[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Soundwork schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:28:
[...]

Dat is vreemd, want ook al zijn KPN / YF een moeder/dochter bedrijf constructie dan nog moet je met de overstapservice gewoon kunnen overstappen met als voordeel dat je aansluiting niet verandert omdat ze beiden over KPN Netwerk leveren. Want via welke techniek ben je aangesloten: glasvezel of xDSL?
Ik heb nu KPN glasvezel. Heb mijn order vanmorgen geannuleerd. Men kon niet vertellen waarom dit zo gaat..

Vanavond nieuwe aanvraag gedaan. Als het nu weer mislukt houdt het op voor mij. Wil niet zonder internet zitten i.v.m. werk en schoolgaande kinderen.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-07 14:03
FastForwardNL schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:10:
[...]

Ik heb nu KPN glasvezel. Heb mijn order vanmorgen geannuleerd. Men kon niet vertellen waarom dit zo gaat..

Vanavond nieuwe aanvraag gedaan. Als het nu weer mislukt houdt het op voor mij. Wil niet zonder internet zitten i.v.m. werk en schoolgaande kinderen.
Ik heb zelf ook KPN naar YF overstap gedaan vorig jaar met de overstap service. Dat ging ook zonder foutmeldingen. Bijzonder dat het bij jou "geweigerd" wordt. Is je contract misschien dan nog niet verlopen?

• warnaar80
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:21
Gefixt door ex kpn collega

[ Voor 94% gewijzigd door warnaar80 op 27-05-2026 20:59 ]

• Soundwork
Wilde net reageren op je vorige bericht.
Maar op dit forum zitten zeker wel KPN medewerkers die je ONT kunnen activeren / wijzigen op de OLT. Alleen niet altijd op het moment dat jij het verwacht.... ;)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:32
De kortingscodes COMPLEET75 en COMPLEET100 functioneren niet meer om je internetabo mee te verlengen.

Zijn er nieuwe codes bekend?

• JH N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-07 23:02
cornfed99111 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:00:
De kortingscodes COMPLEET75 en COMPLEET100 functioneren niet meer om je internetabo mee te verlengen.

Zijn er nieuwe codes bekend?
Dat is gek, heb om 15.36u 100 euro korting gekregen op de volgende facturen.

Ga je wel naar de juiste pagina? De pagina, die ik via een flyer van Youfone gisteren kreeg, is youfone.nl/compleet100

Het werkte bij mij alleen via deze pagina. Er staat trouwens "*Glasvezel"maar bij mij werkte het ook bij mijn VDSL aansluiting.

Succes.

*Heb zojuist nog even geprobeerd met een fake naam en krijg gewoon 100 korting. Zie wel dat de kortingscode die automatisch wordt ingevuld YFCOMPLEET100 is.

[ Voor 12% gewijzigd door JH N op 30-05-2026 16:56 ]

• cornfed99111
@JH N

Op de verlengpagina werkt ook YFCOMPLEET100 of YFCOMPLEET75 niet.

De mededeling is dat de code het niet meer geldig is.

Jouw link gaat naar de nieuwe klanten pagina. Misschien is dat het. Ben bestaande klant.

P.S.

Merci voor alle moeite.

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 30-05-2026 17:53 ]

• JH N
cornfed99111 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:24:
@JH N

Op de verlengpagina werkt ook YFCOMPLEET100 of YFCOMPLEET75 niet.

De mededeling is dat de code het niet meer geldig is.

Jouw link gaat naar de nieuwe klanten pagina. Misschien is dat het. Ben bestaande klant.

P.S.

Merci voor de alle moeite.
Ik heb 27 mei j.l. via de site van Youfone mijn KPN mobiel (contract vrij) over laten zetten naar Youfone mobiel en wordt al 01 juni omgezet naar Youfone. Mijn Youfone account in de app is dus al een paar dagen actief. Kreeg samen met de sim kaart een folder over 100 euro korting op internet.

ZONDER IN TE LOGGEN OP MYYOUFONE. NIEUWE INTERNETPAGINA VRIJ VAN COOKIES Ging ik naar youfone.nl/compleet100 (stond in de folder) heb daar vanmiddag een bestelling gedaan enrechts zie ik gewoon 100 euro korting staan. Doe nu op dit moment weer een fake test, zonder in te loggen, en weer staat er 100 euro korting. Je moet gewoon NOOIT inloggen op Myyoufone op de pagina.

Succes.

• JH N
Nog even een test. Je moet gewoon een bestelling plaatsen op youfone.nl/compleet100 (zonder in te loggen) je bent eigenlijk voor tv en internet gewoon een nieuwe klant, gebruik wel hetzelfde emailadres als in de gegevens als je gebruikt in je Youfone account bij invullen gegevens. Nadat mijn bestelling was gedaan zag ik hem later gewoon terug in de APP en begonnen de pingeltjes en mails op telefoon en mail dat de bestelling in behandeling is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zLlQ8a9rmnk95_yJEO_cf0hDL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyw9ALFu4Ytcb3397dfkXifC.jpg?f=fotoalbum_large

• JH N
@cornfed99111

Oh K*T ik zie nu teruglezend dat jij je internet abo waarschijnlijk probeert te verlengen? Sorry. Dan hebben codes nooit geen zin nie volgens mij. Je kan het misschien proberen bij een cashback site onder verlengen.

Dan is hopelijk mijn bovenstaande altijd nog interessant en nuttig voor nieuwe klanten richting Youfone.

B.t.w. nadat iemand een bestelling voor bovenstaande heeft voltooid komt er een mededeling met code voor 15 euro korting op een nieuw of overstap mobiel abo. Maar die kortingscode weet ik niet meer.

• cornfed99111
@JH N

Ja verlengen inderdaad. Als ik je instructies volg werken die codes prima. Alleen heb ik dan twee abonnementen tegelijk lopen op mijn adres.

Dan zou ik moeten opzeggen eerst en dan weer opnieuw aanmelden. Op zich zou dat mogelijk moeten zijn.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
Ik heb bericht gehad dat ik alles kon aansluiten, en dat ging prima. Ik kwam net in het modem met 192.168.2.254

Ik heb de SSID en wachtwoord aangepast, zodat alle devices thuis direct zouden moeten verbinden. Maar nu doet helemaal niks het meer. Ik heb geen internetverbinding en het lampje van internet op het modem knippert snel. Ik heb de stroom van zowel het modem als de ONT er uit gehaald, en er weer ingestopt. Dat deed niks, zelfde issue. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 02-06-2026 19:11 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Dekar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:09:
Ik heb bericht gehad dat ik alles kon aansluiten, en kwam net in het modem. Ik heb de SSID en wachtwoord aangepast, zodat alle devices thuis direct zouden moeten verbinden. Maar nu doet helemaal niks het meer. Ik heb geen internetverbinding en het lampje van internet op het modem knippert snel. Ik heb de stroom van zowel het modem als de ONT er uit gehaald, en er weer ingestopt. Dat deed niks, zelfde issue. Iemand een idee?
Welke lampjes branden op de ONT?

• Dekar
  • Laatst online: 17:31
Power continue

Connection knippert

Update 1 @ 9:00 : Gebeld: serienummers verwisseld. Zou nu gefixt moeten zijn. ONT is aan het opstarten/verbinden.

Update 2 @ 9:30 : werkt nog niet. Nu knippert alarm. Ik zou vandaag bericht moeten krijgen van KPN.

Update 3 @ 10:00 : monteur komt vandaag nog, rond 13:00 uur.

Update 4 @ 13:30 : gefixt. Pigtail stekkertje zat los in de ONT.

Blijkbaar kan de KPN router niet 2.4 GHz en 5Ghz signalen splitsen in twee losse SSID's. Dat kan vervelend zijn met gamen. Even testen hoe soepel dat gaat. Hij kan ook niet in bridge modus. En nog geen WiFi7. Dus dan moet ik ff uitvogelen hoe ik mijn eigen router op de ONT kan aansluiten. Zal vast niet al te moeilijk zijn.

[ Voor 178% gewijzigd door Dekar op 03-06-2026 14:05 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:36
Weet iemand hoe het zit met de opzeg termijn bij Youfone. Mijn Internet en TV abonnement is 22 oktober 2025 gestart en is voor 12 maanden. Kan ik dan 22 oktober 2026 overstappen naar een andere aanbieder? De website van Youfone is daar in mijn ogen wat onduidelijk over. Ik heb een contract van 12 maanden maar het lijkt wel alsof je na die 12 maanden pas na 1 maand mag opzeggen. Dus eigenlijk heb je bij youfone altijd een 13 maanden contract??

Website:

"De opzegtermijn is 1 maand nadat je abonnement is afgelopen. Dit geldt voor alle abonnementen. In MyYoufone vind je de begin- en de einddatum van je contract. Als je niks aanpast wordt je abonnement automatisch verlengd."

• R-v-W
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:05
Bart1983 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:25:
Weet iemand hoe het zit met de opzeg termijn bij Youfone. Mijn Internet en TV abonnement is 22 oktober 2025 gestart en is voor 12 maanden. Kan ik dan 22 oktober 2026 overstappen naar een andere aanbieder? De website van Youfone is daar in mijn ogen wat onduidelijk over. Ik heb een contract van 12 maanden maar het lijkt wel alsof je na die 12 maanden pas na 1 maand mag opzeggen. Dus eigenlijk heb je bij youfone altijd een 13 maanden contract??

Website:

"De opzegtermijn is 1 maand nadat je abonnement is afgelopen. Dit geldt voor alle abonnementen. In MyYoufone vind je de begin- en de einddatum van je contract. Als je niks aanpast wordt je abonnement automatisch verlengd."
Dit lijkt mij van toepassing als je je abonnement gewoon door laat lopen. Als je voor 22 september een andere provider gekozen hebt met overstapservice, of je zegt voor 22 sept op, dan loopt je contract precies die 12 maanden.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-07 09:38
Met 5G Extra Snel ga je naar 300 Mbit/s! Voor maar € 1,- (extra) per maand.
In te stellen via My Youfone.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
Locolau schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:58:
Leuke marketing, heb je niets aan met een bundel van een paar GB per maand. Ik heb officieel 1Gbps, maar dat haal ik bijna nooit.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 12-06-2026 16:28 ]

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-07 17:05

Internet Janny

He does it for free

Yes nog sneller tiktokken

Zero compensation

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Niks nieuws toch? Wordt al langere tijd aangeboden.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-07 09:38
crunchytail schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 18:23:
[...]

Niks nieuws toch? Wordt al langere tijd aangeboden.
kreeg er gister een mail over, dus dacht dat dit ook de aankondiging was.

• Soundwork
R-v-W schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:49:
[...]

Dit lijkt mij van toepassing als je je abonnement gewoon door laat lopen. Als je voor 22 september een andere provider gekozen hebt met overstapservice, of je zegt voor 22 sept op, dan loopt je contract precies die 12 maanden.
Precies zoals @R-v-W zegt....
En daaraan toevoegend: als je bij de nieuwe aanbieder/ISP met overstapservice een order plaatst kan je ook aangeven op welke datum het abonnement wil starten. Je geeft dan 23 oktober aan. Je moet dan voor uiterlijk voor 22 september de order hebben ingediend. De opzegtermijn is minimaal 1 maand, dus ook al iets eerder voor die ene maand mag je al een order inschieten.

• Adjevoordesfeer
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 14-07 11:30
Sinds er vernieuwingen zijn geweest bij Youfone ruim half jaar geleden heb ik veel problemen en kan pagina uitzending gemist niet laden!! Welke dag moet ik stekker uit het stopcontact paar minuten en dan werkt het tot 24.00 !!!! Hopeloos

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:12
Adjevoordesfeer schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:42:
Sinds er vernieuwingen zijn geweest bij Youfone ruim half jaar geleden heb ik veel problemen en kan pagina uitzending gemist niet laden!! Welke dag moet ik stekker uit het stopcontact paar minuten en dan werkt het tot 24.00 !!!! Hopeloos
Het Amino tv-kastje is inderdaad bagger. Het aantal en hoeveelheid bugs groeit dagelijks.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 09:55
laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door SuperKneus op 17-06-2026 11:01 ]

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sinds een paar dagen ook omgeschakeld van kpn naar youfone. Heb een eigen fritzbox, op overstap datum nieuw ip en internet beperkt op 100mbit. Dag later werd de 200mbit (zoals besteld) actief.
Alleen tv krijg ik niet werkend, foutmelding bij inloggen. Volgens helpdesk medewerker 1 kwam het doordat nieuwe youfone modem niet aangesloten was. Deze krijg ik echter op geen enkele manier aangesloten, ethernet lampje op glasvezel kastje blijft uit. Contact gehad en nieuw modem ontvangen. Hiermee zelfde probleem. Volgens een andere helpdesk medewerker moest ik niet de gele maar de rode netwerkkabel gebruiken. :o

Deze krijg ik nu opgestuurd en ondertussen heeft ze het probleem uitgezet bij collega's. Kan tot 5 werkdagen duren voordat er iets gebeurt.

Iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?

Helpdesk verstaanbaarheid is enorm slecht, bij 2 van de drie medewerkers idee dat ze ergens in een drukke winkelstraat in India ofzo zaten.

Kortom: internet werkt, dat is belangrijkste, maar het live tv kijken laat nog ff op zich wachten.

• jongetje
@geenstijl Je zegt een eigen fritzbox te gebruiken. Ik haal niet goed uit je post of je het een dag (of langer) met het meegeleverde modem/router hebt geprobeerd? Bij problemen alles even aansluiten met de provider spullen en pas als dat goed werkt je eigen spullen gebruiken. Met de eigen spullen kunnen ze ook beter troubleshooten.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:35:
@geenstijl Je zegt een eigen fritzbox te gebruiken. Ik haal niet goed uit je post of je het een dag (of langer) met het meegeleverde modem/router hebt geprobeerd? Bij problemen alles even aansluiten met de provider spullen en pas als dat goed werkt je eigen spullen gebruiken. Met de eigen spullen kunnen ze ook beter troubleshooten.
Yes, dat is probleem juist: met de geleverde kpn boxen van youfone werkt het juist niet, alleen met mijn eigen fritzbox wel.

• Dr.crazy
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:10
Na 11 jaar XS4ALL/KPN internet en tv via glasvezel zijn we sinds kort overgestapt naar Youfone (200 mbit en ‘tv comfort’ via glasvezel).

Hoewel onze ervaring met XS4ALL/KPN uitstekend is, vond ik het maar niets om elke maand veel geld (71,29 EUR in de laatste factuur) te betalen voor internet (200mbit) en tv. Dit had ik voorgelegd aan XS4ALL en ze kwamen met een aanbod: een nieuw 2-jarig contract met 12,50 EUR korting voor 12 maanden op internet en 5 EUR korting voor 6 maanden op tv. Dit aanbod hebben we afgeslagen, want overstappen naar Youfone is goedkoper:

Bij Youfone betalen we de eerste 6 maanden 28,75 EUR en daarna 57,50 EUR (1-jarig contract). Mocht dit alles bevallen, dan is het idee om elk jaar of elke 2 jaar een dergelijke overstap te doen (van Youfone naar KPN en weer terug) om gebruik te maken van de nieuwe klanten korting.

De overstap ging vlot. We hoefden niets aan te passen in de meterkast aan het bestaande glasvezel kastje. Je krijgt een smsje wanneer je de nieuwe modem kan aansluiten. De week dat dit bij ons gebeurde was ik weg voor werk, dus ik weet niet hoe smooth alles echt ging. Mijn vriendin zat wel even te pielen, maar dat kwam -bleek later- omdat ze een LAN met de WAN kabel verwarde. Toen de WAN kabel eenmaal in de juiste poort zat, ging ie in 1 x online.

Je krijgt bij Youfone een KPN Box 12, welke een moderne modem/router is met een gebruiksvriendelijke interface. Deze KPN Box 12 heeft helaas geen ondersteuning voor VPN en NAS, welke de Fritzbox 4790 van XS4ALL/KPN wel heeft. We gebruiken de NAS functie door een externe harde schijf te verbinden via USB met de Fritzbox, wat voor ons prima werkt. Ik vond het geen goed idee om een dedicated NAS aan te schaffen want dit leek me een beetje overkill en duur. Dus ik heb contact opgenomen met XS4ALL en gevraagd of we de Fritzbox konden overnemen. Dit kon, door simpelweg de Fritzbox niet terug op te sturen en dan zouden ze 60 EUR van onze rekening halen. Uiteindelijk heb ik de Fritzbox gehouden en de KPN Box 12 terug opgestuurd met de rest van XS4ALL/KPN spullen.

Het verwisselen van modem gaat overigens zonder problemen; beide modems verbinden automatisch zonder dat je iets hoeft in te stellen. Internetsnelheid en stabiliteit bij Youfone is prima in orde.

De tv ervaring van Youfone is soortgelijk als die bij XS4ALL/KPN. Je krijgt een klein zwart kastje (Amigo 7NYF), welke ongeveer hetzelfde eruit ziet als die van XS4ALL/KPN (VIP5202). De look and feel is wat anders maar qua snelheid zijn ze ongeveer hetzelfde. Zappen,  opnemen, terugspoelen etc gaat eigenlijk net zo vlot als bij XS4ALL/KPN. De gids doet het niet altijd. Wanneer je het tv kastje opnieuw opstart dan doet ie het wel. Op het tv kastje van Youfone kan je ook apps uit de Google playstore installeren. Als ik dit eerder had geweten dan had ik misschien niet een paar maanden terug de Google tv streamer gekocht ter vervanging van onze oude google Chromecast.

Met de afstandsbediening van het Youfone tv kastje kan ik wel het volume- en tv kanalen veranderen maar ik krijg het niet voor elkaar om hiermee ook de tv aan- en uit te zetten. Ook niet na hulp van Claude. Er is maar 1 aan/uit knop op de afstandsbediening en die is voor het kastje zelf en niet voor de tv. Nu gebruiken we de afstandsbediening van van de Google tv streamer om de tv aan- en uit te zetten. Tips/workarounds hiervoor zijn dus welkom =).

Samengevat, ik ben tot dusver niet ontevreden over Youfone. Ik hoop dat de overstap volgend jaar van Youfone terug naar KPN weer net zo goed gaat.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00
Dr.crazy schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:26:
Uiteindelijk heb ik de Fritzbox gehouden en de KPN Box 12 terug opgestuurd met de rest van XS4ALL/KPN spullen.
Dit was waarschijnlijk geen slimme zet. Wanneer je volgend jaar weer weg migreert van Youfone zullen zij jou vragen de Box 12 naar hen terug te sturen. Ga dan maar eens uitleggen dat je hem bij het begin van je abonnement naar KPN hebt verstuurd.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 21-06-2026 11:34 ]

• jongetje
En dat je bij storingen niet wordt geholpen als je de geleverde spullen niet aansluit zodat ze de verbinding kunnen doormeten...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan dat je de 7490 bedoelt (zie de 4790 niet in de pricewatch...).

Komen er nog security patches uit voor deze router? Aangezien je voor je bestanden en voor VPN op deze router vertrouwt, lijken me dat ook belangrijke vragen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dr.crazy
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:10
Inderdaad, ik bedoel de 7490. Ik kan zo gauw de knop niet vinden om mijn vorige post te editten, helaas.

Ja er komen regelmatig updates voor de Fritzbox. De laatste was van 2 maanden geleden.

Wat betreft het niet terug sturen van de juiste router: ik zag dat Youfone en KPN hetzelfde retour adres hebben. Mijn hypothese is dat het ze niet veel uitmaakt wat er precies terug komt per provider. Ik kreeg een automatisch gegenereerd mailtje van XS4ALL dat ze alle apparatuur weer ontvangen hebben, ookal kregen ze de Box 12 retour ipv de Fritzbox.

Wanneer ik volgend jaar bij een niew KPN abbo een betere Fritzbox krijg dan houd ik die en stuur ik mijn huidige Fritzbox weer op. Wanneer ik weer een Box 12 krijg stuur ik die weer even hard weer terug =)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46
Over van Youfone Glasvezel (Ëén jaar 200 Mbit up/down voor €23,33 per maand gemiddeld) naar Hollands Nieuwe (Eén jaar 1000 Mbit down/100 up voor €35,00 per maand gemiddeld). Het was toch een prima jaar bij Youfone, geen gekke dingen op de niet foutloze aansluiting na. Ik kan het iedereen aanbevelen!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

TVL

Dr.crazy schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:49:
Inderdaad, ik bedoel de 7490. Ik kan zo gauw de knop niet vinden om mijn vorige post te editten, helaas.

Ja er komen regelmatig updates voor de Fritzbox. De laatste was van 2 maanden geleden.

Wanneer ik volgend jaar bij een niew KPN abbo een betere Fritzbox krijg dan houd ik die en stuur ik mijn huidige Fritzbox weer op. Wanneer ik weer een Box 12 krijg stuur ik die weer even hard weer terug =)
Fritzbox is EOL en krijgt hoogstwaarschijnlijk geen updates meer, hoogstens beveiligingsupdates. Laatste firmware is versie 7.62 van januari 2026. Bij KPN kan je volgens mij niet meer kiezen voor een Fritzbox, je zou dan naar Solcon kunnen overstappen die leveren een Fritzbox, of zelf een tweedehands aanschaffen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:12
TVL schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:17:
[...]

Fritzbox is EOL en krijgt hoogstwaarschijnlijk geen updates meer, hoogstens beveiligingsupdates. Laatste firmware is versie 7.62 van januari 2026. Bij KPN kan je volgens mij niet meer kiezen voor een Fritzbox, je zou dan naar Solcon kunnen overstappen die leveren een Fritzbox, of zelf een tweedehands aanschaffen.
KPN heeft de Fritzbox nog steeds als betaalde optie:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-07 21:51
Ik zit inmiddels in een cirkeltje met Youfone en KPN. Glas kan inmiddels naar binnen gebracht worden. Wilde inmiddels Youfone DSL laten omzetten naar glas bij Youfone met een goede aanbieding(200Mbit- 8 maanden 21,25/mnd met 1 jaar contract), maar Youfone wil er niets van weten totdat de glas daadwerkelijk naar binnen is gelegd. KPN wil het binnen 5 dagen naar binnen leggen en aansluiten, maar enkel als ik een abonnement bij hen neem. Hoe kom ik hier uit? :P

Ik kan ook opnieuw voor DSL gaan, waarbij ik weer maar zo'n 230 euro in een jaar betaal voor 100Mbit om 30Mbit. Maar dan draait een grotere Steam game al gauw meerdere uren voordat hij binnen is. Keuzes, keuzes :D

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• jongetje
timmie1 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:42:
Youfone wil er niets van weten totdat de glas daadwerkelijk naar binnen is gelegd. KPN wil het binnen 5 dagen naar binnen leggen en aansluiten, maar enkel als ik een abonnement bij hen neem. Hoe kom ik hier uit? :P
Youfone accepteert idd alleen orders als de FTU is gemonteerd. Uiteindelijk zal KPN dsl wel uitzetten en die glasvezel binnenbrengen maar kan zomaar een aantal jaar duren. Je kunt ook een maand KPN nemen, maar dan is een groot deel van je voordeel weg, maar heb je wel glasvezel mogelijkheid via Youfone.

Eigenlijk snap ik KPN hierin niet zo goed. Die DSL moet toch uit, lijkt mij dat je bij elke klant die het vraagt meteen de glasvezel binnen brengt. Desnoods plan je een aantal dagen per wijk in waarop je dat in batches doet voor de mensen die willen of een abonnement hebben aangevraagd welke wat verder in de toekomst ligt.

• swhnld
@jongetje hier in de wijk was ik betrokken bij een traject om glasvezel aan te leggen zo'n 20 jaar terug. Maar om mensen thuis te hebben voor een afspraak met de monteur huishouden na huishouden in de planning was heel lastig.

Dus dan heb je als alternatief wat KPN nu doet, wordt je klant investeren ze in de monteur die langs komt, wordt je geen klant bij hun maar bij bijvoorbeeld Youfone zal die het moeten willen betalen. En waarom zou Youfone dat willen als iemand al klant is, en al een modem heeft? Het moet ergens terugverdiend worden. Uiteraard wil de klant zo voordelig mogelijk uit zijn, maar een bedrijf moet ook zijn lonen betalen. Misschien als Youfone de kosten door zou berekenen dat een enkeling toehapt, maar de meesten redeneren uit eigen perspectief, en dat doet Youfone idem. Dus als klant blijft over accepteren of weggaan.

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
KPN heeft hier vorige week glasvezel aangelegd, door een FTU in de meterkast te monteren. Ik kan het nu bij KPN bestellen, maar bij Youfone zie ik alleen nog DSL op mijn adres. Weet iemand hoelang het duurt voordat het bij Youfone bestelbaar zou moeten zijn? Zie in het topic dat dit vaker voorkomt, maar helaas geen tijdlijnen.

update: aannemer heeft nog niet doorgemeten, daarom bij Youfone onbestelbaar. Thanks @Barre73

[ Voor 13% gewijzigd door Donenzone op 01-07-2026 10:58 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:55
Donenzone schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:27:
KPN heeft hier vorige week glasvezel aangelegd, door een FTU in de meterkast te monteren. Ik kan het nu bij KPN bestellen, maar bij Youfone zie ik alleen nog DSL op mijn adres. Weet iemand hoelang het duurt voordat het bij Youfone bestelbaar zou moeten zijn? Zie in het topic dat dit vaker voorkomt, maar helaas geen tijdlijnen.
Eigenlijk komt dat eigenlijk nooit voor. Als het voorkomt blijkt het te komen omdat die glasvezel fysiek wel is aangelegd maar niet is opgeleverd in de administratie. KPN laat dit zien als bestelbaar (met op de onzichtbare achtergrond een plandatum van de aannemer). Youfone laat dit niet zien en toont alleen DSL.

Maar als jij aangeeft dat het adres is aangesloten, dan zou er geen verschil mogen zijn.

DM met het adres maar, dan kijk ik even mee.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:47
Mijn vaste internetabonnement bij Youfone is ingegaan op 30-06-2025. Ik zou daarbij 12 maanden lang een "pakketkorting" krijgen van €16,25. Dus korting t/m 29-06-2026. Echter, op mijn laatste factuur d.d. 17-06-2026 over de maand juni 2026 krijg ik helemaal geen pakketkorting meer. Volgens mij klopt dit dus niet, want 11 maanden en 1 dag korting is niet hetzelfde als 12 maanden korting.

Net gebeld met de klantenservice, maar de medewerkster beweert bij hoog en bij laag dat het wel zou kloppen, omdat ik in de maand juni 2025 ook korting heb gehad. Met andere woorden, volgens haar staat één dag in juni 2025 gelijk aan een hele maand. Maar mijns inziens blijven er dan nog 29 dagen over. We kwamen er dus niet uit met elkaar en het gesprek werd beëindigd.

Ligt het aan mij, of snappen ze het bij de Youfone klantenservice gewoon écht niet?

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik zie dat ze de pakketkorting als aantal berekenen. Ik ben op de laatste van een maand ingegaan en dat betekent gewoon 1x. Vermoedelijk krijg je dan maar maximaal 6x korting, 6x een maand. Waarbij ze geen onderscheid maken in begin of einde maand. Je zou kunnen redeneren dat het klopt, je hebt in in de maand juni 25 korting gekregen.

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 14:22
Dr.crazy schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:26:
De tv ervaring van Youfone is soortgelijk als die bij XS4ALL/KPN. Je krijgt een klein zwart kastje (Amigo 7NYF), welke ongeveer hetzelfde eruit ziet als die van XS4ALL/KPN (VIP5202). De look and feel is wat anders maar qua snelheid zijn ze ongeveer hetzelfde. Zappen,  opnemen, terugspoelen etc gaat eigenlijk net zo vlot als bij XS4ALL/KPN. De gids doet het niet altijd. Wanneer je het tv kastje opnieuw opstart dan doet ie het wel. Op het tv kastje van Youfone kan je ook apps uit de Google playstore installeren. Als ik dit eerder had geweten dan had ik misschien niet een paar maanden terug de Google tv streamer gekocht ter vervanging van onze oude google Chromecast.
Ben wel benieuwd of dit een dagelijks terugkerende frustratie is of iets wat enkele keren voorkomt.
Zelf overweeg ik ook de overstap te maken van het (dure) KPN naar Youfone, maar als dit betekent dat ik dagelijkse TV problematiek ga krijgen dan weet ik het nog zo niet.

Koekoek!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:47
Lightning89 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:40:
Ik zie dat ze de pakketkorting als aantal berekenen. Ik ben op de laatste van een maand ingegaan en dat betekent gewoon 1x. Vermoedelijk krijg je dan maar maximaal 6x korting, 6x een maand. Waarbij ze geen onderscheid maken in begin of einde maand. Je zou kunnen redeneren dat het klopt, je hebt in in de maand juni 25 korting gekregen.
12x korting dan in mijn geval.

Tsja, dat is ook een manier om ernaar te kijken inderdaad. Maar ik vind het niet kloppen en alle andere aanbieders die ik tot nu toe heb gehad, doen het ook op mijn manier.

Het zou voor mij ook een reden zijn om nooit meer met Youfone in zee te gaan, want ik heb er echt een hekel aan als bedrijven nogal creatief en in hun eigen straatje redenerend met dit soort zaken omgaan.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
civspeler schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:53:
[...]

12x korting dan in mijn geval.

Tsja, dat is ook een manier om ernaar te kijken inderdaad. Maar ik vind het niet kloppen en alle andere aanbieders die ik tot nu toe heb gehad, doen het ook op mijn manier.

Het zou voor mij ook een reden zijn om nooit meer met Youfone in zee te gaan, want ik heb er echt een hekel aan als bedrijven nogal creatief en in hun eigen straatje redenerend met dit soort zaken omgaan.
Helemaal mee eens, ik kan helaas niet mijn oude facturen van 2024 en 2025 inzien of het goed was gegaan

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23

Standeman

Prutser 1e klasse

lanoisseforP schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Ben wel benieuwd of dit een dagelijks terugkerende frustratie is of iets wat enkele keren voorkomt.
Zelf overweeg ik ook de overstap te maken van het (dure) KPN naar Youfone, maar als dit betekent dat ik dagelijkse TV problematiek ga krijgen dan weet ik het nog zo niet.
Ik zou er ver weg van blijven. Lineaire TV kijken is echt een drama (Ja, ik ben zo'n dino :p) en enorm frustrerend. Tv gids laad vaker niet dan wel, van zender wisselen duurt eerder minuten dan seconden (als er überhaupt iets gebeurd) en wanneer je iets terug kijkt is het vaak onmogelijk om weer in het hier en nu te komen.
Het enige wat tijdelijk helpt is de stekker uit het kastje te trekken en opnieuw opstarten.

Tenminste, dat is mijn ervaring via adsl. Geen idee of het via glasvezel beter is.
Ik ben weg bij Youfone zodra ik de kans krijg.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Standeman schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:24:
[...]
Tenminste, dat is mijn ervaring via adsl. Geen idee of het via glasvezel beter is.
Dat zou geen verschil moeten uitmaken denk ik, maar goed punt om verder te bekijken.

Ik heb namelijk sinds april Youfone op glasvezel waar ik voorheen KPN had en ondervind niet de (door meerderen) beschreven drama-TV.

De Amino 7NYF (2x) doen wat ze moeten doen, geen vastlopers, storingen of anderszins hiccups.
Mijn gebruik is ca. 60/40 (youtube app vs IPTV), waarbij de Youfone apparatuur stukken beter werkt dan mijn oudere (2019) Smart TV of de tot vorig jaar gebruikte KPN apparatuur.
TV-gids werkt prima, snelheid beter dan KPN, start vlot op de afstandsbediening.

Verder is er een klein verschil tussen KPN Box12 en Youfone Box12b, maar niets wat ik kan aanwijzen als oorzaak van het beter functioneren dan KPN.

Het financiele voordeel t.o.v. KPN gaf weliswaar de doorslag (had KPN Hussel 200Mb, nu hetzelfde bij Youfone): voor een twee-jarig abonnement ben ik ruim 700 euro goedkoper uit.

Details zonodig na te lezen DeBolle in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:08
[...]

Altijd als je een dagovergang hebt tijdens het kijken dan raakt de tv gids in de knoop. Dus na 00:00 even in instellingen de Youfone app opnieuw opstarten dan werkt het goed.

Verder werkt opnemen en terugkijken goed. Serie opnemen werkt per seizoen, dus als er een nieuw seizoen begint wordt er niets opgenomen zonder nieuwe opdracht.

Een grote ergernis van mij is dat veel NPO series niet meer meedoen aan uitzending gemist via de Youfone app. Kijkertje pesten door de NPO.

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:16
De laatste maanden ervaar ik "problemen" met de TV diensten. Hoewel de TV-box aanvankelijk normaal opstart/aan gaat, gebeurt het geregeld dat na het intoetsen van een kanaalnummer niet het "live" programma wordt getoond. Je krijgt dan een of ander programma van de tijd dat de TV-box is uitgeschakeld.

Wanneer wel een "live"-prgramma wordt getoond, dan stopt deze op het moment dat het volgende programma begint. Als je dan een ander kanaal selecteert dan wordt het programma getoond dat al geweest is. Het live-programma wordt niet weergegeven.

Ook de TV-gids werkt niet naar behoren. Vaak laad deze niet volledig of is het niet mogelijk om meer dan een paar uur terug in de programmering te gaan.

Soms gaat het enkele dagen goed en dan is het weer kommer en kwel. Alle problemen zijn op te lossen door de TB-box opnieuw op te starten. Alleen moet dat soms 3-4 per dag.

Het komt ook geregeld voor dat wanneer je een programma kijkt de TV-box zichzelf gaat updaten. Het updaten an sich gebeurt enkele keren per week. Want wanneer de TV-box wordt ingeschakeld dan duurt het even voordat de beginpagina wordt getoond.

Eerder zat ik met glasvezel bij Odido en Trined, maar zulke problemen met TV als bij Youfone heb ik daar niet gehad. Wel is het internet retestabiel.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Askjeeves schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:32:
De laatste maanden ervaar ik "problemen" met de TV diensten. Hoewel de TV-box aanvankelijk normaal opstart/aan gaat, gebeurt het geregeld dat na het intoetsen van een kanaalnummer niet het "live" programma wordt getoond. Je krijgt dan een of ander programma van de tijd dat de TV-box is uitgeschakeld.

Wanneer wel een "live"-prgramma wordt getoond, dan stopt deze op het moment dat het volgende programma begint. Als je dan een ander kanaal selecteert dan wordt het programma getoond dat al geweest is. Het live-programma wordt niet weergegeven.

Ook de TV-gids werkt niet naar behoren. Vaak laad deze niet volledig of is het niet mogelijk om meer dan een paar uur terug in de programmering te gaan.

Soms gaat het enkele dagen goed en dan is het weer kommer en kwel. Alle problemen zijn op te lossen door de TB-box opnieuw op te starten. Alleen moet dat soms 3-4 per dag.

Het komt ook geregeld voor dat wanneer je een programma kijkt de TV-box zichzelf gaat updaten. Het updaten an sich gebeurt enkele keren per week. Want wanneer de TV-box wordt ingeschakeld dan duurt het even voordat de beginpagina wordt getoond.
Ik ervaar exact hetzelfde. Linieair TV kijken lijkt vrijwel onmogelijk geworden van tijd tot tijd. Het enige wat helpt is de stekker er even uit trekken.
Eerder zat ik met glasvezel bij Odido en Trined, maar zulke problemen met TV als bij Youfone heb ik daar niet gehad. Wel is het internet retestabiel.
Internet en mobiel zijn inderdaad rete-stabiel.

• doogster
  • Niet online
@Askjeeves, @Standeman, hier exact hetzelfde probleem. Alleen na een herstart werkt zappen weer.

Het probleem met updates die uitgevoerd worden tijdens het kijken ervaar ik echter niet.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
[...]

Doe het niet. Je wordt er echt ongelukkig van. Ik ga in oktober snel weer terug naar kpn, kan niet wachten.

Roomba E5 te koop

• kranendo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 16:05
Kosten voor vervanging tv ontvanger die door bliksem is getroffen? Ik ben al bijna een week aan het wachten totdat youfone eindelijk in actie komt om de door hen geleverde TV Box te vervangen. Die is (net als helaas veel andere) apparatuur kapot door bliksem inslag. In de voorwaarden van Youfone kan ik hier niets over terug vinden. Bellen met de klantenservice iedere dag levert alleen maar de opmerking op dat ik 65 euro dien te bepalen en daarmee akkoord moet gaan en dat ik een mail daarover ga krijgen. Tot nu toe echter nog steeds geen TV. Kennelijk is service verlenen te duur bij Youfone. Weet iemand hoe je een escalatie kan vragen bij Youfone.

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

-Z-

Ik moet het modem terugsturen dat ik van de provider heb gekregen… maar ik heb er twee, allebei KPN Box 12. Ik weet niet welke van de provider is. Is het belangrijk om precies die terug te sturen die ik van de provider heb ontvangen?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:10

Zenix

BOE!

-Z- schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:23:
Ik moet het modem terugsturen dat ik van de provider heb gekregen… maar ik heb er twee, allebei KPN Box 12. Ik weet niet welke van de provider is. Is het belangrijk om precies die terug te sturen die ik van de provider heb ontvangen?
Serienummer controleren werkt vaak.

• swhnld
kranendo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:04:
Kosten voor vervanging tv ontvanger die door bliksem is getroffen? Ik ben al bijna een week aan het wachten totdat youfone eindelijk in actie komt om de door hen geleverde TV Box te vervangen. Die is (net als helaas veel andere) apparatuur kapot door bliksem inslag. In de voorwaarden van Youfone kan ik hier niets over terug vinden. Bellen met de klantenservice iedere dag levert alleen maar de opmerking op dat ik 65 euro dien te bepalen en daarmee akkoord moet gaan en dat ik een mail daarover ga krijgen. Tot nu toe echter nog steeds geen TV. Kennelijk is service verlenen te duur bij Youfone. Weet iemand hoe je een escalatie kan vragen bij Youfone.
Geen idee hoe te escaleren, maar kun je de app niet tijdelijk gebruiken op je TV? Al dan niet met een Google TV of Apple TV kastje, Android TV Stick, Chromecast, etc.?

Of kun je de TV opzeggen, en elders afsluiten?

• Brinx
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 19:20
Askjeeves schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:32:

Ik heb exact hetzelfde. Niks helpt ook hiertegen. Heb cache ed al geleegd...zelfs de tv kijken app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan gaat het weer 3 programma's goed en dan dezelfde problemen weer.

Heel irritant als een programma uitloopt en dus in het volgende tijdsblok komt, want dan mis je het eind van het programma

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:21
Ook hier sinds een week dezelfde ervaringen als @Askjeeves en @Brinx.
Hoe krijgen ze bij youfone het toch voor elkaar om iets zo te verklooien. Het is niet dat ze de eerste partij zijn die dit moeten verzinnen.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-07 11:26
Voorheen toen ik bij youfone zat had ik een experiabox 10 en een 10a. De 10a was echt vreselijk maar ik mocht gelukkig bij de 10 blijven. Nu lees ik dat youfone een box12 heeft.

Is de box12 vergelijkbaar met de oude 10, of is de 10 nog steeds beter dan de box12?

[ Voor 14% gewijzigd door Drag0nizer op 07-07-2026 14:42 ]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 14:08
We willen van kpn naar budgetthuis of youfone overstappen,

Blijft het zwarte kastje wat je over het witte kastje heen schuift het zelfde? ( excuus ik weet de juiste benaming niet. )

Dus alleen het modem wisselen?

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00
Naar Youfone zeker. Naar Budget loop je risico dat je op FiberCrew wordt overgezet en dan krijg je volgens mij een nieuwe.

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-07 18:14
joey82 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:48:

Blijft het zwarte kastje wat je over het witte kastje heen schuift het zelfde? ( excuus ik weet de juiste benaming niet. )

Mijn internetverbinding en TV gaat vandaag over van KPN naar Youfone. Ik heb van Youfone in het installatiepakket ook een Experiabox 12 gekregen. Staat zelfs KPN achterop de box :) Dus ik ga ervan uit dat dat het gewoon omprikken is.

Alleen de TV-decoder lees ik slechte verhalen over. We gaan het zien. Het scheelt gewoon te veel met KPN per maand.

Mijn platencollectie

• Barre73
joey82 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:48:

Witte kastje aan de muur: FTU

Zwarte kastje dat er overheen schuift: NT of ONT (afhankelijk van de soort belichting, AON of PON).

Verder: wat @Jerrythafast zegt. Budget maakt tegenwoordig gebruik van een tweede belichter in KPN-PoPs waar deze belichter eigen apparatuur heeft staan. In die gevallen kiest Budget niet voor KPN Wholesale als belichter maar voor Fibercrew. En dan krijg je inderdaad een andere ONT. Dat betreft deze woonplaatsen.

Woon je daar niet, dan kan je hetzelfde kastje houden.

• pporrio
Vanmiddag is mijn internet over van KPN naar Youfone. Was inderdaad een kwestie van Experiabox omprikken. Internet werkt gewoon zoals ik gewend was.

TV-decoder is even wennen, maar werkt goed tot dusver. Hij ziet wel dat ik een LG TV heb, maar het volume hoger zetten met de bijgeleverde afstandsbediening lukt niet. De overige knoppen (bronkeuze en volume omlaag) doen het wel. Maar dat is geen probleem. Gebruik de afstandsbediening van mijn TV wel voor het volume. Ga nog even verder uitproberen.

Mijn platencollectie

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

Rico

Wie dit leest is gek....

Plexxodus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:56:
Ook hier sinds een week dezelfde ervaringen als @Askjeeves en @Brinx.
Hoe krijgen ze bij youfone het toch voor elkaar om iets zo te verklooien. Het is niet dat ze de eerste partij zijn die dit moeten verzinnen.
Hier ook dezelfde problemen echt irritant.

Denk dat het door een update is gekomen.

Iemand al meer info hierover? Fabrieksreset helpt ook niet

• Brinx
Ik heb youfone ookal gemaild maandag, maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Tv kijken is echt niet te doen zo. Wordt er knettergek van.haha

• sig69
Het is helemaal kut. Lineaire tv stopt na elk programma. Terugkijken ook, maar dan net voor het einde. Echt waardeloos. Bizar dat dit bestaat..

Roomba E5 te koop

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

sig69 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:09:
Het is helemaal kut. Lineaire tv stopt na elk programma. Terugkijken ook, maar dan net voor het einde. Echt waardeloos. Bizar dat dit bestaat..
Ik heb echt het idee dat ze een paar stagiairs lekker hebben laten vibe-coden.. want dat is goedkoop.

Echt bagger. Hopelijk passen ze snel de voorwaarden aan zodat ik weg kan.

• jongetje
Standeman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:25:
[...]Echt bagger. Hopelijk passen ze snel de voorwaarden aan zodat ik weg kan.
Als een product niet (goed) functioneert kun je Youfone in gebreke stellen en een redelijke tenminste geven om het op te lossen. Als dat niet lukt kun je het contract ontbinden*

*Ik ben geen jurist maar als je rechtsbijstand hebt en je wilt er echt vanaf dan kun je hier wel mee aan de slag.

• sig69
jongetje schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:54:
[...]

Als een product niet (goed) functioneert kun je Youfone in gebreke stellen en een redelijke tenminste geven om het op te lossen. Als dat niet lukt kun je het contract ontbinden*

*Ik ben geen jurist maar als je rechtsbijstand hebt en je wilt er echt vanaf dan kun je hier wel mee aan de slag.
Tsja, kan. Misschien. Moet je ook zin in hebben. Over drie maanden ben ik sowieso toch weg dus ik zit het wel uit.

Roomba E5 te koop

• Drag0nizer
pporrio schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:16:
Vanmiddag is mijn internet over van KPN naar Youfone. Was inderdaad een kwestie van Experiabox omprikken. Internet werkt gewoon zoals ik gewend was.

TV-decoder is even wennen, maar werkt goed tot dusver. Hij ziet wel dat ik een LG TV heb, maar het volume hoger zetten met de bijgeleverde afstandsbediening lukt niet. De overige knoppen (bronkeuze en volume omlaag) doen het wel. Maar dat is geen probleem. Gebruik de afstandsbediening van mijn TV wel voor het volume. Ga nog even verder uitproberen.
Heb je nu de box 12? En welke experiebox had je hiervoor?

• pporrio
Drag0nizer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Heb je nu de box 12? En welke experiebox had je hiervoor?
Ja, ik heb nu de Experiabox 12 inderdaad via Youfone. Hiervoor had ik bij KPN ook een Experiabox 12. Dus daar is eigenlijk niets veranderd.

Mijn platencollectie

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-07 17:30
Hoi

Experia Box V10 valt uit elke dag rond 19;00 uur

Experia Box V10 valt uit elke dag rond 19;00 uur, brand rood. en natuurlijk geen internet

Na 4 tot 10 Min gaat de Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna weer op groen springen waarna de wifi ook weer online komt.

Dit doet het Modem zelfstandig zonder dat ik er mee bemoei ( ik doe dus niks het Modem doet dit volledig automatisch )

Het komt ook voor dat hij hier een paar keer over moet doen > Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna rood dit gebeurd maximaal drie keer dus tussen 1- 3 keer

dit doet hij al een week

Het is een VDSL verbinding

Experia Box V10 ongeveer 1-2 jaar oud

ik weet dat dit gebeurd bij kpn netwerk.
zier afbeelding rode pijlen
ik weet alleen niet ( rode pijlen ) waar mijn Modem mee verbind , hoe ze die noemen
Is dit een DNA Server

Modem moet op een of anderen ( manier ) regelmatig opnieuw verbinden KPN Server

heel irritant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbCpnW2WhWNeMQZXcDQHl1EkHAE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1RsEFfoXGGGhA5t9ucsOr221.png?f=user_large

Bedankt

• swhnld
hollander555 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:46:
Hoi

Experia Box V10 valt uit elke dag rond 19;00 uur, brand rood. en natuurlijk geen internet

Na 4 tot 10 Min gaat de Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna weer op groen springen waarna de wifi ook weer online komt.

Dit doet het Modem zelfstandig zonder ik er mee bemoei ( ik doe dus niks het Modem doet dit volledig automatisch )

Het komt ook voor dat hij hier een paar keer over moet doen > Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna rood dit gebeurd maximaal drie keer dus tussen 1- 3 keer

dit doet al een week

ik weet alleen niet ( rode pijlen ) waar mijn Modem mee verbind , hoe ze die noemen
Is dit een DNA Server

Modem moet op een of anderen regelmatig opnieuw verbinden KPN Server

heel irritant

[Afbeelding]

Bedankt
Je klacht melden bij Youfone, dat je dit probleem ervaart op je router, en dan moeten zij dit oplossen. Zij kunnen dan de storing informatie uitlezen op afstand en dan gericht een actie ondernemen.

• Ceaus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:45
Nieuwe Youfone klant hier:

Wat een drama dat TV kijken via de Amigo 7N:
  • Vrijwel elke dag kan de AB na een poosje TV kijken niet meer zappen. Ik moet dan de Amigo opnieuw opstarten en dan werkt het weer even. Bloed irritant. Als alternatief kun je wel de individuele kanaalnummers intikken. Maar ja, dat is geen doen.
  • De EPG heeft geen fatsoenlijke informatie per programma. Je krijgt op z'n best een samenvatting van 1 regel.
  • Bij <Terug> ga ja altijd naar het 1e item van de vorige lijst in plaats het ding waar je mee bezig was. Dus je moet altijd scrollen naar waar je vandaan kwam om verder te gaan (ja, dit wel een rare zin. Maar hij klopt wel ;))
  • De menu's hebben geen roll-over. Dus als je aan het eind bent, moet je weer helemaal terug naar het begin scrollen.
  • Als je de Amigo aanzet (gewoon met de AB) kan het behoorlijk lang duren voordat hij de programma informatie heeft opgehaald. Wat er intussen op het scherm staat is de oude info van de vorige keer. Dus als je denkt: "Leuk programma, dat wil ik wel zien" dan raakt de Amigo in de stress want dat programma is er helemaal niet meer.
Ik ben niet onder de indruk.

• hollander555
:-( :-(

[ Voor 173% gewijzigd door hollander555 op 11-07-2026 16:36 ]

• hollander555
swhnld schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:20:
[...]

Je klacht melden bij Youfone, dat je dit probleem ervaart op je router, en dan moeten zij dit oplossen. Zij kunnen dan de storing informatie uitlezen op afstand en dan gericht een actie ondernemen.
Youfone is een goedkopere Provider en daardoor hebben ze een kantendienst die absolute geen kennis heeft om problemen op te lossen

ze kunnen alleen domweg dingen omruilen

informatie uitlezen op afstand heeft geen zin want er is niks met de lijn/ verbinding

waar wel iets mis is

Modem moet op een of anderen regelmatig opnieuw moet verbinden KPN Server (1X per week of 1X per dag )

zie afbeelding rode pijlen

Is dit een DNA Server

Als je bijvoorbeeld je Wifi neemt op je router

je router zet altijd de hoogste verbruiker boven aan en dan de iets minder verbruikers

daar lijkt dit ( wat ik nu ervaar ) ook sterk op

ik verbruik regelmatig veel data , en het is goed mogelijk dat dat de kpn servers ( Of de rode pijlen in afbeelding ) jouw anders gaan indelen , maar niet kunnen zonder de verbinding te verbreken

wat hier gebeurd bij die servers heeft Youfone ( KPN veel kans ook niet ) geen kijk of grip op

En dit is veel kans alleen maar in te zien via log file`s op server niveau

dit laats weet iedereen dat daar niks mee word gedaan
quote: En dit is veel kans alleen maar in te zien via log file`s op server niveau

• swhnld
hollander555 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:32:
[...]

Youfone is een goedkopere Provider en daardoor hebben ze een kantendienst die absolute geen kennis heeft om problemen op te lossen

informatie uitlezen op afstand heeft geen zin want er is niks met de lijn/ verbinding

waar wel iets mis is

Modem moet op een of anderen regelmatig opnieuw moet verbinden KPN Server (1X per week of 1X per dag )

Is dit een DNA Server

je router zet altijd de hoogste verbruiker boven aan en dan de iets minder verbruikers

ik verbruik regelmatig veel data , en het is goed mogelijk dat dat de kpn servers ( Of de rode pijlen in afbeelding ) jouw anders gaan indelen , maar niet kunnen zonder de verbinding te verbreken

wat hier gebeurd bij die servers heeft Youfone ( KPN veel kans ook niet ) geen kijk of grip op

[...]
Als je modem het probleem is, lost Youfone het op door om te wisselen, heb je dan aantoonbaar dieper een probleem in het Youfone netwerk, kunnen ze verder laten zoeken. Dan kan het bij de beheerder van een van de onderliggende diensten liggen. Echter wij hebben geen toegang daartoe en kunnen je niet verder helpen.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:45

vr6-only

Blub Blub

hollander555 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:32:
[...]

waar wel iets mis is

Is dit een DNA Server

[...]
Volgens mij bedoel je ACS, auto configuration server. Dit is een standaard proces bij elke provider waarbij zij eventuele veranderingen kunnen doorvoeren.

Tevens wordt deze dienst ook gebruikt als je de router een reset geeft en de configuratie opnieuw opgehaald moet worden.

Ik heb in ieder geval niet ervaren dat dit tot een verbreking leidt van de verbinding. Daarnaast kun je prima in het logboek kijken of de ACS benaderd is. Zoek hiervoor naar protocol TR-069 (of de modernere opvolger USP / TR-369).

Overige zaken mbt verbruik en daardoor een herverdeling doet, volgens mij, KPN niet aan. Dit zou namelijk duiden op traffic shaping.

It ain't stupid if it works!

• vbaderks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07 18:18
pporrio schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:16:

@pporrio : Ik ben net vorige week overgestapt van Odido naar YouFone. Bij mijn TV (Samsung UE32F6510 uit 20130) doet ook het volume hoger via de afstandsbediening niet, maar volume lager zetten, mute en source wel. Dacht eerst dat mijn TV te oud was om te worden herkend, maar als dit bij LG ook niet werkt is het vermoedelijk een ander probleem.
Ik heb op dit moment versie 1.00.1 van de YouFone RCU.

• pporrio
@vbaderks bij mij werken exact dezelfde knoppen wel/niet. Misschien dat dit probleem bij een volgende software update wordt opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door pporrio op 12-07-2026 12:04 ]

Mijn platencollectie

• Brinx
Zojuist reactie ontvangen van youfone mbt het niet normaal tv kunnen kijken.

'Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Vervelend om te horen dat je de laatste tijd problemen ervaart met het bekijken van televisie.

De klachten die je beschrijft, zoals het niet tonen van de live-uitzending en het terugvallen op eerder uitgezonden programma's, zijn op dit moment bij ons bekend. Youfone ervaart momenteel een storing/probleem met de tv-ontvanger waardoor verschillende klanten vergelijkbare problemen kunnen ondervinden.

Het is goed om te zien dat je zelf al stappen hebt ondernomen, zoals het legen van de cache en het opnieuw installeren van de tv-app. Op dit moment lijkt het probleem echter niet aan de instellingen of apparatuur aan jouw kant te liggen.

Onze technische afdeling is inmiddels op de hoogte en werkt samen met de betreffende teams aan een oplossing. Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer het probleem volledig zal zijn verholpen.

Onze excuses voor het ongemak dat je hierdoorervaart. Wij vragen hiervoor je begrip en doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.'

Hopelijk komen ze snel met update, het ligt niet aan ons in iedergeval

• pporrio
Bedankt @Brinx! Het zou fijn zijn als een medewerker van Youfone meeleest op het forum. Inmiddels ook mijn eerste paar probleempjes mogen ervaren sinds afgelopen donderdag. De TV-decoder 2 keer van de stroom moeten halen omdat de channel up/down niet meer functioneerde via de afstandsbediening. Is al meer gemeld in dit subforum.

Verder werkt het wel behalve dat de afstandsbediening de volume up van mijn LG OLED niet begrijpt. Toets volume up doet niets, terwijl volume down, mute en bronkeuze wel.werken.

[ Voor 11% gewijzigd door pporrio op 12-07-2026 21:45 ]

Mijn platencollectie

• thh8
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:59
pporrio schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:42:
Toets volume up doet niets, terwijl volume down, mute en bronkeuze wel.werken.
Dat is sinds kort. Ik heb het (nieuwe) apparaat nu 3 maanden en dit probleem speelt pas een paar weken. Met een hele andere TV overigens.

• Brinx
Wat bij mij werkt is dan even op een ander kanaal zetten en dan werkt volume omhoog ook weer

• pporrio
Volume omhoog heeft bij mij nooit gewerkt. Ik heb al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw in te stellen voor mijn LG TV. Maar ik vermoed dat ie 'm gelijk goed detecteert.

Ik heb al geprobeerd om bij het instellen elke keer 'Nee' te klikken wanneer hij vraagt of het lukt om mijn volume omhoog werkt. Dan probeert ie een andere ir-code. Maar na 257 keer op 'Nee' klikken was ik het wel zat.

Mijn platencollectie

• Drag0nizer
hollander555 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:46:
Hoi

Dit doet het Modem zelfstandig zonder dat ik er mee bemoei ( ik doe dus niks het Modem doet dit volledig automatisch )

dit doet hij al een week

Is dit een DNA Server

Modem moet op een of anderen ( manier ) regelmatig opnieuw verbinden KPN Server

heel irritant

[Afbeelding]

Bedankt
Misschien om laten ruilen voor de nieuwe box 12?

• sig69
Nog even een update, wat aan het experimenteren geweest:
-live casten vanuit de app werkt wel. Programma's lopen gewoon door
-terugkijken casten denk je dat het werkt. Maar een half uur in het volgende programma stopt het. En hij onthoudt niet waar je was, en skippen gaat niet
Rommel :X

Roomba E5 te koop

• Lieshout84
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 16-07 15:15
Brinx schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:47:
Zojuist reactie ontvangen van youfone mbt het niet normaal tv kunnen kijken.

'Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Vervelend om te horen dat je de laatste tijd problemen ervaart met het bekijken van televisie.

De klachten die je beschrijft, zoals het niet tonen van de live-uitzending en het terugvallen op eerder uitgezonden programma's, zijn op dit moment bij ons bekend. Youfone ervaart momenteel een storing/probleem met de tv-ontvanger waardoor verschillende klanten vergelijkbare problemen kunnen ondervinden.

Het is goed om te zien dat je zelf al stappen hebt ondernomen, zoals het legen van de cache en het opnieuw installeren van de tv-app. Op dit moment lijkt het probleem echter niet aan de instellingen of apparatuur aan jouw kant te liggen.

Onze technische afdeling is inmiddels op de hoogte en werkt samen met de betreffende teams aan een oplossing. Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer het probleem volledig zal zijn verholpen.

Onze excuses voor het ongemak dat je hierdoorervaart. Wij vragen hiervoor je begrip en doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.'

Hopelijk komen ze snel met update, het ligt niet aan ons in iedergeval
Exact dezelfde problemen sinds enkele weken. (niet kunnen 'zappen', het verspringen naar een willekeurig programma in het verleden, het stoppen na ieder programma, etc. etc. ik denk dat alles al benoemd is hier)

Op 6-7 een klacht gestuurd, helaas tot op heden geen reactie, maar mocht ik bovenstaande krijgen, weet ik niet of ik daar mee geholpen ben.

Ook geprobeerd via de reguliere klantenservice iets te bereiken, maar helaas.....

Wordt toch weer overstappen ben ik bang.

• pporrio
Ik heb bovengenoemde issues ook gemeld in de enquête die ik na een aantal dagen heb ontvangen over of ik tevreden was over de diensten.

Over internet geen klachten, maar de TV-dienst is echt niet oké. Hopelijk gaan ze er iets mee doen. Snap sowieso niet waarom ze als KPN-dochter niet gewoon de TV-dienst met bijbehorende decoders van KPN leveren. Die was gewoon goed. Ze leveren immers ook een Experiabox 12 waar gewoon KPN achterop staat.

TV-decoder van KPN draaide vanaf juni 2010 tot vorige week zonder problemen. De keren dat ik die decoder opnieuw heb moeten opstarten in al die jaren kan ik op 1 hand tellen.

[ Voor 9% gewijzigd door pporrio op 16-07-2026 15:47 ]

Mijn platencollectie

• ThinkPad
  • Nu online
TV-product opzeggen en iets als NLziet een optie misschien?
Mijn internet-only abbo van Youfone doet het prima :)

• pporrio
ThinkPad schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:46:
TV-product opzeggen en iets als NLziet een optie misschien?
Mijn internet-only abbo van Youfone doet het prima :)
Ja, als dit zo blijft is dat een optie inderdaad.

Hopelijk lezen Youfone medewerkers mee op dit forum. Uiteindelijk willen we hetzelfde: een goede dienst leveren en afnemen.

[ Voor 18% gewijzigd door pporrio op 16-07-2026 16:08 ]

Mijn platencollectie

• Brinx
Ik moet zeggen, ik heb nu al 2 dagen dat tv kijken nu weer probleemloos naar volgende programma gaat. Soms kiest ie nog wel programma uit het verleden als je zendernummer indrukt, maar als je het programma uit de gids selecteert, lijkt het hier nu goed te gaan

• Barre73
pporrio schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:43:
Ik heb bovengenoemde issues ook gemeld in de enquête die ik na een aantal dagen heb ontvangen over of ik tevreden was over de diensten.

Over internet geen klachten, maar de TV-dienst is echt niet oké. Hopelijk gaan ze er iets mee doen. Snap sowieso niet waarom ze als KPN-dochter niet gewoon de TV-dienst met bijbehorende decoders van KPN leveren. Die was gewoon goed. Ze leveren immers ook een Experiabox 12 waar gewoon KPN achterop staat.
Omdat ze (voordat ze van KPN waren) al een eigen product hadden. Met eigen decoders.

Dan zouden ze tienduizenden decoders moeten vervangen, of als alternatief twee platformen tegelijk draaien? Eentje voor de oude klanten en eentje voor nieuwe klanten vanaf volgende maand bijvoorbeeld.

• Ceaus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:45
Lieshout84 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:15:
Exact dezelfde problemen sinds enkele weken. (niet kunnen 'zappen', het verspringen naar een willekeurig programma in het verleden, het stoppen na ieder programma, etc. etc. ik denk dat alles al benoemd is hier)
Ik vraag me af of een ad-blocker hier ook een rol speelt. Ik heb zojuist de Amigo voor de gein rechtstreeks aan het internet gehangen. En alles loopt als de brandweer. Weer netjes achter m'n fw met ad-blocker en het is weer één doffe ellende. Dit wil ik nog wel een keer goed uit rechercheren.

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:10
Ceaus schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:26:
[...]

Ik vraag me af of een ad-blocker hier ook een rol speelt. Ik heb zojuist de Amigo voor de gein rechtstreeks aan het internet gehangen. En alles loopt als de brandweer. Weer netjes achter m'n fw met ad-blocker en het is weer één doffe ellende. Dit wil ik nog wel een keer goed uit rechercheren.
Ik had dezelfde problemen rechtstreeks achter de box 12 en achter een fritzbox dus denk het niet :) Het lijkt nu weer wat beter te werken inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door mfransen op 17-07-2026 18:30 ]

• pporrio
Ik heb 'm ook rechtstreeks op de box 12 zitten.

Mijn platencollectie

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

-Z-

Zenix schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:18:
[...]

Serienummer controleren werkt vaak.
Ik heb met helpdesk gesproken. Ze beschikken niet over een serienummer om dit te specificeren. Ook chatbot zegt dat je mag gewoon een box 12 terugsturen, maakt niet uit welke.

• lamadoeda
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:03
Onlangs bij mijn schoonmoeder ook Youfone geïnstalleerd.

Helaas hier ook de volgende problemen.:

Zappen werkt niet meer normaal na verloop van tijd. Het springt over op een oude uitzending. Schoonmoeder selecteerd nu uit de gids om programmas te kijken. Maar dit werkt na verloop van tijd ook niet. Amigo kastje moet meerdere keren per dag even spanningsloos om weer enigszins iets te kunnen doen

Afstandbediening niet juist te koppelen met de tv. Alleen volume omlaag doet het dan.

Heeft iemand al een oplossing of meer info van Youfone weten te bemachtigen?
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.