Sinds ergens een V6 software is mijn OC200 weer als nieuw overigens. Super snappy.iqcgubon schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:09:
De OC200 zou ik zeker niet meer nemen als controller. Die is ondertussen vervangen door de OC220 en dat is een serieuze boost in snelheid. Het internet staat krom van de klachten van mensen waarbij de OC200 niet vooruit te branden is. Als je ergens een servertje, NUC, of Raspberry Pi hebt draaien is een software controller (al dan niet in docker) waarschijnlijk al een stuk sneller. Vraagt wel net iets meer setup dan een plug-and-play hardware controller natuurlijk, maar kost je buiten wat extra tijd niets.
Het prijsverschil in EAP610 en EAP650 is miniem, dus met het oog op een potentieel snellere internet-aansluiting of 2.5Gbps switches in de toekomst zou ik inderdaad toch eerder de 650 durven nemen.
Ah, goed om horen! Zelf altijd de software controller gedraaid.Zsub schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:26:
[...]
Sinds ergens een V6 software is mijn OC200 weer als nieuw overigens. Super snappy.
Bedankt voor de adviezen!
Ik vind het prijsverschil tussen de oc200 en oc220 nog wel flink. Anders ga ik eerst de software variant van de controller proberen via een vm op m'n Nas. Aanschaffen kan altijd nog.
Prijsverschil tussen de accespoints is minimaal dus dan toekomstgericht denken en gaan voor de eap650.
Ik vind het prijsverschil tussen de oc200 en oc220 nog wel flink. Anders ga ik eerst de software variant van de controller proberen via een vm op m'n Nas. Aanschaffen kan altijd nog.
Prijsverschil tussen de accespoints is minimaal dus dan toekomstgericht denken en gaan voor de eap650.
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
Maar met betrekking tot de OC220 klopt er iets niet. Er zijn maar twee shops die hem verkopen met lange levertijden.Plexxodus schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:38:
Bedankt voor de adviezen!
Ik zou inderdaad een softwarecontroller inrichten en geen geld uitgeven aan de OC200 (Die is niet voor niets vervangen door de OC220).
Mja - tis inderdaad veel beter geworden - maar "super snappy" zou ik het zeker niet willen noemen... tenminste niet de eerste generatie.Zsub schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:26:
[...]
Sinds ergens een V6 software is mijn OC200 weer als nieuw overigens. Super snappy.
makes it run like clockwork
Hoe verhouden die ‘easy managed’ switches zich ten op zichte van de standaard switches? Missen ze nog essentiële features? Het HD is een beetje onduidelijk. Ik heb vooral IGMP en VLAN ondersteuning nodig. Bijvoorbeeld de ES220GP?
@fenrir
@fenrir