[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:49:
Over 2 weken vervalt KPN. Ik krijg alleen geen afspraak gemaakt met een monteur van Youfone. Mogelijke tijden zijn alleen voor half 5, dit zou dus betekenen dat ik verlof moet regelen en dat gaat hem niet worden.

Nu maar eens kijken of ik een andere overstap kan regelen.
Heb je nu al glasvezel van KPN? En neem je glasvezel van Youfone? Dan is het een kwestie van de experiabox omwisselen op de dag dat je over gaat en je bent klaar.
Althans zo ging het bij mij.
Glasvezel komt binnen op een kastje waar vervolgens een UTP richting de experiabox gaat.
Als dat niet het geval is dan heb je waarschijnlijk een monteur nodig, maar aangezien je bij KPN zit en Youfone gebruik maakt van het KPN netwerk verwacht ik dat je geen monteur nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 18:33
Ja dat lees ik hier ook.
Vraag me dan af waarom ze me verplichten om thuis te blijven voor een monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
NeutraleTeun schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:14:
Ja dat lees ik hier ook.
Vraag me dan af waarom ze me verplichten om thuis te blijven voor een monteur.
Glasvezel aansluiting begrijp ik?
In dat geval gaat de provider er standaard van uit dat er een NT/mediaconverter geplaatst moet worden. En dat moet een monteur doen.
En ja, met wat meer moeite kan de ontvangende provider nagaan dat de klant al een NT heeft van de latende provider en dat deze ook voor hen voldoet. Maar dan moet je die moeite wel willen nemen..

Overigens zit er wel een voordeel aan die monteur. Als het omzetten van de patch niet goed is gegaan en je hebt geen licht, dan kan een monteur een stuk sneller een ticket bij Reggefiber aanmaken dan jijzelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 23-05-2019 21:14 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11-2022
Blubkens schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Paar maanden terug ben ik over gegaan van KPN alles in 1 100/100 naar Youfone Internet Only 100/100.
Ik kreeg dezelfde experiabox. heb de monteur afgezegd en zelf de boel aangesloten. Niet dat dat erg moeilijk was. Oude Experia eruit en nieuwe erin.
Overigens betaal ik dus voor 100/100 maar ik haal 600 :P
Die hogere snelheid is wel erg lekker. Heb ik trouwens ook bij KPN, maar dan alleen voor de upload, welke hoger is dan geadverteerd. Mijn punt blijft dat ik na een jaar duurder uit ben omdat ik apart muziekstreaming moet afnemen. Anders dan anderen in deze thread, elk jaar overstappen zal niet mijn hobby worden.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 05:48
Een vriend van mij wil overstappen van Telfort Glasvezel naar Youfone glasvezel. Nu heeft Youfone geen overstapservice.

Youfone meldt dat hij het nieuwe abonnement kan aanvragen bij Youfone, en Telfort een maand van te voren, kan opzeggen vanaf de aansluitdatum, die soieso een maand in de toekomst ligt,

Zo zou hij niet zonder glasvezel moeten komen te zitten of dubbel betalen.

Iemand meer ervaring met het overstappen van glasvezel van 1 provider naar een ander?

Thnx

[ Voor 7% gewijzigd door supayoshi op 24-05-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singingbird
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 21:31
Gisteren nog overgestapt. Dondersagackns nog internet van T-Mobile, maar vrijdagochtend niet meer. Omdat de monteur pas aan het einde van de middag kwam en ik het internet op die ochtend eigenlijk wel nodig had, heb ik zelf de Expedia box en de glasvezel naar utp convertor (heet dat zo?) aangesloten en toen deed het internet van youphone het direct. Dus eigenlijk geen downtime als je zelf de modem even aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 18:33
Krijg je het modem enz voortijdig toegestuurd? If so, dan moet het zelf aansluiten geen probleem zijn lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 14:50
dolopfriet schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:33:
Ik ken drie mensen die Youfone televisie hebben en niemand is tevreden. Het is gewoon een baggerproduct.
Voeg mij hier maar aan toe. Sinds vrijdag maar erger me nu al dood.
Nog niet gesproken over de app om tv te kijken. Geen functionaliteit voor chromecast en je kan hem ook niet op mirror stand zetten dan gaat de app ook moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-03 21:31
SlqmLqck schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Voeg mij hier maar aan toe. Sinds vrijdag maar erger me nu al dood.
Nog niet gesproken over de app om tv te kijken. Geen functionaliteit voor chromecast en je kan hem ook niet op mirror stand zetten dan gaat de app ook moeilijk doen.
Ik sluit me hier bij aan, als het uberhaupt te kijken is ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:31
Het is ook echt een baggerproduct en zonder gemeen te willen klinken verbaas ik me erover dat hier nog mensen te vinden zijn die recentelijk naar Youfone zijn overgestapt. Ik snap dat je dan een nieuwe aanbieding krijgt, maar dit is het écht niet waard en je zit er vervolgens wel een jaar aan vast.

Potentiële overstappers: bezint eer ge begint (en lees dit topic door!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:55
Vanwege het verdwijnen van mijn huidige provider Telfort verwacht ik in de toekomst (=KPN) meer prijsverhogingen en ben ik alvast aan het rondkijken voor een andere internetprovider.

Ik heb begrepen dat een groot aantal internetaanbieders in feite gewoon resellers zijn van KPN en ook allemaal hetzelfde modem/router aanbieden, de ZTE die KPN ook wel experiabox V10 noemt.
Wat ik me echter afvraag is of de instelmogelijkheden bij alle resellers ook hetzelfde zijn?
Momenteel heb ik (van Telfort dus) ook de V10 en hierop kan ik in elk geval een gastnetwerk aanmaken en een eigen DNS instellen. Beiden zijn essentieel voor mij, die laatste ivm gebruik Iplayer.

Vraag: zijn de instelmogelijkheden van dit ZTE modem/V10 bij alle providers ook gelijk, en dan met name bij Youfone? Kun je gewoon inloggen op het apparaat en gastnetwerk aanmaken/DNS instellen, evt. port forwarding?

De service boeit me niet zoveel, als het werkt dan werkt het en dat heeft het tot nu toe ook altijd zonder problemen gedaan. Bij Youfone kan ik 50/5 krijgen 24 maanden voor 28,50 p/m waarvan de eerste 3 maanden voor 13,50. Via cashbackxl zou er nog eens 22,50 van terug moeten komen dus totaal gedurende 2 jaar komt het neer op iets minder dan €26 p/m, wat me een hele nette prijs lijkt voor 50/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edit:
Toch maar even een TR voor verplaatsing gemaakt :)

[ Voor 82% gewijzigd door Room42 op 03-06-2019 13:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja, dat is Youfone TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
ASW1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:43:
Vraag: zijn de instelmogelijkheden van dit ZTE modem/V10 bij alle providers ook gelijk, en dan met name bij Youfone? Kun je gewoon inloggen op het apparaat en gastnetwerk aanmaken/DNS instellen, evt. port forwarding?
Ja. Ik heb bij diverse resellers gezeten. Eerst NLEx, toen (god forbid) Youfone, en nu weer terug naar NLEx. Altijd het V10-modem gehad met dezelfde instelmogelijkheden.

Internet van Youfone is overigens gewoon prima, dus ik zou als het prijstechnisch goed uitkomt er zeker voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
kwon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Ja. Ik heb bij diverse resellers gezeten. Eerst NLEx, toen (god forbid) Youfone, en nu weer terug naar NLEx. Altijd het V10-modem gehad met dezelfde instelmogelijkheden.

Internet van Youfone is overigens gewoon prima, dus ik zou als het prijstechnisch goed uitkomt er zeker voor gaan.
Dank je. Vanwaar die "god forbid"?

Het "internet" is natuurlijk bij al die resellers exact hetzelfde want KPN. Aangezien het nu goed werkt dan zal het met een andere reseller hetzelfde werken mag je aannemen.

Het enige risico is natuurlijk wel een provider die een puinhoop maakt van de facturering en/of administratief de zaken niet op orde heeft. Hoe zijn op dat vlak de ervaringen bij Youfone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
ASW1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:25:
[...]

Dank je. Vanwaar die "god forbid"?

Het "internet" is natuurlijk bij al die resellers exact hetzelfde want KPN. Aangezien het nu goed werkt dan zal het met een andere reseller hetzelfde werken mag je aannemen.

Het enige risico is natuurlijk wel een provider die een puinhoop maakt van de facturering en/of administratief de zaken niet op orde heeft. Hoe zijn op dat vlak de ervaringen bij Youfone?
Die 'god forbid' sloeg enkel en alleen op het tv-product.

De klantenservice is in mijn ervaring prima:

- Toen het product werd opgeleverd had ik geen (internet)signaal op de lijn, dit was binnen 2 werkdagen opgelost. Weliswaar door KPN (die bij me langskwam), maar aangestuurd door Youfone.

- Nadat ik had opgezegd merkte ik dat de facturering voor het internetgedeelte doorliep. Via de website een ticket ingeschoten en binnen drie werkdagen was het opgelost. Ze adviseerde me de laatste incasso te storneren en een paar dagen later via My Youfone het openstaande saldo via iDeal te betalen. Ze hadden een creditnota aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
kwon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:33:
[...]

Die 'god forbid' sloeg enkel en alleen op het tv-product.
Ah vandaar. Ben sowieso alleen op zoek naar een internetabonnementje voor een leuk bedrag. Beter dan die 26 per maand voor 2 jaar gaat het nergens anders worden denk ik.
Vind het eerlijk gezegd doodeng om over te stappen want zit al 10+ jaar bij Telfort maar het moet er toch maar eens van gaan komen dan.
Hoe zit het eigenlijk met de 14 dagen opzegtermijn bij overstappen, wordt modem pas uitgeleverd en abbo geactiveerd na die 14 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Heeft hier iemand IPv6 met Youfone? Ik heb geen v6, na mailen met Youfone krijg ik het volgende:

"De dataverbinding zou dezelfde functionaliteiten moeten bieden als bij KPN. Mogelijk dat je hiervoor wel wat instellingen om zou moeten zetten in de modem. Dit mag je op eigen initiatief doen maar is wel op eigen risico. Wij mogen je daarbij geen ondersteuning geven.

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 18.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9222."

Die weten zelf dus ook niet wat ze aanbieden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:05
ASW1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Ah vandaar. Ben sowieso alleen op zoek naar een internetabonnementje voor een leuk bedrag. Beter dan die 26 per maand voor 2 jaar gaat het nergens anders worden denk ik.
Vind het eerlijk gezegd doodeng om over te stappen want zit al 10+ jaar bij Telfort maar het moet er toch maar eens van gaan komen dan.
Hoe zit het eigenlijk met de 14 dagen opzegtermijn bij overstappen, wordt modem pas uitgeleverd en abbo geactiveerd na die 14 dagen?
Nou gefeliciteerd, dat was ook mijn situatie. Maar ik ben gisteren toch overgestapt op Youfone (alleen internet VDSL). Volgens mij had ik bij Telfort een Experiabox 8, die heb ik zelf vervangen door een Fritzbox (3490), omdat, ook na uitruil, de Experia om de haverklap mijn wifi verbinding verloor. Dat heb ik sindsdien nooit meer gezien. De Experia heb ik (omdat die toch nergens goed voor was) onmiddellijk teruggestuurd toen Telfort daarom vroeg). De Fritzbox heb verder ik gewoon aangesloten gelaten, en dus niet uitgewisseld voor de redelijk kolossale Experiabox V10 die Youfone me toestuurde. Dit ging helemaal goed. Ik was gisterenochtend even de lijn kwijt, maar die kwam na korte tijd vanzelf weer terug, Het was de meest naadloze overstap die ik ooit heb meegemaakt (ik heb totaal niks gedaan).
Youfone doet overigens niet mee aan de overstapservice maar de grap was wel dat Youfone natuurlijk "ergens"heeft gemeld dat ze mijn lijn zouden overnemen. Telfort heeft dat (correct) uitgelegd als een opzegging van mijn kant per 7 juni. Zonder dat ik daar zelf ook maar iets voor heb hoeven te hoeven doen is het abonnement door Telfort per die dag beëindigd en is de lijn overgenomen door Youfone. Heel netjes.

NB: Omdat de instellingen van Youfone blijkbaar identiek zijn aan die van Telfort. kun je straks het modem (dit is een Experiabox V10) dat je (1 week te voren) van Youfone zult ontvangen al op voorhand op je nog lopende Telfort aansluiting aansluiten en meteen het Telfort modem terugsturen. De Experiabox zal gewoon op de Telfort aansluiting werken (dat heb ik nog wel even uitgeprobeerd). Zodra je overgaat naar Youfone, hoef je verder niets te doen.

PS: ik ben nog wel € 28 ipv € 26 kwijt, maar dat is nog altijd nog goedkoper dan Telfort (die wel de prijzen verhoogt maar mijn snelheid werd daar ook niet beter van).

PPS: Over de door jou genoemde 14 dagen. Volgens mij verwijs je naar de wettelijke bedenktermijn. Binnen die termijn kun je van je bestelling af. Ik veronderstel dat Youfone daarvoor ook niks levert. Ik had echter sowieso met een opzegtermijn van een maand te naken (ze rekenen van dag tot dag, als je vandaag opzegt, bent je er op 8 juli vanaf, m.a.w. je zult toch een maand geduld moeten hebben. De Experiabox heb je in ieder geval een week tevoren in huis,

[ Voor 8% gewijzigd door jlaarts op 08-06-2019 12:14 . Reden: Een PPS toegevoegd met meer info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 08:47
Ik ben sinds kort over naar internet (glasvezel) van Youfone nu Telfort er mee stopt. Maar verbinden met Wifi geeft gedoe. Op mn Philips TV lukt het me uberhaupt niet om te verbinden; hij ziet de SSID wel en ik kan ook het wachtwoord invoeren. Maar daarna zegt hij dat hij het netwerk niet kan vinden.
Op mijn telefoon (Xiaomi mi mix 2) lukt verbinden met wifi wel, maar geeft hij aan dat hij niet verbonden is met internet. Nog een keer verbinden is de truc, dan verbind hij wel. Maar zodra ik van huis ben geweest en weer terug kom, weer hetzelfde liedje.. Dat gebeurt overigens ook als ik de vorige router (Experia Box v8 van Telfort) gebruik.

Hebben anderen hier ook last van? Ik heb me al suf gegoogled maar ik kom er nog niet uit. 5Ghz uitgeschakeld, andere router.. tot nu toe nog geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
T-!-M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:46:
Ik ben sinds kort over naar internet (glasvezel) van Youfone nu Telfort er mee stopt. Maar verbinden met Wifi geeft gedoe. Op mn Philips TV lukt het me uberhaupt niet om te verbinden; hij ziet de SSID wel en ik kan ook het wachtwoord invoeren. Maar daarna zegt hij dat hij het netwerk niet kan vinden.
Op mijn telefoon (Xiaomi mi mix 2) lukt verbinden met wifi wel, maar geeft hij aan dat hij niet verbonden is met internet. Nog een keer verbinden is de truc, dan verbind hij wel. Maar zodra ik van huis ben geweest en weer terug kom, weer hetzelfde liedje.. Dat gebeurt overigens ook als ik de vorige router (Experia Box v8 van Telfort) gebruik.

Hebben anderen hier ook last van? Ik heb me al suf gegoogled maar ik kom er nog niet uit. 5Ghz uitgeschakeld, andere router.. tot nu toe nog geen effect.
Misschien kan je aangeven welke router/experiabox je hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 08:47
Barre73 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Misschien kan je aangeven welke router/experiabox je hebt gekregen?
Ik heb de Experiabox v10 ontvangen, en ik had de v8 hier staan van Telfort. Maar beiden geven hetzelfde beeld, waardoor ik het idee krijg dat het aan het signaal of een bepaalde instelling ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 14:50
T-!-M schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:46:

Heb je de 2.4 en 5GHz SSID's wel gescheiden? Sommige apparaten raken erg in de war als beide frequenties onder hetzelfde naampje de lucht in gaan. Verder zou je kunnen spelen met de bandbreedte op beide frequenties. If all fails; koop een dedicaded access point zoals product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 03-05 19:37

slaay

Natuurbeleven.com

Mijn ervaring met Youfone - alleen internet:
Op 19 april besteld en aangegeven dat 28 juni het abonnement moet ingaan, aangezien op die dag mijn abonnement bij Tele2 zou aflopen.
Netjes bevestiging per e-mail van gekregen en ook meteen van Tele2 een bevestiging dat mijn abonnement opgezegd zou zijn.
Voor de zekerheid toch maar een opzegbrief naar Tele2 gestuurd ondanks het feit dat Youfone aangeeft geen 'overstapservice' aan te bieden.

Vervolgens zou je de status online kunnen volgen maar daar stond tot vorige week nog steeds 'In behandeling'.
Dus maar Youfone gebeld, want ik had na mijn aanvraag geen verdere berichten meer gehad dat 28 juni daadwerkelijk mijn abonnement zou in gaan. "Geen probleem meneer, de doos met modem en installatiespul wordt een dezer dagen verzonden"
Van het versturen van de doos heb ik geen track en trace code per e-mail ontvangen, maar gelukkig kreeg ik een melding in de PostNL app van het pakket.
Op de website van Youfone stond de melding 'Pakket onderweg'.
In de doos zat een Experiabox v10 met daarin een brief waarin de datum van 28 juni vermeld stond.

Jammer genoeg kun je het modem niet al vooraf instellen want zodra je het modem uitzet of van de stroom haalt zijn alle instellingen weer weg.

Vanochtend rond 07:00 uur was het signaal bij Tele2 weg en meteen daarop het modem van Youfone aangesloten en helaas nog niet de volle snelheid die geboden wordt bij VDSL aansluitingen die rechtstreeks op de centrale zitten (55/10mbit) maar 42/7,5mbit.
Waarschijnlijk is het een aantal dagen wachten voordat de 55/10 gehaald wordt vanwege de DLM.

Te zien aan de attainable rate moet die 55/10 makkelijk haalbaar zijn!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gDqsY2H/Aantekening-2019-06-28-102039.jpg

De communicatie is minimaal, maar de overstap van Tele2 VDSL naar Youfone VDSL is dus probleemloos verlopen. Nu hopen dat de snelheid snel naar de maximale 55/10 gaat!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 14:24
Sinds vandaag is mijn glasvezel verbinding actief geworden (NT-kastje & v10 modem zijn geinstalleerd). Ik wil graag werken zonder het v10 modem en direct mijn UniFi gateway aansluiten op de NT omvormer.

Kan iemand mij helpen aan de gegevens die ik moet invullen in m'n UniFi gateway om internet te hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34oqc75.png

(ik heb wel de instellingen kunnen vinden voor KPN & Telfort maar helaas niet voor Youfone)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:29
Al gezocht op "eigen router" in dit topic?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

slaay schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:22:
*knip*

Vanochtend rond 07:00 uur was het signaal bij Tele2 weg en meteen daarop het modem van Youfone aangesloten en helaas nog niet de volle snelheid die geboden wordt bij VDSL aansluitingen die rechtstreeks op de centrale zitten (55/10mbit) maar 42/7,5mbit.
Waarschijnlijk is het een aantal dagen wachten voordat de 55/10 gehaald wordt vanwege de DLM.

*knip*
Twee dagen later en het modem is nu netjes ingetraind op Actual rate (Up/Down) 10239/49999 kbps.
En met een speedtest haal ik Download 49.54 en Upload 9.59.

Kortom, een probleemloze overstap geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
slaay schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Twee dagen later en het modem is nu netjes ingetraind op Actual rate (Up/Down) 10239/49999 kbps.

Als je 10 upload haalt heb je dan het 100mbit abbo afgesloten ipv 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ASW1 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Ik heb het 50 mbit VDSL abonnement afgesloten. Aangezien hier nog geen VVDSL beschikbaar is, kan ik maximaal 50 mbit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:09
ASW1 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Nee, de maximale upload is beperkt op 10Mbit op deze aansluiting.

Ook met het 50Mbit pakket heb je namelijk 10Mbit up.

Zijn aansluiting hangt zo te zien rechtstreeks aan de wijkcentrale, waardoor de upload beperkt is tot 10Mb.

Een aansluiting die via de straatkast gaat heeft meestal maximaal 30Mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
krakendmodem schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Een aansluiting die via de straatkast gaat heeft meestal maximaal 30Mb up.
Maar krijg je die dan ook met een 50Mbit pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
ASW1 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:20:
[...]

Maar krijg je die dan ook met een 50Mbit pakket?
Ja.

Indien je op een SDF bent aangesloten (even checken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl) en je 100 Mbit kam krijgen, dan moet rond de 30Mb up geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HobbeS
nescafe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:29:
Al gezocht op "eigen router" in dit topic?
Het is gelukt!
Achteraf was het heel simpel, gewoon DHCP & VLAN 34..
Ik had gezocht met zoektermen als "PPPoE" & "direct op NT" e.d. maar "eigen router" had ik niet geprobeerd. 8)7

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

slaay schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Een dag later en de download is nu 55 mbit geworden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PryvmgR/Aantekening-2019-07-01-095452.jpg
Speedtest levert download 54.39 mbit en upload 10.03 mbit op. Waar ik bij Tele2 begrensd leek te worden op 47-48 mbit, krijg ik bij Youfone nu de volledige snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Een dag later en de download is nu 55 mbit geworden.
[Afbeelding]
Speedtest levert download 54.39 mbit en upload 10.03 mbit op. Waar ik bij Tele2 begrensd leek te worden op 47-48 mbit, krijg ik bij Youfone nu de volledige snelheid!
Ben je op een MDF aangesloten? Of SDF?

Indien MDF, dan zijn de waarden echt prima. Dezelfde waarden als ik heb, alleen de latency is bij mij (helaas) hoger.

Ik denk dat je bij Tele2 mogelijk op een Tele2 Dslam zat. Dan snap ik de cap van 50Mbit wel.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 01-07-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

krakendmodem schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Ben je op een MDF aangesloten? Of SDF?

Indien MDF, dan zijn de waarden echt prima. Dezelfde waarden als ik heb, alleen de latency is bij mij (helaas) hoger.
MDF, al was de koperlijn 3 jaar terug heel slecht. Had destijds ook Tele2 maar die wilde niks doen, overgestapt naar KPN en meteen werd er gegraven en bij buren (bedrijfspand) werd een inactieve koperlijn losgekoppeld en op mijn koperaansluiting verbonden. Na 3 maanden kwam er prijsverhoging dus kon toen weer mooi terug naar Tele2 ;)
Sindsdien weer erg nette intrainwaarden!
De wijkcentrale staat hier om de hoek, maar voorlopig komt er geen VVDSL hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:16:
[...]

MDF, al was de koperlijn 3 jaar terug heel slecht. Had destijds ook Tele2 maar die wilde niks doen, overgestapt naar KPN en meteen werd er gegraven en bij buren (bedrijfspand) werd een inactieve koperlijn losgekoppeld en op mijn koperaansluiting verbonden. Na 3 maanden kwam er prijsverhoging dus kon toen weer mooi terug naar Tele2 ;)
Sindsdien weer erg nette intrainwaarden!
De wijkcentrale staat hier om de hoek, maar voorlopig komt er geen VVDSL hier..
Ik heb hetzelfde probleem. Ook 55/10 uit de MDF, maar geen Vectoring. Binnenkort krijgen we wel glasvezel, dus dat is al een leuke verbetering. Maar met Vectoring was ik ook al ruim tevreden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo allen.

Ik heb een vraag waarmee jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb op dit moment een alles in 1 abonnement bij ziggo, maar ik kijk geen tv en wil graag een internet only abonnement bij een andere provider en zit de denken om deze bij youfone af te sluiten.

Maar ik zit met de onduidelijkheid over de mogelijke snelheid die ik op mijn adres kan halen over de telefoonlijn. Ik ben kabel gewend en heb echt totaal geen ervaring met dsl.

Als ik een abonnement neem wil ik wel zeker zijn dat ik een snelheid kan halen die ruim voldoende is.

Nu heb ik begrepen dat de afstand tot de wijkcentrale een belangrijk factor is mbt mogelijke snelheidsverlies.

En een ander punt want mij niet echt bevalt is dat je na de bestelling 14 dagen bedenktijd hebt, maar de daadwerkelijke aansluiting is pas na 30 dagen. Dus als na de aansluiting blijkt dat de verbinding totaal bagger is, zit je er wel mee opgescheept.

Dus ik wil graag enige zekerheid voordat ik de knoop doorhak.

Mijn vraag aan jullie is dan, hoe kan ik checken wat de daadwetkelijke snelheid zal zijn waar ik woon? Als dat mogelijk is tenminste.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 17:08
P van H schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:17:
Hallo allen.

Ik heb een vraag waarmee jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb op dit moment een alles in 1 abonnement bij ziggo, maar ik kijk geen tv en wil graag een internet only abonnement bij een andere provider en zit de denken om deze bij youfone af te sluiten.

Maar ik zit met de onduidelijkheid over de mogelijke snelheid die ik op mijn adres kan halen over de telefoonlijn. Ik ben kabel gewend en heb echt totaal geen ervaring met dsl.

Als ik een abonnement neem wil ik wel zeker zijn dat ik een snelheid kan halen die ruim voldoende is.

Nu heb ik begrepen dat de afstand tot de wijkcentrale een belangrijk factor is mbt mogelijke snelheidsverlies.

En een ander punt want mij niet echt bevalt is dat je na de bestelling 14 dagen bedenktijd hebt, maar de daadwerkelijke aansluiting is pas na 30 dagen. Dus als na de aansluiting blijkt dat de verbinding totaal bagger is, zit je er wel mee opgescheept.

Dus ik wil graag enige zekerheid voordat ik de knoop doorhak.

Mijn vraag aan jullie is dan, hoe kan ik checken wat de daadwetkelijke snelheid zal zijn waar ik woon? Als dat mogelijk is tenminste.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Dat kan bij een willekeurige provider op hun website door een postcodecheck.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
P van H schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:17:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

postcode ingeven, en de non-bonded snelheid ( Alleen XS4All en KPN geven Bonded verbindingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vanochtend ook omgegaan van KPN glasvezel naar Youfone Glasvezel voor alleen internet. Dit terwijl de installatiemonteur eigenlijk pas gepland stond voor 16-07. Blijkbaar verzetten ze de omzetting niet als je monteur pas later beschikbaar is dan de wensdatum. Nu had ik m'n monteur enkele dagen geleden toch geannuleerd gezien ik dit makkelijk zelf kan. (Het annuleren koste me wel 2 x een half uur aan de telefoon, dus de klantenservice kan druk zijn. Maar toen ik eenmaal met een medewerker sprak ging het vlot en goed).

Heb de NT even vervangen voor de nieuwe (ook al is hij exact hetzelfde type). Toen kwam de verbinding netjes up met de Experiabox en heb ik hem weer vervangen door m'n eigen Pfsense router en managed switch. Vlan 34 en dhcp was inderdaad de truuk. Mooiste is dat ik 100/100 Mbit heb en ruim 500/500 haal. Ik klaag niet voor dit geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties.

Dit is het resultaat van de test:

Koper/DSL 107 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 214 Mbit/s

Betekent dit dat ik deze snelheid van 107 Mbit/s zal halen op mijn adres en geen, of bijna geen snelheidsverlies zal lijden?

Mijn excuses voor de wat onzinnige vragen hoor, maar ik wil graag gewoon dat beetje zekerheid voordat ik een contract afsluit. Heb namelijk geen zin om deze contract af te moeten kopen indien de verbinding echt slecht blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
P van H schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:39:

Koper/DSL 107 Mbit/s

Betekent dit dat ik deze snelheid van 107 Mbit/s zal halen op mijn adres en geen, of bijna geen snelheidsverlies zal lijden?

Mijn excuses voor de wat onzinnige vragen hoor, maar ik wil graag gewoon dat beetje zekerheid voordat ik een contract afsluit. Heb namelijk geen zin om deze contract af te moeten kopen indien de verbinding echt slecht blijkt te zijn.
De verbinding is gewoon KPN, dus als je weet dat KPN goed werkt in je buurt zit je prima. Los van het hele Youfone TV drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
P van H schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:39:

Koper/DSL 107 Mbit/s

Op jouw adres is via Youfone dus een snelheid van ruim 100 Mbit haalbaar. Jij woont dus heel dicht in de buurt van een straatkast waarin de actieve apparatuur zit. De afstand tot de wijkcentrale is in dat geval niet relevant meer omdat jouw koperlijn nog maar tot die straatkast gaat. De rest gaat via glasvezel.

Dus sluit gerust af voor wat betreft de haalbare snelheid. Bovendien is Youfone verplicht de verwachte snelheid in het contract of de bevestiging te zetten. Dat is een nieuwe maatregel van de ACM en geeft je de kans om het contract te ontbinden als het toch op de een of andere manier toch niet lukt (wat ik niet verwacht).

NB: Ik verwacht dat de werkelijke upload snelheid daarmee oo rond de 30 Mbit zal liggen. Ook leuk meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02:20

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ik kom mij ook even melden in dit topic. Sinds vandaag Youphone in huis. voor TV en internet. Eigenlijk was het beter geweest als ik eerst dit topic had gelezen voordat we Youfone aanschaften maar okee :P

Tot gisteren hadden we NLE maar vanwege kosten naar YP overgestapt. TV signaal van NLE was vanmorgen dood dus de YP aangesloten (i.c.m. NLE Experiabox ;) ). Dat gaat goed. Het is even wennen met bedienen. Was ook al jaren KPN/NLE gewend, dan is de interface van YP wel even wennen. TV werkt verder okee en nog geen storingen gehad (afkloppen!! als ik het topic zo eens doorlees)

Het enige wat ik echt idioot vind: geen Eurosport :( Dit had ik natuurlijk ook eerder kunnen checken maar ging er vanuit dat ES gewoon standaard is overal. behalve bij YP dus :X )

Ben benieuwd hoe YP TV gaat bevallen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:03:
ik kom mij ook even melden in dit topic. Sinds vandaag Youphone in huis. voor TV en internet. Eigenlijk was het beter geweest als ik eerst dit topic had gelezen voordat we Youfone aanschaften maar okee :P

Tot gisteren hadden we NLE maar vanwege kosten naar YP overgestapt. TV signaal van NLE was vanmorgen dood dus de YP aangesloten (i.c.m. NLE Experiabox ;) ). Dat gaat goed. Het is even wennen met bedienen. Was ook al jaren KPN/NLE gewend, dan is de interface van YP wel even wennen. TV werkt verder okee en nog geen storingen gehad (afkloppen!! als ik het topic zo eens doorlees)

Het enige wat ik echt idioot vind: geen Eurosport :( Dit had ik natuurlijk ook eerder kunnen checken maar ging er vanuit dat ES gewoon standaard is overal. behalve bij YP dus :X )

Ben benieuwd hoe YP TV gaat bevallen :$
Ik zit er precies een jaar en in dat jaar 0 updates gehad. Het werkt en dat is het dan ook. Verder is het gewoon een app wat als livestream doorgaat. Zappen duurt heel lang, verbinding valt soms weg en regelmatig meerdere keren opstarten om beeld te krijgen. Enige pluspunt is dat je soms de commerciële zenders nog kan doorspoelen als je begin gemist doet.

Net mijn eindfactuur gehad en tv was prima tot de einddatum in rekening gebracht maar internet (zelfde abonnement) een periode langer. Moest er zelf achteraan om het te laten corrigeren. Check dus altijd even je factuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 16-07-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
HobbeS schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:16:
[...]

Het is gelukt!
Achteraf was het heel simpel, gewoon DHCP & VLAN 34..
Ik had gezocht met zoektermen als "PPPoE" & "direct op NT" e.d. maar "eigen router" had ik niet geprobeerd. 8)7

Thanx!
Nu wil ik graag hetzelfde doen, maar wat mij in deze niet duidelijk wordt;

moet ik de experiabox v10 ervoor houden en die op dhcp en vlan 34 zetten of kan ik direct mijn eigen router (GT-AC5300) op die settings zetten?

in de experiabox vind ik de instellingen namelijk niet. Ik krijg dan de melding dat dit niet beschikbaar is voor Telfort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

nu een weekje youfone TV en ben weinig positief :(

Als je gewoon wat standaard tv kijkt, beetje zappen, kijken zoals vroeger: gaat opzich zonder problemen. Wel soms wat haperingen in het beeld maar nog geen grote blocking issues gehad met vastlopers o.i.d Als je wat meer wilt met opnemen, terugkijken, etc komen de problemen boven water.

grootste problemen:
- Het terugkijken van TV programma's is één groot drama met stotterende/haperende beelden, HTTP Common error's, tijd voor/achteruit spoelen gaat niet/loopt vast
- Geluid en beeld loopt niet synchroon (opgelost door in m'n receiver een delay te configureren maar irritant is het wel)
- interface i.c.m. afstandsbediening is niet intuïtief. Met m'n oude KPN/ NLE afstbediening was vrijwel alles met één knop te regelen, hier zit je met menu's waar je door moet e..d
- Geen duidelijke TV gids
- Geen Eurosport/ TLC (voor de vrouw ;) ), History (voornamelijk ook eigen schuld dat we dit niet gechecked hebben)

Internet is dikke prima trouwens.

Dus nee, ik ben zeer teleurgesteld. Spijt als haren op m'n hoofd dat ik niet eerst op internet ben gaan zoeken naar ervaringen met Youfone TV :'( Nooit weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Shadow_Agent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:20:

Als je gewoon wat standaard tv kijkt, beetje zappen, kijken zoals vroeger: gaat opzich zonder problemen. Wel soms wat haperingen in het beeld maar nog geen grote blocking issues gehad met vastlopers o.i.d Als je wat meer wilt met opnemen, terugkijken, etc komen de problemen boven water.

grootste problemen:
- Het terugkijken van TV programma's is één groot drama met stotterende/haperende beelden, HTTP Common error's, tijd voor/achteruit spoelen gaat niet/loopt vast
- Geluid en beeld loopt niet synchroon (opgelost door in m'n receiver een delay te configureren maar irritant is het wel)
- interface i.c.m. afstandsbediening is niet intuïtief. Met m'n oude KPN/ NLE afstbediening was vrijwel alles met één knop te regelen, hier zit je met menu's waar je door moet e..d
- Geen Eurosport/ TLC (voor de vrouw ;) ), History (voornamelijk ook eigen schuld dat we dit niet gechecked hebben)

Dus nee, ik ben zeer teleurgesteld. Spijt als haren op m'n hoofd dat ik niet eerst op internet ben gaan zoeken naar ervaringen met Youfone TV :'( Nooit weer!
toon volledige bericht
lol... wel lekker eerlijk van je :P

Het is niet het einde van de wereld, maar ik wens je toch veel kracht toe de komende contractperiode. Ik was juist van Youfone weer teruggegaan naar NLEx vanwege het abominabele tv-platform van hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HobbeS
Giaccotto schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Nu wil ik graag hetzelfde doen, maar wat mij in deze niet duidelijk wordt;

moet ik de experiabox v10 ervoor houden en die op dhcp en vlan 34 zetten of kan ik direct mijn eigen router (GT-AC5300) op die settings zetten?

in de experiabox vind ik de instellingen namelijk niet. Ik krijg dan de melding dat dit niet beschikbaar is voor Telfort
Ik heb de Experiabox niet in gebruik, die ligt op zolder ;)
Dus de uplink van m'n router zit aan de output van de glasvezel converter en de uitgang van m'n router gaat naar de rest van het netwerk.
DHCP & VLAN 34 dus instellen voor de uplink van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:20:

grootste problemen:

toon volledige bericht
En daarom ben ik er weg. TV werkt gewoon niet fijn en kan mij niet voorstellen dat veel mensen dat blijven afnemen na het eerste jaar. Hopelijk gaan ze dat ooit nog verbeteren...

Geen familie/vrienden met KPN abonnement? Kan je via de itv-app met Chromecast streamen naar je tv.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:22
Satch schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:38:
Heb de NT even vervangen voor de nieuwe (ook al is hij exact hetzelfde type). Toen kwam de verbinding netjes up met de Experiabox en heb ik hem weer vervangen door m'n eigen Pfsense router en managed switch. Vlan 34 en dhcp was inderdaad de truuk. Mooiste is dat ik 100/100 Mbit heb en ruim 500/500 haal. Ik klaag niet voor dit geld. :)
Oftewel, voor puur en alleen internet merk je er niks van en is Youfone een prima toko? Prijsverschil vind ik namelijk ook aanzienlijk.

Overstappen is dus één keer de nieuwe experiabox aansluiten voor het aanmelden en daarna je eigen apparatuur weer. Inloggegevens zijn gewoon hetzelfde als bij KPN?

PPPoE
Username: XX-XX-XX-XX-XX-XX@internet
Password: kpn

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
HobbeS schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Ik heb de Experiabox niet in gebruik, die ligt op zolder ;)
Dus de uplink van m'n router zit aan de output van de glasvezel converter en de uitgang van m'n router gaat naar de rest van het netwerk.
DHCP & VLAN 34 dus instellen voor de uplink van je router.
Top! Minder leuk is, dat mijn veel te dure router (gt-ac5300) blijkbaar geen vlan 34 ondersteund :?

**Correctie**

Ondersteund hij wel maar zat verstopt onder IPTV :). Werkt nu! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Giaccotto op 20-07-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Oftewel, voor puur en alleen internet merk je er niks van en is Youfone een prima toko? Prijsverschil vind ik namelijk ook aanzienlijk.

Overstappen is dus één keer de nieuwe experiabox aansluiten voor het aanmelden en daarna je eigen apparatuur weer. Inloggegevens zijn gewoon hetzelfde als bij KPN?

PPPoE
Username: XX-XX-XX-XX-XX-XX@internet
Password: kpn
Tot nu toe werkt het prima. Weet niet hoe goed ze zijn als je de klantenservice nodig hebt, maar merk tot nu toe geen verschil met KPN internet. Alleen maar sneller zelfs voor een stuk lagere prijs. Ik weet niet zeker of de experiabox nodig was voor het aanmelden/activeren van de verbinding, maar ik heb het maar even gedaan.
Het is geen PPPoE verbindingstype bij Youfone, je krijgt je ip adres via DHCP over vlan 34. Geen username/password om in te vullen dus (die bij KPN PPPoE ook niet gecheckt worden, als er maar iets staat geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Satch schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:04:
[...]

Tot nu toe werkt het prima. Weet niet hoe goed ze zijn als je de klantenservice nodig hebt, maar merk tot nu toe geen verschil met KPN internet. Alleen maar sneller zelfs voor een stuk lagere prijs. Ik weet niet zeker of de experiabox nodig was voor het aanmelden/activeren van de verbinding, maar ik heb het maar even gedaan.
Het is geen PPPoE verbindingstype bij Youfone, je krijgt je ip adres via DHCP over vlan 34. Geen username/password om in te vullen dus (die bij KPN PPPoE ook niet gecheckt worden, als er maar iets staat geloof ik).
Zojuist zelf ook overgestapt. Over maandje wordt het geactiveerd. Moest ik nu die monteur actief afzeggen? Ik heb mijn NTU namelijk omgebouwd zodat er alleen nog maar glasvezel uit komt. Verwacht niet dat de monteur daar veel mee kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:09:
[...]

Zojuist zelf ook overgestapt. Over maandje wordt het geactiveerd. Moest ik nu die monteur actief afzeggen? Ik heb mijn NTU namelijk omgebouwd zodat er alleen nog maar glasvezel uit komt. Verwacht niet dat de monteur daar veel mee kan :p
Je moet het inderdaad wel zelf afzeggen, anders staat hij gewoon voor de deur. Ik heb zelf een paar dagen voor de afspraak de monteur afgezegd (expres niet eerder zodat de kans dat ze in het proces iets verkloten wat kleiner is). Dat was prima. :-)

Jij gaat rechtstreeks van de fiber je router/switch in? Wil ik misschien ook wel ombouwen. Wat heb je daarvoor gedaan/gebruikt?

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 21-07-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Satch schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Je moet het inderdaad wel zelf afzeggen, anders staat hij gewoon voor de deur. Ik heb zelf een paar dagen voor de afspraak de monteur afgezegd (expres niet eerder zodat de kans dat ze in het proces iets verkloten wat kleiner is). Dat was prima. :-)
Gaan we dat ook doen.
Jij gaat rechtstreeks van de fiber je router/switch in? Wil ik misschien ook wel ombouwen. Wat heb je daarvoor gedaan/gebruikt?
Zal ik daar op terugkomen nadat het is opgeleverd :)

@Satch heb je overigens bij Gideon opgezegd of bij Youfone?

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 21-07-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
@CurlyMo Ik heb bij Youfone zelf de monteur afgezegd, de klantenservicemedewerker wou me eerst gaan doorverbinden naar Gideon, maar toen kwam hij erachter dat hij het zelf ook kon. Dat is prima gegaan met een bevestiging etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Tijdje terug al xdsl aangevraagd bij youfone en het abbo zou volgende week maandag actief moeten worden. Ik heb echter nog geen modem ontvangen of wat dan ook gehoord na de aanvraag, is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ASW1 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:09:
Tijdje terug al xdsl aangevraagd bij youfone en het abbo zou volgende week maandag actief moeten worden. Ik heb echter nog geen modem ontvangen of wat dan ook gehoord na de aanvraag, is dat normaal?
Zie slaay in "[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hoeveel dagen tevoren kreeg je ongeveer het modem thuis?

Ik was er eveneens over aan het denken de klantenservice te bellen, ook omdat de status idd blijft hangen in "in behandeling" maar dat hoort blijkbaar. Heb nog de experiabox v10 van telfort hangen die het als het goed is ook zou moeten doen (?) maar een of andere bevestiging dat het abbo inderdaad start zou fijn zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door ASW1 op 22-07-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ASW1 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Hoeveel dagen tevoren kreeg je ongeveer het modem thuis?

Ik was er eveneens over aan het denken de klantenservice te bellen, ook omdat de status idd blijft hangen in "in behandeling" maar dat hoort blijkbaar. Heb nog de experiabox v10 van telfort hangen die het als het goed is ook zou moeten doen (?) maar een of andere bevestiging dat het abbo inderdaad start zou fijn zijn.
Minder dan een week voordat ik over zou stappen. Maar zodra het verstuurd is wijzigt wel de status op de site naar 'modem onderweg'.
Het modem heeft gewoon het Telfort firmware/profiel, dus je kan deze gewoon blijven gebruiken mocht je modem niet op tijd binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
slaay schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Minder dan een week voordat ik over zou stappen. Maar zodra het verstuurd is wijzigt wel de status op de site naar 'modem onderweg'.
Het modem heeft gewoon het Telfort firmware/profiel, dus je kan deze gewoon blijven gebruiken mocht je modem niet op tijd binnen zijn.
Inderdaad, de status is nu veranderd naar "installatiepakket onderweg", 6 kalenderdagen tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 02-05 16:27
Momenteel heb ik Youfone Internet (glasvezel) en zit nog in het eerste jaar maar ik ga misschien binnenkort (inderdaad wat onverwacht) verhuizen. Op dat adres levert Youfone echter niet. Bij de meeste providers is dat een geldige reden het contract te ontbinden, maar bij Youfone vind ik daar niets over terug in de algemene voorwaarden, of op de website onder vraag en antwoord. Het enige dat gaat over niet kunnen leveren is dit:
Voor een verhuizing van Vast internet/bellen brengen wij eenmalig €30,00 aansluitkosten in rekening. De TV-ontvanger(s) en de modem kun je meeverhuizen zodra je van ons de bevestiging hebt ontvangen dat aansluiting op het nieuwe adres mogelijk is. Als levering van vast internet niet mogelijk blijkt op het nieuwe adres, worden de aansluitkosten ook in rekening gebracht.
Wat niet verheldert of het contract dan ook ontbonden wordt. Is dat soms gewoon bij wet geregeld? Immers, Youfone kan niet meer aan haar verplichtingen in het contract voldoen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Brent schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:17:
Momenteel heb ik Youfone Internet (glasvezel) en zit nog in het eerste jaar maar ik ga misschien binnenkort (inderdaad wat onverwacht) verhuizen. Op dat adres levert Youfone echter niet. Bij de meeste providers is dat een geldige reden het contract te ontbinden, maar bij Youfone vind ik daar niets over terug in de algemene voorwaarden, of op de website onder vraag en antwoord. Het enige dat gaat over niet kunnen leveren is dit:

[...]

Wat niet verheldert of het contract dan ook ontbonden wordt. Is dat soms gewoon bij wet geregeld? Immers, Youfone kan niet meer aan haar verplichtingen in het contract voldoen.
Op de website staat het volgende:
Hoe lang van te voren moet ik een verhuizing doorgeven?
Een wijziging gaat direct in als je het adres aanpast via MyYoufone. De TV-ontvanger(s) kun je meenemen naar je nieuwe adres.

Als je ook internet hebt van Youfone, werkt het net iets anders. Neem dan contact op met de klantenservice. Wij zullen eerst moeten controleren of wij internet kunnen leveren op jouw nieuwe adres. Ook betaal je in dit geval eenmalig €30,00 aansluitkosten.
https://www.youfone.nl/kl...-een-verhuizing-doorgeven

Kortom, even contact met ze opnemen, dan checken ze of het inderdaad niet leverbaar is en dan neem ik aan dat je per verhuisdatum kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Probleemloze migratie gehad gisteren van Telfort vdsl naar Youfone. Ik had al een experiabox v10 hangen en heb eigenlijk helemaal niets gemerkt, hoefde niet eens te herstarten ... tot het punt dat je je dan afvraagt of je überhaupt wel gemigreerd bent..
Maar misschien is dat ook niet zo en is het slechts een administratieve kwestie dat youfone nu het beheer van dezelfde kpn lijn heeft overgenomen?
Vanochtend lag de lijn er heel even uit en is toen overgezet naar vvdsl.

Ik krijg nu trouwens geen 50 Mbps zoals het abonnement is afgesloten maar 60. Is dat 10 extra die eigenlijk voor televisie gereserveerd zijn? (wat ik niet heb afgesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ASW1 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:23:
Probleemloze migratie gehad gisteren van Telfort vdsl naar Youfone. Ik had al een experiabox v10 hangen en heb eigenlijk helemaal niets gemerkt, hoefde niet eens te herstarten ... tot het punt dat je je dan afvraagt of je überhaupt wel gemigreerd bent..
Maar misschien is dat ook niet zo en is het slechts een administratieve kwestie dat youfone nu het beheer van dezelfde kpn lijn heeft overgenomen?
Vanochtend lag de lijn er heel even uit en is toen overgezet naar vvdsl.

Ik krijg nu trouwens geen 50 Mbps zoals het abonnement is afgesloten maar 60. Is dat 10 extra die eigenlijk voor televisie gereserveerd zijn? (wat ik niet heb afgesloten)
Telfort en Youfone gebruiken exact dezelfde instellingen voor VDSL, er hoefde hier waarschijnlijk enkel een administratief dingetje aangepast te worden.

Die 60Mb is dan waarschijnlijk die VVDSL aansluiting, veel VDSL aanbieders leveren vaak al sneller dan op papier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
krakendmodem schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:09:
[...]

Telfort en Youfone gebruiken exact dezelfde instellingen voor VDSL, er hoefde hier waarschijnlijk enkel een administratief dingetje aangepast
Grappig was trouwens dat ik de instellingen van de Experiabox van youfone eerst even bekeken heb zonder dat deze aan het internet hing.
Er zat een "public wifi" optie bij de wifi die aan en uitgezet kon worden voor KPN Fon. Nadat ik het modem aan het internet had gehangen was die optie weer verdwenen. Blijkbaar wordt er dus een soort profiel ingeladen zodra de experiabox contact maakt met de ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ASW1 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:08:
[...]

Grappig was trouwens dat ik de instellingen van de Experiabox van youfone eerst even bekeken heb zonder dat deze aan het internet hing.
Er zat een "public wifi" optie bij de wifi die aan en uitgezet kon worden voor KPN Fon. Nadat ik het modem aan het internet had gehangen was die optie weer verdwenen. Blijkbaar wordt er dus een soort profiel ingeladen zodra de experiabox contact maakt met de ISP.
Klopt, dat heb ik hier ook gehad met een Experiabox die voor een zakelijke KPN aansluiting werd gebruikt. Stonden allemaal extra opties in die de "consumentenversie" niet had.

Na aansluiten op m'n eigen aansluiting werd er inderdaad een profiel ingeladen, zelfs met mijn eigen. WiFi naam en bijbehorende wachtwoord. Toen waren de extra opties ook direct weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Op jouw adres is via Youfone dus een snelheid van ruim 100 Mbit haalbaar. Jij woont dus heel dicht in de buurt van een straatkast waarin de actieve apparatuur zit. De afstand tot de wijkcentrale is in dat geval niet relevant meer omdat jouw koperlijn nog maar tot die straatkast gaat. De rest gaat via glasvezel.

Dus sluit gerust af voor wat betreft de haalbare snelheid. Bovendien is Youfone verplicht de verwachte snelheid in het contract of de bevestiging te zetten. Dat is een nieuwe maatregel van de ACM en geeft je de kans om het contract te ontbinden als het toch op de een of andere manier toch niet lukt (wat ik niet verwacht).

NB: Ik verwacht dat de werkelijke upload snelheid daarmee oo rond de 30 Mbit zal liggen. Ook leuk meegenomen...
Vandaag is aansluitdag. Maar helaas geen internet..

Ik heb contact opgenomen met Youfone na 25 minuten in de wacht te staan, blijkt er volgens hun ergens een breuk te zitten en dat de afstand tot wijkcentrale wel groot is..

Ik snap het dus even niet. Nu worden er mannetjes van KPN er op uitgestuurd en zal ik binnen 5 werkdagen meer moeten weten. Beetje jammer aangezien ik hoopte op een probleemloze overgang naar Youfone met de volle internet snelheid zoals afgesloten in het abonnement.

:F :F

Edit: Monteur is langs geweest en jij had helemaal gelijk. Afstand tot de wijkcentrale is een redelijke 305 meter en heb nu een snelheid van 96 dl en 30 upl. Toppie dus!

[ Voor 5% gewijzigd door P van H op 13-08-2019 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Zo, vandaag de dag dat ik van KPN naar Youfone zou gaan. In beide gevallen 100/100 glasvezel pakket. Bij thuiskomst VLAN 6 omgezet naar 34. Daarna PPPoE omgezet naar DHCP en het werkt.

De pieken leveren dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8517791648.png

Maar de meeste metingen geven een schamele :P

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8517796722.png

Dat is nog eens leuk :)

De doos staat verder onuitgepakt op zolder :P

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 20-08-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
CurlyMo schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:59:
Zo, vandaag de dag dat ik van KPN naar Youfone zou gaan. In beide gevallen 100/100 glasvezel pakket. Bij thuiskomst VLAN 6 omgezet naar 34. Daarna PPPoE omgezet naar DHCP en het werkt.

De pieken leveren dit:

[Afbeelding]

Maar de meeste metingen geven een schamele :P

[Afbeelding]

Dat is nog eens leuk :)

De doos staat verder onuitgepakt op zolder :P
Wat kreeg je bij KPN zelf voor snelheid? Rond de 100? Of ook deze waarden?

Wij krijgen binnenkort ook glas dus ben ook aan het rondkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
krakendmodem schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:36:
[...]

Wat kreeg je bij KPN zelf voor snelheid? Rond de 100? Of ook deze waarden?

Wij krijgen binnenkort ook glas dus ben ook aan het rondkijken.
Download was redelijk gecapped, upload niet. Maar upload kwam misschien rond de 150 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:57
@CurlyMo Ik zou het meegeleverde modem nog wel even aansluiten voor een aantal uurtjes. Heb bij NLEx ook eens eigen modem/alleen glasvezelconverter gebruikt en toen kwam het 'activatiesignaal' aan hun kant niet goed door waardoor startdatum abonnement niet goed werd geregistreerd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
ThinkPadd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:20:
@CurlyMo Ik zou het meegeleverde modem nog wel even aansluiten voor een aantal uurtjes. Heb bij NLEx ook eens eigen modem/alleen glasvezelconverter gebruikt en toen kwam het 'activatiesignaal' aan hun kant niet goed door waardoor startdatum abonnement niet goed werd geregistreerd o.i.d.
Ik heb wel het MAC adres gebruikt van dat modem. Zou dat niet genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Durf ik niet te zeggen, ik weet niet precies hoe dat technisch werkt. Maar is het veel moeite om het modem voor je gaat slapen even aan te sluiten en 's avonds als je uit je werk komt weer af te koppelen? Dat moet genoeg zijn lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
ThinkPadd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:28:
Durf ik niet te zeggen, ik weet niet precies hoe dat technisch werkt. Maar is het veel moeite om het modem voor je gaat slapen even aan te sluiten en 's avonds als je uit je werk komt weer af te koppelen? Dat moet genoeg zijn lijkt mij.
Hangt er vanaf. Als dan ding alleen toegang nodig heeft tot het internet niet. Als dat ding een ruw netwerk signaal nodig heeft voordat ik de VLAN splits wel. Dan moet ik namelijk mijn eigen SFP switch herconfigureren :)

Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij Youfone zelf. Het is ook wel een beetje een uitdaging om dat installatiepakket ongebruikt te kunnen retourneren na opzeggen abonnement :p

[ Voor 14% gewijzigd door CurlyMo op 21-08-2019 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

ThinkPadd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:28:
Daarnaast haalt het modem zodra er internet is een nieuw profiel/update op. Mogelijk wordt dat ophalen van die update gezien als oplevering succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
slaay schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Daarnaast haalt het modem zodra er internet is een nieuw profiel/update op. Mogelijk wordt dat ophalen van die update gezien als oplevering succesvol.
Dat zou goed kunnen. Ik weet nog toen ik het modem net had aangesloten (en abonnement nog niet was opgeleverd/ik nog geen internet had via het modem) ik alvast wat settings had aangepast (andere DNS, static leases ingesteld). Toen er 'prik' op de lijn kwam en de verbinding was opgeleverd heeft het modem zichzelf gereboot en was ik dat soort dingen weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
CurlyMo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:58:
[...]

Download was redelijk gecapped, upload niet. Maar upload kwam misschien rond de 150 gemiddeld.
Ik zit nu rond de 10Mbit upload, ik vind alles hoger dan dat al dikke prima :P.

Download is Momenteel 50, gok dat dat ook zo blijft als ik bij KPN blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Voor wie zich afvraagt of het nou toeval is. Een nieuwe meting:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8521066655.png
Nee dus.

Als ik de speedtest CLI versie gebruik is het helemaal leuk:
[root@server /usr/home/ssh] # speedtest
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from KPN (xxx.xxx.xxx.xxx)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by YISP B.V. (Haarlem) [1.26 km]: 3.464 ms
Testing download speed..........................................................                                     ......................
Download: 503.60 Mbit/s
Testing upload speed............................................................                                     ....................................
Upload: 784.25 Mbit/s
[root@server /usr/home/ssh]# speedtest
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from KPN (xxx.xxx.xxx.xxx)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by YISP B.V. (Haarlem) [1.26 km]: 2.853 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 508.34 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 820.36 Mbit/s

Ook een testje met een reguliere download
[root@server /usr/home/ssh]# wget https://speed.hetzner.de/1GB.bin
--2019-08-23 08:11:00--  https://speed.hetzner.de/1GB.bin
Resolving speed.hetzner.de (speed.hetzner.de)... 88.198.248.254, 2a01:4f8:0:59ed::2
Connecting to speed.hetzner.de (speed.hetzner.de)|88.198.248.254|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: '1GB.bin'

1GB.bin                       100%[==============================================>]   1000M  60.8MB/s    in 17s

2019-08-23 08:11:17 (57.8 MB/s) - '1GB.bin' saved [1048576000/1048576000]

Blijkbaar is mijn browser ook een bottleneck op zichzelf.

Vandaag ook contact gehad met Youfone. In sta inderdaad niet geregistreerd als aangesloten. Ze zien wel dat er dataverkeer is, dus ook dat ik een verbinding heb. De verbinding wordt automatisch als aangesloten gezet na ongeveer een week. Daar zit dus ook geen probleem. Het enige wat er kan gebeuren is dat de verbinding opeens niet meer werkt vanuit het KPN netwerk, omdat ze geen modem zien met het specifieke Youfone profiel en deze dus beschouwen als niet aangesloten. Youfone weet zelf alleen niet of dat gebeurt en zo ja, wanneer. Als de verbinding opeens niet meer werkt, dan is het simpelweg aansluiten van de Youfone router voldoende om de verbinding weer actief te krijgen.

Oftewel, ik ga gewoon even kijken hoe lang dit duurt :)

[ Voor 115% gewijzigd door CurlyMo op 03-06-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ik krijg nog geld terug van Youfone maar ze kunnen niks overmaken... Ik moet het oude bedrag storneren waar ze daarna een juiste factuur opsturen. Wat is dat voor raar bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

wie van jullie gebruikt weleens de functie om terug te kijken?
Bij ons is het dus echt constant dat het beeld gaat haperen. Na een minuut begint het "voorzichtig". Na een kwartier is het alleen maar haperend beeld. Audio blijft wel constant maar het is gewoonweg niet te gebruiken als functie.

YouFone :( never nooit weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Deezers schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:08:
Ik krijg nog geld terug van Youfone maar ze kunnen niks overmaken... Ik moet het oude bedrag storneren waar ze daarna een juiste factuur opsturen. Wat is dat voor raar bedrijf?
Ik moest dit ook. Maar het werkt op zich wel goed. Beter zelf de laatste incasso storneren (binnen enkele seconden staat het bedrag dan weer op je rekening) dan wachten tot wanneer de andere partij het stort.

Na stornering moet je een paar dagen wachten en via My Youfone kun je dan met iDEAL het openstaande saldo betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een week geleden ben ik probleemloos overgestapt van Telfort naar Youfone (internet only). Hoewel ik bij Telfort niets te klagen had, zo kreeg ik 60Mbit/14Mbit i.p.v. de 40Mbit/4Mbit van het abbonnement, ging de prijs wel steeds omhoog. Aangezien ik verwacht dat bij KPN de prijs verder zal stijgen ben ik gaan kijken naar een andere provider. Nu bij Youfone heb ik een iets hogere snelheid, zo'n 80Mbit/16Mbit voor een paar euro per maand minder (voor twee jaar vast).

De overstap ging probleemloos ondanks dat Youfone geen overstapservice biedt, zag Telfort de overname van Youfone (terecht) als een opzegging van Telfort en hebben ze het resterende maandbedrag terug gestort. Op 23 augustus tussen 7 en 8 uur is de lijn overgezet (zie afbeelding van een speedtest die op mijn NAS draait).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dpTJQFP/Internet-snelheid-klein.jpg
roest/docker-speedtest-analyser van een week voor en een week na de overstap (opklik voor groot)

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-1981 op 30-08-2019 19:28 ]

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B152
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-05 15:40
Voor de liefhebbers:

Zojuist mijn Archer C7 v2 direct gekoppeld aan het glasvezel NT boxje. Bij netwerk -> WAN gekozen voor Dynamic IP, verder niks invullen en een reboot gedaan.

Daarna naar netwerk-> IPTV
daar IGMP Proxy op enable en mode op 802.1Q.....
Vervolgens Internet VLAN ID op 34 zetten.

Daarna LAN1 Mode t/m LAN4 Mode op internet gezet. Heb internet only, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 16:46
Sinds vrijdag youfone. internet is prima.
Tv kastje is echt slecht. opnemen gaat prima maar met afspelen heb je slechte kwaliteit en de spraak loopt niet gelijk met het beeld. meer mensen hier last van?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
maartentmm schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:23:
Tv kastje is echt slecht. opnemen gaat prima maar met afspelen heb je slechte kwaliteit en de spraak loopt niet gelijk met het beeld. meer mensen hier last van?
Er is best vaak in dit topic gewaarschuwd voor de TV diensten van Youfone :P
Ik ben er nu gelukkig vanaf, dat was een jaar lang afzien! Daardoor keken we wel veel minder TV dus je hebt er wel wat aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
Tamerciaga schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:36:
[...]

Er is best vaak in dit topic gewaarschuwd voor de TV diensten van Youfone :P
Ik ben er nu gelukkig vanaf, dat was een jaar lang afzien! Daardoor keken we wel veel minder TV dus je hebt er wel wat aan :+
ja heb het zojuist nog ff nagelezen ik dacht zal wel loslopen.
We zijn gewoon verwend geweest tov knp. maar de prijs is er ook naar dus ja...

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Ben trouwens nog niet helemaal af van Youfone, zelfs nadat mijn contract afgelopen is en opgezegd is wordt er nog steeds geincasseerd. Inmiddels gestorneerd, zooitje ongeregeld.

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
maartentmm schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:47:
[...]

ja heb het zojuist nog ff nagelezen ik dacht zal wel loslopen.
We zijn gewoon verwend geweest tov knp. maar de prijs is er ook naar dus ja...
TV is gewoon belabberd slecht bij Youfone. Hopelijk ben je er snel vanaf

• maartentmm
MrBlues schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:18:
[...]

TV is gewoon belabberd slecht bij Youfone. Hopelijk ben je er snel vanaf
Opzich is het prima internet is sneller dan waar ik voor betaal.
ik kan/kon het abbo afkopen voor 500 euro grapjassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Ja hierzo hetzelfde probleem. Ben nu naar foxsport live voetbal aan kijken en synchronisatie is een drama. Heb jij een oplossing inmiddels gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
vuurpaard66 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:44:
[...]

Ja hierzo hetzelfde probleem. Ben nu naar foxsport live voetbal aan kijken en synchronisatie is een drama. Heb jij een oplossing inmiddels gevonden?
nee dit is er helaas niet. ja tv abbo ernaast nemen 8)7
tis echt niet best als je bekijkt dat je bij NLE net zo veel betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Klopt, zie mijn review hierboven ergens:
Al met al een waardeloos product maar ik heb ermee leren leven ;) m'n vriendin overigens niet, die wil liever weer naar NLE terug maar twee abo's afnemen voor TV gaat mij wat te ver ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159276

Ik ben van plan om in zee te gaan met Youfone. Ik neem alleen internet af (Internet Only). Kan ik hier evenveel problemen verwachten als bij het tv-abonnement?

Nog iets anders: ik heb een speedtest gedaan op mijn straatadres en kwam niet hoger dan 60Mbit/s Heeft dit te maken met dat de centrale verafgelegen is, of ligt het aan de oude bekabeling. Het is een huis uit 1971.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Anoniem: 1159276 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:33:
Ik ben van plan om in zee te gaan met Youfone. Ik neem alleen internet af (Internet Only). Kan ik hier evenveel problemen verwachten als bij het tv-abonnement?

Nog iets anders: ik heb een speedtest gedaan op mijn straatadres en kwam niet hoger dan 60Mbit/s Heeft dit te maken met dat de centrale verafgelegen is, of ligt het aan de oude bekabeling. Het is een huis uit 1971.
Ik moet zeggen dat ik geen problemen met internet heb, maar anders dan Netflixen doe ik eigenlijk niet met internet. Net als KPN/NLE/Telfort levert ook Youphone een Experiabox, de meest recente.

Tevens had ik al Youphone mobiel en ook daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Anoniem: 1159276 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:33:

Internet only werkt hierzo perfect. Het zou beiden kunnen dat je maar 60Mbit krijgt, maar das toch snel genoeg lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159276

Shadow_Agent schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:47:
[...]

Ik moet zeggen dat ik geen problemen met internet heb, maar anders dan Netflixen doe ik eigenlijk niet met internet. Net als KPN/NLE/Telfort levert ook Youphone een Experiabox, de meest recente.

Tevens had ik al Youphone mobiel en ook daar geen problemen mee.
Goed om te lezen dat je geen problemen hebt met internet, geeft toch wat meer vertrouwen. Ik ga het met name ook gebruiken om films te kijken in het weekend, dus ook Netflix en zo
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.