Na een paar uur troubleshooting en browsen roep ik toch de hulplijn in.. Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Ik heb hier een TP Link SG3428X met 4 SFP+ netwerkpoorten. 1 van die poorten is connected aan mijn KPN Box modem, en die poort werkt prima, keurig op 10G
In mijn studfy heb ik een Mikrotik Cloud Switch met 2 SFP+ netwerkpoorten. 1 van die poorten is connected aan mijn pc, werkt ook prima.
Ik heb nu in de TP Link een Generic FS SFP+ 10GB UTP gestoken, en in de Mikrotik ook 1.
De SFP+ in de TP Link blijft echter op not linked staan, krijg ik op geen enkele manier aan de gang
De Mikrotik zijde werkt, als ik de UTP die tussen de SFP+'s zit aan de TP Link zijde in een gewone UTP poort steek werkt dat ook prima (alleen heb ik dan dus geen 10G in de study..
Om het nog spannender te maken, als ik de UTP van mijn internet uplink (die 10G) in de SFP prik die ik voor study wil gebruiken, dan werkt dat ook... De SFP+ wordt dus wel keurig herkend, maar als ik hem gebruik om tussen mijn Mikrotik en TP Link te werken dan is er geen link, allebei de SFP's werken op zichzelf dus wel en de kabelverbinding is ook in orde.
Help ?
Iemand enig idee wat ik kan doen ?
Ik heb hier een TP Link SG3428X met 4 SFP+ netwerkpoorten. 1 van die poorten is connected aan mijn KPN Box modem, en die poort werkt prima, keurig op 10G
In mijn studfy heb ik een Mikrotik Cloud Switch met 2 SFP+ netwerkpoorten. 1 van die poorten is connected aan mijn pc, werkt ook prima.
Ik heb nu in de TP Link een Generic FS SFP+ 10GB UTP gestoken, en in de Mikrotik ook 1.
De SFP+ in de TP Link blijft echter op not linked staan, krijg ik op geen enkele manier aan de gang
De Mikrotik zijde werkt, als ik de UTP die tussen de SFP+'s zit aan de TP Link zijde in een gewone UTP poort steek werkt dat ook prima (alleen heb ik dan dus geen 10G in de study..
Om het nog spannender te maken, als ik de UTP van mijn internet uplink (die 10G) in de SFP prik die ik voor study wil gebruiken, dan werkt dat ook... De SFP+ wordt dus wel keurig herkend, maar als ik hem gebruik om tussen mijn Mikrotik en TP Link te werken dan is er geen link, allebei de SFP's werken op zichzelf dus wel en de kabelverbinding is ook in orde.
Help ?
Iemand enig idee wat ik kan doen ?
[ Voor 18% gewijzigd door helm71 op 07-11-2025 15:25 ]
/f/image/o0FRnirIzkB0arV2N3kzenj0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ah7DeFtJihwqVqFtCfIWS8bC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DgP6ZRQyhEOynitQpC5lqTxM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NRD2i2bIyDRFVyT8EVm7Crq2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kIE9E86DV6WStBKUDrptGJTB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OG2fHbVa15JrsRXCEuKEEV80.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vjsVJQSUu70A6qdXzooMC42H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/21vUpPvIfAe9rKrKWUzUouOy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NU8bt8jqWWlwLmTJxZ9KJ7Ch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fzaIMNQSk4I3WJRouynWypCj.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/8m823dgTD9mwNY2Fi9iZoJdN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d4vw9aBZAsphuJuo6BJXdcWZ.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/qjjftjn4XP4TVv8m05zHInJh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xtYRfWk8fbVAoKjcIahHFIlb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vpoyhuDJsF6njqFnQVTOY0sg.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sc1kx3yCCf3CrUDPFad8d6bt.png?f=fotoalbum_large)