Huh, wat heeft dat met je Youfone pakket te maken? Ik bedoelde dat jij 500 Mbit haalt met een 200 Mbit pakket bij Youfone, das wel bijzonder.JeroenE schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:08:
[...]
Het ligt meestal aan de andere kant of het snel gaat of niet. Bijvoorbeeld windows updates downloaden gaat echt niet op die snelheid.
En bij Netflix scheelt het natuurlijk ook of je dat 's ochtends doet (zoals nu) of om 21u als 'iedereen' zit te kijken.
Niks mis mee, zolang je er geen tv bij afneemt.Jackssonss schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:40:
Ik overweeg over te stappen van Telfort naar Online.nl of Youfone gezien de prijzen. Zouden jullie Youfone aanraden voor een abo van 100Mb/s? Halen jullie ook echt 100Mb/s?
Ik heb een 100/100 pakket bij Youfone en krijg ook 500/500. Ik klaag niet.Tamerciaga schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:05:
[...]
Huh, wat heeft dat met je Youfone pakket te maken? Ik bedoelde dat jij 500 Mbit haalt met een 200 Mbit pakket bij Youfone, das wel bijzonder.
Je hebt gelijk, ik schrijf het een beetje krom.Tamerciaga schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:05:
Huh, wat heeft dat met je Youfone pakket te maken? Ik bedoelde dat jij 500 Mbit haalt met een 200 Mbit pakket bij Youfone, das wel bijzonder.
Wat ik bedoel is dat je er niet van uit kan gaan dat je die snelheid altijd kan halen. Dat het nu werkt wil niet zeggen dat het vanavond zo werkt. Ik heb verder geen manier om te zien of dat komt door Netflix zelf of dat er tussen mij en Netflix in het Youfone netwerk nog iets zit wat er voor zorgt dat ik bij rustige tijden meer kan gebruiken en op drukke tijden minder.
Bizar, vraag me af hoe dit komt en hoe vaak dit voorkomt?Satch schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:32:
[...]
Ik heb een 100/100 pakket bij Youfone en krijg ook 500/500. Ik klaag niet.
Volgens mij redelijk veel. Ik lees her en der in dit topic dat de snelheid "ruim" meer meet, dan waar je voor betaald. Alsof ze bij Youfone de throttling/capping niet (of slecht) geregeld hebben.Tamerciaga schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:51:
[...]
Bizar, vraag me af hoe dit komt en hoe vaak dit voorkomt?
Alles in ons voordeel, ik ga denk ik ook voor het 100Mbit/s abo, zonder TV
What seems to be the officer, problem?
Daar kan Youfone niet zoveel mee doen. Zij kopen bij KPN WBA een snelheidsprofiel in. Hoe hoger hoe duurder. Als jij 200/200 bij ze inkoopt dan zouden ze dat profiel bij KPn moeten afnemen. En daar kan wel eens iets meer in zitten maar zeker geen 500. In dat geval zou ik concluderen dat ze (per ongeluk?) een 500/500 profiel afnemen bij KPN. Is dom van hen want kost ze meer maar dat krijgen ze van de klant natuurlijk niet.Xilvaro schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:40:
[...]
Volgens mij redelijk veel. Ik lees her en der in dit topic dat de snelheid "ruim" meer meet, dan waar je voor betaald. Alsof ze bij Youfone de throttling/capping niet (of slecht) geregeld hebben.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik las op de website van Youfone dat ze een nieuwe AndroidTV kastje hebben en dat sindskort (12 mei) RedBee de tv-diensten aanlevert.
Heeft iemand ervaring met die nieuwe AndroidTV kastje en is daadwerkelijk de tv-diensten verbeterd?
Heeft iemand ervaring met die nieuwe AndroidTV kastje en is daadwerkelijk de tv-diensten verbeterd?
Bas Dekker
Voorheen was dit toch gewoon de standaard STB van KPN?bjpdekker schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:21:
Ik las op de website van Youfone dat ze een nieuwe AndroidTV kastje hebben en dat sindskort (12 mei) RedBee de tv-diensten aanlevert.
Anders is alleen Budgetthuis die volgens mij nog de standaard STB van KPN levert bij klanten?
Nee nog geen ervaring mee. Ik kreeg de mail inderdaad ook. Wilde eigenlijk bij Youfone weg vanwege de erbarmelijke afstandsbediening en Android kastje. Neem aan dat de nieuwe beter functioneert? Maar eerst maar eens testen hoe dat bevalt.bjpdekker schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:21:
De "common http error" is verschrikkelijk irritant. De gids is kut, het feit dat je niet kunt opnemen met één druk op de knop zo slecht...
Ben benieuwd!
Do { Ping } while ( LOL )
Bedankt, maar heb een eigen router ingebruik genomen. Gaat nu wel beter.JeroenE schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:12:
[...]
Beetje laat antwoord, dus wellicht overbodig.
Het duurde bij mij ook even voor ik door had hoe de port forwarding werkt. Als je een nieuwe toevoegt dan kan je de optie "App groep" diverse zaken kiezen. Standaard staat dat op "applications", maar FTP zit verstopt onder de keuze "servers".
In je screenshot lijkt het er op dat je zelf twee nieuwe applications hebt toegevoegd namelijk "dummy" en "dummy2". Wellicht heb je daar nog fouten gemaakt in de poort instellingen? Anders kan je het eens proberen met de gewone "FTP Server" die al is gedefinieerd.
FTP is trouwens sowieso een vreemd protocol en de standaard "active" manier werkt meestal niet mer een firewall. Je moet dan "passive" gebruiken. Maar bijvoorbeeld ftp.exe van Microsoft ondersteunt dat niet. Je kan dan beter iets proberen als WinSCP (die je ook voor FTP kan gebruiken) of een andere losse FTP client.
De instelling voor Duck DNS begrijp ik niet helemaal. Ik ken het verder niet, maar een snelle blik op hun website lijkt dit toch 'gewoon' een dynamic DNS service te zijn. Daar heb je op zich geen port forwarding voor nodig. Jij moet juist bij hun je IP adres achter laten zodat je elders iets kan opgeven als "tamil18.duckdns.org" en dan bij je eigen router uitkomt. Je moet dan natuurlijk wel iets op je router inrichten zodat http://tamil18.duckdns.org op je interne webserver terecht komt of ssh naar tamil18.duckdns.org op je linux server terecht komt etc.
Youfone heeft weer een goede aanbieding om de concurrentie aan te wakkeren. Voorheen klant geweest maar die Android TV box was echt een ramp. Nu lees ik dat er een nieuw model is, iemand daar al ervaring mee? Bij Budget krijg je gewoon een KPN-itv ontvanger waar weinig mis mee is. Anders zit ik mij waarschijnlijk weer een jaar te ergeren...
Voor iedereen is deze actie beschikbaar (staat namelijk niet in voorwaarden dat het alleen voor Youfone klanten is):
https://getdplay.com/youfone/
Twee maanden Dplay voor € 0,01, daarna € 3,99 per maand. Kortom, voor 1 eurocent kun je het twee maanden proberen.
https://getdplay.com/youfone/
Twee maanden Dplay voor € 0,01, daarna € 3,99 per maand. Kortom, voor 1 eurocent kun je het twee maanden proberen.
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb youfone 50/50 en haalde 500/500, maar ik merk sinds kort een vertraging en ging het dus even weer testen....en jawel, er zit een cap op van 50/50.
Geen probleem overigens, maar het viel me wel op en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die nu een cap hebben gekregen?
Geen probleem overigens, maar het viel me wel op en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die nu een cap hebben gekregen?
Nou je hebt geen cap gekregen, je hebt nu gewoon waar je voor betaaltDeMolT. schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:48:
Ik heb youfone 50/50 en haalde 500/500, maar ik merk sinds kort een vertraging en ging het dus even weer testen....en jawel, er zit een cap op van 50/50.
Lijkt er op dat er iets fout is gegaan bij Youfone/KPN WBA, op de één of andere manier was het 500/500 WBA profiel actief op jouw poort in de PoP en dat is nu hersteld door het juiste profiel te activeren.
is er al iemand die de nieuwe decoder heeft ontvangen?
Volgens mij durft niemand hem te bestellen haha.Shadow_Agent schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:37:
Alleen maar de vraag naar ervaringen in dit topic
Hoe kan ik dat ding bestellen dan? Ik dacht enkel dat je een mail krijgt waarop je moet reageren. Je kunt voor zover ik weet niet los bestellen?xares schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:48:
[...]
Volgens mij durft niemand hem te bestellen haha.
Alleen maar de vraag naar ervaringen in dit topic
Ik haalde net 520/430 (met een 200/200 abonnement). Dus bij mij zit er (nog) geen beperking op.DeMolT. schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:48:
Ik heb hem sinds gisteren binnen. Een wereld van verschil ten opzichte van de oude. Het is nu Android TV box, met een eindelijk een normale afstand bediening.Shadow_Agent schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:37:
Hij zapt lekker snel. De vernieuwde app werkt ook stuk beter. Je kan nu ook via Google playstore apps downloaden. Google Assistent zit er ook op.
Alleen kan je nog geen serie opname's programmeren ik kan de opname duur ook nog niet verlengen..
Maar tot nu toe een enorme verbetering.
Als ze serie opname nog toevoegen, verlengde opname duur en chromecast ondersteuning voor de Youfone TV app zelf. Dan denk ik serieus erover om te blijven.
@djtrustno1 dank voor je reactie! wat bedoel je precies met serie opname? Want dat kan met de huidige namelijk wel. Dat kan met de nieuwe niet?
Overigens mee eens dat ze verlengde opnameduur moeten toevoegen. Vaak missen we nu de laatste 5 minuten. Erg frustrerend!
Hoe werkt de tv gids nu? Ook gebruiksvriendelijker geworden?
Overigens mee eens dat ze verlengde opnameduur moeten toevoegen. Vaak missen we nu de laatste 5 minuten. Erg frustrerend!
[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-05-2020 19:46 ]
Je moet nu nog elke aflevering apart programmeren. Ik ga vanuit dat ze dit snel aanpassen.Shadow_Agent schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:45:
@djtrustno1 dank voor je reactie! wat bedoel je precies met serie opname? Want dat kan met de huidige namelijk wel. Dat kan met de nieuwe niet?
Gids is zeker gebruiksvriendelijk geworden en werkt supersnel.
Ik wilde eigenlijk weg gaan bij Youfone vanwege TV decoder en slechte app. Maar ik denk daar nu anders over.
Handleidingen vind ik wel onduidelijk, ook daar is nog aantal dingen te verbeteren.
En het synchroon lopen van beeld en het geluid, is dat verbeterd?
Bas Dekker
Goed om te lezen dat er stappen zijn gemaakt op het TV platform!
De laatste tijd neemt hij wel het hele programma op bij ons. Je hoeft dus niet meer naar het volgende te zoeken voor de laatste 5 minute.Overigens mee eens dat ze verlengde opnameduur moeten toevoegen. Vaak missen we nu de laatste 5 minuten. Erg frustrerend!
Wij hebben ook Youfone en zit er ook over na te denken om naar KPN te gaan. is een tientje duurder maar dan krijg je wel de 2 wifipunten.. die je na een jaar mag houden.
Maar goed over youfone, ik heb ook de mail gekregen voor de nieuwe tv ontvanger. Dus dat gaat al een boel schelen. Ook eindelijk TLC en Discovery!! Is de vrouw ook weer blij.
Internet is prima en stabiel, eigenlijk nooit problemen. gewoon netjes 50mbit wat onze lijn maximal kan leveren.
Ik wacht ook het nieuwe kastje even af, misschien dat ik toch blijf.
@CeesdB Als je slechte wifi hebt kan je wellicht beter iets meer uitgeven maar dan gewoon eigen apparatuur hebben. Die kan je dan blijven gebruiken bij welke provider je ook zit.
KPN een tientje duurder? Wel meer toch?CeesdB schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:40:
[...]
De laatste tijd neemt hij wel het hele programma op bij ons. Je hoeft dus niet meer naar het volgende te zoeken voor de laatste 5 minute.
Wij hebben ook Youfone en zit er ook over na te denken om naar KPN te gaan. is een tientje duurder maar dan krijg je wel de 2 wifipunten.. die je na een jaar mag houden.
Maar goed over youfone, ik heb ook de mail gekregen voor de nieuwe tv ontvanger. Dus dat gaat al een boel schelen. Ook eindelijk TLC en Discovery!! Is de vrouw ook weer blij.
Internet is prima en stabiel, eigenlijk nooit problemen. gewoon netjes 50mbit wat onze lijn maximal kan leveren.
Ik wacht ook het nieuwe kastje even af, misschien dat ik toch blijf.
Ik zie inderdaad ook dat TLC (voor de vrouw
Als nieuwe klant met een aardige korting voor een aantal maanden kan KPN het eerste jaar maar zo net zo duur of iets duurder zijn dan Youfone. Omgerekend per maand dan. Alhoewel... Als hij die wifi punten wil krijgt hij geen korting. Of het dan nog steeds maar een tientje verschil is?Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:19:
[...]
KPN een tientje duurder? Wel meer toch?
Ik zie inderdaad ook dat TLC (voor de vrouw) en Eurosport er weer in zitten. Hmmm misschien toch blijven?
Dat loopt ook goed, maar volgensmij was dat met de oude decoder de laatste tijd ook zo.bjpdekker schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:51:
En het synchroon lopen van beeld en het geluid, is dat verbeterd?
Ah mooi zo en de beeldkwaliteit van de zenders? Zijn deze HD-kwaliteit?djtrustno1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:28:
[...]
Dat loopt ook goed, maar volgensmij was dat met de oude decoder de laatste tijd ook zo.
Bas Dekker
ik betaal nu bij youfone 49 euro.Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:19:
[...]
KPN een tientje duurder? Wel meer toch?
Ik zie inderdaad ook dat TLC (voor de vrouw) en Eurosport er weer in zitten. Hmmm misschien toch blijven?
met de kpn actie op dit moment kom ik op 59 euro.
ok.. dan heb ik niet de vaste telefoonkosten afgekocht bij kpn(wel nu bij youfone) en gekozen voor 50mbit verbinding ipv 100mbit bij youfone. Maar wij halen toch maar 51mbit over onze lijn nu. Ik had een hoopje dat de snelheid meer was toen ik youfone afsloot, maar toch niet.
ik ben alleen benieuwd of je de superwifi punten als je na een jaar weer overstapt nog bij een andere provider kunt gebruiken?
Maar eerst de nieuwe tv box maar eens afwachten, want de huidige gaat af en toe bijna het raam uit..
die loopt tegenwoordig iedere dag wel vast. en hapert 's avonds ook regelmatig.
Ik herhaal mijn eerdere opmerking nog maar een keer. Je kan bij KPN niet zowel de korting krijgen per maand voor de eerste X maanden en ook de gratis Wifi punten. Dus reken jezelf niet te rijk zou ik zeggen.CeesdB schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:20:
[...]
ik betaal nu bij youfone 49 euro.
met de kpn actie op dit moment kom ik op 59 euro.
ok.. dan heb ik niet de vaste telefoonkosten afgekocht bij kpn(wel nu bij youfone) en gekozen voor 50mbit verbinding ipv 100mbit bij youfone. Maar wij halen toch maar 51mbit over onze lijn nu. Ik had een hoopje dat de snelheid meer was toen ik youfone afsloot, maar toch niet.
ik ben alleen benieuwd of je de superwifi punten als je na een jaar weer overstapt nog bij een andere provider kunt gebruiken?
Maar eerst de nieuwe tv box maar eens afwachten, want de huidige gaat af en toe bijna het raam uit..
Wat die superwifi punten betreft, die vraag kan je beter even in het KPN glasvezeltopic stellen. Dat is het drukste van de KPN topics en daar zitten mensen die die wifipunten al hebben.
CeesdB schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:20:
Ik had vandaag een mail dat ik m'n wachtwoord moest instellen. Dit gedaan, nieuwe kastje komt dat spoedig hoop ik! Zal m'n bevindingen hier zeker delen
De mail heb ik gisteren ook gehad.. ik ben benieuwd.Shadow_Agent schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:49:
[...]
herkenbaar! Waar-de-loos kutding is het. Ons contract nadert het einde, maar wellicht blijven we toch mits de nieuwe decoder veel beter werkt. Anders stappen we over naar Budget.
Ik had vandaag een mail dat ik m'n wachtwoord moest instellen. Dit gedaan, nieuwe kastje komt dat spoedig hoop ik! Zal m'n bevindingen hier zeker delen
Ik zal budget ook eens gaan bekijken.
Mocht Oxxio beter uitkomen qua prijs dan Budget voor jou (i.v.m. combikorting met je energiecontract): Oxxio is precies hetzelfde als Budget.Beiden zijn een kloon van KPN, zowel qua router, decoders, TV diensten etc..CeesdB schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:43:
[...]
De mail heb ik gisteren ook gehad.. ik ben benieuwd.
Ik zal budget ook eens gaan bekijken.
Weet iemand of je op youfone internet only je eigen glasvezel modem+router kunt aansluiten?
Of ben je verplicht hun hardware ertussen te houden? Lees het niet duidelijk terug in de reacties.
Wil een FRITZ!Box 5490 erop aansluiten.
Of ben je verplicht hun hardware ertussen te houden? Lees het niet duidelijk terug in de reacties.
[ Voor 10% gewijzigd door 2green op 10-06-2020 14:12 ]
@2green Volgens mij ligt het een beetje aan de techniek maar heb je bij "moderne" aansluitingen altijd een glasvezelkastje van je provider waar een RJ-45 ethernet poort in zit. Pas vanaf daar kan je eventueel iets anders aansluiten. Je kan dan alleen een eigen router gebruiken die ethernet ondersteunt, geen glasvezelversie.
In principe kan dat2green schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:11:
Weet iemand of je op youfone internet only je eigen glasvezel modem+router kunt aansluiten?
Ritsel een patch cover voor over je FTU en hoppa
Nu ligt het wel een beetje aan welke FTU je hebt
Voor de TY01 kan je er 1 hier bestellen
Voor de TK01 hier
(ja de plaatjes zijn hetzelfde, maar de patch covers verschillen wel
Heb je nog een "oude" GN02 dan is er geen patch cover, dan zou je een gaatje moeten boren of zo.
[ Voor 36% gewijzigd door Dennis-L op 10-06-2020 15:16 ]
Ik heb het nieuwe tv kastje inmiddels binnen. Het is een amigo 7x
AndroidTV is even wennen, maar wel al Discovery en TLC.
Het werkt iig al beter, de tv gids kun je nu gewoon met 1 knop bereiken. En de afstandsbediening heeft eindelijk cijfers.
Het oude kastje mag naar het grof vuil staat er in de brief.. dus ze willen ze zelf ook niet meer terug..haha
Is daar nog iets leuks mee te doen misschien?
Het werkt iig al beter, de tv gids kun je nu gewoon met 1 knop bereiken. En de afstandsbediening heeft eindelijk cijfers.
Het oude kastje mag naar het grof vuil staat er in de brief.. dus ze willen ze zelf ook niet meer terug..haha
[ Voor 24% gewijzigd door CeesdB op 10-06-2020 15:47 ]
Thanks,merk dat ik nog onvoldoende thuis ben in glasvezel, moet mij vanavond maar even inlezen.Dennis-L schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:12:
[...]
In principe kan dat![]()
Ritsel een patch cover voor over je FTU en hoppa
Nu ligt het wel een beetje aan welke FTU je hebt
Voor de TY01 kan je er 1 hier bestellen
Voor de TK01 hier
(ja de plaatjes zijn hetzelfde, maar de patch covers verschillen wel)
Heb je nog een "oude" GN02 dan is er geen patch cover, dan zou je een gaatje moeten boren of zo.
En hoe gaat dat met de configuratie, neem aan dat ik nog gegevens van mijn provider nodig heb om de modem in te stellen?
Cijfers? Die van mij heeft al cijfers? Of heb jij een hele oude afstandsbediening?CeesdB schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:44:
Ik heb het nieuwe tv kastje inmiddels binnen. Het is een amigo 7x
Overigens krijg ik morgen het nieuwe kastje binnen
Als je glasvezel aansluiting al/nog een mediaconverter er heeft zitten (die met die stekker) waar 1 UTP poort op zit, dan kan je een FB5490 ook gewoon aansluiten met die UTP op LAN poort 1.2green schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:07:
[...]
Thanks,merk dat ik nog onvoldoende thuis ben in glasvezel, moet mij vanavond maar even inlezen.
En hoe gaat dat met de configuratie, neem aan dat ik nog gegevens van mijn provider nodig heb om de modem in te stellen?
Ik vermoed maar zo dat het voldoende is om de fritzbox wizzard voor KPN FttH te draaien. Lukt die niet, dan de Telfort Ftth wizzard. 1 van die twee moet het zijn aangezien Youfone volledig KPN whitelabel is qua internet.
@Barre73 In mijn Experiabox van Youfone staat op de Internet pagina bij WAN settings de tekst: "The Internet connection parameter configuration is not applicable for Telfort.". Ik heb het nooit geprobeerd, maar de kans lijkt me dus groot dat je dus de Telfort methode moet gebruiken.
Dat denk ik eigenlijk ook. Oxxio, Budget.. die gebruiken ook allemaal KPN met Experiabox (al gebruiken zij ook de gehele TV dienst) en dat is ook allemaal de Telfort configuratie.JeroenE schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
@Barre73 In mijn Experiabox van Youfone staat op de Internet pagina bij WAN settings de tekst: "The Internet connection parameter configuration is not applicable for Telfort.". Ik heb het nooit geprobeerd, maar de kans lijkt me dus groot dat je dus de Telfort methode moet gebruiken.
Het werkt nog niet allemaal vlekkeloos, maar toch al een hele verbetering. bv. Geluid en beeld lopen nu ook beter synchroon. Maar af en toe gaat het kastje ineens ergens anders naartoe.Shadow_Agent schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:26:
[...]
Cijfers? Die van mij heeft al cijfers? Of heb jij een hele oude afstandsbediening?
Overigens krijg ik morgen het nieuwe kastje binnen
Alleen ben ik er nog niet achter hoe je een hele serie tegelijk op kan nemen. om nu iedere dag opnieuw te selecteren is niet echt handig en dat moet anders kunnen lijkt mij.
Wij hadden echt een mini afstandbediening met 6 knopjes ofzo. Totaal niet handig.
Ik ben sinds vandaag ook aangesloten op Youfone.
Mijn installatiepakket bevat de oude tv ontvanger met simpel afstandbediening (zonder cijfers). Daarna ben ik gebeld en is een nieuwe tv ontvanger verstuurd Amigo 7X met Amigo Maxi afstandsbediening. Ik heb via de fabrikant instructies gevonden hoe ik mijn Sony TV ook kon pairen met dezelfde AB. Hierdoor kan ik nu met 1 AB zowel tv als ontvanger aan/uit zetten.
Ze vertelden mij ook direct dat ik de nieuwe (oude versie) tv ontvanger in de prullenbak mag gooien. Zo zonder, valt hier nog wat mee te doen? Is dat geen android tv met dezelfde chipset ( Amlogic S905X2?)
Mijn installatiepakket bevat de oude tv ontvanger met simpel afstandbediening (zonder cijfers). Daarna ben ik gebeld en is een nieuwe tv ontvanger verstuurd Amigo 7X met Amigo Maxi afstandsbediening. Ik heb via de fabrikant instructies gevonden hoe ik mijn Sony TV ook kon pairen met dezelfde AB. Hierdoor kan ik nu met 1 AB zowel tv als ontvanger aan/uit zetten.
Ze vertelden mij ook direct dat ik de nieuwe (oude versie) tv ontvanger in de prullenbak mag gooien. Zo zonder, valt hier nog wat mee te doen? Is dat geen android tv met dezelfde chipset ( Amlogic S905X2?)
Wow, wat een verademing die nieuwe tv box. Eindelijk een officiële Android tv box. Officiële Android tv apps kun je installeren. Werkt snel en ik heb het idee dat de beeldkwaliteit is verbeterd. Pikt eenvoudig het Android TV account van mijn mi Android TV box op. Hier en daar wat bugs, maar geen showstoppers. Vandaag spelen met Steamlink en kijken of ik Xbox xcloud ook aan de gang kan krijgen op deze box.
Bevat inderdaad wat bugs. Grootste nadeel is het niet kunnen opnemen van series. Dus ik moet nu iedere aflevering van de Rijdende Rechter handmatig inplannen. Verder een stuk beter dan de oude!Terug soepel en vooruit spoelen gaat soepel, geen common http errrors meer. Opnames bevatten het gehele programma, tv gids werkt snel en overzichtelijk.
Ben tevreden voor nu
Had nog wel een bug dat ik iets verwijder uit de opnames, ik niet meer naar home of de gids kan. Herkent iemand dit? De enige oplossing is dan het kastje opnieuw starten
Ben tevreden voor nu
Had nog wel een bug dat ik iets verwijder uit de opnames, ik niet meer naar home of de gids kan. Herkent iemand dit? De enige oplossing is dan het kastje opnieuw starten

Ik overweeg mijn (internet en bellen basis € 33 per maand) abonnement van Tele2 op te zeggen en over te stappen naar Youfone. (speedtest nu met tele2 : 51,6 download en 21 upload).
Van Youfone wil ik het abonnement Internet 100 Mb & Bellen af nemen (€33, waarvan eerste 6mnd € 23).
De te verwachten download snelheid om mijn adres is 81 Mb en de upload 8 Mb
Vraag: Wat is jullie ervaring met een dergelijke teruggang van de upload snelheid van 21 naar 8 Mb ? Ga ik dat merken? / daar staat de snellere download tegenover...
Van Youfone wil ik het abonnement Internet 100 Mb & Bellen af nemen (€33, waarvan eerste 6mnd € 23).
Vraag: Wat is jullie ervaring met een dergelijke teruggang van de upload snelheid van 21 naar 8 Mb ? Ga ik dat merken? / daar staat de snellere download tegenover...
Upload wordt in principe niet afgekapt. Als je nu 21Mb hebt, verwacht ik dat je straks ook weer 21Mb zult hebben. Het "profiel" van 100Mb heeft standaard een upload van max. 30Mb ...Cass schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:41:
Ik overweeg mijn (internet en bellen basis € 33 per maand) abonnement van Tele2 op te zeggen en over te stappen naar Youfone. (speedtest nu met tele2 : 51,6 download en 21 upload).
[ Voor 16% gewijzigd door Houtenklaas op 14-06-2020 19:17 ]
Sinds gisteren heb ik het nieuwe kastje. Werkt vele malen beter, ontzettend blij mee.
De ingebouwde chromecast leek me ontzettend handig, echter blijkt Netflix niet mogelijk te zijn. De app ontbreekt en is ook niet te vinden in de store.
De website van Youfone geeft ook aan dat dit niet mogelijk is.
Iemand hier mogelijk een idee?
Ook mis ik de uitgebreide instellingen van het vorige kastjes, hier kon je bijvoorbeeld hdmi cec aanzetten.
Serie opname heb ik inderdaad nog niet gevonden. Maar terugkijken werkt al vele malen soepeler dan voorheen.
Al met al een forse verbetering die er voor zorgt dat ik mogelijk toch ga verlengen met Youfone.
De ingebouwde chromecast leek me ontzettend handig, echter blijkt Netflix niet mogelijk te zijn. De app ontbreekt en is ook niet te vinden in de store.
Ook mis ik de uitgebreide instellingen van het vorige kastjes, hier kon je bijvoorbeeld hdmi cec aanzetten.
Serie opname heb ik inderdaad nog niet gevonden. Maar terugkijken werkt al vele malen soepeler dan voorheen.
Al met al een forse verbetering die er voor zorgt dat ik mogelijk toch ga verlengen met Youfone.
Zelfde hier. Ik heb al geprobeerd om via USB de reguliere Netflix APK maar ook de Android TV-versie van Netflix te installeren. Eén van de twee installeert wel, maar geeft een fout bij opstarten dat hij niet compatibel is, de ander wil niet installeren.wiebeww schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:33:
Zou het ook erg fijn vinden als hier een oplossing voor kwam, dan heb ik voortaan alleen dit kastje nodig voor TV, Chromecast en Kodi (bestanden via het netwerk afspelen)
Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II
Op die Amigo 7X zou dit wel mogelijk moeten maar moet worden geactiveerd/gelicenseerd tussen Google en Netflix: https://www.tvfactory.ch/...ndroid-tv-ot-release-1-0/
Waar ik benieuwd naar ben, hoe de beeldkwaliteit (resolutie, framerate) is van de zenders.
Ik zit momenteel bij Online maar het kastje van hen is echt heel traag maar de beeldkwaliteit is wel goed. Daarentegen is de TV App platform onafhankelijk maar de beeldkwaliteit is echt minder aangezien deze op 25FPS draait. Het bekijken van vlotte beelden is niet echt een pretje dan.
Waar ik benieuwd naar ben, hoe de beeldkwaliteit (resolutie, framerate) is van de zenders.
Ik zit momenteel bij Online maar het kastje van hen is echt heel traag maar de beeldkwaliteit is wel goed. Daarentegen is de TV App platform onafhankelijk maar de beeldkwaliteit is echt minder aangezien deze op 25FPS draait. Het bekijken van vlotte beelden is niet echt een pretje dan.
Bas Dekker
Ik probeer de afstandsbediening weer te laten werken met onze Samsung tv. Maar het lukt niet.Kaizah schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:49:
Ik ben sinds vandaag ook aangesloten op Youfone.
In de handleiding staat knop 1 en 3 tegelijk indrukken...maar dan gebeur er niks. Dus ik kan ook de tv code niet invoeren.
iemand een idee?
Gelijk uit de doos deed hij het wel(staat standaard al op Samsung ingesteld) maar na een update van de afstandbediening deed hij het dus niet meer..
Het lijkt bij ons ook of het beeld iets beter is geworden trouwens.
Alleen het serieopnemen is nog wel een ding.
Als je te snel "zapped" dan snapt het tv kastje het op den duur ook niet meer. Dus als je sneller een kanaal omhoog gaat dan het kanaal is ingeladen zegmaar. Dan kan het zijn dat de info balk nog de balk is van 2-3 zenders eerder(of andersom) Pas als je dan met de cijfers naar een ander kanaal gaat doet hij het weer gewoon.
Nog maals proberen? Ik heb geen update gehad voor de AB.CeesdB schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:56:
[...]
Ik probeer de afstandsbediening weer te laten werken met onze Samsung tv. Maar het lukt niet.
In de handleiding staat knop 1 en 3 tegelijk indrukken...maar dan gebeur er niks. Dus ik kan ook de tv code niet invoeren.
iemand een idee?
Ik heb wel een ander probleem. Ik krijg geen geluid meer bij het kijken van TV/apps.
Restart, stroom eruit, kabel, wifi allemaal geprobeerd. Ik hang nu in de wachtrij van de technische dienst.
Misschien een probleem met Arc instellingen van het kastje richting de tv?Kaizah schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:37:
[...]
Nog maals proberen? Ik heb geen update gehad voor de AB.
Ik heb wel een ander probleem. Ik krijg geen geluid meer bij het kijken van TV/apps.
Restart, stroom eruit, kabel, wifi allemaal geprobeerd. Ik hang nu in de wachtrij van de technische dienst.
Bas Dekker
Na 40 min aan de tel, heb ik het opgelost met een factory reset. Onduidelijk waardoor het kwam.bjpdekker schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:25:
[...]
Misschien een probleem met Arc instellingen van het kastje richting de tv?
Geen antwoord op je vraag maar wel een opmerking: sinds kort is bij Online.nl de MZ102 verkrijgbaar, en dat is een verbetering. Ik weet zeker dat ze je de MZ102 willen aanbieden als je aangeeft anders weg te willen gaan. Die kan je dan een weekje rustig uitproberen, vind je het niks dan kan je alsnog weggaan.bjpdekker schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:28:
Op die Amigo 7X zou dit wel mogelijk moeten maar moet worden geactiveerd/gelicenseerd tussen Google en Netflix: https://www.tvfactory.ch/...ndroid-tv-ot-release-1-0/
Net als de MZ101 voorganger ook geen snelheidswonder voor het zappen, maar wél een beter kastje: het beeld is goed en er hij is itt het oude kastje niet overgevoelig voor storingen (blokjes in beeld) bij uitgesteld kijken / uitzending gemist. Je kan ook direct terugspoelen/pauzeren in live tv ipv dat je eerst naar het gemist/gids menu moet. De gids laadt snel. Ook is er een dedicated "restart" knop op de AB waarmee je direct naar het begin van het huidige live programma gaat. Menustructuur is logischer omdat je vanuit het programma direct naar tv gemist en vorige/volgende afleveringen kan. Verder oogt het menu ook fraaier met de zwarte kleurstelling met rode accenten en zijn de knoppen van de afstandsbediening duidelijker / beter.
Hier kan je mijn uitgebreidere beoordeling lezen van de MZ102.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 15-06-2020 20:09 ]
@Cap, dank je wel. Ik ga eens kijken of ik deze kan laten omwisselen
Bas Dekker
Zo, ook aangemeld bij Youfone. Zit nu bij T-Mobile en dat is best ruk 
Weet iemand wat voor router je erbij krijgt? Nog steeds Experiabox?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Paar maanden geleden nog welanandus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:30:
niet dat ik die gebruik overigens. Lang leve fritzbox!
same here gisteren bij het terugkijken van een programma vanuit de gids.Kaizah schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:37:
Uiteindelijk opgelost door m'n reciever uit en aan te zetten. Ineens weer geluid... vaag probleem!
Daarna wel wat geluid/beeld problemen maar loste zichzelf op.
Hebben jullie ook wel eens dat je soms ineens een kleine versnelling van het beeld hebt?
Ik ben positief over de verandering, 100% tevreden nog niet. Mijn vrouw al helemaal niet, die wil liever gisteren dan vandaag overstappen naar Budget
Grappig, ik zit in soorgelijke situatie. Ik ben ook niet 100% tevreden en mijn vrouw is ook niet positief over Youfone kort na de transitie.Shadow_Agent schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:59:
[...]
same here gisteren bij het terugkijken van een programma vanuit de gids.
Uiteindelijk opgelost door m'n reciever uit en aan te zetten. Ineens weer geluid... vaag probleem!
Daarna wel wat geluid/beeld problemen maar loste zichzelf op.
Hebben jullie ook wel eens dat je soms ineens een kleine versnelling van het beeld hebt?
Ik ben positief over de verandering, 100% tevreden nog niet. Mijn vrouw al helemaal niet, die wil liever gisteren dan vandaag overstappen naar BudgetAangezien we binnenkort ook gaan verhuizen wacht ik daarmee nog even om dan het abo bij Youfone op m;n oude adres te laten stoppen en Budget ingaan op het nieuwe. Er is toch geen overstapservice voor YF beschikbaar dus maakt het allemaal niet zoveel uit denk ik.
Wij komen net overgestapt van NLEX / Budget allinone.
Mijn eikelpunt is dat ik de standaard TV pakket hebt gekozen waar geen interactieve TV bij zit. Dat krijg je vanaf +4 eur/pm comfort pakket. Echter, bij aanvraag van wijziging krijg ik mooi te horen dat daarmee het korting tarief vervalt en dat ik gelijk vol tarief moet betalen.
Zucht. Ik spendeer wel in een TV dienst zoals NLziet.
Yep. Heb gisteren installatiepakket ontvangen. Zit een experiabox v10 in en een Amigo 7X ontvanger. Maandag aansluitenanandus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:30:
Dit is wel schijtirritant: ik wil Die Hard terugkijken, logisch, meesterlijke film natuurlijk. Ik ben rond 1,5 uur en klik op pauze. Hierbij gaat het kastje terug naar het hoofdscherm en moet ik weer opnieuw beginnen. Kan gelukkig alles doorspoelen maar als ik dan weer verder kijk bij waar ik gebleven ben, dan stottert het beeld zeker iedere 5 minuten
niet kijkbaar dus....
Herkent iemand dit?
Meermalen opnieuw gestart zonder resultaat helaas

Herkent iemand dit?
Niet specifiek dit probleem, maar ik heb wel het idee dat het kastje dit weekend een paar " updates"/tweaks heeft gehad. Want hij ging af en toe opnieuw opstarten, terwijl je gewoon aan het tv kijken bent?Shadow_Agent schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:29:
Dit is wel schijtirritant: ik wil Die Hard terugkijken, logisch, meesterlijke film natuurlijk. Ik ben rond 1,5 uur en klik op pauze. Hierbij gaat het kastje terug naar het hoofdscherm en moet ik weer opnieuw beginnen. Kan gelukkig alles doorspoelen maar als ik dan weer verder kijk bij waar ik gebleven ben, dan stottert het beeld zeker iedere 5 minutenniet kijkbaar dus....
Herkent iemand dit?
of het google zoeken scherm komt in een keer in beeld.
Ik kreeg een update voor de youfone launcher op de ontvanger.CeesdB schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:38:
[...]
Niet specifiek dit probleem, maar ik heb wel het idee dat het kastje dit weekend een paar " updates"/tweaks heeft gehad. Want hij ging af en toe opnieuw opstarten, terwijl je gewoon aan het tv kijken bent?
of het google zoeken scherm komt in een keer in beeld.
Ik mis een optie om razendsnel door een opname te skippen. Dat ging met dat oude kastje dan weer sneller en beter haha.
Ik heb nu een jaar Youfone tv en baal er vreselijk van dat er geen prijsstijging wordt aangekondigd, zodat ik onder mijn contract uit kan. Het product is waardeloos, je kon bijvoorbeeld nooit het eind van een opgenomen programma zien. Nu hebben ze een nieuwe ontvanger met een nieuwe app. Het opneemprobleem is opgelost al moet je nu je tv aanzetten om op te kunnen nemen want de app werkt niet. Ook kun je geen serieopname meer doen. Tot overmaat van ramp begeeft de ontvanger het na een week en dan blijkt waarin Youfone wel goed is: het negeren van klanten. Ik zit nu al een week zonder tv en het enige wat ik na twee mailtjes en een chatsessie heb weten los te krijgen is dat de technische dienst contact met me opneemt. Waarom is me niet duidelijk, het apparaat is zo dood als een pier.
Goed advies: betaal wat meer en neem een echte provider.
Heb je de oude niet meer toevallig?krit60 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:19:
Ik heb nu een jaar Youfone tv en baal er vreselijk van dat er geen prijsstijging wordt aangekondigd, zodat ik onder mijn contract uit kan. Het product is waardeloos, je kon bijvoorbeeld nooit het eind van een opgenomen programma zien. Nu hebben ze een nieuwe ontvanger met een nieuwe app. Het opneemprobleem is opgelost al moet je nu je tv aanzetten om op te kunnen nemen want de app werkt niet. Ook kun je geen serieopname meer doen. Tot overmaat van ramp begeeft de ontvanger het na een week en dan blijkt waarin Youfone wel goed is: het negeren van klanten. Ik zit nu al een week zonder tv en het enige wat ik na twee mailtjes en een chatsessie heb weten los te krijgen is dat de technische dienst contact met me opneemt. Waarom is me niet duidelijk, het apparaat is zo dood als een pier.
Ik heb mijn oude hier nog liggen, als je wilt mag je hem hebben.
Overigens helemaal eens met je post!
Net overgestapt naar Youfone omdat ie de meeste korting gaf..Maar wat voor providers zouden beter zijn ? Eerste TV werkte niet maar met de THomspon heb ik wel beeld. Voglens mij klopt de afbeelding op pagina6 van de installatiehulp niet. Hoe sla je bij de Amigo nu het ww op ? Soms is de pijl in het midden uiterst rechts een Vinkje, moet je die altijd gebruiken ? Uiteindelijk maar gekabeld gekozen. Ik heb geen ondemand faciliteit dacht ik.
Internet werkt prima maar TV android.
De HDMI kabel lijkt op geen enkele manier te werken..
Maar die AV plug geeft vaak wel geluid en als je hem er half uittrekt behalve geluid ook beeld.Zowel het POWER als het NET lampje brand dan continu BLAUW. Als de power er af is is POWER blijkbaar rood en NET uit/zwart. BIj het opstarten flikkert het blauwe Net lampje.
Nu de originele TV geprobeerd en emt HDMI kabel mislukt het maar met de AV kabel al veel sneller geluid.Het moet lbijkbaar ergens halverwege in het kastje ingestoken worden maar niet helemaal het kastje in
Internet werkt prima maar TV android.
De HDMI kabel lijkt op geen enkele manier te werken..
Maar die AV plug geeft vaak wel geluid en als je hem er half uittrekt behalve geluid ook beeld.Zowel het POWER als het NET lampje brand dan continu BLAUW. Als de power er af is is POWER blijkbaar rood en NET uit/zwart. BIj het opstarten flikkert het blauwe Net lampje.
Nu de originele TV geprobeerd en emt HDMI kabel mislukt het maar met de AV kabel al veel sneller geluid.Het moet lbijkbaar ergens halverwege in het kastje ingestoken worden maar niet helemaal het kastje in
:strip_exif()/f/image/FHfIrCW0fxmNxD1QGX7d1W4G.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door aiNaturalist op 28-06-2020 08:01 ]
Ik zou met Youfone sneller internet voor iets minder geld dan mijn huidige T-Mobile Thuis abonnement kunnen krijgen.
Ik heb dit topic doorgelezen en de klachten lijken vooral over TV problemen te gaan. Is alleen VDSL internet een beetje te doen met de Experia Box v10? Als ik het goed begrepen heb gebruikt deze gewoon een Telfort profiel?
Ik heb dit topic doorgelezen en de klachten lijken vooral over TV problemen te gaan. Is alleen VDSL internet een beetje te doen met de Experia Box v10? Als ik het goed begrepen heb gebruikt deze gewoon een Telfort profiel?
Ja hoor, internet is top bij mijBigf00t schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:06:
Ik zou met Youfone sneller internet voor iets minder geld dan mijn huidige T-Mobile Thuis abonnement kunnen krijgen.
Weet iemand hoe je met de nieuwe Android-box kan zoeken in de TV gids? Ik krijg met de zoekfunctie alleen een soort wiki-antwoord over dat programma en resultaten op youtube.... Zoekfunctie in app zou ook fijn zijn, of zie ik die over het hoofd?
En ontzettend irritant dat je geen series kan opnemen, hoop dat dat snel wordt aangepast.
En ontzettend irritant dat je geen series kan opnemen, hoop dat dat snel wordt aangepast.
hier zelfde probleem als CeesdB op 15 juni: "Ik probeer de afstandsbediening weer te laten werken met onze Samsung tv. Maar het lukt niet.
iemand een idee?"
eerste stap is apps en 3, dit werkt, dan 1 en 3 tegelijk: geeft geen reactie.
op https://www.hcc.net/wp-co...-Remote-Control-Guide.pdf staat nog een hoofdstuk 9: learning mode.
werking: 4 en 6 tegelijk, daarna de in te leren toets ( TV/AUX POWER / TV INPUT / VOL+ / VOL- / MUTE ), orginele ab ervoor houden en toets gebruiken .
op deze manier sony kunnen koppelen, werkt.
als test de netflix-knop van de sony-tv ingeleerd op de mute-knop van de amigo maxi. dit werkt, maar zodra netflix is opgestart moet je toch de sony ab erbij pakken, navigatieknoppen kan je namelijk niet inleren
jammer dat 1 en 3 niet gewoon werkt, amino-maxi heeft firmware versie 3.6.
komende tijd eens kijken wat nieuwe kastje kan
iemand een idee?"
op https://www.hcc.net/wp-co...-Remote-Control-Guide.pdf staat nog een hoofdstuk 9: learning mode.
werking: 4 en 6 tegelijk, daarna de in te leren toets ( TV/AUX POWER / TV INPUT / VOL+ / VOL- / MUTE ), orginele ab ervoor houden en toets gebruiken .
op deze manier sony kunnen koppelen, werkt.
als test de netflix-knop van de sony-tv ingeleerd op de mute-knop van de amigo maxi. dit werkt, maar zodra netflix is opgestart moet je toch de sony ab erbij pakken, navigatieknoppen kan je namelijk niet inleren
jammer dat 1 en 3 niet gewoon werkt, amino-maxi heeft firmware versie 3.6.
komende tijd eens kijken wat nieuwe kastje kan
[ Voor 104% gewijzigd door der3b op 27-06-2020 22:23 ]
Heb ik nu een probleem ? Ik krijg een OTA systemupdate error (OTA Update Center is an Over The Air update service that is free to use.)
De HDMI kabel werkte bij beide TVs (Thomson en een JVC) niet. Zouden de TVs een te oude HDMI protocol gebruiken?
De Helplijn Telefoon en Facebook was best aardig, niet slecht in elk geval, al werkt HDMI nog steeds niet en moet telkens een achterawcht ginformeerd worden.
TV kast was bezig met een update en die is vastgelopen.
Vanuit Ons moet Kick geven aan het systeem dan gaat ie automatisch weer met update. De technische dienst doet dat en daar zijn vijf wachtenden met een wachttijd van 30minuten.
OTA Update Center is an Over The Air update service that is free to use.
Home(is toets op afstandsbedieing) en dan helemaal rechts Settings kun je Google acccoutns toevoegen en weghalen Onder "General Settings"en dan Accounts&SignIn
[quote]
Als je met je Google-account bent ingelogd bij je Android TV, word je automatisch ingelogd bij de YouTube-app. Als je niet bent ingelogd bij je Android TV, kun je als volgt inloggen:
Ga naar het startscherm van je Android TV.
Selecteer Instellingen.
Kies Account toevoegen.
Volg de instructies op het scherm om met je Google-account in te loggen.
Ga in de YouTube-app naar de gids links in het scherm en klik op Inloggen.
https://www.24i.com/news/...en-tv-dienst-van-youfone/
https://www.youfone.nl/tv...nstalleren/installeren-tv
Het gaat hierbij specifiek om de live- en replaystreams die via Red Bee (Brits bedrijf) lopen’. NLZiet gebruikt deze partij sinds enige tijd als provider voor alle livestreams van sportwedstrijden. https://www.mediaboxkopen.nl/nlziet-verhoogt-resolutie/:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QWGUFKVOEQF45h85lM1nKVpf.jpg?f=user_large)
De HDMI kabel werkte bij beide TVs (Thomson en een JVC) niet. Zouden de TVs een te oude HDMI protocol gebruiken?
De Helplijn Telefoon en Facebook was best aardig, niet slecht in elk geval, al werkt HDMI nog steeds niet en moet telkens een achterawcht ginformeerd worden.
TV kast was bezig met een update en die is vastgelopen.
Vanuit Ons moet Kick geven aan het systeem dan gaat ie automatisch weer met update. De technische dienst doet dat en daar zijn vijf wachtenden met een wachttijd van 30minuten.
OTA Update Center is an Over The Air update service that is free to use.
Home(is toets op afstandsbedieing) en dan helemaal rechts Settings kun je Google acccoutns toevoegen en weghalen Onder "General Settings"en dan Accounts&SignIn
[quote]
Als je met je Google-account bent ingelogd bij je Android TV, word je automatisch ingelogd bij de YouTube-app. Als je niet bent ingelogd bij je Android TV, kun je als volgt inloggen:
Ga naar het startscherm van je Android TV.
Selecteer Instellingen.
Kies Account toevoegen.
Volg de instructies op het scherm om met je Google-account in te loggen.
Ga in de YouTube-app naar de gids links in het scherm en klik op Inloggen.
Het gaat hierbij specifiek om de live- en replaystreams die via Red Bee (Brits bedrijf) lopen’. NLZiet gebruikt deze partij sinds enige tijd als provider voor alle livestreams van sportwedstrijden. https://www.mediaboxkopen.nl/nlziet-verhoogt-resolutie/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QWGUFKVOEQF45h85lM1nKVpf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WL5LcI5qOlsKai62rB8gx9n6.jpg?f=user_large)
[ Voor 84% gewijzigd door aiNaturalist op 04-07-2020 18:28 ]
Dit lijkt me eerder een melding dat de update niet is gedaan omdat het update bestand niet klopt. Daar kan je zelf niet zo veel aan doen denk ik; misschien nog een keer met de hand proberen te updaten? Ik heb die kastjes zelf niet dus ik weet niet of je dat kan selecteren. Of anders een paar dagen wachten en nog eens proberen. Wellicht is het bestand op de server wel niet goed.aiNaturalist schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:05:
Heb ik nu een probleem ? Ik krijg een OTA systemupdate error
Bedankt, ik heb op DISMISS gedrukt en na een uur had ik alle EXTRA zenders (ze strooien wel met bonnen bij YouFone, 2 maanden gratis DPlay (al kun je dat gewoon via de websitevolgens mij ook krijgen) van het Premium pakket weer terug,
Voor een maand krijg ik nu alle premium zenders er bij.
Ze rekenen wel hoge boetes zag ik net.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oNfFi6z9MhgadZ7mzuGjt9jj.jpg?f=user_large)
De ondertiteling onbreekt en lijkt ook niet optioneel.
En het beeld past niet helemaal op het scherm.
Het beeld is groter dan het scherm.
En Youtube startte eerst niet op...maar tweede poging lijtk succesvoller.
De Helplijn Telefoon en Facebook was best aardig, niet slecht in elk geval, al werkt HDMI nog steeds niet.
1. Weet iemand hoe ik SubTitles of Ondertiteling krijg?
2. Weet iemand hoe ik BNR Newsradio via de TV kijk? Ik ga via Apps->IntuneInRadio met Qmusic,100%NL, 538NonStop, OmroepBrabant, Veronica Radio1,2,3, Radio10 Sky Radio
3. Ik wil een ander eigen Youtube accoutn geruiken..Is het iemand gelukt om dat achteraf nog weer aan te passen ? Ik kan wel inloggen en uitloggen maar geen ander extra account toevoegen.
4. VOor Spotify wil ik ook een eigen account gaan gebruiken. Iemand enig idee hoe ik dat voorelkaar krijg. Is nu gelukt, mogelijk dat het accoutn nog bevestigd moest worden.
Ondertiteling heeft YouFone niet.
Mogelijk dat sommige zenders wel odnertiteling heeft maar Youfone levert het niet.
BNR Radio kan via Guide-Apps->Loep/Zoekvenster en dan Radio of BNR NewRadio intikken.
Toen heb ik MyRadioAPp geinstalleerd en een van de 25 zenders die deze app heeft is BNR. Je moet dan de app kiezen en in de app dan nog BNR Radio.
https://www.emerce.nl/wir...ices-youfone-tv-nederland
Voor een maand krijg ik nu alle premium zenders er bij.
Ze rekenen wel hoge boetes zag ik net.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oNfFi6z9MhgadZ7mzuGjt9jj.jpg?f=user_large)
De ondertiteling onbreekt en lijkt ook niet optioneel.
En het beeld past niet helemaal op het scherm.
Het beeld is groter dan het scherm.
En Youtube startte eerst niet op...maar tweede poging lijtk succesvoller.
De Helplijn Telefoon en Facebook was best aardig, niet slecht in elk geval, al werkt HDMI nog steeds niet.
1. Weet iemand hoe ik SubTitles of Ondertiteling krijg?
2. Weet iemand hoe ik BNR Newsradio via de TV kijk? Ik ga via Apps->IntuneInRadio met Qmusic,100%NL, 538NonStop, OmroepBrabant, Veronica Radio1,2,3, Radio10 Sky Radio
3. Ik wil een ander eigen Youtube accoutn geruiken..Is het iemand gelukt om dat achteraf nog weer aan te passen ? Ik kan wel inloggen en uitloggen maar geen ander extra account toevoegen.
4. VOor Spotify wil ik ook een eigen account gaan gebruiken. Iemand enig idee hoe ik dat voorelkaar krijg. Is nu gelukt, mogelijk dat het accoutn nog bevestigd moest worden.
Ondertiteling heeft YouFone niet.
Mogelijk dat sommige zenders wel odnertiteling heeft maar Youfone levert het niet.
BNR Radio kan via Guide-Apps->Loep/Zoekvenster en dan Radio of BNR NewRadio intikken.
Toen heb ik MyRadioAPp geinstalleerd en een van de 25 zenders die deze app heeft is BNR. Je moet dan de app kiezen en in de app dan nog BNR Radio.
https://www.emerce.nl/wir...ices-youfone-tv-nederland
[ Voor 63% gewijzigd door aiNaturalist op 02-07-2020 18:17 ]
Hier hetzelfde problemen. Als je eerst op play drukt en dan pauze gaat het goed. Lijkt dus op een bug.Shadow_Agent schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:29:
ik wil Die Hard terugkijken. Ik ben rond 1,5 uur en klik op pauze. Hierbij gaat het kastje terug naar het hoofdscherm en moet ik weer opnieuw beginnen.
Wij zitten nu in het opzegtraject. Eerst via de site een ticket aangemaakt. Hoor je een week niets van. Ook geen bevestiging oid. Daarna maar eens bellen, half uur in de wacht. Inderdaad, geen ticket te vinden. We moesten maar mailen. Dat gedaan, bevestiging in de mailbox dat mail was ontvangen en dat ze binnen 3 werkdagen reageren. Je raad het al: nog niets ontvangen..... Maandag maar weer bellen.
Iemand ervaringen met het opzeggen en de strubbelingen en hobbels die je moet overwinnen?
Iemand ervaringen met het opzeggen en de strubbelingen en hobbels die je moet overwinnen?
De TVGIds was de eerste dag heel snel maar dat is nu weg.
Zou ik nu een Cap gekregen hebben ?
In elk geval heb ik de AndroidTV overgezet naar Wifi zodat ik hem overal neer kan zetten. Het opstarten va nde TVGids was de eerste dag max een seconde en nu is het zeker 2seconden.
Youfone kent geen opzegtraject/hulp/overstapservice
Vreemd genoeg is het heel lastig om in een later stadium helder te krijgen hoe het opzegtraject werkt, ik had dat nog nooit eerder gedaan...en na een bevestiing beweert Online.nl dat ik niet voldoeonde opgezegd had ter wijl ik dit eerder nog telefonsich bevestigd had gekregen en per email nagevraagd.
Ik heb volgens mij een email gekregen dat ik ngo 14 dagen bedenktijd had..en dat na 20dagen de lijn overgezet zou worden.
Een dag later kreeg gik bericht van Online.nl dat de lijn overgenmen zou worden en dat het abonnemetn beienigd zou worden..wat dus niet gebeurd blijkt te zijn.
Ik kreeg een email met ene pasw en kon in loggen.
Na 20dagen nieuw pw met heel veel rechten, na 20 dagen is de bedenktijd verlopen.
Ik kreeg binnen een paar uur na aanmelding een bevestiging en 6 dagen later eeen aanbieding voor een extra gratis abonnement voor mnd.
Je moet wel een paar cent of paar euro over maken om je bestelling definitief te maken en te bevestigen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WL5LcI5qOlsKai62rB8gx9n6.jpg?f=user_large)
Zou ik nu een Cap gekregen hebben ?
In elk geval heb ik de AndroidTV overgezet naar Wifi zodat ik hem overal neer kan zetten. Het opstarten va nde TVGids was de eerste dag max een seconde en nu is het zeker 2seconden.
Youfone kent geen opzegtraject/hulp/overstapservice
Vreemd genoeg is het heel lastig om in een later stadium helder te krijgen hoe het opzegtraject werkt, ik had dat nog nooit eerder gedaan...en na een bevestiing beweert Online.nl dat ik niet voldoeonde opgezegd had ter wijl ik dit eerder nog telefonsich bevestigd had gekregen en per email nagevraagd.
Ik heb volgens mij een email gekregen dat ik ngo 14 dagen bedenktijd had..en dat na 20dagen de lijn overgezet zou worden.
Een dag later kreeg gik bericht van Online.nl dat de lijn overgenmen zou worden en dat het abonnemetn beienigd zou worden..wat dus niet gebeurd blijkt te zijn.
Ik kreeg een email met ene pasw en kon in loggen.
Na 20dagen nieuw pw met heel veel rechten, na 20 dagen is de bedenktijd verlopen.
Ik kreeg binnen een paar uur na aanmelding een bevestiging en 6 dagen later eeen aanbieding voor een extra gratis abonnement voor mnd.
Je moet wel een paar cent of paar euro over maken om je bestelling definitief te maken en te bevestigen.
:strip_exif()/f/image/AeGllzrEOw52VAcawW09BAMb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door aiNaturalist op 04-07-2020 20:24 ]
Hier sinds kort 100mb internet only, en mijn god wifi voor het eerst in mijn leven ook thuis goed
Dat was bij Online en Ziggo toch heel anders.
Bij mij alleen helaas geen bonussnelheid boven de 100
Superder3b schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:49:
hier zelfde probleem als CeesdB op 15 juni: "Ik probeer de afstandsbediening weer te laten werken met onze Samsung tv. Maar het lukt niet.
iemand een idee?"
Ik zat ook maar te proberen, maar 1 en 3 doen bij mij ook helemaal niets.
Maar met inleren kom ik een heel end!
Nu hopen of de Netflix-app op de tv-box beter is dan op de tv
Edit: WTF, geen Netflix op de tv-box

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wil je nu zeggen dat de Wifi van een ExperiaV10 box beter is dan van een Zyxel Online.nl modem? Ik denk trouwens dat ik bij Youfone op de slaapkamer idd 2 streepjes meer wifi heb dan destijds met het Zyxel Online.nl modem.Kroepoekoe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:46:
Hier sinds kort 100mb internet only, en mijn god wifi voor het eerst in mijn leven ook thuis goedDat was bij Online en Ziggo toch heel anders.
De eerste dag was de TVgids op de AndroidTV supersnel maar nu duurt het opbouwen wel een paar vervelende seconden. Ik heb hem nu wel overgezet op Wifi ipv kabel, maar dat maakte de eerste dag niets uit.
[ Voor 17% gewijzigd door aiNaturalist op 05-07-2020 21:10 ]
Hm, mijn bonussnelheid is ook weg. Sterker nog, ik haal nu niet meer dan 100Mbps. Toch maar eens een mailtje gestuurd want ik betaal natuurlijk wel voor 200Mbps.Kroepoekoe schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:46:
Edit: rebooten van het modem (op verzoek van de helpdesk) heeft geholpen
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenE op 13-07-2020 08:15 ]
Met Online 100mb haalde ik met speedtests niet eens 15mb via wifi wanneer ik naast de modem stond. Met Ziggo 400mb was het niet veel beter. Moest met beide regelmatig naar 4G switchen omdat pagina's niet wilden laden.aiNaturalist schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:08:
[...]
Wil je nu zeggen dat de Wifi van een ExperiaV10 box beter is dan van een Zyxel Online.nl modem? Ik denk trouwens dat ik bij Youfone op de slaapkamer idd 2 streepjes meer wifi heb dan destijds met het Zyxel Online.nl modem.
De eerste dag was de TVgids op de AndroidTV supersnel maar nu duurt het opbouwen wel een paar vervelende seconden. Ik heb hem nu wel overgezet op Wifi ipv kabel, maar dat maakte de eerste dag niets uit.
Met Youfone haal ik netjee 96, en heb ik zelfs in de achtertuin bereik
[ Voor 3% gewijzigd door Kroepoekoe op 06-07-2020 15:39 ]
De youfone TV app doet het wel op mijn iPhoneSE maar is wel langzaam, duurt zo 10seconden voor opstarten app en nog eens 10seconden voor opstarten TV stream. Qualiteit is vandaag prima, gebruikt de app amper of niet omdat je de TV Gids niet landscape kunt gebruiken.
OVerigens vroeg Youfone nog wat ik (veranderd) wilde hebben (aan de App)
-Amazone Prime ondersteuning
-Herrineringen,Alarm bij begin programma
-Chromecast ondersteuning voor meer apparaten
- Zoeken in de TV gids naar programmas
- en nog wat
Had eigenljk moeten vragen om een website a la https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html
Net de appTVGids geprobeerd in landscape maar na 3 seconden wil ie altijd naar de details, of naar actueel, want ik nooit gebruik...maar anderen blijkbaar wel, want bi nu.nl is dat nu helaas de default weergave.
Dus die Youfone app TV gids op de iphone is eigenlijk niet te gebruiken omdat ie in landscape formaat telkens ergens anders naar toe schiet.
Er zou een aparte landscape tablad moeten komen zodat het iet afhankelijk is van die corrupte landscape sensor in de iphone
OVerigens vroeg Youfone nog wat ik (veranderd) wilde hebben (aan de App)
-Amazone Prime ondersteuning
-Herrineringen,Alarm bij begin programma
-Chromecast ondersteuning voor meer apparaten
- Zoeken in de TV gids naar programmas
- en nog wat
Had eigenljk moeten vragen om een website a la https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html
Net de appTVGids geprobeerd in landscape maar na 3 seconden wil ie altijd naar de details, of naar actueel, want ik nooit gebruik...maar anderen blijkbaar wel, want bi nu.nl is dat nu helaas de default weergave.
Dus die Youfone app TV gids op de iphone is eigenlijk niet te gebruiken omdat ie in landscape formaat telkens ergens anders naar toe schiet.
Er zou een aparte landscape tablad moeten komen zodat het iet afhankelijk is van die corrupte landscape sensor in de iphone
[ Voor 76% gewijzigd door aiNaturalist op 18-07-2020 00:17 ]
Sinds gisteren zijn wij (met internet en bellen) van tele2 overgestapt naar Youfone.
Youfone is circa 10 euro goedkoper per maand dus op zich prima.
Het betreft het Internet 100 abonnement (internet + bellen 33 euro pm)
In het contract werd reeds vermeld dat de verwachte download snelheid 71 Mbps zou zijn en dat klopt ongeveer (met fysieke aansluiting PC- Experia box V10). Hebben jullie ook die ervaring, dat de download snelheid van Internet 100 in de praktijk veel lager is ?
In het contract werd reeds vermeld dat de verwachte download snelheid 71 Mbps zou zijn en dat klopt ongeveer (met fysieke aansluiting PC- Experia box V10). Hebben jullie ook die ervaring, dat de download snelheid van Internet 100 in de praktijk veel lager is ?
Dan bereik je dus de snelheid die Youfone belooft. Youfone levert maximaal een snelheid van 100 Mbit/s, mits beschikbaar op jouw adres. Dit kun je zelf nagaan voordat je de bestelling plaats. Vaak op de website van de provider.Cass schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:37:
Sinds gisteren zijn wij (met internet en bellen) van tele2 overgestapt naar Youfone.
Of hier door je postcode en huisnummer in te vullen.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
via xDSL is een tot snelheid.Cass schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:37:
Youfone levert tot 100Mbit en hoeveel je daarvan haalt is afhankelijk van bijvoorbeeld de afstand tot de straatkast.
De snelheid die je op jouw adres mag verwachen is zo'n 71Mbit en die haal je dus ook.
Overigens heb je dit tijdens het bestelproces ook al te zien gekregen, dus een verrassing lijkt het mij niet.
Het is ook helemaal geen verrassing, ik wist het immers van te voren en ben content met het geleverde product. Was benieuwd of er veel meer mensen zijn die (wegens het adres) tot een dergelijk maximum beperkt worden.
Uiteraard zijn die er. Snelheid neemt af met afstand. In het geval van actieve straatkasten met VVDSL techniek (zoals wss bij jou), begint dat tussen de 500 en 600 meter. Jij zit dus blijkbaar op meer dan 600 meter afstand. Er zullen genoeg mensen zijn met hetzelfde. Anders zou KPN vele malen meer straatkasten moeten bijplaatsen en koperverbindingen moeten gaan omleggen.Cass schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:09:
Het is ook helemaal geen verrassing, ik wist het immers van te voren en ben content met het geleverde product. Was benieuwd of er veel meer mensen zijn die (wegens het adres) tot een dergelijk maximum beperkt worden.
Ik zit nu ook te twijfelen om over te stappen naar youfone voor alleen de Internet. Maar zo te horen is je ervaring met internet wel OK? Geen verrassingen tot nu toe gehad?Cass schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:09:
Wat ik mij wel afvraag is hoe het loopt met opzeggen van je contract als je binnen 12 maanden gaat verhuizen (wat ik van plan ben), moet je je korting dan teruggeven of resterende maanden in een keer betalen of?
Ik heb Youfone daarover gebeld want ik zit met precies hetzelfde. Nu bij Online voor een internet en TV pakket, we willen naar alleen internet maar verhuizen binnen enkele maanden. Als Youfone kan leveren dan moet je verhuiskosten betalen a 30 euro. Ik kies er nu voor om nog even bij Online te blijven en dan straks op het nieuwe adres een Youfone abonnement af te sluiten.RomaniusDranius schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:19:
[...]
Ik zit nu ook te twijfelen om over te stappen naar youfone voor alleen de Internet. Maar zo te horen is je ervaring met internet wel OK? Geen verrassingen tot nu toe gehad?
Wat ik mij wel afvraag is hoe het loopt met opzeggen van je contract als je binnen 12 maanden gaat verhuizen (wat ik van plan ben), moet je je korting dan teruggeven of resterende maanden in een keer betalen of?
Het kan ook zomaar zijn dat je verplicht bent je abonnement mee te nemen als de provider ook op je nieuwe adres levert. Staat wellicht in de kleine lettertjes.
Wij zijn hier sinds 1 juli ook overgestapt naar Youfone (internet only). Wij wisselen elke 12 maanden om zo elke keer een actief tarief te pakken. Eigen apparatuur hangt achter het modem (Ubiquiti spul), dus het is enkel kabeltje omzetten en klaar. Werkt weer prima bij Youfone, fijn dat het gewoon KPN is in een ander jasje (qua verbinding).
Goed om te horen, hier dezelfde setup en van plan om in onze volgende woning ook over stappen van Online naar Youfone.mwa schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:06:
Wij zijn hier sinds 1 juli ook overgestapt naar Youfone (internet only). Wij wisselen elke 12 maanden om zo elke keer een actief tarief te pakken. Eigen apparatuur hangt achter het modem (Ubiquiti spul), dus het is enkel kabeltje omzetten en klaar. Werkt weer prima bij Youfone, fijn dat het gewoon KPN is in een ander jasje (qua verbinding).
Onze vorige provider was trouwens ook Online.nl en ik merkte dat op piekmomenten ik wat moeite had om te streamen vanaf mijn server die in Duitsland staat. Dan betreft het media met zeer hoge bitrate, maar bij Youfone (lees KPN) heb ik daar tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden. Prima dus.Peutpeut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:10:
[...]
Goed om te horen, hier dezelfde setup en van plan om in onze volgende woning ook over stappen van Online naar Youfone.
Online zit toch net als Youfone op het KPN netwerk? Zijn daar onderling dan ook nog verschillen?mwa schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:15:
[...]
Onze vorige provider was trouwens ook Online.nl en ik merkte dat op piekmomenten ik wat moeite had om te streamen vanaf mijn server die in Duitsland staat. Dan betreft het media met zeer hoge bitrate, maar bij Youfone (lees KPN) heb ik daar tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden. Prima dus.
Ja. Als provider neem je bij KPN de verbinding af tot het punt waarop je het zelf overneemt (hogerop in het netwerk in de grotere centrales). En dan hangt het ervan af hoe je als provider dat hebt ingeregeld en vooral hoeveel bandbreedte en capaciteit je inkoopt/huurt. Grote providers als T-Mobile hebben dat goed voor elkaar. Kleinere en budget providers minder.Peutpeut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:59:
[...]
Online zit toch net als Youfone op het KPN netwerk? Zijn daar onderling dan ook nog verschillen?
Uitzondering zijn kleine providers die hun internet deel echt volledig bij KPN afnemen dus inclusief aansluitingen op de grote internet exchanges. Oxxio, Budget en wellicht ook Youfone (vermoed ik) zijn dat soort providers.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.