Ik heb opeens geen internet meer via mijn TL-ER7212PC. Heeft lange tijd prima gewerkt, maar van de week is een installateur bezig geweest voor de keuken en was de stroom er een paar keer afgegaan, en sindsdien krijg ik het niet meer lekker aan de praat.
Setup is een KPN Experiabox V12 (ethernet poort) en daar achter de TL-ER7212PC (wan #3) die de home lan verzorgt.
Ik heb inmiddels verschillende poorten geprobeerd, andere kabels, hard reset, maar ik kom er nog niet uit. Heels soms is er even internet, maar niet voor lang. Hij geeft wel netjes ip adressen uit, ik kan op de management pagina komen, maar internet dus niet.
Maak ik verbinding met de Experiabox, dan werkt internet prima.
Wat kan ik nog proberen/waar kan ik nog naar kijken?
Zou ik potentieel aan een hardware issue moeten denken? Of waarschijnlijk nog wel iets softwarematigs/configuratie?
EDIT:
Er valt me nu trouwens op dat, nadat ik de ip reservation er uit heb gehaald, dat de TP-Link geen dhcp ip krijgt van de Experiabox, hmmmz...
EDIT2:
Schiet mij maar lek, nu werkt het weer, zonder dat ik echt iets gedaan heb voor mijn gevoel (nog wat andere kabels en poorten geprobeerd). Hopelijk blijft het zo, maar heb nog wel wat kabels aan te sluiten en configs in te stellen (had geloof ik geen backup, darn!)
[
Voor 19% gewijzigd door
Shadow_Zero op 25-04-2026 00:56
]