Context: 2 jaar geleden de switch gemaakt van gsuite met custom domain naar een gmail account, met mail forwarding via Cloudflare en Brevo als uitgaande SMTP relay.
Ik krijg dus ook geen undeliverable melding terug.
Het is nu voorgekomen met mailtjes naar oneill.com en alternate.nl.
De score van mail-tester.com is nog steeds nagenoeg perfect (9.5/10). Enige klacht is een img tag zonder alt attribuut (die door Brevo wordt toegevoegd).
Nu weet ik niet zo goed wat te doen. Ik heb al zitten overwegen om zelf een SMTP server op te tuigen, maar volgens mij kom je in de knoei met een PTR record. Ik ben niet de eigenaar van mijn KPN ip adres, dus voor zover ik weet kun je dan geen PTR record aanmaken.
Iemand tips wat ik kan doen?
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en leek alles koek en ei, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat mailtjes van mij niet altijd aankomen en ik daar verder geen weet van heb.plofkip schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:54:
Volgens mij is het nu in orde :-)
De DNS entries waren allemaal prima, het probleem lag echt bij het verzenden.
Ik heb de verzenden-als adressen opnieuw aangemaakt in gmail, met Sendinblue (want Zoho ondersteunt maar 1 domeinnaam in de free plan) en nu zijn de scores weer goed.
Ik krijg dus ook geen undeliverable melding terug.
Het is nu voorgekomen met mailtjes naar oneill.com en alternate.nl.
De score van mail-tester.com is nog steeds nagenoeg perfect (9.5/10). Enige klacht is een img tag zonder alt attribuut (die door Brevo wordt toegevoegd).
Nu weet ik niet zo goed wat te doen. Ik heb al zitten overwegen om zelf een SMTP server op te tuigen, maar volgens mij kom je in de knoei met een PTR record. Ik ben niet de eigenaar van mijn KPN ip adres, dus voor zover ik weet kun je dan geen PTR record aanmaken.
Iemand tips wat ik kan doen?
[ Voor 6% gewijzigd door plofkip op 22-08-2024 12:16 ]