Goed, we kijken nu dus sinds maandag TV via het Youfone android kastje. In het begin baalde ik nog wel enigszins van de spartaanse bediening en het ietwat instabiel aanvoelende kastje.
Maar inmiddels went die bediening al aardig en het kastje ken ik nu ook aardig goed (met ook wat workarounds die het icm. onze Logitech Harmony smart control hub nu aardig goed laten werken):
* Ik ontdekte dat vaak, als ik de box in standby zet met de bijgeleverde AB, hij netjes in standby gaat (netwerk uit, standby lampje rood). Echter, met Harmony ging steevast wel de rode standby led aan, maar bleef LAN gewoon felblauw. Tot ik eens wilde gaan ontdekken of dan wel de HDMI output is uitgeschakeld. Dus ik zet de TV handmatig aan. En idd, geen input signaal, maar nog gekker: Nu ging LAN op de box ineens alsnog uit!
Wat blijkt nu: Als ik de box eerst uitzet, en daarna pas de TV, dan gaan alle blauwe ledjes wél uit

. De volgorde kon ik in Harmony aanpassen, dus nu opgelost

.
* Ik heb in Harmony ook nog aan de start sequence van TV kijken toegevoegd dat hij na het uit standby halen 9 seconden wacht, dan "direction up" doet en dan "enter", zodat hij vanuit het startscherm van de Youfone app gewoon meteen op fullscreen live TV uit komt. Dat werkt over het algemeen ook aardig, of de box moet écht problemen met opstaan hebben

. Sneller ging helaas vaker fout dan goed.
Ondanks deze quirks lijkt voorlopig dat we nu een best bruikbare oplossing in huis hebben. Als Sparql van Tweak nou gewoon gewerkt had zoals het hoort, dan had ik nog steeds daar de voorkeur aan gegeven.
Maar 1 ding moet ik bij Youfone echt zeggen: Het TV kijken zelf gaat al de hele week zonder ook maar 1 enkele hapering en ook zaken als begin gemist en replay TV werken perfect en vlot. Dat je de stream eerst op pauze moet zetten en dan op basis van tijd / voortgangsbalk door de uitzending kan 'spoelen' zonder dat het beeld mee verandert is lastig, maar het werkt wel betrouwbaar! Dat kon ik van Sparql niet zeggen.....
Toch wel 1 punt van zorg: Er staat Android 5.1 op het kastje en de laatste security update is van ergens in 2015. AUW

. Misschien moet ik wel nog eens kijken of ik dat boxje wat meer kan isoleren van m'n LAN. Helaas heeft de Fritz!box daar niet heel veel mogelijkheden toe, behalve mss in het gasten LAN zetten.....
gepebril schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:21:
[...]
Wil precies het zelfde gaan doen.
Ben zeer kritisch, vind de beeldkwaliteit van Knippr over Chromecast toch bijna net zo goed als TV van T-mobile [glas]
KPN Play, 1,5 jaar terug gehad. Dat was toen wel een stuk minder dan TV van T-mobile/Ziggo
Helaas is Chromecast support van Knippr niet OKE. Vastlopers en af en toe helemaal niet kunnen afspelen.
Beeldkwaliteit is zeker beter dan Knippr, NLZiet en KPN Play. Play en KNIPPR vond ik trouwens met elkaar vergelijkbaar toen ik het beiden onlangs nog eens bekeek.
TV kijken via Chromecast, zowel met KNIPPR, NLZiet als KPN Play blijft inderdaad gewoon wat instabiel. Hoewel ik op zich zelden last had van haperingen. Het gaat alleen mis als je weer eens je phone erbij wil pakken om bv te zappen of een vertraagde uitzending op pauze te zetten. Negen van de 10 keer pakt de app niet goed op waar de chromecast zich bevindt in de stream. Terwijl dit bij bv. Spotify en chromecast audio perfect werkt (zelfs op een ander toestel dan waar initieel het luisteren is gestart).
Hoe dan ook, NLZiet blijven wij wel aanhouden naast Youfone TV, omdat NLZiet toch net even wat langer terug kan (en handig is voor de web player op de laptop en werkkamer). Maar Youfone werkt zeer acceptabel nu verder. De afgelopen week geen haperingen gehad, ook niet bij replay tv of tv kijken na pauze.
[
Voor 4% gewijzigd door
eymey op 02-02-2018 09:31
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.