Het Grote Playstation 3 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Zodra GTA Liberty City Stories er is vraag ik mij af; welke console (de X360 of de PS3) is het beste voor deze nieuwe GTA en waarom? En op welke van de 2 zullen de graphics het mooist zijn? Of maakt dat helemaal niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46

Polycom

Poes van goud

sjaakhaar schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:08:
Zodra GTA Liberty City Stories er is vraag ik mij af; welke console (de X360 of de PS3) is het beste voor deze nieuwe GTA en waarom? En op welke van de 2 zullen de graphics het mooist zijn? Of maakt dat helemaal niet veel uit?
Ik denk dat de nieuwe GTA gereleased zal worden op xbox360 & ps3. Ik denk dat dit niet tegelijk zal gebeuren maar dat er tussen de versies een paar maanden tussen zit. Als bijvoorbeeld de xbox360 de game als eerst krijgt zal rockstar de ps3 versie wat extra dingen meegeven. :)

Voor gta hoef je i.i.g geen bepaalde console meer te kopen. (Behalve nintendo wii dan :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PuDy schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat de nieuwe GTA gereleased zal worden op xbox360 & ps3. Ik denk dat dit niet tegelijk zal gebeuren maar dat er tussen de versies een paar maanden tussen zit. Als bijvoorbeeld de xbox360 de game als eerst krijgt zal rockstar de ps3 versie wat extra dingen meegeven. :)

Voor gta hoef je i.i.g geen bepaalde console meer te kopen. (Behalve nintendo wii dan :9 )
Wordt een gelijke release en ga er maar vanuit dat er bijna geen verschil te merken zal zijn. Als ze gebruik maken van de HD van de PS3 kan deze in het voordeel zijn. Maar aangezien het nog 1.5 jaar duurt voordat het spel uitkomt kun je hier niet veel zinnigs over zeggen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ondertussen is er wat meer duidelijkheid gekomen over die sheet van de Inquirer. Het blijkt dat de sheet waar is, maar wat belangrijker is om te weten is waar de sheet over gaat. Natuurlijk klopt dat verhaal van de Inquirer van geen kont. Het blijkt over het geheugen van de RSX te gaan.

De PS3 heeft totaal 512Mb geheugen. Van die 512Mb is 256Mb (local memory) exclusief voor de RSX. Die andere 256Mb is voor de Cell en ook voor de RSX (main memory). Via een 1 of andere slinkse manier is er vanuit de Cell processorer toch het exclusieve geheugen van de RSX aan te spreken en te bewerken. Dit gaat met een bandbreedte van 16Mb/s.

Het verhaal wat bij deze sheet hoort is dat het mogelijk is om een connectie op te bouwen naar het geheugen van de RSX maar dit niet snel is. Het is trouwens ook vrij nutteloos om het geheugen van de grafischekaart te lezen en/of te bewerken vanuit de CPU. Athans, ik kan even geen toepassing bedenken waarom je dat zou willen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mooi. Wist wel dat het zoiets moest zijn.
Heb onderhand het idee dat met de PS3 het tegenovergestelde aan het gebeuren is als met de PS2. Toen werd de PS2 de hemel in geprezen voor de launch en viel het achteraf wat tegen. Waarom? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Arx schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:17:
Ondertussen is er wat meer duidelijkheid gekomen over die sheet van de Inquirer. Het blijkt dat de sheet waar is, maar wat belangrijker is om te weten is waar de sheet over gaat. Natuurlijk klopt dat verhaal van de Inquirer van geen kont. Het blijkt over het geheugen van de RSX te gaan.

De PS3 heeft totaal 512Mb geheugen. Van die 512Mb is 256Mb (local memory) exclusief voor de RSX. Die andere 256Mb is voor de Cell en ook voor de RSX (main memory). Via een 1 of andere slinkse manier is er vanuit de Cell processorer toch het exclusieve geheugen van de RSX aan te spreken en te bewerken. Dit gaat met een bandbreedte van 16Mb/s.

Het verhaal wat bij deze sheet hoort is dat het mogelijk is om een connectie op te bouwen naar het geheugen van de RSX maar dit niet snel is. Het is trouwens ook vrij nutteloos om het geheugen van de grafischekaart te lezen en/of te bewerken vanuit de CPU. Athans, ik kan even geen toepassing bedenken waarom je dat zou willen.
bron?
Want het klinkt wel leuk, maar het gaat dus over een feature die ze erin hebben gemaakt wat heel ingenieus is, maar heel traag en niet nuttig. Lijkt me een beetje raar eigenlijk :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Maverick schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:25:
[...]

bron?
Want het klinkt wel leuk, maar het gaat dus over een feature die ze erin hebben gemaakt wat heel ingenieus is, maar heel traag en niet nuttig. Lijkt me een beetje raar eigenlijk :?
Het is dus geen feature. Maar een mogelijkheid via een omweg. Ik weet niet waarom ze dit in de presentatie hebben opgenomen. Er zal vast wel een hele goede rede zijn geweest voor de spreker om dit aan te stippen, maar feit is dat de Inquirer er niet bij was, ik niet en jij ook niet. Dus we zullen het nooit weten wat de achtergrond liggende gedachte was. Het zal vast wel zijn nut hebben gehad.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
maar waar haal je dat verhaal vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
PuDy schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:16:
[...]

is er misschien ook een kans dat de pc versie nu ook eerder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
jaaoie17 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:37:
[...]

is er misschien ook een kans dat de pc versie nu ook eerder komt?
0% kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg nooit nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad iedereen aan om de laatste OPM eens te lezen.

Het gaat over E3 en nabeschouwingen. En ik was bij momenten zwaar onder de indruk.

En zowieso biedt de playstation franchise games die me meer aanspreken. Van playstation gaat m'n hartje sneller slaan zeg maar. De naam, de reputatie... Dat heb ik minder bij de 360 (alhoewel ik daar helemaal, maar echt helemaal niets op aan te merken heb: prima console in veel opzichten) maar ik voel mij toch meer 'connected' met de playstation.

En na het lezen van dit magazine... Ik wil de PS3 NU!! Nu maar hopen dat sony tussen nu en november de aandacht bij de zaak houdt en geen slip-ups maakt.

Uiteindelijk zal de verhouding xbox3600-PS3 niet veel anders liggen dan xbox-PS2 nu...

Zo zou blizzard meer geïnteresseerd zijn in het maken van een WoW voor de PS3 omdat ze in de structuur van de PS3 zelf hun servers kunnen voorzien en managen (en omdat meer aziaten een playstation zullen kopen dan een xbox360). Enemy territory quake wars neigt ook naar de PS3 (enige spel waarvoor ik eventueel nog een pc zou samenstellen, zwaar tegen m'n zin) ea...

Als er interesse is quote ik wel een paar dingen uit het magazine (ik heb geen scanner)

Zucht, Nog 6 maandjes slapen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies mijn gevoel, het merkje zal me een worst wezen, als stond er Yoko op maar ik loop de Nedgame binnen en er staan meerdere rekken gevuld met PS2 games, en een enkele met XBox games.

Het is even afwachten met de Xbox360, maar van de PS3 weet je al dat ook hier weer het assortiment rijkelijk gevuld zal zijn.

Maar toch ... waar blijft Killzone 2 :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:49:
[...]

Wordt een gelijke release en ga er maar vanuit dat er bijna geen verschil te merken zal zijn. Als ze gebruik maken van de HD van de PS3 kan deze in het voordeel zijn. Maar aangezien het nog 1.5 jaar duurt voordat het spel uitkomt kun je hier niet veel zinnigs over zeggen.
en de 360 krijgt exclusieve content via marketplace. Voor de rest geen verschil.

Gebruik maken van HD geloof ik niet. Vergelijk het met je computer wil jij op 1900 x XXX spelen moet je de details omlaag gooien (vanuit gaande dat je een normale videokaart gebruikt) en omdat hij op zowel de ps3 als 360 moet uitkomen kan ik me niet voorstellen dat ze van plan zijn de details drastisch aan te moeten passen voor beide versies.

Eerlijk gezegd denk ik dat het er nog mooier uit zal zien op 720p dan op 1080p, de stap van 480i/480p naar 720p is groot maar hoe groter de resolutie hoe kleiner je per stap de verschillen zult merken. Op een gegeven moment kan je beter kiezen voor detail dan voor resolutie is mijn mening. 1080P is denk ik alleen een voordeel bij HD films maar voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:23:
En zowieso biedt de playstation franchise games die me meer aanspreken. Van playstation gaat m'n hartje sneller slaan zeg maar. De naam, de reputatie... Dat heb ik minder bij de 360 (alhoewel ik daar helemaal, maar echt helemaal niets op aan te merken heb: prima console in veel opzichten) maar ik voel mij toch meer 'connected' met de playstation.
Inderdaad.....PlayStation forever! :D
Gaat wel een hele goeie console worden denk ik zo _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 07-06-2006 11:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:48:
[...]

en de 360 krijgt exclusieve content via marketplace. Voor de rest geen verschil.

Gebruik maken van HD geloof ik niet. Vergelijk het met je computer wil jij op 1900 x XXX spelen moet je de details omlaag gooien (vanuit gaande dat je een normale videokaart gebruikt) en omdat hij op zowel de ps3 als 360 moet uitkomen kan ik me niet voorstellen dat ze van plan zijn de details drastisch aan te moeten passen voor beide versies.

Eerlijk gezegd denk ik dat het er nog mooier uit zal zien op 720p dan op 1080p, de stap van 480i/480p naar 720p is groot maar hoe groter de resolutie hoe kleiner je per stap de verschillen zult merken. Op een gegeven moment kan je beter kiezen voor detail dan voor resolutie is mijn mening. 1080P is denk ik alleen een voordeel bij HD films maar voor de rest.
Ik bedoel niet HD, maar HardDrive. Dat de PS3 een HD heeft voor installatie van bestanden. Daarom mogelijk sneller laad of iets andere voordelen heeft. Maar dat is allemaal speculaasie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00
He further emphasized the PS3's PC-like abilities, stating there would be no problems running popular flavors of OS, including Linux, Windows, and Mac OS X: "to the PS3, an OS is like any other application.
http://www.gamespot.com/news/6152519.html?sid=6152519

Deze snap ik toch wel niet. Hoe in hell gaan ze daar Windows XP of Windows Vista op draaien...
Enkel met sterke virtualisatie is dit mogelijk, en dan nog gaat de performance niet zijn om naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Genoeg kracht voor virtualisatie lijkt me wel, en anders helpt sony wel een handje door drivers e.d uit te delen :p

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag sony van ms uberhaubt wel windows emuleren op de ps3? want van zichzelf kan de ps3 geen x86 code draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:10:
Mag sony van ms uberhaubt wel windows emuleren op de ps3? want van zichzelf kan de ps3 geen x86 code draaien toch?
Als er een legale Windows wordt gebruikt, zie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:10:
Ze emuleren geen windows, ze emuleren een PC. Daar kan Microsoft niet veel tegen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:59:
[...]

http://www.gamespot.com/news/6152519.html?sid=6152519

Deze snap ik toch wel niet. Hoe in hell gaan ze daar Windows XP of Windows Vista op draaien...
Enkel met sterke virtualisatie is dit mogelijk, en dan nog gaat de performance niet zijn om naar huis te schrijven.
Komt dat uit de mond van Ken Kutaragi???

Trouwens, dat heeft echt niets met virtualisatie te maken. Daarmee verander je namelijk niet de architectuur van de Cell naar iets meer standaard waar Windows wel op kan draaien. Dus dan kun je 2 dingen doen: Microsoft vragen om een Cell versie van Windows te maken (sure...) of een x86 architectuur emuleren. Cell is een general purpose processor die gebakken is om floating getallen te verwerken, niet om iets realtime te emuleren. Dat zou beteken dat die PowerPC Core alles voor z´n kiezen krijgt. En die zijn al niet zo snel...

Kortom een grote hoop aan bullshit in die link qua OS. :) De enige manier om daar een OS fatsoenlijk op te laten draaien is er speciaal een voor te laten maken, door bv linux erop te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

GTA Liberty City Stories is al uit en weliswaar op de PS2. (Ik ga maar weer verder spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een reactie op IGN van de kant van de developers uit op het bullshit sensatie artikel van the inquirer.

Die dwazen zou je toch ergens aan ophangen. Altijd alleen maar geïnteresseerd in sensationele trashing rumors lanceren, beetje blaten. En het erge is dat veel 'zelf uitgeroepen' experts (dumbo's dus) die rumors overnemen en iedereen willen overtuigen... Velen hebben zelf nog geen regel code gelezen denk ik, laat staan geschreven. En zo help je maar het negatieve imago creëren dat nu al rond de PS3 hangt. Ipv af te wachten op concrete resultaten.

Die getallenmiereneukerij stoort mij zowieso. Alsof de standaard forum bezoeker een onderlegde elektrotechnisch ingenieur is die daar een mening kan over geven. Als het al zo zou zijn dat sony alles vrij geeft van z'n opbouw.

Wij gaan uiteindelijk alleen in november een oordeel kunnen maken aan de hand van wat we te zien krijgen. (en hoe dat binnen allemaal geregeld wordt met banddbreedtes en snelheden en blablabla zal mij en velen met mij gewoon worst wezen, alsof je zo 'performance kan voorspellen')

een quote (van de vele) uit OPM (juni 2006, nr. 57) van een programmer (die dus wel weet waarover hij het heeft)
OPM: Sony's Cell-processor is een controversieel stukje hardware. Wat zijn jouw persoonlijke bevindingen?
M.M: Cell is een revolutionair stukje technologie. Het parallelle aspect van de chip kan je vergelijken met de gigantische supercomputers die in de jaren '70 ophef maakten. Die technologie, die vroeger een grote kamer innam, is nu realiteit en zit in één kleine chip. De flexibiliteit onder de knie krijgen kost veel werk, maar de potentiële beloning is echt onvoorstelbaar. Kijk, het zou leuk zijn als we met gemak toegang zouden krijgen tot die immense kracht, maar dat is niet het geval. En dat is ook in het verleden nog nooit het geval geweest.

OPM: Hoe zit het met de 1080p full-HD-resolutie, is dat iets dat we als standaard mogen beschouwen op de Playstation 3?
M.M: De 1080 progressive scan resolutie is heel makkelijk te doen op Playstation 3 en zal Playstation 3 games een behoorlijk boost geven in grafische kwaliteit. De toename van detail tussen de HD-resolutie nu (720p) en full 1080p is echt groot, dus moet ook alle artwork van Assassin's Creed van hoge kwaliteit zijn om daar het maximale uit te halen.

OPM: Is de Cell processor een grote verandering in vergelijking met de emotion engine-chip die in de Playstation 2 zit?
M.M: Qua manier van denken niet echt. Playstation 2 was de eerste processor die overschakelde op multi-core technologie, dus dat is niet iets waar we opnieuw mee moeten leren werken. Daarom kunnen we vanaf het begin flink op het gaspedaal duwen. Het is echt ons doel om de Cell-technologie ten volle te benutten (letterlijke quote: "We want to push te Cell processor through the roof"), en nemen geen genoegen met een game die alleen mooiere graphics heeft, maar verder geen verschil biedt met de huidige generatie games.

OPM: Wat zijn jouw bevindingen met de dataschijfdragers van de Playstation 3, de harde schijf en de Blu Ray disc? En heb je ook al ervaring met de HD-DVD technologie?
M.M: Onze focus ligt 100% op Blu Ray, dus ik kan geeen vergelijking trekken met HD-DVD. Ik kan alleen zeggen dat het nieuwe Blu Ray discformaat echt geweldigg is. De capaciteit is immens en ook de Data Transer Rate is véél hoger dan wat we gewend zijn. En da's echt belangrijk, want Data Streaming (Nvdr: waarbij de console constant nieuwe data van de disc inlaast) is echt de enige manier om next-gen games tot de limiet te duwen. De Playstation 3 HD is iets waar we tot op heden minder aandacht aan hebben besteed, omdat het nog niet zo lang bekend is dat elke console er eeentje zal hebben. Kortere laadtijden door de een deel van de game op de harde schijf te zetten is een mogelijkheid, al maakt dat voor een streaming game als de onze niet zoveel uit. Maar en zijn massa's andere toepassingen, zoals de mogelijkheid om jouw gehele game als het ware op te nemen, om deze later als replay te bekijken. We willen de HD optimaal gaan benutten, maa hoe, dat kan ik momenteel nog niet zeggen.

OMP: Wat vind je van de prestaties van de grafische chip, de Nvidia RSX
M.M: De RSX-chip is eveneens een beest. Niet alleen is-ie ongelooflijk snel, maar net als de Playstation 2 kan je acht Cell-subprocessoren afzonderlijk met de RSX laten werken. Andere grafische chips hebben eveneens degelijke Normal Mapping en Shader capciteiten, maar RSX doet daar nog heel veel speciale filters en mogelijkheden bovenop, die op het gebied van graphics tot fantastische resultaten leiden. En het handige is dat NVidia al jaren marktleider is en iedereen deze technologie en manier van denken door en door kent. Zo wordt het leerproces aanzienlijk ingekort.
Dat zijn mensen van Ubisoft, die dus neutraal zijn, want die hebben ook veel games op de 360 (oa GRAW en rainbow six in ontwikkeling)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 00:26 . Reden: overtyp fouten eruit halen, er zullen er vast nog veel meer in zitten... Maar ben gehaast :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:10:
een quote (van de vele) uit OPM (juni 2006, nr. 57) van een programmer (die dus wel weet waarover hij het heeft)

[...]

Dat zijn mensen van Ubisoft, die dus neutraal zijn, want die hebben ook veel games op de 360 (oa GRAW en rainbow six in ontwikkeling)
In OXM staat anders heel wat anders geschreven door Ubisoft :?
Dat terwijl in het Nintendo Magazine Ubisoft veel jubelt over de Wii :?

Official magazines zijn marketing tools.

Over al die rumours die er nu zijn: Lekker laten liggen. Over de 360 waren ook allemaal ramp verhalen.

Het wachten is gewoon op de console, en dan kan iedereen het zelf zien.

Mijn telefoon doet 2.5 Megaflops :+

Cijfertjes zijn niet boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PWM schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:38:
[...]

In OXM staat anders heel wat anders geschreven door Ubisoft :?
Dat terwijl in het Nintendo Magazine Ubisoft veel jubelt over de Wii :?

Official magazines zijn marketing tools.

Over al die rumours die er nu zijn: Lekker laten liggen. Over de 360 waren ook allemaal ramp verhalen.

Het wachten is gewoon op de console, en dan kan iedereen het zelf zien.

Mijn telefoon doet 2.5 Megaflops :+

Cijfertjes zijn niet boeiend.
Mijne maar 1.2 Megaflops. Krijg jij dan wel verbinding met the USA? :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 00:21
Wordt de PS3 ook backwards compatible met de PS2? m.a.w.: kan ik bijv. alle GTA's die verschenen zijn op de PS2 ook op de PS3 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De PS3 is backwards compatible met de PS1 en PS2 :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

sjaakhaar schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:47:
Wordt de PS3 ook backwards compatible met de PS2? m.a.w.: kan ik bijv. alle GTA's die verschenen zijn op de PS2 ook op de PS3 spelen?
Ja en de geruchten gaan dat de eerste batches van de PS3 ook de PS2 chips ingebouwd zullen hebben, omdat ze de emulatie nog niet helemaal goed voor elkaar zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Arx schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:45:
[...]

Komt dat uit de mond van Ken Kutaragi???

Trouwens, dat heeft echt niets met virtualisatie te maken. Daarmee verander je namelijk niet de architectuur van de Cell naar iets meer standaard waar Windows wel op kan draaien. Dus dan kun je 2 dingen doen: Microsoft vragen om een Cell versie van Windows te maken (sure...) of een x86 architectuur emuleren. Cell is een general purpose processor die gebakken is om floating getallen te verwerken, niet om iets realtime te emuleren. Dat zou beteken dat die PowerPC Core alles voor z´n kiezen krijgt. En die zijn al niet zo snel...

Kortom een grote hoop aan bullshit in die link qua OS. :) De enige manier om daar een OS fatsoenlijk op te laten draaien is er speciaal een voor te laten maken, door bv linux erop te compileren.
Inderdaad. Ik neem aan dat met linux erop het ook geen powerbeest wordt door de powerpc core en het beperkt geheugen van 256MB (of kan de extra 256MB videogeheugen ook gebruikt worden?)

Snap ook niet waarom Ken Kutaragi hierop zo de nadruk legt.
Uiteindelijk koopt 99,5% van de mensen een PS3 om te 'GAMEN'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Omdat we het er nu toch weer even over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:39
Hebben jullie (lees: diegene die de ps3 ondanks al het gezeur wel gaan kopen :7 ) de ps3 al gepre-orderd? En zoja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
floffert schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:14:
Hebben jullie (lees: diegene die de ps3 ondanks al het gezeur wel gaan kopen :7 ) de ps3 al gepre-orderd? En zoja waar?
Even mezelf quoten :P
Chester schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:24:
Vanochtend had ik naar Replay gemaild of ik daar al een PS3 kon reserveren. Kreeg snel een reactie terug dat ze al reserveringen aannemen :D
Net even bij Replay Eindhoven geweest om de 60GB versie te reserveren :)
Met mij erbij hadden ze al 27 reserveringen binnen, en ze wisten me te vertellen dat je tot ongeveer 50 reserveringen er van uit kon gaan dat je em op de releasedag hebt.
Zo, dat wilde ik even kwijt :D

Nu nog wachten op een bericht over de prijs van de Wii :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik heb zojuist ook maar de 60GB versie gereserveerd. Alleen bij de Bart Smit. Kon bij Replay niet zo snel de link vinden naar de reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Ik heb dat ding bijna een jaar gelden al gereseveerd bij Drgames in utrecht :P
kan niet wachten tot die komt

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 14:22
Dutchzilla schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:27:
Ik heb dat ding bijna een jaar gelden al gereseveerd bij Drgames in utrecht :P
kan niet wachten tot die komt
Stijl! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

HDMI 1.3 is vandaag ook goed gekeurd!
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1975596,00.asp

Volgens Sony betekend dat de PS3 nu gefinaliseerd kan worden en in productie kan gaan. Dan krijgen we deze maand nog de lineup en in juli de optimalisatie + rampup zodat ze iedere maand 1 miljoen consoles kunnen produceren. Spannende tijden voor ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Heb hem ook al besteld voor 599 bij Bart Smit _/-\o_

Het is een richtprijs, denken jullie dat hij goedkoper uit zal vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
lazrambo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:20:

Het is geen richtprijs. Het is de prijs die Sony heeft aangekondigd, en deze staat vast voor zover ik weet.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Bij BOL.COM staat 780 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chester schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:22:
[...]

Het is geen richtprijs. Het is de prijs die Sony heeft aangekondigd, en deze staat vast voor zover ik weet.
Nope, een fabrikant kan alleen richtprijzen geven, of adviesprijzen.

Hij kan best wat duurder of goedkoper worden. De Xbox 360 Premium is ook voor 379,- te vinden. Het zal allemaal wel niet veel schelen, aangezien 90% zich aan de adviesprijs houd, dan heeft er onder of net boven gaan zitten nauwelijks zin.

Overigens:

nieuws: 'Sony kampt met hitteproblemen PlayStation 3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Tja, gelukkig pakt Sony het wel voortijdig aan in plaats de console eerst op de markt te dumpen en dan te fixen. :Y) Jammer dat tweakers.net weer iets post van iemand die via-via gehoord heeft dat er hitte problemen zijn met de Cell processor. Sure....

Cell is al een tijdje klaar en draait op 3.2Ghz en ook nog eens met hele goede resultaten:
http://www.cs.berkeley.edu/~samw/projects/cell/CF06.pdf

Volgens dat artikel is de performance/watt erg goed te noemen en hebben zij het absoluut niet over hitte problemen.

Edit: volgens hetzelfde artikel verbruikt Cell 40 watt @3.2Ghz. Hitte probleem 8)7.

[ Voor 11% gewijzigd door Arx op 14-06-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Arx schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:46:
[...]

Tja, gelukkig pakt Sony het wel voortijdig aan in plaats de console eerst op de markt te dumpen en dan te fixen. :Y) Jammer dat tweakers.net weer iets post van iemand die via-via gehoord heeft dat er hitte problemen zijn met de Cell processor. Sure....
Als je het artikel leest, zie je ook dat het een betrouwbare bron is, die eerder dingen naar buiten bracht die gewoon klopte.

Niet 1 of andere geflipte nono dus, maar iemand die blijkbaar wat dichter op het vuur zit.

Het is niet de Cell die alleen de hitte maakt, het is ook de videokaart en de 400W voeding. Alles bij elkaar kan het best heet worden dus.

Overigens zie ik het probleem er verder niet van. Gewoon een externe voeding, die ligt gewoon achter je tv, en niemand zit het.

Is het BTW niet eens tijd voor een nieuw topic?

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 14-06-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Arx schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:46:
[...]

Cell is al een tijdje klaar en draait op 3.2Ghz en ook nog eens met hele goede resultaten:
http://www.cs.berkeley.edu/~samw/projects/cell/CF06.pdf

Volgens dat artikel is de performance/watt erg goed te noemen en hebben zij het absoluut niet over hitte problemen.

Edit: volgens hetzelfde artikel verbruikt Cell 40 watt @3.2Ghz. Hitte probleem 8)7.
De yields van de Cell zouden ook boven verwachting goed zijn. Dus wat dat betreft lijkt het artikel niet heel geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

PWM schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:56:
[...]
Het is niet de Cell die alleen de hitte maakt, het is ook de videokaart en de 400W voeding. Alles bij elkaar kan het best heet worden dus.
400W is gigantisch veel voor een spelconsole :| . Welk component vreet er dan zoveel stroom?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Boeb0e schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:20:
400W is gigantisch veel voor een spelconsole :| . Welk component vreet er dan zoveel stroom?
Moderne PC heeft toch ook zulke zware voedingen aan boord? Gezien de kracht van de console vind ik het allemaal niet zo vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Mijn pc heeft ook een 400 watt voeding maar in totaal verbruikt mijn pc maar 250 watt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
lazrambo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:20:

Bij Bart Smit preorder ik niets meer. Had ik met de Xbox 360 ook gedaan en uiteindelijk hadden ze hem pas in Maart... 4 maanden later dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Kent iemand de serect knop op de PS3 controller al, laten we hopen dat ze er niet al miljoenen van gemaakt hebben. :D

Grote spelfout op Playstation 3 controller

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200606/1150268464_0_2.jpg%20+%20http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200606/1150268464_0_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200606/1150268464_1_2.jpg%20+%20http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200606/1150268464_1_2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door bAdmuTs op 14-06-2006 21:58 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Is het wel zeker of dat echt is?
Is het niet gewoon een bewerkt plaatje om de Japanners, met hun Engrish, voor schut te zetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
bAdmuTs schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:56:
Kent iemand de serect knop op de PS3 controller al, laten we hopen dat ze er niet al miljoenen van gemaakt hebben. :D

Grote spelfout op Playstation 3 controller

[afbeelding]

[afbeelding]
Collectorsitem :*) Heel grappig om te zien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Wordt er nog een nieuw topic geopend of niet, we zijn over de 1000 heen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niet echt veel zin, er is nauwelijks PS3 nieuws :P

Ik vind het maar een vreemd gedoe dat Sony zelf geen nieuws brengt, de game ontwikkelaars geen nieuws brengen, we nog steeds geen ingame screens hebben van vele games.

Ik kan me goed voorstellen dat alle negatieve berichtgeving ontstaat door het gebrek aan informatie vanuit Sony. De journalisten gaan dan wat gissen naar problemen die er wellicht helemaal niet zijn. Vreemde situaties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:38:
Heeft niet echt veel zin, er is nauwelijks PS3 nieuws :P

Ik vind het maar een vreemd gedoe dat Sony zelf geen nieuws brengt, de game ontwikkelaars geen nieuws brengen, we nog steeds geen ingame screens hebben van vele games.

Ik kan me goed voorstellen dat alle negatieve berichtgeving ontstaat door het gebrek aan informatie vanuit Sony. De journalisten gaan dan wat gissen naar problemen die er wellicht helemaal niet zijn. Vreemde situaties in ieder geval.
? Komt de laatste best wat naar buiten. Motorstorm, warhawk, MGS4. Iedere keer is er wel weer nieuwe informatie die ze vrij geven. Vind het alleen niet zo interessant om hier te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch iemand die de moeite heeft genomen een nieuw topic te openen :) -> Het Grote Playstation 3 Topic
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.