Verzonden mailtjes komen niet altijd aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Context: 2 jaar geleden de switch gemaakt van gsuite met custom domain naar een gmail account, met mail forwarding via Cloudflare en Brevo als uitgaande SMTP relay.
plofkip schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:54:
Volgens mij is het nu in orde :-)
De DNS entries waren allemaal prima, het probleem lag echt bij het verzenden.
Ik heb de verzenden-als adressen opnieuw aangemaakt in gmail, met Sendinblue (want Zoho ondersteunt maar 1 domeinnaam in de free plan) en nu zijn de scores weer goed.
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en leek alles koek en ei, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat mailtjes van mij niet altijd aankomen en ik daar verder geen weet van heb.
Ik krijg dus ook geen undeliverable melding terug.

Het is nu voorgekomen met mailtjes naar oneill.com en alternate.nl.
De score van mail-tester.com is nog steeds nagenoeg perfect (9.5/10). Enige klacht is een img tag zonder alt attribuut (die door Brevo wordt toegevoegd).

Nu weet ik niet zo goed wat te doen. Ik heb al zitten overwegen om zelf een SMTP server op te tuigen, maar volgens mij kom je in de knoei met een PTR record. Ik ben niet de eigenaar van mijn KPN ip adres, dus voor zover ik weet kun je dan geen PTR record aanmaken.

Iemand tips wat ik kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door plofkip op 22-08-2024 12:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je al twee jaar niet meer mail verstuurd via Gmail denk ik dat je beter een nieuw topic kan maken, Of ik lees het verkeerd (moet posts van 2 jaar terug zoeken :p )

Het kan natuurlijk altijd dat iemand (een Alternate of Oneill) je als spam markeerd, daar heb je niet altijd invloed op. In mijn spamfolder zitten ook wel eens dingen die geen spam zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:38
Ik ga er vanuit dat hij bedoelt dat we 2 jaar geleden tegen het eerste probleem van Google aanliepen dat ze het gratis product wilde stoppen.
In deze tijd heb ik het mail systeem met eigen domein ook gewoon gebruikt.

Waarschijnlijk deed plofkip dit ook, zonder problemen. Net als ik, zonder problemen te ervaren.

Alleen loopt hij nu wel tegen problemen aan, namelijk dat hij in spam folders terecht komt.

--edit--

Bericht stond in gratis Google email met eigen domein topic. Blijkbaar heb ik na afloop geen gelijk gehad :-)

[ Voor 13% gewijzigd door RedRayMann op 22-08-2024 16:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:09

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Problemen? Ik ben gratis gebruiker van het eerste uur. Ben ook gebleven tijdens de onrustige tijd dat Google het wilde stoppen en gebruik het nog steeds.
Hier ervaar ik geen enkel probleem, of mis ik iets en kan er wat misgaan zonder dat ik dat in de gaten heb?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ook niet, maar volgens mij is hij overgestapt toen Google wilde stoppen. Daarom dat ik zei dat hij misschien beter een nieuw topic maakt over de situatie die hij nu heeft.

/▌

• plofkip
Wellicht beter een nieuw topic aanmaken dan inderdaad.
Ik ben inderdaad van gsuite afgestapt, betaalde op het gegeven moment €6 per maand volgens mij.
Sindsdien gebruik ik een gmail account met mail forwarding via Cloudflare en Brevo als uitgaande SMTP relay.
Dit werkt dus prima, maar soms komt mijn mail blijkbaar niet aan. Het lastige is dat je dat gewoon niet weet, totdat je na X tijd gaat informeren waarom je nog geen reactie hebt en te horen krijgt dat ze nooit mail hebben ontvangen van je.
Is gratis gsuite nog een ding dan?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
plofkip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Is gratis gsuite nog een ding dan?
Zeker. Ik heb er nog steeds 3 in gebruik. Twee met max 50 users, een met max 10 users.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@plofkip ik heb je vraag even afgesplitst vanaf Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?, het is logischer om dit te bespreken in een eigen topic. Wellicht is het nu wel verstandig om de openingspost te voorzien van iets meer informatie, voor mensen die de achtergrond info anders missen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

plofkip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:23:
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en leek alles koek en ei, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat mailtjes van mij niet altijd aankomen en ik daar verder geen weet van heb.
Ik krijg dus ook geen undeliverable melding terug.
Zo nu en dan heb ik dat ook :/ , bij verschillende hostingpartijen (met eigen domeinnaam) gehad, helaas nog geen oorzaak kunnen vinden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt daar gewoon niet altijd invloed op, de meeste bedrijven sturen een automatische mail terug met een ticketnummer. Als het belangrijk is kun je er op letten dat je die krijgt (en die kan ook in je spamfolder zitten)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je nog je eigen domeinnaam? Hoe staan SPF, DKIM, DMARC? Check iets als https://internet.nl/ voor je domeinnaam. Zorg dat alle gebruikte mailservers op je spf-lijst staan.

Als geen eigen domeinnaam en gmail-adres: niet moeilijk doen met forwarding en relays, gewoon hun mailsverer gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
F_J_K schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:23:
Heb je nog je eigen domeinnaam? Hoe staan SPF, DKIM, DMARC? Check iets als https://internet.nl/ voor je domeinnaam. Zorg dat alle gebruikte mailservers op je spf-lijst staan.

Als geen eigen domeinnaam en gmail-adres: niet moeilijk doen met forwarding en relays, gewoon hun mailsverer gebruiken.
Ja met eigen domein. Thanks voor de tip, ik kwam erachter dat DNSSEC nog niet goed ingesteld stond.
Dit heb ik opgelost en scoor nu 100%, dus daar kan het niet (meer) aan liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

plofkip schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Ja met eigen domein. Thanks voor de tip, ik kwam erachter dat DNSSEC nog niet goed ingesteld stond.
Dit heb ik opgelost en scoor nu 100%, dus daar kan het niet (meer) aan liggen ;-)
Staan de gebruikte mailservers in de spf-whitelist?

Stuur anders wat mails aan jezelf via de verschillende clients (webmail, PC-app, telefoon-app) en check de headers op spammyness.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
F_J_K schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Staan de gebruikte mailservers in de spf-whitelist?

Stuur anders wat mails aan jezelf via de verschillende clients (webmail, PC-app, telefoon-app) en check de headers op spammyness.
Jazeker, spf.sendinblue.com staat in de SPF record;
code:
1
v=spf1 a mx include:_spf.mx.cloudflare.net ip4:185.104.29.20 ip6:2a06:2ec0:1:0:0:0:0:86 include:filter-out.zxcs.nl include:spf.sendinblue.com ~all
Pagina: 1