Zoals te lezen op de frontpage, Google's G Suite stopt er mee.
Ik gebruikte deze dienst al jaren lang en moet nu overstappen.
Mijn casus:
Alleen gebruikmakend van email en agenda.
Eigen domeinnaam (achternaam.net, gehost bij Neostrada).
Voor mijzelf, mijn vrouw en 2 kinderen een eigen emailbox en gedeelde agenda.
In totaal dus 4 opzichzelfstaande mailboxen en ageda's.
Ik zoek dus een goed alternatief.
voorwaardelijk is dat ik dezelfde aliassen kan gebruiken en dus een domeinnaam kan koppelen.
minimaal 4GB aan storage per mailbox, gedeelde agenda's en goede ondersteuning voor de telefoonclients. (imap, push?) Kosten liefst niet boven de 10 euro per maand voor het hele zwikje.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Overstappen vind ik sowieso spannend ivm. aanpassen DNS-records, mogelijke downtime, wife-acceptance-factor, etc.
Ik ben vast niet de enige die zich dit afvraagd dus ben benieuwd of mensen al ervaringen kunnen delen.
Update:
Ik ben inmiddels overgestapt naar Zoho, het was even puzzelen maar met de tips uit dit topic is het allemaal prima goedgekomen.
Kwam er grofweg op neer:
Ik gebruikte deze dienst al jaren lang en moet nu overstappen.
Mijn casus:
Alleen gebruikmakend van email en agenda.
Eigen domeinnaam (achternaam.net, gehost bij Neostrada).
Voor mijzelf, mijn vrouw en 2 kinderen een eigen emailbox en gedeelde agenda.
In totaal dus 4 opzichzelfstaande mailboxen en ageda's.
Ik zoek dus een goed alternatief.
voorwaardelijk is dat ik dezelfde aliassen kan gebruiken en dus een domeinnaam kan koppelen.
minimaal 4GB aan storage per mailbox, gedeelde agenda's en goede ondersteuning voor de telefoonclients. (imap, push?) Kosten liefst niet boven de 10 euro per maand voor het hele zwikje.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Overstappen vind ik sowieso spannend ivm. aanpassen DNS-records, mogelijke downtime, wife-acceptance-factor, etc.
Ik ben vast niet de enige die zich dit afvraagd dus ben benieuwd of mensen al ervaringen kunnen delen.
Update:
Ik ben inmiddels overgestapt naar Zoho, het was even puzzelen maar met de tips uit dit topic is het allemaal prima goedgekomen.
Kwam er grofweg op neer:
- Aanmaken Zoho account
- Aanmaken mailboxen voor mijn vrouw en mijzelf binnen Zoho
- GSuite API's beschikbaar maken voor een migratiejob van alle content naar Zoho (goede wlaktroughs beschikbaar https://www.zoho.com/nl/m...minconsole/migration.html)
- Migratiejobs starten
- Inhoud verifieren
- MX-records/SPF-records etc. op bij mijn DNShouder aanpassen van Google naar Zoho
[ Voor 27% gewijzigd door Gumball op 24-01-2022 10:13 ]