Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[YoufoneTV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-02 16:40
Ik denk net iets minder negatief over Youfone TV dan jij en vooral de relatief lage kosten maken dat de prijs-kwaliteitverhouding voor mij nét voldoende is. Het is zeg maar net niet slecht genoeg voor mij om het écht 'pure rommel' te noemen. Maar 'de markt' hoeft het niet heel veel beter te gaan doen om mij na een jaar dit product er ook weer uit te laten gooien.

Mijn overwegingen:

Uitgangspunt is dat ik gewoon zo snel mogelijk internet wil tegen de beste prijs. Op dit moment krijg ik dat in Almere bij Tweak: 1 Gbps voor 31 euro in de maand.

Internet bij Tweak is top, maar TV is bij hen echt een drama (en kost wel rond de 24 euro in de maand om op hetzelfde functionele niveau en aanbod te komen als YoufoneTV voor 15 euro.

En waar bij Youfone de zapper pure armoe is en de box allesbehalve snel en het beeld ook niet perfect, heb je bij Tweak wel een volledige zapper, beter beeld (zelfde als de HD Glas zenders bij KPN). Maar: De snelheid van de STB is bij Tweak helaas niet veel beter en tot op de dag van vandaag werkt pauzeren nog helemaal niet en zijn begin gemist, terugkijken en vooruit en terugspoelen in een programma 1 grote gokkast.

In dat opzicht is mijn mening dus dat Youfone weliswaar nog flink moet sleutelen aan het product (zacht gezegd), maar dat geboden functionaliteit iig wel werkt (op het pauzeren van live tv na, wat soms ineens weer skipt naar de live stream).

Maar: Als NLZiet ooit met een app voor AndroidTV komt, waardoor ik de NPO, RTL en SBS zenders en het "kijken tot een jaar terug" kan gebruiken op mijn Nvidia Shield, dan is Youfone zéker exit.

Hetzelfde geldt als er een wonder mag gebeuren en Tweak verbetert het TV product drastisch.

Onlangs heb ik nog wel eens overwogen of ik die 1 Gbps echt heel belangrijk vind en of ik niet gewoon naar KPN of een derivaat wil. OK, service is 1 ding maar als ik de TV-boxen zie bij iemand met KPN en zie hoe netjes alles gewoon in elkaar zit, dan zou ik het niet erg vinden om iig voor TV weer iets KPN'erigs te hebben. Echter, om qua prijs enigzins in de buurt te komen bij wat ik nu heb boet ik wel weer heel erg in op internetsnelheid. Nou moet 100 Mbit/s op zich zat zijn, maar het gaat om het idee.

• DeDooieVent
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-02 13:07

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
eymey schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:29:
Ik denk net iets minder negatief over Youfone TV dan jij en vooral de relatief lage kosten maken dat de prijs-kwaliteitverhouding voor mij nét voldoende is. Het is zeg maar net niet slecht genoeg voor mij om het écht 'pure rommel' te noemen. Maar 'de markt' hoeft het niet heel veel beter te gaan doen om mij na een jaar dit product er ook weer uit te laten gooien.

Mijn overwegingen:

Uitgangspunt is dat ik gewoon zo snel mogelijk internet wil tegen de beste prijs. Op dit moment krijg ik dat in Almere bij Tweak: 1 Gbps voor 31 euro in de maand.

Internet bij Tweak is top, maar TV is bij hen echt een drama (en kost wel rond de 24 euro in de maand om op hetzelfde functionele niveau en aanbod te komen als YoufoneTV voor 15 euro.

En waar bij Youfone de zapper pure armoe is en de box allesbehalve snel en het beeld ook niet perfect, heb je bij Tweak wel een volledige zapper, beter beeld (zelfde als de HD Glas zenders bij KPN). Maar: De snelheid van de STB is bij Tweak helaas niet veel beter en tot op de dag van vandaag werkt pauzeren nog helemaal niet en zijn begin gemist, terugkijken en vooruit en terugspoelen in een programma 1 grote gokkast.

In dat opzicht is mijn mening dus dat Youfone weliswaar nog flink moet sleutelen aan het product (zacht gezegd), maar dat geboden functionaliteit iig wel werkt (op het pauzeren van live tv na, wat soms ineens weer skipt naar de live stream).

Maar: Als NLZiet ooit met een app voor AndroidTV komt, waardoor ik de NPO, RTL en SBS zenders en het "kijken tot een jaar terug" kan gebruiken op mijn Nvidia Shield, dan is Youfone zéker exit.

Hetzelfde geldt als er een wonder mag gebeuren en Tweak verbetert het TV product drastisch.

Onlangs heb ik nog wel eens overwogen of ik die 1 Gbps echt heel belangrijk vind en of ik niet gewoon naar KPN of een derivaat wil. OK, service is 1 ding maar als ik de TV-boxen zie bij iemand met KPN en zie hoe netjes alles gewoon in elkaar zit, dan zou ik het niet erg vinden om iig voor TV weer iets KPN'erigs te hebben. Echter, om qua prijs enigzins in de buurt te komen bij wat ik nu heb boet ik wel weer heel erg in op internetsnelheid. Nou moet 100 Mbit/s op zich zat zijn, maar het gaat om het idee.
Nou voor service hoef je absoluut niet bij KPN te zijn. Ooit stapte ik van Chello :+ :') ___! over naar KPN, betaalde wel wat meer, had minder snelheid, maar ok, ik had service dacht ik... nu ja.. tot ik ze na jaren een keer nodig had. Wat een ellende werd dat. Ooit zei ik nooit meer Chello, maar mijn ervaring met KPN deed me beseffen dat Chello nog niet eens zo heel slecht was met wat KPN bood

op een gegeven moment gaf ik aan dat ik de service bedroevend vond (geen internet, weken, bleek achteraf in de wijkcentrale te zitten) zegt dat ventje "nou mijnheer dan gaat u toch naar de concurrent"

Dat was echt de druppel.

Ben later nog wel teruggebeld door KPN en ze gaven aan dat dit niet de manier was waarop ze hun klanten te woord wilden staan, maar het was toch gebeurd, zo maar, daar betaal je dan jaren de hoofdprijs voor, voor mij NOOIT meer kpn, echt nooit

• eymey
Grappig. Ik heb jarenlang prima service gehad van KPN (ook wanneer ik ze nodig had), zowel mobiel als vast :)

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar ik zie dat Youfone de standaard tarieven per 1 feb verhoogd heeft naar € 42,95. Dat is toch een verhoging van ruim 7.5%. Dat is niet zo best, daarmee zijn ze nu iets duurder dan NLE. Het eerste jaar blijft de schade beperkt omdat je 6 maanden voor € 19,95 krijgt, maar het aanbod wordt al minder aantrekkelijk. Maar het is niet onwaarschijnlijk dat NLE deze stijgende trend volgt...

Cap wijzigde deze reactie 10-04-2018 21:40 (5%)

• TommygunNL
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-01 11:30
quote:
DeDooieVent schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:57:
Sinds dit weekeind overgestapt naar Youfone, dit omdat ik bij NLe ineens wel heel erg veel meer moest betalen, en ja, introductie dit dat, maar ik haat het als nieuwe klanten een ander aanbod krijgen dan "vaste klanten" dus ik hop elk jaar rond, als ze het zo willen dan prima, doei NLe...

Nou goed, mijn ervaring tot nu: installatie ging vlot, eenvoudig als NLE

Telefoon duurde een dag, maar werkt ook prima

Tv... tja... die afstandsbediening is echt ronduit kut, inderdaad geen cijfers, je scrollt jezelf wezenloos. Favorieten leuk, maar een avondje zappen is een RSI uitlokkende ervaring, best armoedig

verder heb ik last van een hele lage snelheid, waardoor het óf internetten óf tv kijken is, maar ik begreep dat dit wordt verholpen, er schijnt iets niet lekker te zitten in de aansluiting, ik zal deze post aanpassen als het wel werkt.

Overall: redelijk tevreden, maar die afstandsbediening is eigenlijk wel een dealbreaker waardoor ik het gehele pakket afraad, ik zal er een jaar mee moeten doen, maar dan gaan ze ook subiet de deur uit, dit is geen product anno 2018, pure rommel. TV kwaliteit zelf is ook bedroevend, maar dat zou nog draaglijk zijn als die zapper gewoon voldoende knopjes had... de geleverde AB is echt absurd
Kan je geen andere ab aanschaffen hiervoor o.i.d.? Misschien een universele ofzo? Ik zit r ook aan te denken om youfone tv te nemen en dan zou dat wel zo handig zijn als het kan 😊

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
TommygunNL schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:46:
[...]

Kan je geen andere ab aanschaffen hiervoor o.i.d.? Misschien een universele ofzo? Ik zit r ook aan te denken om youfone tv te nemen en dan zou dat wel zo handig zijn als het kan 😊
Een beetje deftige universele AB doet het voordeeltje dat ik heb door NLe in te ruilen voor Youfone teniet dus dat is geen optie, dan kan je beter NLe nemen die hadden een beter pakket (qua hardware, maar ook wel qua zenders)

• Ernie007
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-01 22:20
Ik ben puur in de TV geïnteresseerd. Ik woon niet in Nederland en tot nu toe was KNIPPR op de AppleTV een geweldige oplossing.

Youfone adverteert zelf met de mogelijkheid binnen de EU TV te kunnen kijken. Hoe zijn de ervaringen? Lees veel over de remote, kan dit niet simpel worden opgelost met een voor Android geschikte remote?

Ik heb zelf een glasvezelverbinding, KNIPPR werkt nu via WiFi (en VPN) en werkt perfect. Voor YouFone heb ik geen VPN nodig dus zal in de praktijk sneller zijn.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:28
quote:
Ernie007 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:01:
Ik ben puur in de TV geïnteresseerd. Ik woon niet in Nederland en tot nu toe was KNIPPR op de AppleTV een geweldige oplossing.

Youfone adverteert zelf met de mogelijkheid binnen de EU TV te kunnen kijken. Hoe zijn de ervaringen? Lees veel over de remote, kan dit niet simpel worden opgelost met een voor Android geschikte remote?

Ik heb zelf een glasvezelverbinding, KNIPPR werkt nu via WiFi (en VPN) en werkt perfect. Voor YouFone heb ik geen VPN nodig dus zal in de praktijk sneller zijn.
Een stuk terug in dit topic is te lezen dat een Logitech Harmony ook werkt.

• eymey
Oh, en dat Youfone adverteert om binnen de EU TV te kunnen kijken: Mogelijk geldt dat alleen voor de Android app? En niet voor de box? Zoek dat ook ff uit om teleurstellingen te voorkomen :)

• Ernie007
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-01 22:20
quote:
eymey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:18:
Oh, en dat Youfone adverteert om binnen de EU TV te kunnen kijken: Mogelijk geldt dat alleen voor de Android app? En niet voor de box? Zoek dat ook ff uit om teleurstellingen te voorkomen :)
Dat zit wel goed: De (extra) TV-ontvanger is in heel de EU te gebruiken via een internet/wifi verbinding.

Jammer van de koppelverkoop, zou veel liever mijn Apple TV gebruiken

• eymey
Tsja, zelfde hier.

Als die hele Youfone interface die je nu op de box hebt beschikbaar zou zijn voor AndroidTV (Nvidia Shield TV FTW), dan zou mijn ervaring met deze dienst ineens een ruime voldoende worden ipv de matige 4 die ik er nu aan zou geven.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-01 18:27
quote:
chris-drielsma schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:07:
De TV App van Youfone heeft alleen nog geen cast mogelijkheden.

Tevens is deze maandelijks opzegbaar maar dat moet via een ticket gebeuren via my youfone.

Dus echt TV kijken op Tablet of Telefoon.
Dat kan toch ook met een android box dan?

• boyette
quote:
gepebril schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:59:
Heb net YoufoneTV besteld. Zit nu op T-mobile glas [50/50] en wil graag naar Tweak over [1000/1000], alleen hun TV product schijnt toch behoorlijk slecht te zijn, ook al zit je op hun netwerk.
Indien YoufoneTV [OTT] bevalt, gaan we over Tweak. Dan betalen we E2,50 minder voor Internet en krijgen 20x meer :)
Dus binnenkort mijn ervaringen, en dan ook in vergelijk met KPN Play en KNIPPR
Weet iemand hoe lang het duurt, voordat de spullen binnen zijn?
je kan beter naar tmobile 750/750 over gaan dan

• boyette
quote:
eymey schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:18:
die box werkt op iedere internetverbinding binnen NL met dezelfde account login als de app.. dus waarom zou dat dat binnen de EU niet werken als zij zelf die restrictie niet opleggen?

anders kan je dat altijd nog oplossen met een vpn toch

• eymey
Hey, ik wil nergens beweren dat Youfone ook echt een restrictie oplegt op het gebruik van de box in het buitenland. Ik waarschuw alleen voor de mogelijkheid dat het zo zou kunnen zijn.

In een 'normale' (niet-OTT) situatie is de STB automatisch door de techniek gebonden aan het huisadres waar het abonnement (de verbinding) wordt afgenomen. Het zou mij niets verbazen als Youfone de box op z'n minst beperkt tot Nederland.

Aan degene die dit wil uitzoeken de uitdaging (of de gok) om het te proberen :).

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

Ìnmiddels paar dagen (!) verder. Tv werkt gewoon niet, geen internet zegt hij, terwijl ik dit typ, via INTERNET (!)

Bellen heeft geen zin, je komt er niet door, sowieso, als je ze al aan de lijn krijgt veel beloftes maar geen actie

Internet van 1 Mb/s

Het zou aan ons liggen, het gekke is, hiervoor had ik NLE, zelfde Experia box, geen enkel probleem, vlekkeloze service

Ik ga morgen maar weer bellen

Maar wat mij betreft komen ze de hele teringbende maar ophalen, verzenden doe ik niet, dan gooi ik het wel in de kliko

Youfone is 1 groot fiasco

NIET DOEN

Goedkope ellendige bende

• dragonballz
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-02 08:29
quote:
jan groen schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:43:
Heeft iemand al een eigen modem aangesloten? Fritzbox? Ik zit nu bij NLE en gebruikt de Fritzbox. Ik wil eventueel wel overstappen maar ik wil ivm telefoon graag de Fritzbox blijven gebruiken.
Ik zit in dezelfde situatie, en benieuwd of er al iemand is dat eigen modem werkend heeft ?

• gepebril
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-02 14:30
quote:
boyette schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:26:
[...]
je kan beter naar tmobile 750/750 over gaan dan
Dat kost wat meer per maand.
En je hebt geen gratis nieuwsgroepen
Daarnaast geen uitzending gemist bij RTLX
Gebruik nu Youfone als TV oplossing. Ben best wel tevreden. Zeker nadat ik alles op nieuwe CAT6 kabels heb aangesloten. Is namelijk wel een meter of 25 meter van de meterkast, Kastje lijkt nu ook sneller te reageren.

• Schumaster
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-02 12:10
quote:
ArjenD schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:49:
[...]

Zou op die manier ook kodi er op kunnen worden gezet?? dat zou wel grappig zijn... 8) van 't weekend es proberen.
Geprobeerd, ja dat kan, zelfs de Ziggo Go app lukte >:)

Heb ook de youfonetv app proberen te downloaden, maar kreeg deze niet geinstalleerd op mijn nexus5(enige android apparaat voor handen).

Heb de apk geupload: https://ufile.io/nzp6r

Lijkt mij ook te klein(924KB) voor een volledige TV app...

Hier de volledige lijst met alle apk's in /system/app
quote:
BasicDreams
CWMPService_signed_v1.0.18.apk
CaptivePortalLogin
CertInstaller
DocumentsUI
DownloadProvider.apk
Exchange2
FactoryMonitor.apk
FileBrowser.apk
HTMLViewer
HoloSpiralWallpaper
HuaweiOTTService_1.0.0.apk
HybridOTTPlayerService.apk
KeyChain
LatinIME
LiveWallpapers
LiveWallpapersPicker
MediaAnalytics.apk
MetroUI_HuaWei.apk
NTPAddressObserver_signed.apk
NativeImagePlayer
NoiseField
OTADownloadUI.apk
OpenWnn
PacProcessor
PhaseBeam
PhoneServer_signed_v2.1.0.apk
PhotoTable
PromptUser
Provision
RC_Service
RemoteIME
Settings.apk
SoundRecorder
StandbyService_signed.apk
SubTitle
SystemUpgrade.apk
TvSettings.apk
UserDictionaryProvider
VisualizationWallpapers
WAPPushManager
WebServer_HomeTV.apk
YoufoneTV_v1.5.32.apk
sdmcSettings_Huawei_signed.apk
webview
en de lijst met geinstalleerde packages:
quote:
package:com.droidlogic.inputmethod.remote
package:com.android.providers.telephony
package:com.android.providers.calendar
package:com.android.tv.settings
package:com.android.providers.media
package:com.android.wallpapercropper
package:com.android.documentsui
package:com.android.externalstorage
package:com.android.htmlviewer
package:com.sdmc.twocode
package:com.android.providers.downloads
package:com.droidlogic
package:com.android.soundrecorder
package:com.android.defcontainer
package:com.android.pacprocessor
package:com.android.certinstaller
package:android
package:com.sdmc.settings
package:com.android.backupconfirm
package:com.android.provision
package:com.android.wallpaper.holospiral
package:com.android.phasebeam
package:com.android.providers.settings
package:com.android.sharedstoragebackup
package:com.droidlogic.service.remotecontrol
package:com.android.dreams.basic
package:com.android.webview
package:com.android.inputdevices
package:com.Daniel
package:com.android.musicfx
package:com.droidlogic.SubTitleService
package:com.android.onetimeinitializer
package:com.sdmc.huawei.ottservice
package:com.sdmc.ntpaddressobserver
package:com.sdmc.factorymonitor
package:com.sdmc.otadownloadui
package:com.android.keychain
package:com.sdmc.metroui
package:com.sdmc.standbyservice
package:org.xbmc.kodi
package:com.android.proxyhandler
package:com.netflix.mediaclient
package:com.android.inputmethod.latin
package:com.sdmc.phoneserver
package:com.android.musicvis
package:com.lgi.ziggotv
package:com.sdmc.huaweiweb
package:com.android.managedprovisioning
package:com.android.dreams.phototable
package:com.android.noisefield
package:com.android.smspush
package:com.android.wallpaper.livepicker
package:com.sdmc.filebrowser
package:jp.co.omronsoft.openwnn
package:com.android.settings
package:com.droidlogic.promptuser
package:com.sdmc.hybridottplayerservice
package:com.android.wallpaper
package:com.droidlogic.imageplayer
package:com.android.vpndialogs
package:com.android.shell
package:com.android.providers.userdictionary
package:com.android.location.fused
package:com.android.systemui
package:com.android.exchange
package:com.huawei.ma
package:com.android.providers.contacts
package:com.android.captiveportallogin
package:com.sdmc.tr069

Schumaster wijzigde deze reactie 22-04-2018 16:03 (45%)

• boyette
quote:
gepebril schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:18:
[...]

Dat kost wat meer per maand.
En je hebt geen gratis nieuwsgroepen
Daarnaast geen uitzending gemist bij RTLX
Gebruik nu Youfone als TV oplossing. Ben best wel tevreden. Zeker nadat ik alles op nieuwe CAT6 kabels heb aangesloten. Is namelijk wel een meter of 25 meter van de meterkast, Kastje lijkt nu ook sneller te reageren.
Ik heb dat pakket ook op proef nu maar ben niet onder de indruk.

Is het een bekend fenomeen dat de sync tussen beeld en geluid ernstig verstoord raakt?

Ook is de HD kwaliteit bedroevend ..
waar zit hem dit precies in?
weet iemand dat?

boyette wijzigde deze reactie 22-04-2018 18:12 (6%)

• eymey
Sync tussen beeld en geluid is hier ook wel eens mis ja.

En dat HD niet zo goed is als bij een kabelaar, t-mobile of KPN, tsja...

Het is een "over the top" dienst, die gewoon met point to point (unicast) tcp of udp verbindingen werkt, via het publieke internet met tussen Youfone en de gebruiker meerdere peering partners, transit providers en links richting het internet.

Ze moeten dus het midden vinden tussen beeldkwaliteit en wat hedendaagse encoders kunnen qua bitrate versus realrime ervaring behouden versus bandbreedte.

KPN, Ziggo en T-mobile hebben gesloten broadcast/multicast netwerken en kunnen dus met hogere bitrates werken, waarbij hedendaagse encoders gewoon een goed plaatje opleveren. Via internet moet je dus zuinig zijn met bandbreedte. De netflixen e.d. die geen lineaire content serveren kunnen de beste encoders met meerdere passes op minder dan realtime snelheid het materiaal zo klein mogelijk laten comprimeren en zijn wrs ook groot genoeg om de content via cdn's te verspreiden.

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

Weer contact gehad, kwam er eindelijk door.

Nou goed, Mijn aansluiting wordt pas per 2 mei opgeschaald oid

Er zit iets mis in de wijkcentrale? Vreemd, want NLE gebruikte dezelfde lijn. TV kijken is hier onmogelijk als er een laptop aanstaat, bellen ook, lijkt wel 1996

• gepebril
quote:
boyette schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:48:
[...]
Is het een bekend fenomeen dat de sync tussen beeld en geluid ernstig verstoord raakt?
Ook is de HD kwaliteit bedroevend ..
- Nooit gehad, heb het pakket een paar maanden. Maar kijk geen uren per dag
- Let op dat je decorder 1080i50 uitstuurt!. Bij mij spingt hij wel eens bij opstarten naar 720p50. OOK al zet je hem handmatig vast op 1080. Schijnt working as designed te zijn. Heeft den ik te maken met test die hij bij opstarten doet. Als resultaten niet goed zijn -> 720p, ipv 1080i
- Maar beeld vind ik even scherp als Ziggo bij mijn ouders, ook 1080p plasma.
- Zal eens naar bitrate kijken.

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:48
Even een tip/waarschuwing voor mensen die het totaal zenderpakket (€ 11,50 per maand) afnemen:

Bij het totaalpakket zit standaard erotiek + kids on demand inbegrepen. Deze worden automatisch geactiveerd als je het totaalpakket bestelt. Echter, als je het totaalpakket opzegt, dan laat hij blijkbaar (op een andere pagina binnen My Youfone) de erotiek + kids on demand geactiveerd staan. En dan blijf je bij elkaar € 8 per maand extra betalen. Dit was me dus niet opgevallen totdat ik de (eerste) factuur kreeg.

Ik zal niet meteen de conclusie trekken dat dit opzettelijk zo smerig is opgezet, maar het is wel vreemd :/

kwon wijzigde deze reactie 23-04-2018 19:39 (3%)

• Canster
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik hoor verschillende geluiden over TV kwaliteit. Hoe zijn de ervaringen bij andere gebruikers die Youfone hebben ? Bij mij staat die voor over 3 weken gepland :X maar ik twijfel nog of ik niet een andere provider neem. Graag meer details van hoe de TV Kwaliteit is, Bitrate en vergelijking met T-Mobile Thuis. Ik zie de reacties graag tegemoet :9~

• eymey
Volgens mij moet je, door dit topic door te lezen, genoeg ervaringen kunnen vinden m.b.t. beeldkwaliteit.

Maar goed, nog even kort door de bocht:
* Kwaliteit ligt tussen Ziggo/KPN/T-mobile Thuis en diensten zoals NLZiet in.
* Kwaliteit is duidelijk zichtbaar minder dan Ziggo, KPN of T-mobile Thuis. Dat zit 'm niet zo zeer in de scherpte: Die is prima. Maar zeker bij veel detail in beeld en tegelijk (snelle) bewegingen, of bij beelden met veel schemerige/donkere achtergrond, merk je zeer duidelijk dat de kwaliteit achter blijft bij de 13 Mbit/s HD streams die bovengenoemde grotere partijen vaak hanteren.

• boyette
quote:
Canster schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:41:
Ik hoor verschillende geluiden over TV kwaliteit. Hoe zijn de ervaringen bij andere gebruikers die Youfone hebben ? Bij mij staat die voor over 3 weken gepland :X maar ik twijfel nog of ik niet een andere provider neem. Graag meer details van hoe de TV Kwaliteit is, Bitrate en vergelijking met T-Mobile Thuis. Ik zie de reacties graag tegemoet :9~
Ik had dus tmobile thuis
vergeleken met T-mobile Thuis is de Youfone TV kwaliteit echt verschrikkelijk.

Voornamelijk bij bewegende beelden is het niet om aan te zien.

Youfone gebruikt een android app die geoptimaliseerd lijkt voor tablet / smartphone schermen en op een grote TV is dit eigenlijk niet bruikbaar te noemen.

En dan te bedenken dat de prijs ook nog eens 20% hoger is dan T-mobile (met gebruik van kortingen die zowat iedereen krijgt)

• boyette
quote:
eymey schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:22:
Volgens mij moet je, door dit topic door te lezen, genoeg ervaringen kunnen vinden m.b.t. beeldkwaliteit.

Maar goed, nog even kort door de bocht:
* Kwaliteit ligt tussen Ziggo/KPN/T-mobile Thuis en diensten zoals NLZiet in.
* Kwaliteit is duidelijk zichtbaar minder dan Ziggo, KPN of T-mobile Thuis. Dat zit 'm niet zo zeer in de scherpte: Die is prima. Maar zeker bij veel detail in beeld en tegelijk (snelle) bewegingen, of bij beelden met veel schemerige/donkere achtergrond, merk je zeer duidelijk dat de kwaliteit achter blijft bij de 13 Mbit/s HD streams die bovengenoemde grotere partijen vaak hanteren.
Precies!

Maar ik vraag me af waar hem dit in zit
Want als ik het op wil zeggen wil ik wel met een duidelijk verhaal komen in plaats van " de kwailiteit blijft achter"

Als ik met een precieze aanduiding kan komen van het gebrek is dat prettiger.

Is er een manier om de bitrate te testen ik denk dat het daarmee te maken heeft?

• Canster
Dank voor de reacties! Ga er wel enorm van twijfelen 8)7 Internet geloof ik wel want dat gaat via de EB v10 en zal niet heel anders zijn dan bij NLE, KPN of Telfort maar TV kwaliteit is wel belangrijk. Is het zo slecht dan als je het vergelijkt met T-Mobile thuis ? Zijn er ook ervaringen vergeleken met Online.nl qua TV Kwaliteit ?

• boyette
Vergeleken met Tmobile thuis komt de YOUFONE tv over alsof je naar SD tv kijkt.
En ik moet zeggen ik ben niet te flauw. Maar dit is voor mij echt niet acceptabel.
voor 7,50 per maand kan ik het nog overwegen.
Maar met het dubbele tarief is dit 100% uit de markt geprijsd.

En dan begin ik nog maar niet over de dramatische functionaliteit.

Dat heb ik nog buiten beschouwing gelaten.

boyette wijzigde deze reactie 24-04-2018 14:30 (17%)

• Miglow
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 17:49
Is er al bekend of Discovery binnenkort aan de zenders wordt toegevoegd? Dat is momenteel het enige dat me tegenhoudt om over te stappen. En aangezien Knippr er per 1 juni mee stopt....

• eymey
quote:
boyette schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:28:
[...]

Precies!

Maar ik vraag me af waar hem dit in zit
Want als ik het op wil zeggen wil ik wel met een duidelijk verhaal komen in plaats van " de kwailiteit blijft achter"

Als ik met een precieze aanduiding kan komen van het gebrek is dat prettiger.

Is er een manier om de bitrate te testen ik denk dat het daarmee te maken heeft?
Binnen 14 dagen na aanvraag abbo mag je sowieso opzeggen. Volgens de voorwaarden mag je dan niet de box al aangesloten maar of dat bezwaar op je consumentenrecht juridisch steek houdt, geen idee.

• boyette
Ja daar ga ik ook gebruik van maken. Is wel de vraag of ze die 15 euro terug gaan storten.
Die is met ideal betaald dus daar kan ik niet meer bij anders.

Heb je de algemene voorwaarden eens gelezen. Die zijn ronduit belachelijk.
Er staan alleen maar artikelen in om zichzelf te beschermen.

De algemene voorwaarden zijn geen contractvoorwaarden en er staat werkelijk geen 1 artikel in waar je als consument iets aan hebt.

Storingen komen kennelijk niet eens voor.

Ook is de klantenservice niet bereikbaar wanneer de meeste mensen TV kijken.

• gepebril
Verstoringen in het beeld bij uitzending gemist.

Sinds een paar dagen zie ik iig bij uitzending gemist bij alle kanalen behoorlijk vaak, soms wel meerdere x per minuut verstoringen in het beeld. Eerst dacht ik dat het aan mijn kabels/Internet lag, echter bij terugspoelen treedt dezelfde verstoring op dezelfde momenten op. Voorbeeld is NPO3 20:00 journaal van 23-04-2018 op 20:42 en 20:59 [feyenoord stukje]
Zelfs na het uitschakelen van de ontvanger en weer aanschakelen en opnieuw het fragment opvragen. Dus het kan ook niet verkeerd in een buffer terecht gekomen zijn

Bij het selecteren van 720p 50Hz zelfde fenomeen op zelfde tijdstippen.

Hebben andere gebruikers dat ook?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eymey
Viel me hier ook op ja.... en niet alleen bij 'gemist' of bij vertraagd kijken, ook gewoon bij live streams.

Op deze manier had ik ook beter bij de TV-partner van m'n glasvezelprovider (Sparql) kunnen blijven..... Qua wat je aan zenders krijgt voor je geld en functionaliteit is Youfone nog steeds gunstiger, maar verder alleen maar dezelfde irritaties als bij Sparql.

Als Youfone niet drastisch verbetert vliegt het er per eerstvolgende opzegmogelijkheid linea recta weer uit.

eymey wijzigde deze reactie 24-04-2018 20:01 (63%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gepebril
quote:
eymey schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:55:
Viel me hier ook op ja.... en niet alleen bij 'gemist' of bij vertraagd kijken, ook gewoon bij live streams.
En waar is hier?
Ik zit in Almere met T-mobile 50Mbit glas.

Iets soortgelijks meegemaakt bij KNIPPR toen bracht een reboot van hun platform de (tijdelijk) oplossing.
Lijkt er dus op dat hun encoders lopen te klapperen.

Begon al gek te worden, doordat ik net mijn huis had bekabeld met CAT6 bekabeling. Zat al te denken aan andere kabels met afscherming. Kon alleen geen ping drops detecteren...... 8)7

gepebril wijzigde deze reactie 24-04-2018 20:03 (17%)

• eymey
Hier = Almere, Tweak 1 Gbps,

• Canster
quote:
eymey schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:00:
[...]

Binnen 14 dagen na aanvraag abbo mag je sowieso opzeggen. Volgens de voorwaarden mag je dan niet de box al aangesloten maar of dat bezwaar op je consumentenrecht juridisch steek houdt, geen idee.
Is het zo dat je mag opzeggen binnen 14 dagen na afsluiten abbo of 14 dagen nadat je abbo is ingegaan ? Ik heb de bestelling in februari 2018 gedaan en zou 15 Mei ingaan. Als ik de berichten zo hoor met name dat het beeldkwaliteit vergelijkbaar is met SD kwaliteit dan vind ik de besparing niet de moeite waard. Ik zit bij Online.nl te kijken en daar hebben ze ook hele strakke aanbiedingen. Iemand ervaring met Online.nl ? of vergelijk met Youfone ?

• Cap
  • Niet online
"binnen 14 kalenderdagen na tot stand komen overeenkomst", dus binnen 14 dagen nadat jij op het bevestigen knopje hebt gedrukt om de overeenkomst af te sluiten.

De 14 dagen is wettelijke bedenktijd, dat wil helaas niet zeggen uitprobeertijd.

Cap wijzigde deze reactie 25-04-2018 08:40 (3%)

• Canster
Hi,

Die vermoeden had ik al en werd ook bevestigd vanmorgen door Youfone. Ik ga het gewoon proberen en we zien wel hoe het gaat lopen. Krijg een welkomstpakket thuisgestuurd over een week. Wel werd aangegeven dat de TV Box van Huawei was maar helaas geen modelnummer. Is dit hetzelfde als de SDMC DV8219 of zijn ze recent overgestapt naar een nieuwe tv receiver ? Ben benieuwd alles wordt met CAT6 aangesloten dus we gaan het zien.

• DSisDS
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03-10-2018
Beste dames, heren en Apache helicopters

Ik heb sinds gister ook Youfone als provider. Maar ik mis helaas een Netflix app op mijn tv kastje.

Ik zie wel dat mijn tv draait op een wel zeer kale verzie van Android.

Weet iemand toevallig hoe ik toch deze App op mijn tv kastje kan installeren? Ik heb nu namelijk nog geen smart TV (we zijn een uitstervend ras maar bestaan nog) maar zou wel graag een makkeljike manier willen hebben om Netflix te kijken.

DSisDS wijzigde deze reactie 25-04-2018 20:19 (21%)

• kwon
Voor mensen die zich afvragen hoe goed de tv-kwaliteit van Youfone nu is; de beste vergelijking die ik kan maken (en die ook voor de meesten beschikbaar is), is met het streamen van een programma in de NPO Start-app via Chromecast.

Probeer dat eens. Als je daarmee tevreden bent, dan zul je hoogstwaarschijnlijk ook tevreden zijn met de kwaliteit van Youfone.

• gepebril
Voor de mensen die dat graag willen, ik zal later een sample posten van de kwaliteit van Youfone.
Dit is via T-mobile 50Mbit vanuit Almere. Geloof me het is gewoon een goede HD feed als het werkt.Overigens als je een PM stuurt, mag je ook persoonlijk langskomen Dat gezegd hebbende:
  1. Je dient je kastje wel handmatig op 1080p50 te zetten
  2. Goed Internet signaal te hebben.
Wellicht hebben ze verschillende koppelingen met verschillende providers. We zijn in Almere natuurlijk wel gezegend met super glas verbindingen en zelfs voor 1 euri per dag 1Gbit

Gisteren mijn beklag gedaan aangaande de verstoringen in het beeld van de afgelopen dagen. Via de telefoon kreeg ik bevestiging. Ze zagen het zelf ook. Wat schetste mijn verbazing in de email later.
quote:
Bij nader onderzoek naar uw televisieontvanger is gebleken dat er geen interne storingen plaats hebben gevonden op het platform die het probleem verklaren.
Mogelijk ligt het aan uw internetverbinding. In dat geval is het raadzaam om contact op te nemen met uw internetprovider, T-mobile zodat zij dit na kunnen gaan.

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 18.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9222.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Daar zakt toch je broek vanaf. Ik heb verder geëist;
- Alleen een discussie op feiten, geen emotie of aannames.
- Verder alleen contact met 2e/3e lijns
- Of per direct mijn abonnement beëindigen.

Of zo hebben daar een stelletje randdebielen daar, of ze willen geen cent uitgeven aan onderhoud/service.
We gaan het zien. Ik ga over het algemeen erg ver om mijn gelijk te krijgen. Desnoods met Wiresharks, ping logs etc.

We houden jullie op de hoogte

gepebril wijzigde deze reactie 25-04-2018 21:31 (11%)

• Canster
De sample is van harte welkom ben dan ook errug benieuwd hoe dat eruit ziet. Dit is nou net niet wat je verwacht qua service maar blijven aanhouden. Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen.

• DSisDS
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03-10-2018
Ik zit er aan te denken om de TV box te resetten naar de fabrieks instellingen. Weet iemand of dat zin heeft?

• boyette
ik ga mijn youfone retourneren.. dit is echt zijn geld niet waard.. echter

https://www.youfone.nl/kl...raag/tv-thuis-retourneren

ZITTEN ER KOSTEN AAN VERBONDEN BIJ HET RETOURNEREN?
Ja, de kosten voor het retourneren bij een annulering zijn voor eigen rekening. Als je het abonnement hebt geannuleerd, krijg je van ons een bevestiging met het retouradres.

Mag dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:58
quote:
boyette schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:30:
ik ga mijn youfone retourneren.. dit is echt zijn geld niet waard.. echter

https://www.youfone.nl/kl...raag/tv-thuis-retourneren

ZITTEN ER KOSTEN AAN VERBONDEN BIJ HET RETOURNEREN?
Ja, de kosten voor het retourneren bij een annulering zijn voor eigen rekening. Als je het abonnement hebt geannuleerd, krijg je van ons een bevestiging met het retouradres.

Mag dit?
Ja, zolang de andere partij laat weten dat de kosten voor het retourneren voor jou zijn.
Als ze dat niet hadden laten weten, dan hadden zij de kosten moeten betalen.

• Canster
Hi Dennis, Ben dan benieuwd wat de specifiek reden is waardoor je hebt besloten om alles terug te sturen ? Had je Youfone al in gebruik of zit je nog in je 14 dagen opzegperiode ? Ben heel benieuwd

Canster wijzigde deze reactie 30-04-2018 16:39 (9%)

• Cap
  • Niet online
Euh, Dennis zegt toch nergens dat hij gaat opzeggen? :? Hij beantwoordt alleen de vraag van boyette die dus gaat opzeggen en wel om de volgende reden:
quote:
boyette schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:30:
Vergeleken met Tmobile thuis komt de YOUFONE tv over alsof je naar SD tv kijkt.
En ik moet zeggen ik ben niet te flauw. Maar dit is voor mij echt niet acceptabel.
voor 7,50 per maand kan ik het nog overwegen.
Maar met het dubbele tarief is dit 100% uit de markt geprijsd.

En dan begin ik nog maar niet over de dramatische functionaliteit.

Dat heb ik nog buiten beschouwing gelaten.

• Canster
Helemaal mee eens bedoel Boyette 8)7

• boyette
de reden is dat de kwaliteit ernstig slecht is van de zenders
en ook dat de tv box niet een dedicated tv box is maar gewoon een android box van een paar tientjes met een app die niet eens geoptimaliseerd is voor de box, erg traag werkt en er zit niet eens een fatsoenlijke afstandsbediening bij waar mee je normaal kunt zappen.

Dan had ik mij ook vergist in de prijs want het is juist duurder dan T-mobile wat ik eerst had en je krijgt veel minder.

T-mobile heeft nu ook een nieuw aanbod gedaan met een nieuwe verbeterde box dus ik ga terug naar t-mobile.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
Zelf nu helaas al te lang bij Youfone om ze nog te kunnen 'kietelen' het contract te ontbinden zonder verdere kosten/vergoedingen. Maar ook ik ben er wel klaar mee. Ergens in de komende maanden stappen we over op Jonaz (met gewoon no-nonsense hoge kwaliteit DVB-C en 19 HD zenders op de ingebouwde tuner van de TV). En dan gaat de Youfone box gewoon de doos in en zeg ik alvast op. Jammer van die 15 euro per maand waar we dan nog een half jaar aan vast zitten, maar so be it.

Jammer, want het heeft zeker potentie en zelf vind ik dat je voor 15 euro per maand een behoorlijk uitgebreid zenderpakket krijgt en functies waar je bij de meeste andere providers vaak extra voor moet betalen (zoals opnemen).

Maar de matig werkende app op een matig werkende box en de ontzettend omslachtige clicks die je moet doen om bij al die functionaliteit te komen en de traagheid daarvan verpesten het gewoon.

Beeldkwaliteit vind ik hier overigens nog wel redelijk, ookal zie je bij snelle bewegingen en fades en zo wel dat de bitrate erg laag is.

eymey wijzigde deze reactie 01-05-2018 09:29 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-12-2018
Mij valt op dat de stream een stuk of 10/15 seconden achterloopt op andere providers. Normaal is dit niet zo erg maar ik kwam erachter toen ik live voetbal zat te kijken en tegelijkertijd op Twitter en WhatsApp al zag dat er gescoord was maar bij mij nog niet :')

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
@Jochemm Volgens mij is dat bij iedereen zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
Bij iedere provider is er wel enige vertraging.

Maar er is wel zeker verschil tussen de vertraging via bv. Ziggo of KPN, die eigen afgescheiden netwerken, dan wel VLANs, hebben voor multicast of broadcast verkeer, en tussen de "OTT" providers zoals KNIPPR, Youfone en NLZiet.

Die laatste categorie loopt in mijn ervaring toch echt wel heel veel meer achter.

Op zich is dat ook niet zo heel gek. "Over The Top" wordt met veel lagere bitrates gewerkt (vandaar ook de merkbaar mindere beeldkwaliteit) en bij het kiezen en instellen van de encoders die de streams opleveren moet dan gekozen worden tussen 'realtime' versus 'bitrate' versus kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kkorver
  • Registratie: mei 2018
Bijzonder dat nu vooral de negatieve ervaringen bovendrijven. Ik heb nu sinds een paar maanden alles in 1 pakket van Youfone. Voor de prijs ben ik zeker niet ontevreden.
De afgelopen tijd is er ook wel wat verbeterd moet ik zeggen. Heb de v10 experiabox (op aanvraag)gekregen en heb de volle snelheid van internet (100mbit)inmiddels.

2 weken geleden waren er ineens extreem veel verstoringen in het beeld maar dat is sinds een paar dagen weer helemaal in orde.
Vind ook de bediening een stuk sneller en stabieler de laatste tijd (reageert direct en geen vastlopen meer wanneer je terug naar live-tv wilt), maar misschien ligt dat ook aan een andere afstandsbediening die ik gebruik. Ik heb een Oneforall aangeschaft, deze kon niet met een code ingesteld maar je kunt deze opsturen naar de fabrikant en dan programmeren ze 'm voor je. Werkt prima!

Zenders zijn wel wat beperkt, maar voldoende voor mij. Het lijkt erop dat ze zeker starters-problemen hebben/ hebben gehad. Maar het lijkt ook de moeite waard om dat uit te zitten. Er zijn toch continu verbeteringen geweest en naar mijn idee werkt het nu gewoon goed.

btw: heb ter vergelijk snel ook even bij T-mobile gekeken maar daar kom ik toch echt een stuk duurder uit wanneer ik 100 mbit snelheid wil + opnemen.

kkorver wijzigde deze reactie 08-05-2018 13:43 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiborvv
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-01 15:38
Ik heb sinds gisteren Youfone internet & tv, heb totaal geen SD kwaliteit, zoals sommigen hier pretenderen. Heb de decoder op 1080p gezet met 60hz refresh rate en het werkt best prima. Misschien een iets lagere framerate dan mijn oude Tele 2 abonnement, maar niet echt storend.

Het zappen gaat wel heel langzaam, maar je kan via een mini menu aan de zijkant zenders selecteren met de afstandsbediening en dat gaat redelijk oké en is echt niet dodelijk voor de gebruikerservaring.

Ik haal gemiddeld 60 mbits via mijn telefoon aansluiting, wat ik best prima vindt.

Kortom, als je niet al te moeilijk doet, heb je een prima ervaring voor veel minder geld.

• krakendmodem
  • Laatst online: 13:08
quote:
Tiborvv schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:21:
Ik heb sinds gisteren Youfone internet & tv, heb totaal geen SD kwaliteit, zoals sommigen hier pretenderen. Heb de decoder op 1080p gezet met 60hz refresh rate en het werkt best prima. Misschien een iets lagere framerate dan mijn oude Tele 2 abonnement, maar niet echt storend.

Het zappen gaat wel heel langzaam, maar je kan via een mini menu aan de zijkant zenders selecteren met de afstandsbediening en dat gaat redelijk oké en is echt niet dodelijk voor de gebruikerservaring.

Ik haal gemiddeld 60 mbits via mijn telefoon aansluiting, wat ik best prima vindt.

Kortom, als je niet al te moeilijk doet, heb je een prima ervaring voor veel minder geld.
Is die 60Mbit ook wat je maximaal kan krijgen? Wat komt er binnen op je modem? (Attainable rate)

• sl0n
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-01 15:48
Iemand weet of Youfone modems kunnen in 'bridge mode' werken? Ik wil mijn eigen router gebruiken.

• Tiborvv
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-01 15:38
quote:
krakendmodem schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 06:53:
[...]

Is die 60Mbit ook wat je maximaal kan krijgen? Wat komt er binnen op je modem? (Attainable rate)
Speciaal voor jou de moeite gedaan om in te loggen op de Experiabox, de waardes zijn nagenoeg gelijk, behalve bij Up:

Actual rate (Up/Down) 16974/78397 kbps
Attainable rate (Up/Down) 24665/78343 kbps

Veel meer zal er niet uit komen dan die 60 van de 100 denk ik.

edit: Ik heb de modem nog een keer getest zonder tvbox en Wifi apparaten en ik kwam nu uit op 70.4 mbits.

Tiborvv wijzigde deze reactie 12-05-2018 15:41 (9%)

• krakendmodem
  • Laatst online: 13:08
quote:
Tiborvv schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:20:
[...]

Speciaal voor jou de moeite gedaan om in te loggen op de Experiabox, de waardes zijn nagenoeg gelijk, behalve bij Up:

Actual rate (Up/Down) 16974/78397 kbps
Attainable rate (Up/Down) 24665/78343 kbps

Veel meer zal er niet uit komen dan die 60 van de 100 denk ik.

edit: Ik heb de modem nog een keer getest zonder tvbox en Wifi apparaten en ik kwam nu uit op 70.4 mbits.
70Mbit zou met deze snelheden haalbaar moeten zijn. Hangt natuurlijk deels af van hoe het is aangesloten. Bij een KPN klant verschilt het 30Mbit als ik het modem in de meterkast aansluit ipv in de woonkamer.

• duckieduck
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-01 13:19
Youfone zeer slecht nooit aanbeginnen.
mijn ervaringen

De Ziggo zenders waar ik €14,- per maand voor betaal kunnen niet worden opgenomen of gepauzeerd worden, dit is voor mijn heel belangrijk aangezien in onregelmatig werk en ik de formule 1 races niet vaak live kan bekijken.
De service medewerken wist mijn te vertellen dat dit wel ergens op de website vermeld staat Mwaaa ik heb dit nog niet kunnen vinden zal vast wel ergens ver weg met kleine letter op de website staan,(dit noem ik oplichting of de zaak misleiden)

De afstandbediening deze heeft heeft maar 6 knoppen hier valt niet fatsoenlijk mee te werken, als ik Bv Ziggo select zit te kijken en ik wil na Ned1 zappen dan dien ik 20x een knopje in te drukken en 2 minuten later ben ik er, Kom op dit is toch niet normaal.
De universele afstandbediening van de Samsung tv is niet te koppelen tv is nog geen 2 jaar oud??? hoe kan dit???
Hier door heb ik dus continu 2 afstandsbedieningen in mijn hand (andere optie die de service medewerken opperde is een universele afstandbediening van +/- 100 euro aanschaffen) zo kan ik ook oplossingen aanbieden.

Het tv menu en het zappen tussen de zenders gaat zeer traag is continu aan het laden, door de tv gids lopen gaat zeer moeizaam iets opnemen is helemaal een Hel.
Ook de Youfone app op de telefoon werkt ook zeer traag (dit licht niet aan de telefoon)

De Discovery en Eurosport zender zijn niet beschikbaar, dit had ik inderdaad kunnen zien op de website als ik alle zender in het overzicht nagelopen had, ik ging ten onrechte er vanuit dat die gewoon standaard er bij zat, ook dit snap ik niet waarom Youfone als enige tv & internet aanbieder deze 2 zender er niet bij heeft zitten.
Verder kan er geen Netflix via de tv ontvanger bekeken worden. we leven in het jaar 2018 dit is bij anderen ook standaard.
Het zou fijn zijn als Youfone duidelijk op de website vermeld dat dit bij hun er niet bijzit.

Beeld kwaliteit zeer slecht

na je 14 dagen bedenktijd (die dus afgelopen is voordat het pakket binnen is.
kan je het contract niet meer opzeggen of je moet een boete van +/-350 euro betalen
Kortom het zijn oplichters dit bedrijf geeft niks om hun klanten. :(

• Dorbain
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 31-05-2018
quote:
alwaysleft schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:08:
[...]

Dan is KPN Play en Knippr een veel betere optie ;)
Knippr stopt op 1 Juni 2018.
Play van KPN stopt op 2 Juli 2018.

Dan blijft er weinig alternatief over:
NLziet en Youfone app (Als hij inmiddels kan casten naar Chromecast)

• eymey
Oh joh, Play van KPN stopt ook al? Dan wordt de spoeling wel erg dun.

De Android app van Youfone ondersteunt nog steeds geen Chromecast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:53
quote:
bscc schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:06:
Is SIP2 of SIP3 softwarematig aan te passen voor een 2e eigen nummer?
Deze vraag is in dit topic volgens mij niet beantwoord, en wel relevant voor mij. Iemand?

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
quote:
Jogai schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 01:00:
[...]

Deze vraag is in dit topic volgens mij niet beantwoord, en wel relevant voor mij. Iemand?
Je krijgt een experiabox dus het antwoord is nee. Daar valt geen eigen sip op in te stellen volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:53
Ik heb nu een xperiabox van telfort, en heb daar ook een 2e sip account ingeregeld...

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

Nou goed ik weer, aanhoudende problemen met Youfone Internet, nu alweer 24 uur storing, gaat niet verholpen worden voor het weekeind.

Snelheidsverhoging is inderdaad per 1 mei doorgevoerd, televisiekwaliteit blijft echter zeer en zeer slecht. Tv kijken en surfen op een laptop is niet mogelijk, beeld gaat bijna direct stilstaan.

Vorige provider (NLEx) had identieke modem en kon wel fatsoenlijke dienst leveren.

Youfone is een aaneenschakeling van ellende hier, spijt als haren op mijn hoofd, zeer slecht product

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
quote:
Jogai schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:15:
Ik heb nu een xperiabox van telfort, en heb daar ook een 2e sip account ingeregeld...
Oke.... dat verbaast me maar goed om te horen in ieder geval. Ik had dat nog niet eerder gehoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eymey
quote:
DeDooieVent schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:49:
Nou goed ik weer, aanhoudende problemen met Youfone Internet, nu alweer 24 uur storing, gaat niet verholpen worden voor het weekeind.

Snelheidsverhoging is inderdaad per 1 mei doorgevoerd, televisiekwaliteit blijft echter zeer en zeer slecht. Tv kijken en surfen op een laptop is niet mogelijk, beeld gaat bijna direct stilstaan.

Vorige provider (NLEx) had identieke modem en kon wel fatsoenlijke dienst leveren.

Youfone is een aaneenschakeling van ellende hier, spijt als haren op mijn hoofd, zeer slecht product
Tsja... heb er zelf ook spijt van om YoufoneTV te hebben gekozen (gelukkig internet wel bij een fatsoenlijke partij :P )

* Box nog steeds dramatisch traag en komt vaak niet lekker uit standby
* Gebeurt nog steeds geregeld dat ik niet vooruit of terug mag springen in uitzendingen, ook als geadverteerd wordt dat dat zou moeten kunnen (bij NPO zouden er geen restricties moeten zijn)
* De live uitzending pauzeren en later hervatten leidt er nog steeds toe dat hij na een paar minuten de hervatte stream dropt en gewoon weer naar live terug gaat. Als ik mazzel heb en terug mag springen, dan is dat nog een correctiemiddel.

Bottomline: YoufoneTV is maar net-aan bruikbaar en zou ik niemand aanraden, tenzij een paar heel specifieke gevallen van mensen die ik ken, die op kamers wonen en een (redelijke) internetverbinding hebben zonder dat daar TV bij geleverd kan worden.

Het liefst zou ik ze in gebreke stellen en anders opzegging zonder boete eisen, zodat ik naar een ISP kan (Jonaz), die inmiddels hier in Almere beschikbaar is en gewoon DVB-C met 19 zenders in HD, zonder transcoding, levert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
eymey schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Tsja... heb er zelf ook spijt van om YoufoneTV te hebben gekozen (gelukkig internet wel bij een fatsoenlijke partij :P )

* Box nog steeds dramatisch traag en komt vaak niet lekker uit standby
* Gebeurt nog steeds geregeld dat ik niet vooruit of terug mag springen in uitzendingen, ook als geadverteerd wordt dat dat zou moeten kunnen (bij NPO zouden er geen restricties moeten zijn)
* De live uitzending pauzeren en later hervatten leidt er nog steeds toe dat hij na een paar minuten de hervatte stream dropt en gewoon weer naar live terug gaat. Als ik mazzel heb en terug mag springen, dan is dat nog een correctiemiddel.

Bottomline: YoufoneTV is maar net-aan bruikbaar en zou ik niemand aanraden, tenzij een paar heel specifieke gevallen van mensen die ik ken, die op kamers wonen en een (redelijke) internetverbinding hebben zonder dat daar TV bij geleverd kan worden.

Het liefst zou ik ze in gebreke stellen en anders opzegging zonder boete eisen, zodat ik naar een ISP kan (Jonaz), die inmiddels hier in Almere beschikbaar is en gewoon DVB-C met 19 zenders in HD, zonder transcoding, levert.
Ik ben een dossier aan het opbouwen en ga ze inderdaad maar in gebreke stellen. De punten over het niet kunnen terugspringen gelden ook voor mij en ik heb het net zitten napluizen, ze adverteren er inderdaad mee maar leveren het niet dus dat is ook een goed punt.

In het uiterste geval stap ik maar over en betaal de rest van het jaar leergeld want de huidige dienst die Youfone levert is gewoon niet werkbaar, ik betaal immers nu ook per maand leergeld voor een dienst die absoluut niet doet waar het mee adverteert. Het enige dat Youfone wel voor elkaar krijgt is op tijd maandelijks het geld afschrijven, dat werkt foutloos.

Het product zelf leveren is echter iets van een geheel andere orde blijkbaar

wat een bagger :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-01 14:17
Heel vreemd. Maar sinds een week hapert mijn TV kastje regelmatig. Soms lijkt het net alsof hij een paar seconden doorspoelt en dan weer verder gaat. Nu heb ik 'm wel draadloos aangesloten, maar voorheen geen problemen gehad. (Mijn modem bevind zich nog geen 10 meter van de STB)
Ik overweeg een netwerkkabel aan te schaffen puur om te testen of het aan de Wifi ligt. Het liefst wil ik draadloos aangesloten blijven.

Nog meer mensen hier waarvan de STB kuren vertoont de laatste 2 weken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
Caparone schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:24:
Heel vreemd. Maar sinds een week hapert mijn TV kastje regelmatig. Soms lijkt het net alsof hij een paar seconden doorspoelt en dan weer verder gaat. Nu heb ik 'm wel draadloos aangesloten, maar voorheen geen problemen gehad. (Mijn modem bevind zich nog geen 10 meter van de STB)
Ik overweeg een netwerkkabel aan te schaffen puur om te testen of het aan de Wifi ligt. Het liefst wil ik draadloos aangesloten blijven.

Nog meer mensen hier waarvan de STB kuren vertoont de laatste 2 weken?
Ja hier, soms blijft hij in het menu hangen, alleen van het stroom afhalen helpt (soms)

Zappen van het ene naar het andere kanaal werkt ook niet meer, moet je eerst weer naar het menu, maar dan loopt hij vast (zie punt 1).

Maar goed, tv kijken met Youfone hebben we hier sowieso van pure ellende maar opgegeven...

deed internet het maar... of de telefoon...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-01 14:17
quote:
DeDooieVent schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Ja hier, soms blijft hij in het menu hangen, alleen van het stroom afhalen helpt (soms)

Zappen van het ene naar het andere kanaal werkt ook niet meer, moet je eerst weer naar het menu, maar dan loopt hij vast (zie punt 1).

Maar goed, tv kijken met Youfone hebben we hier sowieso van pure ellende maar opgegeven...

deed internet het maar... of de telefoon...
Hmm balen, hier werkt het internet (vooralsnog) wel naar behoren. Alleen de STB heeft kuren. Toch maar eens testen of het bekabeld beter gaat werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenjanuz
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 27-12-2018
Wie kan me een advies geven?

Ik zit nu bij Ziggo met een mooie stabiele dl snelheid van 200 Mbps.
Gezien het verschil in kosten overweeg ik Youfone, maximale dl snelheid 28 Mbps (heb wel mijn verbindingen allemaal bekabeld). Ik ben in het bezit van een 4K tv maar feitelijk kijk ik bijna nooit naar 4K content (adviessnelheid minimaal 25 Mbps) omdat het aanbod klein is.
Verder ben ik geen fanatieke downloader.
Aangeboden modem is Experiabox V10

Ik lees hier veel negativiteit over Youfone dus twijfel ik.
Toch overweeg ik het: Het scheelt me het eerste jaar € 563,20 en dat vind ik heel veel geld.En na een jaar kan ik weer overstappen.
Verder heb ik al jaren een telefoonabonnement bij Youfone en zowel de prijs als de service bevalt mij tot nu toe heel goed.
Wat zouden jullie doen? De gok nemen voor dat geld of toch voor de zekerheid kiezen?

ikbenjanuz wijzigde deze reactie 04-06-2018 19:02 (7%)
Reden: Toevoeging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
ikbenjanuz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:00:
Wie kan me een advies geven?

Ik lees hier veel negativiteit over Youfone dus twijfel ik.
Niet doen, gewoon niet

Youfone is zeg maar de sub-acer ellende die je zelfs iemand die je echt haat niet aan wil doen.

Youfone is helemaal niks, kut-internet, kut-tv en telefoon.. tja.. als het werkt dan kan je bellen, maar goed, de naam van deze oplichtersclub doet je al vermoeden dat ze iets met bellen hebben, laat ze het er maar bij houden

Youfone is 3x niks, pure oplichting, bagger... nooit doen, al kreeg ik het gratis

ik ben inmiddels bezig met een overstap, ik ga dit jaar wel gewoon leergeld betalen want dit werkt niet, gewoon niet. Aan alle mensen die nog niet vastzitten aan deze ellende, doe het niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
Moh.... "pure oplichting" en "bagger" wil ik het ook weer niet noemen, hoewel ik wel ontevreden ben.

En ik ken zoals ik eerder opperde zeker gevallen waarin YoufoneTV z'n dienst zou kunnen bewijzen. Ik ken zelf bijvoorbeeld mensen die op een kamer of anderszins 'ongewone' woonruimte wonen, waar ze wel snel internet hebben (snel genoeg voor een OTT-streamingdienst) maar waar geen 'traditionele' TV bij verkrijgbaar is.

Dan is Youfone, iig de OTT tv-dienst zoals ik die afneem, nog best het overwegen waard als je toch wel een compleet zenderpakket wil en ook Ziggo Sport en Fox Sports wil kunnen afnemen. In basis werkt recht-toe-recht-aan TV kijken best prima. Redelijke beeldkwaliteit en zelden haperingen. Alleen de navigatie op de box, de werking van pauze en het vooruit en terugspoelen is 1 groot drama.

Dus zoek je gewoon een soepele TV-ervaring met een box die een beetje fatsoenlijk zapt en die niet on-ge-lo-ve-lijk traag reageert en een fatsoenlijke volwaardige afstandsbediening en kan je genoeg alternatieven krijgen (KPN, Ziggo, T-mobile Thuis) of heb je alleen NPO, RTL en SBS nodig (dan is NLZiet je partij), dan raad ik YoufoneTV ook zeker af.

eymey wijzigde deze reactie 05-06-2018 22:22 (9%)

• Zomb!
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-01 11:25
Inderdaad, internet werkt prima. Haal met die Experiabox v10 netjes de maximale downloadsnelheid beschikbaar op mijn locatie. Heb nu zo ingesteld dat ik 7 favorieten heb ingesteld op het kastje, zodat je redelijk snel je zender kan kiezen. TV oplossing is niet goed, maar kut en oplichting is wel heel erg negatief gezien de prijs, en de kwaliteit als het normaal werkt.

Als je de klantenservice nodig hebt zijn ze redelijk snel te bereiken, komen met goede oplossingen.
Andere kunnen uiteraard andere ervaringen hebben, ik heb in ieder geval weinig te klagen.
Maar zal ook zeker overstappen als ze niet met een betere TV oplossing komen voor het eind van het jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
Zomb! schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:17:
Inderdaad, internet werkt prima. Haal met die Experiabox v10 netjes de maximale downloadsnelheid beschikbaar op mijn locatie. Heb nu zo ingesteld dat ik 7 favorieten heb ingesteld op het kastje, zodat je redelijk snel je zender kan kiezen. TV oplossing is niet goed, maar kut en oplichting is wel heel erg negatief gezien de prijs, en de kwaliteit als het normaal werkt.

Als je de klantenservice nodig hebt zijn ze redelijk snel te bereiken, komen met goede oplossingen.
Andere kunnen uiteraard andere ervaringen hebben, ik heb in ieder geval weinig te klagen.
Maar zal ook zeker overstappen als ze niet met een betere TV oplossing komen voor het eind van het jaar.
Dat is jouw ervaring, en dat is mooi. Hier staat de tv stil als een laptop gaat updaten of mijn zoon een online spel speelt

Internet is al sinds dag 1 tobben, ze krijgen het niet voor elkaar, er wordt naar kpn gewezen maar het rare is dat deze problemen er niet waren toen ik nog bij NLe zat, identieke experiabox, zelfde netwerk.

Het is zo extreem dat de hele tv niet meer gebruikt wordt, wat feitelijk wel weer een voordeel is, gezien het mooie weer de afgelopen weken :')

Op basis van mijn ervaring raad ik persoonlijk YF in alle scenario's af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zomb!
quote:
DeDooieVent schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 05:51:
[...]
Dat is jouw ervaring, en dat is mooi. Hier staat de tv stil als een laptop gaat updaten of mijn zoon een online spel speelt

Op basis van mijn ervaring raad ik persoonlijk YF in alle scenario's af.
Internet was kut, Youfone gebeld, nieuw modem (v10) gekregen.
Probleem gehad met downloaden en stilstaand beeld. Youfone gebeld, moest het modem resetten en alleen het TV-kastje aangesloten laten. Na de reset zou deze dan een vast IP met daarbij vaste bandbreedte krijgen. Sindsdien is het in ieder geval nog maar een enkele keer voorgekomen.

Begrijp me niet verkeerd, zal Youfone in de huidige staat zeker niet aanraden. Maar aan de andere kant, het is een nieuwe provider en voor een prijs (eerste 6 maanden dan) waar je ook weer niet te kritisch bij kan zijn. Heb zelf de keuze voor Youfone gemaakt en het risico genomen, vind het dan een beetje te makkelijk om Youfone af te zeiken en te betichten van oplichting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeDooieVent

DeDooieVent

Een vreemde Jodokus

quote:
Zomb! schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Internet was kut, Youfone gebeld, nieuw modem (v10) gekregen.
Probleem gehad met downloaden en stilstaand beeld. Youfone gebeld, moest het modem resetten en alleen het TV-kastje aangesloten laten. Na de reset zou deze dan een vast IP met daarbij vaste bandbreedte krijgen. Sindsdien is het in ieder geval nog maar een enkele keer voorgekomen.

Begrijp me niet verkeerd, zal Youfone in de huidige staat zeker niet aanraden. Maar aan de andere kant, het is een nieuwe provider en voor een prijs (eerste 6 maanden dan) waar je ook weer niet te kritisch bij kan zijn. Heb zelf de keuze voor Youfone gemaakt en het risico genomen, vind het dan een beetje te makkelijk om Youfone af te zeiken en te betichten van oplichting.
Op het moment dat er geadverteerd wordt met een dienst die vervolgens niet geleverd wordt (terugspoelen NPO, kunnen internetten en TV kijken gelijktijdig bijvoorbeeld) dan is dat in mijn wereld oplichting ja.

Zeker omdat het probleem niet wordt opgelost en je er ook niet vanaf kunt

En ja ik heb het zelf gekozen en betaal daarom ook zonder verder er over na te denken leergeld dit jaar, maar argumenten als "Het is een nieuwe aanbieder" en "voor dat geld mag je niets verwachten" kom op zeg, ik bedoel NLe was vorig jaar wel in staat om voor een nog lager bedrag wel een fatsoenlijk product te leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
quote:
DeDooieVent schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Op het moment dat er geadverteerd wordt met een dienst die vervolgens niet geleverd wordt (terugspoelen NPO, kunnen internetten en TV kijken gelijktijdig bijvoorbeeld) dan is dat in mijn wereld oplichting ja.

En ja ik heb het zelf gekozen en betaal daarom ook zonder verder er over na te denken leergeld dit jaar, maar argumenten als "Het is een nieuwe aanbieder" en "voor dat geld mag je niets verwachten" kom op zeg, ik bedoel NLe was vorig jaar wel in staat om voor een nog lager bedrag wel een fatsoenlijk product te leveren.
Je kunt er zeker wel van af maar dan zal je ze officieel in gebreke moeten stellen en een redelijke oplostijd moeten geven (per aangetekende brief). Lukt ze dat niet dan nogmaals aangetekend schrijven en eenzijdig contract ontbinden.
In het topic over Fiber Nederland vindt je soortgelijke gevallen waarbij dat echt wel gelukt is op die manier.

NLE koos ervoor om bij KPN alles Whitelabel in te kopen en zij hoefden technisch gezien dus helemaal niks te doen. Experiabox, decoders, alles was eigenlijk KPN maar met een andere sticker erop (en soms dat niet eens...).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zomb!
quote:
DeDooieVent schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Naast dat het duidelijk zaken zijn die zouden moeten werken, waar adverteren ze met NPO terugspoelen?
Maar jij ziet glas half leeg, ik zie hem half vol, terwijl we uiteindelijk allebei dezelfde keuze maken en het bij 1 jaar Youfone houden. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eymey
In hun overzicht met zenders en welke zenders welke features hebben staat duidelijk dat je bij de NPO zenders vooruit en terug kan gaan. :)

https://www.youfone.nl/doc.ashx?2067

eymey wijzigde deze reactie 08-06-2018 11:56 (12%)

• Zomb!
quote:
eymey schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:52:
In hun overzicht met zenders en welke zenders welke features hebben staat duidelijk dat je bij de NPO zenders vooruit en terug kan gaan. :)

https://www.youfone.nl/doc.ashx?2067
Is toch geen advertentie. :P

Maar inderdaad dan zou het ook moeten werken. Zal het vanavond thuis testen, er zijn wat updates geweest van de tv-ontvager, alleen de laatste moest handmatig door Youfone geactiveerd worden.

Edit:
Net thuis getest, je moet programma pauzeren en daarna kan je, ook NPO, timeshiften. Wisten mijn kids weer te vertellen.

Zomb! wijzigde deze reactie 09-06-2018 20:41 (11%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Twan82
  • Laatst online: 22-01 20:00
Ik ben sinds december abonnee bij YoufoneTV en heb een alles-in-1-pakket. Volgens mij zijn er zowel voordelen als nadelen en is het persoonsgebonden of het een goed aanbod is.

Voordelen:
- Lage Prijs
- Altijd maximale internetsnelheid die op je adres leverbaar is (met deze technologie).Dus geen bijbetaling als je meer dan bv 20 Mbps-internet wil.
- Gratis Fox Sports 1 Eredivisie.
- Gratis opnemen en pauzeren (opnames kun je een maand terugkijken, zie: nadelen)
- Je kunt een week lang alle programma's van álle zenders integraal terugkijken. Ook als je ze niet hebt opgenomen. Heel handig, je kunt de tv gids van gisteravond erbij pakken en elk willekeurig programma aanzetten. Of je hebt een voetbalwedstrijd gemist op zondagmiddag om 14.30. Als je om 17u thuiskomt en de uitslag nog niet weet, zet je Fox1 aan en daar doen ze als jij het wil, net alsof het weer 14.30u is :) (Ik kan zelfs de rust doorspoelen!) Dit is een duidelijk voordeel ten opzichte van eerdere ervaringen. Bij eerdere ervaringen moest ik voor terugkijken afwachten of een bepaald programma in een bepaald 'gemist-menu' verscheen. Soms duurde dat heel lang of verscheen het programma helemaal niet. Dat kon je voorkomen door het programma op te nemen, maar daar moest je dan wel voor gekozen hebben (en 5 euro per maand meer betalen). En als je was vergeten het programma op te nemen, kon je hooguit nog op de laptop terugkijken.
-Draadloos TV kijken gaat erg goed. Ik heb de tv-ontvanger dicht bij het modem staan, maar er zit wel een deuropening tussen. Bij andere aanbieders moet je dan een draad gaan aanleggen of dingen kopen waardoor je via het stopcontact internet krijgt, maar dan heb je nog een draad van het stopcontact naar de tv-ontvanger. De tv-ontvanger van YoufoneTV kan ik prima via Wifi laten werken en hoeft dus alleen in het stopcontact. Mijn vriendin is erg blij met deze draad-arme oplossing.
- Via de app kan ik ook op andere plekken waar ik internetverbinding heb, Fox Sports 1 en andere kanalen ontvangen. :)

Nadelen:
- De Android-app is niet heel snel, waardoor het zappen wat langzamer gaat. Beeldkwaliteit zal wellicht ook wat minder zijn, maar daar heb ik niet zo snel last van. Heb ook geen super-ingenieuze tv.
- Je hebt een klein afstandsbedieninkje met een paar knoppen erop. Zappen naar zender 236 valt niet mee, want je moet óf 1 voor 1 alle zenders afgaan. Of via een menu naar de zender van je keuze. Het is te doen, maar echt handig is het niet.
- Geen teletekst. Jammer voor de nostalgische mensen zoals ik. En voor de slechthorenden, want teletekstondertiteling is dan ook niet mogelijk.
- Geen Discovery Channel en geen Eurosport. YoufoneTV is bijna de enige aanbieder waarbij Eurosport/Discovery niet in het pakket zitten. Zelfs niet als extra zender toe te voegen. En dat terwijl Eurosport steeds meer uitzendrechten krijgt. Voor bv Roland Gaross, De Giro, De Olympische Spelen had Eurosport exclusieve rechten (Maar bij de Olympische spelen zond de NOS ook redelijk veel uit.)
-Opnemen is niet echt opnemen. Opgenomen programma's neem je niet fysiek op op een harde schijf of iets dergelijks. Je kunt ze gewoon een maand lang terugkijken (in plaats van een week). Maar als het internet uitvalt, kun je niet kijken. En na een dag of dertig wordt het programma verwijderd uit je 'opnames'. Meestal geen probleem, als je na een maand nog niet gekeken hebt, dan was het misschien toch niet zo heel belangrijk. Maar bij andere aanbieders kun je soms écht opnemen en opnames onbeperkt bewaren. Of kun je opnames een jaar lang terugkijken.
- De prijs is per 1 februari verhoogd van 39,95 naar 42,95. Maar de eerste zes maanden blijft het 19,95.
- De klantenservice is alleen tijdens kantooruren bereikbaar.

• Canster
Ik heb Youfone nu een maand in gebruik en moet eerlijk zeggen dat het me meevalt. Internet en telefonie doen het zoals verwacht en TV is even wennen maar werkt verder prima. Uiteraard is dit niet te vergelijken met de kwaliteit van Ziggo maar als je alles bedraad aansluit dan is de kwaliteit goed en snel genoeg dat je het verschil niet direct merkt. Als ik kijk naar de prijs / kwaliteit verhouding dan is dit prima voor wat je moet betalen zeker om het een jaartje te proberen. Hopelijk dat ze de bitrate op een gegeven moment verhogen waardoor TV kwaliteit ook geen issue meer is.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of er mensen al in geslaagd zijn om extra apps te installeren zoals Netflix, NPO ? en of deze ook werken naar behoren ?

Ik hoor graag hoe je dit zou kunnen realiseren ? >:)

• Canster
Iemand ?

• Canster
Niemand ? 8)7 8)7 8)7 :X :X :X

• Zomb!
quote:
quote:
peponline schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:34:
Het installeren van apps op de Youfone TV box is best simpel!
Heb gemerkt dat de ontwikkelaarsopties gewoon beschikbaar zijn (paar keer klikken op build bij info).
Daarna kun je met ADB remote connecten:
adb tcpip 5555
adb connect 192.168.1.xx:5555.

Dan je favo app installeren met adb install netflix.apk

Netflix start op, maar is niet te bedienen met de AB. Misschien dat het lukt als je een muis aansluit?
Ga nu proberen om google play services en googe play te installeren.
edit: Deze starten wel op, maar het toevoegen van een google account lukt niet. Ach ja, we spelen gewoon verder ;)

Ik denk dat het met adb pull ook mogelijk moet zijn om de apk van de YoufoneTV box te extracten, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd

[afbeelding]

• Canster
Dank voor de reactie :) Die had ik al gezien maar was benieuwd of er nog andere gebruikers zijn die verder zijn gekomen om apps wel werkend te krijgen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sl0n
quote:
sl0n schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:22:
Iemand weet of Youfone modems kunnen in 'bridge mode' werken? Ik wil mijn eigen router gebruiken.
Ik heb Experia box v10 gekregen, er is geen "bridge mode" optie, maar wel "DMZ", dus kon Ik alle "port forwarding" regels ingezet hebben en mijn oude router (Asus Merlin FW) gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chenwei
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15-02 08:38
Ik ben vanaf 01-07-18 overgestapt van Ziggo naar YouFone TV & Internet.

Mijn bevindingen tot nu toe:

1. Overstap was makkelijk, geheel tegen verwachting in kreeg ik ADSL via een ISRA punt gelijk aan de gang (sterker nog, signaal was 2 dagen voor ingangsdatum al verkregen)
2. Snelheid is een vooruit gang (van 40/4 mbits naar 110/30mbits), verwachting is dat na een tijdje het naar 120/35 mbits gaat)
3. TV kwaliteit is volgens mij vergelijkbaar, op mijn 4K zie ik geen verschil. (decoder handmatig naar hoogste res gezet)
4. YouFone App werkt redelijk maar ik kijk vrijwel geen TV.
5. Prijs kwaliteit is superb als je naar de actie kijkt.

Helaas is de afstandsbediening idd erg irritant maar een Harmony afstandsbediening kost ook geen drol meer. Anyways, ik persoonlijk ben erg blij dat ik overgestapt ben van Ziggo en nu een stuk minder betaal terwijl ik meer snelheid krijg.

ps Ik moet wel bekennen dat ik wellicht mazzel heb qua afstand tot de ADSL centrale, het is uiteraard geen garantie dat youfone overal max Down en Up speed kan offeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sl0n
Ik gebruik PureVPN provider (openvpn protocol), en UDP servers werken helemaal niet, TCP doet het wel.
Gebruikt Youfone (of KPN) DPI of zo?

• Twan82
  • Laatst online: 22-01 20:00
quote:
Twan82 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:23:
Ik ben sinds december abonnee bij YoufoneTV en heb een alles-in-1-pakket. Volgens mij zijn er zowel voordelen als nadelen en is het persoonsgebonden of het een goed aanbod is.
Aanvulling op mijn eerdere bericht. Het eerste half jaar heb ik nauwelijks storingen gehad, maar de laatste tijd hapert de tv geregeld. Heb op een gegeven moment toch maar een lijntje gelegd, maar daardoor is het draadloos-kijken-voordeel weggevallen. Althans: ik heb niet standaard een kabel liggen, maar alleen als de tv gaat storen. Al met al denk ik met dit erbij dat ik na afloop van het jaar wel weer ga overstappen. Het is een prima product voor 19,95 per maand en voor 39,95 ook nog te overwegen. Maar na een jaar 42,95 per maand te gaan betalen, dan valt de prijs/kwaliteitsafweging toch uit naar overstappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
quote:
Twan82 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:42:
[...]Al met al denk ik met dit erbij dat ik na afloop van het jaar wel weer ga overstappen. Het is een prima product voor 19,95 per maand en voor 39,95 ook nog te overwegen. Maar na een jaar 42,95 per maand te gaan betalen, dan valt de prijs/kwaliteitsafweging toch uit naar overstappen.
Precies dit. Na de prijsverhoging is een vergelijkbaar pakket bij NLE (weliswaar zonder opnemen) € 2 goedkoper met tv-apparatuur die ook nog eens véél beter is. Als ik na afloop van het jaarcontract geen aanbieding krijg die de prijs/kwaliteitsverhouding kan rechtvaardigen dan stap ook ik 100% zeker weer over.

• heidi1987
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 28-07-2018
quote:
kronolith schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:08:
Voor deze prijs durf ik dit wel een jaartje te proberen. Ik heb afgelopen zaterdag besteld, vandaag werd het pakket met hardware bezorgd. De modem betreft inderdaad een experiabox v8. De tv-ontvanger blijkt simpelweg een android-box te zijn, deze om precies te zijn: http://en.sdmctech.com/product/quad-core-ott-stb_139.html. Het lijkt er op dat hier simpelweg de Youfone app op geïnstalleerd is. Misschien wel leuk om eens te kijken in hoeverre er een ander ROM op te flashen is. O-)

Volgens de bijgevoegde brief gaat mijn abonnement in op 25-09-2017, volgens My Youfone gaat mijn abonnement in op 16-10-2017. In ieder geval werkt het zaakje nu nog niet, maandag nog maar eens proberen! Ben heel erg benieuwd :+
Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met je Youfone abonnement. Ik heb sinds eergisteren TV en internet van hen en ik ervaar problemen met negatief beeld op TV. Soms gaat het een uur goed, som maar 10 minuten. Het gaat ook vanzelf weer weg, maar is natuurlijk erg storend. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb het kastje met HDMI aangesloten op mijn Philips tv.

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-02 00:12
Ook sinds kort overgestapt naar youfone tv en internet. Het aansluiten ging prima, enkel geen signaal. Kpn monteur heeft iets in de wijkcentrale aangepast en alles werkt nu naar behoren.

Afstandsbediening is erg basic. Na uitleg aan vrouwlief meteen commentaar dat ze discovery Chanel niet kan vinden. En dat kijkt ze juist 😳 jammer dat je deze zender niet in een extra pakket kan afnemen.

Weten jullie hoe je een tv zender aan favoriet toe kan voegen?

• HoaHong
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:50
quote:
liter schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:50:
Ook sinds kort overgestapt naar youfone tv en internet. Het aansluiten ging prima, enkel geen signaal. Kpn monteur heeft iets in de wijkcentrale aangepast en alles werkt nu naar behoren.

Afstandsbediening is erg basic. Na uitleg aan vrouwlief meteen commentaar dat ze discovery Chanel niet kan vinden. En dat kijkt ze juist 😳 jammer dat je deze zender niet in een extra pakket kan afnemen.

Weten jullie hoe je een tv zender aan favoriet toe kan voegen?
Ik doe tegenwoordig alles opnemen of zenders aan favorieten toevoegen via de Youfone tv app.

• liter
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-02 00:12
Bedankt voor je tip! In de app werkt het inderdaad wel!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True