Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Hmm heb nu twee keer terug gekregen dat iemand me gebeld had, maar dat ik niet bereikbaar zou zijn en dat er ook geen voicemail bericht ingesproken kon worden. Maar ik heb nooit een gemiste oproep gehad en de voicemail staat gewoon aan. Wanneer mijn vrouw mij belt om te testen, dan komt deze gewoon door.

Ik weet niet goed of dit een youfone ding is, of iets anders. Nummer gecontoleerd en dat klopte gewoon. De eerste keer was tijdens de vakantie, en nu gisteren met een winkel in Nederland die mij had proberen te bellen. Vreemd, maar wel iets om in de gaten te houden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Nog geen last van gehad. In mijn ervaring heb ik hetzelfde bereik en bellen gaat net zo goed als toen ik nog bij KPN zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

l3art schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:36:
Hmm heb nu twee keer terug gekregen dat iemand me gebeld had, maar dat ik niet bereikbaar zou zijn en dat er ook geen voicemail bericht ingesproken kon worden. Maar ik heb nooit een gemiste oproep gehad en de voicemail staat gewoon aan. Wanneer mijn vrouw mij belt om te testen, dan komt deze gewoon door.

Ik weet niet goed of dit een youfone ding is, of iets anders. Nummer gecontoleerd en dat klopte gewoon. De eerste keer was tijdens de vakantie, en nu gisteren met een winkel in Nederland die mij had proberen te bellen. Vreemd, maar wel iets om in de gaten te houden.
In het verleden wel last van gehad: Stond er ineens eens melding van een gemist telefoontje op mijn scherm, zonder dat het ding over was gegaan. Ik heb dit altijd aan mijn toestel (Nexus 5x) toegeschreven, zeker omdat het probleem ook weg was nadat ik deze voor een Moto G6+ heb vervangen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TFHfony schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:21:
[...]

In het verleden wel last van gehad: Stond er ineens eens melding van een gemist telefoontje op mijn scherm, zonder dat het ding over was gegaan. Ik heb dit altijd aan mijn toestel (Nexus 5x) toegeschreven, zeker omdat het probleem ook weg was nadat ik deze voor een Moto G6+ heb vervangen.
Ik krijg dus helemaal geen melding. Geen gemiste oproep, mensen die bellen krijgen geen voicemail... Vreemd.

Dat wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad met verschillende toestellen. Net alsof je op dat moment even kort geen bereik hebt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:02
Twijfel erg nu. Heb een maandelijks opzegbaar abo en de tarieven voor 2 jaar zijn wel heel aantrekkelijk. En zeer tevreden over snelheid en bereik

Lastig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 24-08-2018 09:39 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 21:28
Erik1805 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:38:
Twijfel erg nu. Heb een maandelijks opzegbaar abo en de tarieven voor 2 jaar zijn wel heel aantrekkelijk. En zeer tevreden over snelheid en bereik

Daar ben ik altijd niet zo happig op, in 2 jaar kan er heel wat veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klein waarschuwing voor mensen die nu een oud (3g) maandabonnement hebben en overstappen naar een 2-jarig abonnement: de verbinding zal automatisch worden omgezet naar 4G. Dit kan betekenen dat het bereik in je thuissituatie verandert. Bij mij was dit ook het geval, in negatieve zin (van goede ontvangst naar slechte ontvangst).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
wcduck schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:18:
Klein waarschuwing voor mensen die nu een oud (3g) maandabonnement hebben en overstappen naar een 2-jarig abonnement: de verbinding zal automatisch worden omgezet naar 4G. Dit kan betekenen dat het bereik in je thuissituatie verandert. Bij mij was dit ook het geval, in negatieve zin (van goede ontvangst naar slechte ontvangst).
Die mag je mij eens uitleggen. Wat wordt er slechter dan? Je bent ervan op de hoogte dat de 'streepjes/balkjes' van je ontvangst bij 4G niks zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Incognitum schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Die mag je mij eens uitleggen. Wat wordt er slechter dan? Je bent ervan op de hoogte dat de 'streepjes/balkjes' van je ontvangst bij 4G niks zeggen?
Ja, ik ben daarvan op de hoogte. Ik kan het mis hebben, maar wat er bij mijn overstap gebeurde was dat ik van een goed bereik naar regelmatig geen bereik ging in mijn huis. Daarnaast treedt wanneer ik thuis ben een enorme battery drain op van de telefoon, welke precies samenvalt met de tijden van het slechte bereik (te achterhalen met Gsam Battery monitor). Ik vermoed dat dit van de overgang van 3g naar 4g te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Nu online
wcduck schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:31:
[...]

Ja, ik ben daarvan op de hoogte. Ik kan het mis hebben, maar wat er bij mijn overstap gebeurde was dat ik van een goed bereik naar regelmatig geen bereik ging in mijn huis. Daarnaast treedt wanneer ik thuis ben een enorme battery drain op van de telefoon, welke precies samenvalt met de tijden van het slechte bereik (te achterhalen met Gsam Battery monitor). Ik vermoed dat dit van de overgang van 3g naar 4g te maken heeft.
Op welke postcode woon je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@wcduck Je kunt, in ieder geval in Android, opgeven met wat voor netwerk je wilt verbinden. Bij Settings > SIM & network settings kun je je Preferred network type selecteren. Daar kun je hem limiteren tot 3G. Zo kun je meten of je stelling klopt, dat het op 3G sneller/beter werkt dan op 4G.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:44:
@wcduck Je kunt, in ieder geval in Android, opgeven met wat voor netwerk je wilt verbinden. Bij Settings > SIM & network settings kun je je Preferred network type selecteren. Daar kun je hem limiteren tot 3G. Zo kun je meten of je stelling klopt, dat het op 3G sneller/beter werkt dan op 4G.
Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 21:18
MacorgaZ schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Je post is al een weekje geleden, maar ik zou het niet doen.
Ik had de keuze ook bijna 2 jaar terug. De prijzen voor mobiel internet leken te blijven stijgen, dus mooi afgesloten voor 2 jaar, en een paar maanden later kwamen steeds meer acties. Dubbele data als wat ik had voor dezelfde prijs, lagere prijzen voor meer data, enzovoorts.
Maar ja, dan zit je nog 20 maanden aan je abo vast. Die 2 euro per maand korting ben je snel kwijt als je zulke prijzen niet kan meepakken maar nog vast zit...
Ik kwam inderdaad zelf ook tot deze conclusie en heb het daarom ook maar niet gedaan, achteraf gezien blij toe aangezien ze vrijwel direct de actie "verlengde" en deze keer wél met dubbele data aankwamen voor maand abonnementen 8)7

Enfin, actie loopt dus nu weer ten einde. Ik wil graag klant worden maar ben nog een beetje in dubio over het aantal belminuten wat ik erbij neem. Ik ben niet zo'n beller en heb ook mijn facturen van het afgelopen jaar erbij gepakt en kwam eigenlijk nooit boven de 100 minuten in een maand uit, dus dat zou voor nu de meest logische keuze zijn voor mij.

Nu bestaat er een kans dat dat misschien in de toekomst wel wijzigt, dus dan zou ik later eventueel kunnen upgraden naar een abonnement met 300 minuten of onbeperkt. Als ik echter de actievoorwaarden erbij pak staat er duidelijk in dat bij het wijziging van het abonnement de bundelkorting vervalt. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee? Ik zou namelijk niet willen terugvallen op een lagere databundel alleen om mijn belminuten te upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Op het moment dat je je abonnement aanpast vervalt idd de "bundel korting". Maar, dan zijn er weer andere bundel kortingen en tarieven waardoor je er eigenlijk nooit slechter van wordt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
In de app kan je je abonnement aanpassen. Ik neem aan dat je daar eerst een overzicht te zien krijgt van het nieuwe maand bedrag alvorens je het gewijzigde abonnement bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Meer mensen bij wie het verbruik niet is gereset? Nieuwe maand is begonnen maar de tellers zijn niet op 0 gegaan. Zowel gecheckt via de app als via de browser in my youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
BertusG schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:22:
Meer mensen bij wie het verbruik niet is gereset? Nieuwe maand is begonnen maar de tellers zijn niet op 0 gegaan. Zowel gecheckt via de app als via de browser in my youfone.
Ja, zie het ook op Twitter voorbij komen. Vast een kleine storing met bijwerken van de gegevens in MyYoufone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
waterstof schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:35:
[...]

Ja, zie het ook op Twitter voorbij komen. Vast een kleine storing met bijwerken van de gegevens in MyYoufone.
Thanks, dan ga ik er vanuit dat het vanzelf wordt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Bij mij staat alles nu wel netjes op 0, maar mijn verlenging is ook wel vandaag ingegaan. Misschien dat dat een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
cordonbleu schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:39:
Bij mij staat alles nu wel netjes op 0, maar mijn verlenging is ook wel vandaag ingegaan. Misschien dat dat een verschil maakt.
Hier staat inmiddels ook alles netjes weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ook hier waren de tellers blijven hangen.

Inmiddels alles weer netjes op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zonet uit de lucht gegaan bij KPN, dus sim van Youfone in mijn iPhone gestopt, uiteraard nog ''geen service''.

Hoe lang duurde het bij jullie alvorens je sims daadwerkelijk geactiveerd werd en dus kon bellen/gebeld worden en online kon?

edit:

heeft uiteindelijk 1,5 uur geduurd voordat ik met mijn Youfone sim weer online was (geactiveerd) _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 03-09-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:06:
Op het moment dat je je abonnement aanpast vervalt idd de "bundel korting". Maar, dan zijn er weer andere bundel kortingen en tarieven waardoor je er eigenlijk nooit slechter van wordt.
Volgens de klantenservice vervalt de korting als je tussentijds wijzigt en betaal je de tarieven zonder korting.
Bijv. 300min+6GB zou je nu 13,50 euro inclusief korting kosten. Al ik wijzig naar dat abonnement, zou ik naar 5+11= 16 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Jimster schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:49:
[...]

Volgens de klantenservice vervalt de korting als je tussentijds wijzigt en betaal je de tarieven zonder korting.
Bijv. 300min+6GB zou je nu 13,50 euro inclusief korting kosten. Al ik wijzig naar dat abonnement, zou ik naar 5+11= 16 euro gaan.
Ja, zo is het formele praatje. Alleen als jij iets nieuws kiest zit daar ook weer een nieuwe bundelkorting bij. Ze doen net of die bundelkorting een tijdelijk voordeeltje is, maar geloof me ik ben er al 4,5 jaar klant en altijd bundelkorting gehad, ook bij iedere wijziging.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
Erik1805 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:38:

Hier zat ik ook mee maar nu zie ik dat er geen dubbele data meer is bij 2 jaar, jammer. 10 GB is nu de grootste bundel die je kan afnemen.

ps @dutchnltweaker Misschien kan je ts aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door gielie op 03-09-2018 15:05 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 21:26
gielie schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:01:
[...]

Hier zat ik ook mee maar nu zie ik dat er geen dubbele data meer is bij 2 jaar, jammer. 10 GB is nu de grootste bundel die je kan afnemen.

Klopt, 10GB is de grootste. Ik zie echter nog wel bij 10GB 7 euro bundelkorting, waardoor ik nog steeds op €10,- p/m uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
Daiov97 schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:19:
[...]

Klopt, 10GB is de grootste. Ik zie echter nog wel bij 10GB 7 euro bundelkorting, waardoor ik nog steeds op €10,- p/m uitkom.
Ja klopt, je krijgt nu meer korting maar ik had liever de 20GB gehad voor 16 euro. Mijn twijfelen heeft iets te lang geduurd.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:01
hmm wel beetje jammer dat de 20GB bundel niet meer aangeboden word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Nu online
fl2001 schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:01:
hmm wel beetje jammer dat de 20GB bundel niet meer aangeboden word....
Inderdaad erg jammer. Een 20Gb abbo icm 1 jaar zou perfect zijn geweest. Jammer, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
gielie schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:01:
[...]

Ik zag dat het vandaag is aangepast, dit was tot en met gister nog de oude tarief.
Ik pas het deze week ergens weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben ook blij dat ik 5+5 en onbeperkt bellen heb genomen voor 12 euro pm voor 2 jaar. Dat kost nu 18 euro per maand. Het bizarre is dat 6 GB + 100 min nu € 11,50 kost en 10 GB + 100 min € 10. Die laatste optie lijkt nu het meest aantrekkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb blijkbaar (in juni) op tijd 10Gb+10Gb en onbeperkt SMS/bellen, afgesloten voor €18 p/m, weliswaar voor 2 jaar, gisteren is mijn Youfone abbo ingegaan.

Tot gisteren betaalde ik bij KPN 2 jaar lang zo'n 33% meer per maand voor vrijwel hetzelfde abbo als nu bij Youfone.
Dat vind ik zelf een zeer mooie besparing per maand.

Ik begrijp ook vaak niet de ''angst'' dat mensen niet een 2 jarig abbo willen afsluiten bij een Youfone of Simpel.
Er kwamen/komen mooie aanbiedingen voorbij.
Het is nou niet dat je iets voor je leven vastlegt waar je evt tientjes per maand kan besparen, dit dus met een maand, jaar of 2 jarig abbonement. ;)

Beetje vergelijkbaar met laptops/computers/smartphones; "ik wacht nog even, want over <insert time> komt er waarschijnlijk iets beter''.

Ik betaal nu dus €18 en dat 2 jaar lang...
En tsja, stel dat over een jaartje ineens mijn abbo voorbij komt voor zo'n €14 per maand, ga ik niet echt stuk van of denken ''potverdorrie, had ik nu maar elke maand, 12 maanden lang lopen speuren naar een abbo waar ik een paar euro kan besparen!"
Je kan in principe wel altijd weg wachten op iets beters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:22
Geert1976 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:10:

Ik begrijp ook vaak niet de ''angst'' dat mensen niet een 2 jarig abbo willen afsluiten bij een Youfone of Simpel.
Volgens mij wordt dat veroorzaakt door die paar procent die het hele internet volplempt met de eigen negatieve ervaring met zo'n provider. Zoek maar eens naar reviews over Youfone en het overstapproces, op basis daarvan zou ik niet hebben besloten over te stappen (zondag is de grote dag..). Ervaringen van mede-tweakers, review van de Consumentenbond (ze staan niet op de zwarte lijst) hebben voor mij de doorslag gegeven om het toch maar te proberen. En tja, als de overstap (met nummerbehoud) mis gaat dan ben je ineens niet bereikbaar, dat is natuurlijk wel lastig.

Dance with the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ach en zo kun je bij ELKE (mobiele) provider wel slechte ervaringen vinden ;)

Ik ben afgelopen maandag dus overgestapt van jaren KPN naar nu Youfone. Ik was al met al maar 1,5 uur offline voordat Youfone mijn sim online had.

Tot nu toe heb ik 0 verschil gemerkt tussen mijn oude KPN sim en m'n nieuwe Youfone sim, ergens ook wel logisch uiteraard, beide KPN netwerk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:14
Hier ook positieve ervaringen met overzetten van mijn nummer van Tele2 naar Youfone. In totaal tussen de 60 en 90 minuten offline geweest en bij activatie bij Youfone keurig een e-mail gekregen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:15:
ach en zo kun je bij ELKE (mobiele) provider wel slechte ervaringen vinden ;)

Ik ben afgelopen maandag dus overgestapt van jaren KPN naar nu Youfone. Ik was al met al maar 1,5 uur offline voordat Youfone mijn sim online had.

Tot nu toe heb ik 0 verschil gemerkt tussen mijn oude KPN sim en m'n nieuwe Youfone sim, ergens ook wel logisch uiteraard, beide KPN netwerk :+
Merk je wel verschil in snelheid? Jij kunt de vergelijking nu goed maken. Worden Youfone gebruikers gecapped of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Incognitum schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:06:
[...]

Merk je wel verschil in snelheid? Jij kunt de vergelijking nu goed maken. Worden Youfone gebruikers gecapped of niet?
Ben nu natuurlijk pas een kleine 3 dagen bij Youfone. Veder ben ik geen gamer of gebruik van apps die een hoge snelheid nodig hebben.

Ik ben zelf persoonlijk niet zo'n van al die Speedtestjes e.d, voor mij is dat pure onzin, het boeit mij niet of ik 40, 70 of 90 Mbps snelheid haal, als ik maar een stabiele goede verbinding heb.

Ik gebruik mijn iPhone bij Youfone net als voorheen bij KPN en qua verbinding en snelheid is het prima in orde.

• dutchnltweaker
Update OP:

Nieuwe bundels en tarieven.
Youfone biedt vanaf nu ook een 1 jarig sim only abonnement, je hebt nu dus de keuze tussen een 2 en 1 jaar contract of maandelijks opzegbaar sim only.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-09-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
dutchnltweaker schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:21:
Update OP:

Nieuwe bundels en tarieven.
Youfone biedt vanaf nu ook een 1 jarig sim only abonnement, je hebt nu dus de keuze tussen een 2 en 1 jaar contract of maandelijks opzegbaar sim only.
Ik heb zojuist mijn maandelijks opzegbaar abonnement weer opnieuw afgesloten met de nieuwe tarieven. Dus wel handig om de prijzen periodiek in de gaten te houden. Scheelt mij nu 2 euro per maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik heb afgelopen week ook mijn maand abo omgezet naar een 2 jarig 10GB abo. Niet dat ik zo'n grootverbruiker ben, maar voor 10 euro per maand zo'n bundel is echt een superdeal imho.

Wat ik niet snap: waarom zou iemand nog voor een 2 jarig abo met minder data gaan? Voor een bundel van 4GB betaal je 1 euro minder per maand. 6GB is zelfs 1,50 duurder :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
RubenDJ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:08:
Wat ik niet snap: waarom zou iemand nog voor een 2 jarig abo met minder data gaan?
Als je maar 100 minuten belt hebt je een punt.
Bij meer bellen kom je heel anders uit. Bij onbeperkt bellen, betaal je ineens 6€ extra voor 10GB ipv 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

NIMIC schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:49:
[...]

Als je maar 100 minuten belt hebt je een punt.
Bij meer bellen kom je heel anders uit. Bij onbeperkt bellen, betaal je ineens 6€ extra voor 10GB ipv 6GB.
Dat kan inderdaad wisselen per maand.
Ik heb eind vorige maand mijn abbo verlengd en 10GB met onbeperkt bellen gekozen. Dit kostte vorige maand 12 euro. Nu 18 Euro.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Je kan nu ook tussentijds je contract openbreken en verlengen. Kost je wel € 30,- administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Shit, heb er nu toch spijt van dat ik mijn abonnement 2 jaar heb vastgezet... Merk dat ik me nu toch te beperkt voel door databundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
Tdem schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:13:
Shit, heb er nu toch spijt van dat ik mijn abonnement 2 jaar heb vastgezet... Merk dat ik me nu toch te beperkt voel door databundel.
Je bedoelt dat je een te kleine databundel hebt gekozen voor jouw gebruik? ;)

(Ik voel mij vrijer dan ooit met de door mij gekozen bundel.)

[ Voor 9% gewijzigd door waterstof op 09-09-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
waterstof schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:55:
[...]

Je bedoelt dat je een te kleine databundel hebt gekozen voor jouw gebruik? ;)

(Ik voel mij vrijer dan ooit met de door mij gekozen bundel.)
Precies! Had hiervoor onbeperkt. Nu 10gb en voelt alsof ik niet alles kan doen wat ik wil 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Tdem schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:59:
[...]

Precies! Had hiervoor onbeperkt. Nu 10gb en voelt alsof ik niet alles kan doen wat ik wil 😅
Vervelend! Wie weet hebben ze over een paar maanden een nieuwe actie met een grotere bundel en kan je dan je contract open breken en opnieuw voor 2 jaar verlengen. Dan zit je natuurlijk langer vast, maar dan misschien met een bundel die beter bij je past. Anders wordt het je gebruik aanpassen en 2 jaar uitzitten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
waterstof schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:15:
[...]

Vervelend! Wie weet hebben ze over een paar maanden een nieuwe actie met een grotere bundel en kan je dan je contract open breken en opnieuw voor 2 jaar verlengen. Dan zit je natuurlijk langer vast, maar dan misschien met een bundel die beter bij je past. Anders wordt het je gebruik aanpassen en 2 jaar uitzitten ben ik bang.
Goeie, zal het in de gaten houden. Of volgende keer dual SIM telefoon kopen en extra simkaartje erbij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:22
Inmiddels maak ik een kleine maand gebruik van Youfone, na overgestapt te zijn van Tele2. Eerste ervaringen zijn eigenlijk best positief.

Overstap
Verliep soepel, op een gegeven moment geen service meer met de Tele2 SIM kaart. Na ongeveer 2 uur werd de Youfone kaart pas geactiveerd. In die tussentijd heb ik regelmatig de telefoon herstart om uiteindelijk een werkende verbinding te hebben.

Bereikbaarheid telefoon
In vergelijking met Tele2 heb ik thuis veel minder 'streepjes' bereik met de 4G verbinding, slechts één. 2G/3G heb ik thuis gewoon 3 strepen bereik. Enige nadeel hiervan is dat het wel eens voorkomt dat ik níet bereikbaar lijk op een bepaald moment en bellers mijn voicemail krijgen.

Een ander nadeel is dat ik nu geen VoLTE meer heb als ik mijn vriendin bel ;), dat is wel een behoorlijk kwaliteitsverlies haha :+ .

Snelheid internet
De snelheid van de 4G van KPN is in mijn regio niet vergelijkbaar met Tele2. Ik haal in de buurt hier nu maximaal 30mbps, terwijl dit bij Tele2 ruim 100 was. Anderzijds; ik heb de hogere snelheid niet persé nodig voor mijn dagelijks gebruik :) en het ligt volgens mij ook aan mijn telefoon die geen 4G+ ondersteund.

Buitenland
10.000x beter dan bij Tele2, er is eindelijk 4g beschikbaar in Duitsland. In België redde je jezelf wel met 3G bij Tele2, maar in Duitsland is dat erg schaars. De 4G daarentegen is beter vertegenwoordigd daar en dat werkte prima. Ook op Mauritius overal 4G mogelijkheden, overigens niet gebruikt, want de kosten rijzen daar de pan uit :o 8)7 .

Al met al erg blij met de overstap van unlimited Tele2 (25E per maand) naar Youfone (10gb en unlimited bellen, 12E per maand).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Laatst online: 08-09 21:26
Gebruik Youfone ongeveer een maand en het werkt prima. Had abbonement aangevraagd via CashbackXL om de aansluitkosten weer te besparen (1,5x het maandbedrag, dus 15euro).

Gaat om een klein bedrag, maar het is wel weer echt triest hoor. Het begon direct al meteen verkeerd bedrag bij mijn cashback. Toen een claim ingediend voor een hoger bedrag. Kreeg ik op 3 oktober ineens een bericht dat m'n cashback helemaal is afgekeurd, terwijl ik eerst al een mail gehad had dat de cashback was bevestigd (op de dag van afsluiten abbo).

Nu kreeg ik vandaag ineens bericht dat m'n claim is afgewezen. Reden: "Youfone heeft aangegeven dat je CashbackXL niet als laatste hebt gebruikt. Dat is een voorwaarde voor cashback (zie https://www.cashbackxl.nl/hoe-werkt-het). Het is ook de reden waarom de cashback dus in eerste instantie (terecht) niet geregistreerd was".

Nu weet ik zelf 100% zeker dat ik m'n abbonement via cashbackXL heb afgesloten, maar zag ook op hun site dat je maar één keer een claim kan indienen. Afgewezen = pech. Fijn joh, die cashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:52
Vanmorgen prima overgang naar het netwerk van Youfone. T-Mobile sim werkte op een gegeven moment niet meer en de Youfone sim geplaatst. Was meteen verbonden dus amper uit de lucht geweest. Top! Snelheid ook meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb een vraagje of iemand het volgende wel eens ervaren heeft met Youfone?

In de maand oktober ben ik naar Costa Rica geweest, en nu zat ik toevallig even naar mijn rekeningen te kijken en zag ik een hoge afschrijving van Youfone er tussen zitten.

Bij het bekijken van de specificatie zag ik wat raar gedrag er tussen staan, meerdere keren per dag is er blijkbaar voor 0,10 mb aan data gebruikt. Opzich zelf niet zo veel maar dat levert aan het eind van de maand toch een extra rekening op van 40 euro.

Voor zo ver ik weet had ik roaming uit staan en had ik ook geen mobiel internet beschikbaar. Ik heb trouwens een Nokia 7+ telefoon met android er op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4qeUw8c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Mmmh, zojuist ook gereageerd maar mijn reactie lijkt verdwenen.

Als roaming aan staat, dan is het heel normaal als je telefoon meerdere malen per dag verbinding maakt. De kleinste unit waarin YouFone afrekent is 0,10 mb.

Als roaming uit stond zou dit niet mogen gebeuren op je mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
waterstof schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:59:
Mmmh, zojuist ook gereageerd maar mijn reactie lijkt verdwenen.
Weet er het fijne niet van maar er waren/zijn wat problemen op GoT. Lijkt er op dat er een backup terug is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Als roaming niet uitstaat is dit vrij normaal. Je toestel maakt regelmatig verbinding met internet. Ik heb dat ook. 0,10 mb is de kleinste unit waar Youfone in afrekent, ook als het enkel kb’s waren.

Als roaming uit staat zou jouw toestel dat niet mogen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door waterstof op 09-12-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 18:41
Ik had dat laatst in de US ook, maar dan slechts 1x.
Ik denk dat het bij mij kwam doordat ik roaming in NL nog niet had uitgezet en toen mijn telefoon op flightmode heb gezet.
Ik kon niet roaming uitzetten zonder verbinding met een mobiel netwerk te maken, maar bevond me op dat moment al in de US. Toen dus als een speer het roaming vinkje uitgezet. Blijkbaar kostte dat toch 1 datapakketje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Niet online
Maar voor zover ik weet had ik roaming uit staan in die periode, zelfs nu heb ik het nog uit staan.

Lijkt mogelijk gerelateerd aan dit probleem te zijn https://issuetracker.google.com/issues/36907469, waar ze het over dit hebben
If you leave the possibility to register to a 4G network, the phone tries regardless data roaming is off; and since 4G is "only data" technology (no voice service) as soon as the device exchange the very first bytes, the carriers records it as data usage while roaming.
Basically it is the mobile operator that doesn't make any distinction between registering and data usage on 4G networks (while it does on 3G and 2G).
En hier nog een website waar ze hetzelfde probleem lijken te beschrijven http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Phantom_Roaming

En hier nog wat mensen die hetzelfde probleem bij Youfone beschrijven https://forum.allesamerik...opic.php?t=69071&start=80

[ Voor 16% gewijzigd door eekhoorn12 op 09-12-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Aha, dit had ik eerder dit jaar dus ik op Curaçao. Na 2 weken toch erg leuk bedrag, maar ja...
Om dan contact op te gaan nemen met de Youfone klantenservice. Nee. Die afdeling blijf ik liever te omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Nieuwe tarieven en bundels!

Maand100 min250 minOnbeperkt
Geen € 5,00 € 7,00-
1 GB € 10,00 € 10,50 € 12,00
3 GB € 10,50 € 12,00 € 12,50
6 GB € 12,50 € 14,00 € 16,00
10 GB € 17,50 € 20,50 € 22,00

1 jaar100 min250 minOnbeperkt
Geen € 4,00 € 6,00-
1 GB € 8,50 € 9,00 € 10,50
3 GB € 9,00 € 10,50 € 11,00
6 GB € 11,00 € 12,50 € 14,50
10 GB € 16,00 € 19,00 € 20,50

Al deze tarieven zijn in combinatie met 4G en bij alle bundels is de maximale snelheid 256 Mbps download en 150 Mbps upload.

En dan nog de totale kosten voor 1 jaar (incl. 3 maanden gratis en €19 administratiekosten).

1 jaar100 min250 minOnbeperkt
Geen € 55,00 € 73,00-
1 GB € 95,50 € 100,00 € 113,50
3 GB € 100,00 € 113,50 € 118,00
6 GB € 118,00 € 131,50 € 149,50
10 GB € 163,00 € 190,00 € 203,50

Voor alle details zie deze spreadsheet.

[ Voor 3% gewijzigd door Balance op 10-12-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:01
Youfone in de financiële problemen of de effecten van de fusie tele2/t-mobile zijn al merkbaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Nu online

westergas

rikkie_pc

Prijzen staan behoorlijk onder druk idd. Mooi.
Precies de reden dat ik per maand blijf betalen, ben in ongeveer 1 jaar al 3 keer over gestapt op een voordeliger bundel met meer GB's.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:44:
Aha, dit had ik eerder dit jaar dus ik op Curaçao. Na 2 weken toch erg leuk bedrag, maar ja...
Om dan contact op te gaan nemen met de Youfone klantenservice. Nee. Die afdeling blijf ik liever te omzeilen
Voor mij een mooie reden om eens verder te gaan kijken naar een provider die dit wel normaal doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
Balance schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:58:
Nieuwe tarieven en bundels!

Al deze tarieven zijn in combinatie met 4G en bij alle bundels is de maximale snelheid 256 Mbps download en 150 Mbps upload.

En dan nog de totale kosten voor 1 jaar (incl. 3 maanden gratis en €19 administratiekosten).

Voor alle details zie deze spreadsheet.
Het is jammer dat Youfone blijft pochen met 150Mb upload. Dat kan geen enkel netwerk hier aan. Hoogste wat ik haal op KPN netwerk is nu 65Mbit upload.

Download kan het KPN netwerk inmiddels wel over de 300Mnit halen, op een paar locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Net als eekhoorn12 ervaar ik dezelfde klachten omtrent internet van Youfone buiten de EU.

Begin november op vakantie geweest naar Israel. Voorafgaand gezien dat ze 7,50 euro per mb rekenen dus mobiele data en data roaming van mijn One Plus 2 uit gezet. Tijdens de vakantie al gezien dat het bedrag buiten mijn bundel was gestegen naar 60 euro, maar de factuur afwachten leek mij het best.

Nu ik de specificatie kon inzien blijkt dat het gaat om 72 pakketjes van allen 0,1 mb. Zoals eerder besproken in dit topic rond Youfone af op 100kb, maar wat de precieze oorzaak is (4G aan laten staan?) is onduidelijk; mobiele data en roaming stonden immers uit.

Gisteren daarom gebeld naar Youfone en kreeg te horen dat ze niets voor me kunnen betekenen. Ik kreeg de volgende uitleg: ''In een android toestel wordt het verbruik veroorzaakt door het gebruik van achtergrond data. Dit kan je uitzetten in je toestel. Echter, maak je verbinding met wifi dan wordt het gebruik van deze achtergronddata weer geactiveerd. Daarnaast kan het gebeuren dat Google en derde partijen door het gebruik van foutieve software, de instellingen omzeilen van Google Play Services en Google OS. Dit probleem is enkel te verhelpen door een Android-toestel te 'rooten' en speciale software om het verbruik te controleren op je toestel te zetten. Dit is niet aan te raden voor een gemiddelde gebruiker.

De enige zekerheid om kosten te voorkomen is dan ook contact op te nemen met de klantenservice om het dataverbruik volledig te blokkeren vanuit het netwerk.''

Andere providers schijnen hier geen problemen mee te hebben omdat ze er volgens Youfone voor kiezen om 1) bepaalde afspraken te maken over mobiele data in het buitenland en 2) de kosten voor internet buiten de EU op een andere manier doorberekenen. In mijn oren klinkt dat als behoorlijke kul. Het lijkt alsof Youfone bewust er voor kiest om er niets aan te doen, ondanks dat het een probleem is dat veel voorkomt. Verre van klantvriendelijk als je het mij vraagt.

Als ik daadwerkelijk gebruik had gemaakt van het internet had ik de kosten terecht gevonden. Nu voelt het alsof je als klant gewoon genaaid wordt. Het vervelendst is misschien nog wel dat de precieze oorzaak onbekend is.

Tot slot; is er juridisch iets te doen tegen dit soort praktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:36
Voor zover ik weet doet dit soort minimaal sluipverbruik van enkele kb's zich altijd voor, maar doet geen enkele provider daar moeilijk over en wordt het niet in rekening gebracht. Dat gebeurt in het algemeen stilzwijgend; enkel bij lebara of lycamobile ben ik het weleens tegengekomen in de voorwaarden dat de eerste 10(?) kb gratis is dagelijks. Dat is volgens mij precies hoe alle providers hiermee omgaan, ook al wordt het niet expliciet zo aangegeven. Die data zul je echt wel gebruikt hebben, de vraag is of het redelijk is om het op deze manier in rekening te brengen. Je zou het standpunt kunnen innemen dat wanneer youfone de enige provider is die het op die manier doet dat een afwijking is van hoe jij als consument aan mag nemen hoe het werkt, en dat men daarom dit expliciet aan zou moeten geven bij het afsluiten van een abonnement.

Uiteindelijk is dit uiteraard onderdeel van het verdienmodel van youfone, de winst moet ergens vandaan komen en dat zal niet uit de dumpprijzen voor abonnementskosten zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
In de FUP staat ook iets over dat er gekeken wordt naar dataverbruik in het buitenland. Max 8GB per maand, check. Maar ook dat ze kijken naar een periode over 4 maanden, mocht je meer in het buitenland zijn dan in NL dan krijg je alsnog 'problemen'.

Heeft iemand hier (meer in buitenland dan in nederland) ervaringen mee? wordt hier echt naar gekeken of is dit geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door ericjanvanputten op 20-01-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Ik ben gister met mijn vriendin in Duitsland geweest, wij hebben beiden Youfone en we merkten toch dat het netwerk minder goed is dan wat we met KPN zelf hadden in het buitenland. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Ik heb het idee dat er ergens geknepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Karizma schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:36:
Ik ben gister met mijn vriendin in Duitsland geweest, wij hebben beiden Youfone en we merkten toch dat het netwerk minder goed is dan wat we met KPN zelf hadden in het buitenland. Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Ik heb het idee dat er ergens geknepen wordt.
Het is alweer een tijd geleden dat ik in DE ben geweest, maar toen is het me niet opgevallen.

Zojuist mn maand abo maar wat aangepast. Van 300min/sms + 5GB internet voor 13 euro, omgezet naar 250min/sms + 6GB internet voor 13 euro. Bellen/sms-en kom ik bij lange na niet aan het aantal minuten, dus dan liever een wat ruimere internet bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Karizma schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:36:
Toen ik vorig jaar in Berlijn was had ik echt het slechtste internet in het buitenland wat ik tot nu toe heb gehad. Nergens 4G en de 3G was echt belabberd slecht. Was niet mee te werken. Nu staat Duitsland ook bekend om de uitermate slechte roaming.
Afgelopen vakanties in Montpellier, Valencia en Porto heb ik steeds geweldig goede 4G gehad, op alle plekken. Zeer stabiel en zelfde snelheden als hier in Nederland. Het probleem lijkt dus echt bij de providers in Duitsland te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Nu online
cordonbleu schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Het probleem lijkt dus echt bij de providers in Duitsland te liggen.
Mede ja. Ik ben van 'KPN' terug overgestapt naar Tmobile. Ik heb in Duitsland altijd 4G en geen afgeknepen snelheden. Vandaag nog in DE geweest en zelfs in dorpjes tikt de download 130 aan en de upload 70. Ik denk dat KPN het gewoon niet goed voor elkaar heeft daar qua roaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@cordonbleu @Incognitum , Sinds oktober/november heeft KPN geen contract meer met Telekom.de maar met Vodafone.de en o2 (Telekom is verruild voor Vodafone), dit was in het verleden Telekom.de en o2.

Je dient je netwerk handmatig naar Vodafone.de te zetten, o2 is namelijk nog steeds het voorkeur netwerk omdat E-Plus (opgegaan in o2) tot 2014 van KPN was.

Telekom.de en Vodafone.de staan wel nek aan nek, de ene keer is Telekom beter de andere vodafone. Maar qua praktijk test vind ik persoonlijk Telekom wel de betere die je wil hebben in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:02
Hoe is YouFone op dit moment met zijn klanten? Als ik YouFone google en zoek naar klant reacties zie ik voornamelijk negatief en veel mensen die roepen oplichters... Ik ben opzoek naar een budget simonly omdat ik KPN nu veelste duur vind worden. Ik kijk naar de 6GB onbeperkt bellen van YouFone maar ook van Simpel.nl bijvoorbeeld wat zijn de ervaringen van YouFone hier op tweakers ik lees wel dat als je buiten de EU reist het opletten geblazen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
michaeltjeh1 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:35:
Hoe is YouFone op dit moment met zijn klanten? Als ik YouFone google en zoek naar klant reacties zie ik voornamelijk negatief en veel mensen die roepen oplichters... Ik ben opzoek naar een budget simonly omdat ik KPN nu veelste duur vind worden. Ik kijk naar de 6GB onbeperkt bellen van YouFone maar ook van Simpel.nl bijvoorbeeld wat zijn de ervaringen van YouFone hier op tweakers ik lees wel dat als je buiten de EU reist het opletten geblazen is.
Gewoon maandelijks opzegbaar nemen, dan kun je altijd van deze partij af. Goedkoop zijn ze, maar verwacht zeker geen service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:19
Ik gebruik nu ruim 4 maanden een Youfone mobiel abonnement, tijdens een actie een 20Gb/300 minuten bundel afgesloten. Nog nooit de klantenservice nodig gehad ook dus geen ervaring daarmee. Er zijn waarschijnlijk veel tevreden Youfone gebruikers die je nooit hoort. Dat is het probleem vaak, de teleurgestelden laten zich het meest horen.
Lees voor de rest de aanbevelingen in dit forum die je kan gebruiken en doe daar je voordeel mee. In het buitenland heb ik ook nog geen problemen ervaren, de enkele keren dat ik daar de afgelopen 4 maanden ben geweest.
Wel een advies, kijk eens naar je historisch gebruik, en dan met name de uitschieters naar boven, en neem dan een ruimere bundel. Gebruik de lagere Youfone prijs voor een iets grotere bundel. Het is bijna 100% zeker dat iedereen jaarlijks meer data gebruikt.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het is technisch een prima provider met een scherp aanbod. Alleen verwacht geen spatje coulance van de klantenservice ook niet bij dubieuze interpretaties van de regeltjes door Youfone zelf. Je zult gewoon af te toe wat meer moeten betalen dan je redelijkerwijs verplicht bent.

Wat beterft de klachten die je op google vindt, dat is een ander verhaal. Mensen klagen sneller dan dat ze hun tevredenheid uiten. Over elk bedrijf kun je wel een shitload aan klachten en ellende vinden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Nu online

westergas

rikkie_pc

Al jaren tevreden Youfone klant. Buiten de EU gewoon direct simkaartje vervangen door een lokaal exemplaar. Was je serieus van plan de hoofdprijs aan roaming te betalen? Dat zou ik trouwens met geen enkele NL provider doen...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Neem in jouw vergelijking ook mee dat Youfone en Simpel op andere netwerken zitten. Youfone op het KPN-netwerk en Simpel op het Tmobile-netwerk. De dekkingskaarten van providers zeggen niet alles, maar zijn een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:02
@PatrickPR Thx voor je opmerking ben ik me bewust van zit nu op KPN bevalt erg goed daarom neig ik meer naar YouFone dan naar Simpel.nl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Dat was inderdaad voor mij ook de rede om voor Youfone te kiezen, ik kwam van Telfort af dus was al goed bekend met het KPN-netwerk en wilde het liefst daar op blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

l3art schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Het is alweer een tijd geleden dat ik in DE ben geweest, maar toen is het me niet opgevallen.

Zojuist mn maand abo maar wat aangepast. Van 300min/sms + 5GB internet voor 13 euro, omgezet naar 250min/sms + 6GB internet voor 13 euro. Bellen/sms-en kom ik bij lange na niet aan het aantal minuten, dus dan liever een wat ruimere internet bundel.
Dan zou ik weer eens kijken als ik jou was. Heb mijn abo net zelf aangepast naar 300 min/sms + 6 GB internet voor 12 euro. Scheelt toch weer een euro! ;)

Overigens ben ik zelf zeer tevreden over Youfone. Snel, goedkoop en eigenlijk nooit problemen. Enige is dat ik zelf net terug ben van 2 weken Curaçao en, zoals ik eerder in dit topic ook al las, Buiten de bundel kosten heb gemaakt, ondanks dat roaming uit stond. Nu betreft het bij mij 1,46 euro, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Vreemd is het wel.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
PressPlayOnTape schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:36:
[...] Enige is dat ik zelf net terug ben van 2 weken Curaçao en, zoals ik eerder in dit topic ook al las, Buiten de bundel kosten heb gemaakt, ondanks dat roaming uit stond. Nu betreft het bij mij 1,46 euro, dus daar ga ik niet moeilijk over doen. Vreemd is het wel.
Zaten die kosten wel echt in dataverbruik dan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Room42 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Volgens Youfone wel. Er staat als omschrijving bij:
"Internet in de Rest van de Wereld 1 MB € 1,46"

Ik had roaming echter op Schiphol al uitgezet en ook pas op Schiphol weer aangezet na terugkomst.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb jarenlang KPN gehad, en ben al een jaar overgestapt, tot grote tevredenheid! Heb een 5+5 gb met onbeperkt bellen voor 13 euro, daar zou ik bij KPN veel meer bij betalen. Ik merk geen verschil, en de ene keer dat ik de klantenservice nodig heb gehad (bij overname vanaf KPN) ben ik keurig geholpen.

Ook voor mijn vrouw een Youfone abonnement afgesloten, ook zij is tevreden (had Telfort, dus blijft ook bij KPN netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
PressPlayOnTape schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:36:
[...]

Dan zou ik weer eens kijken als ik jou was. Heb mijn abo net zelf aangepast naar 300 min/sms + 6 GB internet voor 12 euro. Scheelt toch weer een euro! ;)
Top, meteen gedaan. Ook meteen voor mijn vrouw die nog op 300 minuten/sms en 4gb voor 13 euro zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

Room42 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Vriendin en ik hebben het ook gehad nadat we in Canada zijn geweest. Roaming stond uit maar op de factuur allemaal tikken omhoog afgerond naar 100Kb. Totale kosten in 19 dagen ruim 25 euro. Bij mijn vriendin ging het richting 50 euro.

Als ik internationaal ga zoeken op dit probleem lees ik dat het te maken zou hebben met 4G die bij uitgeschakelde roaming toch kleine beetjes data verbruikt. De meeste providers brengen dit niet in rekening, Youfone helaas wel en vrij fors door de afronding naar 100Kb per sessie.

Ziet er als volgt uit in de specificatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cDYBdsK.jpg

Ik los dit nu op door buiten de EU mijn simkaart eruit te halen, jammer want ik heb een dualsim telefoon.

https://radar.avrotros.nl...-is-uitgezet-t188625.html

https://kassa.bnnvara.nl/...ata-verbruikt-bij-youfone

........................................................................................................................................................

• _Bailey_
  • Niet online
Ook sinds een paar maandjes klant bij YouFone.

Heb nog geen enkele keer de Klantenservice nodig gehad.

Betaal €18 p/m voor onbeperkt bellen en 20Gb aan data (waar ik overigens never nooit aan kom).

Het netwerk (KPN) ben ik goed over te spreken.
Héél sporadisch even (hooguit een minuutje) wat slome verbinding.

Al met al, dikke 9 voor Youfone

• 13art

13art

Moderator Mobile
ikbenwouter schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:48:
[...]

Vriendin en ik hebben het ook gehad nadat we in Canada zijn geweest. Roaming stond uit maar op de factuur allemaal tikken omhoog afgerond naar 100Kb. Totale kosten in 19 dagen ruim 25 euro. Bij mijn vriendin ging het richting 50 euro.

Als ik internationaal ga zoeken op dit probleem lees ik dat het te maken zou hebben met 4G die bij uitgeschakelde roaming toch kleine beetjes data verbruikt. De meeste providers brengen dit niet in rekening, Youfone helaas wel en vrij fors door de afronding naar 100Kb per sessie.

Ziet er als volgt uit in de specificatie:
[Afbeelding]

Ik los dit nu op door buiten de EU mijn simkaart eruit te halen, jammer want ik heb een dualsim telefoon.

https://radar.avrotros.nl...-is-uitgezet-t188625.html

https://kassa.bnnvara.nl/...ata-verbruikt-bij-youfone
Het lijkt wel volkomen willekeurig te zijn gezien de ene dag meer keren dan de andere keren. Blijft apart.
Welke telefoon gebruik je? Kreeg eerder de indruk dat dit met name bij iPhones het geval was.
Heeft dus met 4G te maken, zie mijn bericht hier onder.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

l3art schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Het lijkt wel volkomen willekeurig te zijn gezien de ene dag meer keren dan de andere keren. Blijft apart.
Welke telefoon gebruik je? Kreeg eerder de indruk dat dit met name bij iPhones het geval was.
Met mijn Nexus 5X idem dito in Curacao. Bijna 10 euro na 2 weken.
Besloten er geen contact over op te nemen. Mijn vorige ervaring met de Youfone klantenservice was zo slecht dat ik die 10 euro liever afschrijf dan opnieuw contact te moeten opnemen.
Overigens op het technisch vlak verder geen klachten over Youfone. Werkt altijd & snel. Betaal 12 euro voor onbeperkt bellen en 10Gbyte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TFHfony schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:45:
[...]

Met mijn Nexus 5X idem dito in Curacao. Bijna 10 euro na 2 weken.
Besloten er geen contact over op te nemen. Mijn vorige ervaring met de Youfone klantenservice was zo slecht dat ik die 10 euro liever afschrijf dan opnieuw contact te moeten opnemen.
Overigens op het technisch vlak verder geen klachten over Youfone. Werkt altijd & snel. Betaal 12 euro voor onbeperkt bellen en 10Gbyte.
Lees net dit in één van de linkjes:

Je gebruikt waarschijnlijk een 4G toestel. 4G kan niet zonder dataverbinding (zo is deze techniek nou eenmaal ontworpen). Data en/of roaming uitzetten heeft dan ook een beperkt effect. Het blokkeert alleen verkeer dat je toestel in of uitgaat. Maar dat is niet het hele verhaal.... De provider telt al het verkeer dat door het netwerk gaat, zowel afkomstig van je toestel (nul want je hebt data en roaming uitstaan) maar óok het verkeer dat vanaf het Internet naar je toestel wordt gestuurd. Het netwerk "is niet op de hoogte" van de data en roaming instelling van je toestel en levert dat verkeer dus gewoon netjes af aan je toestel (en telt dat verkeer ook). Je toestel gooit het vervolgens weg want je wilde het niet. Het is een illusie te denken dat als jij niets naar het Internet stuurt er ook niets terug zal komen. En de hoeveelheden die van Internet komen kunnen klein zijn, maar worden door je provider vaak naar boven afgerond en lijken daardoor altijd even groot. Maar er was dus wél verkeer en dat kost geld...... De oplossing? Zet als je geen data wilt ook ALTIJD 4G uit. 2G en 3G hebben namelijk niet die achtergrond dataverbinding nodig en stoppen dan ook helemaal met data. Voor SMS en telefoongesprekken maakt het niet uit of je op 2G of 3G zit. Je provider kan hier niets aan doen omdat het netwerk niet op de hoogte is van de data en roaming instelling die jij in je toestel maakt. Het toestel geeft dat niet door. Ook hier geldt dat dat in deze techniek nou eenmaal zo ontworpen is.
Overigens geldt ditzelfde ook als je een 4G toestel met WiFi gebruikt; ook dan blijft de achtergrond 4G dataverbinding aktief al zou je denken dat hij er niet meer zou zijn. Ook hier geldt dit niet voor 2G en 3G toestellen op WiFi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ervaringen
Ik gebruik al jaren Youfone en niks op aan te merken. Had een maand-abbo maar ben met de laatste actie overgestapt naar een 2-jarig abbonement voor 10 gig en onbeperkt bellen voor 12 euro. Heb dit nog nergens goedkoper gezien.

Spookverbruik Data
Ik heb dit spookverbruik ook gehad in de USA. Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om voor vertrek via de MyYoufone webpagina (kan helaas niet in de App) de netwerk-instellingen aan te passen. Ik heb een Android telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CL1fdZt/youfone-2019-02-14-13-51-24.jpg

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:17
ZIjn er weer nieuwe deals bij Youfone? Ik zie nu 50 min en 150 min staan.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

l3art schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Android op een Xiaomi Mi A1, mijn vriendin een iPhone. Volgens mij heeft het met wifi te maken, elke keer dat je je wifiverbinding verliest gaat je telefoon mobiele data proberen te gebruiken oid.

........................................................................................................................................................

• 13art

13art

Moderator Mobile
ikbenwouter schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Android op een Xiaomi Mi A1, mijn vriendin een iPhone. Volgens mij heeft het met wifi te maken, elke keer dat je je wifiverbinding verliest gaat je telefoon mobiele data proberen te gebruiken oid.
Nee, het lijkt te maken te hebben met 4G. 4G heeft een data verbinding nodig, uitgeschakeld of niet. Zie mijn bericht wat ik na het vorige bericht nog geplaatst heb.

Verwijderd

Enige wat ik jammer van Youfone vindt is de FaceTime SMS's, die kosten 0,30ct per SMS.
Blijkbaar valt daar niets over te doen, sommige providers brengen het in vermindering op je volgende rekening maar helaas niet het geval bij Youfone.

Ik heb een 300/5Gb bundel op het moment, lopende aktie van 300/6Gb, niet mis maar dat ze geen VoLTE hebben is ook wat IMO. Simpel ondersteunt het ook niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Este
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-02-2019
Dit komt heel erg spammerig over. Daarbij zijn referral links hier op Got niet toegestaan. Daarom dheb ik je bericht dan ook verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 18-02-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik ga er mee aan de slag. (y) Volgende keer is TR voldoende :)

[ Voor 104% gewijzigd door 13art op 18-02-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 19:07
njitter schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:55:
Ervaringen
Ik gebruik al jaren Youfone en niks op aan te merken. Had een maand-abbo maar ben met de laatste actie overgestapt naar een 2-jarig abbonement voor 10 gig en onbeperkt bellen voor 12 euro. Heb dit nog nergens goedkoper gezien.

Spookverbruik Data
Ik heb dit spookverbruik ook gehad in de USA. Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om voor vertrek via de MyYoufone webpagina (kan helaas niet in de App) de netwerk-instellingen aan te passen. Ik heb een Android telefoon.

[Afbeelding]
Als je deze netwerkinstellingen aanpast in MyYoufone, kan je dan nog wel bellen en/of sms'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
r0bert4 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Als je deze netwerkinstellingen aanpast in MyYoufone, kan je dan nog wel bellen en/of sms'en?
Dit is de tekst die erbij staat:

Verkeer in het buitenland
De kosten in het buitenland (buiten de EU) voor bellen en sms’en kunnen hoog oplopen. Om er zeker van te zijn dat je niet voor verrassingen komt te staan qua onverwachte hoge kosten, kun je deze dienst volledig blokkeren. Verkeer in het buitenland is bij Youfone standaard actief.

[ Voor 39% gewijzigd door njitter op 19-02-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
Ik was laatst in Estland en mijn samsung a8 logde bij geen enkel netwerk in op 4g. Heeft youfone daar geen 4g afspraken? In andere buitenlanden gaat dit altijd goed.

[ Voor 15% gewijzigd door kielkiel op 23-02-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:04:
Ik was laatst in Estland en mijn samsung a8 logde bij geen enkel netwerk in op 4g. Heeft youfone daar geen 4g afspraken? In andere buitenlanden gaat dit altijd goed.
Sorry, je verwart Tweakers nu met de klantenservice van Youfone, geloof ik. ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.