Beste wartus,
Dit zijn de tarieven bij 1 maand opzegtermijn, jij kijkt naar de tarieven voor 2 jaar vast.
Dit zijn de tarieven bij 1 maand opzegtermijn, jij kijkt naar de tarieven voor 2 jaar vast.
En hoeveel internet mag je in het buitenland verstoken als je bijvoorbeeld een 10GB abo neemt? Ik kan dit op de website alleen vinden voor de onbeperkt (15GB fup) abo's.mavical schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:03:
In buitenland biedt Youfone gewoon 4g(+).
[ Voor 31% gewijzigd door cordonbleu op 01-03-2018 21:40 ]
Maar met die redenatie zou dat betekenen dat je met de 10 GB bundel, 10 GB in de EU kan gebruiken, terwijl Youfone op hun website zegt dat je met de 15 GB FUP + 100 min/sms bundel bijvoorbeeld maar 6,488 GB mag gebruiken binnen de EU.mavical schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:23:
Als binnen de EU is gewoon gebruik uit je NL bundel.
[ Voor 21% gewijzigd door cordonbleu op 02-03-2018 14:57 ]
Ik pas later vandaag de OP aan maar heb al contact gehad met youfone en de 2, 5 en 10gb kan je in heel de eu gebruiken. De onbeperkt bundel niet. Waarom dit is weet ik niet, deze vraag ligt nu bij youfone maar heb nog geen antwoord vekregen.cordonbleu schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:57:
[...]
Maar met die redenatie zou dat betekenen dat je met de 10 GB bundel, 10 GB in de EU kan gebruiken, terwijl Youfone op hun website zegt dat je met de 15 GB FUP + 100 min/sms bundel bijvoorbeeld maar 6,488 GB mag gebruiken binnen de EU.
Hier staat het lijstje van de FUP bundels:
https://www.youfone.nl/onbeperkt
Klopt, maar in de OP waren deze prijzen al bijgewerkt.wartus schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:13:
[...]
@Balance Kleine opmerking. De prijzen op de website van Youfone zijn lager dan in de tabel. De prijzen zijn veelal 3 euro per abo goedkoper.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Je had toch al dit antwoord gekregen een maandje geleden:Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:18:
Ik ben vandaag overgegaan naar Youfone met een Onbeperkt MB met FUP abonnement. Nu staat er bij MB: Internet in NL en EU (9910 MB)
Het is toch onbeperkt?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wat @l3art al zegt, en als je in mijn laatste bericht had gekeken staat dit nu in de OP verwerkt wat je kan gebruiken met je abonnement dat jij op dit moment hebtErik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:18:
Ik ben vandaag overgegaan naar Youfone met een Onbeperkt MB met FUP abonnement. Nu staat er bij MB: Internet in NL en EU (9910 MB)
Het is toch onbeperkt?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Waarschijnlijk is dit omdat de maand al voor een deel voorbij is. Aan het begin van de nieuwe maand zal je waarschijnlijk wel de volle 15GB zien.Erik1805 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:18:
Het is toch onbeperkt?
Wat voor iphone heeft jou vrouw? En wat heb je zelf geprobeerd om het werkende te krijgen? Heb je in die tijd al contact gehad met youfone? Misschien staan er instellingen geblokeerd dat je in het buitenland geen internet kan gebruiken (bij youfone).MOV schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:08:
Beste Tweakers,
We gaan dit weekend even naar Belgie, vorige jaar lukte het totaal niet om de iphone van de vrouw gebruik te laten maken van 4G/3G. Zijn er mede-tweakers die dit voor elkaar hebben gekregen? Alle tips zijn welkom.
[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-03-2018 12:52 ]
[ Voor 29% gewijzigd door MOV op 12-03-2018 13:07 ]
Ik moest vorig jaar in Frankrijk de APN aanpassen van "KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet" naar "KPN/Hi Mobiel Internet". Wel gewoon 4G btw...MOV schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:03:
Hoi dutchnltweaker,
Iphone 6+, volledig bijgewerkt qua OS. Wat ik allemaal geprobeerd heb, kan ik mij niet meer herinneren. Bellen kon wel , 4G logo ook zichtbaar. Maar er ging geen bit in en uit.
Die buitenland instelling, niet naar gekeken, dat is een goede! Geen contact met youfone gezocht, waren maar een paar uur in Belgie.
Heb nu zelf ook youfone op een Iphone 6, we gaan het dit weekend maar gewoon eens proberen. Heb ingelogd op youfone. Verkeer voor het buitenland staat aan.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat dus. Hier precies dezelfde ervaring gehad. Op sommige (wat oudere) SIM kaartjes is deze wijziging blijkbaar nodig.westergas schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:41:
[...]
Ik moest vorig jaar in Frankrijk de APN aanpassen van "KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet" naar "KPN/Hi Mobiel Internet". Wel gewoon 4G btw...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Precies wat @westergas aangeeft, dit kan een euvel zijn als je nog een HI abonnement hebt of oude KPN/Youfone simkaart kunnen deze oude APN instellingen helpen.MOV schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:03:
Hoi dutchnltweaker,
Iphone 6+, volledig bijgewerkt qua OS. Wat ik allemaal geprobeerd heb, kan ik mij niet meer herinneren. Bellen kon wel , 4G logo ook zichtbaar. Maar er ging geen bit in en uit.
Die buitenland instelling, niet naar gekeken, dat is een goede! Geen contact met youfone gezocht, waren maar een paar uur in Belgie.
Heb nu zelf ook youfone op een Iphone 6, we gaan het dit weekend maar gewoon eens proberen. Heb ingelogd op youfone. Verkeer voor het buitenland staat aan.
Op het moment dat jij een abonnement hebt van een aantal gb zal het effect hiervan minder groot zijn dan bij een abonnement van 1gb of minder. Voor de meesten zal het denk ik niet heel veel verschil maken of zorgen dat ze niet uit komen .Pepper92 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:08:
Aangezien met abo bij tmobile over enkele weken afloopt ga ik de overstap naar youfone wagen. Positieve ervaringen met T-mobile netwerk, maar KPN zal niet veel slechter zijn. Met name ook wel top dat youfone de snelheden niet knijpt (it simpel, ben en hollandsnieuwe). Ben wel erg benieuwd wat de 100kb afronding voor mij gaat betekenen. Daarom maar wel voor n maandelijks opzegbaar abo gegaan
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 15-03-2018 09:15 ]
Wat haalde jij met T-mobile? En wat ondersteunt jou toestel? 2CA, 3CA of 4CA?Erik1805 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:11:
Ik heb sinds maandag Youphone, kom van Tmobile af. Maar moet zeggen dat de 4G snelheid mij wel tegenvalt. Ik zit in Heerenveen. Zie afbeelding. Met t-Mobile haalde ik een veel hogere snelheid.
[afbeelding]
Is ook een prima snelheid en kan er zeker alles mee doen. Vroeg me het alleen af. KPN heeft idd alleen 2CA en alleen 4G hier en T-mobile 3CAdutchnltweaker schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:15:
[...]
Wat haalde jij met T-mobile? En wat ondersteunt jou toestel? 2CA, 3CA of 4CA?
Kan ook zijn dat T-mobile daar bijvoorbeeld 3CA of 4CA mast had staan en KPN daar een mast heeft staan die alleen 2CA is (kan je altijd even checken op 4gmasten.nl)
Maar opzich toch een nette snelheid, je kan er volgens mij gewoon alles op doen neem ik aan?
[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 15-03-2018 09:23 ]
Ah oke, ja dan snap ik wel dat de snelheid wat lager is.Erik1805 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:17:
[...]
Is ook een prima snelheid en kan er zeker alles mee doen. Vroeg me het alleen af. KPN heeft idd alleen 2CA en alleen 4G hier en T-mobile 3CA
Dat is van Youfone idd niet heel netjes, is gewoon niet Unlimited. Ik heb een abo per maand dus zou zo weer weg kunnen. Ik kijk het even aan. Bereik en snelheid is dikke primaelferen1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:33:
Begin februari een unlimited FUP abonnement aangevraagd bij Youfone, omdat ik tussen thuis en werk redelijk slecht bereik had met Tele2 4G. Het abonnement was ingegaan op 1 maart. Ik veronderstelde, net als @Erik1805 dat het meer Unlimited zou zijn dan de aangeboden 15GB. Hierna wordt je namelijk teruggezet naar inbelverbindingsnelheid. Deels mijn eigen fout, echter verwachtte ik dat FUP gelijk stond aan de manier hoe dit gaat bij Tele2 en T-Mobile. Écht unlimited, met een daglimiet, ga je hier overheen kan je gratis aanvullen d.m.v. een SMS op een button in de app. Aangezien mijn abbo 14 dagen geleden was ingegaan hoopte ik nog te kunnen wijzigen of annuleren. Dus ik gebeld met de klantenserivce, dit was in eerste instantie mogelijk. Ik werd in de wacht gezet, een minuut later was dit opeens niet meer mogelijk, omdat ik dus mijn abbo heb aangevraagd in begin februari. Eigenlijk was dus mijn opzegtermijn al verstreken voordat ik van het abonnement gebruik heb kunnen maken.. Daarna vroeg ik om dan maar te wijzigen, dat zou ze navragen. Een minuut later was dit ook niet mogelijk, omdat je enkel naar boven zou kunnen bijstellen. Momenteel betaal ik dus €20 p/m voor 15GB (+ inbelverbinding) met 100 min. Ik bel hooguit 10 minuten per maand dus had dan graag een 10GB abonnement gehad zonder belminuten voor een 10'tje per maand. Dit kon niet, mevrouw raadde mij aan Wi-Fi te gebruiken...
Ik had het gevoel dat ik niks opschoot en had deze medewerker vriendelijk bedankt. Aangezien het mij toch niet lekker (ook omdat het wijzigen van het abonnement naar beneden niet benoemd staat in de actievoorwaarden), toch nog even contact gezocht via Facebook messenger, hierin kreeg ik de reactie dat mijn vragen al beantwoord waren (redelijk onvriendelijke toon). Dat was het.. Erg jammer, aangezien ik er nu dus nog 2 jaar aan vast zal zitten.. De dag dat mijn abbo inging, heb ik overigens 25 minuten in de wacht gehangen bij de klantenservice, belachelijk anno 2018. Ik raad dit bedrijf ten zeerste af. Het netwerk van Tele2 is misschien niet zó goed als die van KPN/Youfone, maar de service is stukken beter.
Ja KPN netwerk is inderdaad goed! Gelukkig heb jij een maand abonnementErik1805 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:30:
[...]
Dat is van Youfone idd niet heel netjes, is gewoon niet Unlimited. Ik heb een abo per maand dus zou zo weer weg kunnen. Ik kijk het even aan. Bereik en snelheid is dikke prima
Klopt, als je iets veranderd dan vervalt de actiekorting (helaas)MikeyMan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:15:
Nou, toch ook wat rare praktijken van Youfone.
Krijg in de app te zien dat 275 minuten net zo duur is als 300 minuten. Dus ik klik daarop om mijn abonnement te veranderen, blijkt dat daar een euro actiekorting mee vervalt.
Nu is die euro an sich niet zo spannend, maar toch ruim 7 procent van de maandelijkse rekening.
Beetje jammer dat het zo moet...
Twitter, Facebook?be3a18 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:55:
Kan iemand mij vertellen hoe ik YouFone in beweging krijg? Ik krijg geen reactie op:
- een klacht die ik 2 weken geleden heb ingediend via de klantenservice; ze zouden het uitzoeken.
- een brief hierover die ik naar het hoofdkantoor in Rotterdam heb gestuurd
In beide gevallen 0,0 reactie.
Geschillencommissie heeft een nogal hoge drempel omdat je eerst €50 moet betalen.
Is standaard, via de klantenservice krijg je niets voor elkaar, hoe je ook in je gelijk staat. Via social media krijg je het verzoek om een pb te sturen om daarna weer tegen een muur van onwil aan te lopen. Ben je op het publieke kanaal dan word je vrij snel geblockt.be3a18 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:55:
Kan iemand mij vertellen hoe ik YouFone in beweging krijg? Ik krijg geen reactie op:
- een klacht die ik 2 weken geleden heb ingediend via de klantenservice; ze zouden het uitzoeken.
- een brief hierover die ik naar het hoofdkantoor in Rotterdam heb gestuurd
In beide gevallen 0,0 reactie.
Geschillencommissie heeft een nogal hoge drempel omdat je eerst €50 moet betalen.
alles kan off-topic
Ankona schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:03:
[...]
Is standaard, via de klantenservice krijg je niets voor elkaar, hoe je ook in je gelijk staat. Via social media krijg je het verzoek om een pb te sturen om daarna weer tegen een muur van onwil aan te lopen. Ben je op het publieke kanaal dan word je vrij snel geblockt.
Kan nog wel werken om via LinkedIn medewerkers direct te benaderen (Valentijn Rensing bijvoorbeeld) en zo je problemen op de agenda te krijgen.
Maar geloof me, dit is echt een van de grootste nadelen van Youfone. Je moet gewoon zo af en toe onredelijk verlies accepteren. Eigenlijk zou je gewoon 25 euro/jaar op je abonnement mee moeten calculeren en daar dit soort grappen uit betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door MOV op 16-03-2018 13:55 ]
Inderdaad. Technisch is het allemaal prima in orde. Prijzen zijn ook concurrerend. Maar de manier van werken van de servicedesk is om jeuk van te krijgen. Echt dramatisch.Ankona schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:03:
[...]Maar geloof me, dit is echt een van de grootste nadelen van Youfone.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Je zinspeelt op een mogelijke verlaging van de maandprijs van Youfone en je zinspeelt op mogelijke vage verbindingsproblemen met Simpel. Tevens is het verschil van 1,50 per maand voor jou een dealbreaker en houd je eigenlijk niet van een tweejarige verbintenis. Al met al kom je bij mij over als een zeer voorzichtige persoon dat niet houdt van risico's. Als je je druk maakt om 1,50 per maand extra te betalen, waarom zou een keer een haperende verbinding voor jou een issue moeten zijn? Is beltegoed misschien geen optie?Interstellar schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:16:
Dat ik goed om te horen!
Ik wil de knoop binnenkort ook doorhakken en een keuze maken tussen Youfone en Simpel waar Youfone momenteel licht de voorkeur geniet vanwege het KNP-netwerk waar ik al jaren goede ervaringen mee heb met Simyo. Van T-Mobile, waar o.a. Simpel gebruik van maakt, hoor ik toch regelmatig problemen m.b.t. dekking en ook in het buitenland zouden er zich vaker problemen voordoen.
Alleen vind ik de duur van de contracten van twee jaar erg lang. In twee jaar kan er veel veranderen. Er zijn al verschillende providers die onbeperkt data en bellen aanbieden voor rond de 25 euro en kan het binnenkort zo maar eens lager worden en iets zegt mij dat Youfone Simpel wel eens kan kaan volgen met de prijs voor hun 5GB-onbeperkt bellen abbo en het ook gaat aanbieden voor tien euro. Dus ben ik geneigd nog ff te wchten tot April, om te kijken wat Youfone gaat doen.
De Kingsize deals van Simpel zijn tot nu toe elke keer weer verlengd en in het uiterste geval stoppen ze er eind deze maand echt mee en moet ik sowieso naar Youfone voor die anderhalve euro extra, maar dan op het KPN-netwerk en gewoon met de échte 4G snelheid i.p.v. een cap. Nu is die 75 Mbps cap download niet zo erg omdat het niet echt langzaam is, maar over de uploadsnelheid van 10 Mbps heb ik mijn twijfels, zeker als je in de praktijk bijna nooit de hoogste snelheid zal halen. Dan krijg je door die 10 Mbps cap wellicht allerlei vage verbindingsproblemen. Dan is Youfone misschien toch een verstandiger keuze. Maar dan wel voor 10 euro als het ff kan
Interstellar schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:16:
Dat ik goed om te horen!
Ik wil de knoop binnenkort ook doorhakken en een keuze maken tussen Youfone en Simpel waar Youfone momenteel licht de voorkeur geniet vanwege het KNP-netwerk waar ik al jaren goede ervaringen mee heb met Simyo. Van T-Mobile, waar o.a. Simpel gebruik van maakt, hoor ik toch regelmatig problemen m.b.t. dekking en ook in het buitenland zouden er zich vaker problemen voordoen.
Alleen vind ik de duur van de contracten van twee jaar erg lang. In twee jaar kan er veel veranderen. Er zijn al verschillende providers die onbeperkt data en bellen aanbieden voor rond de 25 euro en kan het binnenkort zo maar eens lager worden en iets zegt mij dat Youfone Simpel wel eens kan kaan volgen met de prijs voor hun 5GB-onbeperkt bellen abbo en het ook gaat aanbieden voor tien euro. Dus ben ik geneigd nog ff te wchten tot April, om te kijken wat Youfone gaat doen.
De Kingsize deals van Simpel zijn tot nu toe elke keer weer verlengd en in het uiterste geval stoppen ze er eind deze maand echt mee en moet ik sowieso naar Youfone voor die anderhalve euro extra, maar dan op het KPN-netwerk en gewoon met de échte 4G snelheid i.p.v. een cap. Nu is die 75 Mbps cap download niet zo erg omdat het niet echt langzaam is, maar over de uploadsnelheid van 10 Mbps heb ik mijn twijfels, zeker als je in de praktijk bijna nooit de hoogste snelheid zal halen. Dan krijg je door die 10 Mbps cap wellicht allerlei vage verbindingsproblemen. Dan is Youfone misschien toch een verstandiger keuze. Maar dan wel voor 10 euro als het ff kan
J-roenn schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:54:
het 4G gedeelte van T-Mobile is stukken beter dan dat van KPN, zowel qua bereik als qua snelheid ( al kan dat op bepaalde plaatsten uiteraard anders zijn ). T-Mobile is tegenwoordig qua mobiel het snelste/beste netwerk van Nederland.
[...]
https://www.ad.nl/economi...-t-mobile-beste~ab949a33/MOV schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:00:
Hoi J-roenn,
Welke bron gebruik je voor deze stelling? Uiteraard, alle snelheden zijn lokatiegebonden.
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 19-03-2018 14:04 ]
Dat waren 2 bronnen,TFHfony schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:03:
[...]
https://www.ad.nl/economi...-t-mobile-beste~ab949a33/
Maar dit komt vaker uit onderzoeken sinds 4G. T-Mobile heeft dat goed gedaan.
TFHfony schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:03:
[...]
https://www.ad.nl/economi...-t-mobile-beste~ab949a33/
Maar dit komt vaker uit onderzoeken sinds 4G. T-Mobile heeft dat goed gedaan.
zit met mijn werktelefoon bij Yes-telecom ( KPN zonder snelheidscap ), met mijn privé telefoon bij Tele2, beiden een iPhone SE.MOV schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:12:
Ok, duidelijk.
Zal niet kinderachtig doen over:
'Wel heeft hij één aanmerking. ,,Nu de resultaten zo close zijn en binnen de statistische foutmarge lijken te vallen, is het vreemd dat P3 een duidelijke winnaar aanwijst.'![]()
Ben zelf tevreden over de snelheid van het KPN-netwerk en de ervaring van afgelopen weekend (zie enkele posts terug, roamen in Belgie en Noord-Frankrijk) maakt mij een blije gebruiker van Youfone.
[...]
Mooi dat het dit keer wel werkte, waarschijnlijk was er destijds gewoon een storing of iets.MOV schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:42:
Beste forum-lezers,
Even een positief bericht over het gebruik van Youfone in Belgie en Noord-Frankrijk. Eerder had ik gemeld dat mijn vrouw vorige jaar problemen had met het roamen in Belgie. Dit was in het gebied rond de Vaalsberg.
Afgelopen weekend naar Parijs geweest (zouden eerst naar Brugge gaan, maar de plannen wijzigde).
Geen enkel probleem op twee iphone (6 en 6+, IOS volledig bijgewerkt) gehad, zowel in Belgie als in Frankrijk.
Tijdens de rit van en naar Parijs stond de streaming via Spotify voortdurend aan, niet eenmaal gemerkt dat er geen bereik was. In Parijs zelf, gebruik gemaakt van Goolge Maps en de RATP (metro) app. Geen enkel probleem met bereik of snelheid. Vrouw controleerde een paar keer haar facebook, ook hier geen enkel probleem.
Beide telefoons maakt zonder iets te hoeven instellen/aanpassen connectie op het netwerk van OrangeBE en OrangeFR.
Voor de liefhebbers, de genomen route naar Parijs:
Nederland: A4 naar A16 naar Antwerpen
Belgie: E19 naar de E17 (Lille)
Frankrijk: A1 (Lille) naar Parijs/Saint-Denis
Je wil er niet kinderachtig over doen, maar meldt het toch even ;-)MOV schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:12:
Ok, duidelijk.
Zal niet kinderachtig doen over:
'Wel heeft hij één aanmerking. ,,Nu de resultaten zo close zijn en binnen de statistische foutmarge lijken te vallen, is het vreemd dat P3 een duidelijke winnaar aanwijst.'![]()
[...]
P3 is het deels eens met de kritiek, maar stelt dat T-Mobile er dit jaar duidelijk genoeg bovenuit steekt.
dutchnltweaker schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:17:
[...]
Mooi dat het dit keer wel werkte, waarschijnlijk was er destijds gewoon een storing of iets.
Of heb je toch je instellingen verandert naar oude kpn APN ?
TFHfony schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:20:
[...]
Je wil er niet kinderachtig over doen, maar meldt het toch even ;-)
Dan deze er maar achter aan:
[...]
Dat is wel een beetje cru gezegd allemaal...Fenomeno24 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:13:
[...]
Je zinspeelt op een mogelijke verlaging van de maandprijs van Youfone en je zinspeelt op mogelijke vage verbindingsproblemen met Simpel. Tevens is het verschil van 1,50 per maand voor jou een dealbreaker en houd je eigenlijk niet van een tweejarige verbintenis. Al met al kom je bij mij over als een zeer voorzichtige persoon dat niet houdt van risico's. Als je je druk maakt om 1,50 per maand extra te betalen, waarom zou een keer een haperende verbinding voor jou een issue moeten zijn? Is beltegoed misschien geen optie?
Ik zit net 1 week bij Youfone. Kom van t-mobile af waar ik jaren klant was. Ze hebben allebei voor en nadelen. Heb wel gemerkt dat in sommige gevallen het T-Mobile netwerk sneller is. Maar daar in tegen heb op wel beter 4G bereik op sommige punten met Youfone. Maar snelheid van Youfone is dikke prima. Overstap was bij mij puur een prijskwestie.Interstellar schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:16:
Dat ik goed om te horen!
Ook vanwege mijn goede ervaring met het KPN-netwerk neig ik naar Youfone. Alleen met 4G heb ik nog weinig ervaring en peil ik de meningen van T-Mobile en KPN, en zou het over het algemeen bij beide dus prima zijn en is alleen het bereik van KPN wat beter. Wat heb jij nu voor abonnement?Erik1805 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:57:
[...]
Ik zit net 1 week bij Youfone. Kom van t-mobile af waar ik jaren klant was. Ze hebben allebei voor en nadelen. Heb wel gemerkt dat in sommige gevallen het T-Mobile netwerk sneller is. Maar daar in tegen heb op wel beter 4G bereik op sommige punten met Youfone. Maar snelheid van Youfone is dikke prima. Overstap was bij mij puur een prijskwestie.
Ik heb nu 100 min/SMS en Onbeperkt MB met FUP, maandelijkse opzegbaar.Interstellar schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:39:
[...]
Ook vanwege mijn goede ervaring met het KPN-netwerk neig ik naar Youfone. Alleen met 4G heb ik nog weinig ervaring en peil ik de meningen van T-Mobile en KPN, en zou het over het algemeen bij beide dus prima zijn en is alleen het bereik van KPN wat beter. Wat heb jij nu voor abonnement?
t.net heeft je gehoord: ;-)MOV schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:00:
Hoi J-roenn,
Welke bron gebruik je voor deze stelling? Uiteraard, alle snelheden zijn lokatiegebonden.
[...]
TFHfony schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:14:
[...]
t.net heeft je gehoord: ;-)
nieuws: 'T-Mobiles netwerk heeft hoogste 4g-snelheid en laagste latency in Ne...
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 21-03-2018 18:45 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja hoor, Youfone bevalt mij prima, na jaren T-Mobile. En de klantenservice heb je eigenlijk nooit nodig is mij ervaring.Room42 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:44:
Maar als ik het allemaal zo lees, is Youfone op zich een prima provider om naar over te stappen als je tevreden bent over het KPN-netwerk? Ik begreep alleen dat hun klantenservice niet best is en al helemaal niet technisch onderlegd.
Bij KPN betaal ik nu ruim 37 euro/maand voor 10GB (die ik kan verlengen voor 26,50/mnd voor 1 jaar), terwijl ik aan 5GB voldoende heb en dus bij Youfone prima uitkom voor 15 euro per maand + 14,95 eenmalig (maandelijks opzegbaar met het plafond (voor 0,50) en een bundelkorting van 6,50) = net geen 195 euro voor een jaar. Scheelt toch 123,00 euro per jaar met mijn huidige KPN-verlenging.
Zie ik het ook goed dat er helemaal nergens om vriendendienstcodes gevraagd kan worden? Er is geen topic in Aanbiedingen en Kortingscodes? Dus ook niet via DM?
Room42 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:44:
Maar als ik het allemaal zo lees, is Youfone op zich een prima provider om naar over te stappen als je tevreden bent over het KPN-netwerk? Ik begreep alleen dat hun klantenservice niet best is en al helemaal niet technisch onderlegd.
Bij KPN betaal ik nu ruim 37 euro/maand voor 10GB (die ik kan verlengen voor 26,50/mnd voor 1 jaar), terwijl ik aan 5GB voldoende heb en dus bij Youfone prima uitkom voor 15 euro per maand + 14,95 eenmalig (maandelijks opzegbaar met het plafond (voor 0,50) en een bundelkorting van 6,50) = net geen 195 euro voor een jaar. Scheelt toch 123,00 euro per jaar met mijn huidige KPN-verlenging.
Zie ik het ook goed dat er helemaal nergens om vriendendienstcodes gevraagd kan worden? Er is geen topic in Aanbiedingen en Kortingscodes? Dus ook niet via DM?
Gewoon doen, je bent dief van je eigen portemonnee.Room42 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:44:
dutchnltweaker schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:25:
[...]
Gewoon doen, je bent dief van je eigen portemonnee.
Heb laatst ook iemand die altijd KPN had en toch twijfelde overgehaald naar YouFone over te stappen, dekking is identiek en in de EU heb je net als KPN gewoon 4G roaming.
Deze persoon gebruikt Youfone nu al een poos en heeft niks te klagen en betaald voor hetzelfde sim only (aantal gb) abonnement 15 euro minder per maand (toch weer 180 euro op een jaar basis), tot nu toe geen klantenservice nodig gehad.
Wat je altijd kan doen bij twijfel gewoon een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten om te testen, bevalt het zou jij als je extra geld wilt besparen een 2 jarig abonnement kunnen afsluiten of je houd een maandelijkse abonnement en mocht er iets voordeliger op komen dat dan nemen.
Erik1805 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:48:
Ondersteund Youfone ook bellen via 4G op een iphone?
Klopt, youfone ondersteund nog geen VoLTE, dit is mijn inziens niet nuttig, je hebt er alleen wat aan als de andere kant ook VoLTE heeft bij dezelfde provider en dan nog..... Laten de providers eerst maar eens zorgen dat dat VoLTE tussen verschillende providers mogelijk wordt.MOV schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:54:
Hoi Erik1805,
Nee, is al eerder een discussie over geweest. Youfone heeft op dit moment nog geen VoLTE ondersteuning. Zover mijn kennis reikt is dat wat er bedoeld wordt met bellen over 4G. In de praktijk merk je er weinig van overigens.
[...]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik ben niet helemaal tevreden over T-Mobile. M'n werkgever is onlangs overgestapt naar T-Mobile vanaf KPN en het regent momenteel klachten over de dekking en wegvallende verbindingen, klachten die we in de KPN periode niet hadden. Die klachten zijn landelijk, van geen dekking tot wegvallende gesprekken, of gewoon helemaal niet bereikbaar zijn.J-roenn schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Dat waren 2 bronnen,
1. Ookla (het bedrijf achter speedtest.net), die hebben data van alle gebruikers op een hoop gegooid en daarin vergeleken wat gemiddeld de snelste aanbieder was qua mobiel internet.
Hier een PDF met de testresultaten
https://newsroom.t-mobile...lands-t-mobile-mobile.pdf
2. de P3 test, die hebben in een autootje rondgereden door heel Nederland en met 3 identieke telefoons op de 3 netwerken op vele locaties tests uitgevoerd.
https://www.t-mobile.nl/C...chmark_nl_2017_report.pdf
https://www.btg.org/2017/...-beste-netwerk-nederland/
Je kunt natuurlijk nog eens 60 euro besparen via een MVNO op het KPN netwerk (niet Simpel), maar kennelijk heb je liever de hogere snelheid van Youfone.Room42 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:44:
Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.
Ja, klopt, ik wil wel graag de snelheid behouden. Momenteel haal ik thuis 106 bij 53 Mbps, dus ik vind het wel leuk om dat beschikbaar te houden. Simpel geef je als niet-voorbeeld maar daar zou ik inderdaad voor 10 euro per maand klaar kunnen zijn met lagere snelheid.prepaidsmurf schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:48:
[...]
Je kunt natuurlijk nog eens 60 euro besparen via een MVNO op het KPN netwerk (niet Simpel), maar kennelijk heb je liever de hogere snelheid van Youfone.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
alles kan off-topic
Uhm kan hier gewoon iets bestellen bij Youfone, geen probleem. Wat gaat er mis bij jou dan?Ankona schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:22:
Youfone maakt als een dolle reclame, maar als ik probeer een extra abonnement (10GB voor een tientje, leuk voor mijn iPad) af te sluiten dan werkt die hele website niet. Kunnen ze beter geen reclame maken, scheelt een hoop kosten.
Lijkt een script error op de laatstse pagina. Na het kiezen voor de betaalwijze voor de simkaart (idioot dat je daarvoor moet betalen maar ok) reageert de knop om te bevestigen niet en kun je het proces niet afmaken.dutchnltweaker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:15:
[...]
Uhm kan hier gewoon iets bestellen bij Youfone, geen probleem. Wat gaat er mis bij jou dan?
alles kan off-topic
[ Voor 13% gewijzigd door Zandhaas op 06-04-2018 09:08 ]
Jep, heb het gemeld bij tweakers dat de tarieven zijn gewijzigd en de onbeperkt bundel is verdwenen en trouwens hier ook als je de bericht hiervoor had gelezenZandhaas schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:56:
Kan iemand beamen dat vriendendienst nog werkt? In hun actiesvoorwaarden zou dit lopen tot medio 2016. De actiesvoorwaarden in app is verouderd, die op website niet. Tot Dec 2018 dus.
En ik lees net op de nieuwsfeed :YouFone schrapt 'onbeperkt met fup'-bundel voor mobiele abonnementen
[ Voor 0% gewijzigd door Sunnyfield op 09-04-2018 22:47 . Reden: typo ]
Klopt kwam ik eind vorigen week achter... Wel vreemd trouwens heb hier omtrent contact over gehad met Youfone en deze beweerde mij dat alle bundels in de EU vanaf nu vol bruikbaar waren en data of stopte of afgeknepen werd (met deze nieuwe bundels).Sunnyfield schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:46:
De Fair Use Policy (FUP) voor gebruik binnen de EU is ook per 3 april 2018 gewijzigd:
"Voor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy, zoals omschreven in de Algemene Voorwaarden van Youfone. Met de Fair Use Policy voorkomt Youfone overbelasting van het netwerk, misbruik en overlast voor andere gebruikers. Voor het gebruik van internet in de EU geldt dat de data bundels van 10GB, 15GB en 20GB maximaal 8GB in de EU mogen verbruiken. Wanneer je dit limiet bereikt hebt, wordt het internet in het buitenland geblokkeerd. Als je verder wilt internetten kan je contact opnemen met de klantenservice. Je betaalt dan € 6,00 per GB voor de laatste gedeelte van je bundel, naast eventuele extra kosten voor buiten bundel verbruik."
Dus maximaal 8GB data in de EU vanaf nu.
Sterker nog: Ik denk dat Youfone hiermee geen poot zou hebben om op te staan als het op een of andere manier tot een rechtszaak zou komen. Maar ze gaan er, waarschijnlijk terecht, van uit dat mensen het daar toch niet op aan laten komen.MOV schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:05:
Hallo,
Ik hoop dat er iemand van Youfone mee leest, want ik wil het volgende even kwijt:
'Deze uitleg van de Fair Use Policy kan altijd door Youfone worden aangepast. Raadpleeg daarom
regelmatig deze pagina voor de meest actuele versie van de Fair Use Policy.'.
Bron: FUP document op de website van Youfone.
Zou het waarderen als Youfone een e-mailbericht zou sturen aan haar klanten op het moment dat er aanpassingen/updates worden gedaan aan de FUP. Om aan je klanten te vragen om steeds een PDF-document te moeten raadplegen, is niet erg gebruiksvriendelijk.![]()
In mijn postings over Youfone ben ik over het algemeen positief, maar dit kan echt beter.
Ik ben ook geen jurist maar over het algemeen is de consument in Nederland erg goed beschermd. Met een melding dat mensen zo af en toe maar op een website moeten kijken i.v.m. een aangepaste FUP geloof ik nooit dat een rechter akkoord zou gaan. De FUP (je dataverbruik) is toch een redelijk wezenlijk onderdeel van je contract.MOV schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:15:
Beste TFHfony,
Ben geen jurist, durf ik zo niet te zeggen. Volgens mij geldt de verplichting wel bij een aanpassing van de algemene voorwaarden. Je moet dan de klant informeren:
Het kan dan gebeuren dat je gedurende het contact de algemene voorwaarden wilt wijzigen. Dat is in principe toegestaan, mits je een bepaling hiervoor hebt opgenomen in het oorspronkelijke contract. Daarnaast ben je verplicht om de klant te informeren over de gewijzigde voorwaarden. Zolang de klant niet nadrukkelijk akkoord is gegaan met de nieuwe versie, gelden de oude voorwaarden. Daarnaast heeft de klant bij wijzigingen in zijn nadeel het recht om de overeenkomst per direct te beëindigen.
Ik vermoed dat men precies daarom het roaming-gebruik binnen de EU in een aparte FUP opneemt, de bepalingen die voor de algemene voorwaarden gelden, zullen daarvoor niet gelden.
Op zich geen drama, inderdaad jammer dat de informatie die dutchnltweaker had ontvangen van een Youfone-medewerker niet klopt. Maar men zit met deze FUP binnen de romaing-regels van de Europese Gemeenschap.
Mijn ervaring is dat ze wel vaker op (of over) het randje van de wet lopen met dit soort dingen. Blijkbaar is het businessmodel erop gebaseerd dat er meer mensen zich klakkeloos laten benadelen dan dat de negatieve gevolgen aan kosten meebrengen. Bij de klantenservice krijg je in elk geval nooit gehoor en meestal is de stap naar de rechter te groot voor het belang.TFHfony schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:08:
[...]
Sterker nog: Ik denk dat Youfone hiermee geen poot zou hebben om op te staan als het op een of andere manier tot een rechtszaak zou komen. Maar ze gaan er, waarschijnlijk terecht, van uit dat mensen het daar toch niet op aan laten komen.
alles kan off-topic
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik lees het stuk nu en er staat iets belangrijks in “Your operator must inform you in advance about this limit and will have to alert you when you reach it.”MOV schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:18:
Sunnyfield,
Er mag een beperking (FUP) worden toegepast voor het datagebruik bij roaming in de EU. Deze mag worden toegepast als je minder dan €3.85 per GB (2017) betaald in je huidige abbo.
https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_en.htm
[ Voor 40% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-04-2018 14:39 ]
[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-04-2018 15:30 ]
Dat is omdat er dus niks voor jou als bestaande klant verandertMOV schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:35:
Kijk eens aan, nou goed, duidelijkheid voor alles.
Nu nog even alle klanten mailen als je dit soort zaken aanpast
Vind ik toch een puntje hoor, alleen een PDF aanpassen is niet genoeg naar mijn mening.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-04-2018 20:23 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq