Welkom in alweer deel 33 van het PlayStation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Welkom in alweer deel 33 van het PlayStation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Allereerst moeten al deze mensen bedankt worden voor hun bijdrage aan de startpost: FeaR1986, philotra, scorpie, PromoX, inanc, master007, Frank J., -GF-Annihilator, Laszlo, ymmv, JeepXJ89, Armada en Efbe! Daarnaast blijven we gek op cijfertjes. De volgende poll ga ik bij iedere nieuwe topic resetten en eventueel updaten. De coverart (nu Uncharted) in de header van de startpost is afhankelijk van deze resultaten. Poll: Jouw favoriete game van het moment • GTA IV • MGS4 GotP • GT5 Prologue • Battlefield: BC • Buzz Quiz • Soul Calibur • Singstar • Brothers in Arms HH • Top Spin • Anders Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Disclaimer: Deze bovenstaande gamelijst is tot standgekomen door per post in de voorgaande threads grondig te analyseren, ook is er jing/jang gebruikt maar vooral veel Maggi en een beetje van mezelf (de topic starter). Naast deze lijst komen er nog veel meer games waarvan we nog niet eens wisten dat ze bestonden (Turrican HD schijnt ook in ontwikkeling voor de PS3 te zijn Post zoveel mogelijk content in dit topic! Heb je een game gezien die we zeker met ons allen _moeten_ zien, post dan lekker wat screenschots in dit topic. Tegenwoordig hebben we allemaal breedband internet, dus we kunnen heust wel verwerken! ![]() |
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Misschien kun je de nieuwe 80GB versie toevoegen aan de startpost
De 80GB zit er al in maar met onjuiste info's. De 80GB schijnt volgens de startpost identiek te zijn aan de 60GB.Maxow schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:06:
[...]
Misschien kun je de nieuwe 80GB versie toevoegen aan de startpost
[ Voor 11% gewijzigd door Seraphus-Y op 22-08-2008 19:25 ]
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
[ Voor 33% gewijzigd door l00pz op 22-08-2008 20:03 ]
Dat is de amerikaanse 80GB versie, die info klopt wel. Alleen de europese (nieuwe) 80GB heeft andere specsTankbuster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:16:
[...]
De 80GB zit er al in maar met onjuiste info's. De 80GB schijnt volgens de startpost identiek te zijn aan de 60GB.
superB
superB
Anoniem: 62733
Nee, daarvoor moet je de originele 60GB PS3 hebben.Anoniem: 62733 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:44:
maar zijn de huidige EUROPESE 80 GB en toekomstige 160 GB nu wel of niet ps2 compatible ? (softwarematig uiteraard ) ?
Was deze niet gebasseerd op de eerdere US 80Gb versie?Tankbuster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:16:
[...]
De 80GB zit er al in maar met onjuiste info's. De 80GB schijnt volgens de startpost identiek te zijn aan de 60GB.
Ziet er inderdaad heel mooi uit, deze komt vast en zeker in de collectie.ymmv schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:51:
[...]
Nee, daarvoor moet je de originele 60GB PS3 hebben.
BTW Heeft iemand al deze 7 minuten demo van een Killzone 2-level gezien? Watisietochfraai...
Ja dit is altijd het geval bij play.com.l00pz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:00:
*Edit*
Gevonden, Play.com heeft hem. Heb blijkbaar slecht gekeken.
De prijs van Play.com is toch inclusief verzending naar NL en een PAL versie of heb ik het dan fout?
[ Voor 22% gewijzigd door Furfoot op 22-08-2008 21:57 ]
Wie van de 2 is het snelste qua versturing?Furfoot schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:53:
[...]
Ja dit is altijd het geval bij play.com.
Hij is trouwens ook te bestellen bij thehut.com, en daar hebben ze nu een kortingscode actie van 10% korting dit weekend. Dan kom je uit op ongeveer 40 euro tegenover 42 euro bij play.com.
The Hut geeft aan 15 dagen en play 10 dagen. Maar ik ben bijvoorbeeld nog aan het wachten (2 weken al) op mijn Uncharted bestelling. Een PSP spel wat ik pre-orderde bij The Hut had ik na 4 dagen binnen.l00pz schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:38:
[...]
Wie van de 2 is het snelste qua versturing?
Anoniem: 225504
Voor ik deze footage zag was ik nog niet heel erg geïnteresseerd in Killzone, maar wow...dat ziet er toch wel heel spectaculair uit.ymmv schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:51:
[...]
Nee, daarvoor moet je de originele 60GB PS3 hebben.
BTW Heeft iemand al deze 7 minuten demo van een Killzone 2-level gezien? Watisietochfraai...
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
[ Voor 164% gewijzigd door Jumpman op 22-08-2008 23:56 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het is echt fantastisch, er zitten ZOVEEL sublieme details in dat het de moeite loont om hem een paar keer te kijken. Bijvoorbeeld als hij in het begin bij die mitraileurpost op de helghast aan de overkant gaat schieten de kogels aan de zijkant random omhoog springen, wanneer hij geraakt er bloedspatters in het beeld te zien als je zelf geraakt wordt en hoe dat gebouw aan het eind in elkaar stort. Fantastisch hoe het herladen van een wapen uniek geanimeerd is, vooral bij revolvers en mortieren. Die scene toen de speler een kamer binnenstormde en een Helghast door zijn hoofd schoot en de helm daarbij eraf schoot. De scene met de tank, dat inzoomen en schieten op die wegrennende soldaten...Anoniem: 225504 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:04:
[...]
Voor ik deze footage zag was ik nog niet heel erg geïnteresseerd in Killzone, maar wow...dat ziet er toch wel heel spectaculair uit.
[ Voor 7% gewijzigd door ymmv op 22-08-2008 23:42 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De enige manier zou zijn om onder Linux een app te schrijven die de CPU ID uitleest. Maar het lijkt me aannemelijk dat je 40 GB gewoon niet helemaal lekker is. Een normale 60 GB (die hier 40 cm naast me staat) hoor ik ook niet boven de laptop uit waar ik op schrijf.Jumpman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:23:
Weet iemand hoe je kan zien of je een PS3 met een 65nm Cell processor hebt, zonder het apparaat te openen? Ik verdenk mijn exemplaar ervan een 60GB te zijn met een 40GB HDD, dus geen 40GB met 65nm Cell Processor.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
En als je een DVD op 1080p laat weergeven 120 minuten lang? Zelfs bij omgezette MKV's naar MP4 (1080p) wordt fan goed hoorbaar, wel minder als bij DVD's upscalen.Sentry23 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:51:
[...]
De enige manier zou zijn om onder Linux een app te schrijven die de CPU ID uitleest. Maar het lijkt me aannemelijk dat je 40 GB gewoon niet helemaal lekker is. Een normale 60 GB (die hier 40 cm naast me staat) hoor ik ook niet boven de laptop uit waar ik op schrijf.
De 60GBs hebben vier USB-poorten en een kaartlezer aan de voorkant, da's toch makkelijk te herkennen.Jumpman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:23:
Weet iemand hoe je kan zien of je een PS3 met een 65nm Cell processor hebt, zonder het apparaat te openen? Ik verdenk mijn exemplaar ervan een 60GB te zijn met een 40GB HDD, dus geen 40GB met 65nm Cell Processor.
[ Voor 30% gewijzigd door ymmv op 23-08-2008 01:12 ]
Anoniem: 225504
Dat is een quicktime event, je drukt dan waarschijnlijk te snel op een ander knopje. Ik had dat ook een aantal keer voordat ik doorhad wat er gebeurde. Zodra je op het vierkantje hebt gedrukt moet je nergens meer op klikken, behalve op het x knopje. Jij loopt waarschijnlijk het vierkantje te smashen (deed ik ook) en zodra die quicktime event dan in beeld komt, druk je dus het verkeerde knopje in en krijg je een rode X.Chaoss schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:35:
Vanavond even de DEmo van Star wars binnen gehaald, zo opt eerste gezicht wel een brute game... lekker met je lightsaber tekeer gaan en wat vijandjes heen en weer smijten! maar op een gegeven moment kom je in de demo bij zo'n 2 benig mech geval... hoe versla je die? op een bepaalde momenten komt er in beeld dat je op het vierkante moet drukken. als ik dat doe ren ik naar een been van dat geval en staat er een rood kruis onderin beeld, maar als op kruisje druk gebeurt er niets?
De 60GB die ik na 5(!) weken terug kreeg was krasloos en volledig nieuw, het frontje voor de blurayspeler zat ook nog een plasticje overheen.Jumpman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:23:Heeft iemand ervaring met de RMA van Sony m.b.t. wat voor PS3 je terug krijgt? Ik begrijp dat je een gerefurbisde terug krijgt, maar is deze dan wel krasvrij? Of ligt dat eraan wie de vorige eigenaar is geweest?
De 'early' PS3's zijn niet altijd 65nm.ymmv schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:07:
[...]
De 60GBs hebben vier USB-poorten en een kaartlezer aan de voorkant, da's toch makkelijk te herkennen.
[afbeelding]
Het lijkt me daarom bijzonder sterk dat jij idd een 60GB-model met een 40GB HD hebt. Je hebt gewoon pech met een PS3-fan die (misschien) beter zijn best doet dan andere modellen. Het kan ook zijn dat je je gewoon zo ergert aan dat het ding meer lawaai maakt dan werkelijk het geval is.
En dan staat er ook nog doodleuk pre-beta code in beeld....:-)ymmv schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:38:
[...]
Het is echt fantastisch, er zitten ZOVEEL sublieme details in dat het de moeite loont om hem een paar keer te kijken. Bijvoorbeeld als hij in het begin bij die mitraileurpost op de helghast aan de overkant gaat schieten de kogels aan de zijkant random omhoog springen, wanneer hij geraakt er bloedspatters in het beeld te zien als je zelf geraakt wordt en hoe dat gebouw aan het eind in elkaar stort. Fantastisch hoe het herladen van een wapen uniek geanimeerd is, vooral bij revolvers en mortieren. Die scene toen de speler een kamer binnenstormde en een Helghast door zijn hoofd schoot en de helm daarbij eraf schoot. De scene met de tank, dat inzoomen en schieten op die wegrennende soldaten...
Die rookwolken, de belichting... De scene dat een bevriende soldaar je waarschuwt en hij je met zijn handen gebaart voorzichtig dichterbij te komen, je gaat de hoek om en je ziet hoe een andere soldaat liggend op zijn rug te grazen wordt genomen door een Helghast..
Continu van dat soort setpieces, elke keer iets nieuws en dat was maar 7 (!) minuten van het spel. Imposant. Het is met afstand de PS3-game waar ik het meest op wacht. Feb 2009.... zucht....nog een half jaar...
Dus het wordt nog veel en veel tofferCrawl NL schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:08:
[...]
En dan staat er ook nog doodleuk pre-beta code in beeld....:-)
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Ratchet & Clank: Tools of Destruction kost maar 21 euro bij play.com (en maar 17.50 als je er nog een game uit deze selectie bij bestelt) Quest for Booty bevat maar 1/3 tot 1/4 van de content van R&C:ToD en kost 15 euro.technoaddict schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:43:
Weet iemand of het vervolg van Ratchet and Clank goed te spelen is als je het 1e deel nooit gespeeld hebt? Lijkt mij wel leuk om het vervolg voor een klein prijsje binnen te halen.
Ik vond het wel een vette demo, beetje met force push kutten.Chaoss schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:35:
Vanavond even de DEmo van Star wars binnen gehaald, zo opt eerste gezicht wel een brute game... lekker met je lightsaber tekeer gaan en wat vijandjes heen en weer smijten! maar op een gegeven moment kom je in de demo bij zo'n 2 benig mech geval... hoe versla je die? op een bepaalde momenten komt er in beeld dat je op het vierkante moet drukken. als ik dat doe ren ik naar een been van dat geval en staat er een rood kruis onderin beeld, maar als op kruisje druk gebeurt er niets?
Uncharted is bij mij 1 of 2 keer vast gelopen. Er zitten blijkbaar nog een paar nare bugs in het spel. Ik heb overigens er verder geen last van gehad. Door de auto-save kon ik netjes verder spelen waar ik gebleven ben en ik heb het spel uitgespeeld.EgoPro schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:29:
Gisteravond is voor het eerst mijn PS3 vastgelopen. Tijdens het spelen van Uncharted stopte het spel ineens ik kon gelukkig een soft-reset uitvoeren.
Is dit een vaker gezien probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door JeepXJ89 op 23-08-2008 15:09 ]
PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats
Maar desondanks toch nog wel blij dat je een PS3 hebt?JeepXJ89 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:08:
Ik heb sinds donderdag een 80gb pack in huis en er zijn een aantal zaken die me opvallen.
-De harddisk zit totaal anders gesitueerd dan bij de 60gb die ik eerst had.
-De ruimte waar de cardreader hoort te zitten is nu functieloos en eigelijk onzinnig.
-Waar de 60gb mooie chroom details heeft de 80gb een wannabee alulook plastic details. Veel mooier en moderner was geweest om dit in geborsteld RVS te doen.
-Qua geluid scheelt het erg weinig, echter de 60gb ging in tijdsprongen harder koelen terwijl de 80gb de fans aanstuurt op temperatuur.
-De 2 USB poorten zijn niet handig, standaard zit de oplaadkabel erin en houd je dus nog maar 1 over voor USB apparaten als de GH3 gitaar of geheugenstick.
-Sony heeft de (goede) UTP netwerkkabel uit de doos gehaald..logisch veel mensen gamen via Wlan. Waarom in plaats daarvan dan geen HDMI kabeltje toevoegen?
-De dualshock is erg fijn maar als je de superlichte sixaxis gewend bent is hij wel zwaar in de hand.
Mss dat een iets minder luidruchtig verzoek ook kanSpeedlink schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:13:
Ik zie nog nergens de Star Wars demoWie kan me helpen met een downloadje
dan pleur ik m wel via Tyversity ofzo over op mn PS3....IK WIL DIE DEMO!!!:D
haha toevallig.. die van mij gisteren ook bij het spelen van Uncharted... Ik moest alleen wel hard resetten. Geen probleem gelukkig want de game saved je progres lekker vaak waardoor je nooit ver terug wordt gesmeten.EgoPro schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:29:
Gisteravond is voor het eerst mijn PS3 vastgelopen. Tijdens het spelen van Uncharted stopte het spel ineens ik kon gelukkig een soft-reset uitvoeren.
Is dit een vaker gezien probleem?
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Was ie kapot gegaan buiten je garantie?WizzieJP schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:16:
mss had jij wel een keuze - in mijn geval was ik wel verplicht een nieuwe PS3 te kopen (anders was ik nog steeds tevreden geweest over mijn good-old-60gb-version).
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
WizzieJP schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:18:
[...]
Mss dat een iets minder luidruchtig verzoek ook kan.. we hebben niks te willen hè
. Maar check de US store en download daar je demo mate!
Good luck!
Ik dacht dat de 40 gig versie gewoon geen klepje had op de plek van de cardreader.JeepXJ89 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:08:
Ik heb sinds donderdag een 80gb pack in huis en er zijn een aantal zaken die me opvallen.
-De ruimte waar de cardreader hoort te zitten is nu functieloos en eigelijk onzinnig.
bah... idd ik dacht dat de 40 gig versie ook echt geborsteld rvs had.-Waar de 60gb mooie chroom details heeft de 80gb een wannabee alulook plastic details. Veel mooier en moderner was geweest om dit in geborsteld RVS te doen.
Mijn (launch) 60 versie koelt zichzelf wel gewoon adhv temperatuur. Na zwaar gebruik zakt hij vanzelf weer naar lagere toeren.-Qua geluid scheelt het erg weinig, echter de 60gb ging in tijdsprongen harder koelen terwijl de 80gb de fans aanstuurt op temperatuur.
Als je van 4 naar 2 gaan is dat altijd een minpunt. eentje die je wel had kunnen weten overigens. je kunt er gewoon een splitter aan hangen ofzo.-De 2 USB poorten zijn niet handig, standaard zit de oplaadkabel erin en houd je dus nog maar 1 over voor USB apparaten als de GH3 gitaar of geheugenstick.
Kosten? En daarnaast denk ik dat de keuze voor het niet aanbrengen van een HDMI kabel een keuze is geweest op basis van marktonderzoek. Misschien ligt Nederland redelijk voor maar lang niet iedereen heeft een HD tv thuis staan en als ie er wel staat misschien niet eens eentje met HDMI. Jammer genoeg zullen veel mensen dus ook nooit de beeldkwaliteit van de PS3 kunnen zien.-Sony heeft de (goede) UTP netwerkkabel uit de doos gehaald..logisch veel mensen gamen via Wlan. Waarom in plaats daarvan dan geen HDMI kabeltje toevoegen?
De DS3 is een fantastische controller waar bijna niks meer aan hoeft te worden gewijzigd... De bouwkwaliteit van de DS3 is ook beter dan die van de Sixaxis want die kraakt bij mij vaak. Het lijkt of de Sixaxis van dunner kunststof is gemaakt want je kan hem bijna een beetje buigen.-De dualshock is erg fijn maar als je de superlichte sixaxis gewend bent is hij wel zwaar in de hand.
swopdark schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:25:
Was ie kapot gegaan buiten je garantie?
Jaja lezen is een kunst..WizzieJP schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:53:
ik heb vanaf de release altijd een 60gb gehad.. alleen jammer dat er op deze aardbol mensen rondlopen die zonder te vragen je spullen uit huis weg halen.
Ik had zeker wel een 'keus' ik kreeg na 4 weken RMA eindelijk een 60gb terug, toen ik hem aansloot werd ik zo gek van het geluid tijdens games en films dat ik besloten heb een 40/80gb te nemen.WizzieJP schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:16:
[...]
Maar desondanks toch nog wel blij dat je een PS3 hebt?.... mss had jij wel een keuze - in mijn geval was ik wel verplicht een nieuwe PS3 te kopen (anders was ik nog steeds tevreden geweest over mijn good-old-60gb-version
).
Cheers
Ik heb toevallig gister een nieuwe PS3 van de RMA van sony gekregen, na 5 weken wachten! Mijn oude ps3 gaf geen beeld meer. Het grappige is dat ik met mijn nieuwe PS3 hetzelfde probleem als jou heb. Na 10 min gamen begint de fan te keihard te draaien. Het geluid is veel harder dan mijn crappy luidruchtige fulltower pc met een paar casefans. Het fangeluid stopt ook pas weer als ik de PS3 opnieuw opstart.Jumpman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:23:
Waarschijnlijk moet ik mijn PS3 40GB RMA sturen omdat deze absurd fan geluid geeft met het kijken van een DVD (upscaled naar 1080p). De PS3 staat helemaal vrij en na 10 minuten gaat het boven het geluid van de fim uit. Een Blu-Ray is iets minder, maar ook goed hoorbaar.
Heeft iemand ervaring met de RMA van Sony m.b.t. wat voor PS3 je terug krijgt? Ik begrijp dat je een gerefurbisde terug krijgt, maar is deze dan wel krasvrij? Of ligt dat eraan wie de vorige eigenaar is geweest?
Zelfde type hier.Jumpman schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:03:
[...]
Ik heb een 40GB, Type: CECHG04, Made in China.
Niet normaal meer... wat een details, wat een lichteffecten en wat een physics hoe die gevel van de gebouw in mekaar dondert...
Thanks voor de reactie en bevestiging dat lezen een kunst is
En inderdaad op MP is de 60gb een hot item.. goede deal voor jou! Dat de 80gb stiller is dan een 60gb moet ook wel (gezien de 65nm cpu en nog wat van dat soort "energie besparende" hardware tweaks).Ik had zeker wel een 'keus' ik kreeg na 4 weken RMA eindelijk een 60gb terug, toen ik hem aansloot werd ik zo gek van het geluid tijdens games en films dat ik besloten heb een 40/80gb te nemen.
Nu blijkt achteraf dat de 80gb ook niet fluisterstil is maar in elk geval stukken stiller dan de 60gb die ik teruggekregen had. Bovendien kon ik mijn good-old-60gb gewoon voor nieuwprijs verkopen op MP.
Dat is echt gaaf.Ace schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:25:
Vandaag dan ook maar een PS3 80gb wezen halen, eindelijk de Dualshock in de doos.
Ratchet, Uncharted, GT5P en MGS4 erbij, pizzatoko op de speed dial, vriendin weg tot zondagavond
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Hmmm... ooit gehoord van de game Fahrenheit (oftewel Indigo Prophecy in de US)? Van dezelfde makers en gebaseerd op hetzelfde principe nl dat alles wat je doet de uitkomst van het spel beinvloedt. Het spel kreeg uitstekende kritieken en heeft een Metacritic-score van 84.SeamusXanthus schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:40:
Wat vinden jullie van Heavy Rain? Ondank de enorme hype krijg ik toch het idee dat deze game als game heel erg tegen MOET gaan vallen helaas. Wat men beweert te gaan doen is volgens mij namelijk simpelweg onmogelijk en ik denk dat men veel te ambitieus is.
Men beweert dat elk actie die je doet het verhaal beinvloed.
Kennen jullie die fantasy boekjes die je vroeger had? Daar had je ook zo'n systeem. Je leest iets, je maakt een beslissing en dan moet je naar een bepaald pagina nummer springen afhankelijk van welke keuze. Daar ging het verhaal verder en moest je weer keuzes maken. Dit systeem had precies hetzelfde probleem waardoor het nooit echt leuk werd:
- De verhalen waren slecht want het had geen focus
- Het verhaal was kort
Er is een goede reden dat games altijd zo lineair zijn wat betreft verhaallijn, en ik hoop dat ze met Heavy Rain weten wat ze aan het beloven zijn aan het publiek.
[ Voor 24% gewijzigd door Grannd op 24-08-2008 00:09 ]
Anoniem: 233180
Yep en met Dual shock 3 controlerManie Riets schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:44:
Heb je met de 80gb versie nu de meest recente versie van de ps3 hardware? Zuinigst/koelst etc?
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Anoniem: 140372
De makers hebben gezegd dat Heavy Rain via de rubberband methode werkt. Dat betekent dat je met een elastiekje rondom het verhaal blijft hangen en alle kanten op kan springen, maar rondom het eigenlijke verhaal blijft.SeamusXanthus schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:19:
Fahrenheit nooit gespeeld nee. Na het lezen van de gamespot review ben ik wel meer gerustgesteld.
- Bijna alle veranderingen waren cosmetisch
- slechts 3 verschillende endings
Klinkt al een stuk realistischer, hopelijk slaan ze niet door bij Heavy Rain.
Vindt je het echt zo boeiend hoe hij eruit ziet?swopdark schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:38:
[...]
Ik dacht dat de 40 gig versie gewoon geen klepje had op de plek van de cardreader.
[...]
bah... idd ik dacht dat de 40 gig versie ook echt geborsteld rvs had.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik vind de PS3 wel wat elegante uitstraling hebben. Het is idd wel wat lomp maar dat vind ik nie erg. Ik vind zo'n lomp ding mooier dan zo'n Wii geval.Chaoss schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:56:
[...]
Vindt je het echt zo boeiend hoe hij eruit ziet?
Imho is een PS3 toch al lelijk, hij ziet er vrij lomp uit... ok rechtopstaand gaat het nog wel, maar daar heb ik helaasch geen ruimte voor.. Dus hij ligt plat. Wat mij betreft hadden ze hem wel gewoon helemaal vierkant mogen maken...Zodat het een hi-fi component lijkt.
Kun je eventueel een goeie verkoper geven? Ik wil namelijk ook wel een US PSN Card kopen.JeepXJ89 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:36:
Ik heb eindelijk via Ebay voordelig PSN cards kunnen bemachtigen, en whoaaaw wat zijn die PSN games tof. Ik weet ook al wat ik zo fijn vind aan die games, je kan ze snel even spelen voor een kwartier of een half uurtje. Bij games als GTA4 of MGS4 etc. moet je bijna verplicht langer de tijd nemen om het verhaal te blijven vatten.
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 44% gewijzigd door ymmv op 24-08-2008 12:02 ]
Gefeleciflapstaart. Ik zou maar wat Blu-Rays inslaan. Cars en Ratatouille zien er werkelijk verbluffend uit in Full HD.metalant schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:01:
Mijn PS3 is sinds gisteren voorzien van een mooie nieuwe accessoire: een Panasonic TX-37LZD800F Full-HD televisie.Aangesloten via HDMI, wat een schitterend beeld! 576i op een 63cm ouderwetse dikbuik of 720p/1080p op een 94cm breedbeeld is een behoorlijk verschil. Het geluid van die Panasonic is ook mooi, dankzij SRS TruSurround en de ingebouwde subwoofer.
Bij Assassin's Creed (op 720P) zie je veel meer details. Ook de teksten bij de uitleg van controllerknoppen is veel beter leesbaar. Ik heb nog geen andere games geprobeerd, maar ik verwacht daar dezelfde verbeteringen te zien.
De trailer van Wall-e en Ice Age 2 zagen er ook superscherp uit, je kan de haren op de staart van Scrat tellen.
Haha, dat zal mijn neefje geweldig vinden. Die is helemaal weg van Cars.ymmv schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:04:
[...]
Gefeleciflapstaart. Ik zou maar wat Blu-Rays inslaan. Cars en Ratatouille zien er werkelijk verbluffend uit in Full HD.
Ik kan Super Rub-a-Dub en Tekken 5 ook aanbevelen.JeepXJ89 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:36:
Echochrome, PJ Eden, Fl0wer, Elefunk, Siren, HV Bowling, Pain, en RC quest for booty komen echt zeer binnenkort allemaal op mijn PS3 80gb=320gb=more games
Killzone heeft zeer geavanceerde physics. Maar die vind je tegenwoordig in veel top games. Het is echter goed uitgewerkt, ik zie geen armen die omhoog blijven hangen enzo. Wat wel uniek is is de bullet impact. De lichamen voelen echt elke kogel en daardoor wordt hij naar achter geduwd, wat ook gebeurt als je met een dikke magnum recht in iemand zn borst schiet. Erg vetjes iig.ymmv schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:57:
Voor de Killzone 2-fans ... Op http://tv.multiplayer.it/...11-videoanteprima-gc-2008 vind je een nog langere playthrough van een demo-level.
Bruut spel hoor ...
[afbeelding]
[afbeelding]
Grappig trouwens dat die Hellghast nog een paar schoten blijft afvuren nadat hij al geraakt is (en een paar meter door de impact van de revolver naar achteren wordt geworpen). Je ziet zelfs nog de reactie van de kogels die hij afvuurt.
Volgens mij zit er nu ook een systeem voor levensechte (fysics) animatie van de personages in, net zoals bij GTA4. Kijk maar hoe die Hellghast reageren op de schoten en hoe ze vallen.
Ja, en het is niet zo over de top zoals bijvoorbeeld als je in Uncharted iemand met een shotgun overhoop schiet vliegt die meteen 3 meter achteruit wat er leuk uit ziet maar niet realistisch is. Het ziet er iniedergeval heel goed uit.nudie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:59:
[...]
Killzone heeft zeer geavanceerde physics. Maar die vind je tegenwoordig in veel top games. Het is echter goed uitgewerkt, ik zie geen armen die omhoog blijven hangen enzo. Wat wel uniek is is de bullet impact. De lichamen voelen echt elke kogel en daardoor wordt hij naar achter geduwd, wat ook gebeurt als je met een dikke magnum recht in iemand zn borst schiet. Erg vetjes iig.
Ik hoop echt zo dat dit spel de waardering krijgt wat ie verdiend... als straks de gameplay tegenvalt (wat ik me bijna niet voor kan stellen) dan heeft er echt iemand geblunderd... De PS3 heeft een game nodig die met kop en schouders uitsteekt boven alles wat er op dat moment verkrijgbaar is. Net zoals Uncharted deed vorig jaar.. helaas bleef deze game niet erg lang hangen bij het grote publiek.ymmv schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:57:
Voor de Killzone 2-fans ... Op http://tv.multiplayer.it/...11-videoanteprima-gc-2008 vind je een nog langere playthrough van een demo-level.
Maar duur t.o.v van een 360 is hij nog steeds. ps3: 399 + Dual Shock, xbox 360 299 + 2 controllers + afstandsbediening + headset + 2 games. Ik wil heel graag een ps3 kopen door games zoals GT5 en LBP, maar het prijsverschil kan ik maar niet voor mijzelf rechtvaardigen. Ook Blueray niet.swopdark schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:45:
[...]
Als je nu een PS3 hebt wordt je niet meer uitgelachen door mensen onder het mom van: "waarom koop je een PS3? te duur, online werkt kut en op de 360 komen veel coolere games!" Nu koop je een PS3 en mensen zeggen: "wauw wat een mooi ding, hij kan ook Blu Ray afspelen toch? welke games heb je erbij?"
kortom: underdog en geheid 3e is de PS3 al een tijdje niet meer.
Anoniem: 131051
Ik heb zelf nog geen console, dus op het moment dat ik er één haal en moet kiezen, zal die 100 euro voor mij echt niet doorslaggevend zijn. Boehoe, 20 euro per jaar levensduur van de console.MuSeLive schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:53:
[...]
Maar duur t.o.v van een 360 is hij nog steeds. ps3: 399 + Dual Shock, xbox 360 299 + 2 controllers + afstandsbediening + headset + 2 games. Ik wil heel graag een ps3 kopen door games zoals GT5 en LBP, maar het prijsverschil kan ik maar niet voor mijzelf rechtvaardigen. Ook Blueray niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 24-08-2008 18:09 ]
Anoniem: 197857
Reken nu ook eens online erbij voor een paar jaar en de PS3 is goedkoper.MuSeLive schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:53:
[...]
Maar duur t.o.v van een 360 is hij nog steeds. ps3: 399 + Dual Shock, xbox 360 299 + 2 controllers + afstandsbediening + headset + 2 games. Ik wil heel graag een ps3 kopen door games zoals GT5 en LBP, maar het prijsverschil kan ik maar niet voor mijzelf rechtvaardigen. Ook Blueray niet.
Als je een HDTV thuis hebt staan, lijkt me de 100 euro meerprijs tov de Xbox 360 meer dan te rechtvaardigen. Vergeet ook de verborgen kosten van een 360 niet, zoals het jaarlijkse abonnement op Xbox Live of een WiFi-adapter (70 euro!) niet.MuSeLive schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:53:
[...]
Anoniem: 170005
Als hij het wel doet via de pc, dan moet(en) je usb poort(en) waarschijnlijk het probleem veroorzaken. Probeer eens een externe hdd of usb-stick eraan te hangen en te zien of de PS3 die herkent?Anoniem: 170005 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:58:
Heb een probleempje met m'n PS3 en dat is dat beide controllers niet meer willen opladen via de USB.
Nog wel via de pc dus ligt niet aan de kabel of zo.
Is er een instelling die ik over het hoofd heb gezien? Of zijn beide USB stations stuk(nog niet getest met iets anders).
Gears of war zie je wel eens reclame ed. van. KZ2 tot nu toe nog niet. Ook is gears of war veel recenter dan KZ, dus ligt gears nog verser in het geheugen. Ik durf er echter om te wedden dat de reclames je om de oren gaan vliegen als de release van KZ in de buurt komt. Als er iets is waar sony goed in isswopdark schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:45:
[...]
Ik hoop echt zo dat dit spel de waardering krijgt wat ie verdiend... als straks de gameplay tegenvalt (wat ik me bijna niet voor kan stellen) dan heeft er echt iemand geblunderd... De PS3 heeft een game nodig die met kop en schouders uitsteekt boven alles wat er op dat moment verkrijgbaar is. Net zoals Uncharted deed vorig jaar.. helaas bleef deze game niet erg lang hangen bij het grote publiek.
Wat mij bijvoorbeeld opvalt als je op youtube kijkt is dat een filmpje van Gears of War 2 met meer dan 800.000 tot 1,6 miljoen mensen bekeken is terwijl een laatste (niet de E3 2005 trailer) killzone 2 filmpje slechts door 80.000 mensen bekeken is. Dit betekend dat het spel dus nog niet bekend genoeg is bij gamers. En de interesse niet niet genoeg aangewakkerd is. Dit is vreemd want kijk naar het filmpje en je ziet beelden die je nog nergens zo vol van detail, animaties en lichteffecten bent tegengekomen. Voor een generatie die vooral draait om graphics kan en mag dit niet genegeerd worden.
Ik denk echt dat de PS3 bezig is me een enorme come-back. Van te late en te dure underdog console met enkel toekomstige beloftes is hij uitgegroeit tot een full featured, Full HD console met ondersteuning voor het toekomstige Blu Ray formaat. Gratis goed werkende online modus, grote harde schijf, full DIVX certificaat, Dual Shock controller en stabiele en sexy hardware.
Als je nu een PS3 hebt wordt je niet meer uitgelachen door mensen onder het mom van: "waarom koop je een PS3? te duur, online werkt kut en op de 360 komen veel coolere games!" Nu koop je een PS3 en mensen zeggen: "wauw wat een mooi ding, hij kan ook Blu Ray afspelen toch? welke games heb je erbij?"
kortom: underdog en geheid 3e is de PS3 al een tijdje niet meer.
Valt geen spelt tussen te krijgen. De 360 koop je voor een heel laag instap bedrag. Wil je niet online (LIVE: de hoeksteen van de 360) en zet je geen muziek of films op je console, hecht je geen waarde aan standaard WIFI, en batterijloze controllers dan is de 360 een goede deal. Ik heb hem zelf ook staan.MuSeLive schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:53:
Maar duur t.o.v van een 360 is hij nog steeds. ps3: 399 + Dual Shock, xbox 360 299 + 2 controllers + afstandsbediening + headset + 2 games.
hahaha mythbusters...jdm8 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:14:
Overigens is het totaal niet realistisch, de minieme massa van een kogel werpt een lichaam niet naar achteren. Maar daar gaat het niet om
Ps4/switch gamer
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Vanuit microsofts standpunt is dat juist slim. De aanschafpijs is lager, waardoor consumenten eerder een xbox kopen. Daarna gaan ze vette winst maken met exclusieve en overpriced accesoiresNinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:42:
Ik zat te twijfelen om er een xbox360 bij te kopen, maar het is zo dom van MS om er geen wifi standaard in te stoppen (en de wifi adapter voor een belachelijke prijs te verkopen). Ik ben blij dat bij sony alles er op en er aan zit.
[ Voor 10% gewijzigd door Kimo op 24-08-2008 20:52 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq