@bmaster001 zelfde probleem hier maar dan met nest cams. Ik ben bij gsuite / workspace gebleven. Alleen voor de nest cams heb ik een apart gmail adres aangemaakt en in google home (op android) een 2e huis aangemaakt waar de camera's inzitten. Dit werkt prima voor mij.
@pc01 Daar had ik ook aan gedacht, maar dat vind ik zo'n omweg... ik zou het liever deftig oplossen, maar dat is dus niet op 1-2-3 geregeld
Waar ga je dan je mail hosten?bmaster001 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:56:
Wij zitten thuis met 4 mensen op een gratis G Suite (workspace dus nu). Maar ik bots nu ook op een gelijkaardig probleem als hierboven reeds gemeld (het niet ondersteund zijn van bvb Nest rookmelders). Dus ik ben aan het denken aan het volgende, met als hoofddoel onze eigen domeinnaam blijven gebruiken. Het gaat voornamelijk om mails, kalender en foto's.
1) mails overzetten naar een andere provider (dus mx records aanpassen, mails overzetten via takeout of imap of whatever)
2) foto's, kalender, en eventuele andere zaken downloaden via takeout
3) de workspace account stoppen
4) Voor ieder van ons een nieuwe Google account maken (geen gmail dus) met ons eigen email adres
5) Foto's e.d. terug uploaden naar de nieuwe google account (en vermoedelijk Google One abo nemen voor meer opslag).
Ik kan me niet inbeelden dat ik de eerste ben die zoiets in gedachten heeft... Heeft iemand zoiets al gedaan?
(excuses als dit al besproken geweest is, ik heb niet de volledige topic doorgelezen)
Ik zou gewoon een los Gmail account aanmaken en/of gebruiken en daar die rookmelders aan koppelen. Dat werkt prima naast je workspace account.bmaster001 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:56:
Wij zitten thuis met 4 mensen op een gratis G Suite (workspace dus nu). Maar ik bots nu ook op een gelijkaardig probleem als hierboven reeds gemeld (het niet ondersteund zijn van bvb Nest rookmelders). Dus ik ben aan het denken aan het volgende, met als hoofddoel onze eigen domeinnaam blijven gebruiken. Het gaat voornamelijk om mails, kalender en foto's.
1) mails overzetten naar een andere provider (dus mx records aanpassen, mails overzetten via takeout of imap of whatever)
2) foto's, kalender, en eventuele andere zaken downloaden via takeout
3) de workspace account stoppen
4) Voor ieder van ons een nieuwe Google account maken (geen gmail dus) met ons eigen email adres
5) Foto's e.d. terug uploaden naar de nieuwe google account (en vermoedelijk Google One abo nemen voor meer opslag).
Ik kan me niet inbeelden dat ik de eerste ben die zoiets in gedachten heeft... Heeft iemand zoiets al gedaan?
(excuses als dit al besproken geweest is, ik heb niet de volledige topic doorgelezen)
Ik heb ook gewoon een ander Gmail account. Voor spam en als het handig is en zou ook de nests verhuizen. Dat ga je toch ook doen als je de mail veranderd?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik doe nu gewoon alles van Google met een normala Google account, met uitzondering van mijn mail, die blijft bij workspace. Op mijn telefoon is mijn main account dan gewoon het standaard google account, met een extra workspace account voor mail toegevoegd.
Ik heb nog geen goed alternatief voor mijn mail gevonden ( en zeker niet gratis ), vooral de zoekmogelijkheden in mijn historische mail van de afgelopen 15 jaar vind ik erg fijn.
Ik heb nog geen goed alternatief voor mijn mail gevonden ( en zeker niet gratis ), vooral de zoekmogelijkheden in mijn historische mail van de afgelopen 15 jaar vind ik erg fijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 24-10-2023 08:06 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ja, maar dat wil ik dus net liever niet. Eigenlijk wil ik graag af van die google workspace en alle beperkingen die ze opleggen. Mail verhuizen naar een betalende partij vind ik minder erg (zolang het niet te duur is welteverstaan).L0g0ff schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:59:
[...]
Ik zou gewoon een los Gmail account aanmaken en/of gebruiken en daar die rookmelders aan koppelen. Dat werkt prima naast je workspace account.
Wat bedoel je met 'een normale Google account'? Bedoel je een account zonder gmail (met een niet-gmail-email adres dus) ?Woy schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:04:
Ik doe nu gewoon alles van Google met een normala Google account, met uitzondering van mijn mail, die blijft bij workspace. Op mijn telefoon is mijn main account dan gewoon het standaard google account, met een extra workspace account voor mail toegevoegd.
Yes, ik heb gewoon "google@mijndomein.nl" als google account (niet workspace) geregistreerd. De mails voor password reset e.d. komen dan dus gewoon binnen op mijn catch all van workspace, maar het is een normaal google account die met alle diensten zoals Google Assistant e.d. werkt.bmaster001 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:59:
[...]
Wat bedoel je met 'een normale Google account'? Bedoel je een account zonder gmail (met een niet-gmail-email adres dus) ?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik had een account dat beide was (dus eigenlijk twee accounts die er hetzelfde uitzien met gebruiker@mijndomein.nl ) maar dat vond ik niks. Met Google en catchall is wel slim opgelost, maar ik gebruik nu een gewoon gmail adres voor Google dingen.
Volgens mij werkt Nest tegenwoordig wel trouwens met apps, alleen sommige dingen kan hij niet bij (kalender bijvoorbeeld, geen idee of dat door mezelf als beheerder of door apps komt verder
)
Volgens mij werkt Nest tegenwoordig wel trouwens met apps, alleen sommige dingen kan hij niet bij (kalender bijvoorbeeld, geen idee of dat door mezelf als beheerder of door apps komt verder
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 24-10-2023 11:40 ]
/▌
Ja dat is irritant, want dan moet je elke keer als je in wil loggen aangeven wat voor type account het is. Daarom heb in inderdaad wel een andere username.Marzman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:
Ik had een account dat beide was (dus eigenlijk twee accounts die er hetzelfde uitzien met gebruiker@mijndomein.nl ) maar dat vond ik niks.
Er zijn best veel integratie dingen die niet werken met een workspace account, dus voor alles niet mail gerelateerd gebruik ik gewoon mijn google@domain.com google account. Mijn workspace is puur alleen voor mail.
Aha, dus je hebt een catch-all binnen workspace, en dan heb je een google account gemaakt met een onbestaand email adres van je workspace? Dat is wel goed gevonden, ik ging er eigenlijk van uit dat Google dit niet zou toelaten :-)Woy schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:24:
[...]
Yes, ik heb gewoon "google@mijndomein.nl" als google account (niet workspace) geregistreerd. De mails voor password reset e.d. komen dan dus gewoon binnen op mijn catch all van workspace, maar het is een normaal google account die met alle diensten zoals Google Assistant e.d. werkt.
Ben jij dan de enige binnen die workspace die dit gebruikt op die manier? Stel dat de vrouw des huizes ook op die manier een google account moet gaan gebruiken (om bijvoorbeeld google one opslag bij te kopen voor google photos, ik zeg maar iets), hoe doe je dat dan? Voor haar een extra google account maken waarvan de eventuele mails ook op de catch-all terecht komen?
@bmaster001, in principe heb je voor een google account gewoon een mail adres nodig. Voor een ander persoon zou je dus gewoon een alias kunnen toevoegen. Ik vind het onhandig als de usernames gelijk zijn, omdat google dan geen onderscheid kan maken, en dus altijd vraagt. Maar een alias is niet gelijk aan een loginname.
Dus je zou gewoon vrouw@domain.com als workspace/mail voor de vrouw kunnen doen, en daar dan googlevrouw@domain.com als alias aan toe kunnen voegen. Daar kan ze dan een google account mee aanmaken.
Zelf ben ik de enige gebruiker binnen mijn workspace, dus heb dat probleem verder niet.
Dus je zou gewoon vrouw@domain.com als workspace/mail voor de vrouw kunnen doen, en daar dan googlevrouw@domain.com als alias aan toe kunnen voegen. Daar kan ze dan een google account mee aanmaken.
Zelf ben ik de enige gebruiker binnen mijn workspace, dus heb dat probleem verder niet.
@Woy Ok, duidelijk, thanks. Dan moet ik enkel nog eens bekijken hoe ik de foto's (en eventueel drive e.d.) best verhuis naar de gewone google accounts.
Voor foto's werkt het delen van je hele foto collectie via "Partner Sharing" naar je nieuwe account heel redelijk. Bij het gebruik van take-out krijg je veel dubbele foto's omdat elke versie (na bewerking bijvoorbeeld) ook in de export zit.bmaster001 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:48:
@Woy Ok, duidelijk, thanks. Dan moet ik enkel nog eens bekijken hoe ik de foto's (en eventueel drive e.d.) best verhuis naar de gewone google accounts.
Daarnet eens even tijd genomen om hier eens mee te experimenteren. Eerst een alias gemaakt op een bestaande workspace account. Dan een nieuwe google account proberen maken met deze alias als bestaande email adres. Krijg de melding "Deze gebruikersnaam wordt al gebruikt. Probeer een andere gebruikersnaam.".
Dan eens de catch-all weg geprobeerd. Dus opnieuw een nieuwe account proberen aanmaken met een random@domeinnaam, 'k geef de code in die via mail komt, daarna moet ik m'n telefoonnummer ingeven, en dan krijg ik de melding dat dit nummer al te veel gebruik werd (ik heb in het verleden al wel eens dat nummer gebruikt op andere accounts om dingen te testen). Zucht, ze maken het een mens niet gemakkelijk op die manier
Dan eens de catch-all weg geprobeerd. Dus opnieuw een nieuwe account proberen aanmaken met een random@domeinnaam, 'k geef de code in die via mail komt, daarna moet ik m'n telefoonnummer ingeven, en dan krijg ik de melding dat dit nummer al te veel gebruik werd (ik heb in het verleden al wel eens dat nummer gebruikt op andere accounts om dingen te testen). Zucht, ze maken het een mens niet gemakkelijk op die manier
En het kost je waarschijnlijk geen GB's omdat ze in het andere account zittenPlompie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:16:
[...]
Voor foto's werkt het delen van je hele foto collectie via "Partner Sharing" naar je nieuwe account heel redelijk. Bij het gebruik van take-out krijg je veel dubbele foto's omdat elke versie (na bewerking bijvoorbeeld) ook in de export zit.
/▌
Klopt, zelfs als je de link daarna verbreekt maar de foto's in het oude account laat staat worden de GB's niet geteld. De foto's zelf lijkt een tag "free storage" te hebben oid.Marzman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
En het kost je waarschijnlijk geen GB's omdat ze in het andere account zittenOok wel eens aan gedacht, maar ik wil er ook niet misbruik van maken dat ik nog de gratis versie heb dus niet gedaan.
Is het nog gelukt?bmaster001 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:51:
Daarnet eens even tijd genomen om hier eens mee te experimenteren. Eerst een alias gemaakt op een bestaande workspace account. Dan een nieuwe google account proberen maken met deze alias als bestaande email adres. Krijg de melding "Deze gebruikersnaam wordt al gebruikt. Probeer een andere gebruikersnaam.".
Eerst voor het eigen domein het account onbekend@domein maken en ervoor zorgen dat mail naar onbekend adres in het domein naar dat adres gaat, dan een nieuw Google account aanmaken zoals googlevrouw@domein. Betekent dat dat de vrouw vanaf dan met googlevrouw@domein moet werken? Of is het dan juist dat alles van googlevrouw@domein in onbekend@domein komt? Dat gebeurt dan ook voor googlezoon@domein.
Waarschijnlijk is mijn googleaccount ook al ouder dan mijn workspace/gsuite account, als er daar een verificatiemail verstuurd is zal die niet in Gsuite gekomen zijn.
MIjn vrouw heeft trouwens gewoon een eigen workspace account dat is veel makkelijker. Je hebt dan gewoon beide een andere url voor de mail:
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox en
https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox
En mijn vrouw heeft dan 0 wat als default uit de browser komt (gewoon als eerste daar op inloggen) zodat ik haar niks uit hoef te leggen over de url. Maar je kan ook gewoon klikken op het account en het daar veranderen of een ander profiel voor de browser aanmaken (maar ik werk liever op haar profiel, mijn profiel gebruik ik om te werken).
MIjn vrouw heeft trouwens gewoon een eigen workspace account dat is veel makkelijker. Je hebt dan gewoon beide een andere url voor de mail:
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox en
https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox
En mijn vrouw heeft dan 0 wat als default uit de browser komt (gewoon als eerste daar op inloggen) zodat ik haar niks uit hoef te leggen over de url. Maar je kan ook gewoon klikken op het account en het daar veranderen of een ander profiel voor de browser aanmaken (maar ik werk liever op haar profiel, mijn profiel gebruik ik om te werken).
/▌
Alweer een aantal maanden verder en ik heb nog steeds geen shared drivesalex3305 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:18:
Nav mijn eerdere comment ben ik benieuwd of anderen wel al van de shared drives gebruik kunnen maken?
Wat bedoel je met ‘shared drives’? Ik kan zonder problemen (delen van) mijn drive delen.alex3305 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:49:
[...]
Alweer een aantal maanden verder en ik heb nog steeds geen shared drives. Ook lijkt gecombineerde opslag niet correct te werken.
En wat is een ‘gecombineerde opslag’? Die ken ik niet.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik bedoel Shared Drives of Gedeelde Drives in het Nederlands.Hippe Lip schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:09:
[...]
Wat bedoel je met ‘shared drives’? Ik kan zonder problemen (delen van) mijn drive delen.
Dat is gecombineerde opslag waarbij je dus op basis van het aantal licenties een totale opslag krijgt die je dan, al dan niet met een quota, kunt verdelen onder gebruikers.En wat is een ‘gecombineerde opslag’? Die ken ik niet.
Vroeger was het zo dat een gebruiker (bijvoorbeeld) 15GB kreeg en als deze opgebruikt was, dat de beheerder dan opslag bij moest kopen. Tegenwoordig hebben alle gebruikers in totaal een opslaglimiet op basis van de licenties en mag een beheerder deze verdelen onder de gebruikers.
Dit kun je ook zien in het admin console:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vwTj81ceLRIWTW8TowzcD6WQ.png?f=user_large)
Daarnaast heb ik al maanden (sinds de overgang naar Workspace) deze melding in mijn admin console staan:
/f/image/g6dGKPCpZ1aJEw0iy8DE2NV3.png?f=fotoalbum_large)
Vandaar dus mijn opmerking.
alex3305 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:43:
[...]
Ik bedoel Shared Drives of Gedeelde Drives in het Nederlands.
Ah, duidelijk nu. Ik wilde eerst antwoorden dat ik daar geen problemen mee heb, maar ging je linkjes even goed lezen. Besef nu dat ik er geen last van heb omdat ik het (meest gebruikte account) om heb weten te zetten heb naar Google Workspace for Nonprofits. Daar zitten beide functies wel in.[...]
Dat is gecombineerde opslag waarbij je dus op basis van het aantal licenties een totale opslag krijgt die je dan, al dan niet met een quota, kunt verdelen onder gebruikers.
Vroeger was het zo dat een gebruiker (bijvoorbeeld) 15GB kreeg en als deze opgebruikt was, dat de beheerder dan opslag bij moest kopen. Tegenwoordig hebben alle gebruikers in totaal een opslaglimiet op basis van de licenties en mag een beheerder deze verdelen onder de gebruikers.
Dit kun je ook zien in het admin console:
[Afbeelding]
Daarnaast heb ik al maanden (sinds de overgang naar Workspace) deze melding in mijn admin console staan:
[Afbeelding]
Vandaar dus mijn opmerking.
<John O`Mill>
Maar die functie hoort dus ook in de overgezette G.Suite accounts te zitten. Ik las hier en daar ook dat gebruikers deze functie ook hadden.Hippe Lip schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:42:
[...]
Ah, duidelijk nu. Ik wilde eerst antwoorden dat ik daar geen problemen mee heb, maar ging je linkjes even goed lezen. Besef nu dat ik er geen last van heb omdat ik het (meest gebruikte account) om heb weten te zetten heb naar Google Workspace for Nonprofits. Daar zitten beide functies wel in.
En ik zie dus ook de functies wel, maar ik kan ze niet gebruiken. Gecombineerde opslag staat bijvoorbeeld wel aan, ik kan quota instellen, maar die wordt nergens toegepast. Heel irritant.
[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 28-11-2023 16:37 ]
@alex3305
Ik ben de details ff kwijt, maar er waren twee manieren om over te stappen vanaf de oude G Suite:
1. Via een link voor het officieel overzetten van de gratis G Suite naar de nieuwe, ook gratis G Workspace en
2. Eerst overzetten naar een betaalde versie en dan claimen dat je het alleen privé gebruikt en dat je het dus gratis mag gebruiken. Dan had je 1x kosten (hooguit een paar euro) en daarna niet meer, maar had je wel de professionele versie.
Die twee manieren kwamen op verschillende versies uit meen ik me te herinneren. En die lopen hier in dit draadje een beetje door elkaar. Zoek maar ff terug.
Misschien dat het daarmee te maken heeft? Dat als je via het betaalde circuit ging dat je die functies nu wel hebt?
Ik ben de details ff kwijt, maar er waren twee manieren om over te stappen vanaf de oude G Suite:
1. Via een link voor het officieel overzetten van de gratis G Suite naar de nieuwe, ook gratis G Workspace en
2. Eerst overzetten naar een betaalde versie en dan claimen dat je het alleen privé gebruikt en dat je het dus gratis mag gebruiken. Dan had je 1x kosten (hooguit een paar euro) en daarna niet meer, maar had je wel de professionele versie.
Die twee manieren kwamen op verschillende versies uit meen ik me te herinneren. En die lopen hier in dit draadje een beetje door elkaar. Zoek maar ff terug.
Misschien dat het daarmee te maken heeft? Dat als je via het betaalde circuit ging dat je die functies nu wel hebt?
<John O`Mill>
@Hippe Lip Goed dat je de mogelijkheden benoemt. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik simpelweg nog niet aan de beurt ben geweest. Iedereen met Business Starter zou namelijk gecombineerde opslag met gedeelde drives moeten krijgen.
Oh. Laat maar. Ondanks de banner krijg ik geen pooled storage blijkbaar:
Wat ongelofelijk onduidelijk van GoogleIf you’re on a no-cost subscription for personal use—Your account won’t be moving to pooled storage at this time. Your storage will continue to function with no changes.

[ Voor 39% gewijzigd door alex3305 op 28-11-2023 16:57 ]
Ik zie door de bomen (alle replies in dit topic en de superonduidelijke uitleg van Google) het bos niet helemaal meer. Ik heb nu blijkbaar "G Suite legacy". Ik zie dat mensen dat hier hebben omgezet naar iets anders, maar wat is daar het nut van? Kan ik nu het best blijven zitten waar ik zit of niet?
Daarnaast (zo kwam deze vraag bij me op) zie ik net dat ik alleen nog maar extra domeinen als alias kan toevoegen en niet als losse "mailboxes". komt dat omdat ik op die legacy-versie zit?
Daarnaast (zo kwam deze vraag bij me op) zie ik net dat ik alleen nog maar extra domeinen als alias kan toevoegen en niet als losse "mailboxes". komt dat omdat ik op die legacy-versie zit?
Klopt en niemand weet wat beter is. Ik blijf gewoon op het oude
/▌
Hahaha ok, niet zo gek dat ik het onduidelijk vond dus
Ik ook. Plus dat ik berichten op Reddit zag dat gebruikers die zich hebben omgezet en extra opslag bij hebben gekocht voor één gebruiker voor de one heb deze nu door Google eenzijdig is opgezegd. En aangezien het niet meer mogelijk is om aan te schaffen ben je het dus kwijt.Marzman schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:35:
Klopt en niemand weet wat beter is. Ik blijf gewoon op het oude
Ik heb m’n legacy account een tijd terug wel omgezet kan idd losse boxen en domeinen toevoegen. Dat is echter geen garantie dat dit bij jou zal gaan als je het omzet maar hier werkt het.posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:20:
Kun je nog (zonder kosten) omzetten dan? Ik meen een paar maanden geleden gelezen te hebben dat dit traject van kosteloze omzetting inmiddels definitief afgesloten is…
<John O`Mill>
Snapt iemand hoe de storage nou precies werkt binnnen "Google Workspace Business Starter".
Ik heb 16 gebruikers (waaronder een aantal "dummy" gebruikers om meer storage ruimte te krijgen).
Ondanks dat er sprake zou moeten zijn van pooled storage (die melding staat er overigens al maanden) ; en dat er 100gb in totaal vrij is; loopt de hoofdgebruiker (ofwel ik zelf) tegen een storage limiet aan.
Hoe kan ik die limiet verder oprekken zonder meteen de hoofdprijs te betalen (nu is alles gratis). dank !
/f/image/It9NUDB15xDpUYaiK60XGFyI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/W6H2ipEF1x8UvcLHT5IagYkm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TdMEzA62AB7awj6UkR9TDqPF.png?f=fotoalbum_large)
door next weer wat "dummies" toe te voegen gaat de total storage omhoog naar 720GB; echter krijgt de hoofduser er niets bij (wat ik wel zou verwachten onder pooled storage en wat eerder wel leek te gebeuren):
Ik heb 16 gebruikers (waaronder een aantal "dummy" gebruikers om meer storage ruimte te krijgen).
Ondanks dat er sprake zou moeten zijn van pooled storage (die melding staat er overigens al maanden) ; en dat er 100gb in totaal vrij is; loopt de hoofdgebruiker (ofwel ik zelf) tegen een storage limiet aan.
Hoe kan ik die limiet verder oprekken zonder meteen de hoofdprijs te betalen (nu is alles gratis). dank !
/f/image/It9NUDB15xDpUYaiK60XGFyI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/W6H2ipEF1x8UvcLHT5IagYkm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TdMEzA62AB7awj6UkR9TDqPF.png?f=fotoalbum_large)
door next weer wat "dummies" toe te voegen gaat de total storage omhoog naar 720GB; echter krijgt de hoofduser er niets bij (wat ik wel zou verwachten onder pooled storage en wat eerder wel leek te gebeuren):
/f/image/CPEj2keiqHIP0dIFAeBwRzz2.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door pc01 op 25-03-2024 10:37 ]
Volgens mij krijg je per gebruiker een vast aantal ruimte erbij voor die specifieke gebruiker.
Dus je totale opslag neemt toe, maar de opslag per gebruiker niet.
Dus je totale opslag neemt toe, maar de opslag per gebruiker niet.
Ik heb geen idee, ik ben voorzichtig met extra gebruikers aanmaken. Ik heb er maar 4. Ik heb ook geen zin om als professional ingedeeld te worden als Google, dan kosten 16 accounts 800 euro? Op zich kan ik er ook nog steeds 100 aanmaken.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 25-03-2024 11:25 ]
/▌
@pc01 Het antwoord staat letterlijk een paar posts boven jouw vraag
:
Er is geen pooled storage voor oude G.Suite Legacy gebruikers.alex3305 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:55:
@Hippe Lip Goed dat je de mogelijkheden benoemt. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik simpelweg nog niet aan de beurt ben geweest. Iedereen met Business Starter zou namelijk gecombineerde opslag met gedeelde drives moeten krijgen.
[...]
Wat ongelofelijk onduidelijk van Google
thanks; toch wordt dat weer tegengesproken op deze pagina van google zelf; waar staat dat er 30gb per gebruiker wordt toegekend en die kunnen voor business starter gedeeld worden:alex3305 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:27:
@pc01 Het antwoord staat letterlijk een paar posts boven jouw vraag:
[...]
Er is geen pooled storage voor oude G.Suite Legacy gebruikers.
https://apps.google.com/s...storage-and-upload-limits
Most Google Workspace editions have pooled storage. Pooled storage is indicated in the following tables as total storage or a storage amount times the number of End User licenses.
Google Workspace Business Starter 30 GB times the number of End Users, including Archived Users
[ Voor 16% gewijzigd door pc01 op 25-03-2024 11:32 ]
Goed lezen: in de eerste regel van de eerste tabel op de pagina van jouw link heeft het over G Suite Basic (Google Workspace Edition or Subscription). Dat is feitelijk wat je hebt. Die G. Suite is weliswaar opgeheven, maar je hebt de functionele opvolger ervan met de bijbehorende kenmerken.pc01 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:31:
[...]
thanks; toch wordt dat weer tegengesproken op deze pagina van google zelf; waar staat dat er 30gb per gebruiker wordt toegekend en die kunnen voor business starter gedeeld worden:
https://apps.google.com/s...storage-and-upload-limits
Most Google Workspace editions have pooled storage. Pooled storage is indicated in the following tables as total storage or a storage amount times the number of End User licenses.
Google Workspace Business Starter 30 GB times the number of End Users, including Archived Users
En dus zijn je Storage Limits 30 GB per End User.
<John O`Mill>
Mijn vrouw nadert die 30GB en nu is haar limiet "ineens" 35GB...Hippe Lip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:29:
[...]
Goed lezen: in de eerste regel van de eerste tabel op de pagina van jouw link heeft het over G Suite Basic (Google Workspace Edition or Subscription). Dat is feitelijk wat je hebt. Die G. Suite is weliswaar opgeheven, maar je hebt de functionele opvolger ervan met de bijbehorende kenmerken.
/f/image/UeF8kN2bItP0wNU0ysSdkrpg.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben overigens geüpgraded naar Business Starter en daarna weer terug gezet naar een gratis versie.
/f/image/67Spq8dpdb3Ekc3J7VmaJxzi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door barrymossel op 27-03-2024 12:42 ]
@barrymossel Tja...
<John O`Mill>
Bij mij verschilt het ook per gebruiker, ik heb 27 GB, mijn vrouw heeft 15 GB en mijn moeder heeft 35 GB (allemaal hetzelfde soort account in hetzelfde domein). Dus als je meer ruimte wilt moet je misschien gewoon niks opruimen
/▌
Na dagen van de over de limiet te zitten (270gb) is ie ineens opgerekt naar 275gb.... Kennelijk gewoon afwachten dus...
Komen in de tussentijd mails wel gewoon binnen?pc01 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:55:
Na dagen van de over de limiet te zitten (270gb) is ie ineens opgerekt naar 275gb.... Kennelijk gewoon afwachten dus...
ja ondanks een waarschuwingsbanner dat er binnenkort geen mail meer binnen zal komen. Vervolgens is ie dus vanzelf weer 5gb omhoog gegaan.. beetje rare bedoeling; maar wel fijn
Goh, die opslagruimte is bij de gratis opvolger van G.Suite toch wel beperkt. Ik heb een paar van die accounts, waarbij ik idd 20GB opslagruimte bij een user krijg. Zie https://drive.google.com/settings/storage
Maar één van mijn accounts heb ik weten op te waarderen naar een non-profit-account en wat die aan opslagruimte heeft....
ENORM!
:fill(white):strip_exif()/f/image/xZ91OlcB1htYL16bY78lfkdz.png?f=user_large)
Maar één van mijn accounts heb ik weten op te waarderen naar een non-profit-account en wat die aan opslagruimte heeft....
ENORM!
:fill(white):strip_exif()/f/image/xZ91OlcB1htYL16bY78lfkdz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2BJpO4zzfkXNExoWsR3JS1cY.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 02-04-2024 23:03 ]
<John O`Mill>
Google workspace for education heeft dat ook, maar dat is dan wel bedoeld voor een hele school. Dus alle accounts (leraren/leerlingen) samen. Ik zou dat inderdaad ook wel willen voor mijn 4 accountjes
/▌
Hebben jullie deze email ook ontvangen?
De laatste 9.99 euro die ik maandelijk betaalde voor 1TB storage is inmiddels teruggestort. Nu heb ik 1TB storage gratis, maar voor hoe lang?
De laatste 9.99 euro die ik maandelijk betaalde voor 1TB storage is inmiddels teruggestort. Nu heb ik 1TB storage gratis, maar voor hoe lang?
:fill(white):strip_exif()/f/image/idnL4BWYSoeqhRobr45usIq8.png?f=user_large)
Ja die heb ik ook gehad. We gaan het zien, ik ben op de mail na toch alles al een tijdje steeds meer van de Workspace af aan het migreren.
Die mail heb ik ook gehad. Gaven ook aan dat je niets hoeft te doen. Inmiddels ook een Microsoft family abonnement, dus ook 1TB OneDrive. Inmiddels ook mijn data aan het migreren.Woy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:37:
Ja die heb ik ook gehad. We gaan het zien, ik ben op de mail na toch alles al een tijdje steeds meer van de Workspace af aan het migreren.
Hier ook .. alleen had ik "maar" 100Gb abboFraggar schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:32:
Hebben jullie deze email ook ontvangen?
Ik ben wel benieuwd hoe dat "poolen" werkt .. want die 100Gb + wat je al had ... Zit al bijna vol.
Heb je bij die non-profit ook iets betaald? Welk abo heb je? Hoeveel betaalde licenties?Hippe Lip schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:01:
Goh, die opslagruimte is bij de gratis opvolger van G.Suite toch wel beperkt. Ik heb een paar van die accounts, waarbij ik idd 20GB opslagruimte bij een user krijg. Zie https://drive.google.com/settings/storage
ENORM!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had eerst volgens mij geen limiet, maar nu wel (4 betalende gebruikers met 2TB elk, dus 8TB pooled)
Twee maanden later is er toch pooled storage op mijn legacy account geactiveerd. Ik.heb nu 1.2 tb (de logica achter deze limiet ontgaat me) om te delen met een aantal users. De individuele limieten zijn er vanaf.....Hippe Lip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:29:
[...]
Goed lezen: in de eerste regel van de eerste tabel op de pagina van jouw link heeft het over G Suite Basic (Google Workspace Edition or Subscription). Dat is feitelijk wat je hebt. Die G. Suite is weliswaar opgeheven, maar je hebt de functionele opvolger ervan met de bijbehorende kenmerken.
Nee, nix betaald. Non-profitaccounts zijn gratis en hebben meer functies dan de gratis versies zoals veel van ons hier hebben (en waarvan ik er ook een aantal heb).
Voor Non-profits dusWelk abo heb je?
Dat is dus gratis!Hoeveel betaalde licenties?
<John O`Mill>
https://www.theverge.com/...age-subscription-canceled
Benieuwd wat de volgende ronde in dit verhaal wordt....
Benieuwd wat de volgende ronde in dit verhaal wordt....
Ja ik heb ook non-profit, maar heb ervoor gekozen om wel een betaald abo te nemen (krijg je dan 75% korting op oid). Vooral voor de opslag, want bij de basis/gratis versie kreeg je volgens mij niet zoveel.Hippe Lip schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 01:13:
[...]
Nee, nix betaald. Non-profitaccounts zijn gratis en hebben meer functies dan de gratis versies zoals veel van ons hier hebben (en waarvan ik er ook een aantal heb).
[...]
Voor Non-profits dus
[...]
Dat is dus gratis!
Vandaar dat ik wel benieuwd was hoe je aan die 100TB kwam
Edit: ik zie nu inderdaad dat de gratis versie 100TB krijgt, en betaald begint bij 2TB per gebruiker.
https://www.google.com/in...pace/#!#workspace-pricing
Dan ga ik ook maar eens kijken om te downgraden!
[ Voor 16% gewijzigd door defusion op 25-05-2024 09:15 ]
Niet zo gek dat ze er mee stoppen daar voor geld te vragen aan non profit accounts, ze bieden dat nog steeds aan en dat is ook niet legacy toch?
https://www.google.com/nonprofits/workspace/compare/
100 TB is gratis daar.
https://www.google.com/nonprofits/workspace/compare/
100 TB is gratis daar.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 25-05-2024 09:34 ]
/▌
Ja, maar voorheen was de gratis non-profit meen ik 30gb oid per gebruiker, geen 100TB pooled.
Daarom destijds (2022) wel een betaalde variant, met korting, genomen.
Zojuist support ticket ingediend om te downgraden naar de betere gratis variant
Daarom destijds (2022) wel een betaalde variant, met korting, genomen.
Zojuist support ticket ingediend om te downgraden naar de betere gratis variant
[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 25-05-2024 09:52 ]
Goed dat je het zegt. Ik heb ook pooled storage blijkbaar... Maar ik mag geen shared drives aanmakenpc01 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:14:
[...]
Twee maanden later is er toch pooled storage op mijn legacy account geactiveerd. Ik.heb nu 1.2 tb (de logica achter deze limiet ontgaat me) om te delen met een aantal users. De individuele limieten zijn er vanaf.....
Ik ga er eens mee spelen.
Ik snap er niks van dat iedereen wat anders heeft, dat is voor Google zelf toch ook helemaal niet handig?
Of zijn ze aan het A/B(C/D
) testen op ons
Of zijn ze aan het A/B(C/D
/▌
Gaat Google daar later niet moeilijk over doen?pc01 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:04:
[Afbeelding]
Voorlopig ben ik weer klaar. Ik heb via bulk upload het maximale aantal users (300) aangemaakt. 9TB kan ik wel weer een aantal jaar mee vooruit !
De gratis familie pack was tot max 5 of 10 dacht ik.
In ieder geval een laag aantal.
Ik ben erg in dubio welke acties ik zelf ga doen, niets en lekker passief de achtbaan volgen of actief gratis wijzigingen doorvoeren.
Want als ik mee ga met de massa, dan is dat naar mijn idee beter voor Google en hoop dan later minder gezeik te hebben met stoppende diensten
Aan de andere kant, "If it ain't broke, don't fix it"
Bij business starter free is het 300....Mochten ze dat ooit aanpassen in de toekomst zie ik het dan wel weer..RedRayMann schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:55:
[...]
Gaat Google daar later niet moeilijk over doen?
De gratis familie pack was tot max 5 of 10 dacht ik.
In ieder geval een laag aantal.
En al die moeite voor 9TB? Wat haal je daar nu eigenlijk uit, op onzekerheid na?pc01 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Bij business starter free is het 300....Mochten ze dat ooit aanpassen in de toekomst zie ik het dan wel weer..
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Mja ik durf het niet. Lijkt me vrij makkelijk van Google dat niet als persoonlijk, familiaal gebruik te zien. We zijn een uitzonderingspositie met de legacy accounts en ze mailden destijds inderdaad over vijf tot tien accounts.pc01 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Bij business starter free is het 300....Mochten ze dat ooit aanpassen in de toekomst zie ik het dan wel weer..
Ik kan ook nog steeds 100 accounts aanmaken, maar heb juist oude accounts weg gehaald destijds.
Ik heb nu 27 GB, 19 GB in gebruik en dat is 20+ jaar aan mails en als ik daar over ga wordt dat waarschijnlijk 33 GB.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 26-05-2024 08:31 ]
/▌
Ik heb 4TB aan privé foto's en videos. Zo kan ik weer alles op 1 plek houden en lang vooruit.jurroen schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:51:
[...]
En al die moeite voor 9TB? Wat haal je daar nu eigenlijk uit, op onzekerheid na?
Moeite valt wel mee; users kun je in bulk met 1 excel aanmaken in 5 minuten tijd.
Verder merk ik het wel in de toekomst....
Als ik zo vrij mag zijn, wat is het doel hiervan? Is het zodat je makkelijk door je collectie kunt bladeren als je niet thuis bent? Of is het simpelweg een exterme backup?pc01 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:42:
[...]
Ik heb 4TB aan privé foto's en videos. Zo kan ik weer alles op 1 plek houden en lang vooruit.
Moeite valt wel mee; users kun je in bulk met 1 excel aanmaken in 5 minuten tijd.
De reden dat ik dit vraag is dat Google geen backups maakt. Als er iets (goed) misgaat zou je ineens zonder deze drive kunnen zitten. Google maakt geen backups én als er een of ander algorithme besluit dat de zwembadfotos van je kinderen CSAM zijn kan het zomaar afgelopen zijn.
Mocht dat een overweging zijn die je mee wilt nemen, voor het eerste scenario kun je Nextcloud bij Hetzner afnemen (Storage Share, 17 euro per maand voor 5TB mét backups) en voor het tweede scenario eventueel Backblaze (9 dollar per maand voor één computer, onbeperkte opslag).
Uiteraard is het volledig jouw keuze. Dit is op geen enkele manier kritiek of feedback, maar enkel bedoelt als meedenken.
@jurroen alleen maar fijn als iemand meedenkt; want het zou zuur zijn als baby foto's en videos kwijtraak !
Het heeft twee doelen; backup en inderdaad ook makkelijk kunnen scrollen.
Ik dacht dat google photos wel degelijk als backup functioneert. Als ik lokaal iets verwijder wordt het niet van google photos verwijderd.
Bij google drive is dat anders naar mijn weten; daar worden lokale wijzigingen wel gesyncd naar de drive.
Ik gebruik adobe lightroom cloud storage ook nog als alternatief.
Ik zal ook nog eens kijken naar de 2 opties die jij noemt.
Het heeft twee doelen; backup en inderdaad ook makkelijk kunnen scrollen.
Ik dacht dat google photos wel degelijk als backup functioneert. Als ik lokaal iets verwijder wordt het niet van google photos verwijderd.
Bij google drive is dat anders naar mijn weten; daar worden lokale wijzigingen wel gesyncd naar de drive.
Ik gebruik adobe lightroom cloud storage ook nog als alternatief.
Ik zal ook nog eens kijken naar de 2 opties die jij noemt.
Als je nu via de NL site een account aanmaakt staat er onder je account:IJsbeer schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:08:
Zoho heeft wel servers in Europa idd, maar bij mijn weten kan je niet aangeven waar het komt te staan/ waar het niet komte te staan. Dat als ze besluiten een copy van je mail in de US of China te bewaren....
Dat was voor mij de reden Zoho niet te nemen, verder leek mer dat idd een goede partij!
https://www.zoho.com/nl/signup.htmlUw gegevens worden in het datacenter in EU opgeslagen.
Ik kwam er onlangs achter dat ik meer storage had dan verwacht. Ik blijk dus ook de business free te hebben. Ik heb nu ook een aantal extra accounts in een separate organisatie eenheid gemaakt, de eenheid heeft enkel rechten op Google Drive. Puur voor opslag. 1 van de accounts laat ik nu de foto's en documentenfolder van mijn Synology back-uppen. Thanks voor het ideepc01 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:42:
[...]
Ik heb 4TB aan privé foto's en videos. Zo kan ik weer alles op 1 plek houden en lang vooruit.
Gister heb ik mijn domein ook maar omgezet naar workspace en een business starter licentie gekoppeld, kan ik deze nu ook nog weer downgraden met behoud van mijn mailboxen?
Waarom heb je hem omgezet?
/▌
omdat mijn huidige (gratis) mail integratie met H143@mijndommein.nl niet lekker meer werktMarzman schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:37:
Waarom heb je hem omgezet?
ik heb het zojuist geprobeerd en alles werkend gekregen maar helaas als ik mijn abonement opzeg ben ik de mailboxen weer kwijt
Ik heb de vraag van @plofkip verhuisd naar: Verzonden mailtjes komen niet altijd aan. Een los topic was nu handiger.
Bij Microsoft 365 non-profit wordt gecontroleerd of de accounts ook daadwerkelijk actief zijn. Zo niet, dan moet je het aantal licenties downgraden naar het daadwerkelijk aantal actieve users - anders beëindigt Microsoft de non-profit korting. H
Google kan ook zoiets implementeren. De wijziging van deze maand staat nog in kinderschoenen zo blijkt. Ik wacht af. Die 8€ voor Enterprise valt opzicht ook mee voor non profit gebruikers.
Google kan ook zoiets implementeren. De wijziging van deze maand staat nog in kinderschoenen zo blijkt. Ik wacht af. Die 8€ voor Enterprise valt opzicht ook mee voor non profit gebruikers.
An a day keeps the doctor away.
Na lange tijd bij GSuite gebleven te zijn, ga ik nu toch ook eens werk maken van een overstap (Hoofdreden: mijn nieuwe gsm biedt geen gratis Google Photos opslag meer, en Google One kan niet icm GSuite).
Wat ik van plan ben:
1) Zoho account maken voor de mailboxen + aanpassen MX records
2) Data overzetten:
- alle mails en agenda's overzetten naar Zoho
- Google Photos kan ik naar een gewone Google account overzetten mbh partner sharing. Op die manier blijft de opslag gratis blijkbaar.
3) Als alle data verhuisd is, zeg ik het GSuite account op. En van zodra mijn domeinnaam 'vrijgegeven' wordt, maak ik nieuwe Google accounts aan (dus geen GMail account!) op de bestaande email adressen die ondertussen bij Zoho zitten. Die kunnen dan gebruikt worden voor de Google Photo's en Drive en dergelijke.
Waar ik nu wel vragen bij heb: hoe reageert een Android telefoon hierop?
Na punt 1 kan ik de Zoho account toevoegen en de GSuite account verwijderen, en na punt 3 kan ik dan de nieuwe Google Account toevoegen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de apps, aangezien die gekoppeld zijn aan het Google Account van waaruit ze geinstalleerd werden? Als ik de backup account wijzig naar de nieuwe Google Account, gaan dan ook alle apps, settings, wifi paswoorden, .... naar daar?
Kortom, is hier iemand die zijn/haar ervaring hiermee kan delen?
Wat ik van plan ben:
1) Zoho account maken voor de mailboxen + aanpassen MX records
2) Data overzetten:
- alle mails en agenda's overzetten naar Zoho
- Google Photos kan ik naar een gewone Google account overzetten mbh partner sharing. Op die manier blijft de opslag gratis blijkbaar.
3) Als alle data verhuisd is, zeg ik het GSuite account op. En van zodra mijn domeinnaam 'vrijgegeven' wordt, maak ik nieuwe Google accounts aan (dus geen GMail account!) op de bestaande email adressen die ondertussen bij Zoho zitten. Die kunnen dan gebruikt worden voor de Google Photo's en Drive en dergelijke.
Na punt 1 kan ik de Zoho account toevoegen en de GSuite account verwijderen, en na punt 3 kan ik dan de nieuwe Google Account toevoegen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de apps, aangezien die gekoppeld zijn aan het Google Account van waaruit ze geinstalleerd werden? Als ik de backup account wijzig naar de nieuwe Google Account, gaan dan ook alle apps, settings, wifi paswoorden, .... naar daar?
Kortom, is hier iemand die zijn/haar ervaring hiermee kan delen?
Dit is niet nodig. Je domein wordt niet vastgehouden door GSuite. Als je de DNS aanpast, is ie omgezet maar komt er gewoon niks meer op GSuite binnen.bmaster001 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:59:
3) Als alle data verhuisd is, zeg ik het GSuite account op. En van zodra mijn domeinnaam 'vrijgegeven' wordt [...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik meen dat je het primary account waarmee je de telefoon ooit geinstalleerd hebt, niet zomaar kunt verwijderen.bmaster001 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:59:
Na punt 1 kan ik de Zoho account toevoegen en de GSuite account verwijderen, en na punt 3 kan ik dan de nieuwe Google Account toevoegen. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de apps, aangezien die gekoppeld zijn aan het Google Account van waaruit ze geinstalleerd werden?
De apps die gekocht zijn (eigenlijk alle content die is aangekocht), zijn gekoppeld aan jouw google account. Je kan ze niet overzetten naar een ander account.
Ik zou heroverwegen of je het gsuite account echt moet opdoeken. Je kunt ook het gmail account en het gsuite account naast elkaar laten bestaan.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Inderdaad, ik ben ook een oud gmail adres er naast gaan gebruiken voor sommige dingen die niet werkten op google suite. Verder niks veranderd, alleen voor de dingen die niet werkten (ik weet niet eens meer wat, google home ofzo was dat denk ik).
/▌
Zo lang mijndomein.com gekoppeld is aan gsuite, kan ik geen google account maken voor ikke@mijndomein.com vrees ik.Room42 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:20:
[...]
Dit is niet nodig. Je domein wordt niet vastgehouden door GSuite. Als je de DNS aanpast, is ie omgezet maar komt er gewoon niks meer op GSuite binnen.
Welk is de gmail account waarover je het hier hebt? De 'nieuwe' google account die ik wil maken, zou een account zonder gmail zijn, met m'n eigen domeinnaam.blackd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:47:
[...]
Je kunt ook het gmail account en het gsuite account naast elkaar laten bestaan.
Nest rookmelders, daar heb ik dat ook voor gedaan.Marzman schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:50:
Inderdaad, ik ben ook een oud gmail adres er naast gaan gebruiken voor sommige dingen die niet werkten op google suite. Verder niks veranderd, alleen voor de dingen die niet werkten (ik weet niet eens meer wat, google home ofzo was dat denk ik).
Maar dan zit je in zo'n rare situatie vind ik... mails en apps en dergelijke zitten dan in gsuite, terwijl foto's (en nest/home) op een gewone @gmail.com account zitten? Je krijgt de gmail android app ook niet zover om de mailbox van één van die accounts niet te tonen bijvoorbeeld. Zo vervelend allemaal...
Dit bedoel ik ook. En ik heb het zelf ook. YT, photos en inmiddels ook aankopen e.d. op gmail adres. Mail op gsuite account op domeinnaam.bmaster001 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:55:
Maar dan zit je in zo'n rare situatie vind ik... mails en apps en dergelijke zitten dan in gsuite, terwijl foto's (en nest/home) op een gewone @gmail.com account zitten?
Ik heb een snelkoppeling gemaakt op de telefoon naar de inbox van mijn gsuite account. Icoon van de App Gmail lang indrukken, daarna lang drukken op het juiste account en je krijgt een snelkoppeling.Je krijgt de gmail android app ook niet zover om de mailbox van één van die accounts niet te tonen bijvoorbeeld. Zo vervelend allemaal...
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Het zal de gemakkelijkste manier zijn inderdaad, maar niet de manier waar ik op gehoopt had :-/ Nog eens over nadenken.blackd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:08:
[...]
Dit bedoel ik ook. En ik heb het zelf ook. YT, photos en inmiddels ook aankopen e.d. op gmail adres. Mail op gsuite account op domeinnaam.
[...]
Ik heb een snelkoppeling gemaakt op de telefoon naar de inbox van mijn gsuite account. Icoon van de App Gmail lang indrukken, daarna lang drukken op het juiste account en je krijgt een snelkoppeling.
Bedankt voor de tip van de snelkoppeling, die wist ik niet! Ik wissel in de gmail app altijd van account indien nodig
Wat is het probleem eigenlijk met de foto's? Ik gebruik dat nog steeeds. Of bedoel je de onbeperkte opslag die gestopt is? Dat is jammer maar begrijpelijk, ben nog niet tegen de limiet aangelopen zelf.
/▌
Het is inderdaad de onbeperkte opslag voor backups vanaf Pixel telefoons. Met mijn nieuwe telefoon geldt dat niet meer. Het is zeker en vast begrijpelijk, maar duur om uit te breiden in het GSuite/Workspace platform. Google One is veel betaalbaarder, maar kan dan weer niet met die GSuite...Marzman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 06:26:
Wat is het probleem eigenlijk met de foto's? Ik gebruik dat nog steeeds. Of bedoel je de onbeperkte opslag die gestopt is? Dat is jammer maar begrijpelijk, ben nog niet tegen de limiet aangelopen zelf.
Oh, ik heb een Pixel. Wist niet eens dat ik dan nog wel onbeperkte opslag hadbmaster001 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:10:
[...]
Het is inderdaad de onbeperkte opslag voor backups vanaf Pixel telefoons. Met mijn nieuwe telefoon geldt dat niet meer. Het is zeker en vast begrijpelijk, maar duur om uit te breiden in het GSuite/Workspace platform. Google One is veel betaalbaarder, maar kan dan weer niet met die GSuite...
Het is inderdaad wel erg handig om snel foto's van je telefoon ergens anders te gebruiken en voor terugzoeken van foto's. Ik heb er wel twee accounts op staan (ook omdat ik in mijn gewone gmail account soms geld krijg vanuit Rewards en daar dan apps mee kan kopen).
/▌
Enkel tot Pixel 5 dacht ik. Daarna hebben ze het afgebouwd...Marzman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:33:
[...]
Oh, ik heb een Pixel. Wist niet eens dat ik dan nog wel onbeperkte opslag had
Sinds vorige week zie ik de mogelijkheid om Shared Drives aan te maken. Kunnen meer mensen met een Legacy account dat zien?
:fill(white):strip_exif()/f/image/R24DK52z5zhc4vd7NkD79vt5.png?f=user_large)
Hoe werkt dat? Ik ben al die tijd Nexus én Pixel gebruiker, zou je dan onbeperkt opslag voor backups moeten krijgen op het Google account die je linkt aan de owner?bmaster001 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:10:
[...]
Het is inderdaad de onbeperkte opslag voor backups vanaf Pixel telefoons. Met mijn nieuwe telefoon geldt dat niet meer. Het is zeker en vast begrijpelijk, maar duur om uit te breiden in het GSuite/Workspace platform. Google One is veel betaalbaarder, maar kan dan weer niet met die GSuite...
Yes ik kan dit inmiddels ook! Goed gezien!Plompie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:05:
Sinds vorige week zie ik de mogelijkheid om Shared Drives aan te maken. Kunnen meer mensen met een Legacy account dat zien?
[Afbeelding]
Onbeperkte opslag was alleen voor Google Photos en alleen voor oude Pixels (ik had het met de 3). En alleen voor fotos die gemaakt waren met het toestel. Daarna is Google gestopt met dit kadootje.jurroen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:26:
[...]
Hoe werkt dat? Ik ben al die tijd Nexus én Pixel gebruiker, zou je dan onbeperkt opslag voor backups moeten krijgen op het Google account die je linkt aan de owner?
Ik heb het nog niet, zal wel a b testing zijn?NetWorker schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:02:
[...]
Yes ik kan dit inmiddels ook! Goed gezien!
/▌
Zaken worden bij Google volgens mij enorm langzaam uitgerold. De gecombineerde opslag was er halverwege dit jaar ook ineens voor sommigen. Terwijl was aangekondigd dat dit niet zou komen voor legacy gebruikers.Marzman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 06:24:
[...]
Ik heb het nog niet, zal wel a b testing zijn?
Die "gecombineerde opslag" is hier wel een dingetje.
Ik had ook altijd een 'gratis' Gsuite domain, waar mijn ouders en 7 'kinderen' gebruik van maken. Ultiem zouden de meesten wel bereid zijn geweest om te gaan betalen, maar het is toch nog wel een hoog bedrag voor alleen prive gebruik.
Dus iedereen was best opgelucht toen er toch een gratis legacy versie zou blijven bestaan.
Echter, 1 van mijn broertjes had wel voor zichzelf extra opslag bij gekocht, om wat spullen voor opleiding en dergelijke te kunnen backuppen en syncen tussen devices. Maar hij kwam een week of 2 terug naar me toe omdat hij nog wel (kennelijk) betaalde, maar ineens niet meer de opslag had waar hij 'recht' op had (hij zat over de quota heen).
Ik heb er toen even naar gekeken, en ik heb hem nu dus kennelijk teleur moeten stellen, want met een legacy account kan je dus uberhaupt helemaal niks meer met extra opslag kopen (zelfs niet als ik het 'centraal' zou doen). Dan zou ik dus gedwongen zijn om toch ineens voor iedereen over te stappen op business starter. En dat wordt voor sommigen van ons toch een iets te duren grap.
Ik had ook altijd een 'gratis' Gsuite domain, waar mijn ouders en 7 'kinderen' gebruik van maken. Ultiem zouden de meesten wel bereid zijn geweest om te gaan betalen, maar het is toch nog wel een hoog bedrag voor alleen prive gebruik.
Dus iedereen was best opgelucht toen er toch een gratis legacy versie zou blijven bestaan.
Echter, 1 van mijn broertjes had wel voor zichzelf extra opslag bij gekocht, om wat spullen voor opleiding en dergelijke te kunnen backuppen en syncen tussen devices. Maar hij kwam een week of 2 terug naar me toe omdat hij nog wel (kennelijk) betaalde, maar ineens niet meer de opslag had waar hij 'recht' op had (hij zat over de quota heen).
Ik heb er toen even naar gekeken, en ik heb hem nu dus kennelijk teleur moeten stellen, want met een legacy account kan je dus uberhaupt helemaal niks meer met extra opslag kopen (zelfs niet als ik het 'centraal' zou doen). Dan zou ik dus gedwongen zijn om toch ineens voor iedereen over te stappen op business starter. En dat wordt voor sommigen van ons toch een iets te duren grap.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik dacht dat dit mensen waren die veranderd zijn van de legacy g suite naar de business starter? Eerst veel mensen per ongeluk door slechte informatie van Google en daarna veel mensen opzettelijkalex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:33:
[...]
Zaken worden bij Google volgens mij enorm langzaam uitgerold. De gecombineerde opslag was er halverwege dit jaar ook ineens voor sommigen. Terwijl was aangekondigd dat dit niet zou komen voor legacy gebruikers.
/▌
@Marzman Ik heb alleen toen aangegeven dat ik gebruik wilde blijven maken van de gratis versie van G.Suite. Volgens mij op deze pagina waarin je aangeeft dat je het voor persoonlijk gebruik gebruikt. Nu staat er bij mij in het beheerconsole:
/f/image/kp8q8pgWZ4wkFWl3lc9Im8o1.png?f=fotoalbum_large)
Dus ik weet niet hoe het bij jou zit?
/f/image/kp8q8pgWZ4wkFWl3lc9Im8o1.png?f=fotoalbum_large)
@eymey Als het goed is zou jij ook Business Starter moeten hebben. Waar er dus gecombineerde opslag is. Wat staat er bij jou onder Facturering > Abonnementen?
Ik heb 'precies hetzelfde', alleen 'maar' 100 licenties en het heet 'oude versie van g suite'alex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:26:
@Marzman Ik heb alleen toen aangegeven dat ik gebruik wilde blijven maken van de gratis versie van G.Suite. Volgens mij op deze pagina waarin je aangeeft dat je het voor persoonlijk gebruik gebruikt. Nu staat er bij mij in het beheerconsole:
[Afbeelding]
/f/image/XvegLw2uXWw03dM5YUdukjuS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 08-10-2024 12:18 ]
/▌