Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is 1 van de beperkingen van legacy free, je kan geen storage bijkopen. Bestaande overeenkomsten blijven wel werken, zoals de 100GB.

[ Voor 1% gewijzigd door Diederik op 03-07-2023 20:29 . Reden: Typo ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:46
Diederik schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:10:
Dat is 1 van w beperkingen van legacy free, je kan geen storage bijkopen. Bestaande overeenkomsten blijven wel werken, zoals de 100GB.
dat is zuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
Ik weet niet welk abo je precies hebt maar ik zie sinds een week of 2 deze melding staan. Dus het lijkt er op dat ze binnenkort weer wat gaan aanpassen aan de storage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s610gzLu0icsD5vSpkSFKZRYC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNSJxMU5RQvW10V5PCM7F4xs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ik heb gsuite legacy free. Ik heb met name op dit moment ruimte nodig voor Google Photos. De snelste en meest praktische oplossing voor mij lijkt:

1) Op een persoonlijk gmail adres google one nemen (100gb)
2) Google drive files overzetten van het gsuite legacy account naar het persoonlijke account.

Dan heb ik weer 37gb extra voor foto's.

Ik kan niet volledig overstappen naar one omdat ik persoonlijke domeinen gebruik voor 8 gebruikers en dat is gratis met gsuite legacy.

Google photos overzetten naar een persoonlijk gmail account lijkt wat lastiger;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Plompie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:49:
Ik weet niet welk abo je precies hebt maar ik zie sinds een week of 2 deze melding staan. Dus het lijkt er op dat ze binnenkort weer wat gaan aanpassen aan de storage.

[Afbeelding]
Bedoel je die gecombineerde opslag melding of die andere? Ik dacht dat we al gecombineerde opslag hadden, ik heb overal dezelfde ruimte, of dat nou Google Drive, Photos of Gmail is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Diederik schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:10:
Dat is 1 van de beperkingen van legacy free, je kan geen storage bijkopen. Bestaande overeenkomsten blijven wel werken, zoals de 100GB.
Ik had dat echter al gekocht, en kan dat wel behouden bij mijn legacy free.

Ah, hetzelfde als @pc01 dus inderdaad. Dat abonnement kun je inderdaad niet meer aanpassen naar een hogere versie inderdaad.

Zelf ben ik wel bezig om alles behalve mijn mail naar een normaal Google account te verplaatsen. Workspace/legacy heeft wel meer nadelen. Ik gebruik op mijn telefoon als hoofdaccount nu ook een normaal Google account ( wel met een mail adres op mijn domein )

[ Voor 38% gewijzigd door Woy op 04-07-2023 07:21 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
Marzman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 05:27:
[...]

Bedoel je die gecombineerde opslag melding of die andere? Ik dacht dat we al gecombineerde opslag hadden, ik heb overal dezelfde ruimte, of dat nou Google Drive, Photos of Gmail is.
Gecombineerde opslag = opslag gecombineerd voor alle gebruikers. Bij de omzetting heb ik veel meer licenties gekregen dan ik gebruikers actief had. Dus kan gewoon een aantal gebruikers aanmaken en daarmee de totale opslag verhogen.

Geen idee of dit voor iedereen zo is want Google leek nogal random met het upgrade proces om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Plompie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Gecombineerde opslag = opslag gecombineerd voor alle gebruikers. Bij de omzetting heb ik veel meer licenties gekregen dan ik gebruikers actief had. Dus kan gewoon een aantal gebruikers aanmaken en daarmee de totale opslag verhogen.

Geen idee of dit voor iedereen zo is want Google leek nogal random met het upgrade proces om te gaan.
Ik zou het vreemd vinden, volgens mij kan ik nog steeds 100 gebruikers aanmaken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@Woy Ik denk zelf beginnen met google drive te verplaatsen (dit lijkt redelijk makkelijk met behulp van een shared folder tussen accounts en dan de files daar uit slepen); echter voor google photo's lijkt het al lastiger te gaan. Heb jij een methode gevonden ? Als ik het via takeout doe raakt ie in ieder geval qua gezichtsherkenning op de foto's eea kwijt (niet het grootste drama maar toch).

Ik zit ook weer te denken om helemaal te vertrekken.

Ik heb ook (via familie) office 365 met 1tb; maar daar kan ik de domeinen niet makkelijk aan koppelen herinner ik me van vorig jaar.

En ik heb infomaniak sinds een jaar; daar gebruik ik met name de kdrive van als backup. Ik ben nog niet helemaal overtuigd door de mail interface.. En ik moet denk ik ook accounts gaan betalen voor mijn andere 8 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Marzman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:05:
[...]

Ik zou het vreemd vinden, volgens mij kan ik nog steeds 100 gebruikers aanmaken.
Dat lijkt bij mij ook het geval; dus niet vastgezet op het aantal gebruikers van tijdens de migratie vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@pc01 ik gebruik niet echt gezichtsherkenning, maar Google fotos kun je toch ook gewoon delen tussen accounts? Ik heb ze nog niet verplaatst, maar wou ze gewoon sharen met mijn andere account en daar toevoegen ofzo. Of anders inderdaad via takeout ofzo. Ben nog niet aan mijn fotos begonnen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
@Woy Je kunt ze delen met een ander account; maar dan moet je ze daar weer opslaan en dat is een handmatige oefening las ik ergens. Heb het ook nog niet geprobeerd. Maar ik heb tien (misschiel wel honderd) duizenden foto's. Probleem met alleen sharen is dat ik weer ga klem lopen qua ruimte. En ik heb nu op dit moment echt geen zin om oude foto's te gaan opruimen om ruimte te creeren ;)

Hoe gebruik jij gmail nu ? Je hebt een persoonlijk @gmail.com adres en daar kun je je customized domain aan toevoegen als sender ? Of lees je ook de mails in dat account in via pop3 of imap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:03:
@pc01 ik gebruik niet echt gezichtsherkenning, maar Google fotos kun je toch ook gewoon delen tussen accounts? Ik heb ze nog niet verplaatst, maar wou ze gewoon sharen met mijn andere account en daar toevoegen ofzo. Of anders inderdaad via takeout ofzo. Ben nog niet aan mijn fotos begonnen
Heb ik ook aan zitten denken om de foto's naar een ander account te verplaatsen. Niet echt de bedoeling en foto's van voor een bepaalde datum tellen geloof ik ook niet mee (dus of ik er wat mee opschiet is maar de vraag)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pc01 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:07:
Hoe gebruik jij gmail nu ? Je hebt een persoonlijk @gmail.com adres en daar kun je je customized domain aan toevoegen als sender ? Of lees je ook de mails in dat account in via pop3 of imap ?
Ik heb een Google legacy met mijn domein voor mail, en een Google account google@mijndomein.nl voor alle andere zaken, maar dus geen gmail. Mails voor dat Google account komen dus gewoon op de Google legacy/workspace aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Ik heb een Google legacy met mijn domein voor mail, en een Google account google@mijndomein.nl voor alle andere zaken, maar dus geen gmail. Mails voor dat Google account komen dus gewoon op de Google legacy/workspace aan.
Volgens mij had ik dat ook maar ik heb al heel lang geen meldingen meer gezien met welk account ik wil inloggen :p En nog een normaal gmailaccount ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
Marzman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Heb ik ook aan zitten denken om de foto's naar een ander account te verplaatsen. Niet echt de bedoeling en foto's van voor een bepaalde datum tellen geloof ik ook niet mee (dus of ik er wat mee opschiet is maar de vraag)
Ik heb ze een jaar gelden wel over gezet naar Google ONE persoonlijk account en de foto's die in het oude account geen ruimte in namen, nemen in het nieuwe account ook geen ruimte in. Dit lijkt zo te blijven tenzij je ze verwijderd uit je oude / Gsuite account maar daarvoor is geen reden gezien ze toch geen ruimte in nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
Marzman schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:05:
[...]

Lijkt toch nu al het geval qua account storage maar de individuele gebruikers blijven op 30gb hangen, onafhankelijk van de setting per user (die kan je nu al op unlimited of veel hoger dan 30gb zetten maar heeft dus nog geen effect).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU_D8NuTGB6Pl08PvMu00Ht9qOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QwMVQpwTCKyHiLkIT2jhTErU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Plompie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Ik heb ze een jaar gelden wel over gezet naar Google ONE persoonlijk account en de foto's die in het oude account geen ruimte in namen, nemen in het nieuwe account ook geen ruimte in. Dit lijkt zo te blijven tenzij je ze verwijderd uit je oude / Gsuite account maar daarvoor is geen reden gezien ze toch geen ruimte in nemen.
Weet je toevallig nog hoe je dat gedaan hebt ? Via takeout of door een shared album of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
pc01 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Weet je toevallig nog hoe je dat gedaan hebt ? Via takeout of door een shared album of iets anders?
Via partner sharing. Het duurt wel een tijd, heb hem een paar weken gekoppeld laten staan en toen de connectie weer verbroken. Ik hield alle fotos, edits, Geo info, etc. Alleen gemaakte albums etc blijven wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ik heb het vooralsnog alleen de drive bestanden omgezet; dat ging heel makkelijk via een gedeelde folder. De drive op het gmail account kon ik makkelijk upgraden. Nu heb ik weer even wat ademruimte op gsuite van 37gb totdat ik een definitieve oplossing vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
pc01 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:47:
Ik heb het vooralsnog alleen de drive bestanden omgezet; dat ging heel makkelijk via een gedeelde folder. De drive op het gmail account kon ik makkelijk upgraden. Nu heb ik weer even wat ademruimte op gsuite van 37gb totdat ik een definitieve oplossing vind....
Dit werkte toch iets anders. Via de gedeelde folder bleven de bestanden in ownership van het gsuite account. Een transfer buiten het eigen gsuite domein naar een gmail account is niet mogelijk. De bestanden stonden wel op de nieuwe gmail gdrive maar telden zo mee voor de storage space van het gsuite account.

Uiteindelijk via windows explorer de bestanden van de ene gdrive naar de andere gesleept. Je kunt dus meerdere gdrives actief hebben via de google drive tool in windows.

Enige issue die ik nu nog heb is dat netje 35gb zijn vrijgemaakt in de oude gdrive; maar in de nieuwe is ineens 95gb in gebruik 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

LET OP IEDEREEN

Toevallig kom ik net op de pagina voor gratis upgraden vanuit de kosteloze versie van GSuite. Dat is
https://support.google.com/a/answer/60217?hl=nl

Daar lees ik toevallig
Na 21 augustus 2023 kunt u zich niet meer identificeren als persoonlijke gebruiker en teruggaan naar een kosteloos abonnement. Als u al heeft aangegeven dat u uw account gebruikt voor persoonlijk gebruik, hoeft u op dit moment geen verdere actie te ondernemen.
Het lijkt op dit moment dus nog even mogelijk om een oude, kosteloze versie (legacyversie) van GSuite om te zetten naar de gratis Google Workspace voor persoonlijk gebruik. Hoe ver Google die datum telkens op blijft schuiven is niet duidelijk, maar je hebt nu dus in elk geval nog tot en met de 21e!

Heb je nog zo'n gratis GSuite, dan zijn er twee wegen om over te gaan naar een gratis versie:

1. Ga naar https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition en zet je boeltje om naar Google Workspace voor persoonlijk gebruik. Dat is kosteloos. Niemand garandeert je hoe lang, maar vanaf het begin van die GSuite wist je ook niet hoe lang dat gratis zou blijven en je hebt er nu toch al minstens 10 gratis jaren op zitten. Elk jaar is mooi meegenomen, toch?

2. Ga naar https://admin.google.com/...Hr8LjYYsA9m_ByrmJQiP16iUw en zet de boel om naar een betaalde versie van Google Workspace Business Starter. Je schijnt dan de mogelijkheid te krijgen (mss met deze link) om de boel meteen om te zetten naar een gratis versie voor persoonlijk gebruik. Je hebt dan weliswaar betaalgegevens ingevoerd, maar die worden dan niet gebruikt omdat je bevestigd hebt dat het om een gratis versie voor persoonlijk (=niet-zakelijk) gebruik gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 04-08-2023 16:25 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 11:51

Gaitman

The Real One

Hippe Lip schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:47:

LET OP IEDEREEN

Toevallig kom ik net op de pagina voor gratis upgraden vanuit de kosteloze versie van GSuite. Dat is

Daar lees ik toevallig

[...]

Het lijkt op dit moment dus nog even mogelijk om een oude, kosteloze versie (legacyversie) van GSuite om te zetten naar de gratis Google Workspace voor persoonlijk gebruik. Hoe ver Google die datum telkens op blijft schuiven is niet duidelijk, maar je hebt nu dus in elk geval nog tot en met de 21e!

Heb je nog zo'n gratis GSuite, dan zijn er twee wegen om over te gaan naar een gratis versie:

1. Ga naar https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition en zet je boeltje om naar Google Workspace voor persoonlijk gebruik. Dat is kosteloos. Niemand garandeert je hoe lang, maar vanaf het begin van die GSuite wist je ook niet hoe lang dat gratis zou blijven en je hebt er nu toch al heel wat gratis jaren op zitten. Elk jaar is mooi meegenomen, toch?

2. Ga naar https://admin.google.com/...Hr8LjYYsA9m_ByrmJQiP16iUw en zet de boel om naar een betaalde versie van Google Workspace Business Starter. Je schijnt dan de mogelijkheid te krijgen (mss met deze link) om de boel meteen om te zetten naar een gratis versie voor persoonlijk gebruik. Je hebt dan weliswaar betaalgegevens ingevoerd, maar die worden dan niet gebruikt omdat je bevestigd hebt dat het om een gratis versie voor persoonlijk (=niet-zakelijk) gebruik gaat.
Die eerste optie werkt (nog steeds) niet. Want ik krijg de volgende melding:
Your account is ineligible to switch to the no-cost option because you first need to upgrade to Google Workspace Business Starter. Then do this process again.
Dus moet alsnog eerst omgezet worden volgens punt 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Gaitman Ja, punt 1 is vanaf het begin gekloot geweest. Bij de een werkte het vlekkeloos, de ander kreeg het niet voor elkaar. Geen idee waaraan het lag.

Een paar maanden geleden kwam er iemand in lichte paniek naar me toe omdat hij een mail van Google had gehad dat zijn gratis GSuite ophield gratis te zijn. Hij had ruim 10 jaar van dat gratis gebruik genoten en had er geen probleem mee om vanaf nu voor 1 of 2 gebruikers te betalen. Ik heb hem omgezet naar de betaalde Google Workspace Business Starter.

Meteen daarna heb ik die link voor de gratis versie geprobeerd en zowaar werkte dat! Je moet die twee wel direct na elkaar uitvoeren, maar dan lijk je dus alsnog in aanmerking te komen voor gratis gebruik. Ik ben nu met een account bezig om die route nog eens te proberen. Het lijkt t/m 21 augustus dus nog te kunnen werken.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Zojuist nog kunnen uitvoeren, via die optie 2. Dus: Upgrade uitvoeren via de melding die bovenin staat als je inlogt op beheerconsole. Ik heb 'flexibel model' gekozen (betalen per maand is dat, ipv per jaar), en m'n paypal gekoppeld. Nadat dat klaar was, die link geopend van hierboven om het terug te zetten naar particulier gebruik oid. En daarmee was het direct klaar. (Let wel op, na dat bevestigen, laadt bij mij de pagina onder de andere pagina (dat was half jaar geleden ook al zo, blijkbaar nog steeds niet gefixt). Dus je ziet nogmaals die bevestig knop, maar dus niet nodig er nogmaals op te drukken.

Bij mij staat er nu (bij Facturering > Abonnementen) "Google Workspace Business Starter" met "Gratis plan / Gratis versie (geen kosten)".
Dat was toen straks nog "Oude versie van G Suite", ook gratis plan / gratis versie.
Direct verschil, nu max 300 accounts, ipv 50. En opslag in eerste instantie van 15gb per account naar 30gb gegaan. (Schijnt in toekomst gecombineerd opslag voor alle accounts samen te worden, waarbij elk extra account 30gb toevoegt aan het totale limiet. Maar of dat ook zo wordt met de gratis versies, is ook afwachten natuurlijk).
Tnx iig voor de tip/herinnering @Hippe Lip ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom zou ik dat moeten doen als ik al gratis gsuite heb?

Ik heb nu 22 GB, ok krijg ik er 8 bij en max 100 gebruikers (heb er maar 4, 100 of meer is ook lastig verkoopbaar als persoonlijk gebruik als Google moeilijk gaat doen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
Marzman schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:53:
Waarom zou ik dat moeten doen als ik al gratis gsuite heb?
Voor mij was het vooral het voordeel van wat meer opslag.
En een beetje het idee van geen "legacy" account meer hebben, het is nu gewoon een 'Workspace Business Starter', die toevallig gratis is. (Of dat al dan niet een voordeel is, qua bijv. veranderingen in de toekomst moet natuurlijk maar blijken). De 2 varianten zullen uiteindelijk wel merendeel hetzelfde zijn/blijven, lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Zojuist ook de overstap gemaakt via optie 2 als hierboven beschreven. Optie 1 gaf idd een foutmelding.

Ik zie vooralsnog 1 nadeel; ik heb nog een abonnement lopen voor 100gb extra storage space voor google drive. Deze lijkt niet meer mee te tellen na de migratie. Nu staat hier tegenover dat ik met pooled storage kennelijk een aantal dummy accounts * 30gb kan aanmaken en zo aan extra ruimte kom.

[ Voor 59% gewijzigd door pc01 op 05-08-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 21:12
Zat net even te kijken om via optie 2 over te stappen. Moet dan een payment option aangeven. Daarbij moet ik een staat kiezen, maar ik kan alleen uit US staten kiezen. Ik kan nergens een land kiezen. Zit ik nu scheef te kijken?
Overigens overweeg ik nog steeds om mijn Legacy Gsuite te houden. Waarom niet. Doet alles wat ik wil. Volgens mij weet niemand welke van de twee opties het langst gratis te gebruiken blijft. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-11-2024
De Gsuite legacy is voor het leven gratis (maar wel afgeknepen), optie 2 verwacht ik binnen 2 jaar flink voor te moeten betalen, lijkt mij niet zo'n goed idee, eigenlijk. Want de prijzen liegen er niet om, iets van 4 euro per gebruiker per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Arcow schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:39:
De Gsuite legacy is voor het leven gratis (maar wel afgeknepen), optie 2 verwacht ik binnen 2 jaar flink voor te moeten betalen, lijkt mij niet zo'n goed idee, eigenlijk. Want de prijzen liegen er niet om, iets van 4 euro per gebruiker per maand
Het is natuurlijk sowieso maar de vraag of dat voor het leven gratis gaat zijn. Eigenlijk wilde ze het natuurlijk wegdoen, maar last minute besloten toch de mogelijkheid te houden. Niets dat ze tegen houdt in het in de toekomst toch te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
De Gsuite legacy is voor het leven gratis
Waar heb je dat gelezen dat het nu wel voor het leven gratis blijft ?
Vorig jaar was hier iedereen immers nog in lichte paniek omdat het niet meer zou blijven bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-08 19:27
Geen idee. Als ik dit lees, lijkt het er op dat ze wel aan functionaliteiten gaan sleutelen
Het kosteloze abonnement is alleen bedoeld voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik. Als u Oude gratis versie van G Suite gebruikte voor zakelijke doeleinden, hebben we uw account overgezet naar Google Workspace. Het kosteloze abonnement bevat geen support en in de toekomst verwijderen we mogelijk bepaalde zakelijke functies.
Twijfel nog om toch ook maar te switch te maken. Bijvoorbeeld het hoofddomein kan ik nu niet aanpassen...

U kunt het hoofddomein niet wijzigen voor de volgende accounts:
Accounts waarbij u uw domein heeft gekocht toen u zich aanmeldde
Accounts in een kosteloze proefperiode
Accounts die zijn gekocht via Google Domains
Accounts met de oude kosteloze versie van G Suite
Google Workspace for Education
Accounts van Google Workspace-resellers
Accounts met Chrome Enterprise Upgrade (zelfstandig, offline)
Accounts met Chrome Education Upgrade (zelfstandig, offline)
Accounts met Kiosk and Signage Upgrade (zelfstandig, offline)
Accounts met Chrome-beheer
Accounts met Hangouts-software

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Wie heeft ervaring met deze overstap, waarbij je eerst naar een betaalde business model moet overstappen en vervolgens maar moet hopen dat de overstap naar gratis werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40
Arcow schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:41:
Wie heeft ervaring met deze overstap, waarbij je eerst naar een betaalde business model moet overstappen en vervolgens maar moet hopen dat de overstap naar gratis werkt?
Ik ben net met knikkende knietjes overgegaan via optie 2 (eerst betaald Business Starter abo, credit card opgeven etc en daarna via 'de knop' terug naar een gratis versie. Ging heel soepel.

Ik had al sinds kort na het begin in 2006 een Google Apps for Domains (later Gsuite, weer later Google Workspace) account voor de hele familie. Dus pak van m'n hart dat het allemaal soepel is overgezet. Nu maar afwachten voor hoe lang die gratis blijft. Zou op zich best bereid zijn om iets te betalen, maar €7 per gebruiker per maand zou genoeg zijn om naar een alternatief te zoeken.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Dank je, misschien moet ik ook wel over, Google blijft toch pesten. Nu merk ik het al, zoals geen mogelijkheid om een review te geven in de Google Play Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Helaas, dit allemaal lukt niet, alsof Google denkt dat ik in Amerika woon, kan niet overstappen naar een business starter in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Arcow schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:27:
Helaas, dit allemaal lukt niet, alsof Google denkt dat ik in Amerika woon, kan niet overstappen naar een business starter in Nederland.
Oh wauw, laat maar... Op de eerste pagina staat de landcode rechts-boven, daar waar je het echt helemaal niet verwacht.
Inmiddels bezig met de overstap, met knikkende knieen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Ben nu overgestapt naar de business starter. Omdat ik al eerder was overgestapt van de oude g-suite, blijkt dat ik nu gelijk de business starter free heb. Lijkt so-far-so-good te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcow
sverzijl schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Waar heb je dat gelezen dat het nu wel voor het leven gratis blijft ?
Vorig jaar was hier iedereen immers nog in lichte paniek omdat het niet meer zou blijven bestaan ;)
Het hele gedoe was nu juist omdat Google had aangegeven dat dit gratis zou zij als het niet zakelijk zou zijn. Ze promootte zelfs als familie-domein. En juist al die families gingen terecht tekeer dat google zich niet aan haar afspraken hield; free for life was het.
Maar ik ben nu over naar de business starter free, dus zal volgend jaar wel weer worden genaaid door G. (ja, weinig vertrouwen, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Arcow schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:05:
[...]

Het hele gedoe was nu juist omdat Google had aangegeven dat dit gratis zou zij als het niet zakelijk zou zijn. Ze promootte zelfs als familie-domein. En juist al die families gingen terecht tekeer dat google zich niet aan haar afspraken hield; free for life was het.
Maar ik ben nu over naar de business starter free, dus zal volgend jaar wel weer worden genaaid door G. (ja, weinig vertrouwen, sorry)
Ik was nu juist benieuwd waar je dat gelezen hebt. Er staat me namelijk niets van bij dat Google letterlijk heeft gezegd dat het “Free for life” zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sverzijl schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:09:
[...]

Ik was nu juist benieuwd waar je dat gelezen hebt. Er staat me namelijk niets van bij dat Google letterlijk heeft gezegd dat het “Free for life” zou zijn.
En als ze dat gezegd hebben (ik heb het ook niet gelezen), als ze de stekker er uit trekken is gsuite end of life.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:29:
[...]

En als ze dat gezegd hebben (ik heb het ook niet gelezen), als ze de stekker er uit trekken is gsuite end of life.
Inderdaad, dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
freakenstein schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:17:
Twijfel nog om toch ook maar te switch te maken. Bijvoorbeeld het hoofddomein kan ik nu niet aanpassen...

U kunt het hoofddomein niet wijzigen voor de volgende accounts:
Accounts waarbij u uw domein heeft gekocht toen u zich aanmeldde
Accounts in een kosteloze proefperiode
Accounts die zijn gekocht via Google Domains
Accounts met de oude kosteloze versie van G Suite
Google Workspace for Education
Accounts van Google Workspace-resellers
Accounts met Chrome Enterprise Upgrade (zelfstandig, offline)
Accounts met Chrome Education Upgrade (zelfstandig, offline)
Accounts met Kiosk and Signage Upgrade (zelfstandig, offline)
Accounts met Chrome-beheer
Accounts met Hangouts-software
Toch maar overstag gegaan en inderdaad bepaalde functies, zoals bovenstaande, werken ook weer.

Overigens nog een tweede oude gsuite voor persoonlijk gebruik, daar denk ik ook nog even over na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loyal Chip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 22:07
Ik had via google suite mijn mail lopen en door een update ben ik mijn mail backup kwijt geraakt en die staan daar denk ik nog steeds.
Is er nog een optie om deze gegevens terug te halen of moet ik me dan voor een maand aanmelden om mijn mails weer te zien.
(Had niet in de gaten dat die oude mails nog van zoveel belang waren en dat ik deze niet beter op een externe drive had gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

kvandt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:01:
Zat net even te kijken om via optie 2 over te stappen. Moet dan een payment option aangeven. Daarbij moet ik een staat kiezen, maar ik kan alleen uit US staten kiezen. Ik kan nergens een land kiezen. Zit ik nu scheef te kijken?
Overigens overweeg ik nog steeds om mijn Legacy Gsuite te houden. Waarom niet. Doet alles wat ik wil. Volgens mij weet niemand welke van de twee opties het langst gratis te gebruiken blijft. Toch?
Dat is een bekend punt. Even goed kijken WAAR je dat moet doen, maar ergens kun je aangeven dat je in NL (of EU?) zit. Dat moet je natuurlijk eerst doen. Daarna kun je de boel netjes invullen.

Ik kan het helaas niet voor je nazoeken want ik heb geen account meer om te migreren, maar er zijn er hiervóór al geweest die hetzelfde meemaakten en die zijn er ook uitgekomen. Zonodig dus even terugzoeken hier.

Laat weten als het gelukt is en hoe dan.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan iemand me helpen wat te doen? Ben een blije gebruiker van GSuite en weet gewoon niet wat te doen. Ik gebruik mijn domein met mail en dat werkt goed. Wil best overstappen maar wat zijn de risico's? If it ain't broken enz. Ik weet gewoon niet wat verstandigste is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
hemiparo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:49:
Kan iemand me helpen wat te doen? Ben een blije gebruiker van GSuite en weet gewoon niet wat te doen. Ik gebruik mijn domein met mail en dat werkt goed. Wil best overstappen maar wat zijn de risico's? If it ain't broken enz. Ik weet gewoon niet wat verstandigste is!
Dat laatste. Ik blijf gewoon op de gratis GSuite variant. Als Google wil consolideren hadden ze iedereen van de legacy GSuite wel overgezet naar een gratis variant van business starter. Nu vrees ik voor kleine lettertjes dat deze in de toekomst wel weer eens kan verdwijnen. Die dubbele storage geloof ik wel. Geen zin aan de familie uit te leggen over 2 jaar waarom ze toch ineens moeten betalen en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jaerock schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Dat laatste. Ik blijf gewoon op de gratis GSuite variant. Als Google wil consolideren hadden ze iedereen van de legacy GSuite wel overgezet naar een gratis variant van business starter. Nu vrees ik voor kleine lettertjes dat deze in de toekomst wel weer eens kan verdwijnen. Die dubbele storage geloof ik wel. Geen zin aan de familie uit te leggen over 2 jaar waarom ze toch ineens moeten betalen en anderen niet.
Ja zoiets denk ik ook, van de andere kant. Er zal toch al wel een iemand zijn die de kleine lettertjes gelezen heeft?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Jaerock schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Je kunt wel op de gratis versie willen blijven, maar als je 10 jaar geleden die GSuite hebt aangevraagd en nu (het laatste jaar) niet gereageerd hebt door aan te geven dat je je account wilt blijven gebruiken en dat je particulier, niet-zakelijke gebruiker bent, dan is het straks over en uit. Je hebt dus nog tot morgen, 21 augustus 2023. Daarna zal je moeten gaan betalen voor je account of mot je ‘m opheffen.

Kies zelf maar.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

hemiparo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:49:
Je hebt dus nog precies één dag. 21 augustus 2023 is de laatste dag dat je kunt migreren naar de nieuwe gratis versie. Zie voor instructies hierboven, eerder in dit draadje. Niets doen betekent geheid het einde van je gratis GSuite.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

Je kunt wel op de gratis versie willen blijven, maar als je 10 jaar geleden die GSuite hebt aangevraagd en nu (het laatste jaar) niet gereageerd hebt door aan te geven dat je je account wilt blijven gebruiken en dat je particulier, niet-zakelijke gebruiker bent, dan is het straks over en uit. Je hebt dus nog tot morgen, 21 augustus 2023. Daarna zal je moeten gaan betalen voor je account of mot je ‘m opheffen.

Kies zelf maar.
Dat is niet wat ik zei, ik heb dat uiteraard aangegeven zoals bijna iedereen hier. Ik heb echter geen behoefte de stap via die omweg naar de gratis business variant te maken voor wat extra opslag en users met het risico wat ik benoemde.

En uiteraard is er nooit een garantie dit het de toekomst gratis blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

OK, verkeerd begrepen dan.

En idd, destijds heette het ook lifetime gratis te zijn. Kennelijk was het nu ‘end of life’… 😜
Dan maar gemigreerd naar de nieuwe gratis (lifetime?) versie dus.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik zit vooralsnog te wachten tot Google eindelijk mijn opslag samenvoegt zodat ik ook Shared Drives kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:53

L0g0ff

omg

Ik zit ook nog steeds op gsuite. Ik merk wel wat er gebeurd. Worst case; betalen en dan ben je overal vanaf ;)

Maar ik denk dat je het zo'n vaart niet zal lopen. Ik heb geen enkele mail van ze ontvangen de afgelopen maanden buiten 1 mail over de CDPA laatst.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Je hebt dus nog precies één dag. 21 augustus 2023 is de laatste dag dat je kunt migreren naar de nieuwe gratis versie. Zie voor instructies hierboven, eerder in dit draadje. Niets doen betekent geheid het einde van je gratis GSuite.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hywdyKiOGYJVczSKuG1Fqae81Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yIWxhWQDC1Wl2DE7DnezZL05.png?f=user_large

Ik begrijp je niet, sorry. Ik heb nu toch de gratis versie? Dat stopt toch niet opeens morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hemiparo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Ik begrijp je niet, sorry. Ik heb nu toch de gratis versie? Dat stopt toch niet opeens morgen?
Inderdaad, Google heeft niemand gezegd dat je moet veranderen. Je moest het alleen aangeven, dat heeft iedereen die Gsuite nog heeft gedaan (anders had je het al niet meer).

Iedereen die hier veranderd is dat is of op eigen initiatief, of omdat ze door Google in een betaalde variant had gepushed door hun langzame communicatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 21-08-2023 08:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:40:
[...]

Inderdaad, Google heeft niemand gezegd dat je moet veranderen. Je moest het alleen aangeven, dat heeft iedereen die Gsuite nog heeft gedaan (anders had je het al niet meer).

Iedereen die hier veranderd is dat is of op eigen initiatief, of omdat ze door Google in een betaalde variant had gepushed door hun langzame communicatie.
Dat dus. Het enige wat ik me kan bedenken dat áls Google besluit te stoppen met G Suite en dat we dan niet meer kunnen aangeven dat we Workspace als particulier willen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hemiparo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Dat dus. Het enige wat ik me kan bedenken dat áls Google besluit te stoppen met G Suite en dat we dan niet meer kunnen aangeven dat we Workspace als particulier willen gebruiken.
Ik had ook liever wat meer duidelijkheid, of dat Google de keuze maakte. Het is een beetje gokken zo wat slimmer is zonder verdere info :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Ik had ook liever wat meer duidelijkheid, of dat Google de keuze maakte. Het is een beetje gokken zo wat slimmer is zonder verdere info :p
En ook dat dus. Vindt het betalen (mits niet te veel, met een gratis Gmail kun je ook mailen) geen probleem maar wil graag wel duidelijkheid. Maar ja... het is nog steeds gratis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

hemiparo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]

Nee nee, dat stopt niet opeens. Het was me alleen niet duidelijk of je recent (in het laatste jaar) de noodzakelijke update had gedaan van de inmiddels meer dan 10 jaar oude gratis GSuite naar de nieuwe gratis versie. Als je dat niet had gedaan, dan is vandaag je laatste kans.

Heb je die overstap wel gedaan en heb je aangegeven dat je je account niet zakelijk gebruikt, dan blijft het voorlopig gratis. Hetzelfde lijkt te gelden voor diegenen die eerst naar een betaalde Business-versie overstapten en daarna meteen aangaven dat het voor niet-zakelijk gebruik was, waardoor ook die versie gratis was. Ook die route lijkt vandaag af te lopen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik twijfel toch weer, ik heb het eerder aangegeven in een rare enquete van Google die ze hadden gemaakt (simpel formuliertje), ik ben nooit overgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU1Nq_GWDjAWbs7mSXHklYRx4xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TDGZapozLAP9eveEnoIkW59J.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 21-08-2023 12:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:06:

Ik twijfel toch weer, ik heb het eerder aangegeven in een rare enquete van Google die ze hadden gemaakt (simpel formuliertje), ik ben nooit overgezet.

[Afbeelding]
Als je aangegeven hebt privé gebruik wordt je ook niet overgezet toch? Ik twijfelde ook even maar na goed lezen denk ik dat dat bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Nee nee, dat stopt niet opeens. Het was me alleen niet duidelijk of je recent (in het laatste jaar) de noodzakelijke update had gedaan van de inmiddels meer dan 10 jaar oude gratis GSuite naar de nieuwe gratis versie. Als je dat niet had gedaan, dan is vandaag je laatste kans.

Heb je die overstap wel gedaan en heb je aangegeven dat je je account niet zakelijk gebruikt, dan blijft het voorlopig gratis. Hetzelfde lijkt te gelden voor diegenen die eerst naar een betaalde Business-versie overstapten en daarna meteen aangaven dat het voor niet-zakelijk gebruik was, waardoor ook die versie gratis was. Ook die route lijkt vandaag af te lopen.
Ik begrijp, dank. Nu alleen twijfel van alles zo laten over toch overstappen en privé aangeven. Huidig kan opeens stoppen en na overtap kan uiteindelijk betaling toch verplicht worden. Lastig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

hemiparo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

Ik begrijp, dank. Nu alleen twijfel van alles zo laten over toch overstappen en privé aangeven. Huidig kan opeens stoppen en na overtap kan uiteindelijk betaling toch verplicht worden. Lastig!
Relax!
Ik zou nu niet meer de route via de Business-versie ondernemen, want dan moet je eerst je betaalgegevens ingeven. En pas daarna krijg (kreeg?) je de optie om aan te geven dat je het privé gebruikt, waardoor die betaalgegevens niet gebruikt worden.

En het is t/m vandaag, maar of ‘vandaag’ in onze tijdzone al is afgelopen weet ik niet. Dat risico zou ik maar niet nemen…

[ Voor 11% gewijzigd door Hippe Lip op 21-08-2023 18:45 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:44:
[...]

Relax!
Ik zou nu niet meer de route via de Business-versie ondernemen, want dan moet je eerst je betaalgegevens ingeven. En pas daarna krijg (kreeg?) je de optie om aan te geven dat je het privé gebruikt, waardoor die betaalgegevens niet gebruikt worden.

En het is t/m vandaag, maar of ‘vandaag’ in onze tijdzone al is afgelopen weet ik niet. Dat risico zou ik maar niet nemen…
Het kan nog steeds (omzetten dan) maar weet niet of je meteen privé gebruik aan kunt geven…

[ Voor 0% gewijzigd door hemiparo op 22-08-2023 09:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
Voor de late beslissers; Nu net nog gelukt!
Dus eerst over op Starter en betaalgegevens invullen en dan de link op deze pagina gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

freakenstein schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:58:
Voor de late beslissers; Nu net nog gelukt!
Dus eerst over op Starter en betaalgegevens invullen en dan de link op deze pagina gebruiken.
Waaghals! 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zoals ik het nu zie kan ik nog steeds upgraden en terug naar persoonlijk gebruik omdat ik het dus voor de 21e heb aangegeven. Voorlopig laat ik het dan maar even zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:54
Vraag 1 m.b.t. Icloud+
Als je een custom domain (@qwasd.nl) hebt ingericht op Icloud+ kan ik de huidige inlog van mijn Apple account (qwasd@gmail.com) dan ook wijzigen naar een emailadres (hello@qwasd.nl) van het custom domain die is toegevoegd?

Vraag 2 m.b.t. Microsoft 365 Business Basic
Als ik 1 Microsoft 365 Business Basic licentie heb aangeschaft dan kan ik voor andere gebruikers de shared mailbox truc toepassen als ik dit topic goed heb doorgelezen. Wat kan een gebruiker dan wel/niet vergeleken met een gebruiker met wel een licentie. Dan zit er toch ook geen Onedrive inbegrepen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 02:25:
Vraag 1 m.b.t. Icloud+
Als je een custom domain (@qwasd.nl) hebt ingericht op Icloud+ kan ik de huidige inlog van mijn Apple account (qwasd@gmail.com) dan ook wijzigen naar een emailadres (hello@qwasd.nl) van het custom domain die is toegevoegd?

Vraag 2 m.b.t. Microsoft 365 Business Basic
Als ik 1 Microsoft 365 Business Basic licentie heb aangeschaft dan kan ik voor andere gebruikers de shared mailbox truc toepassen als ik dit topic goed heb doorgelezen. Wat kan een gebruiker dan wel/niet vergeleken met een gebruiker met wel een licentie. Dan zit er toch ook geen Onedrive inbegrepen?
Zijn dit niet meer vragen voor een ander forum? We hebben het hier toch over de gratis legacyversie van GSuite en wat je daarmee doet?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:54
Hippe Lip schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:01:
[...]

Zijn dit niet meer vragen voor een ander forum? We hebben het hier toch over de gratis legacyversie van GSuite en wat je daarmee doet?
Zou kunnen maar ik dacht ik drop het hier even. Ik zie in de historie van dit topic namelijk veel van deze zaken/vervanging van Gsuite besproken worden. Ook mensen die al zijn overgestapt op een andere service zoals Icloud+/Microsoft 365 vanaf Gsuite dus die hebben ervaring ermee opgedaan dus dit moeten 2 simpele vragen zijn voor die mensen.

Gsuite en wat je daarmee doet zeg je? Naar een andere service overstappen. Moet je wel weten wat wel/niet wordt ondersteund lijkt mij.

Maar ik zal het wel ergens anders vragen.

Fijne avond.

[ Voor 8% gewijzigd door qwasd op 30-08-2023 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

qwasd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:00:
Zou kunnen maar ik dacht ik drop het hier even. Ik zie in de historie van dit topic namelijk veel van deze zaken/vervanging van Gsuite besproken worden.
Zou kunnen, maar we proberen de draadjes hier een beetje schoon te houden. En dat is niet aan mij om dat te bepalen, ik waarschuw alleen maar even. Zo nu en dan komt er een mod langs en die haalt de boel weg als er afgedwaald wordt. Is mij al eens op een (gelukkig tijdelijke) blokkade van mijn account komen te staan… 8)7

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
qwasd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:00:
[...]

Gsuite en wat je daarmee doet zeg je? Naar een andere service overstappen. Moet je wel weten wat wel/niet wordt ondersteund lijkt mij.

Fijne avond.
De noodzaak van het overstappen is er nu niet. De gratis dienst blijft functioneren voor persoonlijk gebruik, wel in een aangepaste vorm.

In het begin leek het erop dat de dienst niet met gratis zou zijn, en is er regelmatig over andere diensten gesproken.

[ Voor 32% gewijzigd door Diederik op 31-08-2023 08:08 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornelam
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 10:50
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:47:

LET OP IEDEREEN

Daar lees ik toevallig

[...]

1. Ga naar https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition en zet je boeltje om naar Google Workspace voor persoonlijk gebruik. Dat is kosteloos. Niemand garandeert je hoe lang, maar vanaf het begin van die GSuite wist je ook niet hoe lang dat gratis zou blijven en je hebt er nu toch al minstens 10 gratis jaren op zitten. Elk jaar is mooi meegenomen, toch?

Tijdje geleden deze prachtige procedure succesvol doorlopen; vandaag tóch een incasso via m'n Paypal van maar liefst € 2,15 8)7 terwijl m'n admin dashboard toch duidelijk aangeeft dat ik voor het abonnement "Google Workspace Business Starter" het "Gratis plan" heb... Nog meer lotgenoten onder ons?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cornelam schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:15:
[...]

Tijdje geleden deze prachtige procedure succesvol doorlopen; vandaag tóch een incasso via m'n Paypal van maar liefst € 2,15 8)7 terwijl m'n admin dashboard toch duidelijk aangeeft dat ik voor het abonnement "Google Workspace Business Starter" het "Gratis plan" heb... Nog meer lotgenoten onder ons?
Waarschijnlijk voor de periode dat het niet gratis was (voor je het gratis plan op gaf). Meer mensen hebben dat hier gehad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
same here. 1 euro 78; er staat expliciet bij dat het voor 4 augustus is.. Zal wel de dag zijn geweest dat ik via een omweg ben overgestapt naar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40
Ja, hier ook. €1,88 voor de dag dat ik overstapte... allemaal wel prima als het hier bij blijft.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Hier ook een betaling van 2,42, terwijl er duidelijk free plan staat.
Maar op 6 augustus is er volgens Google 2,42 gestort, dat die ik verder niet op mn rekening, maar wel in het dashboard van Google. Beide regels kloppen niet.

Iemand een idee hoe we bezwaar kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Arcow schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:59:
Hier ook een betaling van 2,42, terwijl er duidelijk free plan staat.
Maar op 6 augustus is er volgens Google 2,42 gestort, dat die ik verder niet op mn rekening, maar wel in het dashboard van Google. Beide regels kloppen niet.

Iemand een idee hoe we bezwaar kunnen maken?
Ga je veel moeite doen voor die 2,42 euro? Ik zou me pas druk maken als er nóg een afschrijving komt. Pas dan blijkt er meer aan de hand te zijn.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorldWideWait
Het zijn gewoon de kosten van het business starter pakket van die paar minuten gebruik tussen het omzetten, en terugzetten naar prive/gratis gebruik, afgerond naar hele dagen. Dus 1 dag gebruik x aantal actieve accounts dat je hebt, maakt een bedrag van iets van 2 euro oid. Was ook al eerder benoemd, maar niet iedereen kreeg de factuur voorheen, nu wel lijkt het. Bij mij iig ook, paar maanden geleden met omzetten (van een ander account) niets, maar nu ook paar euro. Zolang het daarbij blijft, lijkt me het niet heel storend 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcow
Hippe Lip schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:09:
[...]

Ga je veel moeite doen voor die 2,42 euro? Ik zou me pas druk maken als er nóg een afschrijving komt. Pas dan blijkt er meer aan de hand te zijn.
Nee, maar als het dan maar niet zo is dat ik straks een grote factuur krijgt en dat mn complain tijd voorbij is.

Daarnaast heb ik gezocht waar ik zou moeten zijn, maar niks gevonden. Als er iets niet klopt, kun je niet bij Google terecht omdat je geen support krijgt. Best wel vreemd en eigenlijk buiten de wet, want je moet altijd contact kunnen hebben over een factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:31
Hier idem. voor ca 3 euro. Ik wacht het even af. vermoed dat het met de omzetting te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
Heb ik ook ervaren, 2 euro's of iets dergelijks afgeschreven bij de migratie. Was bij mij al vorig jaar en is bij 1x gebleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Arcow schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:25:
[...]

Nee, maar als het dan maar niet zo is dat ik straks een grote factuur krijgt en dat mn complain tijd voorbij is.

Daarnaast heb ik gezocht waar ik zou moeten zijn, maar niks gevonden. Als er iets niet klopt, kun je niet bij Google terecht omdat je geen support krijgt. Best wel vreemd en eigenlijk buiten de wet, want je moet altijd contact kunnen hebben over een factuur
@Arcow als je straks een grote factuur krijgt dan kun je straks gaan klagen. Je klaagtijd gaat immers pas in op het moment dat die factuur komt?
Dat eerste (kleine) bedrag zul je dan voor lief moeten nemen. Dat leed lijkt me nog wel te overzien, toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XanderNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:31
Dat dacht ik ook. een paar euro voor al die jaren is nog steeds een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:27
Ja was bij mij ook eenmalig 1 euro nog wat. Daarna nooit meer wat gehad

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Google Assistant: werkt niet samen met Gsuite (legacy) agenda's en meer....
ik weet niet helemaal of deze vraag in dit topic hoort maar ik heb mijn account altijd gewoon gelaten voor wat het was en ben dus gebruiker van het eerste uur (unlimmited domains 50users versie)

dat is dan ook de reden waarom ik het in dit topic vraag: ik heb immers vaker gemerkt dat bepaalde diensten bij wijze van gebruikertje richting betaalde opties pesten, (delen van) diensten niet goed werken. in dit geval lijkt dat echter niet (helemaal) zo te zijn omdat ik onder het mom van meten is weten dit ook op het account van een vriend heb laten proberen (heeft een wel-betaalde zakelijke versie op een test account hebben we het uitgeprobeerd en daar lijkt het ook niet te werken
Doel:
wat ik dus graag wil is gebruik kunnen maken van de google asistent om snel zaken te kunnen regelen.
ik heb voor mijn werk en studie heel erg veel data in mijn agenda en ik vind het vreselijk lastig om meerdere schermen naast elkaar te hebben op pc of laptop ik wil liefst dus gebruik kunnen maken van spraak-commando's om snel overzicht te krijgen.

't liefst zou ik > emails laten voorlezen, maar meer nog de asistent laten vertellen welke afspraken ik heb op een bepaalde dag óf de mogelijkheid hebben om afspraken aan mijn agenda toe te voegen.

op een iphone werkte dit alles in beperkte mate met siri maar daar maakte ik minder gebruik van Gsuite nu ik terug aan het overstappen ben naar android zou ik het graag met de google assistent willen proberen.
wat ik al gedaan heb:
in admin.google.com / apps / aanvullende diensten / google search en assistant / toegang tot data van orgainisatie <aan>

echter zodra ik aan mijn google nest mini (of de asistant op mijn pixel 7 pro vraag om een afspraak te plannen dan zegt de asistant dat ie geen toegang heeft of kan maken met google workspace....
dan vraag ik me af
1: waarom zijn deze features er dan wel in mijn control panel als het vervolgens toch niet kan.
2. zijn er alternatieven, apps, diensten (of desnoods zelfs assistenten) die dat wel kunnen.
liefst voor ten minste windows, en android, maar als het te integreren is in google asistant dan des te beter.

[ Voor 15% gewijzigd door i-chat op 13-09-2023 00:52 ]

• WorldWideWait
i-chat schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:45:
Google Assistant: werkt niet samen met Gsuite (legacy) agenda's en meer....
Ik gebruik zelf heel weinig Google Assistent, dus weet niet wat allemaal kan, maar weet wel dat er nog een instelling is (waarmee ik Android Discovery, die pagina links op Android home screen, die weer werkend kreeg, nadat het niet meer werkte na upgrade naar de nieuwe gratis Workspace).
Misschien iets om te checken:
Op die admin.google.com, Apparaten, Mobiel en eindpunten, Instellingen, Universeel, Gegevens toegang, Laatste optie: Google Assistent, die checken of die aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
heej, @WorldWideWait superbedankt voor je reactie, ik heb dit geprobeerd en ik lijk nu een stapje verder als in nu zegt de assistent simpel: ik kan dat nog niet maar ik leer elke dag bij : ...

het begint er dus een beetje op te lijken dat ik mogelijk een andere assistent moet gaan overwegen en er er hogelijk eentje bestaat die dit wel kan

ik vraag me af of het wel zou kunnen werken als ik op één of andre manier google asistant zou kunnen koppelen aan een gmail account welke dan een gedeelde agenda heeft met mijn gsuite calendar dan moet ik misschien wel enige policies voor deze persoon aanpassen maar dat kan wel aangezien het toch een privé account is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:53

L0g0ff

omg

@i-chat wat je schrijft klopt helemaal. Heb ik mezelf ook eens in verdiept. Ik heb toen ergens gelezen dat je het beste gewoon een Gmail account aan kan maken en dan je agenda synchroniseren. Niet de meest charmante oplossing maar mogelijk een werkbare workaroun voor je.

Zelf heb ik het gewoon opgeven toen ;) dan maar geen assistant.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
i-chat schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:35:
heej, @WorldWideWait superbedankt voor je reactie, ik heb dit geprobeerd en ik lijk nu een stapje verder als in nu zegt de assistent simpel: ik kan dat nog niet maar ik leer elke dag bij : ...

het begint er dus een beetje op te lijken dat ik mogelijk een andere assistent moet gaan overwegen en er er hogelijk eentje bestaat die dit wel kan

ik vraag me af of het wel zou kunnen werken als ik op één of andre manier google asistant zou kunnen koppelen aan een gmail account welke dan een gedeelde agenda heeft met mijn gsuite calendar dan moet ik misschien wel enige policies voor deze persoon aanpassen maar dat kan wel aangezien het toch een privé account is.
Heb je de extra opties ook aangezet?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dj5pBFc.png

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Nav mijn eerdere comment ben ik benieuwd of anderen wel al van de shared drives gebruik kunnen maken?

• i-chat
  • Niet online
@Lizard yes, alle 3 staan aan en nu ook die opties in mobiele eindpunten zoals hierboven gesuggereerd was,
wat ik nog ga proberen of die settings wél werken op een betaalde variant van gsuite.

• Lizard
i-chat schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:32:
@Lizard yes, alle 3 staan aan en nu ook die opties in mobiele eindpunten zoals hierboven gesuggereerd was,
wat ik nog ga proberen of die settings wél werken op een betaalde variant van gsuite.
Bij mij werkt dit op de gratis legacy variant.

• i-chat
  • Niet online
@Lizard even voor alle duidelijkheid,

jij kunt met de legacy versie de assistant vragen.

wat er vandaag in je agenda staat,
om een event toe te voegen aan je agenda voor morgen.

if so gebruik je dan de nederlanstalige versie of in het engels ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
@i-chat Klopt, net om te testen een event voor 15 uur aangemaakt en die kon ik ook weer opvragen.
Ik gebruik wel de engelse variant. (met 2 talen raakt de assistant vaker in de war.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
Lizard, Tnx voor je input....

ik heb het nu inderdaad werkend

- voor zover,
>> het werkt dus alleen met de engelstalige assistent. dus niet in het Nederlands
>> het werkt ook niet met Engels als 2e ingestelde taal. Maar enkel met engels als Primaire taal.
>> ik heb wel geprobeerd om de nederlandse taal als secundaire taal weer toe te voegen. Dat werkt wél maar zal in bepaalde gevallen wel mogelijk negatieve bijeffecten hebben. De assistent zal immers eerst proberen je verzoek via zijn engelse routines te verwerken je moet dus wel echt heel duidelijk praten om google niet te laten stikken in je verzoek ...

Wel werkt:
He google scedule an apointment at nine fourtyfive A M tomorrowmonring with title Meeting Grandmother.
He google what's in my calendar tomorrow

Maar niet:
Hé google welke afspraken staan er morgen in mijn agenda

Op zich zou ik hier wel mee kunnen leren leven ware het niet dat je agenda in het engels beheren ook wel enige problemen met zich mee kan brengen. denk aan gedeelde agenda's of uitnodigingen voor afspraken met derden: He google scedule appointment tomorow "met sofie naar de bakker" werd bij mij 'mat sophy and rebecca'

Nu ik dit weet is er dus toch wel een aanzienlijke kans dat ik een leeg (dummy) account maak om google asistant te gebruiken... in dat account kan ik mezelf aan google home koppelen voor de bediening van thuis-apparaten. en kan ik (hopelijk) google's gedeelde agenda's gebruiken om afspraken op te slaan.

[ Voor 26% gewijzigd door i-chat op 14-09-2023 14:33 . Reden: toevoeging consequenties. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plompie
alex3305 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:18:
Nav mijn eerdere comment ben ik benieuwd of anderen wel al van de shared drives gebruik kunnen maken?
Hier nog niet. Staat al een paar maanden:
Gecombineerde opslag wordt in de komende weken aangezet voor uw Google Workspace Business Starter-abonnement, met nieuwe beheerdersfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
Wij zitten thuis met 4 mensen op een gratis G Suite (workspace dus nu). Maar ik bots nu ook op een gelijkaardig probleem als hierboven reeds gemeld (het niet ondersteund zijn van bvb Nest rookmelders). Dus ik ben aan het denken aan het volgende, met als hoofddoel onze eigen domeinnaam blijven gebruiken. Het gaat voornamelijk om mails, kalender en foto's.

1) mails overzetten naar een andere provider (dus mx records aanpassen, mails overzetten via takeout of imap of whatever)
2) foto's, kalender, en eventuele andere zaken downloaden via takeout
3) de workspace account stoppen
4) Voor ieder van ons een nieuwe Google account maken (geen gmail dus) met ons eigen email adres
5) Foto's e.d. terug uploaden naar de nieuwe google account (en vermoedelijk Google One abo nemen voor meer opslag).

Ik kan me niet inbeelden dat ik de eerste ben die zoiets in gedachten heeft... Heeft iemand zoiets al gedaan?
(excuses als dit al besproken geweest is, ik heb niet de volledige topic doorgelezen)
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste