Had ik dit topic maar eerder gespot...
Ik heb enige weken terug bij netwerkkabel.eu een SFTP CAT6a 100% koper stranded AWG 26 besteld. Het enige waar ik op lette was CU ipv CCA, en ik dacht met stranded voorzien te zijn voor directe montage van RJ45-schoentjes. Een meter of 30 van deze kabel getrokken:
https://www.netwerkkabel....epel-50m-koper-grijs.html
Van de meterkast, door de kruipruimte, door een buis in de fundering en verder door een schutbuis naar de overkapping achterin te tuin. Tot daar ging het goed. Inmiddels tot vijf keer nieuwe RJ45-schoentjes aan beide kanten gemonteerd. Van shielded Cat6 tot Kopp toolless en op advies van netwerkkabel.eu specifieke cat6 schoentjes. Allemaal hetzelfde effect: Geen goede verbinding op pin 3 (netwerkkabeltester erop). Na wat gedoe en aanknijpen leek het wel goed volgens de tester, maar de verbinding bleef wat instabiel en hangen op net geen 10 mbps, waar het 450-480 zou moeten zijn (getest met 15m lange 5e kabel dwars door het huis).
Inmiddels ben ik er goed klaar mee, krijg ik geen reactie van netwerkkabel.eu en heb ik maar besloten dat het een solid AWG24 kabel moet worden. Dat foliepeuteren ook klaar mee, en mede dankzij dit topic kom ik dus uit op:
UTP, CAT6, solid, CU. Is er dan nog iets om specifiek op te letten? Moet het een buitenkabel zijn? In de kruipruimte kan ik de kabel 'ophangen'. De utp ligt nergens in de zon en moet onder de overkapping naar een TP Deco en een tv (doorgelust vanuit de TP Deco).
Just checking dus dat ik nu wél het juiste bestel.