Google Assistant: werkt niet samen met Gsuite (legacy) agenda's en meer....
ik weet niet helemaal of deze vraag in dit topic hoort maar ik heb mijn account altijd gewoon gelaten voor wat het was en ben dus gebruiker van het eerste uur (unlimmited domains 50users versie)
dat is dan ook de reden waarom ik het in dit topic vraag: ik heb immers vaker gemerkt dat bepaalde diensten bij wijze van gebruikertje richting betaalde opties pesten, (delen van) diensten niet goed werken. in dit geval lijkt dat echter niet (helemaal) zo te zijn omdat ik onder het mom van meten is weten dit ook op het account van een vriend heb laten proberen (heeft een wel-betaalde zakelijke versie op een test account hebben we het uitgeprobeerd en daar lijkt het ook niet te werken
Doel:
wat ik dus graag wil is gebruik kunnen maken van de google asistent om snel zaken te kunnen regelen.
ik heb voor mijn werk en studie heel erg veel data in mijn agenda en ik vind het vreselijk lastig om meerdere schermen naast elkaar te hebben op pc of laptop ik wil liefst dus gebruik kunnen maken van spraak-commando's om snel overzicht te krijgen.
't liefst zou ik > emails laten voorlezen, maar meer nog de asistent laten vertellen welke afspraken ik heb op een bepaalde dag óf de mogelijkheid hebben om afspraken aan mijn agenda toe te voegen.
op een iphone werkte dit alles in beperkte mate met siri maar daar maakte ik minder gebruik van Gsuite nu ik terug aan het overstappen ben naar android zou ik het graag met de google assistent willen proberen.
wat ik al gedaan heb:
in admin.google.com / apps / aanvullende diensten / google search en assistant / toegang tot data van orgainisatie <aan>
echter zodra ik aan mijn google nest mini (of de asistant op mijn pixel 7 pro vraag om een afspraak te plannen dan zegt de asistant dat ie geen toegang heeft of kan maken met google workspace....
dan vraag ik me af
1: waarom zijn deze features er dan wel in mijn control panel als het vervolgens toch niet kan.
2. zijn er alternatieven, apps, diensten (of desnoods zelfs assistenten) die dat wel kunnen.
liefst voor ten minste windows, en android, maar als het te integreren is in google asistant dan des te beter.
[
Voor 15% gewijzigd door
i-chat op 13-09-2023 00:52
]