Ik was er niet van op de hoogte dat servicenummers buiten de EU-roaming regels vallen, eigenlijk ook nooit bij stil gestaan omdat voor zover ik wist dat soort nummers alleen vanuit Nederland gebeld kunnen worden. Kennelijk kan dat inmiddels ook vanuit het buitenland en moet je dan opletten voor ouderwetse hoge roaming kosten. In de Youfone tarievenlijst zag ik daarover niets terug, maar op hun algemene pagina over roaming zonderen ze servicenummers wel uit. Ook vond ik het volgende terug op de Oostenrijkse website van het Europese consumentencentrum. Daaruit blijkt dat het bandje met de kosten aan het begin van het gesprek niet aangepast wordt aan het land van waaruit je belt. Vandaar dat je dan zou horen dat de ‘gebruikelijke’ belkosten in rekening worden gebracht.
Edit: in de tarievensheet van Youfone staat het vermeld:Beware of special numbers! In addition to the more familiar 0800 prefix numbers, there are chargeable service numbers (0180x), value-added services (0137x) and premium services (0900). Please note that high costs may be incurred when calling special numbers from abroad, as these often do not fall under the "Roam like at Home" regulation. Before the call, you must be told the gross price per minute or per call and there must be 3 seconds between the announcement and the call to cancel the service. Caution - the prices quoted in this way are domestic prices.
Dat is het tarief van €2 per minuut.Bellen in het buitenland naar servicenummers Rest van de wereld zone tarief
[ Voor 5% gewijzigd door areyouben op 21-09-2025 00:21 ]
:strip_exif()/f/image/sAnzNM0DA2Fqemt4xXIu3U1C.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/x267vqYthxtx9iQmK5L43Az8.jpg?f=fotoalbum_large)