Mijn ervaring met Youfone - alleen internet:
Op 19 april besteld en aangegeven dat 28 juni het abonnement moet ingaan, aangezien op die dag mijn abonnement bij Tele2 zou aflopen.
Netjes bevestiging per e-mail van gekregen en ook meteen van Tele2 een bevestiging dat mijn abonnement opgezegd zou zijn.
Voor de zekerheid toch maar een opzegbrief naar Tele2 gestuurd ondanks het feit dat Youfone aangeeft geen 'overstapservice' aan te bieden.
Vervolgens zou je de status online kunnen volgen maar daar stond tot vorige week nog steeds 'In behandeling'.
Dus maar Youfone gebeld, want ik had na mijn aanvraag geen verdere berichten meer gehad dat 28 juni daadwerkelijk mijn abonnement zou in gaan. "Geen probleem meneer, de doos met modem en installatiespul wordt een dezer dagen verzonden"
Van het versturen van de doos heb ik geen track en trace code per e-mail ontvangen, maar gelukkig kreeg ik een melding in de PostNL app van het pakket.
Op de website van Youfone stond de melding 'Pakket onderweg'.
In de doos zat een Experiabox v10 met daarin een brief waarin de datum van 28 juni vermeld stond.
Jammer genoeg kun je het modem niet al vooraf instellen want zodra je het modem uitzet of van de stroom haalt zijn alle instellingen weer weg.
Vanochtend rond 07:00 uur was het signaal bij Tele2 weg en meteen daarop het modem van Youfone aangesloten en helaas nog niet de volle snelheid die geboden wordt bij VDSL aansluitingen die rechtstreeks op de centrale zitten (55/10mbit) maar 42/7,5mbit.
Waarschijnlijk is het een aantal dagen wachten voordat de 55/10 gehaald wordt vanwege de DLM.
Te zien aan de attainable rate moet die 55/10 makkelijk haalbaar zijn!
De communicatie is minimaal, maar de overstap van Tele2 VDSL naar Youfone VDSL is dus probleemloos verlopen. Nu hopen dat de snelheid snel naar de maximale 55/10 gaat!