Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 23:07

MOV

kielkiel schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:18:
Is er op de site van youfone ook een overzicht te vinden van de roaming partners in het buitenland?
Hoi kielkiel,

Zover ik mij bewust ben, is er geen dergelijke lijst. Op de website wordt aangegeven 'Al onze roaming partners zijn geselecteerd door Youfone in samenwerking met KPN.'.

Ga je naar een bepaald land? Wellicht dat een van de forum-leden ervaring heeft met netwerken in een bepaald land en je verder kan helpen. Je kunt ook op http://maps.mobileworldlive.com veel informatie over roaming-overeenkomsten vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door MOV op 19-04-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 16:30
Dad jammer. Ik ga naar Duitsland en Tsjechië. Wie heeft ervaring qua dekking met 3g en 4g?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:02
kielkiel schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:54:
Dad jammer. Ik ga naar Duitsland en Tsjechië. Wie heeft ervaring qua dekking met 3g en 4g?
Je hebt alle roaming partners zoals KPN deze heeft, dus overal in de EU heb je 4G.

In Duitsland roam je automatisch op het o2.de (en oude E-Plus) netwerk, als ik jou was zou ik handmatig op Telekom.de zetten, waarom? 4G dekking van Telekom.de (moederbedrijf van ons T-Mobile) is namelijk veel beter dan dat van o2.de .

Let op als Telekom.de niet registreerd geen paniek, maar verander je apn naar mmsportal.

Tsjechië durf ik niet te zeggen (zelf geen ervaring), maar uit ervaring van andere is T-Mobile czech de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-06 20:58
Ik heb op 5 maart 2018 een Sim only abonnement van 10gb genomen, met nummerbehoud. Aangezien mijn nummer pas op 4 april kon worden overgezet, vraag ik mij af of de nieuwe EU FUP nu wel of niet voor mij geld? Het abonnement heb ik dus ruim voor de EU FUP wijziging van 3 april aangevraagd, maar het overzetten van mijn nummer was dus precies een dag erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnyfield
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-05 11:32
cordonbleu schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:21:
Ik heb op 5 maart 2018 een Sim only abonnement van 10gb genomen, met nummerbehoud. Aangezien mijn nummer pas op 4 april kon worden overgezet, vraag ik mij af of de nieuwe EU FUP nu wel of niet voor mij geld? Het abonnement heb ik dus ruim voor de EU FUP wijziging van 3 april aangevraagd, maar het overzetten van mijn nummer was dus precies een dag erna.
Je contractdatum (5 maart) is leidend, dus voorwaarden van vóór 3 april. Als het goed is zie je die datum ook terug in je Youfone app. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
In de app staat 'startdatum contract 4-4-2018'. Dus dan zou er iets fout gegaan moeten zijn? Zal Youfone er wel even een mailtje over sturen. Anders wordt ik dus genaaid omdat ze mijn nummer pas na een maand over konden zetten en daardoor dus echt precies op een dag onder de nieuwe voorwaarden val...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
cordonbleu schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:34:
In de app staat 'startdatum contract 4-4-2018'. Dus dan zou er iets fout gegaan moeten zijn? Zal Youfone er wel even een mailtje over sturen. Anders wordt ik dus genaaid omdat ze mijn nummer pas na een maand over konden zetten en daardoor dus echt precies op een dag onder de nieuwe voorwaarden val...
In principe val je onder de ''oude voorwaarden'' ,zou als ik jou was of even bellen of via facebook chat contact opnemen is net wat sneller dan de mail ;) .

Btw staat het niet in de app hoeveel je mag verbruiken bij jou?

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-04-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Zal idd via fb even wat sturen. In de app staat bij dat cirkeltje op het startscherm wel gewoon "internet in NL/EU nog xxxx van 1000 MB over".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 17:30
Jammer dat de 20GB variant er niet is bij het maandelijks opzegbare abonnement anders was dit een serieuze optie voor me geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:29
Michie23 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:02:
Jammer dat de 20GB variant er niet is bij het maandelijks opzegbare abonnement anders was dit een serieuze optie voor me geweest.
Ja inderdaad erg jammer. Ik verbruik tussen de 15 en 20Gb per maand. Ik zou eventueel iets kunnen inperken zodat ik onder de 15 blijf, maar toch.
Ik heb nu Tmobile 20Gb, maar die zal in oktober verlopen en een alternatief is er niet echt. Het Unlimited is me te duur en gebruik ik niet.

Dus hopelijk komen ze in het najaar met de 20Gb versie voor een maand (of simpel moet met een upgrade komen met 20Gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Incognitum schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:47:
[...]

Ja inderdaad erg jammer. Ik verbruik tussen de 15 en 20Gb per maand. Ik zou eventueel iets kunnen inperken zodat ik onder de 15 blijf, maar toch.
Ik heb nu Tmobile 20Gb, maar die zal in oktober verlopen en een alternatief is er niet echt. Het Unlimited is me te duur en gebruik ik niet.

Dus hopelijk komen ze in het najaar met de 20Gb versie voor een maand (of simpel moet met een upgrade komen met 20Gb).
Joh, oktober.... dat is nog bijna een half jaar. Dat aanbod verandert elke 2 a 3 maanden en de druk op veel data neemt alleen maar toe. (4 jaar geleden was je de boss met 2GB)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:09

Oekol

waka waka hey hey

Ik weet dat het delen niet is toegestaan, daar gaat deze vraag dus niet over.

Op dit moment aan het orienteren tussen simpel 5 gb onbeperkt jaar abbo voor 12.50 of 5gb 300min maandelijks youfone voor 13 euro.

Nu vroeg ik mij af of een cashback actie ism met een vriendenkorting van 10 euro samengaat of dat het kiezen is tussen 1 van de twee? Lijkt mij dat de cashback actie dan meer geld op levert in z'n eentje. Een search op vriendenkorting + cashback kwam op niks uit in dit topic.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Leoon. schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:20:
Ik weet dat het delen niet is toegestaan, daar gaat deze vraag dus niet over.

Op dit moment aan het orienteren tussen simpel 5 gb onbeperkt jaar abbo voor 12.50 of 5gb 300min maandelijks youfone voor 13 euro.

Nu vroeg ik mij af of een cashback actie ism met een vriendenkorting van 10 euro samengaat of dat het kiezen is tussen 1 van de twee? Lijkt mij dat de cashback actie dan meer geld op levert in z'n eentje. Een search op vriendenkorting + cashback kwam op niks uit in dit topic.
Geen ervaring maar ik neem aan dat de vrienden-korting een linkje is. En dan werkt je cashback-link dus niet.

De cashback-actie is 2x je maandbedrag toch? dan lijkt mij dat de betere actie.

Vanavond ook maar ff overstappen. Betaal nu 18 euro voor Tele2. Wel erg tevreden, maar aangezien die steeds meer de prijs gaan verhogen en onderdeel van t-mobile zijn/worden toch maar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Waah schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:17:
[...]

Geen ervaring maar ik neem aan dat de vrienden-korting een linkje is. En dan werkt je cashback-link dus niet.

De cashback-actie is 2x je maandbedrag toch? dan lijkt mij dat de betere actie.

Vanavond ook maar ff overstappen. Betaal nu 18 euro voor Tele2. Wel erg tevreden, maar aangezien die steeds meer de prijs gaan verhogen en onderdeel van t-mobile zijn/worden toch maar over.
Met die beredenering ook maar gekozen voor cashback. Die cachback verschilde per website. Uiteindelijk maar via een friend referral (account van m'n vriendin) een cashback account voor mij aangemaakt. Vandaag of morgen ontvang ik m'n simkaart al. Ben benieuwd hoe de aanbiedingen zijn na deze maand. Anders even opzeggen en opnieuw afsluiten :p

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand een idee hoelang het duurt wanneer je weer bereik hebt op de dag van overstap?
Heb een sms ontvangen dat de omzetting om 08:30 zou gebeuren vandaag. Op mijn KPN sim heb ik al geen bereik meer.
Een paar minuten voor half 9 kreeg ik een SMS van Youfone met een herinnering dat ik morgen (??) omgezet zou worden. Terwijl de brief en de SMS echt 30-04 aangeven.

nvm , had meer geduld moeten hebben

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 30-04-2018 09:59 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Hallo degroot,

Had laatst ook zo iets, kennis ging van simyo naar simpel. In de brief stond maandag, maar het gebeurde toch echt pas op dinsdag. Geen idee waarom ze dat niet beter kunnen aangeven.
degroot schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:24:
Iemand een idee hoelang het duurt wanneer je weer bereik hebt op de dag van overstap?
Heb een sms ontvangen dat de omzetting om 08:30 zou gebeuren vandaag. Op mijn KPN sim heb ik al geen bereik meer.
Een paar minuten voor half 9 kreeg ik een SMS van Youfone met een herinnering dat ik morgen (??) omgezet zou worden. Terwijl de brief en de SMS echt 30-04 aangeven.

nvm , had meer geduld moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 18:46
Ook ik ben nu overgestapt op Youfone. De aanbiedingstarieven zouden tot gisteren geldig zijn, maar ik zie nu nog dezelfde prijzen staan. Zal wel los lopen dus ;)
Ben wel benieuwd hoe mij het afronden m.b.t. de KB's mij gaat bevallen. Op dit moment heb ik nog 10gb van T-Mobile, hier heb ik in principe genoeg aan.

Vanaf 4 juni ben ik van de partij, dan laat ik het jullie even weten wat mijn bevinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Dutchy007 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:07:
Ook ik ben nu overgestapt op Youfone. De aanbiedingstarieven zouden tot gisteren geldig zijn, maar ik zie nu nog dezelfde prijzen staan. Zal wel los lopen dus ;)
Ben wel benieuwd hoe mij het afronden m.b.t. de KB's mij gaat bevallen. Op dit moment heb ik nog 10gb van T-Mobile, hier heb ik in principe genoeg aan.

Vanaf 4 juni ben ik van de partij, dan laat ik het jullie even weten wat mijn bevinden zijn.
Dat is vaak bij Youfone dat de actie zogenaamd afloopt (is niet het geval), als je 10gb bundel heb afgesloten bij Youfone ga je niks van die afronding merken, of je moet een bundel van 500mb hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Abonnement afgesloten en simkaart al ontvangen. Komt simpel ineens met die euroknaller aanbieding met de 1e 6 maanden 1 euro per maand. Youfone straks bellen en opzeggen (zit nog binnen de 14 dagen) en dan simpel afsluiten. Scheelt toch al snel veel centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leoon. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:37:
Abonnement afgesloten en simkaart al ontvangen. Komt simpel ineens met die euroknaller aanbieding met de 1e 6 maanden 1 euro per maand. Youfone straks bellen en opzeggen (zit nog binnen de 14 dagen) en dan simpel afsluiten. Scheelt toch al snel veel centjes.
En hoelang zit je dan aan Simpel vast tegen welk tarief? Ze geven echt niets weg, ze halen je alleen over.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:54
Ankona schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:39:
[...]

En hoelang zit je dan aan Simpel vast tegen welk tarief? Ze geven echt niets weg, ze halen je alleen over.
1 jarig sim only abonnement geldt het al

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ankona schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:39:
[...]

1 jaar waarvan 6 maanden 1 euro en 12.50 euro per maand daarna voor 5gb en onbeperkt bellen.

Verschil in geld is 81 euro bij simpel tov 156 euro bij youfone voor 1 jaar

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 01-05-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37
Met alle acties overal leek het me een goed idee om eens voor een nieuw sim-only te shoppen.
Ik kom eigenlijk meteen bij Youfone uit omdat het aan mijn wensen voldoet. Vooral het KPN netwerk is belangrijk voor mij vanwege het ontvangst in mijn regio.

Ik ben geen grootverbruiker, gemiddeld bel/sms ik rond de 80 á 90 units en verbruik ik ongeveer 200 tot 300 MB met in de zomermaanden uitschieters tot rond zo'n 800 tot 900 mb.
Nu heb ik een Simyo abbo van 10,50 met een bundel van 200 min/sms en 1gb internet, bij youfone kan ik voor 10 euro een bundel krijgen van 300 min/sms en 5gb.
Enig nadeel is dat het abbo meteen voor 2 jaar is. Kun je in die 2 jaar niets meer aan je abonnement wijzigen? Stel dat ik over 1 jaar mijn bel of internet bundel wil uitbreiden, dat kan dan niet?

En stel dat Youfone volgend jaar besluit over te stappen naar het netwerk van Vodafone of T-Mobile, is zulke wijziging dan een geldige reden om het contact te verbreken?

[ Voor 9% gewijzigd door eltweako op 08-05-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

westergas

rikkie_pc

@eltweako Deze vragen kan je beter aan de klantenservice van Youfone stellen.
En waarom neem je niet gewoon een abbo per maand? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over bovenstaande punten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37
@westergas
Je hebt gelijk, zal het hun eens vragen.
Maar een maand abbo is €2,50 per maand duurder, daarvoor neem ik de gok anders wel.
Als ik antwoord krijg zal het het hier even laten weten.

Edit1:

Het antwoord op mijn eerste vraag heb ik al gevonden op de site van youfone.
Het wijzigen naar een ander abonnement tijdens de looptijd van je contract is mogelijk. Het uitbreiden van het abonnement met een SMS bundel of internetbundel tijdens de looptijd is gratis voor alle Youfone abonnementen. Wel dient het een upgrade te zijn.

Een voorbeeld:
Youfone Sim Only 100 min/sms 2 jaar kan je wijzigen naar Youfone Sim Only 300 min/sms 2 jaar. Maar niet naar Youfone Sim Only 250 min/sms maand of Youfone Sim Only 100 min/sms maand.

[ Voor 59% gewijzigd door eltweako op 08-05-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:26
eltweako schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:49:
@westergas
Je hebt gelijk, zal het hun eens vragen.
Maar een maand abbo is €2,50 per maand duurder, daarvoor neem ik de gok anders wel.
Als ik antwoord krijg zal het het hier even laten weten.

Edit1:

Het antwoord op mijn eerste vraag heb ik al gevonden op de site van youfone.

[...]
Toevallig zat ik van de week ook naar YF te kijken en had ik de vraag gesteld of het ook mogelijk is om na de upgrade weer terug naar het oorspronkelijk abo te gaan. Maar dit is NIET mogelijk.

Ook krijg je de bundelkorting niet bij een wijziging. Dit tweede dacht ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
MrBabiSpangang schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:35:
[...]
Ook krijg je de bundelkorting niet bij een wijziging. Dit tweede dacht ik ergens gelezen te hebben.
De bundelkorting vervalt inderdaad bij het doen van een wijziging.
Dit probleem heb je bij een maandabonnement niet.

Ik heb bijvoorbeeld nu 16 maanden Youfone. En betaal nu €18 voor 3GB en onbeperkt bellen.
Wanneer ik een maandabonnement had genomen was ik achteraf gezien goedkoper uit geweest.
Dus de volgende keer kies ik eerder voor een maandabonnement en de flexibiliteit die daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oef, ik ben over! Ik ben vanochtend gemigreerd. Ik dacht eerst dat mijn sim morgen pas geactiveerd zou worden, omdat ik vanochtend een SMS kreeg dat ik morgen over zou gaan. Dat zou erg lastig zijn, want KPN liep wel vandaag af en was vlak daarna (ergens tussen 8:00 en 8:50) dus ook offline gegaan. Maar zojuist, na een reboot van de telefoon blijkt de YF sim toch al actief. d:)b

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had vorige week exact hetzelfde , zie paar berichten hierboven :) vreemd dat ze dat smsje niet een dag eerder kunnen sturen :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:18:
Ik had vorige week exact hetzelfde , zie paar berichten hierboven :) vreemd dat ze dat smsje niet een dag eerder kunnen sturen :)
Ah, ik zie het, ja. Jammer dat ik dat niet eerder gelezen heb. Maar ik heb het sms-fenomeen maar even als feedback achtergelaten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik ben sinds 2 maanden bij Youfone naar tevredenheid. Ik kom er alleen achter dat 100 belminiuten te weinig is. Kun je dit via My Youfone aanpassen? Ik zie alleen staan "Verleng met nieuwe tarieven" Moet ik die doen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Erik1805 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:12:
Ik ben sinds 2 maanden bij Youfone naar tevredenheid. Ik kom er alleen achter dat 100 belminiuten te weinig is. Kun je dit via My Youfone aanpassen? Ik zie alleen staan "Verleng met nieuwe tarieven" Moet ik die doen?
Heb je maandelijks abo of 2 jarig? zo ja gewoon ''verlengen'' als je meer wilt. als het goed is kan je dat gewoon doen in jou Youfone ;)

Je gaat zogenaamd een ''nieuw contract'' aan, dit is bij elke provider zo. Bij Tele2 als ik ook maar iets verandert krijg ik een nieuwe contract (formaliteit).

[ Voor 16% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-05-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
dutchnltweaker schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Heb je maandelijks abo of 2 jarig? zo ja gewoon ''verlengen'' als je meer wilt. als het goed is kan je dat gewoon doen in jou Youfone ;)

Je gaat zogenaamd een ''nieuw contract'' aan, dit is bij elke provider zo. Bij Tele2 als ik ook maar iets verandert krijg ik een nieuwe contract (formaliteit).
Ik heb een maandelijkse abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Erik1805 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb een maandelijkse abonnement.
Je gaat dus zogenaamd een ''nieuw contract'' aan, dit is bij elke provider zo. Bij Tele2 als ik ook maar iets verandert krijg ik een nieuwe contract (formaliteit).

Dus als je het gewoon op maandelijks houd bij de ''verlenging'' lukt het zonder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:12
dutchnltweaker schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Je gaat dus zogenaamd een ''nieuw contract'' aan, dit is bij elke provider zo.
Eeeuuh, nee? Ik kan gewoon een andere bundel kiezen met behoud van hetzelfde contract. Dat is volgens mij bij veel providers zo. Je gaat wel akkoord met eventuele andere voorwaarden van die andere bundel uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Maar ben je dan wel de actie prijs kwijt waarvoor je in eerste instantie het abonnement afsloot?

Omdat je een andere keuze neemt qua belminuten.

Krijg nu 3 euro per maand actie korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ASW1 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:18:
[...]

Eeeuuh, nee? Ik kan gewoon een andere bundel kiezen met behoud van hetzelfde contract. Dat is volgens mij bij veel providers zo. Je gaat wel akkoord met eventuele andere voorwaarden van die andere bundel uiteraard.
Uhmm ja ;) , dat bedoelde ik dus de nieuwe voorwaarden, je krijgt uiteindelijk een nieuw contract in theorie. Maar in praktijk zijn het alleen nieuwe voorwaarden waar je akkoord mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Erik1805 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:39:
Maar ben je dan wel de actie prijs kwijt waarvoor je in eerste instantie het abonnement afsloot?

Omdat je een andere keuze neemt qua belminuten.

Krijg nu 3 euro per maand actie korting
Iedere maand weer een andere "actie", zo bijzonder is die actie korting niet. Je neemt juist een maandelijks opzegbaar abonnement om steeds bij te kunnen sturen. Anders had je die 1 of 2 euro extra korting moeten pakken door het 2 jaar vast te zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
Ik ben wel tevreden over YouFone. :) Ik heb tweemaal mijn bundel via de app verlengd zonder problemen. De eerste was 4G voor 50 cent per maand extra en de tweede keer was zelfs 2 euro korting tegenover een hogere bundel. Over een aantal maanden loopt mijn contract af en overweeg ik weer te verlengen. Jammer dat Simpel vooralsnog betere acties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw abonnement. Ook komt Youfone voorbij. Wat mij opvalt is de stortvloed aan negatieve ervaringen met Youfone op het gebied van over je databundel heen gaan. De prijzen zijn absurd hoog als je de berichten mag geloven. Is dit zo slecht geregeld bij Youfone of hebben de klagers iets vergeten in te stellen (belplafond?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

13art

Moderator Mobile
kielkiel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:10:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw abonnement. Ook komt Youfone voorbij. Wat mij opvalt is de stortvloed aan negatieve ervaringen met Youfone op het gebied van over je databundel heen gaan. De prijzen zijn absurd hoog als je de berichten mag geloven. Is dit zo slecht geregeld bij Youfone of hebben de klagers iets vergeten in te stellen (belplafond?)?
Tja zeg jij het maar. Ik denk dat er relatief weinig mensen zijn die in hun toestel een plafond instellen voor data en/of bellen. Zelf, en met mij vele andere mensen hier, heb er geen problemen/moeite mee. Ga eens op zoek naar recensies van andere telecom providers en je zal zien dat elke provider er slecht vanaf komt en dat er veel geklaagd wordt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik zeg niet dat het zo is, maar vaak lezen mensen de gehele voorwaarden niet en gaan achteraf klagen.. of sluiten een abonnement af zonder echt onderzoek te doen, maar als je alles netjes bijhoud en checkt gebeurt er niet 123 wat hoor. Je ziet ook vaak de negatieve reacties dan de positieve bij providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Beste kielkiel,

<mening>
Natuurlijk gaat er bij elk bedrijf wel eens iets mis. Maar de rode draad in bij deze negatieve reacties is vaak dat mensen gewoon niet zelf opletten.

Men verdiept zich blijkbaar niet in het product wat men afneemt. Terwijl alle informatie toch helder op de website van Youfone staat. Ook de informatie over het instellen van een data/bel-plafond.
Daarnaast heb je de beschikking over een app/website om je dataverkeer te checken.

Men doet geen moeite, en wanneer er teveel wordt gebruikt is het de schuld van Youfone. Eigen verantwoordelijk nemen de klagers eigenlijk nooit. ;w ;w ;w
</mening>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Das duidelijk @l3art ,@dutchnltweaker ,@MOV ! We delen dezelfde mening! idiots dus die de voorwaarden niet goed lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Idioten wil ik niet meteen zeggen, maar heb persoonlijk het idee dat mensen steeds minder eigen verantwoording nemen. En wel heel snel klagen en zeuren, sneeuwvlokjes gedrag. Wellicht wordt ik gewoon een oude witte klaagmeneer, dat zou ook kunnen uiteraard :)

Succes met je abbo!
kielkiel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:53:
Das duidelijk @l3art ,@dutchnltweaker ,@MOV ! We delen dezelfde mening! idiots dus die de voorwaarden niet goed lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
MOV schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:01:
Wellicht wordt ik gewoon een oude witte klaagmeneer, dat zou ook kunnen uiteraard :)
[...]
Ha ha... Daar doe ik geen uitspraken over.... :*)

Nog 1 vraag: wat zijn ervaringen met 4g in het buitenland? Hetzelfde als met kpn? Of hebben zij net als Telfort geen 4g in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
kielkiel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Nog 1 vraag: wat zijn ervaringen met 4g in het buitenland? Hetzelfde als met kpn? Of hebben zij net als Telfort geen 4g in het buitenland?
Als je dit leest op de pagina van Youfone zou je verwachten dat ze wel 4G in het buitenland hebben:
Daarnaast kan het nodig zijn om 4G uit te schakelen, ook al heb je 4G internet van Youfone. Niet alle landen hebben een goede 4G verbinding, dus stel deze in op 3G.
Maar beter vraag je het Youfone zelf even.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 29-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb in het buitenland gewoon 4g met mijn Youfone abonnement.

Moet overigens wel zeggen dat ik ook wel vind dat er wat gedonder is met die datalimieten... Ze kiezen vaak toch de minst klantvriendelijke oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
In Frankrijk had ik volgens mij gewoon 4G vorig jaar.

Ik ben eigenlijk nooit over mijn limiet heen gegaan, maar op vakantie heb ik daar het snelst last van, want dan heb ik geen WiFi.
En daar werkt het Dataplafond juist niet, dus zet een limiet op je verbruik in je toestel, dat voorkomt verassingen. (en iets lager dan je limiet van Youfone door afrindingsverschillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
MikeyMan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:45:
Ik heb in het buitenland gewoon 4g met mijn Youfone abonnement.

Moet overigens wel zeggen dat ik ook wel vind dat er wat gedonder is met die datalimieten... Ze kiezen vaak toch de minst klantvriendelijke oplossing...
Yep, die conclusie had ik ook al getrokken na die stortvloed. Als je wat hebt, moet je uitgaan van nul resultaat....valt het altijd mee als men wel coulance toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
NIMIC schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:49:
In Frankrijk had ik volgens mij gewoon 4G vorig jaar.

Ik ben eigenlijk nooit over mijn limiet heen gegaan, maar op vakantie heb ik daar het snelst last van, want dan heb ik geen WiFi.
En daar werkt het Dataplafond juist niet, dus zet een limiet op je verbruik in je toestel, dat voorkomt verassingen. (en iets lager dan je limiet van Youfone door afrindingsverschillen)
Krijg je geen waarschuwingssmsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kielkiel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Krijg je geen waarschuwingssmsjes?
Die moet je zelf aan zetten.

Overigens; de vorige keer dat ik dacht een gratis upgrade van m’n databundel te krijgen, verviel een euro additionele korting.
Echter; zie nu dat ik voor een euro minder in de maand van 3,5 naar 5 gb toe kan...

You win Some, you lose Some.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Oh, iets met klok en klepel....
Het belplafond is niet geldig buiten Nederland. Het dataplafond is wel van toepassing in de EU.
Per 1 februari 2018 wordt er slechts € 0,50 per maand in rekening gebracht voor nieuwe dataplafond activaties. Klanten die voor deze datum al een actief dataplafond hebben ingesteld, kunnen er kosteloos gebruik van blijven maken. Het dataplafond blijft ook van toepassing na een verlenging van het abonnement.

[ Voor 73% gewijzigd door NIMIC op 29-05-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV

MOV

Ging een aantal maanden geleden als een speer op het Orange-netwerk in Belgie en Frankrijk. Nog geen ervaring met andere landen.
kielkiel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
MOV schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:34:
Beste kielkiel,

<mening>
Natuurlijk gaat er bij elk bedrijf wel eens iets mis. Maar de rode draad in bij deze negatieve reacties is vaak dat mensen gewoon niet zelf opletten.

Men verdiept zich blijkbaar niet in het product wat men afneemt. Terwijl alle informatie toch helder op de website van Youfone staat. Ook de informatie over het instellen van een data/bel-plafond.
Daarnaast heb je de beschikking over een app/website om je dataverkeer te checken.

Men doet geen moeite, en wanneer er teveel wordt gebruikt is het de schuld van Youfone. Eigen verantwoordelijk nemen de klagers eigenlijk nooit. ;w ;w ;w
</mening>

[...]
Hier wil ik wel iets op zeggen. Ik beschouw mezelf niet als nitwit en lees voorwaarden behoorlijk goed door. Ik wist dat je een dataplafond kon instellen. Echter wordt dit na activatie van je simkaart, niet nog eens onder de aandacht gebracht, door bijvoorbeeld een smsje. Bij ons zat tussen uitzoeken en aanvragen abonnement en activatie, meer dan 2 maanden. Daarnaast de sms met overschrijding van je data 'vrij laat'. Dit resulteerde bij ons tot een eerste rekening van 90 euro in plaats van 7 euro, omdat toevalligerwijs net een document van 700 mb werd gedownload, het abonnement de laatste 3 dagen van de maand in ging, waardoor IPV 2 GB, maar 200 MB bundel resteerde. De limiet op de telefoon stond op 1,5 GB.

Dit alles staat correct vermeld in de voorwaarden, maar het is vrij eenvoudig om dus 1 van deze zaken over het hoofd te zien.

Wij moeten op de blaren zitten, eigen schuld dikke bult, maar voor mij nooit meer Youfone, en aan familie en vrienden deel ik mijn verhaal zodat ze als ze wel een abonnement nemen, op tijd het plafond instellen, of wellicht toch iets meer betalen bij een ietsje klantvriendelijker provider.

Daarnaast ging bij activatie nummerbehoud ook e.e.a. mis, waardoor 4 dagen onbereikbaar. Dit laatste weet ik. iet of het vanuit Youfone of vanuit Hollandsnieuwe mis is gegaan.

Al met al dus door niet goed opletten erg duur uit. De manier waarop Youfone je niet uitdrukkelijk wijst op de mogelijkheden van dataplafond na activatie, alsmede het gevoel dat ze expres pas later de sms sturen, zorgt voor een negatieve bijsmaak.

Verder is het uiteraard als je wel opletten de goedkoopste aanbieder, met wat mij betreft prima 4g dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik kom van KPN en was in eerste instantie ook heel sceptisch tegenover Youfone. Vooral vanwege het per 100kb afronden, afronden per minuut, buitenbundel kosten en gebruik in EU. Ik heb alle voorwaarden doorgenomen en afgewogen. Uiteindelijk ben ik toch zeer tevreden en komen mijn verbruik en kosten netjes overeen met het verwachte en daadwerkelijke gebruik. De afronding van het verbruik zorgt ervoor dat deze iets hoger ligt, maar het verschil is niet heel erg groot. Ik heb op mijn telefoon een limiet ingesteld en heb ga daardoor niet over mijn bundel heen. Van de zomer ga ik naar Portugal en ben benieuwd hoe de 4G daar werkt en of ik daadwerkelijk beschikking heb over de volle 10GB die ik heb met mijn bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42
jurjen_g schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:28:
[...]

De manier waarop Youfone je niet uitdrukkelijk wijst op de mogelijkheden van dataplafond na activatie, alsmede het gevoel dat ze expres pas later de sms sturen, zorgt voor een negatieve bijsmaak.
Ja sorry hoor maar 'ignorance is not an excuse"
Ze vertellen er ook niet bij dat je moet blijven doorademen anders ga je dood.
Het staat netjes in de voorwaarden die je voorgeschoteld krijgt en moet accepteren.

Ik gebruik al vanaf half 2017 youfone en ben erg tevreden, dekking in het buitenland (Frankrijk) waar ik was is ook erg goed. Snelheid en dekking in NL heb ik niks over te klagen. Ik zet buitenshuis vaak het wifi uit omdat 4g sneller gaat. De10 GB per maand gaat net niet op.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

Tys

Vandaag is mijn Youfone abonnement geactiveerd. Nog geen 3 uur nadat ik de SIM kaart geplaatst heb en de telefoon niet eens aangeraakt hebt (0 verbruik) staat er "SMS vanuit NL naar EU-landen 1 Stk € 0,30" onder het buiten bundel verbruik. Toch maar even om opheldering gevraagd, want ik heb echt geen idee waar dit over gaat.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zat in mei tegen mijn dataplafond maar voordat ik vandaag weer kon internetten heb ik de telefoon moeten herstarten (d.w.z., ik heb de telefoon herstart en toen deed ie het weer, misschien dat even naar airplane mode ook gewerkt had ;)). Het was dus niet zo dat ik 1 juni om 0:00 uur weer 4G had. Is dit normaal? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47
Tyson schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:48:
"SMS vanuit NL naar EU-landen 1 Stk € 0,30"
iPhone toevallig?
Elke keer wanneer de simkaart zich opnieuw aanmeld op het netwerk, wordt er een sms bericht verstuurd naar het buitenland. Dus wanneer je de simkaart opnieuw plaatst, het toestel iMessage uit en aanzet enzovoort. De server van Apple staat namelijk in GB. Dit betekent dat een iPhone een sms stuurt naar het Britse nummer 00447786205094. Dit bericht wordt verrekend als een internationaal bericht.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:53

Tys

Dat verklaard het wel, maar ik heb hier nog nooit eerder last van gehad, vage bedoening als je het mij vraagt. Maar goed, dan ga ik er maar net zo lang over zeuren tot het youfone meer dan €3 gekost heeft in andere resources >:)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39

TFHfony

Professional Weirdo

Tyson schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Dat verklaard het wel, maar ik heb hier nog nooit eerder last van gehad, vage bedoening als je het mij vraagt. Maar goed, dan ga ik er maar net zo lang over zeuren tot het youfone meer dan €3 gekost heeft in andere resources >:)
Kan je dus beter bij Apple doen dan bij Youfone.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOV

MOV

Beste Tyson,

Dit is iets wat je Iphone doet, daar kan Youfone helemaal niet aan doen. Zie niet goed in waarom je hierover wilt zeuren bij Youfone.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:58
[...]

Je hebt helemaal gelijk, de grotere providers brengen specifiek dit SMS'je over het algemeen niet in rekening, ook niet bij Prepaid pakketten. Youfone heeft er dus voor gekozen om dat wel te doen: hun goed recht, maar het kan wel wat verwarring opleveren voor de klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Misschien wordt dan het WhatsApp verificatie smsje ook in rekening gebracht? Das ook een buitenlands nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03
kielkiel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:09:
Misschien wordt dan het WhatsApp verificatie smsje ook in rekening gebracht? Das ook een buitenlands nummer.
Nee, want dat sms'je komt binnen vanuit het buitenland. Je verstuurd er zelf geen, omdat de aanvraag voor het sms'je over de data(internet) verbinding wordt verstuurd.

Voor binnenkomende SMS berichten betaal je niets, tenzij je een abonnement op een betaalde SMS dienst hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 10-06-2018 02:34 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Oh jee, juist gezegd dat ik vorig jaar in het buitenland een goede 4G verbinding had.
Ben nu in Frankrijk. De eerste 2 dagen werkte het prima. Maar nu heb ik al 3 dagen geen internet. Ik kan dus wel bellen.

Heb alles gecontroleerd apn ingesteld op portalmmm.nl maar ik denk dat ik het nu maar opgeeft. Of heeft iemand nog goede iedeeen?

En nu werkt het natuurlijk ineens....

[ Voor 6% gewijzigd door NIMIC op 14-06-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10
Sinds overstap naar Youfone heb ik slecht bereik met mijn S8+, maar volgens Youfone is simkaart oké (vanaf afstand uitgelezen). Volgens opensignal heb ik ook een goed signaal, maar volgens de weergave in de notificatie balk is het niet zo goed. Als ik de simkaart in een andere telefoon doe is het bereik ook matig.

Iemand nog ideeën? Volgens de dekkingskaart zou ik ook binnen goed bereik moeten hebben.

http://imgur.com/gallery/tQ4F1nN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Kixpo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:23:
Sinds overstap naar Youfone heb ik slecht bereik met mijn S8+, maar volgens Youfone is simkaart oké (vanaf afstand uitgelezen). Volgens opensignal heb ik ook een goed signaal, maar volgens de weergave in de notificatie balk is het niet zo goed. Als ik de simkaart in een andere telefoon doe is het bereik ook matig.

Iemand nog ideeën? Volgens de dekkingskaart zou ik ook binnen goed bereik moeten hebben.

Ervaar je ook echt problemen, of is het alleen het icoontje in de balk wat er niet zo positief uitziet? Je hebt namelijk een 4G+ verbinding, die bestaat uit een combinatie van meerdere "gewone" 4G banden. Hij laat waarschijnlijk het bereik zien van de band waar je het minste ontvangst mee hebt. Goede kans dat je ondertussen op een andere band wél een prima ontvangst hebt.
Wat zegt een Speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kixpo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:23:

De oplossing is je niet blind staren op het aantal streepjes.

Even een schaamteloze copy en paste uit het t-mobile forum.
Streepjes bereik doen er niet toe bij 4G. Wat er toe doet is het dBm signaal. Deze gaat over het algemeen van -60 tot -130 dBm, Op 3G gaat deze van -55 tot -115 dBm, afhankelijk van je toestel Het signaal wordt anders in streepjes uitgedrukt. Een voorbeeld in de praktijk
Bij 3G springt de telefoon op 4 streepjes wanneer je -89 dBm hebt bij de samsung s4
Bij 4G springt de telefoon pas op 3 streepjes wanneer je -91 dBm hebt op de samsung s4 en -92 dBm heeft en nog steeds 2 streepjes aangeeft

Dus 1 streepje 4G heb je nog prima dekking en hoge snelheiden, zelfs bij 0 strepen 4G haal je nog met gemak 20 a 30 mbit/sec
pas als het onder 123 dBm zakt dat het te zwak wordt en je naar 2G of 3G wordt geschakeld
Mij Samsung S4 schakeld pas bij 130 dBm terug naar 2G of 3G
Note 3 bij 4G tussen de 123 dBm tot aan 125 dBm terug naar 2G of 3G
Het is dus per toestel verschillend

4G is een compleet ander signaal dan 2G en 3G, het gebruikt een andere frequentie, een andere technologie en een andere antenne in je toestel

3G is H en H+
In het nieuwe netwerk is 3G H in ruststand en H+ bij data overdracht
4G is ook wel Lte

Voor 2G en 3G wordt een en dezelfde antenne in je toestel gebruikt. Voor 4G is een aparte chip nodig. Dit is een compleet ander type netwerk. 4G is een Data-Only netwerk, wat wil zeggen dat er geen ondersteuning is voor spraak maar alleen door middel VoLTE-technologie, dus alleen internet

Hoe hoger de frequentie, hoe hoger de data overdrachtssnelheid en hoe zwakker het signaal

2G is 2G, 2.5G is Gprs, 2.75G is Edge, is het sterkste signaal, met de laagste overdrachtssnelheid (hoe snel je internet is)
3G is 3G, H is 3.5G, H+ is 3.75G, is het meest voorkomende netwerk, met een gemiddelde sterkte en snelheid
LTE/4G is 3,9G, is het zwakste signaal met de snelste data overdrachtsnelheid
LTE Advanced is 4G, is nog sneller door combineren van bijvoorbeeld 900 frequentie met 1800 frequentie, worden er nog hogere snelheden gehaald

2G reikt dus het verst, daarna 3G, en 4G komt het minst ver van de zendmast. Daarentegen is 4G wel veel stabieler dan 3G, waar je met 3G bij 2 streepjes al instabiliteit ziet, werkt 4G bij een streepje nog met een stabiele snelheid

4G zal binnenshuis NOOIT een volldige dekking geven. Dit is simpelweg niet mogelijk, omdat het 4G signaal niet krachtig genoeg is om door beton heen te komen. 2G, daarentegen, werkt wél door meerdere muren beton
Bekijk origineel
3G4Gsignaalsterkte
2 reacties
Oudste eerst
Hcblids
Hcblids 2 jaar geleden ANTWOORD
Iamsterdam schreef:
Hoi Forums,

Ik ben doof

Afgelopen maand april namen wij een nieuwe abbo van T-Mobile.
En is op 15 juni in de lucht van onze mobiel.
Tot nu zie ik 1 van 5 signaalsterkte. Normaal gesproken zijn in Amsterdam volledig 4G. Dus dat wil zeggen dat de signaal vol moet zijn ?
Onze mobiel : Samsung S5

Mijn postcode is 1057GP

met vriendelijke groet,
Pierre

Streepjes bereik doen er niet toe bij 4G. Wat er toe doet is het dBm signaal. Deze gaat over het algemeen van -60 tot -130 dBm, Op 3G gaat deze van -55 tot -115 dBm, afhankelijk van je toestel Het signaal wordt anders in streepjes uitgedrukt. Een voorbeeld in de praktijk
Bij 3G springt de telefoon op 4 streepjes wanneer je -89 dBm hebt bij de samsung s4
Bij 4G springt de telefoon pas op 3 streepjes wanneer je -91 dBm hebt op de samsung s4 en -92 dBm heeft en nog steeds 2 streepjes aangeeft

Dus 1 streepje 4G heb je nog prima dekking en hoge snelheiden, zelfs bij 0 strepen 4G haal je nog met gemak 20 a 30 mbit/sec
pas als het onder 123 dBm zakt dat het te zwak wordt en je naar 2G of 3G wordt geschakeld
Mij Samsung S4 schakeld pas bij 130 dBm terug naar 2G of 3G
Note 3 bij 4G tussen de 123 dBm tot aan 125 dBm terug naar 2G of 3G
Het is dus per toestel verschillend

4G is een compleet ander signaal dan 2G en 3G, het gebruikt een andere frequentie, een andere technologie en een andere antenne in je toestel

3G is H en H+
In het nieuwe netwerk is 3G H in ruststand en H+ bij data overdracht
4G is ook wel Lte

Voor 2G en 3G wordt een en dezelfde antenne in je toestel gebruikt. Voor 4G is een aparte chip nodig. Dit is een compleet ander type netwerk. 4G is een Data-Only netwerk, wat wil zeggen dat er geen ondersteuning is voor spraak maar alleen door middel VoLTE-technologie, dus alleen internet

Hoe hoger de frequentie, hoe hoger de data overdrachtssnelheid en hoe zwakker het signaal

2G is 2G, 2.5G is Gprs, 2.75G is Edge, is het sterkste signaal, met de laagste overdrachtssnelheid (hoe snel je internet is)
3G is 3G, H is 3.5G, H+ is 3.75G, is het meest voorkomende netwerk, met een gemiddelde sterkte en snelheid
LTE/4G is 3,9G, is het zwakste signaal met de snelste data overdrachtsnelheid
LTE Advanced is 4G, is nog sneller door combineren van bijvoorbeeld 900 frequentie met 1800 frequentie, worden er nog hogere snelheden gehaald

2G reikt dus het verst, daarna 3G, en 4G komt het minst ver van de zendmast. Daarentegen is 4G wel veel stabieler dan 3G, waar je met 3G bij 2 streepjes al instabiliteit ziet, werkt 4G bij een streepje nog met een stabiele snelheid

4G zal binnenshuis NOOIT een volldige dekking geven. Dit is simpelweg niet mogelijk, omdat het 4G signaal niet krachtig genoeg is om door beton heen te komen. 2G, daarentegen, werkt wél door meerdere muren beton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
Moeite om verbinding te krijgen in bijvoorbeeld supermarkt.

Speedtest down is 50mbps, up is slecht

http://imgur.com/gallery/fJFVlLn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Kixpo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:41:
Moeite om verbinding te krijgen in bijvoorbeeld supermarkt.

Speedtest down is 50mbps, up is slecht

http://imgur.com/gallery/fJFVlLn
Welk toestel gebruik je? Hebben andere mensen in jouw omgeving ook last van dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
Ik gebruik een S8+, maar in een S7 is de verbindingssterkte ook minder dan met Tele2. Als ik hem op 3G zet, heb ik 3 van de 4 streepjes bereik, bij 4G+ maar 1 of 2.
Ik ken geen mensen in de buurt die ook Youfone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Kixpo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:56:
Ik gebruik een S8+, maar in een S7 is de verbindingssterkte ook minder dan met Tele2. Als ik hem op 3G zet, heb ik 3 van de 4 streepjes bereik, bij 4G+ maar 1 of 2.
Ik ken geen mensen in de buurt die ook Youfone hebben.
ik bedoelde eigenlijk mensen in je omgeving die ook op het KPN-netwerk zitten. Zover ik weet is de specifieke provider niet van belang voor je signaalkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 18:16
Leuke aanbiedingen, voor hoelang zal dat zijn? Ik kan pas over 4 weken via nummerbehoud over naar Youfone. 20Gb + onbeperkt bellen voor € 18!

Update: 5 dagen geldig staat er op de site.

[ Voor 14% gewijzigd door Meubelmaker op 25-06-2018 17:46 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Youfone heeft nieuwe prijzen i.c.m. de bundel, binnenkort verander ik de OP.

@Meubelmaker Hecht daar geen waarden aan, doet Youfone zo vaak en na die 5 dagen staat er niks meer en is het weer geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oeh. Dit is interessant. Heb 10 dagen geleden een 5 gb sim only met 300 min besteld, maar nu zie ik een veel betere aanbieding, namelijk 10 gb en 300 min voor de zelfde prijs. Zou Youfone het voor me willen fixen of zou ik dan moeten annuleren? Abonnement gaat per half juli over, met nummerbehoud vanaf kpn. Maak ik kans dat Youfone hierin meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Laatst online: 16:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

koelkast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:59:
Oeh. Dit is interessant. Heb 10 dagen geleden een 5 gb sim only met 300 min besteld, maar nu zie ik een veel betere aanbieding, namelijk 10 gb en 300 min voor de zelfde prijs. Zou Youfone het voor me willen fixen of zou ik dan moeten annuleren? Abonnement gaat per half juli over, met nummerbehoud vanaf kpn. Maak ik kans dat Youfone hierin meegaat?
HOE EN TOT WANNEER KAN IK DE BESTELLING ANNULEREN?
Je hebt het recht om gedurende 14 dagen je bestelling ongedaan te maken. Je kunt de bestelling ongedaan maken door een ticket te sturen via MyYoufone of je bestelling te annuleren door onderstaand annuleringsformulier te downloaden en te e-mailen naar annuleren@youfone.nl.
Je ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging per e-mail.

Annuleringsformulier

Het annuleren van je bestelling binnen 14 dagen is gratis als de simkaart nog niet geactiveerd is. In dit geval worden de reeds betaalde aansluitkosten binnen 14 dagen teruggestort op jouw rekening. Als je tijdens de bedenktermijn van 14 dagen de simkaart activeert en het abonnement vervolgens annuleert, zullen de abonnementskosten (inclusief aansluitkosten) en verbruikskosten voor de eerste maand in rekening worden gebracht.Indien het abonnement is afgesloten in de winkel, zal je terug moeten gaan naar de desbetreffende winkel. Het is in dit geval niet mogelijk om de bestelling online te annuleren.

https://www.youfone.nl/kl...biel-abonnement-annulerne

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
cordonbleu schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:02:
Ik kom van KPN en was in eerste instantie ook heel sceptisch tegenover Youfone. Vooral vanwege het per 100kb afronden, afronden per minuut, buitenbundel kosten en gebruik in EU. Ik heb alle voorwaarden doorgenomen en afgewogen. Uiteindelijk ben ik toch zeer tevreden en komen mijn verbruik en kosten netjes overeen met het verwachte en daadwerkelijke gebruik. De afronding van het verbruik zorgt ervoor dat deze iets hoger ligt, maar het verschil is niet heel erg groot. Ik heb op mijn telefoon een limiet ingesteld en heb ga daardoor niet over mijn bundel heen. Van de zomer ga ik naar Portugal en ben benieuwd hoe de 4G daar werkt en of ik daadwerkelijk beschikking heb over de volle 10GB die ik heb met mijn bundel.
Ik twijfel zelf ook door de 100kb afronding, kan jij iets meer inzicht geven? Hoeveel data heb je gebruikt? Wat is het verschil dat door de afronding ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
In mijn ervaring is het verschil door de afronding maximaal 10%. Maar meestal nog ruim er onder. Van de 10 GB die ik heb, kan ik meestal tussen de 9-9,5 'echte' GB's gebruiken. Voor mij dus heel acceptabel.

Iemand trouwens ervaring met Youfone in Portugal, met name in Porto? Heb je er fatsoenlijk en snel 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
cordonbleu schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:28:
In mijn ervaring is het verschil door de afronding maximaal 10%. Maar meestal nog ruim er onder. Van de 10 GB die ik heb, kan ik meestal tussen de 9-9,5 'echte' GB's gebruiken. Voor mij dus heel acceptabel.

Iemand trouwens ervaring met Youfone in Portugal, met name in Porto? Heb je er fatsoenlijk en snel 4G?
Dankjewel!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel datasessies ik per dag mobiel opzet, maar dat is lastig te achterhalen.

Op de rekening van mijn huidige provider kan ik wel de sessies zien, maar daar lijkt mij dat het nodige ontbreekt. Ik gebruik diensten als IFTTT die mij dagelijks meerdere malen van een berichtje voorzien als er ergens iets veranderd. Daarvoor is internet nodig, maar dat zie ik volgens mij niet echt terug op mijn factuur. (Zal ook heel weinig zijn, maar bij YouFone telt dit direct als 100 kb)

Verder een hele mooie aanbieding, de 100 kb afronding blijft het voor mij lastig maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
waterstof schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:39:
[...]

Dankjewel!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel datasessies ik per dag mobiel opzet, maar dat is lastig te achterhalen.

Op de rekening van mijn huidige provider kan ik wel de sessies zien, maar daar lijkt mij dat het nodige ontbreekt. Ik gebruik diensten als IFTTT die mij dagelijks meerdere malen van een berichtje voorzien als er ergens iets veranderd. Daarvoor is internet nodig, maar dat zie ik volgens mij niet echt terug op mijn factuur. (Zal ook heel weinig zijn, maar bij YouFone telt dit direct als 100 kb)

Verder een hele mooie aanbieding, de 100 kb afronding blijft het voor mij lastig maken...
Hoe groter je data bundel, des te minder die 100kb er eigenlijk toe doet.
Aangezien de databundels tegenwoordig vaak in de Gb's lopen is naar mijn mening die 100kb afronding te verwaarlozen. Daarbij als je het weg zet tegen de prijs die je betaald in vergelijking met andere aanbieders op het KPN netwerk, daar de snelheid van het netwerk ook nog in mee neemt, dan zou die 100kb eigenlijk niet veel meer hoeven te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26
hoe zit het met een bundel bij youfone als je die halverwege de maand aanvraagt c.q. activeert? stel ik neem 10GB op 15 juni heb ik dan maar 5GB tot mijn beschikking de rest van de maand? of gewoon de hele 10GB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Rubke schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:04:
hoe zit het met een bundel bij youfone als je die halverwege de maand aanvraagt c.q. activeert? stel ik neem 10GB op 15 juni heb ik dan maar 5GB tot mijn beschikking de rest van de maand? of gewoon de hele 10GB?
Volgens mij krijg je inderdaad een proportie ervan. Je betaalt ook maar een deel van de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 18:16
Room42 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Volgens mij krijg je inderdaad een proportie ervan. Je betaalt ook maar een deel van de maand.
Van de site geplukt:
Hoe is mijn factuur opgebouwd?

Je ontvangt van Youfone maandelijks een rekening. Halverwege de maand ontvang je een bericht per e-mail wanneer de factuur klaar staat in MyYoufone. Youfone factureert de abonnementskosten vooruit en de verbruikskosten (bijvoorbeeld verbruik buiten de bundel) achteraf.
Het factuurbedrag wordt automatisch geïncasseerd.

Let op; op de eerste factuur wordt voor de eerste maand alleen het aantal resterende dagen berekend. Dit is van toepassing op alle bel/sms bundels en internetbundels. De abonnementskosten worden voor de volgende maand in zijn geheel vooruit berekend.

De specificatie van de factuur is te downloaden in MyYoufone.

Ga dan naar ‘Factuur’ in MyYoufone. Nadat de factuur is verstuurd kan het in sommige gevallen tot 48 uur duren voordat de specificatie beschikbaar is. Je kunt de facturen en specificaties downloaden van de laatste zes maanden. Na deze zes maanden zijn deze niet meer beschikbaar. Voor het bekijken van je factuur en de specificatie heb je het programma Acrobat Reader nodig.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Zal het nog goedkoper kunnen worden dan de huidige aanbiedingen bij de 2 jaar abo's? Ik heb tot nu toe steeds een 1 maand abo gehad, omdat ik wilde kijken wat de prijzen gingen doen en nergens aan vast wilde zitten. Nu lijken het toch wel echt goede deals. Maar ik ben nog steeds een beetje huiverig. Bestaat er de kans dat ze over een tijdje komen met (nagenoeg) onbeperkte bundels (qua data) voor ongeveer deze prijzen? Dan zou ik dus spijt hebben als ik nu verleng met deze aanbieding voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Laatst online: 16:27
cordonbleu schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:20:
Zal het nog goedkoper kunnen worden dan de huidige aanbiedingen bij de 2 jaar abo's?
Volgens mij wel. Kijk maar eens naar de recente prijs revolutie die in Italië is ontketend met op dit moment de beste deal bij https://www.iliad.it
30 GB, onbeperkt bellen/sms, buitenland en veel extra's voor €5,99 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ja maar dat is in Italië. Nederland is qua telecom altijd al duur geweest vergeleken met vele andere landen. En als de overname van Tele2 door T-Mobile wordt goedgekeurd zal dit hoogstwaarschijnlijk de abo prijzen ook niet ten goede komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Laatst online: 16:27
Klopt maar in Italië, met net als in NL 4 netwerken met 4G live, zijn het de MVNO's die de strijdbijl oppakken. In NL zullen we het ook van de MVNO's moeten hebben om de markt scherp te houden, ongeacht of we 3 of 4 netwerken hebben. En dat we hier misschien niet helemaal op dat prijspeil gaan eindigen zou best kunnen maar ruimte zit er zeker nog wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik zit te twijfelen tussen de 5 + 5 gig optie (2 jaar) inclusief 100 bel minuten of de optie met 300 bel minuten.

Ik twijfel gezien ik maandelijks eigenlijk niet aan 150 belminuten kom (ik heb nu 150 bel minuten) aan de andere kant voor 1 euro meer heb ik 300 bel minuten.

Kan ik na aanschaf mijn bundel ook aanpassen op basis van deze prijzen? of gelden op dat moment andere prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
toevoeging in de actievoorwaarden staat dat de bundel verdubbeling vervalt bij wijzigen bundel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Netjes dat dit ook geldt voor bestaande klanten. Ik heb zojuist verlengd voor 11 euro voor 300 min/sms en 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De aanbieding is inderdaad wel erg goed. Voor 12 euro onbeperkt bellen en 10 GB aan data.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
banaliteit schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:56:
Netjes dat dit ook geldt voor bestaande klanten. Ik heb zojuist verlengd voor 11 euro voor 300 min/sms en 10GB.
Dan betaal je blijkbaar wel €30 administratiekosten. Tenminste wanneer je contract nog niet is afgelopen.
Betaal je ook aansluit/administratiekosten wanneer je van een maandabonnement naar een 2 jaar abonnement gaat?

Ik denk wel na om nu al te verlengen, maar het is een beetje koffiedik kijken. Zou er over een half jaar een betere aanbieding zijn dan dit? Mijn contract duurt nog een half jaar, en administratiekosten zijn ongeveer gelijk aan hoeveel ik bespaar aan abonnementskosten in dat half jaar.

Keuzes, keuzes, had ik maar een glazen bol. Lijkt wel bitcoins kopen zo...

[ Voor 29% gewijzigd door NIMIC op 28-06-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Als je een maandabonnement hebt kun je uiteraard verlengen (of opzeggen) wanneer je wilt. Lijkt me dat als je dan verlengt met een 2 jarig abonnement je geen administratiekosten hoeft te betalen. Als ik inlog op de website en naar verlengen ga, zie ik in ieder geval de administratiekosten er dan ook niet bij staan.

Ik twijfel ook nog zo erg. Vraag me echt af of het over een paar maanden niet nog goedkoper wordt. Of dat ze misschien wel onbeperkte (of in ieder geval grote) bundels aanbieden voor ongeveer deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
koelkast schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:59:
Inmiddels heb ik contact gehad; mijn bestelling is kostenloos en met behoud van korting omgezet naar 5+5 gb en onbeperkt bellen voor 12 euro. Niet gek! Binnenkort over vanaf KPN (voorheen Hi) met 5 GB en 150 min en Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
NIMIC schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Dan betaal je blijkbaar wel €30 administratiekosten. Tenminste wanneer je contract nog niet is afgelopen.
Betaal je ook aansluit/administratiekosten wanneer je van een maandabonnement naar een 2 jaar abonnement gaat?

Ik denk wel na om nu al te verlengen, maar het is een beetje koffiedik kijken. Zou er over een half jaar een betere aanbieding zijn dan dit? Mijn contract duurt nog een half jaar, en administratiekosten zijn ongeveer gelijk aan hoeveel ik bespaar aan abonnementskosten in dat half jaar.

Keuzes, keuzes, had ik maar een glazen bol. Lijkt wel bitcoins kopen zo...
Ik zie geen administratiekosten (eenmalige kosten) staan in mijn bevestiging van contractverlenging hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@banaliteit, ik bedoelde dit:
Actievoorwaarden vroegtijdige verlenging per 28-06-2018
Per 28-06-2018 bieden wij klanten de mogelijkheid om een abonnement open te breken en vervroegd te verlengen tegen onze huidige actietarieven.

- Je betaalt eenmalige administratiekosten van €30,-. Deze kosten worden in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur.
- Een contract openbreken kan alleen indien je een 2-jarige verlenging wilt doorvoeren
- De vroegtijdige verlenging is mogelijk als je huidige abonnement minimaal 3 maanden actief is
- De vroegtijdige verlenging is alleen mogelijk tot 3 maanden voor de einddatum van het huidige abonnement
- De verlenging gaat in per de 1e van de volgende maand
- De actie geldt alleen voor Sim Only abonnementen

[ Voor 11% gewijzigd door NIMIC op 28-06-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:29
Ik krijg met geen mogelijkheid de simkaart aan de gang. Heb een maand abonnement genomen (nieuw) om eens te testen.

Ik stop hem in de telefoon, heb de kaart geactiveerd (vanmiddag vroeg). Heb de APN aangepast naar portalmmm.nl, zie ook 4G+ staan, maar er komt niks doorheen. Vergeet ik iets?

Heb de sim nu solo in het toestel, dus zonder mijn tmobile sim, ook dat helpt niet. Ik zou volgens de app nog 300mb over hebben (rato).

Anders toch maar contact opnemen, maar wellicht hier nog iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Incognitum Dit al geprobeerd? https://www.youfone.nl/kl...instellingen-toestel-qelp

Heb je je toestel al eens een keer opgestart en of 4g aan en uit gezet? (basic dingen).
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.