Ik zit al jaren met mijn familie op Google Apps:
Protonmail
Ik hoop dat anderen wat hebben aan deze lijst. Ik hoor graag als mensen ervaringen hebben met een of meer van de genoemde services.
- familienaam.nl domein
- 6 gebruikers, verdeeld over 2 gezinnen
- meerdere aliassen per gebruiker
- gebruiken voornamelijk mail & calendar
- ik heb ook enkele mailgroepen, bijvoorbeeld voor als mijn vrouw en ik met de school van de kinderen mailen, dan doen we de mailgroep als afzender en krijgen we dus ook allebei het antwoord als ze reply-en.
Protonmail
- *Visionary* plan zou voor mij het best passen: €30 per maand.
- Biedt mail & calendar. Alleen iOS apps lijken calendar nog niet te ondersteunen.
- Focus op privacy, maar dat brengt ook ongemakken met zich mee: IMAP alleen bruikbaar door lokaal een bridge te draaien.
- *Standard* plan waarschijnlijk afdoende: 6 * €3 = €18 per maand
- Duits bedrijf, dus Europese privacyregels
- Biedt optioneel PGP encryptie via Webmail
- Drive en office apps (zal wel o.b.v. een open source tool zijn, geen idee of het goed genoeg werkt.)
- Video conferencing (o.b.v. Jitsi)
- Migratie service
- Geen redirect mogelijk, voor het geval je gebruikers hebt die hun mail elders willen opslaan. (Voor mij is dit geen issue.) (Thanks, @Mawlana!)
- Australisch bedrijf, onduidelijk wat dat betekent voor privacy
- *Standard* plan waarshijnlijk genoeg: 6 * $5 = $30 per maand
- Wordt vaak genoemd in vergelijkingen, lijkt dus een populaire tool.
- Flexibele prijsopbouw: verschillende losse add-ons. Ik kom volgens hun calculator op €15 per maand uit, als 10GB storage genoeg is. (Dat weet ik nog niet)
- Duits bedrijf, focus op privacy & security
- De zakelijke variant lijkt iets meer functionaliteit te bieden voor dezelfde prijs.
- "5 aliassen", niet duidelijk of dit per gebruiker of totaal is.
- Werkt alleen met hun eigen apps en webclient. (Thanks, @FDMK!)
- Geen import mogelijk. (Thanks, @FDMK!)
- Belgisch bedrijf, dus Europese privacyregels
- Prijsplan alleen afhankelijk van hoeveelheid storage voor email & documenten. Goedkoopste is 6 * €2,50 = €15 per maand in mijn geval, maar ik ben niet zeker of dat genoeg storage is
- Documenten (beveiligde opslag) als leuke extra
- Focus op versleuteling, met goed uitleg daarover op hun site.
- Bedrijf uit India? In ieder geval groot en internationaal. Onduidelijk wat dat betekent voor privacy.
- Waarschijnlijk is *Mail lite* genoeg voor wat ik nodig heb, wat voor mij neerkomt op 6 * €1,13 = €6,78 per maand. De goedkoopste van dit lijstje.(Niet meer, sinds ik Soverin heb toegevoegd.)
- Ze beloven "Hassle free" migratie
- Mogelijkheid te upgraden naar volledige office suite en daarmee G-Suite vervanger.
- Screenshots van apps zien er erg mooi uit, vergeleken met andere aanbieders.
- Nederlands bedrijf, dus Nederlands privacy-wetgeving.
- Komt voor mij neer op €29 + 5 * €6 = €59 per jaar = €4,92 per maand, de goedkoopste in dit lijstje
- Focus op privacy, maar geen specifieke encryptie-zaken
- Minimalistische website, lijkt een redelijke no-nonsense oplossing
- Biedt naast mail ook CalDAV en CardDAV (staat op hun supportpagina, werd ook in de discussie hier genoemd door een gebruiker.)
- Niet duidelijk of ze ook mailgroepen en gedeelde agenda's ondersteunen, heb een vraag uitstaan daarover bij hun support.
Ik hoop dat anderen wat hebben aan deze lijst. Ik hoor graag als mensen ervaringen hebben met een of meer van de genoemde services.
[ Voor 20% gewijzigd door trab_78 op 22-01-2022 14:10 . Reden: Soverin toegevoegd ]