[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
Licko schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:45:
Ik lees op internet tegenstrijdige berichten over de zender Njam! en de beschikbaarheid bij Youfone.

Voor mijn ouders schijnbaar een belangrijke zender ;) Zou op kanaal 47 te zien zijn. Zou iemand kunnen controleren of deze in het zenderpakket zit?
Lijkt mij best duidelijk: https://www.youfone.nl/thuis/zenderoverzicht
Kanaal 47 is RTL Television en ik zie geen Njam! in het overzicht staan...

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55
Ik heb al sinds de omzetting van de tv-decoder (van het 'oude' kpn kastje naar het android kastje) problemen.
Voorheen was IPTV geprioriteerd maar nu is het een 'gewoon' netwerkapparaat.
Ik heb maar gewoon een 100mbit dsl aansluiting en als ik op de telefoon/pc/etc iets aan het downloaden ben trekt dit de verbinding dusdanig dicht, met als gevolg mindere tv kwaliteit of het stopt het in zijn geheel.

het liefst zou ik dus de tv decoder prioriteren, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Op het standaard experia modem lukt mij dit niet, dus maar een frtizbox gehaald maar ook daarbij krijg ik dit niet goed voor elkaar.
Ik hoor graag of iemand een goede tip hiervoor heeft?

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:51
crunchytail schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:50:
Tipje voor mensen die naar Youfone willen overstappen. Er zijn nu 2 kortingscodes actief voor Black Friday, in te voeren in de laatste stap van het bestelproces:

BLACKFRIDAY100 - €100 korting op je eerste factuur bij een 2-jarig contract
BLACKFRIDAY75 - €75 korting op je eerste factuur bij een 1-jarig contract

[Afbeelding]
Extra trip: via Euroclix krijg je nu ook nog €42 cashback op Internet Only / €54 cashback op Internet & TV.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Rico

Wie dit leest is gek....

Tipje voor mensen die naar Youfone willen overstappen. Er zijn nu 2 kortingscodes actief voor Black Friday, in te voeren in de laatste stap van het bestelproces:

[Afbeelding]
Ik kan nergens vinden dat die van je eerste factuur af gaat of dat het van de eenmalige kosten af gaat. Laatste staan al op 0
Waar vind je de voorwaarden?

• crunchytail
Rico schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:05:
[...]

Ik kan nergens vinden dat die van je eerste factuur af gaat of dat het van de eenmalige kosten af gaat. Laatste staan al op 0
Waar vind je de voorwaarden?
Zie je terug op de bestelbevestiging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMWzVmpN9prBUzJlIimHOiF3LvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l27RjrAl9nak6GpcSHAUAnbp.jpg?f=fotoalbum_large

De kortingscodes zijn afkomstig uit een actiemail van Youfone voor Black Friday, zonder aanvullende voorwaarden. :)

[ Voor 46% gewijzigd door crunchytail op 24-11-2025 16:36 ]

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

crunchytail schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:16:
[...]

Zie je terug op de bestelbevestiging:

[Afbeelding]

De kortingscodes zijn afkomstig uit een actiemail van Youfone voor Black Friday, zonder aanvullende voorwaarden. :)
Ok bedankt dan ga ik ook maar eens naar Youfone. Wisselde elk jaar tussen Budget en KPN en zit nu bij Budget en zou dus naar KPN gaan maar Youfone is wel een stuk goedkoper.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
crunchytail schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:46:
[...]

Je kunt je abonnement binnen 14 dagen vanaf de aansluitdatum annuleren. Dus dit geeft wel wat ammunitie om te onderhandelen. ;)

[Afbeelding]
Hmm, annuleren na aansluiten lijkt mij niet handig. Want hoe lang duurt het dan weer voordat je opnieuw aangesloten bent? Want je moet in de tussen tijd bij een andere provider zitten en daar zit ook weer een (jaar)contract aan vast.....

• crunchytail
Soundwork schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:34:
[...]

Hmm, annuleren na aansluiten lijkt mij niet handig. Want hoe lang duurt het dan weer voordat je opnieuw aangesloten bent? Want je moet in de tussen tijd bij een andere provider zitten en daar zit ook weer een (jaar)contract aan vast.....
Annuleren is ook zeker niet het doel. Maar het is wel fijn om te weten dat je kunt inspringen op het Black Friday aanbod van een andere provider. :)

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 24-11-2025 19:47 ]

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 17:03
Is die android tv box van Youfone nu dezelfde als de KPN tv+ android box?
En is de kwaliteit van de tv kanalen ook hetzelfde als bij KPN?

A life lived in fear is a life half lived

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:43

Zenix

BOE!

Not_Disclosed schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:02:
Is die android tv box van youfone nu dezelfde als de KPN tv+ android box?
En is de kwaliteit van de tv kanalen ook hetzelfde als bij KPN?
Nee.

• Askjeeves
  • Laatst online: 03:45
crunchytail schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:46:
[...nen 14 dagen vanaf de aansluitdatum annuleren. Dus dit geeft wel wat ammunitie om te onderhandelen. ;)
Niet de aansluitdatum maar besteldatum. Daarom zit er tussen aanmelding en oplevering minimaal 14 dagen zit.

• crunchytail
Askjeeves schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:14:
[...]

Niet de aansluitdatum maar besteldatum. Daarom zit er tussen aanmelding en oplevering minimaal 14 dagen zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM_ldIYH7uqW21VfTWQRV7jaS1Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yCrDRw8GQiZ9wGWDNBBmkYGg.png?f=user_large

Klink even op de link die ik gedeeld heb. Daar staat het duidelijk uitgelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9gvbMEqLOrJhVDvdTn8Lx1tYNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ryTwRPKh7itHEsOdByglC7eb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door crunchytail op 24-11-2025 22:35 ]

• RuneScimi007
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-12 11:27
Ik heb zojuist de youfone internet only deal van een jaar genomen, lekker zeg 14 euro per maand betalen.

Even een ander vraagje, krijg ik een modem van youfone die ik aansluit met DSL? Want ik heb gewoon een glasvezel pakket genomen en in mijn nieuwbouwwoning heb ik een glasvezel box van KPN en Ziggo. Iemand die mij hier wat meer over kan informeren?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-12 21:18

vr6-only

Blub Blub

RuneScimi007 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:37:
Ik heb zojuist de youfone internet only deal van een jaar genomen, lekker zeg 14 euro per maand betalen.

Even een ander vraagje, krijg ik een modem van youfone die ik aansluit met DSL? Want ik heb gewoon een glasvezel pakket genomen en in mijn nieuwbouwwoning heb ik een glasvezel box van KPN en Ziggo. Iemand die mij hier wat meer over kan informeren?
Waarom zou je DSL spullen krijgen als je een glasvezel aansluiting hebt met bijbehorend abonnement?

Je krijgt gewoon glasvezel spullen en dat kan ook een apparaat zijn dat met DSL overweg kan. Je sluit echter de poort aan die voor glasvezel is bedoeld.

It ain't stupid if it works!

• RuneScimi007
vr6-only schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:49:
[...]

Waarom zou je DSL spullen krijgen als je een glasvezel aansluiting hebt met bijbehorend abonnement?

Je krijgt gewoon glasvezel spullen en dat kan ook een apparaat zijn dat met DSL overweg kan. Je sluit echter de poort aan die voor glasvezel is bedoeld.
Ja ik zat wat comments te lezen online, vond het zelf al beetje verwarrend. Maar dan is het gewoon helder voor mij nu, thanks!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 17:03
Dank voor dit diepzinnige ‘nee’. Het is kort, krachtig, en toch roept het meer vragen op dan het beantwoordt.

A life lived in fear is a life half lived

• RuneScimi007
weet iemand of ik ook een glasvezelkastje ontvang van youfone? Ik zat even te kijken in de meterkast en zie alleen de Glasvezelaansluitpunt maar geen kastje boven op geklikt.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:19

Licko

ZVDK

RuneScimi007 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:37:
Hoe kom je op 14 euro per maand?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• RuneScimi007
Licko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:38:
[...]

Hoe kom je op 14 euro per maand?
De eerste 8 maanden betaal ik €21,25 per maand en de overige 4 maanden €42,50 per maand.
Het totaalbedrag voor één jaar komt daarmee op €340. Omdat de btw voor mij aftrekbaar is, deel ik dit door 1,21, waardoor ik uitkom op €281.

Vervolgens gaat er €75 af dankzij de Youfone-kortingscode en nog eens €30 via CashbackXL.
Uiteindelijk betaal ik €176 per jaar, wat neerkomt op €14,60 per maand.

• Licko

Licko

ZVDK

RuneScimi007 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:22:
[...]

De eerste 8 maanden betaal ik €21,25 per maand en de overige 4 maanden €42,50 per maand.
Het totaalbedrag voor één jaar komt daarmee op €340. Omdat de btw voor mij aftrekbaar is, deel ik dit door 1,21, waardoor ik uitkom op €281.

Vervolgens gaat er €75 af dankzij de Youfone-kortingscode en nog eens €30 via CashbackXL.
Uiteindelijk betaal ik €176 per jaar, wat neerkomt op €14,60 per maand.
Die korting van € 75,00 op je eerste factuur is toch alleen maximaal te benutten als je eerste factuur hoger is dan € 75,00?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• kukelinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 15:36
RuneScimi007 schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:04:
weet iemand of ik ook een glasvezelkastje ontvang van youfone? Ik zat even te kijken in de meterkast en zie alleen de Glasvezelaansluitpunt maar geen kastje boven op geklikt.
Ja, je krijgt een kastje die je op je glasvezelaansluitpunt klikt. Daarnaast krijg je ook een modem/router.

• RuneScimi007
Licko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:50:
[...]

Die korting van € 75,00 op je eerste factuur is toch alleen maximaal te benutten als je eerste factuur hoger is dan € 75,00?
wacht ben je serieus? Ik dacht dat ze de 75 euro van je eerst maand afhalen en het resterende bedrag naar je bank overmaken, ik ga ze hier wel even over bellen dan.

• Licko

Licko

ZVDK

RuneScimi007 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:12:
[...]

wacht ben je serieus? Ik dacht dat ze de 75 euro van je eerst maand afhalen en het resterende bedrag naar je bank overmaken, ik ga ze hier wel even over bellen dan.
Zo lees ik het in ieder geval, maar misschien heb ik het mis. Ik ben benieuwd wat ze zeggen bij de klantenservice!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:07
Not_Disclosed schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:55:
[...]

Dank voor dit diepzinnige ‘nee’. Het is kort, krachtig, en toch roept het meer vragen op dan het beantwoordt.
Nee, het is niet hetzelfde kastje. En ook niet dezelfde software. Er zullen zeker klanten zijn die de decoder van Youfone inferieur vinden aan die van KPN (wat ik hier zo lees in ieder geval).\
Kwaliteit TV zenders is sowieso anders want de KPN decoder werkt met Multicast waar mogelijk en als standaard instelling. Dat zorgt voor een betere beeldkwaliteit dan unicast hetgeen is wat de Youfone decoder gebruikt (en ook niet anders kan).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• crunchytail
Licko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:50:
[...]

Nee hoor, de korting wordt net zo lang doorgeschoven naar volgende facturen totdat er een moment komt dat je moet betalen. Zelf ervaring mee.

@RuneScimi007 Je krijgt dus gewoon de volle €75 korting. :)

• RuneScimi007
crunchytail schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:28:
[...]

Nee hoor, de korting wordt net zo lang doorgeschoven naar volgende facturen totdat er een moment komt dat je moet betalen. Zelf ervaring mee.

kijk super! dit dacht ik namelijk al maar bedankt voor de confirmatie!

• Licko

Licko

ZVDK

crunchytail schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:28:
[...]

Goed om te weten :) Eerder schreef je "BLACKFRIDAY75 - €75 korting op je eerste factuur bij een 1-jarig contract", vandaar mijn verwarring.

• crunchytail
Licko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:32:
[...]

Goed om te weten :) Eerder schreef je "BLACKFRIDAY75 - €75 korting op je eerste factuur bij een 1-jarig contract", vandaar mijn verwarring.
Snap ik. Ik hield de communicatie van Youfone aan, die omschrijven het op die manier. ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12 17:14
Weet iemand wanneer een verlenging precies ingaat? Ik kan nergens in het bestelproces daar duidelijkheid over krijgen/geven.

[ Voor 45% gewijzigd door Brent op 25-11-2025 13:44 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RuneScimi007
ugh mag lekker een claim indienen bij cashbackxl, ze hebben geen confirmatie van mijn bestelling ontvangen.

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 16:35
RuneScimi007 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:52:
ugh mag lekker een claim indienen bij cashbackxl, ze hebben geen confirmatie van mijn bestelling ontvangen.
Wanneer zou je de cashback bevestiging moeten krijgen? Ik heb ook nog niets binnen van mijn sim only bestelling bij Youfone. Zit nu ook te kijken naar de internet thuis deal.

• RuneScimi007
DMC90 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:02:
[...]

Wanneer zou je de cashback bevestiging moeten krijgen? Ik heb ook nog niets binnen van mijn sim only bestelling bij Youfone. Zit nu ook te kijken naar de internet thuis deal.
meestal binnen 3 uur tot 24 uur. Helaas nog steeds niet binnen, dus dat word handmatig een claim indienen.

• Zenix

Zenix

BOE!

Not_Disclosed schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:55:
[...]

Wat is er niet duidelijk aan? Zoek TV in het topic, voor meer duidelijkheid.

• Vodgen
  • Laatst online: 15-12 11:28
Gisteren Ziggo Internet + TV opgezegd. Zegt de mevrouw aan de telefoon; u heeft 1 maand opzegtermijn en u hoeft de CI+ modules en modem niet terug te sturen. Fijne dag verder.....
Helemaal geen poging om me binnen Ziggo te houden na 26 jaar bij Ziggo te zijn gebleven. Geen aanbod met korting. Helemaal niets! 8)7
Nu meteen een glasvezel internet jaarcontract bij Youfone afgesloten. 8 mnd € 21,25 daarna 4 mnd € 42.50 en de cashback van € 75 werd ook verwerkt. Top. Meteen bij NLziet een Premium jaarabonnement afgesloten voor € 89,95 met de Black Friday actie. _/-\o_

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:12
de Peer schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:00:
[...]

mwah dat is meer voor consumenten die bewust hun contract willen beëindigen. Hier is het andersom, ik wil het contact doorzetten, maar de leverancier wil het beëindigen.

Ik heb klacht ingediend bij de ACM, maar dat doe ik natuurlijk vooral voor anderen. zelf ga ik daar niets meer van vernemen. dat geven ze zelf ook aan, ze kijken niet naar individuele gevallen.

Maargoed het staat nergens echt goed beschreven (en wel in de AV van Youfone) dus ik zal wel pech hebben.

Er staat wel dat verhuizing geen grond is voor opzegging van het contract, maar dat is meer gericht op consumenten die eventueel zouden willen opzeggen.

Ik heb ook even gekeken in de odido community en daar slikt iedereen het als zoete koek. Blijkbaar moeten we ons hier maar bij neerleggen. de onderbouwing is 'het abonnement is postcode-gebonden en hier worden kosten voor gemaakt'
Hmm goed dat ik dit nu lees.
Ik zit nml met black friday deals, een verhuizing in januari. huidige Odido loopt af op 23-12..
Dat gaat dus bij Youfone een grote puinzooi worden..

overigens is deze wel interessant:
'het abonnement is postcode-gebonden en hier worden kosten voor gemaakt'
Ik blijf nml op dezelfde postcode wonen ;) alleen een ander nummertje

ik zit wel te denken voor mijn nieuwe adres nu alvast een nieuw abo af te sluiten en in laten gaan in januari, alleen heb ik de sleutel nog niet..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 25-11-2025 20:32 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-12 12:20

MevrouwDeKat

Miauw

Lijkt erop dat dit de beste internet thuis black friday deal is, ik kan overstappen van KPN. Ik heb nu 1gb glasvezel, maar dat is helemaal niet nodig. Ik merk geen verschil met de 100mb die ik hiervoor had. 200 mb lijkt me prima, en TV hoef ik niet.

Vraag me wel af of CashbackXL werkt, want ik zie achter de voorwaarde internet (DSL) staan en dat is telefoonlijn. Weet iemand of de deal werkt met internet only Glasvlezel?

Ben benieuwd of er nog betere deals voorbij komen deze week. Maar even in de gaten houden allemaal!

• crunchytail
MevrouwDeKat schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:03:
Lijkt erop dat dit de beste internet thuis black friday deal is, ik kan overstappen van KPN. Ik heb nu 1gb glasvezel, maar dat is helemaal niet nodig. Ik merk geen verschil met de 100mb die ik hiervoor had. 200 mb lijkt me prima, en TV hoef ik niet.

Vraag me wel af of CashbackXL werkt, want ik zie achter de voorwaarde internet (DSL) staan en dat is telefoonlijn. Weet iemand of de deal werkt met internet only Glasvlezel?

Ben benieuwd of er nog betere deals voorbij komen deze week. Maar even in de gaten houden allemaal!
Weet van verschillende mensen dat glasvezel - internet only bij CashbackXL is goedgekeurd. Wel via een cashbackclaim, want de registratie gaat vaak mis.

In plaats van CashbackXL kun je ook Euroclix overwegen. Daar is de vergoeding hoger (€42,00 vs €22.50 bij CbXL) en spreken ze duidelijk over "Internet Only". :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/youZrNq2cKzjEHJgrY-7OzZGNPE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MDaGX1owADpl0dXM7bMo3ABC.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door crunchytail op 25-11-2025 22:35 ]

• Soundwork
RuneScimi007 schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:04:
Als je nieuwe glasvezel klant bent, dan krijg je een ONT of NT erbij.
Ben je bestaande glasvezelklant en zat je eerder bij Freedom, Budget, KPN e.d. via KPN WBA glasbelichter/operator, dan heb je de (O)NT al en ontvang je van YouFone alleen een Box 12 met eventueel 1 of meerder TV ontvangers (wat je aangevraagd hebt).

Ik kom zoals gezegd van KPN via KPN WBA, dus heb alleen de Box 12 ontvangen en het boekje voor het DHZ installatie.

• Licko

Licko

ZVDK

RuneScimi007 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:06:
[...]

meestal binnen 3 uur tot 24 uur. Helaas nog steeds niet binnen, dus dat word handmatig een claim indienen.
Hier helaas hetzelfde. Ook voor mobiel geen registratie van de cashback via cashbackXL.

Wel nog een kortingscode voor mobiel gevonden voor € 10,00 korting op alle sim-only abonnementen: YOUFONE10

• RuneScimi007
Licko schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:43:
[...]

Hier helaas hetzelfde. Ook voor mobiel geen registratie van de cashback via cashbackXL.

Wel nog een kortingscode voor mobiel gevonden voor € 10,00 korting op alle sim-only abonnementen: YOUFONE10
Weet nou niet of de fout ligt bij Youfone of Cashbackxl. Heb namelijk ook een sim-only abbo aangeschaft en die was ook niet geregistreerd.

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12 13:46
Hier via Euroclix (een tip die eerder werd gegeven) helaas ook geen registratie van de cashback.
Zal wel geen toeval zijn dat het op meerdere plekken niet werkt.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Claim van mij van CashbackXL is in behandeling en gegevens zijn doorgestuurd naar Youfone. Bij iemand al de claim goedgekeurd?

• crunchytail
Rico schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:19:
Claim van mij van CashbackXL is in behandeling en gegevens zijn doorgestuurd naar Youfone. Bij iemand al de claim goedgekeurd?
Kan wel even duren. De goedkeuring van mijn Youfone Mobiel claim bij CashbackXL duurde 3 maanden.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12 10:52
Is het niet zo dat bij CashbackXL in de voorwaarden staat dat als je een kortingscode gebruikt die niet van CashbackXL afkomstig is je de cashback mis kan lopen?
Edit:
Alleen kortingscodes op CashbackXL werken zeker i.c.m. cashback. Met het inwisselen van tegoedbonnen/cadeaubonnen/punten/ING rentepunten ontvang je vaak geen cashback.

[ Voor 38% gewijzigd door J-roenn op 27-11-2025 23:14 ]

• crunchytail
rnrn schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:42:
Hier via Euroclix (een tip die eerder werd gegeven) helaas ook geen registratie van de cashback.
Zal wel geen toeval zijn dat het op meerdere plekken niet werkt.
Ook daar zal je dan inderdaad een claim moeten indienen.
J-roenn schreef op donderdag 27 november 2025 @ 23:08:
Is het niet zo dat bij CashbackXL in de voorwaarden staat dat als je een kortingscode gebruikt die niet van CashbackXL afkomstig is je de cashback mis kan lopen?
Edit:

[...]
In de praktijk worden de claims waarbij een kortingscode is gebruikt -tot dusver- gewoon goedgekeurd bij CashbackXL. :)

Euroclix heeft deze voorwaarde overigens niet staan.

[ Voor 34% gewijzigd door crunchytail op 27-11-2025 23:31 ]

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

crunchytail schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:52:
[...]

Kan wel even duren. De goedkeuring van mijn Youfone Mobiel claim bij CashbackXL duurde 3 maanden.
Kan me voorstellen dat ze eerst wachten tot het abonnement actief is en niet geannuleerd wordt.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Vodgen schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:55:
Gisteren Ziggo Internet + TV opgezegd. Zegt de mevrouw aan de telefoon; u heeft 1 maand opzegtermijn en u hoeft de CI+ modules en modem niet terug te sturen. Fijne dag verder.....
Helemaal geen poging om me binnen Ziggo te houden na 26 jaar bij Ziggo te zijn gebleven. Geen aanbod met korting. Helemaal niets! 8)7
Nu meteen een glasvezel internet jaarcontract bij Youfone afgesloten. 8 mnd € 21,25 daarna 4 mnd € 42.50 en de cashback van € 75 werd ook verwerkt. Top. Meteen bij NLziet een Premium jaarabonnement afgesloten voor € 89,95 met de Black Friday actie. _/-\o_
Ik kijk nu ook naar een overstap naar Youfone glasvezel. Alleen krijg ik 6 maanden voor 21,25, ipv de 8 maanden bij jou. Heb je gewoon via hun site besteld?

This title is for sale, please send me a PM

• Vodgen
  • Laatst online: 15-12 11:28
the-body schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:40:
[...]

Ik kijk nu ook naar een overstap naar Youfone glasvezel. Alleen krijg ik 6 maanden voor 21,25, ipv de 8 maanden bij jou. Heb je gewoon via hun site besteld?
Ja ik heb gewoon via hun eigen website besteld. Maar ik zie nog gewoon 8 maanden voor € 21,25 staan.

• crunchytail
the-body schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:40:
[...]

Aanbieding is afhankelijk van je postcode.

[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 28-11-2025 20:49 ]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

crunchytail schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:47:
[...]

Aanbieding is afhankelijk van je postcode.
Ik woon in Groningen... Heb je toevallig een bron van deze info?

This title is for sale, please send me a PM

• crunchytail
the-body schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:35:
[...]

Ik woon in Groningen... Heb je toevallig een bron van deze info?
Youfone Thuis voorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aKESapbYSa3uRf_cUHA913Zztk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4xhMo5NsabFt1grY3eKKOTYw.png?f=fotoalbum_large

Ik ben tot dusver drie varianten tegengekomen voor nieuwe klanten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaTVu1_4qpNhefuWYCNdJMmloEg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LOtmHKffilrKeoWdp2cGyOTz.png?f=user_large

Daarbij speelt ook mee of je KPN-klant bent. Ik zit bij Odido en val onder variant 3. Mijn buurman zit bij KPN en krijgt variant 1 voorgeschoteld.

Variant 3 is een dermate goed aanbod dat mijn overstap naar Youfone in gang is gezet. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door crunchytail op 29-11-2025 02:21 ]

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
16 maanden korting bij een contract van 12 maanden is wel echt goed inderdaad. :+

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27
Heb net ook even wat zitten spelen met huisnummers in de straat en kom idd voor 2 jaar kortingen tegen van 8 en 12 maanden bij 2 jaar.

Lijken variant 1 en 2 van hierboven te zijn. Variant 3 nog niet gevonden

• Askjeeves
  • Laatst online: 03:45
Ik ben in september overgestapt naar Youfone.met de aanbieding 12 maanden contract 16 maanden korting. In mijn "dorp" hebben we glasvezel van KPN, ODF en kabel van Ziggo. Keus genoeg. Door deze ruime keuze vliegen de aanbiedingen om de oren. Vorige week nog een aanbieding van Odido.....1 jarig contract wet 12 maanden korting.

Het zou die providers sieren om structureel de prijzen te verlagen en vaste klanten te belonen. Kijk eens naar Noorwegen en Zweden. Grote landen, weinig bevolking en overal glasvezel van 1Gb voor =/- € 45.00 p.m. En daar moeten ze meer meter kabeltjes trekken dan gemiddeld hier in Nederland. Uberhaupt heb je al breedband internet (100Mb) voor € 15.00.

• jongetje
Askjeeves schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:31:
.Kijk eens naar Noorwegen en Zweden. Grote landen, weinig bevolking en overal glasvezel van 1Gb voor =/- € 45.00 p.m. En daar moeten ze meer meter kabeltjes trekken dan gemiddeld hier in Nederland. Uberhaupt heb je al breedband internet (100Mb) voor € 15.00.
Je kunt niet zomaar iets roepen als je de situatie niet kent. Ik was afgelopen zomer in Zweden en daar werd idd vollop glasvezel aangelegd, maar daar moet je als bewoner fikse aansluitkosten betalen. Misschien dat het in een grote stad goedkoop is maar in de dorpjes middenin Zweden zeker niet.

Heb je voor mij een adres en provider waar je in Zweden voor 15euro 100Mbps krijgt want ik kan het zo snel niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 29-11-2025 10:53 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

[Afbeelding]
Volgens mij is dit ongeveer de beste deal als je een 1-jarig inet only abo zoekt.100 Mbit voor nog geen 20e per maand.

Enig idee tot wanneer de actie geldig is?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-12 21:18

vr6-only

Blub Blub

Askjeeves schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:31:
Ik ben in september overgestapt naar Youfone.met de aanbieding 12 maanden contract 16 maanden korting. In mijn "dorp" hebben we glasvezel van KPN, ODF en kabel van Ziggo. Keus genoeg. Door deze ruime keuze vliegen de aanbiedingen om de oren. Vorige week nog een aanbieding van Odido.....1 jarig contract wet 12 maanden korting.

Het zou die providers sieren om structureel de prijzen te verlagen en vaste klanten te belonen. Kijk eens naar Noorwegen en Zweden. Grote landen, weinig bevolking en overal glasvezel van 1Gb voor =/- € 45.00 p.m. En daar moeten ze meer meter kabeltjes trekken dan gemiddeld hier in Nederland. Uberhaupt heb je al breedband internet (100Mb) voor € 15.00.
Zoals iemand anders al aangaf, maar hierbij een concreet voorbeeld.

Ik heb familie wonen in Trelleborg, een dorp van circa 41k aan inwoners in het zuiden van Zweden.

Ze hebben sinds 2021 de mogelijkheid gekregen voor glasvezel. Daarvoor was enkel DSL tot max 8Mbit te krijgen. Kabelinternet kennen ze niet. Tijdens de aanleg van glasvezel kostte het 1300 euro en met een verplicht abonnement, wat ze niet gedaan hebben toen, en later bijna het dubbele! Achteraf dus spijt gekregen.

Situatie:

Van stoep naar woning 5,5 meter. Open ontgraving, dicht gegooid en gras mochten ze zelf herstellen! Totaal niets wat lijkt op de manier zoals we in Nederland gewend zijn.

Oftewel, gras is lang niet altijd groener.

It ain't stupid if it works!

• Zenix

Zenix

BOE!

crunchytail schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 00:29:
[...]

Youfone Thuis voorwaarden:

[Afbeelding]

Ik ben tot dusver drie varianten tegengekomen voor nieuwe klanten:
[Afbeelding]

Daarbij speelt ook mee of je KPN-klant bent. Ik zit bij Odido en val onder variant 3. Mijn buurman zit bij KPN en krijgt variant 1 voorgeschoteld.

Variant 3 is een dermate goed aanbod dat mijn overstap naar Youfone in gang is gezet. ;)
Ik zit bij KPN dochter Solcon en kan ook 8 maanden krijgen. Ben benieuwd of Budget klanten 6 of 8 maanden krijgen, want dat is hetzelfde netwerk.

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-12 11:57
Gister middag via Euroclix (nooit eerder gebruikt) een youfone abbo voor een jaar afgesloten maar net als wat andere tweakers hier zie ik er nog niets van terug bij de transacties. Kan dit nog komen of wordt dit weer een gevalletje claim indienen? Ben normaliter CashbackXL gewend waar je altijd binnen 30 minuten een bevestiging krijgt maar wellicht werkt dat hier anders? Iemand met Euroclix ervaring die daar opheldering over kan geven?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
Zie niet veel recente ervaringen met Euroclix maar je zou nog even in dit topic kunnen kijken / navragen: Ervaringen met cashback-sites

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:25
Lrod schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:11:
Gister middag via Euroclix (nooit eerder gebruikt) een youfone abbo voor een jaar afgesloten maar net als wat andere tweakers hier zie ik er nog niets van terug bij de transacties. Kan dit nog komen of wordt dit weer een gevalletje claim indienen? Ben normaliter CashbackXL gewend waar je altijd binnen 30 minuten een bevestiging krijgt maar wellicht werkt dat hier anders? Iemand met Euroclix ervaring die daar opheldering over kan geven?
Meestal duurt dit 2 werkdagen. Mocht het er woensdagavond nog niet in staan kan je wellicht een claim/bericht indienen daar.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Zenix schreef op zondag 30 november 2025 @ 01:27:
[...]

Ik zit bij KPN dochter Solcon en kan ook 8 maanden krijgen. Ben benieuwd of Budget klanten 6 of 8 maanden krijgen, want dat is hetzelfde netwerk.
Ik kom van Budget glasvezel en heb 8 maanden korting gekregen bij een 1 jaar contract.

• Soundwork
Rico schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:09:
[...]

Ik kom van Budget glasvezel en heb 8 maanden korting gekregen bij een 1 jaar contract.
Netjes :) .
Ik maar 6 maanden helaas bij 1 jarig contract.

Vraag: ik ga morgen over van KPN naar Youfone, maar ze geven aan dat de aansluiting pas in de middag actief gaat worden. Dat is toch niet zo binnen overstap binnen KPN WBA glasvezelpoort? Die gaan toch meestal zo rond 00:00 uur om?

Dit staat in de email die ik van ze ontvangen heb.....
Morgen wordt jouw internetverbinding van Youfone actief. Gedurende de dag ontvang je een bericht van ons wanneer je je apparatuur kunt aansluiten. Het is mogelijk dat je verbinding pas in de middag actief wordt.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:41
Ik denk dat ik iets niet helemaal goed begrijp,

Is een installatie monteur gratis bij een overstap naar glasvezel van youfone?

2e vraag,

Hoe is de algemene ervaring met youfone?

Bij kpn en nu ziggo hebben wij eigenlijk nooit echt problemen ervaren.

• joey82
Askjeeves schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:28:
[...]

Je kunt kiezen voor zelfinstallatie of een monteur. Installatie door een monteur is gratis en loopt via Guidion.
Gebruikt youfone geen kpn monteurs?

• joey82
crunchytail schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:31:
[...]

Ik zit nu ook bij Odido op het KPN Netwerk (KPN WBA) via AON. Binnenkort ga ik over naar Youfone.

Zoals @bjusterbaarlik al aangeeft willen ze jou overzetten op XGS-PON.

Ik blijf zo te zien wel op AON...

[Afbeelding]
Waarom kreeg je geen monteur? Dit kun je toch gratis aanvragen na de bestelling?

• crunchytail
joey82 schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:31:
[...]

Waarom kreeg je geen monteur? Dit kun je toch gratis aanvragen na de bestelling?
Omdat het in dit geval een ontzettend simpele handeling is die je prima zelf kunt doen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door crunchytail op 01-12-2025 14:53 ]

• joey82
crunchytail schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:52:
[...]

Omdat het in dit geval een ontzettend simpele handeling is die je prima zelf kunt doen. ;)
Voor ons helaas niet ivm reuma,

We konden na bestellen een gratis afspraak maken voor een monteur :)

• Soundwork
Vanochtend de Box12 van YF aangesloten. Kreeg pas om 08:00 uur de melding "u kunt uw apparatuur aansluiten". Vlak daarna kreeg ik melding "uw aansluiting actief" (kennelijk nog wel Box12 nodig voor activatie van de diensten). Aansluitend de eigen router weer aangesloten.

• Soundwork
joey82 schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:29:
[...]

Gebruikt youfone geen kpn monteurs?
Nee, van Guidion.
Alleen de provider KPN heeft eigen monteurs die sowieso altijd de aansluit/-migratie orders patchen.
Ben je al aangesloten op KPN Wholesale Broadband Access als belichter / operator: dan is monteur meestal niet vereist en volstaat een doe-het-zelf installatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Soundwork op 01-12-2025 17:24 ]

• jongetje
crunchytail schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:52:
[...]

Als een monteur gratis is altijd doen. Zeker als er zaken in de pop niet (goed) zijn gepatched is dat sneller opgelost dan dat je zelf moet bellen.

• Soundwork
jongetje schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:36:
[...]

Als een monteur gratis is altijd doen. Zeker als er zaken in de pop niet (goed) zijn gepatched is dat sneller opgelost dan dat je zelf moet bellen.
Dat geldt alleen voor migratie orders waarbij je omgepatched wordt een ander belichter. Zoals eerder gezegd, zit je al op KPN WBA dan is monteur niet nodig, want je patch blijft zitten.

• joey82
Soundwork schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:06:
[...]

Dat geldt alleen voor migratie orders waarbij je omgepatched wordt een ander belichter. Zoals eerder gezegd, zit je al op KPN WBA dan is monteur niet nodig, want je patch blijft zitten.
In ons geval laten we het wel door een monteur installeren ivm reuma.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:53
Vandaag ook KPN eruit Youfone erin. Snelheid lijkt daadwerkelijk begrensd op 100Mbit. KPN deed ruim 160. Maar maakt mij niet uit. Alles werkt verder prima.
Ohja, uurtje na aansluiten kreeg ik dit van KPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6kMFnIJF30saQph2OhEktV9tSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a37bp2GKd08tAs9GFGgtagNs.jpg?f=fotoalbum_large
Eehh... Lekker scherp KPN, jullie zijn 4 weken te laat 8)7

Roomba E5 te koop

• Barre73
sig69 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:37:
Vandaag ook KPN eruit Youfone erin. Snelheid lijkt daadwerkelijk begrensd op 100Mbit. KPN deed ruim 160. Maar maakt mij niet uit. Alles werkt verder prima.
[Afbeelding]
En dubbel vreemd want je zou ook niet verwachten dat KPN dat binnen haar eigen providers doet (als het wel op tijd was verstuurd)

• Soundwork
sig69 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:37:
[Afbeelding]
Ik kreeg die e-mails ook vanuit KPN, denk dat het een automatisch systeem is die bij overstapservice gebruikt wordt. Ik heb een 200 Mbps abonnement en die haal ik ook netjes (vergelijkbaar toen ik bij KPN zelf een 200 Mbps abonnement had).

• sig69
Soundwork schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:40:
[...]

Ik kreeg die e-mails ook vanuit KPN, denk dat het een automatisch systeem is die bij overstapservice gebruikt wordt.
Oh dat is het ongetwijfeld. Alleen de timing klopt natuurlijk niet. Als mijn nieuwe abonnement 1 december in gaat moet je niet 1 december een mail sturen om alsnog te behouden want ik ben al weg..
Maar goed, probleem van KPN en niet van Youfone.

Roomba E5 te koop

• sig69
Soundwork schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:40:
[...]
Ik heb een 200 Mbps abonnement en die haal ik ook netjes (vergelijkbaar toen ik bij KPN zelf een 200 Mbps abonnement had).
Ik had bij KPN dus ook gewoon 100 Mbps maar die deed 160-170 dus dat was wel netjes.

Roomba E5 te koop

• pino88
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:29
Ik heb bij mijn ouders internet + tv aangesloten en dat werkt nu prima, alleen de melding "Installeer je apparatuur" blijft staan in de app. Dus blijkbaar is het administratief nog niet op actief gezet en krijgt Ziggo dus ook geen bericht om het abonnement stop te zetten (overstapservice). Dus ze hebben nu 2 actieve internetabo's...

Normaal gaat dit automatisch zodra je voor de eerste keer online komt maar nu om één of andere reden niet.
De afgelopen dagen al een paar keer aan de telefoon gehangen en gechat, maar tot nu toe kan niemand dit probleem oplossen.

Ik gok zelf dat dit komt door een verkeerd geregistreerd glasvezelkastje, die hebben wij later opgestuurd gekregen, mijn ouders hadden de oude teruggestuurd naar Odido destijds, dat had blijkbaar niet gemoeten.

Hoop gedoe in ieder geval.

• Soundwork
pino88 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:59:
Ik heb bij mijn ouders internet + tv aangesloten en dat werkt nu prima, alleen de melding "Installeer je apparatuur" blijft staan in de app. Dus blijkbaar is het administratief nog niet op actief gezet en krijgt Ziggo dus ook geen bericht om het abonnement stop te zetten (overstapservice). Dus ze hebben nu 2 actieve internetabo's...

Normaal gaat dit automatisch zodra je voor de eerste keer online komt maar nu om één of andere reden niet.
De afgelopen dagen al een paar keer aan de telefoon gehangen en gechat, maar tot nu toe kan niemand dit probleem oplossen.

Ik gok zelf dat dit komt door een verkeerd geregistreerd glasvezelkastje, die hebben wij later opgestuurd gekregen, mijn ouders hadden de oude teruggestuurd naar Odido destijds, dat had blijkbaar niet gemoeten.

Hoop gedoe in ieder geval.
Klopt dat zou automatisch moeten gaan inderdaad, zodra de Box12 online komt in het klantsysteem, moet je actief staan. Alleen voor klanten die een ONT hebben (XGS-PON) hebben inderdaad een extra "hobbel". Deze moet ook aangemeld zijn op jouw klant account. Wordt er een andere ONT actief gezet, dan heeft YF hier geen notie van en ben je dus niet "aangesloten".

• pino88
Soundwork schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:57:
[...]

Klopt dat zou automatisch moeten gaan inderdaad, zodra de Box12 online komt in het klantsysteem, moet je actief staan. Alleen voor klanten die een ONT hebben (XGS-PON) hebben inderdaad een extra "hobbel". Deze moet ook aangemeld zijn op jouw klant account. Wordt er een andere ONT actief gezet, dan heeft YF hier geen notie van en ben je dus niet "aangesloten".
Ah oké. :)
Je zou zeggen dat dit wel vaker voor komt, morgen maar weer bellen...

• Soundwork
pino88 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:30:
[...]

Ah oké. :)
Je zou zeggen dat dit wel vaker voor komt, morgen maar weer bellen...
Zijn overigens je ouders nu wel online bij Youfone? Ze hebben wel internet met de status "sluit nu uw YF apparatuur aan" ?

• pino88
Soundwork schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:38:
[...]

Zijn overigens je ouders nu wel online bij Youfone? Ze hebben wel internet met de status "sluit nu uw YF apparatuur aan" ?
Jep, zowel internet als tv.

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik kon mijn abonnement pas begin maart in laten gaan, maar het is gelukt om nog gebruik te maken van de BLACKFRIDAY75 code voor 1 jaar (2 jaar BLACKFRIDAY100) en ik heb ook Euroclix gebruikt, maar nog geen registratie, dat nog even in de gaten houden.

Ik ga wel van 1Gbit Solcon naar 200Mbit (daar had ik 225 cashback) maar merk je toch weinig van. Voor zo'n 18,60 per maand met alle cashback en korting kan het niet goedkoper voor een jaar, volgend jaar weer terug naar Solcon als ze weer goede cashback hebben, of weer een ander, zolang het maar geen Odido is, want geen IPv6.

• crunchytail
Ter info: mijn cashbackclaim bij CashbackXL is zojuist goedgekeurd. Ging om een glasvezelbestelling uit september. Heeft ca. 2,5 maand geduurd.

Bij een eerdere claim voor een mobiel abonnement duurde het 3 maanden. Dus de wachttijd zal hier tussenin zitten. :)

• jongetje
crunchytail schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:10:
Ter info: mijn cashbackclaim bij CashbackXL is zojuist goedgekeurd. Ging om een glasvezelbestelling uit september. Heeft ca. 2,5 maand geduurd.

Bij een eerdere claim voor een mobiel abonnement duurde het 3 maanden. Dus de wachttijd zal hier tussenin zitten. :)
Dat heeft te maken dat ze eerst willen dat je een factuur hebt betaald en niet alsnog opzegt binnen 14 dagen na levering en je dan de cashback al hebt gehad.

• crunchytail
jongetje schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:31:
[...]

Dat heeft te maken dat ze eerst willen dat je een factuur hebt betaald en niet alsnog opzegt binnen 14 dagen na levering en je dan de cashback al hebt gehad.
Die factuur heb ik nog niet gehad. Het abonnement gaat pas in januari in. ;)

• Licko

Licko

ZVDK

Mijn claim is zojuist in behandeling genomen, deze was op 26 november door mij ingediend. CashbackXL lijkt de claims dus in behandeling te nemen nadat de tijd waarin je de bestelling bij Youfone kunt annuleren, verstreken is.

• crunchytail
Licko schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:19:
Mijn claim is zojuist in behandeling genomen, deze was op 26 november door mij ingediend. CashbackXL lijkt de claims dus in behandeling te nemen nadat de tijd waarin je de bestelling bij Youfone kunt annuleren, verstreken is.
CashbackXL wacht inderdaad twee weken alvorens ze de claim doorzetten naar Youfone.

Als je een ingangsdatum in de toekomst hebt gekozen kun je echter altijd nog annuleren, tot 14 dagen na de oplevering. :)

• Licko

Licko

ZVDK

crunchytail schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:25:
[...]

CashbackXL wacht inderdaad twee weken alvorens ze de claim doorzetten naar Youfone.

Als je een ingangsdatum in de toekomst hebt gekozen kun je echter altijd nog annuleren, tot 14 dagen na de oplevering. :)
Ah, thanks voor de opheldering. Ik heb een ingangsdatum ergens in januari, dus dan zal de goedkeuring van de claim nog wel even op zich laten wachten.

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:19
Licko schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:26:
[...]

Ah, thanks voor de opheldering. Ik heb een ingangsdatum ergens in januari, dus dan zal de goedkeuring van de claim nog wel even op zich laten wachten.
Bij mij werd mijn claim 2 weken na de besteldatum doorgestuurd aan Youfone, dus denk dat jij ook niet tot de ingangsdatum hoeft te wachten. Wellicht dat de doorlooptijd bij Youfone wel enkele maanden is, maar dan ligt de claim al wel daar.

• sig69
Ik zal even mijn ervaringen delen na 12 dagen Youfone:
-Internet (of dsl in ieder geval) is gelimiteerd op het abbo dat je afsluit. Ik heb (en had bij KPN) 100 Mbit. Bij Youfone krijg ik nu 100/25, bij KPN kreeg ik 160/50. Niet erg overigens, maar toch een verschil
-TV kwaliteit schaalt snel terug bij grote downloads, had ik bij KPN nooit last van
-De tv box heeft wel wat onhandige dingen. Het lijkt heel erg op die van KPN, maar ik denk dat ze de laatste updates niet hebben gekregen (bij opstarten terug naar vorige kanaal ipv homescreen, tv stopt bij openen tv gids, nog wat dingetjes)
-Als je daar dan een vraag over stelt aan support, krijg je een AI kots antwoord terug dat je vraag samenvat. Ja duh, dat vraag ik toch? Als je dan aangeeft dat dat geen antwoord is zegt de AI "echt wel", oftewel zoek het maar uit
Al met al: redelijk tevreden, paar irritatiepuntjes. Blijf ik na een jaar bij Youfone? Zeker niet.

Roomba E5 te koop

• Soundwork
sig69 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:19:
Ik zal even mijn ervaringen delen na 12 dagen Youfone:
-Internet (of dsl in ieder geval) is gelimiteerd op het abbo dat je afsluit. Ik heb (en had bij KPN) 100 Mbit. Bij Youfone krijg ik nu 100/25, bij KPN kreeg ik 160/50. Niet erg overigens, maar toch een verschil
-TV kwaliteit schaalt snel terug bij grote downloads, had ik bij KPN nooit last van
-De tv box heeft wel wat onhandige dingen. Het lijkt heel erg op die van KPN, maar ik denk dat ze de laatste updates niet hebben gekregen (bij opstarten terug naar vorige kanaal ipv homescreen, tv stopt bij openen tv gids, nog wat dingetjes)
-Als je daar dan een vraag over stelt aan support, krijg je een AI kots antwoord terug dat je vraag samenvat. Ja duh, dat vraag ik toch? Als je dan aangeeft dat dat geen antwoord is zegt de AI "echt wel", oftewel zoek het maar uit
Al met al: redelijk tevreden, paar irritatiepuntjes. Blijf ik na een jaar bij Youfone? Zeker niet.
Ik heb nu 13 dagen Youfone via glasvezel (200 Mbps). Ik had bij KPN 1 Gbps.
Krijg netjes de geleverde snelheid, net zo stabiel en ik neem geen TV af. Dus ik ben tevreden :) .
Blijf ik na een jaar bij Youfone? Als blijft zoals nu: zeker wel.

• pino88
Soundwork schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:57:
[...]

Het heeft 2,5 week geduurd om hem op aangesloten te krijgen. 8)7
Uiteindelijk wel teruggebeld door iemand met excuses en de uitleg (waar ik dus eigenlijk vooral op zat te wachten vanaf belletje 1) dat het registreren van het kastje via KPN gaat en een doorlooptijd had van minimaal 2 weken...

• Soundwork
pino88 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:44:
[...]

Het heeft 2,5 week geduurd om hem op aangesloten te krijgen. 8)7
Uiteindelijk wel teruggebeld door iemand met excuses en de uitleg (waar ik dus eigenlijk vooral op zat te wachten vanaf belletje 1) dat het registreren van het kastje via KPN gaat en een doorlooptijd had van minimaal 2 weken...
Dat is dan ook meteen een nadeel van andere ISP's als KPN zelf, die de kortste lijntjes hebben met KPN WBA (de belichter). YF heeft "stroevere" communicatie als het gaat met ONT registraties. Of jouw geval moet een uitzondering zijn geweest......

• Barre73
Soundwork schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:20:
[...]

Dat is dan ook meteen een nadeel van andere ISP's als KPN zelf, die de kortste lijntjes hebben met KPN WBA (de belichter). YF heeft "stroevere" communicatie als het gaat met ONT registraties. Of jouw geval moet een uitzondering zijn geweest......
Ja en nee... Het gaat niet zozeer om de korte lijntjes. KPN zelf heeft als provider een website ingericht waar je die registratie zelf kan uitvoeren. Daar komen geen medewerkers aan te pas. Of dat ook voor Youfone zal gaan gelden is niet bekend maar Youfone zelf heeft daar niet voor gekozen op dit moment dus het is handwerk (bericht sturen aan KPN WBA etc..)
Dat zal absoluut te maken hebben met vraag versus investering in zo'n geautomatiseerd proces. Voor Youfone klanten zal dit vrijwel niet spelen gezien de gemiddelde doelgroep.

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:56
Soundwork schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:20:
[...]

Uiteindelijk waar we naar toe willen gaan (hopelijk in de toekomst) is het zelf registreren van je ONT via de APP. Alleen nogmaals, voor andere providers moeten zij zorgen voor hun eigen implementatie. Het is relatief simpel gezien we kunnen detecteren zonder dat een ONT is geregistreerd welke ONT je hebt aangesloten, dus hierin kun je makkelijk een verificatie doen of de juiste ONT ingevoerd wordt en welke werkt na de aanpassing.

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:56
Barre73 schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:04:
[...]

Ja en nee... Het gaat niet zozeer om de korte lijntjes. KPN zelf heeft als provider een website ingericht waar je die registratie zelf kan uitvoeren. Daar komen geen medewerkers aan te pas. Of dat ook voor Youfone zal gaan gelden is niet bekend maar Youfone zelf heeft daar niet voor gekozen op dit moment dus het is handwerk (bericht sturen aan KPN WBA etc..)
Dat zal absoluut te maken hebben met vraag versus investering in zo'n geautomatiseerd proces. Voor Youfone klanten zal dit vrijwel niet spelen gezien de gemiddelde doelgroep.
Nou ja, uiteindelijk moet een medeweker dat verzoek oppakken en de ONT handmatig registeren. Er is (op dit moment) nog niets wat realtime is (zie bovenstaande reactie). Neemt niet weg dat inderdaad de implementatie veel beter kan, zeker voor andere providers, maar daar ligt de prioriteit "eigen equipment" wat lager denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Economics op 15-12-2025 13:20 ]

• xtr3m3shadow
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:23
Heeft iemand anders nog slechte ervaringen met de klantenservice van youfone? Bij ons vloog het internet er willekeurig uit op een vrijdag. Uiteindelijk heeft het 4 weken geduurd voordat het gefixt was. Ze bleven maar alle problemen doorschuiven naar de netbeheerder. En uiteindelijk kwamen ze met een minimale vergoeding. Een echte afrader... Ze zijn best goedkoop, maar als er iets misgaat heb je niks aan ze.

Ik moest even de frustratie kwijt. Ik ben benieuwd of dit bij meerdere mensen zo is?

• Soundwork
xtr3m3shadow schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:23:
Heeft iemand anders nog slechte ervaringen met de klantenservice van youfone? Bij ons vloog het internet er willekeurig uit op een vrijdag. Uiteindelijk heeft het 4 weken geduurd voordat het gefixt was. Ze bleven maar alle problemen doorschuiven naar de netbeheerder. En uiteindelijk kwamen ze met een minimale vergoeding. Een echte afrader... Ze zijn best goedkoop, maar als er iets misgaat heb je niks aan ze.

Ik moest even de frustratie kwijt. Ik ben benieuwd of dit bij meerdere mensen zo is?
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben: wat is de oorzaak dat jullie internet er uit vloog?
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.