[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

  • Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 18:08
cyclone schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:51:
@Pyramiden je kunt ook naar Ritel / Telecombinatie winkels en daar ter plekke wellicht wat regelen en als het allemaal te lang duurt zou ik daar dus een fysieke sim gaan ophalen en laten activeren. Dan kun je iig nog iets.
Want bij een in gebreke stelling dien je altijd een redelijke termijn te stellen (en die is juridisch gezien minimaal 2 a 3 volle weken) en zolang wil jij niet meer wachten.
Helemaal mee eens. Gelukkig heb ik nog wel mobiel internet via de sim van mijn werk. Het is vooral irritant voor 2FA zaken via sms zoals betalingen boven 1000 euro, of toegang tot bepaalde diensten.

Vandaag kwam het mailtje dan toch binnen, maar was weer uiterst teleurstellend waarbij ze me vroegen de telefoon opnieuw op te starten en te wachten of hij het daarna wel deed.

Ook maar een belletje naar de contract afdeling gedaan. Daar kun je ook op geen enkel begrip rekenen; ze willen niet vroegtijdig het contract opzeggen als het ze niet lukt de verbinding actief te krijgen maar "gijzelen" je nummer liever tot einde contract.

Ingebrekestelling is dus inmiddels de deur uit. Het liefst wil ik gewoon met nummerbehoud ergens anders een abonnement afsluiten (of een werkende verbinding), maar dat lijkt toch nog aardig wat voeten in de aarde te hebben omdat de klantenservice je nergens mee kan helpen behalve het doorlopen van hun standaard checklistjes.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@anvil Pyramiden geeft aan last te hebben van zijn 2FA autorisaties, mijn reactie daarop is om dat probleem kort op te lossen ter overbrugging van de periode die hij moet stellen in zijn in gebreke stelling. Niet als oplossing. Dus snap je reactie niet helemaal.

@Pyramiden 2FA via SMS / E mail wordt al tijden niet meer als veilig geacht, dus weet niet bij welke bank je zit / of je die authenticatie kunt wijzigen naar een andere methode. Niet dat je daar nu wat aan hebt.

Hoop dat de in gebreke stelling wat mensen voor je wakker schudt want dit klinkt wel als behoorlijk waardeloos.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:51
Gelden de youfone Black Friday deals niet voor verlengen? In de app bij verlengen zijn de opties deze maand nog slechter dan vorige maand. Vorige maand was er nog 6 maanden korting en nu maar 4 maanden.

  • kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27

kraats

Ik rol

En de optie voor verlengen met een maandabo is zelfs helemaal verdwenen in de app. En voor nieuwe abonnementen ook slechter dan vorige maand inderdaad. Erg vreemd

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?


  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Ik zie hetzelfde bij verlengen. Bij 2 jaar is het 4 maanden korting en bij 1 jaar niks.

Internet Youfone ook zeer triest. KPN beleid denk ik.

Kortom: overstappen mensen

  • Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
supercop7373 schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:05:
Ik zie hetzelfde bij verlengen. Bij 2 jaar is het 4 maanden korting en bij 1 jaar niks.

Internet Youfone ook zeer triest. KPN beleid denk ik.

Kortom: overstappen mensen
Zie het ook, verlengen krijg je bij 1 jaar niks. Maar goed, welk alternatief?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh


  • Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:51
Erik1805 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:18:
[...]

Zie het ook, verlengen krijg je bij 1 jaar niks. Maar goed, welk alternatief?
Hollandsnieuwe heeft een goede actie. Dat is Vodafone netwerk. Simyo heeft een goede actie en dat is hetzelfde kpn netwerk.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Zou niet weten welke provider dezelfde of lagere prijs heeft bij dezelfde specs :
KPN Netwerk
E-Sim mogelijkheid
Maandelijks opzegbaar
30GB per maand
Unlimited bellen / SMS binnen europa

Ik betaal nu 12 euro per maand.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Erik1805 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:18:
[...]

Zie het ook, verlengen krijg je bij 1 jaar niks. Maar goed, welk alternatief?
Ik ga een jaar naar Simpel

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@supercop7373 Simpel is idd een soort van goedkoper maar biedt ook geen maandelijks opzegbaar abonnement aan, gebruikt Odido netwerk (wat voor mij botweg geen optie is i.v.m. 0,0 dekking in huis) heeft geen Esim optie en biedt geen unlimited SMS aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9lmW53fywmFLzHCj5wAMgFqJJg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sAnzNM0DA2Fqemt4xXIu3U1C.png?f=user_large

Kortom voor mij uberhaupt geen optie en voor de meesten een flinke stap terug omdat het Odido netwerk buiten de randstad in mijn ervaring behoorlijk wat gaten vertoond (aka botweg ruk is).

[ Voor 16% gewijzigd door cyclone op 06-11-2025 09:41 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:51
De verleng opties zijn weer aangepast. Ik heb nu weer 9 maanden korting beschikbaar bij 2 jaar. Echter de onbeperkt bellen optie is nu wel flink duurder dan de standaard 300 minuten. Daarnaast jammer dat er niets zit tussen 10 GB en 30 GB data. 20 GB zou een mooie optie zijn. Ben benieuwd of jullie nu ook 9 maanden korting hebben.

  • Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Bart1983 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:38:
De verleng opties zijn weer aangepast. Ik heb nu weer 9 maanden korting beschikbaar. Echter de onbeperkt bellen optie is nu wel flink duurder dan de standaard 300 minuten. Daarnaast jammer dat er niets zit tussen 10 GB en 30 GB data. 20 GB zou een mooie optie zijn. Ben benieuwd of jullie nu ook 9 maanden korting hebben.
Hier ook 9 maanden korting bij 2 jaar verlengen, maar bij 1 jaar helemaal niks :-(

|| Enyaq iV80 Sportline '22 || Peblar Home || Itho WPU 5G || Itho HRU 300Eco || 36° ONO-WZW 4875Wp ||


  • golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Bart1983 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:38:
De verleng opties zijn weer aangepast. Ik heb nu weer 9 maanden korting beschikbaar bij 2 jaar. Echter de onbeperkt bellen optie is nu wel flink duurder dan de standaard 300 minuten. Daarnaast jammer dat er niets zit tussen 10 GB en 30 GB data. 20 GB zou een mooie optie zijn. Ben benieuwd of jullie nu ook 9 maanden korting hebben.
hoeveel duurder is het geworden? ben wel benieuwd, heb zelf nog geen youfone, scheelt het veel met de actie die voor nieuwe klanten geld?

  • Limbomol
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb nu bijna 4 jaar lang youfone gehad...en pas op 1 oktober volgend jaar loopt mijn abo (sim only met 15 gig en onbeperkt bellen) af. Wat mij bij deze club opviel is dat als je wilt verlengen en je contract wilt openbreken je 25 euro moet aftikken aan "aansluitkosten"..!!! veel gekker moet het niet worden mi. Volgend jaar dus gewoon maar weer naar een andere provider. Hoe durf je als provider dit in rekening te brengen aan iemand die al jarenlang met hetzelfde nummer bij jou aangesloten is?? Sorry hoor maar dit vind ik echt schandalig. Er zijn mi momenteel veel leuke aanbiedingen in omloop mn bij Simpel en ook bij 50+mobiel,maar ja...zoals gezegd mijn abo loopt nog ruim 10 maanden door.

  • golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Limbomol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:47:
Ik heb nu bijna 4 jaar lang youfone gehad...en pas op 1 oktober volgend jaar loopt mijn abo (sim only met 15 gig en onbeperkt bellen) af. Wat mij bij deze club opviel is dat als je wilt verlengen en je contract wilt openbreken je 25 euro moet aftikken aan "aansluitkosten"..!!! veel gekker moet het niet worden mi. Volgend jaar dus gewoon maar weer naar een andere provider. Hoe durf je als provider dit in rekening te brengen aan iemand die al jarenlang met hetzelfde nummer bij jou aangesloten is?? Sorry hoor maar dit vind ik echt schandalig. Er zijn mi momenteel veel leuke aanbiedingen in omloop mn bij Simpel en ook bij 50+mobiel,maar ja...zoals gezegd mijn abo loopt nog ruim 10 maanden door.
die 25 euro rekent 50+ volgens mij ook als je een contract wilt openbreken.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tja ik heb het al vaker gezegd, wat verwacht je bij een prijsvechter die echt de allergoedkoopste is.
Als je slim was geweest dan had je een maandelijks opzegbaar abonnement genomen, dan kun je iedere keer weer bij iedere aanbieding zonder enige kosten (zoals aansluitkosten e.d.) verlengen.

Maargoed jij hebt dus een lagere prijs genoten omdat je een lang contract hebt gekozen kortom het moet uit de lengte of de breedte komen. Heeft in mijn ogen niet zo'n zin om dan nu zo'n post te schrijven.
Dat is inherent aan type provider wat je kiest en is bij een andere budget provider niet anders.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 21:37
Ik heb jaren bij Vodafone gezeten. Sinds een jaar Hollandse nieuwe. Bij beiden (an sich logisch) heb ik steeds wegvallende verbindingen in de trein bij Castricum, Zaandam en verder ook nog wel eens.

Daarom wil ik nu toch eens overstappen naar een aanbieder met KPN netwerk.

Nu lijkt de ‘black Friday’ deal van Youfone de beste deal (1 jaar). Wil zo’n 30GB en 300 minuten.

Bij HN heb ik nooit verschil gemerkt tov Vodafone in de kwaliteit en snelheid.

Hoe zit dat bij Youfone tov Simyo en KPN?

  • golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
Ik heb jaren bij Vodafone gezeten. Sinds een jaar Hollandse nieuwe. Bij beiden (an sich logisch) heb ik steeds wegvallende verbindingen in de trein bij Castricum, Zaandam en verder ook nog wel eens.

Daarom wil ik nu toch eens overstappen naar een aanbieder met KPN netwerk.

Nu lijkt de ‘black Friday’ deal van Youfone de beste deal (1 jaar). Wil zo’n 30GB en 300 minuten.

Bij HN heb ik nooit verschil gemerkt tov Vodafone in de kwaliteit en snelheid.

Hoe zit dat bij Youfone tov Simyo en KPN?
als je wilt overstappen, en je hebt ing bank, kun je met rentepunten nog 40 euro cashback krijgen, ook geldig op 1 jaar abonnementen:)

  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
golden1988 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:57:
[...]


als je wilt overstappen, en je hebt ing bank, kun je met rentepunten nog 40 euro cashback krijgen, ook geldig op 1 jaar abonnementen:)
En vergeet daarboven op niet de cashback van cashbackXL/shopbuddies

  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 21:37
golden1988 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:57:
[...]


als je wilt overstappen, en je hebt ing bank, kun je met rentepunten nog 40 euro cashback krijgen, ook geldig op 1 jaar abonnementen:)
Geen ING. Zal wel cashback sites checken. Maar hoe is het bereik en de snelheid van 5G verder?

  • golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:37:
[...]

Geen ING. Zal wel cashback sites checken. Maar hoe is het bereik en de snelheid van 5G verder?
Kan ik je helaas nog niet vertellen, ik ga 9 december over voor een jaar.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:37:
[...]

Maar hoe is het bereik en de snelheid van 5G verder?
Ik heb nooit issues met snelheid / dekking van 5G met YouFone, keuze was bewust omdat ik met Vodafone en Odido in het (recente) verleden in mijn woonplaats telkens binnen last had van geen bereik.
Qua snelheid heb ik altijd voldoende maar goed ik gebruik enkel mijn telefoon (ik tether bijna nooit en de keren dat ik het deed ging het gewoon dikke prima).

Maar ik reis amper met de trein dus als dat een dingetje is. Van wat ik mag geloven krijgen hebben de budget providers net als Hollandse Nieuwe een lagere prio dan de de gebruikers die bij de hoofd aanbieders een duurder abonnement hebben (lijkt mij ook logisch) wat met name opspeelt waar veel gebruikers bijeen komen zoals tijdens de spits in de trein.

Hard bewijs heb ik het nooit van kunnen achterhalen overigens, tis meer "van horen zeggen" en dat het mij niet onlogisch in de oren klinkt.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 21:37
cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:14:
[...]


Ik heb nooit issues met snelheid / dekking van 5G met YouFone, keuze was bewust omdat ik met Vodafone en Odido in het (recente) verleden in mijn woonplaats telkens binnen last had van geen bereik.
Qua snelheid heb ik altijd voldoende maar goed ik gebruik enkel mijn telefoon (ik tether bijna nooit en de keren dat ik het deed ging het gewoon dikke prima).

Maar ik reis amper met de trein dus als dat een dingetje is. Van wat ik mag geloven krijgen hebben de budget providers net als Hollandse Nieuwe een lagere prio dan de de gebruikers die bij de hoofd aanbieders een duurder abonnement hebben (lijkt mij ook logisch) wat met name opspeelt waar veel gebruikers bijeen komen zoals tijdens de spits in de trein.

Hard bewijs heb ik het nooit van kunnen achterhalen overigens, tis meer "van horen zeggen" en dat het mij niet onlogisch in de oren klinkt.
Dank. Ik ga het gewoon voor een jaar proberen. Slechter dan VF in de trein zal het niet worden.

  • don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 15:01
Ik heb aan Youfone gebruikers een vraag over het dataverbruik welke wordt afgerond op 100 KB. De laatste berichten hierover zijn van 2018, dus dat is alweer een tijdje terug. Merken jullie hier veel van?

Wat zij de ervaringen van mensen die onlangs naar Youfone zijn overgestapt, is een verschilt in dataverbruik merkbaar?

Nu zit ik nog bij Simyo welke aangeeft aan dat het verbruik van mobiele data wordt afgerekend per kB (1000 byte).

Dit is nogal een verschil, en vind het daardoor lastig om te bepalen of ik met éénzelfde bundel (GB) uit ga komen, of dat ik dan een (veel) grotere bundel nodig heb (welke Youfone ook erg goedkoop aanbied).

Ter volledige vergelijking, nu bel ik zelf zelfden (buiten de bundel), maar bij Simyo wordt per minuut afgerekend en bij Youfone per seconden.

  • LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
don spike schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:12:
Ik heb aan Youfone gebruikers een vraag over het dataverbruik welke wordt afgerond op 100 KB. De laatste berichten hierover zijn van 2018, dus dat is alweer een tijdje terug. Merken jullie hier veel van?

Wat zij de ervaringen van mensen die onlangs naar Youfone zijn overgestapt, is een verschilt in dataverbruik merkbaar?

Nu zit ik nog bij Simyo welke aangeeft aan dat het verbruik van mobiele data wordt afgerekend per kB (1000 byte).

Dit is nogal een verschil, en vind het daardoor lastig om te bepalen of ik met éénzelfde bundel (GB) uit ga komen, of dat ik dan een (veel) grotere bundel nodig heb (welke Youfone ook erg goedkoop aanbied).

Ter volledige vergelijking, nu bel ik zelf zelfden (buiten de bundel), maar bij Simyo wordt per minuut afgerekend en bij Youfone per seconden.
Er is veel recenter gesproken over het afronden van data sessies bij Youfone. In de praktijk merk je hier echt helemaal niks van. mijn telefoon (S25) registreerd exact hetzelfde als bij Youfone op de factuur komt te staan. De factuur laat ook geen sessies zien die afrond zijn per 100kb.

Kort gezegd: Merk je niks van in de praktijk, zou me er geen zorgen over maken ;)

  • LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
Hier ook nog info over afronden van sessies.

Edit:
Zojuist de factuur van vorige maand nog bekeken en zie sessies afrondend op 10kb.
Zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUuiyyNGWRH5hjRulTXFcZzIFDg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i6n5J4D6YQHFuPKQVMe6U9Zk.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door LogiZ5500 op 24-11-2025 10:59 ]


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@don spike
Zojuist even gekeken de kleinste hoeveelheid data die ik op mijn YouFone Specificatie voorbij zie komen is 0,10MB ergo 100Kbyte.

Ik merk hier met mijn 30Gb bundel niets van overigens, ik heb geen vergelijking met hoe dit bij andere providers staan.
.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:51:
@don spike
Zojuist even gekeken de kleinste hoeveelheid data die ik op mijn YouFone Specificatie voorbij zie komen is 0,10MB ergo 100Kbyte.

Ik merk hier met mijn 30Gb bundel niets van overigens, ik heb geen vergelijking met hoe dit bij andere providers staan.
.
Vreemd, dit zie ik niet op mijn factuur terug, zie hierboven benoemd

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@LogiZ5500 Je vindt dit ook niet op je factuur maar in de specificatie zoals ik al in mijn vorige post duidelijk benoemde.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:02:
@LogiZ5500 Je vindt dit ook niet op je factuur maar in de specificatie zoals ik al in mijn vorige post duidelijk benoemde.
Klopt, niet de factuur maar de specificatie. Neemt niet weg dat het vreemd is dat er bij mij sessies per 10kb staan en bij jou, zoals je benoemt, per 100kb.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@LogiZ5500 FOEI ! jij bent een nep tweaker ! :)

Ik mag toch verwachten dat jij weet wat 0.10MB is die je laat zien op het screenshot wat je post.
Tipje van de sluier 0.10MB is geen 10kb

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:40:
@LogiZ5500 FOEI ! jij bent een nep tweaker ! :)

Ik mag toch verwachten dat jij weet wat 0.10MB is die je laat zien op het screenshot wat je post.
Tipje van de sluier 0.10MB is geen 10kb
Maar je ziet toch op zijn specificatie dat er op twee decimalen achter de komma wordt gespecificeerd? 0,01 MB is toch echt 10 kB.

scintillating


  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
meermarco schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
Ik heb jaren bij Vodafone gezeten. Sinds een jaar Hollandse nieuwe. Bij beiden (an sich logisch) heb ik steeds wegvallende verbindingen in de trein bij Castricum, Zaandam en verder ook nog wel eens.

Daarom wil ik nu toch eens overstappen naar een aanbieder met KPN netwerk.

Nu lijkt de ‘black Friday’ deal van Youfone de beste deal (1 jaar). Wil zo’n 30GB en 300 minuten.

Bij HN heb ik nooit verschil gemerkt tov Vodafone in de kwaliteit en snelheid.

Hoe zit dat bij Youfone tov Simyo en KPN?
Ik zat eerst bij KPN en nu een aantal jaren bij Youfone. Toen ik mijn overstap van KPN naar Youfone maakte was het nog de 4G-tijd, maar ik heb geen achteruitgang gemerkt in mijn bereik, en ook nu in de 5G-tijd is mijn bereik eigenlijk altijd wel prima. De trein is wel een uitzondering overigens, ik reis veel over het traject Amsterdam-Eindhoven en merk dat ik op bepaalde stukken (vooral landelijke gebieden) minder goed bereik heb, overigens ben je daar wel vaak snel doorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 24-11-2025 13:53 ]

scintillating


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tc99m schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:12:
[...]

Maar je ziet toch op zijn specificatie dat er op twee decimalen achter de komma wordt gespecificeerd? 0,01 MB is toch echt 10 kB.
Euh nee ik zie alleen maar 0,10MB staan, sorry (en ja 0.01MB is 10kB)
Begon nu aan mijzelf te twijfelen maar zie hier zijn screenshot wat ik ff bewerkt hebt daar staat toch echt 0.10MB als kleinste data hoeveelheid .. ergo er wordt afgerond op zijn minst op 100kB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmJC-a5dXnw0pbLuEMKuui6xnN0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qBRvslABD4OgmWJbSfiOpXtr.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door cyclone op 24-11-2025 12:55 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
cyclone schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:51:
[...]

Euh nee ik zie alleen maar 0,10MB staan .. sorry (en ja 0.01MB is 10kB)
17,48 MB, 58,69 MB, 40,63 MB, 1,27 MB, 0,78 MB, etc. - allemaal afgerond op 10 kB.

De "minimum afname" van een sessie lijkt wel altijd 100 kB te zijn, maar het verbruik wordt vervolgens op 10 kB afgerond.

scintillating


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@Tc99m aaaaah zo, fair enough. Ik maakte uit de vraag van @don spike dat hij doelde op de minimale afronding van een sessie. Jouw verwoording klopt idd beter minimale afname.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46
Limbomol schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:47:
Ik heb nu bijna 4 jaar lang youfone gehad...en pas op 1 oktober volgend jaar loopt mijn abo (sim only met 15 gig en onbeperkt bellen) af. Wat mij bij deze club opviel is dat als je wilt verlengen en je contract wilt openbreken je 25 euro moet aftikken aan "aansluitkosten"..!!! veel gekker moet het niet worden mi. Volgend jaar dus gewoon maar weer naar een andere provider. Hoe durf je als provider dit in rekening te brengen aan iemand die al jarenlang met hetzelfde nummer bij jou aangesloten is?? Sorry hoor maar dit vind ik echt schandalig. Er zijn mi momenteel veel leuke aanbiedingen in omloop mn bij Simpel en ook bij 50+mobiel,maar ja...zoals gezegd mijn abo loopt nog ruim 10 maanden door.
Ik heb net het contract wat nog 1,5 jaar zou lopen 'verlengd' naar meer data. Er stond idd € 25,00 kosten bij maar op het contract en de contractsamenvatting staat weer € 0,00

Sowieso klopt 'verlengen' niet echt want het is gewoon huidige contract stopt en het is een nieuw 2-jarig contract.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb


  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
radeoxx schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:44:
[...]

Sowieso klopt 'verlengen' niet echt want het is gewoon huidige contract stopt en het is een nieuw 2-jarig contract.
Ja, dat is in deze wereld wel wat verlengen heet. Je verlengt namelijk jouw contract van een direct opzegbaar contract (immers, na je contractperiode kun je direct opzeggen, met 30 dagen opzegtermijn) naar een nieuw, een- of tweejarig abonnement. Het voordeel voor de provider is dat je dan weer voor een langere periode gebonden bent.

Koop al mijn ads!


  • radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46
Room42 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:01:
[...]

Ja, dat is in deze wereld wel wat verlengen heet. Je verlengt namelijk jouw contract van een direct opzegbaar contract (immers, na je contractperiode kun je direct opzeggen, met 30 dagen opzegtermijn) naar een nieuw, een- of tweejarig abonnement. Het voordeel voor de provider is dat je dan weer voor een langere periode gebonden bent.
Dit contract, wat ik heb 'verlengd' is ingegaan in sept-2025 en zou lopen tot sept-2027.

En nu heb ik het, in november, per 1 december 2025 'verlengd' (tot 1 december 2027).

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb


  • Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:51
Afgelopen zondag simonly afgesloten bij youfone. Nu zie ik dat aanbieding op de website de 1e 12 maanden nog goedkoper is geworden. 2,50 ipv 3,50. Heeft iemand ervaring of ze dit gaan aanpassen als je ze dat vraagt? Of kunnen ze dat niet en moet je alles annuleren en opnieuw aanvragen? Morgen klim ik in de chat

  • golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Bart1983 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:51:
Afgelopen zondag simonly afgesloten bij youfone. Nu zie ik dat aanbieding op de website de 1e 12 maanden nog goedkoper is geworden. 2,50 ipv 3,50. Heeft iemand ervaring of ze dit gaan aanpassen als je ze dat vraagt? Of kunnen ze dat niet en moet je alles annuleren en opnieuw aanvragen? Morgen klim ik in de chat
Ik heb het gevraagd, helaas moet je dan annuleren en opnieuw doen, is het mij niet waard voor 6 euro bij een jaarcontract

  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bart1983 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:51:
Afgelopen zondag simonly afgesloten bij youfone. Nu zie ik dat aanbieding op de website de 1e 12 maanden nog goedkoper is geworden. 2,50 ipv 3,50. Heeft iemand ervaring of ze dit gaan aanpassen als je ze dat vraagt? Of kunnen ze dat niet en moet je alles annuleren en opnieuw aanvragen? Morgen klim ik in de chat
Je kunt sowieso binnen 14 dagen annuleren, dus je kunt dan inderdaad een nieuwe bestelling plaatsen. Maar ik weet niet of ik dat aan zou durven, voor die 12 euro. Het risico op een administratieve chaos is dan natuurlijk wel erg groot. Je zit wel bij een prijsvechter, als je daar iets anders doet dan normaal, is de kans dat de geautomatiseerde systemen in de war raken natuurlijk meer aanwezig.

Koop al mijn ads!


  • Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Vandaag een onweerstaanbare aanbieding geaccepteerd en ga dus na 2 jaar Youfone weer verlaten.
Niet omdat het niet bevalt, want ik heb geen klachten gehad, maar qua verlengen was er weinig mogelijk dus hoppen we weer door.

|| Enyaq iV80 Sportline '22 || Peblar Home || Itho WPU 5G || Itho HRU 300Eco || 36° ONO-WZW 4875Wp ||


  • pinwing
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 20:04
Kreeg vandaag een mail dat mijn KPN compleet voordelen vervallen, terwijl ik niks aan mijn abonnementen heb gewijzigd.
Er heeft een wijziging plaatsgevonden in je KPN-abonnement. Je gratis extra voordeel van KPN Compleet voor +316xxxxxxxx, namelijk 3000MB Extra Data per maand, vervalt per 1-3-2025.
Die datum in het verleden is ook raar, want in mijn recentste factuur staat gewoon een regel compleet voordeel.

Morgen maar eens proberen contact op te nemen, want de chatbot kan niet helpen, email reply werkt niet, en via website een "email" sturen blijft hangen.

Meer mensen die hier last van hebben?


Upd: nieuwe maand bundel in de app toont weer de extra data (in tegenstelling tot gisteren)

[ Voor 7% gewijzigd door pinwing op 01-12-2025 06:30 ]


  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Overstap vanaf Vodafone ging vandaag vlekkeloos. €1 bijbetalen voor 5G Extra Snel lijkt me overbodig, 't dataplafond wél gelijk aangezet. Prima dat KPN/Youfone wél aan IPv6 doet, vooralsnog ben ik dik tevreden.

Ben benieuwd of ik Vodafone ga missen tijdens roaming.

  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:47

IkWilbert

Het is mij!

Heb vanmorgen 2x sim only aangevraagd voor mijn beide zonen. Ik zou binnen 15 min een sms moeten krijgen voor nummerbehoud. Maar tot op heden niets ontvangen. Via de help pagina word ik verwezen naar https://youfone.porteren.nl/ maar die site werkt ook niet. Via chat contact gehad dat ik maar even moet afwachten...

Wat is jullie ervaring? Gaat dit idd goed?

I intend to live forever. So far, so good.


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Vaak kwestie van geduld, je zit nu midden in de kerstvakantie (en nee dat zou niet uit moeten maken) dus denk dat je met dat in het achterhoofd het even wat tijd moet geven.

Porteren is overigens een proces van 2 partijen waarbij dus niet alleen youfone maar ook de huidige provider waar het nummer leeft aan moet meewerken. Tis nu enkel gissen waar het stil lijkt te liggen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben vandaag geporteerd naar YouFine en gebruik een eSIM. Nu zit daar géén pincode op, maar wil dit wel graag. Ik zou dat onder producten in de app kunnen doen, maar zie er geen instellingen voor. Omdat activeren eSIM ook niet helemaal foutloos ging, heb ik een nieuwe eSIM besteld. Deze activeren ging wél foutloos. Echter zie ik nog steeds geen instellingen om een pincode in te stellen. Wat doe ik fout? Ik gebruik een iPhone 15 PM.

  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cyclone schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:40:
Vaak kwestie van geduld, je zit nu midden in de kerstvakantie (en nee dat zou niet uit moeten maken) dus denk dat je met dat in het achterhoofd het even wat tijd moet geven.

Porteren is overigens een proces van 2 partijen waarbij dus niet alleen youfone maar ook de huidige provider waar het nummer leeft aan moet meewerken. Tis nu enkel gissen waar het stil lijkt te liggen.
Gelukkig zit PortingXS of hoe ze nu heten als waakhond ertussen. Lead ligt áltijd bij ontvangende partij, in principe.

  • kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27

kraats

Ik rol

CH4OS schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:02:
Ik ben vandaag geporteerd naar YouFine en gebruik een eSIM. Nu zit daar géén pincode op, maar wil dit wel graag. Ik zou dat onder producten in de app kunnen doen, maar zie er geen instellingen voor. Omdat activeren eSIM ook niet helemaal foutloos ging, heb ik een nieuwe eSIM besteld. Deze activeren ging wél foutloos. Echter zie ik nog steeds geen instellingen om een pincode in te stellen. Wat doe ik fout? Ik gebruik een iPhone 15 PM.
Dit kan met eSim toch ook gewoon onder de standaard menuopties van de iPhone? https://support.apple.com/nl-nl/118228

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?


  • CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kraats schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:12:
Dit kan met eSim toch ook gewoon onder de standaard menuopties van de iPhone? https://support.apple.com/nl-nl/118228
Ah, dat ging gisteren niet helemaal lekker (kon klikken op change pin tot ik een ons woog), maar vandaag lukte het wel. Thanks!

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@IkWilbert jij inmiddels een update ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:47

IkWilbert

Het is mij!

Yes, inmiddels (gisteren eind vd middag) de sms ontvangen op beide toestellen toestellen. Meteen beantwoord met de code. En de portering is in gang gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 24-12-2025 14:57 ]

I intend to live forever. So far, so good.


  • Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:51
Kun je bij youfone in de lopende maand ook zien wanneer dag/tijdstip je data/min verbruikt hebt? Ik kom van hollandsnieuwe en daar was dit via de app inzichtelijk 👍🏻 In de youfone app zie ik die mogelijkheid niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart1983 op 24-12-2025 18:09 ]


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@Bart1983 ik ben die functie nooit tegengekomen dus ik denk het niet.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 15:01
Ik ben sinds vandaag met nummerbehoud overgestapt naar Youfone vanaf Simyo.

Afgelopen zaterdag (27 december) mailtje gehad met de nieuwe eSIM, deze gelijk geïnstalleerd zoals de e-mail adviseerde.

Vanochtend (maandag 29 december) om 9 uur ging de oude eSIM van Simyo offline (geen service).

Volgens de SMS van Youfone zou mijn nieuwe SIM maximaal om 14 uur actief zijn. Volgens de e-mail en website zou dit om maximaal 12 uur zijn.

Maar het is inmiddels al 15 uur geweest en nog steeds geen service (bereik) met de nieuwe eSIM. Ook telefoon opnieuw opstarten helpt niet.

Contact opnemen met Youfone lijkt niet te lukken.
Zonder werkende SIM kan ik nu niet bellen. Chatbot wil mij direct doorverwijzen naar de klantenservice welke kennelijk niet in de chat zit, maar alleen op WhatsApp. Ik heb géén WhatsApp (wil ik ook niet), maar als ik dat wel zou willen kan ik die nu ook niet downloaden en activeren zonder werkende SIM (want ik kan geen verificatie SMS ontvangen zonder werkende SIM).

Net nieuwe eSIM aangevraagd en deze geïnstalleerd, maar nog steeds geen service…

iPhone 15 Pro Max

Wat zijn jullie ervaringen met eSIM bij Youfone?
Bij Simyo nooit problemen gehad.

Als ik trouwens had geweten dat de klantenservice Youfone met een chat alleen via WhatsApp te bereiken is was ik nooit overgestapt uit principe kwestie. Dat zie je niet duidelijk terug op de website totdat dit wordt gemeld in de chat (wat alleen een chatbot is). Kan denk mijn nieuwe abonnement niet meer annuleren nu.

E-Mail gestuurd. Maar ben bang dat ik enkele dagen zonder mobiel (internet) zit…

UPDATE
Heb nogmaals nieuwe eSIM aangevraagd, deze werkt nu.

  • red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
Ik kom er net achter dat ik geen sms kan versturen (ontvangen lukt wel). Hij geeft een foutmelding waarbij ik het bericht opnieuw kan versturen (krijg dan weer dezelfde foutmelding) of het bericht kan verwijderen.

Gebruik een Samsung S25 Ultra met Google berichten als sms app. Heb RCS-chats al uitgeschakeld, cache geleegd, app opnieuw geïnstalleerd, helpt helaas niet. Ik lees dat ik de sms centrale kan aanpassen, maar als ik naar deze instelling ga, is deze optie grijs. Kan het nummer dan ook niet wijzigen.

Het SMSC nummer dat daar (dus in het grijs) staat is 5041450522152. Op de Youfone website lees ik dat het nummer +316 53 13 13 13 moet zijn.

Kan dit het probleem zijn? En zoja, hoe wijzig ik dit nummer dan? En waarom ontvang ik wel gewoon sms?

Hopelijk weet iemand dit. Zou iemand in ieder geval willen controleren wat voor nummer er bij hem bij SMSC staat? SMS - > Instellingen voor berichten - > Geavanceerd - > SMSC

  • musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 05:29
red1 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:19:
Ik kom er net achter dat ik geen sms kan versturen (ontvangen lukt wel). Hij geeft een foutmelding waarbij ik het bericht opnieuw kan versturen (krijg dan weer dezelfde foutmelding) of het bericht kan verwijderen.

Gebruik een Samsung S25 Ultra met Google berichten als sms app. Heb RCS-chats al uitgeschakeld, cache geleegd, app opnieuw geïnstalleerd, helpt helaas niet. Ik lees dat ik de sms centrale kan aanpassen, maar als ik naar deze instelling ga, is deze optie grijs. Kan het nummer dan ook niet wijzigen.

Het SMSC nummer dat daar (dus in het grijs) staat is 5041450522152. Op de Youfone website lees ik dat het nummer +316 53 13 13 13 moet zijn.

Kan dit het probleem zijn? En zoja, hoe wijzig ik dit nummer dan? En waarom ontvang ik wel gewoon sms?

Hopelijk weet iemand dit. Zou iemand in ieder geval willen controleren wat voor nummer er bij hem bij SMSC staat? SMS - > Instellingen voor berichten - > Geavanceerd - > SMSC
Toevallig meer dan 1 SIM in je toestel (gehad)? Kan zijn dat je sms probeert te versturen met de andere SIM. Kun je aanpassen in de SIM manager in Settings van je telefoon.

Feel free to Buy me a coffee


  • red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
musicpixel schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:31:
[...]


Toevallig meer dan 1 SIM in je toestel (gehad)? Kan zijn dat je sms probeert te versturen met de andere SIM. Kun je aanpassen in de SIM manager in Settings van je telefoon.
Heb een E-sim van Youfone, in Simbeheer staan de data, minuten en sms allemaal op deze sim ingesteld. Heb ook een data e-sim voor in het buitenland (buiten de EU), maar deze staat volledig uit.

Mag ik vragen wat voor nummer jij bij SMSC hebt staan? En kan je deze aanpassen of is deze optie ook greyed out bij jou?

  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
red1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 01:33:
[...]


Heb een E-sim van Youfone, in Simbeheer staan de data, minuten en sms allemaal op deze sim ingesteld. Heb ook een data e-sim voor in het buitenland (buiten de EU), maar deze staat volledig uit.

Mag ik vragen wat voor nummer jij bij SMSC hebt staan? En kan je deze aanpassen of is deze optie ook greyed out bij jou?
Je vroeg het me niet, maar....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmCe8owv71B-E36ePJp0IO9O7XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x267vqYthxtx9iQmK5L43Az8.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat je dus juist hebt dat het +31653131313 zou moeten zijn.... Helaas niet aanpasbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2026 01:44 ]


  • red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
Chris.nl schreef op zondag 4 januari 2026 @ 01:39:
[...]

Je vroeg het me niet, maar....

[Afbeelding]

Denk dat je dus juist hebt dat het +31653131313 zou moeten zijn.... Helaas niet aanpasbaar.
Bedankt voor het nakijken. Apart dat ik dan een ander nummer daar heb staan, en wel sms kan ontvangen. Zal wel even contact proberen op te nemen met Youfone. Nogmaals bedankt.

  • musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 05:29
red1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 01:33:
[...]


Heb een E-sim van Youfone, in Simbeheer staan de data, minuten en sms allemaal op deze sim ingesteld. Heb ook een data e-sim voor in het buitenland (buiten de EU), maar deze staat volledig uit.

Mag ik vragen wat voor nummer jij bij SMSC hebt staan? En kan je deze aanpassen of is deze optie ook greyed out bij jou?
Ik gebruik niet de Google Messages app, maar een andere app (zo te zien die van Samsung). In mijn app zie ik zowel het nummer van Youfone staan als het nummer dat bij mijn andere SIM hoort. Ik kan ze beide wijzigen als ik dat zou willen.

Feel free to Buy me a coffee


  • red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
musicpixel schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:21:
[...]


Ik gebruik niet de Google Messages app, maar een andere app (zo te zien die van Samsung). In mijn app zie ik zowel het nummer van Youfone staan als het nummer dat bij mijn andere SIM hoort. Ik kan ze beide wijzigen als ik dat zou willen.
Ik heb de proef op de som genomen en de Samsung berichten app geïnstalleerd en vervolgens als standaard berichten app ingesteld. Daar kan ik het SMSC nummer wel aanpassen en heb dat dus veranderd naar +316 53 13 13 13. Nu werkt het wel. Dankjewel voor de moeite en alle hulp!

  • red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
Ik heb Youfone een bericht gestuurd en zij hebben het SMSC nummer vanuit hun kant gewijzigd naar het juiste nummer (zoals hierboven meermaals vermeld is). Dus ook de Google berichten app werkt nu weer voor mij. Ik post dit nog even, mocht iemand er iets aan hebben.

  • Sternis
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06 15:53
Als ik mijn laptop via de Hotspot functie van mijn Android telefoon verbind, dan heb ik een goede verbinding tegen de 85 Mbit/s. Op het moment dat ik mijn Wireguard VPN open zet dan daalt de verbindingssnelheid tot onder de 30 Kbit/s. Een vrijwel onbruikbare verbinding.

Ik heb meerdere VPN verbindingen via Wireguard, naar huis en servers die ik zelf beheer. En ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Zonder Wireguard is de verbinding naar de server uitstekend.
Overigens heb ik geen probleem als ik buitenshuis Wireguard over een wifi verbinding gebruik. Dan is de snelheid ook prima. Het gaat dus alleen fout over een hotspot-verbinding.

Het Wireguard VPN protocol gebruikt UDP voor de communicatie. Mijn vermoeden is dat Youfone Wireguard (UDP) verkeer afknijpt. Kan iemand dit bevestigen of gaat er hier iets anders fout?

[ Voor 0% gewijzigd door Sternis op 17-01-2026 03:08 . Reden: typo ]


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik gebruik al jaren tailscale (ook wireguard based) zonder enige issue.
Klinkt meer als een packet size issue waar jij tegen aanloopt.
Heb in de afgelopen 5 jaar geen enkele aanleiding gehad om te vermoeden dat er aan bandbreedte management/ knijpen gedaan wordt.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • Sternis
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06 15:53
cyclone schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:40:
Ik gebruik al jaren tailscale (ook wireguard based) zonder enige issue.
Klinkt meer als een packet size issue waar jij tegen aanloopt.
Heb in de afgelopen 5 jaar geen enkele aanleiding gehad om te vermoeden dat er aan bandbreedte management/ knijpen gedaan wordt.
Ik heb het probleem inderdaad terug kunnen leiden naar de MTU. Kennelijk is de standaard MTU voor een 5G verbinding veel lager dan die voor een glasvezel verbinding. Door een lagere MTU (1280) voor de Wireguard verbinding in te stellen, is het probleem verholpen.

  • Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
Ik gebruikte hiervoor een fysieke simkaart die ik nog heb. Alleen gebruik ik nu een eSIM. Kan ik de fysieke sim zo weer gebruiken i.p.v. de eSIM?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh


  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Erik1805 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:08:
Ik gebruikte hiervoor een fysieke simkaart die ik nog heb. Alleen gebruik ik nu een eSIM. Kan ik de fysieke sim zo weer gebruiken i.p.v. de eSIM?
Ik ben geen Youfone helpdesk medewerker maar mijn vermoeden is: 'Nee, dat gaat niet werken'. Op het moment dat je eSIM krijgt zal de oude fysieke SIM gedeactiveerd worden in 't systeem. Anders heeft elke klant een mooie loophole qua bv data delen.

Ik denk dat als je terug wil naar fysieke SIM je dit via de helpdesk moet regelen en je dan een nieuwe SIM thuisgestuurd krijgt. Hoogstwaarschijnlijk te veel gedoe voor een budget provider om handmatig het serienummer van je oude simkaart weer te activeren en aan je abonnement te koppelen.

Relatief duur mensen-/maatwerk vs automatisering.

  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ga Youfone maar eens proberen. In hoeverre heb je "last" van het afronden naar 100kb per datasessie?

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

W00fer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:09:
Ik ga Youfone maar eens proberen. In hoeverre heb je "last" van het afronden naar 100kb per datasessie?
Ik heb daar nog nooit last van gehad, maar ik ben ook geen groot data verbruiker. Je kan altijd een bundeltje hoger dan dat je denkt nodig te hebben toch, of je verbruik goed in de gaten houden.

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
W00fer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:09:
Ik ga Youfone maar eens proberen. In hoeverre heb je "last" van het afronden naar 100kb per datasessie?
Youfone rondt niet af op 100Kb, maar op 10Kb.

Ben al een paar jaar klant, heb er geen last van.

scintillating


  • don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 15:01
W00fer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:09:
Ik ga Youfone maar eens proberen. In hoeverre heb je "last" van het afronden naar 100kb per datasessie?
Ik had exact dezelfde vraag toen ik eind december ging overstappen naar Youfone. Ik merk zelf eigenlijk geen verschil in dataverbuik dan met mijn vorige abonnement bij Simyo. Mijn maandelijks gebruik blijft ongeveer hetzelfde.

  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tc99m schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:54:
[...]

Youfone rondt niet af op 100Kb, maar op 10Kb.

Ben al een paar jaar klant, heb er geen last van.
Dat klopt niet, zoals op de website staat: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iICrwZIdOlUrMFemUqBCjMWpNnQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y7zURh73lsRiyBQM4uDUO5DP.png?f=user_large

  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Youfone verstuurt dus simkaarten ZONDER track en trace via PostNL. Ook na inloggen op het portal kun je niet de track and trace zien? Heel bijzonder.

  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
W00fer schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:13:
[...]

Dat klopt niet, zoals op de website staat: [Afbeelding]
De 'minimale' grootte van een sessie is inderdaad 100 Kb, maar sessies worden vervolgens afgerond op 10 Kb.

Zie ook eerdere posts in dit topic hierover (met screenshots van facturen):
LogiZ5500 in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Tc99m in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

In ieder geval heb ik zelf een bundel van 30 GB het komt zelden voor dat ik boven de 15-20 GB per maand uitkom, terwijl ik niet zuinig met m'n data buitenshuis omga. Hoe er ook wordt afgerond, voor mij leidt het niet tot issues.

[ Voor 14% gewijzigd door Tc99m op 11-05-2026 17:59 ]

scintillating


  • don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 15:01
Weet iemand of Youfone groepsgesprek / conference call ondersteund?

Sinds ik bij Youfone zit kan ik wel een wisselgesprek opzetten; ik kan een tweede persoon bellen en wisselen tussen deze twee gesprekken. Maar ik krijg niet de 'Merge' optie wanneer ik bel met mijn Youfone sim om deze twee gesprekken samen te voegen tot een groepsgesprek / conference call. Met mijn KPN sim kan ik zelfs tot 5 personen toevoegen tot een groepsgesprek.

iPhone 15 Pro Max, iOS 26.4.2 en ook na de update naar iOS 26.5.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Als je het zeker wilt weten toch even met support bellen of mailen.

Een snelle zoektocht (maar neem aan dat je dat zelf ooK hebt gedaan) levert mij alleen resultaten over wisselgesprek en Google AI zegt dat het niet wordt ondersteund.

Kortom jouw vermoeden en bevindingen worden volledig bevestigd.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • rlan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 19:35
Krijgen Youfone klanten een soort van tweederangs 5G KPN netwerk voorgeschoteld, of verbeeld ik me dat? Ik heb op veel plekken in de randstad maximaal 2 vd 4 streepjes bereik en in de trein tussen Utrecht en Rotterdam is er vaak een zeer flaky verbinding. Als ik dan vliegtuigmodus een paar keer aan en uit zet is er vaak even een sterke verbinding en word ik daarna naar mijn idee weer op de tweederangs stapel gegooid en is het weer weg. Heb het op meerdere telefoons geprobeerd, maar ben niet onder de indruk van de snelheid. Vraag me af of dit aan een matig KPN netwerk ligt of aan Youfone.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@rlan op drukke trajecten / locaties lijkt me dat zeer aannemelijk.

Ik heb er persoonlijk geen last van maar ik beweeg me ook zo min mogelijk in de randstad. Jaren geleden meende ik dit ook te merken als ik in de trein een druk station binnenkwam. Al moet ik zeggen dat mijn zakelijke Odido (duur abbo) op mijn werk telefoon het dan ook niet veel beter deed.

Maar ik hoop wel dat de KPN klanten die premium betalen voorrang krijgen op het KPN netwerk want daar is de prijs dan ook wel naar. Zou juist gek zijn als dat niet zo is.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 15:01
cyclone schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:40:
Als je het zeker wilt weten toch even met support bellen of mailen.

Een snelle zoektocht (maar neem aan dat je dat zelf ooK hebt gedaan) levert mij alleen resultaten over wisselgesprek en Google AI zegt dat het niet wordt ondersteund.

Kortom jouw vermoeden en bevindingen worden volledig bevestigd.
Heb de vraag ook per mail gesteld, maar nog geen reactie gehad. Had eerder de vraag ook per telefoon gesteld en toen was de reactie dat als wisselgesprek werkt ook groepsgesprekken mogelijk moet zijn. Maar mogelijk was dat een verkeerde aanname van de helpdesk medewerker.

  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag Youfone en de app lijkt (ten opzichte van die van Vodafone) gemaakt door een vier jarige.

Een combinatie (ratjetoe) van HTML, in-app knopjes, verwijzingen naar de browser en zelfs naar Whatsapp om privacy gevoelige gegevens met de klantenservice te delen. De chatbot van Youfone kan zelfs nadat je typt "medewerker spreken" je niet helpen. Je wordt midden op de dag naar Whatsapp doorgestuurd.

Dan het internet. Op 5G heb ik ongeveer 30 mbit down en 11mbit up (zonder de "extra snel" optie). Op 4G+ heb ik 150-160mbit down en 14 mbit up vanuit een grote stad in Nederland, in het centrum, dichtbij de mast.

Het internet bij Vodafone leek stabieler en sneller de zaken zoals SMS uit te sturen. Het is allemaal niet zo hondsberoerd zoals bij Simyo, maar er is nog een hoop werk aan de winkel voordat Youfone het service en technisch kwaliteitslevel haalt. Ik heb ook geforceerd via Phone Info (geheim menu) naar 2G en dat is top. Het 2G (ik hoop dat ze het nog heel lang in stand houden) haalt volle bak vijf streepjes bereik en de kwaliteit ook qua bellen is voor mij prima. 5G had voor mij niet eens gehoeven op dit goedkope abonnement. Ik vraag me echt af wat de meerwaarde is voor zeker 50% van de Nederlanders. En zoals iedereen weet zuipt 2G veel minder van je smartphone accu. Mocht je dan mobiel gaan internetten kun je alsnog 4G aan gooien. Whatsappjes enzovoorts werken ook prima op EDGE. Het verbaast me trouwens wel dat KPN alleen in de Randstad testlocaties heeft staan op de OOKLA Speedtest app. Bewust daarom ook even op een andere app getest.

Uiteraard volgen nog screenshots als bewijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AScQjxbtqQuHdzkZ_ixCH5Gqkfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuQJRv42SaSVkG3GGhKVvabb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GdD7t2E53UzZl7I1TGVzhfCPq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fnqd75JC6WmtEKjynIHvGOmB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door W00fer op 09-06-2026 02:34 ]


  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rlan schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:02:
Krijgen Youfone klanten een soort van tweederangs 5G KPN netwerk voorgeschoteld, of verbeeld ik me dat? Ik heb op veel plekken in de randstad maximaal 2 vd 4 streepjes bereik en in de trein tussen Utrecht en Rotterdam is er vaak een zeer flaky verbinding. Als ik dan vliegtuigmodus een paar keer aan en uit zet is er vaak even een sterke verbinding en word ik daarna naar mijn idee weer op de tweederangs stapel gegooid en is het weer weg. Heb het op meerdere telefoons geprobeerd, maar ben niet onder de indruk van de snelheid. Vraag me af of dit aan een matig KPN netwerk ligt of aan Youfone.
Dan zou ik dus als ik jou was naar 4G overschakelen zoals in mijn bovenstaande screenshots. 5G is misschien (maar ik betwijfel dat) alleen te pruimen als je de extra euro per maand betaalt, om van 200 naar 300 mbit te gaan. De vraag is of je dat in de praktijk ook haalt. Eigenlijk zou iemand dat eens aan moeten zetten, testen en de maand erop weer uit. Alsof het een soort priority sticker is die je koopt. Een soort fastpass zoals in de Efteling.

  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tc99m schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:57:
[...]

De 'minimale' grootte van een sessie is inderdaad 100 Kb, maar sessies worden vervolgens afgerond op 10 Kb.

Zie ook eerdere posts in dit topic hierover (met screenshots van facturen):
LogiZ5500 in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Tc99m in "[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

In ieder geval heb ik zelf een bundel van 30 GB het komt zelden voor dat ik boven de 15-20 GB per maand uitkom, terwijl ik niet zuinig met m'n data buitenshuis omga. Hoe er ook wordt afgerond, voor mij leidt het niet tot issues.
We gaan het meemaken. De interne Android gegevens meter wijkt al af van de Youfone app, tenzij die niet realtime bijgewerkt wordt.

Dat moet ik in de komende dagen nog maar eens gaan zien. Het is in elk geval wel handig om in de Youfone app de premium instellingen allemaal te blokkeren. Bellen naar 0900, Entertainment (0906), Premium SMS, Bellen naar Buitenland, Dataverkeer in het Buitenland. Wat ze dan precies met "Buitenland" bedoelen weet niemand, want België is ook buitenland, maar valt onder de EU roamingregels. Dus dat is dan weer vreemd.

Overigens is de optie 5G extra snel, maar niet 4G extra snel. Op de 4G masten is ook wel 300 te halen (mits je toestel de carrier aggregation ondersteund).

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@Woofer wat is nou precies je punt ? Je hebt toch zelf in vrijheid en vrijwillig gekozen om over te stappen?

Beroep je op de wet koop op afstand ontbind je contract en ga lekker terug naar Vodaphone. Tis een vrij land mag gewoon ;-)

Ik heb al zeker 6 jaar op rij YouFone en bevalt me uitstekend, prima prijs kwaliteit verhouding (in tegenstelling van Vodaphone waarmee ik binnen niet eens kan bellen ivm de slechte dekking). Heb het prima naar mijn zin met 12,50 per maand voor een maandelijks opzegbaar abbo met 30gb en onbeperkt bellen en sms.

En als ik net even snel naar de Sim Only abbo’s kijk kan ik niet eens een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten en zijn de prijzen gemiddeld minstens het dubbele dan die van YouFone.

Kortom tis sowieso appels met peren vergelijken.

Dus snap nog steeds niet welk punt je nou precies aanhankelijk wilt maken met je betoog.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
cyclone schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:48:
@Woofer wat is nou precies je punt ? Je hebt toch zelf in vrijheid en vrijwillig gekozen om over te stappen?

Beroep je op de wet koop op afstand ontbind je contract en ga lekker terug naar Vodaphone. Tis een vrij land mag gewoon ;-)

Ik heb al zeker 6 jaar op rij YouFone en bevalt me uitstekend, prima prijs kwaliteit verhouding (in tegenstelling van Vodaphone waarmee ik binnen niet eens kan bellen ivm de slechte dekking). Heb het prima naar mijn zin met 12,50 per maand voor een maandelijks opzegbaar abbo met 30gb en onbeperkt bellen en sms.

En als ik net even snel naar de Sim Only abbo’s kijk kan ik niet eens een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten en zijn de prijzen gemiddeld minstens het dubbele dan die van YouFone.

Kortom tis sowieso appels met peren vergelijken.

Dus snap nog steeds niet welk punt je nou precies aanhankelijk wilt maken met je betoog.
De wet koop op afstand is een papieren tijger. Ik heb graag mijn telefoonnummer en dat kan kwijt, als ik wegga bij Youphone. Bovendien zou ik dan terug moeten naar inmiddels nog verder gestegen prijzen. Eigenlijk wilde ik kijken naar Revolut of N26 mobile.Of 50PlusMobiel.

Echter loont het in deze markt helemaal niet meer om 2 jarige contracten af te sluiten. De cashbackvoordelen lonen om elk jaar te switchen. Op vragen waarom mijn 5G zo beroerd is heeft de Whatsapp klantenservice van Youphone alleen gereageerd met de theoretische 200mbit, niet met de praktijksnelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door W00fer op 11-06-2026 03:31 ]


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@W00fer Mij ben je kwijt hoor met je opmerkingen ik kan er geen kaas van maken en je beantwoord de vraag ook niet. Welk punt meen je nou te maken ?
Anyway .. succes met je zoektocht !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
Afgelopen vakantie zijn we door Duitsland heen gereden. Mijn vriendin en ik hebben beiden Youfone mobiel. Zodra we Duitsland in rijden, hebben we geen internet meer, en zodra we het volgende land bereiken wel weer. Dit is ons bij herhaling gebeurd en is toch wel erg vervelend ivm navigatie. Bellen werkt gewoon, maar we zien alleen edge in beeld. Geen enkele provider werkt (O2, Vodafone, Telekom). Het APN is portalmmm.nl. We rijden alleen op snelwegen, en roaming staat aan.

Wat zouden we kunnen doen om het werkend te krijgen?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@manusjevanalles toevallig afgelopen maandag "even" op en neer naar Hamburg geweest.
Ik had 0 problemen met mijn GSM (Youfone) maar mijn Tesla had wel ruim een half uur nodig om te roamen.

portalmmm.nl. is KPN APN naam (al zou die volgens wat ik zo snel vind wel zou moeten werken maar als 2de optie wordt gegegven).
Ik heb internet als APN staan en dus recentelijk nog geen issues hiermee gehad dus wellicht die eens gebruiken ?

Mmm heel consistent is de info overigens niet hier wordt weer PortalMMM als APN naam gegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSOlelyZDNnRPFptocmNmsAh-8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rCdoMpriXMTPrSanio6UUUf5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door cyclone op 21-06-2026 16:12 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
cyclone schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:10:
@manusjevanalles toevallig afgelopen maandag "even" op en neer naar Hamburg geweest.
Ik had 0 problemen met mijn GSM (Youfone) maar mijn Tesla had wel ruim een half uur nodig om te roamen.

portalmmm.nl. is KPN APN naam (al zou die volgens wat ik zo snel vind wel zou moeten werken maar als 2de optie wordt gegegven).
Ik heb internet als APN staan en dus recentelijk nog geen issues hiermee gehad dus wellicht die eens gebruiken ?

Mmm heel consistent is de info overigens niet hier wordt weer PortalMMM als APN naam gegeven

[Afbeelding]
Dit is het lijstje waar ik uit kan kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oLf4NT9XUVqdBwJ44s5I0-GV38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uy7gVplGJoFiHu0Iv3FpLfq0.png?f=fotoalbum_large

Ik heb die pagina van Youfone ook gelezen, maar ik kan dus alleen voor portalmmm.nl kiezen.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant


  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
manusjevanalles schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:19:
[...]

Dit is het lijstje waar ik uit kan kiezen:

[Afbeelding]

Ik heb die pagina van Youfone ook gelezen, maar ik kan dus alleen voor portalmmm.nl kiezen.
Onderstaand is wat hier met Youfone SIM als toegangspunt staat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMWnutY2A80wyBXx2iWtCPyo-iU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbhkV3HhfEn92WHXN62VyCP5.jpg?f=fotoalbum_large

Zou me dus niets verbazen als je ook voor KPN kan kiezen, of bovenstaand handmatig instellen (en proberen)

  • manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01
Chris.nl schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:52:
[...]

Onderstaand is wat hier met Youfone SIM als toegangspunt staat...

[Afbeelding]

Zou me dus niets verbazen als je ook voor KPN kan kiezen, of bovenstaand handmatig instellen (en proberen)
Ik heb deze nu handmatig ingesteld. Ik kan niet alle settings overnemen, zoals mcc, omdat er geen invulbeld is. Helaas pas in het najaar weer in Duitsland om het te proberen.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant


  • Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik ben bezig met overstappen van YouFone naar Ben (Odido) en loop tegen een vervelende issue aan.

YouFone wil mijn nummer t.b.v. nummerbehoud pas over een maand vrijgeven vanwege de opzegtermijn van het contract. Van wat ik online lees is dat best ongebruikelijk en de Ben klantenservice was er ook wat verbaast over en geeft aan dat ze dit bij andere providers niet zo meemaken.

Ik heb ook niet de optie om de laatste maand gewoon 'af te kopen' en het over te nemen. Het is een contract uit 2020 wat sindsdien enkel de maandelijkse automatische verlenging heeft gehad.

Dus nu heb ik een mooi nieuw toestel, met een nieuw contract; maar mag ik nog een maand wachten voor ik het kan gebruiken (nouja, er zit nu tijdelijk een ander nummer aan).

Anderen deze ervaring ook gehad?

  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
Noxious schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:43:
Ik ben bezig met overstappen van YouFone naar Ben (Odido) en loop tegen een vervelende issue aan.

YouFone wil mijn nummer t.b.v. nummerbehoud pas over een maand vrijgeven vanwege de opzegtermijn van het contract. Van wat ik online lees is dat best ongebruikelijk en de Ben klantenservice was er ook wat verbaast over en geeft aan dat ze dit bij andere providers niet zo meemaken.

Ik heb ook niet de optie om de laatste maand gewoon 'af te kopen' en het over te nemen. Het is een contract uit 2020 wat sindsdien enkel de maandelijkse automatische verlenging heeft gehad.

Dus nu heb ik een mooi nieuw toestel, met een nieuw contract; maar mag ik nog een maand wachten voor ik het kan gebruiken (nouja, er zit nu tijdelijk een ander nummer aan).

Anderen deze ervaring ook gehad?
Wat de regels en gebruiken bij nummerbehoud exact zijn durf ik niet te zeggen, maar het is natuurlijk wel gebruikelijk dat je een opzegtermijn van een maand hebt. Youfone staat helemaal in hun recht om het abonnement nog een maand door te laten lopen.
Als je gebruik maakt van een overstapservice zouden de abonnementen netjes op elkaar moeten aansluiten, het is dus een beetje vreemd dat Ben/Odido je contract nu al laat ingaan, terwijl je oude abonnement nog loopt. Was dat mogelijk op je eigen verzoek zodat je eerder je nieuwe toestel kreeg?

Je kunt je nieuwe toestel overigens gewoon gebruiken met je abonnement/SIM van Youfone. Zodra het nummer is omgezet, gebruik je de SIM van Ben/Odido.
Waar je alleen even op moet letten is hoe dit proces verloopt als je een eSIM i.p.v. een fysieke SIM gebruikt, daar zitten dacht ik wat haken en ogen aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 25-06-2026 12:01 ]

scintillating


  • Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:46
Tc99m schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:54:
[...]

Wat de regels en gebruiken bij nummerbehoud exact zijn durf ik niet te zeggen, maar het is natuurlijk wel gebruikelijk dat je een opzegtermijn van een maand hebt. Youfone staat helemaal in hun recht om het abonnement nog een maand door te laten lopen.
Als je gebruik maakt van een overstapservice zouden de abonnementen netjes op elkaar moeten aansluiten, het is dus een beetje vreemd dat Ben/Odido je contract nu al laat ingaan, terwijl je oude abonnement nog loopt. [...]
Ben (Odido) wilde inderdaad een maand wachten met activeren, maar ik had het toestel al wel na 1 dag binnen. Toen ik daar vragen over had gaven ze aan dat sneller te kunnen doen met een tijdelijk nummer. Omdat ik het rondom WKOA ook raar vind dat ik mijn nieuwe toestel anders niet kan testen binnen de bedenktijd heb ik dat gedaan.

Ik heb er geen probleem mee dat Youfone het abbo laat doorlopen, maar ze kunnen uiteraard al wel het nummer vrijgeven (en mij eventueel de laatste maand voortijdig laten afkopen). Volgens de Ben klantenservice doen de meeste providers hier niet moeilijk over; je gaat gewoon al over en krijgt nog een rekening, maar nu voelt het een beetje alsof Youfone m'n nummer gijzelt.
Je kunt je nieuwe toestel overigens gewoon gebruiken met je abonnement/SIM van Youfone. Zodra het nummer is omgezet, gebruik je de SIM van Ben/Odido. Waar je alleen even op moet letten is hoe dit proces verloopt als je een eSIM i.p.v. een fysieke SIM gebruikt.
Helaas, m'n nieuwe toestel heeft enkel eSIM en Youfone blokkeerd de transfer van SIM naar eSIM. Ik heb een half uur met ze aan de telefoon gehangen voor beide bovenstaande punten maar niet duidelijk gekregen waarom dat zo moeilijk is. Voorlopig heb ik dus even twee telefoons, want de bulk van mijn apps is al wel over.

  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Jip wat @Tc99m zegt, bij overstap services is het heel gebruikelijk om een contract pas in te laten gaan NA de opzegtermijn van je huidige provider.
Dit werkt zo bij ISP's maar ook bij GSM providers (althans zo is mijn ervaring).
Kortom ik zou hem liever willen omdraaien, waarom laat BEN/ Odido nu je contract al ingaan terwijl je gebruik maakt van een OVERSTAP service.

En als mede tweaker kan ik het niet laten om je toch op de man af te vragen :
Hoe kun je nu na alle ellende die je gezien hebt bij Odido naar die club (of een dochter) overstappen?
Ik zou je adviseren om daar met een HELE grote boog omheen te lopen, want de Ethiek voor wat betreft omgang met jouw privé gegevens (en überhaupt de waarheid te vertellen) is daar (zo is gebleken recentelijk) toch ver te zoeken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
Noxious schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:05:
[...]

Ben (Odido) wilde inderdaad een maand wachten met activeren, maar ik had het toestel al wel na 1 dag binnen. Toen ik daar vragen over had gaven ze aan dat sneller te kunnen doen met een tijdelijk nummer. Omdat ik het rondom WKOA ook raar vind dat ik mijn nieuwe toestel anders niet kan testen binnen de bedenktijd heb ik dat gedaan.
Maar dat is iets waarvoor je bij Ben moet zijn, niet bij Youfone. Youfone kan er niks aan doen dat Ben het toestel zo snel levert.
Overigens kun je een toestel ook testen met een ander abonnement dan dat van Ben, of zelfs zonder SIM. Mocht er na 14 dagen een gebrek aan het toestel naar voren komen dan valt dat nog steeds onder de garantie.
Ik heb er geen probleem mee dat Youfone het abbo laat doorlopen, maar ze kunnen uiteraard al wel het nummer vrijgeven (en mij eventueel de laatste maand voortijdig laten afkopen).
Of dat kan weet ik niet; misschien dat het technisch wel kan maar dat Youfone daar gewoon geen procedure voor heeft.
Ik heb even online gezocht en ik vind nergens (ook niet op de sites van de ACM) een regel die de oude provider verplicht het nummer vóór het einde van de opzegtermijn vrij te geven. Wellicht is die er wel (dan is hij lastig te vinden, wat op zich al opmerkelijk is), als je die vindt kun je het bij Youfone voorleggen.
Volgens de Ben klantenservice doen de meeste providers hier niet moeilijk over; je gaat gewoon al over en krijgt nog een rekening, maar nu voelt het een beetje alsof Youfone m'n nummer gijzelt.
Tja, dat is helaas een geval "he said, she said". Als de meeste providers het doen, is Youfone het niet verplicht. Je kunt het ook omdraaien: jij zult niet de eerste klant zijn die van Youfone naar Ben overstapt. Als bij Ben bekend is dat Youfone niet meewerkt aan nummeroverdracht voor het einde van de opzegtermijn, had Ben je daar ook voor kunnen waarschuwen.
Helaas, m'n nieuwe toestel heeft enkel eSIM en Youfone blokkeerd de transfer van SIM naar eSIM. Ik heb een half uur met ze aan de telefoon gehangen voor beide bovenstaande punten maar niet duidelijk gekregen waarom dat zo moeilijk is. Voorlopig heb ik dus even twee telefoons, want de bulk van mijn apps is al wel over.
Dat is jammer inderdaad. Als het in gebruik nemen van je Youfone abonnement op je nieuwe toestel geen optie is, en je geen duidelijke regel van de ACM vindt die zegt dat ze moeten meewerken, is mijn advies: neem je verlies. Je kunt wel in discussie gaan met Youfone, maar mijn ervaring is dat ze daar weinig flexibel in zijn.

Het hoort ook bij een budgetprovider dat ze een budget-service hebben, alles wat buiten de standaardprocedure valt kost meer en doen ze niet (tenzij je er voor bij kunt betalen). Het is even onhandig, maar over een paar weken is het vanzelf opgelost.

scintillating


  • Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:34
cyclone schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:11:
En als mede tweaker kan ik het niet laten om je toch op de man af te vragen :
Hoe kun je nu na alle ellende die je gezien hebt bij Odido naar die club (of een dochter) overstappen?
Ik zou je adviseren om daar met een HELE grote boog omheen te lopen, want de Ethiek voor wat betreft omgang met jouw privé gegevens (en überhaupt de waarheid te vertellen) is daar (zo is gebleken recentelijk) toch ver te zoeken.
Laten we elkaar nu niet zo onaardig de maat gaan nemen.

Ten eerste is het bij andere providers niet per definitie beter geregeld (en als de informatiebeveiliging daar toevallig wél op orde is, is er wel weer iets anders aan de hand - het zijn uiteindelijk allemaal bedrijven waar de belangen van de aandeelhouders voorop staan, niet die van de klanten), ten tweede kunnen we niet bij elkaar in de portemonnee kijken of op de hoogte zijn van andere factoren die meespelen in de keuze voor een provider. Daar is niemand verantwoording over schuldig, in ieder geval niet op deze plek.

Als je boos bent op Odido, richt je dan tot hen, niet tot hun klanten.

scintillating


  • cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:55

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik neem niemand de maat en ik doe al helemaal niet onaardig.

Ben gewoon (zoals het een Tweaker betaamt) nieuwsgierig.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...


  • TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

cyclone schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:11:
Jip wat @Tc99m zegt, bij overstap services is het heel gebruikelijk om een contract pas in te laten gaan NA de opzegtermijn van je huidige provider.
Dit werkt zo bij ISP's maar ook bij GSM providers (althans zo is mijn ervaring).
Kortom ik zou hem liever willen omdraaien, waarom laat BEN/ Odido nu je contract al ingaan terwijl je gebruik maakt van een OVERSTAP service.

En als mede tweaker kan ik het niet laten om je toch op de man af te vragen :
Hoe kun je nu na alle ellende die je gezien hebt bij Odido naar die club (of een dochter) overstappen?
Ik zou je adviseren om daar met een HELE grote boog omheen te lopen, want de Ethiek voor wat betreft omgang met jouw privé gegevens (en überhaupt de waarheid te vertellen) is daar (zo is gebleken recentelijk) toch ver te zoeken.
Maar naar welke provider moet je dan? Dan blijft wellicht zoiets als Freedom over. Ook een KPN heeft 0 respect voor klanten en frustreert al jaren dat andere ISP's goedkoop glasvezel kunnen aanleggen. Net zoals Ziggo er alles aan doet op technisch vlak om hun netwerk niet open te hoeven stellen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.