Het Grote Playstation 3 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03
Sony PlayStation 3
Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/ps3topiclogo.jpg

Welkom in Het Grote PS3 Topic!
Dit topic kan worden gebruikt om alles te bespreken wat met de Playstation 3 te maken heeft. Te denken valt aan games, hardware, releasedates, PS3 tijdschriften en andere PS3 gerelateerde zaken.

Op dit moment ben ik nog hard bezig aan een mooie topic start. Omdat de verhalen over de PS3 zó hard gaan, heb ik alvast een topic gemaakt. Al een paar dagen ben ik bezig met het verzamelen van veel informatie. Helaas duurt het even voordat de topic start klaar is. Tot die tijd kunnen jullie hier gewoon over de PS3 praten.

Hoe ziet deze mean machine eruit?
Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/ps3_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/ps3_2.jpg

PS3 revealed
Deze week demonstreerde Sony de opvolger van de welbekende PlayStation-reeks. De naam van de console was niet moeilijk te bedenken, na de PlayStation, PlayStation 2, is er nu dan eindelijk de PlayStation 3.

Tijdens de E3-gamebeurs, de Electronic Entertainment Expo is aan ons allen de PS3 voorgesteld. Niet alleen kregen we de kans om het design te zien, maar ook gewldig mooie techdemo's. Jammer genoeg moeten we wel even wachten, Sony zegt dat de PS3 pas in 2006 beschikbaar zal zijn. En dan is maar de vraag, wanneer precies. Volgens Sony zou het begin 2006 zijn (voorjaar), maar het zou me niets verbazen als er nog wat uitstel komt. Om het ons nóg leuker te maken, is de PS3 verkrijgbaar in 3 smaakjes te weten: zwart, zilver en wit. Of deze versies daadwerkelijk gereleased gaan worden is nog niet helemaal zeker. Mocht het zo zijn dat er 3 versies komen, kun je een versie kiezen die mooi bij de rest van je audio en video spullen past.

Ook komt de PlayStation 3 meteen al met een hele lading aan games. En dat is niet vanwege het feit dat er al tientallen games zijn aangekondigd. De PS3 is backwards compatible. Dus we kunnen lekker PS2 games spelen. Ook je oude PSX games kun je uit de kast halen, want ook deze werken zonder problemen! Stiekem hoop ik (en veel anderen) dat de PS3 de oude games wat kracht bij gaat zetten, door het toepassen van Anti-Alias, en misschien nog wat andere features.

Opmerkelijk is dat Sony niet door gaat met het bakken van games op DVD-rom. Sony wil een eigen ontworpen techniek gaan gebruiken, Blue-Ray disk. Dit medium werkt met een blauw laser. Zo is het mogelijk om zo'n 50 GB kwijt te kunnen op één schijfje. En voor degenen die een cartridge slot missen op de console, Blue-Ray disk werkt inmiddels hetzelfde als een CD of DVD. Geen cartridge, gewoon een schijfje. Als bonus zou dit schijfje nog eens stukken sterker zijn dan een CD of DVD, waardoor je minder snel bang hoeft te zijn voor krassen. Naast de DVD, CD, en Blue-Ray en MemoryCard media, kan de PS3 ook overweg met Memory Stick Standard/Duo/Pro, SD en CompactFlash (I en II)! Om het helemaal compleet te maken, is er ook nog eens plaats voor een 2.5" verwijderbare harde schijf. Of deze ook standaard er in zit, is nog niet duidelijk. Het mag duidelijk zijn dat de PS3 bijna overal mee overweg kan.

Dan nemen we eens een kijkje naar de specs, iets wat misschien niet zo veel zeggend is. Maar toch voor de fans:

Sony zet een Cell processor in de PS3. Deze processor werkt op 3.2 Ghz. Verkijk je hier niet op, want de huidige PS2 en Xbox draaien op veel lagere snelheden (nog niet eens 1 GHz!). Het mag duidelijk zijn dat we deze 3.2 GHz niet mogen vergelijken met een desktop PC. Het XDR systeem geheugen is 256 MB groot en draait ook op 3.2 GHz, de videokaart beschikt ook nog eens over 256 MB GDDR3 en draait op 700 MHz. De processor kan 218 gigaflops aan floating point-berekeningen maken. De videokaart maakt 1,8 teraflops aan floating point-berekeningen.

nVidia heeft speciaal voor Sony een videokaart ontworpen, de RSX 'Reality Synthesizer'. Deze werkt op een snelheid van 550 MHz. De videokaart kan twee(!) 1080p kanalen renderen, goed voor gamen op HD kwaliteit! Dus we kunnen twee schermen aansluiten, en deze beiden een gedeelte van het spel laten renderen. Dit zorg voor een totaal beeld met een verhouding van 23:9!

Het geluid wordt (helaas?) softwarematig naar onze oren gestuurd. Sony had best een 5.1 geluidkaart met hardware encoding in dit monster mogen zetten. Volgens mij een kleine misstap. Toch is Sony zo overtuigd van zijn Cell processor, dat dit geen probleem zou zijn. Zowel Dolby 5.1, DTS en LCPCM behoren tot de weergave mogelijkheden.

Ook beschikt de PS3 over Bluetooth. Op deze manier kunnen er maximaal 7 draadloze controllers "aangesloten" worden. Ik vraag me dan wel af waarom dit er niet 8 zijn. Zo kun je met twee schermen, 8 spelers tegelijk laten spelen (4 spelers per scherm). Een klein minpuntje aan de draadloze controller is, dat je maximaal 24 uur met een volledig geladen controller kunt gamen. In een spel zoals Gran Turismo 4, waarin een endurance race van 24 uur mogelijk is, zou dit wel eens kunnen leiden tot frustraties. Hopenlijk komen er ook gewoon controllers via een USB aansluiting op. Er zijn genoeg poorten aanwezig om dit te kunnen doen (4 aan de voorkant en 2 aan de achterkant). Ook zou de controller via WiFi (IEEE 802.11 b/g) aangesloten kunnen worden. Tevens kun je er een PSP of een afstandsbediening (voor de DVD speler) op aan sluiten.

bron: Het grote Next-Gen Console Roddel Topic*

Regeltjes
Te vaak zijn PS2 topics dichtgegaan door flamewars, offtopic geleuter etc. Ook in het PS3 topic willen we geen gezeur, dus lees de regels even door:

- Geen posts over modchips, het ombouwen de PS3 en links naar illegale downloads.

- Geen geflame, niet over de PS3 en ook niet over de GameCube, Xbox, Xbox 360, of Revolution. Meningen mogen uiteraard wel, maar probeer deze altijd goed mogelijk te beargumenteren.

Let er bij het plaatsen van screenshots op dat de standaard layout van het forum niet wordt verkracht.
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik zou graag zien dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.

Verder, houd het gezellig en niet te veel offtopic aub!

Linkjes over de PS3 hier op GoT
Alvast wat linkjes om jullie bezig te houden ;) Natuurlijk is er véél meer te vinden, maar ik heb de meest interessante topics eruit gezocht. Binnenkort ook de external links!

Playstation 3 wordt meer dan een Console
Playstation 3 te zien op E3 2005
Mogelijk zeer zware processor in PS3
Het grote Next-Gen Console Roddel Topic* (TIP!)
[rml][ PS3] Jouw visie over's Sony's nieuwe speeltje...[/rml]
[rml][ Centraal] De E3 Expo 2005[/rml]

Games:

[rml][ PS3] Killzone 2[/rml]

Nu al een topic?
Natuurlijk is het wat vroeg om hier mee te beginnen, maar de console is nu officieel aangekondigd op E3 2005. Ook spellen, screenshots, en speculaties vind je genoeg op het web. Een mooie kans om er vroeg bij te zijn, zodat we geen enkele informatie gaan missen!

Topic start wordt bijgewerkt zodra de volledige informatie en layout klaar is. Dit kan even duren, het is mijn eerste grote... topic. :)

19-05-05 / 10.43 - layout aangepast
19-05-05 / 10.52 - foto's toegevoegd
19-05-05 / 11.40 - uurtje gewerkt aan een mooi verhaal

Met dank aan: Bor de Wollef

[ Voor 128% gewijzigd door Nik op 21-05-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95822

Beetje vroeg voor een eigen topic vind je niet? Het kan nog wel een heel jaar duren voordat hij er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Anoniem: 95822 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:32:
Beetje vroeg voor een eigen topic vind je niet? Het kan nog wel een heel jaar duren voordat hij er is.
Dat wel, maar alles is wel officieel bekend gemaakt. :)

Ik hoop dat dit playstation 3 topic níet wordt dichtgegooid zoals de eerdere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Ik hoop het ook... Want nu zit er toch wel veel werk in :P * Nik heeft restecpa voor al die mensen die van die mooie topic starts maken. Het is veel werk, kost veel tijd, en het resultaat, is vaak niet dat je denkt van goh wat mooi :? Maargoed... Meer updates volgen nog :) Eerst even mijnstage afmaken, dan een weekend naar Londen :*) en daarna zal ik alles wat er hier in het topic besproken is, even in mijn TS verwerken.

Ook heb ik geprobeerd wat puntjes aan te halen met een mening, uiteraard sta je vrij om daar fel tegen in te gaan!

Rest mij een vraag: Kunnen we onze oude controllers weggooien, en stappen we over en Wireless en USB? Of...?

[ Voor 17% gewijzigd door Nik op 19-05-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84322

Bij "Regeltjes" even het volgende aanpassen:

"Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten."

;)

Hier trouwens nog wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1116322168.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1116322169.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1116322167.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 84322 op 19-05-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141390

@controllers

ik heb vooralsnog nergens gezien dat er aansluitingen zouden zijn voor de oude controllers. socom headest bv die via usb werkt zal wss wel nog te gebruiken zijn. met al die aanslutingen op de achterkant. enkel mss beetje onhandig om met draadloze controllers te gaan spelen, en dan een headset met draad.

die je dan ook nog eens op de achterkant moet inpluggen.

als je psx ligt zoals die van mij, gans in een klein kastje, met ongeveer 1.5cm speling rondom, kan je daar dus niet echt bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Mooie startpost! Hebben we ook geen reden meer om PS3 posts in het PSP topic te plaatsen :)

Verder is "- Geen posts over modchips, het ombouwen de PS3 en links naar illegale downloads." een beetje voorbarig denk ik :)

Wat idee-en om toe te voegen aan de startpost:
- Verwachte introductieprijs (stond eea over in next gen cons roddeltopic)
- Meer plaatjes! (controller)
- Lijst met game line-up bij release

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Anoniem: 84322 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:02:
Bij "Regeltjes" even het volgende aanpassen:

"Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten."

;)

Hier trouwens nog wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank voor de tip en de plaatjes, zal ze er zo in zetten (maar ik resize nog wel even om er een mooie layout van te kunnen maken dus kan even duren).
Anoniem: 141390 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:07:
@controllers

ik heb vooralsnog nergens gezien dat er aansluitingen zouden zijn voor de oude controllers. socom headest bv die via usb werkt zal wss wel nog te gebruiken zijn. met al die aanslutingen op de achterkant. enkel mss beetje onhandig om met draadloze controllers te gaan spelen, en dan een headset met draad.

die je dan ook nog eens op de achterkant moet inpluggen.

als je psx ligt zoals die van mij, gans in een klein kastje, met ongeveer 1.5cm speling rondom, kan je daar dus niet echt bij :D
Tja, er zitten wel UBS aansluitingen ook aan de voorkant (4 stuks). Maar ik zou het zonde vinden als we de oude controllers weg zouden kunnen gooien. Die hebben een hoop geld gekost...
Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:10:
Mooie startpost! Hebben we ook geen reden meer om PS3 posts in het PSP topic te plaatsen :)

Verder is "- Geen posts over modchips, het ombouwen de PS3 en links naar illegale downloads." een beetje voorbarig denk ik :)

Wat idee-en om toe te voegen aan de startpost:
- Verwachte introductieprijs (stond eea over in next gen cons roddeltopic)
- Meer plaatjes! (controller)
- Lijst met game line-up bij release
Heb hier al een hele lijst liggen met games, inclusief screenshots. Ik moet alleen nog even die screenshots resizen, en ze op een mooie manier verwerken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Nik op 19-05-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik hoop inderdaad dat je de DualShock 2 nog gewoon kunt gebruiken, voor als je bv de controller onhandig vindt of gewoon net als ik een hekel hebt aan het opladen van die dingen. Zouden die aansluitingen onder dat klepje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:59
Lijkt er niet op iig, misschien DS2 -> USB aansluiting ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Levo schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:00:
ik hoop inderdaad dat je de DualShock 2 nog gewoon kunt gebruiken, voor als je bv de controller onhandig vindt of gewoon net als ik een hekel hebt aan het opladen van die dingen. Zouden die aansluitingen onder dat klepje zitten?
yep, die zitten daar onder, heb daar een foto van gezien, maar was het zelf ook even vergeten idd !

nja die controller, ik wee tniet echt wat ik daar nu weer van moet denken...
ik heb met de gewone dual shock beetje een slechte grip, doordat ik iets groter handen heb dan de meeste mensen. (in ieder geval japanners). dat is mss bij de nieuwe wel gemakkelijker.

eerst zelf testen voor ik em de hemel in prijs of afbreek :d (hopelijk maken ze die controllers niet TE licht, want dat is ook maar niks. en zon plastic dingetje dat brak aanvoelt moet ik ook niet :))

er was aangegeven dat de controller minimum 24 uur zou kunnen opereren. en opladen via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Als dat de controller word ga ik de zaag er in zetten. Die boog is net iets te lang zeg maar.
Maar dit was volgens mij nog een prototype. Het duurt ook nog wel een jaar voor die uit komt, dus er kan nog genoeg aangepast worden.

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:33
Overigens is de reden dat de PS3 7 Bluetooth-dingen ondersteund heel simpel: in een Bluetooth zwerm gaan 8 apparaten, waarvan in dit geval de PS3 er 1 is. Zodoende maximaal 7 andere apparaten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Breepee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:11:
Overigens is de reden dat de PS3 7 Bluetooth-dingen ondersteund heel simpel: in een Bluetooth zwerm gaan 8 apparaten, waarvan in dit geval de PS3 er 1 is. Zodoende maximaal 7 andere apparaten.
Ah das duidelijk :) Maar ik heb ergens gelezen dat hij Bluetooth 2.0 heeft, dus tot 100m bereik?

Komt er in de startpost nog een overzichtelijk stukje van de specs eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 19-05-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:54

Metten

ik hou het graag simpel

Een klein minpuntje aan de draadloze controller is, dat je maximaal 24 uur met een volledig geladen controller kunt gamen. In een spel zoals Gran Turismo 4, waarin een endurance race van 24 uur mogelijk is, zou dit wel eens kunnen leiden tot frustraties.
ben je niet gewoon een beetje ziek in je hoofd als je zo lang non-stop aan het spelen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Is er al iets bekend over de prijs? Of op z'n minste welke richting? 400 euro zal niet ondenkbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Overigens bestaat er onduidelijkheid over het 2-beeldkanalen verhaal; het lijkt erop dat de PS3 bij 2 beeldschermen terugschakeld naar 2x 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Metten schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:18:
[...]

ben je niet gewoon een beetje ziek in je hoofd als je zo lang non-stop aan het spelen bent?
Jawel ;) Sowieso speel ik nooit zolang multiplayer op 1 console. Dus mocht de accu op zijn zet je hem ff op pauze, switch je 2 controllers om en kan je er weer 24 uur tegenaan...
Ik zie 24 uur echt niet als een probleem hoor. Zolang game ik toch nooit achter elkaar. Als je er echt 24 uur non stop mee kan gamen moet ik hem dus hooguit elke 5 dagen een keer opladen, zo'n probleem vind ik dat niet.
Anoniem: 32767 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:19:
Is er al iets bekend over de prijs? Of op z'n minste welke richting? 400 euro zal niet ondenkbaar zijn?
Nog niks officieels, maar 400 tot misschien wel 500 euro lijkt me sowieso niet ondenkbaar nee.

[ Voor 40% gewijzigd door Wekko306 op 19-05-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 13:10

Dentheman

Zie signature

proller schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:20:
* Dentheman heeft restecpa voor al die mensen die van die mooie topic starts maken
Ali G :P
[...]

Neehoor, hoogstens fanatiek :)

Ik hoorde iemand zeggen dat de ps3 gewoon als desktop gaat/kan functioneren? is dat zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Dentheman op 19-05-2005 15:22 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 10:55
Welke games kunnen we verwachten op de PS3 ? Of is hier nog niks over bekent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
[...]

Ja je doet endurance race of je doet het niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
nou maar hopen dat er ook wat media-center achtige kwaliteiten in komen te zitten, 400 euro en je hebt een leuk kastje in de huiskamer

btw, deze keer verwacht ik dat de prijzen al laag zullen beginnen, vooral omdat er drie consoles in dezelfde tijd uitkomen
Een klein minpuntje aan de draadloze controller is, dat je maximaal 24 uur met een volledig geladen controller kunt gamen. In een spel zoals Gran Turismo 4, waarin een endurance race van 24 uur mogelijk is, zou dit wel eens kunnen leiden tot frustraties.
je zou dan ook die b-spec ramp-coureur even kunnen laten rijden terwijl jij loopt op te laden, een uurtje klooien en jij kunt weer racen om de boel weer recht te zetten

[ Voor 46% gewijzigd door Murcielago op 19-05-2005 15:27 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
blackraid3r schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:23:
Welke games kunnen we verwachten op de PS3 ? Of is hier nog niks over bekent ?
Onder welke steen kom jij vandaan zeg... Of heb je gewoon niet gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
djmurcielago schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:25:
nou maar hopen dat er ook wat media-center
Dat hoop ik ook. Dat ik m´n harde schijf met al mijn muziek erop eraan kan hangen en xvidjes af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

PS3 to launch first outside Japan?

Head of SCEA says Sony's new console may not launch in Japan first this time

In what would represent a massive break with tradition for the company, Sony Computer Entertainment America boss Kaz Hirai has suggested that the PlayStation 3 may not launch in Japan first.

Hirai dismissed rumours that Sony has already decided to follow the console's Japanese launch with a US release in the autumn, telling the CNBC network: "We haven't determined which territory we will go with first this time around just yet.

"We will have to look at development and how things are coming along in terms of manufacture and all the other logistical things to determine which territory or multiple territories go first."

Which could of course mean a simultaneous worldwide launch, as Microsoft has planned for Xbox 360 this November.

Hirai isn't worried that MS will steal Sony's market share by getting in there first, however. "It is not being first in marketing, it is being able to provide a content palette that is going to grow the business," he said.

"We have had a leadership position in the past 10 years and come up against a different variety of companies. With the content support that we are getting from all of our third-party publishing partners, and the technology we pack into PlayStation 3, I'm confident we will keep that position another 10 years."

All of Sony's previous consoles have debuted in Japan before hitting US and European shores, the most recent example being the PSP - which has had its European launch delayed until September due to manufacturing shortages.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
'Autumn'? Dat zou dus betekenen dat hij in de herfst uit komt? Maar dat zal toch niet de herfst dit jaar zijn? En herfst 2006 zou hij allang uit zijn toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Er staat hier Amerikaanse release, in navolging op de Japanse release die in de lente zou zijn.

Maar ik hoop van harte dat het een wereldwijde lente release wordt voor PS3 _/-\o_

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 09:26

liberque

Vrijzinnig!

Mooie openingspost, alleen nog een klein beetje commentaar daarop:
Dit zorg voor een totaal beeld met een verhouding van 23:9!
Dit zal hoogstwaarschijnlijk een tikfout zijn; het is namelijk 32:9 :-)

Daarnaast vertel je dat de controllers ook via Wifi aangesloten kunnen worden. Ik heb daarstraks op G4 de introductie van de PS3 op E3 zitten bekijken en daaruit begreep ik dat de Wifi verbinding oa. bedoeld was om de PSP gebruik te kunnen laten maken van de PS3 als "server". Je zou dan audio en video van de PS3 op de PSP kunnen raadplegen en natuurlijk ook tegen elkaar spelen. Echter over dat de controller ook over Wifi zou gaan is niets gezegd. Het lijkt me een beetje overkill als een HID over zowel bluetooth als Wifi beschikt. Komt het gewicht van de controller niet ten goede lijkt me en daarbij is Wifi niet eens bedoeld voor HID's. Dus.. dat stukje acht ik heel erg twijfelbaar.

Wat me interresant lijkt is om achter te komen is of de BT controllers van de PS3 ook op de PC gaan werken. De meeste PC BT dongles ondersteunen immers gewoon HID. Dan kan je eindelijk je PC spellen (think PoP) gewoon via de DVI-ingang eindelijk ook eens normaal draadloos vanaf je luie bank spelen.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:54:
Er staat hier Amerikaanse release, in navolging op de Japanse release die in de lente zou zijn.

Maar ik hoop van harte dat het een wereldwijde lente release wordt voor PS3 _/-\o_
Volgens mij staat er juist dat Europa voor het eerst komt. PlayStation 2 heeft in Europa bijna meer verkocht dan in Amerika en dan werd die hier nog later gereleased. PSP is ook nog niet in Europa dus ... misschien denken ze van Europa eerst :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 19-05-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

liberque schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:57:
Mooie openingspost, alleen nog een klein beetje commentaar daarop:

[...]

Dit zal hoogstwaarschijnlijk een tikfout zijn; het is namelijk 32:9 :-)

Daarnaast vertel je dat de controllers ook via Wifi aangesloten kunnen worden. Ik heb daarstraks op G4 de introductie van de PS3 op E3 zitten bekijken en daaruit begreep ik dat de Wifi verbinding oa. bedoeld was om de PSP gebruik te kunnen laten maken van de PS3 als "server". Je zou dan audio en video van de PS3 op de PSP kunnen raadplegen en natuurlijk ook tegen elkaar spelen. Echter over dat de controller ook over Wifi zou gaan is niets gezegd. Het lijkt me een beetje overkill als een HID over zowel bluetooth als Wifi beschikt. Komt het gewicht van de controller niet ten goede lijkt me en daarbij is Wifi niet eens bedoeld voor HID's. Dus.. dat stukje acht ik heel erg twijfelbaar.

Wat me interresant lijkt is om achter te komen is of de BT controllers van de PS3 ook op de PC gaan werken. De meeste PC BT dongles ondersteunen immers gewoon HID. Dan kan je eindelijk je PC spellen (think PoP) gewoon via de DVI-ingang eindelijk ook eens normaal draadloos vanaf je luie bank spelen.
de controllers gaan écht niet over wifi beschikken. dat lijkt me duidelijk. verder indeed een mooie startpost!

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie in de openingspost staan dat de cell processor 3.2 ghz zal hebben. Is het niet zo dat de powerpc processor die erin komt 3.2 ghz heeft en dat alle componenten van de cell procesor tesamen op 1.8 ghz uit zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 95822 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:48:
Ik zie in de openingspost staan dat de cell processor 3.2 ghz zal hebben. Is het niet zo dat de powerpc processor die erin komt 3.2 ghz heeft en dat alle componenten van de cell procesor tesamen op 1.8 ghz uit zal komen?
Zoveel onzin heb ik nog nooit in 1 bericht gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:28:
[...]

Zoveel onzin heb ik nog nooit in 1 bericht gezien...
het is een vraag kereltje, en ik haal dit ook gewoon ergens anders vandaan. Heb ik hier te maken met een fanboy waartegen ik niet mag zeggen dat die cell processor misschien helemaal niet zo geweldig is als dat sony wil doen vermoeden?

ipv van dat je gewoon antwoord geeft, maaja sommige mensen.... (zoals jij dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Moet zo'n blauwe tand controller niet een manier hebben om in te stellen op welke PS3 hij reageert?
Wanneer er meerdere PS3 machines in een huishouden/appartementencomplex/LAN-party staan lijkt het me erg belangrijk dat zoiets instelbaar is. Het zou bijzonder zuigen als de PS3 controllers gewoon werken op iedere PS3 die het signaaltje oppakt...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kijk vooral uit naar de nieuwe gran turismo die ik heb zine voorbijflitsen op de e3, alsook weer de FF :)

verder ben ik nog maar steeds benieuwd hoe je een spel als unreal tournament lekker kan spelen op een console. een shooter vind ik speel je met keyboard+muis.

ik hoop dat de ps3 geen tegenvallers gaat hebben.
als je hoort dat de bluray discs kwetsbaarder zijn dan bv dvd's, dan zit je weer met het feit dat je games sneller gaan verslijten. cds stuk etc. met een console wordt in europa en amerika ruwer omgegaan dan ze in japan gewend zijn.

verder hoop ik op een leuke energie-beheer voor de controller, dat je gelijk op je gsm een melding gaat krijgen als hij aan het leeglopen is, laatste uur ofzo. Liefst met een biep, klein lichtje en tril ofzo :) Het opladen zou volgens mij via de usb kabel moeten kunnen van de ps3 waarna je met je 2e controller (want wie doet het nu met 1 enkele controller) verder kan terwijl je eerste oplaadt.

leuke feature vind ik die kaartlezer enzo. en ik hoop dat je de hd van de ps3 beetje gedeeld kan krijgen over je home netwerk. dan kan ik de familiefotos op de ps3 opslaan en men moeder enzo kan ze zo via tv aan vrienden en kennissen laten zien, zonder te moeten morren op een pc in een aparte kamer, maar gewoon lekker in de living. moest ik de fotos willen branden kan ik er dan makkelijk bij via de netwerkkabel.

@Ari3:
tuurlijk wel, anders zou je bv met 2 controllers toch ook het probleem hebben van player a en player b. wie is nu wie?
bluetooth device heeft toch een ID ergens? bij eerste gebruik toewijzen aan je ps3, en het is in orde :)
vind eigenlijk wel interessante vraag hoor, ik wil men controller ook kunnen meenemen naar een kameraad zen thuis om daar wat te gamen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 141390 op 20-05-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 95822 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:29:
[...]

het is een vraag kereltje, en ik haal dit ook gewoon ergens anders vandaan. Heb ik hier te maken met een fanboy waartegen ik niet mag zeggen dat die cell processor misschien helemaal niet zo geweldig is als dat sony wil doen vermoeden?

ipv van dat je gewoon antwoord geeft, maaja sommige mensen.... (zoals jij dus)
Pff, ga je ogen uitlepelen. Je snapt een aantal principes fundamenteel niet en daarbij is het volkomen onduidelijk waar jij je volgens mij foutive informatie vandaan haalt. Sony heeft de specs al lang een breed bekend gemaakt en daar staat dat er 1 cell chip in zit van 3,2GHz en iets over de architectuur van die chip. Megahertzen zeggen vrij weinig over de prestaties (hoewel de demos veelbelovend zijn). In de PS3 komt bovendien helemaal geen PowerPC chip (je bent in de war met de Xbox 360) maar een Cell dus.

Processors en megahertzen kun je nooit en te nimmer optellen. Dit is zoiets als je intern geheugen bij je harde schijf optellen, slaat nergens op. Ikzelf heb een dual Xeon (4 logische processors dus in mijn PC) en daarvan zeg ik ook niet dat het samen 12,8 GHz is, nee gewoon een dual 3,2GHz, net zoals dat er in een Xbox 360 3 IBM-cpu's van 3,2 GHz zitten.

Van mij mag jij en iedereen alles zeggen over de Cell allen jij praat gewoon poep. Technisch gezien klopt het van geen kant en het optellen van megahertzen slaat nergens op en een bron geef je niet (terwijl ik de specs rechtstreeks van de PS3-conferentie ene paar dagen terug heb). Als er iemand geen fanboy is ben ik het wel ('k heb geen console en voorlopig slechts een matige interesse in een PS3 of Xbox 360).

IPV dat jij dus gewoon eens even naar informatie zoekt en niet hier meteen blind je domme vraag neer te plempen, maaja sommige mensen.... (zoals jij dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 20-05-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:02:
[...]

Pff, ga je ogen uitlepelen. Je snapt een aantal principes fundamenteel niet en daarbij is het volkomen onduidelijk waar jij je volgens mij foutive informatie vandaan haalt. Sony heeft de specs al lang een breed bekend gemaakt en daar staat dat er 1 cell chip in zit van 3,2GHz en iets over de architectuur van die chip. Megahertzen zeggen vrij weinig over de prestaties (hoewel de demos veelbelovend zijn). In de PS3 komt bovendien helemaal geen PowerPC chip (je bent in de war met de Xbox 360) maar een Cell dus.

Processors en megahertzen kun je nooit en te nimmer optellen. Dit is zoiets als je intern geheugen bij je harde schijf optellen, slaat nergens op. Ikzelf heb een dual Xeon (4 logische processors dus in mijn PC) en daarvan zeg ik ook niet dat het samen 12,8 GHz is, nee gewoon een dual 3,2GHz, net zoals dat er in een Xbox 360 3 IBM-cpu's van 3,2 GHz zitten.

Van mij mag jij en iedereen alles zeggen over de Cell allen jij praat gewoon poep. Technisch gezien klopt het van geen kant en het optellen van megahertzen slaat nergens op en een bron geef je niet (terwijl ik de specs rechtstreeks van de PS3-conferentie ene paar dagen terug heb). Als er iemand geen fanboy is ben ik het wel ('k heb geen console en voorlopig slechts een matige interesse in een PS3 of Xbox 360).

IPV dat jij dus gewoon eens even naar informatie zoekt en niet hier meteen blind je domme vraag neer te plempen, maaja sommige mensen.... (zoals jij dus)
kijk daar heb ik wat aan. Ik meende dat er nog een powerpc proc in zat om spellen te draaien die niet voor de cell ontwikkeld waren. Ergens heel lang geleden gelezen.

en er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 95822 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:08:
[...]

kijk daar heb ik wat aan. Ik meende dat er nog een powerpc proc in zat om spellen te draaien die niet voor de cell ontwikkeld waren. Ergens heel lang geleden gelezen.
Hoe de oude games precies gedraaid worden weet ik ook niet, maar ik gok dat dat te maken heeft met de flexibiliteit van de Cell. De PS2 was namelijk bakwards compatible omdat de chip van de PS1 erin zat en bij PS2 games als geluidsprocessor werd gebruikt. In het geval van een PS1 game, schakelde het systeem volledig over op die chip. Misschien dat het nu weer zo geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vader en zijn trots :)

Afbeeldingslocatie: http://us.news3.yimg.com/us.i2.yimg.com/p/ap/20050517/capt.ksd10105170114.video_game_expo_ksd101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v655/cyrusmg/front.bmp

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/3352582147171125.JPG?0.9282144566488328

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/3857643553131632.JPG?0.8046662764501339

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 20-05-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Moet wel bekennen dat ie er mooi uit ziet :9~ O+.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Controller ziet er ook best mooi uit vind ik eigenlijk. Maar komen die ook in 3 verschillende kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekko schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:36:
Controller ziet er ook best mooi uit vind ik eigenlijk. Maar komen die ook in 3 verschillende kleuren?
dat is zon vraag waar ik eigenlijk ook mee zat :D

bij ps2 kon je die dus bv in alle kleuren krijgen dat je wou eigenlijk. heb zelfs doorschijnende gehad in soort van groene plastic enzo.

xbox met hun verwisselbare frontjes vind ik niet echt iets waar de ps3 naartoe moet kwestie van customize, gewoon de 3 kleuren en dan een hele rits aan controller kleuren :D
plastic kost zoveel niet.

ben benieuwd of de xbox nu ook in meer als 1 kleur gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28

@r!k

It is I, Leclerq

Ik begin die controller toch best gaaf te vinden inmiddels eigenlijk :D .

Was even wennen maar eigenlijk ziet ie er best strak uit.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Ja, vind hem zelf ook heel mooi een futuristisch. Zal ook goed in de handen liggen maar hoop alleen niet dat hij kraakt als je er in knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
die controller is gay... geef mij maar die van de ps2...

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 07:24
Ligt eraan wat je ermee doet... :r

Maar ik moet ook toegeven dat het begint te wennen en dat ik wel kan begrijpen dat het misschien wel makkelijk speelt... We zullen zien.

Kunnen we trouwens niet een poll om te kijken wie denk dat het beruchte Killzone 2 in-game is en wie denkt dat het pre-rendered is... Want ik denk/hoop dat het in-game is. Als het zo is, dan zal Microsoft wel gaan zweten denk ik... _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Jilvoos op 20-05-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Jilvoos schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:37:
[...]

Kunnen we trouwens niet een poll om te kijken wie denk dat het beruchte Killzone 2 in-game is en wie denkt dat het pre-rendered is... Want ik denk/hoop dat het in-game is. Als het zo is, dan zal Microsoft wel gaan zweten denk ik... _/-\o_
Het killzone 2 filmpje was volgens een interview met een sony baas, deels was het in-game opgenomen en sommige effecten waren toegevoegd die mogelijk zijn met de specs van de ps3.

Ik zal het interview wel opzoeken.

/edit

Ik heb het interview gevonden Sony's Phil Harrison on PlayStation 3

Dit gaat niet specifiek over killzone 2, alleen geld het daar denk ik ook voor.

Phil Harrison: Not all of that - in fact, none of it was real-time because it was all running off video. If you make a presentation to two and a half thousand people, you're going to put some of it on video just to be on the safe side.

I've been asked this question a lot. The way we put those videos together, everything was done to specification. Everything was done to PS3 spec. Virtually everything used in-game assets; some things were rendered.

Zelf kijk ik het meest uit naar devil may cry 4, jammer genoeg herb ik er nog geen trailer van kunnen vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 21-05-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)

Afbeeldingslocatie: http://xs29.xs.to/pics/05206/PS3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Jilvoos schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:37:
[...]

Ligt eraan wat je ermee doet... :r
_/-\o_ hahaha

Tja..ik vind de PS3 er wel vet uitzien, de controller vind ik ook wel wat minder..mja, boeit imo niet zoveel :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Bij de controller waarvan veel mensen vinden dat die handvaten te lang zijn moet je niet 1 ding vergten: beter te lang dan te kort. ;) En o ja, die zwarte playstation 3 is echt mooi! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 21-05-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik vind het ontwerp een beetje onhandig, voor als je bijvoorbeeld meerdere apparaten gaat stapelen.
Verder vind ik het ontwerp op de een of andere manier niet zo onderscheidend als het ontwerp van de PS2. De PS2 is mooi om zijn eenvoud, de PS2 is te overdesigned; ik herken er niet echt een Playstation in.

Het ontwerp van de controller vind ik daarentegen juist erg handig. Soms raak ik zo enorm gefrustreerd doordat iets niet wil lukken, ik een irritand broertje heb die dan op dat moment ff bijdehand gaat doen oid, dat ik in staat ben om de controller naar iemands harses te gooien. Gelukkig komt de controller dan vanzelf, hopelijk zonder doel te treffen(schadeclaims van derden etc), weer terug, Ook met kangaroejacht kan het design erg van pas komen....

Eigenlijk maakt het me ook geen hooibaal uit hoe hij er uit komt te zien, als het maar goed speelt. Sommige mensen zeggen wel dat graphics ondergeschikt zijn aan gameplay, echter, graphics kunnen juist een stukje gameplay toevoegen. Juist het realisme in de filmpjes van bijvoorbeeld Killzone zorgen voor een hele nieuwe dimensie....

Enniewee, ik denk dat ik maar eens moet gaan slapen......

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Kan je met die PS3 ook nog barbecuen of hoe zit dat?

Ik vind het design een beetje futloos. Die controller ook... en dit is ook voor het eerst dat ik een console zie met een controller die niet dezelfde kleur/palette heeft als de console zelf (zilverkleurig vs wit).
Tja, gaat om de binnenkant heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik snap niet waarom zoveel gamers lopen te klagen over de PS2 DS controller.

Het voorbijkomende argument zijn steeds de grote handen. Mijn handen horen bij de grootste van mijn kennissenkring (handpalm 10x12 cm en met gestrekte vingers kan ik gemakkelijk van boven naar onder op het zichtbare scherm van een 17" scherm (zelfs nog beetje over) en er is geen enkele controller ooit gemaakt waar ik zo vlot mee speel als die van de PS.

Ik speel al PS sinds de PS1, controllers zijn sindsdien ook nooit veranderd, en ze zijn zalig. Zonder twijfel beste controllers ooit gemaakt. Toen later de xbox uitkwam vond ik die controllers pas sucken, zeker die eerste die gewoon veel te lomp en groot was. Ik hoop maar dat de nieuwe even goed in de hand ligt als de eerste. Zoniet hoop ik dat er third party controllers gaan uitkomen met de vorm van de DS, maar dan ook draadloos. (Voor ons nostalgische gamers ;) )

Wat betreft de console; die komt zeker in mijn woonkamer te staan. Allereerst omdat ik PS fan ben van het eerste uur. Omdat ik nog veel PS2 games heb (backwards compatibel) Voor de GTA en de GT series die hopelijk trouw blijven aan sony en PS only worden. Voor de MGS games, SSX .. ..., nog niet veel manga styles games geprobeerd, maar ik heb het gevoel dat dit genre prima tot zijn recht zal komen op de nieuwe hardware van de PS3, dus die wil ik zeker ook proberen. (Zoals je ziet zijn de specs dus echt het laatste van mijn zorgen... Uit interesse wil ik die wel weten, en het boeit mij wel, technisch gezien, maar het zal mij worst wezen hoeveel polygonen en flops en weet ik veel wat nog allemaal de console kan tevoorschijn toveren) Ik ga voor de PS omdat dat de eerste echte console was van het moderne gamen... En toen heeft microsoft eens zijn kapitaal ertegen gesmeten om te zorgen dat ze ook van die markt konden snoepen. Er zijn nu zelfs jongere mensen die menen dat de xbox als eerste de volwaardige volwassen console was, en de PS2 het crappy navolgertje, de heidenen :)

En omwille van dezelfde redenen denk ik ook dat de revolution broederlijk naast de PS3 komt te staan. Wat een ontwerp... maar dit is helemaal off topic hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 21-05-2005 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Maximus

There is no substitute

Als ik de fotos zie van de PS3 heb ik een beetje het gevoel van "wow", dat ziet er best futuristisch uit. Echter de exacte grote, ik zou hem wel eens naast de PS2 zien, dan niet de PSTwo maar de PS2 de originele. Mede omdat ik denk dat de groote van het beestje wel mee valt.

De controller, ja ach, wat moet je daar over zeggen, het is idd een nogal apart creatuur :P maar goed als het lekker speelt dan hoor je mij niet klagen. Ik heb zelf een Xbox nu en een NGC en beide heb ik draadloze controllers bij gekocht voor 50 euro per controller. Dus ik ben al lang blij dat de controllers nu eindelijk wireless zijn, scheelt toch weer 200 euro (2 controllers per console).

Hoewel de keuze van de PS3 voor mij zoieso al vast ligt zal er waarschijnlijk toch wel een xbox360 naast komen mede om het feit dat ik sommige games niet wil missen zoals Halo, want echt ik vind Halo op de xbox veeel beter spelen als op de PC, dit merkte je onderandere in de besturing van de warthog enzo.

Echter ik kom weer terug naar Sony, ik heb de PSX gehad met GT2 en nog meer toppers toen de PSX mega cheap was. Ik heb echt die CD van GT2 grijs gedraaid, alleen toch een xbox gekocht voor de PGR reeks en ik moet zeggen dat ik die teveel arcade vond. Dus daarom maar terug naar Sony en genieten van een echte simulator genaamd Gran Turismo 5 / Vision Gran Turismo.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Vind 'm er steeds mooier uitzien, denk dat ik voor de witte ga :P Zo heel groot is hij ook niet volgens mij hoor, aan het eind van de e3 presentatie zag je heel even dat hij werd vastgehouden, en hij leek me in ieder geval niet veel groter dan de PS2. Dat hij niet plat is van boven en dus niet makkelijk te stapelen valt maakt me echt niks uit, hij krijgt mooi zijn eigenlijk plekkie op mijn kamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

PS3 is idd niet zo heel groot, kijk maar naar de slot in en vergelijk met het geheel, zo kan je het wat zien.

Mijn mening is wel dat hij rechtopstaand het mooist oogt (itt tot de PS2, die ik liefst horizontaal had liggen) Dit vanwege de nogal ongebruikelijke bovenkant. Rechtopstaand is dat gewoon een mooi gestyleerde zijkant ;)

Ik kijk er ook naar uit. PS rules voor simulatie games als GT(5), dan is het ook uitkijken naar de ace combat reeks, en GTA (bij de presentatie van de PS3 had rockstar een filmpje ingestuurd dat zich afspeelde in de far west => GTA goes 1880? :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Wat is dat klepje aan de linkerkant op ps3? De harddiskbay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 10:29

FastBunny

Give it the Works !

Arx schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:39:
Wat is dat klepje aan de linkerkant op ps3? De harddiskbay?
Zou ik ook wel eens willen weten, net als waar in mijn huidige memorycard in moet stoppen :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

volgens mij idd het afdek-klepje van de memorycard slots.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
offtopic:
Ben weer terug uit Londen! Heb het daar lekker naar mijn zin gehad, ik ga vanmiddag en vanavond de startpost weer bijwerken, met ook een mini FAQ erin (die ik zo zal gaan schrijven). Ook verwerk ik jullie info er weer in :) Alvast heeel erg bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
wel leuk dat je 24 uur non stop kan gamen met die controller. maar hoe moet je hem weer opladen? :? of vreet ie penlites? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 07:24
Digitizers schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:20:
wel leuk dat je 24 uur non stop kan gamen met die controller. maar hoe moet je hem weer opladen? :? of vreet ie penlites? :P
USB!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Digitizers schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:20:
Zit een accu in afaik die dus opgeladen moet worden, bij maximale accu kan hij 24 uur gamen dus een GT race endurance zou dan met een pauze moeten :P om dat de controller leeg is :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 10:29

FastBunny

Give it the Works !

Misschien kun je ook opladen en spelen tegelijk ? Alleen dan is je controller even niet helemaal draadloos meer :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet normaal.... ik dacht eerst dat het een echte foto was :D

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2005/135/928392_20050516_screen002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
De zijkant van de baan (dat witte) is alleen niet echt vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Laatst online: 11-12-2023
Zooo!! da ziet er egt mooi uit !! is die ps3 spatwaterdicht?? want ut kwijl ligt me nu al op de voeten !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Breepee schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:02:
[...]

In plaats van dat jij nou keihard iemand af loopt te fakkelen zou je je in de technische aspecten van de CELL kunnen verdiepen. Zie bijvoorbeeld nieuws: IBM, Sony en Toshiba onthullen Cell-processor

De CELL is opgebouwd uit meerdere cores. Waaronder een dus PowerPC afgeleide core en 8 (7 werkzaam, eentje 'reserve' ) sub cores (SPE units). ( En al die cores lopen dus op 3,2 GHz. ) Dus dat de PS3 ook een PowerPC core bevat klopt in zekere zin wèl.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prachtig he?

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2005/135/928393_20050516_screen002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2005/135/928393_20050516_screen003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
JumpStart schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:06:
[...]

In plaats van dat jij nou keihard iemand af loopt te fakkelen zou je je in de technische aspecten van de CELL kunnen verdiepen. Zie bijvoorbeeld nieuws: IBM, Sony en Toshiba onthullen Cell-processor

De CELL is opgebouwd uit meerdere cores. Waaronder een dus PowerPC afgeleide core en 8 (7 werkzaam, eentje 'reserve' ) sub cores (SPE units). ( En al die cores lopen dus op 3,2 GHz. ) Dus dat de PS3 ook een PowerPC core bevat klopt in zekere zin wèl.
Dat is dus net zoiets zeggen als dat de Pentium 4 in zeker zin een 386 bevat. Foutief, overbodig en fundamenteel onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Breepee schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:56:
[...]

Dat is dus net zoiets zeggen als dat de Pentium 4 in zeker zin een 386 bevat. Foutief, overbodig en fundamenteel onjuist.
Verwar instructieset niet met chip ontwerp. Een P4 verwerkt i386 instructies en dus komt de instructieset van de 386. Dat de P4 ondertussen méér kan dan die instructies is een ander verhaal.

Dit is niet het geval bij de CELL: deze chip bevat daadwerkelijk het compete ontwerp van een PowerPC core. Welk gedeelte van onderstaande quote snap je niet ?
[...] Daarom zit er naast de acht vectoreenheden ook een normale IBM PowerPC-core aan boord, en zal er in de PlayStation 3 een GPU van nVidia zitten.
En aangezien een plaatje meer kan zeggen dan 1000 woorden:

Check linksonderin: PPE, PowerPC Element.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1107815974.jpg

Bron: nieuws: IBM, Sony en Toshiba onthullen Cell-processor

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

RUMOR #1: The Killzone PlayStation 3 tech demo was prerendered.

Source: Forums all over the place, such as this thread on Evil Avatar.

The official story: See below.

What we heard: When the lights at Monday's PlayStation 3 demo came up, the audience members picked up their jaws off the floor...and began wagging their tongues. Like a game version of the Kennedy assassination, the audience quickly split into two camps: Those who thought the demo was prerendered, making it essentially computer animation, and those who thought it was rendered in real time, which means it would be close, graphically, to actual gameplay. The fires of speculation were fueled further by the ambiguous comments of Jan-Bart Van Beek, game director of the PS3 Killzone at Guerrilla Games, to the official PlayStation UK site."It's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make," he said. Then a post on the Eurogamer forums laid out a tantalizing conspiracy: Axis Animation, the same Scottish computer animation company that made a cinematic for the first Killzone, had been working on the E3 demo for months as straight-up CG. So how does Sony respond to the allegations? Far from being evasive, it met them head-on. "Yes, it is real time," a rep told GameSpot.

Bogus or not bogus?: Believe Sony? Bogus. Think Sony's lying? Not Bogus.
bron : GameSpot

[ Voor 5% gewijzigd door FoggyFreek op 27-05-2005 01:14 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-06 19:41
die PS3 wordt van mij :P

Ik voeg op dit moment helemaal niks toe aan dit topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Voor filmpjes zijn ze wel okee, maar no way dat dit realtime is. Waar de hell is motionblur voor nodig bij bewegende beelden? Dat kost zo lekker veel rekenkracht dat ze dat beter in meer fps kunnen stoppen.....tenzij het prerendered is natuurlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:33:
[...]

Voor filmpjes zijn ze wel okee, maar no way dat dit realtime is. Waar de hell is motionblur voor nodig bij bewegende beelden? Dat kost zo lekker veel rekenkracht dat ze dat beter in meer fps kunnen stoppen.....tenzij het prerendered is natuurlijk.
Dat is onzin. Zo zwart-wit moet je het niet bekijken. Al dan niet motion blur gebruiken zegt niets over of het pre-rendered is.

Console hang je aan een TV, die doet 50 Hz, dus meer FPS heeft geen nut. (Ja, dat sommige TV's 100 Hz doen betekent dat ze ieder beeld gewoon 2 keer neerzetten, niet dat er daadwerkelijk 100 losse beelden per seconde weergegeven worden.)

Als je "voorbij" die 50 FPS wil, het voor het oog visueel aantrekkelijker maken, het er echter uit laten zien, dan ga je motion blur toepassen en DOF (scherptediepte). Meer beelden per seconde renderen heeft geen zin! Door andere visuele truukjes uit te halen kan je het beeld er dus wel natuurlijker uit laten zien.

Motion blur is trouwens helemaal niet zo veel rekenkracht vretend als je denkt. Zodra dat in hardware uitgevoerd wordt, dus in dit geval direct via de nVidia GPU en de framebuffer, "kost" het weinig.

( Mijn ouwe trouwe Radeon 9700 kan al mooi real-time motion blurren (Zie games als NFSU(2) bijvoorbeeld, of Beyond Good & Evil) dus dan moet een 2 generaties nieuwere GPU dat zeker ook kunnen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:33:
[...]

Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen? Wat hier gebeurd zijn de pixel zodanig manipuleren dat er bijvoorbeeld een blur ontstaat, pixels ten opzichte van elkaar anders reageren door het licht etc. Tot nu toe dingen die niet door de processor berekent worden maar door de GPU. Het belangrijkste voor de GPU in dit geval is dat het voor elke pixel snel genoeg moet zijn om realtime het gedrag van alle pixels te bereken in een scene. Iets van de huidige generatie al kan. Wat deze generatie GPU kan, is heelveel van deze effecten per scene te berekenen (56 (vogens de presentatie) shaderoperaties per pixel per frame).
Tot nu toe is het eigenlijk niets 'bijzonders'.

Maar dat alles natuurlijk verloopt (de physics & simulaties) is iets waar de CELL processor verantwoordelijk is. En ik vind dat de CELL processor dit erg goed doet :P. Elk objectje in de scene reageerd zoals het eigenlijk in het echt ook zou reageren. Het is ook eigenlijk physics die presentatie zo bijzonder maakte. In principe kunnen we dit nog niet in de PC wereld zoals we dat zagen in de demostratie.

Maar daar gaat ook verandering in komen omdat eind dit jaar de eerste physics processor voor de PC om de markt komt. Als je zo'n ding eenmaal in je PC hebt gestopt weet je eigenlijk ook niet meer wat je overkomt. Alles loopt opeens soepel en alles lijkt eindelijk eens te kloppen. En als je er eenmaal aan gewend bent, vind je de presentaties van Mickeysoft en Sony ook een stuk minder bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 15:32
Arx schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:00:
[...]

...

Maar daar gaat ook verandering in komen omdat eind dit jaar de eerste physics processor voor de PC om de markt komt. Als je zo'n ding eenmaal in je PC hebt gestopt weet je eigenlijk ook niet meer wat je overkomt. Alles loopt opeens soepel en alles lijkt eindelijk eens te kloppen. En als je er eenmaal aan gewend bent, vind je de presentaties van Mickeysoft en Sony ook een stuk minder bijzonder.
Wanneer je een physics kaartje in je pc steekt gaan de physics echt niet beter kloppen, je zal in het beste geval alleen een hogere framerate krijgen omdat het werk om de physics te berekenen voor een stuk wordt overgenomen door de physics processor.

Om betere physics te krijgen in een game zul je deze physics zelf moeten gaan programmeren,
zo'n kaartje gaat dat niet voor jouw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

jos707 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:39:
[...]

Wanneer je een physics kaartje in je pc steekt gaan de physics echt niet beter kloppen, je zal in het beste geval alleen een hogere framerate krijgen omdat het werk om de physics te berekenen voor een stuk wordt overgenomen door de physics processor.
Dat is niet wat ik helemaal bedoelde, maar inderdaad het ging me om het uitbesteden van de berekening voor physics waardoor alles wat beter verloopt.
Om betere physics te krijgen in een game zul je deze physics zelf moeten gaan programmeren,
zo'n kaartje gaat dat niet voor jouw doen.
(Ik denk niet dat ik je begrijp, maar...) Zo'n kaartje doet het dus wel voor jou. 8)7 Hij neemt die specifieke berekeningen over waarvan jij hem vertelt dat hij dat zo natuurlijk moet gaan berekenen (Als ik mag aannemen dat er gebruikt gaat worden van API's).

[ Voor 5% gewijzigd door Arx op 27-05-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
JumpStart schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:34:
[...]

Dat is onzin. Zo zwart-wit moet je het niet bekijken. Al dan niet motion blur gebruiken zegt niets over of het pre-rendered is.

Console hang je aan een TV, die doet 50 Hz, dus meer FPS heeft geen nut. (Ja, dat sommige TV's 100 Hz doen betekent dat ze ieder beeld gewoon 2 keer neerzetten, niet dat er daadwerkelijk 100 losse beelden per seconde weergegeven worden.)

Als je "voorbij" die 50 FPS wil, het voor het oog visueel aantrekkelijker maken, het er echter uit laten zien, dan ga je motion blur toepassen en DOF (scherptediepte). Meer beelden per seconde renderen heeft geen zin! Door andere visuele truukjes uit te halen kan je het beeld er dus wel natuurlijker uit laten zien.

Motion blur is trouwens helemaal niet zo veel rekenkracht vretend als je denkt. Zodra dat in hardware uitgevoerd wordt, dus in dit geval direct via de nVidia GPU en de framebuffer, "kost" het weinig.

( Mijn ouwe trouwe Radeon 9700 kan al mooi real-time motion blurren (Zie games als NFSU(2) bijvoorbeeld, of Beyond Good & Evil) dus dan moet een 2 generaties nieuwere GPU dat zeker ook kunnen. )
Bedankt voor de info hoor, maar dat weet ik ook allemaal wel :)
Het feit is gewoon dat KillZone 2 prerendered was en dit...tja...of een techdemo is ofzo, want het ziet er naar mijn inziens niet speelbaar uit en ik heb de indruk dat er teveel effecten overheen gegooid zijn. Ik heb echt vertrouwen in die PS3 hoor, maar deze plaatjes rieken toch naar bedrog (als in...niet realtime maar wel voordoen dat het zo is). Ik heb aardig wat ervaring opgedaan in het 3d-wereldje (3ds max etc./premiere etc.) en het ziet er uit alsof er een standaard filtertje overheen is gegooid.

Maar leg me eens het nut van motionblur toevoegen in bewegende beelden uit? Alsof jouw ogen zullen denken dat het vloeiender gaat.....je hebt alleen de indruk dat het blurrier is. Need for Speed Underground is een goed voorbeeld. Koel effect, maar als je hard ging was het onspeelbaar.

Dat F1 plaatje geloof ik wel trouwens :) maar dat ziet er dan ook niet zo gefaked uit.
Ik ben de afgelopen jaren gewoon heel kritisch geworden over dit soort dingen, aangezien ik te vaak genaaid ben voor 60 euro, puur om erachter te komen dat het allemaal gebakken lucht is dat ze bij E3's en dergelijke hebben laten zien.

[ Voor 25% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-05-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:27:
[...]

Maar leg me eens het nut van motionblur toevoegen in bewegende beelden uit? Alsof jouw ogen zullen denken dat het vloeiender gaat.....je hebt alleen de indruk dat het blurrier is. Need for Speed Underground is een goed voorbeeld. Koel effect, maar als je hard ging was het onspeelbaar.

[...]
Echte film/televisie, dus real-life met camera opgenomen beeld heeft bewegingsonscherpte bij snelle bewegingen. Onbewust verwacht je de motion blur in bewegend beeld, dat is een van de herkenningspunten voor real-life opnames. Hetzelfde geldt voor depth of field / scherptediepte, dat is ook een kenmerk voor camera werk.

Nou is NFSU(2) alleen even een voorbeeld voor het feit dat huidige hardware het al prima real-time kan. Of het accuraat bewegingsonscherpte weergeeft is nog even een andere vraag.

Het hele punt van camera-na-apende motion blur (en ook onscherpte/scherptediepte) is dus om je beter te foppen / te laten denken dat je naar ècht beeld kijkt.

Als je vaardig genoeg bent met 3D render programma's, dan kan je het zelf controleren. Maak maar een animatie van een paar snel stuiterende ballen. Eentje met bewegingsonscherpte en DOF, de ander zonder. Speel ze naast elkaar. Je zal de eerste natuurlijker en echter vinden omdat die expres gerenderde camera inperfecties precies zijn wat je (onbewust) verwacht van filmbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Maar dat is nu juist mijn punt...als ik game wil ik niet het idee hebben dat ik naar een speelfilm zit te kijken. Dat ze het voor films (gerenderde) gebruiken weet ik en is ook goed, maar in een game vind ik het nonsens.
En dat de huidige hardware het goed aankan bij NFSU, is nogal logisch. NFSU was grafisch eigenlijk van erbarmelijke kwaliteit, maar er werd een shitload aan effecten tegenaan gegooid om het een beetje op te krikken.
Kijk naar Gran Turismo 4....fantastisch mooi, zonder motion blur te gebruiken. En het is ook niet nodig.

[ Voor 94% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-05-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:31:
Maar dat is nu juist mijn punt...als ik game wil ik niet het idee hebben dat ik naar een speelfilm zit te kijken. Dat ze het voor films (gerenderde) gebruiken weet ik en is ook goed, maar in een game vind ik het nonsens.
En dat de huidige hardware het goed aankan bij NFSU, is nogal logisch. NFSU was grafisch eigenlijk van erbarmelijke kwaliteit, maar er werd een shitload aan effecten tegenaan gegooid om het een beetje op te krikken.
Kijk naar Gran Turismo 4....fantastisch mooi, zonder motion blur te gebruiken. En het is ook niet nodig.
Dat is een kwestie van prioriteiten en gewenning. Oh, en persoonlijke smaak natuurlijk.

Toen er de eerste screenshots met FSAA gepubliceerd werden (3dfx tijdperk) leek het mij ook echt nutteloos om die kartel randjes weg te halen. Als je druk aan het racen of fraggen bent, wat boeien die kartelrandjes dan? Je hebt dan toch geen tijd om daarop te letten? Dus FSAA is onzin. Dacht ik toen dus...

Nu denk ik daar volledig anders over: FSAA is op zeker een visuele verbetering. In het begin, zonder eigen hands-on ervaring ermee besefte ik dat niet en dacht ik wel te kunnen beredeneren dat het nutteloos zou zijn. Ik zat daar dus ècht goed fout mee. :X

Motion blur is voor de sfeer en suggestie van snelheid zeker nuttig. Of ik het zou gebruiken in-game is een ander verhaal. Terug naar NFSU: als ik gewoon lekker een losse race deed, dan had ik motion blur aan staan. Pure "visual enhancement". Op het moment dat ik in carrier mode bezig was stond het uit. Soms vereist een spel(onderdeel) gewoon scherp zicht boven sfeer, dan heb ik liever geen motion blur. Op andere momenten is de totale belevenis gewoon meer compleet met opzettelijke camera defecten/beperkingen.

Kortom: Je moet eigenlijk dus gewoon even een slag om de arm houden wat betreft het nut van nieuwe grafische technieken als motion blur en depth of field. Wat je nu kent en denkt te weten haalt het niet bij echte hands-on experience met de uiteindelijke games mèt die effecten. Dat de huidige spellen prima zonder kunnen zegt verder niets. Je moet er toch niet aan denken dat we vast zouden blijven zitten op 8 bits software 3D games op 640x480 "omdat dat [toen dus] prima gaat [ging]" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik gebruik nog steeds geen FSAA, puur omdat het teveel fps vreet en voor mij geen toegevoegde waarde heeft :)
Maar zoals je al zegt...persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:13:
Ik gebruik nog steeds geen FSAA, puur omdat het teveel fps vreet en voor mij geen toegevoegde waarde heeft :)
Maar zoals je al zegt...persoonlijke smaak.
Klopt. De PS3 kan HDTV resolutie 1080p aansturen. Dit moet, als het goed is, op 60 complete beelden per seconde neerkomen. (Was het 1080i geweest, dan was het 60 FPS interlaced, dus 60 halve beelden per seconde, 30 FPS effectief.)

Alle grafische rekenkracht die de PS3 als het ware over heeft, boven de 60 FPS, kan dus gestoken worden in grafische verfijning in plaats van FPS opvoeren. Meer FPS kan dan toch niet weergegeven worden, dus overgebleven capaciteit kan je dan alleen nog maar inzetten voor verfijning van beeldkwaliteit (dus dingen als blur, DOF), niet voor méér beelden per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
JumpStart schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:44:
[...]

Klopt. De PS3 kan HDTV resolutie 1080p aansturen. Dit moet, als het goed is, op 60 complete beelden per seconde neerkomen.
Het aantal frames kan verschillen hoor. Je hebt bijvoorbeeld 1080p op 30, 50, 60 en ik dadcht ook 24 frames per seconde. Hoeveel de PS3 er uit gaat spuwen weetik niet, maar het lijkt me dat die sowieso een x aantal frames per seconde berekend en een andere chip (of stuk software op de Cell) dit omzet in 1 van de vele formaten uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:10:
Je weet maar nooit of sommige gekken nu al gaan zeggen: dan ga ik me PS3 games over een jaartje lekker downloaden, ik denk dat ze daar en daar als eerste zullen te halen, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146224

die spellen zijn gewoon niet te kopieren omdat de meeste branders deze schijfkes niet ondersteunen maar de meeste mensen zullen ook daarop weer iets verzinnen kortom

De ps3 is vet relax alleen de controller moet wa minder lang onder zijn en ik hoop dat de oude betrouwbaare ps2 dual schock ook op de ps3 past (8> _/-\o_

*knip* - Aan groeten & spammen doen we niet hier.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 06-06-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145786

Dei PS3 spellen lijken me wel vet, de graphics zien er gruwelijk uit, je hebt een heerlijk game-padje in je hadnen, alelen de beperkingen die je hebt, namelijk geen muis, vin ik toch jammer. Als je de PS3 om de graphics van de spellen koopt, kun je net zo goed een pc aanschaffen, met als voordeel dat je er ook meerdere dingen mee kan doen. En als je hem koopt voor het gamepadje, koop je er 1 bij de dixons >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145786 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:29:
Dei PS3 spellen lijken me wel vet, de graphics zien er gruwelijk uit, je hebt een heerlijk game-padje in je hadnen, alelen de beperkingen die je hebt, namelijk geen muis, vin ik toch jammer. Als je de PS3 om de graphics van de spellen koopt, kun je net zo goed een pc aanschaffen, met als voordeel dat je er ook meerdere dingen mee kan doen. En als je hem koopt voor het gamepadje, koop je er 1 bij de dixons >:)
Alleen een pc moet je telkens updaten wat erg veel kan kosten. Denk trouwens niet dat de pc de ps3 snel heeft ingehaald aangezien het nu al word gezien als 'super computing'. Trouwens, het is ook goedkoper :) en alles werkt er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145786

Anoniem: 128210 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:32:
[...]

Alleen een pc moet je telkens updaten wat erg veel kan kosten. Denk trouwens niet dat de pc de ps3 snel heeft ingehaald aangezien het nu al word gezien als 'super computing'. Trouwens, het is ook goedkoper :) en alles werkt er gewoon op.
true, you are right
alleen als je student bent, moet je ook wel eens voor school bezig, dus dan is een PS3 niet echt haalbaar, tenzij je al een pc hebt, waar je op kan typen enzo, en
met de PS3 kun je ook niet Got komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PlayStation 3 to hit Europe soon after Japan:

The PSP is continuing Sony's release trend, but the company says things will be different for PlayStation 3.

Hardware release dates are a sore spot for Europeans, who are still waiting on the arrival of the PSP this September, nearly a year after the handheld debuted in Japan. But if early talk is to be believed, you may be sitting down with your shiny, convex PlayStation 3 sooner than anyone would have thought.

Japanese gamers can expect to take delivery of Sony's new home console next spring, and while there are no firm plans yet, Sony is aiming to get it into Europeans' hands soon afterwards, according to a report by MCV. This would be much sooner than the pessimistic (some would say realistic) estimates of a March 2007 launch for PlayStation 3, which are based on the company's past handling of Europe.

Sony will want to make sure to pay Europe more attention in the future, as the region continues to expand. According to recent shipment figures, Europe is verging on overtaking the US to be become the biggest territory worldwide for PlayStation 2 sales.

But as the recent news of PSP hardware shortages shows, intentions are one thing, following through on them is quite another.

Alex Wollenschlaeger
Editor, Kikizo Games

Source: http://games.kikizo.com/news/200505/182.asp

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 10-06-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Zou de PS3 de kracht hebben om ingame beelden te produceren met een kwaliteit als "The Incredibles"? dit zou echt fenomenaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Ze zeggen dat het grafisch als Shrek 2 word. Maar bij de PS2 zeiden ze ook dat hij Toy Story graphics kon weergeven (rright |:( )
Het punt is dat Sony gewoon een verschrikkelijke leugenaar is als het over marketing gaat van hun producten.
Alle ps3 beelden tot nu toe waren gewoon niet ingame (ook niet vantevoren opgenomen) > de chip is nog niet klaar.

Ik weet vrijwel zeker dat het uiteindelijk ongeveer word zoals de xbox 360 shots van DOA4 en dergelijke word.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony heeft nooit gezegt dat de ps2 'toy-story' graphics zal kunnen vertonen. De pers zei dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 128210 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:16:
Sony heeft nooit gezegt dat de ps2 'toy-story' graphics zal kunnen vertonen. De pers zei dit..
Ken je nog dat mooie verhaaltje over de emotion engine :z Die zou tot verbluffende dingen in staat zijn *instert random CGI filmpje*
Zo ging het bij de PS1, PS2 en zo gaat het ook weer bij de PS3.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind persoonlijk dat ze met Final Fantasy en Gran Turismo 4 toch aardig dichtbij zijn gekomen. En de PS3, nouja ik weet het niet. Ik wacht zelf wel op meer ingame filmpjes voordat ik mijn beslissing maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Anoniem: 145786 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:57:
[...]

true, you are right
alleen als je student bent, moet je ook wel eens voor school bezig, dus dan is een PS3 niet echt haalbaar, tenzij je al een pc hebt, waar je op kan typen enzo, en
met de PS3 kun je ook niet Got komen ;)
Dan kun je toch gewoon een simpel systeempje samenstellen voor typen en internet surfen(of gewoon een 2de hands systeempje) en een Playstation 3 voor gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39924

Piss ik moet zeggen dat ik de controller in ieder geval helemaal niets vind. Heb een keer de fout om een controller voor de pc te kopen van Logitech met ook een enigzins ronde boomerang achtige vorm en ik krijg met dat geval al vrij snel kramp aan mijn klauwen. Ik vind het huidige PS2 (PSX) controllers nou juist een goed punt, dus ik hoop dat de oude controllers ook weer bruikbaar zijn op de nieuwere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 13:04
Ook beschikt de PS3 over Bluetooth. Op deze manier kunnen er maximaal 7 draadloze controllers "aangesloten" worden. Ik vraag me dan wel af waarom dit er niet 8 zijn. Zo kun je met twee schermen, 8 spelers tegelijk laten spelen (4 spelers per scherm).
dit probleem is inherent aan bt. Bt ondersteund maximaal 7 active slaves. Je kun wel meer slaves aansluiten (tot 255 slaves), maar je kunt ze niet allemaal actief gebruiken. Dus niet echt een minpunt vanuit sony, het kon gewoon niet anders.

ik hoop overigens wel dat er een convertortje oid komt zodat je de oude controllers kunt gebruiken, scheelt toch weer een aantal controllers die je moet kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door justice strike op 09-06-2005 22:48 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Anoniem: 128210 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:25:
Ik vind persoonlijk dat ze met Final Fantasy en Gran Turismo 4 toch aardig dichtbij zijn gekomen. En de PS3, nouja ik weet het niet. Ik wacht zelf wel op meer ingame filmpjes voordat ik mijn beslissing maak.
Precies! Ik vind een spel als FFX zelfs mooier dan Toy Story, er zit veel meer detail in de omgevingen en karakters. Enige dat mooier is aan Toy Story is dat alles netjes geanti-aliased is. De spellen van nu zijn ook mooier dan de tech-demo's die werden getoond voor de introductie van de PS2 (GT demo -> lelijk), dus wat dat betreft zijn ook geen loze beloften gedaan.

the less one forgets, the less one remembers

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.