[Youfone Internet/TV] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04 22:09
Barre73 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Ja. Als provider neem je bij KPN de verbinding af tot het punt waarop je het zelf overneemt (hogerop in het netwerk in de grotere centrales). En dan hangt het ervan af hoe je als provider dat hebt ingeregeld en vooral hoeveel bandbreedte en capaciteit je inkoopt/huurt. Grote providers als T-Mobile hebben dat goed voor elkaar. Kleinere en budget providers minder.
Uitzondering zijn kleine providers die hun internet deel echt volledig bij KPN afnemen dus inclusief aansluitingen op de grote internet exchanges. Oxxio, Budget en wellicht ook Youfone (vermoed ik) zijn dat soort providers.
Helder. Dank voor de uitleg, logisch verhaal ook.

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
Zojuist ook hier glasvezel geïnstalleerd. Het werkt gelijk, en de snelheid is zoals aangegeven door Youfone. Helaas geen 'mazzel' met een hogere snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GzH65FwSVS4VrTwdDf3PUe7Res=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kd1E9rsRUhoA8yN9j3bavc9r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Overgestapt van Online naar Youfone voor Internet Only.
Oplever datum was vandaag en om 04:47 vanmorgen was de Online verbinding verschwunden.

Experiabox erin geprikt en 10 minuten later werkte alles weer :)
Goed Wifi signaal in ieder geval stukken beter dan dat brakke Zyxel modem ding van hun.

[ Voor 0% gewijzigd door DJSmiley op 21-07-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpj
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-02-2023

dpj

Vraag. Ik zit te kijken naar andere internet aanbieders.
Ik heb nu ziggo, maar youfone is veel goedkoper. (TV kijk ik toch niet), dus alleen internet is voldoende. Daarbij neem ik dan een ziggo go abbo. kan ik f1 kijken. en dat is alles. Ik ben benieuwd of je ipv experiabox v8(?). kan vervangen voor een eigen router.Dat ik die experiabox er dus tussenuit haal. Iemand ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-04 22:21

PA5AM

Hallo test 1 2

dpj schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:15:
Vraag. Ik zit te kijken naar andere internet aanbieders.
Ik heb nu ziggo, maar youfone is veel goedkoper. (TV kijk ik toch niet), dus alleen internet is voldoende. Daarbij neem ik dan een ziggo go abbo. kan ik f1 kijken. en dat is alles. Ik ben benieuwd of je ipv experiabox v8(?). kan vervangen voor een eigen router.Dat ik die experiabox er dus tussenuit haal. Iemand ervaringen?
Dat kan. De experiabox v10 zit hier nog in de doos.

De verbinding komt binnen op vlan 34.

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris van Vugt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
der3b schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:49:
hier zelfde probleem als CeesdB op 15 juni: "Ik probeer de afstandsbediening weer te laten werken met onze Samsung tv. Maar het lukt niet.
In de handleiding staat knop 1 en 3 tegelijk indrukken...maar dan gebeur er niks. Dus ik kan ook de tv code niet invoeren.
iemand een idee?"

eerste stap is apps en 3, dit werkt, dan 1 en 3 tegelijk: geeft geen reactie.

op https://www.hcc.net/wp-co...-Remote-Control-Guide.pdf staat nog een hoofdstuk 9: learning mode.
werking: 4 en 6 tegelijk, daarna de in te leren toets ( TV/AUX POWER / TV INPUT / VOL+ / VOL- / MUTE ), orginele ab ervoor houden en toets gebruiken .

op deze manier sony kunnen koppelen, werkt.
als test de netflix-knop van de sony-tv ingeleerd op de mute-knop van de amigo maxi. dit werkt, maar zodra netflix is opgestart moet je toch de sony ab erbij pakken, navigatieknoppen kan je namelijk niet inleren :'(

jammer dat 1 en 3 niet gewoon werkt, amino-maxi heeft firmware versie 3.6.
komende tijd eens kijken wat nieuwe kastje kan
Pfff held, hiermee is de afstandsbediening acceptabel geworden. De helpdesk kon me namelijk niet helpen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:37

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Maandje terug heb ik bij mijn vader het alles-in-een pakket van Youfone aangesloten. Nu appt ie mij enigszins in paniek dat TV niet meer werkt. Hij is oud en onhandig met dit soort dingen, ik vind het lastig om hem van afstand te helpen.

Dit is de melding. Hij heeft het kastje al van het stroom gehad en weer opnieuw opgestart. Iemand een idee wat hij kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyZYRdG1qXRxdksrWFDXFP9UZlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8FGAgAVVOWSeCBZ7YOudsrn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 374460

ChromeFR schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:58:
Maandje terug heb ik bij mijn vader het alles-in-een pakket van Youfone aangesloten. Nu appt ie mij enigszins in paniek dat TV niet meer werkt. Hij is oud en onhandig met dit soort dingen, ik vind het lastig om hem van afstand te helpen.

Dit is de melding. Hij heeft het kastje al van het stroom gehad en weer opnieuw opgestart. Iemand een idee wat hij kan doen?

[Afbeelding]
Even naar de Youfone klantenservice bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aiNaturalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 21:08
Bij mij werd net 23 juli de launcher geupdate..misschien dat dit de oorzaak was ? Ik had bovenstaande error en uitzetten kon toen geen kwaad.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToTNWdUR7osmSnlAgzIC4qHD_Y8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/olM2go4oVQ826d4hftn6QtgC.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrJvvzGXCIA0gq8Wb8P20D6lk58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLXYtkEWLBLwwQOacXszet9w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door aiNaturalist op 31-07-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 15:23
Sinds anderhalf uur werkt vast internet hier niet meer.. Hebben meer hier last van?

Ik gebruik een eigen router en geen experiabox. Alles lijkt goed maar helaas geen internet meer sinds 19.04..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der3b
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-04 10:11
vandaag weer geen geluid op nieuwe tv-box. geluid op android staat op volume 0. hiervoor eerst de remote weer terug moeten zetten naar default, remote paring overdoen, en dan het android-geluid weer maximaal zetten.
veel gedoe om de remote weer gekoppeld te krijgen.
reset is 1+6, dan 9-8-1 intoetsen
koppelen zou apps+OK moeten zijn, werkte vandaag niet. er is nog een 2e optie: apps+1.
deze keer met dank aan youfone faq:
https://www.youfone.nl/kl...diening-werkt-niet-wat-nu

na de pairing geluid weer omhoog kunnen zetten en werkt weer (voor nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-04 13:18

Nikeo

Jawelles

Vorige week overgestapt van telfort naar youfone. Experiabox v8 van telfort vervangen door de v10 van youfone, een dag voor eigenlijke wisseling abonnement. Dat werkt ook gewoon. Ik was zo weer online. Achter de schermen is de techniek zoals verwacht dus universeel aangezien het gewoon een reseller is. (Als ik de berichten hier goed begrepen heb). Inmiddels is het youfone abonnement al een paar dagen ingegaan. Van de wissel heb ik niks gemerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Nikeo op 26-07-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brameltje
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Welke apps zijn er allemaal mogelijk, we kijken regelmatig netflix. maar las volgens mij ergens dat niet mogelijk is omdat deze geblokkeerd wordt door netflix zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

brameltje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:50:
Welke apps zijn er allemaal mogelijk, we kijken regelmatig netflix. maar las volgens mij ergens dat niet mogelijk is omdat deze geblokkeerd wordt door netflix zelf.
Ik denk dat je met deze vraag misschien beter de klantenservice kunt benaderen? Van Netflix geven ze zelf iid aan dat deze in het geheel niet te gebruiken is via hun box (niet als app en niet via ChromeCast). Ik heb geen idee welke Android TV beperkingen ze hebben ingebouwd in het apparaat, zo is ook niet duidelijk of Side Loaden van apps ingesteld kan worden. Ik verwacht van niet.

Een overzichtje van apps die aanwezig zouden kunnen zijn middels een afbeelding die ze zelf delen.
Netflix, Prime Video en NLZiet ontbreken in dat overzichtje.
Afbeeldingslocatie: https://www.youfone.nl/sites/default/media/2020-05/youfone-tv-apps_0.jpg

Misschien kan een gebruiker aangeven welke mogelijkheden het Android TV apparaat biedt op dit gebied (Play Store, of via ATV instellingen)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56
Deze week gewisseld van T-Mobile Thuis naar Youfone Internet.

Dit is eigenlijk allemaal erg goed verlopen. De Experia Box V10 was op tijd binnen, deze gewisseld toen mijn T-Mobile abonnement er op de einddatum mee stopte en ik was meteen weer online. Ik gebruik een eigen router dus ik hoefde alleen het static IP te veranderen en DHCP uit te schakelen.

ISP is gewoon KPN en ik haal de volledige snelheid.

Nu hopen dat het ook allemaal goed gaat met mijn €38,90 cashback (Breedbandwinkel + ShopBuddies) want die heb ik wel meegenomen in de vergelijking van mijn jaarlijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalf1978
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-09-2022
Vraag: In verband met verhuizing zit ik een beetje te kijken of het interessant is om van Ziggo over te stappen naar YouFone ivm lagere kosten. We denken aan een NLZiet abonnement met een 100/30 DSL lijn.

Als ik bij fourstack mijn nieuwe postcode opgeef zie ik het volgende staan qua snelheid: Koper/DSL 107 Mbit/s,
Bonded Koper/DSL 215 Mbit/s.

Worden deze snelheden ook gehaald? Youfone website geeft ook 107 Mbit/s als potentiele snelheid aan.

Daarbij vraag ik mij af hoe stabiel Youfone internet is en of 100/30 voldoende is voor een gezien met twee opgroeiende kids (netflix / youtube). Met ziggo zit ik nu op 250mbit/s, maar stuk duurder en afname tv met zenders die ik nooit kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 22:19
@gandalf1978 Je kan ervan uitgaan dat je ongeveer 100 mbit effectief haalt rekening houdende met overboeking. Youfone vast internet is KPN een White label product, volledig KPN incl routing dus qua stabiliteit zit je goed.

Het tv platform is van hunzelf en niet van KPN, daar zitten wel verschillen in, maar gezien je dit niet afneemt is dit nu niet van toepassing.

Aan 100mbit heb je meer dan genoeg voor dit soort simpele toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:16
Mijn T-Mobile 100/100 alles in 1 glasvezel abonnement is verlopen en het verlengingsaanbod klonk niet heel erg aantrekkelijk dus ik heb wat rond gekeken op de vergelijkingssites. Nu is Youfone bijna 1/3e goedkoper met mijn wensen (100/100mb/s en fox sports eredivisie) dan T-Mobile e.d.

Mijn TV abo heb ik eigenlijk alleen voor voetbal (fox sports zonder tv abo is niet mogelijk, anders was NLziet een optie). Maar ik lees vooral slechte verhalen over het TV abo bij Youfone. Is de nieuwe TV-box wel te doen, zeker als je dit maar beperkt gebruikt? Is het vooral vervelend in gebruik of werkt het af en toe ook helemaal niet? Het verschil tussen standaard en comfort is zo te zien alleen wat extra zenders en de mogelijkheid om op te nemen en terug te kijken, lijkt me niet de moeite waard. Of mis ik iets?

Is het bereik van de Wifi wel aardig of is het wel nodig/aan te raden om hier zelf wat apparatuur voor aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zonde eigenlijk dat Youfone niet gewoon zelf een Android TV-app beschikbaar stelt die geïnstalleerd kan worden op tv's en kastjes die officieel Android TV draaien. Prima dat ze nu zelf een kastje met Android TV bieden, maar met de beperkingen blijft het toch verre van ideaal. Ze zouden serieuze stappen kunnen zetten als ze een app uitbrengen voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Na iets van 15 maanden 500 Mbit gehad te hebben met m'n 100 Mbit Youfone abonnement ben ik in de afgelopen dagen toch ook gecapt naar 100 Mbit. Jammer, maar het was leuk zolang het duurde. Nu maar weer even verder kijken voor korting via een verlenging of bij een andere provider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aiNaturalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 21:08
Vaak als ik het geluid van de AMiga wat harder wil zetten krijg ik een zandloper (Die kleurtjes met bubbels) en is mijn TV een paar seconden weg. Daar had ik een maand geleden geen last van. .ZIjn er te veel mesnen overgestapt op Youfone ? Ik heb het nu wel op Wifi staan ipv Vaste bekabeling..Maar dat werkte in het begin prima.

[ Voor 8% gewijzigd door aiNaturalist op 19-08-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

JB

Cédric roelt!

sjakieman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:08:
Mijn T-Mobile 100/100 alles in 1 glasvezel abonnement is verlopen en het verlengingsaanbod klonk niet heel erg aantrekkelijk dus ik heb wat rond gekeken op de vergelijkingssites. Nu is Youfone bijna 1/3e goedkoper met mijn wensen (100/100mb/s en fox sports eredivisie) dan T-Mobile e.d.

Mijn TV abo heb ik eigenlijk alleen voor voetbal (fox sports zonder tv abo is niet mogelijk, anders was NLziet een optie). Maar ik lees vooral slechte verhalen over het TV abo bij Youfone. Is de nieuwe TV-box wel te doen, zeker als je dit maar beperkt gebruikt? Is het vooral vervelend in gebruik of werkt het af en toe ook helemaal niet? Het verschil tussen standaard en comfort is zo te zien alleen wat extra zenders en de mogelijkheid om op te nemen en terug te kijken, lijkt me niet de moeite waard. Of mis ik iets?

Is het bereik van de Wifi wel aardig of is het wel nodig/aan te raden om hier zelf wat apparatuur voor aan te schaffen?
Mag ik vragen of je hier nog iets concreets mee hebt gedaan? Ik zit in hetzelfde schuitje en inmiddels alweer een half jaar tegen een dikke 39 euro aan te kijken voor 100/100 bij T-mobile..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@sjakieman @JB Als je zelf internet regelt kan Bomvol van Canal Digitaal à € 14,95 per maand kan ook nog een optie zijn. FOX Sports 1, 2 en 3 zijn daarbij tegenwoordig inbegrepen. Via Online.nl is het in combinatie met internet nog € 2,45 goedkoper als je de versie zonder kastje kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:26:
@sjakieman @JB Als je zelf internet regelt kan Bomvol van Canal Digitaal à € 14,95 per maand kan ook nog een optie zijn. FOX Sports 1, 2 en 3 zijn daarbij tegenwoordig inbegrepen. Via Online.nl is het in combinatie met internet nog € 2,45 goedkoper als je de versie zonder kastje kiest.
Ik zoek alleen (glasvezel) internet + vaste telefoonlijn (bereikbaar voor de oudjes) :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
JB schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:49:
[...]
Mag ik vragen of je hier nog iets concreets mee hebt gedaan? Ik zit in hetzelfde schuitje en inmiddels alweer een half jaar tegen een dikke 39 euro aan te kijken voor 100/100 bij T-mobile..
Ja maar kan er nog weinig over zeggen behalve dat het regelen van het abonnement een drama was. Eerst hadden ze de verkeerde aansluitdatum gekozen (een week later op 18 september), na mijn reactie diezelfde dag nog gewijzigd (naar 11 september) maar ik kon geen afspraak maken met de verplichte monteur omdat de nieuwe datum daar niet doorgegeven was. Toen weer gebeld en bleek dat 11 september niet mogelijk was omdat dit niet te regelen was met KPN... Kreeg via breedbandwinkel voor die week wel een wifi ontvanger dus het moest maar zo. Een paar dagen later weer een melding dat mijn afspraak met de monteur afgezegd was omdat de datum nu weer op de 11e stond... Weer bellen met Youfone en dit bleek te kloppen maar weer was het niet mogelijk om een afspraak met de monteur te maken omdat daar opnieuw de nieuwe datum niet doorgekomen was... Uiteindelijk wel goedgekomen, heb het pakket inmiddels binnen en de monteur komt de 11e.
TexMex schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:26:
Bedankt voor de tip. Nu al gekozen voor alles in 1 van Youfone maar misschien een optie voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
JB schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:49:
[...]
Nog een update. Na de eerste dag zou ik zeggen doen! Internet is goed zoals verwacht en de TV box bevalt me op het 1e gezicht zelfs meer dan die van T-Mobile. Stuk sneller.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:14
Ik zou erg graag de Youfone app op mijn Nvidia shield TV willen hebben. Is het niet al iemand gelukt de apk van de amino amiga te extracten?

Edit: ik zie dat het trouwens een hele launcher is van Youfone. Dus niet simpel een app die je op Android TV installeert. Een losse app zou ideaal zijn of anders een manier om de tv gids in een IPTV app te laden.

[ Voor 71% gewijzigd door ViNOK16Bit op 12-09-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenvanwoo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Hi, mijn ervaring met youfone(heb hem nu 3 dagen) is niet goed. De kwaliteit van tv is lager dan van het interactieve tv kastje van kpn. Heb een oled tv maar kan de hdr functie niet inschakelen wat bij het kpn kastje wel kan. Kortom kwaliteit valt tegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
stevenvanwoo schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:00:
Hi, mijn ervaring met youfone(heb hem nu 3 dagen) is niet goed. De kwaliteit van tv is lager dan van het interactieve tv kastje van kpn. Heb een oled tv maar kan de hdr functie niet inschakelen wat bij het kpn kastje wel kan. Kortom kwaliteit valt tegen
Dat had je van tevoren in dit topic al lang kunnen lezen. Youfone gebruikt een app op een android kastje voor de TV streams. Dus directe internetstreams. KPN gebruikt multicast streams. Als je de KPN ITV app zou gebruiken op je TV (direct of via Chromecast) zou je waarschijnlijk een zelfde kwaliteit zien als bij Youfone. Streams in de app hebben standaard een mindere kwaliteit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 22:10

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Beste tweakers,

ik wil het internet abonnement van mijn ouders updaten. Ze zitten nu op een 2015 contract bij KPN, met navenante kosten en verouderde netwerksnelheden. Youfone komt er op dit moment goed uit qua prijs, en de verbinding loopt toch via KPN glasvezel/infrastructuur.

Nu heb ik zojuist een Fritz setje besteld om hun huis te voorzien van mesh. Het enige wat mij tegenhoudt om de boel om te zetten naar Youfone is de vaste telefoonlijn. Bij KPN weet ik dat je een tooltje kan gebruiken om de SIP gegevens los te krijgen, is dat bij Youfone ook nodig en net zo makkelijk voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
R-T-S schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:59:
Beste tweakers,

ik wil het internet abonnement van mijn ouders updaten. Ze zitten nu op een 2015 contract bij KPN, met navenante kosten en verouderde netwerksnelheden. Youfone komt er op dit moment goed uit qua prijs, en de verbinding loopt toch via KPN glasvezel/infrastructuur.

Nu heb ik zojuist een Fritz setje besteld om hun huis te voorzien van mesh. Het enige wat mij tegenhoudt om de boel om te zetten naar Youfone is de vaste telefoonlijn. Bij KPN weet ik dat je een tooltje kan gebruiken om de SIP gegevens los te krijgen, is dat bij Youfone ook nodig en net zo makkelijk voor elkaar te krijgen?
Niet dat ik weet. Maar als je toch zover wil gaan waarom dan niet hun nummer portieren naar een VOIP provider? Ben je voor de toekomst ook gevrijwaard van overstapperikelen met nummer behoud e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:07
R-T-S schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:59:
Beste tweakers,

Ik zou de telefonie voor een paar euro per jaar ergens anders onderbrengen. Cheapconnect.net is een bekende en betrouwbare partij gebleken en ik ben ook van plan de telefonie via Cheapconnect te laten lopen. Scheelt in ons geval iets van 30 euro per jaar. We worden meestal gebeld op het vaste nummer en bellen veel mobiel. Voor 8.95 per jaar ben je dan al klaar zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

@Barre73 @krakendmodem Dank voor de suggesties, ik ben inderdaad al even bij cheapconnect aan de slag gegaan voor een eigen testcase. Dat werkt prima via de Fritzbox!

Nu nog wachten op de Fritzgear, dan kan ik alvast het telefoonnummer porteren in voorbereiding op de switch naar Youfone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
R-T-S schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:44:
@Barre73 @krakendmodem Dank voor de suggesties, ik ben inderdaad al even bij cheapconnect aan de slag gegaan voor een eigen testcase. Dat werkt prima via de Fritzbox!

Nu nog wachten op de Fritzgear, dan kan ik alvast het telefoonnummer porteren in voorbereiding op de switch naar Youfone
Let heel goed op! Je zal de eerste niet zijn waarbij KPN een nummerportering ziet als opzegging van het hele abonnement (dus ook internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14
Barre73 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:14:
[...]

Volgens mij krijg je tegenwoordig een Experia Box V10 en die kan niet in bridge.
I.v.m. verhuizing ben ik aan het kijken of Youfone een geschikte vervanger is voor Ziggo. Nu ziet mijn netwerk er momenteel zo uit: Cisco EPC3925 modem - Unifi USG - Unifi Switch - Unifi AP's.

N.a.v. je reactie maar ik op dat mijn eigen router overbodig wordt en ga ik dus ook de nodige functionaliteit ga missen van de Unifi router :?

Is er nog een mogelijkheid om dit toch te gebruiken of ben ik dan toch aan Ziggo gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oesie schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:54:
[...]

I.v.m. verhuizing ben ik aan het kijken of Youfone een geschikte vervanger is voor Ziggo. Nu ziet mijn netwerk er momenteel zo uit: Cisco EPC3925 modem - Unifi USG - Unifi Switch - Unifi AP's.

N.a.v. je reactie maar ik op dat mijn eigen router overbodig wordt en ga ik dus ook de nodige functionaliteit ga missen van de Unifi router :?

Is er nog een mogelijkheid om dit toch te gebruiken of ben ik dan toch aan Ziggo gebonden?
Je kan op VDSL eigenlijk talloze eigen modems aansluiten. Of als het glasvezel is rechtstreeks een kabel vanuit de NTU in je Unifi prikken.

Mogelijkheden genoeg, je moet alleen een eigen modem zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
krakendmodem schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:39:
[...]

Je kan op VDSL eigenlijk talloze eigen modems aansluiten. Of als het glasvezel is rechtstreeks een kabel vanuit de NTU in je Unifi prikken.

Mogelijkheden genoeg, je moet alleen een eigen modem zien te vinden.
Dank, jammer dat het niet met de standaard modem gaat. Zal is kijken of andere aanbieders van ADSL een modem mee leveren die wel in bridge modus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Oesie schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:21:
[...]

Dank, jammer dat het niet met de standaard modem gaat. Zal is kijken of andere aanbieders van ADSL een modem mee leveren die wel in bridge modus kan.
Met de Experiabox V8 kon het met een verborgen optie nog wel. Maar durf zo niet te zeggen of Youfone deze nog meelevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
krakendmodem schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:20:
[...]

Met de Experiabox V8 kon het met een verborgen optie nog wel. Maar durf zo niet te zeggen of Youfone deze nog meelevert.
Ik ga ze is bellen om het te horen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Barre73 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:38:
[...]

Dat had je van tevoren in dit topic al lang kunnen lezen. Youfone gebruikt een app op een android kastje voor de TV streams. Dus directe internetstreams. KPN gebruikt multicast streams. Als je de KPN ITV app zou gebruiken op je TV (direct of via Chromecast) zou je waarschijnlijk een zelfde kwaliteit zien als bij Youfone. Streams in de app hebben standaard een mindere kwaliteit.
Het ligt wel iets genuanceerder.

Toen ik (een jaar of 3 terug) een jaar lang klant ben geweest van Youfone TV (dus alleen het TV product) was de beeldkwaliteit, ookal was het OTT, wel een stuk beter dan via de ITV app van KPN of de Horizon/Go app van Ziggo.

Nog altijd qua bitrate (en dus detail) slechter dan de multicast streams van een KPN Kastje of de dvb-c streams van Ziggo, maar het was toen al wel 1080p50, zelfde als wat NLZiet anno nu ook aanbiedt.

Wat dat betreft zou ik eigenlijk graag zien dat Youfone TV dezelfde interface als die ze nu op een los Android kastje aanbieden, ook zouden gaan aanbieden als een AndroidTV app, inclusief de hogere kwaliteit OTT streams. De kwaliteit van de streams is (tenzij ze dat dus echt hebben terug geschroefd ) voldoende, het zenderaanbod was altijd best aantrekkelijk.

Alleen wil ik anno nu dus alles graag in de omgeving van m'n eigen NVidia Shield hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Laatst online: 29-04 21:01
Wij hebben nu een abonnement van Budget alles in 1; voorheen NLE.
In deze regio (zaanstreek/waterland, buitengebieden, zou glasvezel aangelegd worden, maar er verschijnen steeds meer berichten dat ze die belofte moeten gaan breken.
We betalen nu 45 per maand. Verlengen zou 3 maanden een tientje voordeel opleveren, dus 510 per jaar.
Overstappen lijkt te lonen, en ik kijk naar Youfone voor €395,- per jaar. Volgens mij gebruikt Budget alles in 1 het KPN platform, en Youfone ook. Zit er in de praktijk nog een verschil tussen beide aanbieders voor wat betreft techniek waar ik rekening mee moet houden? De favo zenders van mij en van de baas zitten er iig tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laro schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:
Wij hebben nu een abonnement van Budget alles in 1; voorheen NLE.
In deze regio (zaanstreek/waterland, buitengebieden, zou glasvezel aangelegd worden, maar er verschijnen steeds meer berichten dat ze die belofte moeten gaan breken.
We betalen nu 45 per maand. Verlengen zou 3 maanden een tientje voordeel opleveren, dus 510 per jaar.
Overstappen lijkt te lonen, en ik kijk naar Youfone voor €395,- per jaar. Volgens mij gebruikt Budget alles in 1 het KPN platform, en Youfone ook. Zit er in de praktijk nog een verschil tussen beide aanbieders voor wat betreft techniek waar ik rekening mee moet houden? De favo zenders van mij en van de baas zitten er iig tussen.
Qua internet geen verschillen voor zover ik weet. Qua TV absoluut wel. Budget is KPN ITV inclusief decoders en app. Youfone is Android TV via een Android box. Zoals hierboven te lezen zit er echt een verschil in beeldkwaliteit tussen die twee (in het nadeel van Youfone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Laatst online: 29-04 21:01
Barre73 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:17:
[...]

Qua internet geen verschillen voor zover ik weet. Qua TV absoluut wel. Budget is KPN ITV inclusief decoders en app. Youfone is Android TV via een Android box. Zoals hierboven te lezen zit er echt een verschil in beeldkwaliteit tussen die twee (in het nadeel van Youfone)
Dank voor je reactie! Helder. Merk je het verschil echter ook als je een "gewone" flatscreen van inmiddels 7 jaar oud hebt, of zie je het met name als je de hoogwaardigere 4k, ultra HD etc systemen hebt?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Op iedere 1080p TV, ook van 11 jaar oud (zoals de onze) zie je dit verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
Mijn vriendin zou morgen internet van Youfone krijgen. Toen ze vorige week haar DHZ-pakket kreeg besloot ik hem direct al aan te sluiten. Het was een kwestie van telefoonstekker in de muur, stroom aansluiten, booten en wifi even instellen.
Wat me opvalt is dat ze met Speedtest 60/30 Mbit up/down haalt. Maar deze snelheden kan ik niet matchen want ze heeft een 50/8 abonnement.

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Binnetie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:15:
Mijn vriendin zou morgen internet van Youfone krijgen. Toen ze vorige week haar DHZ-pakket kreeg besloot ik hem direct al aan te sluiten. Het was een kwestie van telefoonstekker in de muur, stroom aansluiten, booten en wifi even instellen.
Wat me opvalt is dat ze met Speedtest 60/30 Mbit up/down haalt. Maar deze snelheden kan ik niet matchen want ze heeft een 50/8 abonnement.

Heel veel mensen ;).

Heel veel VDSL verbindingen, waaronder dus Youfone, geven standaard 30Mbit upload. Ook bij de laagste abonnementen. Dat is al enkele jaren zelfs zo.

Pak er je voordeel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Binnetie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:15:

Heel veel mensen ;).

Heel veel VDSL verbindingen, waaronder dus Youfone, geven standaard 30Mbit upload. Ook bij de laagste abonnementen. Dat is al enkele jaren zelfs zo.

Pak er je voordeel mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartholomaus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-08-2022
Voor de mensen die Youfone overwegen en waarde hechten aan een goede klantenservice, hier mijn slechte ervaring:

11-09: internet + TV bestelt
15-09: een ticket ingediend om mijn bestelling te wijzigen naar alleen internet ('uiterlijk binnen 3 dagen reactie')
25-09: nog geen reactie, dus via de chat contact opgenomen. Antwoord: 'de wijziging wordt intern nogmaals doorgezet'
05-10: nog geen wijziging te bekennen terwijl het abonnement 12-10 ingaat. Na 8 minuten telefonische wachtrij maar weer contact opgenomen via de chat met de vraag hoe het staat met mijn ticket van 15-09. Eerste antwoord: 'je had moeten annuleren en opnieuw bestellen tijdens de annuleringsperiode' |:(. Toen duidelijk was dat mijn ticket en vorige chatcontact tijdens de annuleringsperiode was werd het antwoord 'verzoek is nogmaals doorgezet, u wordt vriendelijk verzocht het antwoord af te wachten'.
05-10: toch ook maar volgehouden voor telefonisch contact, in de hoop iemand aan de lijn te krijgen die wat meer erover kan zeggen/beter kan helpen. Maar helaas, telefonische klantenservice kon ook alleen refereren aan het 'doorgezette verzoek' - kan ook niet de bestelling stopzetten of mij vertellen of het installatiepakket al onderweg was.

TLDR; 4 contactmomenten met Youfone om een bestelling te wijzigen - na 3 weken nog niets opgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44
Vraag me af waar dat wel goed zou gaan. Order annuleren en een nieuwe order aanmaken is vrijwel altijd de betere optie dan proberen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambo1965
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-10-2020
Hallo allemaal, ik wil graag een Fritzbox 7430 gebruiken ipv de experia box, ik heb de laatste firmware en krijg wel te zien dat er een dsl verbinding tot stand is gekomen maar ik heb geen internet zegt hij, ik zal wel iets verkeerd hebben staan en/of iets verkeerd ingesteld hebben, hoe kom ik aan alle gegevens die ik nodig heb om in te stellen, op Youfone zelf kan ik niets vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Brambo1965 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:58:
Hallo allemaal, ik wil graag een Fritzbox 7430 gebruiken ipv de experia box, ik heb de laatste firmware en krijg wel te zien dat er een dsl verbinding tot stand is gekomen maar ik heb geen internet zegt hij, ik zal wel iets verkeerd hebben staan en/of iets verkeerd ingesteld hebben, hoe kom ik aan alle gegevens die ik nodig heb om in te stellen, op Youfone zelf kan ik niets vinden....
Probeer eens de Wizard te doorlopen en klik vervolgens bij ISP eens "Telfort" aan. Die gebruiken dezelfde instellingen als Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambo1965
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-10-2020
Telfort staat bij mij niet in de lijst, ik had bij de laatste firmware update de keuze uit de Duitse en de Belgische, dus bij mijn lijst van isp staan alleen Duitse providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Brambo1965 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:23:
Telfort staat bij mij niet in de lijst, ik had bij de laatste firmware update de keuze uit de Duitse en de Belgische, dus bij mijn lijst van isp staan alleen Duitse providers
Dan zou ik een versie terug gaan waar wel een Nederlandse versie te kiezen is. En dan Telfort profiel kiezen in de wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-04 18:19
Ik krijg 2 november internet-only van Youfone. Nu heb ik het modem de Experiabox V10 al binnen, maar ik zou deze graag vervangen met een eigen modem (Fritzbox e.d.). Is dit mogelijk? en wat moet hiervoor gebeuren?

AMD Ryzen 5 2600 @3,4Ghz , 16GB DDR4, Gigabyte Aorus B450M, Gigabyte GeForce GTX1070TI 8GB, 240GB SSD, 1TB HDD, Windows 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
JohanL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:30:
Ik krijg 2 november internet-only van Youfone. Nu heb ik het modem de Experiabox V10 al binnen, maar ik zou deze graag vervangen met een eigen modem (Fritzbox e.d.). Is dit mogelijk? en wat moet hiervoor gebeuren?
Ja, door Fritzbox. Telfort kiezen in de wizard en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Brambo1965 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:23:
Waarschijnlijk staan je landinstellingen nog op Duits, zet de spraak en landinstellingen op Nederland en je ziet alle NL opties verschijnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 14:33
Ik heb toch wel echt spijt van mijn keuze voor Youfone. Ik kijk vooral naar mezelf want als ik wat meer onderzoek had gedaan i.p.v. voor de goedkoopste te gaan had ik veel frustratie voorkomen. Deze reactie is dan ook vooral bedoeld om mede tweakers te informeren.

Internet is wel prima maar TV vind ik echt slecht. Leuk dat het een Chromecast is maar daar houden de voordelen wel op. Het aanzetten duurt lang, de beeldkwaliteit is slecht en het meest frustrerende vind ik nog wel dat het achter loopt op het "gewone" TV signaal van bijv. KPN/Ziggo. Wij hebben een appgroep met wat voetbalfans en terwijl er in de appgroep al gejuicht wordt en het doelpunt besproken wordt moet bij mij het doelpunt nog vallen.

Ik zing mijn contractjaar uit en ga dan weer op zoek naar een provider met "normaal" TV signaal.

Mocht je opzoek zijn naar een provider voor alleen internet is Youfone prima maar als je TV nodig hebt zou ik verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visserlaurent
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11-2022
Iemand enig idee? Mijn postcode is 5141KK en gebruik VDSL.

Ik ben vorige maand overgestapt van Budget Alles-in-1 naar Youfone internet only. Daarvoor had ik Telfort. Al 16 jaar heb ik 43MB down, zoals de postcodechecks op alle sites ook aangeven. Sinds dag 1 dat ik nu Youfone heb is de snelheid nog maar 24MB down. Youfone heeft een monteur van KPN langs gestuurd en de enige verklaring die hij heeft is dat Youfone de snelheid 'afknijpt'. Youfone zegt dat dat niet waar is en de maximale snelheid geleverd wordt.

Denk dat ik maar ga proberen om mijn contract te ontbinden van 24MB is echt te langzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@visserlaurent succes met ontbinding. Kan je nu al zeggen dat dat niet gaat gebeuren. Helaas! Ik wilde ook ontbinden maar niet gelukt.

@Shifty47 wij hebben ons jaar uitgezeten met pijn en moeite. Op een gegeven moment kregen we die nieuwe decoder.dat werkte gelukkig iets beter. Die oude was helemaal dikke drama :X nu bij budget TV en internet, dikke prima :)

En inderdaad, net als jij, keek ik ook naar kosten en oas later dit topic gelezen. Anders ook nooit aan begonnen. Het TV platform is echt waardeloos

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
visserlaurent schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:16:

Ik ben vorige maand overgestapt van Budget Alles-in-1 naar Youfone internet only. Daarvoor had ik Telfort. Al 16 jaar heb ik 43MB down, zoals de postcodechecks op alle sites ook aangeven. Sinds dag 1 dat ik nu Youfone heb is de snelheid nog maar 24MB down. Youfone heeft een monteur van KPN langs gestuurd en de enige verklaring die hij heeft is dat Youfone de snelheid 'afknijpt'. Youfone zegt dat dat niet waar is en de maximale snelheid geleverd wordt.

Denk dat ik maar ga proberen om mijn contract te ontbinden van 24MB is echt te langzaam.
Kan je in de Experiabox inloggen en op zoek gaan naar de statistieken? Daar zou moeten staan of het echt VDSL is en ook wat de "attainable rate" is en de "actual rate".

Op basis van die 24 Mbit krijg ik een eerste gevoel dat je wellicht op een ADSL 2 poort bent gezet en niet op VDSL. Bij Telfort zat je duidelijk wel op VDSL gezien de snelheid daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visserlaurent
Barre73 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Kan je in de Experiabox inloggen en op zoek gaan naar de statistieken? Daar zou moeten staan of het echt VDSL is en ook wat de "attainable rate" is en de "actual rate".

Op basis van die 24 Mbit krijg ik een eerste gevoel dat je wellicht op een ADSL 2 poort bent gezet en niet op VDSL. Bij Telfort zat je duidelijk wel op VDSL gezien de snelheid daar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdrEL9z0kNv0XhGZGZ9KTscREaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AIUMaNpyZPr8fuOAb85mufJt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dit lijkt een VDSL uit de wijkcentrale te zijn, als ik die upload zo zie. Misschien dat een DLM reset of een ander modem nog kan helpen?

Wat voor modem had je hiervoor? Die Experiabox V8? In theorie zou deze ook moeten werken op Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Eens met de vorige spreker. Duidelijk VDSL en aan de hand van de postcode zie ik dat het een hoogbouwpand is op 400 meter kabelafstand van de telefooncentrale. En inderdaad zitten deze adressen direct daarop.

Maar op 400 meter zou je bijna de max moeten halen en dat is 50 Mbit. Dus leuk dat die KPN monteur niks vindt maar dat helpt niet.

Welk modem heb je nu?

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 29-10-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visserlaurent
Welk modem heb je nu?
Experiabox V10, en die had ik hiervoor bij Budget Alles-in-1 ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visserlaurent
visserlaurent schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:16:

Het is opgelost. De oorzaak van het probleem en wat nu uiteindelijk de oplossing was is onbekend. Dat stond volgens de telefoniste van Youfone niet in het rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:35
visserlaurent schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:08:
[...]

Het is opgelost. De oorzaak van het probleem en wat nu uiteindelijk de oplossing was is onbekend. Dat stond volgens de telefoniste van Youfone niet in het rapport.
Voglens mij ben je nu door kPN op juiste profiel gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ik ben van plan om alleen Internet van Youfone te nemen moet ik het doen of? toch maar verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@MrOsman Ik heb alleen internet van Youfone, maar wel via de glasvezel geen DSL. Bij mij werkt het net zo goed als alle voorafgaande aanbieders. Het enige verschil is dat ik bij Youfone meer snelheid krijg dan waar ik voor betaal, maar dat is niet echt een probleem voor mij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOsman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:52:
ik ben van plan om alleen Internet van Youfone te nemen moet ik het doen of? toch maar verder zoeken?
Onze oudste dochter gedachte ook. Enkel 100/100 en daarnaast streaming diensten gebruiken die ze nu ook al gebruikt. ZiggoGo valt weg (gebruikt ze nu al nauwelijks), maar NLZiet zou ook voldoende moeten zijn voor wat TV zenders.

Op internet only was niet veel aan te merken meen ik inmiddels binnen dit topic gelezen te hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 16:33
Ik heb zelf Internet Only van Youfone en op een kleine storing na die waarschijnlijk door KPN zijn netwerk is veroorzaakt heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Mocht je nog een keer eenmalig korting willen hebben stuur dan even een DM dan stuur ik een vriendenlink door :)

[ Voor 26% gewijzigd door ocwil op 13-11-2020 12:38 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
hardware-lover schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:32:
[...]

Onze oudste dochter gedachte ook. Enkel 100/100 en daarnaast streaming diensten gebruiken die ze nu ook al gebruikt. ZiggoGo valt weg (gebruikt ze nu al nauwelijks), maar NLZiet zou ook voldoende moeten zijn voor wat TV zenders.

Op internet only was niet veel aan te merken meen ik inmiddels binnen dit topic gelezen te hebben?
ocwil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
Ik heb zelf Internet Only van Youfone en op een kleine storing na die waarschijnlijk door KPN zijn netwerk is veroorzaakt heb ik er nog geen problemen mee gehad.

Mocht je nog een keer eenmalig korting willen hebben stuur dan even een DM dan stuur ik een vriendenlink door :)
Hoe is de verbinding? stabiel? worden de aangegeven snelheid gehaald?
Vriendenlink is toch alleen op mobiel? of geldt dat ook voor Internet Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
MrOsman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:49:
[...]

[...]

Hoe is de verbinding? stabiel? worden de aangegeven snelheid gehaald?
Vriendenlink is toch alleen op mobiel? of geldt dat ook voor Internet Only?
De verbinding is naar mijn ervaring stabiel (17ms in league of legends), de aangegeven snelheid is met VDSL heel erg afhankelijk van jouw lokale situatie. Zelf haal ik hier gewoon de Maximale snelheid van (80-90)/30.

Volgens de omschrijving van de Vriendendienst die ik vind onder "MyYoufone" geldt het ook voor internet & TV /internet only, maar vreemd genoeg staat dat niet in de omschrijving van de normale faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ocwil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:28:
[...]

De verbinding is naar mijn ervaring stabiel (17ms in league of legends), de aangegeven snelheid is met VDSL heel erg afhankelijk van jouw lokale situatie. Zelf haal ik hier gewoon de Maximale snelheid van (80-90)/30.

Volgens de omschrijving van de Vriendendienst die ik vind onder "MyYoufone" geldt het ook voor internet & TV /internet only, maar vreemd genoeg staat dat niet in de omschrijving van de normale faq.
80 90 bekabeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
https://www.speedtest.net/result/10413587809

via de Wifi van de ExperiaBox maar resultaat zou het zelfde zijn als ik de test bekabeld zou doen.

EDIT: Volgens Youfone zou ik theoretisch dus 107Mbit down moeten kunnen halen in de praktijk is dat dus ~80-95Mbit.

[ Voor 17% gewijzigd door ocwil op 13-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
ocwil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:35:
[...]

https://www.speedtest.net/result/10413587809

via de Wifi van de ExperiaBox maar resultaat zou het zelfde zijn als ik de test bekabeld zou doen.

EDIT: Volgens Youfone zou ik theoretisch dus 107Mbit down moeten kunnen halen in de praktijk is dat dus ~80-95Mbit.
hmm even nadenken. :) bij Tmobile, NLE Telfort altijd goede verbinding en snelheid gehaald,

hoe werkt dat met link?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
MrOsman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:18:
[...]

hmm even nadenken. :) bij Tmobile, NLE Telfort altijd goede verbinding en snelheid gehaald,

hoe werkt dat met link?
Youfone gebruikt exact hetzelfde netwerk als NLE en Telfort. Alleen T-Mobile doet nog achteraf wat.
Youfone is gewoon een kloon van Telfort wat dat betreft en je krijgt dus exact dezelfde verbinding, routering en snelheid.

De snelheid van Telfort en NLE krijg je dus bij Youfone ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audi-RS4
  • Laatst online: 02-01 23:23
zelf zit ik sinds een jaar bij Youfone met een eigen modem, (Fritzbox 7490) en ben er super tevreden mee.
in het begin veel shit gehad waarop ik dacht om zsm weg te wezen, maar het was puur de fout van KPN. de monteur was niet echt goed met patchen........

Provider: Telfort DSL (ADSL - VDSL)
The FRITZ!Box uses a direct IP connection to an internet service provider
connected since 20.10.2020, 08:10
Throughput: ​↓ 111,2 Mbit/s ↑ 31,5 Mbit/s

(de reboot van 20-10-2020 heeft te maken met het plaatsen van zonnepanelen waardoor de stroom eraf moest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
Wat een vreselijk bedrijf, de klantenservice is nog slechter dan de begindagen van UPC.
Sinds oplevering heb ik in de drukkere avonduren meestal vanaf 17 uur problemen met de netwerk kwaliteit (bekabeld). Tijdens het tv kijken staat het beeld geregeld stil om te laden, bij video streams zakt de beeld kwaliteit van 4k naar hd of sd met buffermomenten. Gamen via Stadia is al helemaal niet meer te doen na 17 uur. Sinds oplevering al contact met de klantenservice, zij zien het probleem niet want overdag werkt het goed en ik kan bellen als het probleem zich voortdoet, enige probleem is dat de technische dienst dan niet bereikbaar is.
Vandaag een 70 minuten met de klantenservice aan de telefoon gehangen, twee keer de verbinden verbroken van hun kant. Contract ontbinden kan de medewerker niet, wie wel geen idee, of ik een mail wil sturen. Geef aan dat ik nu bel omdat ik gebeld en gemaild had en het verzoek van Youfone was dat ik ze moest bellen voor verdere afhandeling.
Mijn tip, skip Youfone, ja het is goed, ja het is bagger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11-2024
Taarmen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
Wat een vreselijk bedrijf, de klantenservice is nog slechter dan de begindagen van UPC.
Sinds oplevering heb ik in de drukkere avonduren meestal vanaf 17 uur problemen met de netwerk kwaliteit (bekabeld). Tijdens het tv kijken staat het beeld geregeld stil om te laden, bij video streams zakt de beeld kwaliteit van 4k naar hd of sd met buffermomenten. Gamen via Stadia is al helemaal niet meer te doen na 17 uur. Sinds oplevering al contact met de klantenservice, zij zien het probleem niet want overdag werkt het goed en ik kan bellen als het probleem zich voortdoet, enige probleem is dat de technische dienst dan niet bereikbaar is.
Vandaag een 70 minuten met de klantenservice aan de telefoon gehangen, twee keer de verbinden verbroken van hun kant. Contract ontbinden kan de medewerker niet, wie wel geen idee, of ik een mail wil sturen. Geef aan dat ik nu bel omdat ik gebeld en gemaild had en het verzoek van Youfone was dat ik ze moest bellen voor verdere afhandeling.
Mijn tip, skip Youfone, ja het is goed, ja het is bagger.
Bedankt voor je tip. Ik was net aan het kijken of een eventuele overstap vanaf KPN het waard is (internet+tv).Maar niet doen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59

bloasfist

Slot-A Crew

Ik merkte net toevallig dat ik met 80+Mbit bestanden binnenhaalde terwijl ik een 50Mbit abonnement heb. Zijn er meer youfone gebruikers die meer snelheid krijgen dan waar ze voor betalen?

Verder sowieso eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met youfone, maar heb de klanten service nooit nodig gehad...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
bloasfist schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:53:
Ik merkte net toevallig dat ik met 80+Mbit bestanden binnenhaalde terwijl ik een 50Mbit abonnement heb. Zijn er meer youfone gebruikers die meer snelheid krijgen dan waar ze voor betalen?

Verder sowieso eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met youfone, maar heb de klanten service nooit nodig gehad...
Doe eens een speedtest. Dan weet je het of tijdelijk is of continu.

Maar heel vreemd vind ik het ergens niet. Ik heb bij KPN zelf ook 50Mbit en we tikken 70Mbit aan met een speedtest. Snel zat voor ons doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillerd
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 02:28
Ben overgestapt naar een andere KPN VDSL Reseller en heb nu een Experia Box v10A gekregen.

De modem valt erg tegen. Kan ik de oude modem, Experia Box v10, van Youfone zonder problemen en kosten behouden? Iemand ervaring hiermee? Zo ja, dan sluit ik die oude modem weer aan en dan werkt alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Skillerd schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:33:
Ben overgestapt naar een andere KPN VDSL Reseller en heb nu een Experia Box v10A gekregen.

De modem valt erg tegen. Kan ik de oude modem, Experia Box v10, van Youfone zonder problemen en kosten behouden? Iemand ervaring hiermee? Zo ja, dan sluit ik die oude modem weer aan en dan werkt alles weer goed.
Technisch gezien moet dat zeker kunnen. Waarschijnlijk zonder probleem en/of aanpassing.
Maar of Youfone daar akkoord mee gaat is de vraag en die kunnen we hier niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillerd
Barre73 schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:43:
[...]

Technisch gezien moet dat zeker kunnen. Waarschijnlijk zonder probleem en/of aanpassing.
Maar of Youfone daar akkoord mee gaat is de vraag en die kunnen we hier niet beantwoorden.
Ik vroeg me meer af of je de Experiabox v10 bij youfone kosteloos mocht houden of dat je dan een rekening krijgt. Aangezien het al een ouder (uitloop) model is. Ook zie ik marktplaats vol staan met deze en de nieuwere modems.

Weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:57

slaay

Natuurbeleven.com

Skillerd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:41:
[...]

Ik vroeg me meer af of je de Experiabox v10 bij youfone kosteloos mocht houden of dat je dan een rekening krijgt. Aangezien het al een ouder (uitloop) model is. Ook zie ik marktplaats vol staan met deze en de nieuwere modems.

Niet terugsturen modem* € 75,00 per modem
*De apparatuur die je ontvangt bij alle TV en/of Internet abonementen, is eigendom van Youfone. De apparatuur dient binnen 2 weken na beëindiging teruggestuurd te worden. Bij het niet retourneren van de modem en/of TV-ontvanger, worden de genoemde kosten in rekening gebracht.
Bron: https://www.youfone.nl/thuis/tarieven

Maar als je in de algemene voorwaarden kijkt staat er niets over vermeld.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Skillerd schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:41:
[...]

Check Marktplaats of de kringloopwinkels. Koop een goedkope V10 voor een paar tientjes en stuur die terug. Stuk goedkoper dan de 75 euro waarover wordt gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skillerd
slaay schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:41:
[...]

[...]

Bron: https://www.youfone.nl/thuis/tarieven

Maar als je in de algemene voorwaarden kijkt staat er niets over vermeld.
Heb nu ook een automatisch mailtje gehad van YouFone waarin staat dat de modem terug moet, binnen twee weken, na de einddatum.

De modem is inmiddels ingepakt en wordt verzonden.

Wifi bereik op zolder is in mijn situatie wel iets beter van de Experiabox v10A t.o.v. de Experiabox v10.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Skillerd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:02:
[...]
Heb nu ook een automatisch mailtje gehad van YouFone waarin staat dat de modem terug moet, binnen twee weken, na de einddatum.

De modem is inmiddels ingepakt en wordt verzonden.

Wifi bereik op zolder is in mijn situatie wel iets beter van de Experiabox v10A t.o.v. de Experiabox v10.
Vandaag is het modem op een bestaande glasvezelverbinding aangesloten en geactiveerd door monteur, dit mocht (zegt men), niet zelf worden gedaan? Beetje vreemd aangezien men een handleiding op de Youfone website heeft staan hoe het e.e.a. aan te pakken, wat is nu juist als informatie?

De Experia V10A is in de meterkast gehangen (letterlijk gehangen, want deze zit niet tegen een wand aan op dit moment), beetje slordig. De wifi verbinding is uitstekend in de gehele woning (beneden & boven), hoewel de meterkast met modem buiten de woning zelf zit.

Had jij nu eerst een V10 via Youfone en niet de V10A? En wat was er beter bij die oudere versie dat jij die wilde behouden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meridin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:45
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar YouFone. Ik zit nu bij NLE en betaal 45 euro per maand. Een overstap zou mij 150 euro in het eerste jaar schelen.. Maar is het wel de hassle waard.. Zou de overstap vlekkeloos gaan?

Zeker nu met thuiswerken ben ik wel afhankelijk van mijn internetverbinding..

Hoe zijn jullie ervaringen met overstappen? En hebben ze nu wel een betere tv box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:46
[b]meridin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:23:[/b

Hoe zijn jullie ervaringen met overstappen? En hebben ze nu wel een betere tv box?
Niet doen. Ik ben 2 maanden geleden overgestapt van Tweak naar Youfone, 4,5 dag plat gelegen. En dat met twee thuis studerende dochters en ikzelf die thuis werkt. Het lag uiteindelijk aan de patch van KPN maar contacten verliepen moeizaam. Ik zou wachten tot je minder afhankelijk van je lijn bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:22
meridin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:23:
Ik ben aan het twijfelen om over te stappen naar YouFone. Ik zit nu bij NLE en betaal 45 euro per maand. Een overstap zou mij 150 euro in het eerste jaar schelen.. Maar is het wel de hassle waard.. Zou de overstap vlekkeloos gaan?

Zeker nu met thuiswerken ben ik wel afhankelijk van mijn internetverbinding..

Ik kom van Oxxio af ( net als NLE alle apparatuur van KPN ) en hier is het vlekkeloos gegaan, modem gewisseld op de dag van overstappen en alles werkte direct prima :)
Ik neem alleen geen TV af dus daar kan ik niks over zeggen.

De problemen van subwaysurfer lijken mij voor jou niet van toepassing aangezien je nu ook internet hebt via het netwerk van KPN.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spekker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:27:
[...]
Ik kom van Oxxio af ( net als NLE alle apparatuur van KPN ) en hier is het vlekkeloos gegaan, modem gewisseld op de dag van overstappen en alles werkte direct prima :)
Ik neem alleen geen TV af dus daar kan ik niks over zeggen.

De problemen van subwaysurfer lijken mij voor jou niet van toepassing aangezien je nu ook internet hebt via het netwerk van KPN.
Hier ook beide gezinsleden vlekkeloos Youfone (zonder TV) in gebruik genomen. Vorige week woensdag zelf de installatie gedaan want een monteur (verplicht schreef Youfone), was in geen velden of wegen te bekennen. Ook nergens voor nodig, het is werkelijk een fluitje van....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Laatst online: 28-04 16:14
Het overstappen van Telfort naar Youfone ging op zich prima. Zelfde netwerk en het werkte gelijk. Op het internet gedeelte geen klachten.
Alleen ben ik niet tevreden over het tv kastje. Een eigen android tv omgeving welke traag werkt en de beeldkwaliteit is duidelijk minder dan het Telfort kastje gaf. Ook schopt het mijn Logitech Harmony setup regelmatig in de war. Ik denk dat er ergens een verborgen cec optie aanstaat welke ik nergens kan aanpassen. Is op zich redelijk eenvoudig op te lossen elke keer, maar de vrouw wordt er behoorlijk chagrijnig van. Na dit jaar naar een andere aanbieder voor in ieder geval TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yurn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02 12:57
Soortgelijke ervaring als ViNOK. Mijn vrouw is niet blij met het TV deel. Voor haar is opnemen van belang; ze legt vaak een hele voorraad aan programma's en films aan. Dat kan wel bij Youfone, maar als je die opnames wilt kijken, dan is er niet te spoelen. Je moet dus vanaf het begin kijken en alle reclames ect komen voorbij. Wil een film van 3 uur in twee dagen kijken? Dan kan je in dag 2 niet naar de helft van de film spoelen (hij onthoudt ook niet waar je bent). Je moet dan de film weer aanzetten en dan kan je 1,5 uur iets anders gaan doen.

Ik baal er behoorlijk van dat ik bij Youfone heb afgesloten. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit wel zou kunnen, ik kom van oxxio af en die bieden ook KPN. Youfone adverteert ook met 'het KPN netwerk'. Kwam er dus te laat achter dat dit alleen geldt voor het internet deel (dat tot nu toe goed werkt trouwens). Contact gehad met de helpdesk hierover en ik krijg te horen dat "de providers het spoelen uitzetten". Ik geloof er helemaal niks van. Ik vermoed dat dit het standaard verhaaltje is waarmee ze mensen afpoeieren, maar mij lijkt het waarschijnlijker dat Youfone dit in dat eigen kastje zo instelt en dat dit niet in de stream van de provider zit. Waarschijnlijk verdienen ze hier dan weer extra aan vanuit de providers.

Bottomline: Ik kwam van oxxio, prima ervaring (maar de korting liep af). Ik twijfelde tussen budgetthuis en Youfone. De laatste was een paar euro per maand goedkoper, maar ik wou dat ik voor budgetthuis had gekozen. Als TV met opnemen belangrijk is voor iemand in het huishouden is er maar 1 advies: niet voor Youfone kiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:57

slaay

Natuurbeleven.com

Yurn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:28:
Soortgelijke ervaring als ViNOK. Mijn vrouw is niet blij met het TV deel. Voor haar is opnemen van belang; ze legt vaak een hele voorraad aan programma's en films aan. Dat kan wel bij Youfone, maar als je die opnames wilt kijken, dan is er niet te spoelen. Je moet dus vanaf het begin kijken en alle reclames ect komen voorbij. Wil een film van 3 uur in twee dagen kijken? Dan kan je in dag 2 niet naar de helft van de film spoelen (hij onthoudt ook niet waar je bent). Je moet dan de film weer aanzetten en dan kan je 1,5 uur iets anders gaan doen.

Ik baal er behoorlijk van dat ik bij Youfone heb afgesloten. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit wel zou kunnen, ik kom van oxxio af en die bieden ook KPN. Youfone adverteert ook met 'het KPN netwerk'. Kwam er dus te laat achter dat dit alleen geldt voor het internet deel (dat tot nu toe goed werkt trouwens). Contact gehad met de helpdesk hierover en ik krijg te horen dat "de providers het spoelen uitzetten". Ik geloof er helemaal niks van. Ik vermoed dat dit het standaard verhaaltje is waarmee ze mensen afpoeieren, maar mij lijkt het waarschijnlijker dat Youfone dit in dat eigen kastje zo instelt en dat dit niet in de stream van de provider zit. Waarschijnlijk verdienen ze hier dan weer extra aan vanuit de providers.

Bottomline: Ik kwam van oxxio, prima ervaring (maar de korting liep af). Ik twijfelde tussen budgetthuis en Youfone. De laatste was een paar euro per maand goedkoper, maar ik wou dat ik voor budgetthuis had gekozen. Als TV met opnemen belangrijk is voor iemand in het huishouden is er maar 1 advies: niet voor Youfone kiezen!
Zo te zien kan dat maar bij enkele zenders.. dat is wel balen zeg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmZTOrAJuE_KoXTkc5Tm7OWWocI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMvPWSpFGAfLMvvanwB7bx0a.jpg?f=fotoalbum_large

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Yurn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:28:

Wat dat spoelen betreft zijn er inmiddels wel een paar providers die dat ook niet meer toestaan in de opnames. Maar die hebben het dan nog wel zo voor elkaar dat er wordt onthouden waar je was als je de volgende dag verder wil kijken.

En je komt van Oxxio af dus je weet hoe het daar en bij KPN gaat. Niet spoelen bij RTL en SBS zenders en nog een paar commerciële zenders als je terugkijken of begin gemist gebruikt. Wel bij opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Fox1990
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-04 19:18
Ik zit momenteel in een situatie die ik niet mogelijk achtte. Ik wilde een paar weken geleden overstappen naar KPN ivm de kosten. Nou had ik een fout gemaakt in de startdatum, maar heb de dienst bij KPN opgezegd binnen de 14 dagen bedenktijd. Wel had KPN in die tijd 1 dag internet geleverd.

Nu is KPN gestopt maar Youfone dus ook. Ze kunnen (willen) het ook niet opnieuw aanzetten en ik mag lekker betalen voor de resterende tijd + nog wat administratiekosten vanwege het "opzeggen van dienst.
Ik begrijp dat het een beetje m'n eigen domme fout is geweest, maar ik moet nu verplicht naar kantoor omdat ik thuis geen internet meer heb! En wat ik ook zeg of voorstel (zoals verlenging contract) ze zullen niet leveren. Compleet achterlijk als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:30
G-Fox1990 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:34:
Ik zit momenteel in een situatie die ik niet mogelijk achtte. Ik wilde een paar weken geleden overstappen naar KPN ivm de kosten. Nou had ik een fout gemaakt in de startdatum, maar heb de dienst bij KPN opgezegd binnen de 14 dagen bedenktijd. Wel had KPN in die tijd 1 dag internet geleverd.

Nu is KPN gestopt maar Youfone dus ook. Ze kunnen (willen) het ook niet opnieuw aanzetten en ik mag lekker betalen voor de resterende tijd + nog wat administratiekosten vanwege het "opzeggen van dienst.
Ik begrijp dat het een beetje m'n eigen domme fout is geweest, maar ik moet nu verplicht naar kantoor omdat ik thuis geen internet meer heb! En wat ik ook zeg of voorstel (zoals verlenging contract) ze zullen niet leveren. Compleet achterlijk als je het mij vraagt.
Ik denk dat er weinig tegen te doen valt.
Compleet achterlijk? Je hebt zelf bewust opgezegd en zij hebben jouw verzoek gewoon uitgevoerd.
De enige oplossing is denk ik een andere aanbieder zoeken en een jaar uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Fox1990
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-04 19:18
Dennis-L schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:01:
[...]

Ik denk dat er weinig tegen te doen valt.
Compleet achterlijk? Je hebt zelf bewust opgezegd en zij hebben jouw verzoek gewoon uitgevoerd.
De enige oplossing is denk ik een andere aanbieder zoeken en een jaar uitzitten.
Zelf bewust opgezegd om het nieuwe contract te laten starten wanneer die van Youfone zou aflopen. Maar door een foutje (van mijzelf geef ik toe) klopte dit niet. Maar er is totaal niks mogelijk vanuit Youfone. En het opzeggen van de andere provider is binnen de bedenktijd geweest. Waar KPN mij van alles tegemoet wil komen vanwege mijn huidige situatie, is Youfone totaal niet behulpzaam. Dat is in mijn beleving gewoon compleet waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@G-Fox1990 Waarom hebben ze überhaupt toegestaan dat er (blijkbaar) is opgezegd voor de einddatum van je contract?!?

Als Youfone je "lijn" toch heeft vrijgegeven, waarom vraag je dan niet als de wiedeweerga KPN weer aan? Dan heb je in ieder geval weer internet.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de vaste diensten van Youfone, andere onderwerpen horen thuis in:
- Mobiel: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.