MOV schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:34:
Beste kielkiel,
<mening>
Natuurlijk gaat er bij elk bedrijf wel eens iets mis. Maar de rode draad in bij deze negatieve reacties is vaak dat mensen gewoon niet zelf opletten.
Men verdiept zich blijkbaar niet in het product wat men afneemt. Terwijl alle informatie toch helder op de website van Youfone staat. Ook de informatie over het instellen van een data/bel-plafond.
Daarnaast heb je de beschikking over een app/website om je dataverkeer te checken.
Men doet geen moeite, en wanneer er teveel wordt gebruikt is het de schuld van Youfone. Eigen verantwoordelijk nemen de klagers eigenlijk nooit.
</mening>
[...]
Hier wil ik wel iets op zeggen. Ik beschouw mezelf niet als nitwit en lees voorwaarden behoorlijk goed door. Ik wist dat je een dataplafond kon instellen. Echter wordt dit na activatie van je simkaart, niet nog eens onder de aandacht gebracht, door bijvoorbeeld een smsje. Bij ons zat tussen uitzoeken en aanvragen abonnement en activatie, meer dan 2 maanden. Daarnaast de sms met overschrijding van je data 'vrij laat'. Dit resulteerde bij ons tot een eerste rekening van 90 euro in plaats van 7 euro, omdat toevalligerwijs net een document van 700 mb werd gedownload, het abonnement de laatste 3 dagen van de maand in ging, waardoor IPV 2 GB, maar 200 MB bundel resteerde. De limiet op de telefoon stond op 1,5 GB.
Dit alles staat correct vermeld in de voorwaarden, maar het is vrij eenvoudig om dus 1 van deze zaken over het hoofd te zien.
Wij moeten op de blaren zitten, eigen schuld dikke bult, maar voor mij nooit meer Youfone, en aan familie en vrienden deel ik mijn verhaal zodat ze als ze wel een abonnement nemen, op tijd het plafond instellen, of wellicht toch iets meer betalen bij een ietsje klantvriendelijker provider.
Daarnaast ging bij activatie nummerbehoud ook e.e.a. mis, waardoor 4 dagen onbereikbaar. Dit laatste weet ik. iet of het vanuit Youfone of vanuit Hollandsnieuwe mis is gegaan.
Al met al dus door niet goed opletten erg duur uit. De manier waarop Youfone je niet uitdrukkelijk wijst op de mogelijkheden van dataplafond na activatie, alsmede het gevoel dat ze expres pas later de sms sturen, zorgt voor een negatieve bijsmaak.
Verder is het uiteraard als je wel opletten de goedkoopste aanbieder, met wat mij betreft prima 4g dekking.