Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:02
l3art schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Maar dan nog klopt het niet. Want ze rekenen de prijs van dat ik in de US was en dat was ik niet. Sms'en naar een US nummer vanuit een EU land zou 7 cent zijn oid.
Het is een interessante case, ook geen idee hoe andere providers hiermee omgaan.
Het lijkt me duidelijk dat de sms niet onder je bundel vallen, maar onder welk tarief vallen ze dan wel? De tarievenlijst geeft daar eigenlijk ook geen uitsluitsel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

13art

Moderator Mobile
ASW1 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Het is een interessante case, ook geen idee hoe andere providers hiermee omgaan.
Het lijkt me duidelijk dat de sms niet onder je bundel vallen, maar onder welk tarief vallen ze dan wel? De tarievenlijst geeft daar eigenlijk ook geen uitsluitsel over.
Bij de tarievenlijst staat dat sms'en vanuit de EU uit de bundel gaat. Dus waarom wordt er bij mij dan 1 euro gerekend? SMS naar VS/Canada zou 30 cent moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 29-07-2019 14:48 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
l3art schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Bij de tarievenlijst staat dat sms'en vanuit de EU uit de bundel gaat. Dus waarom wordt er bij mij dan 1 euro gerekend? SMS naar VS/Canada zou 30 cent moeten zijn.
Dat naar de VS sowieso niet vanuit je bundel gaat lijkt me evident. De tarievenlijst van Youfone houdt geen rekening met tarieven van het ene buitenland naar het andere buitenland. Bij bellen/sms in het buitenland staat wel "Tarieven gelden voor het bellen binnen de zone en Nederland". Bij bellen/sms naar het buitenland staat geen geografische beperking, dus misschien heb je gelijk en moet het dan 30 cent zijn.

Bij Tmobile zag ik dat ze er wel rekening mee houden en de tarieven vermelden: "Je kunt natuurlijk vanuit het buitenland naar een ander land (bijvoorbeeld vanuit Zuid-Afrika naar Rusland) bellen.
Daar gelden meestal aparte tarieven voor. Kijk op de prijslijst van je abonnement voor de tarieven voor bellen en sms'en in het buitenland."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
We hadden het in dit topic vorige week nog over het wel of niet kunnen kiezen van andere netwerken tijdens roamen in het buitenland. Ik heb inmiddels de ervaring dat dat probleemloos kan in Belgie. Het voorkeursnetwerk/partnernetwerk in Be is Orange, maar ik kan handmatig ook gewoon Base of Proximus kiezen. Ik heb overigens wel eerst een nieuw specifiek Youfone APN profiel aangemaakt en niet het standaard KPN APN gebruikt. Of dat verschil maakt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ASW1 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:17:
[...]

Dat naar de VS sowieso niet vanuit je bundel gaat lijkt me evident. De tarievenlijst van Youfone houdt geen rekening met tarieven van het ene buitenland naar het andere buitenland. Bij bellen/sms in het buitenland staat wel "Tarieven gelden voor het bellen binnen de zone en Nederland". Bij bellen/sms naar het buitenland staat geen geografische beperking, dus misschien heb je gelijk en moet het dan 30 cent zijn.

Bij Tmobile zag ik dat ze er wel rekening mee houden en de tarieven vermelden: "Je kunt natuurlijk vanuit het buitenland naar een ander land (bijvoorbeeld vanuit Zuid-Afrika naar Rusland) bellen.
Daar gelden meestal aparte tarieven voor. Kijk op de prijslijst van je abonnement voor de tarieven voor bellen en sms'en in het buitenland."
Reactie van Youfone:
Bedankt voor je bericht.

Het is begrijpelijk dat je er graag achterkomt waar je de betreffende kosten aan verbruikt hebt.

Helaas kan ik je op dit moment niet van deze informatie voorzien. We bevestigen enkel dat dit gebeurd is op basis van informatie vanaf het netwerk en berekenen je conform de overeengekomen tarieven (waar nodig). Deze informatie komt beschikbaar op je specificatie, iedere opvolgende maand van het betreffende verbruik. Vanaf dat moment kun je met datum en tijdstip proberen te achterhalen in je toestel wat je gedaan hebt.

Het tarief voor een sms naar de VS of Canada is inderdaad €0,30, vanuit de VS of Canada is dat €1,00. Mogelijk heb je verbinding gemaakt met een maritieme zendmast, dit zal echter pas aan de hand van de specificatie te controleren zijn.
Kortom nu is er nog niks te zeggen.
Wat ze bedoelen met een 'maritieme zendmast' weet ik niet precies. Kan me voorstellen dat er op Tomorrowland extra steunzenders geplaatst worden, maar zijn dat dan maritieme zenders? Bij maritiem moet ik denken aan de zeevaart. Boom ligt nou niet echt aan de kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Maritiem netwerk tref je o.a. aan op veerboten en cruiseschepen wanneer ze buiten de kust zijn. Lijkt me volstrekt onmogelijk in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 06:39
As a heads-up naar huidige en/of potentieel nieuwe klanten. YouFone heeft een optioneel Dataplafond die aangezet moet worden, de kosten hiervan bedragen 0.50eurocent per maand. Ik dacht maanden geleden slim te zijn door een limiet op mijn iPhone te stellen waardoor ik ruimschoots op tijd zou weten wanneer ik over mijn bundel ging. Echter heb ik zojuist een rekening van €114,50,- gekregen omdat dit tussen major versies van IOS uit is gegaan en ik 1GB te veel heb gebruikt.

Na contact met de klanten service waarvoor ik 37min in de wacht heb gehangen kreeg ik te horen dat dit gewoon in de algemene voorwaarden staat.

Ik adviseer iedereen dit aan te zetten zodat je niet zo'n domme fout maakt als ik zojuist heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:08
Frituurpanda schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:22:
As a heads-up naar huidige en/of potentieel nieuwe klanten. YouFone heeft een optioneel Dataplafond die aangezet moet worden, de kosten hiervan bedragen 0.50eurocent per maand. Ik dacht maanden geleden slim te zijn door een limiet op mijn iPhone te stellen waardoor ik ruimschoots op tijd zou weten wanneer ik over mijn bundel ging. Echter heb ik zojuist een rekening van €114,50,- gekregen omdat dit tussen major versies van IOS uit is gegaan en ik 1GB te veel heb gebruikt.

Na contact met de klanten service waarvoor ik 37min in de wacht heb gehangen kreeg ik te horen dat dit gewoon in de algemene voorwaarden staat.

Ik adviseer iedereen dit aan te zetten zodat je niet zo'n domme fout maakt als ik zojuist heb gedaan.
Dat geldt overigens ook voor bellen mocht je geen onbeperkt bellen hebben. Dit is het zogenaamde belplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

westergas

rikkie_pc

Echter heb ik zojuist een rekening van €114,50,- gekregen
Ik had er laatst ook 1 van ~€50 maar no way dat ik €0.50 per maand ga betalen voor dataplafond. Dat vind ik zo'n onzin feature, let wel extra goed op in het vervolg ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
Als je dat elke keer zegt wanneer je het plafond vergeet na een half jaar is de feature toch goedkoper 8)7

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
westergas schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Ik had er laatst ook 1 van ~€50 maar no way dat ik €0.50 per maand ga betalen voor dataplafond. Dat vind ik zo'n onzin feature, let wel extra goed op in het vervolg ;)
Het is flauw dat ze er geld voor vragen. Ook is het tarief buiten de bundel zo absurd dat die optie standaard aan zou moeten staan.
Maar goed, je weet hoe Youfone is. Technisch prima maar je moet zelf opletten en achteraf is niets te regelen.

alles kan off-topic

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:59:
[...] Maar goed, je weet hoe Youfone is. Technisch prima maar je moet zelf opletten en achteraf is niets te regelen.
Daar betaal je dan ook voor.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ankona schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:59:
[...]

Ook is het tarief buiten de bundel zo absurd dat die optie standaard aan zou moeten staan.
Ja dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59

Ben wel benieuwd hoe je dat plafond destijds hebt ingesteld op je iPhone? Met een 3rd-party app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
T
theblindman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:24:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je dat plafond destijds hebt ingesteld op je iPhone? Met een 3rd-party app?
Third party indeed, weet even niet meer welke dat precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:59
17 september ga ik over naar Youfone. Ik kom van T-mobile, was daar niet een ontevreden gebruiker, maar wilde weten wat ik terug krijg voor bodem prijzen op de mobiele markt.

Tot dusverre gaat het goed. Dankzij dit topic meteen een dataplafond aangezet (dank daarvoor!), toch wel beetje eng een bedrijf dat op zo'n manier op je centen uit is.Ik begin met het plafond op 25mbit, helaas zit mijn prijs dan op 11,50 in plaats van de huidige 10,50 voor onbeperkt bellen/6GB, toch te vroeg besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Kelin schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:38:
17 september ga ik over naar Youfone. Ik kom van T-mobile, was daar niet een ontevreden gebruiker, maar wilde weten wat ik terug krijg voor bodem prijzen op de mobiele markt.

Tot dusverre gaat het goed. Dankzij dit topic meteen een dataplafond aangezet (dank daarvoor!), toch wel beetje eng een bedrijf dat op zo'n manier op je centen uit is.Ik begin met het plafond op 25mbit, helaas zit mijn prijs dan op 11,50 in plaats van de huidige 10,50 voor onbeperkt bellen/6GB, toch te vroeg besteld.
Volgens mij is de prijs nu toch ook 11 euro voor onbeperkt bellen/sms en 6 GB internet + 50 cent dataplafond = 11,50?

Verder had ik ook wat twijfels toen ik ging overstappen, inmiddels ruim een jaar verder bevalt het mij meer dan prima. Tegenwoordig kan je online internetverkeer buiten Europa aan-/uitzetten (staat geloof ik standaard uit), maar toen ik een half jaar geleden naar Canada ging heb ik daarvoor contact gehad met de klantenservice. Goed en vriendelijk geholpen en geen cent onnodige kosten gemaakt. Youfone is duidelijk wat wel / niet inbegrepen is. En heeft een paar opties om onnodige kosten te voorkomen. Je hebt zelf de keuze of je die wel / niet wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:59
Ik keek inderdaad met mijn neus, kosten zijn op dit moment ook €11,50 onder mijn voorwaarden. En je hebt gelijk dat ze opzich eerlijk zijn over de kosten. Ik vind alleen €100,- per gig buiten bundel kosten voor 1 gig buitenproportioneel. Daar pakken ze onoplettende gebruikers mee. Jij en ik lezen tweakers forum en komen goed beslagen te ijs, maar ik waardeer het persoonlijk als bedrijven ook redelijk zijn in de onverwachte kosten. Begrijp me niet verkeerd: Deze voorwaarden werken prima voor mij, maar zou het niet zomaar van harte aanbevelen bij mijn moeder (als in de doorsnee gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Kelin schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:57:
Begrijp me niet verkeerd: Deze voorwaarden werken prima voor mij, maar zou het niet zomaar van harte aanbevelen bij mijn moeder (als in de doorsnee gebruiker).
Ik heb net voor mijn vader een abonnement afgesloten, wel dataplafond aangezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
l3art schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 02:38:
[...]

Reactie van Youfone:

[...]

Kortom nu is er nog niks te zeggen.
Wat ze bedoelen met een 'maritieme zendmast' weet ik niet precies. Kan me voorstellen dat er op Tomorrowland extra steunzenders geplaatst worden, maar zijn dat dan maritieme zenders? Bij maritiem moet ik denken aan de zeevaart. Boom ligt nou niet echt aan de kust.
GSM via een cruise schip gaat via satelliet toch? Denk dat ze dit bedoelen, waarschijnlijk is dat kostbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Kelin schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:57:
Ik keek inderdaad met mijn neus, kosten zijn op dit moment ook €11,50 onder mijn voorwaarden. En je hebt gelijk dat ze opzich eerlijk zijn over de kosten. Ik vind alleen €100,- per gig buiten bundel kosten voor 1 gig buitenproportioneel. Daar pakken ze onoplettende gebruikers mee. Jij en ik lezen tweakers forum en komen goed beslagen te ijs, maar ik waardeer het persoonlijk als bedrijven ook redelijk zijn in de onverwachte kosten. Begrijp me niet verkeerd: Deze voorwaarden werken prima voor mij, maar zou het niet zomaar van harte aanbevelen bij mijn moeder (als in de doorsnee gebruiker).
Dat is de reden dat ik voor de ING actie met Hollandsnieuwe ben gegaan. Op = uit aldaar, en dan kan je live zelf bijkopen.

Ik heb naar de bedrijven gekeken. Youfone is een club Rotterdammers, waar de schoorsteen moet roken op basis van overschrijding. Mijn inziens; Je kunt als externeclub nooit als prijsvechter, op het dure kpn netwerk, quitte draaien. (Kijk maar eens naar de goedkoopste simonly prijs van KPN 🙊 ter ref) Vanuit die hypothese kan je doorredeneren dat hun melkkoe "bundel overschrijdingen" zijn.

Bij Hollandsnieuw is het gewoon een echte dochteronderneming van Vodafone. Met hele eerlijke voorwaarden.

Ik weet dat ik het KPN netwerk ga missen. Maar ik stap over vanuit financiële keuzes. Die paar euro per maand voordeel kan je bij youfone op je eerste rekening verknallen. Waardoor je 24 maanden berekening in rook op gaat 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:57
Volgens mij heeft Youfone weer wat aanpassingen gedaan ?

De 10GB bundel lijkt aanzienlijk duurder geworden.

[ Voor 32% gewijzigd door fl2001 op 01-10-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

TFHfony

Professional Weirdo

fl2001 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:15:
Volgens mij heeft Youfone weer wat aanpassingen gedaan ?

De 10GB bundel lijkt aanzienlijk duurder geworden.
Inderdaad. Ik betaal nu 12 Euro voor 10GB met onbeperkt bellen. Dat zou nu 18 euro moeten gaan kosten.
Binnenkort ga ik van Ziggo -> KPN... Toch maar eens kijken wat daar een bundel kost, zeker omdat ik toch het Plus pakket voor de TV ook wil hebben.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
TFHfony schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Inderdaad. Ik betaal nu 12 Euro voor 10GB met onbeperkt bellen. Dat zou nu 18 euro moeten gaan kosten.
Binnenkort ga ik van Ziggo -> KPN... Toch maar eens kijken wat daar een bundel kost, zeker omdat ik toch het Plus pakket voor de TV ook wil hebben.
Ik vind dat toch best een forst bedrag voor 10GB, wat tegenwoordig echt niet zo veel meer is.

Dan kan je net zo goed Robin Mobile Junior nemen.

19,95 euro per maand. Maandelijks opzegbaar. Onbeperkt bellen en sms. 40GB internet per maand a 5mbps en daarna voor de rest van de maand 1mbps Onbeperkt.

En ja met 5mbps kan je zelfs prima netflix en youtube op je smartphone.

Beetje jammer, maar de scherpte van de aanbieden, bij zowel Youfone als Simpel lijken er echt wel vanaf.

Volgens mij jagen ze, klanten zo alleen maar naar de grote 3 met die all-in pakketten.

Het is namelijk heel simpel, vrijwel iedereen die bij simpel en Youfone zit, is gewoon vanwege de prijs, als die niet goed meer is, dan is het denk ik wel snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
tis 1 november geweest, weer een kleine verhoging van bundels, maar ook prijzen.
Is die gekkigheid van een euro extra voor 4+ alweer weg? en is dat nu verwerkt? Geen bericht op tweakers gezien.

dat 4g+ is id verdwenen als optie, iig in mijn optie scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinus op 07-11-2019 08:55 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 14:27
fl2001 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Ik vind dat toch best een forst bedrag voor 10GB, wat tegenwoordig echt niet zo veel meer is.

Dan kan je net zo goed Robin Mobile Junior nemen.

19,95 euro per maand. Maandelijks opzegbaar. Onbeperkt bellen en sms. 40GB internet per maand a 5mbps en daarna voor de rest van de maand 1mbps Onbeperkt.

En ja met 5mbps kan je zelfs prima netflix en youtube op je smartphone.

Beetje jammer, maar de scherpte van de aanbieden, bij zowel Youfone als Simpel lijken er echt wel vanaf.

Volgens mij jagen ze, klanten zo alleen maar naar de grote 3 met die all-in pakketten.

Het is namelijk heel simpel, vrijwel iedereen die bij simpel en Youfone zit, is gewoon vanwege de prijs, als die niet goed meer is, dan is het denk ik wel snel klaar.
Zodra deze partijen duurder worden is het ook snel klaar met ze, prijs is ook echt het enige interessante van zulke providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Martinus schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:38:
tis 1 november geweest, weer een kleine verhoging van bundels, maar ook prijzen.
Is die gekkigheid van een euro extra voor 4+ alweer weg? en is dat nu verwerkt? Geen bericht op tweakers gezien.

dat 4g+ is id verdwenen als optie, iig in mijn optie scherm.
Nu geen aansluitkosten. Dat scheelt wel weer.
Youfone en Simpel lijken elkaar vooral te volgen.

Nu lijken Ben en Hollandsnieuwe in de meeste gevallen een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dat zijn inderdaad geen leuke tarieven meer. Als mijn abbo is afgelopen dan wellicht toch maar eens kijken naar KPN Sm Only wat dat oplevert i.c.m. qua combinatiekorting met mijn glasvezel & TV.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NIMIC schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:23:
[...]

Nu geen aansluitkosten. Dat scheelt wel weer.
Youfone en Simpel lijken elkaar vooral te volgen.

Nu lijken Ben en Hollandsnieuwe in de meeste gevallen een betere keuze.
Het ging mij om het KPN-netwerk, waar ik toch de beste ervaring mee heb, in de gebieden waar ik vertoef.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 07-11-2019 11:34 . Reden: Sorry, Tamerciaga, verkeerde quote! :-) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Hollandse nieuwe met ing punten is voor 24 maand wel een top deal. 6gb en onbeperkt bellen sms voor 10€

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 16:15
Heeft iemand een idee hoe je de kwaliteit van je netwerk kan meten? Ik weet dat ze het KPN netwerk gebruiken, maar heb na overstap van T-mobile het idee dat ik minder vaak een stabiele verbinding heb. Misschien dat KPN ook wat doe met voorkeursbehandeling op het netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
tictactoe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:25:
Heeft iemand een idee hoe je de kwaliteit van je netwerk kan meten? Ik weet dat ze het KPN netwerk gebruiken, maar heb na overstap van T-mobile het idee dat ik minder vaak een stabiele verbinding heb. Misschien dat KPN ook wat doe met voorkeursbehandeling op het netwerk...
Heb kpn zakelijk en Youfone. Snelheid scheelt altijd, stabiliteit merk ik weinig van. Maar wel tijdens festivals of grote feesten. Dan ben ik vaak de enige met bereik of werkbare internet..

[ Voor 9% gewijzigd door Martinus op 08-11-2019 07:53 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 23:44

TMC

De klantenservice van YouFone is dramatisch: beperkt telefonisch bereikbaar en altijd extreem lange wachttijden. Zolang er niks aan de hand is prima, maar zodra er wel wat aan de hand is dit echt een dramatische provider. Ik raad het iedereen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
TMC schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:17:
De klantenservice van YouFone is dramatisch: beperkt telefonisch bereikbaar en altijd extreem lange wachttijden. Zolang er niks aan de hand is prima, maar zodra er wel wat aan de hand is dit echt een dramatische provider. Ik raad het iedereen af.
Er is gewoon nooit iets aan de hand, zij hebben gelijk en jij moet niet zeuren.

Dat is de keerzijde van de lage tarieven. Het gaat nooit om grote bedragen maar je moet wel af en toe meer betalen dan je redelijk vindt, zelfs al kun je dat bewijzen met hun eigen algemene voorwaarden in de hand.

Ik heb me er maar bij neergelegd. Zolang ze een goed netwerk voor een goede prijs bieden neem ik af en toe een of twee tientjes verlies. Als de prijzen echter te dicht bij andere aanbieders komt dan wordt het een ander verhaal.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 23:44

TMC

Ankona schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:31:
[...]

Dat is de keerzijde van de lage tarieven. Het gaat nooit om grote bedragen maar je moet wel af en toe meer betalen dan je redelijk vindt, zelfs al kun je dat bewijzen met hun eigen algemene voorwaarden in de hand.

Ik heb me er maar bij neergelegd. Zolang ze een goed netwerk voor een goede prijs bieden neem ik af en toe een of twee tientjes verlies. Als de prijzen echter te dicht bij andere aanbieders komt dan wordt het een ander verhaal.
Ik ben nu mijn nummer kwijt omdat zijn mijn abonnement op de verkeerde datum hebben opgezegd. En dan hebben zij gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TMC schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:41:
[...]
Ik ben nu mijn nummer kwijt omdat zijn mijn abonnement op de verkeerde datum hebben opgezegd. En dan hebben zij gelijk?
Natuurlijk, said the BOFH (ofwel de Youfone medewerker)
De helpdesk is inderdaad een dramatische tot bijna traumatiserende ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ondanks de wat negatieve berichten gisteren toch overgestapt naar Youfone. Was onlangs overgestapt naar Tele2 (daarvoor zat ik bij KPN) maar het bereik binnenshuis was drama. Zelfs met bellen via WiFi.
Omdat Youfone gebruik maakt van het KPN-netwerk maar eens naar hun overgestapt.
Nu een abo van 10 gb en 200 belminuten voor 16 euro (maandelijks opzegbaar) en geen aansluitkosten.

Wel gelijk een dataplafond ingesteld (dus +0,50 ct extra per maand) want ik heb begrepen dat mb's buiten de bundel extreem worden belast.

Meer mensen ervaring met het bereik binnenshuis van Youfone? Goed, slecht?
Ik zal het zelf in de gaten houden en mijn bevindingen posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
croschou schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:05:
Ondanks de wat negatieve berichten gisteren toch overgestapt naar Youfone. Was onlangs overgestapt naar Tele2 (daarvoor zat ik bij KPN) maar het bereik binnenshuis was drama. Zelfs met bellen via WiFi.
Omdat Youfone gebruik maakt van het KPN-netwerk maar eens naar hun overgestapt.
Nu een abo van 10 gb en 200 belminuten voor 16 euro (maandelijks opzegbaar) en geen aansluitkosten.

Wel gelijk een dataplafond ingesteld (dus +0,50 ct extra per maand) want ik heb begrepen dat mb's buiten de bundel extreem worden belast.

Meer mensen ervaring met het bereik binnenshuis van Youfone? Goed, slecht?
Ik zal het zelf in de gaten houden en mijn bevindingen posten.
zelfde, soort van, weg bewandeld, wegegaan bij t mob vanwege rommel bereik in huis. Nu emt Youfone altijd bereik en verstaanbaar. Ook per maand opzegbaar, voelt wel lekker en elk kwartaal veranderen ze voorwaarden, soms zo goed dat je meer voor minder krijgt ene maand later :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ankona schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:31:
[...]

dan is lebara wel heel dicht bij nu voor 10e, 5gb en onbeperkt bellen. Youfone 12 voor 1jr.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Martinus schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:02:
[...]

dan is lebara wel heel dicht bij nu voor 10e, 5gb en onbeperkt bellen. Youfone 12 voor 1jr.
Als je dat bij lebara wilt voor een tientje, moet je wel meteen een contract voor 2 jaar afsluiten, de maandelijks opzegbare simonly is namelijk 11 euro per maand.

Maar sowieso, als iemand al niet tevreden is over de klantenservice van bv simpel/youfone en je denkt dat het niet erger kan dan moet je lebara is testen.

Overigens heeft Lebara in het buitenland ook nog steeds alleen maar 3G.

Daarnaast zijn ze ook super onbetrouwbaar, een tijdje geleden boden ze voor 25 euro per maand onbeperkt internet aan bij een 2 jarige contract.

Dat hebben ze gewoon bij iedereen aangepast naar 21 euro per maand, met max 10GB per maand. Thats it, geen verdere compensatie of dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51
Net weer overgestapt naar Youfone. Kom van simpel af en had voor die tijd ook Youfone. Ben toch meer tevreden over Youfone qua snelheid en dekking

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:37
Zojuist een mailtje ontvangen van Youfone dat ze visual voicemail per heden gaan activeren. Krijg het helaas alleen niet werkend op de iPhone. Iemand die het wel al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Untouchablezz20 schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:11:
Zojuist een mailtje ontvangen van Youfone dat ze visual voicemail per heden gaan activeren. Krijg het helaas alleen niet werkend op de iPhone. Iemand die het wel al gebruikt?
Geen iPhone, sorry! Op Android werkt het goed na installatie van de app. Mooie ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Erik1805 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:59:
Net weer overgestapt naar Youfone. Kom van simpel af en had voor die tijd ook Youfone. Ben toch meer tevreden over Youfone qua snelheid en dekking
beide toch KPN, kan je specificeren?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Martinus schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:01:
[...]

Simpel is van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Martinus schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:01:
[...]

Nope, Simpel is T-Mobile

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
ik zie het, was ooit KPN...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R9xQJnp/Screenshot-20191221-101123.png

Ik heb deze advertentie nu al een paar keer gezien hier op Tweakers maar geen aansluitkosten klopt niet, bij doorklikken kan je gewoon 15 euro aftikken. Doen ze dit nou opzettelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

xabre16v schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:36:
[Afbeelding]

Ik heb deze advertentie nu al een paar keer gezien hier op Tweakers maar geen aansluitkosten klopt niet, bij doorklikken kan je gewoon 15 euro aftikken. Doen ze dit nou opzettelijk?
Geen idee.
Wat mij wel opvalt is dat ze steeds duurder worden. Ik betaal nu 12 euro, maar dan voor 10GB en onbeperkt bellen/SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
TFHfony schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:31:
[...]

Geen idee.
Wat mij wel opvalt is dat ze steeds duurder worden. Ik betaal nu 12 euro, maar dan voor 10GB en onbeperkt bellen/SMS.
dan niks veranderen, mooi abbo.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Martinus schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:02:
[...]

dan niks veranderen, mooi abbo.
Over een paar maanden loopt het helaas wel af. Indertijd was het een actie met een dubbele hoeveelheid data en er staat ook een korting van 7 euro op elke factuur. Op de site van Youfone staat:
Loopt je abonnement af en heb je (nog) niet verlengd? Dan loopt het abonnement maandelijks door tegen dezelfde voorwaarden en tarieven. Als je tevreden bent met de huidige overeenkomst, kun je het abonnement gewoon behouden zoals het is. Want je bent natuurlijk niet verplicht om het abonnement te wijzigen of te verlengen.
Ik ga er dus van uit dat als ik straks niets doe dat ik dan die 10GB blijf houden, evenals die 12 euro? Heeft iemand hier ervaring mee bij Youfone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:14:
[...]

Over een paar maanden loopt het helaas wel af. Indertijd was het een actie met een dubbele hoeveelheid data en er staat ook een korting van 7 euro op elke factuur. Op de site van Youfone staat:

[...]

Ik ga er dus van uit dat als ik straks niets doe dat ik dan die 10GB blijf houden, evenals die 12 euro? Heeft iemand hier ervaring mee bij Youfone?
heb ook een mooier abbo dan nu te koop voor hetzelfde geld, er is bij mij nog nooit wat veranderd, en heb maandabbo.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:54
TFHfony schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:14:
[...]

[...]

Als het goed is blijven je voorwaarden na afloop van het contract hetzelfde. Ben nu ook blij dat ik toentertijd het 20GB abonnement heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Youfone weer met nieuwe bundels.

Zelf gebruik ik dan geen youfone, maar denk dat voor mijn vrouw de 3+3GB bundel in combinatie met 200 bel/sms voor 9 euro per maand toch best een interessante deal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

10GB+200 voor €14 per maand opzegbaar...how low can you go ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op de een of andere manier blijft 6gb voor 8 euro het voordeligst met huidige abonnement.

Kom overigens na een reis naar de VS aan een rekening van 9,75. Zou 3x gebeld hebben en 1x gebeld zijn. Wat allen niet is gebeurd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MikeyMan schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:19:
Op de een of andere manier blijft 6gb voor 8 euro het voordeligst met huidige abonnement.

Kom overigens na een reis naar de VS aan een rekening van 9,75. Zou 3x gebeld hebben en 1x gebeld zijn. Wat allen niet is gebeurd :(
Spooktelefoontjes & Spookdata blijft een issue bij Youfone bij reizen buiten Europa. Data zelfs als je je roaming & data op je telefoon uitzet. Stopt pas na dit in My Youfone aan te passen.
Zijn de spooktelefoontjes misschien niet geweigerde telefoontjes die naar je voicemail zijn gegaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TFHfony schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:38:
[...]

Spooktelefoontjes & Spookdata blijft een issue bij Youfone bij reizen buiten Europa. Data zelfs als je je roaming & data op je telefoon uitzet. Stopt pas na dit in My Youfone aan te passen.
Zijn de spooktelefoontjes misschien niet geweigerde telefoontjes die naar je voicemail zijn gegaan oid?
Nou ik had nu zelfs een T-Mobile US simkaart als primaire sim. Heb ook geen gemiste voicemails of überhaupt inkomende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TFHfony schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:38:
[...]

Dit komt door 4G, dit heeft altijd een data verbinding nodig ook al staat dit uitgeschakeld. Normaal gesproken wordt dit door een telecomprovider niet doorberekend aan een klant, echt youfone doet dit dus wel.

De twee opties die je hebt is het op de youfone pagina/app mobiele data in het buitenland uitschakelen of in Nederland handmatig overschakelen naar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
l3art schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:45:
[...]

Dit komt door 4G, dit heeft altijd een data verbinding nodig ook al staat dit uitgeschakeld. Normaal gesproken wordt dit door een telecomprovider niet doorberekend aan een klant, echt youfone doet dit dus wel.
Dit soort marginaal dataverbruik wordt door geen enkele fatsoenlijke provider in rekening gebracht.
Ik denk dat je de oorzaak eerder bij Youfone zelf moet zoeken die hier niet op een normale manier mee om wensen te gaan.

Die geintjes verwacht je van hakkietakkieproviders als lebara of lycamobile, blijkbaar voelt Youfone zich in die hoek thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

l3art schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:45:
[...]

De twee opties die je hebt is het op de youfone pagina/app mobiele data in het buitenland uitschakelen of in Nederland handmatig overschakelen naar 3G.
In dit geval gaat het niet om data maar om belminuten. 3 minuten uitgaand en 3 minuten inkomend. Juist ter voorkoming van heb ik bij de Youfone sim alles uit gezet en voor twee tientjes een prepaid T-Mobile kaart gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jammer dat ze geen 50min/sms meer hebben anders had je waarschijnlijk wel 10gb voor een tientje. Die 200min/sms maak ik nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Buiten Europa haal ik mijn simkaart altijd uit het toestel. Bizarre maatregel maar blijkbaar is het nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

westergas schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:45:
Buiten Europa haal ik mijn simkaart altijd uit het toestel. Bizarre maatregel maar blijkbaar is het nodig.
Dan doet Whatsapp het niet toch? Wil wel enigszins bereikbaar blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Dan doet Whatsapp het niet toch? Wil wel enigszins bereikbaar blijven.
Nee hoor, gewoon een lokale simkaart er in. Whatsapp doet het gewoon, maakt niet uit welke simkaart er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ASW1 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:51:
[...]

Dit soort marginaal dataverbruik wordt door geen enkele fatsoenlijke provider in rekening gebracht.
Ik denk dat je de oorzaak eerder bij Youfone zelf moet zoeken die hier niet op een normale manier mee om wensen te gaan.

Die geintjes verwacht je van hakkietakkieproviders als lebara of lycamobile, blijkbaar voelt Youfone zich in die hoek thuis.
Youfone is ook een budget maatschappij dus in dat opzicht niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
l3art schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Youfone is ook een budget maatschappij dus in dat opzicht niet vreemd.
Heb de indruk dat ze toch als een iets serieuzere speler gezien zouden willen worden, bieden geen prepaid aan en daarnaast DSL.
En er zijn genoeg andere budget providers die niet dit soort naaitruucjes toepassen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 18:15
MikeyMan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 07:23:
[...]
In dit geval gaat het niet om data maar om belminuten. 3 minuten uitgaand en 3 minuten inkomend. Juist ter voorkoming van heb ik bij de Youfone sim alles uit gezet en voor twee tientjes een prepaid T-Mobile kaart gekocht.
Wel vreemd dan inderdaad. Op je specificatie kan je toch zien naar welk nummer je gebeld zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jimster schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Wel vreemd dan inderdaad. Op je specificatie kan je toch zien naar welk nummer je gebeld zou hebben?
Op de factuur wel denk ik, maar die heb ik nog niet. Ben van de 20e tot de 2e in de VS geweest, dus nog even wachten.

Lijkt trouwens wel wat variatie te zitten in de bundelprijzen die er worden voorgeschoteld.
Neig toch naar verlengen, krijg de volgende aanbiedingen:
- 5 + 5 GB + 200min - Maand 17, jaar 13, 2 jaar 12 (o.b.v. 3 euro bundelkorting)
- 3 + 3 GB + 200min - Maand 16, jaar 10, 2 jaar 9 (o.b.v. 5 euro bundelkorting)

Zie hierboven 10gb + 200 min maandelijks opzegbaar voor 14 genoemd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
Ik zou nog even terugkomen op mijn ervaringen met Youfone. Eerlijk is eerlijk, Tele2 heeft wel een gelikte marketing :) . Dat is bij Youfone niet het geval. Gewoon een envelop met daarin je simkaart.
Maar waar het om draait is - voor mij - het bereik en de belkwaliteit. En die is bij Youfone prima! Wat een heerlijkheid om gewoon te kunnen bellen en goed verstaanbaar te zijn, ook zonder bellen via WiFi _/-\o_ .
Ik woon zelf in een landelijke omgeving en daar heeft KPN het beste bereik. Ik heb me weleens een beetje ingelezen dat dat komt door de frequentie die ze gebruiken (groot bereik en goed bereik in huis, maar niet de snelste) tov andere providers (hogere frequentie, meer snelheid). Maar correct me if i'm wrong.
Al met al ben ik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Sinds begin december al in discussie en een klacht lopen met Youfone. Mijn snelheid is onterecht verlaagd bij verlengen. Ik heb een telefonische toezegging gekregen en gelukkig opgenomen dat mijn snelheid '4G+' zou blijven. Niet dus, 25Mb max en thuis zelfs maar 10Mb ondanks perfecte dekking. Mijn vriendin heeft niet verlengd en met haar sim halen we in beide toestellen volle snelheid. Andersom is zij met mijn sim ook op max 25Mb begrensd.

Uiteraard is de servicedesk echt knudde zoals je (zeker op dit moment) overal leest. Wachttijden van 10min+ zijn de norm en 20min+ komt ook geregeld voor. Veel medewerkers gaan met je om alsof je met ze geknikkerd hebt, worden onbeschoft als je op je strepen gaat staan dat je wil krijgen wat is afgesproken.
Vandaag ben ik voorgelogen, de medewerker zou het opgenomen gesprek teruggeluisterd hebben. Hij beweert glashard dat er niks is toegezegd. Nou, dus wel, ik heb mijn eigen opname er even bijgezocht en er wordt glashelder toegezegd dat de snelheid niet verandert bij verlengen. Ondertussen wast hij mijn oren even dat de servicedeskmedewerkers geen slaven zijn. Waarom? Ik had een boze mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik klaar met de gang van zaken was na een maand. Veel erger dan jullie lijken wel een stelletje dombo's en zijn enorm incapabel is het niet gekomen. Mag ik gefrustreerd zijn na eindeloos mailen en bellen en de belachelijkste gesprekken hebben die je kan bedenken? Dat mijn terechte klacht niet werd opgelost na eindeloze emails en belletjes was duidelijk bijzaak voor deze medewerker, hij was te druk beledigd te zijn :( Ja, die knul is écht incapabel.

TLDR; Het product is goed, behalve de buitenbundeltarieven. Heb je een (technisch) probleem, hopelijk is je contract snel afgelopen want dat komt waarschijnlijk niet meer goed. Heel misschien als je een heeeeele lange adem hebt 8)7

Geschillencommissie here I come :+ Dan komen ze er wel achter dat het geen bluf is dat ik dat gesprek heb opgenomen. Sterker nog dan kom ik er waarschijnlijk achter dat ze hun eigen opname kwijt zijn en dat het terugluisteren van dat gesprek ook een leugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Duck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:59:
Sinds begin december al in discussie en een klacht lopen met Youfone. Mijn snelheid is onterecht verlaagd bij verlengen. Ik heb een telefonische toezegging gekregen en gelukkig opgenomen dat mijn snelheid '4G+' zou blijven. Niet dus, 25Mb max en thuis zelfs maar 10Mb ondanks perfecte dekking. Mijn vriendin heeft niet verlengd en met haar sim halen we in beide toestellen volle snelheid. Andersom is zij met mijn sim ook op max 25Mb begrensd.

Uiteraard is de servicedesk echt knudde zoals je (zeker op dit moment) overal leest. Wachttijden van 10min+ zijn de norm en 20min+ komt ook geregeld voor. Veel medewerkers gaan met je om alsof je met ze geknikkerd hebt, worden onbeschoft als je op je strepen gaat staan dat je wil krijgen wat is afgesproken.
Vandaag ben ik voorgelogen, de medewerker zou het door het opgenomen gesprek teruggeluisterd hebben. Hij beweert glashard dat er niks is toegezegd. Nou, dus wel, ik heb mijn eigen opname er even bijgezocht en er wordt glashelder toegezegd dat de snelheid niet verandert bij verlengen. Ondertussen wast hij mijn oren even dat de servicedeskmedewerkers geen slaven zijn. Waarom? Ik had een boze mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik klaar met de gang van zaken was na een maand. Veel erger dan jullie lijken wel een stelletje dombo's en zijn enorm incapabel is het niet gekomen. Mag ik gefrustreerd zijn na eindeloos mailen en bellen en de belachelijkste gesprekken hebben die je kan bedenken? Dat mijn terechte klacht niet werd opgelost na eindeloze emails en belletjes was duidelijk bijzaak voor deze medewerker, hij was te druk beledigd te zijn :( Ja, die knul is écht incapabel.

TLDR; Het product is goed, behalve de buitenbundeltarieven. Heb je een (technisch) probleem, hopelijk is je contract snel afgelopen want dat komt waarschijnlijk niet meer goed. Heel misschien als je een heeeeele lange adem hebt 8)7

Geschillencommissie here I come :+ Dan komen ze er wel achter dat het geen bluf is dat ik dat gesprek heb opgenomen. Sterker nog dan kom ik er waarschijnlijk achter dat ze hun eigen opname kwijt zijn en dat het terugluisteren van dat gesprek ook een leugen is.
Heb je het 1GB pakket? Op de website van Youfone staat:
"Youfone maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. 4G internet heeft bij Youfone een maximale downloadsnelheid van 256 Mbit/s en een uploadsnelheid van 150 Mbps. De 1GB databundel heeft 25 Mbit/s en een uploadsnelheid van 10 Mbit/s. Je kunt de snelheid verhogen in MyYoufone."

Ik heb zelf de nieuwe 2GB+2GB deal besteld, ga er wel vanuit dat ik de volle mep haal anders zeg ik het binnen de 14 dagen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Nope, 10GB. Wel besteld in de periode dat ze 4G en 4G+ aanboden als aparte snelheden. Kon hier alleen simpelweg geen keuze in maken tijdens het verlengen in de app. Vandaar dat ik dus vooraf gebeld heb en zo wijs was om het gesprek op te nemen.

Je wil niet weten hoeveel verhalen ik heb gehoord over welke snelheid klanten op dit moment horen te hebben, want ze hebben op dit moment alleen onbeperkte 4G snelheid in het aanbod. 'Ja sommige klanten zijn nog begrensd en bij anderen is de snelheidsbegrenzing weer opgeheven'. Zeker 75% van de servicemedewerkers lijken zo van straat geplukt en weten totaal niet waar ze mee bezig zijn :/ Ik denk dat ze op dit moment iedereen aannemen die een telefoon kan vasthouden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Duck schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:13:
Nope, 10GB. Wel besteld in de periode dat ze 4G en 4G+ aanboden als aparte snelheden. Kon hier alleen simpelweg geen keuze in maken tijdens het verlengen in de app. Vandaar dat ik dus vooraf gebeld heb en zo wijs was om het gesprek op te nemen.

Je wil niet weten hoeveel verhalen ik heb gehoord over welke snelheid klanten op dit moment horen te hebben, want ze hebben op dit moment alleen onbeperkte 4G snelheid in het aanbod. 'Ja sommige klanten zijn nog begrensd en bij anderen is de snelheidsbegrenzing weer opgeheven'. Zeker 75% van de servicemedewerkers lijken zo van straat geplukt en weten totaal niet waar ze mee bezig zijn :/ Ik denk dat ze op dit moment iedereen aannemen die een telefoon kan vasthouden :'(
Youfone doet alles met outsourcing, dus ook support wordt door een andere partij gedaan. Om zulke prijzen te bieden moet alles ook echt goedkoop zijn. Support is er praktisch niet bij dit bedrijf, maar achja het kost ook weinig. Lees dit maar eens: https://www.deondernemer....lle-telecom-speler~291421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ja klopt, ze hebben VANAD hiervoor in dienst. Daar heb ik in het verleden al regelmatig mee te maken gehad en dat was ook niet heel best. Lijkt er wel aan te liggen wat de wensen zijn van de opdrachtgever. Wel bizar dat VANAD zich tot dit niveau verlaagd, maar het zal wel genoeg geld opleveren.

AVG aanvraag van mijn gegevens is al de deur uit, aangezien de inhoud van gesprekken wordt betwist. ACM geschil open ik zodra alle oplostermijnen verstreken zijn. Ingebrekestelling is ook al de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerLoL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-03 20:36
Ik ben ook trouwe klant van Youfone. Alleen ik was een keer over mijn data heen. Lekker 60 euro aftikken terwijl ik niet eens een mail of smsje had gekregen dat ik over mijn bundel was. Dat was pas 3 dagen later. Verder zag ik ook dat er allemaal data dingen er af gingen op momenten dat ik absoluut niet op mijn telefoon zat. Tussen 3 en 6 snachts soms tientallen mb's.

Maar in april zijn de 2 jaar voorbij en dan kijk ik weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harly
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-10-2024
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:14:
haha de ratten.. geldt niet als je je huidige abbo verlengd (geen bundelkorting op data bij verlengen)

[ Voor 8% gewijzigd door Harly op 08-01-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harly schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:38:
[...]

haha de ratten.. geldt niet als je je huidige abbo verlengd (geen bundelkorting op data bij verlengen)
Das op zich niet ongebruikelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

MikeyMan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Das op zich niet ongebruikelijk toch?
Was altijd wel bij Youfone. Tot voor kort deed ik een paar keer per jaar verlengen waarbij ik gebruik kon maken van de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:14:
ik heb destijds in de actieperiode (augustus 2018) 10Gb+Onbeperkt bellen afgesloten voor 12 euro. Was wel voor 24 maanden. Ik ga ervan uit dat ik dat blijf houden zolang ik niks verander. Maar goed, dat zien we wel in augustus van dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

njitter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:30:
[...]

ik heb destijds in de actieperiode (augustus 2018) 10Gb+Onbeperkt bellen afgesloten voor 12 euro. Was wel voor 24 maanden. Ik ga ervan uit dat ik dat blijf houden zolang ik niks verander. Maar goed, dat zien we wel in augustus van dit jaar :)
Precies hetzelfde abbo hier. Ook ik ga er van uit dat dit straks zo door loopt. Was echt een goede deal toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik kan sinds kort niet meer inloggen in de Youfone app (ios). Iemand anders dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:37
Erik1805 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:55:
Ik kan sinds kort niet meer inloggen in de Youfone app (ios). Iemand anders dit probleem?
Android werkt (voorzover je hier iets aan hebt :) )

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
Erik1805 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:55:
Ben vorige week overgestapt van Android naar iOS en heb de app van de week dus geïnstalleerd op mijn iPhone. Dit werkt gewoon. Wat voor melding krijg je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
croschou schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Ben vorige week overgestapt van Android naar iOS en heb de app van de week dus geïnstalleerd op mijn iPhone. Dit werkt gewoon. Wat voor melding krijg je eigenlijk?
Gebeurt niks als op de inlog knop druk. Kan er ook niet op drukken. Wachtwoord en gebruikersnaam zijn correct. Via web kan ik gewoon inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
@Erik1805 Misschien de app ff updaten? Volgens mij heeft ie vorige week een update gekregen.Als dat niet helpt, weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Handige Harry zit weer over zijn bundel heen...2e keer al dit jaar }:|
De teller staat nu op net geen €80 voor 785MB maar dat kon nog wel eens oplopen. Manmanman wat een tarieven zeg.

Klein plus puntje voor Youfone...ik werd er zowaar op gewezen dat ik over mijn bundel zit via een push bericht van de Youfone app. Wel pas toen ik er bijna 800 MB doorheen had gejast maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 27-01-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:08
Je weet dat je dit met 50 cent per maand kunt voorkomen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Je kan ook gewoon je limiet op je telefoon instellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
westergas schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:18:
Handige Harry zit weer over zijn bundel heen...2e keer al dit jaar }:|
De teller staat nu op net geen €80 voor 785MB maar dat kon nog wel eens oplopen. Manmanman wat een tarieven zeg.

Klein plus puntje voor Youfone...ik werd er zowaar op gewezen dat ik over mijn bundel zit via een push bericht van de Youfone app. Wel pas toen ik er bijna 800 MB doorheen had gejast maar toch.
Je bent het levende bewijs dat dit business model van youfone gewoon werkt.
Het is overigens een verplichting voor alle providers om je bij een overschrijding van ik dacht rond de €60 euro te waarschuwen, dus schrijf dat niet aan youfone toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:38
Harly schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:38:
[...]

Mijn 2 jarig Youfone is reeds in augustus afgelopen en ben dus contractvrij. Ik zit op het (snelle) 4G+ met een 125/6000 mb bundel voor €11.

Nu zit ik te kijken naar verleng met nieuwe tarieven en dan zou ik voor een 2 jarig 200/6000 (3+3) €9 gaan betalen waarin €5 bundel korting zit? Hoe kom jij erbij dat je bij verlenging geen bundelkorting krijgt dan?

even de actievoorwaarden erbij gepakt:

Actievoorwaarden
Actievoorwaarden bundelkorting per 19-6-2019

- De bundelkorting is op diverse abonnementen van toepassing

- Bij een wijziging van het abonnement vervalt de bundelkorting

- Wanneer de abonnementsperiode is verlopen, blijven de abonnementskosten gelijk (inclusief eventuele bundelkorting)

- De bundelkorting vervalt bij een betalingsachterstand van meer dan 90 dagen

- De actie geldt alleen bij nieuwe abonnementen en verlengingen

Actievoorwaarden bij vroegtijdige verlenging

- Je betaalt eenmalige aansluitkosten van €30,-. Deze kosten worden in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur.

- Een contract openbreken kan alleen indien je een 2-jarige verlenging wilt doorvoeren.

- De vroegtijdige verlenging is mogelijk als je huidige abonnement minimaal 3 maanden actief is.

- De vroegtijdige verlenging is alleen mogelijk tot 3 maanden voor de einddatum van het huidige abonnement.

- De verlenging gaat in per de eerste van de volgende maand.

- De actie geldt alleen voor Sim Only abonnementen.

Youfone behoudt zich het recht om de actie of de actievoorwaarden te allen tijde stop te zetten en/of te wijzigen zonder daarvan nadere aankondiging te doen.

[ Voor 51% gewijzigd door supercop7373 op 27-01-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

supercop7373 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:51:
[...]Hoe kom jij erbij dat je bij verlenging geen bundelkorting krijgt dan?
Als ik verleng via de Youfone app is 200min/5gb+5gb/1md - €17, op de site als nieuwe klant €14.
Ga maar eens ergens anders kijken, ik ben er wel een beetje klaar mee.

Update WTF als ik ben ingelogd op de site wel gewoon €14 per maand. 8)7
Heel apart dat de korting dus niet werkt via de app maar wel via de site. Bundeltje toch maar aangepast naar 10GB...nu hopen dat ik er niet WEER overheen ga :z

En ja...ik weet dat je voor €0.50 het data plafond in kan stellen maar ik ben gewoon te dwars om daar voor te betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door westergas op 29-01-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
westergas schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:41:
[...]

Als ik verleng via de Youfone app is 200min/5gb+5gb/1md - €17, op de site als nieuwe klant €14.
Ga maar eens ergens anders kijken, ik ben er wel een beetje klaar mee.

Update WTF als ik ben ingelogd op de site wel gewoon €14 per maand. 8)7
Heel apart dat de korting dus niet werkt via de app maar wel via de site. Bundeltje toch maar aangepast naar 10GB...nu hopen dat ik er niet WEER overheen ga :z

En ja...ik weet dat je voor €0.50 het data plafond in kan stellen maar ik ben gewoon te dwars om daar voor te betalen.
Kwam ik ook achter ja. Via de app werkt de bundelkorting niet. Via de site wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
westergas schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:41:
Reken voor de grap eens uit hoeveel jaar je een data plafond had kunnen hebben voor het geld dat je nu al weggegooid hebt....
Penny wise, pound foolish zeggen de Engelsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
ASW1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Reken voor de grap eens uit hoeveel jaar je een data plafond had kunnen hebben voor het geld dat je nu al weggegooid hebt....
Penny wise, pound foolish zeggen de Engelsen.
ik ben al wat langer klant daar en ooit was het gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Ter info:
Heb contact met YouFone gehad over VoWiFi en VoLTE. Nog steeds niets gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@ASW1 Je weet wat "dwars" betekend? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb een probleem, ik verlies 4g internet. Staat we 4g maar geen verbinding. Dit gebeurt meestal als ik na een werkdag, waarbij ik op WiFi zit naar buiten ga.

Soms helpt in vliegtuig stand en er weer uit

Iemand een idee ? Ik heb een iPhone 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:55:
Ik heb een probleem, ik verlies 4g internet. Staat we 4g maar geen verbinding. Dit gebeurt meestal als ik na een werkdag, waarbij ik op WiFi zit naar buiten ga.

Soms helpt in vliegtuig stand en er weer uit

Iemand een idee ? Ik heb een iPhone 11 Pro
WiFi uitschakelen, bij het naar buiten lopen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Supertip schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:41:
[...]

WiFi uitschakelen, bij het naar buiten lopen.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling als ik dat iedere keer moet doen. Bij andere providers nooit last van gehad.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Youfone Mobiel, andere onderwerpen mogen in:
- YoufoneTV: [YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Graag geen referral links meer plaatsen in dit topic, conform de algemene voorwaarden van het forum.
Het delen en vragen om vriendendienstcodes is ook niet toegestaan.