[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 40.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Topicstarter
Op www.mythtv.org staat een erg veelbelovend project genaamd 'mythtv'. Het is een soort tegenhanger van de commerciele TIVO boxen welke in veel landen (behalve Nederland) behoorlijk populair zijn.

Ik heb op basis van een kleine Gentoo installatie met als WindowManager blackbox mythtv al enkele maanden min of meer draaien op mijn shuttle box. De versie welke ik kan gebruiken samen met mijn hardware MPG encoder (PVR-250) verkeerd namelijk (nog een week) in CVS status.

De bedoeling van dit topic is om zoveel mogelijk tips uit te wisselen voor nederlandse mythtv gebruikers. Om het hier draaiende te krijgen samen met bijvoorbeeld een nederlandse TV gids, heeft best veel voeten in aarde. Het is goed te doen, maar je moet wel weten wát je doet.

Hieronder de problemen welke ik ben tegengekomen en ben uitgekomen:

Hardware
- De interne videokaart van de shuttle box werkt niet goed onder linux. Vervolgens een ATI8500 geprobeerd met Gatos en atitv tool. Dit werkt ook niet. Als laatste optie een Geforce4MX aangeschaft. Deze geeft perfect tv-out en is makkelijk te installeren onder linux
- Geluid van de Shuttle SK41G. Heb ik nog geen oplossing voor. Eerst maar gewoon stereo en later DD.
- Dolby digital geluid. Staat op lage prioriteit, ik ga eerst voor het makkelijk selecteren en opnemen van programma's en niet voor afspelen DVD's
- Drivers voor de hauppage PVR-250 (welke ik gebruik) werken goed en staan op ivtv.sourceforge.net. Ze verkeren nog wel in alfa stadium, maar aangezien de kaart het meeste en moeilijkste werk zelf doet, werken de drivers al erg goed.

Software
- Eerst Gentoo volledig werkend gemaakt op de shuttle (VIA8233, prosavage en Geforce MX e.d.)
- Installeren mythtv uit de CVS gaat eenvoudig met de op de site aangeboden docu
- XMLTV gaat redelijk. ALs je de tv_grab_nl renamed naar tv_grab_de en binnen mythtv de duitse versie kiest, werkt dit goed. Er is echter een snellere versie geschreven in TCL. Deze versie werkt alleen niet helemaal goed binnen mythtv, heb zelf alleen geen tijd en kennis van TCL om dit zelf aan te passen.
script: http://osdn.dl.sourceforg...xbplayer/tvgids-nl_11.rar
- Veranderen van channels gaat ook goed, mits je een extern scriptje gebruikt. Als er interesse voor deze methode is, zeg dit even dan post ik het.

Misschien kunnen we op deze wijze een howto/FAQ voor mythtv en linux maken om het de nieuwe gebruikers van dit wel erg coole programma makkelijker te maken...

Afbeeldingslocatie: http://mythtv.sf.net/mc/epgvideo.png

Algemene walkthrough: http://www-isl.mach.uni-k...n_epia_pvr350_walkthrough

Instellingen voor de PVR-250
in een (init) script:
test_ioctl -u 0xff # PAL
test_ioctl -p 4 #tuner
test_ioctl -f width=720,height=576 #capturesize

in de modules.conf (o.i.d.)
options ivtv ivtv_debug=1 ivtv_pal=1
options tuner type=14
options msp3400 once=1 simple=1
add below ivtv msp3400 saa7115 tuner

Searchable mailing list voor myth
http://www.gossamer-threads.com/archive/MythTV_C2/Users_F11/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 06-01-2004 11:29 . Reden: tips van rukapul toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
ziet er belovend uit :). Ik zie graag een tutorial hierover verschijnen. Ben zelf dus bezig met myHTPC maar dat wist je misschien al

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-06 20:46
Mm, ik heb t nu weer een keer geprobeerd, maar ik strand nog steeds bij xmltv:
code:
1
2
3
4
Module LWP seems not to be installed.
LWP 5.65 is required.
Term::ProgressBar-2.03 is recommended, but 2.02 is installed
Required modules missing, not writing Makefile

progressbar 2.02 zit als nieuwste in unstable portage, maar dat is niet zozeer het probleem, wat is lwp (ik dacht zelf libwww-perl maar die is het schijnbaar niet aangezien ik daar versie 5.69 van heb), iemand dus een idee wat lwp dan zou moeten zijn? (niets te vinden op gentoo forums/of mythtv/xmltv site)
Opzich was ik voor mythtv voornamelijk benieuwd naar de timeskip optie (anders kun je net zo makkelijk freevo gebruiken)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blouweKip schreef op 04 juni 2003 @ 11:59:
Mm, ik heb t nu weer een keer geprobeerd, maar ik strand nog steeds bij xmltv:
code:
1
2
3
4
Module LWP seems not to be installed.
LWP 5.65 is required.
Term::ProgressBar-2.03 is recommended, but 2.02 is installed
Required modules missing, not writing Makefile

progressbar 2.02 zit als nieuwste in unstable portage, maar dat is niet zozeer het probleem, wat is lwp (ik dacht zelf libwww-perl maar die is het schijnbaar niet aangezien ik daar versie 5.69 van heb), iemand dus een idee wat lwp dan zou moeten zijn? (niets te vinden op gentoo forums/of mythtv/xmltv site)
Opzich was ik voor mythtv voornamelijk benieuwd naar de timeskip optie (anders kun je net zo makkelijk freevo gebruiken)
Hmmm.. LWP zou inderdaad bij libwww moeten zitten als ik het goed heb onthouden. Welke distro gebruik je? Anders zou je in het package kunnen kijken of LWP er inderdaad in zit. Progressbar heb je niet zoveel aan, aangezien alles 'onder de motorkap' gebeurd, dit is ook geen noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik gebruik gentoo (1.4rc1 in de beginne), ik gok dat xmltv gewoon nog wat brakjes is, de laatste keer dat ik mythtv probeerde bokte het ook bij xmltv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blouweKip schreef op 04 June 2003 @ 12:35:
Ik gebruik gentoo (1.4rc1 in de beginne), ik gok dat xmltv gewoon nog wat brakjes is, de laatste keer dat ik mythtv probeerde bokte het ook bij xmltv :(
Heb er persoonlijk nog niet zoveel problemen mee, alleen dat het een beetje t r a a g is.
Je zou het volgend misschien nog even kunnen proberen:

Eerst nog via Gentoo een update van libwww proberen en dan de unstable versie:

code:
1
# ACCEPT_KEYWORDS="~x86" emerge libwww

Als dit ook nog niet helpt, de LWP library rechtstreeks bij CPAN weghalen:

code:
1
2
3
# perl -MCPAN -e shell
cpan> install LWP
cpan> exit

Of als je alles voor perl wilt updaten:

code:
1
2
3
4
5
6
cpan> install XML::Twig
cpan> install Date::Manip
Date::Manip is up to date.
cpan> install LWP
cpan> install XML::Writer
cpan> exit

Let wel dat je nu buiten de gentoo portage manager software hebt geïnstalleerd. Maar aangezien het vrij kleine modules zijn, is de schade te overzien :)

Het zou nog mooier zijn als iemand die verstand heeft van TCL, het volgende script zo zou kunnen herschrijven dat deze volledig compatible is met de perl xmltv grabber:

http://osdn.dl.sourceforg...xbplayer/tvgids-nl_11.rar

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 04-06-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Sorry, maar dat werkt nog steeds niet, xmltv is gewoon nog steeds b0rked, jammer want dat timeshifting leek me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blouweKip schreef op 04 juni 2003 @ 14:38:
Sorry, maar dat werkt nog steeds niet, xmltv is gewoon nog steeds b0rked, jammer want dat timeshifting leek me wel wat
Hmmm.. Met deze opmerking kan ik tenminste wat, ik denk dat het me nu wel duidelijk is waar het in zit (NOT!). :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
sorry :P ik ben er al weer ff mee bezig, ik ga wel ff kijken of ik niet een andere xmltv versie kan downloaden (sorry, maar voor dit soort problemen is de xmltv of mythtv site gewoon niet ideaal)

edit: zo, gefixt, "gewoon" maar ff de makefile aangepast..

[ Voor 14% gewijzigd door blouweKip op 04-06-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel je linux installatie met MythTV inneemt, dus niet het opgenomen spul.
Ik zit namelijk ook al allemaal spul te verzamelen en hoopte eigenlijk dat ik het op een CF-kaartje zou kunnen zetten. Eventueel zou het natuurlijk ook allemaal vanaf het netwerk getrokken kunnen worden, maar dat doe ik toch liever niet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85512

Ik gebruik Freevo (http://freevo.sourceforge.net/ ) om op tv films,foto's en muziek af te spelen.
Werkt goed, installeert als een speer, heb het alleen nog niet gebruikt om tv mee op te nemen.
Volgens mij legt Mythtv meer de nadruk op tv afspelen en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
blouweKip schreef op 04 juni 2003 @ 15:00:
sorry :P ik ben er al weer ff mee bezig, ik ga wel ff kijken of ik niet een andere xmltv versie kan downloaden (sorry, maar voor dit soort problemen is de xmltv of mythtv site gewoon niet ideaal)

edit: zo, gefixt, "gewoon" maar ff de makefile aangepast..
Hoe heb je die aangepast? Wat was er fout?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik heb t nu draaiende, ik heb gewoon de makefile zo aangepast dat hij niet meer naar lwp ging kijken, gewoon ff makefile.py aanpassen :P

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik hem een tvgids voor nl kan laten ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54

bladebla

<Piéééép>

Ik heb deze week mythtv even geprobeerd op een K6-2 500. Timeshift vond ik niet zo belangrijk maar bij gewoon livetv kijken lijkt dit altijd aan te staan, en dat trekt deze machine niet... (dwz encoden en direct afspelen).
Daarnaast werkte de deinterlace optie niet met een K6 en zag het beeld er daardoor niet uit.
Maar goed, dat komt meer door de hardware en wellicht mijn linux kennis. Mythtv ziet er veelbelovend uit. Ondertussen ga ik me maar verder verdiepen in myhtpc.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
zal ik je helpen: http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/myhtpc/myhtpc.htm en laat ff weten wat je van de uitleg vindt, ik wil graag kritiek ;)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54

bladebla

<Piéééép>

Gaer schreef op 05 June 2003 @ 19:25:
zal ik je helpen: http://members1.chello.nl/~m.vellinga6/myhtpc/myhtpc.htm en laat ff weten wat je van de uitleg vindt, ik wil graag kritiek ;)
Ik was je handleiding gisteren in een andere thread ook al tegengekomen. Ziet er veelbelovend uit. Dat van die metabestanden wist ik nog niet. (Zou mooi zijn als dat automagisch van bijvoorbeeld imdb.com gehaald kan worden ipv in te typen). Ben benieuwd of je tv plugin ook gaat beschrijven. Myhtpc heeft zelf geen tunersoftware aan boord, en koppeling aan een extern programma is nogal lastig.

Goed, ik zal verder niet offtopic gaan aangezien dit een mythtv draadje is.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blouweKip schreef op 05 juni 2003 @ 18:48:
Ik heb t nu draaiende, ik heb gewoon de makefile zo aangepast dat hij niet meer naar lwp ging kijken, gewoon ff makefile.py aanpassen :P

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik hem een tvgids voor nl kan laten ophalen
Ik heb dit gedaan door hem te renamen naar tv_grab_de. Binnen mythtv kan je namelijk (nog?) niet kiezen voor de nederlandse TV gids. Als de setup van myth blijft hangen bij het kiezen van deze duitse grabber, komt dit omdat de grabber achter de mainwindow op input staat te wachten.

Je kan met ctrl-alt-F1 naar een console gaan en het perl process killen. Vervolgens start je de grabber even handmatig op om de zenders te selecteren met '--configure'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm.... Versie 0.9 is nu uit, wil ik hem installeren, ligt de site plat... Weet iemand misschien een URL voor download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 22:07
Geen URL, maar let op; er is al een patch voor 0.9

heb de cvs van 0.9 van gister avond erop staan nu.

Deze versie is bij mij wat stabieler, kreeg bij de vorige nl. vaker kernel panics na bv. 1 dag opnenem, afspelen etc.

heb alleen nog een probleempje. krijg de zender icoonstje niet in de programm guide. Voor de rest doet hij het goed,

code:
1
2
3
#!/bin/sh
tv_grab_nl --output /tmp/xmltv.xml --slow &&
/usr/local/bin/mythfilldatabase --file 1 -1 /tmp/xmltv.xml

haalt de tvlistings van tvgids.nl . Bij xmltv zit ook de tv_grab_nl_wolf maar die
haalt alleen de titels binnen en niet de uitgebreide info.

om de kanalen in de database te krijgen heb je de manual optie nodig.

--
Welke instellingen voor live tv / recorder gebruiken jullie?

[ Voor 29% gewijzigd door ny-hardcore op 12-06-2003 14:02 . Reden: scriptje erbij ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb freevo ook alleen geprobeerd en niet eens iets met irda/of tv opnemen of tv-out geprobeerd, maar het draait erg soepel.

De maker heeft het over een 1800xp wat ik vrij fors vindt, heeft iemand ervaring met lagere snelheden, ikzelf wil proberen op een celly 466.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Dit ziet er allemaal erg goed uit (zowel mythtv als freevo), ben al een hele tijd bezig met dit soort oplossingen, maar nooit echt succes gehad.

Denk dat ik dit toch nog eens ga proberen.

Alleen draait m'n router inmiddels OpenBSD 3.3, wat het er niet makkelijker op zal maken.
Er zit een tvkaart in (oude hauppauge) en cpu/mem heeft de router ook wel (TB 1ghz, 512mb)

Ik zal in deze thread wel mijn progress laten weten hoe en of het werkt onder OpenBSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Ik heb het opgegeven.. krijg libavcodec gewoon niet gecompiled onder OpenBSD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

zit libavcodec niet in ports ? misschien onder ffdshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Zowel libavcodec als ffmpeg zit niet in de ports of packages :(

edit:
libavcodec zat in mplayer.. en die heb ik dus wel kunnen installen, dus de story goes on

[ Voor 46% gewijzigd door SiErRa op 13-06-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 07:16
it0 schreef op 13 June 2003 @ 09:44:
Ik heb freevo ook alleen geprobeerd en niet eens iets met irda/of tv opnemen of tv-out geprobeerd, maar het draait erg soepel.

De maker heeft het over een 1800xp wat ik vrij fors vindt, heeft iemand ervaring met lagere snelheden, ikzelf wil proberen op een celly 466.
ik heb een celly 500, het speelt divx en mp3 goed af, dvds ook, maar timeshifting gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SiErRa schreef op 13 June 2003 @ 17:06:
Zowel libavcodec als ffmpeg zit niet in de ports of packages :(

edit:
libavcodec zat in mplayer.. en die heb ik dus wel kunnen installen, dus de story goes on
Lijkt me ook erg lastig, heb al moeite genoeg om het ding pratend te krijgen onder linux, laat staan onder BSD, waarvoor het pakketje niet is geschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Ja is ook niet gelukt verder, zou nogal veel moeten herschrijven,
ik haal wel ergens een andere doos voor firewall/router vandaan en zet wel linux op de huidige, dan kan ik eens verder kijken met mythtv en freevo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

(jarig!)
Ben heel benieuwd
Zelf heb ik een medion 5044 tv kaart, van de aldi.
Ik kan nog maar weinig daarover vinden, met betrekking tot linux support en hoe deze onder freevo of mythtv aan de praat te krijgen
Ik heb een Amd Athlon 1400 staan, waar ik nu debain op aanhet installeren ben, deze pc gaat als webserver/mp3 server fungeren. het zou mooi zijn om hem ook als videorecorder en dvd player te kunnen gebruiken..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
LoneWolf schreef op 05 July 2003 @ 20:51:
Ben heel benieuwd
Zelf heb ik een medion 5044 tv kaart, van de aldi.
Ik kan nog maar weinig daarover vinden, met betrekking tot linux support en hoe deze onder freevo of mythtv aan de praat te krijgen
Ik heb een Amd Athlon 1400 staan, waar ik nu debain op aanhet installeren ben, deze pc gaat als webserver/mp3 server fungeren. het zou mooi zijn om hem ook als videorecorder en dvd player te kunnen gebruiken..
Ik ben nu ook bezig om MythTV te proberen en ik heb ook zo'n medion kaart met de Philips SAA7134 chip.
op deze site staat de kernelpatch voor Video4linux2, samen met de driver.
Hij zit al standaard in de huidige 2.5 kernels, maar daarmee heb ik 'm nog niet aan de praat (2.5.73 kernel boot niet bij mij)

Versie 0.10 is trouwens ook net een paar dagen uit, van MythTV.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28802

Bij het selecteren van films komt bij mij ook altijd de subtitlenaam in beeld i.p.v. alleen de naam van de film (irritant), hoe krijg ik mplayer/mythtv zo gek dat de subs van een andere locatie gehaald worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 28802 op 23-07-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13397

Beetje oud topic, sorry. Ik wou even melden dat je in de nieuwere versies nu ook 'Holland' kan selecteren; dan haalt ie de programmering van tvgids.nl. Installeren is nu ook supersimpel eigenlijk met de precompiled packages. Gebruik zelf mandrake 9.1 en heb het volgende gedaan:
* urpmi bron toevoegen; bron = http://rpm.nyvalls.se/9.1/RPMS; relatief pad = hdlist.cz
* sh urpmi mythtv mythtv-frontend mythtvbackend
Configureren is wat oninzichtelijk, maar te doen.

Groot voordeel van het programma is dat al het werk door mythbackend wordt gedaan die gewoon als service draait in de achtergrond. Je hoeft dus geen X te draaien om op te nemen. Alles werkt nu, behalve dat ik nog geen geluid heb in m'n opnames. Dat moet op te lossen zijn met de mixer settings.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 13397 op 31-08-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:55
Gezien het feit dat dit op GoT tot nu toe het meest nuttige topic over MythTV is, ga ik er op door aangezien de issues indezelfde richting liggen.

Afgelopen dagen heb ik MythTV geinstalleerd.

Hardware:
- Hauppauge PVR 250 incl. remote (helaas kwam ik er pas gisteren achter dat de PVR 350 met z'n tv-out in principe wel als normale framebuffer gebruikt kan worden hoewel de driver nog buggy is)
- GeForce 2 MX incl. tv-out
- Celeron 400
- Vaag mobo met Via onboard sound
- 378 MB SDRAM
- 40 GB IBM HD

Walkthrough:
http://www-isl.mach.uni-k...n_epia_pvr350_walkthrough

Wat werkt er:
- sound: uitzoeken welke OSS drivers voor de VIA chipset geladen moeten worden is voldoende, ook al geeft MythTV het idee dat je perse Alsa moet gebruiken)
- video: nv driver, geen framebuffer, 800x600 16 bits
- afstandsbediening: lirc-0.7.0pre2 gedownload (cvs compilet niet!) en laatste versie is nodig voor PVR 250 remote
- autologin voor X incl autostart van MythTV (zie walkthrough)
- tv-out: nvtv van sourceforge (apt-get install nvtv), nvtvd als daemon opstarten en met nvtv commandline juiste mode instellen in .fvwm2rc
- PVR 250 capturekaart: ivtv van sourceforge (download cvs latest, cvs access werkt niet). Compile wel zelf een kernel (ik 2.4.22) en volg de walkthrough.
- MythTV: download uit CVS. Helaas vindt hij dan enkele keren wat libraries niet die net gebouwd zijn en dat komt door missende library(paden) in de diverse .pro files. De debian package genoemd in de walkthrough was helaas niet beschikbaar en kon dus zelfs niet gebruikt worden om alle dependencies te downloaden dus dat is even uitzoeken.
- xmltv: apt-get install xmltv (is zelfde versie als van sourceforge. tv_grab_nl werkt niet (cannot download from tvgids.nl) en daarom symlink naar tv_grab_nl_wolf gemaakt.

Wat voor problemen heb ik nog:
- kanalen instellen in MythTV :( De enige manier die ik nu kan gebruiken is door met test_ioctl -r tuner=0,freq=2944, etc. Het zou moet mythfilldatabase --manual moeten, maar dat is ten eerste ondoenlijk door de kanaalcodering en ten tweede breekt het af na ca. 3 zenders. Ik heb veel op het internet gezocht, maar de enige optie die ik nu nog zie is uiterst bewerkelijk namelijk handmatig de database editen. Als er iemand omgeving eindhoven die het wel gelukt is dan hoor ik dat graag :) Desnoods een dump van de database.

- bij TV kijken via Myth 'hopt' het scherm 1 (of iets meer) beeldlijn waardoor het hardstikke onrustig is. Dit ligt waarschijnlijk aan MythTV want als ik cat /dev/video0 >test.mpg doe voordat ik MythTV heb gebruikt dan krijg ik een goede mpeg file, maar na gebruik van MythTV hopt dat ook. Wat voor instelling zou ik naar moeten kijken?

- Vlak na de installatie van de PVR 250 kon ik direct /dev/video0 >test.mpg doen, maar nu wil dat niet meer voordat ik wat basis instellingen eerst doe:
test_ioctl -u 0xff # PAL
test_ioctl -p 4 #tuner
test_ioctl -f width=720,height=576 #capturesize
Is het mogelijk om dit mee te nemen in de module config?
options ivtv ivtv_debug=1 ivtv_pal=1
options tuner type=14
options msp3400 once=1 simple=1
add below ivtv msp3400 saa7115 tuner

- De Celeron 400 trekt het niet helemaal om full-screen (PAL) op 4.5 a 6 Mbps MPEG2 te renderen (live TV mode). Andere mensen hier bepaalde ervaringen mee? (Zie nu hierboven dat ik logging nog uit kan zetten.)

- Screenblank van X wil maar niet uit.
Hopelijk kan dit topic weer nieuw leven ingeblazen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Waarom heb je zoveel uit CVS? Probeer anders gewoon myth0.13, werkt voor mij..

Voeg het volgende toe aan je /etc/X11/XF86Config

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "ServerFlags"
        Option "AllowMouseOpenFail" "True"
        Option          "BlankTime"             "0"
        Option          "StandbyTime"   "0"
        Option          "SuspendTime"   "0"
        Option          "OffTime"               "0"
        Option          "NoPM"                  "true"
EndSection

Is de tvout van de pvr 350 beter als die van bv nvidia?

Ik heb wel eens zitten spelen met nvtv maar er nooit een lekkere res uit kunnen krijgen... dus ik laat het bij 800x600..

Waarom heb je trouwens maar 16 bits?

Welke kernel draai je trouwens? als je met de preemptive patch draait dan moet je X renicen omdat ie anders stottert onder load...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is de tvout van de pvr 350 beter als die van bv nvidia?
Ik kan niet spreken over de tv-out van de PVR-350 maar ik vermoed dat dit ongeveer een vergelijkbare kwaliteit zal hebben als de sigma hardware decoder cards. De hardware cards hebben een aanzienlijk beter beeld als je nvidia.. Dat zit al richting een betere DVD speler qua kwaliteit.

Rukapul: Ik heb enige tips en configuraties in de startpost gezet is dat okaye?

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 06-01-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
it0 schreef op 06 januari 2004 @ 09:53:
Waarom heb je zoveel uit CVS? Probeer anders gewoon myth0.13, werkt voor mij..
Valt wel mee hoor, alleen Myth uiteindelijk direct uit CVS. Waar mogelijk Debian packages gebruikt, behalve voor de PVR 250 driver en remote waar zeer recente versies nodig waren.

Bovendien ben ik niet vies van wat aanpassen en dit geeft me de gelegenheid makkelijk te upgraden via cvs als er fixes zijn.
[quote]
Voeg het volgende toe aan je /etc/X11/XF86Config
Thx, probeer het nu.
Ik heb wel eens zitten spelen met nvtv maar er nooit een lekkere res uit kunnen krijgen... dus ik laat het bij 800x600..
Hoe krijg je vervolgens de output op de TV. Voor een NV kaart heb je dan toch al nvtv nodig?
Waarom heb je trouwens maar 16 bits?
Geen idee. Staat nu op depth 24.
Welke kernel draai je trouwens? als je met de preemptive patch draait dan moet je X renicen omdat ie anders stottert onder load...
2.4.22 en verder weet ik niet waar je op doelt
Anoniem: 8504 schreef op 06 januari 2004 @ 11:24:
[...]
Rukapul: Ik heb enige tips en configuraties in de startpost gezet is dat okaye?
Prima, hoewel ik natuurlijk ook graag antwoord zou krijgen op m'n vragen indien mensen die kunnen geven:
- instellen van zenders
- het op en neer 'hoppen' van video in MythTV (live)

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Rukapul schreef op 06 januari 2004 @ 18:39:

Hoe krijg je vervolgens de output op de TV. Voor een NV kaart heb je dan toch al nvtv nodig?
Als je de nvidia drivers hebt van nvidia zelf dan kan je gewoon tvout instellen mbv twinview en zo, erg makkelijk, als je wilt heb ik wel een config file voor je.
2.4.22 en verder weet ik niet waar je op doelt
Preemptive is een performance patch wat erg veel scheelt en je machine soepeler laat lopen
http://www.plumlocosoft.com/kernel/ daar staat hij o.a. met andere prettige features...
Prima, hoewel ik natuurlijk ook graag antwoord zou krijgen op m'n vragen indien mensen die kunnen geven:
- instellen van zenders
Hoppen is vaag maar probeer eens met de performance patches.
Instellen van zenders heb ik met behulp vam xawtv en scantv gedaan om snel een lijstje te krijgen maar het blijft een geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
it0 schreef op 06 januari 2004 @ 20:44:
[..]
Hoppen is vaag maar probeer eens met de performance patches.
De performance patches zullen het hoppen niet oplossen denk ik zo. MythTV verklooit een setting aangezien ik goed kan capturen voor MythTV gerund is en erna niet meer. Ik probeer een dump van m'n settings te maken voor en na en die te vergelijken.
Die preemptive patch is aan de beurt als de rest ongeveer werkt, hoewel ik overweeg om dan meteen maar een 2.6 kernel te proberen. Zo erg is een af en toe hakkelende playback nou ook weer niet.
Instellen van zenders heb ik met behulp vam xawtv en scantv gedaan om snel een lijstje te krijgen maar het blijft een geklooi.
Helaas werkt xawtv en scantv niet samen met de PVR 250 merk ik en wordt ook al genoemd op het internet omdat de PVR 250 MPEG2 uitspuugt en niet het formaat wat xawtv nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
- instellen van zenders
Ik heb ook nog even geprobeerd hoe het zit met dat hoppen. Bij mij lijkt het een beetje op een ouderwets TV welke een beetje 'loopt'. Hij scrolt langzaam een lijn of 5 naar beneden en springt dan weer terug naar nul en dit doorlopend.

Bij mij hield het op toen ik de resolutie weer default liet. Ik gebruik mythtv nu niet meer, maar ik neem wel regelmatig programma's op en met de volgende instelling hopt het beeld:

code:
1
#/usr/bin/test_ioctl -c stream_type=12 -f width=480,height=570

Maar... als ik alles default laat:

code:
1
/usr/bin/test_ioctl -c stream_type=12

Is er niets meer aan de hand :? Nu weet ik dat ivtv zelf een andere resolutie instelt (480x480) en volgens mij zittum daar de truuk.. Zet deze op de default waarde van ivtv en volgens mij ben je klaar..

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 07-01-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn eerste reactie op dat hoppen was een interlace-probleem, namelijk dat de fieldorder verkeerd staat (eerst worden de even frames uitgezonden maar je decoder denkt dat dat de oneven frames zijn, of omgekeerd)
Maar als het mogelijk veroorzaakt wordt door de opgegeven resolutie en het is >1 lijn verschil telkens, dan moet je proberen die opgegeven resoluties te matchen met een veelvoud van 16 pixels (dus 576 vertikaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bedankt voor de hints. Capturen op volledige PAL resolutie (720x576) lost het probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Ik draai inmiddels freevo maar met myth had ik ook het volgende probleem:

Het tvbeeld wat uit m'n oude bt848 hauppauge kaartje komt heeft veel te weinig kleur en ook een heel slecht contrast. Ik heb al geprobeerd via v4lctl wat settings aan te passen maar goed is het nog lang niet. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Ik heb 3 ideeen wat het zou kunnen zijn, maar als het 3 is is het een beetje jammer om 1 en 2 te doen ;)

1. Zwak tv signaal, misschien een antenneversterker tussen zetten.
2. bt848 is gewoon te oud, dus nieuwe tvkaart kopen.
3. Simpel setting probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ik had ook slecht beeld op de tv, maar dat kwam omdat mijn scart adapter slecht was...
heb een andere gehaalt, die E5,- was ofzo, en die deed het wel goed .. meer kleur, minder trillen enzo.. (op een gf fx5200)

heb inmiddels een plugin gemaakt voor gaim die als iemand zich aanmeld of een message stuurt dat aan de osd van myhtv osd doorgeeft, werkt met het caller_id gedeelte wat er nu standaard inzit vanaf > 0.13

iemand interesse?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Heeft iemand al een goede manier gevonden om de kanalen in te stellen?

mythfilldatabase --manual werkt niet. Het lijkt alsof hij niets doet. Achter de invoerregels verschijnt niet netjes de pointer.

tv_grab_nl_worlf --output xmltv.txt geeft:
mythtv@pvr:~$ tv_grab_nl --output xmltv.txt
http://wolf.xs4all.nl/xmltv//tv-20040112.xml: failed to download, skipping at /usr/share/perl5/XMLTV/Grab_XML.pm line 240.

http://wolf.xs4all.nl/xmltv//tv-20040113.xml: failed to download, skipping at /usr/share/perl5/XMLTV/Grab_XML.pm line 240.

http://wolf.xs4all.nl/xmltv//tv-20040114.xml: failed to download, skipping at /usr/share/perl5/XMLTV/Grab_XML.pm line 240.

http://wolf.xs4all.nl/xmltv//tv-20040115.xml: failed to download, skipping at /usr/share/perl5/XMLTV/Grab_XML.pm line 240.

http://wolf.xs4all.nl/xmltv//tv-20040116.xml: failed to download, skipping at /usr/share/perl5/XMLTV/Grab_XML.pm line 240.

Ik heb ook al in MythWeb gekeken, maar helaas moet dat dan ook via kanaalnummers en is het niet mogelijk om direct frequenties in te voeren.

Is het overigens mogelijk via de setup nog kanalen in te stellen via channel editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ja die kanalen ja .. dat is nog steeds ruk geloof ik ..

ik heb ze allemaal handmatig ingevuld ... met mythfilldatabase ..
ik heb een channel editor gezien ergens, maar die verne*kte alles bij mij .
moet je ff in de dev mailinglist zoeken, daar is ergens een hele discussie over de kanalen geloof ik ..

waarom gebruik je de wolf grabber? heb je sateliet ?
ik gebruik de tvgids.nl grabber, als je die op slow zet krijg je nl. ook nog de hele omschrijving van het programma erbij, vind dat veel handiger dan alleen de show name ...

[ Voor 28% gewijzigd door ny-hardcore op 13-01-2004 12:58 . Reden: tv_grab vraag ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die standaard _nl grabber werkt(e) (al) een tijdje niet meer.
Ik weet niet of die nu dus welk weer werkt, maar een kleine week geleden dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TD-er schreef op 13 januari 2004 @ 14:36:
Die standaard _nl grabber werkt(e) (al) een tijdje niet meer.
Ik weet niet of die nu dus welk weer werkt, maar een kleine week geleden dus niet.
Ik gebruik de standaard grabber voor een ander project en hij werkt daar perfect. Mijn versie is 2 weken oud. Versie 0.5.23. Via CSPAN heb ik wel alle dependant perl modules gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Als ik tv_grab_nl probeer te gebruiken krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
pvr:/home/mythtv# tv_grab_nl >xmltv.txt
using config filename /root/.xmltv/tv_grab_nl.conf
config file /root/.xmltv/tv_grab_nl.conf does not exist, run me with --configure

pvr:/home/mythtv# tv_grab_nl --configure
using config filename /root/.xmltv/tv_grab_nl.conf
could not fetch http://www.tvgids.nl, aborting

Daarom dus maar tv_grab_nl gesymlinkd naar tv_grab_nl_wolf.
Vervolgens wat gegevens gegrabt:
code:
1
tv_grab_nl --output xmltv.txt

En vervolgens dat gebruiken om wat channels in te stellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
pvr:/home/mythtv# mythfilldatabase --manual --file 0 -1 xmltv.txt
###
### Running in manual channel configuration mode.
### This will ask you questions about every channel.
###
### bypassing grabbers, reading directly from file
###
### New channel found
###
### name     = 3Sat
### callsign =
### channum  =
### finetune =
### tvformat =

Helaas blijft het hier hangen... altijd...

Ik heb die searchable mailinglist al helemaal uitgeplozen, maar als de tools niet werken om het in te voeren dan houdt het op :(
( http://www.gossamer-threa...145&t=search_engine#91839 )

[ Voor 57% gewijzigd door Rukapul op 13-01-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ik weet niet wat er bij jou niet goed gaat maar, bij mij werkt de tvgids_nl goed
denk dat je wat perl dingen mist ofzo ..

maare hier is een listing en conf van mij :

http://members.home.nl/k.erens/tv_grab_nl.conf
sommige namen kloppen nu niet meer, maar ben te lam om dat te veranderen,
v8 enzo nl. maar werkt evengoed ..

http://members.home.nl/k.erens/xmltv.xml
is dus een output van tv_grab_nl

ik run dit altijd vanuit cron..
ik doe dus geen grabben vanuit myth, weet niet of dat nu al kan, zag laatst zoeits inde setup d8 ik, maar geen zin om naar te kijken, dit werkt bij mij goed (cvs 0.14 is het nu geloof ik)
----

--

file 1 -1 is , source 1 en -1 is alles overschrijven

hoop dat je er wat aan hebt ..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu een webbased pvr projectje gevonden zie ook:

Remote webbased epg/pvs in BASH/

Dit projectje is vooral handig als je je tv-kaart in een backend systeempje/servertje hebt zitten, je kan hiermee net als mythweb, maar dan veel kleiner, programma's programmeren en beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Bij mij werkt tv_grab_nl ook niet meer en bij configure kreeg ik could not fetch http://www.tvgids.nl ...

Na lang klooien heb ik in Get_nice.pm de get statement in get_nice_aux vervangen door get_old...

En nu werkt het weer.

Daarna een fout over say in tv_grab_nl en dat maar veranderd in print..

[ Voor 20% gewijzigd door it0 op 22-01-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 12-06 13:41
Ik ben ook bezig met het installeren van Mythtv.
Het compileren ging allemaal goed.
Maar hij het opstarten van het programma of backend of frondend krijg ik de melding.
QSqlDatabase warning: QMYSQL3 driver not loaded
QSqlDatabase: available drivers:
en bij setup het volgende
[root@sander mythtv-0.13]# setup/setup
Unable to connect to database!
No error type from QSqlError? Strange...
Unable to open database:
Driver error was:
Driver not loaded
Database error was:
Driver not loaded
Ik heb wat op internet lopen rondneuzen en ik heb 2 oplossingen gevonden.
- path naat QT stond niet in het path, deze heb ik toegevoegd, werkt niet
- ontbreken van qt-mysql , dit lijkt mij niet nodig omdat ik mysql aanspreek op een andere computer binnen het netwerk. (dit heb ik ook ingesteld in /usr/local/share/mythtv/mysql.txt)

nog tips ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91616

Ik heb Mythtv ook geprobeerd (gebruik nu freevo) en had hetzelfde probleem als jij na compileren. Als ik RPMs installeerde kreeg ik hem niet (maar had weer andere problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
QT moet mysql support hebben , dus qt opnieuw compileren met ondersteuning voor mysql ..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 12-06 13:41
QT moet mysql support hebben , dus qt opnieuw compileren met ondersteuning voor mysql .
Als ik de rpm qt-mysql wil installeren heeft deze mysql nodig
Deze heb ik niet en wil ik niet, deze staat al op een andere computer in het netwerk.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 25 januari 2004 @ 19:22:
[...]

Als ik de rpm qt-mysql wil installeren heeft deze mysql nodig
Deze heb ik niet en wil ik niet, deze staat al op een andere computer in het netwerk.
hm.. je hebt bij rpm toch een --nodeps optie?
ik heb zelf de front and backend (nog) op dezelfde doos draaien onder gentoo

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
ny-hardcore schreef op 13 januari 2004 @ 23:07:
ik weet niet wat er bij jou niet goed gaat maar, bij mij werkt de tvgids_nl goed
denk dat je wat perl dingen mist ofzo ..
...
Bedankt voor alle info en sample configs. Het bracht me een stuk verder.

Nadat er eenmaal channels in de database zaten heb ik met MythWeb channum's en freqid's toegevoegd.

Helaas kon ik niet naar zenders tunen. Ook de mythtv-users mailinglist bracht geen uitkomst en daarom heb ik zelf maar een script gebakken wat tussen zenders schakelt (external tuner script).

Daarna kon ik eindelijk TV kijken :)
it0 schreef op 22 januari 2004 @ 16:36:
Bij mij werkt tv_grab_nl ook niet meer en bij configure kreeg ik could not fetch http://www.tvgids.nl ...

Na lang klooien heb ik in Get_nice.pm de get statement in get_nice_aux vervangen door get_old...

En nu werkt het weer.

Daarna een fout over say in tv_grab_nl en dat maar veranderd in print..
Van dit probleem had ik ook last. Ik had het omzeild door bovenstaande config even te gebruiken, maar zal de voorgestelde patch hierboven zo ook doorvoeren.

Heeft iemand trouwens een idee wat met een Celeron 400 nog mogelijk moet zijn aan formaten en bitrates? Ik heb een XVid 1.4Mbps 512 x 384 die het op zich redelijk doet, maar bij het schalen naar fullscreen in MPlayer gaat schokken. Het lijkt me toch dat scalen dmv de videokaart hardware mogelijk moet zijn? (GF2MX getest, moet nog nieuwe kaart aanschaffen)

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 29-01-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vaak willen ATI's ook wel positief bijdragen aan mpeg-weergave.
Welke Xserver gebruik je voor je Geforce?
Ik heb hier namelijk een tijd geleden geexperimenteert met een TNT2 M64 en daarbij was normaal de load erg hoog en de beeldkwaliteit vrij slecht, totdat ik de (closed-source) NVidia drivers gebruikte.

Nu was dat wel met xine en niet met mplayer, wat MythTV gebruikt, maar ik vermoed dat het ook wel invloed zal hebben op de performance voor Mplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Hit probleem met tv_grab_nl had ik ook. Heb het opgelost door de volgende regel te veranderen (bij mij was het regel #918):
code:
1
    my $url = 'http://www.tvgids.nl';

in
code:
1
    my $url = 'http://www.tvgids.nl/index.html';

Ik weet niet waarom het werkt, maar het werkt... ;)
Systeem: Gentoo

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wat betreft videokaart ben ik eruit: je hebt een kaart nodig die Xv overlay aankan. Een GF2MX kan dat bijvoorbeeld (zowel met nv als met nvidia driver), maar bijvoorbeeld een riva128 niet. Als MPlayer Xv aankan dan kan Myth het ook :)

Ik heb m'n MythTV machine zowaar werkend incl. MythMusic en MythVideo (op wat details na), maar zit nu met het probleem dat LiveTV ineens niet meer goed werkt. Zowel van LiveTV als recorded programma's kan ik niet meer goed afspelen en hikt audio en video ook al zet ik de kwaliteit nog zo laag en is de processorload ruim onder de 50%. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken, andere video en geluidskaart hebben al niet geholpen :( Dezelfde recorded content speelt zonder enig probleem af in MPlayer, maar dus niet in MythTV zelf.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem gehad toen ik geupdate had naar kernel 2.6.2 .. en een klein beetje bij 2.4.24. Ik heb het vermoeden dat het bij mij aan de low latency patches ... zag ergens dat je met nice iets kon verandereren, maar niet geprobeerd ..

Vraag:

Ik ben er aan het denken om een pvr350 aan te schaffen, niet zozeer om de mpg2 decoder maar om de tv-out optie die deze kaarten hebben.

Ik hoor nl. verschillende mensen vertellen over de goede kwaliteit van de tvout.
Ik ben nu in het bezit van een gf4 mx400 met tvout.
Ik vind de tvout kwaliteit acceptabel voor tv kijken, maar als ik bv. het kanaaloverzicht of de hoofdmenus selecteer dan trillen de horizontale lijnen het beeld af, en het beeld zelf is ook niet stabiel.

Nu vraag ik mij af of dit opgelost wordt door de 'betere' tvout van de pvr350
of dat dit prbleem te maken heeft met de refresh van eem televisie

Iemand ervaring met een pvr350 en de tvout?

[ Voor 91% gewijzigd door ny-hardcore op 04-02-2004 15:24 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 12-06 23:57
Jep, ik heb een Hauppage PVR30 in een EPIA M9000 zitten. Sinds een week heb ik MythTV aan de praat en gebruik ik alleen nog maar de EPIA voor live TV (en timeshiften ;)). Ook gebruik ik de PVR350 fb driver om het MythTV user interface op de TV te zetten. Over de kwaliteit kan ik kort zijn: die is subliem. Ik kan qua beeldkwaliteit geen onderscheid maken tussen TV kijken via de EPIA of direkt via de TV tuner. De videouitgang is ook veel beter dan die van de onboard EPIA S-VHS uitgang...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Muyz,

Is in dat geval de 350 de grafische kaart? Aangezien je daarvan de tv-out gebruikt?
Of copieert hij het video geheugen van je gfx kaart??

Ikzelf heb een nvidia gf2mx kaartje met tv-out, Menu's zijn haarscherp, maar een eenvoudig xterm is weer niet te lezen. Mame is weer perfect, maar films mpeg/divx/ etc zien er een beetje flets uit maar heb nooit een svcd op de dvd speler naast de tvout gehouden met dezelfde beeldkwaliteit.

Heeft iemand al .14 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
it0 schreef op 05 februari 2004 @ 11:48:
Muyz,

Is in dat geval de 350 de grafische kaart? Aangezien je daarvan de tv-out gebruikt?
Of copieert hij het video geheugen van je gfx kaart??

Ikzelf heb een nvidia gf2mx kaartje met tv-out, Menu's zijn haarscherp, maar een eenvoudig xterm is weer niet te lezen. Mame is weer perfect, maar films mpeg/divx/ etc zien er een beetje flets uit maar heb nooit een svcd op de dvd speler naast de tvout gehouden met dezelfde beeldkwaliteit.

Heeft iemand al .14 draaien?
Ja, in dat geval is de 350 de grafische kaart. Ik gebruik die dus voor video EN graphics (X11). De onboard graphics van VIA gebruik ik momenteel niet. Zelf heb ik in mijn desktop ook een nVidia kaart (4400Ti), maar die output haalt het niet bij die van de PV350.

Ik draai nog .13, maar wil dit weekend overstappen naar .14 (als ik voldoende tijd heb ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Muyz op 05-02-2004 11:54 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik ben van het weekend overgegaan op .14 en heb alles prima werkend. Functioneel vroeg ik me eigenlijk af wat er nou verbeterd was sinds .13, maar misschien dat het me niet opgevallen is omdat ik al CVS draaide.

Welke plugins draait men zoal? Zelf heb ik draaien:
- MythMusic
- MythVideo
- MythWeb (om recordings vast te leggen via een webinterface)
MythStream (non-official plugin) wil ik nog eens proberen voor streaming audio en video.
MythGallery komt ook nog wel een keer evenals MythBrowser, maar die laatste wilde laatst niet vanwege een kde dependency die ik niet kan achterhalen.
Verder lijkt een MythComic me nog een keer een leuk iets om te maken: een plugin die automatisch een aantal comics dagelijks download en die laat zien (modificatie op gallery waarschijnlijk).

Als video-out gebruik ik nu een GF4MX400. Op zich vind ik de kwaliteit niet significant anders dan direct via de tv, behalve dat m'n Philips TV niet 'smart' inzoomt op myth menu's en . (capture met m'n pvr250 op 576x576 4 Mbps)
Het vreemde is dat m'n Philips breedbeeld TV niet 'smart' inzoomt op de Myth menu's of liveTV (wel op 'breedbeeld' films gespeeld in mplayer). Diverse settings en drivers veranderen dat niet tenzij ik nvtv op 'dvd' zet, maar het kan ook nog zijn dat de TV er niet van houdt om 'smart' te zoomen op ext2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Ik heb de volgende plugins geinstalleerd:
  • MythMusic: gebruik ik vaak. Moet het nog even hercompileren na toepassen van de patch om ook album art weer te geven ipv een equalizer bij het afspelen van muziek
  • MythWeb: redelijk vaak gebruikt voor het bekijken van de EPG, maar ook om handmatig zenderinstellingen te doen (frequenties, namen, etc.).
  • MythWeather: iedere dag even naar de voorspellingen en het overzichtsplaatje van Europa kijken
  • MythVideo: nog niet gebruikt
  • MythGallery: nog niet gebruikt
  • MythGames: nog niet gebruikt
Hopelijk heb ik in het weekend meer tijd om ermee te spelen...eerst maar eens zorgen dat eea volledig opstart bij het booten van de PC.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51242

Rukapul schreef op 05 februari 2004 @ 22:21:
Ik ben van het weekend overgegaan op .14 en heb alles prima werkend. Functioneel vroeg ik me eigenlijk af wat er nou verbeterd was sinds .13, maar misschien dat het me niet opgevallen is omdat ik al CVS draaide.

Welke plugins draait men zoal? Zelf heb ik draaien:
- MythMusic
- MythVideo
- MythWeb (om recordings vast te leggen via een webinterface)
MythStream (non-official plugin) wil ik nog eens proberen voor streaming audio en video.
MythGallery komt ook nog wel een keer evenals MythBrowser, maar die laatste wilde laatst niet vanwege een kde dependency die ik niet kan achterhalen.
Verder lijkt een MythComic me nog een keer een leuk iets om te maken: een plugin die automatisch een aantal comics dagelijks download en die laat zien (modificatie op gallery waarschijnlijk).

Als video-out gebruik ik nu een GF4MX400. Op zich vind ik de kwaliteit niet significant anders dan direct via de tv, behalve dat m'n Philips TV niet 'smart' inzoomt op myth menu's en . (capture met m'n pvr250 op 576x576 4 Mbps)
Het vreemde is dat m'n Philips breedbeeld TV niet 'smart' inzoomt op de Myth menu's of liveTV (wel op 'breedbeeld' films gespeeld in mplayer). Diverse settings en drivers veranderen dat niet tenzij ik nvtv op 'dvd' zet, maar het kan ook nog zijn dat de TV er niet van houdt om 'smart' te zoomen op ext2.
Als je moeite hebt met de dependencies zou ik het gewoon met apt-get (ook voor o.a. redhat/fedora) doen. Er staat een link voor in de doc's op de site. "Apt-get install mythtv-suite" is het volgens mij en een half uurtje later heb je alles op je comp staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb nu ook .14 draaien met alle plugins van de site. Op het net kwam ik ook nog mythbayes tegen , plugin die automatisch dingen voor je opneemt op basis van wat je leuk vindt.

Mythgame ben ik aan het tweaken met mame (ondersteunt 0.78 nog niet)

Verschillen tussen .13 en .14 zijn miniem, veel achter de schermen werk, hoewel myth gallery en mythnews veel zijn veranderd.

Mythcomic kan je idd door 2 dingen implementeren. Via Mythgallery of via Mythbrowser. Met bv dailystrips moet je een eind komen...

Ik zelf zou nog wel een mythnews willen met een ticker implementatie. Of een kiosk module die automatisch filmpjes/news laat zien zoals bv een kabelkrant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99156

Ik zit er over te denken een pc-tje te kopen en die met MythTV om te toveren in een PVR.

Maar ik heb een paar vraagjes:
- Vanaf welke kloksnelheid werkt alles een beetje lekker?
- Hoeveel kan ik opnemen op een HDD van 10 gig? Of misschien wat is een redelijke HDD om een filmpje op op te nemen.
- Wat is een aan te raden grafischekaart?
- Welke TV kaart is geschikt?

Noem nou niet gelijk het duurste van het duurste want het moet / mag geen bakken met geld kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja... nog een vraagje

Werkt de TV gids in Nederland?
En werkt die on screen info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Anoniem: 99156 schreef op 10 februari 2004 @ 19:52:
Ik zit er over te denken een pc-tje te kopen en die met MythTV om te toveren in een PVR.

Maar ik heb een paar vraagjes:
1 Vanaf welke kloksnelheid werkt alles een beetje lekker?
2Hoeveel kan ik opnemen op een HDD van 10 gig? Of misschien wat is een redelijke HDD om een filmpje op op te nemen.
3 Wat is een aan te raden grafischekaart?
4 Welke TV kaart is geschikt?
5 Werkt de tvgids
Noem nou niet gelijk het duurste van het duurste want het moet / mag geen bakken met geld kosten...
1 Ik heb nu een duron 1300 640MB, eerst een dual PII 300 386MB, het werkt nu lekkerder, menu's zijn sneller plus ik draai er nog een hoop andere onzin op.
2 Je hebt verschillende codecs, softwarematig kan je rtjpeg en mpeg4 opnemen.
105 minuten rtjpeg was bij mij ongeveer 4+ GB
50 minuten mpeg4 was bij mij ongeveer 450 MB
mpeg4 is dus meer cpu intensief
3 Eentje met een goede tv out, zie site.
4 Eentje met hardware matig mpeg2 compressie is beter, maar any will do zoalsn video for linux hem maar ondersteunt (geen Ati All in Wonders)
5 Ja, maar programmainformatie nog niet, dus ik zie de naam van een film maar niet waar de film over gaat, maar dat is meer een probleem dat bij mij ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het is allemaal wel 'makkelijk' aan de praat te krijgen? Weet wel wat van Linux, maar ben geen expert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Anoniem: 99156 schreef op 11 februari 2004 @ 12:38:
Maar het is allemaal wel 'makkelijk' aan de praat te krijgen? Weet wel wat van Linux, maar ben geen expert :)
Als je de packages kunt gebruiken ipv te compileren dan valt het wel mee.

Het moeilijkste is dan de kanalen configureren... en de tvgids op te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
it0 schreef op 11 februari 2004 @ 11:18:
[...]
5 Ja, maar programmainformatie nog niet, dus ik zie de naam van een film maar niet waar de film over gaat, maar dat is meer een probleem dat bij mij ligt...
welke grabber gebruik je?

de tv_grab_nl heeft nl. een --slow optie , dan grabt ie wel alles

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ja ik weet het ik zal me cron job eens vervangen met

maar de laatste keer zag ik weinig verschil, of moet ik eerst mijn programma DB dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geprobeerd met de optie '--slow' extra gegevens binnen te halen maar tv_grab_nl komt met de fout: Can't call method "update" on an undefined value at /usr/bin/tv_grab_nl line 470.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (xmltv 0.5.25 en

if ($detailed eq 'END') {
# Apparently this means nothing more for this day. But
# we're not processing according to days so there is no
# easy way to skip the right number of following
# programmes. In any case, we want the programme output
# to be the same as in fast mode, so we more or less
# ignore this indication from process_details_page().
#
push @to_write, $s;
update $bar;
next;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Probeer eens een nieuwere versie ik heb 0.5.28 waarmee het werkt, het vreemde was wel dat het de extra info, dus de --slow switch pas zichtbaar werd na 2 dagen, maar dat zal dan wel een mythtv quirk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd (voor de Madrake gebruikers: Ik kwam terecht in dependency-hell en pas na een uur zinloos installeren en verwijderen en zoeken naar paketten, herinnerde ik me thac's RPM's. Daarna duurde het nog 2 minuten voor alles geinstalleerd was :( ) maar dat helpt jammer genoeg niet.

Ik krijg nu: Can't call method "update" on an undefined value at /usr/bin/tv_grab_nl line 513

Hetzelfde dus maar in een andere regel.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91616 op 14-02-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

volgens mij refereert de update naar de progress perl pod

Is die geïnstaleerd?
instaleren doe je door perl -MCPAN -e shell in te tikken en dan iets van
install progress en dan geeft ie wel hints wat je moet doen...

ALs die natuurlijk niet standaard bij je distro zit.

[ Voor 12% gewijzigd door it0 op 13-02-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het ook niet. Progressbar is geinstalleerd. Heb voor de zekerheid time::progress geinstalleerd (geen idee wat het is) maar dan werkt het ook niet.

Volgens de README uit de .tar heb ik alles geinstalleerd. Gewoon gegevens binnen halen gaat zonder probleem alleen met --slow lukt het niet. Het gaat fout bij de eerste zender (ned 1) nadat het aangeeft dat het extra informatie over acteurs niet meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik heb de laatste dagen nu ook problemen met tvgids... hij stopt met downloaden
no info oid zegt ie, ik heb het vermoeden dan tvgids iets veranderd heeft ofzo aan hun indeling van paginas ofzo .. ben nu zonder --slow aan het grabben ..
so far so good ..
Anoniem: 91616 schreef op 14 februari 2004 @ 13:42:
Dat is het ook niet. Progressbar is geinstalleerd. Heb voor de zekerheid time::progress geinstalleerd (geen idee wat het is) maar dan werkt het ook niet.

Volgens de README uit de .tar heb ik alles geinstalleerd. Gewoon gegevens binnen halen gaat zonder probleem alleen met --slow lukt het niet. Het gaat fout bij de eerste zender (ned 1) nadat het aangeeft dat het extra informatie over acteurs niet meeneemt.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Ik heb ook problemen met --slow grabben :( Zie hier mijn dead.letter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
downloading summary: http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=2
: did not see any content, skipping page at /usr/bin/tv_grab_nl line 1135.
http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=3: did not see any con
tent, skipping page at /usr/bin/tv_grab_nl line 1135.
#http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=4: did not see any co
ntent, skipping page at /usr/bin/tv_grab_nl line 1135.
http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=5: did not see any con
#########http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=7&interval=0: could not
fetch http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=7&interval=0, aborting
Het lijkt erop alsof dit alleen gebeurt als ik dit in een cron job doe. Als ik hetzelfde script gewoon handmatig draai, lijkt het wel goed te gaan... Dat test ik nu even....

Aanvulling: handmatig lukt het wel om de EPG data te fetchen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Muyz op 15-02-2004 14:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Muyz schreef op 15 februari 2004 @ 10:58:
Dat kan toch niet aan cron liggen toch? dat zou wel heel vaag zijn dan ..
heb het id dat tvgids beetje rammelt de laatste dagen ..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Gisteren had hij niet goed gedraaid, vanacht heeft ie weer soepel gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
it0 schreef op 16 februari 2004 @ 09:39:
Welke versie draai jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

myth: 0.14 en xmltv 0.5.28 zoals je hierboven had kunnen lezen.
Dit alles op debian woody met kernel 2.6.2.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~faasen/tv2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 8504 schreef op 16 februari 2004 @ 11:06:
[...]

Welke versie draai jij eigenlijk?
Ik heb namelijk ook 0.5.28 en bij mij werkt het nog steeds niet. Het lijkt erop dat tvgids.nl andere URL's gebruikt dus vraag ik af hoe het kan dat het nu weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
it0 schreef op 16 februari 2004 @ 09:39:
He, inderdaad, vannacht heeft-ie het weer eens volledig afgehandeld :). Dat is lang geleden...

Ik draai XMLTV 0.5.27 op een Gentoo 2.4.24-epia1 kernel in combinatie met MythTV 0.14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93383

Bij mij werkt de --slow optie van tv_grab_nl ook niet, zonder werkt het wel (met de nodige
code:
1
2
http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=5: did not see any content, 
skipping page at /usr/bin/tv_grab_nl line 1135.
errors)

Error die ik o.a. met de --slow optie krijg:
code:
1
2
3
Can't call method "update" on an undefined value at /usr/bin/tv_grab_nl line 513.
-:
no element found at line 148, column 12, byte 4303 at /usr/lib/perl5/XML/Parser.pm line 187

Ik gebruik xmltv 0.5.28 i.c.m. tvtime.
Beetje offtopic, maar een heel nieuw topic is ook weer niet handig lijkt me...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93383 op 16-02-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

En vanacht heeft ie weer niet gedraaid :(

Hmm eens kijken of het onderstaande uitmaakt..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
apt-get dist-upgrade
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Calculating Upgrade... Done
2 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.
Need to get 529kB of archives. After unpacking 4096B will be used.
Do you want to continue? [Y/n] 
Get:1 http://cedar-solutions.com stable/main xmltv-util 0.5.29-1woody1 [297kB]
Get:2 http://cedar-solutions.com stable/main libxmltv-perl 0.5.29-1woody1 [233kB]                                          
Fetched 529kB in 18s (28.8kB/s)                                                                                            
(Reading database ... 53259 files and directories currently installed.)
Preparing to replace xmltv-util 0.5.28-1woody1 (using .../xmltv-util_0.5.29-1woody1_all.deb) ...
Unpacking replacement xmltv-util ...
Preparing to replace libxmltv-perl 0.5.28-1woody1 (using .../libxmltv-perl_0.5.29-1woody1_all.deb) ...
Unpacking replacement libxmltv-perl ...
Setting up libxmltv-perl (0.5.29-1woody1) ...

Setting up xmltv-util (0.5.29-1woody1) ...

[ Voor 94% gewijzigd door it0 op 17-02-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:18
Hoi,

Ik weet niet of ik het hier bij moet posten of ik beter een nieuwe topic kan beginnen. Maar ik ben sinds vorige week aan het proberen om MythTV te installeren. Ik ken zelf nog niet zo veel van linux, maar probeer er zoveel mogelijk van te kennen.

Ik heb dus al geinstalleerd : debian unstable kernel 2.4.24, alsa, lirc, mythtv al ten dele, xmltv heb ik al aan de praat gekregen (vond ik ook niet vanzelfsprekend voor Belgie), en ivtv heeft ook al gewerkt gehad, maar nu krijg ik foutmeldingen.

als ik cat /dev/video0 testje.mpg doe, dan krijg ik de foutmelding : input/output error. Als ik dan (of zelfs na rebooten) rmmod ivtv doe, dan krijg ik de volgende melding : device busy... Het rare is dat dit tot een tijdje terug allemaal wel mooi werkte, maar ik kwam er achter dat het niet meer werkte toen ik mijn installatie aan het nakijken was (ik had alles geinstalleerd onder root, omdat ik niet wist dat je user mythtv moest gebruiken). Ik heb trouwens die pvr 350.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? ben al een aantal dagen aant zoeken maar ik vind nergens een oplossing voor dit probleem. Of mag ik deze foutmeldingen gewoon negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
it0 schreef op 17 februari 2004 @ 08:20:
En vanacht heeft ie weer niet gedraaid :(
Same here :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Anoniem: 91616 schreef op 13 februari 2004 @ 16:47:
Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd (voor de Madrake gebruikers: Ik kwam terecht in dependency-hell en pas na een uur zinloos installeren en verwijderen en zoeken naar paketten, herinnerde ik me thac's RPM's. Daarna duurde het nog 2 minuten voor alles geinstalleerd was :( ) maar dat helpt jammer genoeg niet.

Ik krijg nu: Can't call method "update" on an undefined value at /usr/bin/tv_grab_nl line 513

Hetzelfde dus maar in een andere regel.
Ik had hier ook last van. Ik heb de regel veranderd in (uit m'n hoofd):
update $bar if defined $bar;
Zo'n regel stond heel iets daarboven of daaronder namelijk ook en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Muyz schreef op 15 februari 2004 @ 10:58:
Ik heb ook problemen met --slow grabben :( Zie hier mijn dead.letter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
downloading summary: http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=2
: did not see any content, skipping page at /usr/bin/tv_grab_nl line 1135.
http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=3: did not see any con
#http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=4: did not see any co
ntent, skipping page at /usr/bin/tv_grab_nl line 1135.
http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=5: did not see any con
#########http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=7&interval=0: could not
fetch http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=7&interval=0, aborting
Het lijkt erop alsof dit alleen gebeurt als ik dit in een cron job doe. Als ik hetzelfde script gewoon handmatig draai, lijkt het wel goed te gaan... Dat test ik nu even....

Volgens mij gaat het bij jou fout bij het ophalen van de html pagina in de getnice() functie (uit m'n hoofd, functie kan net anders zijn, maar je hebt het regelnummer) in de file Get_nice.pm . Ik had daar ook last van en heb de file als volgt aangepast:
- haal de random delay weg
- insert een if defined $var test voor de huidige die if undefined
- haal de url nog een keer op als de variabele niet gedefined is
Bovenstaande bouwt een hele simpele eenmalige retry in waarna iig bij mij de data altijd correct wordt opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13197

Heeft iemand ervaring met de xbox front end van MythTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Rukapul schreef op 17 februari 2004 @ 09:12:
[...]

Volgens mij gaat het bij jou fout bij het ophalen van de html pagina in de getnice() functie (uit m'n hoofd, functie kan net anders zijn, maar je hebt het regelnummer) in de file Get_nice.pm . Ik had daar ook last van en heb de file als volgt aangepast:
- haal de random delay weg
- insert een if defined $var test voor de huidige die if undefined
- haal de url nog een keer op als de variabele niet gedefined is
Bovenstaande bouwt een hele simpele eenmalige retry in waarna iig bij mij de data altijd correct wordt opgehaald.
Ik heb er nu dit maar even van gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
sub get_nice_aux( $ ) {
    my $url = shift;
    my $r = LWP::Simple::get_old($url);

# At the moment download failures seem rare, so the script dies if
    # any page cannot be fetched.  We could later change this routine
    # to return undef on failure.  But dying here makes sure that a
    # failed page fetch doesn't get stored in XMLTV::Memoize's cache.
    #
    $r = LWP::Simple::get_old($url) if not defined $r;

die "could not fetch $url, aborting\n" if not defined $r;

# Be nice to the server.  Technically we don't need to do this
    # after the very last fetch, but sleeping every time is simpler.
    #
#    sleep(rand $Delay);

return $r;
}
Nu maar hopen dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

crazyx schreef op 17 februari 2004 @ 08:49:
Ik heb trouwens die pvr 350.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? ben al een aantal dagen aant zoeken maar ik vind nergens een oplossing voor dit probleem. Of mag ik deze foutmeldingen gewoon negeren?
Die pvr 350 is wel iets waar veel aan gewerkt wordt.

Dus misschien kernel 2.6.x overwegen alsmede nieuwere tools voor die kaart. Maar als het al fout gaat bij het laden van de modules??

Interrupt/acpi probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Rukapul, het werkt. verander regel 513 uit tv_grab_nl in ' update $bar if defined $bar;' en hij doet het :) .

(bewijs, (weet niet of het gepast is in een topic over Mythtv) een screenshot van Freevo:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S3685M7R195/picserver.jpeg

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:18
Hoi,

Ik heb voor mijn probleem (input/output error, device busy etc) een mogelijke oplossing gevonden, en dat zou het volgende zijn :

"A simple unload/reload of the saa7115 driver will usually fix this"

Nu, heb ik met ps -aux gezien wat er allemaal draait, en dat staat er niet tussen (wat waarschijnlijk normaal is, maar mijn kennis van linux is beperkt). Dus mijn vraag is : hoe kan ik een simpele unload reload van die driver doen? ;)

Als dat niet werkt, dan werd het volgende voorgesteld :
"If that doesn't work, try unloading/reloading ivtv"

Dezelfde vraag, hoe kan ik dat doen, aangezien ik dat nergens zie staan.

En upgraden naar kernel 2.6 lijkt me meer problemen op te leveren dan oplossingen, aangezien het toch ff gewerkt heeft, als dat niet het geval was zou ik er meer aan denken, maar ik zie overal te veel threads staan over problemen met die kernel, en ik ken nog niet genoeg van linux om me nog meer problemen op de hals te halen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Je kan pas een module unloaden als hij geladen is dus probeer eerst eens een modprobe -v saa7115, het zelfde met ivtv, ik ga ervan uit dat je zelf geen kernel hebt gebakken maar die van je distro gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op deze pagina staat informatie waar ik veel aan gehad heb. Ik weet niet of je Mandrake gebruikt maar het meeste moet ook voor jou distro toepasbaar zijn.

Op deze staat alles over 'modprobe'.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste