Belden heeft de 7965PE (cat6) die geschikt is voor buiten. Maar ik zou denk ik (een paar) buizen door je kruipruimte trekken. En dan normale kabel uit één stuk trekken. Je kan prima meerdere normale kabels door een >=25mm mantelbuis trekken. En losse kabels gaan (ondanks de haat hier) ook prima door 16/19mm flex. Alleen 2 tegelijk is dan wat lastiger.naaitsab schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:53:
Heeft iemand toevallig een adresje voor 100% koper stugge CAT6a grondkabel per meter of iets rond de 25 meter? Kom alleen 100M tegen of 'Goobay' achtig spul waar ik twijfels bij heb.
…
Idee is om in de meterkast een keystone opbouwdoos of klein paneeltje op te hangen. Vandaar 3 kabels onder de vloer te trekken door een gat. Deze komen in de gangkast omhoog. Hier komt ook een opbouwdoos. Vandaar gaat 1 soepele Cat6 binnenkabel (stuk dunner) de woonkamer in en 2 binnenkabels achter de kachelbuizen naar de 1e etage. Deze worden ooit een keer vervangen door kabels in de muur als we de muren gaan verven. (nadruk op ooit)
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
:strip_exif()/f/image/mKHRkbkGk5kMX10GF3asxvPg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nAzeckFtfJi2J805RbmQPEWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4uRNbV6u9M6Urmkfsh9vseXI.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/irEiFke974eWvMJ5GoruX9SN.jpg?f=fotoalbum_large)