Ik ook... alleen een schramele 35 beschikbaar en 15 toegewezen. Waarvan er denk ik 5 actief worden gebruikt. Maar ik ben er blij mee, alweer sinds 2013 zie ik!Marzman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:16:
[...]
Ik heb 'precies hetzelfde', alleen 'maar' 100 licenties en het heet 'oude versie van g suite'Maar ook via dat formulier toen aangegeven inderdaad en verder niks gedaan.
[Afbeelding]
Echt frustrerend dat ik toen de boel op heb gezegd omdat ze aan hebben gegeven ermee te stoppen en alleen nog met de betaalde variant verder te gaan

Bij mij staat er dit:alex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:31:
@eymey Als het goed is zou jij ook Business Starter moeten hebben. Waar er dus gecombineerde opslag is. Wat staat er bij jou onder Facturering > Abonnementen?
/f/image/9iwF3eDHhfakqjEpxr0hzmfg.png?f=fotoalbum_large)
Dus helaas geen 'gratis versie van business starter'. Ondanks dat ik destijds wel degeljk heb aangegeven dat ik het gsuite account gebruikte voor persoonlijk gebruik. En nu ben ik kennelijk genaaid, want kan het niet meer kiezen.
Hoe dan ook is dus wel de functionaliteit 'afgepakt' waarin mijn broertje voor zichzelf extra storage kon regelen.
Troost je, ik heb niet opgezegd maar kan ook alleen nog maar met de betaalde variant verder als ik de oude functionaliteit wil.plofkip schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:39:
Echt frustrerend dat ik toen de boel op heb gezegd omdat ze aan hebben gegeven ermee te stoppen en alleen nog met de betaalde variant verder te gaan
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 08-10-2024 15:04 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Mensen die vanuit Gsuite, Gmail, Google Workspace versturen komen dan waarschijnlijk nog steeds aan in de Gsuite als je het niet verwijderd.Room42 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:20:
[...]
Dit is niet nodig. Je domein wordt niet vastgehouden door GSuite. Als je de DNS aanpast, is ie omgezet maar komt er gewoon niks meer op GSuite binnen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat zal toch niet? Als een domeinnaam door iemand anders overgenomen wordt, dan heeft die nieuwe eigenaar best een probleem als dit niet gewoon via reguliere DNS-servers verloopt.Marzman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Mensen die vanuit Gsuite, Gmail, Google Workspace versturen komen dan waarschijnlijk nog steeds aan in de Gsuite als je het niet verwijderd.
Een mailserver kijkt altijd eerst lokaal of het bestaat, wat bij Google precies lokaal is weet ik ook niet want het zal een megacluster van servers zijn.posttoast schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:59:
[...]
Dat zal toch niet? Als een domeinnaam door iemand anders overgenomen wordt, dan heeft die nieuwe eigenaar best een probleem als dit niet gewoon via reguliere DNS-servers verloopt.
/▌
Klopt!Marzman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:30:
[...]
Een mailserver kijkt altijd eerst lokaal of het bestaat, wat bij Google precies lokaal is weet ik ook niet want het zal een megacluster van servers zijn.
Wat ik bedoelde is dat je niet eerst de GSuite hoeft te deleten, zodat je een rollback hebt als het misgaat. Sowieso zou het verwijderen van het domein uit GSuite ook al voldoende moeten zijn.Marzman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Mensen die vanuit Gsuite, Gmail, Google Workspace versturen komen dan waarschijnlijk nog steeds aan in de Gsuite als je het niet verwijderd.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb sinds dit jaar dat ik van o.a. Vitsen en Vattenfall geen mail meer binnenkrijg. Verder krijg ik wel gewoon mail binnen en ontvangen mensen mijn mails ook. Normaal zou je aan dkim of spf denken, maar dat zou toch geen invloed moeten hebben op binnenkomende mail?
iemand iets leuks?
Dat ligt er aan wat Google vind van die emails. (Of elke andere email provider) Als die de email classificeert op zo'n manier dat het niet voldoet aan hun richtlijnen dan wordt de email al aan de voordeur geweigerd. Dan komt die email überhaupt niet meer binnen bij Google.thealterego1 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:17:
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb sinds dit jaar dat ik van o.a. Vitsen en Vattenfall geen mail meer binnenkrijg. Verder krijg ik wel gewoon mail binnen en ontvangen mensen mijn mails ook. Normaal zou je aan dkim of spf denken, maar dat zou toch geen invloed moeten hebben op binnenkomende mail?
De enige die dat kan nakijken is de verzender om te zien wat er hun logging staat over de verzonden email.
Maar dat is dus iets wat los staat van het doel van deze thread
Dankje, precies wat ik dacht, ik weet voldoende en ga deze thread niet meer misbruikenduvekot schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:51:
[...]
Dat ligt er aan wat Google vind van die emails. (Of elke andere email provider) Als die de email classificeert op zo'n manier dat het niet voldoet aan hun richtlijnen dan wordt de email al aan de voordeur geweigerd. Dan komt die email überhaupt niet meer binnen bij Google.
De enige die dat kan nakijken is de verzender om te zien wat er hun logging staat over de verzonden email.
Maar dat is dus iets wat los staat van het doel van deze thread
iemand iets leuks?
Kreeg ik vannacht in de mail
De afgelopen jaren hebben we gecombineerde opslag uitgerold voor Google Workspace-klanten. Met gecombineerde opslag beheren ze hun opslag makkelijker en flexibeler omdat deze wordt gedeeld door alle gebruikers binnen één abonnement. Daardoor hoeven ze de hoeveelheid opslag niet meer per gebruiker te beheren.
In de komende maanden rollen we het gecombineerde opslagmodel uit naar uw abonnement op de oude gratis versie van G Suite. Dankzij deze update kunt u uw opslag ook flexibeler beheren.
Wat dit betekent voor uw organisatie
Op 1 mei 2025 beginnen we met de nodige service-updates om gecombineerde opslag in uw abonnement op de oude gratis versie van G Suite te implementeren. Voor deze wijziging hoeft u niets te betalen.
Wat houdt het gecombineerde opslagmodel in voor u?
De hoeveelheid opslag wordt gecombineerd en gedeeld door alle gebruikers binnen uw organisatie.
U kunt het opslaggebruik en de totale gecombineerde opslag controleren in de Google Beheerdersconsole onder Opslag.
De totale hoeveelheid opslag die u krijgt, wordt niet verminderd. Heeft uw organisatie na de overstap naar gecombineerde opslag meer opslagruimte nodig? Geen nood: binnenkort kunt u met korting aanvullende opslag kopen. Deze is per 100 GB of 1 TB verkrijgbaar via uw Beheerdersconsole.
Wat u moet doen
U hoeft niets te doen om deze wijziging door te voeren.
We helpen u graag
Meer informatie over gecombineerde opslag vindt u in de volgende hulpbronnen:
Google Workspace-opslag beheren voor uw bedrijf of school
YouTube: Google Workspace-opslag beheren als beheerder
Bedankt dat u voor Google Workspace heeft gekozen.
– Team Google Workspace
Hier ook .. wel zo prettig .. ik ben benieuwd hoe veel andere zaken er in de toekomst nog meer gelijk getrokken wordt met de andere workspace opties.
Is toch wel netjes dat ze dit doen. Of zit hier een deel eigenbelang in?
Hoe dan ook, het is wel opvallend na alle gesteggel dat de gratis suite zou verdwijnen, met alle gekrakeel daar omheen en velen die zich daardoor af lieten schrikken. Gelukkig zijn er nog een heleboel die volgehouden hebben en daar nu de vruchten van plukken.
En diegenen die vóór dat debacle extra opslagruimte bijkochten is dit nu een oplossing die nog goedkoper is ook!
Hoe dan ook, het is wel opvallend na alle gesteggel dat de gratis suite zou verdwijnen, met alle gekrakeel daar omheen en velen die zich daardoor af lieten schrikken. Gelukkig zijn er nog een heleboel die volgehouden hebben en daar nu de vruchten van plukken.
En diegenen die vóór dat debacle extra opslagruimte bijkochten is dit nu een oplossing die nog goedkoper is ook!
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb die mail nog niet gehad. Maar het klinkt goed.
Ik denk dat het ook lastiger te beheren is met verschillende legacyversies. Alles hetzelfde is veel simpeler.Hippe Lip schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:52:
Is toch wel netjes dat ze dit doen. Of zit hier een deel eigenbelang in?
/▌
@Hippe Lip
Ik zeg dit even uit mijn hoofd. Maar in principe krijg je nu toch minder dan je had. Mensen met een klein aantal gebruikers hebben Profit. Maar mensen met 10 tallen gebruikers gaan er nu bij in.
Het grootste nadeel van de legacy vind ik nog steeds dat veel features niet werken. Ik kan geen review plaatsen bijvoorbeeld en google home is ook beperkt.
Ik los dat op met een los google account. Qua mail ben ik een jaar of 9 al van Google afgestapt. Ik gebruik het alleen voor agenda en photos en ik vind het heel prettig dan ik een centrale console heb om mijn gezins android devices te beheren.
Ik denk dat google stiekum wel een baalt dat ze gezegd hebben dat het altijd gratis zou blijven. Deze dienst kunnen ze ethisch niet killen. Maar ik zou het echt wel begrijpen als er een moment komt dat ze wel de stekker uit deze dienst trekken.
We gaan het meemaken
Ik zeg dit even uit mijn hoofd. Maar in principe krijg je nu toch minder dan je had. Mensen met een klein aantal gebruikers hebben Profit. Maar mensen met 10 tallen gebruikers gaan er nu bij in.
Het grootste nadeel van de legacy vind ik nog steeds dat veel features niet werken. Ik kan geen review plaatsen bijvoorbeeld en google home is ook beperkt.
Ik los dat op met een los google account. Qua mail ben ik een jaar of 9 al van Google afgestapt. Ik gebruik het alleen voor agenda en photos en ik vind het heel prettig dan ik een centrale console heb om mijn gezins android devices te beheren.
Ik denk dat google stiekum wel een baalt dat ze gezegd hebben dat het altijd gratis zou blijven. Deze dienst kunnen ze ethisch niet killen. Maar ik zou het echt wel begrijpen als er een moment komt dat ze wel de stekker uit deze dienst trekken.
We gaan het meemaken
@L0g0ff Die moet je even uitleggen, dat snap ik niet. Gemiddeld blijft de opslagruimte per gebruiker gelijk. Maar als 50% van de gebruikers structureel minder opslagruimte gebruikt (of toegewezen krijgt), dan kan de rest juist meer gebruiken, toch? Of lees ik het verkeerd?L0g0ff schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:09:
@Hippe Lip
En dat is dan onafhankelijk van het aantal gebruikers, lijkt me.
Ga je nu klagen over iets dat je gratis krijgt? Je hoeft het niet te gebruiken hoor.Het grootste nadeel van de legacy vind ik nog steeds dat veel features niet werken. Ik kan geen review plaatsen bijvoorbeeld en google home is ook beperkt.
“Veel features die niet werken”, heb je het dan over features die er eerst wel in zaten? Ik kan me niet bedenken welke dingen er weggevallen zijn.
En tja, dat er later, nádat de gratis Suite er kwam, nog andere features beschikbaar zijn gekomen in betaalde accounts, daarvan kun je toch niet verwachten (laat staan eisen) dat die ook in de gratis versie beschikbaar komen? Dat lijkt me niet reëel.
Het siert Google alleen maar dat ze woord houden en die gratis versie (voorlopig) voor ‘eeuwig’ blijven aanbieden. Er zullen vast andere leveranciers zijn die later hun keutel intrekken en het gooien op veranderde omstandigheden en de boel toch stoppen.Ik denk dat google stiekum wel een baalt dat ze gezegd hebben dat het altijd gratis zou blijven. Deze dienst kunnen ze ethisch niet killen. Maar ik zou het echt wel begrijpen als er een moment komt dat ze wel de stekker uit deze dienst trekken.
Alles bij elkaar dikke pluim voor Google, wat dit betreft. Ze doen het gewoon écht netjes!
<John O`Mill>
Die rekensom snap ik even niet. Volgens mij kan geen enkele gebruiker nu minder ruimte overhouden dan ze hadden. Tenzij een medegebruiker in 1x de rest van de data opsnoept. Maar volgens mij kun je nog steeds quota's instellen.L0g0ff schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:09:
@Hippe Lip
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
50 gebruikers x 30gb is 150gb. Ik lees dat je nu 100gb krijgt totaal voor alle gebruikers. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:50:
[...]
Die rekensom snap ik even niet. Volgens mij kan geen enkele gebruiker nu minder ruimte overhouden dan ze hadden. Tenzij een medegebruiker in 1x de rest van de data opsnoept. Maar volgens mij kun je nog steeds quota's instellen.
Dat staat er niet ... Je krijgt opslag per gebruiker die door alle gebruikers samen gebruikt kan worden (ipv per gebruiker zijn eigen opslag) .. en als je in de toekomst toch meer opslagruimte nodig hebt je die bij kan kopen op organisatie niveau.L0g0ff schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:08:
[...]
50 gebruikers x 30gb is 150gb. Ik lees dat je nu 100gb krijgt totaal voor alle gebruikers. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.
De exacte quote uit de email:
De totale hoeveelheid opslag die u krijgt, wordt niet verminderd.
[ Voor 10% gewijzigd door duvekot op 21-02-2025 23:16 ]
Ik klaag niet. Ik ben tevreden gebruiker. Maar een gmail account kost ook geen geld. En dan heb je meer functionaliteit maar dan een legacy gsuite account. Je mist dan alleen een beheerders console. Voor mij is die console meer waard dan de functies. Maar het zou makkelijk geweest zijn als ze alles vrij zouden geven.Hippe Lip schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:50:
[...]
@L0g0ff Die moet je even uitleggen, dat snap ik niet. Gemiddeld blijft de opslagruimte per gebruiker gelijk. Maar als 50% van de gebruikers structureel minder opslagruimte gebruikt (of toegewezen krijgt), dan kan de rest juist meer gebruiken, toch? Of lees ik het verkeerd?
En dat is dan onafhankelijk van het aantal gebruikers, lijkt me.
[...]
Ga je nu klagen over iets dat je gratis krijgt? Je hoeft het niet te gebruiken hoor.
“Veel features die niet werken”, heb je het dan over features die er eerst wel in zaten? Ik kan me niet bedenken welke dingen er weggevallen zijn.
En tja, dat er later, nádat de gratis Suite er kwam, nog andere features beschikbaar zijn gekomen in betaalde accounts, daarvan kun je toch niet verwachten (laat staan eisen) dat die ook in de gratis versie beschikbaar komen? Dat lijkt me niet reëel.
[...]
Het siert Google alleen maar dat ze woord houden en die gratis versie (voorlopig) voor ‘eeuwig’ blijven aanbieden. Er zullen vast andere leveranciers zijn die later hun keutel intrekken en het gooien op veranderde omstandigheden en de boel toch stoppen.
Alles bij elkaar dikke pluim voor Google, wat dit betreft. Ze doen het gewoon écht netjes!
Het is ook niet zo dat ik mijn accounts nu even uit google peuter en stand alone maak. Er zitten allemaal betaalde apps aan vast.
Wat dat betreft voelt het dan toch een beetje als vendor lock-in.
Dat is geen klagen. Dat is realiteit
@L0g0ff Waar lees (dus niet: interpreteer) je die 100gb?L0g0ff schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:08:
[...]
50 gebruikers x 30gb is 150gb. Ik lees dat je nu 100gb krijgt totaal voor alle gebruikers. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd.
<John O`Mill>
Voor mij/ons nu een nieuwe uitdaging. Ik heb in de Gsuite workspace accounts gemaakt voor m'n gezin, waaronder m'n kinderen. Een van de kinderen krijgt in ene een e-mail dat ze moet bewijzen 16+ te zijn en anders wordt het account verwijderd. Alternatief is het account onder ouderlijk toezicht te stellen.
Beiden kunnen echter niet: Gsuite accounts kunnen niet onder ouderlijk toezicht gezet worden en bewijzen dat ze 16+ is werkt ook niet. Uiteraard gebruikt ze haar account voor dingen als e-mail en wat socials/yt.
Ik ben dus aan het puzzelen wat de opties zijn: aangezien wellicht meer mensen hiermee te dealen hebben ben ik benieuwd welke opties jullie zagen. Ik denk nu maar losse google accounts te maken voor haar devices en yt en het gsuite account alleen voor e-mail. Had nooit bedacht dat ik dit moet scheiden. Ook vind ik het vreemd dat ze dreigen een gsuite account incl inhoud weg te gooien - ze vragen het direct aan haar en niet aan de domain-admin.
Beiden kunnen echter niet: Gsuite accounts kunnen niet onder ouderlijk toezicht gezet worden en bewijzen dat ze 16+ is werkt ook niet. Uiteraard gebruikt ze haar account voor dingen als e-mail en wat socials/yt.
Ik ben dus aan het puzzelen wat de opties zijn: aangezien wellicht meer mensen hiermee te dealen hebben ben ik benieuwd welke opties jullie zagen. Ik denk nu maar losse google accounts te maken voor haar devices en yt en het gsuite account alleen voor e-mail. Had nooit bedacht dat ik dit moet scheiden. Ook vind ik het vreemd dat ze dreigen een gsuite account incl inhoud weg te gooien - ze vragen het direct aan haar en niet aan de domain-admin.
Zeker weten geen phishing?NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:59:
Voor mij/ons nu een nieuwe uitdaging. Ik heb in de Gsuite workspace accounts gemaakt voor m'n gezin, waaronder m'n kinderen. Een van de kinderen krijgt in ene een e-mail dat ze moet bewijzen 16+ te zijn en anders wordt het account verwijderd. Alternatief is het account onder ouderlijk toezicht te stellen.
Misschien kan je als admin hierover wel in contact komen met Google .. staat er in de workspace voorwaarden dat je gebruikers 16+ moeten zijn voordat ze een workspace account mogen hebben?
Ja denk geen phishing - kwam gewoon op google help pagina's en niet op pagina's om info in te voerenduvekot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:08:
[...]
Zeker weten geen phishing?
Misschien kan je als admin hierover wel in contact komen met Google .. staat er in de workspace voorwaarden dat je gebruikers 16+ moeten zijn voordat ze een workspace account mogen hebben?
Inmiddels meer van vergelijkbare situaties gevonden en het lijkt er inderdaad op dat je 16+ moet zijn om Gsuite te mogen gebruiken. Account gaat onherroepelijk - incl alle inhoud - verwijderd worden als ik dit lees. Wat ik kan doen is leeftijd verificatie op mezelf doen met dat account, maargoed, tis een aparte situatie.
De link die ik vond:
https://support.google.co...7618?hl=en&msgid=70409070
De link die in de e-mail van Google staat:
https://support.google.com/families/answer/9499054
Ook Google Gemini vind het een lastige vraagNiGeLaToR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:12:
[...]
Ja denk geen phishing - kwam gewoon op google help pagina's en niet op pagina's om info in te voeren![]()
Inmiddels meer van vergelijkbare situaties gevonden en het lijkt er inderdaad op dat je 16+ moet zijn om Gsuite te mogen gebruiken. Account gaat onherroepelijk - incl alle inhoud - verwijderd worden als ik dit lees. Wat ik kan doen is leeftijd verificatie op mezelf doen met dat account, maargoed, tis een aparte situatie.
De link die ik vond:
https://support.google.co...7618?hl=en&msgid=70409070
De link die in de e-mail van Google staat:
https://support.google.com/families/answer/9499054
Ik zou met Google in discussie gaan . En vragen welke Google Services bijvoorbeeld uitgezet kunnen worden om het workspace account te kunnen houden.
Je wordt nml in een onmogelijke positie gezet door Google op deze manier .. omdat je prima een supervised account wil hebben ....als ze dat toestaan.
Geen idee hoe het zit met blokkeren van gebruikers namen etc? ..dus kan je een nieuw account aanmaken met de zelfde gebruikersnaam als een vorig account?
En alvast een Google Checkout doen om alles wat bewaard moet blijven alvast te hebben.
Thanks, ga wel een discussie starten, maar heb weinig hoop op een goede afloop als ik zo her en der lees hoe dit gaat.duvekot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:24:
[...]
Ook Google Gemini vind het een lastige vraag...
Ik zou met Google in discussie gaan . En vragen welke Google Services bijvoorbeeld uitgezet kunnen worden om het workspace account te kunnen houden.
Je wordt nml in een onmogelijke positie gezet door Google op deze manier .. omdat je prima een supervised account wil hebben ....als ze dat toestaan.
Geen idee hoe het zit met blokkeren van gebruikers namen etc? ..dus kan je een nieuw account aanmaken met de zelfde gebruikersnaam als een vorig account?
En alvast een Google Checkout doen om alles wat bewaard moet blijven alvast te hebben.
Fantastisch - public cloud - voor je het weet wordt je account incl de volledige inhoud weggepleurd.

Ach .. niet vreemd als dat zo in de voorwaarden staat .. hoewel het wel vervelend is ..NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:34:
[...]
Thanks, ga wel een discussie starten, maar heb weinig hoop op een goede afloop als ik zo her en der lees hoe dit gaat.
Fantastisch - public cloud - voor je het weet wordt je account incl de volledige inhoud weggepleurd.
Succes met support ...
Hoelang duurt het nog voordat er wel een eigen 16+ verklaring gegeven kan worden? Wie weet kan je het wel oprekken tot die tijd
Kun je niet gewoon zeggen dat het jouw account is?NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:59:
/▌
Ja ik vind wel een weg - ik begin inmiddels te twijfelen of het wel gaat om het g-suite account. Ga dus nog even verder spitten.Marzman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:15:
[...]
Kun je niet gewoon zeggen dat het jouw account is?
Support is overigens non-existent, je kunt een vraag posten en hopen dat iemand reageert.
Maar ja, daar betaal je dan ook voor.NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Support is overigens non-existent, je kunt een vraag posten en hopen dat iemand reageert.

Over G-suite voor nix al > 10 jaar kan ik niet anders zeggen dat dat het een enorm goede deal is
Ik zag net toevallig dat Gemini gewoon aan te zetten is en ook NotebookLM zit in onze gratis versie.
Maargoed, feit blijft wel dat public cloud steeds donkerder begint te kleuren aan de internethemel

Zelfs als je voor de support betaalt is de support van Google redelijk bedroevend hoor
Daarom doen we dat ook niet.sverzijl schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:10:
[...]
Zelfs als je voor de support betaalt is de support van Google redelijk bedroevend hoor
Wèlke support van Google?sverzijl schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:10:
[...]
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
De reden dat ik die opmerking maakte is dat er in mijn ervaring niet echt support is. Ook niet voor de enterprise versie.
Let wel, die ervaring is een paar jaar geleden. Wellicht dat er wat verbeterd is.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
@NiGeLaToR Dat zit ik me ook af te vragen. Het viel me op dat de tekst in de eerste link een paar posts terug gaat over Google for Families. Dat lijkt toch echt wat anders dan de G. Suits waar dit topic over gaat, hoewel ik die GfF ook niet ken. Wat is dat?NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Ja ik vind wel een weg - ik begin inmiddels te twijfelen of het wel gaat om het g-suite account. Ga dus nog even verder spitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 28-02-2025 23:23 ]
<John O`Mill>
Mijn ervaring is van heel recent. Er _is_ GCP support. Je krijgt ook snel 'antwoord', maar je hebt er helemaal niets aan en uiteindelijk moet je alsnog een workaround vinden voor een bug waar je tegenaan loopt. Maar toegegeven, het is van alle cloud providers wel de fijnste om mee te werken. Het meeste werkt namelijk wel gewoon goed.jurroen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:10:
[...]
De reden dat ik die opmerking maakte is dat er in mijn ervaring niet echt support is. Ook niet voor de enterprise versie.
Let wel, die ervaring is een paar jaar geleden. Wellicht dat er wat verbeterd is.
Nou, inmiddels ben ik zover dat ik zie dat dochterlief meerdere google accounts door elkaar gebruiktHippe Lip schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:21:
[...]
@NiGeLaToR Dat zit ik me ook af te vragen. Het viel me op dat de tekst in de eerste link een paar posts terug gaat over Google for Families. Dat lijkt toch echt wat anders dan de G. Suits waar dit topic over gaat, hoewel ik die GfF ook niet ken. Wat is dat?
Dus ik ben er wel van overtuigd dat de email niet het g-suite account betreft. Dat valt weer mee - plus, die andere accounts kan ik wel onder een parental controle account parkeren.
Excuus voor de verwarring - had de vindingrijkheid van dochterlief onderschat
Gefeliciteerd met een zeer vindingrijke dochter ... En je weet nu al dat een paar aanpassingen haar niet tegen gaat houdenNiGeLaToR schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:45:
[...]
De nieuwe generatie is ermee geboren; het zit ze in de vingers de genen.NiGeLaToR schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:45:
[...]
Voor mijn lering (kleindochter): hoe oud is dochterlief? Dan weet ik wanneer we wat kunnen verwachten op dat vlak.
<John O`Mill>
Ik ben voorzichtig plannen aan het maken om mijn mail elders onder te brengen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed. Ik heb een Workspace Legacy account waarvoor ik een tijdje terug de stappen doorlopen heb om het gratis te houden voor persoonlijk gebruik. Weet iemand wat er precies gebeurt met mijn workspace account als ik de mail die gekoppeld is aan mijn domein verhuis naar een andere aanbieder? Ik kwam ergens het volgende tegen (van een Google medewerker):
Als ik dat lees dan lijkt het erop dat ik het google account gewoon kan blijven gebruiken met mijn username@domein.nl net zoals ik dat nu doe? Klopt dat? Alternatief zou zijn om het account helemaal te sluiten, maar dan moet ik voor alle andere dingen die ik van Google gebruik een nieuw account aanmaken en dat is nogal een gedoen, ook met het oog op Play store aankopen e.d. Heeft iemand hier ervaring mee?The thing to note is you do not need to remove/close the account. You can just update the MX records on your domain to point to your new provider. Doing this will preserve your accounts and access to Google consumer apps and 3rd party sites you have used your Google account to access.
Hij wil.
Dat blijft je loginnaam, inderdaad. Je kunt daarmee blijven inloggen op de Google-diensten. Je e-mail komt aan op de server waar je in de MX-records van je domein naar verwijst. Als deze mailserver jouw mailbox kent, zal hij daar de mail verwerken. Nu is dat dus Google (Workspace) Mail, maar als je die aanpast naar, bijvoorbeeld, Proton Mail, zal dat de plek zijn waar je moet inloggen om je mail te lezen.klaaas schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:32:
[...]
Als ik dat lees dan lijkt het erop dat ik het Google-account gewoon kan blijven gebruiken met mijn username@domein.nl net zoals ik dat nu doe, klopt dat? Alternatief zou zijn om het account helemaal te sluiten, maar dan moet ik voor alle andere dingen die ik van Google gebruik een nieuw account aanmaken en dat is nogal een gedoe, ook met het oog op Play Store-aankopen, e.d. Heeft iemand hier ervaring mee?
De bestaande mail kun je de behouden op Google Workspace, of allemaal overzetten naar je nieuwe mailbox.
Oftewel: Je hoeft niks op te zeggen om de migratie uit te kunnen voeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 13-03-2025 11:47 ]
Bedankt voor de bevestiging @Room42 ! Dat is makkelijker dan verwacht. Binnenkort maar eens concreet maken.
Hij wil.
Ik heb de mail nu ook gehad van de pooled storage, dus accounts die niks hebben gedaan die krijgen het ook. Vanaf 1 mei.
/▌
Die mail heb ik ook gekregen deze week.
Wat me nog niet duidelijk is, is hoe groot die pool is. Ik heb een aantal accounts die elk een verschillend max aantal accounts kunnen hebben (10, 50 of 100 zo uit mijn hoofd). Is die pool nou het aantal aangemaakte accounts of het max aantal accounts?
Ik ben er nog niet in detail ingedoken.
Wat me nog niet duidelijk is, is hoe groot die pool is. Ik heb een aantal accounts die elk een verschillend max aantal accounts kunnen hebben (10, 50 of 100 zo uit mijn hoofd). Is die pool nou het aantal aangemaakte accounts of het max aantal accounts?
Ik ben er nog niet in detail ingedoken.
<John O`Mill>
Bij de mensen die het al hebben het aantal aangemaakte accounts, dus ik gok dat.
We kunnen ook data bijkopen vanaf dan.
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 14-03-2025 13:22 ]
/▌
Zolang je nog accounts (gebruikers) kunt aanmaken binnen je domein lijkt me dat dan goedkoper dan bijkopen.Marzman schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:54:
Bij de mensen die het al hebben het aantal aangemaakte accounts, dus ik gok dat.
<John O`Mill>
Ik heb 5 accounts en 75 gb storage. Mss nog 5 bijmaken voor 1 mei om 150gb te krijgen?
Kan na 1 mei als het goed is ook nog steeds. Ik heb het net wel even geprobeerd (bulk user import via CSV om in totaal 50 user (=max) aan te maken) en zie nu een totale combined storage van 750GB. Die zou dan vanaf 1 mei verdeeld kunnen worden over alle users (waarvan we er vooralsnog maar 5 gebruiken).Theswitch schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:03:
Ik heb 5 accounts en 75 gb storage. Mss nog 5 bijmaken voor 1 mei om 150gb te krijgen?
Vooralsnog kan ik de limiet per gebruiker nog niet aanpassen. Bij iedere gebruiker staat nu 'inherited from <org unit name>' : 15GB. Bij de org unit zelf zit vooralsnog geen knop om dit te wijzigen (zoals hier bijv wel het geval is: YouTube: Set a storage limit for users in an organizational unit). Ik vermoed dat we deze dan straks ook zullen krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door sverzijl op 16-03-2025 00:55 ]
Kijk eens bij de individuele accounts naar de opslagruimte.barrymossel schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:20:
Ik heb momenteel 6 accounts, maar dit staat bij opslag...
[Afbeelding]
Bijzonder totaal aantal GB7s ook...
Voor mijn eigen account...Gaitman schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:24:
[...]
Kijk eens bij de individuele accounts naar de opslagruimte.
/f/image/flm2IZHHvAIiUFyJxxeUJAba.png?f=fotoalbum_large)
Standaard is 15 GB per account. Dus je hebt accounts met meer opslagruimte en daardoor kom je totaal hoger uit.
Ik heb een Google Workspace Business Starter abonnement (kosteloos) en zou op basis daarvan 30GB per account moeten hebben. Maar het ligt dus net 10GB hoger. En ik zou niet weten waar die 10GB vandaan zou komen. Twee account zijn ongebruikt (voor mijn minderjarige dochters), één is een catch-all en mijn zus en mijn vrouw nemen geen extra opslag af (of hebben er recht op via een Pixel o.i.d.).Gaitman schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:04:
[...]
Standaard is 15 GB per account. Dus je hebt accounts met meer opslagruimte en daardoor kom je totaal hoger uit.
Nou ja, het zal wel. In ieder geval genoeg ruimte en anders maak ik nog wat extra accounts aan. Ik mag er 300 in totaal, dus in theorie 9TB. Zolang Google niet nog een keer de stekker eruit trekt.
Ik schrok even maar iCloud heeft wel een catch all.FiXeR.nl schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:06:
[...]
Geen Catchall mogelijkheid volgens mij.
Oeps, oud topic
[ Voor 4% gewijzigd door mr.paaJ op 17-03-2025 08:50 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
:strip_exif()/f/image/SuYNoter99ZeiCXP5K9cZAKd.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens in het half jaar krijg ik dit soort mail van een aantal accounts dat ik gebruik. Nu log ik niet vaak in als admin/beheerder, vaak minder dan eens in het halve jaar.
Wat ik zo vreemd vind is dat er gesproken wordt over het niet meer gebruiken van het Workspace Account, terwijl er meerdere gebruikers zijn die, elk met hun eigen mailadres uiteraard, hiervan gebruik maken.
Is het nou dat Google ook per se wil dat de beheerder minimaal eens in het halve jaar inlogt, omdat anders het hele Workspace Account met alle onderliggende gebruikers vervalt? Dat het gebruik van de aangemaakte users niet voldoende is?
Iemand die hier zijn (m/v/x) licht over kan laten schijnen?
<John O`Mill>
Ik vind die mailtjes juist wel fijn, reminder om weer eens in te loggen en dingen te checkenHippe Lip schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:57:
[Afbeelding]
Eens in het half jaar krijg ik dit soort mail van een aantal accounts dat ik gebruik. Nu log ik niet vaak in als admin/beheerder, vaak minder dan eens in het halve jaar.
Wat ik zo vreemd vind is dat er gesproken wordt over het niet meer gebruiken van het Workspace Account, terwijl er meerdere gebruikers zijn die, elk met hun eigen mailadres uiteraard, hiervan gebruik maken.
Is het nou dat Google ook per se wil dat de beheerder minimaal eens in het halve jaar inlogt, omdat anders het hele Workspace Account met alle onderliggende gebruikers vervalt? Dat het gebruik van de aangemaakte users niet voldoende is?
Iemand die hier zijn (m/v/x) licht over kan laten schijnen?
Ze zullen ook geen accounts willen faciliteren zonder beheerder?
Ik krijg die mails nooit, maar ik ben de beheerder en gebruik dat account ook. Denk dat dit wel ok is met de tweetraps authenticatie. Admin.google.com daar kijk ik niet zo vaak op, ik denk niet dat dit het triggert maar ze zullen dat zeggen omdat je dan zeker met het beheerdersaccount inlogt en niet met een ander account.
Ik krijg die mails nooit, maar ik ben de beheerder en gebruik dat account ook. Denk dat dit wel ok is met de tweetraps authenticatie. Admin.google.com daar kijk ik niet zo vaak op, ik denk niet dat dit het triggert maar ze zullen dat zeggen omdat je dan zeker met het beheerdersaccount inlogt en niet met een ander account.
/▌
Alles goed en wel, maar een beheerderaccount is alleen voor beheerders. En dat gebruik je niet voor het gewone dagelijkse werk.
Wanneer alles stabiel werkt, hoeft de beheerder daar lange tijd gewoon niet in te loggen. Maar nu eist Google gewoon dat je dat wel doet, op straffe van afsluiten van de hele boel! Dan ben je gewoon alles kwijt: alle gebruikers en je hele Suite!
Da’s toch niet zo gewoon, lijkt me?
Wanneer alles stabiel werkt, hoeft de beheerder daar lange tijd gewoon niet in te loggen. Maar nu eist Google gewoon dat je dat wel doet, op straffe van afsluiten van de hele boel! Dan ben je gewoon alles kwijt: alle gebruikers en je hele Suite!
Da’s toch niet zo gewoon, lijkt me?
<John O`Mill>
Nee, daar heb ik het ook niet over. Ik verbaas me over de dwang door Google om minimaal eens per half jaar de beheerder in te laten loggen.Marzman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:42:
Ze zullen ook geen accounts willen faciliteren zonder beheerder?
Toch niet voor je dagelijkse gebruik, hoop ik? Dat zou wel een flinke deuk in je veiligheid zijn, want als het goed is kan de beheerder een heleboel dingen die een gewone gebruiker niet kan.Ik krijg die mails nooit, maar ik ben de beheerder en gebruik dat account ook.
Mocht je dan ooit gehackt worden, dan kan de inbreker ook meteen overal bij en is het einde oefening, niet alleen voor jou, maar voor alle andere gebruikers.
Die heb ik uiteraard op al mijn beheerder-accounts. Bovendien ben ik nu aan het overschakelen op Passkeys. Dat scheelt wel weer in de moeite om in te loggen.Denk dat dit wel ok is met de tweetraps authenticatie.
Die snap ik niet helemaal. Natuurlijk is het duidelijk wanneer je inlogt als beheerder, maar waarom moet dat minimaal eens per alf jaar?Admin.google.com daar kijk ik niet zo vaak op, ik denk niet dat dit het triggert maar ze zullen dat zeggen omdat je dan zeker met het beheerdersaccount inlogt en niet met een ander account.
<John O`Mill>
Het beheerdersaccount is mijn privemail, google stuurt trouwens ook hun mails naar dat account (over de service) dus ze verwachten ook dat je het leest en ik denk dat hun een keer per half jaar inloggen eis daar vandaan komt. Je leest dan ook de mail een half jaar niet (al zou je die ook door kunnen laten sturen).Hippe Lip schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:37:
[...]
Nee, daar heb ik het ook niet over. Ik verbaas me over de dwang door Google om minimaal eens per half jaar de beheerder in te laten loggen.
[...]
Toch niet voor je dagelijkse gebruik, hoop ik? Dat zou wel een flinke deuk in je veiligheid zijn, want als het goed is kan de beheerder een heleboel dingen die een gewone gebruiker niet kan.
Mocht je dan ooit gehackt worden, dan kan de inbreker ook meteen overal bij en is het einde oefening, niet alleen voor jou, maar voor alle andere gebruikers.
[...]
Die heb ik uiteraard op al mijn beheerder-accounts. Bovendien ben ik nu aan het overschakelen op Passkeys. Dat scheelt wel weer in de moeite om in te loggen.
[...]
Die snap ik niet helemaal. Natuurlijk is het duidelijk wanneer je inlogt als beheerder, maar waarom moet dat minimaal eens per alf jaar?
Op mijn Windows prive laptop log ik ook in met een beheerdersaccount. Ik ben niet de ITer van het gezin en neem het extra risico
En als iemand het wachtwoord van mijn G Suite zou verkrijgen kan die persoon daar niks mee zonder ook mijn telefoon te hebben (en mijn vingers). Maar op zich hebben jullie gelijk natuurlijk, het is beter als het beheerdersaccount alleen dingen beheert en als alles draait dan hoef je daar niet mee in te loggen, je zou hun mails ook door kunnen sturen en dat ze dan dat e-mailadres checken of er ingelogd wordt (sturen jullie de mails door? misschien doen ze dat ook wel zo)
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 28-05-2025 07:46 ]
/▌
Ja, ik heb een apart account (mailadres) aangemaakt voor beheerzaken, dat zelf geen beheerrechten heeft.
De mail naar beheerdersaccounts wordt daarheen doorgestuurd zodat ik nix mis. Alles onder controle zonder risico’s.
En @Marzman, je zegt dat niemand bij je beheeraccount kan zonder jouw telefoon (en vingers), maar dat klinkt me wat naïef in de oren. Als je computer gehackt wordt en overgenomen wordt, dan is de indringer ook binnen in he G Suite. Jij bent op die computer immers daarop ingelogd op beheerdersniveau.
Als ik inlog als beheerder log ik na die activiteiten ook altijd meteen weer expliciet actief uit. Wel zo veilig om de deur achter je dicht en op slot te doen.
De mail naar beheerdersaccounts wordt daarheen doorgestuurd zodat ik nix mis. Alles onder controle zonder risico’s.
En @Marzman, je zegt dat niemand bij je beheeraccount kan zonder jouw telefoon (en vingers), maar dat klinkt me wat naïef in de oren. Als je computer gehackt wordt en overgenomen wordt, dan is de indringer ook binnen in he G Suite. Jij bent op die computer immers daarop ingelogd op beheerdersniveau.
Als ik inlog als beheerder log ik na die activiteiten ook altijd meteen weer expliciet actief uit. Wel zo veilig om de deur achter je dicht en op slot te doen.
<John O`Mill>
Zelfs als je al ingelogd bent met je Google Account moet je toch altijd weer opnieuw extra inloggen voordat je op admin.google.com wat kan doen.Hippe Lip schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:07:
Ja, ik heb een apart account (mailadres) aangemaakt voor beheerzaken, dat zelf geen beheerrechten heeft.
Ik ben niet ingelogd op admin.google.com, maar dit zou inderdaad wel kunnen. Op mijn computer of browser vraagt hij niet op de 2staps authenticatie omdat hij die als vertrouwd ziet.Hippe Lip schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:07:
/▌
Ik had vroeger alles bij Google staan maar ben de afgelopen jaren al aardig aan het afbouwen. Foto's lang geleden al bij Google weggehaald en backups sinds 2 jaar ook al niet meer. Maak alleen nog maar gebruik van mail via de G Suite. Maar zit er nu aan te denken om ook dat laatste ergens anders te hosten. Zit nog te twijfelen tussen Zoho of Infomaniak. Die laatste geeft volgens mij 2 e-mailadressen per gebruiker. Zoho maar 1.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten: als ik mijn mail bij Google weghaal, zie ik dan wat over het hoofd? Een account bij Youtube o.i.d. blijft dan toch gewoon valide?
Maar wat ik eigenlijk wilde weten: als ik mijn mail bij Google weghaal, zie ik dan wat over het hoofd? Een account bij Youtube o.i.d. blijft dan toch gewoon valide?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ja .. je kan volgens mij gewoon je workspace account blijven gebruiken .. maar dan met je MX records die wijzen naar je nieuwe email provider.ma9ma schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:11:
Ik had vroeger alles bij Google staan maar ben de afgelopen jaren al aardig aan het afbouwen. Foto's lang geleden al bij Google weggehaald en backups sinds 2 jaar ook al niet meer. Maak alleen nog maar gebruik van mail via de G Suite. Maar zit er nu aan te denken om ook dat laatste ergens anders te hosten. Zit nog te twijfelen tussen Zoho of Infomaniak. Die laatste geeft volgens mij 2 e-mailadressen per gebruiker. Zoho maar 1.
Hoeveel emails ontvang en verstuur je op dat account? En hoeveel domeinen en accounts heb je in totaal? Misschien dat Migadu een optie is .. email hosting in Zwitserland ... Met betaling op basis van je email volume ipv per account/domain etc.
Migadu als optie. Kende ik helemaal niet. Zou met mijn familie makkelijk in Mini moeten kunnen. Misschien zelfs Micro. Ik zal Micro ondertussen misschien wel gaan inzetten voor mijn hobbysites gerelateerde e-mailadressen. Dank voor de tip. Even op onderzoek.duvekot schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:17:
[...]
Ja .. je kan volgens mij gewoon je workspace account blijven gebruiken .. maar dan met je MX records die wijzen naar je nieuwe email provider.
Hoeveel emails ontvang en verstuur je op dat account? En hoeveel domeinen en accounts heb je in totaal? Misschien dat Migadu een optie is .. email hosting in Zwitserland ... Met betaling op basis van je email volume ipv per account/domain etc.
Succes .. je kan beginnen met Micro .. en als je structureel over de limieten heen gaat ..dan krijg je vanzelf bericht en kan je gewoon upgraden.ma9ma schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:47:
[...]
Migadu als optie. Kende ik helemaal niet. Zou met mijn familie makkelijk in Mini moeten kunnen. Misschien zelfs Micro. Ik zal Micro ondertussen misschien wel gaan inzetten voor mijn hobbysites gerelateerde e-mailadressen. Dank voor de tip. Even op onderzoek.
En Thunderbird als cliënt op Android
Ik heb het standaard mailpakket bij Infomaniak (niet het kSuite gedoe). Dat gebruik ik nu een jaar of 3 zonder problemen eigenlijk. Sinds een paar weken onedrive ook gestopt en over naar kDrive.ma9ma schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:11:
Bij het standaard mail pakket (22 euro per jaar) krijg je 5 mailboxen, onbeperkt aantal aliasen (of evt. forwarders). De catch-all box heeft wel een beperking dat die wel een eigen mailbox moet hebben, dus als je die gebruikt hou je 4 mailboxen over.
[ Voor 8% gewijzigd door IJsbeer op 16-06-2025 10:00 ]
Kijk, dat kreeg ik nu niet echt helder bij Infomaniak. Of je inderdaad 5 mailboxen krijgt (met elk zijn eigen wachtwoord) of dat het een soort aliassen was. Dank voor de info.IJsbeer schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:59:
[...]
Bij het standaard mail pakket (22 euro per jaar) krijg je 5 mailboxen, onbeperkt aantal aliasen (of evt. forwarders). De catch-all box heeft wel een beperking dat die wel een eigen mailbox moet hebben, dus als je die gebruikt hou je 4 mailboxen over.
Dat is toch geen beperking? Als die geen eigen mailbox zou hebben dan zou het alias waar je die bij gooit onder de catchall vallen en dat is precies hetzelfde.IJsbeer schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:59:
[...]
Ik heb het standaard mailpakket bij Infomaniak (niet het kSuite gedoe). Dat gebruik ik nu een jaar of 3 zonder problemen eigenlijk. Sinds een paar weken onedrive ook gestopt en over naar kDrive.
/▌
De catchall box is voor mij dus een forward naar *ijsbeer*@domein. Ik kan niet vanuit de catchall box mailen met het mailadres *ijsbeer*@domein , dus dit zijn dus eigenlijk al 2 van de 5 gebruikers. Bij de Google variant telde dat gewoon als 1 (en was het ook 1).Marzman schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:34:
[...]
Dat is toch geen beperking? Als die geen eigen mailbox zou hebben dan zou het alias waar je die bij gooit onder de catchall vallen en dat is precies hetzelfde.
Maar als je geen alias ijsbeer@domein aanmaakt dan valt die toch onder de catchall, hoef je niks door te sturen en is het 1 van de 5 gebruikers?
/▌
Klopt, maar dan is mijn verzendadres dus ook 'catchall@domein' ipv *ijsbeer*@domein . Verzenden met een reply adres catchall@domein is niet wat ik wil en verwarrend voro de ontvangende partij. Het is (of iig was 3 jaar geleden) niet mogelijk om het default adres aan te passen.Marzman schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:16:
Maar als je geen alias ijsbeer@domein aanmaakt dan valt die toch onder de catchall, hoef je niks door te sturen en is het 1 van de 5 gebruikers?
Kun je het reply adres niet los instellen? Bij Google kan dat wel, maar dat kun je daar dan ook zien. Dan staat er verzonden door catchall namens ijsbeer.IJsbeer schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:02:
[...]
Klopt, maar dan is mijn verzendadres dus ook 'catchall@domein' ipv *ijsbeer*@domein . Verzenden met een reply adres catchall@domein is niet wat ik wil en verwarrend voro de ontvangende partij. Het is (of iig was 3 jaar geleden) niet mogelijk om het default adres aan te passen.
/▌
Dat klopt dat dat bij Google kon, zo gebruikte ik het daar ook. Bij Infomaniak kan ik dus het 'From' adres niet aanpassen (in ieder geval niet via hun web interface en hun android app die ik gebruik). Zou kunenn dat je als je een 'eigen' client gebbruikt hetwel kan.
/Edit: Kan blijbkaar wel, maar zit nogal bijzonder verstopt: https://www.infomaniak.co...rom-another-email-address
Vanavond maar eens echt instellen en controleren, zou me een extra mailbox schelen qua kosten.
/Edit: Kan blijbkaar wel, maar zit nogal bijzonder verstopt: https://www.infomaniak.co...rom-another-email-address
Vanavond maar eens echt instellen en controleren, zou me een extra mailbox schelen qua kosten.
[ Voor 31% gewijzigd door IJsbeer op 17-06-2025 11:16 ]