iPhone 6 sim kaart wisselen sms apple?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 10:41
Ik ben onlangs overgestapt van provider binnen KPN (Simyo naar Youfone)
Heb geconstateerd dat direct nadat ik de sim kaart een paar keer geplaatst en weer verwijderd had er in de Youfone tool een aantal sms buiten bundel genoteerd waren zonder dat ik iets verstuurd heb.

Contact gehad met Youfone:
Klopt. Bij elke keer plaatsen sim kaart wordt er een SMS gestuurd naar Apple. Dat is buiten NL en zijn buiten bundel.

Dat wil ik helemaal niet.
Vraag: Is dit een bekend/normaal fenomeen.
Wie zorgt er voor dat deze SMS verzonden wordt: Apple of Youfone.
Is er een instelling die dit voorkomt (het wordt tenslotte op mijn kosten gedaan!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Dit gaat vast om de activatie sms'jes voor FaceTime en iMessage. Als je beide diensten uitschakelt in je instellingen neem ik aan dat de iPhone de berichten niet meer verstuurd na het wisselen van je sim.

Ik heb zelf geen ervaring met Youfone, maar T-Mobile en Vodafone rekenen voor zover ik weet geen geld voor deze activatie sms'jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
Aha weer wat verder.

Ik heb inderdaad beide diensten in gebruik, dus dat zou het heel goed kunnen zijn.

Mijn budgetprovider wil hier dus makkelijk wat extra verdienen. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Makkelijk wat extra verdienen? Je stuurt een SMS naar het buitenland; daar betaal je gewoon voor. Of jij dat nou doet of je apparaat uit zichzelf is voor de provider compleet irrelevant.

Vraag me ook af waarom je bij een budgetprovider zit en je je druk maakt om een paar knaken voor een SMSje als je een telefoon van ~650 euro hebt 8)7
En waarom je zo vaak van SIM zou moeten wisselen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gymaroe
Door die budgetprovider kan ik het toestel betalen. Wat ook nog eens een occasion is en dus bij lange na niet het genoemde bedrag heeft gekost.

Ik moest een aantal keer van sim wisselen omdat het toestel alleen geactiveerd kon worden met sim en wij binnen het gezin van toestellen hebben gewisseld. Voor alles is een verklaring.

Maar dat sim wisselen voor mij kosten zou betekenen was mij tot dusver onbekend en ik kan het na onderzoek ook nergens terug vinden. Ik wil graag altijd toestemming geven voor ze aan mijn geld komen. Welk bedrag dan ook