Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Welkom in . . .
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/ps3topic/ps3header2eenvoudig.JPG
Voorwoord

Welkom in het Grote Playstation 3 Topic!, ik ben dit topic begonnen omdat de laatste tijd erg veel nieuws over de Playstation 3 op het internet te lezen valt en ik zo'n vermoeden heb dat veel mensen het wel leuk zullen vinden om een Ps3 topic te bezoeken.
Nog een reden waarom ik dit topic ben begonnen is omdat er zo veel kleine topics zijn en als je wat wilt weten mag je onwijs veel topics gaan door lezen, dus vanaf de dag van vandaag... "Het Grote Playstation 3 topic" :)
Inhoud

Vorige delen
Specificaties
High Resolution Pictures
Release Date
Game List
Veel gestelde vragen
Poll
Links
Eind woord
Vorige delen

N.A.

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilcopeters/got/ps3topic/specificaties.jpg

Het menu van de Playstation 3

High Resolution Pictures

Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/906/ps317sg3tw.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8219/ps3console1b5yn.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/9499/ps3console2b9uo.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/276/ps3console4b1vz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/3368/10zf1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/1032/20wd.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/9243/32vs.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/2544/44az.th.jpg

Release Date

Ik ga hier geen verhaal om draaien...

Release Date : [b]17 November 2006![/b Verwacht rond Maart 2007

Maar...
volgens de geruchten komt de € 599,- versie alleen in Nederland en niet de €499,- versie.

Nog minder leuk bericht :
Eerste PS3's wellicht beperkt leverbaar

Volgens analist McNealy van American Technology Research dreigen er opnieuw donkere wolken aan de horizon voor de makers van de Playstation 3. McNealy noemt de PS3 de meest complexe box die de industrie ooit in elkaar heeft gezet. Er zouden zelfs meer onderdelen in de PS3 gaan dan het al indrukwekkende aantal van 1700 dat Microsoft in zijn Xbox 360 stopte. Het gevolg zou wel eens kunnen zijn dat Sony niet genoeg onderdelen heeft en bij het in de markt zetten van de spelcomputer regelmatig 'nee' zou moeten verkopen. Een situatie die doet denken aan de lancering van de Xbox 360, die ook al snel uitverkocht bleek.

PlayStation 3 aankondigingspicSony gaat er overigens nog steeds vanuit dat het maandelijks een miljoen exemplaren van de nieuwe console van de lopende band zal zien komen. In maart 2007 moeten er maar liefst zes miljoen PS3's getransporteerd zijn. Toch zijn er al wel signalen die aangeven dat Sony een dreigend tekort niet uitsluit; grote winkels als EBGames en GameStop melden dat ze in eerste instantie maar twintig consoles zullen krijgen. Ter vergelijking: van de Xbox 360 kregen beide zaken er vijftig. Mocht Sony daadwerkelijk met tekorten te maken krijgen, dan zou dat wel eens een zware slag kunnen zijn in de slag om de consolemarkt met Microsoft. Ook omdat in de periode naar de feestdagen toe mensen niet graag met lege handen zullen aankomen en eerder geneigd zijn dan een andere spelcomputer te kopen.
Game List
  • MotorStorm
  • Gradius
  • Elveon
  • Warhawk
  • Need for speed : Most Wanted
  • Brother in Arms 3
  • Formule One
  • Grand Theft Auto 4
  • Metal Gear Solid 4
  • Powerful Pro Baseball
  • Def Jam 3
  • Unreal tournament 2007
  • Rayman 4
  • Virua Tennis 3
  • Lair
  • Fatal Inertia
  • Frontlines : Feul of war
  • Stranglehold
  • Mercenaries 2
  • Call Of Duty 3
  • Eye of Judgement
  • Eight Days
  • Marvel : Ultimate Alliance
  • Haze
  • World Snooker Championship 2007
  • Full Auto 2: Battlelines
  • Ridge Racer 7
  • Assain's Creed
  • Final Fantasy XIII
  • Need For Speed : Carbon
  • Genji 2
  • Tony Hawk's Project 8
  • Alone in the dark
  • Medal of Honor : Airborne
  • NBA 07
  • Resistance: Fall of Man
Veel gestelde vragen

Wat is Blu-ray ?
Waarom deze nieuwe media ?
Wat zijn de belangrijkste voordelen van Blu-ray ?
Hoe bekijk ik high-defination films en next generation graphics ?
Wat is HDTV ?
Hoe werkt high-defination (HD) ?
Wat is 'interlaced' en 'progressive' scan ?
Moet ik mijn tv aanpassen ?

Antwoorden komen er snel bij te staan!, even geduld dus!... wel voor kerst hoor :9

Poll

Coming Soon!

Links

Nieuws Items Tweakers.net
Official Playstation Site
Playstation 3 Trailers Gametrailers.com

Eind woord

30-06-2006 : Zoals jullie zien moet er nog genoeg aan de start post veranderd worden, dat gebeurd nu stukje voor stukje, indien je nog suggesties o.i.d. hebt kun je ze mailen naar Thundermsn [@] hotmail.com.

06-07-2006 : Ik heb de header aangepast, deze is nu een stuk kleiner en makkelijker te laden voor de mensen met een niet zo'n stevige internet verbinding. Wil je mijn orginele nog zien ( Waar wel veel werk in zat ) klik dan hier

[ Voor 53% gewijzigd door -Thunder- op 01-10-2006 17:18 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

/opbouwende kritiek modus

Je hebt een foto van de controller met een spelvaud ;)

Ook bij de foto's van de consoles, heb je de oude versies. Die met 2x HDMI enzo.

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 30-06-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
PWM schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:11:
/opbouwende kritiek modus

Je hebt een foto van de controller met een spelvaud ;)

Ook bij de foto's van de consoles, heb je de oude versies. Die met 2x HDMI enzo.
Aangepast :9, ik vindt het wel prima met die foto's... ik wacht wel op nieuwe pers foto's voordat ik deze vervang.

[ Voor 29% gewijzigd door -Thunder- op 30-06-2006 17:38 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Goed topic!

In de game list zitten nog wel wat spelfouten en oblivion komt niet op de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Caboman schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:41:
Goed topic!

In de game list zitten nog wel wat spelfouten en oblivion komt niet op de ps3.
Waar haal jij oblivion vandaan ? :| Oh die... nja.. hij stond in het lijstje die ik ergens op internet had gezien, ik zal hem er tussen uit halen

[ Voor 19% gewijzigd door -Thunder- op 30-06-2006 17:52 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Gametrailers.com staat bordevol trailers voor aankomende PS3 games en ook flink wat filmpjes over PS3 zelf, wellicht ook goede link?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Osdorp-Dude schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:49:
Gametrailers.com staat bordevol trailers voor aankomende PS3 games en ook flink wat filmpjes over PS3 zelf, wellicht ook goede link?
Done :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Valt me flink tegen dat er zo weinig belangstelling na is :|

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Lijkt me zat belangstelling, alleen is iedereen gewoon in afwachting op release van November.

Heb zelf HD tv aangeschaft om ervoor te zorgen dat ik straks max uit PS3 kan halen. En ben ook al geld opzij aan het zetten voor wanneer ie uitkomt.

En hoop titels waar ik met smart op wacht, met uitblinkers als MGS4, FFX-13, MotorStorm en GTA4 :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

-Thunder- schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:18:
Valt me flink tegen dat er zo weinig belangstelling na is :|
Valt denk ik wel mee.

Het 360 topic had al wel duizenden replies, maar dat kwam omdat er discussies waren over nieuws en geruchten.

Er waren wat positieve, en veel negatieve verhalen en geruchten, en daar ging het over.

Als je een nagatief verhaal in een Playstation topic zet, wordt je tussen je ballen geschopt (Fanboy, ga je Nintendo/Xbox knuffelen), dus ik hou me er verre van :) Dat terwijl juist al die geruchten voor leuke discussies kan zorgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 03-07-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Unreal Tournament 2006 moet Unreal Tournament 2007 zijn ;) .
Voor de rest nice TS. Vind de PS3 zelf wel zeer aan de prijzige kant en de tilt functie is imho gigantisch slecht gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
PS3 interface
Ga btw mijn ps3 kopen bij een price drop van 100/200 euro. Al hoewel Heavenly Sword mij over de streep kan trekken. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cabo op 03-07-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Eigenlijk is de PS3 helemaal niet zo duur, als voorbeeld:

PS3 incl BluRay speler €600 (als je de dure neemt)

Xbox 360 + HD DVD speler +- €600 (als je premium neemt)

voila :)

Wél gaat er van de 360 waarschijnlijk nog 50 euro af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
Zou je die Header eens kunnen resizen :X Dat ding vreet zo'n 550kb ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 16:05

Polycom

Poes van goud

Leuk! Eindelijk een ps3 topic.

Goede TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

RMB schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:07:
Eigenlijk is de PS3 helemaal niet zo duur, als voorbeeld:

PS3 incl BluRay speler €600 (als je de dure neemt)

Xbox 360 + HD DVD speler +- €600 (als je premium neemt)

voila :)

Wél gaat er van de 360 waarschijnlijk nog 50 euro af.....
Ah, daar gaan we weer :)

Sony heeft er voor gekozen iedereen Blu-Ray te geven. De 1% die een 1080p tv heeft, de 9% die een 720P tv heeft, en de 90% die dat niet heeft. (Linkerduim getallen, maar je snapt wat ik bedoel ;) )

Microsoft heeft er voor gekozen het nieuwe Medium (hetzij blu-ray, hetzij HD-DVD) niet standaard in de 360 te stoppen. In plaats daarvan is er een modulaire opbouw. Mensen die het willen, kunnen het kopen, mensen die het niet nodig hebben, kopen het niet.

Conclusie: Voor de mensen die graag Blu-Ray willen en een capable tv hebben, is de PS3 een relatief goedkope oplossing. Voor de mensen die het niet nodig vinden, blijft het verschil groot.

Ik heb zelf al een HD-DVD speler, als 1 van de eerste :) Waarom zou ik er dan nu nog 1 bij willen, waarvoor ik ook nog een keer in de buidel moet tasten?

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 03-07-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

PWM schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:36:
[...]

Ah, daar gaan we weer :)

Sony heeft er voor gekozen iedereen Blu-Ray te geven. De 1% die een 1080p tv heeft, de 9% die een 720P tv heeft, en de 90% die dat niet heeft. (Linkerduim getallen, maar je snapt wat ik bedoel ;) )
Het gaat er niet om wat je nu aan je uit je duim gekozen getallen hebt, het gaat erom wat de markt gaat doen, misschien is het nu nog maar 9%, wellicht is het volgend jaar 18%. Over 3 jaar is het misschien 50%. (Ik zuig ook maar wat uit mijn duim). De HDTV markt groeit. In ieder geval baseer je je strategie niet wat er nu op de markt speelt, maar wat je denkt wat het gaat doen. Zowel Microsoft en Sony denken dat HDTV de toekomst heeft. Ook aan een Xbox 360 heb je niets zonder HDTV. En ja, ook de PS3 kun je nog gewoon aan de conventionele beeldbuis aansluiten. :)
Microsoft heeft er voor gekozen het nieuwe Medium (hetzij blu-ray, hetzij HD-DVD) niet standaard in de 360 te stoppen. In plaats daarvan is er een modulaire opbouw. Mensen die het willen, kunnen het kopen, mensen die het niet nodig hebben, kopen het niet.
[...]
Conclusie: Voor de mensen die graag Blu-Ray willen en een capable tv hebben, is de PS3 een relatief goedkope oplossing. Voor de mensen die het niet nodig vinden, blijft het verschil groot.
PS3 zal waarschijnlijk dezelfde prijs strategie volgen als de PS2. Hij wordt steeds goedkoper. De Xbox 360 denk ik zal met de HDTV trend er steeds oudbolliger uit komen te zien met die DVD-speler. Het kan dan misschien nu in de voordeel werken, maar als het HDTV prospectus zich voort zet, werkt het tegen hun.
Ik heb zelf al een HD-DVD speler, als 1 van de eerste :) Waarom zou ik er dan nu nog 1 bij willen, waarvoor ik ook nog een keer in de buidel moet tasten?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen de meesten gaan voorlopig nog niet met een hd dvd speler films bekijken of hebben uberhaupt zon tv in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Arx schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:47:
[...]

Het gaat er niet om wat je nu aan je uit je duim gekozen getallen hebt, het gaat erom wat de markt gaat doen, misschien is het nu nog maar 9%, wellicht is het volgend jaar 18%. Over 3 jaar is het misschien 50%. (Ik zuig ook maar wat uit mijn duim). De HDTV markt groeit. In ieder geval baseer je je strategie niet wat er nu op de markt speelt, maar wat je denkt wat het gaat doen. Zowel Microsoft en Sony denken dat HDTV de toekomst heeft. Ook aan een Xbox 360 heb je niets zonder HDTV. En ja, ook de PS3 kun je nog gewoon aan de conventionele beeldbuis aansluiten. :)

[...]

PS3 zal waarschijnlijk dezelfde prijs strategie volgen als de PS2. Hij wordt steeds goedkoper. De Xbox 360 denk ik zal met de HDTV trend er steeds oudbolliger uit komen te zien met die DVD-speler. Het kan dan misschien nu in de voordeel werken, maar als het HDTV prospectus zich voort zet, werkt het tegen hun.

[...]
Ik ben het helemaal met je eens :)

Alleen veranderd het niets aan het verhaal.

Over 2 jaar zijn de PS3 prijzen gezakt. Alleen zijn de Blu-ray/hd-dvd spelers ook veel goedkoper. Misschien is de PS3 dan helemaal geen koopje meer, en koop je voor 200,- een losse Blu-ray speler. Ook is de 360 prijs dan gezakt, en is de combo 360/HD-DVD dan ook goedkoper.

Het is koffie dik kijken. Feit blijft dat Sony een grote gok neemt, die heel erg goed, of heel erg slecht kan aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast weet je nog niet of Blu-ray uberhaupt toekomst heeft. Het kan zomaar zijn dat eind van dit jaar al duidelijk is dat het formaat het niet gaat halen, dan zit je toch mooi met een blu-ray speler die je voor een beperkt aantal films kunt gebruiken. Kijk naar UMD wat nu ook al een niet al te best formaat blijkt te zijn. Het is een grote gok. Als HD-DVD niks wordt dan is er met de Xbox 360 niks aan de hand, mocht Blu-ray de overhand krijgen dan is het een fluitje van een cent om een externe Blue-ray speler te maken voor de Xbox 360. Wat als HD-DVD de oorlog wint? Komt er dan een PS3 met HD-DVD speler?

Dat is het gevaar van de stap die Sony neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als BluRay niet slaagt als film drager, kan het nog steeds een prima drager zijn voor PS3 spellen. Je koopt de PS3 toch voornamelijk als spelcomputer lijkt me.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik wil niet vervelend doen, maar wat maakt dit topic anders dan dit:

Het Grote PS3 Topic

topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:39:
Ik wil niet vervelend doen, maar wat maakt dit topic anders dan dit:

Het Grote PS3 Topic

topic?
Dat die andere vol zit :?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

dan is dit deel 2, niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan moet die ander dus even gesloten worden en denk ik ook de twee ts-en gemerged worden en de tekst weghalen dat deel 2 gestart is omdat er nog helemaal geen centraal PS3 topic zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

scorpie

Supra Addict

Wat me eigenlijk ook opvalt is dat er gelijk 3 WW2 shooters worden gereleased bij de launch, Brothers in Arms, Call of Duty 3 en een nieuwe Medal of Honor.

Zou leuke 'wapenwedloop' kunnen worden om te zien welk spel het meeste uit de ps3 weet te trekken :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Scorperito schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:04:
Wat me eigenlijk ook opvalt is dat er gelijk 3 WW2 shooters worden gereleased bij de launch, Brothers in Arms, Call of Duty 3 en een nieuwe Medal of Honor.

Zou leuke 'wapenwedloop' kunnen worden om te zien welk spel het meeste uit de ps3 weet te trekken :)
Ik ga voor Call of Duty 3 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:37:
Als BluRay niet slaagt als film drager, kan het nog steeds een prima drager zijn voor PS3 spellen. Je koopt de PS3 toch voornamelijk als spelcomputer lijkt me.
Het is dus maar de vraag of next-gen spellen echt 25 gigabyte gaan nodig hebben.. Het is leuk natuurlijk maar voor de meerprijs van 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat wordt wel constant beweerd ja, maar volgens mij is dat niet echt helemaal nodig. PC spellen worden ook niet groter als je ze op een hogere resolutie speelt. Wat wel gaaf is, is dat je filmsequenties op HD formaat kan gebruiken, zonder dat je diskje gelijk helemaal vol zit :). Verder lijkt het me niet direct helemaal nodig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Het is niet alleen de vraag of ze het nodig hebben, maar ook of ze uberhaupt 25gig gaan gebruiken. Dit is zoals ik het zie:
Zolang X360 spellen niet op HDDVD komen, gaan spellen op de PS3 dus echt niet de volledige opslag capaciteiten van Blu-Ray schijven gebruiken. Dit omdat ontwikkelaars niet voor elke console een spel overnieuw gaan maken met grotere levels, meer muziek enz. Ze maken gewoon 1 spel en die poorten ze.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de afwezige aandacht laat zich een beetje raden vrees ik. Eerst waren er die demo's vorig jaar die absoluut waauw!!! waren maar op E3 bleken de spellen toch maar zeer sterk op die van de XBox 360 te gelijken.

Verder is het zo dat de ontwikkelaars de moeite om de next-gen capaciteiten te benutten: zo is Oblivion grafischer sterker op de PC en blijkt de nieuwe lord of the rings game framerate problemen te hebben. Verder zijn niet alle demo's die we zagen op E3 de volle HD 1080i capaciteiten te gebruiken.(meesten hadden 720i). En de teloorgang van diverse hardware die van de PS3 een echt multimediamachine moet maken.
Tenslotte is er nog de UMD historie die duidelijk toont dat Sony zijn BlueRay letterlijk door ons strot wil rammen.

begrijp mij niet verkeerd de PS3 is een mooie machine maar ik geloof dat als ze hun geld beter hadden gespendeerd door bv blue ray optioneel te maken en dan in andere zaken meer geld te pompen dan zouden we een beter product gezien hebben.

Oh en die arrogantie... jeezes maar bon das enkel PR. Maar hopelijk zijn ze iets vriendelijker tav de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Chester schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 00:24:
Het is niet alleen de vraag of ze het nodig hebben, maar ook of ze uberhaupt 25gig gaan gebruiken. Dit is zoals ik het zie:
Zolang X360 spellen niet op HDDVD komen, gaan spellen op de PS3 dus echt niet de volledige opslag capaciteiten van Blu-Ray schijven gebruiken. Dit omdat ontwikkelaars niet voor elke console een spel overnieuw gaan maken met grotere levels, meer muziek enz. Ze maken gewoon 1 spel en die poorten ze.
Inderdaad. En Microsoft heeft gezegd dat er nooit spellen op HDDVD formaat zullen komen. Daarnaast is porten van Xbox 360 naar PS3, of andersom, al moeilijker door de verschillende processors, dus is het porten sowieso al duurder. En dat verkleint weer de kans dat er bij multiplatform games er serieus gebruik wordt gemaakt van de 25GB.
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:09:
Verder is het zo dat de ontwikkelaars de moeite om de next-gen capaciteiten te benutten: zo is Oblivion grafischer sterker op de PC en blijkt de nieuwe lord of the rings game framerate problemen te hebben. Verder zijn niet alle demo's die we zagen op E3 de volle HD 1080i capaciteiten te gebruiken.(meesten hadden 720i). En de teloorgang van diverse hardware die van de PS3 een echt multimediamachine moet maken.
720i lijkt me wel erg mager, hiermee bedoel je denk ik 720p.

[ Voor 26% gewijzigd door Muthas op 06-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ligt het niet gewoon aan de soort game een dev wil maken. Dit is nog maar het begin en misschien hebben sommige devs al plannen voor een spel wat groter dan 10GB is.

Heb ik gelijk een vraag: HD filmpjes zijn toch groter dan normale filmpjes? En er zijn geen spellen op x360 met HD filmpjes?
Dan nu de vraag.... Wanneer er HD filmpjes op blu-ray staan is het dan mooier op de PS3? In vergelijking dat de x360 de zelfde filmpjes gebruikt maar dan niet in HD. Of zal de kwaliteit hetzelfde zijn op een HDTV? ( HD content dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Caboman schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:51:
Ligt het niet gewoon aan de soort game een dev wil maken. Dit is nog maar het begin en misschien hebben sommige devs al plannen voor een spel wat groter dan 10GB is.

Heb ik gelijk een vraag: HD filmpjes zijn toch groter dan normale filmpjes? En er zijn geen spellen op x360 met HD filmpjes?
Dan nu de vraag.... Wanneer er HD filmpjes op blu-ray staan is het dan mooier op de PS3? In vergelijking dat de x360 de zelfde filmpjes gebruikt maar dan niet in HD. Of zal de kwaliteit hetzelfde zijn op een HDTV? ( HD content dus)
HD content (720p) is ongeveer 4 zo groot als een non hd filmpje. (afhankelijk van allerlei compressie natuurlijk, maar in de praktijk is dit zo)
HD content op Blueray of HDDVD maakt geen verschil, het is gewoon 720p / 1080i/p content.
Vrijwel alle nieuwe games gebruiken geen CGI filmpjes maar ingame cutscenes, dus eigenlijk is dit vrijwel niet relevant.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Caboman schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:51:
Als je een HD filmpje vergelijkt met hetzelfde filmpje niet in HD, dan is het HD filmpje mooier. Dat heeft niets met PS3 of Xbox360, Blue Ray, DVD of HDDVD te maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Leuke actie: Je kunt een PS3 winnen bij Play-Asia als je een afgeprijste game koopt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
hebben jullie dit flashfilmpje al gezien van sony?

http://www.us.playstation.com/PS3/default.html

je ziet dus duidelijk een apple logo in het filmpje zal de PS3 iets met apple gaan doen?

zie ook dit topic op het macosx forum

http://forum.macosx.nl/vi...s=0&postorder=asc&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Yup. Het is opeens op heel internet te lezen dat er een Apple logo staat. Zou het dan toch betekenen dat Apple OS X als OS is gekozen? Zou wel tof zijn. Erg spannend allemaal. Heeft Steve Jobs toch nog wat uit te leggen in augustus tijdens de WWDC 2006. Wie weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Arx op 07-07-2006 20:18 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hier gaat het allemaal om:

Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f303/Misterhon/ps3apple7qw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Komt Call of Duty 3 ook op de PC?

Het is wel een super mooie console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Nu wordt het echt spannend. Joystiq heeft Sony PR opgebeld. Er komt later vandaag een officiele statement van Sony. Waarschijnlijk dat die gene die dit geintje gedaan heeft op de website ontslagen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het filmpje is ondertussen al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorperito schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:04:

Brothers in Arms is dan ook eigenlijk een totaal anders insteek. Ik moet zeggen op de PS2 vond ik hem heel erg matig, maar dat kwam puur door het repeterende karakter, de slechte gameplay, de frustrerende AI en eigenlijk an sich dat je continue met je teams bezig bent en niet met zelf spelen. :)

Eerlijk gezegd kijk ik heel erg uit naar Killzone 2. De eerste versie was echt een "wow!" gevoel, ook omdat guerilla zoveel visuele aspecten uit de PS2 wist te persen. Als ze diezelfde geniale crew de volledige kracht van de PS3 kunnen laten benutten (en na de overname door Sony, kan ik me voorstellen dat ze sneller tot die grens komen dan andere ontwikkelaars) lijkt het me dat de gerenderde video daadwerkelijk waarheid kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Arx schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:34:
Nu wordt het echt spannend. Joystiq heeft Sony PR opgebeld. Er komt later vandaag een officiele statement van Sony. Waarschijnlijk dat die gene die dit geintje gedaan heeft op de website ontslagen is. :P
Gelijk hele hype vloedgolf over het internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
De Japanse release date is 11 november. Bijna een week eerder dan Europa dus. Stilletjes hoop ik dat de Euro/US release uitgesteld wordt zodat er geen tekort is voor de Japanse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Het blijkt dat dat Apple logo dus niks te beteken had.
De maker van het Flash filmpje wilde gewoon de rook gebruiken, momenteel is het er al uit gehaald.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Rye schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:05:
Het blijkt dat dat Apple logo dus niks te beteken had.
De maker van het Flash filmpje wilde gewoon de rook gebruiken, momenteel is het er al uit gehaald.
Het lag niet aan de rook :?
[update 4: It appears that the issue could not have come from a trial version of Apple Shake, as the save function is turned off -- thanks, Celly. Still waiting for the official statement, and repeated requests for a comment from Apple have gone unreturned.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Dit was dus het origineel.

[ Voor 93% gewijzigd door Cabo op 07-07-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Caboman schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:42:
[...]

Gelijk hele hype vloedgolf over het internet ;)
Wat dat aangaat is het internet net het grote wereldwijde dorp. :Y)

Anyway, ik ruik al wat er in de officiele verklaring komt: foutje bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dikke pret hier: http://sonyfanboy.ytmnd.com

Telefoon gesprek tussen Gamespot en een gefrustreerde Sony fanboy die dreigt een XBox 360 te kopen.... Beetje anti Sony, maarja dat hoort er ook bij. Maar hij is wel leuk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37
is die game list in de de ts de releaselist? Of zijn dit ook games die later uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
floffert schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:41:
is die game list in de de ts de releaselist? Of zijn dit ook games die later uitkomen?
Zitten ook games tussen die later uitkomen.

Motorstorm HD filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november moet het apparaat op de markt komen, en nog steeds is er praktisch niets maar dan ook helemaal niets bekend. Geen screens, geen gameplay videos, geen previews, geen nieuws vanuit fabrikanten, geen nieuws wat nu echt het apparaat wordt qua grootte, koeling, voeding, enzovoorts.

Een paar maanden nog maar en niets is nog bekend.. 8)7 Echt waaaaazzzziig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:04:
In november moet het apparaat op de markt komen, en nog steeds is er praktisch niets maar dan ook helemaal niets bekend. Geen screens, geen gameplay videos, geen previews, geen nieuws vanuit fabrikanten, geen nieuws wat nu echt het apparaat wordt qua grootte, koeling, voeding, enzovoorts.

Een paar maanden nog maar en niets is nog bekend.. 8)7 Echt waaaaazzzziig..
Maar al wel meer dan 10k devkits naar 208 bedrijven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chester op 25-07-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

gemiddeld 48 devkits per bedrijf, beetje sterk niet? :)

Vermoedelijk weer zo'n totaal overdreven bericht, valt me op hoe de ps3 buzz zo sterk op de ps2 buzz lijkt. Herinner je je nog de "emotion" chip die fotorealistische beelden ging toveren op de ps2 en ZO krachtig was dat hij niet geexporteerd mocht worden naar bepaalde landen omdat ze er wapens mee zouden maken? Juist ja, hij bleek de zwakste van de drie te zijn, laat de cell ship maar komen! :p

Wat ik zou willen zijn wat echte nieuwsberichten, want het blijft idd akelig stil aan het sony front.

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 25-07-2006 16:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Toch weer wat positief nieuws te melden. Niet specifiek PS3, maar wel Sony algemeen, want:
TOKIO - Het Japanse elektronicaconcern Sony is in het afgelopen kwartaal uit de verliezen geraakt. De nettowinst bedroeg in de periode april-juni, het eerste kwartaal in het gebroken boekjaar, 32,3 miljard yen (220 miljoen euro) tegen een verlies van 7,26 miljard yen in dezelfde periode vorig jaar. Dit heeft het concern donderdag bekendgemaakt.

Sony profiteerde van een sterke verkoop van platte televisies en van goede prestaties bij de mobieltjesfabrikant Sony Ericsson. De ontwikkelingskosten van de Playstation 3, de nieuwe spelcomputer van de elektronicafabrikant, werden zo ruimschoots gecompenseerd.

De Playstation 3 komt in november op de markt en moet de resultaten van het concern verder opkrikken. Sony beleefde vorig jaar een slecht jaar omdat het op allerlei terreinen voorbij werd gestreefd door concurrenten.

De kwartaalomzet van Sony steeg in het afgelopen kwartaal met 11 procent tot 1,74 biljoen yen (11,8 miljard euro). Concurrent Matsushita, bekend van de merken Panasonic en Technics, presenteerde woensdag al een sterke verbetering van de resultaten.
http://www.nu.nl/news/789149/32/Sony_uit_verliezen.html

Dat betekend dat de philosofie van Howerd Stringer toch aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik niks meer over lees is de KB/Muis support. Laatste bericht was vorig jaar, weet iemand hier al iets meer over? Zou een mooie (game)-PC vervanger worden dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Daniël- schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:33:
Waar ik niks meer over lees is de KB/Muis support. Laatste bericht was vorig jaar, weet iemand hier al iets meer over? Zou een mooie (game)-PC vervanger worden dan ;).
Dat zei men ook bij de PS2, ik hoop voor Sony dat het ze dit keer wel lukt, maar dan zullen ze er toch echt veel meer werk van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maar als dat komt wordt de PS3 ook veel meer verkocht denk ik. Dus als ik hun was zou ik heel erg hard doorwerken en de release date uitstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:35:
[...]

Dat zei men ook bij de PS2, ik hoop voor Sony dat het ze dit keer wel lukt, maar dan zullen ze er toch echt veel meer werk van moeten maken.
Naja, dat ding supported het wel, alleen ik neem aan dat je de software bedoelt die het dan ook support. Dat was inderdaad een triest verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
We zitten hier toch op een technisch forum, misschien kan iemand me helpen met het volgende aan PS3 gerelateerde probleem:
Ik heb een HDTV-tuner die het signaal via een HDMI-kabel naar mijn Samsung LCD TV stuurt.
Nu wil ik met de PS3 in de toekomst óók het HDMI-signaal gebruiken en ik wil natuurlijk niet steeds van stekkertjes wisselen :)
Ik heb op het internet wel HDMI-splitters gezien maar hebben 1 HDMI-out en meerdere HDMI-in schakelingen, terwijl het bij mijn probleem volgens mij precies andersom moet, dus 1 HDMI in en meerdere HDMI-out, namelijk mijn PS 3 en mijn HDTV-tuner als HDMI-out en de LCD TV als HDMI-in....
Hebben jullie daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hanterp schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:21:
We zitten hier toch op een technisch forum, misschien kan iemand me helpen met het volgende aan PS3 gerelateerde probleem:
Ik heb een HDTV-tuner die het signaal via een HDMI-kabel naar mijn Samsung LCD TV stuurt.
Nu wil ik met de PS3 in de toekomst óók het HDMI-signaal gebruiken en ik wil natuurlijk niet steeds van stekkertjes wisselen :)
Ik heb op het internet wel HDMI-splitters gezien maar hebben 1 HDMI-out en meerdere HDMI-in schakelingen, terwijl het bij mijn probleem volgens mij precies andersom moet, dus 1 HDMI in en meerdere HDMI-out, namelijk mijn PS 3 en mijn HDTV-tuner als HDMI-out en de LCD TV als HDMI-in....
Hebben jullie daar een oplossing voor?
Er bestaan HDMI-switchboxen.
Hier bijvoorbeeld: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_108.html
Je hebt toch maar 1 HDMI-out nodig? In gaan je diverse apparaten. Uit gaat naar je TV.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Oh ja, omdat je het dan met een schakelaar doet! :)
En inderdaad, ik heb er maar één tegelijkertijd nodig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam dit tegen

http://www.amazon.co.uk/g...2424419?ie=UTF8&s=gateway

Geeft wat informatie over de nieuwe singstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 is nu bij Wehkamp te pre-orderen, leverbaar vanaf 17 November:

http://www.wehkamp.nl/win...&Artikelnummer=619330&LC=

599,- voor de 60 Gb versie.

Specs van de 60 Gb versie:
De PS3 beschikt over zes USB 2.0 poorten: twee aan de achterkant en vier aan de voorkant van de console.
De PS3 ondersteunt tot zeven draadloze controllers, die beschikken over Bluetooth-technologie
De PS3 ondersteunt de volgende media: Blu-Ray, CD-rom, CD-r(w), DVD, DVD-rom, DVD-r en DVD+r.
Een Memory Stick Duo slot, een SD slot, en een compact flash memory slot zijn aanwezig, en er is verder ruimte voor een afneembare 2.5" HDD.
De PS3 is backward compatible met PS1 en PS2.
De GPU van de PS3 wordt de RSX Reality Synthesizer genoemd, gebaseerd op Nvidia-technologie. De GPU bevat 300 miljoen transistoren en beschikt over 128 bit pixel precision. De GPU is krachtiger dan twee GeForce 6800ultra's. Met ondersteuning van 1080p resolutie, één van de hoogst mogelijke resoluties.
Naast de gamefunctie beschikt de PS3 ook over de volgende functies: videochat, internet toegang, webbrowsen, digitale foto's, video en audio bekijken en beluisteren.
De PS3 beschikt over de volgende uitgangen: network port (Gigabit Ethernet), AV multi-out port en een SP/DIF optical audio out port
De PS3 beschikt ook over twee hoge resolutie HDMI videopoorten.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Mediamarkt verwacht de Pre-order kit ook binnen 1 a 2 weken aan te bieden, ik ga hem gewoon bij hun pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Qua planning lijkt dit nog allemaal op de PS2-launch. Ook ongeveer vanaf augustus aantallen van levering bekend.Ziet er allemaal wel goed uit nog, dat Sony de launch op tijd gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Jonges ik heb een vraag over de controller, misschien is het al beantwoord of is het een domme vraag maargoed:

Op de controller zitten 4 lampjes; 1, 2, 3 en 4 maar het schijnt dat je met 7 of 8 man kunt spelen, hoe worden die dan aangegeven? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Games Radar heeft een replica PS 3 naast een Xbox 360 en PS 2 gelegd voor wat vergelijkingsfoto's qua grootte, wel aardig om te zien: klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FerdiV schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:49:
Jonges ik heb een vraag over de controller, misschien is het al beantwoord of is het een domme vraag maargoed:

Op de controller zitten 4 lampjes; 1, 2, 3 en 4 maar het schijnt dat je met 7 of 8 man kunt spelen, hoe worden die dan aangegeven? :S
2 lampjes tegelijk laten branden en dan optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

1: [x][ ][ ][ ]
2: [ ][x][ ][ ]
3: [ ][ ][x][ ]
4: [ ][ ][ ][x]
5: [x][x][ ][ ]
6: [x][ ][x][ ]
7: [x][ ][ ][x]

Zoiets? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Zijn wel leuke ideeen ja :P Of misschien een 2e kleur? Zien we wel...

Maargoed nog iets:

Ook zit er geen trilfunctie meer op, omdat volgens Sony Computer Entertainment Europe, de bewegingssensor dit vervangt. Wel heeft de Nintendo Wii een trilfunctie bij hun bewegingssensort, waarom de PS3 controller dan niet? Dit vond ik dan een goede opmerking:
Ik neem aan dat de controller verschillende vormen van trillingen kent (hard, zacht, hoog frequent, laag frequent).

Als je de impuls responsie (de mate waarop de controller precies trilt als hij een impuls krijgt om te trillen) van het systeem kent, en indien die inverteerbaar is, dan is het mogelijk om uit te rekenen hoe de controller zal trillen als functie van de trilling die hij moet uitvoeren. De impuls responsie bepaalt dus de coefficienten van het filter waar jij het over hebt.

Het probleem is waarschijnlijk echter dat het systeem niet slechts beperkt is tot alleen de controller. De impuls responsie is waarschijnlijk ook afhankelijk van hoe je de controller vasthoudt. Als hij vrij op tafel ligt zal hij waarschijnlijk anders trillen dan wanneer je hem losjes in je hand hebt, en weer anders dan wanneer je er hard in knijpt.

De impuls responsie is dus waarschijnlijk onbekend en verandert waarschijnlijk ook nog om de paar seconden. Er zijn verschillende manieren om in dit soort situaties een impuls responsie te meten (of te schatten), maar ik weet niet of die methodes hier ook allemaal even goed werken of ook even gewenst zijn. Misschien gebruiken ze wel een andere manier, of is het toch wel mogelijk om wat aannames over de impuls responsie te doen waardoor je zonder de echte impulse responsie te kennen, al een behoorlijk goed filter kunt ontwerpen.
Dus dat de trilfunctie storing zou kunnen brengen bij de bewegingssensor. Ook check dit ff: http://youtube.com/watch?v=5cOBtMMWteA

Wat vinden jullie ervan?

@Rafe: vette fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Lastig verhaal. Het kan inderdaad een technische beperking zijn, of een commerciele.
De rumble van de PS2 bestaat uit twee motoren met verschillende gewichtjes. De Wii heeft slechts een motor, die alleen maar op een vaste snelheid kan draaien. Daarbij maakt de Wii ook gebruik van IR voor de plaatsing.
Het andere verhaal is dat Sony duidelijk voorlopig niets meer met uhm...dinges (dat bedrijf dat patent had op de rumble in de PS2 controller) te maken wil hebben.
Het kan ook nog een taktische zet zijn dit bedrijf onder druk te zetten om hun techniek alsnog goedkoper aan Sony te verkopen/verhuren.

Lees trouwens net op Fok Games dat MS de mogelijkheid van motion sensing aan het uittesten is voor een nieuwe 360-controller. Ook zouden ze een grotere HD en HDMI op de 360 willen hebben. Dus.....

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 15-08-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Shiver23 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:57:

Lees trouwens net op Fok Games dat MS de mogelijkheid van motion sensing aan het uittesten is voor een nieuwe 360-controller. Ook zouden ze een grotere HD en HDMI op de 360 willen hebben. Dus.....
Natuurlijk zijn ze druk bezig. MS heeft dik een jaar kunnen profiteren van een markt zonder next-gen concurrentie. Nu de PS3 en de Wii over drie maanden op de markt komen zijn ze ineens niet meer de enige console met nex-gen functies. Naast dat zijn ze ineens ook niet meer de meest geavanceerde console ooit, die plek wordt overgenomen door de PS3.

De controllers van de Wii en de PS3 kunnen nog wel eens flink gaan aanslaan en dan moet MS snel mee kunnen komen anders missen ze functionaliteiten in games die de PS3 en de Wii wel zullen ondersteunen.

HDMI ondersteuning en grotere HDD's allemaal onder druk van Sony die deze mogelijkheden bij de launch al wel zal ondersteunen.

Ik wil niet zeggen dat je spijt zult krijgen van je nieuwe XB360 maar ik denk dat de PS3 dankzij superieure hardware en goede franchise en games over een jaar de 360 om de oren zal slaan.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FerdiV schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:43:
Dus dat de trilfunctie storing zou kunnen brengen bij de bewegingssensor. Ook check dit ff: http://youtube.com/watch?v=5cOBtMMWteA

Wat vinden jullie ervan?
Dat is een lulverhaal van Sony. In de Wii controller zit ook een bewegingssensor en een rumble functie.
swopdark schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:11:
Ik wil niet zeggen dat je spijt zult krijgen van je nieuwe XB360 maar ik denk dat de PS3 dankzij superieure hardware en goede franchise en games over een jaar de 360 om de oren zal slaan.
Superieure hardware? Waarom zeggen ontwikkelaars dan dat de consoles elkaar eigenlijk niets ontlopen qua hardware. De 360 heeft een betere grafische kaart en de PS3 heeft een processor met wat meer potentie. Daarnaast waren de Xbox en de GameCube ook "superieur" qua hardware aan de PS2 (vooral de Xbox dan) en dat heeft Sony ook geen klanten gekost. Het gaat om imago, spellen en netwerkeffecten. Zodra je een voorsprong krijgt gaan mensen je spelcomputer kopen omdat anderen hem ook hebben, krijg je er meer spellen voor etc.

[ Voor 52% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-08-2006 09:12 ]

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

lazrambo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:45:
Mediamarkt verwacht de Pre-order kit ook binnen 1 a 2 weken aan te bieden, ik ga hem gewoon bij hun pre-orderen.
Hebben ze ook al een uitspraak gedaan over de prijs?

Of staat deze nog steeds vast op 499 ~ 599 Euro?

Signature?

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Osdorp-Dude schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:11:
[...]

Hebben ze ook al een uitspraak gedaan over de prijs?

Of staat deze nog steeds vast op 499 ~ 599 Euro?
Die prijs staat wel vast, was geen gerucht ofzo maar een echte aankondiging.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

http://www.gamevideos.com/video/id/5104

Een video van de devkit van de PS3 en het onscreen menu dat gebruikt wordt (dat qua design erg op het PSP menu lijkt)

• swopdark
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:09:
[...]

Superieure hardware? Waarom zeggen ontwikkelaars dan dat de consoles elkaar eigenlijk niets ontlopen qua hardware. De 360 heeft een betere grafische kaart en de PS3 heeft een processor met wat meer potentie.
Een aantal ontwikkelaars gingen aardig mee in de negatieve sleur die rond de PS3 hing. Maar inmiddels heeft EIDOS al gezegt dat de PS3 de beste console is "as far as next-gen goes" en EA al gezegt dat dankzij de superieure hardware in de PS3 er meer uit te halen is dan uit de XB360. Vooral op de langere termijn (na een jaar al, volgens EA)
BRON:
http://www.gamed.nl/view/20093

En op dit moment kan de PS3 al uiterst goed meekomen met de 2e generatie XB360 spellen.

Daarnaast is de grafisch hardware in de XBOX360 niet "beter" dan de RSX en heeft de CELL processor niet "wat meer potentie" maar een enorme voorsprong op alle huidige processoren.
BRON:
nieuws: Cell-cpu beloftevol voor wetenschappelijke berekeningen

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

swopdark schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:13:
[...]

Een aantal ontwikkelaars gingen aardig mee in de negatieve sleur die rond de PS3 hing. Maar inmiddels heeft EIDOS al gezegt dat de PS3 de beste console is "as far as next-gen goes" en EA al gezegt dat dankzij de superieure hardware in de PS3 er meer uit te halen is dan uit de XB360. Vooral op de langere termijn (na een jaar al, volgens EA)
BRON:
http://www.gamed.nl/view/20093

En op dit moment kan de PS3 al uiterst goed meekomen met de 2e generatie XB360 spellen.

Daarnaast is de grafisch hardware in de XBOX360 niet "beter" dan de RSX en heeft de CELL processor niet "wat meer potentie" maar een enorme voorsprong op alle huidige processoren.
BRON:
Vergeet niet dat de PS3 gewoon een jaar later uitkomt, dus het is niet meer dan normaal dat deze met de 2e generatie XBox360 spellen mee komt. Eerlijk gezegd zouden de spellen nog mooier moeten zijn.

Daarnaast is de ati gpu wel degelijk een generatie verder, wat verder niet zegt dat die sneller is (iets wat jij dus ook niet kunt zeggen van de RSX).

• swopdark
Op dit moment wordt veelal het argument gebruikte dat de CELL chip moeilijk te programmeren is en dat dit een struikelblok zal worden voor de ontwikkelaars die op de PS3 willen releasen.

IBM en Sony hebben echter een enorme lading met tools ontwikkeld en gekocht die heel goed gebruik maken van de kracht van de CELL, deze ondersteuning is nu een stuk beter als dat die was tijdens de eerdere dagen van de PS2 en zijn "gehate" emotion engine.

Echter, in de huidge verkopen, developer steun, gameline-up, etc is niks meer terug te vinden van dit struikelblok dat destijds ontzettende veel werd opgeworpen als kritiek op de PS2. Het succes van de PS2 heeft al helemaal niet geleden onder deze kritiek.

Ook nu wordt weer veel beweerd dat de CELL het grote probleem is voor developers. Ik zie hier echter niet veel van in de eerste generatie games van de PS3 die naast de 2e generatie games van de XB360 worden getoont. (veel multiplatform games zagen er beter uit op de xbox dan op de PS2) Omdat er nu al geen verschil te bemerken is in graphics verwacht ik dat de PS3 met zijn nieuwere hardware dingen zal laten zien die de concurrentie het nakijken geven. Neem daarbij de beloofde (en met de PS2 en PS bewezen) lange levensduur van de PlayStation 3 en het lijkt mijn de veiliger keuze.

• swopdark
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:19:
[...]

Vergeet niet dat de PS3 gewoon een jaar later uitkomt, dus het is niet meer dan normaal dat deze met de 2e generatie XBox360 spellen mee komt.
Nee, dat vind ik niet meer dan normaal, want de final dev kits van de XB360 zijn al dik een jaar langer verkrijgbaar voor developers dan die voor de PS3. Juist voor de (bekritiseerde) gespecialiseerde hardware in de PS3 is het knap van developers (dat voorop) dat ze eenzelfde grafische kwaliteit kunnen leveren als dat men op de 360 doet.

• swopdark
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:19:
[...]
Daarnaast is de ati gpu wel degelijk een generatie verder, wat verder niet zegt dat die sneller is (iets wat jij dus ook niet kunt zeggen van de RSX).
Ik heb ook niet gezegt dat de RSX "beter" zou zijn dan de XENON (of XENOX). Ik vind alleen dat men niet kan zeggen dat de XENON beter is dan de RSX. Om dezelfde reden die jij aangeeft in jouw reactie op mijn post.

• swopdark
Sorry dat ik hier flink sta te verdedigen maar ik vind het jammer dat ook dit forum weer wordt gebruikt door sommige MS-fanboys om flink te kunnen PS3 bashen. Daarnaast vergeten veel mensen voor het gemak even dat de 360 al heeft laten zien wat ie kan en dat ie mooi is. Maar dat de PS3 nog nieteens realtime gespeeld is.

Iedereen heeft zen oordeel klaar voor de tilt controller voor de PS3 omdat ie gekopieerd zou zijn of omdat hun tilting sidewinder back in 1995 ook kut werkte.

Nou vergeet 1 ding niet: Die sidewinder van toen was een stuk hardware waarvoor maar bar weinig spellen waren gemaakt. Is het geval van de Wii controller en de TILT controller wordt er software specifiek geschreven voor een gedeeltelijke of volledige interface met die controller. Dat gaat toch echt wel wat gestroomlijnder werken hoor! Kijk naar die shooter-game voor de Wii van Ubisoft (weet de naam niet meer) Het zag er naar uit dat dit ontzettende goed en vlekkeloos werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Met alle respect, iemand die het niet eens is met jouw zienswijze, is niet per se een fanboy. Sta alsjeblieft open voor andere meningen dan de jouwe.
De nederlandse site die je noemt verwijst naar een interview waarin Ian Livingstone duidelijk maakt dat de PS3 een ultimate machine is omdat het niet alleen als een spelletjesmachine bedoeld is, maar als een home entertainment set (ik zie geen verwijzing naar EA?) en het artikel uit tweakers over de cell-processor gaat over een specifieke berekeningsmethode, niet real-world spellen.

'Oscar Mopperkont' gaf alleen maar weer wat ontwikkelaars nu aangeven met het gebruik van de huidige devkits (naar mijn begrip zijn deze final, dus je kan er genoeglijk van uit gaan dat dit het eindproduct is). Ja, de Cell processor is theoretisch beter dan de CPU van de Xbox 360, maar wordt weer gehinderd door de toegang tot het geheugen en haalt die theorie dus niet (maar presteert per saldo wel beter). En ja, de Xbox 360 GPU wordt als een beter overall package gezien door de on-die geheugen. Volgens het blad Edge (redelijk op de hoogte van de ontwikkelingen in de industrie) was dit omdat Sony in eerdere stadium voor een volledige Cell-oplossing (dus ook de GPU functie vervullend) wilde gaan wat door óf prestatiemetingen óf doordat het een kostbare oplossing (omdat er veel meer rekeneenheden nodig waren) was niet doorgegaan was. Onder druk van de snelheid van MS die al met de 360 stond te trappelen, is toen voor een 'off the rack' oplossing van nVidia gekozen, ipv een op een consoletoepassingen toegespitste oplossing zoals die van Ati.
Uiteindelijk ontlopen de Xbox 360 en de PS3 elkaar weinig is de consensus in de industrie.

Take or leave it en als ik dan nu ook weer een fanboy ben, prima. Ik heb alle consoles van de current gen en ben niet verblind door een merk. Uiteindelijk wil ik een bepaald spel spelen en heb ik verdomd weinig aan als ik een merk Y console heb, terwijl het gewenste spel op merk X uitkomt.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar inmiddels heeft EIDOS al gezegt dat de PS3 de beste console is "as far as next-gen goes"
En op wat baseren hun dat? alleen op kracht? lijkt me slim... Dan was de xbox de vorige generatie ook de beste console? Meer kracht betekent echt niet dat een console meer next gen is dan een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

swopdark schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:13:
[...]
BRON:
vergeet ook niet dat exact dezelfde stellingen werden gemaakt voor de emotion chip destijds in de ps2. Het ging zelfs zover dat berichten de ronden gingen dat de ps2 niet geexporteerd mocht worden omdat hij zo krachtig was dat hij als een supercomputer werd aanzien. Achteraf gezien was het toch niet hetgeen sony zo gehyped had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Je kunt hem nu ook reserveren bij Mediamarkt, heb hem in Enschede al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

lazrambo schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:32:
Je kunt hem nu ook reserveren bij Mediamarkt, heb hem in Enschede al besteld.
Zal t morgen meteen even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Armada schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:18:
Take or leave it en als ik dan nu ook weer een fanboy ben, prima. Ik heb alle consoles van de current gen en ben niet verblind door een merk. Uiteindelijk wil ik een bepaald spel spelen en heb ik verdomd weinig aan als ik een merk Y console heb, terwijl het gewenste spel op merk X uitkomt.
tja als je voor 1 bepaalde game te kunnen spelen, 600 euro plus de kosten voor de game wilt betalen. Omdat juist die game alleen op een bepaalde console uitgebracht wordt, prima

ga toch krassen! dan win je nog es wat....

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 18-08-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

Met alle respect, iemand die het niet eens is met jouw zienswijze, is niet per se een fanboy. Sta alsjeblieft open voor andere meningen dan de jouwe.
Ik sta open voor mensen met andere zienswijzen. Ik reageer gewoon op hun statement net zoals zij dat op die van mij doen, daar is een forum toch voor? Dat ik hun reactie probeer te ontkrachten is toch juist de bedoeling van een discussie...

Anywayz
Ik beschuldig jou niet als een fanboy maar het is wel moeilijk te geloven dat hier geen enkele fanboy rondhangt. Ik heb zelf ook een xbox en PS2 gehad en hecht waarde aan goede spellen, ongeacht de console waar deze op uitkomt. Ik probeer enkel te verdedigen als mensen op basis van halve informatie hun gal aan het spuwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Boeb0e schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:40:
[...]

vergeet ook niet dat exact dezelfde stellingen werden gemaakt voor de emotion chip destijds in de ps2. Het ging zelfs zover dat berichten de ronden gingen dat de ps2 niet geexporteerd mocht worden omdat hij zo krachtig was dat hij als een supercomputer werd aanzien. Achteraf gezien was het toch niet hetgeen sony zo gehyped had :p
De emotion engine was een chip die alleen in de PS2 werd verwerkt en ik denk dat het volledige vermogen van de EE nog steeds niet is gehaald. De CELL is veel meer een joint venture met Toshiba en vooral IBM. Alle drie de partijen zijn de CELL al aan het inzetten voor meerdere doeleinden en de CELL zal op veel meer vlakken (medisch, militair, gaming, servers, etc) worden uitgediept om tot volledige belasting te kunnen komen. Dit zal voor de PS3 en zijn CELL ship voor een versnelling van de ontwikkelingen kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
en wat maakt de CELL chip dan zo speciaal? wat is het wat het zo krachtig maakt? en hoeveel verschilt het van de CPU die we nu kennen?

(ik heb al oppervlakkig gezocht op internet maar kan niets concreets vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

Ja, de Cell processor is theoretisch beter dan de CPU van de Xbox 360, maar wordt weer gehinderd door de toegang tot het geheugen en haalt die theorie dus niet (maar presteert per saldo wel beter).
Als ik het goed heb is die beschuldiging voor langzaam geheugen van de SPE's naar hun eigen cashe al op meerdere forums en door specialisten afgedaan als onzin. De Cell werkt op een andere manier als dat de "specialisten" dachten toen ze met het vingertje begonnen te wijzen. Ik zal eens kijken of ik nog wat info kan vinden over de beschuldiging en de "advocaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:51:
en wat maakt de CELL chip dan zo speciaal? wat is het wat het zo krachtig maakt? en hoeveel verschilt het van de CPU die we nu kennen?

(ik heb al oppervlakkig gezocht op internet maar kan niets concreets vinden)
Zoals ik de meeste informatie heb kunnen begrijpen bestaat de Cell chip uit meerdere chips die middels één snelle geheugen module binnen in de chip met elkaar kunnen communiceren zodat er als het ware een soort van server cluster ontstaat op 1 chip.

Als het je echt interresseerd kun je een beetje door de volgende site van ibm worstelen:
http://researchweb.watson.ibm.com/journal/rd/494/kahle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dus je moet het zien als een soort multicore?
als dat uber benut kan worden en veel taken kan verdelen over de verschillende cores dan kan het nog behoorlijk interessant worden.

helaas is het in begin nooit volledig benut, en de launch titels zullen op het eerste gezicht baanbrekend eruitzien, maar een jaar later zul je pas echt meer zien wat eigenlijk mogelijk is.

het zelfde geld voor de X360, Perfect dark 0 bijvoorbeeld, toen zag het er speciaal uit, alleen als je het vergelijkt met Ghostrecon of Gears of War, dan is PD0 niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Hier staat meer over de Cell CPU:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(microprocessor)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dus als ik het goed begrijp heeft de Cell geen meerdere CPU's maar juist 1 hoofd CPU met meerdere GPU achtige cores. heeft de PS3 dan ook geen videokaart en worden die berekeningen ook door de Cell gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:50:
dus als ik het goed begrijp heeft de Cell geen meerdere CPU's maar juist 1 hoofd CPU met meerdere GPU achtige cores. heeft de PS3 dan ook geen videokaart en worden die berekeningen ook door de Cell gedaan?
PS3 heeft de RSX van nvidia. Cell is zo gebouwd dat theoretisch iedere core een eigen deel voor de rekening kan nemen. Bijv. physics, geluid, netwerk/internetomgeving, A.I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:50:
Nee de Cell heeft een hoofd CPU met meerdere "co-processoren" waarvan er 1 of 2 bedoeld zijn als redunantie. Daarnaast komt daar nog de GPU bij.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.