Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:55
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:41:
@Incognitum Dit al geprobeerd? https://www.youfone.nl/kl...instellingen-toestel-qelp

Heb je je toestel al eens een keer opgestart en of 4g aan en uit gezet? (basic dingen).
Yip. Herstart, data uit en aan. Mb aanvuller gekocht. APN aangepast. Eigenlijk alles zover ik kan bedenken.

Klantenservice is er niet meer kom ik net achter.

Update:
En opeens werkt het.... Vreemd.
Toch bedankt voor het meedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Incognitum op 28-06-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:37
Incognitum schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:46:
[...]

Yip. Herstart, data uit en aan. Mb aanvuller gekocht. APN aangepast. Eigenlijk alles zover ik kan bedenken.

Klantenservice is er niet meer kom ik net achter.
Probeer dit eens:
nvdbosch schreef op dinsdag 3 juli 2012 @ 13:45:
Ik ben sinds gisteren klant en heb ook de KPN APN config gebruikt op mijn HTC desire, maar nog steeds niet mogelijk geweest om een internetpagina te bekijken. Mijn telefoon geeft wel aan dat er een verbinding is. Geduld hebben of een bekend probleem?
Overigens zie ik bij lopende kosten dat er gisteren al wel 7700kb in rekening is gebracht voor 11,28euro...

Update 4/7: reactie van Youfone: Uw databundel was verkeerd gekoppeld, vandaar dat u geen toegang had tot internet. Dit hebben wij aangepast. Wij adviseren u de toegangspunt APN op portalmmm.nl te zetten.

Ondertussen nog steeds geen verbinding, dus wordt vervolgd.

Update 5/7: Eindelijk werkt alles. De oplossing is internet in plaats van portalmmm.nl gebruiken voor je APN instellingen. Nadat ik m'n APN had gewijzigd werkte het mobiele internet meteen.
Hopelijk lukt dit, hoor graag van je als dit wel heeft gewerkt!

Update:

Of gebruik APN: mmsportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Probeer dit eens:

[...]

Hopelijk lukt dit, hoor graag van je als dit wel heeft gewerkt!
Inderdaad door het wijzigen naar internet werkt het wel.
Ook het JA sms'en naar 1300 werkt niet.

Maar nu dus verbinding. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Incognitum Top dat het nu wel werkt anders had je de APN van KPN kunnen proberen ;) https://www.kpn.com/servi...andmatig-instellen/device

Maar mooi, veel plezier voor de rest met Youfone.
Mocht je vragen hebben kun je deze altijd stellen hier op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update OP:

Nieuwe bundels en tarieven.

Alle nieuwe bundels hebben vanaf een snelheid van 256 Mbps download & 150 Mbps upload, waar dit in het verleden voor de kleineren bundels een snelheid was van 50 Mbps & 25 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Zo gek, jullie hebben allemaal al aangegeven dat die afronding op 100 kb per sessie niet zo spannend is. Toch blijf ik hierdoor zo twijfelen. Mede omdat er eigenlijk geen duidelijke definitie van een sessie is. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:28
waterstof schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:07:
Zo gek, jullie hebben allemaal al aangegeven dat die afronding op 100 kb per sessie niet zo spannend is. Toch blijf ik hierdoor zo twijfelen. Mede omdat er eigenlijk geen duidelijke definitie van een sessie is. :S
Neem gewoon een maand abonnement en check wat het voor jou doet. Al dat getwijfel over een paar euro.. 8)7

En een beetje hulpvaardigheid, volgens mijn youfone heb ik 4.4GB gebruikt in de huidige periode, volgens de telefoon 4.3GB. Het zal dus wel loslopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kassad op 28-06-2018 23:06 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kassad schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:04:
[...]

Neem gewoon een maand abonnement en check wat het voor jou doet. Al dat getwijfel over een paar euro.. 8)7
Ja, da's lekker makkelijk kijken in andermans portemonnee :? En het is ook gewoon een administratief gedoe om over te stappen. Ik kan me wel goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Waarom geven ze daar niet gewoon openheid over? De specificatie op de factuur heb je trouwens ook niet veel aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Datum       Tijdstip  Gespreksduur/Data(Kb)  Gekozen nummer  Totaal in Euro's
xx-05-2018  xx:25:52  9.77 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:04:09  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:57:20  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:13:45  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:01:21  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:54:48  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:33:46  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:43:45  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:43:45  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:08:35  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:09:01  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
xx-05-2018  xx:44:20  0.10 MB                PORTALMMM.NL    0,00
... enz.
[...]

En een beetje hulpvaardigheid, volgens mijn youfone heb ik 4.4GB gebruikt in de huidige periode, volgens de telefoon 4.3GB. Het zal dus wel loslopen.
Ja! Dat kan ik inderdaad ook beamen. Mijn app geeft 4088MB aan, Android 4.00GB, dus dat is wel betrouwbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 28-06-2018 23:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
[...]

Dat is gelijk het probleem. Voor een maandabonnement stap ik niet over, dat is niet echt interessant. De tijdelijke 2 jaar aanbiedingen maken het interessant, maar dat geeft ook direct het eventuele risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06 05:00
tyson69 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:42:
Klopt maar in Italië, met net als in NL 4 netwerken met 4G live, zijn het de MVNO's die de strijdbijl oppakken. In NL zullen we het ook van de MVNO's moeten hebben om de markt scherp te houden, ongeacht of we 3 of 4 netwerken hebben. En dat we hier misschien niet helemaal op dat prijspeil gaan eindigen zou best kunnen maar ruimte zit er zeker nog wel in.
Er zit nog meer dan genoeg rek in de data bundels. Niet zo zeer dat je minder gaat betalen, maar het lijkt mij logisch dat de bundel steeds groter gaat worden.

In frankrijk heb je bv ook al jaren provider Free, 20 euro voor 100GB per maand, als je vaste diensten bij ze afneemt, dan volgens mij zelfs onbeperkt.

En ik kan zat vergelijkbare voorbeelden opnoemen.

We zitten echt nog niet aan de limiet van de hoogte van de data bundels, nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoDaBosss
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-03 16:48
Ik heb twee maanden geleden een Youfone abonnement afgesloten, en dan nu komen ze opeens met deze kortingen....

Het abonnement dat ik heb afgesloten (100 min/sms + 10GB data) is €13, inclusief €2 actiekorting. Het abonnement dat nu wordt aangeboden (100 min/sms + 5+5GB data) kost slechts €10 inclusief €4 bundelkorting.

Mijn abonnement gaat pas over 1.5 maand in.... Ik weet dat de bedenktermijn 14 dagen is, maar denken jullie dat ik enige kans maak dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Laatst online: 15-06 22:52
HugoDaBosss schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:38:
Ik heb twee maanden geleden een Youfone abonnement afgesloten, en dan nu komen ze opeens met deze kortingen....

Het abonnement dat ik heb afgesloten (100 min/sms + 10GB data) is €13, inclusief €2 actiekorting. Het abonnement dat nu wordt aangeboden (100 min/sms + 5+5GB data) kost slechts €10 inclusief €4 bundelkorting.

Mijn abonnement gaat pas over 1.5 maand in.... Ik weet dat de bedenktermijn 14 dagen is, maar denken jullie dat ik enige kans maak dit aan te passen?
ik heb het zelfde als jou en nee dat kon niet dat vond ik ook raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoDaBosss
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-03 16:48
guyver3636 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:10:
[...]
Ik had de klantenservice gebeld en zij hebben een verzoek gestuurd naar de 'technische afdeling' voor mij. Ik zou later van de technische afdeling terughoren of het mogelijk was het te wijzigen. Volgensmij was dit meer een truc om mij op dat moment van de telefoon te krijgen.

Ondertussen een standaardmail teruggekregen dat het niet mogelijk is mijn abonnement om te zetten. Heb daarop geantwoord met nogmaals het verzoek het om te zetten. Nu alleen nog maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Ik heb de gok maar genomen. Aanmelden ging in elk geval soepel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Vandaag ook ervaren dat ik handmatig de apn over moest zetten. Best vreemd want bij m'n vriendin (tegelijkertijd het abonnement afgesloten, zijn een p8 lite ik een oneplus 5t) was dit niet nodig. Die heeft ook maar 1 apn in haar telefoon staan terwijl er bij mij twee in staan... Waarom staan er in de ene telefoon er twee en in de andere één? Helemaal niet handig om tijdens het rijden te moeten switchen.

Ik neem aan dat die portalmmm.nl ook in NL te gebruiken is? Of is het beter om dan weer terug te switchen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat is toch zo langzamerhand wel bekend. Ze passen steeds de tarieven aan en als je je laat verleiden om je voor 2 jaar vast te leggen zit je meestal na ongeveer een half jaar duurder dan iemand die iets vergelijkbaars met een maandelijks opzegbaar abonnement heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Is dat ook niet een Murphyisme? Wanneer je iets koopt zal dat product of dienst daarna goedkoper zijn. Wanneer je het niet aanschaft zal het alleen duurder worden. Volgens mij moet je alleen kijken naar je opties op het moment zelf en bepalen of die opties de dienst waard zijn. Wat de dienst daarna voor anderen kost is imho niet echt relevant voor diegene die het al gekocht heeft, die heeft de afweging al gemaakt en is per definitie tevreden want is op het aanbod ingegaan. Diegene moet zich daarna met andere zaken gaan bezighouden waar hij/zij wel nog invloed op heeft lijkt me :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:33
guyver3636 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:10:
[...]
Zo raar is dat toch niet? Je bent toch akkoord gegaan met de op dat moment geldende tarieven? Blijkbaar was je er toen happy mee, hou dit gevoel vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
tyson69 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:44:
[...]

Zo raar is dat toch niet? Je bent toch akkoord gegaan met de op dat moment geldende tarieven? Blijkbaar was je er toen happy mee, hou dit gevoel vast
nou niet helemaal als je iets koopt en voordat je het krijgt wordt het goedkoper kan je niet tevreden zijn als jij iets koopt en het wordt twee weken later 25% goedkoper ga jij mij toch niet vertellen dat je er nog blij mee bent terwijl ik er 4 abonnementen bij heb. al begrijp ik dat ze in hun recht staan dat wil niet zeggen dat ik er blij van wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
guyver3636 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 07:32:
[...]
nou niet helemaal als je iets koopt en voordat je het krijgt wordt het goedkoper kan je niet tevreden zijn als jij iets koopt en het wordt twee weken later 25% goedkoper ga jij mij toch niet vertellen dat je er nog blij mee bent terwijl ik er 4 abonnementen bij heb. al begrijp ik dat ze in hun recht staan dat wil niet zeggen dat ik er blij van wordt
Sluit geen sim-only abonnementen af die pas over meer dan 3 maanden ingaan. Ik denk dat dat gevoel minder zou zijn als dat abonnement 2 maanden geleden was ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Ankona schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:29:
Dat is toch zo langzamerhand wel bekend. Ze passen steeds de tarieven aan en als je je laat verleiden om je voor 2 jaar vast te leggen zit je meestal na ongeveer een half jaar duurder dan iemand die iets vergelijkbaars met een maandelijks opzegbaar abonnement heeft.
tja, ze maken het wel erg verleidelijk om voor en 2 jaars abonnement te kiezen anders. Ik zou graag voor 10gb en onbeperkt bellen/sms gaan. Bijn een 2 jaars abo kost dit €12 pm. Kies ik voor maandelijks opzegbaar dan vervalt de dubbele databundel, wardoor je nog maar 5gb hebt en ook nog eens €15,- betaalt. Kies ik dan voor 10gb dan stijgt de prijs zelfs naar €20,50 pm. Das ruim de helft meer.
Zit nu bij simyo en betaal €16,- voor 4gb en 300min/sms, maar kan hier altijd overstappen als er iets wijzigt. Dit samen met het afronden op 100kb doet mij toch twijfelen over youfone....

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
dreester schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:37:
[...]

Sluit geen sim-only abonnementen af die pas over meer dan 3 maanden ingaan. Ik denk dat dat gevoel minder zou zijn als dat abonnement 2 maanden geleden was ingegaan.
ja klopt dat is weer een les voor de volgende keer 😉 maar omdat het voor een verlenging van een abonnement was denk je dat je een goede deal krijgt omdat je al klant bent maar ik ben te optimistisch geweest als het abonnement al in was gegaan had ik er vrede mee gehad maar als het nog in moet gaan vind ik dat je dat voor de klant nog kan regelen nu voelt het toch niet lekker maar ja het is niet anders. PS dit was voor mijn vrouw ik heb voor mij wel het nieuwe abonnement ik had nog een maand contact en kon deze actie niet afslaan het gaat voor ons beiden morgen in ik heb het wel en zij niet mmmmmm

[ Voor 12% gewijzigd door guyver3636 op 30-06-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Heb mezelf op het randje ook maar voor 2 jaar vastgelegd. Onbeperkt bellen en 10 GB voor 12 euro per maand. Mooie prijs!

[ Voor 8% gewijzigd door Tdem op 30-06-2018 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo te zien is de aanbieding nog steeds geldig. Wellicht was de deadline toch niet zo hard.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wcduck schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:31:
Zo te zien is de aanbieding nog steeds geldig.
welkom in de wondere wereld van marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Zouden jullie wel of niet het datalimiet aanzetten voor die 50 cent extra per maand? Twijfel aan het nut, misschien beter om zelf in de gaten te houden? Beetje flauw ook om dan heel goedkoop te zijn en voor dit soort basisfuncties een extra bedrag te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
Tdem schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:22:
Zouden jullie wel of niet het datalimiet aanzetten voor die 50 cent extra per maand? Twijfel aan het nut, misschien beter om zelf in de gaten te houden? Beetje flauw ook om dan heel goedkoop te zijn en voor dit soort basisfuncties een extra bedrag te vragen.
Het voelt zeker vreemd dat een basisfunctie als dit 50 cent kost, echter 5MB over je bundel heen en je bent dit bedrag al kwijt.

Als ik het goed begrijp is het aan hebben staan ook de enige manier om eventueel extra data bij te kopen.

Je zou ook een limiet op je telefoon in kunnen stellen, die zou echter kunnen afwijken door de afronding.

Lastige keuzes. (Ik sta voor dezelfde keuze :P )

[ Voor 16% gewijzigd door waterstof op 01-07-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 16:23
Tdem schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:22:
Ook maar een abonnement met nummerbehoud afgesloten per 22 oktober 2018! Bij T-Mobile heb ik tot die tijd nog een SS&SB 20Gb/100 minuten abonnement voor € 20. Ook tijdens een actieperiode afgesloten. Na die 20Gb ga je automatisch over naar langzaam internet en is het overschrijden van je databundel geen probleem. Omdat ik nu beduidend minder ga verbruiken, zal gemiddeld 10Gbper maand zijn, heb ik bij Youfone gekozen voor de 10+10Gb/300 minutenbundel. Overkill qua data? Misschien wel maar voor de kosten, € 16 per maand bij 2 jaar vind ik dat geen probleem. In mijn Android telefoon neem ik dan een datalimiet van 18 Gb waarna ik dan een waarschuwing ontvang, die waarschuwing kost niets. Ik kan ook een harde gegevenslimiet instellen, dan wordt dataverbruik automatisch uitgeschakeld.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ik twijfel nog qua aanbieder, Simyo (icm Compleet, dus dubbele data+belminuten), Simpel en Youfone.

Een beetje goed inlezen in de reviews van alle bovengenoemde aanbieders op het internet, komt Youfone toch echt wel het beroerdst van af.
En je gaat bij deze club toch wel gelijk een 2 jarig contract nemen wil je je maandprijs het laagste houden en volledig gebruik kunnen maken van de maximale korting per maand.

Simyo komt zo goed als het beste op me over (en dus gunstig icm Compleet)

Keuzes...keuzes....keuzes...

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 01-07-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Heb op de iPhone nu MyDataManager geïnstalleerd. Zou een waarschuwing moeten geven. En ingesteld dat sommige apps geen mobiel internet meer mogen gebruiken.

Hiervoor 2x onbeperkte data-abonnementen gehad. Maar ik merk dat ik dan te veel aan het internetten ben, ook buiten de deur. Tijd voor wat dataminimalisme dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:08:
Ik twijfel nog qua aanbieder, Simyo (icm Compleet, dus dubbele data+belminuten), Simpel en Youfone.

Een beetje goed inlezen in de reviews van alle bovengenoemde aanbieders op het internet, komt Youfone toch echt wel het beroerdst van af.
En je gaat bij deze club toch wel gelijk een 2 jarig contract nemen wil je je korting/maandprijs het laagste houden.

Op welk gebied zijn ze beroerd? Klantenservice kan ik me zo voorstellen, omdat er natuurlijk voor dit soort bedragen niet veel overblijft voor een topservice. Of was het echt het netwerk/dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Tdem schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:11:
[...]

Op welk gebied zijn ze beroerd? Klantenservice kan ik me zo voorstellen, omdat er natuurlijk voor dit soort bedragen niet veel overblijft voor een topservice. Of was het echt het netwerk/dekking?
Klantenservice bij Youfone schijnt nagenoeg non-existant te zijn. Verder lees ik zeer veel ervaringen van mensen met diverse ''spook-rekeningen'' (dus belachelijk onduidelijke hoge bedragen icm het niet kloppen ervan) en een Klantenservice die in z'n geheel niet assisteert hierin.

En uiteraard klaagt men eerder op het net dan positieve review achterlaten, maar m.i is dus Youfone een behoorlijk risico, ondanks de zeer scherpe lage (maand) prijs...en dan zeker voor 2 jaar.

YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Tdem schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:09:
Heb op de iPhone nu MyDataManager geïnstalleerd. Zou een waarschuwing moeten geven. En ingesteld dat sommige apps geen mobiel internet meer mogen gebruiken.

Hiervoor 2x onbeperkte data-abonnementen gehad. Maar ik merk dat ik dan te veel aan het internetten ben, ook buiten de deur. Tijd voor wat dataminimalisme dus! :P
Verdraaid, dat programma heb ik ook op mijn Android. Ik gebruik het zonder alarm maar dat kan inderdaad ook nog. MyDataManager [Android] geeft redelijk accuraat de gebruikte data, verdeeld onder mobile, wifi en roaming, weer. Dubbele zekerheid!

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waterstof
Geert1976 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:15:
[...]

...en dan zeker voor 2 weken.
2 weken lijkt mij niet zo'n groot risico. :P

Ik snap wat je bedoelt 8)

Het blijven lastige keuzes, ik heb ook behoorlijk getwijfeld en de gok maar genomen gezien de erg mooie aanbieding. En ik vertrouw er ook maar op dat als het bij iedereen fout zou gaan dit bedrijf niet al 10 jaar zou bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
waterstof schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:18:
[...]

2 weken lijkt mij niet zo'n groot risico. :P

Ik snap wat je bedoelt 8)

Het blijven lastige keuzes, ik heb ook behoorlijk getwijfeld en de gok maar genomen gezien de erg mooie aanbieding. En ik vertrouw er ook maar op dat als het bij iedereen fout zou gaan dit bedrijf niet al 10 jaar zou bestaan.
haha...aangepast...thanks ;)

wist niet dat ze al 10 jaar bestonden. Ja, dat maakt het dan wel een klein stukje meer betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
Geert1976 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:15:
[...]

Klantenservice bij Youfone schijnt nagenoeg non-existant te zijn. Verder lees ik zeer veel ervaringen van mensen met diverse ''spook-rekeningen'' (dus belachelijk onduidelijke hoge bedragen icm het niet kloppen ervan) en een Klantenservice die in z'n geheel niet assisteert hierin.

En uiteraard klaagt men eerder op het net dan positieve review achterlaten, maar m.i is dus Youfone een behoorlijk risico, ondanks de zeer scherpe lage (maand) prijs...en dan zeker voor 2 weken.

YMMV
Het maakt allemaal niet zoveel uit, de klantenservices van mobiele providers worden vaak als slecht ervaren. Maar zijn zij slechter dan klantenservices van andere organisaties? Zelfs de Belastingtelefoon, met weet ik hoeveel medewerkers en na weet ik hoeveel interne opleidingen gevolgd te hebben, komt slecht in het nieuws. Mijn persoonlijke ervaringen met helpdesk medewerkers, zelfs die van de Belastingdienst en mobiele providers, zijn zeker niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 09:19
Geert1976 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:08:

En je gaat bij deze club toch wel gelijk een 2 jarig contract nemen wil je je maandprijs het laagste houden en volledig gebruik kunnen maken van de maximale korting per maand.

Ach ja, reviews. Simyo is simpelweg wat actiever op negatieve reviews en wil zich zo als premium profileren. Ja, misschien hebben ze wat meer mensen op de helpdesk zitten.
De backbone, het KPN netwerk, is bij Simyo en Youfone 100% gelijk (en in het geval van Simpel in handen van T-Mobile overigens).
Ik heb inmiddels bij vrijwel elke provider wel eens gezeten :+ en laten we wel zijn, over het algemeen bel je niet met je provider omdat de boel gewoon werkt. Maar als je dan toch belt en er is iets serieus aan de hand, dan zal je bij alle providers geduld moeten hebben, maar uiteindelijk krijg je bij alle providers er wel een compensatie voor en lossen ze het over het algemeen altijd wel netjes op.
Van wanneer dateren dat soort berichten? De laatste 2 jaar hebben ze een behoorlijke inhaalslag gemaakt.
Maar hey, dat soort verhalen lees ik ook over Tele2 waar ik zelf bij zit. Niks van te merken :P
Ondergetekende heeft bij KPN, toch wel de provider met de beste service, 1,5 maand zonder 4G/telefoon gezeten door een mislukte simwissel wat niet op te lossen leek te zijn. Uiteindelijk netjes opgelost met een prepaid sim en compensatie natuurlijk - maar mijn punt is: als shit mis gaat, dan zit je bij iedere toko met een probleem.

Ik zou in ieder geval niet in de 'compleet-val' trappen waardoor je je eigenlijk niet alleen voor 2 jaar vast zet aan Simyo's hogere prijzen, maar ook voor 2 jaar vast zet aan KPN. Wat nou als een andere aanbieder in jouw omgeving opeens veel goedkoper glasvezel aan komt bieden? Het functioneert als een lock-in.
KPN en Ziggo komen nu al 5 jaar weg met een prijsstijging op 1 juli, mede door deze lock-ins.

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 01-07-2018 12:36 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Richh schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:32:
[...]

Ach ja, reviews. Simyo is simpelweg wat actiever op negatieve reviews en wil zich zo als premium profileren. Ja, misschien hebben ze wat meer mensen op de helpdesk zitten.
De backbone, het KPN netwerk, is bij Simyo en Youfone 100% gelijk (en in het geval van Simpel in handen van T-Mobile overigens).
Ik heb inmiddels bij vrijwel elke provider wel eens gezeten :+ en laten we wel zijn, over het algemeen bel je niet met je provider omdat de boel gewoon werkt. Maar als je dan toch belt en er is iets serieus aan de hand, dan zal je bij alle providers geduld moeten hebben, maar uiteindelijk krijg je bij alle providers er wel een compensatie voor en lossen ze het over het algemeen altijd wel netjes op.

Ik zou in ieder geval niet in de 'compleet-val' trappen waardoor je je eigenlijk niet alleen voor 2 jaar vast zet aan Simyo's hogere prijzen, maar ook voor 2 jaar vast zet aan KPN. Wat nou als een andere aanbieder in jouw omgeving opeens veel goedkoper glasvezel aan komt bieden? Het functioneert als een lock-in.
KPN en Ziggo komen nu al 5 jaar weg met een prijsstijging op 1 juli, mede door deze lock-ins.
in geval van Simyo is het een 1 jarig contract (Simyo kent geen 2 jarige contracten) in tegenstelling tot het 2 jarige contract bij Youfone.

Verder met je verhaal eens, behalve het oplossen bij evt compensatie bij foutieve facturen, daar spant Youfone echt wel de kroon.

Als Youfone inderdaad al 10 jaar bestaat, zoals net eerder aangegeven, zullen ze vast wel iets goeds doen.
Lijkt me zeer sterk dat een bedrijf 10 jaar zou kunnen aanklooien met een groot percentage aan foutieve facturen.
Ik dacht zelf in eerste instantie sterk dat Youfone een vrij nieuwe speler op de markt was, ik sla daar de plank finaal mis dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 09:19
Geert1976 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:38:
[...]

in geval van Simyo is het een 1 jarig contract (Simyo kent geen 2 jarige contracten) in tegenstelling tot het 2 jarige contract bij Youfone.

Verder met je verhaal eens, behalve het oplossen bij evt compensatie bij foutieve facturen, daar spant Youfone echt wel de kroon.

Als Youfone inderdaad al 10 jaar bestaat, zoals net eerder aangegeven, zullen ze vast wel iets goeds doen.
Lijkt me zeer sterk dat een bedrijf 10 jaar zou kunnen aanklooien met een groot percentage aan foutieve facturen.
Ik dacht zelf in eerste instantie sterk dat Youfone een vrij nieuwe speler op de markt was, ik sla daar de plank finaal mis dus :X
Als er is mis is klagen mensen. En dan kan je nog afvragen wat mis is :) vakantie in Griekenland op Kos, boottochtje gemaakt en toch een 'onterechte rekening' van internet in het buitenland. Maar in de EU was het toch gratis? Nou: dikke kans dat je toestel tijdens dat boottochtje een Turkse provider heeft gevonden. Maar nee, het is natuurlijk een onterechte rekening :P
Simyo is simpelweg wat drukker op reviews.

Hoeveel mensen klagen er in dit topic?

En een maandelijks opzegbaar abo al overwogen? Waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan het dure Simyo.

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 01-07-2018 12:59 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Richh schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:48:
[...]

En een maandelijks opzegbaar abo al overwogen? Waarschijnlijk nog steeds goedkoper.
ja wellicht eens een maand abo proberen en daarna beslissen om er een 2 jarig contract van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Wel fijn dat nummerbehoud tegenwoordig zo snel gaat! Was binnen paar uur bevestigd. Vroeger allerlei gedoe met formulieren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:30
Tdem schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:54:
Wel fijn dat nummerbehoud tegenwoordig zo snel gaat! Was binnen paar uur bevestigd. Vroeger allerlei gedoe met formulieren 8)7
Klopt inderdaad! Ik kreeg binnen een paar minuten al een sms van Telfort waarin het nummerbehoud werd aangekondigd en moest beantwoorden met een bepaalde code (geloof ik)

[ Voor 7% gewijzigd door kielkiel op 03-07-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Gaat razendsnel. Nu al simkaart ontvangen, met bevestiging nummerbehoud :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
uiteindelijk ook overstag gegaan voor een 2 jarig contract bij Youfone;
onbeperkt bellen & 10Gb (+10Gb) data voor €18 p/m

Heb toch maar voor de 10Gb (+10Gb) gekozen, ik luister elke werkdag, gemiddeld 1 uur, in de trein naar Spotify en doe dit sinds kort in de geluidskwaliteit Extreem (320 kbps), was in 1ste instantie niet eens op de hoogte van de diverse geluidskwaliteit instellingen in Spotify.
Ik verwacht door Spotify (Extreem) sowieso nu ong 6 a 7 Gb data per maand kwijt te zijn.

Heb nu nog een abo voor €29 voor 400 min en 10Gb data, dus een mooie besparing en dus meer data en onb bellen met m'n nieuwe Youfone abo.

Nummberbehoud ging trouwens echt bizar snel, alles was in 10 minuten geregeld, incl een email van huidige provider over de opzegging en dus nummerbehoud .

[ Voor 30% gewijzigd door _Bailey_ op 04-07-2018 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Bij mij ook alles erg snel. Ben wel benieuwd want de genoemde datum voor nummerportering is een zondag. Voor zover ik weet gebeurt dit alleen op werkdagen dus ben wel benieuwd of ik nu een dag uit de lucht ben, of dat alles automatisch verschoven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
waterstof schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:49:
Ben wel benieuwd want de genoemde datum voor nummerportering is een zondag. Voor zover ik weet gebeurt dit alleen op werkdagen dus ben wel benieuwd of ik nu een dag uit de lucht ben, of dat alles automatisch verschoven wordt.
Nummerporteringen alleen op werkdagen? Heb je daar 'n bron van?

Ik ga op een zaterdag over, lijkt me sterk dat ik dan 2 dagen uit de lucht ben (wel lekker rustig :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
waterstof schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:49:
Bij mij ook alles erg snel. Ben wel benieuwd want de genoemde datum voor nummerportering is een zondag. Voor zover ik weet gebeurt dit alleen op werkdagen dus ben wel benieuwd of ik nu een dag uit de lucht ben, of dat alles automatisch verschoven wordt.
Ik had ook de porteringsdatum op een zondag en ging maandag rond 10 uur over. Tot dat moment was ik gewoon bereikbaar via de vorige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kassad schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:07:
[...]

Ik had ook de porteringsdatum op een zondag en ging maandag rond 10 uur over. Tot dat moment was ik gewoon bereikbaar via de vorige provider.
dus jij hield tot maandagochtend 10.00u de sim van je vorige provider in je telefoon en kon daar tot dan mee bellen, gebeld worden en data gebruiken?
Ondanks dat de portering op een zondag zou zijn?

Jouw abo bij de vorige provider liep dus af op zondag, wie betaalde dan de kosten voor die extra dag dat jij bij je vorige provider in de lucht bleef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Geert1976 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:13:
[...]

dus jij hield tot maandagochtend 10.00u de sim van je vorige provider in je telefoon en kon daar tot dan mee bellen, gebeld worden en data gebruiken?
Ondanks dat de portering op een zondag zou zijn?

Jouw abo bij de vorige provider liep dus af op zondag, wie betaalde dan de kosten voor die extra dag dat jij bij je vorige provider in de lucht bleef?
Da klopt allemaal, die kosten betaal ik uiteraard aan mijn oude provider. De factuur krijg je achteraf, dit is een van de redenen daarvoor. Ik ging overigens midden in een maand over, de oude provider heeft de bundel gewoon 1 dag later verrekend. Maar je moet dus wel rekening houden met je dataverbruik. Als de zaterdag dat jij over zou gaan ook de laatste dag van je bundel bij je oude provider is moet je er rekening mee houden dat je (waarschijnlijk) een proportioneel deel van de oude bundel voor de twee dagen erna gaat krijgen.

Voor de zekerheid wellicht ff je huidige provider vragen hoe dat zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Kassad op 04-07-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kassad schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:15:
[...]

Da klopt allemaal, die kosten betaal ik uiteraard aan mijn oude provider. De factuur krijg je achteraf, dit is een van de redenen daarvoor. Ik ging overigens midden in een maand over, de oude provider heeft de bundel gewoon 1 dag later verrekend. Maar je moet dus wel rekening houden met je dataverbruik. Als de zaterdag dat jij over zou gaan ook de laatste dag van je bundel bij je oude provider is moet je er rekening mee houden dat je (waarschijnlijk) een proportioneel deel van de oude bundel voor de twee dagen erna gaat krijgen.

Voor de zekerheid wellicht ff je huidige provider vragen hoe dat zit.
Helder! Zeer bedankt voor de duidelijke uitleg hierover.
Zal KPN eens vragen hoe en wat.

edit:
@Kassad ik heb nog eens het (digitale) contract van Youfone gelezen. Hier kwam ik dus de ingangsdatum tegen; 3 september, de eerste werkdag na 1 september ( 1 sept is eigenlijk einde huidige KPN contract)
1 september zou mijn contract aflopen bij KPN.
Ik begrijp dus dat ik tot en met 2 september gewoon m'n huidige KPN sim in mijn telefoon laat, en Youfone de boel op 3 september aansluit.

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 04-07-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Geert1976 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Helder! Zeer bedankt voor de duidelijke uitleg hierover.
Zal KPN eens vragen hoe en wat.

edit:
@Kassad ik heb nog eens het (digitale) contract van Youfone gelezen. Hier kwam ik dus de ingangsdatum tegen; 3 september, de eerste werkdag na 1 september ( 1 sept is eigenlijk einde huidige KPN contract)
1 september zou mijn contract aflopen bij KPN.
Ik begrijp dus dat ik tot en met 2 september gewoon m'n huidige KPN sim in mijn telefoon laat, en Youfone de boel op 3 september aansluit.
Zo werkte het bij mij idd, ik kwam van Tele2 af maar ik denk dat nummerporteringsprocessen gelijk zijn bij alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Mijn (telefoon)verbruik wordt niet goed (of zeg maar helemaal niet) weergegeven. Zo weet ik dus niet waar ik aan toe ben. Afgelopen dinsdag, vroeg in de middag 15 tot 20 min gebeld. Nu, vrijdagochtend staat het verbruik van mijn bel bundel nog steeds op nul (volgens YouFone heb ik dus niet gebeld). Ik heb dit gistermiddag gemeld bij Youfone maar het antwoord sloeg nergens op. Moet ik nu "blij" zijn met Youfone dat ik blijkbaar voor niks kan bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
Youfone nu een kleine twee weken getest (regio Zuid Limburg) naast mijn T-Mobile sim.

Dekking:
Qua buitendekking is er weinig verschil tussen KPN en T-Mobile. Ik rijd wekelijks door diverse steden en dorpen en al met al scheelt het niet zo veel. Soms wint KPN, soms T-Mobile.

Qua binnendekking is het toch iets anders. Met KPN heb ik minder binnendekking dan T-Mobile. Voornamelijk bij gebouwen die goed geïsoleerd zijn of wat dieper liggen (binnenspeeltuin in een kelder) steekt TM met kop en schouder erboven uit.

Snelheid:
Qua snelheid ben ik zo klaar. Daar wint T-Mobile met overmacht. Met KPN heb ik als gemiddelde een 20Mbps download en 10 a 15Mbps. Soms iets meer, vaak ook veel minder. Ook beduidend minder 4G+ dan bij T-Mobile.
Ik maak verbinding op de telefoon via Windscribe VPN. waarbij ik via T-Mobile vaak tegen of over de 100Mbps haal en 40-60Mbps upload.

Prijs:
Qua prijs wint Youfone dan weer. Bij T-Mobile heb ik nu een SS&SB abonnement (100min/20Gb) voor €20,-. Dit is inclusief extra (personeels)korting van €5,- (deze vervalt ook). Wanneer ik ga verlengen in oktober, zal dit abonnement niet meer beschikbaar zijn en zal ik dus automatisch voor de Onbeperkt bundel moeten gaan (ik verbruik tussen de 15 en 20Gb / maand) en betaal dan €35/maand (ik ben alleenstaand en dus maar 1 abbo op adres).

Bij Youfone betaal ik, wanneer ik nu zou afsluiten voor 2 jaar, slechts €18,-. Dan heb ik 20Gb met onbeperkt bellen.

Conclusie:
Het wordt een lastige keuze voor me. Ga ik voor betere indoordekking met hogere snelheden voor dubbel zoveel geld, of accepteer ik een lage snelheid met iets minder indoordekking voor 50% van de TM prijs. Gelukkig heb ik nog even de tijd en hopelijk komt Simpel nog met een minimale 15 a 20Gb bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Dat klinkt leuk, een betere indoordekking en meer snelheid. Maar hoe slecht is de indoordekking van youfone? Is er een streepje minder maar is er nog prima mee te bellen (overigens zeggen streepjes maar bar weinig over het bereik)? En de snelheid? Heb je die echt nodig? Of is de snelheid die je met youfone hebt ook prima mee te werken?

Hoe werkbaar de één in de praktijk is ten opzichte van ander is denk ik voor de meeste mensen het meeste van toepassing dan de daadwerkelijke cijfers. Misschien ook iets om mee te nemen in de overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De prestaties verwschillen ook sterk per toestel. Ben recent van een Nokia 8 overgestapt naar een Samsung S9 plus. Die laatste presteert een stuk minder als het om dekking gaat en ziet veel vaker het 4G netwerk net. Toch is het netwerk hetzelfde.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ankona schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:15:
De prestaties verwschillen ook sterk per toestel. Ben recent van een Nokia 8 overgestapt naar een Samsung S9 plus. Die laatste presteert een stuk minder als het om dekking gaat en ziet veel vaker het 4G netwerk net. Toch is het netwerk hetzelfde.
En toch vraag me af hoe je een toestel kan kopen op basis van de sterkte van het signaal. Echte test zijn er veel al niet en bij de specs zul je zo ook niet echt vinden dan alleen de cat etc..

Er was ooit eens een test met een BlackBerry, weet helaas niet meer welke,maar die indoor dekking was gewoon zo goed dat was niet normaal.
Denk dat het bij gewone telefoons niet veel van elkaar verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Incognitum schreef op maandag 9 juli 2018 @ 04:22:
Youfone nu een kleine twee weken getest (regio Zuid Limburg) naast mijn T-Mobile sim.

Dekking:
Qua buitendekking is er weinig verschil tussen KPN en T-Mobile. Ik rijd wekelijks door diverse steden en dorpen en al met al scheelt het niet zo veel. Soms wint KPN, soms T-Mobile.

Qua binnendekking is het toch iets anders. Met KPN heb ik minder binnendekking dan T-Mobile. Voornamelijk bij gebouwen die goed geïsoleerd zijn of wat dieper liggen (binnenspeeltuin in een kelder) steekt TM met kop en schouder erboven uit.

Snelheid:
Qua snelheid ben ik zo klaar. Daar wint T-Mobile met overmacht. Met KPN heb ik als gemiddelde een 20Mbps download en 10 a 15Mbps. Soms iets meer, vaak ook veel minder. Ook beduidend minder 4G+ dan bij T-Mobile.
Ik maak verbinding op de telefoon via Windscribe VPN. waarbij ik via T-Mobile vaak tegen of over de 100Mbps haal en 40-60Mbps upload.

Prijs:
Qua prijs wint Youfone dan weer. Bij T-Mobile heb ik nu een SS&SB abonnement (100min/20Gb) voor €20,-. Dit is inclusief extra (personeels)korting van €5,- (deze vervalt ook). Wanneer ik ga verlengen in oktober, zal dit abonnement niet meer beschikbaar zijn en zal ik dus automatisch voor de Onbeperkt bundel moeten gaan (ik verbruik tussen de 15 en 20Gb / maand) en betaal dan €35/maand (ik ben alleenstaand en dus maar 1 abbo op adres).

Bij Youfone betaal ik, wanneer ik nu zou afsluiten voor 2 jaar, slechts €18,-. Dan heb ik 20Gb met onbeperkt bellen.

Conclusie:
Het wordt een lastige keuze voor me. Ga ik voor betere indoordekking met hogere snelheden voor dubbel zoveel geld, of accepteer ik een lage snelheid met iets minder indoordekking voor 50% van de TM prijs. Gelukkig heb ik nog even de tijd en hopelijk komt Simpel nog met een minimale 15 a 20Gb bundel.
Vraagje, hoe groot is dat verschil nu werkelijk in praktijk? Download je torrents? Lijkt me van niet maar voor streamen is alles boven de 5 a 10mbps al zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09

Dekking:

Snelheid:

Prijs:

Conclusie:
Grappig, want hier is T-Mobile indoor een stuk slechter qua bereik. Waar ik met KPN dan 3 streepjes 4G+ heb, geeft T-Mobile vrijwel niks, niet één streepje. In dit geval hangen de antennes allemaal in dezelfde mast, dus echt heel veel verschil zou het niet moeten uitmaken. Gelukkig is de T-Mobile simkaart van de baas :+

Als ik door de provincie heen toer, dan maakt de dekking weinig verschil meer uit. Maar heb deze T-Mobile simkaart net 1 week actief, dus ga na mijn vakantie die dekking maar eens testen.

Let ook op dat T-Mobile vrijwel overal 4G+ aanbiedt en KPN niet. Daar zit dus ook veel verschil tussen. Kan zomaar zijn dat je dan op een 4G800 mast zit met maximaal 75Mb download.

Simpel knijpt de verbinding ook af tot 75Mb down en 10Mb up. Ik neem dat wel mee in de overweging, mocht ik gaan overstappen. Nu upload ik via 4G bij KPN makkelijk met 6,5MB/s, (+-50Mbit) en da's wel fijn als ik een bestandje van 100MB verstuur, binnen 20 seconden klaar.

Ik blijf dus nog even bij KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb reeds ook 2 weken youfone en heb het volgende achterhaald:
Youfone heeft toch een geknepen (of hoe je het dan maar wilt noemen) KPN netwerk.

Ik heb met Youfone op plekken totaal geen bereik waarmee ik dat met Telfort (ook KPN) wel heb (meerdere streepjes). Helaas is youfone dus kwalitatief echt minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Jarco1984 op 10-07-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nogmaals streepjes moet je niet blind op staren. Dat zegt lang niet alles over het bereik.
Vandaag in Rotterdam tijdens het rijden (werd gereden) een speedtest gedaan. Ik kwam op 70+ Mbps uit. Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
l3art schreef op maandag 9 juli 2018 @ 06:16:
Dat klinkt leuk, een betere indoordekking en meer snelheid. Maar hoe slecht is de indoordekking van youfone? Is er een streepje minder maar is er nog prima mee te bellen (overigens zeggen streepjes maar bar weinig over het bereik)? En de snelheid? Heb je die echt nodig? Of is de snelheid die je met youfone hebt ook prima mee te werken?
Indoor slaat KPN hier in het zuiden nog vaak de plank mis. Waar ik met TM nogal vaker 1 a 2 streepjes heb, is er bij KPN niks. Bijvoorbeeld 'Darteldome Kerkrade'; TM ontvangst, KPN nul. In de lift op het werk; TM genoeg, KPN nul. Terwijl beiden masten in de buurt staan. Allemaal niet spannend, maar het zegt wel iets.

Betreft de snelheid, tja is het nodig? Qua surfen en streamen merk ik weinig. Echter heb ik een kleine in de auto regelmatig die Netflix streamt. Er zijn stukken (zelfs snelwegen) waar KPN niet boven de 6 a 7 Mbps uitkomt. Dat wordt dan krap icm mijn eigen Youtube-stream via de autoradio.
Hoe werkbaar de één in de praktijk is ten opzichte van ander is denk ik voor de meeste mensen het meeste van toepassing dan de daadwerkelijke cijfers. Misschien ook iets om mee te nemen in de overweging.
Youfone zal voor mij alleen prima werkbaar zijn (en een stuk goedkoper) echter ben ik bang toch de snelheid te missen van TM (ook ivm het uploaden van foto's en video's onderweg). Ik heb nog even de tijd, wellicht komt TM nog met een goed voorstel (wat ik betwijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
dutchnltweaker schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:59:
[...]

Vraagje, hoe groot is dat verschil nu werkelijk in praktijk? Download je torrents? Lijkt me van niet maar voor streamen is alles boven de 5 a 10mbps al zeer goed.
Zoals ik al aangaf, de snelheid moet ik vaak verdelen over Youtube en Netflix, dan is 5 a 10Mbps wel erg krap. Tevens upload ik foto's en video's onderweg naar de cloud. Ook dronebeelden. Ik download geen torrents, zit wel soms voor het werk in een hotel in Bilthoven waar de TM snelheid rond de 5 a 10 Mbps zit. Netflix stream is daar zeer moeizaam (lage kwaliteit, schakelt niet over naar HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:09

servies

Veni Vidi Servici

krakendmodem schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Grappig, want hier is T-Mobile indoor een stuk slechter qua bereik. Waar ik met KPN dan 3 streepjes 4G+ heb, geeft T-Mobile vrijwel niks, niet één streepje. In dit geval hangen de antennes allemaal in dezelfde mast, dus echt heel veel verschil zou het niet moeten uitmaken. Gelukkig is de T-Mobile simkaart van de baas :+
Idd, ik ben niet anders gewend dat binnenshuis met T-Mobile netwerk betekent dat er geen tot nauwelijks ontvangst is i.t.t KPN en Vodafone netwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
servies schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Idd, ik ben niet anders gewend dat binnenshuis met T-Mobile netwerk betekent dat er geen tot nauwelijks ontvangst is i.t.t KPN en Vodafone netwerken...
Nou het ontvangst is thuis wat minder. Kan ook wel eens aan het toestel liggen.

Buiten is de dekking vergelijkbaar is het verschil in dekking amper te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grmbl. Vandaag is mijn kpn abonnement stopgezet, volgens plan op de 15e. Dus, nieuwe simkaart van youfone erin, maar helaas, geen contact. Youfone is vandaag niet te bereiken. Zou het morgen goed komen, denken jullie? Heb nu dus geen contact met Youfone via de simkaart. Overigens ook nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
koelkast schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:27:
Grmbl. Vandaag is mijn kpn abonnement stopgezet, volgens plan op de 15e. Dus, nieuwe simkaart van youfone erin, maar helaas, geen contact. Youfone is vandaag niet te bereiken. Zou het morgen goed komen, denken jullie? Heb nu dus geen contact met Youfone via de simkaart. Overigens ook nummerbehoud.
Staat er in je contact ook niet dat het morgen pas ingaat bij youfone.
Ik meen me iets te herinneren (ergens ook wel gek aangzien het toch allemaal geautomatiseerd moet zijn lijkt me) maar dat ze altijd pas op een maandag of een andere door de weekse dag) abonnementen in laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
l3art schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Staat er in je contact ook niet dat het morgen pas ingaat bij youfone.
Ik meen me iets te herinneren (ergens ook wel gek aangzien het toch allemaal geautomatiseerd moet zijn lijkt me) maar dat ze altijd pas op een maandag of een andere door de weekse dag) abonnementen in laten gaan.
Nee, bij mijn gegevens in my youfone en op het contract staat vandaag, 15 juli. Toch raar, als ze het niet in het weekend doen, dat dan toch een zondag als overstapdatum staat. Nu is kpn al afgesloten, maar morgen blijkbaar pas youfone. Je zou toch denken dat dat beter op elkaar afgestemd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
koelkast schreef op zondag 15 juli 2018 @ 16:24:
[...]

Nee, bij mijn gegevens in my youfone en op het contract staat vandaag, 15 juli. Toch raar, als ze het niet in het weekend doen, dat dan toch een zondag als overstapdatum staat. Nu is kpn al afgesloten, maar morgen blijkbaar pas youfone. Je zou toch denken dat dat beter op elkaar afgestemd zou zijn.
Ik ga via nummerbehoud van T-Mobile naar Youfone. Mijn huidige T-Mobile abonnement loopt officieel af per 20 oktober 2018 [zaterdag]. Beiden, T-Mobile en Youfone hebben gemeld dat mijn nummer op 22 oktober 2018 wordt overgezet. Youfone gaf aan dat deze overgang nooit in het weekend plaats vindt terwijl T-Mobile aangaf dat ik er rekening mee moet houden dat ik een maand extra moet betalen / voorschieten en zij de twee dagen extra daar later mee gaan verrekenen. Beide providers zijn in mijn geval erg duidelijk, zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
koelkast schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:27:
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik ga over twee weken over. Ook op een zondag volgens contract.

(ps. Kon jij ergens vinden wanneer je KPN zou eindigen?)

[ Voor 6% gewijzigd door waterstof op 15-07-2018 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
waterstof schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:44:
[...]

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik ga over twee weken over. Ook op een zondag volgens contract.

(ps. Kon jij ergens vinden wanneer je KPN zou eindigen?)
Ja, ik heb een mail van KPN gehad dat mijn abonnement op 15/7 zou eindigen, vandaag dus. Dat is dus ook netjes gebeurd. Wel erg raar dat beide partijen weten dat een nummerportering niet op zondag plaats kan vinden, en dat KPN dus blijkbaar toch afsluit op zo'n dag.

Update: na een herstart van mijn toestel toch ineens wél de simkaart geregistreerd bij Youfone. Blijkbaar doen ze het nu wel op zondag.

[ Voor 11% gewijzigd door koelkast op 15-07-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Aangezien het bij mijn pa helemaal mis is gegaan met Simpel kijkt hij naar Youfone.

Hoe is het in het buitenland met Youfone. 4G of 3G snelheid in bv Italie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:45:
Aangezien het bij mijn pa helemaal mis is gegaan met Simpel kijkt hij naar Youfone.

Hoe is het in het buitenland met Youfone. 4G of 3G snelheid in bv Italie?
Wat is er mis gegaan dan?
4G in Duitsland en Zwitserland was op zich prima. Als kan ik over Duitsland niet heel veel zeggen aangezien ik daar alleen op de snelweg heb gezeten. In Duitsland zijn er dan ook stukken waar nauwelijks bereik is.

Even wat anders. M'n vrouw had niet door dat ze al dagen op de mobiele data zat ipv de wifi... Gevolg, ze is nu ruim 400mb over de 5gb heen. Damn wat zijn dat dure mb's! Iets meer dan 40 euro buiten de bundel. Mobiele data staat nu uit de komende twee weken. Ze heeft nu ook meteen maar een datapalfond in de telefoon ingesteld... Toch wel jammer dat youfone niet standaard een waarschuwing geeft. Volgens mij doen bijna alle providers dat wel, zelfs Simpel dat nog iets goedkoper is. Maar goed, hopelijk heeft ze haar lesje geleerd en let ze voortaan beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

l3art schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:27:
[...]

Wat is er mis gegaan dan?
4G in Duitsland en Zwitserland was op zich prima. Als kan ik over Duitsland niet heel veel zeggen aangezien ik daar alleen op de snelweg heb gezeten. In Duitsland zijn er dan ook stukken waar nauwelijks bereik is.

Even wat anders. M'n vrouw had niet door dat ze al dagen op de mobiele data zat ipv de wifi... Gevolg, ze is nu ruim 400mb over de 5gb heen. Damn wat zijn dat dure mb's! Iets meer dan 40 euro buiten de bundel. Mobiele data staat nu uit de komende twee weken. Ze heeft nu ook meteen maar een datapalfond in de telefoon ingesteld... Toch wel jammer dat youfone niet standaard een waarschuwing geeft. Volgens mij doen bijna alle providers dat wel, zelfs Simpel dat nog iets goedkoper is. Maar goed, hopelijk heeft ze haar lesje geleerd en let ze voortaan beter op.
Zie mijn topic: Simpel nummerbehoud, 11 dagen onbereikbaar gevolg

En ging ook in buitenland allemaal keurig uit NL bundel? Perfect dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:43:
[...]

Zie mijn topic: Simpel nummerbehoud, 11 dagen onbereikbaar gevolg

En ging ook in buitenland allemaal keurig uit NL bundel? Perfect dus?
Er staat niks aangegeven dat er iets buiten m'n bundel valt dus ik neem aan van niet. Zou ook gek zijn aangezien data binnen Europa bij elke provider onder de standaard data bundel moet vallen. Extremen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 21:43
Wow 10GB voor 10e. Das niet gek. Ik was tot recent wifi hopper, dus ik negeerde alle telecom reclames. Nu heb ik wel weer regelmatig op straat internet nodig.

Het enige minpuntje van de huidige actie is dat alle prijzen zo dicht bij elkaar liggen. Voor €8.50 heb je 4GB en 100 min/sms, en dan 4 kleine stapjes hoger heb je 10GB en onb min/sms voor €12. Dan voel ik me toch soort van genaaid als ik niet het grootste pakket neem. XD

[ Voor 4% gewijzigd door eagl0r op 22-07-2018 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
eagl0r schreef op zondag 22 juli 2018 @ 01:45:
Wow 10GB voor 10e. Das niet gek. Ik was tot recent wifi hopper, dus ik negeerde alle telecom reclames. Nu heb ik wel weer regelmatig op straat internet nodig.

Het enige minpuntje van de huidige actie is dat alle prijzen zo dicht bij elkaar liggen. Voor €8.50 heb je 4GB en 100 min/sms, en dan 4 kleine stapjes hoger heb je 10GB en onb min/sms voor €12. Dan voel ik me toch soort van genaaid als ik niet het grootste pakket neem. XD
Ja, dat gevoel had ik ook. Nu bij T-Mobile 20Gb + 120 voor € 20. Per eind oktober naar Youfone en gekozen voor 10 + 10 Gb + 300 voor € 16. Eigenlijk heb ik door veranderde omstandigheden inmiddels genoeg aan 10Gb maar voor die € 5 extra..... Dus niet omdat het moet maar omdat het kan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 12:07
Blijft toch een lastige keuze dit.. ik had mezelf voorgenomen om mij vandaag de dag niet meer te laten strikken voor meerjarige contracten en nu komt Youfone opeens met deze deal op de proppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
koelkast schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:31:

Update: na een herstart van mijn toestel toch ineens wél de simkaart geregistreerd bij Youfone. Blijkbaar doen ze het nu wel op zondag.
Sinds vanochtend een uur of 10 geen verbinding meer met de oude provider en dus simkaart verwisseld. Helaas nog niet geactiveerd bij Youfone. Ben benieuwd of in de loop van de dag ik daadwerkelijk Youfone kan gebruiken. Zo nu en dan start ik de telefoon opnieuw op. (Hetzelfde bij mijn vrouw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 12:03
FooBarz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:41:
Blijft toch een lastige keuze dit.. ik had mezelf voorgenomen om mij vandaag de dag niet meer te laten strikken voor meerjarige contracten en nu komt Youfone opeens met deze deal op de proppen :')
Je post is al een weekje geleden, maar ik zou het niet doen.
Ik had de keuze ook bijna 2 jaar terug. De prijzen voor mobiel internet leken te blijven stijgen, dus mooi afgesloten voor 2 jaar, en een paar maanden later kwamen steeds meer acties. Dubbele data als wat ik had voor dezelfde prijs, lagere prijzen voor meer data, enzovoorts.
Maar ja, dan zit je nog 20 maanden aan je abo vast. Die 2 euro per maand korting ben je snel kwijt als je zulke prijzen niet kan meepakken maar nog vast zit...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
waterstof schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Sinds vanochtend een uur of 10 geen verbinding meer met de oude provider en dus simkaart verwisseld. Helaas nog niet geactiveerd bij Youfone. Ben benieuwd of in de loop van de dag ik daadwerkelijk Youfone kan gebruiken. Zo nu en dan start ik de telefoon opnieuw op. (Hetzelfde bij mijn vrouw.)
En we zijn online! :) (Iets na 13u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 13:24
waterstof schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem met 3 simkaarten, helaas was dit niet afgesproken. Conclusie nummerbehoud verloopt waardeloos bij Youfone. Ben nu al 3 dagen op 3 nummers onbereikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Karizma schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem met 3 simkaarten, helaas was dit niet afgesproken. Conclusie nummerbehoud verloopt waardeloos bij Youfone. Ben nu al 3 dagen op 3 nummers onbereikbaar :P
Dat wil ik nou niet zeggen. Het had 3 uur sneller gekund, maar 3 uur niet bereikbaar is te overleven. Voor jou natuurlijk vervelend dat je onbereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
[...]

En wat zegt youfone hierover, ik neem aan dat je ze op dag 1 gebeld hebt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
gielie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:06:
[...]

En wat zegt youfone hierover, ik neem aan dat je ze op dag 1 gebeld hebt.
In het weekend is de klantenservice gesloten, ook zoiets, maargoed het is mijn keuze om voor een budgetboer te gaan. Vandaag een mailtje gedaan, aangezien ik niet kan bellen. Inmiddels werkt het wel nu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

TFHfony

Professional Weirdo

Yep, het nummerbehoud was bij mijn overstap ook slecht geregeld en heb zelf toen met tele2 contact op moeten nemen om het goed geregeld te krijgen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:30
[...]

Je bedoelt eigenlijk te zeggen jouw nummerbehoud verloopt niet goed ;-) Mijn nummerbehoud, was in uurtje gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij het aanzetten van het dataplafond vervalt de bundelkorting toch niet? #dubbelcheck

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Laatst online: 21:24
degroot schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:26:
Bij het aanzetten van het dataplafond vervalt de bundelkorting toch niet? #dubbelcheck
Nee hoor, er vervalt niets, de kosten zijn alleen 0,50 per maand.
Zie ook https://www.youfone.nl/optie/dataplafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:41
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar youfone, maar ik lees veel over dat de youfone-app slecht is. Was zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:29
De app is heel erg basic en je kan niet heel veel zaken regelen, maar het voldoet. Wat ik zelf jammer vind is dat het verbruik soms niet helemaal up to date is. Er kan een vertraging van (bijna) een dag in zitten. Om verrassingen te voorkomen hou ik daarom mijn verbruik in de gaten met de ingebouwde Android gegevensgebruik teller. Zo werkt het goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Yunghui schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:37:
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar youfone, maar ik lees veel over dat de youfone-app slecht is. Was zijn jullie ervaringen?
De app is paar dagen geleden geupdatet, en ziet er nu een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yunghui schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:37:
Waar verwacht je de app voor nodig te hebben dan? Welke features heb je nodig?

Het enige dat ik de app voor zou gebruiken is toch vooral het controleren hoeveel data ik nog heb, maar daar blijkt de registratie van Android meer dan voldoende accuraat. En de rest kan gewoon via de site van Youfone. Dus dan heb ik liever weer een app minder op m'n telefoon :)

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 04-08-2018 12:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:19
In oktober ga ik ook over naar Youfone. Zojuist een maandelijks opzegbaar abonnement afgesloten voor 10 gb en 100 min/sms voor 16 euro. Als het bevalt en er zijn nog goede deals in de toekomst dan ga ik eens kijken voor een 2 jarig abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
De download snelheid met 4g op Kreta.
Top lag ergens rond de 140

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uejEKTJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
l3art schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:38:
De download snelheid met 4g op Kreta.
Top lag ergens rond de 140

[afbeelding]
Grappig. Snelheden in het buitenland liggen vele malen hoger dan in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Incognitum schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Grappig. Snelheden in het buitenland liggen vele malen hoger dan in eigen land.
Wat haal je in Nederland dan? Ik ben niet ontevreden over de snelheid van het KPN netwerk. En volgens mij knijpt Youfone in Nederland ook niet.

Nadeel wat KPN's netwerk nog heeft is dat er ook veel locaties zijn met maximaal 75Mb. Dat kan de snelheid dan wel drukken. Ik haal gemiddeld gezien wel over de 100Mb down, met uitschieters naar 150Mb/s. De meeste extreme gevallen boven de 230Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
@krakendmodem

Dekking:

Snelheid:

Prijs:

Conclusie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 11:32
Op de laatste dag nog de trekker overgehaald wat betreft die actie van YouFone. Scheelt de helft t.o.v. mijn huidige abo. Nu maar hopen dat alles kwalitatief goed (genoeg) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier in Friesland andere ervaringen. Indoor is T-Mobile op de plaatsen waar ik geregeld kom in heel Friesland toch wat minder dan KPN. Snelheid ook. Ik Zit wel meer op het platteland dan in de grotere kernen. Op het platteland heeft KPN hier nog wel betere dekking. Vaak gewoon 4G+, en anders wat 4G wat nog steeds met 40Mbit gaat.

Mijn werktelefoon met T-Mobile had duidelijk minder ontvangst. Snelheid viel hier ook tegen.

Ik kan natuurlijk nooit overal in de provincie zijn, maar op de plaatsen waar ik kwam had KPN het weer beter voor elkaar.

T-Mobile wint het wel dik in de steden :P. Daar haal ik met KPN maar 150, T-Mobile gaat dik over de 200 zonder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:28
Op zich zijn alle vier gezinsleden tevreden over hun 10G abonnement voor € 10 pp per maand (zonder bellen want dat gaat al jaren via de MobileVoIP app).

Ook over de klantenservice zijn we ruim tevreden, al heeft de bereikbaarheid soms lange wachttijden. Die heb ik al een keer of acht gebeld.
Maar eenmaal contact, dan werd een en ander goed afgehandeld. Zo kregen we 2x kosteloos een vervangende simkaart nadat deze door onhandig manouvreren in het ongerede was geraakt (dit was binnen twee weken na ontvangst van de simkaarten).
Ook over de verbinding niets te klagen, die is in het buitenland vaak sneller dan in Nederland.

Dat afronden op 100 kb waar hier veel over wordt gesproken boeit me minder, dat is gerommel in de marge, zeker op een bundel met 10G.

Wel viel me laatst op dat de MB's die zijn verbruikt in de laatste uren van maand 1 werden geboekt als eerste MB's van de nieuwe maand.
Laat mijn zoon die nieuwe maand juist daardoor buiten zijn bundel zijn gegaan (in maand 1 had hij nog voldoende beschikbaar), extra kosten bijna € 10.
Heeft iemand iets dergelijks al eens bij de hand gehad? En hoe is dat opgelost?
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.