Gelukt?Eternity_rules schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:13:
[...]
Dank voor je reactie.
Ik zal de Experia box installeren. Als dat eenmaal draait, probeer ik deze er later ertussenuit te halen en mijn Asus te configureren.
What's the catch?
Zit nu bij Odido:
Ik ben tevreden met 20GB p/m ipv onbeperkt, en ik neem de snelheidsverlaging van 100mbps voor lief. Dus dat is het probleem niet. Maar een 70% korting na het eerste jaar is wel ongelofelijk veel?
Te mooi om waar te zijn?
Zit nu bij Odido:
- €33,54 /mnd
- 400 Mbit/s down | 100 Mbit/s up.
- Onbeperkt Internet + Bellen/Sms'en.
- Buitenland Internet + Bellen.
- Bellen van NL naar EU: 120 minuten.
- 20 GB 5G
- 200 Mbps
- Eerste 12 maanden van 10,00 per maand voor: 5,00
Ik ben tevreden met 20GB p/m ipv onbeperkt, en ik neem de snelheidsverlaging van 100mbps voor lief. Dus dat is het probleem niet. Maar een 70% korting na het eerste jaar is wel ongelofelijk veel?
Te mooi om waar te zijn?
Er is geen catch. Youfone/simpel/simyo en anderen mikken op het goedkope segment. Odido zit meer op het prijsniveau van KPN, Vodafone, etc.
Als je gaat kijken bij Simyo, Simpel of andere goedkope providers zul je daar ook veel lagere bedragen zien. En de kwaliteit is verder eigenlijk prima; het valt uiteindelijk toch onder de grotere providers.
Maar eigenlijk hoort je bericht hier thuis, dit topic is voor de vaste diensten voor thuis.
[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Als je gaat kijken bij Simyo, Simpel of andere goedkope providers zul je daar ook veel lagere bedragen zien. En de kwaliteit is verder eigenlijk prima; het valt uiteindelijk toch onder de grotere providers.
Maar eigenlijk hoort je bericht hier thuis, dit topic is voor de vaste diensten voor thuis.
[Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 27-03-2025 11:23 ]
Sluit Youfone de vaste diensten écht pas aan op de aansluitdatum 2 weken verder, of zijn ze weleens sneller? Wil voor een bepaalde aansluiting YouFone gaan aanvragen, waarbij de vaste diensten van de vorige aanbieder enige tijd geleden zijn afgesloten maar er wel nog een VPlus signaal (lijnsnelheid 220/30)op de koperlijn actief is. Gevraagd bij de klantenservice van YouFone, maar de vriendelijke dame daar geeft aan dat ze echt 14 dagen nodig hebben om de lijn in orde te maken. Ook als er nog een signaal op de lijn staat.
Overigens is er nu weel een redelijke aanbieding bij hen, €200 euro voor een geheel jaar met een koperlijntje van 100 om 30 inclusief cashback met een eenjarig contract. Ze leveren er de KPN Box12 bij in plaats van de Experiabox v10A.
Overigens is er nu weel een redelijke aanbieding bij hen, €200 euro voor een geheel jaar met een koperlijntje van 100 om 30 inclusief cashback met een eenjarig contract. Ze leveren er de KPN Box12 bij in plaats van de Experiabox v10A.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Chris.nl in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie" Ik had op glas besteld per 26nov, op 23nov de boel aangesloten en het werkte al.timmie1 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:53:
Sluit Youfone de vaste diensten écht pas aan op de aansluitdatum 2 weken verder, of zijn ze weleens sneller? Wil voor een bepaalde aansluiting YouFone gaan aanvragen, waarbij de vaste diensten van de vorige aanbieder enige tijd geleden zijn afgesloten maar er wel nog een VPlus signaal (lijnsnelheid 220/30)op de koperlijn actief is. Gevraagd bij de klantenservice van YouFone, maar de vriendelijke dame daar geeft aan dat ze echt 14 dagen nodig hebben om de lijn in orde te maken. Ook als er nog een signaal op de lijn staat.
Of je op koper ook die mazzel hebt, weet ik niet. Kwestie van proberen zodra je het installatiepakket in handen hebt.
Hmm, okee. Dat is een goed vooruitzicht. Dank voor het bericht. Ik heb geen installatiepakket nodig, in principe zijn alle benodigdheden op locatie al aanwezig en er is een signaal op de lijn zonder geconfigureerd abonnement(geen Ppp sessie). Ik zal het dan volgende week al ergens aansluiten en laten staan tot de verbinding aan schiet.Chris.nl schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:08:
[...]
Chris.nl in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie" Ik had op glas besteld per 26nov, op 23nov de boel aangesloten en het werkte al.
Of je op koper ook die mazzel hebt, weet ik niet. Kwestie van proberen zodra je het installatiepakket in handen hebt.
Zijn de hostnames die youfone gebruikt overigens nog steeds x.fixed.kpn.net met een ip-adres uit een KPN pool AS1136?
[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 31-03-2025 19:32 ]
Ja dat, én x.fixed6.kpn.nettimmie1 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:30:
Zijn de hostnames die youfone gebruikt overigens nog steeds x.fixed.kpn.net met een ip-adres uit een KPN pool AS1136?
@wcduck heeft het nut gehad om contact op te nemen met Youfone? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan: 920/500.
Het had aardig wat voeten in aarde. Maar aan blijven dringen hielp (telefoon en email). Uiteindelijk, na het per email versturen van screenshots van verschillende snelheidstesten, werd een KPN monteur gestuurd. Deze kon ik dezelfde dag al inplannen. Wat bleek: de modem functioneerde niet op volle snelheid. KPN gaf me een modem te leen, waarna ik een 800/900 verbinding kreeg. Op deze modem was echter niet in te loggen omdat deze enkel voor KPN klanten geaccordeerd kon worden. Daarom met de KPN monteur Youfone gebeld en op deze wijze een nieuw modem aangevraagd. Deze heb ik binnen. Nu werkt nog steeds alles op 800/900 mbit in plaats van de eerdere 950/500. Voorheen had ik een Box10 modem, nu Box12.Spiritus33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:49:
@wcduck heeft het nut gehad om contact op te nemen met Youfone? Ik loop namelijk tegen hetzelfde aan: 920/500.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Na een jaartje bij Youfone te hebben gezeten ben ik weer terug gegaan naar KPN.
Wat ga ik niet missen:
- TV kwaliteit (lipsync en bitrate die continu wisselt)
- Ondersteuning van de servicedesk (heel lastig om jouw verhaal te doen en geen medewerking)
- Teveel betaald over heel de periode (3 TV ontvangers in rekening gebracht terwijl ik er maar 2 had)
- De administratie die vanaf het begin al niet klopte
Om positief af te sluiten...
Het Internet werkte prima; geen storing oid gehad.
Wat ga ik niet missen:
- TV kwaliteit (lipsync en bitrate die continu wisselt)
- Ondersteuning van de servicedesk (heel lastig om jouw verhaal te doen en geen medewerking)
- Teveel betaald over heel de periode (3 TV ontvangers in rekening gebracht terwijl ik er maar 2 had)
- De administratie die vanaf het begin al niet klopte
Om positief af te sluiten...
Het Internet werkte prima; geen storing oid gehad.
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ergens van de zotte dat je als klant zoveel moeite moet doen om hun beloofde snelheden te halen. En dat je daarna nog steeds niet aan de snelheden komt waar je voor betaald. Ik twijfel nu of ik de moeite ga nemen. Want ergens heb ik liever 920 down en 500 up dan 800 bij 900. Ik download soms grote spellen. Of ervaar jij nog voordeel van de 900 up?wcduck schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
[...]
Het had aardig wat voeten in aarde. Maar aan blijven dringen hielp (telefoon en email). Uiteindelijk, na het per email versturen van screenshots van verschillende snelheidstesten, werd een KPN monteur gestuurd. Deze kon ik dezelfde dag al inplannen. Wat bleek: de modem functioneerde niet op volle snelheid. KPN gaf me een modem te leen, waarna ik een 800/900 verbinding kreeg. Op deze modem was echter niet in te loggen omdat deze enkel voor KPN klanten geaccordeerd kon worden. Daarom met de KPN monteur Youfone gebeld en op deze wijze een nieuw modem aangevraagd. Deze heb ik binnen. Nu werkt nog steeds alles op 800/900 mbit in plaats van de eerdere 950/500. Voorheen had ik een Box10 modem, nu Box12.
Iemand ervaring met Geforce Now? Mijn ervaring leert dat budgetproviders dit niet altijd goed ondersteunen. Ben benieuwd of dit allemaal goed draait zonder lag.
Geforce Now heeft over een aansluiting van BudgetThuis goed gewerkt., bedraad aangesloten. Bij een vriend die Odido glasvezel heeft stoort het wel regelmatig.Ronwiel schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:24:
Iemand ervaring met Geforce Now? Mijn ervaring leert dat budgetproviders dit niet altijd goed ondersteunen. Ben benieuwd of dit allemaal goed draait zonder lag.
Ik merk wel dat de download sneller lager is. Ik moet ook regelmatig flinke hoeveelheden downloaden en uploaden. Ik heb er een gemengd gevoel aan overgehouden. Toen ik wederom contact opnam met Youfone gaven ze aan de ik het modem moest resetten. Echt van die standaard reacties die nog nooit hebben geholpen.Spiritus33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:21:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ergens van de zotte dat je als klant zoveel moeite moet doen om hun beloofde snelheden te halen. En dat je daarna nog steeds niet aan de snelheden komt waar je voor betaald. Ik twijfel nu of ik de moeite ga nemen. Want ergens heb ik liever 920 down en 500 up dan 800 bij 900. Ik download soms grote spellen. Of ervaar jij nog voordeel van de 900 up?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
@wcduck wederom dank voor de reactie. Ik vond nog deze informatie erover op internet. Over wat de verplichtingen zijn van een provider.wcduck schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:47:
[...]
Ik merk wel dat de download sneller lager is. Ik moet ook regelmatig flinke hoeveelheden downloaden en uploaden. Ik heb er een gemengd gevoel aan overgehouden. Toen ik wederom contact opnam met Youfone gaven ze aan de ik het modem moest resetten. Echt van die standaard reacties die nog nooit hebben geholpen.
https://www.maxvandaag.nl...t-en-wat-zijn-uw-rechten/
Een beetje hoger of lager is prima. Maar ze weten als het goed is welke routers bij de mensen staan. Dus wachten ze willens en wetens tot die mensen eventueel een klacht indienen. Beetje armoe troef.
Sinds maart overgestapt naar Youfone Internet en TV 200 Mbps.
Met ingang van 1-4-2025 (vandaag) een upgrade van Comfort naar Comfort + TV.
Zenders 901 t/m 903 krijg ik echter niet te zien.
Daarnaast al enkele dagen vanaf zender 15 geen programma-info beschikbaar via de gids.
Heel irritant, want een opname programmeren is ook niet mogelijk.
Natuurlijk neem ik morgen contact op met Youfone, maar was benieuwd of iemand hier dit probleem ook heeft.
Met ingang van 1-4-2025 (vandaag) een upgrade van Comfort naar Comfort + TV.
Zenders 901 t/m 903 krijg ik echter niet te zien.
Daarnaast al enkele dagen vanaf zender 15 geen programma-info beschikbaar via de gids.
Heel irritant, want een opname programmeren is ook niet mogelijk.
Natuurlijk neem ik morgen contact op met Youfone, maar was benieuwd of iemand hier dit probleem ook heeft.
In de nacht van maandag op dinsdag is mijn V10a geüpdatet en het loopt toch niet helemaal lekker. Ik heb gemerkt dat mijn iPhone regelmatig wifiverbinding verliest. Ik heb de netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset en V10a opnieuw opgestart en gereset. Nu probeer ik het wachtwoord van het modem te wijzigen en het gaat niet. Mijn wachtwoord voldoet niet aan de voorwaarde dat het minstens 1 cijfer of 1 speciaal teken moet bevatten, terwijl mijn wachtwoord 2 cijfers en een # bevat. Daardoor kan ik het wachtwoord niet wijzigen naar een zelfbedacht wachtwoord.
We zijn inmiddels een dag voor de aansluitdatum bij Youfone verwijderd, en in plaats van vroege activatie van een signaal heeft er juist een deactivatie plaatsgevonden. Blijkbaar was het echt een fysieke deactivatie, want er was een KPN'er rond die tijd bij de straatkast bezig. Sindsdien is het DSL lampje op het modem uit en is het stil op de lijn. Volgens de Youfone medewerker is er geen monteur gepland om naar de kast te gaan voor de activatie en moet ik in de loop van volgende week maar afwachten of de activatie automatisch gebeurd en anders terugbellen. Ik hoop van harte dat het niet zover komt
Ik ben vaker geswitcht tussen KPN, Budget en Youfone op DSL en bij mij heeft nooit een tussentijdse deactivatie plaatsgevonden. Bij de laatste twee overstappen bleef het oude modem in de nacht zelfs gewoon werken na het ophalen van een nieuw IP waardoor ik in principe het nieuwe modem niet eens zou hoeven aan te sluiten.
Ik heb hetzelfde probleem. Instabiele verbinding sinds de update. Meerdere keren opnieuw opgestart en zelfs mijn modem gereset.domi10 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:07:
In de nacht van maandag op dinsdag is mijn V10a geüpdatet en het loopt toch niet helemaal lekker. Ik heb gemerkt dat mijn iPhone regelmatig wifiverbinding verliest. Ik heb de netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset en V10a opnieuw opgestart en gereset. Nu probeer ik het wachtwoord van het modem te wijzigen en het gaat niet. Mijn wachtwoord voldoet niet aan de voorwaarde dat het minstens 1 cijfer of 1 speciaal teken moet bevatten, terwijl mijn wachtwoord 2 cijfers en een # bevat. Daardoor kan ik het wachtwoord niet wijzigen naar een zelfbedacht wachtwoord.
Mijn apparaten blijven verbonden via wifi alleen valt het internet zelf weg waardoor sites niet laden. Soms blijven sites laden en gebeurd er niks, andere keren na een korte periode laadt de site opeens weer wel. Wordt er gek van. Al mijn apparaten hetzelfde probleem.
Soms is het ook retetraag maar een speedtest laat gewoon maximale snelheid zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 10-04-2025 18:17 ]
Meestal een kwestie van fabrieksreset doen(knopje in resetgaatje van het modem minimaal 30sec ingedrukt houden met paperclip of ander sterk en puntig voorwerp terwijl modem aanstaat). Dan wordt de update er afgegooid en zou het weer probleemloos moeten werken.Valinor schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:16:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Instabiele verbinding sinds de update. Meerdere keren opnieuw opgestart en zelfs mijn modem gereset.
Mijn apparaten blijven verbonden via wifi alleen valt het internet zelf weg waardoor sites niet laden. Soms blijven sites laden en gebeurd er niks, andere keren na een korte periode laadt de site opeens weer wel. Wordt er gek van. Al mijn apparaten hetzelfde probleem.
Soms is het ook retetraag maar een speedtest laat gewoon maximale snelheid zien.
Wifi leasetijddomi10 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:07:
We zien dat bij de migratie de leasetijd voor wifi apparaten per ongeluk lager wordt gezet omdat minuten als seconden geïnterpreteerd worden.
De leasetijd is de periode dat een eindapparaat het via DHCP toegewezen IP-adres mag gebruiken. Na het verlopen van de leasetijd wordt opnieuw een IP-adres toegewezen (meestal dezelfde).
De standaardwaarde van de V10A is 1 dag (1440 minuten). Wat dan na de migratie ingesteld staat op 1440 seconden (24 minuten). Nu is dat voor huis tuin en keukengebruik nog wel ok. Maar als je die waarde zelf al eens lager hebt gezet kan je op een hele lage tijd uitkomen. 30 Minuten is dan ineens 30 seconden geworden, bijvoorbeeld. En daar kunnen eindapparaten soms wat geïrriteerd van worden.
Merk je dan ook wat wifi problemen met wegvallen, controleer de leasetijd. Je vindt dit onder Thuisnetwerk > DHCP. Onder de KPN Software noteer je de leasetijd in seconden. De standaardwaarde is 14400 seconden (4 uur). Wil je het weer op 24 uur hebben, zet er dan 86400 seconden in.
Is dat zo ? Want als bijv. de Experiabox v10 is geupdate naar de nieuwe KPN software en je voert de fabrieksreset uit, dan krijg je na de fabrieksreset gewoon weer de oude ZTE webinterface te zien als je het modem probeert te benaderen in plaats van de nieuwe door KPN gestandaardiseerde interface. Hoe zit dat dan precies?Chris.nl schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:19:
@timmie1 Een factory reset verwijderd in de regel geen firmware updates, maar reset huidige firmware naar de basisinstellingen.
Uitleg en tip van @MrOsman lijkt me meer logisch.
Dit kan ik tegenspreken. Ik heb eind december/ begin januari diverse factory resets uitgevoerd op de Box10 omdat de update problemen met IPv6 had veroorzaakt. Maar helaas werden daarbij alleen alle instellingen gereset. De oude vertrouwde firmware kwam er niet mee terug. Trouwens toevallig gisteren en vanmorgen ook nog 2x factory reset uitgevoerd ivm overstap naar BudgetThuis, maar zelfs nu ik geen KPN-klant meer ben staat de KPN firmware er nog op. Dat zal bij Youfone niet anders zijn gok ik.timmie1 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:24:
[...]
Is dat zo ? Want als bijv. de Experiabox v10 is geupdate naar de nieuwe KPN software en je voert de fabrieksreset uit, dan krijg je na de fabrieksreset gewoon weer de oude ZTE webinterface te zien als je het modem probeert te benaderen in plaats van de nieuwe door KPN gestandaardiseerde interface. Hoe zit dat dan precies?
Klopt KPN heeft gekozen om voor nieuwe modem software te gaan. ZTE zal ook niet meer terug komen.Jerrythafast schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:37:
[...]
Dit kan ik tegenspreken. Ik heb eind december/ begin januari diverse factory resets uitgevoerd op de Box10 omdat de update problemen met IPv6 had veroorzaakt. Maar helaas werden daarbij alleen alle instellingen gereset. De oude vertrouwde firmware kwam er niet mee terug. Trouwens toevallig gisteren en vanmorgen ook nog 2x factory reset uitgevoerd ivm overstap naar BudgetThuis, maar zelfs nu ik geen KPN-klant meer ben staat de KPN firmware er nog op. Dat zal bij Youfone niet anders zijn gok ik.
er wordt hard gewerkt aan een fix voor ipv6 is bekend.
herstel knop heeft geen fuctie mee onder de nieuwe software
Youfone heeft momenteel geen abonnementen met onbeperkt dataBasxt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:59:
What's the catch?
Zit nu bij Odido:Bij YouFone:
- €33,54 /mnd
- 400 Mbit/s down | 100 Mbit/s up.
- Bellen van NL naar EU: 120 minuten.
Hoe dan?
- 20 GB 5G
- 200 Mbps
- Eerste 12 maanden van 10,00 per maand voor: 5,00
Te mooi om waar te zijn?
Ik heb sinds 3 dagen het internet thuis van YouFone. Nu heb ik net met ze gebeld om te vragen of ze mijn tarieven kunnen omzetten naar de verlaagde tarieven gezien ik nog binnen de wettelijke bedenktijd zit.
Dat kan! Maar... dan moet ik dus mijn abonnement annuleren, en mijn oude router terugsturen en een nieuwe ontvangen. Met de vraag; "Is dat niet heel veel rompslomp voor een simpele tariefwijziging?" kreeg ik als antwoord, "Ja, dat ben ik met u eens, maar dit abonnement zit gekoppeld aan deze router" Huh?
Dit was overigens de 2e persoon die ik hierover sprak van YouFone. De eerste persoon zei dat dat kon, maar moest me daarvoor even doorverbinden naar een ander persoon. (zou een klein momentje duren) na 40 minuten heb ik maar opgehangen.
Morgen nog maar eens proberen.
Dat kan! Maar... dan moet ik dus mijn abonnement annuleren, en mijn oude router terugsturen en een nieuwe ontvangen. Met de vraag; "Is dat niet heel veel rompslomp voor een simpele tariefwijziging?" kreeg ik als antwoord, "Ja, dat ben ik met u eens, maar dit abonnement zit gekoppeld aan deze router" Huh?
Dit was overigens de 2e persoon die ik hierover sprak van YouFone. De eerste persoon zei dat dat kon, maar moest me daarvoor even doorverbinden naar een ander persoon. (zou een klein momentje duren) na 40 minuten heb ik maar opgehangen.
In provider land werken ze met abonnement proposities, bestel je een abonnement voor 14 april dan val je onder de vorige propositie, met alle bijbehorende voorwaarden en daarbij horende snelheden, extra opties en prijzen. Vanaf 14 april is er een nieuwe propositie, daar kom je dan alleen in door vanaf 14 april een abonnement af te sluiten, of na 14 april een bestaand abonnement te verlengen. 'ff' overzetten zit er niet in, ergens moet een grens getrokken worden zodat alles qua voorwaarden ook helder blijft.Basxt schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:00:
Ik heb sinds 3 dagen het internet thuis van YouFone. Nu heb ik net met ze gebeld om te vragen of ze mijn tarieven kunnen omzetten naar de verlaagde tarieven gezien ik nog binnen de wettelijke bedenktijd zit.
Bij de grote jongens hebben de klantenservice medewerkers over het algemeen een bepaalde vrije ruimte om bedragen naar eigen inzicht te crediteren. Vaak kom je dan tot een compromis, het verschil over de looptijd van het abonnement wordt direct in 1 keer als een creditering op je volgende factuur gezet en klaar. Maar ik vermoed dat een budget provider als Youfone deze vrijheid niet kent (kun je altijd navragen), dan zit er niks anders in dan volledig annuleren en opnieuw aanvragen. Je router kun je wel laten hangen en vervolgens de nieuwe gewoon terugsturen, maar waarschijnlijk zit je wel even zonder diensten.
Als je genoeg hebt aan iets minder dan 100 dan kan je 50 overwegen, heb ik ook en ik haal nog steeds 76 mb/s en qua upload zit ik nog op 26mb/s, ik kwam van KPN 100 af en merk er weinig van dat het minder moet zijn. we zijn dan ook maar een 2 pers huishouden. maar streamen en zoomen etc tegelijk gaat allemaal prima.Boerenlater schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:33:
Is de 2 jaar verlengoptie nieuw? Die zag ik eerst niet. Best goede deal zo, 25,83 per maand. In de praktijk haal ik 100/25. Helaas geen glasvezel en ziggo is te duur. Een jaar verlengen is 26,67.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk voor de gein eens wat een nieuw abonnement kost bij breedbandwinkel.nl, dan zie je snel genoeg of je teveel betaalt of niet. De korting die je hierboven beschrijft is aantrekkelijk voor glasvezelverbindingen maar eigenlijk slecht voor DSL.Boerenlater schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:33:
Is de 2 jaar verlengoptie nieuw? Die zag ik eerst niet. Best goede deal zo, 25,83 per maand. In de praktijk haal ik 100/25. Helaas geen glasvezel en ziggo is te duur. Een jaar verlengen is 26,67.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tja maar deze persoon heeft geen glasvezel in huis, ik ook niet trouwens, ik moet het nog doen met de koperen leiding van KPN. en om eerlijk te zijn, na al die jaren meer en meer te willen kwam ik er achter dat heel veel minder geen enkel probleem is.zwaargeschapen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:35:
[...]
Kijk voor de gein eens wat een nieuw abonnement kost bij breedbandwinkel.nl, dan zie je snel genoeg of je teveel betaalt of niet. De korting die je hierboven beschrijft is aantrekkelijk voor glasvezelverbindingen maar eigenlijk slecht voor DSL.
Ik ben het met je eens (heb zelf ook 50Mbit/s) maar dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat DSL jaarcontracten vaak rond de €250/jaar kunnen zitten en glasvezel zit daar iets minder dan €100 boven. Dus de aanbieding die hij ziet is niet erg interessant voor DSL en ik raad hem aan om verder onderzoek te doen.neusje80 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 00:28:
[...]
Tja maar deze persoon heeft geen glasvezel in huis, ik ook niet trouwens, ik moet het nog doen met de koperen leiding van KPN. en om eerlijk te zijn, na al die jaren meer en meer te willen kwam ik er achter dat heel veel minder geen enkel probleem is.
Heb zojuist een mail gehad van Youfone. Zo te zien gaat Youfone TV op de schop en krijgt het dezelfde interface als de nieuwe interactieve TV van KPN. Weet nou niet of dat echt z'n verbetering is ten opzichte van de huidige simpele interface? Gelukkig gebruik ik TV niet zo heel vaak
:strip_exif()/f/image/IH8Lcq15IvSihlCxGztid3la.png?f=user_large)
De huidige vind ik altijd waardeloos, even snel zappen werkt slecht. Je moet echt het menu induiken en de beeldkwaliteit is niet erg goed. Alhoewel ESPN een stuk verbeterd lijkt.klepje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:17:
Heb zojuist een mail gehad van Youfone. Zo te zien gaat Youfone TV op de schop en krijgt het dezelfde interface als de nieuwe interactieve TV van KPN. Weet nou niet of dat echt z'n verbetering is ten opzichte van de huidige simpele interface? Gelukkig gebruik ik TV niet zo heel vaak![]()
[Afbeelding]
Oftewel, ze gaan gewoon het TV Platform van KPN gebruiken. Is ook wel logisch want dat draait toch al en kan die van Youfone uit gezien Youfone van KPN is.klepje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:17:
Heb zojuist een mail gehad van Youfone. Zo te zien gaat Youfone TV op de schop en krijgt het dezelfde interface als de nieuwe interactieve TV van KPN. Weet nou niet of dat echt z'n verbetering is ten opzichte van de huidige simpele interface? Gelukkig gebruik ik TV niet zo heel vaak![]()
[Afbeelding]
Opzich een hele slimme move om over te stappen naar het platform van KPN. Hopelijk gaat de beeldkwaliteit er een beetje op voor uit
Dan is het misschien in de toekomst ook nog wel interessant om van KPN naar Youfone over te stappen.
Dan is het misschien in de toekomst ook nog wel interessant om van KPN naar Youfone over te stappen.
Ja die kreeg ik ook van de week, ik ben daar wel blij mee, ik was net van KPN gekomen en vind de tv van Youfone wel van behoorlijk mindere kwaliteit, beeld bevriest regelmatig. Ik denk niet dat het slechter wordt. Nu maar wel hopen dat de amigo kastje het ook aan kanklepje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:17:
[Afbeelding]
Weet dat hier een tijdje terug discussie was over het feit dat 200 Mbit/s niet meer beschikbaar was.
Nu zie ik op de website dat dit de max is dat ze aanbieden. Echter, ik kan nu verlengen en daar staat de op 500 Mbit/s en 1000 Mbit/s ook tussen voor resp. 11 en 12 euro meer dan de 100 Mbit/s variant.
Toch leuk om even te vermelden.
Nu zie ik op de website dat dit de max is dat ze aanbieden. Echter, ik kan nu verlengen en daar staat de op 500 Mbit/s en 1000 Mbit/s ook tussen voor resp. 11 en 12 euro meer dan de 100 Mbit/s variant.
Kan je alle prijzen die jij ziet eens delen hier? Ik weet niet of wij hetzelfde betalen voor 100Mbps, 39e.Reflector schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:54:
Weet dat hier een tijdje terug discussie was over het feit dat 200 Mbit/s niet meer beschikbaar was.
Ik zit bijna aan het einde van mijn contractperiode. Via verlengen krijg ik deze opties (eerste 7 maanden en daarna of eerste 16 maanden en daarna) :stormfly schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:56:
[...]
Kan je alle prijzen die jij ziet eens delen hier? Ik weet niet of wij hetzelfde betalen voor 100Mbps, 39e.
50 Mbit/s € 28,50 / € 38,50
100 Mbit/s € € 29 / € 39
200 Mbit/s € 32,50 / 42,50
500 Mbit/s € 40 / € 50
1000 Mbit/s € 41 / € 51
@Remi1115 das wel erg anders vergelekenet nieuwe klanten
:strip_exif()/f/image/owsePhwk2hGxCa63BN0CafUo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja het beste lijkt om elk jaar tussen KPN en Youfone te wisselen, dan pak je de kwaliteit van de KPN infrastructuur en de korting voor nieuwe klanten.
50 Mbit/s € 38,50 KPN NVT
100 Mbit/s € 39 KPN 42,50
200 Mbit/s 42,50 KPN 43,50
500 Mbit/s € 50 KPN 50,00
1000 Mbit/s € 51 KPN 52,50
4000 Mbit/s NVT KPN 67,50
De prijzen liggen dicht bij elkaar, zeker als je ook nog één mobiel hebt van KPN dan krijg je zenders en een streaming product gratis.
Gaat Youfone nu over naar het KPN platform voor TV met multicast TV? @klepje al jij de update hebt kan je dan wat meer info delen? Heb je nu al hetzelfde kastje als bij KPN, als Youfone klant?
50 Mbit/s € 38,50 KPN NVT
100 Mbit/s € 39 KPN 42,50
200 Mbit/s 42,50 KPN 43,50
500 Mbit/s € 50 KPN 50,00
1000 Mbit/s € 51 KPN 52,50
4000 Mbit/s NVT KPN 67,50
De prijzen liggen dicht bij elkaar, zeker als je ook nog één mobiel hebt van KPN dan krijg je zenders en een streaming product gratis.
Gaat Youfone nu over naar het KPN platform voor TV met multicast TV? @klepje al jij de update hebt kan je dan wat meer info delen? Heb je nu al hetzelfde kastje als bij KPN, als Youfone klant?
[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 05-05-2025 09:50 ]
Goedenavond,
Ik heb de laatste 2/3 weken last van een bufferende tv-ontvanger. Opvallend is dat dit alleen op zender SBS6 is en dan met name tijdens VandaagInside. Toevallig meer mensen hier last van? Op de mobiele app ervaar ik hetzelfde probleem. Lijkt soms wel alsof Youfone capaciteitsproblemen heeft op de stream van SBS.
Tv-ontvanger is netjes bedraad aangesloten en is netwerktechnisch gescheiden van mijn andere apparaten.
Ik heb de laatste 2/3 weken last van een bufferende tv-ontvanger. Opvallend is dat dit alleen op zender SBS6 is en dan met name tijdens VandaagInside. Toevallig meer mensen hier last van? Op de mobiele app ervaar ik hetzelfde probleem. Lijkt soms wel alsof Youfone capaciteitsproblemen heeft op de stream van SBS.
Tv-ontvanger is netjes bedraad aangesloten en is netwerktechnisch gescheiden van mijn andere apparaten.
Ik heb inmiddels al enkele weken gebruik kunnen maken van internet van Youfone. Activatie vond 4 dagen voor de officiële aansluitdatum plaats, het contract begon 2 weken nadat het modem verbinding gemaakt had. In het installatiepakket zaten de KPN Box12b, voedingsadapter, installatiehandleiding, een telefoonkabel(rj11) en een varkensnuitstekker, de rol met 10m netwerkkabel die andere aanbieders meesturen zit er hier niet bij. Box12 heeft standaard een wat oudere KPN sotwareversie erop draaien, maar de modems bij Youfone lijkt geen toegang te hebben tot de nieuwere softwareversies en blijkbaar ook geen TR069(gezien de vele foutmeldingen in de logs daarover) zoals de modems op de eigen KPN lijnen. IPv4 en IPv6-adressen komen allemaal uit de KPN IP pools. Snelheid is strak 101Mbit down en 30,5Mbit up met een ping van 9ms naar CF via DSL, bedraad getest uiteraard. Nog geen onderbrekingen gemerkt tot nu toe.
Al met al tevreden tot nu toe voor een gemiddeld maandbedrag van €17,66 voor het eerste jaar. Heb hiervoor enige tijd aangemodderd met Odido K&K met over het algemeen hogere snelheden voor €20,00 per maand, maar de sterk wisselende snelheden, ping, de spontane herstarts van het meegeleverde modem, slechte Odido support, vele VPN verbrekingen en de lagere prijs bij Youfone maken dat ik nu toch weer voor traditioneel vast internet kies.
Al met al tevreden tot nu toe voor een gemiddeld maandbedrag van €17,66 voor het eerste jaar. Heb hiervoor enige tijd aangemodderd met Odido K&K met over het algemeen hogere snelheden voor €20,00 per maand, maar de sterk wisselende snelheden, ping, de spontane herstarts van het meegeleverde modem, slechte Odido support, vele VPN verbrekingen en de lagere prijs bij Youfone maken dat ik nu toch weer voor traditioneel vast internet kies.
Dat is dat TV+ platform op Android wat KPN nu zelf ook heeft. Een draak van een TV-product, kent nog een en andere aan kinderziektes. Het oudere iTV van KPN is veel stabieler en beter ontwikkeld. Jammer genoeg biedt Youfone dat al enige tijd niet meer aan uit kostenbesparing.klepje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:17:
[Afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door timmie1 op 06-05-2025 23:30 ]
Gisteren, 6 mei 2025, kreeg ik een e-mail dat de nieuwe televisie app beschikbaar was. Ik heb deze 's avonds geïnstalleerd. Dit zijn mijn bevindingen tot zo ver:
Je krijgt een nieuwe inlognaam alleen hoef je deze nergens in te vullen.
Scrollen door gids gaat razendsnel.
Beeldkwaliteit is verbeterd.
Lipsync is verbeterd.
Alles opnames zijn bewaard alleen staan deze allemaal door elkaar. Afleveringen van series zijn niet gegroepeerd, alles ligt op één hoop.
De sorteerfunctie die beschikbaar is bij de opnames werkt niet.
Veel bewaarde opnames kan ik niet starten, ze geven aan alleen op een tv-ontvanger te kunnen worden afgespeeld ??.
In de gids is de programma-info beknopt, je ziet bij een serie niet meer welk deel of seizoen het is.
Voorheen kon je vanuit de gids op de afspeelknop drukken om een programma te starten of terug te kijken. Dat werkt nu niet meer.
Ook kon je vanuit de gids op de rode knop drukken om direct een opname in te plannen. Dat werkt niet meer.
Edit: Gisteravond 7 mei kon ik opeens wél alle bewaarde opnames starten zonder beperking.
Je krijgt een nieuwe inlognaam alleen hoef je deze nergens in te vullen.
Scrollen door gids gaat razendsnel.
Beeldkwaliteit is verbeterd.
Lipsync is verbeterd.
Alles opnames zijn bewaard alleen staan deze allemaal door elkaar. Afleveringen van series zijn niet gegroepeerd, alles ligt op één hoop.
De sorteerfunctie die beschikbaar is bij de opnames werkt niet.
Veel bewaarde opnames kan ik niet starten, ze geven aan alleen op een tv-ontvanger te kunnen worden afgespeeld ??.
In de gids is de programma-info beknopt, je ziet bij een serie niet meer welk deel of seizoen het is.
Voorheen kon je vanuit de gids op de afspeelknop drukken om een programma te starten of terug te kijken. Dat werkt nu niet meer.
Ook kon je vanuit de gids op de rode knop drukken om direct een opname in te plannen. Dat werkt niet meer.
Edit: Gisteravond 7 mei kon ik opeens wél alle bewaarde opnames starten zonder beperking.
[ Voor 6% gewijzigd door Aircrews op 08-05-2025 08:12 ]
Vandaag ook de update ontvangen, geen inlog nodig. Ik mis wel ESPN HD, ook de enige zender die ik keek. Voor de rest geen idee qua beeldkwaliteit, we kijken nooit tv
Hé?! Wat zijn dat voor prijzen, ik mag ook verlengen (100Mbit + tv standaard) maar ik krijg dit:Reflector schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:21:
[...]
Ik zit bijna aan het einde van mijn contractperiode. Via verlengen krijg ik deze opties (eerste 7 maanden en daarna of eerste 16 maanden en daarna) :
50 Mbit/s € 28,50 / € 38,50
100 Mbit/s € € 29 / € 39
200 Mbit/s € 32,50 / 42,50
500 Mbit/s € 40 / € 50
1000 Mbit/s € 41 / € 51
/f/image/ubZTj9agjQCGb3gb0kjeXur2.png?f=fotoalbum_large)
Zijn de aanbiedingen regio afhankelijk?
@DrNizeGuy misschien zie het je verschil van de prijs tussen glas en koper?
De prijs die Reflector krijgt klopt, het is zonder TV. Dit zijn mijn prijzen voor glasvezel 100 met TV Standaard:
:strip_exif()/f/image/d9issVJGsypXnB4woyIWporH.png?f=user_large)
Waar worden de A B C knoppen op de afstandsbediening voor gebruikt? Zijn deze in te stellen als snelkoppeling naar een applicatie/instelling?
:strip_exif()/f/image/U4AZkaEh3guzMQEpwVY8VIZj.png?f=user_large)
De prijzen die ik postte zijn voor glasvezel en zonder tvDrNizeGuy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:54:
[...]
Hé?! Wat zijn dat voor prijzen, ik mag ook verlengen (100Mbit + tv standaard) maar ik krijg dit:
[Afbeelding]
Zijn de aanbiedingen regio afhankelijk?
Aha duidelijk boys, had ik kunnen zien ook
Iemand dit wel eens meegemaakt? Mijn vriendin is verhuisd en heeft een Youfone ADSL abbo genomen. Bij haar vorige provider deed Netflix (via wifi op haar Samsung het prima. De kwaliteit van de stream is volledig bagger. Netflix loopt op een schamele 0,25Mbps en dat ziet er niet uit.
Belangrijke punten:
* ADSL modem staat praktisch naast de TV
* Speedtest van de wifi verbding geeft 60Mbps op mijn telefoon
* Netflix is echt niet vooruit te branden.
* Beeld via set-top box is prima.
Het lijkt er bijna op alsof Netflix geknepen wordt. Iemand enig idee, voordat ik youfone aan het jasje trek?
Belangrijke punten:
Het lijkt er bijna op alsof Netflix geknepen wordt. Iemand enig idee, voordat ik youfone aan het jasje trek?
[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 12-05-2025 11:55 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
'k Kan me eigenlijk niet indenken dat er geknepen wordt op zo'n evidente usecase. Door dat te doen zou Youfone / KPN zichzelf in de voet schieten.
Netflix afmelden / app data wissen en / of opnieuw installeren en opnieuw inloggen?
Netflix afmelden / app data wissen en / of opnieuw installeren en opnieuw inloggen?
Ik kon het ook al niet voorstellen.Chris.nl schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:08:
'k Kan me eigenlijk niet indenken dat er geknepen wordt op zo'n evidente usecase. Door dat te doen zou Youfone / KPN zichzelf in de voet schieten.
Helaas had ik gisteren niet zo veel tijd om echt te troubleshooten. Ik zag zojuist ook al een manier om de "smarthub" van Samsung te resetten. Dat maar eens eerst proberen. Het is alleen frappant dat zo ineens gebeurt na de wisseling van provider.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dit klinkt als een WiFi issue tussen de TV en het modem. Ik gok dat die niet lekker met elkaar willen babbelen. Ik zie dat die TV mogelijk alleen 802.11b, 802.11g ondersteunt, kan mij best voorstellen dat die Experiabox daar niet helemaal lekker op werkt.Standeman schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:42:
Iemand dit wel eens meegemaakt? Mijn vriendin is verhuisd en heeft een Youfone ADSL abbo genomen. Bij haar vorige provider deed Netflix (via wifi op haar Samsung het prima. De kwaliteit van de stream is volledig bagger. Netflix loopt op een schamele 0,25Mbps en dat ziet er niet uit.
Belangrijke punten:
Met een netwerkkabel tussen modem en TV zal ongetwijfeld wel goed werken. Op de TV box doet die het namelijk wel goed, en KPN heeft streaming servers van Netflix in hun netwerk zitten, dus afknijpen is niet aan de orde.
De vorige provider had blijkbaar een ander modem waarop de wifi het wel goed deed. Wifi is wat dat betreft ook onvoorspelbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 12-05-2025 13:56 ]
Glasvezel Internet 200 Mbit één jaar met CashbackXL en Internetten.nl aangevraagd voor €23,33 per maand.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 13-05-2025 15:11 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Na update van STB Amino tv vaak vastlopers.
Ook favoriete zenders kunnen niet ingesteld worden. (Hartje bij zendericoon ontbreekt)
Of zie ik iets over het hoofd?
Verder ziet het er wat gelikter uit en is het menu wat logischer.
DSL verbinding
De STB is verbonden via wifi.
Ook favoriete zenders kunnen niet ingesteld worden. (Hartje bij zendericoon ontbreekt)
DSL verbinding
Kan iemand achterhalen welke stream source de STB gebruikt na de update? KPN, en multicast of unicast?
Na de update van de Youfone tv ontvanger hier ook vaker vastlopers (zwart beeld) of duurt het lang voordat je beeld krijgt.. ook was ik gewend om met de pijltjes naar boven en beneden tijdens het kijken van televisie te zien wat op de andere zenders is (zonder te hoeven zappen of de gids te openen). Deze functie lijkt nu ook niet meer aanwezig. Ik heb ook het idee dat zenders wisselen zelfs nog langer duurt dan voor de update.. Heb het in combinatie met glasvezel 200 mbit en bedraad aangesloten..
Vanmiddag, de sms gekregen met nieuwe inlog voor de tv, KPN format. Het updaten zoals vernoemd in de email gaat momenteel niet, het blijft al meer als een uur zoeken. Nu maar de kpn app geïnstalleerd op de tv en gewoon de nieuwe inlog gegevens ingevoerd van youfone. en ja hoor beeld. Ik probeer later wel het Amigo kastje te updaten, vermoedelijk doet iedereen het nu en ligt hun server plat.
Bij YF krijg je indd dat Amigo 4k kastje, er wordt alleen niks in 4k uitgezonden. Het enige HDR kanaal was ESPN maar die is foetsie.jor177 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:39:
Is dit nou inclusief een 4K Android TV ontvanger of niet?
[Afbeelding]
Kan iemand bevestigen of Youfone de glasvezel lijn echt capt bij 100/100? en de 50/50?
Ik zit nu bijv bij Odido 100/100 maar wordt gecapt op 140/140
Ik zit op 100/100 en cap um zelf met SQM op 110/115, bij die waardes blijft m'n ping laag en bufferbloat A+darksnake88 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:57:
Kan iemand bevestigen of Youfone de glasvezel lijn echt capt bij 100/100? en de 50/50?
Zojuist gaf een onbegrensde speedtest 120/200.
Er wordt imo niet hard geknepen, je krijgt meer dan genoeg snelheid om je abonnement te zelf te tweaken.
Speedtest via telefoon app op wifi gaf 100/100 gaf 200/140mbit. Upload lijkt echter altijd onbegrensd.darksnake88 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:57:
Zijn er mensen die een eigen ONT gebruiken op het netwerk van KPN XGS-PON? Ik heb een paar jaar KPN gehad met een eigen ONT (Fritz-box 5590) en zit nu op Odido met dezelfde ONT. Ik kan echter niks vinden of dit ook kan bij Youfone.
Ik denk dat je hier een beter antwoord krijgt op je vraag: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruikenjan groen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:33:
Zijn er mensen die een eigen ONT gebruiken op het netwerk van KPN XGS-PON? Ik heb een paar jaar KPN gehad met een eigen ONT (Fritz-box 5590) en zit nu op Odido met dezelfde ONT. Ik kan echter niks vinden of dit ook kan bij Youfone.
Ik zag onlangs via vergelijker mobiel.nl een geweldige aanbieding: Youfone TV + 200 internet:
Abonnement 12 maanden, eerste 12 voor 30,- pmnd/ daarna 70,- pmnd
Abonnement 24 maanden, eerste 24 voor 30,- pmnd/ daarna 70,-pmnd.
Bovenop eenmalig een x bedragje via mobiel.nl op mijn rekening.
Ik dacht dat is een goede deal, en besloot daarop na 25+ jaar upc/ziggo op te zeggen, en heb mijzelf voor 2 jaar vastgelegd.Via mobiel.nl ontving ik ook een YF contract overeenkomst, a 24 mnd voor de actieprijs a 35 (uiteindelijk met nog een extra amigo kastje erbij en uitgebreide tv pakket).
/f/image/OtY8E01THcVuPVpiswvf92RM.png?f=fotoalbum_large)
PS het screenshot a 12 maanden was bij selectie abo 1 jaar, maar heb uiteindelijk gekozen voor 2 jaar_
/f/image/4P9N6nIjjMn3Ao0fu4l56Q9y.png?f=fotoalbum_large)
In mijn YF online account zag ik opvolgend dat mijn contract niet klopte, en heb dat vooraf meerdere keren aangegeven.
De maandprijs klopte niet (moest 35 zijn ipv 30) , de contract startdatum was 2 weken voor de ingangsdatum & 2 weken na de afsluitdatum, en YF account sprak over de eerste 12 maanden voor 30, ipv eerst 24 mnd a 35,-
.
Geen reactie, meerdere keren gemaild, had op hun verzoek zelfs screenshots doorgestuurd, samen met ontvangen contract. Totdat nu de 'overzetting' een feit was,en ik het nogmaals heb aangekaard.
Overzetting tussen aanhalingstekens, ik zit nu op een ochtend na nu 4 dagen nu zonder internet en tv, lijkt iets niet goed te gaan met de KPN glasvezel aansluiting. De paar uur dat het wel werkte had ik slechts een 60-90 mbit down...
In afwachting tot de netbeheerder monteur langs komt, heb ik nog wel de overeenkomst die zij nu eenzijdig willen aanpassen, of mij willen laten opzeggen. Nu zegt mobiel.nl ' goh das vreemd' (zij reageren overigens wel snel), en YF zegt op hun beurt neem maar contact op met mobiel.nl.
Misschien is er bij mobiel een foutje gemaakt, maar deze aanbieding is mij echt geoffreerd, en ben ik overeengekomen met gelijke overeenkomt in PDF als resultaat, en verdere proces verwerking naar YF.
Sta ik in mijn recht als ik Youfone verzoek zich aan deze overeenkomst te houden, ook al is deze tot stand gekomen via een tussenpartij?
Abonnement 12 maanden, eerste 12 voor 30,- pmnd/ daarna 70,- pmnd
Abonnement 24 maanden, eerste 24 voor 30,- pmnd/ daarna 70,-pmnd.
Bovenop eenmalig een x bedragje via mobiel.nl op mijn rekening.
Ik dacht dat is een goede deal, en besloot daarop na 25+ jaar upc/ziggo op te zeggen, en heb mijzelf voor 2 jaar vastgelegd.Via mobiel.nl ontving ik ook een YF contract overeenkomst, a 24 mnd voor de actieprijs a 35 (uiteindelijk met nog een extra amigo kastje erbij en uitgebreide tv pakket).
/f/image/OtY8E01THcVuPVpiswvf92RM.png?f=fotoalbum_large)
PS het screenshot a 12 maanden was bij selectie abo 1 jaar, maar heb uiteindelijk gekozen voor 2 jaar_
/f/image/4P9N6nIjjMn3Ao0fu4l56Q9y.png?f=fotoalbum_large)
In mijn YF online account zag ik opvolgend dat mijn contract niet klopte, en heb dat vooraf meerdere keren aangegeven.
De maandprijs klopte niet (moest 35 zijn ipv 30) , de contract startdatum was 2 weken voor de ingangsdatum & 2 weken na de afsluitdatum, en YF account sprak over de eerste 12 maanden voor 30, ipv eerst 24 mnd a 35,-
.
Geen reactie, meerdere keren gemaild, had op hun verzoek zelfs screenshots doorgestuurd, samen met ontvangen contract. Totdat nu de 'overzetting' een feit was,en ik het nogmaals heb aangekaard.
Overzetting tussen aanhalingstekens, ik zit nu op een ochtend na nu 4 dagen nu zonder internet en tv, lijkt iets niet goed te gaan met de KPN glasvezel aansluiting. De paar uur dat het wel werkte had ik slechts een 60-90 mbit down...
In afwachting tot de netbeheerder monteur langs komt, heb ik nog wel de overeenkomst die zij nu eenzijdig willen aanpassen, of mij willen laten opzeggen. Nu zegt mobiel.nl ' goh das vreemd' (zij reageren overigens wel snel), en YF zegt op hun beurt neem maar contact op met mobiel.nl.
Misschien is er bij mobiel een foutje gemaakt, maar deze aanbieding is mij echt geoffreerd, en ben ik overeengekomen met gelijke overeenkomt in PDF als resultaat, en verdere proces verwerking naar YF.
Sta ik in mijn recht als ik Youfone verzoek zich aan deze overeenkomst te houden, ook al is deze tot stand gekomen via een tussenpartij?
[ Voor 23% gewijzigd door eblocks op 22-05-2025 11:46 ]
Youfone is qua internet technisch exact gelijk aan KPN.... Heb geen ervaring met XGS-PON, maar als het bij kpn werkte, moet dat bij Youfone ook gewoon werken.jan groen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:33:
Bedankt voor deze tip! Werkt perfect de Youfone inloggegevens met de KPN appneusje80 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:08:
Vanmiddag, de sms gekregen met nieuwe inlog voor de tv, KPN format. Het updaten zoals vernoemd in de email gaat momenteel niet, het blijft al meer als een uur zoeken. Nu maar de kpn app geïnstalleerd op de tv en gewoon de nieuwe inlog gegevens ingevoerd van youfone. en ja hoor beeld. Ik probeer later wel het Amigo kastje te updaten, vermoedelijk doet iedereen het nu en ligt hun server plat.
Heb je het idee dat de kwaliteit van de TV is verbeterd? Ik ben namelijk weggegaan bij Youfone vanwege de lage bitrate. Misschien dat ik weer terugkom als de TV kwaliteit een sprong heeft gemaakt.superbiker schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:48:
Na update van STB Amino tv vaak vastlopers.
DSL verbinding
Ik heb zelfde vraag , ik heb nu odido rechtstreeks op glasvezel met fritzbox met xgs-pon module van fritzbox zelf.jan groen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:33:
op youfone: eigen modem aansluiten staat het volgende:
Eigen apparatuur kun je aansluiten op de ethernet aansluiting van het Optical Netwerk Termination Unit (NT):
Ethernetaansluiting met RJ45-stekker voor gebruik van UTP (twisted-pair) kabels.
De NT moet je aansluiten op een 230V netspanning, via de bijgeleverde laagspanning adapter.
Let op: gebruik de NT die wij leveren (met ethernetaansluiting en RJ45-stekker). De glasvezel in de FTU (waar het glas afgemonteerd is) is zeer kwetsbaar. We raden je daarom sterk af om de FTU los te maken van het NT (met ethernetaansluiting). Aan een reparatie zijn kosten verbonden.
Bij GPON en XGSPON (10) Gigabit Passive Optical Network techniek, die wij sinds 2019 gebruiken, is de ONT een onmisbaar onderdeel van de verbinding. Deze kun je dus niet verwijderen. Bij de techniek "Active Optical Network (AON)", is de NT een mediaconverter, hiervoor zijn de specificaties beschikbaar:
IEEE 802.3 100Mbit (100-Base-BX-U) of 1Gbit (1000Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames)
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm
14 km range
>15 dB power budget
Class 1 laser product
Transmit power -3 ... -9 dBm
Receive power -3 ... -22 dBm
Type Fiber is singlemode Fiber (9/125) met SC/PC connector (blauw) of SC/APC connector (groen). De gebruikte connector in de FTU kan verschillen. Verbind deze via een koppelblokje van het goede type (kleur). Let op: verbind nooit verschillende kleuren!
iemand gelukt om rechtstreeks glasvezel met XGS-PON module op fritzbox 5590 aan te sluiten op youfone glasvezel?
ik hoor het graag
Ik krijg een smsje dat vanavond mijn modem wordt geupdatet, weet iemand al waarvoor dat is? Ik ben bang dat mn snelheid omlaag gaat
. (Die is een keer verhoogd naar 200mbit zonder reden, op een abo van 100).
nee hoor, waarschijnlijk heb je een V10 of box12 die voorzien gaat worden van de Nieuwe KPN standaard softwareLightning89 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:47:
Ik krijg een smsje dat vanavond mijn modem wordt geupdatet, weet iemand al waarvoor dat is? Ik ben bang dat mn snelheid omlaag gaat. (Die is een keer verhoogd naar 200mbit zonder reden, op een abo van 100).
V10 ja!jopoh schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:07:
[...]
nee hoor, waarschijnlijk heb je een V10 of box12 die voorzien gaat worden van de Nieuwe KPN standaard software
Mijn modem wordt ook geupdate. In de sms stond de volgende url met toelichting:Lightning89 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:47:
Ik krijg een smsje dat vanavond mijn modem wordt geupdatet, weet iemand al waarvoor dat is? Ik ben bang dat mn snelheid omlaag gaat. (Die is een keer verhoogd naar 200mbit zonder reden, op een abo van 100).
https://www.youfone.nl/service/internet/update/v10
Vrij summier, die eerste had ik al, twee verschillende netwerken:kielkiel schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:15:
[...]
Mijn modem wordt ook geupdate. In de sms stond de volgende url met toelichting:
https://www.youfone.nl/service/internet/update/v10
Nieuwe mogelijkheden
Maak een extra wifinetwerk aan dat alleen 2,4 GHz of 5 GHz gebruikt. Handig voor slimme apparaten of zonnepanelen, want die hebben vaak zo'n apart netwerk nodig.
Maak een extra netwerk aan
v10 update
Wat houdt de update in?
We zetten dezelfde software op al onze modems. Hierdoor werken alle modems hetzelfde. En kunnen we jou beter helpen.
De Mijn Modem-omgeving van je modem is helemaal vernieuwd. Hier kan je zelf allerlei instellingen wijzigen
Youfone/KPN regelt de snelheid niet aan de modem kant bij jou thuis. Je modem krijgt geen profiel met instellingen van snelheid geüpload zoals dit bij Ziggo het geval is.Lightning89 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:47:
Glasvezelboeren regelen het vrijgeven/cappen van de snelheid die jou modem krijgt buitenshuis. Ik zou me daar geen zorgen om maken.
Na de update zijn een aantal apparaten niet meer verbonden met het wifi netwerk.
Voorbeeld.
2 cameras wel, een ander camera weer niet.
Mijn telefoon niet, Google Home wel.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Alle lichten branden gewoon op de modem.
Ik werk met een switch en AP's.
De AP kan ik wel draadloos via mijn telefoon benaderen.
Ik ben dus wel verbonden met het netwerk, maar heb geen internettoegang.
Voorbeeld.
Modem, ap, camera's etc al opnieuw opgestart?NeutraleTeun schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:43:
Na de update zijn een aantal apparaten niet meer verbonden met het wifi netwerk.
Voorbeeld.
NT, modem, switch, telefoon, AP, camera... Allemaal een reboot gehad.kielkiel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:16:
[...]
Modem, ap, camera's etc al opnieuw opgestart?
Na de reboot heb ik zelf op de Shield geen verbinding meer (en die is bedraad aangesloten).
Op de AP zie ik wel de volgende melding:
/f/image/BsJz049iGxWXpWur4iVro8nm.png?f=fotoalbum_large)
Klopt! Geen verandering!Chris.nl schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:54:
[...]
Youfone/KPN regelt de snelheid niet aan de modem kant bij jou thuis. Je modem krijgt geen profiel met instellingen van snelheid geüpload zoals dit bij Ziggo het geval is.
Glasvezelboeren regelen het vrijgeven/cappen van de snelheid die jou modem krijgt buitenshuis. Ik zou me daar geen zorgen om maken.
Toch bijzonder, ik mag dus nu verlengen en dan staan Glasvezel 500 en 1000 wel in de opties, maar als ik nieuw wil afsluiten kan het niet.
:strip_exif()/f/image/M1FtZyMTjPj95CTXhr3oqyrJ.png?f=user_large)
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Hier ook gedoe.NeutraleTeun schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:38:
[...]
NT, modem, switch, telefoon, AP, camera... Allemaal een reboot gehad.
Na de reboot heb ik zelf op de Shield geen verbinding meer (en die is bedraad aangesloten).
Op de AP zie ik wel de volgende melding:
[Afbeelding]
In de netwerkinstellingen de poorten op 1000/1000 full duplex zetten hielp bij mij.
En ik heb een bedraad switchje, die moet ik nu iedere keer stekker eruit stekker erin anders krijgt mijn dockingstation geen ethernet contact (''unidentified network'' ondanks statisch ip & settings) en gaat het over de wifi, die op zolder vrij traag is. Fijn, zo'n update

Ik heb de modem een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Daarna was alles weer verbonden.FitTiv schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:42:
[...]
Hier ook gedoe.
In de netwerkinstellingen de poorten op 1000/1000 full duplex zetten hielp bij mij.
En ik heb een bedraad switchje, die moet ik nu iedere keer stekker eruit stekker erin anders krijgt mijn dockingstation geen ethernet contact (''unidentified network'' ondanks statisch ip & settings) en gaat het over de wifi, die op zolder vrij traag is. Fijn, zo'n update
Ja absoluut, het beeld is veel beter geworden, ik had tot een paar maand geleden KPN en tv, ik durf wel te stellen dat het beeld gelijkwaardig is nu. Alleen ik denk dat het kastje nu wel buggy is geworden, soms start het op met stilstaand beeld.elpee schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Heb je het idee dat de kwaliteit van de TV is verbeterd? Ik ben namelijk weggegaan bij Youfone vanwege de lage bitrate. Misschien dat ik weer terugkom als de TV kwaliteit een sprong heeft gemaakt.
Dat klinkt goed! Misschien tzt toch maar weer overstappen naar Youfone!neusje80 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:59:
[...]
Ja absoluut, het beeld is veel beter geworden, ik had tot een paar maand geleden KPN en tv, ik durf wel te stellen dat het beeld gelijkwaardig is nu. Alleen ik denk dat het kastje nu wel buggy is geworden, soms start het op met stilstaand beeld.
Ik ben ook maar lid geworden van de Youfone-familie.
Na 2 jaar Odido toch maar de overstap gemaakt. Van 1000/1000 naar 200/200. Is natuurlijk langzamer maar wat merk je er van in de praktijk. Ook lange tijd DSL 100/30 gehad en eigenlijk nooit klachten. Ja oké, het downloaden duurt wat langer. Maar een Blu-ray film is al binnen voordat ik de vorige heb afgekeken
.
Nu 200/200 incl TV Comfort+ afgesloten voor 1 jaar à € 30,00 p.m. Daarna € 60,00. Maar je behoudt na afloop van je contract nog 4 maanden de korting als je het door laat lopen. Ook nog € 20,00 cashback en een voucher voor Pathé Thuis via de breedbandwinkel. Dan kan ik bij de 16e maand weer overstappen naar een andere provider.
Ik had geen klachten over Odido, alleen geen leuke aanbieding meer. Op 24 maanden slechts 8 maanden korting. Dan maar wat minder snelheid en 16 maanden korting.
Ik heb het geluk dat ik Ziggo, ODF glasvezel en KPN glasvezel heb. Genoeg te kiezen.
Na 2 jaar Odido toch maar de overstap gemaakt. Van 1000/1000 naar 200/200. Is natuurlijk langzamer maar wat merk je er van in de praktijk. Ook lange tijd DSL 100/30 gehad en eigenlijk nooit klachten. Ja oké, het downloaden duurt wat langer. Maar een Blu-ray film is al binnen voordat ik de vorige heb afgekeken
Nu 200/200 incl TV Comfort+ afgesloten voor 1 jaar à € 30,00 p.m. Daarna € 60,00. Maar je behoudt na afloop van je contract nog 4 maanden de korting als je het door laat lopen. Ook nog € 20,00 cashback en een voucher voor Pathé Thuis via de breedbandwinkel. Dan kan ik bij de 16e maand weer overstappen naar een andere provider.
Ik had geen klachten over Odido, alleen geen leuke aanbieding meer. Op 24 maanden slechts 8 maanden korting. Dan maar wat minder snelheid en 16 maanden korting.
Ik heb het geluk dat ik Ziggo, ODF glasvezel en KPN glasvezel heb. Genoeg te kiezen.
[ Voor 0% gewijzigd door Askjeeves op 07-06-2025 09:36 . Reden: typvout ]
Ik ben ook van de week overgestapt van Odido glasvezel naar Youfone. Ging allemaal soepel. Al dacht ik eerst dat dat wandkastje niet goed vastklikte (en nog niet eigenlijk). Maar het werkt wel. Ping lijkt lager. En snelheid is lager maarja ik kon niet anders kiezen. Alhoewel ik wel zie dat de verbinding afgeknepen wordt. Dus ik begrijp niet dat ze max 200/200 bij mij aanbieden.
Financieel weer interessant voor een jaar.
Financieel weer interessant voor een jaar.
Grappig, ik kon als nieuwe klant inderdaad maximaal 200 Mbit kiezen. Wellicht een nieuwe vorm van latere upselling bij deze budgetprovider van KPN en willen ze de slapende klanten die blindelings een verbinding van 500 Mbit of 1 Gbit nemen niet wakker maken?aerofreak schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:19:
Toch bijzonder, ik mag dus nu verlengen en dan staan Glasvezel 500 en 1000 wel in de opties, maar als ik nieuw wil afsluiten kan het niet.![]()
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2025 12:38 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Gisteren een internet only abo voor glasvezel afgesloten, iemand een idee welke Experiabox ik krijg? De site geeft geen duidelijkheid, alleen dat het een v10a of een v12 is.
Vond het overigens een goede deal: 8 maanden korting, dus voor 19,50 euro per maand (100 Mbit/s internet only)
Vond het overigens een goede deal: 8 maanden korting, dus voor 19,50 euro per maand (100 Mbit/s internet only)
[ Voor 24% gewijzigd door andy88 op 16-06-2025 14:38 ]
Afgelopen november kreeg ik de v10aandy88 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:36:
Gisteren een internet only abo voor glasvezel afgesloten, iemand een idee welke Experiabox ik krijg? De site geeft geen duidelijkheid, alleen dat het een v10a of een v12 is.
@andy88 : Toevallig deze week dezelfde bestelling gedaan. Uit My Youfone App:
https://www.youfone.nl/service/internet/box-12Je pakket wordt binnenkort opgestuurd via PostNL
Het installatiepakket wordt uiterlijk 2 dagen voor de ingangsdatum verstuurd.
Je ontvangt
1x Gele netwerkkabel 2m
1x Aansluitpunt MC N-UFTU
1x Handleiding Box 12
1x Box 12
[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 16-06-2025 17:16 ]
Ik heb de KPN Box 12b gekregen van de week.
Omdat Odido alleen maar leuke korting geeft voor nieuwe klanten en maar een magere korting voor vaste klanten ben ik eens verder aan het kijken.
Heeft Youfone ook een app voor op de smart tv ? Sinds kort een nieuwe smart tv en de Odido tv app erop. Tot nu toe bevalt het kijken zonder losse ontvanger wel. Op de Youfone site zie ik wel de app staan voor mobiel en tablet, maar geen idee of dit ook geschikt is voor op een smart tv.
Heeft Youfone ook een app voor op de smart tv ? Sinds kort een nieuwe smart tv en de Odido tv app erop. Tot nu toe bevalt het kijken zonder losse ontvanger wel. Op de Youfone site zie ik wel de app staan voor mobiel en tablet, maar geen idee of dit ook geschikt is voor op een smart tv.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
@Erwin_83 dat is zover ik weet dezelfde app als je voor KPN gebruikt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.