☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bij mijn G Suite legacy account heb ik 15GB, bij mijn Google Workspace Business Starter (free) account 30GB.
Ik heb nog steeds 15GB. Maar 22GB of 1TB verschilt nogal wat. Hoe dan ook is wat je hebt niet vergelijkbaar met wat ze bieden met het (vrij nieuwe) Workspace Individual. Waar je wederom geen aanspraak op maakt met je GSuite Legacy / Workspace Business account.Marzman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:03:
[...]
Toch heb ik meer gekregen, de laatste keer dat ik er op lette (en dat is niet zo lang geleden) had ik 17 GB en nu is het 22 GB. Mijn gewone Gmail is 15 GB, dus daar zit ook nog verschil in.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Overigens is het nu ook prima, met de gratis voortzetting via Workspace Business Starter Free en separaat op mijn gewone google accounts de Google One en family stuff, maar het voelt zo onnodig dubbel.
Een heel groot verschil.oisyn schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb nog steeds 15GB. Maar 22GB of 1TB verschilt nogal wat. Hoe dan ook is wat je hebt niet vergelijkbaar met wat ze bieden met het (vrij nieuwe) Workspace Individual. Waar je wederom geen aanspraak op maakt met je GSuite Legacy / Workspace Business account.
Ik dacht dat iedereen ongeveer hetzelfde had aan opslag. 15 of 22 vind ik ook al een behoorlijk verschil (vroeger liep dat op in een sneller tempo dan je mail binnen kwam, toen ging dat steeds langzamer maar nu heb ik er dus weer 5 GB bij)
:fill(white):strip_exif()/f/image/X3pKZbcdpHD0KzEve2lY7dXG.png?f=user_large)
/▌
Ik had 19 GB omdat ik in de vroege jaren van GSuite een paar keer extra GB heb gekregen door bijv. 2FA aan te zetten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Z5Q9oiL4joJFr5cUqM5MmSL.jpg?f=user_large)
Trust me - I'm a lawyer!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
1. mijn domein zit (en zat) al in een betaalde improvmx.com
2. doorsturen van naam@domain.nl naar oudenickame@hotmail.com
3. in outlook.com naam@domain.nl als alias zetten
4. https://account.microsoft.com/profile/ voeg naam@domain.nl toe, verifieer deze, en zet deze als primary
5. zet txt spf records voor outlook.com in je domain
Nu kun je inloggen op outlook.com met naam@domain.nl
Als je een mail verstuurd (phone, web en outlook op mac getest) dan kan deze uit naam@domain.nl verstuurd worden. In outlook.com zet je dan ook je Standaard verzend adres naar naam@domain.nl
Als je een calendar item aanmaakt wordt deze verstuurd uit outlook_RAREHASH@outlook.com, dat is t enige onlogishe dat ik tegenkwam. Ow en veel van mijn binnenkomende mail komt nu in de spambox. Wellicht moet ik daar nog even op inleren / een rule voor maken.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Die 5 GB is wel welkom, ik hoop dat ze het langzaam naar 30 aan het ophogen zijn om het gelijk te maken met de mensen die wel met hun account hebben gekloot
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 10-11-2022 12:56 ]
/▌
Zo heeft het domein van mijn ouders er 5GB bij gekregen, maar mijn moeder liep regelmatig tegen die 15GB aan. Ikzelf gebruik nog niet eens 4GB van mijn opslag, en ik heb die 5GB extra ook niet gehad.
Nu 14,99 van de 22, dat was 16,nogwat van de 17. Ik heb pas mails verwijderd..oisyn schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:00:
Voor de mensen die 5GB erbij hebben gehad, hoeveel gebruikten jullie daar daadwerkelijk van?
Zo heeft het domein van mijn ouders er 5GB bij gekregen, maar mijn moeder liep regelmatig tegen die 15GB aan. Ikzelf gebruik nog niet eens 4GB van mijn opslag, en ik heb die 5GB extra ook niet gehad.
/▌
Ik heb 19GB, zit altijd tegen of over de limiet, maar geen verhoging van opslag helaas..oisyn schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:00:
Voor de mensen die 5GB erbij hebben gehad, hoeveel gebruikten jullie daar daadwerkelijk van?

Ik heb de andere accounts in mijn GSuite Legacy domein gecheckt en alleen mijn eigen account (18.2GB van de 19GB) heeft er 5GB bij gekregen. De andere accounts zitten allemaal < 1GB en hebben nog steeds 15GB, (behalve mijn vrouw, maar daar betalen we voor 100GB).
Trust me - I'm a lawyer!
Krijg daar de hele tijd mail van, nog x dagen om de facturering in te stellen. Dacht, dat houdt vanzelf op. Maar ze hebben de teller nu al voor volgens mij de derde keer gereset dus ik heb weer opnieuw 21 dagen de tijd gekregen...
Maar waar ik absoluut niet tevreden over ben is de spamfiltering die word toegepast.
Dat deed google echt 100x beter.
Jammer dat er geen Google family achtig abonnement is.
voor ~€100 per jaar had ik dat best willen doen.
Verhogingen kon je vroeger ook krijgen als je wat security maatregelen/vragen nam.
Dan kreeg je zo permanent 2GB er bij.
Dus dat verklaard de 17GB vs 15GB.
[ Voor 15% gewijzigd door Sinned123 op 20-12-2022 09:12 ]
/▌
Toen dat bekend was (heel laat), was ik allang over.Marzman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:55:
@Sinned123 Je weet dat je het gratis account gewoon kon behouden? Een family account is dan voorlopig niet nodig
Is mijn lamlendigheid soms toch ergens goed voor.Sinned123 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:35:
[...]
Toen dat bekend was (heel laat), was ik allang over.
En je wilt om de slechte ervaringen die je noemt niet terug?Sinned123 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:35:
[...]
Toen dat bekend was (heel laat), was ik allang over.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb het ganse verhaal niet meer gevolgd sinds ik ben overgegaan op een andere (te ingewikkelde) oplossing.
Hoe zit het momenteel met de status van de legacy GSuite? Hebben ze nu toch indefinitief besloten om alles te laten zoals het was?
Indien dat het geval is zou ik eigenlijk liever terugkeren...
Totdat Google over een paar jaar weer een poging waagt om van de legacy accounts af te komen.Fire69 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Goed, kan ik herbeginnen om alle mail, kalenders, contacts, ... terug over te zetten
Als je nu nog besluit terug te keren en niet hebt aangegeven dat je de gratis versie wilt behouden ben je ruim te laat. Dat lukt dan niet meer. Heb je dat wel aangegeven dan werkt het hetzelfde als voorheen, met meer accounts en meer opslag.Fire69 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:59:
Hey,
Ik heb het ganse verhaal niet meer gevolgd sinds ik ben overgegaan op een andere (te ingewikkelde) oplossing.
Hoe zit het momenteel met de status van de legacy GSuite? Hebben ze nu toch indefinitief besloten om alles te laten zoals het was?
Indien dat het geval is zou ik eigenlijk liever terugkeren...
Maar voor hoelang?
Dat heb ik wel nog gedaan, dus dat zit wel goed.barrymossel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:13:
[...]
Als je nu nog besluit terug te keren en niet hebt aangegeven dat je de gratis versie wilt behouden ben je ruim te laat. Dat lukt dan niet meer. Heb je dat wel aangegeven dan werkt het hetzelfde als voorheen, met meer accounts en meer opslag.
Maar voor hoelang?
Klopt, maar die huidige situatie vind ik te vervelend. Via Cloudflare een forward naar een @gmail.com, en smtp via Zoho. Het heeft allemaal iets te veel nadelen/gedoe momenteel.Mawlana schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Totdat Google over een paar jaar weer een poging waagt om van de legacy accounts af te komen.
We zien dan wel in de toekomst wat het geeft.
Ach ja alles is eindig, zelfs lifetime subscriptionsMawlana schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Totdat Google over een paar jaar weer een poging waagt om van de legacy accounts af te komen.
/▌
Ben er best wel tevreden over.
Heb er twee Mailstores lopen. De mail ontvang je dan in een fastmail account. Daarnaast heb ik een aantal emailadressen die naar een Gmail account gaan.
Momenteel heb ik 7 domeinen. ( Het toevoegen en het controleren ervan duurde wel lang)
Heb nu 17 emailadressen (aliassen) die naar of een inbox gaan (Mailstores) of ze worden doorgestuurd. En soms beide.
Je kunt een aantal emailadressen per alias aanhangen.
Voor 50 dollar ben je dus klaar.
Waarom heb ik gekozen voor een dubbele Mailstores is eigenlijk om zakelijk en prive goed gescheiden te houden en los te komen van derde partijen zoals Google, Microsoft of een ander.
Behalve dan dat je geen storage meer kan wijzigen. Mocht je je Google Drive storage bijvoorbeeld willen vergroten dan gaat dat niet meer. Volgens mij is dan de enige optie om alsnog over te stappen naar een betaald workspace account.
Ah, grappig, ik had dat reeds actief, en dan blijft het dus wel werken met 100GB extraFraggar schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:59:
[...]
Behalve dan dat je geen storage meer kan wijzigen. Mocht je je Google Drive storage bijvoorbeeld willen vergroten dan gaat dat niet meer. Volgens mij is dan de enige optie om alsnog over te stappen naar een betaald workspace account.
[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 06-01-2023 15:10 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Denk wel voldoende want grote bestanden gaan via andere tijdelijke hosting partijen.
Ga ook niet om meer vragen, het werkt en het moet blijven werken :-)
Mijn ouders en tante merken geen verschil.
Raar ik heb 30GB. Maar dat zal zijn omdat ik eerst over was naar Starter. Toch lelijk dat ze niet alles gelijk trekken.RedRayMann schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:25:
Ik heb 15 en blijf 15 gb houden.
Denk wel voldoende want grote bestanden gaan via andere tijdelijke hosting partijen.
Ik had 17 en nu 22GB. Ik ga ook niet meer vragenRedRayMann schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:25:
Ik heb 15 en blijf 15 gb houden.
/▌
Het was sowieso een vrij lelijk verhaal natuurlijk: iedereen die netjes op tijd ging voorbereiden/overstappen heeft z'n e-mail al ergens anders ondergebracht, óf alle moeite voor niets gedaan.barrymossel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:34:
[...]
Raar ik heb 30GB. Maar dat zal zijn omdat ik eerst over was naar Starter. Toch lelijk dat ze niet alles gelijk trekken.
Zoals al een paar keer opgemerkt in dit topic...bijv. recent nog:
Iedereen die te laat/lui/lamlendig was en gewoon heeft afgewacht, is daar feitelijk voor beloond. 🤷🏼♂️MeTooPV schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:26:
Is mijn lamlendigheid soms toch ergens goed voor.
Wel met het risico dat Google alsnog besluit dat je gebruik niet "family" is, te zakelijk, of om een andere reden niet meer onder de uitzondering valt. Maargoed: wie dan leeft, wie dan zorgt.
Of mensen (zoals ik) die zagen aankomen dat Google wel iets moest gaan doen voor alle family-gebruikers.Roelant schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Het was sowieso een vrij lelijk verhaal natuurlijk: iedereen die netjes op tijd ging voorbereiden/overstappen heeft z'n e-mail al ergens anders ondergebracht, óf alle moeite voor niets gedaan.
[...]
Iedereen die te laat/lui/lamlendig was en gewoon heeft afgewacht, is daar feitelijk voor beloond. 🤷🏼♂️
Heb wel mijn zakelijke mail los getrokken en (via omweg via Zoho) een betaald workspace account voor genomen, maar bij alle familie/clubjes domeinen die ik beheerde bewust mee gewacht of/tot Google met alternatief/oplossing ging komen.
Wel de alternatieven bekeken en gepolst wie wel/niet wilde gaan betalen, zodat ik snel kon gaan schakelen indien nodig. Veelal was iedereen prima bereid om 100/jaar ofzo te gaan betalen per domein, maar geen 5EUR/user/maand. Gelukkig kwam Google met een volledig gratis alternatief.
Juist perfecte voorbereiding ipv lamlendigheid, en die werd beloond
Of een gebruiker aanmakenFraggar schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:59:
[...]
/▌
Ben wel de tweaker of nerd van de familie. Maar als ik kijk welke skills mensen hier hebben, ben ik niets.Roelant schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Het was sowieso een vrij lelijk verhaal natuurlijk: iedereen die netjes op tijd ging voorbereiden/overstappen heeft z'n e-mail al ergens anders ondergebracht, óf alle moeite voor niets gedaan.
Zoals al een paar keer opgemerkt in dit topic...bijv. recent nog:
[...]
Iedereen die te laat/lui/lamlendig was en gewoon heeft afgewacht, is daar feitelijk voor beloond. 🤷🏼♂️
Wel met het risico dat Google alsnog besluit dat je gebruik niet "family" is, te zakelijk, of om een andere reden niet meer onder de uitzondering valt. Maargoed: wie dan leeft, wie dan zorgt.
Ofwel, al het omzetten vond ik best spannend. Dus heb bewust gewacht. Zodat er ervaring zou komen, fouten hersteld, doodlopende wegen bekend e.d.
Dat ik met handleidingen en hulp zelf ook alles kon overzetten. Dat er alternatieven zouden komen die in het gat sprongen of dat Google toch toegaf.
Ben ook heel blij dat ik voor mijzelf, maar voornamelijk mijn ouders en tante niets heb hoeven regelen.
Ik wil gerust over met 1 domein en email en alles omzetten en nieuwe dingen leren.
Maar wat doen mijn ouders en tante met de playstore (verliezen ze aankopen?)
Agenda, drive, photos, inlog gegevens e.d.
En de offline tijd? Als ik een fout maak en vanavond pas iets kan herstellen, ik vind het niet erg als mijn email offline komt door een transitie. Maar de rest?
Dus ik heb gewacht om op andere te kunnen bouwen. Niet omdat ik laks was
Hier precies hetzelfde. Ik heb veel kennis van automatisering en e-mail in het algemeen, maar je weet nooit waar je bij zoiets belangrijks tegenaan loopt. Bovendien krijg je waarschijnlijk geen enkele support vanuit Google (ik heb totaal geen vertrouwen in grote bedrijven, al wordt het langzaam wat beter). Dus ik liet wijselijk eerst anderen de wateren testen. En zie: het was niet nodig. Maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk lullen.RedRayMann schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:23:
[...]
Dus ik heb gewacht om op andere te kunnen bouwen. Niet omdat ik laks was
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
@barrymosselbarrymossel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:13:
[...]
Als je nu nog besluit terug te keren en niet hebt aangegeven dat je de gratis versie wilt behouden ben je ruim te laat. Dat lukt dan niet meer.
Toch wel hoor. Een aantal posts hiervoor beschreef ik de procedure toen ik ook al veel te laat was.
Toen lukte het nog dus ik zou het een goede kans geven dat het nu nog steeds lukt…
<John O`Mill>
I stand corrected sir! My bad. Kon ik niet vinden onlangs, maar dat ging dan ook niet over mijn domein/account.Hippe Lip schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:08:
[...]
@barrymossel
Toch wel hoor. Een aantal posts hiervoor beschreef ik de procedure toen ik ook al veel te laat was.
Toen lukte het nog dus ik zou het een goede kans geven dat het nu nog steeds lukt…
Ik zie nu ook dit staan, ik weet niet of dit nieuw is?
/f/image/wH12D4LRQSis7ygpJ0o4zjxp.png?f=fotoalbum_large)
Via deze link krijg je dan dit:
/f/image/rccndRqhQL9be6QYHOWdslVb.png?f=fotoalbum_large)
Maar dat had ik vroeger al langs ergens anders aangegeven. Ik weet nu dus niet of ik dit nog eens moet bevestingen en durf eigenlijk niet erop klikken
Ik zou ook niet meteen klikken (de vorige keer pakte niets doen heel goed uit bij Google
[ Voor 67% gewijzigd door Marzman op 01-02-2023 14:24 ]
/▌
Had eerder al aangegeven dat ik het voor persoonlijk gebruik had.Your account is ineligible to switch to the no-cost option because you first need to upgrade to Google Workspace Business Starter. Then do this process again.
Een beetje raar en verstopt als we opnieuw zouden moeten kiezen (ik heb dat ook al een keer aangegeven). Ik wacht af
[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 01-02-2023 14:27 ]
/▌
Wat gebeurt er met mijn add-on-opslag voor Drive als ik het kosteloze abonnement behoud?
Bestaande Drive-add-on-opslag blijft werken met het kosteloze abonnement. Als je verouderde add-on-opslag hebt en het kosteloze abonnement houdt voor persoonlijk gebruik, kun je je eerder gekochte opslag blijven gebruiken. Je kunt geen extra opslagruimte meer kopen, maar we werken eraan om add-on-opslag toe te voegen.
Tis weer Google ten top, want onder abonnement zie je dit:Fire69 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:18:
Ik zag op Reddit voorbij komen dat ze zouden begonnen zijn met migreren van GSuite naar Workspace, dus ben maar even gaan checken.
Ik zie nu ook dit staan, ik weet niet of dit nieuw is?
[Afbeelding]
Via deze link krijg je dan dit:
[Afbeelding]
Maar dat had ik vroeger al langs ergens anders aangegeven. Ik weet nu dus niet of ik dit nog eens moet bevestingen en durf eigenlijk niet erop klikken
/f/image/DewTIBuJMP7PPxFuHgyarY9C.png?f=fotoalbum_large)
En inderdaad op de hoofdpagina de link naar de pagina met de knop:
/f/image/pKeMSGXjVJ3BALVQrM4SM8qW.png?f=fotoalbum_large)
Dat is al 'Google workspace', maar als je de knop indrukt kun je toch nog een keer.. Google workspace?
/f/image/pEPi6jVWpZWRDaFvB1PlmLRQ.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat het advies om even niets te doen wel verstandig is. Als we de resultaten tot nu toe extrapoleren geeft dat het beste resultaat
[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 01-02-2023 17:24 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
1°
:strip_exif()/f/image/r1bPg52yrK7itw6JxZLZKE6E.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, dan doen we maar stap 2, maar meteen waarschuwing... geen gratis proefperiode.
Ik lees dan wat als.... je moet eerst van de gratis "Oude versie van G Suite" naar de "Google Workspace Business Starter" maar daar moet je dan gelijk geld op tafel leggen, wegens geen gratis proef, en daarna zou je dan kunnen doorklikken naar "Google Workspace voor persoonlijk gebruik"
Ik denk gelijk dat ik net zoals andere hier ga doen... nog wat de kat uit de boom kijken, nergens op klikken, en wachten op een mailtje dat we wat explicieter gedwongen worden.
Peter
:strip_exif()/f/image/Eo2bfPEXh8W9MgEczhOBQlhR.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.reddit.com/r/...rom_gslegacy_to_the_free/
Volgens Google zou het 'wellicht' eens kunnen werken (plaatje van peterf) , ik wacht wel tot ze duidelijker communiceren dat we dat moeten doen.Fire69 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:27:
Blijkbaar zou het toch werken om te upgraden en dan direct te melden dat het voor persoonlijk gebruik is.
https://www.reddit.com/r/...rom_gslegacy_to_the_free/
/▌
https://arstechnica.com/g...e-admin-console-warnings/A Google spokesperson tells us the Workspace transition message was "a bug that surfaced an old banner from earlier in the process last year, and our team is working on removing it. More changes are not happening at this time, and those who previously opted-in for personal use are not expected to take any further action."
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Hieronder zal ik de genomen stappen beschrijven.
Via https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition heb ik geprobeerd mijn account te bevestigen voor persoonlijk gebruik. Hierbij kreeg ik de verwachtte foutmelding dat ik eerst moet upgraden naar Business Starter.
/f/image/uCByCZpuJUCd7y4I41AEhO7E.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens ben ik de upgrade naar Business Starter gaan uitvoeren
/f/image/CcY1lEgDWgY0rP0fyRwVdEQy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SGiGWdPiUG711G4NvkKZYLvN.png?f=fotoalbum_large)
Bij de betalingsgegevens heb ik aangegeven Particulier te zijn
/f/image/seb2wV64xtz7kM9T3YzrXtKZ.png?f=fotoalbum_large)
Daarna was de aankoop/upgrade afgerond:
/f/image/xuZFo2ZJhucjrilHbtHlWS3r.png?f=fotoalbum_large)
Via https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition nogmaals de knop voor het bevestingen van persoonlijk gebruik opgezocht en aangeklikt. Nu ging er een proces lopen.
/f/image/dVNSV4CAuUNELoAAnaCVNPuw.png?f=fotoalbum_large)
En daarna was het betalingsplan voor Google Workspace Business Starter omgezet naar Gratis plan.
/f/image/0ba5MGkGjnQwhhpAvVZGTd3W.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dus dat je zondermeer de procedure kunt doorlopen.
Inderdaad, dit lijkt vals alarm, zie ook hier op Twitter:Nextron schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:11:
Andere info geeft aan dat die banner onbedoeld wordt weergegeven:
[...]
https://arstechnica.com/g...e-admin-console-warnings/
https://twitter.com/Googl...tatus/1621288964865892353
Ik twijfel nog of ik het zal doen. Kan de verdubbeling van opslag wel gebruiken. Maar stel dat er wat mis gaat...aritmeester schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:03:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de upgrade naar de gratis versie van Google Workspace Business Starter uitgevoerd. Het is bij mij prima verlopen!
Via https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition heb ik geprobeerd mijn account te bevestigen voor persoonlijk gebruik. Hierbij kreeg ik de verwachtte foutmelding dat ik eerst moet upgraden naar Business Starter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Via https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition nogmaals de knop voor het bevestingen van persoonlijk gebruik opgezocht en aangeklikt. Nu ging er een proces lopen.
[Afbeelding]
En daarna was het betalingsplan voor Google Workspace Business Starter omgezet naar Gratis plan.
[Afbeelding]
Tnx voor je uitlegaritmeester schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:03:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de upgrade naar de gratis versie van Google Workspace Business Starter uitgevoerd. Het is bij mij prima verlopen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is nu het verschil met wat je had?
Ik zou zelf ook wel over willen stappen. Al is het maar om van die legacy naam af te kunnen.
Maar ik heb geen zin in gedoe.
Een paar maanden geleden had ik precies dezelfde ervaring maar vergat die hier te vermelden. Ik hielp een familielid die ik 10 jaar geleden met zijn eigen domeinnaam bij Google aanmeldde. Hij is zelf niet van de technische (om het heel voorzichtig te zeggen) en kwam er ‘te laat’ achter dat hij moest migreren. Hij had al mail van Google gekregen dat hij moest betalen en had daarmee al vrede genomen. “Ik heb het 10 jaar gratis mogen gebruiken, dus dat is mooi meegenomen’.
Ik hielp hem (via TeamViewer) om zijn betaalgegevens in te voeren en na de bevestiging van een en ander van de zijde van Google ook de knop voor gratis persoonlijk gebruik geprobeerd.
Tot mijn stomme verbazing lukte dat en heeft ook hij nu de gratis versie van Google Workspace Business Starter.
Ik was/ben wel een beetje jaloers, omdat de specs daarvan nét iets ruimer zijn van van de Google Suite (toch?) en ook omdat de naam dan gewoon de nieuwe naam is, zoals @L0g0ff ook al noemt.
Maar ja, we blijven afhankelijk van de nukken van Google. Ook nu kunnen ze zomaar de voorwaarden wijzigen of de stekker eruit trekken. En dan moeten we maar zo denken: we hebben al die jaren toch maar mooi gratis kunnen profiteren van een mooi systeem!
<John O`Mill>
https://support.google.co...ain-later-or-cac-01?hl=en
GoogleSupport via Twitter reageert snel maar zegt dat ik maar anders moet betalen. Maar dat is geen optie want het moet via een incasso met de VVE-beheerder.
Gek genoeg is dit probleem er dus al heel lang en Google heeft geen oplossing hiervoor.
Ik neig ernaar de migratie af te blazen en voor ZOHO of O365 te gaan
Iemand dit dit herkent en weet hoe je toch een incasso kan regelen/werkende krijgen ?
Microsoft 365 kun je zonder problemen via een doorlopende automatische incasso betalen weet ik uit ervaring.
/▌
Heb je mijn bericht gelezen ? :-)Marzman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:01:
Als ze de betaalmogelijkheid niet bieden die je wilt heb je weinig keus dan te veranderen.
Ze bieden een incasso aan alleen levert dat al maanden een error op.
Thanks! Duidelijk verhaal. Op basis hiervan ook maar de stoute schoenen aangetrokken en zojuist succesvol overgestapt. Was wel nog even spannend, want toen ik na afloop via https://admin.google.com/ac/billing/legacytransition nogmaals de knop voor het bevestigen van persoonlijk gebruik aanklikte, kreeg ik steeds een foutmelding. Uitloggen van je account en weer inloggen bleek de oplossing.aritmeester schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
You can't be late until you show up
You can't be late until you show up
Ik dacht dit hele gebeuren achter ons lag na het hele gecreëerde debacle een jaar geleden?
Ik heb dit ook meegemaakt, oplossing is redelijk eenvoudig, koppel eerst een andere betaalmethode (cc of Paypal) dan kan je door zonder error. En daarna kan je zonder problemen een betaalrekening koppelen en als primaire methode instellen.kevertje1977 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:37:
Ik heb exact dit probleem bij het aanvragen van een nieuw Google Workspace account voor de VVE :
https://support.google.co...ain-later-or-cac-01?hl=en
GoogleSupport via Twitter reageert snel maar zegt dat ik maar anders moet betalen. Maar dat is geen optie want het moet via een incasso met de VVE-beheerder.
Gek genoeg is dit probleem er dus al heel lang en Google heeft geen oplossing hiervoor.
Ik neig ernaar de migratie af te blazen en voor ZOHO of O365 te gaan
Iemand dit dit herkent en weet hoe je toch een incasso kan regelen/werkende krijgen ?
Bedankt voor je mooi overzicht. Ik denk met een klein hartje nu toch ook maar de procedure te doorlopen.aritmeester schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:03:
[Afbeelding]
Maar ... uit je screenshot, je geraakt toch niet voorbij de betaalstap zonder een creditcard of paypal eraan te koppelen? Uit je screenshot lijkt alsof dat wel mogelijk is.
Ben ik correct dat om verder te geraken wel je creditcard gekoppeld hebt?
Dank,
Peter
Je moet inderdaad verplicht betaalgegevens koppelen. Je gaat immers in de eerste stap en betaald abonnement afsluiten. Middels het drukken op de knop later in het proces wordt het abonnement omgezet naar gratis. (Deze stap moet je binnen een bepaalde tijd na het afsluiten uitvoeren. Ik dacht 24 uur)peterf schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:30:
[...]
Maar ... uit je screenshot, je geraakt toch niet voorbij de betaalstap zonder een creditcard of paypal eraan te koppelen? Uit je screenshot lijkt alsof dat wel mogelijk is.
Bedankt voor de toevoeging, ondertussen ook vlot de overstap gemaakt met één domain reeds.aritmeester schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:58:
[...]
Je moet inderdaad verplicht betaalgegevens koppelen. Je gaat immers in de eerste stap en betaald abonnement afsluiten. Middels het drukken op de knop later in het proces wordt het abonnement omgezet naar gratis. (Deze stap moet je binnen een bepaalde tijd na het afsluiten uitvoeren. Ik dacht 24 uur)
Peter
Ik zie overal staan dat ik de gratis versie van Workspace heb.
Toch kreeg ik nu net een factuur van Google, slechts 1,11€ maar toch...
Nog iemand al facturen gekregen?
Ik heb een factuur gekregen van € 0,37Fire69 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:45:
Verleden week maandag heb ik de procedure gevolgd om over te stappen.
Op 1 februari omgezet naar gratis.
[ Voor 6% gewijzigd door Haas op 01-03-2023 22:36 ]
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Hopelijk blijft het bij die ene factuur.Haas schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:34:
[...]
Ik heb een factuur gekregen van € 0,37(4 gebruikers)
Op 1 februari omgezet naar gratis.
Hoewel 1€ per maand natuurlijk geen ramp zou zijn
/▌
Da's inderdaad mogelijk. Maar het is wel een vreemd bedrag van 0.92€c excl. BTW (5 users). Het zou dan pro-rata zijn of zo.Marzman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:00:
Misschien is die factuur voor de tijd die je de normale workspace had? De tussenstap tussen G Suite en de gratis workspace?
Ik ben binnen de 5min overgeschakeld naar 'Personal use'.
Vorig jaar omgezet van betaald naar gratis en kreeg ook eenmalig een kleine factuur. Nu al meer dan een half jaar geen geld afgeschreven. Dus ik zou het voor lief nemen en in de gaten houden.Fire69 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:45:
Verleden week maandag heb ik de procedure gevolgd om over te stappen.
Da's een geruststelling, bedanktbarrymossel schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:52:
[...]
Vorig jaar omgezet van betaald naar gratis en kreeg ook eenmalig een kleine factuur. Nu al meer dan een half jaar geen geld afgeschreven. Dus ik zou het voor lief nemen en in de gaten houden.
Nope. Helaas niet. Net zoals Google ONE niet (voor extra opslag).bmaster001 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:22:
Is er - behalve wat meer opslag - een verschil tussen de oude gsuite en de nieuwe gratis workspace? Ik zou heel graag family link gebruiken, maar dat werkt niet met de oude gsuite, en waarschijnlijk ook niet met de workspace
/▌
Dat is het proberen waard... een gewone gmail account enkel voor dat soort zaken. Maar als je die gmail account in praktijk niet echt gebruikt heeft dat ook weer nadelen.. Mijn Nest Hub toont nu bijvoorbeeld random foto's uit m'n Google Photo's library, dus als ik die koppel aan die gewone gmail account zijn daar helemaal geen foto's meer. En zo zullen er wel meer zaken zijn?Marzman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:12:
Ik heb er een normaal gmail account naast, ook voor google home en er zijn nog wel meer dingen die niet werken met suite. In je telefoon enzo kun je ook gewoon twee accounts zetten.
Voor elke oplossing is wel een probleem te verzinnen...bmaster001 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:44:
Dat is het proberen waard... een gewone gmail account enkel voor dat soort zaken. Maar als je die gmail account in praktijk niet echt gebruikt heeft dat ook weer nadelen.. Mijn Nest Hub toont nu bijvoorbeeld random foto's uit m'n Google Photo's library, dus als ik die koppel aan die gewone gmail account zijn daar helemaal geen foto's meer. En zo zullen er wel meer zaken zijn?
<John O`Mill>
Zoeken: werkt prima, in zoverre; ik kan mail gewoon terugvinden
Ze hebben nu een beta app (android) voor kMail, die werkt eigenlijk al erg goed (helaas geen kalender functionaleit), dus steeds meer goolge apps aan het weggooien hier.
Domeinen zelf heb ik overigens niet bij hen, maar dat is een financieel dingetje. Ze waren duurder en je moest nog extra betalen voor Who-is privacy, wat ik juist weer haaks vind staan op de rest van hun communicaite...
[ Voor 16% gewijzigd door IJsbeer op 18-05-2023 13:54 ]
Maar beide diensten voldoen , zoho is volgens mij alleen qua ruimte kleiner en duurder
Dat was voor mij de reden Zoho niet te nemen, verder leek mer dat idd een goede partij!
ik zie dat mijn mails worden opgeslagen in zwitserland en af en toe zie ik in NL zelf (blijkbaar hebben ze sinds kort hier ook servers staan)
Mijn huidige situatie is dat ik mijn domein gehost heb bij hoster A en heb de MX records aangepast zodat de mail via G Suite gaat.
Nu wil ik dat domein geadministreerd laten bij hoster A maar de DNS records aanpassen zodat de daadwerkelijke hosting bij hoster B zal plaatsvinden.
Moet ik nu de MX records bij hoster A ongedaan maken en deze bij hoster B aanpassen? Of heeft de DNS aanpassing geen invloed op de MX records en kan ik de MX records bij A laten staan zonder dat dit invloed heeft op de mail?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Met daadwerkelijke hosting bedoel je een website? Dus A records? Dan kun je gewoon bij hoster A je domein laten staan met MX as is. En dan A verwijzen naar hoster B.ma9ma schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:30:
Ik stel mijn vraag maar even hier:
Mijn huidige situatie is dat ik mijn domein gehost heb bij hoster A en heb de MX records aangepast zodat de mail via G Suite gaat.
Nu wil ik dat domein geadministreerd laten bij hoster A maar de DNS records aanpassen zodat de daadwerkelijke hosting bij hoster B zal plaatsvinden.
Moet ik nu de MX records bij hoster A ongedaan maken en deze bij hoster B aanpassen? Of heeft de DNS aanpassing geen invloed op de MX records en kan ik de MX records bij A laten staan zonder dat dit invloed heeft op de mail?
De bedoeling is dat ik bij hoster A de nameservers van het domein laat doorverwijzen naar de de namerservers van hoster B. Dat heb ik ook bij andere domeinnamen gedaan bij hoster A (waar geen mailadressen aan hangen)barrymossel schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:34:
[...]
Met daadwerkelijke hosting bedoel je een website? Dus A records? Dan kun je gewoon bij hoster A je domein laten staan met MX as is. En dan A verwijzen naar hoster B.
Dan moet je de MX records bij hoster B aanpassen, want daar worden de DNS records opgevraagd.ma9ma schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:41:
[...]
De bedoeling is dat ik bij hoster A de nameservers van het domein laat doorverwijzen naar de de namerservers van hoster B. Dat heb ik ook bij andere domeinnamen gedaan bij hoster A (waar geen mailadressen aan hangen)
Top, bedankt! Ik had het vermoeden al, maar dank voor de bevestiging.barrymossel schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:44:
[...]
Dan moet je de MX records bij hoster B aanpassen, want daar worden de DNS records opgevraagd.
Volgens mij moet je dan bij hosting A aangeven in de MX records dat die moeten verwijzen naar hosting B. Zo heb je dat ook met google gedaan: bij A aangeven dat het allemaal naar Google moet. (of alleen de mail/smtp subdomeinen)ma9ma schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Top, bedankt! Ik had het vermoeden al, maar dank voor de bevestiging.
Wat je nu wilt is je hoofddomein doorsturen? In dat geval moet de @ gaan verwijzen naar hosting B. Wil je niet alles, maar slechts een deel, dan kan je per subdomein opgeven waar het naartoe gaat.
dus bij hosting A moet je het volgende MX record plaatsen:
Naam: @
TTL: 1 dag
type: MX
Waarde: Hosting B
Hij geeft bij hoster A aan dat voor domein X de nameservers van hoster B moeten worden gebruikt. Dan maken de DNS instellingen van hoster A toch helemaal niks meer uit?Arcow schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:58:
[...]
Volgens mij moet je dan bij hosting A aangeven in de MX records dat die moeten verwijzen naar hosting B. Zo heb je dat ook met google gedaan: bij A aangeven dat het allemaal naar Google moet. (of alleen de mail/smtp subdomeinen)
Wat je nu wilt is je hoofddomein doorsturen? In dat geval moet de @ gaan verwijzen naar hosting B. Wil je niet alles, maar slechts een deel, dan kan je per subdomein opgeven waar het naartoe gaat.
dus bij hosting A moet je het volgende MX record plaatsen:
Naam: @
TTL: 1 dag
type: MX
Waarde: Hosting B
Ik zit op Gsuite legacy en heb kennelijk 145 GB totale storage (waar die limiet exact vandaan komt is me niet helemaal duidelijk). Ik betaal in ieder geval 2 euro per maand voor 100 GB Google Drive storage (dat abonnement zie ik op mijn pixel in de play store tussen subscriptions staan).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BtlC3VNfgO8i7lxdeNWtMQSL.jpg?f=user_large)
Ik kom er totaal niet wijs uit hoe ik nog meer storage kan kopen voor mijzelf. Google One gaat niet omdat het een gsuite legacy account betreft.
In google drive kan ik ook niet terugvinden hoe ik ooit aan dat abonnement van 2 euro per maand ben gekomen.
In gmail staat bij storage dat het door mijn organisatie wordt beheerd. Als ik inlog in de admin console zie ik nergens enige optie om storage bij te kopen of anders te verdelen tussen users.
Google photos verwijst weer naar google one.
Ofwel ik kom er niet uit