik inderdaad steeds een sessie van de laatste dag van de vorige maand erbij staan (meestal > 1 MB, in één geval meer), maar alle sessies zijn nooit hoger dan 58,69 MB. Dat zou het in dit geval dus niet helemaal kunnen verklaren.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn032
  • Registratie: April 2017
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Interessant, als ik op mijn eigen specificaties terug zoek, zie ik inderdaad steeds een sessie van de laatste dag van de vorige maand erbij staan (meestal > 1 MB, in één geval meer), maar alle sessies zijn nooit hoger dan 58,69 MB. Dat zou het in dit geval dus niet helemaal kunnen verklaren.
Zelf vind ik 338mb ook een beetje veel, maar het zou wel kunnen. Youfone splits elke datasessie namelijk op in blokken van max ~60MB. Dus ik heb wel een keer gezien dat er een stuk of 3 blokken stonden van de laatste dag van de vorige maand.

Ik weet niet of dit in dit geval ook de reden is maar het is een mogelijke verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Vandaag, eindelijk, de optie tot Esim weer in de app en meteen aangevraagd, en geactiveerd via de app voor mijn telefoon.

Nu wil ik de Esim op mijn Samsung watch 7 installeren, maar heb ik een QR-code of activeringscode code nodig voor de installatie. Deze heeft Youfone dus niet, want de installatie en activatie gaat via de app. Lekker dan..

Hiervoor wilde ik juist de Esim gaan gebruiken. Erg jammer dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-09 16:45
Hoe zijn de ervaringen met een overzet van nummer naar deze speler? Ik heb sinds de start van Digi in België deze maar er blijken helaas enorm veel telefoontjes niet tot bij mij te komen en hun klantendienst is, te verwachten, onbestaand.

Ik heb geen ervaring met Yoin maar hun aanbod leek mij wel in orde. 't Is voornamelijk de esim die mij over de brug trekt en het Proximus netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 10:55
Omdat Youfone tijdelijk de Vriendendienstkorting heeft verhoogd en wij thuis nog vast internet van Youfone hebben, heb ik ondanks mijn slechte ervaringen uit het verleden toch een overstap met sim only aangevraagd. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe slordig deze provider is in communicatie naar de klant toe:
- Via MyYoufone kun je je bestelling volgen. Bij mij stond er deze zin: "Je abonnement wordt op donderdag zaterdag 7 juni 2025 geactiveerd." :? Het nummerbehoud stond overigens voor een latere datum gepland.
- Vandaag heb ik de simkaart per post ontvangen. Het simkaartnummer en de pukcode uit de envelop komen niet overeen met wat er op MyYoufone staat.

Ik heb de gehele bestelling geannuleerd, geen zin in deze prutsers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik had sinds vorig juli 10 GB per maand extra omdat ik ook internet van KPN thuis heb, maar toen ik vandaag in de app keek, zag ik dat ik boven op mijn bundel van 20 GB “maar” 2 GB extra heb. In recente mails vanuit Youfone zie ik hier niks over terug.

Ik ga morgen sowieso contact over opnemen maar ik vroeg me af of meer mensen dit hier hebben.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

domi10 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:35:

Ik heb de gehele bestelling geannuleerd, geen zin in deze prutsers 8)7
Is natuurlijk niet recht te praten dergelijke zaken, maar weet dat het NOG slechter kan bij een provider die onlangs Klik&Klaar op de markt heeft gezet.
En dit is verder off-topic, dus weg
Dus dan valt het nog enigzins mee bij Youfone.

[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 14-05-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:32
Iemand een idee hoe lang je moet wachten voor je als nieuwe klant wordt gezien? Ik heb 2 kinderen die naar een ruimere bundel mogen maar de verlenging is een stuk kariger dan het aanbod voor nieuwe klanten. Als ik 1 maand overstap incl nummer behoud kom je dan in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Tc99m schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:21:
Ik had sinds vorig juli 10 GB per maand extra omdat ik ook internet van KPN thuis heb, maar toen ik vandaag in de app keek, zag ik dat ik boven op mijn bundel van 20 GB “maar” 2 GB extra heb. In recente mails vanuit Youfone zie ik hier niks over terug.

Ik ga morgen sowieso contact over opnemen maar ik vroeg me af of meer mensen dit hier hebben.
Update voor wie dit ook heeft: het is nog in onderzoek bij Youfone, maar de medewerker die ik sprak in de chat gaf aan dat die niet bekend was met een wijziging van deze actie (lijkt me ook sterk dat dit zomaar eenzijdig is gewijzigd) en dat het een fout aan hun kant is ("het lijkt zeer sterk op een fout gemaakt door het systeem, net een glitch" aldus de medewerker).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
prozak schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:03:
Iemand een idee hoe lang je moet wachten voor je als nieuwe klant wordt gezien? Ik heb 2 kinderen die naar een ruimere bundel mogen maar de verlenging is een stuk kariger dan het aanbod voor nieuwe klanten. Als ik 1 maand overstap incl nummer behoud kom je dan in aanmerking?
Dat staat waarschijnlijk in de algemene voorwaarden.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 11:46

mb1

Tc99m schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:00:
[...]

Update voor wie dit ook heeft: het is nog in onderzoek bij Youfone, maar de medewerker die ik sprak in de chat gaf aan dat die niet bekend was met een wijziging van deze actie (lijkt me ook sterk dat dit zomaar eenzijdig is gewijzigd) en dat het een fout aan hun kant is ("het lijkt zeer sterk op een fout gemaakt door het systeem, net een glitch" aldus de medewerker).
Na mijn contact met de klantenservice is het na enige tijd bij mijn dochter weer geactiveerd dus nu standaard 35GB voor haar.
Dit ondanks dat de klantenservice had aangegeven dat dit niet meer bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Ik ben sinds vandaag over van KPN naar Youfone en ik heb mijn simkaart vanmorgen om 09:45 geplaatst.

Ik heb nu 663Mb verbruikt. Dat duurde bij KPN meeestal een dag of 3/4 dus bij Youfone gaat het wel degelijk harder op een of andere manier.

Ik heb 20Gig en ik had hiervoor 60 maar ik kwam nooit verder dan 6Gig maar met dit tempo heb ik met 20 dus tekort in een maand.

Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd.

Ik wacht nog even een paar dagen of het stabiliseert.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
OMD schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:52:
[...]

Ik ben sinds vandaag over van KPN naar Youfone en ik heb mijn simkaart vanmorgen om 09:45 geplaatst.

Ik heb nu 663Mb verbruikt. Dat duurde bij KPN meeestal een dag of 3/4 dus bij Youfone gaat het wel degelijk harder op een of andere manier.

Ik heb 20Gig en ik had hiervoor 60 maar ik kwam nooit verder dan 6Gig maar met dit tempo heb ik met 20 dus tekort in een maand.

Vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd.

Ik wacht nog even een paar dagen of het stabiliseert.
Ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar op mijn S25 kan je gewoon zien waar al die data aan verbruikt is. Dit dan vergelijken met wat Youfone registreerd.

Zelf nooit gekke dingen gezien en al jaren klant bij Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

LogiZ5500 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:20:
[...]

Ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar op mijn S25 kan je gewoon zien waar al die data aan verbruikt is. Dit dan vergelijken met wat Youfone registreerd.

Zelf nooit gekke dingen gezien en al jaren klant bij Youfone.
16 pro Max.

Heb inderdaad even de tellers reset. Zie nu kleine verschillen tussen Youfone en toestel. Als ik YouTube gebruik en toestel geeft aan 34,4Mb dan is het bij Youfone 36. Daar zit niet echt verschil in (verschil zal afronding zijn oid)

Wellicht dat die wat heeft gedownload oid omdat ik de simkaart heb geactiveerd (weet het anders ook niet) en daarom wacht ik even paar dagen om het goed te bekijken voordat ik echt conclusies trek maar apart vond ik het wel :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Tc99m schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:00:
[...]

Laatste update: Geen bericht meer gehad van Youfone, maar in de app staat mijn bundel weer gewoon op 30 GB. Redelijk snel gefixt dus.

Ik moet zeggen dat het contact via Whatsapp deze keer echt soepel verliep. Beter dan eerdere contactmomenten via de webchat.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
OMD schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:10:
[...]

16 pro Max.

Heb inderdaad even de tellers reset. Zie nu kleine verschillen tussen Youfone en toestel. Als ik YouTube gebruik en toestel geeft aan 34,4Mb dan is het bij Youfone 36. Daar zit niet echt verschil in (verschil zal afronding zijn oid)

Wellicht dat die wat heeft gedownload oid omdat ik de simkaart heb geactiveerd (weet het anders ook niet) en daarom wacht ik even paar dagen om het goed te bekijken voordat ik echt conclusies trek maar apart vond ik het wel :)
Als het goed is rondt Youfone af op 10 KB.

Je krijgt straks bij je factuur een specificatie, daar staat precies op wanneer je hoeveel data hebt verbruikt. Als je niet tot dan kunt wachten, kun je even contact opnemen met de klantenservice, misschien kunnen die je al een voorlopige specificatie toesturen o.i.d.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
Sinds een paar dagen overgestapt naar Youfone, maar nu al de hele ochtend totaal geen bereik.
Tot overmaat van ramp blijkt de klantenservice vandaag ook niet bereikbaar te zijn…
Beetje frustrerend, zeker als nieuwe klant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

KPN heeft een storing, kijk ff in het KPN topic, ik denk niet dat de Youfone klantenservice veel had uitgemaakt nu.
P.s. m'n dochter is met Youfone gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:52
Fusionmania schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:17:
Sinds een paar dagen overgestapt naar Youfone, maar nu al de hele ochtend totaal geen bereik.
Tot overmaat van ramp blijkt de klantenservice vandaag ook niet bereikbaar te zijn…
Beetje frustrerend, zeker als nieuwe klant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik had gisterochtend ook haperend internet toen ik een hardlooprondje vanaf de Tesla supercharger deed, ik gaf de Tesla app de schuld ;)

De klantenservice aan de lijn krijgen is trouwens vrij zinloos, de slecht gebriefde callcenter jongens en meisjes die je dan spreekt weten niets, vergeten doorgaans wat ze beloven en zijn sowieso vaak clueless. Toch is er een kans dat je er 1 treft die wel wat kan doen voor je.

Ik wist dit van te voren en accepteer dit, you get what you pay for :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

2 weken Youfone nu. Over het algemeen tevreden, wat opstart problemen doordat er veel mobiele data werd gebruikt aan het begin maar dat is nu gelukkig goed.

Enige nadeel?

Je moet niet naar Duitsland ofzo. Had over het algemeen maar 40% van de tijd bereik. Mijn vrouw heeft nog KPN en die schakelt over naar Telekom DE en die had overal bereik, zelfs in de bergen.
Ik moest het doen met o2 of Vodafone. Nergens internet of überhaupt telefoon bereik. Dat is geen succes dus. Gelukkig was dat voor een vakantie en leef ik gewoon hier maar irritant was het wel haha.

[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 28-05-2025 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 14:10
OMD schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:59:
Je moet niet naar Duitsland ofzo. Had over het algemeen maar 40% van de tijd bereik. Mijn vrouw heeft nog KPN en die schakelt over naar Telekom DE en die had overal bereik, zelfs in de bergen.
Ik moest het doen met o2 of Vodafone.
Ik kies in het buitenland meestal handmatig een netwerk dat goed bevalt. Automatisch word je op het voor hun financieel gunstigste netwerk gezet, wat dikwijls niet het beste is. Buiten de bebouwde kom in D heeft Telekom inderdaad het beste bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

areyouben schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:25:
[...]

Ik kies in het buitenland meestal handmatig een netwerk dat goed bevalt. Automatisch word je op het voor hun financieel gunstigste netwerk gezet, wat dikwijls niet het beste is. Buiten de bebouwde kom in D heeft Telekom inderdaad het beste bereik.
Ik kreeg helaas alleen de keuze tussen o2 en Vodafone. Dus ik had geen bereik helaas. Had het liefste voor Telekom gekozen maar ja, zo vaak kom ik niet in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
Zijn er meer die geen service hebben met Youfone? . Zowel mijn telefoon als die van mijn dochter hebben geen mobiele verbinding. Soms 1 streepje en soms weer niks. Is sinds vanochtend. Regio Friesland.

In een andere telefoon hetzelfde

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 07-06-2025 17:30 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-09 15:14
OMD schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Ik kreeg helaas alleen de keuze tussen o2 en Vodafone. Dus ik had geen bereik helaas. Had het liefste voor Telekom gekozen maar ja, zo vaak kom ik niet in Duitsland :)
Als je de netwerken ziet dan zijn ze toch binnen bereik? Of bedoel je dat het aanmelden op deze netwerken niet lukte?

Beter een zware last in je broek dan op je schouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

zwaargeschapen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Als je de netwerken ziet dan zijn ze toch binnen bereik? Of bedoel je dat het aanmelden op deze netwerken niet lukte?
Nee, kwam simpelweg niet naar voren. Bij handmatig zoeken kon ik alleen kiezen uit 02 en Vodafone. Mijn vrouw had ook Telekom DE er bij staan. Die had altijd bereik, ik vrijwel nergens in de Eiffel. Bij schakelen naar Vodafone was het wel ietsje beter maar niet veel.

Niet boeiend verder, kom er weinig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Iets bijzonders deze week: ik kreeg een sms dat ik 80% van mijn databundel had verbruikt. Dat vond ik bijzonder, want ik heb 30GB (was 20GB, daar kwam later 10GB bij omdat ik internet van KPN heb) en die krijg ik nooit op. In maanden dat ik veel buiten huis ben (zoals deze maand) kom ik rond de 15 GB uit.

App en website gecheckt: daar stond eerst ~14GB, na een paar uur >16GB (altijd handig dat die app zo traag bijwerkt...). Nagevraagd bij Youfone, die geven aan dat je per bundel (in mijn geval dus 20 + 10) apart een waarschuwing krijgt als je op 80% en 100% zit...

Voor mij was dat nieuw, en ik kan het ook niet los zien van dat ze laatst handmatig iets aan mijn bundel hebben aangepast omdat die 10GB opeens was verdwenen.
Zijn er hier meer mensen met het combinatievoordeel die hetzelfde hebben? Ik maak me niet direct zorgen (sowieso kom ik deze maand niet over de 20GB), maar wil geen gedoe met discussies over onterechte buitenbundelkosten.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik zie wat berichten voorbij komen over een prijsstijging, in combinatie met een bundelverhoging. Hebben meer mensen dat hier? Wil er een bericht over schrijven voor de fp, maar weet niet of het voor iedereen geldt en Youfone reageert niet.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
TijsZonderH schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:50:
Ik zie wat berichten voorbij komen over een prijsstijging, in combinatie met een bundelverhoging. Hebben meer mensen dat hier? Wil er een bericht over schrijven voor de fp, maar weet niet of het voor iedereen geldt en Youfone reageert niet.
Is dat niet alleen voor nieuwe klanten? Volgens mij verhoogt Youfone alleen in februari de tarieven voor bestaande klanten (in ieder geval bij mij steeds).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@TijsZonderH Heb ik geen last van, beter nog als je een beetje de aanbiedingen volgt bij Youfone kun je met een gelijke prijs telkens net wat meer Data krijgen.

In 2019 klant geworden voor 14 euro per maand voor 300 minuten en 6GB met een maandelijks opzegbaar contract.
Dit heb ik in de loop der jaren telkens kunnen "verlengen" (als je per maand kunt opzeggen verleng je in basis sowieso maandelijks) naar nu onbeperkt bellen / sms en 30GB per maand voor 12 euro.

Kortom als je als klant een beetje oplet en zorgt dat je niet blindelings je contract telkens afsluit voor een jaar of langer kun je zo goed als ieder jaar een betere deal bij ze afsluiten.

Enige wat ik gek vind is dat ze een tientje vragen voor "het vervangen" van je sim voor een E sim.
Maar dat is ook echt het enige nu al ruim 6 jaar klant en nooit gedoe gehad met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
@TijsZonderH Ik was toe aan verlenging, dus ik heb even gekeken naar het verlengaanbod van Youfone voor bestaande abonnees.

Ik kan nu kiezen tussen 3 opties voor data: 5GB, 10GB, 30GB. Wat me opvalt is dat ik tussen 200 minuten/sms kan kiezen óf onbeperkt minuten/sms, maar dat dit in prijs alleen scheelt bij de lagere bundels.
Wel kun je alleen als je voor onbeperkt bellen kiest, ook kiezen voor onbeperkte data (maar je kunt ook voor onbeperkt bellen kiezen met de lagere databundels).

Ook is er een optie om de snelheid van 5G te upgraden naar 300 Mbit/s. Bestaande abonnees krijgen je 6 maanden 50% korting als je voor twee jaar verlengt.
Zet je je abonnement om in een maandelijks opzegbare variant, dan is er geen onbeperkt data-abonnement mogelijk, maar wel een 1GB databundel optie.

Als je meer wil weten, stuur me dan maar even een DM.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:38
Was ook toe aan een verlenging. Heb gekozen voor 30 GB voor 5 euro, na 6 maanden 10 euro.

1 GB / dag... krijg dat nooit op, wat een mooie deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Oh wat heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar deze tent.

Inloggen op de website gaat prima, maar met dezelfde credentials in de app komen ho maar. Op verschillende telefoons precies hetzelfde gedrag, app herinstalleren doet niks. Helpdesk 5x gebeld, er 1x doorheen gekomen. Doorverbonden naar een andere afdeling, na 30 minuten de verbinding verbroken. Whatsapp 7 uur geleden bericht gestuurd en nog niks gelezen.

Letterlijk lorem ipsum teksten in hun portal te vinden, wat een genante vertoning.
En zonder die verrekte app kun je de e-sim dus niet downloaden :'(

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@Ubernerd alle waar naar zijn geld, en idd ook mijn ervaring dat de service dus helemaal ruk is.
Overigens zelfde ervaring gehad bij Lebara ergo dat krijg je als je naar een prijsvechter overstapt.

Alleen leuk als je geen gedoe hebt, maargoed dat zelfde geldt ook voor de andere providers van Internet/ televisie en alles wat je nog meer kunt bedenken.

Zoals ik al zei … alle waar naar zijn geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
Ben sinds gisteren over op Youfone. Toch best wel een verademing, als ik iemand bel gaat hij gelijk over. Voorheen moet ik echt soms wel wachten op verbinding.

Ook 5G heel fijn en VoLTE stiekem wel gemist

Met ING punten en cashbackXL (of vrienden link nog beter) krijg je nog eens flinke korting nu.

Ik heb er geen spijt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:23
Ja dat herken ik wel. Als ik iemand bel duurt het altijd erg lang (10+ seconden) voordat de telefoon over gaat.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:56
Morphine schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:18:
Ben sinds gisteren over op Youfone. Toch best wel een verademing, als ik iemand bel gaat hij gelijk over. Voorheen moet ik echt soms wel wachten op verbinding.

Ook 5G heel fijn en VoLTE stiekem wel gemist

Met ING punten en cashbackXL (of vrienden link nog beter) krijg je nog eens flinke korting nu.

Ik heb er geen spijt van..
Dat van ING rente punten is wel een goede tip. Die punten liggen toch maar te rotten.
Goedkoopste contract (1GB, 200 minuten/sms) is dan 14 euro voor 1 jaar (12 maanden contract, 6 maanden 3 euro, 6 maanden 6 euro, 40 euro korting voor 1000 punten). Minder dan 1 euro 20 per maand.
Deze youfone aanbieding is nog t/m morgen, de rente punten voucher is t/m 2026 inwisselbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Wat brengt je die rentepunten dan ?
Als je nu kijkt is het goedkoopste abbo (maandelijks opzegbaar dus maximaal flexibel) 8 euro voor 1 gb en onbeperkt bellen / sms

Goedkoper en meer gunstigere voorwaarden dat wat jij net post.
Snap het dus even niet waarom je dan rentepunten voordeel zouden moeten brengen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
cyclone schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:42:
Wat brengt je die rentepunten dan ?
Als je nu kijkt is het goedkoopste abbo (maandelijks opzegbaar dus maximaal flexibel) 8 euro voor 1 gb en onbeperkt bellen / sms

Goedkoper en meer gunstigere voorwaarden dat wat jij net post.
Snap het dus even niet waarom je dan rentepunten voordeel zouden moeten brengen ?
ING rentepunten deal is alleen bij 12 of 24 maanden contract.
Dan krijg je 40 euro korting/cashback. En dan kom ik in mijn berekening uit op 54 euro - 40 is 14 euro voor 12 maanden.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 02-08-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Exact mijn punt, als ik zelfde abbo af wil sluiten op 12 of 24 maanden is het alleen nog maar goedkoper.

1 gb + onbeperkt bellen / sms 12 maanden = 3,50 eerste 6 maanden daarna 7 euro en bij 24 maanden = 3,00 de eerste 12 maanden daarna 6 euro per maand.

Dat is toch veel voordeliger? Dus wat brengen die rentepunten?

[edit]
Ja stiekem een edit doen he ;-) die cash ack stond er net nog niet 🙂.
Ja met die cashback snap ik het idd, het is dus de cashback die het interessant maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door cyclone op 02-08-2025 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
cyclone schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:52:
...
[edit]
Ja stiekem een edit doen he ;-) die cash ack stond er net nog niet 🙂.
Ja met die cashback snap ik het idd, het is dus de cashback die het interessant maakt.
In mijn eerste bericht stond 40 euro voor 1000 punten. Dat bericht is niet ge-edit door mij.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 02-08-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53
Nico Klus schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:44:
Ja dat herken ik wel. Als ik iemand bel duurt het altijd erg lang (10+ seconden) voordat de telefoon over gaat.
2g is niet zo snel
Is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:07:
[...]

2g is niet zo snel
Is normaal
Daarom zijn ze overgegaan op 4g:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKB1lHDUisFGoOwnOYIxmBO4KiQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yzgNAM3iY72pt6I2wZp8FhQo.png?f=user_large

De link leggen met de snelheid van de gebruikers zelf (50+) was wellicht leuk geweest.
En ik mag die grap maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53
W1ck1e schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Daarom zijn ze overgegaan op 4g:

[Afbeelding]

De link leggen met de snelheid van de gebruikers zelf (50+) was wellicht leuk geweest.
En ik mag die grap maken ;)
ze zijn niet overgegaan op 4g dat gaat over het internet niet over het bellen

ik reageer op een bericht wat gaat over bellen over 2g

je haalt vanalles door elkaar

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 02-08-2025 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Ik vind dat jouw berichten vaak moeilijk te lezen zijn. Ondanks de lege regels ;)
Dan heb ik dus jouw bericht niet goed begrepen

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 02-08-2025 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:23
boyette schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

50+ haalt vanalles door elkaar
2G, 4G, 4G+, 5G, VoLTE (alleen 3G mist _O- )
https://www.50plusmobiel.nl/5g-volte

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Ubernerd schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:25:
Oh wat heb ik een spijt dat ik over ben gestapt naar deze tent.

Inloggen op de website gaat prima, maar met dezelfde credentials in de app komen ho maar. Op verschillende telefoons precies hetzelfde gedrag, app herinstalleren doet niks. Helpdesk 5x gebeld, er 1x doorheen gekomen. Doorverbonden naar een andere afdeling, na 30 minuten de verbinding verbroken. Whatsapp 7 uur geleden bericht gestuurd en nog niks gelezen.

Letterlijk lorem ipsum teksten in hun portal te vinden, wat een genante vertoning.
En zonder die verrekte app kun je de e-sim dus niet downloaden :'(
Als iemand hier in de toekomst ook last van heeft, na het porteren van het nummer werkt het inloggen in de app opeens. Dus negeer alle communicatie die ze je toesturen dat het 2 dagen van tevoren al mogelijk is en bespaar je mijn frustratie 8)7 :X

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:45
Werkt nummerbehoud bij alle providers zo waardeloos, of alleen bij Youfone? Heb vooraf de e-sim geïnstalleerd, en vanochtend rond 08.45 uur ging de oude provider al op zwart. Halfuurtje erna e-mail van Youfone dat de simkaart geactiveerd is. Ook na uit- en aanzetten telefoon: geen bereik.

Klantenservice gebeld, die zegt in het systeem te zien dat het activeren nog bezig is. En dat dit 1 - 24 uur kan duren. Lekker dan... In mijn herinnering van jaren terug ging dit veel soepeler?

PS: complicerende factor is wellicht dat ik de e-sim in NL heb gedownload, en nu op de dag van het nummerbehoud in het buitenland (EU) ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@budjepaul Nou je beantwoord direct je eigen vraag, of zat je in het verleden dit ook telkens in het buitenland (gezien dit de ervaring is waar je naar refereert)

Maar dan maar even captain obvious, nee het helpt niet mee als je nummer portering plaats vindt en jij niet op het netwerk van de provider zit waar het nummer naartoe wordt geporteerd.
Zal uiteindelijk wel gaan werken maar die internationale netwerken syncen in badges en niet in realtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
budjepaul schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:47:
PS: complicerende factor is wellicht dat ik de e-sim in NL heb gedownload, en nu op de dag van het nummerbehoud in het buitenland (EU) ben.
Veel providers kun je niet eens activeren buiten Nederland.Bijvoorbeeld Simpel heeft deze waarschuwing in hun Welkom mail

'Let op: om je simkaart te activeren, heb je verbinding met het Nederlandse netwerk nodig. Ben je in het buitenland? Dan is het slim om je overstapdatum aan te passen.'

[ Voor 27% gewijzigd door njitter op 01-09-2025 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1

mb1

Een vriend van me geadviseerd om zijn Youfone portatie uit te stellen omdat hij in het buitenland zou zijn op het moment van portatie.
Youfone klantenservice kan je niet vertellen of het werkt, online lees je zelfs dat dit tot gevolg kan hebben dat je je nummer kwijt raakt...
Bij twijfel niet oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
Thanks all! Het syncen in badges batches bij buitenlandse providers is goed om te weten, dat kan e.e.a. verklaren en wist ik nog niet.

Vooraf had ik trouwens wel al gelezen dat activeren vanuit het buitenland mogelijk is met KPN (Youfone verkoopt hun product). Nu had ik het activeren van de e-sim al wel in NL gedaan, wachten is nu dan alleen nog op het netwerk.

Ik heb de overstapdatum niet kunnen kiezen, dit werd automatisch per einde contractdatum gedaan. Leek een geautomatiseerd proces te zijn, want binnen een uur had ik na het bestellen al alle bevestigingen.

Edit: Haha, iets te veel in vakantiemodus - thanks voor de opmerkzaamheid @Patrick_6369 en @njitter .

[ Voor 9% gewijzigd door budjepaul op 01-09-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
budjepaul schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:47:
Vooraf had ik trouwens wel al gelezen dat activeren vanuit het buitenland mogelijk is met KPN (Youfone verkoopt hun product).
Dat Youfone gebruik maakt van KPN netwerk wil niet perse zeggen dat ze hetzelfde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:46
budjepaul schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:47:
Thanks all! Het syncen in badges bij buitenlandse providers is goed om te weten, dat kan e.e.a. verklaren en wist ik nog niet.
Ik heb de zin een paar keer herlezen, maar pas toen ik em in mezelf uitsprak snapte ik de bedoeling. O-)

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:47:
[...]

Ik heb de zin een paar keer herlezen, maar pas toen ik em in mezelf uitsprak snapte ik de bedoeling. O-)
batches, badges -- close enough :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
Eindstand: na 24 uur werkte het nog niet, klantenservice opnieuw gebeld en op hun aanwijzing een vervangende esim aangevraagd. Die gedownload, geactiveerd en had meteen bereik.

Ergo: esim downloaden, activeren en nummerportering terwijl je in het buitenland bent kunnen probleemloos, waarschijnlijk was er iets niet goed gegaan met het instellen van mijn 1e esim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Hulk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 08:59
Sinds 1 september ook Youfone. Ben overgestapt van KPN naar Youfone, nummer behoud ging allemaal vlekkeloos. Maar heb nu op Youfone veel minder bereik. Op plekken waar ik eerst met KPN gewoon 2 a 3 streepjes had, geeft hij nu soms aan "Alleen noodoproepen". Had verwacht hetzelfde bereik te behouden omdat ze gebruik maken van het KPN netwerk. Hebben andere vergelijkbare ervaringen? Heb de telefoon ondertussen meerdere malen opnieuw opgestart, zijn er andere dingen die ik kan proberen om het bereik te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
The Hulk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:59:
Sinds 1 september ook Youfone. Ben overgestapt van KPN naar Youfone, nummer behoud ging allemaal vlekkeloos. Maar heb nu op Youfone veel minder bereik. Op plekken waar ik eerst met KPN gewoon 2 a 3 streepjes had, geeft hij nu soms aan "Alleen noodoproepen". Had verwacht hetzelfde bereik te behouden omdat ze gebruik maken van het KPN netwerk. Hebben andere vergelijkbare ervaringen? Heb de telefoon ondertussen meerdere malen opnieuw opgestart, zijn er andere dingen die ik kan proberen om het bereik te verbeteren?
Misschien kun je de APN settings nalopen of opnieuw opvragen. Google dit even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
budjepaul schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:15:
Eindstand: na 24 uur werkte het nog niet, klantenservice opnieuw gebeld en op hun aanwijzing een vervangende esim aangevraagd. Die gedownload, geactiveerd en had meteen bereik.

Ergo: esim downloaden, activeren en nummerportering terwijl je in het buitenland bent kunnen probleemloos, waarschijnlijk was er iets niet goed gegaan met het instellen van mijn 1e esim.
Hoe vraag je een nieuwe eSIM aan? Ik ben overgestapt naar Youfone en nadat de installatie van de eSIM is mislukt is de optie om de eSIM te installeren verdwenen uit de app. Ik ben nu al twee dagen in contact met de klantenservice maar deze reageert traag en begrijpt mijn vraag niet of reageert simpelweg niet. Erg vervelend gezien ik vanochtend wordt overgezet en zonder eSIM niet bereikbaar ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
@TheNameIsBart Een paar uur na de nummerportering kwam deze optie (samen met alle andere functionaliteiten behorende bij het abonnement) beschikbaar in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
@budjepaul Bedankt! Dit blijkt mij ook het geval, ik heb de eSIM zonet opnieuw kunnen installeren, ditmaal zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zojuist een factuur gekregen van Youfone mobiel: 58 euro buiten de bundel in buitenland. We moesten een 0900 nummer bellen in NL. In NL is dit 0900 gratis. Nu kostte het 2 euro er minuut. Is het niet raar dat een gratis 0900 nummer vanuit buitenland 2 euro per minuut kost?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

wcduck schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:15:
Zojuist een factuur gekregen van Youfone mobiel: 58 euro buiten de bundel in buitenland. We moesten een 0900 nummer bellen in NL. In NL is dit 0900 gratis. Nu kostte het 2 euro er minuut. Is het niet raar dat een gratis 0900 nummer vanuit buitenland 2 euro per minuut kost?
Nee, volgens mij is dat redelijk standaard, zeker als het van buiten de EU is. Over het algemeen betaal je dan gewoon dezelfde kosten als bij het bellen naar een normaal, niet-gratis nummer.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:50:
[...]

Nee, volgens mij is dat redelijk standaard, zeker als het van buiten de EU is. Over het algemeen betaal je dan gewoon dezelfde kosten als bij het bellen naar een normaal, niet-gratis nummer.
Het betrof vanuit Duitsland naar de NL 0900 nummer bellen. 2 euro per minuut vind ik buiten proportie. Naar wie gaat dat geld dan? Het 0900 nummer zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wcduck schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:12:
[...]

Het betrof vanuit Duitsland naar de NL 0900 nummer bellen. 2 euro per minuut vind ik buiten proportie. Naar wie gaat dat geld dan? Het 0900 nummer zelf?
De Duitse roaming partner en het grootste deel naar Youfone zelf en inderdaad naar de eigenaar van het 0900-nummer.

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 19-09-2025 20:45 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:44:
[...]

De Duitse roaming partner en het grootste deel naar Youfone zelf en inderdaad naar de eigenaar van het 0900-nummer.
Bedankt voor het antwoord. Het 0900 nummer is van een landelijke zorgaanbieder, de enige zorgaanbieder die deze zorgt biedt. Daarom is het ook een gratis nummer. Wat spijtig.

[ Voor 4% gewijzigd door wcduck op 19-09-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wcduck schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:03:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Het 0900 nummer is van een landelijke zorgaanbieder, de enige zorgaanbieder die deze zorgt biedt. Daarom is het ook een gratis nummer. Wat spijtig.
Vaak hebben dit soort organisaties wel een service-nummer om te kunnen bellen vanuit het buitenland. Heb je dat evt. al gecontroleerd?

• cyclone

cyclone

@wcduck
Maar een gratis 0900 nummer? Ik ken daar het bestaan niet van.
Gratis service nummers zijn 0800 nummers en de 0900 reeks is juist de betaalde reeks (al is het niet verboden om daar een gratis dienst op aan te bieden zie ik net.
(bron)

Een hoop service nummers (zoals 0800 en 0900) zijn lastig of niet aan te roepen vanuit het buitenland (althans in de tijd dat ik veel in het buitenland werkte kan nu anders zijn). Ik zocht dan ook altijd eventjes op websites naar de gewone Nederlandse nummers op websites om zo alsnog een bedrijf te kunnen bereiken.
Inmiddels zie je vaak dat men naast een 0900 of 0800 nummer ook een gewoon telefoonnummer erbij zet met de opmerking dit nummer bellen als u in het buitenland zit.

Maar lang verhaal kort, altijd opletten met service nummers zeker vanuit het buitenland. Vind overigens die 2 euro per minuut ook flink buiten proportie.

• wcduck
  • Niet online
cyclone schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:13:
@wcduck
Maar een gratis 0900 nummer? Ik ken daar het bestaan niet van.
Gratis service nummers zijn 0800 nummers en de 0900 reeks is juist de betaalde reeks (al is het niet verboden om daar een gratis dienst op aan te bieden zie ik net.
(bron)

Een hoop service nummers (zoals 0800 en 0900) zijn lastig of niet aan te roepen vanuit het buitenland (althans in de tijd dat ik veel in het buitenland werkte kan nu anders zijn). Ik zocht dan ook altijd eventjes op websites naar de gewone Nederlandse nummers op websites om zo alsnog een bedrijf te kunnen bereiken.
Inmiddels zie je vaak dat men naast een 0900 of 0800 nummer ook een gewoon telefoonnummer erbij zet met de opmerking dit nummer bellen als u in het buitenland zit.

Maar lang verhaal kort, altijd opletten met service nummers zeker vanuit het buitenland. Vind overigens die 2 euro per minuut ook flink buiten proportie.
Mijn ervaring is juist andersom: het merendeel van de 0900 nummers is gratis. Veelal zorginstellingen, maar ook verzekeringen en banken. Enkel de "normale belkosten" worden berekend. Het gaat dus van je belminuten af, of kan onbeperkt bellen met een onbeperkte bundel. Zie ook hier: https://www.acm.nl/nl/tel...rieven-en-tariefmeldingen waarom dit het geval is. De reden is dat met bij een 0900 nummer niet opdraait voor alle kosten, zoals wel het geval is bij een 0800 nummer. Vaak hebben consumenten geen probleem om de gebruikelijke belkosten te betalen.
Ik heb het nummer dat de hoge kosten met zich meebracht zojuist nogmaals gebeld. Het eerste wat je hoort is: met het bellen met dit nummer worden geen kosten gerekend.

[ Voor 5% gewijzigd door wcduck op 20-09-2025 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wcduck schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:44:
[...]

Mijn ervaring is juist andersom: het merendeel van de 0900 nummers is gratis. Veelal zorginstellingen, maar ook verzekeringen en banken. Enkel de "normale belkosten" worden berekend.
Dan is het dus geen gratis nummer.
0800-nummers zijn gratis. 0900-nummer niet. Het feit dat je er niet voor betaalt omdat het uit je belbundel gaat betekent niet dat het gratis is. Volgens jouw redernatie is elk mobiel nummer en vast telefoonnummer dan ook gratis, want die gaan ook van de belbundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 14:10
Ik was er niet van op de hoogte dat servicenummers buiten de EU-roaming regels vallen, eigenlijk ook nooit bij stil gestaan omdat voor zover ik wist dat soort nummers alleen vanuit Nederland gebeld kunnen worden. Kennelijk kan dat inmiddels ook vanuit het buitenland en moet je dan opletten voor ouderwetse hoge roaming kosten. In de Youfone tarievenlijst zag ik daarover niets terug, maar op hun algemene pagina over roaming zonderen ze servicenummers wel uit. Ook vond ik het volgende terug op de Oostenrijkse website van het Europese consumentencentrum. Daaruit blijkt dat het bandje met de kosten aan het begin van het gesprek niet aangepast wordt aan het land van waaruit je belt. Vandaar dat je dan zou horen dat de ‘gebruikelijke’ belkosten in rekening worden gebracht.
Beware of special numbers! In addition to the more familiar 0800 prefix numbers, there are chargeable service numbers (0180x), value-added services (0137x) and premium services (0900). Please note that high costs may be incurred when calling special numbers from abroad, as these often do not fall under the "Roam like at Home" regulation. Before the call, you must be told the gross price per minute or per call and there must be 3 seconds between the announcement and the call to cancel the service. Caution - the prices quoted in this way are domestic prices.
Edit: in de tarievensheet van Youfone staat het vermeld:
Bellen in het buitenland naar servicenummers Rest van de wereld zone tarief
Dat is het tarief van €2 per minuut.

[ Voor 5% gewijzigd door areyouben op 21-09-2025 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
areyouben schreef op zondag 21 september 2025 @ 00:14:
Ik was er niet van op de hoogte dat servicenummers buiten de EU-roaming regels vallen, eigenlijk ook nooit bij stil gestaan omdat voor zover ik wist dat soort nummers alleen vanuit Nederland gebeld kunnen worden. Kennelijk kan dat inmiddels ook vanuit het buitenland en moet je dan opletten voor ouderwetse hoge roaming kosten. In de Youfone tarievenlijst zag ik daarover niets terug, maar op hun algemene pagina over roaming zonderen ze servicenummers wel uit. Ook vond ik het volgende terug op de Oostenrijkse website van het Europese consumentencentrum. Daaruit blijkt dat het bandje met de kosten aan het begin van het gesprek niet aangepast wordt aan het land van waaruit je belt. Vandaar dat je dan zou horen dat de ‘gebruikelijke’ belkosten in rekening worden gebracht.

[...]

Edit: in de tarievensheet van Youfone staat het vermeld:

[...]

Dat is het tarief van €2 per minuut.
Bedankt voor het uitzoeken! Hier was ik zelf niet achter gekomen. Dit is ook nieuw voor mij. Ik baal er best van. Niet alleen van het bedrag, maar ook het feit dat dit het enige nummer is dat gebeld kan worden om zorg te verkrijgen.

Ik heb Youfone gebeld. Het duurde lang voordat de kwestie bij hen duidelijk werd. Aanvankelijk werd mij gemeld dat ik vanuit buiten Europa had gebeld. Dit bleek echter niet te kloppen. Vervolgens werd mij gemeld dat ik een duur servicenummer gebeld zou hebben. Ook dit was niet het geval. Uiteindelijk heb ik met een tweede telefoon dat 0900 nummer gebeld op speakerstand, waarna de telefoniste van Youfone ook kon horen dat er geen belkosten berekend zouden worden bij het gebruik van het nummer. Ze gaan nu de kwestie doorspelen en ik zal binnenkort per email bericht hierover ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
wcduck schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:26:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken! Hier was ik zelf niet achter gekomen. Dit is ook nieuw voor mij. Ik baal er best van. Niet alleen van het bedrag, maar ook het feit dat dit het enige nummer is dat gebeld kan worden om zorg te verkrijgen.
Is het ook het enige nummer?

De meeste instanties/bedrijven die een 0900-nummer hebben, hebben ook nog een 'normaal' nummer dat vanuit het buitenland gebeld kan worden, tegen het reguliere tarief. Voor nu te laat natuurlijk, maar als je verwacht vaker in het buitenland contact te moeten hebben met deze zorgverlener, kun je dat even opvragen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tc99m schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:25:
[...]

Is het ook het enige nummer?

De meeste instanties/bedrijven die een 0900-nummer hebben, hebben ook nog een 'normaal' nummer dat vanuit het buitenland gebeld kan worden, tegen het reguliere tarief. Voor nu te laat natuurlijk, maar als je verwacht vaker in het buitenland contact te moeten hebben met deze zorgverlener, kun je dat even opvragen.
Precies dat, denk dat het behalve nu je poging bij Youfone ook handig is om de desbetreffende instantie hierop aan te spreken. Je bent vast niet de enige klant / patient die hier tegenaan loopt en dit zal bij de andere Telecom providers niet anders zijn vermoed ik.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.