Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zomb!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-02 13:51
quote:
eymey schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:37:
Hmm, dat laatste is wel weer erg stom :{.

Maar aangezien er ook bij mij sprake is van een "rest van het gezin" (hoewel de kleine pas 8 maanden is :+ ), wat zijn ongeveer hun issues?
Kastje lijkt soms een beetje te hangen, dus wat langer wachten dan ze zouden willen.
Zappen gaat te traag, geen numerieke toetsen.
Missen zenders die ze hiervoor wel hadden. (plus pakket bij Tele2)
Menu onhandig. (heb favorieten ingesteld, maar dat weten ze niet te vinden)
Kastje wil soms niet uit/aan. (geen geduld, 2x drukken)

Edit:
Net gebeld met Youfone, krijg ook de V10 opgestuurd.

Zomb! wijzigde deze reactie 25-01-2018 10:57 (4%)

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:43
OK, Thanks :)

Zappen gaat bij Sparql op dit moment ook niet echt snel (zeker 1-2 seconden), maar wel numerieke toetsen. Zenderpakket vind ik acceptabel (alleen jammer dat er helemaal geen discovery is maar kom in de regel toch niet verder dan de NL publieke en commerciele zenders).

Kastje soms niet uit/aan kan lastig zijn omdat we hier alles met Logitech Harmony regelen, maar ook hier is het kastje van Sparql ook niet heilig.

Gebrek aan nummertoetsen kan idd wel lastig zijn, maar dat zijn we inmiddels ook gewend van onze Nvidia Shield TV (met AndroidTV als OS ) en de apps die we daarop gebruiken :).

Toch nog maar eens ff denken.

• Mr-D.
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18:41

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Nou ik vind discovery toch wel een dealbreaker heb ze nu allemaal en kijk daar regelmatig na.
Dat gemis van de numerieke toetsen, zou de harmony dan wel werken met zijn numerieke toetsen??
quote:
eymey schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:49:
OK, Thanks :)

Zappen gaat bij Sparql op dit moment ook niet echt snel (zeker 1-2 seconden), maar wel numerieke toetsen. Zenderpakket vind ik acceptabel (alleen jammer dat er helemaal geen discovery is maar kom in de regel toch niet verder dan de NL publieke en commerciele zenders).

Kastje soms niet uit/aan kan lastig zijn omdat we hier alles met Logitech Harmony regelen, maar ook hier is het kastje van Sparql ook niet heilig.

Gebrek aan nummertoetsen kan idd wel lastig zijn, maar dat zijn we inmiddels ook gewend van onze Nvidia Shield TV (met AndroidTV als OS ) en de apps die we daarop gebruiken :).

Toch nog maar eens ff denken.

sneller usenet? tips en tricks

• eymey
Waarschijnlijk zullen de numerieke toetsen helemaal niet werken (verwacht ik).

Maar de rest van Harmony hopelijk wel :)

• Zomb!
quote:
eymey schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:39:
Waarschijnlijk zullen de numerieke toetsen helemaal niet werken (verwacht ik).

Maar de rest van Harmony hopelijk wel :)
Numerieke toetsen via Logitech Harmony Touch werken wel, gisteren getest.

• eymey
hmmmm, dat klinkt dan toch weer goed. Als welk apparaat heb je 'm in Harmony gevonden trouwens?

Ik denk dat we het toch maar eens gaan proberen voor een jaartje!

Is het niks, dan vliegt het er over een jaar meteen weer uit en wie weet is tegen die tijd Sparql wél beter geworden. En anders is het een mooie oplossing zo.

eymey wijzigde deze reactie 26-01-2018 11:02 (32%)

• swiebert
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04 13:18
Joepie... en vanaf vandaag weer de snelheid die ik voor de overstap naar Youfone gewend was bij NLE... 100/28 Mb ipv 50//27 Mb. Hoop dat anderen er ook iets aan gaan hebben :-) (en bovendien nu weer de experiabox v10 die echt aanmerkelijk stabieler/beter is dan de eerdere v8)

• Mr-D.
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18:41

Mr-D.

interpunctie? no hero here

hmm ik zal je de eerste maanden volgen hoe het "daar"gaat misschen komt er nog een discovery bij
quote:
eymey schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:01:
hmmmm, dat klinkt dan toch weer goed. Als welk apparaat heb je 'm in Harmony gevonden trouwens?

Ik denk dat we het toch maar eens gaan proberen voor een jaartje!

Is het niks, dan vliegt het er over een jaar meteen weer uit en wie weet is tegen die tijd Sparql wél beter geworden. En anders is het een mooie oplossing zo.

sneller usenet? tips en tricks

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-04 16:35
quote:
swiebert schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:36:
Joepie... en vanaf vandaag weer de snelheid die ik voor de overstap naar Youfone gewend was bij NLE... 100/28 Mb ipv 50//27 Mb. Hoop dat anderen er ook iets aan gaan hebben :-) (en bovendien nu weer de experiabox v10 die echt aanmerkelijk stabieler/beter is dan de eerdere v8)
Goed om te horen. Nu NLE na 1 jaar fikse prijsverhogingen doorvoert, tijd om over te stappen!

• Superdude2
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-10-2018
Ik zit nu bij Tele2, maar de zapsnelheid is hierbij ook niet echt geweldig. Is dit bij Youfone vergelijkbaar of is deze langzamer? Weet iemand welke TV-box Youfone gebruikt? En welke NLE gebruikt? Ik vind beide aanbiedingen wel interessant, in principe is de aanbieding van Youfone wat beter, maar ik vind het jammer dat Discovery mist en dat je de opnames maar 30 dagen kan bewaren. Dat is bij NLE dan weer beter geregeld.

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vragen.
Alvast bedankt,

Superdude

Superdude2

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:04
quote:
Teleluvr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Goed om te horen. Nu NLE na 1 jaar fikse prijsverhogingen doorvoert, tijd om over te stappen!
Weer iemand die niet goed heeft gelezen? Toen NLE begon kwamen ze met een introductieprijs van 30 euro per maand voor het eerste jaar. Daar is heel nadrukkelijk bij vermeld dat het een actietarief was vanwege de introductie. Een paar maanden later ging dat naar 40 euro per maand. Nog heel goedkoop voor een alles in 1 met max 100 Mbit lijkt me.
Na het eerste jaar ga jij dus ook 40 euro betalen. Is inderdaad 33 procent meer maar dat krijg je met actie - en introductietarieven.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Barre73 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:34:
Weer iemand die niet goed heeft gelezen? Toen NLE begon kwamen ze met een introductieprijs van 30 euro per maand voor het eerste jaar. Daar is heel nadrukkelijk bij vermeld dat het een actietarief was vanwege de introductie.
Nee, bij de introductie adverteerde NLE met "Vanaf €29,95 p/m voor een heel jaar lang!", over een "normaal" tarief werd helemaal niets vermeld.

• Barre73
quote:
asmi schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Nee, bij de introductie adverteerde NLE met "Vanaf €29,95 p/m voor een heel jaar lang!", over een "normaal" tarief werd helemaal niets vermeld.
Ik weet echt heel zeker dat er nadrukkelijk bij vermeld werd dat het een jaarcontract was tegen een extra voordelig introductie tarief en dat men snel moest zijn om tegen die prijs te kunnen inschrijven.

Maar laat maar zitten verder. Dit is niet het NLE topic dus we dwalen af.

• Suli
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Is de overstap goed verlopen bij jullie (van NLE naar Youfone)? Of zaten jullie een dag zonder internet?

• swiebert
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04 13:18
quote:
Suli schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:23:
Is de overstap goed verlopen bij jullie (van NLE naar Youfone)? Of zaten jullie een dag zonder internet?
Geen seconde uit de luft geweest... Alles draaide door (zelfs zonder vervanging van de experiabox :-) ). Enige was een ingekakte snelheid maar die is inmiddels ook weer op het oude niveau

• Zomb!
quote:
eymey schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:01:
Als welk apparaat heb je 'm in Harmony gevonden trouwens?
Kon hem niet toevoegen als SDMC DV8119, maar automatische herkenning pakte hem op als Shenzhen SDMC Technology dv8119.
quote:
Suli schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:23:
Overstap verliep vlotjes, was 's nacht offline gehaald, dus geen last van gehad, 's ochtends alles aangesloten en werkend.

Inmiddels de V10 aangesloten, geen haperingen of wat dan ook meer. _/-\o_

Zomb! wijzigde deze reactie 29-01-2018 09:06 (42%)

• eymey
quote:
Zomb! schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Kon hem niet toevoegen als SDMC DV8119, maar automatische herkenning pakte hem op als Shenzhen SDMC Technology dv8119.
Maandag mijn Youfone tv-kastje binnen gekregen en 's avonds er meteen mee aan de slag gegaan. Aanvankelijk begon het al heel vreselijk met zwarte spikkels in het beeld (alsof HDMi niet lekker was) en haperingen. Dat eerste was opgelost door de resolutie handmatig naar 1080p/50 te zetten en de haperingen kwamen door de dDos aanval op Tweak :D

Mijn bevindingen tot nu toe:

* Streams zijn duidelijk beter dan bij de andere OTT-diensten die ik tot nu toe geprobeerd heb! Bij 'rustig' beeld is het al scherper dan KNIPPR en NLZiet, maar ook bij beweging blijft er meer scherpte 'over'. Bij beweging zie je echter wel dat de bitrate duidelijk minder is dan bij DVB-C op de kabel of Multicast streams op een apart VLAN op glasvezel.

* Zappen is niet snel te noemen, mss een tikkeltje langzamer zelfs nog den Sparql van Tweak (en dat is al niet snel). Maar er valt mee te leven

* De bediening is spartaans door het ontbreken van een losse pauze knop en losse rewind en fast-forward knoppen. Ook vind ik het jammer dat er niet een instelling is om bij het uit standby komen gewoon meteen naar full-screen TV te gaan.

* Je merkt duidelijk dat de UI gewoon een "android app" is, met de beperkingen van dien. Om vanuit timeshift (pauze), begin gemist of replay tv stand door een uitzending heen te 'spoelen' moet je bv. met de select knop eerst de stream op pauze zetten en dan pas kan je naar links en naar rechts met de D-pad om te 'spoelen'.

* In Logitech Harmony heb je inderdaad ook cijfertoetsen (kostte mij wel flink wat moeite om de autodetect dmv. IR-commando's vanuit de meegeleverde AB goed te krijgen op m'n Logitech Harmony hub ). Ook kan de box cijfertoetsen ontvangen via HDMI-CEC vanuit de TV. Helaas zijn er dus geen 'verborgen' directe functies voor bv. vooruit en terugspoelen.

* Maar ondanks de spartaanse en soms wat omslachtige bediening: Zaken als pauze, spoelen, replay tv en begin gemist werken betrouwbaar! En je kan ook gewoon de hele avond op dezelfde zender zonder verstoring vanuit pauze-stand (met vertraging) blijven kijken. Dit punt is heel belangrijk, want dergelijke basisdingen werken bij Sparql van Tweak (met Solocoo als platform) dus gewoon bagger en zéér irritatieverhogend. Dus op dit punt echt een grote plus voor Youfone.

Maar dan toch ook wel grote minpunten:
* De box is toch wel echt traag. Samen met de wat onbeholpen Android app voor het tv-kijken en spartaanse bediening qua toegang tot de verschillende functies (EPG, gemist, replaytv, spoelen) merk je toch wel dat er qua STB voor een erg goedkope oplossing is gekozen. De TV-ervaring is beduidend minder dan bij Ziggo of KPN.

* Het in- en uit standby gaan van de box voelt ook niet echt solide aan (maar goed, daar kon de vorige STB van Sparql ook niet echt goed mee om gaan). Als je de standby knop op de AB iets te lang ingedrukt houdt (of de repeat rate op Logitech Harmony staat te hoog) krijg je eerst de standaard Android sleep/shutdown popup en moet je bevestigen met enter. Dat werkte aanvankelijk op Harmony dus frustrerend. Nu werkt het over het algemeen wel, ook met Logitech Harmony, maar soms lijkt de box slechts semi in standby te gaan en blijft LAN bv. actief. Ook doet ie soms heel lang over het uit standby komen en weer in de "TV kijk app" komen.

Ondanks de goede beeldkwaliteit en uiteindelijk goed werkende timeshift en replay functies twijfel ik dus wel of ik het die 15 euro in de maand waard vind, terwijl het bedieningsgemak nog steeds niet heel veel beter is dan gewoon Knippr of NLZiet op de smartphone aanslingeren en den casten naar Chromecast.

Aan de andere kant: Voor 15 euro in de maand heb je dus wel flink meer zenders en, als je eenmaal in de 'tv kijk modus' zit, een betrouwbaar en functioneel bijna volwaardig, zij het traag en spartaans werkend, tv product, met een beeldkwaliteit die tussen andere OTT diensten en broadcast/multicast DVB-C/IPTV in zit.

Qua mindset wissel ik dus nog steeds beetje tussen deze laatste 2 alinea's :). Ik laat nog wel weten of ik na de bedenktermijn van 14 dagen alles alweer heb terug gestuurd of toch een jaartje hierbij blijf :D.

eymey wijzigde deze reactie 31-01-2018 11:50 (3%)

• Superdude2
Ik heb nog wat vragen, misschien weten jullie die?
Is het niet mogelijk om op het TV-kastje een externe harde schijf aan te sluiten waar je TV-programma's opneemt?
Kun je misschien een programmeerbare afstandbediening gebruiken voor de TV (Dus geen Logitech, maar een goedkopere afstandbediening)?
Weet iemand of NLE een andere Android-box gebruikt, of dat het dezelfde als deze van Youfone is?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Superdude

Superdude2

• eymey
Gebruikt NLE niet gewoon de spullen van KPN? (dus ook de box, wat geen Android box is ).

Externe harde schijf en programma's daarop opnemen kan niet. Sowieso wil je dat niet met de matige kwaliteit, maar de streams zijn ook voorzien van DRM en zouden hoogstwaarschijnlijk ook encrypted op de schijf komen te staan.

Of je een andere goedkopere afstandsbediening kan gebruiken hangt ervan af of deze de box kent (of de IR signalen kan leren).

• Barre73
quote:
eymey schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:47:
Gebruikt NLE niet gewoon de spullen van KPN? (dus ook de box, wat geen Android box is ).

Externe harde schijf en programma's daarop opnemen kan niet. Sowieso wil je dat niet met de matige kwaliteit, maar de streams zijn ook voorzien van DRM en zouden hoogstwaarschijnlijk ook encrypted op de schijf komen te staan.

Of je een andere goedkopere afstandsbediening kan gebruiken hangt ervan af of deze de box kent (of de IR signalen kan leren).
Youfone is de enige met een Android Box. Alle andere providers werken met een ander soort box met eigen firmware en GUI.
NLE is inderdaad exact hetzelfde als KPN. In alles.
Voor de rest sluit ik me aan bij Eymey qua antwoorden.

• gepebril
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-03 19:58
quote:
eymey schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:45:

Ik neem nu 1 Gbps internet en Sparql TV af bij Tweak.

De internetverbinding is top, dus die blijf ik bij Tweak afnamen. Maar Sparql TV blijft een drama, ondanks overstap sinds vorige zomer naar een nieuw platform e.d. Het enige voordeel wat Sparql op dit moment biedt is dat de lineaire TV-streams (door multicast over een apart VLAN) van prima kwaliteit zijn, zeker vergeleken met OTT tv diensten.

Ik gok dat de TV-kwaliteit vergelijkbaar zal zijn met andere "OTT" tv-diensten als KNIPPR en NLZiet. De live streams daarvan komen als ik URL's achterhaal via packetsniffing uit de Ericsson mediagateway in Hilversum. Maar de meerwaarde van Youfone tov KNIPPR zou dus echt de STB kunnen zijn.
Wil precies het zelfde gaan doen.
Ben zeer kritisch, vind de beeldkwaliteit van Knippr over Chromecast toch bijna net zo goed als TV van T-mobile [glas]
KPN Play, 1,5 jaar terug gehad. Dat was toen wel een stuk minder dan TV van T-mobile/Ziggo
Helaas is Chromecast support van Knippr niet OKE. Vastlopers en af en toe helemaal niet kunnen afspelen.

• miguelchu
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-03-2018
logitech werkt met telekom als producent en tvb-100 als product

• Superdude2
Wat zou jullie advies dan zijn? Youfone of NLE? Youfone heeft dus een Android Box die niet zo snel kan zappen, terwijl NLE TV-decoder gebruikt die bekend is (welke is dat trouwens, weet iemand dat?)

Ik heb nu Tele2 en ik ben er niet echt tevreden over. Als ik een programma opneem en ik kijk naar een ander programma, dan heb ik zo nu en dan last van haperingen. Dit is zeer irritant. Zou dat met deze oplossingen beter zijn?

Superdude

Superdude2

• Barre73
quote:
Superdude2 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:38:
Wat zou jullie advies dan zijn? Youfone of NLE? Youfone heeft dus een Android Box die niet zo snel kan zappen, terwijl NLE TV-decoder gebruikt die bekend is (welke is dat trouwens, weet iemand dat?)

Ik heb nu Tele2 en ik ben er niet echt tevreden over. Als ik een programma opneem en ik kijk naar een ander programma, dan heb ik zo nu en dan last van haperingen. Dit is zeer irritant. Zou dat met deze oplossingen beter zijn?

Superdude
NLE gebruikt de KPN Arcadyan 2260.
https://forum.nle.nl/inte...egevens-tv-ontvanger-3991

• eymey
Goed, we kijken nu dus sinds maandag TV via het Youfone android kastje. In het begin baalde ik nog wel enigszins van de spartaanse bediening en het ietwat instabiel aanvoelende kastje.

Maar inmiddels went die bediening al aardig en het kastje ken ik nu ook aardig goed (met ook wat workarounds die het icm. onze Logitech Harmony smart control hub nu aardig goed laten werken):

* Ik ontdekte dat vaak, als ik de box in standby zet met de bijgeleverde AB, hij netjes in standby gaat (netwerk uit, standby lampje rood). Echter, met Harmony ging steevast wel de rode standby led aan, maar bleef LAN gewoon felblauw. Tot ik eens wilde gaan ontdekken of dan wel de HDMI output is uitgeschakeld. Dus ik zet de TV handmatig aan. En idd, geen input signaal, maar nog gekker: Nu ging LAN op de box ineens alsnog uit!
Wat blijkt nu: Als ik de box eerst uitzet, en daarna pas de TV, dan gaan alle blauwe ledjes wél uit :?. De volgorde kon ik in Harmony aanpassen, dus nu opgelost :).

* Ik heb in Harmony ook nog aan de start sequence van TV kijken toegevoegd dat hij na het uit standby halen 9 seconden wacht, dan "direction up" doet en dan "enter", zodat hij vanuit het startscherm van de Youfone app gewoon meteen op fullscreen live TV uit komt. Dat werkt over het algemeen ook aardig, of de box moet écht problemen met opstaan hebben :P. Sneller ging helaas vaker fout dan goed.

Ondanks deze quirks lijkt voorlopig dat we nu een best bruikbare oplossing in huis hebben. Als Sparql van Tweak nou gewoon gewerkt had zoals het hoort, dan had ik nog steeds daar de voorkeur aan gegeven.

Maar 1 ding moet ik bij Youfone echt zeggen: Het TV kijken zelf gaat al de hele week zonder ook maar 1 enkele hapering en ook zaken als begin gemist en replay TV werken perfect en vlot. Dat je de stream eerst op pauze moet zetten en dan op basis van tijd / voortgangsbalk door de uitzending kan 'spoelen' zonder dat het beeld mee verandert is lastig, maar het werkt wel betrouwbaar! Dat kon ik van Sparql niet zeggen.....

Toch wel 1 punt van zorg: Er staat Android 5.1 op het kastje en de laatste security update is van ergens in 2015. AUW :X. Misschien moet ik wel nog eens kijken of ik dat boxje wat meer kan isoleren van m'n LAN. Helaas heeft de Fritz!box daar niet heel veel mogelijkheden toe, behalve mss in het gasten LAN zetten.....
quote:
gepebril schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Wil precies het zelfde gaan doen.
Ben zeer kritisch, vind de beeldkwaliteit van Knippr over Chromecast toch bijna net zo goed als TV van T-mobile [glas]
KPN Play, 1,5 jaar terug gehad. Dat was toen wel een stuk minder dan TV van T-mobile/Ziggo
Helaas is Chromecast support van Knippr niet OKE. Vastlopers en af en toe helemaal niet kunnen afspelen.
Beeldkwaliteit is zeker beter dan Knippr, NLZiet en KPN Play. Play en KNIPPR vond ik trouwens met elkaar vergelijkbaar toen ik het beiden onlangs nog eens bekeek.

TV kijken via Chromecast, zowel met KNIPPR, NLZiet als KPN Play blijft inderdaad gewoon wat instabiel. Hoewel ik op zich zelden last had van haperingen. Het gaat alleen mis als je weer eens je phone erbij wil pakken om bv te zappen of een vertraagde uitzending op pauze te zetten. Negen van de 10 keer pakt de app niet goed op waar de chromecast zich bevindt in de stream. Terwijl dit bij bv. Spotify en chromecast audio perfect werkt (zelfs op een ander toestel dan waar initieel het luisteren is gestart).

Hoe dan ook, NLZiet blijven wij wel aanhouden naast Youfone TV, omdat NLZiet toch net even wat langer terug kan (en handig is voor de web player op de laptop en werkkamer). Maar Youfone werkt zeer acceptabel nu verder. De afgelopen week geen haperingen gehad, ook niet bij replay tv of tv kijken na pauze.

eymey wijzigde deze reactie 02-02-2018 09:31 (4%)

• harplo
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 16-02-2018
Vanwege het prijsverschil met Ziggo heb ik besloten om het maar eens voor een jaar te proberen bij Youfone alles in 1 pakket. Afgelopen woensdag heb ik de spullen ontvangen. De installatie ging vrij gemakkelijk. Er werd aangeraden om de zaak bekabeld aan te sluiten. Daarom heb ik de oude telefoonkabel die van de meterkast, waar de ISRA2 aansluiting zit,naar de kamer loopt te gebruiken als verbinding met de V10 Experia modem die ze hadden meegeleverd. De internet verbinding gaat redelijk snel al valt hij zo nu en dan wel eens weg. Ook de vaste telefoon werkt naar behoren al gebruiken wij deze alleen voor binnenkomende telefoontjes. Het beeld van de televisie is redelijk, Bij Ziggo was dit beter. Ik ben minder te spreken over de afstandsbediening. Voor het wisselen naar een andere zender kan ik niet in één keer het nummer van die zender intikken (de afstandsbediening heeft geen nummertoetsen) maar kan ik alleen met de pijltjes toets naar de eerst volgende zender. Als de zender nummer ver uit elkaar liggen bv Nederland 1 en de regionale omroepen ben je nog even bezig. Bij de klantenservice is me aangeraden om een universele afstandsbediening aan te schaffen. Ook een minpuntje is het ontbreken van de radiozenders. Plus punt is dat Fox eredivisie 1 bij het pakket zit. Samenvattend vind ik dat de kwaliteit en de mogelijkheden minder zijn dan Ziggo maar hier is de prijs dan ook naar. Weet iemand ook het merk van de tv ontvanger voor het instellen van de universele afstandsbediening.

harplo wijzigde deze reactie 04-02-2018 09:13 (4%)

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:22
Harplo:
Het beeld van de televisie is redelijk, Bij Ziggo was dit beter

HD bij KPN 701, bij sommige is het verplaats naar 1, bij hd gaat een rood lichtje branden.

• harplo
  • Laatst online: 16-02-2018
Wat bedoel je hiermee brommer1?

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:22
De HD kanalen gaan vanaf 701, dan gaat een rood lichtje branden voor HD, de sd kanalen hebben dat niet, de sd kanalen beginnen bij 1, KPN is bezig om de hd kanalen te verplaatsen van 701 naar 1, maar dat kan nog tijdje duren.

Simpel gezegd, bij Ziggo begint HD bij 1 en bij de KPN 701.

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

brommer1 wijzigde deze reactie 04-02-2018 14:07 (7%)

• Barre73
quote:
brommer1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:06:
De HD kanalen gaan vanaf 701, dan gaat een rood lichtje branden voor HD, de sd kanalen hebben dat niet, de sd kanalen beginnen bij 1, KPN is bezig om de hd kanalen te verplaatsen van 701 naar 1, maar dat kan nog tijdje duren.

Simpel gezegd, bij Ziggo begint HD bij 1 en bij de KPN 701.

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
Dit tooic gaat over Youfone. Die gebruiken niet het KPN TV-platform. Dus die 700 zenders zijn hier niet van toepassing. Het zijn ook hele andere TV decoders.

• eymey
quote:
harplo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:53:
Vanwege het prijsverschil met Ziggo heb ik besloten om het maar eens voor een jaar te proberen bij Youfone alles in 1 pakket. Afgelopen woensdag heb ik de spullen ontvangen. De installatie ging vrij gemakkelijk. Er werd aangeraden om de zaak bekabeld aan te sluiten. Daarom heb ik de oude telefoonkabel die van de meterkast, waar de ISRA2 aansluiting zit,naar de kamer loopt te gebruiken als verbinding met de V10 Experia modem die ze hadden meegeleverd. De internet verbinding gaat redelijk snel al valt hij zo nu en dan wel eens weg. Ook de vaste telefoon werkt naar behoren al gebruiken wij deze alleen voor binnenkomende telefoontjes. Het beeld van de televisie is redelijk, Bij Ziggo was dit beter. Ik ben minder te spreken over de afstandsbediening. Voor het wisselen naar een andere zender kan ik niet in één keer het nummer van die zender intikken (de afstandsbediening heeft geen nummertoetsen) maar kan ik alleen met de pijltjes toets naar de eerst volgende zender. Als de zender nummer ver uit elkaar liggen bv Nederland 1 en de regionale omroepen ben je nog even bezig. Bij de klantenservice is me aangeraden om een universele afstandsbediening aan te schaffen. Ook een minpuntje is het ontbreken van de radiozenders. Plus punt is dat Fox eredivisie 1 bij het pakket zit. Samenvattend vind ik dat de kwaliteit en de mogelijkheden minder zijn dan Ziggo maar hier is de prijs dan ook naar. Weet iemand ook het merk van de tv ontvanger voor het instellen van de universele afstandsbediening.
Het merk en type van de TV ontvanger is hier op ongeveer de vorige pagina nog aan bod gekomen ;)

Iemand gaf aan dat hij hem in Logitech kon bedienen als een tvb-100 van "Telekom".

Zelf heb ik hem aan de praat gekregen, na wat gepruts, als dv8119 van "Shenzhen SDMC Technology".

De definitie van de dv8119 heeft bij Logitech ook cijfertoetsen en die werken met het kastje van Youfone. Echter, ik ben er achter gekomen dat, by default, Logitech de cijfertoetsen van de TV pakt. En die werken ook! Cijfertoetsen kan hij dus ook via HDMI-cec verkrijgen.

Radiozenders doen wij trouwens sinds enige tijd met Chromecast Audio (we hebben thuis 3 stuks zodat we ook goedkope multiroom audio hebben). Via de settopbox heb ik dat nooit fijn gevonden, omdat bij ons de settopbox direct aan de TV hangt en ik uberhaupt geen settopboxen ken met een fijne radiobediening zonder dat de TV ervoor aan hoeft :)

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:40

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@WhySoSerious? Is het een idee om de topicstart bij te werken met een overzichtje van de apparatuur die men krijgt? Ik wil misschien overstappen maar het kostte mij redelijk wat zoekwerk in dit topic om uit te pluizen welk modem & decoder je krijgt thuisgestuurd.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:35
quote:
ThinkPad schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:29:
@WhySoSerious? Is het een idee om de topicstart bij te werken met een overzichtje van de apparatuur die men krijgt? Ik wil misschien overstappen maar het kostte mij redelijk wat zoekwerk in dit topic om uit te pluizen welk modem & decoder je krijgt thuisgestuurd.
Staat er nu bij ;)

Wat duurt de smart tv app trouwens lang. Daar had ik namelijk wel interesse in. Op de website staat nog steeds binnenkort.
https://www.youfone.nl/tv/tv-thuis-youfonetv

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 04-02-2018 20:18 (17%)

• eymey
Mja, smart tv apps blijf ik sowieso een vak apart vinden.

Ik merk dat er voor Samsung TV's best veel beschikbaar is, ook van KNIPPR en volgens mij zelfs ook NLZiet. Daaraan is wel duidelijk te merken wat voor een positie Samsung heeft (ik heb zelf overigens redenen om nooit voor een samsung TV te gaan).

Maar voor AndroidTV is er op de Nederlandse markt amper wat, terwijl er toch ook steeds meer TV's komen die dat als OS draaien, en er ook een heel goede console is (Nvidia Shield) die het draait.

Ik zou het zelf super vinden als de app die Youfone op het door hun geleverde Android kastje draait, ook geporteerd zou worden naar AndroidTV.

De Shield gebruiken we nu al voor Netflix, Youtube en andere cast sources, maar ook voor KODI voor alle op ons eigen netwerk opgeslagen content. Zou super zijn als onze dagelijks TV kijk ervaring ook daar vandaan zou kunnen komen.

Overigens zou ik het ook fijn vinden als de Android app nog Chromecast support krijgt en er ook een web player komt. Nou hebben we op dit moment sowieso ook nog NLZiet, vanwege de langere terugkijkperiode en nu dus ook nog vanwege de web player en Chromecast support..

eymey wijzigde deze reactie 05-02-2018 09:31 (13%)

• gepebril
quote:
eymey schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:29:

Beeldkwaliteit is zeker beter dan Knippr, NLZiet en KPN Play. Play en KNIPPR vond ik trouwens met elkaar vergelijkbaar toen ik het beiden onlangs nog eens bekeek.
Allereerst hartelijk dank voor uitgebreide review.

Net even KPN Play en KNIPPR naast elkaar getest op Chromecast.
KPN geeft duidelijk minder beeld. Dit is het eenvoudigst te zien bij NOS Studio sport. Voetbal, en vooral sport is het lastigste te streamen. Dit daar er heel veel info in het beeld zit. Snelle beelden en veel gras. Daar valt KPN toch echt door de mand. Met andere programmas kun je ook zien dat het net wat minder scherp is. Zal waarschijnlijk de bitrate zijn, en wellicht 720 ipv 1080

Verder vind ik de 'uitzending gemist' Interface bij KPN echt onpraktisch. Daar zetten ze alle programma's op alfabetische volgorde ipv per zender. Dit is waarschijnlijk om te camoufleren dat veel programma's niet zijn terug te kijken. Bij KNIPPR kan je praktisch alles terugkijken.

• Barre73
quote:
gepebril schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Allereerst hartelijk dank voor uitgebreide review.

Net even KPN Play en KNIPPR naast elkaar getest op Chromecast.
KPN geeft duidelijk minder beeld. Dit is het eenvoudigst te zien bij NOS Studio sport. Voetbal, en vooral sport is het lastigste te streamen. Dit daar er heel veel info in het beeld zit. Snelle beelden en veel gras. Daar valt KPN toch echt door de mand. Met andere programmas kun je ook zien dat het net wat minder scherp is. Zal waarschijnlijk de bitrate zijn, en wellicht 720 ipv 1080

Verder vind ik de 'uitzending gemist' Interface bij KPN echt onpraktisch. Daar zetten ze alle programma's op alfabetische volgorde ipv per zender. Dit is waarschijnlijk om te camoufleren dat veel programma's niet zijn terug te kijken. Bij KNIPPR kan je praktisch alles terugkijken.
Even belangrijk punt bij Play: Net als bij Netflix past Play zich aan naar de internetsnelheid. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de verbinding tussen Chromecast en netwerk te instabiel was om constant 1080 te streamen. En dat is wel wat KPN aangeeft dat ze gebruiken (1080)

Van de website:
Welke beeldkwaliteit krijg ik met Play?
Alle Live zenders zijn in HD kwaliteit. On Demand is de content nog in SD kwaliteit. De komende maanden werken we hard om steeds meer zenders, series en films in HD kwaliteit toe te voegen. We houden onze klanten hiervan op de hoogte. Verder heeft je internetverbinding nog invloed op de beeldkwaliteit: Play maakt gebruik van een ‘adaptive bitrate’, wat betekent dat de kwaliteit van het beeld zich aanpast aan de sterkte van je internetverbinding. Een goed signaal zorgt dus voor goede kwaliteit. Op je mobiel geldt over 3G/4G een lagere kwaliteit, zodat je niet zo hard over je internetbundel heen gaat. Ook kun je in de app zelf aangeven of je in HD of SD kwaliteit wilt streamen over WiFi.

• eymey
Goed punt, @Barre73 !

In mijn ervaring moet je, als je op Chromecast gaat testen, de stream echt even een hele tijd laten lopen.

Op zich gebruiken alle partijen, NLZiet, KNIPPR, KPN Play wel een vorm van "HTTP Live Streaming" maar er zit nog best wel verschil tussen de diensten qua hoe snel de speler ontdekt dat hij meer bandbreedte tot z'n beschikking heeft .

Dus als je ze naast elkaar zet, moet je echt even een minuut of 2 de kans geven om uiteindelijk op de beste kwaliteit uit te komen.

Maar dan alsnog: Youfone is echt scherper :). Denk dat je bij sport overigens wel gaat zien dat de bitrate uiteindelijk lager is dan een goede multicast of broadcast stream, maar het is zeker te doen (zeker voor het geld).

Overigens, 720p hoeft wat mij betreft niet verkeerd te zijn (mits de televisiedienst een encoder met een goede de-interlacer toepast). 1080 gaat bij TV nooit verder dan "i" (interlaced), bij geen enkele provider omdat alle zenders maximaal -i hebben. In dat geval moet het op de de-interlacer van je TV of de settopbox aan komen om van de -i weer -p te maken. Ik heb bij Youfone al ontdekt dat het beeld net een tikkeltje beter is als ik de box op "1080i" zet zodat dat TV het de-interlacen moet doen. Met de box op 1080p zag ik iig meer de-interlacing artefacts.

Maar ik ben sowieso nog een keer van plan om eens de diverse diensten (Youfone, NLZiet, KNIPPR) door Wireshark heen te halen om eens te analyseren wat ze nou gebruiken en vanaf welke bron.

eymey wijzigde deze reactie 05-02-2018 10:35 (33%)

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:35
quote:
eymey schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:29:
Mja, smart tv apps blijf ik sowieso een vak apart vinden.

Ik merk dat er voor Samsung TV's best veel beschikbaar is, ook van KNIPPR en volgens mij zelfs ook NLZiet. Daaraan is wel duidelijk te merken wat voor een positie Samsung heeft (ik heb zelf overigens redenen om nooit voor een samsung TV te gaan).

Maar voor AndroidTV is er op de Nederlandse markt amper wat, terwijl er toch ook steeds meer TV's komen die dat als OS draaien, en er ook een heel goede console is (Nvidia Shield) die het draait.

Ik zou het zelf super vinden als de app die Youfone op het door hun geleverde Android kastje draait, ook geporteerd zou worden naar AndroidTV.

De Shield gebruiken we nu al voor Netflix, Youtube en andere cast sources, maar ook voor KODI voor alle op ons eigen netwerk opgeslagen content. Zou super zijn als onze dagelijks TV kijk ervaring ook daar vandaan zou kunnen komen.

Overigens zou ik het ook fijn vinden als de Android app nog Chromecast support krijgt en er ook een web player komt. Nou hebben we op dit moment sowieso ook nog NLZiet, vanwege de langere terugkijkperiode en nu dus ook nog vanwege de web player en Chromecast support..
Ik ben gewoon een beetje klaar met al die decoders. Een smart tv app zou een uitkomst zijn. Gewoon makkelijk de app starten en lekker zappen met je eigen tv afstandsbediening. Maar inderdaad de smart tv app zal vast alleen op samsung tv's komen en niet op LG en andere tv merken. Kijk maar naar andere apps zoals Fox Sport Go, deze is nog steeds niet beschikbaar voor LG tv's.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 05-02-2018 12:01 (4%)

• eymey
Helemaal geen (extra) kastjes zou natuurlijk helemaal fijn zijn.

Mijn volgende TV zou heel goed een TV kunnen zijn met AndroidTV als OS. Maar het zou wel helpen als er dan inderdaad dus ook gewoon fatsoenlijk werkende apps van OTT tv-diensten zouden zijn. NLZiet, KNIPPR, Youfone, whatever.

Vooral een Youfone app met de functionaliteit die ze ook op hun STB hebben zou geweldig zijn. Ik snap wat dat betreft eigenlijk ook niet helemaal goed waarom ze die functionaliteit niet ook gewoon in de reguliere app, smart TV app en AndroidTV app kunnen bouwen. Vooral de reguliere en AndroidTV app moeten heel dicht in de buurt liggen qua manier van ontwikkelen, etc.

Maar zal mss ook wel weer wat te maken hebben met allerlei DRM en andere OTT-ondersteunende services. Als ik zie wat voor extra services/apps er allemaal op de Android STB draaien, dan zit er heel wat achter de eigenlijke Youfone app. En ook met resultaat, want Youfone op hun eigen STB is dus echt behoorlijk stabiel.... veel stabieler dan wat ik tot nu toe via Chromecast heb gebruikt .

• gepebril
quote:
Barre73 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Even belangrijk punt bij Play: Net als bij Netflix past Play zich aan naar de internetsnelheid. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de verbinding tussen Chromecast en netwerk te instabiel was om constant 1080 te streamen. En dat is wel wat KPN aangeeft dat ze gebruiken (1080)
Dank voor de opmerking.
Was er even bij te vermelden dat ik via Glas 66/66Mbit van T-mobile [officieel 50/50] test
EN de UTP adapter gebruik bij Chromecast, dus Chromecast is bij mij bekabeld. Dit setje is echt aan te raden, en werkt op gen1 en gen2. Je krijgt hierdoor mooier beeld EN hij reageert sneller. Dat KPN Play voor ' on demand' SD gebruikt, wist ik niet, maar geldt dat ook voor 'uitzending gemist'?

Verder is het begrip HD kwaliteit behoorlijk rekbaar. Voor sommige is dat 720p op 2Mbit, andere doen 1080i met 8Mbit. Daar je de files niet kunt rippen, kun je enkel de bitrate meten en vergelijken.

gepebril wijzigde deze reactie 06-02-2018 09:50 (14%)

• eymey
Hier is de Chromecast (versie 2) idd ook via UTP aangesloten :). En ook nog een Nvidia Shield met cast receiver, ook via UTP aangesloten.

Echter, zelfs dan zie je bij veel diensten (NLZiet voorop, vooral bij NPO content) dat het vrij lang kan duren voor de cast receiver merkt dat ie de kwaliteit kan opschalen.

• Barre73
quote:
gepebril schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Dank voor de opmerking.
Was er even bij te vermelden dat ik via Glas 66/66Mbit van T-mobile [officieel 50/50] test
EN de UTP adapter gebruik bij Chromecast, dus Chromecast is bij mij bekabeld. Dit setje is echt aan te raden, en werkt op gen1 en gen2. Je krijgt hierdoor mooier beeld EN hij reageert sneller. Dat KPN Play voor ' on demand' SD gebruikt, wist ik niet, maar geldt dat ook voor 'uitzending gemist'?

Verder is het begrip HD kwaliteit behoorlijk rekbaar. Voor sommige is dat 720p op 2Mbit, andere doen 1080i met 8Mbit. Daar je de files niet kunt rippen, kun je enkel de bitrate meten en vergelijken.
De kwaliteit van uitzending gemist ligt meestal niet aan KPN,. Ik ken de interface van Play niet, alleen die van de decoder thuis. En daar is het helemaal leuk. Weliswaar kan je daar zoeken op zender, dag, naam etc, maar dan komt het volgende probleem: NPO en SBS programma's zijn in SD (echt niet leuk om te zien) want zo wordt het aangeleverd blijkbaar. Die van RTL zijn betaald per programma.
MAAR: je kan ook terugkijken via de gids. Dan roep je de gids op en je bladert terug naar de dag en het programma (max 7 dagen terug). Dan kies je voor het programma en kijk je alsnog in de hoge kwaliteit die het oorspronkelijk ook was. Dan zijn de NPO programma's wel goed te bekijken en de RTL programma's zijn dan gratis. Maar dan mag je tijdens het terugkijken van programma's van commerciële zenders niet vooruit spoelen. Want dan zou je de reclames kunnen spoelen en dat wil de zender niet...
Nou schijnt dat laatste ook bij Ziggo zo te zijn dus daar kan KPN niet veel aan doen. Maar het onderscheid tussen Terugkijken via de gids en Uitzending gemist is wel vreemd....

• gepebril
quote:
Barre73 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:56:
[...]
MAAR: je kan ook terugkijken via de gids. Dan roep je de gids op en je bladert terug naar de dag en het programma (max 7 dagen terug). Dan kies je voor het programma en kijk je alsnog in de hoge kwaliteit die het oorspronkelijk ook was
Aha, maar dan heb je ook KPN TV nodig. En dat hebben we niet, puur KPN Play. Die kent die optie TV gids niet, enkel.

https://ibb.co/gog68x

• eymey
quote:
Barre73 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:56:
[...]

De kwaliteit van uitzending gemist ligt meestal niet aan KPN,. Ik ken de interface van Play niet, alleen die van de decoder thuis. En daar is het helemaal leuk. Weliswaar kan je daar zoeken op zender, dag, naam etc, maar dan komt het volgende probleem: NPO en SBS programma's zijn in SD (echt niet leuk om te zien) want zo wordt het aangeleverd blijkbaar. Die van RTL zijn betaald per programma.
MAAR: je kan ook terugkijken via de gids. Dan roep je de gids op en je bladert terug naar de dag en het programma (max 7 dagen terug). Dan kies je voor het programma en kijk je alsnog in de hoge kwaliteit die het oorspronkelijk ook was. Dan zijn de NPO programma's wel goed te bekijken en de RTL programma's zijn dan gratis. Maar dan mag je tijdens het terugkijken van programma's van commerciële zenders niet vooruit spoelen. Want dan zou je de reclames kunnen spoelen en dat wil de zender niet...
Nou schijnt dat laatste ook bij Ziggo zo te zijn dus daar kan KPN niet veel aan doen. Maar het onderscheid tussen Terugkijken via de gids en Uitzending gemist is wel vreemd....
Bij Tweak (Sparql) heb je ook dat verschil, en vermoedelijk bij meer aanbieders.

Het 'ouderwetse' (voor zo ver je daar van kan spreken) programma gemist komt van een aanvoer van de zenders zelf. En die is inderdaad niet al te best.

Langzamerhand zijn diensten als "begin gemist" en "terugkijken vanuit de gids" (vaak "replay tv" genoemd) erbij gekomen. En ik vermoed dat die gewoon uit de 'eigen cloud' van de provider of de leverancier van het gebruikte tv-platform komen. Eigenlijk zou dat ouderwetse programma gemist platform er dus gewoon uit kunnen.

Maar inderdaad, "KPN Play" is weer een heel ander verhaal. Dat is de OTT-conculega van KNIPPR, NLZiet en nu dus ook Youfone :)

• gepebril
Heb net YoufoneTV besteld. Zit nu op T-mobile glas [50/50] en wil graag naar Tweak over [1000/1000], alleen hun TV product schijnt toch behoorlijk slecht te zijn, ook al zit je op hun netwerk.
Indien YoufoneTV [OTT] bevalt, gaan we over Tweak. Dan betalen we E2,50 minder voor Internet en krijgen 20x meer :)
Dus binnenkort mijn ervaringen, en dan ook in vergelijk met KPN Play en KNIPPR
Weet iemand hoe lang het duurt, voordat de spullen binnen zijn?

• eymey
Meer mensen gisterenavond een update naar de Youfone box gepushed gekregen?

Kan nog niet zo snel veranderingen ontdekken, behalve dat zappen juist nog iets trager lijkt geworden.

En nog iets: De laatste dagen vertoont de pauze functie kuren. Als ik pauzeer en dan, zeg, 10 minuten wacht en dan weer verder kijk, dan keert de box naar verloop van tijd spontaan terug naar live TV en mis ik dus een stuk

@gepebril hier werd de box nog de zelfde dag verstuurd maar heb wel in de ochtend besteld.

eymey wijzigde deze reactie 10-02-2018 09:58 (10%)

• jjwk
  • Laatst online: 24-03-2018
Heeft iemand hier toevallig al gekeken of de android box (deze: http://en.sdmctech.com/product/quad-core-ott-stb_106.html ) van youfone aan te passen zodat je zelfs apps zoals netflix erop kan installeren? het lijkt me dat dit gewoon mogelijk is maar ik kan geen .apk van netflix e.d. op het boxje installeren helaas...

• gepebril
Weet iemand of de opnamen die je maakt/selecteert in de Android app van Youfone, ook te bekijken zijn via het TVkastje, en viseversa. Of zijn dat twee apparte werelden?

Alvast bedankt.

• eymey
Zijn aan elkaar gelinkt :-)

• Myfirstsony
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2018
Sinds gisteren heb ik internet en televisie van Youfone. Tevreden met de kwaliteit alleen jammer van de summiere remote en ik zie, zoals hier ook al eerder vermeld, ook wel verbeteringen mogelijk voor de integratie met Netflix. Ik heb verder nog 1 probleem: Als ik de audio (AV) uitgang van de DV8119 door middel van tulpstekkertjes met mijn versterker verbind krijg ik maar uit 1 speaker geluid. Ik heb het idee dat er een mono-signaal word doorgestuurd door de DV8119. Is dit standaard bij deze androidbox of is de box defect?

Meer mensen met dit probleem??

• gepebril
Hi,

Heeft iemand al een een methode gevonden deze toe te voegen in Logitech Harmony?
Het schijnt een Shenzhen SDMC Technology DV8119 te zijn.
Het bedrijf Shenzhen SDMC Technology kent hij wel, type niet :(

Ik las wel ergens op het Net dat hij ook aan te melden zou zijn als

Alvast bedankt.

• gepebril
quote:
eymey schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:07:
Meer mensen gisterenavond een update naar de Youfone box gepushed gekregen?

Kan nog niet zo snel veranderingen ontdekken, behalve dat zappen juist nog iets trager lijkt geworden.
  • Had een issue dat het boxje standaard op 720p, 60Hz terecht kwam. Ongeacht je het kastje op automatisch zette of op 1080i 50hz. Gebeld met helpdesk, en die pushte tijdens het gesprek de laatste firmware: 5.3.125
  • Hiermee werd dat probleem opgelost.
  • Daarnaast gaf hij bij opstarten steeds de melding, geen Internet connectie, terwijl die er wel was......Dat is nu ook weg :)
Heb het kastje net, weet dus niet of deze trager is geworden.
Wat ik wel merkte is dat het kastje +/- 6sec beeld buffert, om waarschijnlijk tijdelijke Internet hickups op te vangen. Dit kan je testen door UTP er uit te trekken. Verwacht dus een pauze tijdens het schakelen.
Schakeltijd tussen de zenders is bij mij 3 seconde.

• eymey
Je bevindingen komen aardig overeen met de mijne, zo te zien :).

Sinds de update is de melding van "geen internet" inderdaad weg. Niet dat dat hier zo'n probleem was, want de melding verdween ook binnen een halve seconde weer vanzelf. Waarschijnlijk gewoon een korte vertraging in het activeren van de netwerkstack van het boxje. HDMI probleem had ik al eerder van gelezen, maar is me hier nooit overkomen.

Wel heb ik nog steeds het idee dat het beeld bij mij beter is als ik de uitgang op 1080i zet. Nog geen tijd gehad om dit grondig te onderzoeken. Bij DVB-C / multicast weet ik dat de streams inderdaad interlaced zijn en dan hangt het van de kwaliteit van de de-interlacer in de box versus die in de TV af wat voor beeldkwaliteit je krijgt op verschillende instellingen.

• el_paolo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 11-04 15:19
Weet er iemand ook of er een s/pdif aansluiting op de decoder zit? Op de youfone site staan twee handleidingen, eentje met s/pdif en eentje met een enkele tulp-aansluiting voor de audio. Ik wil de box dan namelijk met een optische kabel aansluiten op mijn receiver (heeft geen HDMI).

• Myfirstsony
quote:
el_paolo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:25:
Weet er iemand ook of er een s/pdif aansluiting op de decoder zit? Op de youfone site staan twee handleidingen, eentje met s/pdif en eentje met een enkele tulp-aansluiting voor de audio. Ik wil de box dan namelijk met een optische kabel aansluiten op mijn receiver (heeft geen HDMI).
Mijn Youfonebox (dv8119) heeft alleen een enkel tulp stekkertjes uitgang. Ik heb nu mijn audio dmv optisch kabeltje vanuit mijn tv naar versterker doorgelust, werkt ook prima.

• el_paolo
quote:
Myfirstsony schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:50:
[...]

Mijn Youfonebox (dv8119) heeft alleen een enkel tulp stekkertjes uitgang. Ik heb nu mijn audio dmv optisch kabeltje vanuit mijn tv naar versterker doorgelust, werkt ook prima.
Hmmm dat is weer jammer... mijn tv heeft geen optische uitgang. Dan wordt het NLE voor mij. Bedankt voor je antwoord.

• gepebril
quote:
el_paolo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:42:
[...]

Hmmm dat is weer jammer... mijn tv heeft geen optische uitgang. Dan wordt het NLE voor mij. Bedankt voor je antwoord.
Zou even contact opnemen met helpdesk of je die specifieke versie met SPDIF uitgeleverd kan krijgen. Ze zijn best wel behulpzaam. Ik heb standaard de versie zonder SPDIF geleverd gekregen.

• el_paolo
Zojuist net bevestiging gekregen van youfone: “Helaas bieden we op onze huidige ontvangers geen S/PDIF aansluiting meer aan, vooralsnog zal dit niet veranderen in de toekomst.”

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:40

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Je hebt ook apparaatjes die van HDMI het signaal kunnen plukken en het omzetten naar S/PDIF (optisch).
Ik heb ook zo'n apparaatje in gebruik omdat ik nog een oudere 5.1 receiver heb zonder HDMI.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• The Mechanic
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09-04 20:15
Ben sinds een jaar zeer tevreden met internet van tweak, tv via sparql dat tweak aanbiedt is erg slecht.
Het beeld is erg goed, maar de gui, opnames die niet terug gekeken kunnen worden en vastlopers maken het een erg slecht product.

Ik heb rondgekeken naar alternatieven voor de tv alleen (m’n Gbit internet wil ik niet kwijt)

Play (alleen streamen via mobiel device)
knippr (app voor Samsung 2018, daarnaast streamen via device)

En nu kom ik dus uit bij youfone. Het Voordeel lijkt mij losse IPTV zonder de noodzaak om te moeten streamen.
Nadeel: toch weer Spartaanse gui (WAF = laag)

Tov van sparql is de beeldkwaliteit waarschijnlijk minder.

Zal ik het maar gewoon proberen? Binnen twee weken kun je annuleren.

• eymey
Ik zou het proberen.

Spartaanse GUI is zeker wennen, maar icm. bijvoorbeeld een Logitech Harmony (ik heb de "Smart Control", met hub) is het best te managen.

Nou is mijn vriendin minder WAF-gevoelig... ze is vrij technisch aangelegd. Maar ze moet wel weten hoe het werkt en het moet enigszins betrouwbaar werken. In dat opzicht heb ik haar nog niet echt horen klagen in de 2 weken dat we nu Youfone hebben.

Beeld is zeker minder dan bij Sparql, sowieso minder dan toen Sparql nog onaangetaste streams uit Hilversum ontving (op het Abox platform) maar ook minder dan de KPN streams van nu. Maar nog steeds stukken beter dan Play en KNIPPR.

• Pepperana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 22:18

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb alleen het TV abbo besteld. Internet heb ik al via netrebel 1000/1000 .
Ik ben benieuwd of mijn vader 72jr er ook mee kan omgaan.
Gebruiken jullie deze icm het andriod boxje?
pricewatch: Logitech Harmony Companion

Pepperana wijzigde deze reactie 15-02-2018 11:43 (38%)

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• eymey
Yep. Of beter gezegd, de voorloper daarvan (Ook met hub en een AB die op de companion lijkt, alleen dan zonder de verlichtingsbediening).

Kost wat geklooi om het boxje herkend te krijgen. Je moet de juiste fabrikant opgeven. Typenummer kent ie niet, maar daarna gaat ie vragen om wat knoppen op de originele AB op de hub te richten en na een aantal keer proberen kerkent hij 'm ).

Daarna kan je de Companion knoppen naar believen toewijzen. Ik heb de "channel up en down" op de companion bv. gewoon naar "direction up en down" op de STB AB laten wijzen. En pauze en play gewoon aan "select" (want daarmee zet je op de originele AB de stream op pauze of weer verder spelen).

Op dit manier kan je de box nog aardig 'transparant' werkend krijgen met voor de hand liggende AB knoppen. Alleen voor guide en DVR heb ik geen trucjes kunnen bedenken. Te veel mogelijke 'beginsituaties' in de GUI waarvandaan je kan komen, waardoor macro's programmeren lastig is. Bovendien is de reactiesnelheid en het laden van schermen zo grillig dat je ook timing issues krijgt.

edit: Anderzijds: Misschien is het voor je vader juist wel verfrissend eenvoudiger om die summiere AB van de STB te gebruiken. :)

eymey wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:05 (82%)

• emielos
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-01 13:41
Vandaag is youfone bij mij geactiveerd. Zoals zo velen: afstandsbediening wordt even heel erg wennen zonder knoppen en hij reageer soms wat traag. Maarja dat trage had ik met t-mobile ook + internet was echt een ramp daar.. Vaak genoeg gehad dat ik dipjes had van max 9 mb/s.

Nu het volgende: Iemand enig idee hoe ik mijn wachtwoord en wifi naam wijzig in de router? Ik kom namelijk niet in de router...

• TweakerMarco
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-04 09:50
quote:
emielos schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:00:
Vandaag is youfone bij mij geactiveerd. Zoals zo velen: afstandsbediening wordt even heel erg wennen zonder knoppen en hij reageer soms wat traag. Maarja dat trage had ik met t-mobile ook + internet was echt een ramp daar.. Vaak genoeg gehad dat ik dipjes had van max 9 mb/s.

Nu het volgende: Iemand enig idee hoe ik mijn wachtwoord en wifi naam wijzig in de router? Ik kom namelijk niet in de router...
192.168.2.254 werkt hier. Eerste keer inloggen met een blanco wachtwoord en daarna kan je zelf een wachtwoord instellen.

• emielos
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-01 13:41
quote:
TweakerMarco schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:08:
[...]

192.168.2.254 werkt hier. Eerste keer inloggen met een blanco wachtwoord en daarna kan je zelf een wachtwoord instellen.
Dankje nog. Had inmiddels de klantenservice gebeld voor dit. Bovenstaande klopt. Webcare medewerker zei: probeer eens in te loggen met admin, 0000, gegevens die op de router staan. Webcare medewerkers wist het zelf blijkbaar nog niet.

• Zomb!
Zie in de topic start de volgende tvbox: DV8219
Heeft iemand die al? Ervaringen mee?

• TweakerMarco
quote:
Zomb! schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:14:
Zie in de topic start de volgende tvbox: DV8219
Heeft iemand die al? Ervaringen mee?
Heb vorige week 2 TV kastjes gekregen. Maar dat zijn iig niet de DV8219 omdat er nog Android 5.1 op staat. Daarnaast ook geen optische uitgang, dus ook niet helemaal hetzelfde als de DV8119 (staat onderop wel YF-DV8119, dus wellicht de versie zonder optische uitgang). In mijn Logitech Hub heb ik heb nu als Telkom TVB-100 toegevoegd.

TweakerMarco wijzigde deze reactie 20-02-2018 21:54 (7%)

• eymey
Vraag me eigenlijk af waarom de DV8219 uberhaupt in de start post staat. Zijn er wel signalen (geweest) dat Youfone hiermee gaat komen?

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:25
quote:
TweakerMarco schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Heb vorige week 2 TV kastjes gekregen. Maar dat zijn iig niet de DV8219 omdat er nog Android 5.1 op staat. Daarnaast ook geen optische uitgang, dus ook niet helemaal hetzelfde als de DV8119. In mijn Logitech Hub heb ik heb nu als Telecom TVB-100 toegevoegd.
Welk type is het wel? Staat dat op de kastjes?

• TweakerMarco
quote:
kwon schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:24:
[...]
Welk type is het wel? Staat dat op de kastjes?
Qua model staat er onderop het kastje YF-DV8119. Is een Android box met Apparaatnaam / Model 'AOSP on p201' en Versie '5.1.1'.

TweakerMarco wijzigde deze reactie 20-02-2018 20:31 (7%)

• eymey
Hier ook :-)

• TrackNow
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 08-04 13:40
Hebben anderen er ook last van dat bij opnames en terug kijken van programma's de laatste minuten er niet opstaan? Ik herinner me dat bij KPN altijd 'extra' tijd werd opgenomen om te voorkomen dat bij een paar minuten uitloop van een programma een deel miste, maar dit hebben ze blijkbaar bij Youfone nog niet helemaal begrepen of ben ik de enige met dit probleem?

• Myfirstsony
quote:
TrackNow schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:44:
Hebben anderen er ook last van dat bij opnames en terug kijken van programma's de laatste minuten er niet opstaan? Ik herinner me dat bij KPN altijd 'extra' tijd werd opgenomen om te voorkomen dat bij een paar minuten uitloop van een programma een deel miste, maar dit hebben ze blijkbaar bij Youfone nog niet helemaal begrepen of ben ik de enige met dit probleem?
Nee, dit probleem heb ik niet ervaren. Ik heb wel vaak het probleem dat als ik een programma wil terugkijken ik 1 maar seconde beeld krijg en dan weer terug in de gids kom. Is dat een bekend probleem?

• Bas Lieskamp
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22-02-2018
Weet iemand of mijn Samsung Smart Remote te koppelen is aan de Youfone TV-ontvanger?
Bij mijn KPN kastje werkt dit perfect en dat bevalt super goed. :P

• eymey
quote:
TrackNow schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:44:
Ja, heb hier wel eens last van. En niet alleen bij Youfone. Ook bij bv. NLZiet gebeurt dit nog geregeld. Tot het bij NLZiet in het normale 'gemist' regime komt, dan staat de uitzending er wel ineens helemaal op. Maar op het moment dat het nog 'live' wordt uitgezonden en je moet begin gemist doen, dan mist soms het eerste deel.

Het lijkt er dus op dat niet alleen Youfone, maar ook sommige andere partijen, nog niet helemaal hebben begrepen dat programma's niet altiljd precies op de EPG-tijd beginnen of eindigen.

• TrackNow
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 08-04 13:40
quote:
Myfirstsony schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Nee, dit probleem heb ik niet ervaren. Ik heb wel vaak het probleem dat als ik een programma wil terugkijken ik 1 maar seconde beeld krijg en dan weer terug in de gids kom. Is dat een bekend probleem?
Heb ik wel is last van maar dat is ongeveer na 30 seconden en daarvoor krijg ik de melding 'HTTP error'.

• relinquir
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14-04 16:25
Ook ik zit er aan te denken om een Youfone abbonement af te gaan nemen. Wij moeten gedwongen een nieuw abonnement kiezen, omdat een huisgenoot gaat verhuizen en zijn zakelijke abonnement meeverhuisd.

Ik zou graag willen weten of je een static IP adres krijgt. Dit omdat ik vaak even een VPN verbinding naar huis maak. Dan is het handig als het IP adres niet elke dag veranderd.

relinquir wijzigde deze reactie 22-02-2018 23:18 (37%)

• ArjenD
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-04 07:16
quote:
eymey schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:07:
En nog iets: De laatste dagen vertoont de pauze functie kuren. Als ik pauzeer en dan, zeg, 10 minuten wacht en dan weer verder kijk, dan keert de box naar verloop van tijd spontaan terug naar live TV en mis ik dus een stuk
Ik heb ook dat probleem steeds.... zet ik de box op pauze.... ga ik de hond uitlaten.... na het uitlaten zet ik em weer ap afspelen, en eventjes later spring tie naar live.... erg irritant... |:( |:(

• eymey
Toch maar eens een klacht over indienen dan.

Verder werkt de dienst eigenlijk best lekker (hoewel ik nog wel graag zou zien dat de app/box responsiever wordt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jlucass
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2018
quote:
ArjenD schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:57:
[...]

Ik heb ook dat probleem steeds.... zet ik de box op pauze.... ga ik de hond uitlaten.... na het uitlaten zet ik em weer ap afspelen, en eventjes later spring tie naar live.... erg irritant... |:( |:(
ook voor mij geldt dat bij live TV het pauzeren steeds mis gaat. Als je dan weer verder wilt afspelen waar je gebleven was springt hij na 1 minuut weer naar live TV en heb je een heel stuk gemist.

Wat ook niet leuk is dat bij opnames precies de tijd van de gids wordt gehanteerd met het gevolg dat als het programma iets later begint het einde daarvan niet wordt opgenomen waardoor je dat mist. Waarom niet automatisch de eind opname tijd met bijvoorbeeld 15 minuten verlengen en de begin tijd bijvoorbeeld met 5 minuten, dan is dit probleem ook opgelost

• eymey
Ik heb zojuist een ticket ingeschoten naar Youfone over het pauzeprobleem.

Hopelijk als meer mensen dat doen, gaan ze er misschien onderzoek naar doen.

edit: Toch weer een beetje jammer, dit.

Ik krijg zojuist een antwoord terug gemaild op mijn ticket.

En ze bedanken me voor mijn 'feedback', en ze hebben dit doorgegeven aan product development. Wanneer het 'opgelost' wordt, geen idee.

Dus blijkbaar is een goed werkende pauzefunctie, waar wel mee wordt geadverteerd, een feature request dit nog geimplementeerd moet worden :')

eymey wijzigde deze reactie 09-03-2018 12:00 (55%)

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
quote:
relinquir schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:37:
Ook ik zit er aan te denken om een Youfone abbonement af te gaan nemen. Wij moeten gedwongen een nieuw abonnement kiezen, omdat een huisgenoot gaat verhuizen en zijn zakelijke abonnement meeverhuisd.

Ik zou graag willen weten of je een static IP adres krijgt. Dit omdat ik vaak even een VPN verbinding naar huis maak. Dan is het handig als het IP adres niet elke dag veranderd.
gebruik gewoon een dynamische DNS hoster (dyndns).
Dan heb je geen last van een wijzigend IP adres.
Dit is iets wat in nagenoeg elk modem/router te doen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
Even mijn korte eerste indruk als nieuwe klant bij Youfone. Ik kom zelf over van NLEx.

Mijn aansluiting werd 7 maart opgeleverd. Ik kwam echter maandag 12 maart pas thuis van vakantie. Ik zag toen dat m'n vorige Experiabox en internet het gewoon nog deden. Heb toen het installatiepakket afgehaald en de nieuwe (identieke) Experiabox aangesloten. Helaas werd het lampje van Services niet groen. Ik bel Youfone, waarop zij de suggestie deden om de aderparen om te wisselen. Dit deed ik twee dagen later. Helaas hielp dat ook niet. Ik bel Youfone (rond 10 uur 's ochtends) opnieuw, waarop zij de zaak doorzetten naar KPN. 10 minuten later kreeg ik een sms'je met een link om een afspraak voor een monteur in te plannen. Tot mijn (positieve) verbazing waren er diezelfde dag nog tijdsvensters voor een bezoek beschikbaar! Ik selecteer het tijdsvenster 13-15 uur en ja hoor, om 13:05 uur belt de KPN-monteur aan. 20 minuten later loopt hij weer naar buiten en laat een nieuw ISRA-punt en werkende verbinding achter. Niets anders dan lof voor deze gang van zaken!

De internetverbinding werkt (net zoals voorheen bij NLEx) verder prima; haal consequent 100/30.

Maar dan de tv-interface... wat een achteruitgang ten opzichte van wat ik bij NLEx/KPN gewend was! Mijn ervaringen tot nu toe:

- De beeldkwaliteit is voldoende, maar simpelweg niet zo goed als bij KPN. Je merkt gewoon dat je naar een veredelde webstream zit te kijken.
- Het geluid is van merkbaar mindere kwaliteit. Waar ik bij NLEx op volumestandje 10 alles kraakhelder kon horen, moet ik m'n tv nu op 15 of zelfs 20 zetten en klinkt het nog steeds ietwat dof. De interne volumeregeling van de Android-box staat gewoon op 100%.
- Door het ontbreken van cijfers op de afstandsbediening gaat het zappen vreselijk traag; er is gemiddeld 1 tot 1,5 seconde nodig voor een kanaalwisseling. Ik had alle extra tv-zenders erbij genomen, maar het is dan echt een crime om bij een zender te komen die net wat hoger staat ingedeeld. Ik heb serieus om deze reden het aanvullende pakket maar weer opgezegd. Scrollen binnen het basispakket van 20 (?) kanalen is namelijk nog wel te doen.
- Als je in de tv-gids op het laatste kanaal staat en je wil weer terug naar de eerste, dan moet je helemaal terugscrollen. Hij springt niet automatisch 'door' naar het begin.
- De tv-gids laat 5 kanalen per pagina zien. Je kunt niet 'direct' door naar de volgende/vorige pagina, je moet eerst de kanalen langsscrollen. Het laden van de volgende pagina duurt vervolgens ongeveer 2 seconden.
- Er is geen teletekst.
- Opnames (en programma's terugkijken) beginnen en eindigen op de exacte tijd zoals in de tv-gids, er wordt geen rekening gehouden met marges.
- Terug- en vooruitspoelen kan niet door het beeld versneld af te spelen. Je moet het programma eerst pauzeren en dan kun je per 'klik' 60 seconden voor- of achteruitgaan. Er wordt geen preview van het nieuwe beeld op de desbetreffende tijdsindex getoond. Reclameblokken skippen is dus een beetje gokken.
- Het opstarten van de Android-box duurt langer dan de KPN-box. Maar niet irritant lang.
- De Android-box kun je wel draadloos aansluiten, qua snelheid maakt dit (in mijn ervaring) niet uit met bekabeld.
- De Android-box gaat (bij mij) automatisch aan en uit bij het in- en uitschakelen van je tv.

Ik heb nog steeds geen spijt van de overstap omdat ik weet dat ik nu voorlopig maar € 20 per maand betaal. En prijs/kwaliteit is voor mij heel erg belangrijk. Maar ik vermoed dat dit na het eerste jaar geen blijvertje gaat worden. Lol.

• Dabombe
  • Laatst online: 18-04 14:08
quote:
Thanks voor je review! Mijn NLE abbo'tje loopt binnenkort af en Youfone is prijstechnisch wel aantrekkelijk. Scheelt €80,- het eerste jaar t.o.v NLE verlengingsaanbod. Maar ik moet er nog even goed over nadenken na je ervaring :-)

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-04 16:35
quote:
Dabombe schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:49:
[...]

Thanks voor je review! Mijn NLE abbo'tje loopt binnenkort af en Youfone is prijstechnisch wel aantrekkelijk. Scheelt €80,- het eerste jaar t.o.v NLE verlengingsaanbod. Maar ik moet er nog even goed over nadenken na je ervaring :-)
Dat prijsverschil en de erbarmelijke kwaliteit van YoufoneTV heeft mij doen besluiten om juist een jaartje te verlengen bij NLE... Ik ben helemaal voor besparen, maar wel op de juiste dingen.

• Canster
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 27-06-2018
Hoe zijn de ervaringen van de andere gebruikers ? Internet lijkt me vergelijkbaar met NLE omdat het via een EB V10 gaat maar is TV echt zoveel slechter dan de Arcadyan die je bij NLE krijgt ? Hoe zijn de meningen hierover ?

• kwon
De gebruikerservaring zal misschien nog verbeteren als ze uiteindelijk de app voor het Smart TV-platform (Samsung) uitbrengen. Daar hadden ze in het begin nog best veel over:
Rensing: “YoufoneTV is toekomstproof televisie. Een tv-ontvanger voor televisie is over een jaar of drie pas-sé. Dan kijken we via de smart tv app. Die introduceren wij nog dit jaar terwijl je nu al met de tv app voor smartphone en tablet overal tv kijkt waar je maar wilt.
Maar dat bericht komt uit september 2017... En de laatste tijd beginnen langzamerhand alle verwijzingen naar de app te verdwijnen dus ik heb daar een hard hoofd in.

• eymey
Het zou top zijn als ze de Youfone app (en dan niet die voor Android, want die is heel beperkt) maar de app die ze ook op de STB gebruiken, zouden porten naar Android-TV (o.a. Mi box en de Nvidia Shield). Ik zou het echt geweldig vinden als alle media activiteiten voortaan gewoon op m'n Nvidia Shield kunnen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:36

peponline

Nightwish#2589

Het installeren van apps op de Youfone TV box is best simpel!
Heb gemerkt dat de ontwikkelaarsopties gewoon beschikbaar zijn (paar keer klikken op build bij info).
Daarna kun je met ADB remote connecten:
adb tcpip 5555
adb connect 192.168.1.xx:5555.

Dan je favo app installeren met adb install netflix.apk

Netflix start op, maar is niet te bedienen met de AB. Misschien dat het lukt als je een muis aansluit?
Ga nu proberen om google play services en googe play te installeren.
edit: Deze starten wel op, maar het toevoegen van een google account lukt niet. Ach ja, we spelen gewoon verder ;)

Ik denk dat het met adb pull ook mogelijk moet zijn om de apk van de YoufoneTV box te extracten, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd

https://tweakers.net/ext/f/AlSxCSbbufbEJEn8hPOseB2S/thumb.jpg

peponline wijzigde deze reactie 26-03-2018 23:51 (29%)

• eymey
Leuk! :D.

Heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om te kijken of ik de YoufoneTV APK van de box kan extracten en dan bv. op m'n Nvidia Shield sideloaden.

Echter, ik vermoed dat, door de DRM en al die shit (waar je ook apps en services voor ziet draaien die ik nog nooit op gewone Android boxen ben tegen gekomen) je nog veel meer nodig hebt dan alleen een simpel APK'tje.

Andersom zal je wellicht ook meer hebben aan de Netflix app voor AndroidTV, dan de gewone Android app. Omdat AndroidTV eigenlijk een nagenoeg zelfde afstandsbediening en navigatiefuncties heeft als de Youfone box.

eymey wijzigde deze reactie 27-03-2018 13:30 (21%)

• sannert
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-09-2018
Hoi!
Sinds afgelopen weekend overgestapt van ziggo naar youfone tv.
Valt me niet tegen, maar ben ook nog niet overtuigd.
Vooral de afstandsbediening en trage reactie bij het zappen vind ik erg storend.

Aangezien ik niet heel technisch ben aangelegd, hoop ik hier misschien wat antwoorden te krijgen;
- ik heb een one-for-all afstandsbediening gekocht. Het is me nog niet gelukt om te koppelen aan de tv-decoder. Iemand hier die het wel gelukt is? Zo ja, hoe?
- ik gebruik de decoder nu via WiFi, maar dit gaat niet altijd goed (blijft hangen, duurt lang, geeft aan dat er geen verbinding is terwijl de WiFi t gewoon doet) Heeft iemand 'm bekabeld in gebruik? Scheelt dat veel in snelheid?
- omdat we eerst ziggo hadden, zit er wel een coax achter de tv, maar geen internet-kabel. Is er nog een (eenvoudige) manier om dit aan te passen?

• eymey
- Als je one for all IR-commando's kan leren, dan kan je de IR commando's van de afstandsbediening van de box gewoon overzetten in je Oneforall.

- Ik gebruik de box bekabeld (alles hier thuis dat enigszins op een vaste plek staat en over een ethernetpoort beschikt heb ik bedraad). Dat is, gok, ik, niet heel veel sneller dan WIFI. Ook hier blijft hij wel eens op een laad icoon hangen bij het uit standby komen, geeft voor een split second aan dat er geen internet is, etc.

- Hangt helemaal van je situatie af. Als je een beetje modern huis hebt, dan komt Ziggo in de meterkast binnen en ligt er een leiding, met daarin een coax, van de meterkast naar je TV. Coax eruit, UTP erin en je bent er. Een andere (wel dure) optie is om 2 van deze te kopen: https://www.coaxkabelwink...moca-2-0-dualgig-adapter/ . Werkt naar verluidt erg stabiel... Een derde optie is een set powerline adapters (ethernet over je stroomnet), maar daar zijn de resultaten ook afhankelijk van de complexheid en kwaliteit van je stroomnetwerk. Wel minimaal voor Powerline 600 of hoger setjes gaan. de 500 en lager worden nog lekker cheap overal aangeboden, maar zijn een generatie ouder dan de 600 en een stuk slechter.

• ArjenD
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-04 07:16
quote:
peponline schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:34:
Het installeren van apps op de Youfone TV box is best simpel!
Heb gemerkt dat de ontwikkelaarsopties gewoon beschikbaar zijn (paar keer klikken op build bij info).
Daarna kun je met ADB remote connecten:
adb tcpip 5555
adb connect 192.168.1.xx:5555.

Dan je favo app installeren met adb install netflix.apk

Netflix start op, maar is niet te bedienen met de AB. Misschien dat het lukt als je een muis aansluit?
Ga nu proberen om google play services en googe play te installeren.
edit: Deze starten wel op, maar het toevoegen van een google account lukt niet. Ach ja, we spelen gewoon verder ;)

Ik denk dat het met adb pull ook mogelijk moet zijn om de apk van de YoufoneTV box te extracten, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd

[afbeelding]
Zou op die manier ook kodi er op kunnen worden gezet?? dat zou wel grappig zijn... 8) van 't weekend es proberen.

• Linkje3
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-04 14:44
Omdat ik in een studentenhuis woon met wel een ziggo internet aansluiting, maar geen coax op mijn kamer, heb ik nu Digitenne. Nu zag ik laatst Youfone TV, en zit ik me te oriënteren of dit een goede vervanging is, aangezien mijn digitenne abbonement deze maand afloopt. Nu mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met Youfone TV? Ik ben natuurlijk wat huiverig aangezien je meteen een jaar moet nemen,

• Captain Planet
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:29
Hoe kun je checken of je tv ontvanger op full HD staat? Zowel handleiding als Google geeft geen vermelding hierover

You and I have memories longer than the road ahead

• Zomb!
quote:
Captain Planet schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:04:
Hoe kun je checken of je tv ontvanger op full HD staat? Zowel handleiding als Google geeft geen vermelding hierover
Kan het bij mij zelf checken door te kijken welke resolutie de TV aan geeft te tonen.
(op i drukken op afstandsbediening bij mijn Sharp TV)

Je kan ook naar de instellingen van de TV-box kijken.
Terugknop gebruiken tot je in Android menu komt van je TV-box en dan naar je instellingen gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Laatst online: 08-04 09:16

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

Sinds dit weekeind overgestapt naar Youfone, dit omdat ik bij NLe ineens wel heel erg veel meer moest betalen, en ja, introductie dit dat, maar ik haat het als nieuwe klanten een ander aanbod krijgen dan "vaste klanten" dus ik hop elk jaar rond, als ze het zo willen dan prima, doei NLe...

Nou goed, mijn ervaring tot nu: installatie ging vlot, eenvoudig als NLE

Telefoon duurde een dag, maar werkt ook prima

Tv... tja... die afstandsbediening is echt ronduit kut, inderdaad geen cijfers, je scrollt jezelf wezenloos. Favorieten leuk, maar een avondje zappen is een RSI uitlokkende ervaring, best armoedig

verder heb ik last van een hele lage snelheid, waardoor het óf internetten óf tv kijken is, maar ik begreep dat dit wordt verholpen, er schijnt iets niet lekker te zitten in de aansluiting, ik zal deze post aanpassen als het wel werkt.

Overall: redelijk tevreden, maar die afstandsbediening is eigenlijk wel een dealbreaker waardoor ik het gehele pakket afraad, ik zal er een jaar mee moeten doen, maar dan gaan ze ook subiet de deur uit, dit is geen product anno 2018, pure rommel. TV kwaliteit zelf is ook bedroevend, maar dat zou nog draaglijk zijn als die zapper gewoon voldoende knopjes had... de geleverde AB is echt absurd

• eymey
Je kan binnen 14 dagen nog opzeggen he....

En tsja, in vergelijking met KPN of wederverkopers van KPN is bijna ieder ander IPTV product eigenlijk gewoon armoe. Alleen t-mobile schijnt ook goed te werken.

Je krijgt wat je betaalt, lijkt het...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Laatst online: 08-04 09:16

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
eymey schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:17:
Je kan binnen 14 dagen nog opzeggen he....

En tsja, in vergelijking met KPN of wederverkopers van KPN is bijna ieder ander IPTV product eigenlijk gewoon armoe. Alleen t-mobile schijnt ook goed te werken.

Je krijgt wat je betaalt, lijkt het...
Ach KPN heb ik ook gezeten, vrij lang zelfs, maar vanwege erbarmelijke service ben ik gaan zwerven. NLE was eigenlijk wel prima achteraf gezien, service was goed, zapper ook ( :') )

Ik sta echt versteld van het huidige product, dat Youfone serieus zoiets durft te leveren is wel erbarmelijk... Die zapper is echt te bizar, en ja dan kan je zeggen, koop een Logitech harmony, maar kom, daar neem ik zo'n pakket niet voor, je mag toch verwachten dat je in ieder geval een werkbare set krijgt, inclusief AB

En god, ik blijf een jaar bij ze, al was het alleen maar om volgend jaar te denken "dat heb ik goed geregeld"

Maar voor nu raad ik Youfone af, de mediabox is echt beroerd, tenminste, de AB

pure rommel
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True