Serienummer controleren werkt vaak.-Z- schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:23:
Ik moet het modem terugsturen dat ik van de provider heb gekregen… maar ik heb er twee, allebei KPN Box 12. Ik weet niet welke van de provider is. Is het belangrijk om precies die terug te sturen die ik van de provider heb ontvangen?
Geen idee hoe te escaleren, maar kun je de app niet tijdelijk gebruiken op je TV? Al dan niet met een Google TV of Apple TV kastje, Android TV Stick, Chromecast, etc.?kranendo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:04:
Kosten voor vervanging tv ontvanger die door bliksem is getroffen? Ik ben al bijna een week aan het wachten totdat youfone eindelijk in actie komt om de door hen geleverde TV Box te vervangen. Die is (net als helaas veel andere) apparatuur kapot door bliksem inslag. In de voorwaarden van Youfone kan ik hier niets over terug vinden. Bellen met de klantenservice iedere dag levert alleen maar de opmerking op dat ik 65 euro dien te bepalen en daarmee akkoord moet gaan en dat ik een mail daarover ga krijgen. Tot nu toe echter nog steeds geen TV. Kennelijk is service verlenen te duur bij Youfone. Weet iemand hoe je een escalatie kan vragen bij Youfone.
Of kun je de TV opzeggen, en elders afsluiten?
Ik heb exact hetzelfde. Niks helpt ook hiertegen. Heb cache ed al geleegd...zelfs de tv kijken app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan gaat het weer 3 programma's goed en dan dezelfde problemen weer.Askjeeves schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:32:
De laatste maanden ervaar ik "problemen" met de TV diensten. Hoewel de TV-box aanvankelijk normaal opstart/aan gaat, gebeurt het geregeld dat na het intoetsen van een kanaalnummer niet het "live" programma wordt getoond. Je krijgt dan een of ander programma van de tijd dat de TV-box is uitgeschakeld.
Wanneer wel een "live"-prgramma wordt getoond, dan stopt deze op het moment dat het volgende programma begint. Als je dan een ander kanaal selecteert dan wordt het programma getoond dat al geweest is. Het live-programma wordt niet weergegeven.
Heel irritant als een programma uitloopt en dus in het volgende tijdsblok komt, want dan mis je het eind van het programma
Voorheen toen ik bij youfone zat had ik een experiabox 10 en een 10a. De 10a was echt vreselijk maar ik mocht gelukkig bij de 10 blijven. Nu lees ik dat youfone een box12 heeft.
Is de box12 vergelijkbaar met de oude 10, of is de 10 nog steeds beter dan de box12?
Is de box12 vergelijkbaar met de oude 10, of is de 10 nog steeds beter dan de box12?
[ Voor 14% gewijzigd door Drag0nizer op 07-07-2026 14:42 ]
We willen van kpn naar budgetthuis of youfone overstappen,
Blijft het zwarte kastje wat je over het witte kastje heen schuift het zelfde? ( excuus ik weet de juiste benaming niet. )
Dus alleen het modem wisselen?
Blijft het zwarte kastje wat je over het witte kastje heen schuift het zelfde? ( excuus ik weet de juiste benaming niet. )
Naar Youfone zeker. Naar Budget loop je risico dat je op FiberCrew wordt overgezet en dan krijg je volgens mij een nieuwe.
Mijn internetverbinding en TV gaat vandaag over van KPN naar Youfone. Ik heb van Youfone in het installatiepakket ook een Experiabox 12 gekregen. Staat zelfs KPN achterop de boxjoey82 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:48:
Alleen de TV-decoder lees ik slechte verhalen over. We gaan het zien. Het scheelt gewoon te veel met KPN per maand.
Witte kastje aan de muur: FTUjoey82 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:48:
Zwarte kastje dat er overheen schuift: NT of ONT (afhankelijk van de soort belichting, AON of PON).
Verder: wat @Jerrythafast zegt. Budget maakt tegenwoordig gebruik van een tweede belichter in KPN-PoPs waar deze belichter eigen apparatuur heeft staan. In die gevallen kiest Budget niet voor KPN Wholesale als belichter maar voor Fibercrew. En dan krijg je inderdaad een andere ONT. Dat betreft deze woonplaatsen.
Woon je daar niet, dan kan je hetzelfde kastje houden.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vanmiddag is mijn internet over van KPN naar Youfone. Was inderdaad een kwestie van Experiabox omprikken. Internet werkt gewoon zoals ik gewend was.
TV-decoder is even wennen, maar werkt goed tot dusver. Hij ziet wel dat ik een LG TV heb, maar het volume hoger zetten met de bijgeleverde afstandsbediening lukt niet. De overige knoppen (bronkeuze en volume omlaag) doen het wel. Maar dat is geen probleem. Gebruik de afstandsbediening van mijn TV wel voor het volume. Ga nog even verder uitproberen.
TV-decoder is even wennen, maar werkt goed tot dusver. Hij ziet wel dat ik een LG TV heb, maar het volume hoger zetten met de bijgeleverde afstandsbediening lukt niet. De overige knoppen (bronkeuze en volume omlaag) doen het wel. Maar dat is geen probleem. Gebruik de afstandsbediening van mijn TV wel voor het volume. Ga nog even verder uitproberen.
Hier ook dezelfde problemen echt irritant.Plexxodus schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:56:
Ook hier sinds een week dezelfde ervaringen als @Askjeeves en @Brinx.
Hoe krijgen ze bij youfone het toch voor elkaar om iets zo te verklooien. Het is niet dat ze de eerste partij zijn die dit moeten verzinnen.
Denk dat het door een update is gekomen.
Iemand al meer info hierover? Fabrieksreset helpt ook niet
Ik heb youfone ookal gemaild maandag, maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Tv kijken is echt niet te doen zo. Wordt er knettergek van.haha
Het is helemaal kut. Lineaire tv stopt na elk programma. Terugkijken ook, maar dan net voor het einde. Echt waardeloos. Bizar dat dit bestaat..
Ik heb echt het idee dat ze een paar stagiairs lekker hebben laten vibe-coden.. want dat is goedkoop.sig69 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:09:
Het is helemaal kut. Lineaire tv stopt na elk programma. Terugkijken ook, maar dan net voor het einde. Echt waardeloos. Bizar dat dit bestaat..
Echt bagger. Hopelijk passen ze snel de voorwaarden aan zodat ik weg kan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Als een product niet (goed) functioneert kun je Youfone in gebreke stellen en een redelijke tenminste geven om het op te lossen. Als dat niet lukt kun je het contract ontbinden*Standeman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:25:
[...]Echt bagger. Hopelijk passen ze snel de voorwaarden aan zodat ik weg kan.
*Ik ben geen jurist maar als je rechtsbijstand hebt en je wilt er echt vanaf dan kun je hier wel mee aan de slag.
Tsja, kan. Misschien. Moet je ook zin in hebben. Over drie maanden ben ik sowieso toch weg dus ik zit het wel uit.jongetje schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:54:
[...]
Als een product niet (goed) functioneert kun je Youfone in gebreke stellen en een redelijke tenminste geven om het op te lossen. Als dat niet lukt kun je het contract ontbinden*
*Ik ben geen jurist maar als je rechtsbijstand hebt en je wilt er echt vanaf dan kun je hier wel mee aan de slag.
Heb je nu de box 12? En welke experiebox had je hiervoor?pporrio schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:16:
Vanmiddag is mijn internet over van KPN naar Youfone. Was inderdaad een kwestie van Experiabox omprikken. Internet werkt gewoon zoals ik gewend was.
Ja, ik heb nu de Experiabox 12 inderdaad via Youfone. Hiervoor had ik bij KPN ook een Experiabox 12. Dus daar is eigenlijk niets veranderd.Drag0nizer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:16:
[...]
Heb je nu de box 12? En welke experiebox had je hiervoor?
Hoi
Experia Box V10 valt uit elke dag rond 19;00 uur
Experia Box V10 valt uit elke dag rond 19;00 uur, brand rood. en natuurlijk geen internet
Na 4 tot 10 Min gaat de Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna weer op groen springen waarna de wifi ook weer online komt.
Dit doet het Modem zelfstandig zonder dat ik er mee bemoei ( ik doe dus niks het Modem doet dit volledig automatisch )
Het komt ook voor dat hij hier een paar keer over moet doen > Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna rood dit gebeurd maximaal drie keer dus tussen 1- 3 keer
dit doet hij al een week
Het is een VDSL verbinding
Experia Box V10 ongeveer 1-2 jaar oud
ik weet dat dit gebeurd bij kpn netwerk.
zier afbeelding rode pijlen
ik weet alleen niet ( rode pijlen ) waar mijn Modem mee verbind , hoe ze die noemen
Is dit een DNA Server
Modem moet op een of anderen ( manier ) regelmatig opnieuw verbinden KPN Server
heel irritant
Bedankt
Experia Box V10 valt uit elke dag rond 19;00 uur, brand rood. en natuurlijk geen internet
Na 4 tot 10 Min gaat de Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna weer op groen springen waarna de wifi ook weer online komt.
Dit doet het Modem zelfstandig zonder dat ik er mee bemoei ( ik doe dus niks het Modem doet dit volledig automatisch )
Het komt ook voor dat hij hier een paar keer over moet doen > Experia Box V10 Blauw Lampjes aan en daarna knipperen en is hij daarna rood dit gebeurd maximaal drie keer dus tussen 1- 3 keer
dit doet hij al een week
ik weet alleen niet ( rode pijlen ) waar mijn Modem mee verbind , hoe ze die noemen
Is dit een DNA Server
heel irritant
Bedankt
Je klacht melden bij Youfone, dat je dit probleem ervaart op je router, en dan moeten zij dit oplossen. Zij kunnen dan de storing informatie uitlezen op afstand en dan gericht een actie ondernemen.hollander555 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:46:
Hoi
Dit doet het Modem zelfstandig zonder ik er mee bemoei ( ik doe dus niks het Modem doet dit volledig automatisch )
dit doet al een week
Is dit een DNA Server
Modem moet op een of anderen regelmatig opnieuw verbinden KPN Server
heel irritant
[Afbeelding]
Bedankt
Nieuwe Youfone klant hier:
Wat een drama dat TV kijken via de Amigo 7N:
Wat een drama dat TV kijken via de Amigo 7N:
- Vrijwel elke dag kan de AB na een poosje TV kijken niet meer zappen. Ik moet dan de Amigo opnieuw opstarten en dan werkt het weer even. Bloed irritant. Als alternatief kun je wel de individuele kanaalnummers intikken. Maar ja, dat is geen doen.
- De EPG heeft geen fatsoenlijke informatie per programma. Je krijgt op z'n best een samenvatting van 1 regel.
- Bij <Terug> ga ja altijd naar het 1e item van de vorige lijst in plaats het ding waar je mee bezig was. Dus je moet altijd scrollen naar waar je vandaan kwam om verder te gaan (ja, dit wel een rare zin. Maar hij klopt wel
)
- De menu's hebben geen roll-over. Dus als je aan het eind bent, moet je weer helemaal terug naar het begin scrollen.
- Als je de Amigo aanzet (gewoon met de AB) kan het behoorlijk lang duren voordat hij de programma informatie heeft opgehaald. Wat er intussen op het scherm staat is de oude info van de vorige keer. Dus als je denkt: "Leuk programma, dat wil ik wel zien" dan raakt de Amigo in de stress want dat programma is er helemaal niet meer.
Youfone is een goedkopere Provider en daardoor hebben ze een kantendienst die absolute geen kennis heeft om problemen op te lossenswhnld schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:20:
[...]
Je klacht melden bij Youfone, dat je dit probleem ervaart op je router, en dan moeten zij dit oplossen. Zij kunnen dan de storing informatie uitlezen op afstand en dan gericht een actie ondernemen.
ze kunnen alleen domweg dingen omruilen
informatie uitlezen op afstand heeft geen zin want er is niks met de lijn/ verbinding
waar wel iets mis is
Modem moet op een of anderen regelmatig opnieuw moet verbinden KPN Server (1X per week of 1X per dag )
zie afbeelding rode pijlen
Is dit een DNA Server
Als je bijvoorbeeld je Wifi neemt op je router
je router zet altijd de hoogste verbruiker boven aan en dan de iets minder verbruikers
daar lijkt dit ( wat ik nu ervaar ) ook sterk op
ik verbruik regelmatig veel data , en het is goed mogelijk dat dat de kpn servers ( Of de rode pijlen in afbeelding ) jouw anders gaan indelen , maar niet kunnen zonder de verbinding te verbreken
wat hier gebeurd bij die servers heeft Youfone ( KPN veel kans ook niet ) geen kijk of grip op
En dit is veel kans alleen maar in te zien via log file`s op server niveau
dit laats weet iedereen dat daar niks mee word gedaan
quote: En dit is veel kans alleen maar in te zien via log file`s op server niveau
Als je modem het probleem is, lost Youfone het op door om te wisselen, heb je dan aantoonbaar dieper een probleem in het Youfone netwerk, kunnen ze verder laten zoeken. Dan kan het bij de beheerder van een van de onderliggende diensten liggen. Echter wij hebben geen toegang daartoe en kunnen je niet verder helpen.hollander555 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:32:
[...]
Youfone is een goedkopere Provider en daardoor hebben ze een kantendienst die absolute geen kennis heeft om problemen op te lossen
informatie uitlezen op afstand heeft geen zin want er is niks met de lijn/ verbinding
waar wel iets mis is
Modem moet op een of anderen regelmatig opnieuw moet verbinden KPN Server (1X per week of 1X per dag )
Is dit een DNA Server
je router zet altijd de hoogste verbruiker boven aan en dan de iets minder verbruikers
ik verbruik regelmatig veel data , en het is goed mogelijk dat dat de kpn servers ( Of de rode pijlen in afbeelding ) jouw anders gaan indelen , maar niet kunnen zonder de verbinding te verbreken
wat hier gebeurd bij die servers heeft Youfone ( KPN veel kans ook niet ) geen kijk of grip op
[...]
Volgens mij bedoel je ACS, auto configuration server. Dit is een standaard proces bij elke provider waarbij zij eventuele veranderingen kunnen doorvoeren.hollander555 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:32:
[...]
Youfone is een goedkopere Provider en daardoor hebben ze een kantendienst die absolute geen kennis heeft om problemen op te lossen
waar wel iets mis is
Is dit een DNA Server
[...]
Tevens wordt deze dienst ook gebruikt als je de router een reset geeft en de configuratie opnieuw opgehaald moet worden.
Ik heb in ieder geval niet ervaren dat dit tot een verbreking leidt van de verbinding. Daarnaast kun je prima in het logboek kijken of de ACS benaderd is. Zoek hiervoor naar protocol TR-069 (of de modernere opvolger USP / TR-369).
Overige zaken mbt verbruik en daardoor een herverdeling doet, volgens mij, KPN niet aan. Dit zou namelijk duiden op traffic shaping.
It ain't stupid if it works!
@pporrio : Ik ben net vorige week overgestapt van Odido naar YouFone. Bij mijn TV (Samsung UE32F6510 uit 20130) doet ook het volume hoger via de afstandsbediening niet, maar volume lager zetten, mute en source wel. Dacht eerst dat mijn TV te oud was om te worden herkend, maar als dit bij LG ook niet werkt is het vermoedelijk een ander probleem.pporrio schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:16:
Ik heb op dit moment versie 1.00.1 van de YouFone RCU.
Zojuist reactie ontvangen van youfone mbt het niet normaal tv kunnen kijken.
'Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Vervelend om te horen dat je de laatste tijd problemen ervaart met het bekijken van televisie.
De klachten die je beschrijft, zoals het niet tonen van de live-uitzending en het terugvallen op eerder uitgezonden programma's, zijn op dit moment bij ons bekend. Youfone ervaart momenteel een storing/probleem met de tv-ontvanger waardoor verschillende klanten vergelijkbare problemen kunnen ondervinden.
Het is goed om te zien dat je zelf al stappen hebt ondernomen, zoals het legen van de cache en het opnieuw installeren van de tv-app. Op dit moment lijkt het probleem echter niet aan de instellingen of apparatuur aan jouw kant te liggen.
Onze technische afdeling is inmiddels op de hoogte en werkt samen met de betreffende teams aan een oplossing. Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer het probleem volledig zal zijn verholpen.
Onze excuses voor het ongemak dat je hierdoorervaart. Wij vragen hiervoor je begrip en doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.'
Hopelijk komen ze snel met update, het ligt niet aan ons in iedergeval
'Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Vervelend om te horen dat je de laatste tijd problemen ervaart met het bekijken van televisie.
De klachten die je beschrijft, zoals het niet tonen van de live-uitzending en het terugvallen op eerder uitgezonden programma's, zijn op dit moment bij ons bekend. Youfone ervaart momenteel een storing/probleem met de tv-ontvanger waardoor verschillende klanten vergelijkbare problemen kunnen ondervinden.
Het is goed om te zien dat je zelf al stappen hebt ondernomen, zoals het legen van de cache en het opnieuw installeren van de tv-app. Op dit moment lijkt het probleem echter niet aan de instellingen of apparatuur aan jouw kant te liggen.
Onze technische afdeling is inmiddels op de hoogte en werkt samen met de betreffende teams aan een oplossing. Helaas is op dit moment nog niet bekend wanneer het probleem volledig zal zijn verholpen.
Onze excuses voor het ongemak dat je hierdoorervaart. Wij vragen hiervoor je begrip en doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.'
Bedankt @Brinx! Het zou fijn zijn als een medewerker van Youfone meeleest op het forum. Inmiddels ook mijn eerste paar probleempjes mogen ervaren sinds afgelopen donderdag. De TV-decoder 2 keer van de stroom moeten halen omdat de channel up/down niet meer functioneerde via de afstandsbediening. Is al meer gemeld in dit subforum.
Verder werkt het wel behalve dat de afstandsbediening de volume up van mijn LG OLED niet begrijpt. Toets volume up doet niets, terwijl volume down, mute en bronkeuze wel.werken.
Verder werkt het wel behalve dat de afstandsbediening de volume up van mijn LG OLED niet begrijpt. Toets volume up doet niets, terwijl volume down, mute en bronkeuze wel.werken.
[ Voor 11% gewijzigd door pporrio op 12-07-2026 21:45 ]
Dat is sinds kort. Ik heb het (nieuwe) apparaat nu 3 maanden en dit probleem speelt pas een paar weken. Met een hele andere TV overigens.pporrio schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:42:
Toets volume up doet niets, terwijl volume down, mute en bronkeuze wel.werken.
Volume omhoog heeft bij mij nooit gewerkt. Ik heb al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw in te stellen voor mijn LG TV. Maar ik vermoed dat ie 'm gelijk goed detecteert.
Ik heb al geprobeerd om bij het instellen elke keer 'Nee' te klikken wanneer hij vraagt of het lukt om mijn volume omhoog werkt. Dan probeert ie een andere ir-code. Maar na 257 keer op 'Nee' klikken was ik het wel zat.
Ik heb al geprobeerd om bij het instellen elke keer 'Nee' te klikken wanneer hij vraagt of het lukt om mijn volume omhoog werkt. Dan probeert ie een andere ir-code. Maar na 257 keer op 'Nee' klikken was ik het wel zat.
Misschien om laten ruilen voor de nieuwe box 12?hollander555 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:46:
Hoi
dit doet hij al een week
Is dit een DNA Server
heel irritant
[Afbeelding]
Bedankt
Nog even een update, wat aan het experimenteren geweest:
-live casten vanuit de app werkt wel. Programma's lopen gewoon door
-terugkijken casten denk je dat het werkt. Maar een half uur in het volgende programma stopt het. En hij onthoudt niet waar je was, en skippen gaat niet
Rommel
-live casten vanuit de app werkt wel. Programma's lopen gewoon door
-terugkijken casten denk je dat het werkt. Maar een half uur in het volgende programma stopt het. En hij onthoudt niet waar je was, en skippen gaat niet
Rommel
Exact dezelfde problemen sinds enkele weken. (niet kunnen 'zappen', het verspringen naar een willekeurig programma in het verleden, het stoppen na ieder programma, etc. etc. ik denk dat alles al benoemd is hier)Brinx schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:47:
Zojuist reactie ontvangen van youfone mbt het niet normaal tv kunnen kijken.
Op 6-7 een klacht gestuurd, helaas tot op heden geen reactie, maar mocht ik bovenstaande krijgen, weet ik niet of ik daar mee geholpen ben.
Ook geprobeerd via de reguliere klantenservice iets te bereiken, maar helaas.....
Wordt toch weer overstappen ben ik bang.
Ik heb bovengenoemde issues ook gemeld in de enquête die ik na een aantal dagen heb ontvangen over of ik tevreden was over de diensten.
Over internet geen klachten, maar de TV-dienst is echt niet oké. Hopelijk gaan ze er iets mee doen. Snap sowieso niet waarom ze als KPN-dochter niet gewoon de TV-dienst met bijbehorende decoders van KPN leveren. Die was gewoon goed. Ze leveren immers ook een Experiabox 12 waar gewoon KPN achterop staat.
TV-decoder van KPN draaide vanaf juni 2010 tot vorige week zonder problemen. De keren dat ik die decoder opnieuw heb moeten opstarten in al die jaren kan ik op 1 hand tellen.
Over internet geen klachten, maar de TV-dienst is echt niet oké. Hopelijk gaan ze er iets mee doen. Snap sowieso niet waarom ze als KPN-dochter niet gewoon de TV-dienst met bijbehorende decoders van KPN leveren. Die was gewoon goed. Ze leveren immers ook een Experiabox 12 waar gewoon KPN achterop staat.
TV-decoder van KPN draaide vanaf juni 2010 tot vorige week zonder problemen. De keren dat ik die decoder opnieuw heb moeten opstarten in al die jaren kan ik op 1 hand tellen.
[ Voor 9% gewijzigd door pporrio op 16-07-2026 15:47 ]
TV-product opzeggen en iets als NLziet een optie misschien?
Mijn internet-only abbo van Youfone doet het prima
Ja, als dit zo blijft is dat een optie inderdaad.ThinkPad schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:46:
TV-product opzeggen en iets als NLziet een optie misschien?
Hopelijk lezen Youfone medewerkers mee op dit forum. Uiteindelijk willen we hetzelfde: een goede dienst leveren en afnemen.
[ Voor 18% gewijzigd door pporrio op 16-07-2026 16:08 ]
Ik moet zeggen, ik heb nu al 2 dagen dat tv kijken nu weer probleemloos naar volgende programma gaat. Soms kiest ie nog wel programma uit het verleden als je zendernummer indrukt, maar als je het programma uit de gids selecteert, lijkt het hier nu goed te gaan
Omdat ze (voordat ze van KPN waren) al een eigen product hadden. Met eigen decoders.pporrio schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:43:
Ik heb bovengenoemde issues ook gemeld in de enquête die ik na een aantal dagen heb ontvangen over of ik tevreden was over de diensten.
Dan zouden ze tienduizenden decoders moeten vervangen, of als alternatief twee platformen tegelijk draaien? Eentje voor de oude klanten en eentje voor nieuwe klanten vanaf volgende maand bijvoorbeeld.
Ik vraag me af of een ad-blocker hier ook een rol speelt. Ik heb zojuist de Amigo voor de gein rechtstreeks aan het internet gehangen. En alles loopt als de brandweer. Weer netjes achter m'n fw met ad-blocker en het is weer één doffe ellende. Dit wil ik nog wel een keer goed uit rechercheren.Lieshout84 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 15:15:
Exact dezelfde problemen sinds enkele weken. (niet kunnen 'zappen', het verspringen naar een willekeurig programma in het verleden, het stoppen na ieder programma, etc. etc. ik denk dat alles al benoemd is hier)
Ik had dezelfde problemen rechtstreeks achter de box 12 en achter een fritzbox dus denk het nietCeaus schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:26:
[...]
Ik vraag me af of een ad-blocker hier ook een rol speelt. Ik heb zojuist de Amigo voor de gein rechtstreeks aan het internet gehangen. En alles loopt als de brandweer. Weer netjes achter m'n fw met ad-blocker en het is weer één doffe ellende. Dit wil ik nog wel een keer goed uit rechercheren.
[ Voor 5% gewijzigd door mfransen op 17-07-2026 18:30 ]
Ik heb 'm ook rechtstreeks op de box 12 zitten.
Ik heb met helpdesk gesproken. Ze beschikken niet over een serienummer om dit te specificeren. Ook chatbot zegt dat je mag gewoon een box 12 terugsturen, maakt niet uit welke.
Onlangs bij mijn schoonmoeder ook Youfone geïnstalleerd.
Helaas hier ook de volgende problemen.:
Zappen werkt niet meer normaal na verloop van tijd. Het springt over op een oude uitzending. Schoonmoeder selecteerd nu uit de gids om programmas te kijken. Maar dit werkt na verloop van tijd ook niet. Amigo kastje moet meerdere keren per dag even spanningsloos om weer enigszins iets te kunnen doen
Afstandbediening niet juist te koppelen met de tv. Alleen volume omlaag doet het dan.
Heeft iemand al een oplossing of meer info van Youfone weten te bemachtigen?
Helaas hier ook de volgende problemen.:
Zappen werkt niet meer normaal na verloop van tijd. Het springt over op een oude uitzending. Schoonmoeder selecteerd nu uit de gids om programmas te kijken. Maar dit werkt na verloop van tijd ook niet. Amigo kastje moet meerdere keren per dag even spanningsloos om weer enigszins iets te kunnen doen
Afstandbediening niet juist te koppelen met de tv. Alleen volume omlaag doet het dan.
Heeft iemand al een oplossing of meer info van Youfone weten te bemachtigen?
Welke snelheid / abonnementsduur vergelijk je?DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 00:48:
Youfone duurder dan Odido op dit moment voor internet only?
[ Voor 15% gewijzigd door crunchytail op 21-07-2026 01:12 ]
Allemaal.crunchytail schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 01:11:
[...]
Welke snelheid / abonnementsduur vergelijk je?
Odido glasvezel 100 €372
Odido glasvezel 400 €402
Odido glasvezel 1000 €432
Youfone glasvezel 200 €382,50
Youfone glasvezel 500 (bij verlening) €450
Youfone glasvezel 1000 (bij verlenging) €459
Allemaal jaarabonnementen inclusief de beschikbare kortingen.
Kan je Youfone 200 dan ook niet verlengen? Of is daar momenteel geen actie op?
Ik heb mijn Youfone 100 abonnement op 29 mei verlengd/geupgrade naar 200. Die gaat pas op 1 augustus in als mijn 1e jaar er op zit, en betaal straks 6 maanden 21.50, en 6 maanden 42.50. (Nu '39' aka 40.29 na prijsverhoging tijdje terug) dus gemiddeld een stuk goedkoper en sneller.
Zat nog over 500/1 Gbit te twijfelen, toen ik bij Odido zat was het een heerlijke snelheid met downloaden, maar hoe vaak doe ik dat nu werkelijk
Dan maar 5 minuten langer wachten. Scheelde toch weer een paar euro per maand.
Ik heb mijn Youfone 100 abonnement op 29 mei verlengd/geupgrade naar 200. Die gaat pas op 1 augustus in als mijn 1e jaar er op zit, en betaal straks 6 maanden 21.50, en 6 maanden 42.50. (Nu '39' aka 40.29 na prijsverhoging tijdje terug) dus gemiddeld een stuk goedkoper en sneller.
Zat nog over 500/1 Gbit te twijfelen, toen ik bij Odido zat was het een heerlijke snelheid met downloaden, maar hoe vaak doe ik dat nu werkelijk
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je vergelijkt dus de verlengprijzen van Youfone met de prijzen voor nieuwe klanten bijDI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 03:07:
[...]
Allemaal.
Odido glasvezel 100 €372
Odido glasvezel 400 €402
Odido glasvezel 1000 €432
Youfone glasvezel 200 €382,50
Youfone glasvezel 500 (bij verlening) €450
Youfone glasvezel 1000 (bij verlenging) €459
Allemaal jaarabonnementen inclusief de beschikbare kortingen.
Odido. Verlengen is vrijwel altijd duurder, bij iedere provider.
Voor mij gaat de vergelijking al scheef bij wat je ervoor krijgt, IPv4 only vs IPv4+IPv6. Ieder z'n meug
Die verlengprijzen bij Youfone zijn exact dezelfde prijzen voor nieuwe klanten. Ik zou eventueel kunnen bellen en vragen om extra korting.crunchytail schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:39:
[...]
Je vergelijkt dus de verlengprijzen van Youfone met de prijzen voor nieuwe klanten bij
Odido. Verlengen is vrijwel altijd duurder, bij iedere provider.
Kan je dat even verduidelijken? Ben niet helemaal thuis in die materie.Chris.nl schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:00:
Voor mij gaat de vergelijking al scheef bij wat je ervoor krijgt, IPv4 only vs IPv4+IPv6. Ieder z'n meug
Nieuwe Youfone klanten kunnen geen 500 of 1000 Mbit abonnementen afsluiten. 200 Mbit is de max.DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:27:
[...]
Die verlengprijzen bij Youfone zijn exact dezelfde prijzen voor nieuwe klanten. Ik zou eventueel kunnen bellen en vragen om extra korting.
Odido biedt geen native IPv6 aan. Is voor sommige klanten belangrijk (bijv. voor het beheer van websites).DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:28:
[...]
Kan je dat even verduidelijken? Ben niet helemaal thuis in die materie.
[ Voor 49% gewijzigd door crunchytail op 21-07-2026 16:39 ]
Ja oke, maar de 200 mbit is wel dezelfde prijs voor zowel verlenging als nieuwe klanten.crunchytail schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:31:
[...]
Nieuwe Youfone klanten kunnen geen 500 of 1000 Mbit abonnementen afsluiten. 200 Mbit is de max.
[...]
Odido biedt geen native IPv6 aan. Is voor sommige klanten belangrijk (bijv. voor het beheer van websites).
Maar in jouw lijstje vergelijk je 100 Mbit van Odido met 200 Mbit van Youfone.DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:38:
[...]
Ja oke, maar de 200 mbit is wel dezelfde prijs voor zowel verlenging als nieuwe klanten.
Bij 100 Mbit (1 jaar) is wel een directe vergelijking mogelijk; dan is Youfone goedkoper (€351).
Goedeavond,
Ik merk sinds een tijdje bij het TV kijken via de Youfone tv box dat zodra een live programma is afgelopen dat die naar het menu springt. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet? Ik wil dat het gewoon doorloopt naar het volgende programma op dezelfde zender.
Ik merk sinds een tijdje bij het TV kijken via de Youfone tv box dat zodra een live programma is afgelopen dat die naar het menu springt. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet? Ik wil dat het gewoon doorloopt naar het volgende programma op dezelfde zender.
Lees de laatste pagina's maar even door. Het is stuk. En dat niet alleen.tomas123 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 21:19:
Goedeavond,
Iemand al geprobeerd extra korting te regelen door Youfone te bellen? Tegen mij zeiden ze dat er verder niks mogelijk is.
Ik lees dit ook in hun FAQ, maar heel duidelijk staat het er niet.crunchytail schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:31:
[...]
Nieuwe Youfone klanten kunnen geen 500 of 1000 Mbit abonnementen afsluiten. 200 Mbit is de max.
Moet je eerst een jaar max 200mbps afnemen alvorens je de mogelijkheid krijgt om bijvoorbeeld 1000mbps af te nemen?
Dat idee heb ik er nu bij.
Wat een rare constructie?
Er wordt uiteraard mee bedoeld dat klanten die al een 500Mbit of 1000 Mbit hadden die nog mogen houden. Maar verder alleen nog 200 Mbit dus upgraden van 200 naar 500 of 1000 gaat ook niet meer.Mit-46 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:18:
[...]
Ik lees dit ook in hun FAQ, maar heel duidelijk staat het er niet.
Moet je eerst een jaar max 200mbps afnemen alvorens je de mogelijkheid krijgt om bijvoorbeeld 1000mbps af te nemen?
Dat idee heb ik er nu bij.
Wat een rare constructie?
En die constructie is opgelegd door moederbedrijf KPN om het "budget" karakter van Youfone duidelijk te maken.
A h, duidelijk!Barre73 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:54:
[...]
Er wordt uiteraard mee bedoeld dat klanten die al een 500Mbit of 1000 Mbit hadden die nog mogen houden. Maar verder alleen nog 200 Mbit dus upgraden van 200 naar 500 of 1000 gaat ook niet meer.
En die constructie is opgelegd door moederbedrijf KPN om het "budget" karakter van Youfone duidelijk te maken.
Dank voor de info.
Vanuit budget oogpunt snap ik die keuze wel een beetje.
Bij verlengen (Niet bij "snelheid wijzigen"!) kon ik wel 500 en 1000 kiezen. En die heb ik bij Youfone nooit gehad. Jaren terug bij XS4ALL en daarna bij Odidio wel, maar dat zal vast niet meespelen
Uiteindelijk niet gedaan en ben ik voor 200 Mbit gegaan.
Geen idee of dat bij iedereen zo is bij verlenging.
Verlengen gaat overigens pas in nadat je jaarcontract is afgelopen. Dus je kan zover ik weet niet nu een nieuw 100 Mbit abo nemen, en direct verlengen met upgrade. Eerste jaar moet je uitzitten.
Bij verlengen (Niet bij "snelheid wijzigen"!) kon ik wel 500 en 1000 kiezen. En die heb ik bij Youfone nooit gehad. Jaren terug bij XS4ALL en daarna bij Odidio wel, maar dat zal vast niet meespelen
Geen idee of dat bij iedereen zo is bij verlenging.
Verlengen gaat overigens pas in nadat je jaarcontract is afgelopen. Dus je kan zover ik weet niet nu een nieuw 100 Mbit abo nemen, en direct verlengen met upgrade. Eerste jaar moet je uitzitten.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb sinds een paar weken Youfone glasvezel met de KPN Box 12 maar wat is dat modem weer verkracht door KPN zeg. Wijzigingen die je via de webinterface maakt laten de hele webUI zo'n 10sec vastlopen en als er een firmware update is dan zijn allerlei settings opeens weer gereset 
Waarom KPN de ontwikkeling van de firmware zelf doet is mij echt een raadsel.
Waarom KPN de ontwikkeling van de firmware zelf doet is mij echt een raadsel.
Verlengen kan je al 2 maanden voordat je contract afloopt. Althans ik kon dat.Nakebod schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:31:
..................Verlengen gaat overigens pas in nadat je jaarcontract is afgelopen. Dus je kan zover ik weet niet nu een nieuw 100 Mbit abo nemen, en direct verlengen met upgrade. Eerste jaar moet je uitzitten.
Ik laat mijn contract nog 4 maanden doorlopen. Immers 16 maanden korting bij een jaarcontract en dan wordt het weer......."Hallo Odido".. Volgend jaar kijken we dan wel weer wie er een goede aanbieding heeft.
Hoewel ik het hele gebeuren over kortingen niet snap. Doe gewoon het gemiddelde van 12 maanden met korting + 12 maanden gewone prijs gedeeld door 2. Vaak zit je voor 1 Gb dan rond de € 42,50.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.