[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159276

vuurpaard66 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:12:
[...]

Internet only werkt hierzo perfect. Het zou beiden kunnen dat je maar 60Mbit krijgt, maar das toch snel genoeg lijkt mij?
Ook fijn dat het bij jou wel goed werkt. Ook weer positief bericht. Ja, ik neem 50 mbit, hopelijk snel genoeg voor 4k films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Anoniem: 1159276 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:03:
[...]

Ook fijn dat het bij jou wel goed werkt. Ook weer positief bericht. Ja, ik neem 50 mbit, hopelijk snel genoeg voor 4k films
Zojuist 4k film bekeken en gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159276

vuurpaard66 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:43:
[...]

Zojuist 4k film bekeken en gaat prima
Mooi! Ik wacht nog overige reacties af...

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 08:08
Heren, omdat ik dit niet zo snel terug kan vinden : staat er op de tv ontvangers ook een Netflix app, zodat je ook op niet-smart tv's Netflix kunt kijken via de ontvanger ? Ik heb dat bij mijn huidige provider wel en wil dat graag behouden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
TIGER79 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:41:
Heren, omdat ik dit niet zo snel terug kan vinden : staat er op de tv ontvangers ook een Netflix app, zodat je ook op niet-smart tv's Netflix kunt kijken via de ontvanger ? Ik heb dat bij mijn huidige provider wel en wil dat graag behouden...
Youfone is prima voor alleen internet. Als je ook tv wilt moet je er niet aan beginnen.

• TIGER79
ASW1 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:05:
[...]

Youfone is prima voor alleen internet. Als je ook tv wilt moet je er niet aan beginnen.
dus hun 3-in-1 product raadt je niet aan ? Mag ik vragen specifiek waarom niet ?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
ASW1 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:05:
[...]

Dat kan ik beamen (en ook 'grappig' om te zien dat er nog steeds niets verbeterd of verder ontwikkeld is sinds ik het Youfone TV product weer heb opgezegd).

Als je ook TV wilt en je hebt genoeg aan de NL zenders ( NPO, RTL, Talpa zenders) kan je beter naar NLZiet gaan, zeker sinds kort.

Smart TV apps voor o.a. Samsung, een zeer soepel werkende AndroidTV app (dus ook NVidia Shield, Mi box, Sony smart TV's), en ook een goede web player. En sinds kort zijn de streams 1080p streams, netals bij Youfone. Dus qua beeldkwaliteit hetzelfde, maar stukken gebruiksvriendelijker, eigen hardware keuze, etc.

Alleen dus een beperkt zenderaanbod.
TIGER79 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:18:
[...]

dus hun 3-in-1 product raadt je niet aan ? Mag ik vragen specifiek waarom niet ?
Omdat TV gewoon erg mager in elkaar is gezet. Als STB krijg je een (chinees) boxje met zwaar gemodificeerde 'gewone' Android (dus geen officiele AndroidTV). De TV interface van Youfone is vervolgens een 'app' die als 'launcher' wordt gestart.

Op zich werkt alle functionaliteit (tv kijken, pauze, opnemen, gids, etc.) alleen het werkt dus zeer omslachtig door de 'android interface', met geen directe knoppen voor Gids en opnames op de AB.

Nou is dat dus geen ramp an sich, want met mijn NLZiet op m'n AndroidTV-box heb ik dat ook niet). Maar in tegenstelling tot mijn eigen box reageert de Youfone box uiterst stroperig.

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 25-09-2019 14:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• TIGER79
ok maar op deze android boxje kun je dus geen netflix app installeren ?

• eymey
Het boxje heeft geen toegang tot de Play store, dus een 'officiele' manier is er niet. Misschien dat je met sideloaden van wat apk's nog een eindje komt, maar waarschijnlijk mist er nog van alles en nog wat aan services voor de benodigde DRM en dergelijke.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:25
Is bij jullie IPV6 uit te zetten in het modem? Ik kan het niet vinden, en de Apple devices Krijgen een IPv6 adres en die werken niet lekker meer via WiFi.... De Android devices werken wel goed zonder IPv6 dus wil het graag uitzetten om te testen.

Maar het IPv6 menuitem is er niet bij Youfone? Op de experiabox v10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-04 16:00
Hoi Iedereen,

Sinds vandaag internet via Youfone, ik kwam van xs4all, vanwege bezuiniging zocht ik dus goedkoop internet via glasvezel en kwam ik uit op Youfone.

Heb even speedtest gedraaid, alleen ik kom niet boven 3Mbps voor zowel up en down. Terwijl ik bij xs4all makkelijk op de 70Mbps zat.

Dus wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:48

slaay

Natuurbeleven.com

yobikap schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:51:
Hoi Iedereen,

Sinds vandaag internet via Youfone, ik kwam van xs4all, vanwege bezuiniging zocht ik dus goedkoop internet via glasvezel en kwam ik uit op Youfone.

Heb even speedtest gedraaid, alleen ik kom niet boven 3Mbps voor zowel up en down. Terwijl ik bij xs4all makkelijk op de 70Mbps zat.

Dus wat doe ik verkeerd?
Op welke snelheid is je modem ingetraind?
Waarschijnlijk is het ip-adres van je modem 192.168.2.254, dan moet je inloggen en/of een wachtwoord aanmaken voor de volgende keer, klik rechtsboven op Status, en dan linksboven op Geavanceerd.
Daar kun je zien op welke snelheid je modem verbonden is bij "Actual rate (Up/Down)" en bij "Attainable rate (Up/Down)"kun je zien welke snelheid er maximaal mogelijk is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
slaay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:08:
[...]

Op welke snelheid is je modem ingetraind?
Waarschijnlijk is het ip-adres van je modem 192.168.2.254, dan moet je inloggen en/of een wachtwoord aanmaken voor de volgende keer, klik rechtsboven op Status, en dan linksboven op Geavanceerd.
Daar kun je zien op welke snelheid je modem verbonden is bij "Actual rate (Up/Down)" en bij "Attainable rate (Up/Down)"kun je zien welke snelheid er maximaal mogelijk is.
Ik zie deze instellingen niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KXbYb2t/Screenshot-2019-10-04-23-14-47-496-com-android-chrome.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door yobikap op 04-10-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
yobikap schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

Ik zie deze instellingen niet.

[Afbeelding]
Met glasvezel wordt er niet ingetrained dus je zal dat ook niet kunnen zien. Je hebt een link speed met de pop van 1000 Mbit dat is al goed. Hoe test je je verbinding? Met een kabel rechtstreeks op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yobikap
Satch schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Met glasvezel wordt er niet ingetrained dus je zal dat ook niet kunnen zien. Je hebt een link speed met de pop van 1000 Mbit dat is al goed. Hoe test je je verbinding? Met een kabel rechtstreeks op het modem?
Heb beide gestest, zowel met kabel en vandaag was de snelheid boven verwachting goed.

250 Mbps down en 53 Mbps up (op 50Mbps abonnement).

Ik vermoed dat het 1 dag nodig had om op zijn snelheid te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
yobikap schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Heb beide gestest, zowel met kabel en vandaag was de snelheid boven verwachting goed.

250 Mbps down en 53 Mbps up (op 50Mbps abonnement).

Ik vermoed dat het 1 dag nodig had om op zijn snelheid te komen?
Volgens mij had ik de eerste 15 minuten na aansluiten modem ook een lage snelheid en sprong hij daarna omhoog. Zal wel een standaard profiel zijn wat daarna pas juist ingesteld wordt aan de hand van je abonnement. Maar mooi dat het nu goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Die experiamodems zijn helemaal factory en gaan pas na verbinden met je isp het profiel/firmware van je eigen isp downloaden. Denk dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:17

The Chosen One

Zie signature!

Binnenkort (1-2 maand) m'n eigen huisje dus ook internet (only) nodig.

Welke router krijg je hier met nieuwe abbo's erbij? Experiabox las ik maar ook de nieuwste dan standaard?

En bonus vraag voor de lolz; overal bij postcode check of gewoon het pakket (van alle providers) staat 500 Mbit etc etc. Hier stond "524Mbit/s beschikbaar!" Waar komt die 24 ineens vandaan? ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:18
The Chosen One schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:06:

Welke router krijg je hier met nieuwe abbo's erbij? Experiabox las ik maar ook de nieuwste dan standaard?

En bonus vraag voor de lolz; overal bij postcode check of gewoon het pakket (van alle providers) staat 500 Mbit etc etc. Hier stond "524Mbit/s beschikbaar!" Waar komt die 24 ineens vandaan? ;p
Van fourstack en dan ligt het er ook nog aan welke fourstack je pakt.
Telfort rond af op 500
Netco doet weer 524
KPN Compleet doet ook 500

Maar waarom het 24 is geen idee, denk dat iemand dacht 1024, dan nemen we de helft van 1000 = 500 en dan plakken we die 24 er weer aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

The Chosen One schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:06:

ga je ook tv kijken? Zo ja, doe jezelf een lol neem geen Youfone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:15:
[...]
ga je ook tv kijken? Zo ja, doe jezelf een lol neem geen Youfone
internet (only) nodig :)

TV box/ding heb ik al bijna 2 jaar (gok ik) niet meer op mijn kamer. Keer kamer aan het opruimen/schoonmaken en dacht waarom staat dat ding hier nog.

Internet is alles, betrouwbaar first, snelheid tweede.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1259094

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1259094 op 29-08-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dank u voor de ervaring. Heb al het gas/stroom/water en wat verzekeringen geregeld. Internet kan nog even wachten tot iets voor ik er daadwerkelijk in woon/slaap. Zover lijkt dit me een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 08:58
Ik ga binnenkort de sleutel vangen van mijn nieuwe huis (met fiber). Ik kijk (nagenoeg) geen TV, heb voldoende aan mijn Mibox S en Netflix/Youtube.

Lees ik de reacties hier goed dat als ik de 50Mbit/s variant afsluit, ik waarschijnlijk meer krijg?

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Heeft iemand voor mij het AS nummer van het gebruikte netwerk? Ik ben benieuwd naar de connectiviteit i.v.m. overstap vanaf het droevige T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44
Ter aanvulling op bovenstaande, je kunt dit zien door bijv. https://ipinfo.io/ te openen en dan naar het veldje 'asn' te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:15
Ik ben net verhuist, en dacht dat Youfone internet wel mee zou kunnen komen. Mooi niet dus. Het heeft er alle schijn van dat de verhuisprocedure onbekend is op de helpdesk. Tot drie keer toe heeft men mij laten weten dat er overlegt is over de casus en het opnieuw is doorgezet (is natuurlijk ook een buitengewoon complex probleem, zo'n verhuizing), maar ik wacht nu al sinds 16 september op internet op het nieuwe adres.

Heb vrijdag een mail gestuurd waarin ik het contract als beëindigd beschouw als ik niet binnen twee weken internet heb of concreet zicht daarop, of sowieso eens wat hoor over de voortgang, want dat is er natuurlijk ook niet.

Mocht je gaan verhuizen, voor Youfone lijkt dat onontgonnen terrein.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05

Shadow_Agent

Brent schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:18:
Ik ben net verhuist, en dacht dat Youfone internet wel mee zou kunnen komen. Mooi niet dus. Het heeft er alle schijn van dat de verhuisprocedure onbekend is op de helpdesk. Tot drie keer toe heeft men mij laten weten dat er overlegt is over de casus en het opnieuw is doorgezet (is natuurlijk ook een buitengewoon complex probleem, zo'n verhuizing), maar ik wacht nu al sinds 16 september op internet op het nieuwe adres.

Heb vrijdag een mail gestuurd waarin ik het contract als beëindigd beschouw als ik niet binnen twee weken internet heb of concreet zicht daarop, of sowieso eens wat hoor over de voortgang, want dat is er natuurlijk ook niet.

Mocht je gaan verhuizen, voor Youfone lijkt dat onontgonnen terrein.
wat een waardeloos k*t bedrijf is het |:( Ik vrees nu al voor het moment waarop ik het moet gaan opzeggen en of dat allemaal wel goed gaat komen. Want 1 ding weet ik zeker: wanneer mijn abo is afgelopen ga ik zsm weg bij Youfone. Het TV pakket is echt om te janken zo slecht :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kan je bij Youfone internet only ook je eigen apparatuur gebruiken? Ik heb momenteel aan mijn T-Mobile verbinding een Fritzbox 5490 hangen met de glasvezel direct hier in. Hoefde alleen het V-Lan in te stellen. Kan dit bij Youfone ook?

edit: ja dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 30-10-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Shadow_Agent schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

wat een waardeloos k*t bedrijf is het |:( Ik vrees nu al voor het moment waarop ik het moet gaan opzeggen en of dat allemaal wel goed gaat komen.
Het gekke is dat ik in eerste instantie vrij snel (binnen 2 weken) bericht van Guidion had over het inschakelen van het ISRA punt, maar daarbij had youfone het oude adres ipv het nieuwe doorgegeven. Guidion kon dat zelf niet zonder nieuwe call van youfone aanpassen (wat ook al zo lekker dom is), maargoed. Youfone beweert dat men meermaals (intern!, dus niet per se aan Guidion) is 'doorgezet', dus het is of Guidion dat gewoon niets doet of (en steeds is youfone daar onduidelijk over) de ene helpdeskpipo slaagt er niet in de andere helpdeskpipo naar Guidion te laten bellen. Niemand kan iets zelf, uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zijn er hier mensen met 50/50 glas? Zou iemand hier eens een actuele speedtest kunnen plaatsen van dit abonnement? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:29:
Ter aanvulling op bovenstaande, je kunt dit zien door bijv. https://ipinfo.io/ te openen en dan naar het veldje 'asn' te kijken.
thelightning schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:23:
Heeft iemand voor mij het AS nummer van het gebruikte netwerk? Ik ben benieuwd naar de connectiviteit i.v.m. overstap vanaf het droevige T-Mobile.
AS1136 van KPN B.V. op een Youfone Glasvezel aansluiting. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44
Satch schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

[...]

Daar zit ik met NLEx (nu 'Budget Alles-in-1') ook op zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 12:46
Gister is er glasvezel van Youfone bij mij geinstalleerd door een monteur. Helaas is er geen signaal op de glaskabel. Nu krijg ik van de helpdesk verschillende dingen te horen... gister kreeg ik te horen binnen 24 uur is het opgelost, van een andere weer hier gaan 3 werkdagen overheen etc.... .etc....

Hier iemand ervaring ermee van hoelang dit daadwerkelijk duurt voordat dit meestal gefixed is ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kameleon20
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04 12:21
Even een hele mooie voor mensen die een Fritzbox bij Youfone (DSL) willen gebruiken. Ik heb ook te maken gehad met de technische 'help'desk van hen, en kreeg niks bij ze voor elkaar. Had ze al gezegd dat als ik het niet zo van hen zou krijgen, ik zelf naar een manier zou zoeken, zonder tussenkomst van die dichtgetimmerde V10 meuk en dit zou delen zodat iedereen er gebruik van kan maken. Na nodige speur werk van het www er zelf maar mee gaan prutsen.

Dus bij deze deel ik het met jullie, want het was afgrijselijk eenvoudig achteraf. Bij het doorlopen van de configuratiewizard pak je de instellingen van Telfort. Geloof me, je bent ZO online. Ja, zo kinderlijk eenvoudig bleek het achteraf te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vYyTRPv/Whats-App-Image-2019-10-31-at-11-34-32.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door kameleon20 op 31-10-2019 11:43 . Reden: Verduidelijking en aanvulling bericht 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Droid86 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:03:

Hier iemand ervaring ermee van hoelang dit daadwerkelijk duurt voordat dit meestal gefixed is ?
Ik wacht al sinds 16 september tot iemand die switch flipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleon20
Brent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:44:
[...]

Hangt van de doorlooptijd bij KPN af denk ik. dus ga maar uit van 1 tot 3 (werk)dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleon20
[...]

Dat is wel erg lang! Ze hadden mij na anderhalve maand wel stuiterend aan de lijn gehad. Ehm gewoon druk op de ketel houden, elke dag ff bellen hoe het er voor staat (krijg je mooi dossier verslagen bij hun te staan) en toch eens vragen wat hun vandaag de dag zouden doen als hun het zou over komen en wat ze graag gedaan zouden willen zien.
Gelukkig zit je dan halverwege je lijdensweg want na 3 maanden geen diensten mag je kosteloos contract voortijdig beeindigen. Oh en dat is ook een goede drukmiddel _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door kameleon20 op 31-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:31
xabre16v schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:21:
Kan je bij Youfone internet only ook je eigen apparatuur gebruiken? Ik heb momenteel aan mijn T-Mobile verbinding een Fritzbox 5490 hangen met de glasvezel direct hier in. Hoefde alleen het V-Lan in te stellen. Kan dit bij Youfone ook?

edit: ja dus :)
Waar heb je het antwoord gevonden en weet je ook hoe dit moet? Ik wil dit ook gaan doen namelijk. Maar er zit bij mij een ZTE F3100 NTU module op de FTU die ik er tussen uit wil hebben om direct op glas te kunnen. ik heb ook geen blindkap meer met/voor een koppelstukje. Dus ik ben bang dat ik de ZTE moet verbouwen om het netjes aan te kunnen sluiten. De instellingen die nodig zijn (VLAN) wil ik ook graag weten. Wellicht handig om dit dan in de startpost toe te voegen?

Ik heb best veel gezocht en veel gevonden maar weet niet welke combinatie ik moet hebben specifiek voor Youfone. Ook weet ik nog niet welke SFP module / frequenties ik moet hebben voor het glas van Youfone. Ik lees wel dat dit mogelijk hetzelfde is als t-mobile? Klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferrox1 op 31-10-2019 13:39 . Reden: Aanvullende vraag.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 12:46
[...]

Kpn heeft het vandaag bij mij opgelost.
Schijnbaar was er een probleem met het ticketsysteem tussen youfone en KPN.
Ticket nummer opgevraagd bij Youfone daarna via de chat KPN lastig gevallen die hebben de storingsdienst gebeld en binnen 3 uur stond er een storingsmonteur op de stoep.

Problem solved :)

Link toegevoegd:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

[ Voor 6% gewijzigd door Droid86 op 31-10-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleon20
Satch schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

[...]

Zit ik bij Youfone ook op met mijn VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larsmon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-01-2023
Normaal gesproken zou ik dit niet doen, maar dit forum heeft mij geholpen om Youfone Internet Only via Pfsense aan de praat te krijgen. Zelfs met de gok om te starten met het instap abbo en daadwerkelijk te testen welke snelheid je krijgt.

Testen zijn wisselend, maar ik krijg gemiddeld 500/500 binnen. Het lijkt er dus op dat Youfone geen bandwith limiters of shapers actief heeft. Zoals anderen ook al hebben aangegeven, VLAN34 en DHCP op WAN werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:24
Ferrox1 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Waar heb je het antwoord gevonden en weet je ook hoe dit moet? Ik wil dit ook gaan doen namelijk. Maar er zit bij mij een ZTE F3100 NTU module op de FTU die ik er tussen uit wil hebben om direct op glas te kunnen. ik heb ook geen blindkap meer met/voor een koppelstukje. Dus ik ben bang dat ik de ZTE moet verbouwen om het netjes aan te kunnen sluiten. De instellingen die nodig zijn (VLAN) wil ik ook graag weten. Wellicht handig om dit dan in de startpost toe te voegen?

Ik heb best veel gezocht en veel gevonden maar weet niet welke combinatie ik moet hebben specifiek voor Youfone. Ook weet ik nog niet welke SFP module / frequenties ik moet hebben voor het glas van Youfone. Ik lees wel dat dit mogelijk hetzelfde is als t-mobile? Klopt dat?
Lees deze post even:
Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Als jij 1 van de laatste twee types FTU aan je muur hebt hangen dan is het makkelijker om die patchcover zelf te kopen. Dat kan hier (let op typenummer, niet op de foto's die niet kloppen).
Te koop bij: https://www.kpnwebshop.com/zoeken?q=Patchcover
Dat scheelt verbouwen van de aansluiting.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:32:
[...]

Lees deze post even:

Als jij 1 van de laatste twee types FTU aan je muur hebt hangen dan is het makkelijker om die patchcover zelf te kopen. Dat kan hier (let op typenummer, niet op de foto's die niet kloppen).
Thanks voor de tip. Zou mooi zijn voor mijn TY01 FTU. 27,33 euro inclusief btw en verzenden vind ik wel prijzig. Eens kijken of ik het ergens goedkoper kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 12:27
Opzich redelijk tevreden als je ook kijkt naar de prijs ! elke jaar kan je inprincipe gewoon korting krijgen.

Waar ik wel mee zit is de youfone tv app.
aangezien ik 2 tvs in huis heb en ook daar tv wilde op wilde kijken dacht ik dit via de tv app te kunnen doen ... maar helaas ik krijg deze niet werkend op mn android boxje is hier iemand dit wel werkend heeft gekregen op aan android box ?
Op mn telefoon werkt de tv app prima alleen biedt het weer geen ondersteuning voor chromecast :(
iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
stefanv010 schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:43:
Opzich redelijk tevreden als je ook kijkt naar de prijs ! elke jaar kan je inprincipe gewoon korting krijgen.
Hoe bedoel je dat? Als ik bij Youfone kijken krijg je de eerste 6 maanden korting bij een jaarcontract. Wat gebeurt er dan na een jaar? (of steeds elk jaar opzeggen en aanvragen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:31
Barre73 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:32:
[...]

Lees deze post even:

Held! Exact wat ik zocht! Ga er mee aan de slag. Las ook al dat het VLAN 34 moet zijn met DHCP. Heb weer wat te doen 👍🏻 Nu nog zoeken naar de juist sfp module/frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 20:22
xabre16v schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:39:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als ik bij Youfone kijken krijg je de eerste 6 maanden korting bij een jaarcontract. Wat gebeurt er dan na een jaar? (of steeds elk jaar opzeggen en aanvragen :P )
De korting is alleen voor nieuwe klanten zoals gewoonlijk, bestaande klanten betalen de volle mep. Dus je zou dan even moeten overstappen. Je kan ook proberen om het op te zeggen naar een jaar, en dan een week later opnieuw een nieuw abonnement nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik wacht nog heel even met de overstap naar Youfone. Heb momenteel T-mobile Thuis met nog het oude Vodafone Thuis 20/20mbit glas abo. Ik ben vooral benieuwd of KPN nog gaat reageren op de zet van T-mobile met hun 1000/1000mbit en onbeperkt data op mobiel voor 50,-. .. en wat Youfone hier weer mee gaat doen.

Van VodafoneZiggo verwacht ik overigens niks die blijven lekker duur op de kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 04-11-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanv010
Tamerciaga schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:57:
[...]

De korting is alleen voor nieuwe klanten zoals gewoonlijk, bestaande klanten betalen de volle mep. Dus je zou dan even moeten overstappen. Je kan ook proberen om het op te zeggen naar een jaar, en dan een week later opnieuw een nieuw abonnement nemen :P
Gewoon elk jaar bellen met ze, en zeggen dat je wilt verlengen met 1 jaar en ook die korting wilt en dat je anders opzegt . Bij bijna elke maatschappij werkt dit . Zit er nu dus weer 6 maanden voor 21 eu ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
stefanv010 schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:08:
[...]

Gewoon elk jaar bellen met ze, en zeggen dat je wilt verlengen met 1 jaar en ook die korting wilt en dat je anders opzegt . Bij bijna elke maatschappij werkt dit . Zit er nu dus weer 6 maanden voor 21 eu ofzo
Dat kan ook werken inderdaad, alhoewel dat mij met KPN niet gelukt is en mij lieten overstappen naar Youfone. Maar nu weer terug bij KPN.

Vraag me af in hoeverre dat haalbaar is voor hun, om bestaande klanten weer die korting te geven, 21 euro is echt niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
Tamerciaga schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:22:
[...]

Dat kan ook werken inderdaad, alhoewel dat mij met KPN niet gelukt is en mij lieten overstappen naar Youfone. Maar nu weer terug bij KPN.

Vraag me af in hoeverre dat haalbaar is voor hun, om bestaande klanten weer die korting te geven, 21 euro is echt niets :P
Bij tele 2 is het me altijd gelukt. En bij youfone dit keer ook. Makkelijk verdiend 6x20eu door 10min te bellen.

Ook is de foxsports abbo bij youfone het goedkoopst 7.50 tov 10eu bij andere en de 17eu bij de ziggo.

Alleen baal ik nog steeds dat die tv app zeer beperkt is en het niet overal op doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kameleon20
Ik heb nu geen tv van Youfone meer, maar had hem gewoon werkende gekregen op een Android tv kastje, dus geen Chromecast.
Hun eigen tv ontvangers draaien ook gewoon Android.
Ik heb zo'n Youfone kastje nog liggen, en ondertussen geroot en unlocked voorzien van TWRP, Play Services en store. Volgens mij moet ik er zo een backup van kunnen maken of bepaalde apps er af kunnen halen om te delen, zij het niet dat er gewoon amper tot geen ruimte op die gare bakjes zit om er echt leuk in los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillerd
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-05 00:40
Als je een abonnement afsluit via breedbandwinkel worden de aansluitkosten bij de eerste factuur in rekening gebracht. Dit gaat niet via iDeal zoals in de mail van Youfone wordt aangegeven.

[ Voor 64% gewijzigd door Skillerd op 07-11-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
kameleon20 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 01:56:
Ik heb nu geen tv van Youfone meer, maar had hem gewoon werkende gekregen op een Android tv kastje, dus geen Chromecast.
Hun eigen tv ontvangers draaien ook gewoon Android.
Ik heb zo'n Youfone kastje nog liggen, en ondertussen geroot en unlocked voorzien van TWRP, Play Services en store. Volgens mij moet ik er zo een backup van kunnen maken of bepaalde apps er af kunnen halen om te delen, zij het niet dat er gewoon amper tot geen ruimte op die gare bakjes zit om er echt leuk in los te gaan.
op welke android kastje had je hem werkend gekregen? en op welke android versie draait ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleon20
Een simpel dingetje. X96 Max met Android 9. Ik heb er een logitech toetsenbord met touchpas muis aan gezet, en heb er youfonetv, xs4alltv, ziggotv, disney+, videoland en netflix op draaien.

[ Voor 68% gewijzigd door kameleon20 op 07-11-2019 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik zal mijn ervaring ook delen. Nu twee weken lid en totaal geen spijt dat ik ben overgestapt van T-Mobile thuis naar Youfone. Geen haperend tv beeld meer. Het tv kastje van Youfone is een Huawei Android 5.1.1 tv box met 4k ondersteuning. (te kiezen als resolutie) Het lijkt er op dat apps zijn te sideloaden, aangezien je onbekende bronnen kunt toestaan. (Verder nog niets mee gedaan) Play store is niet aanwezig. HDMI CEC lijkt niet te worden ondersteund. De optie is er wel, maar kan niet worden ingeschakeld. Het kastje reageer vrij vlot als ik het vergelijk met mijn mxq box en de T-Mobile thuis ontvanger.

Internet snelheid is zeer goed. 100/100 Speedtest laat 250/250 zien. Guidion heeft mijn glasvezel kastje vervangen voor een nieuwer model. Geen idee of het daarmee te maken heeft of dat er.e.a nog moet worden ingetraind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkje3
  • Laatst online: 17:58
Weet iemand of het mogelijk is de tv app van het Youfone kastje op de Nvidia Shield Tv te krijgen? Ik wil deze binnenkort aanschaffen, en wil dan graag het Youfone kastje uit het tv meubel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heeft iemand ervaring met een eigen modem/router (Fritz!box) bij ADSL/VDSL? Ik vind wel info hier over glasvezel, maar dat geluk heb ik niet....

Zou graag direct de Fritz!box op de telefoonlijn willen aansluiten, dus zonder Experiabox er tussen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Waah schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:37:
Heeft iemand ervaring met een eigen modem/router (Fritz!box) bij ADSL/VDSL? Ik vind wel info hier over glasvezel, maar dat geluk heb ik niet....

Zou graag direct de Fritz!box op de telefoonlijn willen aansluiten, dus zonder Experiabox er tussen....
Ja dat kan door een Telfort profiel in te laden.

Er is al meer over geschreven in dit topic, bijvoorbeeld deze post:
kameleon20 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:37:
Even een hele mooie voor mensen die een Fritzbox bij Youfone (DSL) willen gebruiken. Ik heb ook te maken gehad met de technische 'help'desk van hen, en kreeg niks bij ze voor elkaar. Had ze al gezegd dat als ik het niet zo van hen zou krijgen, ik zelf naar een manier zou zoeken, zonder tussenkomst van die dichtgetimmerde V10 meuk en dit zou delen zodat iedereen er gebruik van kan maken. Na nodige speur werk van het www er zelf maar mee gaan prutsen.

Dus bij deze deel ik het met jullie, want het was afgrijselijk eenvoudig achteraf. Bij het doorlopen van de configuratiewizard pak je de instellingen van Telfort. Geloof me, je bent ZO online. Ja, zo kinderlijk eenvoudig bleek het achteraf te zijn.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ASW1 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:58:
[...]

Ja dat kan door een Telfort profiel in te laden.

Er is al meer over geschreven in dit topic, bijvoorbeeld deze post:

[...]
Top bedankt. Had al wat zoekwoorden geprobeerd in dit topic, maar kon het niet vinden.
extra info: Kies Annex A in de wizard. Daarna kan je Telfort kiezen.

Wizard gaat goed. Nu alleen nog wachten tot Miss Waah klaar is met haar serie en ik de router mag omwisselen :+

Update: aangesloten en inderdaad werkt snel. Tot nu toe tevreden over de verbinding. En het wisselen tussen signaal werkt zeer goed..... Hele huis nu niet lager dan -70db signaal _/-\o_ op 5ghz.

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 12-12-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor diegenen met enkel een VDSL-aansluiting: is jullie upload gecapped op 10Mbit of wordt deze 'gewoon' overtrained?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

rgras schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:42:
Voor diegenen met enkel een VDSL-aansluiting: is jullie upload gecapped op 10Mbit of wordt deze 'gewoon' overtrained?
Bij mijn aansluiting die rechtstreeks op de centrale zit, dus geen vectoring, is mijn upload gecapped tot 10 mbit qua intrainen en daadwerkelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Duidelijk, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26
Geeft Youfone ook IPv6 adressen uit als je glasvezel afneemt?

[ Voor 25% gewijzigd door stijnos1991 op 09-01-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Niet aan mij ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
Ik wilde vandaag internet bestellen bij Youfone, maar als ik mijn postcode + huisnummer opgeef dan geeft de website de volgende melding:

"We herkennen het huisnummer, maar we missen de huisnummertoevoeging. Graag deze nog toevoegen en opnieuw proberen"

Mijn huisnummer heeft geen toevoeging. Als ik het huisnummer van mijn buren (met toevoeging) opgeef, dan werkt het wel. De klantenservice zegt heel makkelijk dat er dan niet geleverd kan worden. Als ik mijn adres (zonder toevoeging dus) op KPN.com invul, dan werkt het wel. Youfone zou gebruik maken van hetzelfde netwerk, dus dat is dan ook bijzonder, toch?

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:35
Perzikvrucht schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:42:
Ik wilde vandaag internet bestellen bij Youfone, maar als ik mijn postcode + huisnummer opgeef dan geeft de website de volgende melding:

"We herkennen het huisnummer, maar we missen de huisnummertoevoeging. Graag deze nog toevoegen en opnieuw proberen"

Mijn huisnummer heeft geen toevoeging. Als ik het huisnummer van mijn buren (met toevoeging) opgeef, dan werkt het wel. De klantenservice zegt heel makkelijk dat er dan niet geleverd kan worden. Als ik mijn adres (zonder toevoeging dus) op KPN.com invul, dan werkt het wel. Youfone zou gebruik maken van hetzelfde netwerk, dus dat is dan ook bijzonder, toch?

Iemand ervaring mee?
Bespaar jezelf veel administratief gezeur en kies voor een andere provider op het KPN netwerk. Budget alles in 1 is bijvoorbeeld een exact KPN kloon voor zowel internet als televisie. Youfone internet is wel KPN backend maar televisie is een ander platform draaiend op Android kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En waarschijnlijk nog steeds dezelfde slechte Android kastjes (+ frontend) als een paar jaar terug?

Sinds ik het eind 2018 weer heb opgezegd kijken we hier thuis alweer een hele poos via NLZiet televisie, en dan gewoon op de native AndroidTV (niet te verwarren met frankendroid van Youfone kastjes) app op NVidia Shield.

En zeker sinds ze van live TV de bitrate en resolutie hebben verhoogd is dat qua beeldkwaliteit prima... en de snelheid en betrouwbaarheid echt geweldig.

Dus inderdaad: Tenzij je echt de zenders wil die Youfone aanbiedt voor het relatief lage bedrag zou ik zeggen: Geen aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Youfone is prima voor alleen internet. Als je ook tv wilt beter een andere provider zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:31
ASW1 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:24:
Youfone is prima voor alleen internet. Als je ook tv wilt beter een andere provider zoeken.
Wat ik heb gedaan, is Youfone (met eigen modem) en NLziet.

Goedkoper dan TV er bij nemen, digitaal, ook op je pc en tablet etc zonder gedoe. Prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Tasma schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Wat ik heb gedaan, is Youfone (met eigen modem) en NLziet.

Goedkoper dan TV er bij nemen, digitaal, ook op je pc en tablet etc zonder gedoe. Prima zo.
Goeie, hier ook, alleen dan Oxxio internet only met NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Iemand ervaring mee?
Met mijn postcode was dat ook het geval, volgens mij was de oplossing om een spatie te gebruiken tussen de cijfers en letters van je postcode. Bijvoorbeeld 1234 AA ipv 1234AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73

Iemand ervaring mee?
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Dan alleen je postcode invullen en zoeken. Dan kun je in het dropdown veld ernaast kiezen voor alle huisnummers die er bij horen volgens de KPN DSL database. Misschien herken je daar jouw adres met een toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Iemand ervaring mee?
Hier hetzelfde probleem. Al opgelost toevallig?
Barre73 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:49:
[...]

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Dan alleen je postcode invullen en zoeken. Dan kun je in het dropdown veld ernaast kiezen voor alle huisnummers die er bij horen volgens de KPN DSL database. Misschien herken je daar jouw adres met een toevoeging?
Gedaan, staat letterlijk mijn postcode en huisnummer in de lijst zonder toevoeging.

Is sowieso allemaal een flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
@ Donenzone
Komt regelmatig voor. De ene dag werkt het wel met aanmelden de andere dag herkent ie je adres niet. Overigens niet alleen bij Youfone. Gewoon elke dag ff proberen. Youfone is trouwens net weer wat duurder geworden zag ik net. Voor internet only 6mnd 22,- (was 21,-) en 6mnd 32,- (was 31,-). Tarieven voor 100 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
KPN wholesale zal hun tarieven wel weer omhoog geschroefd hebben.

Heb zelf nog 50mbit voor 28,50 afgesloten, kost nu 31 p/m. Benieuwd wat er gaat gebeuren na afloop van de contractsperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:18
ASW1 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:55:
KPN wholesale zal hun tarieven wel weer omhoog geschroefd hebben.

Heb zelf nog 50mbit voor 28,50 afgesloten, kost nu 31 p/m. Benieuwd wat er gaat gebeuren na afloop van de contractsperiode?
Voor xDSL zijn de prijzen inderdaad iets verhoogd, gebeurt elk jaar is niets raars aan.
Voor glas (200 en 500Mbit) zijn de prijzen juist, voor de introductie van 1000Mbit/s, gedaald :)

[ Voor 24% gewijzigd door Dennis-L op 15-02-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuadBIH
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik heb bij mijn vader sinds kort Youfone abonement aangeschaft, en hij heeft problemen met ipTV.

Hiervoor had hij KPN pairbonding, beide lijnen haalden 30MBit, dus 60Mbit totaal.

Via Youfone is het nu singleline, met 30Mbit snelheid.

Dit vindt mijn vader niet zo erg omdat ipTV weinig banbreedte verbruikt. Ik heb ingelogd in zijn V10 modem, en hij heeft 0 FEC en 0CRC fouten, dus de verbinding is perfect online.

Maar sinds hij op youfone zit haperen bepaalde zenders snachts. Overdag haperen ze niet.

Ik heb voor de zekerheid V10 modem vervangen, en ik ervaarde hetzelfde probleem.

Ik heb zijn systeem getest bij mij thuis op KPN verbinding, en de zenders haperen nooit.

Weet iemand of dit een bekende probleem is met Youfone, en of ze op een bepaalde routering zitten die het snachts slecht doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
SuadBIH schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:29:
Ik heb bij mijn vader sinds kort Youfone abonement aangeschaft, en hij heeft problemen met ipTV.

Hiervoor had hij KPN pairbonding, beide lijnen haalden 30MBit, dus 60Mbit totaal.

Via Youfone is het nu singleline, met 30Mbit snelheid.

Dit vindt mijn vader niet zo erg omdat ipTV weinig banbreedte verbruikt. Ik heb ingelogd in zijn V10 modem, en hij heeft 0 FEC en 0CRC fouten, dus de verbinding is perfect online.

Maar sinds hij op youfone zit haperen bepaalde zenders snachts. Overdag haperen ze niet.

Ik heb voor de zekerheid V10 modem vervangen, en ik ervaarde hetzelfde probleem.

Ik heb zijn systeem getest bij mij thuis op KPN verbinding, en de zenders haperen nooit.

Weet iemand of dit een bekende probleem is met Youfone, en of ze op een bepaalde routering zitten die het snachts slecht doet?
Haperend beeld is algemeen bekend bij IPTV van Youfone, dit hele topic staat er mee vol. Ik merkte het ook savonds, voornamelijk bij veel bekeken zenders (tijdens voetbal wedstrijden bijvoorbeeld). TV van Youfone is gewoon een waardeloos product, niet te veel van verwachten of eisen, het kost ook nauwelijks wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
:( heeft iemand port kunnen open bij de experiabox?
hier alles zoveel mogelijk port open gezet, doet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

tamil18 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:29:
:( heeft iemand port kunnen open bij de experiabox?
hier alles zoveel mogelijk port open gezet, doet niks
Geen enkel probleem hier! Welke stappen heb je gezet om een port te forwarden in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
slaay schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:35:
[...]

Geen enkel probleem hier! Welke stappen heb je gezet om een port te forwarden in de router?
bij instelling- Poort forwarding - IPv4
en daar. poort voor ftp, en voor duckdns.
niks doet het

dit is mijn router informatie.
Model H369A
Serienummer ZTEEG8GK1L07148
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.01T01.9
Boot loader versie V1.0.00
xDSL PHY versie A2pvbH042w.d26o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebBu9hP-OapcRG0Ldl2ULoig-aI=/800x/f/image/pTvXEcVr1a2HG5UBtixGSutF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door tamil18 op 17-03-2020 10:26 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaniak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Hebben jullie ook plotseling last gekregen van een erg lage internetsnelheid? Normaal halen wij hier 100 Mbps en nu maar 16-20 Mbps. Upload is ook vrij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Cinemaniak schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:59:
Hebben jullie ook plotseling last gekregen van een erg lage internetsnelheid? Normaal halen wij hier 100 Mbps en nu maar 16-20 Mbps. Upload is ook vrij traag.
Hier nergens last van (met een Youfone 50/10 verbinding via VDSL):
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9208227853.png

Bij meerdere topics van andere providers ervaren mensen een tragere internetverbinding. Het lijkt erop dat toch sommige centrales/providers tegen hun maximale capaciteit aanzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 30-03-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Misschien wanneer je nog op een wijkkast zonder glasvezel zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
@Cinemaniak. Het toeval wil dat ik (in Houten) met exact hetzelfde probleem zit (en dus ging zoeken naar mensen met hetzelfde probleem). Mijn toch al niet zo snelle internetverbinding is een paar weken geleden zomaar midden in de nacht van 27 Mb/s naar 16 Mb/s downstream gegaan. De upload is hetzelfde gebleven en dik in orde. Merkwaardigerwijs geeft Fourstack sinds een paar dagen aan dat 16 Mb ook de maximale snelheid zou zijn (daarvoor was het volgens Fourstack 27 Mb/s. Dat is niet goed, want de lijn draaide al een eeuwigheid op 27 Mb/s (en dan mag je wel aan 10 jaar denken) (zonder pair bonding o.i.d.)

De grap is nu dat ik al weer twee keer met Youfone heb gebeld die het na doormeten van de lijn zonder meer met me eens zijn dat er technisch iets niet in orde is. Ik krijg vervolgens het verhaal dan dat KPN Wholesale hier in verband met de Corona crisis niks aan doet en dat ik maar moet afwachten totdat het allemaal voorbij is. Dat stemt niet tot vreugde, want ik ben van de lijn afhankelijk voor videoconferencing (en thuiswerken) en dat de lijn zover is afgeknepen is zeer merkbaar. KPN (waar ik overigens tot vorig jaar , aanvankelijk via KPN zelf, daarna via Telfort) de lijn van huurde) kan (wil) niks doen, de eigen provider moet een ticket aanmaken.
De vraag is nu natuurlijk: wat is er waar van de mededeling van Youfone dat KPN geen monteurs uitstuurt bij performance problemen i.v.m. de Corona. Ik vind dat een vreemd verhaal. Controle van de wijkkast lijkt mij uit oogpunt van volksgezondheid geen enkel probleem. Het in de lucht houden van fatsoenlijk werkend internet lijkt mij daarentegen redelijk cruciaal. Ik heb intussen wel gezien dat er een paar fijne glasvezelaanbiedingen klaar liggen, maar dan moet ik nog wel tot ongeveer 7 juni wachten als ik dubbel betalen wil vermijden . Niet echt een optie (en bij goed functionerende ADSL trouwens ook niet dringend nodig).

Heeft iemand nog een briljant idee over de vraag hoe ik iemand ertoe aanzet toch maar eens een kijkje in de centrale te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 23:36
KPN stuurt inderdaad alleen een monteur aan bij geen verbinding, en dan alleen tot de centrale of kabelverdeleer, aan huis komen ze niet meer bij wholesale klanten. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
gjtm schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:06:
KPN stuurt inderdaad alleen een monteur aan bij geen verbinding, en dan alleen tot de centrale of kabelverdeleer, aan huis komen ze niet meer bij wholesale klanten. Afwachten dus.
O heerlijk ;( . Bij mij in huis hoeven ze niet te zijn, maar ja als ze al niet naar de centrale gaan houdt het op. Begrijpen doe ik het trouwens niet helemaal, want ik dacht niet dat de telefooncentrale zo druk bezocht wordt. Dat je vanwege van peroneelsproblemen (of: inbouw van reservecapaciteit) mogelijk wat minder hard loopt dan anders, wil toch niet zeggen dat je dan helemaal niet moet lopen. Afijn, ik doe het er maar even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Van de week Youfone gebeld voor een aanbod om contract met een jaar te verlengen. Kreeg netjes de aanbieding die nieuwe klanten ook krijgen: eerste 6 maanden 21 euro, daarna 31 euro. Gemiddeld per maand dus 26 euro. Als ik niet zou verlengen zou ik 29,50 per maand blijven betalen.
Daarmee zover ik kan zien het goedkoopste of zo goed als goedkoopste aanbod op dit moment voor VDSL (50 mbit download en 10 mbit upload - internet only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tamil18 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:47:
bij instelling- Poort forwarding - IPv4
en daar. poort voor ftp, en voor duckdns.
niks doet het
Beetje laat antwoord, dus wellicht overbodig.

Het duurde bij mij ook even voor ik door had hoe de port forwarding werkt. Als je een nieuwe toevoegt dan kan je de optie "App groep" diverse zaken kiezen. Standaard staat dat op "applications", maar FTP zit verstopt onder de keuze "servers".

In je screenshot lijkt het er op dat je zelf twee nieuwe applications hebt toegevoegd namelijk "dummy" en "dummy2". Wellicht heb je daar nog fouten gemaakt in de poort instellingen? Anders kan je het eens proberen met de gewone "FTP Server" die al is gedefinieerd.

FTP is trouwens sowieso een vreemd protocol en de standaard "active" manier werkt meestal niet mer een firewall. Je moet dan "passive" gebruiken. Maar bijvoorbeeld ftp.exe van Microsoft ondersteunt dat niet. Je kan dan beter iets proberen als WinSCP (die je ook voor FTP kan gebruiken) of een andere losse FTP client.

De instelling voor Duck DNS begrijp ik niet helemaal. Ik ken het verder niet, maar een snelle blik op hun website lijkt dit toch 'gewoon' een dynamic DNS service te zijn. Daar heb je op zich geen port forwarding voor nodig. Jij moet juist bij hun je IP adres achter laten zodat je elders iets kan opgeven als "tamil18.duckdns.org" en dan bij je eigen router uitkomt. Je moet dan natuurlijk wel iets op je router inrichten zodat http://tamil18.duckdns.org op je interne webserver terecht komt of ssh naar tamil18.duckdns.org op je linux server terecht komt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Is er bekent wat voor FTU/NT Youfone gebruikt?

Heb momenteel een Tmobile abbonement die zelf met een Media Converter kwamen. Monteur heeft een puinhoop va de meterkast gemaakt. Tmoble media converter en Huawei modem weer uit de meterkast gehaald, en de KPN NT en Fritzbox weer aangesloten. Werkt perfect en is een stuk netter.

Wanneer ik overstap naar Youphone gaan ze dan weer de media converter wisselen en de meterkast ombouwen? Welke apparatuur komen ze dan mee? Het glasnetwerk blijft hetzelfde, snap niet dat ze telkens de boel moeten ombouwen.

Edit:
Dank voor antwoord hieronder. Termen aangepast
Dacht dat de FTU de fiber termination unit was, dat het vervolgens nog met een glasvezel naar de media converter of NT van Tmobile gaat wil dus niet zeggen dat daar de fiber pas op houdt. My bad.

[ Voor 22% gewijzigd door kid1988 op 12-05-2020 10:27 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
kid1988 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:50:
Is er bekent wat voor FTU/NT Youfone gebruikt?

Heb momenteel een Tmobile abbonement die zelf met een FTU kwamen. Monteur heeft een puinhoop va de meterkast gemaakt. Tmoble FTU en Huawei modem weer uit de meterkast gehaald, en mijn KPN NT en Fritzbox weer aangesloten. Werkt perfect en is een stuk netter.

Wanneer ik overstap naar Youphone gaan ze dan weer de FTU wisselen en de meterkast ombouwen? Welke apparatuur komen ze dan mee? Het glasnetwerk blijft hetzelfde, snap niet dat ze telkens de boel moeten ombouwen.
Je lijkt wat termen door elkaar te halen. De FTU is de werkelijke grondplaat waarin de vezels opgerold zitten en eindigen in een connector. De NT is een opklikbaar deel dat op die FTU past, of een losse versie (zoals T-Mobile gebruikt) die je ernaast hangt.

T-Mobile heeft de FTU niet omgebouwd maar heeft direct op de FTU een glaskabel geplaatst. Niet heel netjes meestal maar toch, de FTU zelf is niet aangepast geweest, anders had het niet eens meer gewerkt.

Youfone gebruikt dezelfde setup als KPN. Dus een NT (of mediaconverter) die op de FTU klikt en met een UTP kabel naar een Experiabox gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Laatst online: 26-05 08:58
Hoe zijn de limieten op het moment bij Youfone?

Ik overweeg glasvezel van ze te nemen, 100Mbit/s, en ik lees dat "normaliter" je daar ruim overheen gaat. Voor mij was dit een (extra) reden om voor Youfone te kiezen.

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
Kan iemand mij vertellen of de router in bridge mode ook echt alles doorgeeft? Ik hoorde over online.nl dat in bridge mode niet al het internet verkeer meer werd doorgegeven. Ik zou een 100mbit VDSL lijtnje willen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mich schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:40:
Kan iemand mij vertellen of de router in bridge mode ook echt alles doorgeeft? Ik hoorde over online.nl dat in bridge mode niet al het internet verkeer meer werd doorgegeven. Ik zou een 100mbit VDSL lijtnje willen nemen
Volgens mij krijg je tegenwoordig een Experia Box V10 en die kan niet in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 09:08
Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Online.nl of Youfone gezien de prijzen. Zouden jullie Youfone aanraden voor een abo van 100Mb/s? Halen jullie ook echt 100Mb/s?

[ Voor 5% gewijzigd door Jackssonss op 15-05-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jackssonss schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:40:
Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Online.nl of Youfone gezien de prijzen. Zouden jullie Youfone aanraden voor een abo van 100Mb/s? Halen jullie ook echt 100Mb/s?
Ik heb een 200Mbit/s glasvezel internet only abonnement en ik haal dat makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGxarxh2Z47bFRRi8WL7sYJnbfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gzvAx35rlhxySm3z3NJXkZ8L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
JeroenE schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:53:
[...]
Ik heb een 200Mbit/s glasvezel internet only abonnement en ik haal dat makkelijk.

[Afbeelding]
Wow, jij hebt gewoon 500 Mbit voor de prijs van 200 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Tamerciaga schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:02:
Wow, jij hebt gewoon 500 Mbit voor de prijs van 200 :D
Het ligt meestal aan de andere kant of het snel gaat of niet. Bijvoorbeeld windows updates downloaden gaat echt niet op die snelheid.

En bij Netflix scheelt het natuurlijk ook of je dat 's ochtends doet (zoals nu) of om 21u als 'iedereen' zit te kijken.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.