Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
Room42 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Sorry, je verwart Tweakers nu met de klantenservice van Youfone, geloof ik. ;)
Heeft youfone een klantenservice dan?? 🤣 De klantenservice is bedoeld voor de theorische onderbouwing, tweakers is bedoeld voor praktijk info, hoe het in werkelijkheid gaat ☺️

[ Voor 18% gewijzigd door kielkiel op 23-02-2019 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:50:
[...] Heeft youfone een klantenservice dan?? 🤣
Heb je het al geprobeerd dan? Nu loop je gewoon ongefundeerd te bashen.
De klantenservice is bedoeld voor de theorische onderbouwing, tweakers is bedoeld voor praktijk info, hoe het in werkelijkheid gaat
Ja, maar jij vroeg om theoretische info. Wij weten toch niet wat voor 'n afspraken Youfone heeft? Dat weet alleen Youfone zelf. En die kun je bereiken via de klantenservice. Wij kunnen alleen in de praktijk ervaren hoe goed het werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 23-02-2019 10:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
kielkiel schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:50:
[...]

Heeft youfone een klantenservice dan??
Nee, youfone heeft alleen een afpoeier desk waar je je met klachten mag melden en de volgende dag een botte afwijzing krijgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHagen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 23:03
Weet iemand wanneer de €10 deals stoppen? Ik kan vanaf 3 April overstappen en wil graag gebruik maken van de deals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
Room42 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Heb je het al geprobeerd dan? Nu loop je gewoon ongefundeerd te bashen.

[...]
Ja, maar jij vroeg om theoretische info. Wij weten toch niet wat voor 'n afspraken Youfone heeft? Dat weet alleen Youfone zelf. En die kun je bereiken via de klantenservice. Wij kunnen alleen in de praktijk ervaren hoe goed het werkt.
Ik stel alleen een vraag en licht hem extra toe en krijg je zo'n antwoord. Sorry hoor, maar wie basht wie @Room42?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 21:28
kielkiel schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:47:
[...]

Ik stel alleen een vraag en licht hem extra toe en krijg je zo'n antwoord. Sorry hoor, maar wie basht wie @Room42?
Gewoon negeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

kielkiel schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:47:
[...]

Evanescent legt op een normale manier uit waarom wij die vraag van jouw niet kunnen beantwoorden. Heeft niets met bashen te maken. Nogmaals, vraag het even na bij Youfone.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar goed, laten we het gezellig houden/maken. Ik klonk wel wat kattig, geef ik toe :)

Hebben meer mensen dat de telefoon de provider als 'unknown' ziet in plaats van Youfone? Heeft 0,0 impact, volgens mij, maar ik vind het wel apart.

vvv   Daar!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pPe3m9i.png

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 04-03-2019 09:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:41:
Maar goed, laten we het gezellig houden/maken. Ik klonk wel wat kattig, geef ik toe :)

Hebben meer mensen dat de telefoon de provider als 'unknown' ziet in plaats van Youfone? Heeft 0,0 impact, volgens mij, maar ik vind het wel apart.

vvv   Daar!
[Afbeelding]
goeiemorgen kattekop :+

Sinds ik een tijd geleden ben aangesloten bij Youfone heeft daar bij mij altijd KPN gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:13:
[...]

goeiemorgen kattekop :+

Sinds ik een tijd geleden ben aangesloten bij Youfone heeft daar bij mij altijd KPN gestaan...
Goedemorgen >:)

Die weten ook niet wat ze willen. Bij m'n vader staat er wel gewoon Youfone. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Room42 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:28:
[...]

Goedemorgen >:)

Die weten ook niet wat ze willen. Bij m'n vader staat er wel gewoon Youfone. :z
Bij mij staat er kpn, altijd al zo geweest. Ik kan trouwens ook bellen via wifi wat volgens mij niet officieel wordt ondersteund door youfone maar wel door kpn.

[ Voor 18% gewijzigd door gielie op 04-03-2019 10:40 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 21:28
westergas schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Evanescent legt op een normale manier uit waarom wij die vraag van jouw niet kunnen beantwoorden. Heeft niets met bashen te maken. Nogmaals, vraag het even na bij Youfone.
Dus Evanescent vertegenwoordigt iedereen in dit topic? De Youfone klantenservice heb je gewoon geen fuck aan, ingehuurde externe partij die nergens iets van weet. Grotere kans dat je hier betere antwoorden krijgt dan bij Youfone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tamerciaga schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:23:
[...]

Dus Evanescent vertegenwoordigt iedereen in dit topic? De Youfone klantenservice heb je gewoon geen fuck aan, ingehuurde externe partij die nergens iets van weet. Grotere kans dat je hier betere antwoorden krijgt dan bij Youfone zelf.
Of Youfone 4G afspraken heeft met Estland was de vraag...we wachten nog steeds tot een Tweaker zich meld die dat weet. Maar ik laat me graag verassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
@Tamerciaga nee hoor, ik kan als topic starter jou ook gewoon helpen ;)
@westergas Als ik me niet vergis heb je alle roaming partners zoals KPN deze heeft, dus overal in de EU heb je 4G.
Ik heb voor de zekerheid dit vraagstuk bij Youfone neergelegd.

[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-03-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gielie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:39:
[...]

Ik kan trouwens ook bellen via wifi wat volgens mij niet officieel wordt ondersteund door youfone maar wel door kpn.
Hoe doe je dat? Ik heb zelf onbeperkt bellen dus op zich boeit het niet maar wel interessant verder :)
Zie hier wel een stukje van KPN: https://www.kpn.com/belee...llen-via-wifi-van-kpn.htm
Lijkt op een Samsung dingetje?

[ Voor 16% gewijzigd door njitter op 08-03-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik deze kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:31
Het is een abonnement, geen prepaid

Te bestellen op Youfone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Ankona schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:24:
[...]

Nee, youfone heeft alleen een afpoeier desk waar je je met klachten mag melden en de volgende dag een botte afwijzing krijgt.
Ah, ik ben niet de enige. Ik keek in de app naar de bundels, heb 10GB bundel, niets gewijzigd maar ipv app afsluiten op "opslaan" gedrukt. Volgens Youfone een wijziging dus reden om mijn kortingsbundel eraf te halen (en onder geen beding terug te zetten). Klantenservice, laat ik er maar niet over beginnen, het zou verboden moeten worden dat ze de term "klant" en "service" gebruiken.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Bob-B190 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Ah, ik ben niet de enige. Ik keek in de app naar de bundels, heb 10GB bundel, niets gewijzigd maar ipv app afsluiten op "opslaan" gedrukt. Volgens Youfone een wijziging dus reden om mijn kortingsbundel eraf te halen (en onder geen beding terug te zetten). Klantenservice, laat ik er maar niet over beginnen, het zou verboden moeten worden dat ze de term "klant" en "service" gebruiken.
Vreemd, in de app kan ik niks opslaan als ik niks wijzig. Er is ook geen opslaan knop, maar er komt een popup met OK en Annuleer.
Het bevestigt wel wat ik vermoed: bij een abonnementswijziging vervalt je korting (staat overigens ook bovenin beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
Jimster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:24:
[...]

Vreemd, in de app kan ik niks opslaan als ik niks wijzig. Er is ook geen opslaan knop, maar er komt een popup met OK en Annuleer.
Het bevestigt wel wat ik vermoed: bij een abonnementswijziging vervalt je korting (staat overigens ook bovenin beeld).
Logisch en wist ik, ware het niet dat ik niets gewijzigd heb, mijn bundel is nog steeds hetzelfde, ware het niet dat ik nu een aantal maanden meer betaal....

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ben bijna door mijn bundel heen door een weekje in het buitenland (brakke wifi). Bijkopen kan, maar alleen als het dataplafond a €0.50 per maand aan staat. Betalen om bij te mogen kopen, dat gaan we dus niet doen }:|

Geen idee hoe dat bij andere providers gaat dus misschien is het de normaalste zaak van de wereld. Maar het viel mij wel op :)

[ Voor 22% gewijzigd door westergas op 17-03-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
westergas schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:29:
Ben bijna door mijn bundel heen door een weekje in het buitenland (brakke wifi). Bijkopen kan, maar alleen als het dataplafond a €0.50 per maand aan staat. Betalen om bij te mogen kopen, dat gaan we dus niet doen }:|

Geen idee hoe dat bij andere providers gaat dus misschien is het de normaalste zaak van de wereld. Maar het viel mij wel op :)
Zonder dataplafond hoef je niet bij te kopen, dan betaal je automatisch voor je gebruik... Maar dat zal wel een stuk duurder zijn, hoewel bijkopen ook niet goedkoop is.

Voor mij was het abonnement mét dataplafond ( die 50 cent) nog steeds het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Room42 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:05:
[...]

Zonder dataplafond hoef je niet bij te kopen, dan betaal je automatisch voor je gebruik... Maar dat zal wel een stuk duurder zijn, hoewel bijkopen ook niet goedkoop is.

Voor mij was het abonnement mét dataplafond ( die 50 cent) nog steeds het goedkoopste.
Buiten de bundel betaal je de hoofdprijs voor, ben ik al eerder onaangenaam door verrast. Ik houd me voorlopig schuil binnen de dekking van bekende wifi hotspots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
Jimster schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:24:
[...]
bij een abonnementswijziging vervalt je korting (staat overigens ook bovenin beeld).
Dit geldt overigens alleen bij een meerjarige abonnement, bij een maandabonnement kan je maandelijks verlengen en krijg je wel de bundel korting.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
MHagen schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:58:
Weet iemand wanneer de €10 deals stoppen? Ik kan vanaf 3 April overstappen en wil graag gebruik maken van de deals.
Weet niet of je al antwoord had, maar volgens mij tot eind deze maand

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bij deze even een positieve ervaring over de klantenservice aangezien ik veel slechte verhalen lees (ergens wel logisch natuurlijk). Maar het is niet alleen maar kommer en kwel.

Sinds vorige week vrijdag hebben we in huis echt beroerd bereik. 1 streepje, soms helemaal geen dekking. Had al de youfone storingspagina gecheckt maar daar stond niets op. Gisterenochtend dus maar een mailtje gestuurd of er iets aan de hand is en of daar iets aan gedaan kon worden. Heb geen vaste telefoon dus een mailtje was eigenlijk de enige optie.

Diezelfde middag een keurig mailtje teruggehad dat ze na contact met de netwerkbeheerder KPN hebben vernomen dat er in onze buurt een mast kapot is en dat KPN bezig is om die te herstellen, wat tot vrijdag kan duren, met excuses voor het ongemak.

En inderdaad, op de storingspagina van KPN stond inderdaad de melding dat in onze regio onderhoudswerkzaamheden zijn. Ondertussen zijn deze al weer opgelost dus heb weer prima bereik.

d:)b

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb sinds deze week een Youfone sim only abbo (maand opzegbaar) genomen met 10GB data.
Deze heb ik genomen om in de auto te gebruiken ism Android Unit.

Gister avond reden we naar huis en nu wilde mijn zoon Ajax onderweg kijken via de Ziggo App. En toen viel me op dat het beeld heel slecht was.
Daarom om heb ik toen als test op mijn eigen telefoon met een T-mobile sim de hotspot aangedaan en Android unit daar verbinding mee laten maken.
Resultaat was een strak en scherp beeld.

Daarom ben ik vandaag even wat snelheids test gaan doen.
Als eerst heb ik op de Android unit zelf Speedtest app gestart en daar kwam ik niet verder dan gemiddeld 11 Mbps Down, Up was zelfs iets hoger.

Deed ik zelfde test op mijn telefoon (T-mobile ) dan haal ik makkelijk tussen de 60 en de 100 Mbps

De youfone simkaart heb ik in een 4LTE USB dongle (100 Mbp down/50 Mbps Up) , welke een Wifi hotspot aanmaakt waar de Android Unit verbinding mee maakt.

Om te testen of lage snelheid van youfone niet aan de dongle lag, heb ik de Youfone simkaart in mijn eigen telefoon gestopt.
En daar krijg ik ook hele lage waardes te zien.Gemiddeld 15 Mbps Down en 14Mbps UP

Hier even in het kort elk situatie die ik getest heb:

# AndroidUnit + 4LT dongle en Youfone Sim

11Mbps Down , 13 Mbps Up

# AndroidUnit + Hotsport van eigen telefoon met T-mobile simkaart (pocophone f1)

100 Mbps Down , 25 Mbps Up

# Pocophone f1 + youfone Sim

14 Mbps Down, 14 Mbps Up

Zoals je kan zien is elke test met youfone echt heel laag. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Zie overal dat youfone een snelheid zou moeten halen van 250 Mbits.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
seninha schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:09:
[...] i.s.m. Android Unit [...]
Wat is Android Unit? :?

Verder vergelijk je nu, op jouw locatie, Youfone (KPN) met T-mobile. Is dat wel realistisch? Heb je op meerdere plekken getest? Ik zit zelf schuin onder een KPN-mast en hier haal ik op dit moment 77 Mbps down bij 35 Mbps up. Met KPN zelf zat dat trouwens up en down rond de 100Mbps, dus iets minder is het wel. Ik heb het 6GB-abonnement.

Heb je je telefoon al eens herstart?

Overigens dat het beeld via WiFi Tethering beter is dan via 4G kan ook aan de instellingen van de app liggen. Veel apps bieden de optie om via 4G een beperktere resolutie aan te bieden dan over WiFi. Dat diezelfde WiFi-verbinding vervolgens weer over 4G gerouteerd wordt, kan de verbonden client niet zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 02-05-2019 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Room42 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:34:
[...]

Wat is Android Unit? :?

Verder vergelijk je nu, op jouw locatie, Youfone (KPN) met T-mobile. Is dat wel realistisch? Heb je op meerdere plekken getest? Ik zit zelf schuin onder een KPN-mast en hier haal ik op dit moment 77 Mbps down bij 35 Mbps up. Met KPN zelf zat dat trouwens up en down rond de 100Mbps, dus iets minder is het wel. Ik heb het 6GB-abonnement.

Heb je je telefoon al eens herstart?

Overigens dat het beeld via WiFi Tethering beter is dan via 4G kan ook aan de instellingen van de app liggen. Veel apps bieden de optie om via 4G een beperktere resolutie aan te bieden dan over WiFi. Dat diezelfde WiFi-verbinding vervolgens weer over 4G gerouteerd wordt, kan de verbonden client niet zien.
AndroidUnit is een radio voor in je auto welke op Android draait. In mijn geval 8.0

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4750/28428215869_625f187e38_b.jpg

Heb zeker telefoon een herstart gegeven, en dit zijn de waardes die ik kreeg op mijn eigen telefoon.
twee laagste zijn met de Youfone simkaart.

Hoge waardes zijn met T-mobile simkaart

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xtkdmuw85cma.zwanoo.android.speedtest.png

Heb daarnaast vanmorgen vanuit mn werk ook even Speedtest in de auto gedraaid met de 4LTE donge en youfone en waardes waren ook zo laag.
Dus locatie is geen issue in deze, dus wel realistisch.

En wat je laatste opmerking betreft, je begrijp het denk ik niet.
beide keren werd signaal via Wifi naar de android apparaat gestuurd.

Ene keer via de 4LTE dongel welke via 4G signaal opvangt. En dan in de auto via een eigen hotspot een WIFI signaal uitzendt in de auto
Tweede keer, eigen telefoon vangt 4G signaal op, en dan via hotspot een wifi signaal uitzenden.

Beide keren maakt dus de Android unit (radio) verbinding via wifi met de dongle of telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door seninha op 02-05-2019 01:03 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Opzich zou zelfs met die snelheid Ziggo Go prima moeten werken. Hier op 10Mbit super strak beeld (telefoon op 3G zetten). Ik heb KPN overigens.

250Mbps is niet overal te halen. De meeste masten zijn 2CA en daarop krijg je dus iets van 225Mbps. Waarom Youfone overal 250 aangeeft snap ik dus ook niet.

Wat voor APN is er ingesteld voor die Youfone sim?

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 02-05-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
seninha schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:55:
[...]

AndroidUnit is een radio voor in je auto welke op Android draait. In mijn geval 8.0
Aha! Nice. :)
En wat je laatste opmerking betreft, je begrijp het denk ik niet.
beide keren werd signaal via Wifi naar de android apparaat gestuurd.
Klopt, dat begrijp ik nu. Dan is dat inderdaad niet relevant.

Dan haal je inderdaad geen beste snelheden. Hier op kantoor haal ik nu trouwens ook maar 42/27 Mbps. Nog steeds veel beter dan jouw snelheden. Ik zou een belletje met de klantenservice overwegen. Misschien dat er op jouw abonnement nog wat fout staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik haal nu overigens ook "maar" 55Mb down. Ik denk dat het per locatie ook nog veel verschilt.

Ik weet alleen niet of Youfone misschien knijpt of zelf ergens performance problemen geeft. Waarschijnlijk niet, maar je weet het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

APN welke ik gebruik in de 4LTE Dongle is portalmmm.nl en dan haal ik nog steeds max 12Mbps.

Wat snelheid betreft,ik merk zeker heel vel verschil of ik nou Ziggo go stream via de Youfone sim kaart of ik een hotspot maak via mijn telefoon met een T-mobile kaart.

Gister weer meerdere test gedaan, nu in de omgeving van Almaar en nog steeds max 11Mbps. En T-mobile haalt makkelijk 100Mbps.

Heb nu contact gehad met youfone. Ze hebben me heel goed te woord gestaan (had heel wat anders gelezen). Ze heeft toen contact met KPN genomen en die heeft gemeten en die zag niets raars. Vlgens hun had een hele goede 4G verbinding.

Toch heb ik een formulier ontvangen en deze teruggestuurd met allemaal screenshots.

Vraag me echt af wat probleem zou zijn, daar ik het nu dus op twee verschillende apparaten geprobeerd heb en beide zelfde resultaten geven

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
Ik heb zelf niks te klagen over de snelheid van 4G in de regio Alkmaar-Amsterdam. haal ik tussen de 100-150 mb afhankelijk van het signaal.
Waar ik wel last van heb is een slechte (lees Geen) internet op 3G, als ik in een gebied kom waar geen 4G is en mijn telefoon terug valt op 3G (staat bovenin) heb ik totaal geen internet bereik.

Hebben meer mensen dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:14
gielie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:40:
Ik heb zelf niks te klagen over de snelheid van 4G in de regio Alkmaar-Amsterdam. haal ik tussen de 100-150 mb afhankelijk van het signaal.
Waar ik wel last van heb is een slechte (lees Geen) internet op 3G, als ik in een gebied kom waar geen 4G is en mijn telefoon terug valt op 3G (staat bovenin) heb ik totaal geen internet bereik.

Hebben meer mensen dit probleem.
Dit herken ik. Mijn telefoon schakelt in bepaalde gebieden over op H+, maar van soepele data-uitwisseling is dan ook geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb zojuist een telefoon gehad van youfone omdat ze terugkoppeling hebben ontvangen van KPN.
En volgens hun is er niets aan de hand met mijn verbinding.
Wel zegt youfone en KPN er bij, dat hun GEEN 4G dongle ondersteunen??????

Dus daar zou het probleem kunnen zitten.
Daarom nogmaals voorgelegd dat als ik de simkaart in mijn Pocophone stop ik ook Max 14Mbps haal, terwijl met een T-moble ik 100Mpbs haal.

Nog blijven ze melden dat hun een Dongle niet ondersteunen....Blijkbaar willen ze het deel van pocophone niet horen.

Nu ga ik proberen om abbo te stoppen. Ben bang dat dit een drama wordt omdat bedenktijd ingaat op moment van abbo nemen en niet van in gebruik nemen

natuurlijk kan dat niet via de KLANTENSERVICE 8)7 8)7 ...maar moet ik weer een andere afdeling hebben.
Krijg je dat weer, ander afdeling heeft geen verstand van techniek dus die begrijpt mijn probleem niet, en zal ik weer naar klantenservice moeten |:(

Heb even simkaart in een 3de telefoon gestopt. Een lg en dit is resultaat

[YouTube: Youfone 4g snelheid. Te laag]

[ Voor 24% gewijzigd door seninha op 07-05-2019 13:32 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
@seninha Een simkaart van youfone (andere providers ook) is bedoeld voor gebruik in een telefoon, niet in een dongle. Ook kan een dongle vaak niet alle frequenties combineren, waardoor de snelheid lager kan uitvallen. Dus de reactie dat ze het gebruik van een dongle niet ondersteunen kan ik nog wel begrijpen.

Ook kan ik aan je telefoon niet zien of deze 4G+ ondersteund of niet. Wat voor LG is het?

Kijk eens op deze kaart: https://www.google.com/ma...%2C3.8630218880854272&z=8

Al die rondjes met nummers erin zijn de KPN zendmasten. Welke nummers geven de masten die bij jou het dichtst in de buurt zitten?

Onder je abonnement uitkomen gaat waarschijnlijk niet lukken. Je verbinding werkt, hetzij een beetje langzaam, maar dat kan meerdere oorzaken hebben. Klagen dat de verbinding langzaam is zal weinig helpen ben ik bang.

T-Mobile heeft gewoon een sneller netwerk dan KPN, dat is nu gewoon een feit. Ik haal nu met KPN 4G+ op kantoor (Amsterdam) rond de 60Mb down. Niet supersnel, maar het werkt wel.

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 07-05-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

LG is een Nexus 5.

maat zoals ik al meerdere keren aangegeven heb, snelheid is ook laag in mijn Pocophone.
Dus als we Dongle even vergeten, dan nog heb ik lage snelheid.

Pocophone heeft mogelijkheid om 2 sims te gebruiken.

Maak ik een Hotspot met T mobiel kaart, Android unit in de auto hiermee verbind, en dan in de zelfde unit Speedtest draai, dan haal ik makkelijk tussen de 70en 100Mbps

Zelf ik youfone sim aan , maak dan een hotspot en verbind hier mee. Dan haalt speedtest MAX 14Mbps

Ik zit op dit moment hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p7fo9g50484.jpg

En dit haal ik met T mobile en met Youfone:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4zrsn4y00ibdt.zwanoo.android.speedtest.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/y6c8owjgjym.zwanoo.android.speedtest.png

Veel verschil in mijn ogen

[ Voor 25% gewijzigd door seninha op 07-05-2019 17:49 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Tsja, dan weet ik het ook niet.

Is die snelheid op alle locaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

seninha schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:49:
Nu ga ik proberen om abbo te stoppen. Ben bang dat dit een drama wordt omdat bedenktijd ingaat op moment van abbo nemen en niet van in gebruik nemen
Bedenktijd (als je dit via internet hebt) geregeld is 14 dagen dus dat zit wel ok en behalve dat .. je noemde :
[
Ik heb sinds deze week een Youfone sim only abbo (maand opzegbaar)
[

Dus je kan het sowieso per maand opzeggen prima dan toch ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

cyclone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 00:13:
[...]

Bedenktijd (als je dit via internet hebt) geregeld is 14 dagen dus dat zit wel ok en behalve dat .. je noemde :

[...]
[

Dus je kan het sowieso per maand opzeggen prima dan toch ?
Daar zit het probleem. Ik had per ongeluk twee x een abbo aangevraagd. Bij de eerste x was het fout gegaan, pagina ging op blanc...foutmelding. Dus toen opnieuw niew aanvraag gedaan en die was voor 1 jaar ;( ;( Zag ik pas later, toen ik op mijn youfone app twee accountnummer zag waarvan er 1tje al in gebruik was en de ander nog op administratiekosten zat te wachten. Dat was dus de bbo welke 1 maand opzegbaar was.

Dus daarom wordt het moeilijk

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

seninha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:50:
[...]
Dus daarom wordt het moeilijk
Nou niet als je in de 2 weken koop op afstand bedenktijd zit (als ik het goed heb hoor) en anders houdt het op dan kun je doen en laten wat je wilt maar dan zit je vast aan het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

probleem is dat hun datum van abbo aanvragen nemen en niet van in gebruik namen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

seninha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:16:
probleem is dat hun datum van abbo aanvragen nemen en niet van in gebruik namen.
Ok je bent dus te laat omdat je niet goed gelezen hebt :)
Niet lullig bedoeld maar in mijn beleving stond dat allemaal heel duidelijk aangegeven, en behalve dat 2 keer een abbo aanvragen was wellicht ook een beetje enthousiast.

Mijn advies blijf netjes en stuur een vriendelijke mail naar de servicedesk en leg netjes uit wat een gedoe het allemaal niet was (niet goed werkende website bij de aanvraag en ook tegenvallende snelheden) en vraag om een coulance regeling zodat Youphone geen ontevreden klant heeft.

Als je dat een beetje leuk (en aardig) verwoord maak je wellicht nog een kans om het contract te ontbinden, en mocht dat niet lukken kun je altijd nog boos worden, maar onthoudt :
You catch more flies with honey than you do with vinegar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

cyclone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Ok je bent dus te laat omdat je niet goed gelezen hebt :)
Niet lullig bedoeld maar in mijn beleving stond dat allemaal heel duidelijk aangegeven, en behalve dat 2 keer een abbo aanvragen was wellicht ook een beetje enthousiast.

Mijn advies blijf netjes en stuur een vriendelijke mail naar de servicedesk en leg netjes uit wat een gedoe het allemaal niet was (niet goed werkende website bij de aanvraag en ook tegenvallende snelheden) en vraag om een coulance regeling zodat Youphone geen ontevreden klant heeft.

Als je dat een beetje leuk (en aardig) verwoord maak je wellicht nog een kans om het contract te ontbinden, en mocht dat niet lukken kun je altijd nog boos worden, maar onthoudt :
You catch more flies with honey than you do with vinegar.
Ben altijd netjes geweest. Vind dat ik zelf heel veel gedaan heb om eerst zelf uit te komen.
Heb sinds ik sim kaart gebruik van alles getest met meerdere apparaten.

TOen ik klantenservice aan de lijn had heb ik ook gevraagd of zij ook een probleem zou hebben als ze een abbo nam die niet in de verste leverde wat ze besteld had, en daar gaf ze me gelijk in. Alleen zij kon er niets aan doen, iets wat ik begrijp.

Heb gister dus weer gereageerd op hun mail, zie wel wat het brengt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:09
seninha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Ben altijd netjes geweest. Vind dat ik zelf heel veel gedaan heb om eerst zelf uit te komen.
Heb sinds ik sim kaart gebruik van alles getest met meerdere apparaten.

TOen ik klantenservice aan de lijn had heb ik ook gevraagd of zij ook een probleem zou hebben als ze een abbo nam die niet in de verste leverde wat ze besteld had, en daar gaf ze me gelijk in. Alleen zij kon er niets aan doen, iets wat ik begrijp.

Heb gister dus weer gereageerd op hun mail, zie wel wat het brengt.
Hoi,

Ik heb even bij mijn moeder gekeken en deze heeft andere instellingen dan jij hebt. Wellicht ligt het daar aan? Zie screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8QVo4w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1bVZJns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kijk...zal dat zeker even proberen , dank je RayenM

UPDATE

Nee. Helpt niet.Heb de sim nu in mijn pocohone, deze heeft dual sim dus kan snel schakelen.
Beide test gedaan op zelfde plek in de woonkamer. telefoon heeft een her start gehad, voor de zekerheid:

Youfone: (zowat geen upload 8)7 )

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gtfulgp22asrs.png

T-mobile

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bh87yjh.png

[ Voor 79% gewijzigd door seninha op 08-05-2019 12:33 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Net ook even een test gedraaid...97.3 Mbps down en 47.7 Mbps up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
seninha schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:19:
Kijk...zal dat zeker even proberen , dank je RayenM

UPDATE

Nee. Helpt niet.Heb de sim nu in mijn pocohone, deze heeft dual sim dus kan snel schakelen.
Beide test gedaan op zelfde plek in de woonkamer. telefoon heeft een her start gehad, voor de zekerheid:

Youfone: (zowat geen upload 8)7 )

[Afbeelding]

T-mobile

[Afbeelding]
Heb je de simkaarten al eens van plek gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zijn deze tests allemaal op dezelfde locatie utitgevoerd?

Ook is het lastig om te zien of bijvoorbeeld 4G+ bijvoorbeeld wel actief is. Kan best zijn dat er helemaal geen 4G+ gebruikt wordt.

Welk type pocophone is het? Ik zie dat er meerdere modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja..Simkaart is van plek verwisseld. En van Pocophone F1 heb je maar 1 type, met alleen verschillende ram en opslag

Test zijn gedaan(en dat heb ik al vermeld), bij mij thuis maar ook op schiphol, en ook in Alkmaar.
En ook tussen door tijdens het rijden

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Handige Harries daar. Krijg net een betalingsbevestiging van een spook factuur. (op iemand anders naam) mogelijk is er iets grondig mis daar maar de factuur mist alle mogelijke contact informatie dus ik kan ze er niet op wijzen. Ben beneiuwd of ik zo geld kwijt ben. Factuur gaat over wel een hele euro cent!

(enige manier om contact met ze op te nemen is via de portal. maar mijn inloggegevens heb ik niet bij me, ben nu op mijn werk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
krakendmodem schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:44:
Zijn deze tests allemaal op dezelfde locatie utitgevoerd?

Ook is het lastig om te zien of bijvoorbeeld 4G+ bijvoorbeeld wel actief is. Kan best zijn dat er helemaal geen 4G+ gebruikt wordt.

Welk type pocophone is het? Ik zie dat er meerdere modellen zijn.
Was vandeweek in de Duitsland en kreeg opeens 4G+ in beeld, hierdoor durf ik wel te zeggen dat Youfone geen gebruik maakt van het 4G+ netwerk van KPN, volgens de dekkingskaart had ik dit anders gewoon kunnen hebben.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bob-B190 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Was vandeweek in de Duitsland en kreeg opeens 4G+ in beeld, hierdoor durf ik wel te zeggen dat Youfone geen gebruik maakt van het 4G+ netwerk van KPN, volgens de dekkingskaart had ik dit anders gewoon kunnen hebben.
Youfone maakt gewoon gebruik van het 4G+ netwerk van KPN. Ik ontvang overal 4G+ (heb zowel een youfone als KPN abonnement).

In Duitsland is er weinig 4G+ te vinden overigens, toen ik begint april door Duitsland reisde, had ik maar een paar keer 4G+, meestal in de buurt van de grotere steden. Op het platteland was het meestal 3G/4G (niet supersnel, rond de 10 - 15Mb/s). Op Telekom.de is het bereik veruit het beste, de andere netwerken waren beduidend slechter.

Waar wel verschil in kan zitten is de gebruikte frequentie. Het kan voorkomen dat de chipset in je telefoon bepaalde frequenties niet (goed) ondersteund, waardoor er geen 4G+ verbinding kan worden opgezet. Maar dat is gissen, want ik weet niet welk type telefoon je gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Met mijn Mate 20 Pro heb ik met Youfone overal waar ik 4G heb eigenlijk bijna altijd wel 4G+. En dan vaak ook meteen met snelheden van 50 mbps of hoger. Ik heb er echt niks over te klagen. Kan haast overal bijvoorbeeld YouTube en Netflix in de hoogste instellingen met gemak streamen. Heeft ook veel met het modem van je telefoon te maken denk ik. Die van de Mate 20 Pro is retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

Bob-B190 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Hier in Nederland heb ik met mijn Motorola G6+ gewoon 4G+. Thuis haal ik binnen eind de 40mbit oid. Maar ik zie ook wel eens ruim 80mbit voorbij komen.
De klantenservice van Youfone is bagger, maar over het technische aspect heb ik geen klagen (afgezien van het zgn data gebruik toen ik in Curaçao was en mijn roaming uit stond.)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
krakendmodem schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Youfone maakt gewoon gebruik van het 4G+ netwerk van KPN. Ik ontvang overal 4G+ (heb zowel een youfone als KPN abonnement).

In Duitsland is er weinig 4G+ te vinden overigens, toen ik begint april door Duitsland reisde, had ik maar een paar keer 4G+, meestal in de buurt van de grotere steden. Op het platteland was het meestal 3G/4G (niet supersnel, rond de 10 - 15Mb/s). Op Telekom.de is het bereik veruit het beste, de andere netwerken waren beduidend slechter.

Waar wel verschil in kan zitten is de gebruikte frequentie. Het kan voorkomen dat de chipset in je telefoon bepaalde frequenties niet (goed) ondersteund, waardoor er geen 4G+ verbinding kan worden opgezet. Maar dat is gissen, want ik weet niet welk type telefoon je gebruikt ;)
Niet mee eens. In April ook in Duitsland geweest met twee Youfone abonnementen (ouders). Prima 4G+, vrijwel gehele reis (Rust/Ettenheim). Het vreemde was dat dit continu op Telekom.de was.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fCcTZRs/DSC-0636.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Incognitum schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:51:
[...]

Niet mee eens. In April ook in Duitsland geweest met twee Youfone abonnementen (ouders). Prima 4G+, vrijwel gehele reis (Rust/Ettenheim). Het vreemde was dat dit continu op Telekom.de was.

[Afbeelding]
Zal dan wellicht liggen waar in Duitsland je rijdt, want ik heb precieze dezelfde ervaring als @krakendmodem regelmatig geen 4G. Ik denk overigens niet dat dit een youfone ding is maar dat dit plekken in Duitsland zijn (inderdaad buiten de grote steden) waar de dekking minder is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Incognitum schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]
Op de snelwegen (Zuid Duitsland) is het meestal alleen 4G. Alleen in de echt grotere kernen is er 4G+ te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
krakendmodem schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:07:
[...]

Op de snelwegen (Zuid Duitsland) is het meestal alleen 4G. Alleen in de echt grotere kernen is er 4G+ te ontvangen.
Mijn ervaring is anders. Ettenheim is een dorp met 12000 inwoners. Overal in het dorp 4G+ met snelheden boven de 125Mbps. Of de snelwegen continu 4G+ hadden (via Youfone roaming), geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Incognitum schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:40:
[...]

Mijn ervaring is anders. Ettenheim is een dorp met 12000 inwoners. Overal in het dorp 4G+ met snelheden boven de 125Mbps. Of de snelwegen continu 4G+ hadden (via Youfone roaming), geen idee.
Ik zat in de omgeving Stadkyl, rond de Belgische grens, daar was amper 4G+. Wel overal 4G van Telekom.de
Ettenheim is voor dorpsbegrippen dan wel vrij groot ;)

Snelheden waren niet bijzonder, rond de 20Mb max.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 12-05-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:16
"Leuk" artikel op de FP over (onder andere) YouFone:
reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

Zowel mijn vrouw als ik hebben momenteel een abonnement bij KPN en willen vanwege de kosten overstappen. Ik had Youfone op het oog, maar hier wordt ik toch niet heel erg warm van. Zijn hier veel tweakers die geconfronteerd werden met hoge rekeningen na een vakantie?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nee wel na een maand zonder ingesteld datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hammetje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:29:

Zowel mijn vrouw als ik hebben momenteel een abonnement bij KPN en willen vanwege de kosten overstappen. Ik had Youfone op het oog, maar hier wordt ik toch niet heel erg warm van. Zijn hier veel tweakers die geconfronteerd werden met hoge rekeningen na een vakantie?
Yep, ook ik kreeg een minder leuke verrassing van Youfone na een vakantie op Curaçao. Mijn vrouw (Vodafone) nergens last van...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Is al eens eerder langsgekomen, goed dat het nu de media gehaald heeft en goed om te lezen dat ze ook aan een oplossing werken.
Andere providers hebben dit netwerk verkeer ook maar belasten het niet door.

Wel iets om rekening mee te houden als je buiten de EU reist.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

Zijn hier veel tweakers die geconfronteerd werden met hoge rekeningen na een vakantie?
Ik heb dit gehad na een maandje in Canada terwijl ik roaming uit had gezet. Kostte me 25 euro en mijn vriendin 50 euro. Contact opgenomen maar geen coulancebehandeling gekregen. Daar heb ik nooit iemand over gelezen (genoeg mensen te vinden met dit probleem online), klinkt als een mooi praatje voor in het artikel wat de praktijk niet of nauwelijks haalt.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58
Zijn hier veel tweakers die geconfronteerd werden met hoge rekeningen na een vakantie?
Jaren geleden met Vodafone in Suriname roaming uitgezet toch wel gebruik van heel veel kleine data pakketjes daarna gebeld met klantenservice en het is toen gecrediteerd. Ik denk dat youfone het niet zo goed voor elkaar heeft als de grote providers.

[ Voor 48% gewijzigd door saharoen op 13-05-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Nope, ik wist er van. Dus vlak voor vertrek de telefoons op 3G gezet en daarna pas mobiele data uitgezet. Geen smsjes gehad met kosten oid. De 16de komt de factuur van de afgelopen maand maar ik verwacht dus geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 16:37
Vraagje, ik loop net de de deur uit voor een hapje frisse lucht. Dus m'n telefoon gaat van de Wifi af en tot mijn verbazing zie ik dat ik ineens op 4G zit. Dit terwijl ik net geen 2 jaar terug een sim-only abbo heb afgesloten met 3G. Zijn er meer mensen die dit hebben? Zet Youfone alle klanten standaard op 4G per vandaag? Kan er op internet zo niets over vinden en ook geen bericht over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Op 26 april Youfone abonnement aangevraagd, tot op heden nul nieuws.

Dus maar geannuleerd en naar Hollandsenieuwe overgestapt.

Binnen paar minuten nummer behoud goedkeuring en vanaf 26ste overstappen, alles ok.

Wat een ballen provider. Nooit meer dus.

Goedkoop is duurkoop klopt, imho, dan ook geheel.

/rant

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Brad Pitt schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:01:
Op 26 april Youfone abonnement aangevraagd, tot op heden nul nieuws.

Dus maar geannuleerd en naar Hollandsenieuwe overgestapt.

Binnen paar minuten nummer behoud goedkeuring en vanaf 26ste overstappen, alles ok.

Wat een ballen provider. Nooit meer dus.

Goedkoop is duurkoop klopt, imho, dan ook geheel.

/rant
Dat is inderdaad gek. Volgens mij had ik vrijwel instant reactie. Ook bij het omzetten van een abonnement naar een ander abonnement binnen youfone ook meteen bevestiging in de mail. Niks in de spam gekomen oid? Maar hoe kan het duurkoop zijn als er niks afgesloten is? ;)

Ik moet zeggen dat ik zelf tevreden ben tot nu toe over youfone. Geen gekke bedragen tijdens vakanties (wel zelf 3G geforceerd voor vertrek uit Europa), geen gekke facturen, prima prijs voor het abonnement.
Rohem schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:45:
Vraagje, ik loop net de de deur uit voor een hapje frisse lucht. Dus m'n telefoon gaat van de Wifi af en tot mijn verbazing zie ik dat ik ineens op 4G zit. Dit terwijl ik net geen 2 jaar terug een sim-only abbo heb afgesloten met 3G. Zijn er meer mensen die dit hebben? Zet Youfone alle klanten standaard op 4G per vandaag? Kan er op internet zo niets over vinden en ook geen bericht over gehad.
Je kan tegenwoordig alleen maar een 4G data abonnement afsluiten. Dus best kans dat ze iedereen die nog een ouderwets 3G abonnement hadden omgezet hebben naar 4G.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 24-05-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
l3art schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:12:
Je kan tegenwoordig alleen maar een 4G data abonnement afsluiten. Dus best kans dat ze iedereen die nog een ouderwets 3G abonnement hadden omgezet hebben naar 4G.
Klopt, nu nog 4g bellen en wifi bellen dan is youfone weer op dezelfde hoogte zoals de rest van de providers (lees net dat t-mobile over is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWest
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 19:40
Nadat ik vorige maand over mijn bundel zat was mijn internet een week afgesloten. Maar nu het een nieuwe maand heb ik nog steeds geen 3/4G ik heb de telefoon opnieuw opgestart en dergelijke maar niks helpt. Volgens MyYoufone is de nieuwe maand met nieuwe bundel al wel ingegaan . Kan ik iets doen of moet ik geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
MrWest schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:07:
Kan ik iets doen of moet ik geduld hebben?
waarom bel je niet met de ''Klanten''service van Youfone?

Denk dat jij daar ietsjes meer resultaat zal boeken dan het hier te vragen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWest
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 19:40
Ja helaas is die gesloten in het weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Nu online
MrWest schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:23:
Ja helaas is die gesloten in het weekend...
Zal ik even voor je bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:26

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Wijzigingen in de abo's volgens het artikel op de fp. Blijf voorlopig maar bij m'n 6gig + 300min voor 12 euro per maand, maandelijks opzegbaar.

Mag tot aannemen dat de oude snelheid (256Mbit) daarvoor blijft gelden zolang ik het niet zelf aanpas...?

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
PressPlayOnTape schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:26:
Wijzigingen in de abo's volgens het artikel op de fp. Blijf voorlopig maar bij m'n 6gig + 300min voor 12 euro per maand, maandelijks opzegbaar.

Mag tot aannemen dat de oude snelheid (256Mbit) daarvoor blijft gelden zolang ik het niet zelf aanpas...?
Dat lijkt mij wel dat je de snelheid houdt omdat je dat abbo aangegaan bent.
Toch flauw van bedrijven om de snelheid omlaag te gooien en dan 1 euro meer vragen voor de "oude" snelheid
Snap het is maar €12 maar toch

Overigens zie ik dat de meeste providers dit aangepast hebben naar 25Mbit.
Ik denk dat het een trend is wat de providers nu invoeren.

Of zou het een gevolg zijn van het afschakelen van 3G waar men nu mee bezig is bij andere providers ?

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 19-06-2019 19:08 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Als bij die nieuwe trend hoort dat internet weer onbeperkt wordt, maar dat je betaalt voor hogere snelheid, dan hoop ik eigenlijk wel dat dat doorzet. Dan is het een beetje zoals de vaste internet aanbieders nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zag dat bij Youfone de optie voor internet buiten de EU standaard uit staat. Nu zou het dus onmogelijk moeten zijn om een onverwacht hoge rekening te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Misschien een iets te specifieke vraag, maar je weet nooit of iemand toevallig het antwoord weet:
Hoe zijn de ervaringen met het handmatig selecteren van een andere provider dan de vaste roamingpartner in het buitenland?

In dit geval gaat het om België, het voorkeursnetwerk van Youfone daar is Orange lijkt het.
De locatie waar ik een tijdje naartoe ga heeft geen Orange zendmast in de buurt maar er staat wel één van Proximus + Telenet. Kan ik dan handmatig bv Proximus kiezen, en is de ervaring dan ook nog goed? (4G toegang en fatsoenlijke snelheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ASW1 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:17:
Misschien een iets te specifieke vraag, maar je weet nooit of iemand toevallig het antwoord weet:
Hoe zijn de ervaringen met het handmatig selecteren van een andere provider dan de vaste roamingpartner in het buitenland?

In dit geval gaat het om België, het voorkeursnetwerk van Youfone daar is Orange lijkt het.
De locatie waar ik een tijdje naartoe ga heeft geen Orange zendmast in de buurt maar er staat wel één van Proximus + Telenet. Kan ik dan handmatig bv Proximus kiezen, en is de ervaring dan ook nog goed? (4G toegang en fatsoenlijke snelheid)
Toevallig ben ik vorige week in de Ardennen geweest op en op een pek waar Orange het zeeeeer slecht deed. Handmatig overschakelen naar Proximus ging niet: Het registreren op het net werk mislukte telkens terwijl mijn vrouw met haar Vodafone abbo geen enkele probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
TFHfony schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:45:
[...]

Toevallig ben ik vorige week in de Ardennen geweest op en op een pek waar Orange het zeeeeer slecht deed. Handmatig overschakelen naar Proximus ging niet: Het registreren op het net werk mislukte telkens terwijl mijn vrouw met haar Vodafone abbo geen enkele probleem had.
Ah ok.
En hoevaak heb je geprobeerd handmatig proximus te selecteren? Ik herinner me van een andere provider dat je dat minimaal 5x(?) achter elkaar moest doen voordat je toegelaten werd. Geen idee of dat bij alle providers zo werkt maar ik stel me zo voor dat ze daar een rem op willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ASW1 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Ah ok.
En hoevaak heb je geprobeerd handmatig proximus te selecteren? Ik herinner me van een andere provider dat je dat minimaal 5x(?) achter elkaar moest doen voordat je toegelaten werd. Geen idee of dat bij alle providers zo werkt maar ik stel me zo voor dat ze daar een rem op willen zetten.
Phoe, dat zal een keer of 3 a 4 geweest zijn. En dat 2 dagen achter elkaar. Daarna van de hotspot van mijn vrouw d'r telefoon gebruik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:14
Ik had eerst ook problemen met verbinden in het buitenland(binnen EU) toen ik overging van KPN naar Youfone.
Bleek dat mijn APN instelling nog niet goed stond, daarna was het opgelost.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Ik lees onder het kopje "Netwerk in het buitenland" dat het wel zou moeten kunnen om in het buitenland een ander netwerk handmatig te selecteren: https://www.youfone.nl/kl...rnetten-in-het-buitenland.
ocwil schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:07:
Ik had eerst ook problemen met verbinden in het buitenland(binnen EU) toen ik overging van KPN naar Youfone.
Was jouw probleem dan ook het niet handmatig kunnen selecteren van een ander netwerk?
En zo ja, hoe was je ervaring daarna, 4G/snelheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Nee ik had gewoon helemaal geen internet in toevallig ook belgie waar ik ook mee verbond (handmatig).
Daarna heb ik niet meer met handmatige selectie getest helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door ocwil op 26-07-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ocwil schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:07:
Mijn toestel heeft nooit een ander SIM kaartje gekend dan die van Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
Toch wel interresant om de APN instellingen op z'n minst te controleren.

Heb je geen internetverbinding in het buitenland?
Heb je geen internetverbinding in de EU? Dan hebben we nog een aantal tips.
Het is belangrijk dat de APN Instellingen correct zijn ingesteld. Onder APN dient portalmmm.nl te staan. Het is niet nodig om een wachtwoord in te voeren.

https://www.youfone.nl/sim-only/vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Hi all

Ik vraag mij wat af, youfone heeft KPN netwerkdekking. Voor mij een wens om deze netwerkdekking te behouden maar wel mijn KPN kosten te verlagen. Tijdens mijn onderzoek stuit ik op wat details.

Nu heb ik wat abonnementen vergeleken en qua data komt youfone er niet heel goed uit. Dat zit met name in de afronding van de verbruikte kb's. Terwijl ze wel de 4G+ optie bieden voor 1 euro extra, wat weer een pluspunt is. Je kan met deze provider voor een lage prijs toch gebruik maken van de nieuwste radiotechnieken.

KPN afronding 1kb
Vodafone RED/Start afronding 1kb
simpel afronding 1kb
hollandsnieuwe afronding 10kb
youfone afronding 100kb.

Dat zou je toch vrij kunnen vertalen naar 1 whatsappbericht je " ik heb file" van 10 byte dat dit bij youfone zorgt voor 100x sneller dataverbruik dan het doet in een abonnement bij 1kb.

Zijn er personen welke overgestapt zijn en gemekt hebben dat hun bundel op dit moment bij youfone sneller gaat?

EDIT: hier tenminste één verwijzing naar wat ik bedoel

PixellBox in "[Sim-Only] Budget keuze? Youfone | HollandsNieuwe | Vodafone"
_Tobias in "Youfone en data"

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 27-07-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@stormfly hoeveel je last hebt van de afronding is natuurlijk afhankelijk van hoe je verbruikt.
Als je qua bundel 15% extra verbruik rekent dan nu kom je echt niet in de problemen.

En de prijs is dan alsnog een stuk lager.
Ik zou de notificatie en de limiet in je telefoon wel wat lager instellen dan je echte limiet, dan heb je nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Ja Apple dus er is niet echt een notificatie limiet ;-)

De afronding " per " ontbreekt, als het per etmaal is dan heeft niemand er last van. Maar per sessie of per uur is het een ander verhaal.

Neig toch naar hollandsnieuwe ondanks het vodafone netwerk. Maar zijn wel wat eerlijker qua abonnementen, voorafbetalen etc, nooit bundel overschrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Afronding is altijd per sessie. Dus iedere keer wanneer er een verbinding wordt afgesloten is er een afronding. Daar heb je met name last van wanneer er zeer vaak heen- en weergeschakeld wordt tussen mobiele data en wifi, of wanneer er slecht signaal is en de verbinding met de zendmast steeds wordt verbroken. Normaal gesproken zou je daar weinig last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 11-09 21:27

slaay

Natuurbeleven.com

stormfly schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:00:
*knip*

KPN afronding 1kb
simpel afronding 1kb
youfone afronding 100kb.

Dat zou je toch vrij kunnen vertalen naar 1 whatsappbericht je " ik heb file" van 10 byte dat dit bij youfone zorgt voor 100x sneller dataverbruik dan het doet in een abonnement bij 1kb.

Zijn er personen welke overgestapt zijn en gemekt hebben dat hun bundel op dit moment bij youfone sneller gaat?

*knip*
Mijn dataverbruik volgens Youfone was altijd 5 tot 6% meer dan wat mijn Android toestel aangaf.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:07
stormfly schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:00:
Hi all

Ik vraag mij wat af, youfone heeft KPN netwerkdekking. Voor mij een wens om deze netwerkdekking te behouden maar wel mijn KPN kosten te verlagen. Tijdens mijn onderzoek stuit ik op wat details.

Nu heb ik wat abonnementen vergeleken en qua data komt youfone er niet heel goed uit. Dat zit met name in de afronding van de verbruikte kb's. Terwijl ze wel de 4G+ optie bieden voor 1 euro extra, wat weer een pluspunt is. Je kan met deze provider voor een lage prijs toch gebruik maken van de nieuwste radiotechnieken.

KPN afronding 1kb
simpel afronding 1kb
youfone afronding 100kb.

EDIT: hier tenminste één verwijzing naar wat ik bedoel

PixellBox in "[Sim-Only] Budget keuze? Youfone | HollandsNieuwe | Vodafone"
_Tobias in "Youfone en data"
Als je zoekt in dit topic kan je best wat ervaringen vinden, hier een willekeurige selectie:
rinuspw schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:39:
[...]

In de praktijk valt bij mij het verbruiksverschil altijd wel mee. Deze maand bijvoorbeeld:

Verbruik volgens Samsung Galaxy A5(2016): 1,70 GB (als ik verbruik alle apps bij elkaar optel, ongeveer 1725 MB)
Verbruik volgens My Youphone: 1771 MB
3%-4% hoger dan werkelijk.
westergas schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:04:
[...]

Volgens Android: 1.06GB
Volgens Youfone App: 1049 MB

Zit dus 11 MB tussen. Daar ga ik echt niet voor overstappen of mijn keuze op aanpassen.
MOV schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:09:
Heren,

Hierbij de resultaten van mijn kleine test met betrekking tot het afronden van de internetsessies op 100Kb door Youfone. En de invloed hiervan op de door Youfone gemeten hoeveelheid verbruikte data.

Testperiode: 23 februari 12:16 - 26 februari 12:16
Gemeten door iphone (6, laatste IOS): 885MB
Gemeten door de Youfone app: 894MB

Gebruik: Compleet standaard gebruik (voor mij dan). E-mail/Webbrowsen/SSH/Facebook/Streamen via Spotify/Messenger/Video-bellen via WhatsApp.

Conclusie: De invloed van het afronden op 100kb in plaats van 1kb of 10kb is maar zeer klein (9MB). Niet voor Youfone kiezen op deze grond lijkt mij dus niet voor de hand liggen.

MOV
cordonbleu schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:28:
In mijn ervaring is het verschil door de afronding maximaal 10%. Maar meestal nog ruim er onder. Van de 10 GB die ik heb, kan ik meestal tussen de 9-9,5 'echte' GB's gebruiken. Voor mij dus heel acceptabel.

Iemand trouwens ervaring met Youfone in Portugal, met name in Porto? Heb je er fatsoenlijk en snel 4G?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Vreemd, na activeren sim kon ik in het toestel kiezen uit 3 APN's: KPN Mobiel Internet, Rabo Mobiel Internet en Lebara Mobiel Internet.
KPN stond automatisch aangevinkt en deze deed het wel, maar hierin komt de "portalmmm.nl" niet voor dus het leek me niet helemaal de juiste.
SMS sturen aan 1300 om een sms terug te ontvangen met de APN werkt niet, dus daarop aan de klantenservice gevraagd.

Bij deze voor andere belangstellenden nog even de juiste APN instellingen die ik gekregen heb; op de website staan ze niet (of kon ik ze niet vinden)
1. Ga naar het startscherm.
2. Kies Apps.
3. Kies hier voor instellingen.
4. Nu kun je mobiele netwerken selecteren. (Dit kan in sommige toestellen een net iets andere benaming hebben. Selecteer de meest toereikende.)
5. Kies nu 'Namen Toegangspunten'.
6. Kies toevoegen. (Dit kan ook aangegeven worden rechts boven in het scherm als 3 puntjes of een + teken.)
7. In de lijst die nu naar voren komt kan bij naam Youfone ingevuld worden.
8. Vul bij APN portalmmm.nl in.
9. Scroll nu een stuk naar beneden in de lijst tot je MCC tegenkomt, staat hier 204? zo niet vul dit in. Bij MNC staat 08? zo niet vul dit hier in.
10. Bij Verificatietype, vink 'Geen' aan.
11. Kies Type toegangspunt. Als een scherm voor invoer verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.

· Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

12. Druk nu weer op of de 3 puntjes of de menu knop om de instellingen op te slaan. Het toestel in nu juist ingesteld voor mobiele data.
Nadat ik deze APN handmatig heb ingevoerd werkt het hier (NL) in ieder geval wel, hopelijk kan ik in Belgie straks handmatig ook andere netwerken (dan Orange) kiezen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zag gisteren in mijn overzicht dat er 3 euro voor 3 sms'jes is gerekend die ik verstuurd zou hebben vanuit Amerika/Canada.... Laat ik daar nou helemaal niet geweest zijn. Wel heb ik, toen ik in België (Tomorrowland) was 3 sms'jes verstuurd naar een Amerikaans nummer. Maar dat is wat anders dan sms'en vanuit Amerika. Heb de klantenservice gisteren een email gestuurd. Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren, vast niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
l3art schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:58:
Ik zag gisteren in mijn overzicht dat er 3 euro voor 3 sms'jes is gerekend die ik verstuurd zou hebben vanuit Amerika/Canada.... Laat ik daar nou helemaal niet geweest zijn. Wel heb ik, toen ik in België (Tomorrowland) was 3 sms'jes verstuurd naar een Amerikaans nummer. Maar dat is wat anders dan sms'en vanuit Amerika. Heb de klantenservice gisteren een email gestuurd. Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren, vast niks.
Tricky, volgens mij gelden de EU roaming regels alleen voor de tarieven tussen EU landen onderling. Dat zou betekenen dat ze inderdaad een Euro in rekening kunnen brengen voor een sms, omdat je je in het buitenland bevindt en je een sms stuurt die niet onder de roaming regels valt.
Geen EU roaming = niet uit de bundel = sms in het buitenlandtarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ASW1 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Tricky, volgens mij gelden de EU roaming regels alleen voor de tarieven tussen EU landen onderling. Dat zou betekenen dat ze inderdaad een Euro in rekening kunnen brengen voor een sms, omdat je je in het buitenland bevindt en je een sms stuurt die niet onder de roaming regels valt.
Geen EU roaming = niet uit de bundel = sms in het buitenlandtarief
Maar dan nog klopt het niet. Want ze rekenen de prijs van dat ik in de US was en dat was ik niet. Sms'en naar een US nummer vanuit een EU land zou 7 cent zijn oid. Maar goed zal wel op niks uitlopen, maar kloppen doet het in ieder geval niet in de zin van dat ik niet in de US/Canada was maar ze wel die prijzen hanteren.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.