Weet iemand hoe je de tv box kan besturen met de Mi Remote app?
Youfone belooft dat er beeldkwaliteit in HD-kwaliteit wordt geleverd en stelt dat hun TV ontvanger zelfs 4K kan halen, maar de praktijk is een andere: het beeld is korrelig. Maximaal HD ready. Ronduit teleurstellend. Hierover heb ik contact opgenomen met Youfone en ze hebben een nieuwe TV-ontvanger toegestuurd. Exact hetzelfde probleem. Hiervoor heb ik met dezelfde kabeling en type modem een abonnement bij NLEX gehad. Daar was het wel goed. Dus het moet aan het type TV-ontvanger liggen dat Youfone levert. En ze leveren uitsluitend 1 type TV-ontvanger. Tip: NLEX is een betere keuze of leg vooraf schriftelijk vast bij het aangaan van een contract dat de wettelijke bedenktijd ingaat op het moment dat je internetverbinding actief wordt. Dan kun je namelijk de apparatuur pas testen.
Ik denk niet zozeer dat het aan de tv-apparatuur ligt, maar meer aan de door Youfone aangeboden kwaliteit van de stream. Bij KPN/NLEx is die rond de 10 Mbit terwijl die bij Youfone rond de 3 Mbit is.j.brokx schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:52:
Youfone belooft dat er beeldkwaliteit in HD-kwaliteit wordt geleverd en stelt dat hun TV ontvanger zelfs 4K kan halen, maar de praktijk is een andere: het beeld is korrelig. Maximaal HD ready. Ronduit teleurstellend. Hierover heb ik contact opgenomen met Youfone en ze hebben een nieuwe TV-ontvanger toegestuurd. Exact hetzelfde probleem. Hiervoor heb ik met dezelfde kabeling en type modem een abonnement bij NLEX gehad. Daar was het wel goed. Dus het moet aan het type TV-ontvanger liggen dat Youfone levert. En ze leveren uitsluitend 1 type TV-ontvanger. Tip: NLEX is een betere keuze of leg vooraf schriftelijk vast bij het aangaan van een contract dat de wettelijke bedenktijd ingaat op het moment dat je internetverbinding actief wordt. Dan kun je namelijk de apparatuur pas testen.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van Youfone wel acceptabel voor die prijs.
Zoals Kwon ook al zegt: Het heeft niets met de ontvanger te maken (hoewel de Youfone ontvanger softwarematig wel brak is, maar dat heeft geen gevolgen voor het beeld).j.brokx schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:52:
Het grootste verschil zit hem in de manier van TV distribueren:
NLEX is gewoon een white label KPN dienst .En bij KPN gaat de televisie over een aparte verbinding op L2 niveau (bij glasvezel een apart VLAN, bij DSL een apart virtual channel), waarbij een veel betere QoS valt te garanderen, multicast gebruikt wordt en de streams dus meer Mbit/s kunnen zijn.
Bij Youfone gaat de TV áltijd 'Over The Top' (simpel gezegd: via internet en op een paar niveautjes hoger in het OSI model
Persoonlijk vind ik de kwaliteit nog wel meevallen, gegeven dit alles. Het is duidelijk minder dan bij Ziggo of vergeleken met "HD Glas" kanalen bij KPN, maar wel beter dan NLZiet of de Ziggo Go streams op Chromecast.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ben ook niet helemaal weg van de tvbox / afstandsbediening.
Internet werkt dan wel weer perfect en ben blij met de experiabox v10 (met 5ghz wifi
)
Andere die een programmeerbare afstandsbediening gebruiken?
Heb er nog een liggen in verpakking, dan kan ik tv / tv-box / soundbar inleren en heb ik niet meer 3 afstandsbedieningen nodig om een beetje tv te kijken...
Andere vraag die in mij op kwam: Zou het mogelijk zijn om NES / SNES emulators te installeren op de android tv-box en vervolgens 2 simpele usb controllertjes aan te sluiten?
Viel me op dat als je de tv-box bedraad hebt aangesloten je de tv-box ook een wifi-hotspot op kan zetten. Dan heb je er een accespoint bij. Voor mij geen meerwaarde want de tv-box staat praktisch naast het modem.
Internet werkt dan wel weer perfect en ben blij met de experiabox v10 (met 5ghz wifi
Andere die een programmeerbare afstandsbediening gebruiken?
Heb er nog een liggen in verpakking, dan kan ik tv / tv-box / soundbar inleren en heb ik niet meer 3 afstandsbedieningen nodig om een beetje tv te kijken...
Andere vraag die in mij op kwam: Zou het mogelijk zijn om NES / SNES emulators te installeren op de android tv-box en vervolgens 2 simpele usb controllertjes aan te sluiten?
Viel me op dat als je de tv-box bedraad hebt aangesloten je de tv-box ook een wifi-hotspot op kan zetten. Dan heb je er een accespoint bij. Voor mij geen meerwaarde want de tv-box staat praktisch naast het modem.
Ik ben sinds kort ook overgestapt naar Youfone, helaas was ik niet op de hoogte dat ik zelf mijn bestaande KPN abo moest opzeggen. Sinds wanneer doet een nieuwe provider dit NIET zelf?
Zojuist met 3 sim-only's overstapt naar Youfone, alle 3 nummerbehoud gaan compleet mis en ben nu onbereikbaar. Lekker begin zo
Zojuist met 3 sim-only's overstapt naar Youfone, alle 3 nummerbehoud gaan compleet mis en ben nu onbereikbaar. Lekker begin zo
Mijn vriendin is ook overgestapt van Hollandse Nieuwe naar Youfone en ook daar ging het mis met nummerbehoud waardoor ik dus nog 2 maanden de volle pond bij Hollandse Nieuwe kon betalen.
Klantenservice is een drama bij Youfone.
Klantenservice is een drama bij Youfone.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Inmiddels al een paar dagen YoufoneTV aan het gebruiken, maar wat een armzalige apparatuur zeg...(in vergelijking met KPN). Dit is letterlijk een goedkoop android tv kastje van AliExpress.
- Afstandsbediening is van trieste kwaliteit, dit is 2018, je kan geen nummers invoeren.
- Spoelen kan, maar zonder beeldweergave, dus je weet niet waar je heen spoelt.
- Het menu is vrij onlogisch ingericht, te veel handelingen om een actie uit te voeren.
- Opnemen met buffer is onmogelijk, dus je hebt bijna altijd te kort opgenomen.
Het internet daarintegen ben ik zeer tevreden over. Nu proberen om het hele zooitje op te zeggen, probleem: 14 dagen bedenktermijn, maand later geleverd gekregen. Als het goed is gaat het contract in op het moment wanneer de dienst geleverd wordt, dat is nog maar even de vraag.
- Afstandsbediening is van trieste kwaliteit, dit is 2018, je kan geen nummers invoeren.
- Spoelen kan, maar zonder beeldweergave, dus je weet niet waar je heen spoelt.
- Het menu is vrij onlogisch ingericht, te veel handelingen om een actie uit te voeren.
- Opnemen met buffer is onmogelijk, dus je hebt bijna altijd te kort opgenomen.
Het internet daarintegen ben ik zeer tevreden over. Nu proberen om het hele zooitje op te zeggen, probleem: 14 dagen bedenktermijn, maand later geleverd gekregen. Als het goed is gaat het contract in op het moment wanneer de dienst geleverd wordt, dat is nog maar even de vraag.
[ Voor 9% gewijzigd door Devaqto op 03-08-2018 20:30 ]
Helaas pindakaas je zit er toch echt aan vast, het moment dat je het hebt aangevraagd dan gaan je 14 dagen lopen.
Hoe is de kwaliteit van het internet bij Youfone? Wij hebben bij Ziggo een 40 MB/S Internet en kabel TV (gebruiken we niet) en we streamen naar de Chromecast om TV te kijken. Hiervoor betalen we plus 40 euro per maand. Bij Youfone krijgen we (kennelijk) matige kwaliteit TV en (hopelijk) prima internet voor de helft van die prijs. Als we zodoende blijven streamen met dezelfde kwaliteit, dan ben ik heel blij?
[ Voor 4% gewijzigd door SnoopThaDoctor op 14-08-2018 21:16 ]
Het internet werkt prima, het is gewoon een KPN lijntje dus veel fout kan Youfone niet doen. TV daarentegen zou ik nooit aan beginnen. Zie mijn punten hierboven.SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:14:
Hoe is de kwaliteit van het internet bij Youfone? Wij hebben bij Ziggo een 40 MB/S Internet en kabel TV (gebruiken we niet) en we streamen naar de Chromecast om TV te kijken. Hiervoor betalen we plus 40 euro per maand. Bij Youfone krijgen we (kennelijk) matige kwaliteit TV en (hopelijk) prima internet voor de helft van die prijs. Als we zodoende blijven streamen met dezelfde kwaliteit, dan ben ik heel blij?
Internet werkt bij mij echt prima en storingsvrij. Haal 100/30 Mbit. Check hier wat bij jou de verwachte snelheid is.SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:14:
Weten jullie hoe de tv box gebruikt kan worden zonder leeftijdsbeveiliging? Ik krijg het niet voor elkaar onder account instellingen
Staat er ergens dat het gegarandeerd HD-kwaliteit is? Dan kan ik misschien nog een manier bedenken om van mijn contract af te komenj.brokx schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:52:
"HD Kwaliteit" is gewoon een erg vage term.
Alles vanaf 720p zou je al HD kunnen noemen. In dit geval lijkt het overigens, zoals ik al eerder opperde, gewoon echt 1080i te zijn, alleen op een erg lage bitrate (om wille van mogelijke redenen die ik hier al eerder uiteen heb gezet).
Hoe dan ook denk ik niet dat ze ergens iets hebben gezegd waardoor je nu onder je contract uit zou kunnen (anders had ik dat wrs ook al gedaan
).
Alles vanaf 720p zou je al HD kunnen noemen. In dit geval lijkt het overigens, zoals ik al eerder opperde, gewoon echt 1080i te zijn, alleen op een erg lage bitrate (om wille van mogelijke redenen die ik hier al eerder uiteen heb gezet).
Hoe dan ook denk ik niet dat ze ergens iets hebben gezegd waardoor je nu onder je contract uit zou kunnen (anders had ik dat wrs ook al gedaan
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 27-08-2018 14:59 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Heeft iemand al ervaring met het retentie/verlengbeleid van Youfone na afloop van het jaarcontract?
Met andere woorden, heeft iemand al korting gekregen bij (dreigende) opzegging?
Met andere woorden, heeft iemand al korting gekregen bij (dreigende) opzegging?
Ik heb sinds een paar maanden Youfone op mijn nieuwe adres.
De TV ontvanger gebruik ik niet.
Ik woon in Ziggo gebied en gebruik een Dreambox om Ziggo te kijken. Het ging mij voornamelijk om het internet (110/30) voor een goede prijs.
Boven kijk ik via 5G met IPTV. Via een HDhomerun en TVMosaic wordt het Ziggo signaal omgezet naar IPTV (legaal!) en kan ik dat dus overal in huis (maar ook buitenhuis!) Ziggo kijken op ipad's, pc's etc zonder de Ziggo app in de kwaliteit die ik zelf wil.
Zo kunnen alle kids op hun kamer door middel van een simpel China Android boxje van 2 tientjes gewoon alles kijken, Netflixen, youtube, tv etc.
Alleen heb ik problemen met de Experiabox op 2.4G (niet al mijn apparaten werken op 5G). Dit is een bekende bug in de firmware welke andere providers la met een update gefixt hebben.
Helaas draait Youfone nog oude software.
Hierdoor kan je regelmatig niet connecten met 2.4G tot je het modem opnieuw opstart.
Om deze reden helaas toch gewoon weer een AC router erachter gehangen.
De TV ontvanger gebruik ik niet.
Ik woon in Ziggo gebied en gebruik een Dreambox om Ziggo te kijken. Het ging mij voornamelijk om het internet (110/30) voor een goede prijs.
Boven kijk ik via 5G met IPTV. Via een HDhomerun en TVMosaic wordt het Ziggo signaal omgezet naar IPTV (legaal!) en kan ik dat dus overal in huis (maar ook buitenhuis!) Ziggo kijken op ipad's, pc's etc zonder de Ziggo app in de kwaliteit die ik zelf wil.
Zo kunnen alle kids op hun kamer door middel van een simpel China Android boxje van 2 tientjes gewoon alles kijken, Netflixen, youtube, tv etc.
Alleen heb ik problemen met de Experiabox op 2.4G (niet al mijn apparaten werken op 5G). Dit is een bekende bug in de firmware welke andere providers la met een update gefixt hebben.
Helaas draait Youfone nog oude software.
Hierdoor kan je regelmatig niet connecten met 2.4G tot je het modem opnieuw opstart.
Om deze reden helaas toch gewoon weer een AC router erachter gehangen.
Pas geleden overgestapt van NLEx naar YoufoneTV en hierbij de volgende ervaringen :
- Overstappen ging zonder problemen. Ene experia box eraf en vervangen door de andere...
TV box (WiFi) issues:
- Geluid loopt vaak niet synchroon met beeld
- Opnames missen vaak laatste paar minuten. Gelukkig kan je dan nog week terug kijken.
- Soms gaan opnames ineens een 10 tal seconden vooruit en soms zelfs terug.
- Updaten box via menu werkt niet - Geeft de box aan dat hij geen internet verbinding heeft. Versie 5.3.125
Zijn er andere die deze dingen herkennen?
- Overstappen ging zonder problemen. Ene experia box eraf en vervangen door de andere...
TV box (WiFi) issues:
- Opnames missen vaak laatste paar minuten. Gelukkig kan je dan nog week terug kijken.
- Updaten box via menu werkt niet - Geeft de box aan dat hij geen internet verbinding heeft. Versie 5.3.125
Anoniem: 752025
Wat betreft het missen van de laatste minuten bij een opname en het updaten via het menu wel. De andere punten herken ik niet. Dat de laatste minuten niet worden opgenomen is al vanaf het begin zo, dit heb ik (en volgens mij ook vele anderen) gemeld. Als oplossing geven ze het handmatig in programmeren van opnames. Dit is natuurlijk geen goede oplossing en het verbaast mij ook dat het blijkbaar heel moeilijk op te lossen is. De software updaten ze volgens mij wel, maar dat gaat denk ik op een andere manier.mcost schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:06:
Pas geleden overgestapt van NLEx naar YoufoneTV en hierbij de volgende ervaringen :
TV box (WiFi) issues:
Hier bij ons is de box aangesloten via een internetkabel, maar ook loopt niet altijd het geluid synchroon. Waardeloos.mcost schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:06:
TV box (WiFi) issues:
Hier de laatste tijd ook vaker last van haperingen en verspringend beeld, ook bij live tv.
Als het zo blijft weet ik vrij zeker dat ik na afloop contract weer ga overstappen. Zelfs als ze dan weer de eerste 6 maanden voor € 20 aanbieden. Prijs-kwaliteitverhouding loopt steeds meer scheef.
Als het zo blijft weet ik vrij zeker dat ik na afloop contract weer ga overstappen. Zelfs als ze dan weer de eerste 6 maanden voor € 20 aanbieden. Prijs-kwaliteitverhouding loopt steeds meer scheef.
[ Voor 9% gewijzigd door kwon op 06-09-2018 13:50 ]
Anoniem: 1056707
Wij hebben zinde enkele maanden Youfone tv. Op het begin moest ik super wennen aan de afstandsbediening. Nu vind ik het wel oke, niet fantastisch.
Internet is super, veel minder storingen dan we voorheen bij ziggo hadden. Snelheid ook prima!
Het nadeel bij ons is dat we alleen een coax aansluiting achter de tv hebben en geen ethernet. Draadloos tv kijken is echt drama, maar met de kabel vanauit de meterkast naar de tv gaat goed. Prima beeldkwaliteit en geen haperingen. Het nadeel is nu dus dat we chronisch een ethernetkabel vanuit de meterkast naar se tv hebben liggen. Is het op één of andere manier mogelijk om (zonder de elektricien in te schakelen) voor een klein prijsje toch een ethernetaansluiting achter de tv te krijgen. Bijv. via een omvormer oid. Ben zelf niet echt handig en heb al helemaal geen kaas geheten van electra en aansluit-toestanden....
Alvast bedankt voor jullie reacties 😊
Internet is super, veel minder storingen dan we voorheen bij ziggo hadden. Snelheid ook prima!
Het nadeel bij ons is dat we alleen een coax aansluiting achter de tv hebben en geen ethernet. Draadloos tv kijken is echt drama, maar met de kabel vanauit de meterkast naar de tv gaat goed. Prima beeldkwaliteit en geen haperingen. Het nadeel is nu dus dat we chronisch een ethernetkabel vanuit de meterkast naar se tv hebben liggen. Is het op één of andere manier mogelijk om (zonder de elektricien in te schakelen) voor een klein prijsje toch een ethernetaansluiting achter de tv te krijgen. Bijv. via een omvormer oid. Ben zelf niet echt handig en heb al helemaal geen kaas geheten van electra en aansluit-toestanden....
Je kunt een MoCa set nemen, dan kun je je huidige coax kabel blijven gebruiken. Dan sluit je in de meterkast en achter de tv zo'n MoCa apparaat en heb je internet via je coaxkabel. En als het écht niet anders kan een powerline set voor internet via het stroomnet, maar daarvan valt de stabiliteit en snelheid vaak toch tegen...Anoniem: 1056707 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:39:
Wij hebben zinde enkele maanden Youfone tv. Op het begin moest ik super wennen aan de afstandsbediening. Nu vind ik het wel oke, niet fantastisch.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Dit heeft niks te maken met electra hoor. Voor het beste resultaat zal je een ethernetkabel van de meterkast naar de TV moeten zien te krijgen. Als je een kruipruimte hebt kun je een gat in de vloer boren van de meterkast (blijf ver genoeg weg van bestaande leidingen en kabels!) en eentje in de vloer bij je TV, of in een hoekje in de buurt ervan. Kabel in de meterkast naar beneden en door de kruipruimte en bij de woonkamer weer omhoog.Anoniem: 1056707 schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:39:
Er zijn ook andere mogelijkheden zoals het gebruik van een bestaande lege buis van meterkast naar woonkamer (vaak niet beschikbaar) of hergebruik van een buis. Bij veel woningen zit het KPN ISRA punt in de meterkast en loopt er een telefoonkabel vanaf daar door een buis naar de woonkamer waar deze uitkomt op een telefoon-wandcontactdoos. Alles na het KPN ISRA punt is jouw eigendom. Je kan dan eventueel de telefoonkabel er helemaal uithalen en vervangen voor een ethernetkabel.Aan de kant van de woonkamer kan je dat "telefoon-stopcontact" gewoon losschroeven en ergens opbergen voor later. Dan heb je de ruimte om die ethernetkabel naar buiten te laten komen en richting TV te brengen.
En anders de opties die Timmie1 hierboven noemt.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Of je vervangt de coaxkabel voor een UTP kabel, je kan de coaxkabel dan mooi gebruiken om de UTP kabel te trekken.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Zijn er meer mensen die enorme haperingen hebben bij Veronica tijdens Ajax - AEK wedstrijd? De box is direct aangesloten op de Experiabox...
idd hetzelfde. Andere zenders waren wel goed.Karizma schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:45:
Zijn er meer mensen die enorme haperingen hebben bij Veronica tijdens Ajax - AEK wedstrijd? De box is direct aangesloten op de Experiabox...
Heeft iemand ervaringen met het sideloaden van apps op Youfone box? Zag namelijk dat ik hem in developer mode kan krijgen en software kan laten accepteren vanuit onbekende bronnen
Ik heb sinds gisteren TV en Internet van Youfone. Ben ik de enige die last heeft van fluctuaties in volume? Ik moet steeds het volume bijstellen omdat het geluid plotseling harder of zachter gaat. Vooral als er iemand anders gaat praten. Of wanneer mensen klappen en tegelijkertijd gepraat wordt. Dan kun je amper nog iets verstaan omdat het geluid enorm gedempt wordt...
Hoe kan dit???
Hoe kan dit???
Denk dat het instelling kastje is of je versterker. Ik gebruik audio via HDMI via TV en via TV out SPDIF naar versterker. Ken het fenomeen niet en ik heb al 6 maanden Youfone.
Zelfde probleem, verschilt per zender en per programma. Het is gewoon een kastje die internet streamt, soms niet eens op HD kwaliteit.FBtje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:07:
Ik heb sinds gisteren TV en Internet van Youfone. Ben ik de enige die last heeft van fluctuaties in volume? Ik moet steeds het volume bijstellen omdat het geluid plotseling harder of zachter gaat. Vooral als er iemand anders gaat praten. Of wanneer mensen klappen en tegelijkertijd gepraat wordt. Dan kun je amper nog iets verstaan omdat het geluid enorm gedempt wordt...
Hoe kan dit???

Hier staat hij op HDMI passthroughFBtje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 00:14:
Hmm... Ik zal eens kijken... bij mij staat audio op PCM...
Inmiddels toch besloten over te stappen.Twan82 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:42:
[...]
Aanvulling op mijn eerdere bericht. Het eerste half jaar heb ik nauwelijks storingen gehad, maar de laatste tijd hapert de tv geregeld. Heb op een gegeven moment toch maar een lijntje gelegd, maar daardoor is het draadloos-kijken-voordeel weggevallen. Althans: ik heb niet standaard een kabel liggen, maar alleen als de tv gaat storen. Al met al denk ik met dit erbij dat ik na afloop van het jaar wel weer ga overstappen. Het is een prima product voor 19,95 per maand en voor 39,95 ook nog te overwegen. Maar na een jaar 42,95 per maand te gaan betalen, dan valt de prijs/kwaliteitsafweging toch uit naar overstappen.
Als TV-aanbieder is de kwaliteit echt ondermaats. Als dat gecompenseerd wordt door een veel lagere prijs, dan wil ik het best overwegen, maar na een jaar valt de korting weg en bij overstappen krijg je bij een ander wel een welkomskorting.
De kwaliteit vind ik voor een O.T.T. tv-aanbieder nog best wel OK.
Maar vooral het feit dat er verder helemaal geen ontwikkeling in zit stoort me mateloos. Een mobiele app die nog steeds geen Chromecast ondersteunt, een settopbox die geregeld niet uit standby wil komen of bij uit standby komen geen HDMi signaal inschakelt, traag in gebruik, onhandig.
Als ze nou met een fatsoenlijke app voor AndroidTV boxen zouden komen (zoals NVidia Shield of Sony en Philips smart tv's) en dan meteen met live channel integratie, dán zou het een erg mooie propositie zijn, iig de losse TV-dienst.
Want de beeldkwaliteit is beter dan bij bv. NLZiet. Maar als dat alleen maar te gebruiken is met de crappy box die ze nu leveren, laat maar.......
Maar vooral het feit dat er verder helemaal geen ontwikkeling in zit stoort me mateloos. Een mobiele app die nog steeds geen Chromecast ondersteunt, een settopbox die geregeld niet uit standby wil komen of bij uit standby komen geen HDMi signaal inschakelt, traag in gebruik, onhandig.
Als ze nou met een fatsoenlijke app voor AndroidTV boxen zouden komen (zoals NVidia Shield of Sony en Philips smart tv's) en dan meteen met live channel integratie, dán zou het een erg mooie propositie zijn, iig de losse TV-dienst.
Want de beeldkwaliteit is beter dan bij bv. NLZiet. Maar als dat alleen maar te gebruiken is met de crappy box die ze nu leveren, laat maar.......
Toch jammer om te lezen dat ze totaal niet aan retentie doen. Dat wordt voor mij ook weer overstappen.Twan82 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:25:
[...]
Inmiddels toch besloten over te stappen.
Als TV-aanbieder is de kwaliteit echt ondermaats. Als dat gecompenseerd wordt door een veel lagere prijs, dan wil ik het best overwegen, maar na een jaar valt de korting weg en bij overstappen krijg je bij een ander wel een welkomskorting.
Ik heb mijn tv- ontvanger op bedraad internet aangesloten maar de laatste tijd ook veel 'http errors' en vandaag veel haperingen... Normaal merk je niet dat je naar een livestream kijkt maar de laatste tijd wel helaas..
Hier ook hetzelfde probleem, ze hebben mij al een nieuwe Experiabox gestuurd en beweren dat het wellicht aan de bekabeling light. AmateursDeezers schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:59:
Ik heb mijn tv- ontvanger op bedraad internet aangesloten maar de laatste tijd ook veel 'http errors' en vandaag veel haperingen... Normaal merk je niet dat je naar een livestream kijkt maar de laatste tijd wel helaas..

Ik krijg steeds meer het idee dat op piektijden de servers gewoon overbelast zijn... De box mag nog wel een update gebruiken maar bedraad internet is gewoon maximaal hier dus ligt echt aan de brakke firmware.Karizma schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:39:
[...]
Hier ook hetzelfde probleem, ze hebben mij al een nieuwe Experiabox gestuurd en beweren dat het wellicht aan de bekabeling light. Amateurs
Denk inderdaad dat het aan de overbelasting ligt, niet zo zeer aan die box. Ik probeer nu iig van het contract af te komen omdat TV kijken zo geen plezier is.Deezers schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:23:
[...]
Ik krijg steeds meer het idee dat op piektijden de servers gewoon overbelast zijn... De box mag nog wel een update gebruiken maar bedraad internet is gewoon maximaal hier dus ligt echt aan de brakke firmware.
Ik weet wel zeker dat het een capaciteits- en geen bandbreedteprobleem is.
Wat pas erg is, is dat de stream maar rond de 3/4 Mbps is (!). Het getuigt van wel erg slecht management als je als provider bij zo'n compacte stream al problemen hebt...
Wat pas erg is, is dat de stream maar rond de 3/4 Mbps is (!). Het getuigt van wel erg slecht management als je als provider bij zo'n compacte stream al problemen hebt...
[ Voor 3% gewijzigd door kwon op 10-10-2018 18:38 ]
Zelf neem ik alleen de YoufoneTV dienst af, terwijl ik bij een andere internetprovider zit (Tweak).
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit problemen ervaar met streams. In ieder geval geen haperingen.
Waar ik wel nog steeds regelmatig last van heb, is dat live tv pauzeren en later weer aanzetten aanvankelijk goed gaat, maar hij op een totaal willekeurig moment dan terugspringt naar de huidige livestream. Behalve als ik na het pauzeren ook even 1 klikje terug ben gescrold in de stream
Hoofdreden voor mij om aan het einde van het jaar toch op te zeggen is vooral dat ik de snelheid en betrouwbaarheid van de box zelf een drama vind, daar ook helemaal geen ontwikkeling in zit en dat ook de Android app totaal geen vernieuwing krijgt (bv. nog steeds geen chromecast)
Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit problemen ervaar met streams. In ieder geval geen haperingen.
Waar ik wel nog steeds regelmatig last van heb, is dat live tv pauzeren en later weer aanzetten aanvankelijk goed gaat, maar hij op een totaal willekeurig moment dan terugspringt naar de huidige livestream. Behalve als ik na het pauzeren ook even 1 klikje terug ben gescrold in de stream

Hoofdreden voor mij om aan het einde van het jaar toch op te zeggen is vooral dat ik de snelheid en betrouwbaarheid van de box zelf een drama vind, daar ook helemaal geen ontwikkeling in zit en dat ook de Android app totaal geen vernieuwing krijgt (bv. nog steeds geen chromecast)
Wij zijn nu sinds januari dit jaar aangesloten bij Youfone TV/Internet maar inmiddels ook opgezegd per eerste mogelijkheid. Snelheid van het internet laat te wensen over. Daarnaast is de kwaliteit van het tv kijken zwaar beneden pijl. Het lijkt erop dat de ontwikkelingen volledig stil staan bij Youfone. Alle beloftes van een Smart TV app ipv decoder lijken niet waargemaakt te worden. Het terugkijken van programma's uit de gids en opgenomen programma's gaat nooit zonder abrupte onderbrekingen of foutmeldingen. Tot slot blijkt het ook niet mogelijk om actief de verbinding te gebruiken in combinatie met tv kijken want dan loopt het beeld geheel vast. Wij keren daarom per januari terug naar KPN. Tja iets meer betalen, maar wel gewoon goede kwaliteit van tv en internet.
[ Voor 10% gewijzigd door remcokuup op 18-10-2018 14:55 ]
Ik zou heel graag willen weten hoe je die nummer toetsen aan de praat hebt gekregen... Ik heb dit nog niet voor elkaar gekregen.Zomb! schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:35:
[...]
Numerieke toetsen via Logitech Harmony Touch werken wel, gisteren getest.
Dacht dat ik handmatig hem een apparaat type had meegegeven in Harmony.gijs_schouten schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:37:
[...]
Ik zou heel graag willen weten hoe je die nummer toetsen aan de praat hebt gekregen... Ik heb dit nog niet voor elkaar gekregen.
Automatische herkenning vond die hem niet.
Maar gebruik hem zelf niet meer, vrouw kon er niet aan wennen.
Zal hem vanavond een keer opstarten om te kijken als welk apparaat je hem kan configureren.
voor anderen die op zoek zijn naar een manier om de nummertoetsen te gebruiken met de harmony remote.Zomb! schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:50:
[...]
Zal hem vanavond een keer opstarten om te kijken als welk apparaat je hem kan configureren.
Ik heb een apparaat gevonden dat wel de nummertoetsen heeft en werkt: Telkom TVB-100
[ Voor 28% gewijzigd door gijs_schouten op 25-11-2018 08:08 . Reden: zelf antwoord gevonden ]
Sorry, echt helemaal vergeten.gijs_schouten schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:57:
[...]
voor anderen die op zoek zijn naar een manier om de nummertoetsen te gebruiken met de harmony remote.
Ik heb een apparaat gevonden dat wel de nummertoetsen heeft en werkt: Telkom TVB-100

Bij mij heet hij SDMC DV8119
Ben ik de enige die geen IPv6 heeft met Youfone?
Het zou kunnen dat je wijkcentrale nog niet geschikt is voor Ipv6. Ik heb namelijk een KPN verbinding bij KPN zelf en heb ook geen Ipv6. En dan is het gewoon wachten.
Toen ik KPN glasvezel had, had ik wel IPv6, maar ga er vanuit dat het op een ander netwerk zit.krakendmodem schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:49:
Het zou kunnen dat je wijkcentrale nog niet geschikt is voor Ipv6. Ik heb namelijk een KPN verbinding bij KPN zelf en heb ook geen Ipv6. En dan is het gewoon wachten.
Heeft er iemand al ervaring met verlengen en tegen welke prijs? Het werkt op zich allemaal wel maar het is zeker niet de normale prijs van 40 euro per maand waard. Daar werkt de tv-ontvanger gewoon te slecht voor. Beloofde ondersteuning radiozenders ontbreekt nog steeds, TV op pauze zetten en na kwartier verder kijken is ie zomaar ineens de buffer verloren, opstarten ontvanger helft van de tijd zwart beeld etc. Je merkt ook nooit iets van updates.
Het is geen antwoord op je vraag, maar ik heb zojuist opgezegd om grofweg dezelfde redenen die je aanhaalt. De prijs/kwaliteitverhouding is gewoon niet goed. Ik ga weer terug naar NLEx, als het goed is per 7 maart.Deezers schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:58:
Heeft er iemand al ervaring met verlengen en tegen welke prijs? Het werkt op zich allemaal wel maar het is zeker niet de normale prijs van 40 euro per maand waard. Daar werkt de tv-ontvanger gewoon te slecht voor. Beloofde ondersteuning radiozenders ontbreekt nog steeds, TV op pauze zetten en na kwartier verder kijken is ie zomaar ineens de buffer verloren, opstarten ontvanger helft van de tijd zwart beeld etc. Je merkt ook nooit iets van updates.
Ben benieuwd of dit soepel gaat verlopen, aangezien Youfone volgens mij niet meedoet met die semi-automatische overstapregeling.
Yep, vroeg hoe ik kon opzeggen en kreeg toen aanbod voor nog een jaar met eerste 6 maanden € 19.95,.Deezers schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:58:
Heeft er iemand al ervaring met verlengen en tegen welke prijs? .....
Op zich geen slecht aanbod rond de 30 euro per maand op jaarbasis als ik dat over paar maanden ook nog krijg, maar jaar later ben ik dan alsnog weg hoor als er niets is verbeterd. Tv en internet werken op zich prima maar je moet ook niks meer verwachten.Zomb! schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:12:
Kreeg inderdaad ook dat aanbod bij het opzeggen.
@kwon
Nu ook naar NLEx, Youfone ellende is voorbij.
KPN kwaliteit & interactieveTV app, ook op laptop.![]()
Overstappen verliep zeer soepel!
Kan echt niet wachten tot ik van die pauper provider Youfone af ben, AUB mensen kijk niet naar die paar euro en ga gewoon voor NLE op z'n minst! Hoop stiekem dat YF ergens in deze maanden weer failliet gaatZomb! schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:12:
Kreeg inderdaad ook dat aanbod bij het opzeggen.
@kwon
Nu ook naar NLEx, Youfone ellende is voorbij.
KPN kwaliteit & interactieveTV app, ook op laptop.![]()
Overstappen verliep zeer soepel!
Klinkt hard, maar sommige partijen hebben geen recht op bestaan als ze diensten leveren op deze manier.
Paar dagen geleden officieel opgezegd i.v.m. overstap naar NLEx, kreeg toen de volgende aanbieding:
Heb hier overigens geen gebruik van gemaakt.Beste meneer/mevrouw X,
Wat jammer om te horen! Wij willen jou graag behouden als klant, en kunnen het volgende voorstellen;
Bij een verlenging ontvang je de eerste 4 maanden korting op je maandfactuur, waarvan 1 maand gratis!
Zo werkt het:
1) Verleng je TV, Internet abonnement voor 1 jaar
2) Betaal de eerste 4 maanden maar € 17 p/m (i.p.v. € 45 p/m) – exclusief additionele diensten of zenderpakketten
3) Ontvang gratis FOX Sports 1
De verlenging gaat dan in per 07-03-2019. Tot die tijd loopt je huidige abonnement door.
Sinds kort bieden wij ook internet aan via Glasvezel. Klik hier om er achter te komen of wij Glasvezel Internet op jouw adres kunnen leveren. Wil je hier gebruik van maken? Stuur dan een e-mail terug en je ontvangt een nieuw voorstel.
Wil je gebruik maken van het aanbod? Reageer dan op dit bericht zodat wij de verlenging kunnen doorvoeren.
Wil je toch opzeggen? Dan horen wij het ook graag met de opzegreden in een reactie op dit bericht. Wij zullen het abonnement met klantnummer X beëindigen per 07-03-2019.
Pas op met deze provider, ik wil van mijn abonnement af maar nummerbehoud doen ze niet aan mee.
Wel als je wil overstappen, maar naar een andere provider moet schriftelijk en is moeilijk
Net een lachwekkend gesprek gehad met de helpdesk van Youfone
Wel als je wil overstappen, maar naar een andere provider moet schriftelijk en is moeilijk
Net een lachwekkend gesprek gehad met de helpdesk van Youfone
Volgens mij zijn ze verplicht mee te werken aan overstappen/nummerbehoud indien jij aan al je verplichtingen hebt gehouden. Je zult dus een lopend abonnement moeten uitzitten of betalen.
Nou niet dus, mijn abo loopt tot en met 6-4-19 maar youfone biedt geen overstapservice en geen nummerbehoud. Je moet dit dus zelf regelen, mocht je me niet geloven, bel ze en verwonder je.TonVH schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:27:
Volgens mij zijn ze verplicht mee te werken aan overstappen/nummerbehoud indien jij aan al je verplichtingen hebt gehouden. Je zult dus een lopend abonnement moeten uitzitten of betalen.
Nu ik zo op internet aan het rondkijken ben blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze bende.
Echt mensen, kijk uit voor Youfone, je komt er niet zomaar weg
Nog afgezien van de service an sich, die AB... die tv kwaliteit... mijn god
Edit;
https://www.acm.nl/nl/ond...rs-gebruiken/nummerbehoud
ik heb een klacht bij ACM ingediend, en de "ooh youfone" reactie van de dame sprak boekdelen
ik raad iedereen met dezelfde ervaring een klacht bij ACM in te dienen
[ Voor 16% gewijzigd door DeDooieVent op 12-02-2019 10:43 ]
Je kruist gewoon bij je nieuwe provider aan dat (1) hij de overstap regelt en (2) dat je je nummer wilt behouden. zeer zeker als je dat na 6-4-19 doet moet dat gewoon werken.
Ja, alleen het punt is dat Youfone met niet met de andere aanbieders samenwerkt, ze zijn dan ook niet kiesbaar, je moet ze opgeven als "provider staat niet in lijst" en dan moet je dus contact opnemen met je huidige provider.TonVH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:51:
Je kruist gewoon bij je nieuwe provider aan dat (1) hij de overstap regelt en (2) dat je je nummer wilt behouden. zeer zeker als je dat na 6-4-19 doet moet dat gewoon werken.
Dat is dus youfone en die zegt doodleuk "daar werken we niet aan mee"
Dat is in het kort de service die Youfone biedt
Fascinerend
"Samenwerken" is hier niet van toepassing. Als jij je telefoonnummer mee wil nemen naar een andere provider, zijn ze gewoon verplicht daaraan mee te werken. Dat de service daaromheen belabberd is, is een tweede (een fatsoenlijke provider ziet het wegmigreren van een nummer of bv. een adsl- of glasvezel aansluiting imliciet als opzegging), maar ze móeten jouw nummer gewoon mee geven.
Maar goed, Youfone hoort ook thuis in het rijtje providers dat alleen fatsoenlijk mee werkt als het óf ze pijn doet vanwege boetes vanuit regelgeving, óf in publiciteit (tv, social media).Jammer hoor.
Maar goed, Youfone hoort ook thuis in het rijtje providers dat alleen fatsoenlijk mee werkt als het óf ze pijn doet vanwege boetes vanuit regelgeving, óf in publiciteit (tv, social media).Jammer hoor.
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 12-02-2019 13:53 ]
@DeDooieVent
Ik heb bij een paar providers nagekeken maar die vragen alleen of je wel/geen nummerbehoud wilt en niet eens wie je oude provider is. Ook schrijven ze letter "wij verzorgen volledig de overstap, u hoeft niets te doen".
Vroeger (Nokia 3310) moest inderdaad de oude provider meewerken. Door alle problemen (bij vrijwel alle providers) is dat toen wettelijk veranderd. Als een provider een handtekening van jou heeft bij de opdracht dan kan hij alles in het werk zetten.
Uiteraard geldt dat alles alleen als je aan je verplichtingen hebt voldaan! Ik denk dat daar bij jou de angel zit.
Ik heb bij een paar providers nagekeken maar die vragen alleen of je wel/geen nummerbehoud wilt en niet eens wie je oude provider is. Ook schrijven ze letter "wij verzorgen volledig de overstap, u hoeft niets te doen".
Vroeger (Nokia 3310) moest inderdaad de oude provider meewerken. Door alle problemen (bij vrijwel alle providers) is dat toen wettelijk veranderd. Als een provider een handtekening van jou heeft bij de opdracht dan kan hij alles in het werk zetten.
Uiteraard geldt dat alles alleen als je aan je verplichtingen hebt voldaan! Ik denk dat daar bij jou de angel zit.
[ Voor 26% gewijzigd door TonVH op 12-02-2019 15:24 ]
En waarom denk je dat?TonVH schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:21:
@DeDooieVent
k denk dat daar bij jou de angel zit.
Wat meer kan ik doen dan maandelijks het bedrag voldoen precies?
Eliminatie. Omdat er verder geen enkel ander probleem kan zijn want een oude provider heeft niets mee of tegen te werken.
Hoewel OT hier want het gaat hier over YoufoneTV, wil ik toch nog even opmerken: Youfone doet wel degelijk aan uitgaand nummerbehoud. Ik ben een paar maanden geleden nog overgestapt van YF naar Simpel. Het kiezen voor de optie "nummerbehoud" bij het afsluiten van het abonnement bij mijn nieuwe provider was voldoende.
Het nummerbehoud zelf verliep wel slecht omdat de overstapdatum niet goed aansloot: zaterdag al gedeactiveerd bij YF, maandag pas geactiveerd bij Simpel, ondanks mijn waarschuwingen hiervoor vooraf.
Dat probleem lag wel bij YF, want de activatiedatum van Simpel kwam overeen met de datum die ik had uitgekozen.
Maar goed, dat is een ander verhaal. Dat ze geen nummerbehoud doen, dat kan ik dus niet bevestigen.
Het nummerbehoud zelf verliep wel slecht omdat de overstapdatum niet goed aansloot: zaterdag al gedeactiveerd bij YF, maandag pas geactiveerd bij Simpel, ondanks mijn waarschuwingen hiervoor vooraf.

Dat probleem lag wel bij YF, want de activatiedatum van Simpel kwam overeen met de datum die ik had uitgekozen.
Maar goed, dat is een ander verhaal. Dat ze geen nummerbehoud doen, dat kan ik dus niet bevestigen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 12-02-2019 20:36 ]
Youfone doet uiteraard wel nummerportering (want dat bedoelen jullie eigenlijk) want dat is een wettelijke verplichting.
Jij moet als klant niet hoeven bellen naar Youfone hiervoor. Je hoeft bij je nieuwe provider alleen het nummer op te geven. Naam van je huidige provider is daar niet voor nodig. Dat is wel nodig voor de Overstapservice en daar doen ze ongetwijfeld niet aan mee. Dat is trouwens ook geen verplichting.
Je nieuwe provider geeft jouw nummer op voor portering via het COIN (zie https://coin.nl/nl/diensten/nummerportabiliteit) en zo komt het binnen bij Youfone.
Dat zou voldoende moeten zijn voor jou als klant.
Jij moet als klant niet hoeven bellen naar Youfone hiervoor. Je hoeft bij je nieuwe provider alleen het nummer op te geven. Naam van je huidige provider is daar niet voor nodig. Dat is wel nodig voor de Overstapservice en daar doen ze ongetwijfeld niet aan mee. Dat is trouwens ook geen verplichting.
Je nieuwe provider geeft jouw nummer op voor portering via het COIN (zie https://coin.nl/nl/diensten/nummerportabiliteit) en zo komt het binnen bij Youfone.
Dat zou voldoende moeten zijn voor jou als klant.
Grappig, ik heb de afgelopen maanden 2 abonnementen (geprobeerd) op te zeggen maar kreeg geen (beter) verlengaanbod.swiebert schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:09:
[...]
Yep, vroeg hoe ik kon opzeggen en kreeg toen aanbod voor nog een jaar met eerste 6 maanden € 19.95,.
Overigens kreeg ik ook nog een een leuke reactie op mijn opzegging +-3 mnd voor einde contract:
Overigens een week of twee later gewoon weer een ticket ingediend, en die is wel geaccepteerd. Maar goed, vond het wel wat raar dat je niet gewoon (lang) vooraf op kan zeggen op einde contractdatum.Beste meneer/mevrouw RobertowNL,
Volgens onze gegevens loopt jouw abonnement nog tot en met 12-05-2019. Wij kunnen een opzegging vanaf twee maanden voor de einddatum van het abonnement in behandeling nemen. Je kunt de opzegging vanaf 12-03-2019 middels een nieuw ticket of schriftelijk via het onderstaande adres aan ons doorgeven:
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik ben ook benieuwd. Mijn abonnement loopt nog tot half juli maar wil nu ook opzeggen om te kijken met welk aanbod ze komen. Kan overal een jaar voor rond de 30 euro per maand zitten voor tv, internet en bellen na alle actiekorting. Op zich werkt het prima maar de tv-ontvanger is gewoon erg buggy. Verbinding die wegvalt bij een programma gemist wat je daarna niet kan doorspoelen. De volle 40 euro per maand is het niet waard iig. Dan heb je bij NLE/KPN meer opties en gemak.RobertowNL schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:36:
[...]
Grappig, ik heb de afgelopen maanden 2 abonnementen (geprobeerd) op te zeggen maar kreeg geen (beter) verlengaanbod.
Overigens kreeg ik ook nog een een leuke reactie op mijn opzegging +-3 mnd voor einde contract:
[...]
Overigens een week of twee later gewoon weer een ticket ingediend, en die is wel geaccepteerd. Maar goed, vond het wel wat raar dat je niet gewoon (lang) vooraf op kan zeggen op einde contractdatum.
Vraag me sowieso af of ik live tv nog echt nodig heb maar het scheelt zo weinig per maand vaak dat ik het uit gemak maar wel neem.
een jaar (bijna) precies hetzelfde probleem (?) gehad... van NLEx naar YF, zelfde modem, netwerk alles... maar toch kregen ze het niet werkend.swiebert schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:51:
Eerder meldde ik dat de snelheid van mijn verbinding na de overstap van NLE naar Youfone was gedaald van 100/30 Mb naar 50/28 Mb. Vandaag mailtje gekregen van Youfone dat ze na lang zoeken erachter kwamen dat bij KPN iets niet goed stond (vectoring). Anyway... dit wordt a.s. vrijdag hersteld en zou ik weer de hogere snelheid moeten hebben. Kostte eerst wat moeite, logisch voor Youfone zal het ook nieuw zijn en dan is het leuk te lezen dat ze het gaan oplossen.
Dank voor de hints en tips hier. Hebben zeker geholpen.
Bij mij duurde het 3 maanden, wel volledig betaald...
Kreeg hetzelfde aanbod als nieuwe klanten bij verlengen. Dat is helaas nog te duur voor Youfone na die 4 maanden korting. Het werkt gewoon allemaal wat buggy, zit niet echt vooruitgang in qua software updates. Ga nu overstappen naar online.nl, daar zou ik na alle kortingen uitkomen op zo'n 29 euro per maand voor het eerste jaar. En dan zien ze wel weer hoe de markt ervoor staat.
Helaas ben ik zo dom geweest om niet eerst goed op tweakers te kijken naar jullie ervaringen.
Dus ben ik over gegaan afgelopen maandag en inderdaad mijn TV kijken is nu zo'n slechte ervaringen dat ik op zoek moet naar alternativie. gelukkig al een chromecast.
had nooit moeten overstappen van NLEX die had gewoon een kast met een netflix app. nu alles moeten streamen.
Dus ben ik over gegaan afgelopen maandag en inderdaad mijn TV kijken is nu zo'n slechte ervaringen dat ik op zoek moet naar alternativie. gelukkig al een chromecast.
had nooit moeten overstappen van NLEX die had gewoon een kast met een netflix app. nu alles moeten streamen.
Wanneer ben je het contract aangegaan? Je hebt namelijk 14 dagen om te ontbinden.ThomasGouv schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:15:
Helaas ben ik zo dom geweest om niet eerst goed op tweakers te kijken naar jullie ervaringen.
14 dagen vanaf het moment dat je via Internet de bestelling deed. Dan duurt het meestal heel wat weken meer voordat je verbinding actief is. Je contract gaat officieel in bij activatie maar dan kan je niet meer ontbinden.Tamerciaga schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:22:
[...]
Wanneer ben je het contract aangegaan? Je hebt namelijk 14 dagen om te ontbinden.
Het lijkt wel alsof ze willen dat je vergeet op te zeggen. Kan pas 2 maanden van te voren volgens de klantenservice. Volgens mij mag je gewoon na 1 dag al opzeggen zolang je maar je eerste contractperiode uitzit. Bullshit iig. Ben wel benieuwd hoeveel mensen er na het eerste jaar overblijven.
Barre73 je hebt gelijk dus 14 dagen herroepen recht op een internet/ tv dienst heb je niks aan.
Nu kijken wat ik nog kan doen want ze zijn wel in gebreken door een kopie beveiliging kan ik niet normaal HD tv kijken. Dus hoop dat ik op zo'n manier een ontbinding kan krijgen.
Nu kijken wat ik nog kan doen want ze zijn wel in gebreken door een kopie beveiliging kan ik niet normaal HD tv kijken. Dus hoop dat ik op zo'n manier een ontbinding kan krijgen.
Dat snap ik niet helemaal. Een kopie beveiliging en niet normaal HD kijken? Kun je dat toelichten?ThomasGouv schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:21:
Barre73 je hebt gelijk dus 14 dagen herroepen recht op een internet/ tv dienst heb je niks aan.
Tuurlijk mijn beeld verspringt telkens naar groen beeld. Dat komt door het kastje een kopie beveiliging door stuurt. Mijn "oude" tv Philips ambi Light heeft daar problemen mee en dan krijg je groen beeld.
De klanten service heeft mij dit uitgelegd. De oplossing volgens hun is een hdmi kabel omvormer naar scart te gebruiken. Dus dan kun je geen HD kwaliteit kijken.
De klanten service heeft mij dit uitgelegd. De oplossing volgens hun is een hdmi kabel omvormer naar scart te gebruiken. Dus dan kun je geen HD kwaliteit kijken.
Je kunt dus niet ontbinden op grond van de wet-koop-op-afstand, dwz zonder opgaaf van reden.
Maar je kunt nog steeds binnen redelijke termijn ontbinden op grond van non-conformiteit, dwz omdat je iets hebt gekregen dat onbetwistbaar niet goed is of dat niet voldoet aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mocht hebben.
Maar je kunt nog steeds binnen redelijke termijn ontbinden op grond van non-conformiteit, dwz omdat je iets hebt gekregen dat onbetwistbaar niet goed is of dat niet voldoet aan de verwachtingen die je redelijkerwijs mocht hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door asmi op 17-03-2019 13:12 ]
Ik maak nu gebruik van KPN glasvezel 100 Mbit (alleen internet). Het prijsverschil met Youfone is aanzienlijk, zeker met de goede kortingen. KPN levert de snelheid waarmee ze adverteren en lekker stabiel. Ga ik dit bij Youfone ook krijgen, of is KPN de eurootjes meer wel waard? Verder gebruik ik een eigen router, niet dat Experia Box ding... voor mij een must. Het lijkt me dat dit bij Youfone ook kan, gewoon direct op de UTN geprikt?
[ Voor 5% gewijzigd door HydroDiOxide op 25-03-2019 15:21 ]
"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
Als je stressvrij wilt leven, blijf gewoon lekker bij KPN. Ik betaal liever het dubbel van Youfone dan deze rommel. Het internet van Youfone is gewoon KPN, niets meer niets minder (Experiabox), maar TV daarentegen is echt om te huilen.HydroDiOxide schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:15:
Ik maak nu gebruik van KPN glasvezel 100 Mbit (alleen internet). Het prijsverschil met Youfone is aanzienlijk, zeker met de goede kortingen. KPN levert de snelheid waarmee ze adverteren en lekker stabiel. Ga ik dit bij Youfone ook krijgen, of is KPN de eurootjes meer wel waard? Verder gebruik ik een eigen router, niet dat Experia Box ding... voor mij een must. Het lijkt me dat dit bij Youfone ook kan, gewoon direct op de UTN geprikt?
Ik ben hier nu even mee bezig maar het lukt mij niet iets te installeren, ik schrijf een APK van 7.283 kB maar ik krijg enkel de melding: failed to copy [apkname].apk to '/data/local/tmp/[apkname].apk: no space left on devicepeponline schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:34:
Het installeren van apps op de Youfone TV box is best simpel!
Heb gemerkt dat de ontwikkelaarsopties gewoon beschikbaar zijn (paar keer klikken op build bij info).
Daarna kun je met ADB remote connecten:
adb tcpip 5555
adb connect 192.168.1.xx:5555.
Dan je favo app installeren met adb install netflix.apk
Netflix start op, maar is niet te bedienen met de AB. Misschien dat het lukt als je een muis aansluit?
Ga nu proberen om google play services en googe play te installeren.
edit: Deze starten wel op, maar het toevoegen van een google account lukt niet. Ach ja, we spelen gewoon verder
Ik denk dat het met adb pull ook mogelijk moet zijn om de apk van de YoufoneTV box te extracten, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd
[Afbeelding]
Moet ik em ergens anders naar schrijven of doe ik iets fout?
Tamerciaga schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:33:
[...]
Als je stressvrij wilt leven, blijf gewoon lekker bij KPN. Ik betaal liever het dubbel van Youfone dan deze rommel. Het internet van Youfone is gewoon KPN, niets meer niets minder (Experiabox), maar TV daarentegen is echt om te huilen.
Het internet is gewoon stabiel, omdat het KPN in. Houdt wel rekening mee indien je problemen hebt dat je niet zoveel aan de klantenservice van Youfone hebt.HydroDiOxide schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:14:
[...]
Maar het gaat mij dus om alleen glasvezel internet. Geen alles in één ofzo. Hoe scoort Youfone daar? Stabiel, en zo snel als beloofd, net als KPN?
Na een jaar lang Youfone gebruikt te hebben kan ik mijn ervaringen vertellen. Het internet werkt redelijk goed. Nadeel is dat er regelmatig korte onderbrekingen zijn die nooit worden vermeld op de website. Omdat ook buurtgenoten met Youfone deze storingen hebben ligt het niet aan mijn apparatuur.
De digitale Youfone TV is verschrikkelijk! Als je het kastje aanzet dan kunnen er een aantal dingen gebeuren:
1. Zwart scherm
2. 500 error
3. Melding "Geen internetverbinding"
4. 720p window mode ipv full screen
5. Wieltje op het scherm dat blijft draaien
6. TV werkt gewoon
Het gebeurt eigenlijk vaker dat 1 t/m 5 optreedt dan dat de tv werkt. Mijn advies: blijf ver weg van Youfone TV of hoop dat je abonnement snel is afgelopen.
De digitale Youfone TV is verschrikkelijk! Als je het kastje aanzet dan kunnen er een aantal dingen gebeuren:
1. Zwart scherm
2. 500 error
3. Melding "Geen internetverbinding"
4. 720p window mode ipv full screen
5. Wieltje op het scherm dat blijft draaien
6. TV werkt gewoon
Het gebeurt eigenlijk vaker dat 1 t/m 5 optreedt dan dat de tv werkt. Mijn advies: blijf ver weg van Youfone TV of hoop dat je abonnement snel is afgelopen.
Als iemand dat nodig hebt: ik heb mijn eigen router succesvol direct naar fiber internet verbonden. Ik moest de VLAN 34 voor de Internet gebruiken en VLAN 4 voor bellen (ik heb geen bellen dus niet getest). En MAC adres van de ExperiaBox kloneren.
Screenshots van mijn router admin (VLAN 8 is een placeholder, verzonnen):
https://imgur.com/a/LzCLCGq
Weet iemand of de essence 4 van oneforall werkt met de youfone tv ontvanger? En zo ja,
Welke code je nodig hebt? Net lang in de wacht bij youfone, om vervolgens te horen dat ze daar geen uitspraken over kunnen doen.... 🤔
Welke code je nodig hebt? Net lang in de wacht bij youfone, om vervolgens te horen dat ze daar geen uitspraken over kunnen doen.... 🤔
Ben je inmiddels over? Wat zijn je ervaringen? Ik heb ook enkel glasvezel internet (50Mbit) en youfone voor hetzelfde pakket zou de 1e 6 maanden 21 euro zijn - 28.50 gemiddeld vs. 32.50 nu (Telfort), wat waarschjnlijk verhoogd wordt naar 35 euro...HydroDiOxide schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:14:
Maar het gaat mij dus om alleen glasvezel internet. Geen alles in één ofzo. Hoe scoort Youfone daar? Stabiel en zo snel als beloofd, net als KPN?
Hehe, ik zit nu bij KPN en was net ook aan het kijken voor internet opties.
Youfone kwam daar wel als beste bij uit, tot ik ging zoeken naar ervaringen. Veel rood en 1 als scores.
Nu lees ik ook dat dit vooral vanwege TV komt en geen meldingen bij bellen buiten bundel enz.
Daar zou ik dus geen last van hebben, aangezien ik internet only nodig zou hebben.
Maar al die slechte ervaringen laten mij er niet heel gerust door voelen.
Het zou hier €35,- schelen, AIO KPN vs Internet Youfone.
Youfone kwam daar wel als beste bij uit, tot ik ging zoeken naar ervaringen. Veel rood en 1 als scores.
Nu lees ik ook dat dit vooral vanwege TV komt en geen meldingen bij bellen buiten bundel enz.
Daar zou ik dus geen last van hebben, aangezien ik internet only nodig zou hebben.
Maar al die slechte ervaringen laten mij er niet heel gerust door voelen.
Het zou hier €35,- schelen, AIO KPN vs Internet Youfone.
[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-04-2019 13:16 ]
@NeutraleTeun het internet dat Youfone aanbiedt is ook 'gewoon' van KPN (wholesale) en daarmee prima.
Ik ken drie mensen die Youfone televisie hebben en niemand is tevreden. Het is gewoon een baggerproduct.
Dat dus. Inclusief de KPN Experiabox. Daar kun je van alles van vinden als Tweaker maar als je geen bijzondere eisen hebt werkt 'ie prima.kwon schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:39:
@NeutraleTeun het internet dat Youfone aanbiedt is ook 'gewoon' van KPN (wholesale) en daarmee prima.
Ik twijfel om ook over te stappen naar Youfone, hier besloten dat we geen tv-abbonement en vaste telefonie meer nodig zijn omdat we het gewoonweg nauwelijks gebruiken.
Youfone is in de prijsvergelijkers gewoon vele malen goedkoper (in ieder geval in het eerste jaar), scheelt toch al gauw 90 euro per jaar op een 50/50 abbonement.
Glasvezel opstap is geloof ik ook storingsloos? Omdat ze fysiek je verbinding moeten omzetten toch? Althans bij mijn vorige overstap had ik een maand vertraging omdat ze de wijkkast niet openkregen. Tot die tijd had ik nog altijd verbinding terwijl het abbonement opgezegd was.
Youfone is in de prijsvergelijkers gewoon vele malen goedkoper (in ieder geval in het eerste jaar), scheelt toch al gauw 90 euro per jaar op een 50/50 abbonement.
Glasvezel opstap is geloof ik ook storingsloos? Omdat ze fysiek je verbinding moeten omzetten toch? Althans bij mijn vorige overstap had ik een maand vertraging omdat ze de wijkkast niet openkregen. Tot die tijd had ik nog altijd verbinding terwijl het abbonement opgezegd was.
Nee, niet. Ik moet apart een muziekstreamingdienst afnemen, wat de prijs op jaarbasis weer gelijktrekt. De extra uploadsnelheid en de hassle van overstappen, is het niet waard. Na het eerste jaar, als ik op 40 euro per maand kom, ben ik mét muziekservice weer goedkoper uit bij KPN. Tenzij ik dan weer overstap...eggda schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:19:
[...]
Ben je inmiddels over? Wat zijn je ervaringen? Ik heb ook enkel glasvezel internet (50Mbit) en youfone voor hetzelfde pakket zou de 1e 6 maanden 21 euro zijn - 28.50 gemiddeld vs. 32.50 nu (Telfort), wat waarschjnlijk verhoogd wordt naar 35 euro...

[ Voor 32% gewijzigd door HydroDiOxide op 04-05-2019 12:22 ]
Iemand anders hier ook ervaring mee? Ik heb nu KPN glasvezel internet met m'n eigen Pfsense router ipv de Experiabox. Lijkt me bij Youfone ook gewoon PPPoE maar dan vlan 34 ipv vlan 6 van KPN? Wil overstappen vanwege het grote prijsverschil.twisted_fall schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:59:
Als iemand dat nodig hebt: ik heb mijn eigen router succesvol direct naar fiber internet verbonden. Ik moest de VLAN 34 voor de Internet gebruiken en VLAN 4 voor bellen (ik heb geen bellen dus niet getest). En MAC adres van de ExperiaBox kloneren.
Sinds een maand Youfone internet only 50/50 in gebruik. Verbinding tot nu toe zeer stabiel (snelheden zijn zelfs hoger! 130/130)...
Eigen router in gebruik op basis van DHCP en VLAN 34. Zonder het "klonen" van het mac adres van de Experiabox
Eigen router in gebruik op basis van DHCP en VLAN 34. Zonder het "klonen" van het mac adres van de Experiabox

[ Voor 23% gewijzigd door dncnb op 20-05-2019 22:29 ]
Ik stap elk jaar over. Zo lastig is het niet, kost me hooguit een halve dag uitval. Zolang kortingen er (alleen voor nieuwe klanten) zijn, zal ik elk jaar weer even kijken wie het voor minder doet.HydroDiOxide schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Nee, niet. Ik moet apart een muziekstreamingdienst afnemen, wat de prijs op jaarbasis weer gelijktrekt. De extra uploadsnelheid en de hassle van overstappen, is het niet waard. Na het eerste jaar, als ik op 40 euro per maand kom, ben ik mét muziekservice weer goedkoper uit bij KPN. Tenzij ik dan weer overstap...
Ook hier haal ik wat meer dan de beloofde 50mbit trouwens, dus das mooi!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Over 2 weken vervalt KPN. Ik krijg alleen geen afspraak gemaakt met een monteur van Youfone. Mogelijke tijden zijn alleen voor half 5, dit zou dus betekenen dat ik verlof moet regelen en dat gaat hem niet worden.
Nu maar eens kijken of ik een andere overstap kan regelen.
Nu maar eens kijken of ik een andere overstap kan regelen.
Paar maanden terug ben ik over gegaan van KPN alles in 1 100/100 naar Youfone Internet Only 100/100.HydroDiOxide schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:14:
[...]
Maar het gaat mij dus om alleen glasvezel internet. Geen alles in één ofzo. Hoe scoort Youfone daar? Stabiel en zo snel als beloofd, net als KPN?
Ik kreeg dezelfde experiabox. heb de monteur afgezegd en zelf de boel aangesloten. Niet dat dat erg moeilijk was. Oude Experia eruit en nieuwe erin.
Overigens betaal ik dus voor 100/100 maar ik haal 600
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.