• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:33
Ik denk zeker dat een deco setje ook had gekund maar heb, gezien het geringe prijsverschil destijds, toch gekozen voor een omada setje met AP’s.
Ik ben nu nog echt een light gebruiken zonder al de extra’s die omada heeft. Wil er uiteraard wel iets meer mee gaan doen maar ik wil in eerste instantie gewoon een goede WiFi dekking. De aankoop van een omada router is (met mijn gebruik op het moment) ook niet echt noodzakelijk. De kpn router doet het ook prima. De omada router is meer psychisch denk ik.
@Bouwertje - inzake "iets meer mee doen" wil dan wel zeggen dat je eigenlijk ook een Omada switch nodig hebt - alleen een router is dan eigenlijk zonde van je centjes.

De AP's rechtstreeks aan de Omada router knopen geeft wat mogelijkheden - maar ook dan bereik je redelijk snel een punt dat een Omada switch eigenlijk een must-have is - dit i.v.m. de andere apparaten die op die switch aangesloten zijn (aanname!).

[ Voor 3% gewijzigd door Airw0lf op 29-03-2026 11:35 ]

makes it run like clockwork

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:20
Bouwertje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:59:
Dan komt er nu een blonde vraag, waarom wil ik vlan’s?
En dan gelijk een 2e blonde vraag, wat als ik de router ook als AP / wifipunt wil gebruiken?
Om de vele slimme apparaten en gasten op een ander gescheiden deel van je netwerk te hebben?
Ik zou met Omada spullen je router niet als AP gebruiken maar gewoon de betreffende Wifihardware, zeker in combinatie met het voorgaande ;)

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:33
Het lijken (of zijn) misschien blonde vragen maar ik heb sinds 2 weken een wat mooier omada setje draaien t.o.v. een kpn setje voor die tijd. Alles draait nu om te kijken of ik volledige WiFi dekking dekking in mijn nieuwe huis heb. Ook sluit ik langzaam wat andere apparaten aan, hue, eufy, HA, NAS. Dus al die afkortingen zijn voor mij nog vrij onbekend. Ik heb destijds van een collega de tip gehad van ubiquity, maar dat was te duur / uitgebreid. Daarna lang getwijfeld tussen Deco of Omada, maar het prijsverschil was dermate klein dat het omada is geworden. Ik vind het tot nu toe heel leuk, maar experimenteren duurt nog heel even. Nu nog alleen ‘domme’ WiFi. Wat zou een goede / betaalbare 16 Poorts omada switch zijn?
Bouwertje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:24:
[...]

Wat zou een goede / betaalbare 16 Poorts omada switch zijn?
Staan genoemd in een eerder bericht van deze morgen...

makes it run like clockwork

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste