Welkom in alweer deel 20 van het Playstation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Welkom in alweer deel 20 van het Playstation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
| |||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Allereerst moeten al deze mensen bedankt worden voor hun bijdrage aan de startpost: FeaR1986, philotra, scorpie, PromoX, inanc, master007, Frank J., -GF-Annihilator en Laszlo! Daarnaast blijven we gek op cijfertjes. De volgende poll ga ik bij iedere nieuwe topic resetten en eventueel updaten. De coverart (nu Uncharted) in de header van de startpost is afhankelijk van deze resultaten. Poll: Beste PS3 game van dit moment? • Uncharted: Drake's Fortune • Lair • Singstar • Ratchet & Clank Future: Tools of Destructio • Resistance: Fall of men • Assassin's Creed • Eye of Judgment • Heavenly Sword • Call of Duty IV: Modern Warfare • Warhawk Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Disclaimer: Deze bovenstaande gamelijst is tot standgekomen door per post in de voorgaande threads grondig te analyseren, ook is er jing/jang gebruikt maar vooral veel Maggi en een beetje van mezelf (de topic starter). Naast deze lijst komen er nog veel meer games waarvan we nog niet eens wisten dat ze bestonden (Turrican HD schijnt ook in ontwikkeling voor de PS3 te zijn Post zoveel mogelijk content in dit topic! Heb je een game gezien die we zeker met ons allen _moeten_ zien, post dan lekker wat screenschots in dit topic. Tegenwoordig hebben we allemaal breedband internet, dus we kunnen heust wel verwerken! ![]() |
There is no place like ::1
PSN: Shiver23
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Je moet toegeven dat sony aardig is door upgrades mogelijk te maken zonder dat ze er zelf grof extra aan verdienen. Het is aan te raden de "oude" 60/40/20Gb harde schijf te behouden dertegen in opslag in verband met garantie!
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
De 40GB is altijd met het nieuwe procede, mobo en koeling. Nu dus.KappeNou schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:08:
Weet iemand wanneer de 40G versie met die nieuwe procede en koeling in de winkel ligt?
Deze wil ik gebruiken in de woonkamer om te internetten, blu-ray films te kijken en heel af en toe een spelletje te spelen.
Precies, in 2012 komt er ook een pack uit met een PS3, 2 dual shock controllers en 2 games en dat voor 350 euro...EgoPro schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:14:
Ach met al die roddels kan je blijven wachten op de ultieme aandbieding...
Gewoon een ps3 kopen en je kirjgt er geen spijt van.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik denk voor 150 euro. Maar het gaat over nu. Ik persoonlijk acht de kans best groot dat het speciale pack in het VK ook naar de rest van Europa komt, dus dat eventjes afwachten geen kwaad kan.DarthDavy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:40:
[...]
Precies, in 2012 komt er ook een pack uit met een PS3, 2 dual shock controllers en 2 games en dat voor 350 euro...
[ Voor 24% gewijzigd door Shiver23 op 18-01-2008 15:55 ]
Ik doelde er alleen maar op dat kbloem even in de handleiding of op google moest zoeken naar dat antwoord. Ik zeg niets anders dan hulde voor Sonyswampy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:14:
[...]
Je moet toegeven dat sony aardig is door upgrades mogelijk te maken zonder dat ze er zelf grof extra aan verdienen. Het is aan te raden de "oude" 60/40/20Gb harde schijf te behouden dertegen in opslag in verband met garantie!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Study everything, You'll find something you can use
[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 18-01-2008 16:48 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Een probleempje van RTFMCreepy schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:47:
Overigens verbazend dat er zoveel vragen over het vervangen van de HD voorbij komen terwijl dat in de bij de PS3 meegeleverde handleiding ook gewoon staat uitgelegd....... en je garantie verloopt ook niet als je je HD vervangt
[ Voor 14% gewijzigd door -Mike- op 18-01-2008 17:29 ]
Nee hoor, in mijn 40 GB model zat helamaal geen enkele handleiding oid. Alleen maar hardware.B1gk1ller schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:28:
[...]
Een probleempje van RTFM
Vandaag een HDMI kabel gehaald, wat een wereld van verschil zeg. Alleen merk ik haast geen verschil tussen 720p en 1080i
[ Voor 11% gewijzigd door Copycat op 18-01-2008 18:09 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
1080i heeft hogere resolutie maar is geschikter voor films en andere "langzame" media. Dit omdat derefresh gehalveerd is.B1gk1ller schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:28:
[...]
Een probleempje van RTFM
Vandaag een HDMI kabel gehaald, wat een wereld van verschil zeg. Alleen merk ik haast geen verschil tussen 720p en 1080i
Niet elk scherm is 1280*720 of 1920*1080, computerschermen bijvoorbeeld niet!scorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:18:
Even on a whole other sidenote... hoe komt het uberhaupt dat de 1080i modus mogelijk is op schermen die maar 1280*720 pixels hebben? Ik moet iets simpels over het hoofd zien, maar 1920*1080 pixels op een scherm afdrukken waar er maar 1280*720 aanwezig zijn klopt niet
Dat is niet echt waar.. Hoe kleiner het scherm hoe dichter bij je moet gaan zitten om het verschil goed te kunnen zien. Het zelfde geld voor een 40" scherm en groter. Hoe verder je er vanaf gaat zitten, hoe minder je het merkt.scorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:05:
@B1gk1ller: Hoe groot is je scherm? Pas vanaf 40" zul je het verschil in resolutie tussen 1280*720 (720P) en 1920*1080 (1080i/p) zien.
[ Voor 13% gewijzigd door StWesleyT op 18-01-2008 18:27 ]
Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT
Eeeh niets, sommige schermen kunnen gewoon van 1080i/p input 720output maken. Downscalen enzovoort, jammer dat mijn scherm dat niet kan want dan krijg ik banding..waarbij hij bepaalde verticale lijnen samendrukt ERG lelijk!scorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:41:
@Swampy: ja dat weet ik wel, maar dat was mijn vraag ook niet
@KappeNou: Wat ik bedoelde was dat als je van een afstandje (+/- 4 tot 5 meter) kijkt naar een scherm, dan kun je pas het verschil tussen 720P en 1080P zien, als je een kleiner scherm hebt, zul je het verschil niet kunnen zien, want de pixels zitten dan te dicht op elkaar.
@StWesleyT: ja, ook dat weet ik, maar ook dat was mijn vraag niet
Wat ik dus bedoelde is, als een scherm nou 1280*720 / 1366*768 pixels heeft, hoe kan hij dan toch de 1080i modus weergeven? Want het enige verschil tussen 1080i en 1080p is het tegelijk verversen van alle scanlines ipv om en om. Dus 1080i heeft echt een resolutie van 1920*1080. Dus wat zie ik over het hoofd?
Ok, mijn offtopic gelul is hierbij tot een einde gekomen, let's game on!While 1080i has more scan lines than 720p, they do not translate directly into greater vertical resolution. Interlaced video is usually blurred vertically (filtered) to prevent twitter. Twitter is a flickering of fine horizontal lines in a scene, lines that are so fine that they only occur on a single scan line. Because only half the scan lines are drawn per field, fine horizontal lines may be missing entirely from one of the fields, causing them to flicker. Images are blurred vertically to ensure that no detail is only one scan line in height. Therefore, 1080i material does not deliver 1080 scan lines of vertical resolution.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Wat ik bedoelde is dat jij het precies verkeerd om ziet. Bij een 40" TV zie je het verschil tussen 720p en 1080p vanaf zo'n 2 meter en dichterbij. Bij een 37" is dat zo'n anderhalf meter en dichterbij.scorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:41:
@KappeNou: Wat ik bedoelde was dat als je van een afstandje (+/- 4 tot 5 meter) kijkt naar een scherm, dan kun je pas het verschil tussen 720P en 1080P zien, als je een kleiner scherm hebt, zul je het verschil niet kunnen zien, want de pixels zitten dan te dicht op elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 18-01-2008 19:29 ]
nee oneindig op je eigen console. Wel zit er een ristrictie op 5 verschillende consoles. Dit ivm als je PS3 kapot gaat. Je PS3 kan dus theoretisch gezien 5 keer defect gaan en dan kun je alles nog mooi downloaden. Dit is wel handig voor de OP/SPscorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:26:
Nee, ik geloof 5x, daarna moet je Sony bellen. Werkt soortgelijk als Windows Activatie heb ik begrepen.
[ Voor 5% gewijzigd door harlekein op 18-01-2008 22:00 ]
Anoniem: 189262
Dat moet toch te doen zijn...scorpie schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:26:
Nee, ik geloof 5x, daarna moet je Sony bellen. Werkt soortgelijk als Windows Activatie heb ik begrepen.
Anoniem: 142353
Euh...niet echt een nieuwe update hoor, stond al in deeltje 18 zie ik. Maar wel een verbetering vindt ik, rustgevend muziekje eronder, van 32 naar 35 miljoen...wordt erg lastig om eroverheen te komen ben ik bang.harlekein schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 21:42:
Heeft iemand anders al de nieuwe stardate update gezien? Het spel was al compleet, maar de graphics en geluiden zijn nog mooier gemaakt en er komt downloadbare betaalde content aan. Uitbreiding voor single play en multiplay. Ben benieuwd wat dat zal zijn! Oh ja, je kunt ook je eigen soundtrack maken
edit: Nu ook DS3 ondersteuning!
Anoniem: 247099
hahahah lolFrank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 07:36:
Zo ik werd wakker en mijn PS3 controller lag in een aantal stukjes verspreid over de grond. Volgens mijn vriendin ben ik vannacht uit bed gevallendont ask why anyway dan maar een Dualshock 3 besteld
54 dollar inclusief verzending betaald. Zo een 35-38 euro.
Van mijn defecte ga ik een 360 controller maken denk ik
nee dat is het niet, maar ik sta vaak in de winkel bij het ps3 rek te kijken en dan denk ik hmm is t dat?swopdark schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:01:
[...]
sja... als je bijvoorbeeld alleen van tetris houd dan sta je ook een tijdje droog kwa games. Ik weet niet goed wat je nu eigenlijk wil zeggen. dat je maar weinig games leuk vind? naja das vervelend...
Ondertussen vermaken wij ons met zen alle wel met de lading topgames die de laatste tijd zijn uitgekomen en die komende tijd zullen gaan uitkomen.
![]()
![]()
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
[ Voor 31% gewijzigd door S2S op 19-01-2008 10:09 ]
mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane
Anoniem: 237237
PSN id: NL_SToRM
Smiling as the shit comes down...
Ze zijn al tijden bezich met beta testen, blijkbaar is de software nog niet stabiel en bug vrij genoeg om hem te releasen.TjaBske schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:44:
Wat ik me afvraag is waneer we nou eindelijk PS Home krijgen......
Het staat nu op een release in april.TjaBske schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:44:
Wat ik me afvraag is waneer we nou eindelijk PS Home krijgen......
Dat duurt gelukkig niet zo lang meer
I intend to live forever. So far, so good.
[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 19-01-2008 15:25 ]
Anoniem: 237759
Ook bij play.com besteld?KillaH87 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:11:
damn it, had ratchet & clank allang verwacht, hij is maandag vanuit engeland opgestuurd en hij is er nu nog niet
Ik heb het een paar jaar geleden eens gehad met een spel, PES 4 ofzo.Anoniem: 237759 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:16:
[...]
Ook bij play.com besteld?
Vraagje aan de mensen die weleens problemen hebben gehad bij Play.com:
Ik heb met kerst 2 games besteld daar. Een is probleemloos bezorgd na ong. een week, maar de tweede is pas op 2-1-2008 verstuurd en deze heb ik nog steeds niet ontvangen. Nu heb ik wat nagezocht en blijkt dat ik 21 dagen (dus tot aankomende woensdag) moet wachten en dan kan ik een of andere procedure starten om het op te gaan lossen. Heeft iemand hier dit al eens gehad en hoe is dat toen afgelopen?
Alvast bedankt
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Dat is idd wel een goed punt. Ik heb ook een 360 en de laatste tijd ben ik een beetje druk met Mass Effect. In het vele laden dat het spel doet zit ik altijd om me heen te staren en dan komt de controller vaak als aandachtspunt naar bovenPhusebox schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:55:
Call of Duty 4 heb ik bijvoorbeeld op de x360 omdat ik die controller gewoon veel fijner vind voor FPS, die analoge sticks van de ps3 vind ik echt niet fijn, veel te dicht op elkaar.
Hehe dat assasins creed een rukspel is, daar kan ik niks over zeggen, ik heb het spel een uurtje gespeeld en ik voind het niet enorm tegenvallen maar ook geen wonder van creativiteit. Van Uncharted kan niks anders dat je aanmoedigen om em toch een keer te gaan beleven. Het richtsysteem komt direct uit GeOW en de sfeer en GFX van het spel staan op eenzame hoogte. Probeer die assasins van je te verkopen. en probeer unchartedUncharted; heb de demo gespeeld, was wel aardig maar vond het schieten niet zo goed uitgewerkt, beetje omslachtige besturing. Weet niet of dat in de final anders is maar ik ga geen 65+ euro's neerleggen om daar achter te komen, heb al een rukspel liggen dat ik nooit speel (Assassins Creed).
Over smaak vakt niet te twisten, gelukkig ben je geen kerel die alles wat een leuke cover heeft koopt en dan beteuterd thuis moet zitten met veel #@^%-spellen. haha misschien zie ik over een tijdje op de baan ik GT5 prologue want ik las dat je die wel gaat halen??voor de rest kan ik niet echt toppers ontdekken, maar goed hoop maar dat ze dit jaar met wat over de brug komen
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Tja, laten we hopen dat dat klopt, maar voor het zelfde geld stellen ze het weer een half jaar uit.... (oorspronkelijk stond ie namelijk voor augustus 2007 gepland dacht ik...)
Anoniem: 169123
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 169123 op 19-01-2008 18:20 ]
Ik vind de 360 gewoon fijner omdat ie dus niet gewoon gespiegeld is, het speelt gewoon fijner. Daarbij zijn de triggers en shoulderbuttons gewoon fijner, Misschien dat DS3 iets beter aanvoelt; mijn sixaxis is al naar de klote en dat terwijl ie maximaal 24u aan heeft gestaan in totaal.swopdark schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:39:
[...]
Dat is idd wel een goed punt. Ik heb ook een 360 en de laatste tijd ben ik een beetje druk met Mass Effect. In het vele laden dat het spel doet zit ik altijd om me heen te staren en dan komt de controller vaak als .... het PSN
[...]
Hehe dat assasins creed een rukspel is, daar kan ik niks over zeggen, ik heb het spel een uurtje gespeeld en ik voind het ....... en de sfeer en GFX van het spel staan op eenzame hoogte. Probeer die assasins van je te verkopen. en probeer uncharted
[...]
Over smaak vakt niet te twisten, gelukkig ben je geen kerel die alles wat een leuke cover heeft koopt en dan beteuterd thuis moet zitten met veel #@^%-spellen. haha misschien zie ik over een tijdje op de baan ik GT5 prologue want ik las dat je die wel gaat halen??
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Fifa street ondersteund zelfs 1080p op een compatible scherm, hetzelfde geld voor NBA 08 welk overigens wel soepeler draait dan Fifa Street op deze resolutie.Shiver23 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:21:
Ik heb even de demo's gespeeld en kort mijn bevindingen:
Fifa Street is totaal niet mijn spel, maar wel voor het eerst dat een EA-spel 1080i ondersteund. De framerate is overigens op sommige momenten behoorlijk laag. De afwerking en het menu ziet er wel erg goed uit.
Besturing is inderdaad even wennen. Het voelt op één of andere manier niet natuurlijk aan terwijl Turok op de PS2 wel gewoon goed te doen was (op de zeer slechte graphics na). Maar met demo's wordt je altijd maar in een level gegooid en mis je de tutorial en eventuele ervaring die je opbouwt in eerdere levels. Zo deed ik over de demo van Uncharted zeker 5 keer omdat ik de besturing niet onder de knie had. Maar dat level in de volledige game was een eitje omdat ik langer met de controlls had kunnen spelen. Wellich heeft Turok hier ook last van..-RazieL- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:39:
Nu mijn mening over Turok.
-De besturing is al niet lekker vanaf de 1e minuut, wat al veel van het speelplezier wegneemt
-Grafisch is het nogal mager, terwijl ze wel de unreal3 engine gebruiken. En wat zijn dat voor bizarre spastische bewegingen als ze dood zijn, ziet er niet uit xD
Zou ik niet zo treurig over zijn. We hebben altijd Call of Duty 4 nog en die game owned F:FoW dik. Setting van F:FoW is wel leuk bedacht trouwens, maar het voelt gewoon niet lekker aan tijdens het gamen (demo op Xbox 360). En met elke "verbetering" die ze op die game uitvoeren schijnt die game slechter en slechter te worden...Anoniem: 169123 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:19:
PS3-versie van Frontlines: Fuel of War geannuleerd? Uitgegeven: 19 januari 2008 15:18
Tekst
Wat bedoel je met gespiegeld?Phusebox schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:46:
[...]
Ik vind de 360 gewoon fijner omdat ie dus niet gewoon gespiegeld is, het speelt gewoon fijner. Daarbij zijn de triggers en shoulderbuttons gewoon fijner, Misschien dat DS3 iets beter aanvoelt; mijn sixaxis is al naar de klote en dat terwijl ie maximaal 24u aan heeft gestaan in totaal.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 169123
en anders krijgen we BattlefieldFeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:58:
[...]
Besturing is inderdaad even wennen. Het voelt op één of andere manier niet natuurlijk aan terwijl Turok op de PS2 wel gewoon goed te doen was (op de zeer slechte graphics na). Maar met demo's wordt je altijd maar in een level gegooid en mis je de tutorial en eventuele ervaring die je opbouwt in eerdere levels. Zo deed ik over de demo van Uncharted zeker 5 keer omdat ik de besturing niet onder de knie had. Maar dat level in de volledige game was een eitje omdat ik langer met de controlls had kunnen spelen. Wellich heeft Turok hier ook last van..
En over de graphics: ik heb de demo ook op de Xbox 360 en moet eerlijk zeggen dat de graphics er daar toch iets vloeiender op overkomen. Wellicht iets met de engine te maken waarop Turok is gebaseerd?
[...]
Zou ik niet zo treurig over zijn. We hebben altijd Call of Duty 4 nog en die game owned F:FoW dik. Setting van F:FoW is wel leuk bedacht trouwens, maar het voelt gewoon niet lekker aan tijdens het gamen (demo op Xbox 360). En met elke "verbetering" die ze op die game uitvoeren schijnt die game slechter en slechter te worden...
Het aimen voelt gewoon heel kut. Een paar topics terug werd dat ook gezegd over Kane&Lynch (toen de demo net uit was) en werd die game vergeleken met Uncharted waar het aimen wel goed aanvoelde. Turok voelt weer heel anders aan, maar net als K&L is er echt iets mis mee. Blijkbaar is een goed aim-systeem toch heel lastig, maar games als Uncharted en ook CoD4 laten zien dat het wel degelijk mogelijk is.FeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:58:Besturing is inderdaad even wennen. Het voelt op één of andere manier niet natuurlijk aan terwijl Turok op de PS2 wel gewoon goed te doen was (op de zeer slechte graphics na). Maar met demo's wordt je altijd maar in een level gegooid en mis je de tutorial en eventuele ervaring die je opbouwt in eerdere levels. Zo deed ik over de demo van Uncharted zeker 5 keer omdat ik de besturing niet onder de knie had. Maar dat level in de volledige game was een eitje omdat ik langer met de controlls had kunnen spelen. Wellich heeft Turok hier ook last van..
Hij bedoelt dat de 2 analoge sticks naast elkaar zitten. Zelf heb ik daar totaal geen last van, en ik heb zeker geen kleine handen. Wat betreft de triggers zijn die van de 360 beter, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever helemaal geen triggers wil. Leuk voor race-games, maar daar ben ik niet zo'n fan van en bovendien is een stuur dan veel gaver. Verder heeft het weinig toegevoegde waarde en ik vind het irritant wanneer een game zo'n trigger als gewone knop gebruikt. Bijvoorbeeld bij R&C moet je dubbelklikken op R2 om je raketschoenen te gebruiken. Of met diezelfde R2-knop moet je deuren openen in GoW1. Buttonbashen met een trigger is niet fijn.FeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:58:Wat bedoel je met gespiegeld?
Dat de analoge stick en de action-buttons op dezelfde hoogte zitten? Want dat speelt inderdaad wel fijn bij sommige games. Triggers van de Xbox 360 controller zijn zeker een hele goede uitvinding. Nu zijn de R2 en L2 buttons van de PS3 al een stuk beter doordacht dan die van de PS2: meer het triggergevoel doordat de knoppen iets schuin naar binnen lopen. Sholderbuttons van de 360-controller ben ik dan wel weer minder over te spreken dan over de L1 en R1 van de PS3 controller.
Daarom zijn die beesten ook uitgestorven... slechte bouw-RazieL- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:55:
[...]En wat betreft de graphics is er van alles mis. Laag detail, level-design, animaties etc. Ook wel grappig was dat er een dino dood neerviel waarna z'n onderkaak dwars door zn bovenkaak gleed, zag er bizar uit
Dat bedoelde ik ook: dat je op de Xbox 360 met je beiden duimen op gelijke hoogte zit als je de analoge stick en de aktieknoppen bedient. Terwijl je op de PS3 iets scheef zit (linker duim hoger dan de rechter). Moet zeggen dat ik het zelf niet meer merk, want ik had op mijn PS1 ook al een dual shock, dus het is meer gewoonte. Snap wel dat mensen die net aan een console beginnen de lay-out van de Xbox controller logischer vinden. De D-pad van de P3 vind ik dan wel weer fijner: dat de toetsen aanvoelen als vier verschillende en niet als één toets die meerdere kanten op kan.-RazieL- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:55:[...]Hij bedoelt dat de 2 analoge sticks naast elkaar zitten. Zelf heb ik daar totaal geen last van, en ik heb zeker geen kleine handen. Wat betreft de triggers zijn die van de 360 beter, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik liever helemaal geen triggers wil. Leuk voor race-games, maar daar ben ik niet zo'n fan van en bovendien is een stuur dan veel gaver. Verder heeft het weinig toegevoegde waarde en ik vind het irritant wanneer een game zo'n trigger als gewone knop gebruikt. Bijvoorbeeld bij R&C moet je dubbelklikken op R2 om je raketschoenen te gebruiken. Of met diezelfde R2-knop moet je deuren openen in GoW1. Buttonbashen met een trigger is niet fijn.
Ik heb in het media center topic een tutorial geplaatst om een .wmv bestand met wma10pro 5.1 audio om te zetten naar een (voor de PS3) leesbaar wma9 2.0 audio track. Check HIER.--Christiaan-- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:03:
Ik heb een probleem,
ik heb een WMVHD file, die speelt prima af als ik hem stream. Ik heb alleen geen geluid. Audio is dit:
-------- Audio: Engelse Dolby Digital 5.1 (@768kbps, 48Khz 24bit)
Moet ik deze nog verder converten? PS3 ondersteunt toch Dolby 5.1?
Anoniem: 237759
Ok, bedankt voor je reactie.Zamorano schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:00:
Ik heb het een paar jaar geleden eens gehad met een spel, PES 4 ofzo.
Toen ik het aankaartte, stuurden ze meteen een nieuwe op die ik een paar dagen later ontving. Het oorspronkelijk verstuurde pakketje kwam later ook nog aan, zal wel ergens verdwaald zijn geweest.
Op het gebied van stevigheid en gewicht is de DS3 al een stuk beter hoorswopdark schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:39:
Het is een fijne controller, de layout is goed de zwaarte is goed de afwerking en stevigheid is zeer goed, zeker in vergelijking met de SIXAXIS, deze kraakt als je hard knijpt, trust me i've tried. Bij mij slaan men duimen niet tegen elkaar bij het gamen oid op de sixaxis en ik vind het ook een zeer goed controller.
bestel er vaak gewone DVDs. Meestal zijn ze er binnen een paar dagen maar ook een gehad dat het twee weken duurde.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
[ Voor 28% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-01-2008 22:39 ]
Jammer dat er tijdens WO2 geen dino's waren, dan waren er nu wat meer en betere dino-games geweestFeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:09:Daarom zijn die beesten ook uitgestorven... slechte bouw
Dat maakt nog niet zoveel uit, maar triggers zijn niet geschikt om even kort op te drukken, laatst staan 2 of meer keer kort achter elkaar.[b][message=29457784,noline]Buttonbashen met triggers is inderdaad niet handig. Puur omdat het gaat met je ring- en/of middelvingers en bashen moet je gewoon met je duim(en) doen.
Ik heb letterlijk geen 1 keer aan Jurassic Park gedacht, daarom vind ik 't ook zo slecht denk ik. Die dual-wielded weapons vond ik ook leuk, maar je gaat niet 10.000 dino's neerknallen met 2 proppenschieters. Al is dat vooral een persoonlijke mening, ik had liever gehad dat je zelf meer opgejaagd wordt. Wat zou jij doen als er een T-rex in je achtertuin staatFrank J. schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:35:
Grappig om te lezen hoe anderen de demo van Turok beleven. Ik zat er echt helemaal in vanaf het begin, nice grfx deed me denken aan een combi van Haze en Jurasic park. Cutscenes waren niet van het niveau van UT3 maar het level design zag er goed uit imoIk heb wel andere demo's langs zien komen die het aanzien echt niet waar waren ivm grfx/framerate problemen.
[edit] ik moet er wel bij zeggen dat de controls in het begin ook echt bagger aanvoelde, ik heb de sensitivity terug gebracht tot net iets over het midden. Ging meteen een stuk beter! Dual wielded met verschillende wapens en lekker met de triggers eroplos raggen dat was echt nice
Ik denk niet dat er nog CoD4 packs gaan komen, omdat de game nu al even uit is waren die er anders waarschijnlijk al geweest denk ik? Daarnaast is het voor Sony financieel aantrekkelijker om games uit eigen stal te bundelen.geemfriek schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:58:
maat van me koopt binnen een week de PS3, hij zou dan voor een pack gaan van PS3+R&C+Uncharted
nu ik koop ook een PS3, maar dat zal wel voor binne een maand of 2-3 zijn..
zijn er soms CoD4 packs aangekondigd binnen dit en paar maanden?
Komt mede ook doordat de triggers wat zwaarder zijn om in te drukken dan de normale action-buttons (op mijn controller in ieder geval wel). En het is niet alleen buttonbashen om bijvoorbeeld een dino te ontwijken, maar soms ook als een gek met je linker analoge stick draaien ofzo. Nu houd ik sowieso al niet van zulke dingen, zelfde als in Uncharted: op het goede moment op het juiste knope drukken om een actie te triggeren... gewoon niet mijn ding. Al is het wel beter dan in R:FoM waar je met je controller moet schudden. Want vanuit mijn speelpositie werkt dat schudden niet zo goed...-RazieL- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:[...]
Dat maakt nog niet zoveel uit, maar triggers zijn niet geschikt om even kort op te drukken, laatst staan 2 of meer keer kort achter elkaar.
Die dualwielded weapons zijn wel leuk inderdaad alleen ik blijf erbij dat je een shotgun niet kunt herladen met je rechterhand terwijl je met je SMG in je linkerhand blijft schieten. En op één of andere manier voelen de wapens ook niet echt krachtig aan. Het maakt niet uit of je met je SMG of met een shotgun op een dino knalt de impact is hetzelde. Nu weet ik wel dat je met Newtons 3e wet zit (actie=reactie), maar niets is zo leuk als dingen/beesten/personen vijf meter naar achter vliegen door de impact van een shotgun.-RazieL- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:[...]Ik heb letterlijk geen 1 keer aan Jurassic Park gedacht, daarom vind ik 't ook zo slecht denk ik. Die dual-wielded weapons vond ik ook leuk, maar je gaat niet 10.000 dino's neerknallen met 2 proppenschieters. Al is dat vooral een persoonlijke mening, ik had liever gehad dat je zelf meer opgejaagd wordt.
Kodak Moment?-RazieL- schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:45:[...]
Wat zou jij doen als er een T-rex in je achtertuin staat
This space is occupied
De reactie is ook niet goed nee, daardoor voelen de wapens natuurlijk ook minder krachtig aan. Maar verder vind ik de wapens wel lekker aanvoelen. Een shotgun met 1 hand herladen vind ik ook knap.FeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:17:
Die dualwielded weapons zijn wel leuk inderdaad alleen ik blijf erbij dat je een shotgun niet kunt herladen met je rechterhand terwijl je met je SMG in je linkerhand blijft schieten. En op één of andere manier voelen de wapens ook niet echt krachtig aan. Het maakt niet uit of je met je SMG of met een shotgun op een dino knalt de impact is hetzelde. Nu weet ik wel dat je met Newtons 3e wet zit (actie=reactie), maar niets is zo leuk als dingen/beesten/personen vijf meter naar achter vliegen door de impact van een shotgun.
Die grot is enorm cheap en dat van die dino's snap ik ook niet. Mss zijn het gewoon ratten die van grootte kunnen veranderen.FeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:17:
Ik heb best gemengde gevoelens over Turok. Qua graphics twijfel ik ook nog: omgevingen en dergelijke zien er niet lelijk uit, maar het is ook niet dat mijn mond open valt als toen ik Uncharted voor het eerst op startte. Vooral die grot waar je in begint is gewoon te makkelijk gemaakt: het beginlevel van Tomb Raider II op de PS2 was nog fantasierijker. En wat ik ook niet snap is hoe f*cking grote dino's uit extreem kleine holen kunnen kruipen en ook zomaar opeens op kunnen duiken. Zo iets groots moet je toch aan zien komen?
Ik had al geen zin om de demo helemaal uit te spelenFeaR1986 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:17:
Wordt echt een game die je een keer mee pakt als die over een jaar in de budgetbak ligt voor drie tientjes.
Hehe, of je hond snel binnenhalen als je die hebt. In Jurassic Park 2 werd die volgens mij opgegeten ^^
bedanktnioz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:52:
[...]
Ik denk niet dat er nog CoD4 packs gaan komen, omdat de game nu al even uit is waren die er anders waarschijnlijk al geweest denk ik? Daarnaast is het voor Sony financieel aantrekkelijker om games uit eigen stal te bundelen.
Overigens schijnt (had het in een van deze topics gelezen: dus even de search proberen) er in het VK een PS3 bundel te zijn waarbij je ook kan kiezen uit o.a. R&C en Uncharted erbij, dus misschien komt die ook nog naar de rest van europa binnenkort?
Anoniem: 237237
De URL waarmee de PS3 checked voor firmware updates zit hardcoded in de console. Dus de US PS3 zal automatisch de US firmware downloaden, ongeacht waar je het apparaat aan het internet hangt.bobaphatt schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:47:
Ik ben al dagen op zoek naar het antwoord op de volgende vraag...
Kan je zonder problemen een geimporteerde US versie PS3 updaten in nederland? of zijn er verschillende firmware versies zoals bij de Wii, die meeten gebricked wordt als je hem in de verkeerde regio update.
Ik hoop het, want zoals iemand al eerder vermelde in dit topic, 'wring' ik ook een beetje met de controller tijdens het laden van een level... bij de 360 kan ik dat rustig doen, maar bij de SixAxis stop ik er dan snel mee... 'krrkrrkrr'. Tegenwoordig houd ik die dan even in het licht, dan kun je er doorheen kijken.SToRM666 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:57:
[...]
Op het gebied van stevigheid en gewicht is de DS3 al een stuk beter hoor
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Nog niet. PS3 bevind zich nog in het DivX certifiseringsproces. Ik weet niet of subtitles daar bijhoren, maar in een interview met wat mensen van DivX tijdens de CES kwam wel naar voren dat er in de toekomst nog meer ondersteuning voor DivX komt. Afwachten dus.Ge0force schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:52:
...
3. De PS3 ondersteunt DivX, maar is er ook ondersteuning voor .srt ondertitels?
Externe harde schijf kun je muziek, films en foto's opzetten. Geen savegames, of installatie bestanden. Je kunt wel van je savegame een backup maken en op je externe harde schijf zetten. Als je denkt dat je meer ruimte nodig hebt, kun je ook je harde schijf vervangen zonder de garantie te schenden.4. De harde schijf van de PS3 is niet zo groot, maar via USB kan een externe HD worden aangesloten. Kan deze normaal gebruikt worden net zoals de interne HD? M.a.w. savegames en installatiebestanden opslaan, demo's enz...
Geen enkel probleem.5. Kan ik mijn logitech wingman stuurtje met force feedback dat ik gebruik voor m'n pc aansluiten op de ps3 en gebruiken in racegames als GT en DirT? Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen probleem.Dat waren (voorlopig) de vragen.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, de reden waarom ik deze vragen hier stel is omdat ik graag antwoord zou krijgen gebaseerd op jullie ervaringen en niet op de propaganda van Sony zelf.
Alvast bedankt!
Ge0force
Het is wel anders maar iets waar je aan kan wennen. Je kunt het een beetje vergelijken dat je door een koker kijkt, het voelt wat stroever aan als je bv wat om je heen wilt kijkt. Maar een doorgewinterde console gamer kan erg goed zijn met een controllerGe0force schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:52:
1. In de eerste plaats ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere die-hard pc-gamers die overgestapt zijn naar de PS3. Kan volgens jullie een shooter op de PS3 die je met controller speelt tippen aan de FPS-pareltjes op pc zoals Stalker, Crysis en de halflife-episodes?
ps3 ondersteund 576p 720p 1080i 1080p over HDMI. HDCP is ivm de drm die bij bluray gebruikt wordt anders kun je niet 1080p kwaliteit over HDMI krijgen. Je kan dvi-D gebruiken maar ik weet niet of dit ook HDCP ondersteund tevens hebben de meeste nieuwe schermen hebben vanzichzelf al HDMI2. Ik ben van plan om samen met de PS3 een nieuw lcd-scherm aan te kopen voor m'n pc, waarop ik ook de PS3 kan aansluiten als m'n vriendin tv kijkt. In de faq heb ik al geleerd dat dit scherm HDCP moet ondersteunen, maar hoe zit het met de resoluties? Het beeld op een LCD-scherm ziet er maar goed uit als de native resolutie gebruikt wordt. Ik weet dat de PS3 720p en 1080i ondersteunt, maar de native resoluties van de PS3 liggen daar ergens tussen. Ondersteunt de PS3 deze resoluties? Heeft iemand hier ervaringen mee? En moet dit scherm dan een HDMI ingang hebben of kan het met DVI?
nee geen ondersteuning. Wel transcoden via een DNLA client zoal tversity zie daarvoor het media center topic. [edit2]zie hiervoor ook het antwoord van arx ivm de certificatie misschien in de toekomst dus3. De PS3 ondersteunt DivX, maar is er ook ondersteuning voor .srt ondertitels?
Interne HDD kun je ook vervangen voor een standaard laptop HDD als je meer ruimte nodig hebt. Volgens mij kun je alles opslaan op een externe HDD maar de saves en installs van demo/games moeten op de internet HDD staan volgens mij.4. De harde schijf van de PS3 is niet zo groot, maar via USB kan een externe HD worden aangesloten. Kan deze normaal gebruikt worden net zoals de interne HD? M.a.w. savegames en installatiebestanden opslaan, demo's enz...
geen idee precies, er is wel ondersteuning van een tweetal stuurtjes maar ik weet niet meer welke en bij welke games dit is.5. Kan ik mijn logitech wingman stuurtje met force feedback dat ik gebruik voor m'n pc aansluiten op de ps3 en gebruiken in racegames als GT en DirT? Heeft iemand hier ervaring mee?
Om eerlijk te zijn was ik eerst ook huiverig voor shooters op een console, maar bedenk je dan wel even dit: "vroeger" speelden we doom (1) met de pijltjes toetsen, en met ctrl en spatie, that's it. Pas bij Quake enzo, ging men kijken met de muis, en lopen en schieten met het toetsenbord. Daar moest je ook aan wennen, en dat ging volgens mij bij iedereen wel redelijk vlot. Toen er nog meer controls kwamen, is men overgestapt op de WASD toetsen (omdat daar meer knoppen omheen zitten dan bij de pijltjes toetsen), en moest je daar weer aan wennen. Persoonlijk heb ik er geen problemen van ondervonden nu ik shooters (Resistance en COD4) speel op de PS3 ipv pc. Maarja, ik kan nog altijd niet voor jou beoordelen of jij je ook zo snel kunt aanpassen aan de controls.Ge0force schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:52:
Hoi hoi,
Ik ben al 15 jaar pc-gamer in hart en nieren, maar ben nu toch aan 't overwegen om een PS3 aan te kopen wegens het interessante spelaanbod en de vele mogelijkheden die deze console biedt. Ik heb de interessante faq op deze site doorgelezen maar heb toch nog een aantal vragen:
1. In de eerste plaats ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere die-hard pc-gamers die overgestapt zijn naar de PS3. Kan volgens jullie een shooter op de PS3 die je met controller speelt tippen aan de FPS-pareltjes op pc zoals Stalker, Crysis en de halflife-episodes?
Het is niet zo erg als bij PC schermen, die (wanneer ze niet op hun native resolutie draaien) een blurry screen worden. De PS3 ondersteunt zo ongeveer alles tussen 480P en 1080P in, maar geen 1366*768 bijvoorbeeld. De PS3 is zelf in staat beelden te downscalen / upscalen waar nodig, dus je zult eigenlijk nooit last hebben van blurry screens. Het scherm mag via Component, DVI of HDMI aangesloten worden wil je HD resoluties vertonen.2. Ik ben van plan om samen met de PS3 een nieuw lcd-scherm aan te kopen voor m'n pc, waarop ik ook de PS3 kan aansluiten als m'n vriendin tv kijkt. In de faq heb ik al geleerd dat dit scherm HDCP moet ondersteunen, maar hoe zit het met de resoluties? Het beeld op een LCD-scherm ziet er maar goed uit als de native resolutie gebruikt wordt. Ik weet dat de PS3 720p en 1080i ondersteunt, maar de native resoluties van de PS3 liggen daar ergens tussen. Ondersteunt de PS3 deze resoluties? Heeft iemand hier ervaringen mee? En moet dit scherm dan een HDMI ingang hebben of kan het met DVI?
Sommige mensen zeggen van wel, anderen weer van niet, voor het streamen van DivX films met subtitles kun je het beste even in het media center topic kijken (link staat wel ergens in de TS)3. De PS3 ondersteunt DivX, maar is er ook ondersteuning voor .srt ondertitels?
Je kunt er muziek / foto's en films op kwijt, maar je kunt er geen savegames op bewaren, en demo's.4. De harde schijf van de PS3 is niet zo groot, maar via USB kan een externe HD worden aangesloten. Kan deze normaal gebruikt worden net zoals de interne HD? M.a.w. savegames en installatiebestanden opslaan, demo's enz...
No idea5. Kan ik mijn logitech wingman stuurtje met force feedback dat ik gebruik voor m'n pc aansluiten op de ps3 en gebruiken in racegames als GT en DirT? Heeft iemand hier ervaring mee?
edit: *zucht* laaaaaaaaaaaaaaatDat waren (voorlopig) de vragen.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, de reden waarom ik deze vragen hier stel is omdat ik graag antwoord zou krijgen gebaseerd op jullie ervaringen en niet op de propaganda van Sony zelf.
Alvast bedankt!
Ge0force
Kan zelf alleen op deze eerste vraag antwoord geven.Ge0force schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:52:
Hoi hoi,
Ik ben al 15 jaar pc-gamer in hart en nieren, maar ben nu toch aan 't overwegen om een PS3 aan te kopen wegens het interessante spelaanbod en de vele mogelijkheden die deze console biedt. Ik heb de interessante faq op deze site doorgelezen maar heb toch nog een aantal vragen:
PSN: Arienix
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq