Ray-zor schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:50:
[...]

Ddank voor het antwoord op mijn originele vraag.

Wat betreft back-up, helemaal fair point. Maar leg dat maar eens uit aan vrouw-lief als door mijn amateuristisch ge-hobby zij haar serie niet kan kijken. :P
Die Omada Software Controller had ik ook al bedacht, maar ik weet niet of daar uberhaupt back-up voor mogelijk is (anders dan reverten naar stand alone). Software controller kan down gaan, maar een hardware controller kan ook kapot, en cloud controller heb je niks aan als juist internet connectie het probleem is. En ene dual controller setup weet ik niet of dat bestaat.
De controller kan je in cluster mode gebruiken - en wel active-active of active-standby.

makes it run like clockwork

N1ckk schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:09:
Maar een systeem als Deco VS Omada - wat is jullie take hierop?

Is er ook zo'n desktop model met Wifi 6e of 7?
Als je geen behoefte hebt om aan de slag te gaan met vlans en acl-en, dan is een Deco set prima. Sterker nog - dan is zoiets als Super WiFi van KPN net zo goed.

N1ckk schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:07:
@Airw0lf Zou je dan een Omada 8 PoE switch aanraden?
Zekers - anders wordt het een krom verhaal - deels te beheren via de controller en deels ook niet.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb mijn oog laten vallen op een ES220GP switch (POE+, 18 poorten en 2 SFP, passieve koeling), maar hij (nog) nergens verkrijgbaar.
Heeft iemand misschien inside info betreffende beschikbaarheid?
Routershop geeft aan dat ze niet weten wanneer deze leverbaar is, waarop ik mij afvraag waarom ze het dan als pre-order op hun site hebben staan…...

Van klussen krijg je grijze haren

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:25
fenrir schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:46:
Ik heb mijn oog laten vallen op een ES220GP switch (POE+, 18 poorten en 2 SFP, passieve koeling), maar hij (nog) nergens verkrijgbaar.
Heeft iemand misschien inside info betreffende beschikbaarheid?
Routershop geeft aan dat ze niet weten wanneer deze leverbaar is, waarop ik mij afvraag waarom ze het dan als pre-order op hun site hebben staan…...
Die is toch gewoon verkrijgbaar.
https://tweakers.net/pric...p-link-omada-es220gp.html

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Binnenkort verkrijgbaar (2x), backorder, meerdere dagen levertijd (2x).

Aangezien de eerste twee winkels niet wisten per wanneer deze leverbaar zal zijn, heb ik in de laatste twee winkels (die met meerdere dagen levertijd) niet veel vertrouwen.

Van klussen krijg je grijze haren

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste