[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 40.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik gebruik Debian unstable 2.4.24. En heb toch de kernel zelf moeten compileren, omdat er standaard 2.4.18 opstond, en ik had gelezen dat je minstens versie 2.4.20 nodig hebt. En ik gebruik een Wintv pvr350.

En bedankt voor jullie tips, ik ben nu al een heel stuk verder geraakt. Maar ik heb nu weer een paar rare dingen.

.xsession wordt niet automatisch uitgevoerd bij het opstarten van gnome (heb dat in /home/mythtv gezet, en executable...

De tv out doet raar, als ik X niet opstart, dan werkt die (heb dan wel enkel een zwart beeld, met een cursor), maar vanaf ik X dan opstart, dan gaat hij terug naar de desktop, terwijl ik de instructies van http://www-isl.mach.uni-k...n_epia_pvr350_walkthrough helemaal gevolgd heb.

Verder werkt de remote al perfect. Mijn programmalijsten heb ik ook. Enkel als ik naar Live TV ga, dan krijg ik een zwart beeld, maar ik vermoed dat dat komt omdat ik ergens verkeerde frequenties heb ingevuld.

Verwijderd

"A simple unload/reload of the saa7115 driver will usually fix this".
Hoi,

Ben ook bezig met een 350. Een pagina waar ik veel aan gehad heb is deze van Jarod Wilson.

Unloaden van een module, bijvoorbeeld de saa7115, kan met
code:
1
/sbin/rmmod saa7115

en dan weer laden met
code:
1
/sbin/insmod saa7115

Pas op: het unloaden van ivtv is onmogelijk als ivtv-fb eenmaal geladen is (je krijgt dan een `resource is busy' oid). Je kunt daarom, in de debug-fase, beter deze module nog niet laden. Zie ook Jarod's pagina: je kunt ivtv-fb uit je modules.conf `commenten'.

Overigens: Ik heb de hele boel geinstalleerd op een ouwe kantoor-pc met 450MHz, als ik de output naar een monitor stuur krijg ik redelijk schokvrije video, maar als het via de 350 naar de tv gaat trekt hij het helemaal niet. Ik hoopte dat de ingebouwde MPG-decoder het meeste werk zou doen maar daar lijkt het niet op. Als ik een rechtstreekse Unix-pipe van video-in naar video-uit maak gaat het wel goed.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 10:10 . Reden: tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Zijn er hier ook mensen die commercials uit hun opgenomen materiaal knippen? Zelf probeer ik het met de MPEG2 -> MPEG2 transcoder om de commercials eruit te knippen, maar dat gaat nog niet helemaal geweldig. Iemand van MythTV heeft een eerste aanzet gedaan voor die transcoder, maar dat is nog best buggy. In m'n vrije uurtjes ben ik nog een beetje bezig op mythtranscode aan te passen, maar ik ben er nog zeker niet. Het grootste probleem lijkt het muxen van de mpeg2 PS te zijn zodanig dat hij ook onder windows codecs (elegard, powerdvd) goed werkt.

Ook wel interessant is om te weten of er hier nog mensen zijn die zich met mythTV development bezig houden (plugins, patches, bugs, core, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik heb met veel moeite mythtv kunnen installeren en werkt best goed en ziet er leuk uit.

Maar een paar dingetjes.
- Ik heb ingesteld dat ik de stationsnamen wil zien ipv de nummers, maar hij blijft stug de nummer zien.
- Als ik de programmagids bekijk zijn de programmanamen wel in een erg groot lettertype afgebeeld, hoe pas ik dit aan ?
Het lettertype onder uiterlijk aanpassen heeft hier geen invloed.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu opeens iets raars met tv_grab_nl en tv_grab_nl_wolf. Bij de eerste is opeens iets in de tijdzone veranderd, alle programma's worden een uur te laat afgebeeld. Dus ik zie bv in tvtime man bijt hond staan terwijl ik nog journaal aan't kijken ben.
In de xml files staat bij beiden hetzelfde qua tijd bijvoorbeeld <programme start="20040309074000 +0100" stop="20040309080000 +0100"

Tv_grab_nl_wolf doet het wel perfect, daarom lijkt het me niet aan de timezone instellingen van m'n pc liggen.

Echter, wolf kan weer niet detail informatie (--slow) ophalen of heb ik dat mis?

Graag jullie ervaringen met deze twee vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Emmerp: je can het tijdsverschil in Myth ipv auto op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen gebruik ik geen mythtv...maar xml files direct in tvtime. Toch heb ik 't maar in dit topic geplaatst, lettende op het 'en meer' in de topic titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

emmerp: in het tv_grab_nl script staat ook een time_offset variable die kan je ook nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, in tv_grab_nl staat inderdaad de regel
code:
1
 my $TZ = '+0100';

Deze heb ik nu maar op +0000 gezet en nu loopt het wel weer goed.

Ik krijg alleen bij het uitvoeren van tv_grab_nl --slow nog steeds perl errors enzo (heb specifieke foutmelding even niet bij de hand), meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 10:08:
[...]

Hoi,

Ben ook bezig met een 350. Een pagina waar ik veel aan gehad heb is deze van Jarod Wilson.

Unloaden van een module, bijvoorbeeld de saa7115, kan met
code:
1
/sbin/rmmod saa7115

en dan weer laden met
code:
1
/sbin/insmod saa7115

Pas op: het unloaden van ivtv is onmogelijk als ivtv-fb eenmaal geladen is (je krijgt dan een `resource is busy' oid). Je kunt daarom, in de debug-fase, beter deze module nog niet laden. Zie ook Jarod's pagina: je kunt ivtv-fb uit je modules.conf `commenten'.

Overigens: Ik heb de hele boel geinstalleerd op een ouwe kantoor-pc met 450MHz, als ik de output naar een monitor stuur krijg ik redelijk schokvrije video, maar als het via de 350 naar de tv gaat trekt hij het helemaal niet. Ik hoopte dat de ingebouwde MPG-decoder het meeste werk zou doen maar daar lijkt het niet op. Als ik een rechtstreekse Unix-pipe van video-in naar video-uit maak gaat het wel goed.
Ik ben op dit moment ook met die pagina bezig alleen ik krijg mijn xserver niet goed aan de praat via de tv-out van de pvr 350, zou je mij je X-config kunnen sturen/posten? En wat bedoel je precies met "Als ik een rechtstreekse Unix-pipe van video-in naar video-uit maak gaat het wel goed" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik heb nog een probleempje.

Mijn geluid loopt niet gelijk met mijn video, ik hoor de playback en line-in beiden tegelijk.
Als ik line-in uitzet valt de line-in geluid direct weg en de playback een paar seconden later.

Enig idee hoe ik geluid van alleen mijn playback kan besluiteren met mijn SB-live kaart (via SPDIF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Je moet de kanalen die je captured muten, niet op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de X-server werken over de PVR 350 tv-out, alleen ik kan geen video's afspelen (mplayer support de tv-out van de pvr 350 niet!) en live-tv gaat echt heel slecht. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee en heeft iemand zijn pvr 350 draaien icm met een andere videokaart met tv-out die hij doorlust naar de tv, en wat zijn je bevindingen hierbij? Werkt het decoden bij live-tv nog wel goed? Ik heb een PIII 550 met 512 sdram, ik dacht dat dat bij een pvr 350 (met encoden en decoden) voldoende moest zijn..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 14-09 11:20
Je systeemeisen zijn voldoende als je inderdaad de hardware mpeg en-/decoding gebruikt. Ondersteuning voor het afspelen van DVD/DivX via de PVR uitgang is onvoldoende, dus daar hoef je (nog) niet veel van te verwachten. LiveTV zou wel moeten werken. Heb je dma op je harddisk wel aanstaan (hdparm /dev/hd?) ?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op 18 maart 2004 @ 13:22:
Je systeemeisen zijn voldoende als je inderdaad de hardware mpeg en-/decoding gebruikt. Ondersteuning voor het afspelen van DVD/DivX via de PVR uitgang is onvoldoende, dus daar hoef je (nog) niet veel van te verwachten. LiveTV zou wel moeten werken. Heb je dma op je harddisk wel aanstaan (hdparm /dev/hd?) ?
Ik heb mijn pvr opgezet aan de hand van http://www.wilsonet.com/mythtv/fcmyth.php . Dma staat idd wel aan. Het "traagheid" en mplayer probleem is dus opgelost wanneer ik bijvoorbeeld een geforce 4 mx 440 (wordt op veel site's geadviseerd) in mijn pvr bouw en X via die tv-out laat lopen? En maakt het in deze uit of ik een PCI- of AGP-kaart pak? Mijn mobo doet namelijk nogal moeilijk over agp-kaarten, maar ik ben bang dat als ik een pci-kaart pak, dat de pci-bus teveel belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een htpc te bouwen. Ik heb echter een paar vraagjes waar ik graag antwoord op zou willen hebben.

Mythtv rept nauwelijks iets over dvd afspeelmogelijkheid welke spelers kan ik gebruiken? Of waar maakt hij gebruik van: Mplayer of xine? Xine ondersteud dvd-menu's, mplayer heb ik nog geen plugin voor gevonden. Mischien dat iemand hier iets voor weet.

Ik wil graag programma's op tv kunnen opnemen. maar m'n toekomstige htpc is nogal sloom. Iemand ervaring met open-mosix in combinatie met Mythpc?

Oh ja vergeten.... ondersteuning van Hollywood+ mpeg2 decoderkaart??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

ralf_b:pci of agp maakt niet
Candymirror: dvd afspelen kan, player naar eigen keuze en ik geloof dat de nieuwe versie dvd-menu's doet.
Open-mosix lijkt me geen goede oplossing, echter de front en backend hoeven niet op dezelfde machine te staan

Over de hollywood kaart weet ik niks te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste dagen druk aan het zoeken geweest op internet voor het vinden van video playback over hardware mpeg decoderkaarten. Hierbij gaat het met name over de hollywood+ kaart (of dxr3). Ik heb inmiddels support voor xine en mplayer meegecomplieerd en het werkt nu goed.
Ik heb nu echter een vraag over deze kaarten in combinatie met MyTHTV. De tvout van de Hollywood+ of de dxr3 kaart moet gevoed worden met een mpeg stream om beelden via de tvout te krijgen. Nu geloof ik niet dat de menu's/frontend van MyTHTV als mpeg stream naar de Hollywood+ gestuurd kunnen worden.

Maar vervlogens vraag ik me dan wel af hoe dit met de PVR350 gaat. Kan deze wel gewoon statische beelden bv X uitsturen over zijn tvout?? Of wordt de ui toch geconverteerd naar een mpeg stream net zoals bij Freevo?

Waarom deze vraag? ik wil graag de tvout van mijn hollywood+ kaart gebruiken daar deze vele malen beter is dan die van m'n nvidia geoforce mx2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
it0 schreef op 15 maart 2004 @ 08:55:
Je moet de kanalen die je captured muten, niet op 0 zetten.
Ik heb mijn LINE-in met alsamixer op 100% staan en heb hem gemuted en gecaptured.
Ook 'capture' staat ingesteld op capture.

Probleem is dat ik mijn LINE-in er nog steeds door heen hoor.
Als ik capture van 'capture' verwijder valt de LINE-IN geluid meteen weg en hoor ik (zacht) de opgenomen muziek maar die valt snel weer weg omdat die waarschijnlijk geen output van de LINE-IN krijgt.

Ik vind mythtv een prachtig programma, maar op deze manier kan ik het niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
a casema user schreef op 23 maart 2004 @ 22:31:
[...]

Ik heb mijn LINE-in met alsamixer op 100% staan en heb hem gemuted en gecaptured.
Ook 'capture' staat ingesteld op capture.

Probleem is dat ik mijn LINE-in er nog steeds door heen hoor.
Als ik capture van 'capture' verwijder valt de LINE-IN geluid meteen weg en hoor ik (zacht) de opgenomen muziek maar die valt snel weer weg omdat die waarschijnlijk geen output van de LINE-IN krijgt.

Ik vind mythtv een prachtig programma, maar op deze manier kan ik het niet gebruiken.
Kijk eens bij AC97 met alsamixer , staat die helemaal laag? bij mij veroozaakte dit eenzelfde probleem als bij jou..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
ny-hardcore schreef op 24 maart 2004 @ 11:43:
[...]
Kijk eens bij AC97 met alsamixer , staat die helemaal laag? bij mij veroozaakte dit eenzelfde probleem als bij jou..
Stond iederdaad op 0, maar het verhogen ervan heeft geen invloed op het geluid.
Welke instellingen heb je verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 24 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Stond iederdaad op 0, maar het verhogen ervan heeft geen invloed op het geluid.
Welke instellingen heb je verder ?
http://pb2k.homelinux.net:1207/alsa.txt

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
_/-\o_
Geweldig, het werkt. Bedankt
Het verschil is volgens mij alleen dat je capture op 0 staat, maar er zal vast wel nog een instelling anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:18:
Ik ben de laatste dagen druk aan het zoeken geweest op internet voor het vinden van video playback over hardware mpeg decoderkaarten. Hierbij gaat het met name over de hollywood+ kaart (of dxr3). Ik heb inmiddels support voor xine en mplayer meegecomplieerd en het werkt nu goed.
Ik heb nu echter een vraag over deze kaarten in combinatie met MyTHTV. De tvout van de Hollywood+ of de dxr3 kaart moet gevoed worden met een mpeg stream om beelden via de tvout te krijgen. Nu geloof ik niet dat de menu's/frontend van MyTHTV als mpeg stream naar de Hollywood+ gestuurd kunnen worden.

Maar vervlogens vraag ik me dan wel af hoe dit met de PVR350 gaat. Kan deze wel gewoon statische beelden bv X uitsturen over zijn tvout?? Of wordt de ui toch geconverteerd naar een mpeg stream net zoals bij Freevo?
De PVR 350 heeft ook een framebuffer die gebruikt kan worden voor normale (+overlay) beelden zoals de mythtv gui. Deze framebuffer is echter zonder enige hardware acceleratie (met name zonder xv) zoals hardware scaling en yuv conversie zoals nodig voor mpeg decoding. Daarom moet je ook per se mpeg decoden dmv de pvr 350 en alleen de gui dmv het framebuffer device doen.

Support voor het framebuffer device is echter nogal in development. Voor details zie de mailinglist van het ivtv project wat drivers voor de pvr 350 onder linux maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Is er trouwens geen patch of andere mogelijkheid om de frequentie in te vullen van het tv-kanaal.
Ik heb een aantal zenders die ik moet finetunen en dan moet ik de hele tijd switchen tussen het setup programma en the frontend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://wolf.xs4all.nl/xmltv/ wordt kennelijk niet meer ge'update, de laatste werkende xmlfile is van 22 maart (dus nog maar 3 dagen gids!!). Mischien toch maar weer terug naar de orginele tv_grab_nl, of heeft iemand nog een beter idee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 25 maart 2004 @ 18:40:
Is er trouwens geen patch of andere mogelijkheid om de frequentie in te vullen van het tv-kanaal.
Ik heb een aantal zenders die ik moet finetunen en dan moet ik de hele tijd switchen tussen het setup programma en the frontend.
fine tunen met xawtv en waardes opschrijven? meen ook dat je de xawtv channels kon importeren op een of andere manier.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

a casema user schreef op 25 maart 2004 @ 18:40:
In CVS kan je nu frequentie invullen, kijk maar op de dev mailinglist voor een patch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolf.xs4all.nl heeft zijn xmltv waarschijnlijk nog niet geupdate naar 0.5.31, versies daarvoor klappen eruit als ze files van dit weekend ophalen. ivm met zomertijd wisseling.

Als er mensen zijn die willen testen, ik heb een zelfde setup als wolf.xs4all.nl, maar dan met de uitgebreide info. hij is nog in ontwikkeling, dus ik garandeer niets, maar als je de instructies hier volgt moet het goed gaan
http://www.addictivesoftware.net

ps alleen voor linux/unix achtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
ny-hardcore schreef op 26 maart 2004 @ 11:49:
[...]

fine tunen met xawtv en waardes opschrijven? meen ook dat je de xawtv channels kon importeren op een of andere manier.
Je kunt gewoon de finetunewaardes exact berekenen als je niet te beroerd bent de MythTV sources erbij te pakken. De belangrijke file is frequencies.c in de sources van libmythtv. Ik neem als voorbeeld Nederland 1 bij mij thuis. UPC heeft dit kanaal staan op E11-, de door UPC opgegeven frequentie is 216.000 MHz. In frequencies.c vind je bij kanaal E11 de volgende frequentie:
code:
1
"E11",   217250

Het verschil is 216.000 - 217.250 = -1.250. Als je dit deelt door 0.0625 vind je een finetune-waarde van -20 (edit: je mag -1.250 natuurlijk ook met 16 vermenigvuldigen ;))

Deze rekensom moet je herhalen voor alle kanalen die je wilt kunnen zien :)

[ Voor 8% gewijzigd door Muyz op 26-03-2004 17:18 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Muyz schreef op 26 maart 2004 @ 17:04:
Deze rekensom moet je herhalen voor alle kanalen die je wilt kunnen zien :)
Geweldig, bedankt.
Ik had geen zin om de patch te gebruiken want dan krijg ik volgens mij problemen met het updaten van CVS.

Maar een ander vraagje.

Als ik een programma aan het opnemen ben, hoe beeindig ik dat vroegtijdig ?
Moet ik wachten tot het einde van het programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

a casema user schreef op 26 maart 2004 @ 20:35:
[...]

Geweldig, bedankt.
Ik had geen zin om de patch te gebruiken want dan krijg ik volgens mij problemen met het updaten van CVS.

Maar een ander vraagje.

Als ik een programma aan het opnemen ben, hoe beeindig ik dat vroegtijdig ?
Moet ik wachten tot het einde van het programma ?
Dat kan je op meerdere manieren doen. bij programma's bekijken op M voor menu drukken dan krijg je daar opties voor.
Of naar de programmagids en dan niet opnemen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Dat kan je op meerdere manieren doen. bij programma's bekijken op M voor menu drukken dan krijg je daar opties voor.
Bij het drukken op de M krijg ik alleen de volgende opties:
- Program Guide
- Picture in Picture
- Enable browse mode
- Previous channel

En als ik vanuit de programmagids het programma selecteert die hij opneemt krijg ik alleen de melding van 'This showing is being recorded.'

Het werkt niet echt om het opnemen te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 16:32:

Als er mensen zijn die willen testen, ik heb een zelfde setup als wolf.xs4all.nl, maar dan met de uitgebreide info. hij is nog in ontwikkeling, dus ik garandeer niets, maar als je de instructies hier volgt moet het goed gaan

Enig idee wat ik hier mee kan?

----------------- Start of XMLTV output -----------------
downloading listings:
gzip: stdin: invalid compressed data--crc error

gzip: stdin: invalid compressed data--length error
http://xmltv.assies.info//tv-20040327.xmltv.gz: cannot close pipe from gzip: at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.1/XMLTV/Gunzip.pm line 54.
, exiting
------------------ End of XMLTV output ------------------
Error in 1:1: unexpected end of file
Failed to fetch some program info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a casema user schreef op 27 maart 2004 @ 06:14:
[...]

Dat is de "m" toets in het Watch Recordings menu. In dat menu kun je de lopende opname stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
it0 schreef op 26 maart 2004 @ 16:03:
[...]

In CVS kan je nu frequentie invullen, kijk maar op de dev mailinglist voor een patch..
Mijn patch is vandaag pas gecommit in CVS ;) Maar je kunt dan idd frequenties in kHz invullen in de freqid kolom/veld en dus niet met die wazige E10 codes enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Als ik een aantal programma's geselcteerd heb om op te nemen moet mijn frontend dan actief zijn op dat moment of moet alleen de backend actief zijn ?

Waarom is dat trouwens gesplitst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a casema user schreef op 27 maart 2004 @ 16:27:
Als ik een aantal programma's geselcteerd heb om op te nemen moet mijn frontend dan actief zijn op dat moment of moet alleen de backend actief zijn ?

Waarom is dat trouwens gesplitst ?
Alleen de backend.

Dat is gedaan om de backend op een server te draaien en het frontend op meerdere "lichte" (stille) pc's in bijv. de woonkamer en de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:25:
http://wolf.xs4all.nl/xmltv/ wordt kennelijk niet meer ge'update, de laatste werkende xmlfile is van 22 maart (dus nog maar 3 dagen gids!!). Mischien toch maar weer terug naar de orginele tv_grab_nl, of heeft iemand nog een beter idee?.
:'(
tv_grab_nl heeft hier hetzelfde probleem. Dus dat wordt vanavond manueel programma opnemen. En morgen om 3 uur ff opnieuw draaien, dan zou hij het wel correct moeten downloaden van tvgids.nl... baal er wel van... Of heeft iemand een fix?

Edit: Zelfs met de nieuwe tv_grab_nl van 5 dagen geleden (in de cvs) werkt het nog niet :(

[ Voor 16% gewijzigd door PenguinPower op 27-03-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

a casema user schreef op 27 maart 2004 @ 06:14:
[...]

Bij het drukken op de M krijg ik alleen de volgende opties:
- Program Guide
- Picture in Picture
- Enable browse mode
- Previous channel

En als ik vanuit de programmagids het programma selecteert die hij opneemt krijg ik alleen de melding van 'This showing is being recorded.'

Niet als je een programma aan het bekijken bent maar bij het onderdeel "opnames bekijken" de opname selecteren en op m drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 16:32:
wolf.xs4all.nl heeft zijn xmltv waarschijnlijk nog niet geupdate naar 0.5.31, versies daarvoor klappen eruit als ze files van dit weekend ophalen. ivm met zomertijd wisseling.

Werkt perfect, harstikke bedankt!!

Hij is ook veel sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

it0 schreef op 27 maart 2004 @ 20:35:
[...]

Werkt perfect, harstikke bedankt!!

Hij is ook veel sneller!!
PS ik moest wel weer mijn tijd aanpassen naar +0100 in de settigns tabel was +0000

[ Voor 2% gewijzigd door it0 op 27-03-2004 20:46 . Reden: edit en quote knop lijken op elkaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downloading listings:

http://xmltv.assies.info//tv-20040327.xmltv.gz: cannot close pipe from gzip: at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.1/XMLTV/Gunzip.pm line 54.
, exiting
Is deze reproduceerbaar?
Het lijkt erop dat ie niet de gehele file heeft gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op 27 maart 2004 @ 20:45:
[...]

PS ik moest wel weer mijn tijd aanpassen naar +0100 in de settigns tabel was +0000
Heb zelf nog nooit deze aanpassing naar +0000 hoeven doen, maar ben blij dat het werkt zoals het hoort, we zitten ten slotte in de +0100 tijdzone

Als alles goed blijft werken en de bandbreedte binnen de perken blijft verhuis ik dit spul met een week of 2 naar een externe server, en dan moet het helemaal bloedsnel gaan

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt een heel raar probleem. Ik draai fedora core 1 en mythtv 0.14. Hij geeft ale zenders na behoorlijk veel finetunen goed weer, alleen de zenders onder de 20 ( ned 1/2/3) pakt hij gewoon niet. Als ik naar de zender wil gaan wacht hij even en blijft dan gewoon bij de huidige zender. Ik heb alle combi's geprobeerd, en het ligt echt aan het channelid. Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand een oplossing? (ik kan niks vinden in de logfiles van mythbackend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 15:12:
[...]

Is deze reproduceerbaar?
Het lijkt erop dat ie niet de gehele file heeft gedownload
Daar hoef ik geen moeite voor te doen...iedere keer op regel 54 lijkt het mis te gaan?

downloading listings: ################

http://xmltv.assies.info//tv-20040331.xmltv.gz: cannot close pipe from gzip: at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.1/XMLTV/Gunzip.pm line 54.
, exiting

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 18:31:
Ik heb echt een heel raar probleem. Ik draai fedora core 1 en mythtv 0.14. Hij geeft ale zenders na behoorlijk veel finetunen goed weer, alleen de zenders onder de 20 ( ned 1/2/3) pakt hij gewoon niet. Als ik naar de zender wil gaan wacht hij even en blijft dan gewoon bij de huidige zender. Ik heb alle combi's geprobeerd, en het ligt echt aan het channelid. Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand een oplossing? (ik kan niks vinden in de logfiles van mythbackend)
een aantal kanalen moet je een E toevoegen.
zie libs/libmythtv/frequencies.c
onder het hopje EUROPE
staat bijvoorbeeld
{ "E8", 196250 },

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:00:
[...]

Daar hoef ik geen moeite voor te doen...iedere keer op regel 54 lijkt het mis te gaan?

downloading listings: ################

http://xmltv.assies.info//tv-20040331.xmltv.gz: cannot close pipe from gzip: at /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.1/XMLTV/Gunzip.pm line 54.
, exiting
hmmm, op line 54 Gunzip.pm probeert ie een externe gzip te vinden,
dit doet ie alleen als ie de Compress::Zlib perl module niet kan vinden,
probeer die es te installeren.
http://sourceforge.net/pr...id=39046&package_id=91929
hier zit ie in, of anders via cpan als je daar bekend mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a casema user schreef op 29 maart 2004 @ 21:09:
[...]

een aantal kanalen moet je een E toevoegen.
zie libs/libmythtv/frequencies.c
onder het hopje EUROPE
staat bijvoorbeeld

[...]
Dat hielp helaas niet. Ik kreeg nog steeds geen beeld. Dit schijnt wel te werken:

I'm using another aproach with my PVR 250:
- get the list of frequencies from your cable provider (from teletext or
their website, etc.)
- enter the frequency * 16 in the FreqId field (using any way you want, e.g.
mythweb, phpmyadmin, the setup tool)
- use the following script set as 'use external script' to tune channels
#!/bin/sh
test_ioctl -r tuner=0,freq=$1

http://www.gossamer-threa...frequencies_from_P111895/

Ik ga het dit weekend proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
in dit topic stond al een berekening van de fine-tuning van een kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
IK heb vandaag de CVS versie van de server geplukt en gaat niet goed.
mythbackend -d
[root@sander mythtv]# 2004-04-19 22:48:08 Upgrading to schema version 1038
DB Error (Performing database upgrade):
Query was:
ALTER TABLE videosource ADD lineupid VARCHAR(64) NULL;
Driver error was [2/1060]:
QMYSQL3: Unable to execute query
Database error was:
Duplicate column name 'lineupid'
Meer mensen er last van ?
Ik hoop dat dit snel verholpen wordt.

Maar iets anders.
Is het geen goed idee om maar 1 persoon de tv_grab_nl te laten runnen en dat andere mensen van een server het xml bestand kunnen downloaden ?
- Zal veel sneller gaan
- tvgids.nl zal het wat minder zwaar krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doet TVgids.nl dit zelf niet? Ik begrijp dat ze andere bedrijven (ik geloof dat de Telegraaf al 10 jaar bezig is...) het moeilijk willen maken, maar de programma gegevens van een week in 1 bestandje aanleveren als je klanten er omvragen lijkt me heel iets anders.

TVgids (en de NOS die er achter zitten) hebben nu nog een monopolie. Lijkt me dat ze nu de kans hebben om klanten aan zich te binden door een goede service te bieden en klanten te geven waar ze om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

a casema user schreef op 19 april 2004 @ 22:50:
IK heb vandaag de CVS versie van de server geplukt en gaat niet goed.

[...]

Meer mensen er last van ?
Ik hoop dat dit snel verholpen wordt.
Ik geloof dat ik daarvoor een patch vandaag zag voorbij komen...
Maar iets anders.
Is het geen goed idee om maar 1 persoon de tv_grab_nl te laten runnen en dat andere mensen van een server het xml bestand kunnen downloaden ?
- Zal veel sneller gaan
- tvgids.nl zal het wat minder zwaar krijgen
De informatie op tvgids.nl is copyrighted vandaar dat je het alleen voor jezelf mag copieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik heb al enige tijd problemen bij het opnemen van programma's.
Af en toe (dus niet altijd) krijg ik bij de opname een zwart beeld te zien met wat rode tinten erin. (geluid is wel goed). Het beeld is amper te zien.
Als ik op opname stop en opnieuw actieveer wordt het programma wel normaal opgenomen.

Hebben meer mensen hier last van ?
Ik moet nu elke keer controleren als een film begint of deze wel goed wordt opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 15 mei 2004 @ 23:47:
Ik heb al enige tijd problemen bij het opnemen van programma's.
Af en toe (dus niet altijd) krijg ik bij de opname een zwart beeld te zien met wat rode tinten erin. (geluid is wel goed). Het beeld is amper te zien.
Als ik op opname stop en opnieuw actieveer wordt het programma wel normaal opgenomen.

Hebben meer mensen hier last van ?
Ik moet nu elke keer controleren als een f
ilm begint of deze wel goed wordt opgenomen.
Heb je een valide kanaal ingevuild bij het 'standaard' kanaal dat ie kiest als je tv gaat kijken? bij mij deed ie raar als dat niet goed stond..

of andere versie van bttv geprobeerd?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer mythtv 0.15 gaat uitkomen? Op de site staat dat de muziek sectie nog moet worden herschreven, maar dat staat er al 2 maanden. Of heeft iemand goede ervaringen met de cvs-versie? Die staat raar genoeg namelijk al wel op 0.15. Ik zie steeds mooie features voorbij komen in de mailinglist en wil er heel graag gebruik van maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik draai sinds enige tijd de cvs versies.

op dit moment heb ik de cvs versie van 18 mei draaien.

Tot nu toe geen stabiliteits problemen of compile issiues gehad..
Heb nu trouwens ook eindelijk mijn dual bttv tuner setup aan het draaien.. met PIP.

(de zoom functie die bij live tv zit is best grappig btw)

welke features zie je voorbijkomen waar je gebruik van wilt maken?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Stel ik zou ooit mythtv aan de praat krijgen op me linux bak (gentoo).
Kan deze dan ook mijn CAM aan sturen? De kaart is een pinnacle pctv sat ci. De modules die ik laad zijn de volgende: bttv (uiteraard :P), bt_8xx en dst.
Dat was even uit mijn hoofd, omdat ik nu niet in de buurt van mijn linux bak ben.

Wel had ik het probleem dat als ik 0.14 installeerde dat hij een SQL fout gaf:
# mythbackend -v
Starting up as the master server.
2004-05-09 21:10:28 DVB#0 Using DVB card 0, with frontend DST SAT.
DB Error (GetChannelOptions - Channel Check):
Query was:
SELECT serviceid, networkid, providerid, transportid, frequency, inversion, symbolrate, fec, polarity, diseqc_type, diseqc_port, lnb_lof_switch, lnb_lof_hi, lnb_lof_lo FROM dvb_channel, dvb_sat WHERE dvb_channel.satid=dvb_sat.satid AND chanid='20'SELECT satid FROM dvb_channel WHERE chanid='20'
Driver error was [2/1064]:
QMYSQL3: Unable to execute query
Database error was:
You have an error in your SQL syntax near 'SELECT satid FROM dvb_channel WHERE chanid='20'' at line 1

Dit probleem heb ik niet met 0.13 en ook niet als ik upgrade naar 0.14, totdat ik mythsetup (of setup) draai. Ik heb mythtv dus nooit echt aan de praat gehad.

Iemand een idee voor een goede uitleg van hoe te installeren en vooral de config te doen?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

chanid='20'SELECT

er moet een ; tussen. Als myth voor het eerst opstart dan kijkt hij welke dv versie is en gaat dat net zo lang de db upgraden totdat het goed is . Je kan dit vinden in dbcheck.cpp geloof ik

Anders moet je gewoon CVS draaien, is toch veel beter :) of even wachten ik denk dat er binnen 2 weken een nieuwe release komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op 25 mei 2004 @ 21:20:
chanid='20'SELECT

er moet een ; tussen. Als myth voor het eerst opstart dan kijkt hij welke dv versie is en gaat dat net zo lang de db upgraden totdat het goed is . Je kan dit vinden in dbcheck.cpp geloof ik

Anders moet je gewoon CVS draaien, is toch veel beter :) of even wachten ik denk dat er binnen 2 weken een nieuwe release komt.
Mag ik vragen waarom jij denkt dat er binnen 2 weken een nieuwe release komt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Kwestie van myth-dev lezen. Het enigste van een release tegenhoudt is dat Isaac mythmusic zwaar aan het verbouwen is. Maar wel erg prettig, je kan nu playlists aanmaken en dat is wel erg prettig. Er zijn ook wat nieuwe visualisaties die er erg gelikt uitzien.

Wat je nu ook ziet is dat er veel 3rd party modules komen
Mythsuggest doet hetzelfde als mythbayes: en dat is andere dingen opnemen die je misschien interessant vindt zoals tivo dat doet, behalve dat tivo dat op een andere manier doet.
Mythrecipe: recepten boek
Mythradio: radio
Mythmeeting: netmeeting

[ Voor 38% gewijzigd door it0 op 26-05-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
it0 schreef op 26 mei 2004 @ 13:48:
Kwestie van myth-dev lezen. Het enigste van een release tegenhoudt is dat Isaac mythmusic zwaar aan het verbouwen is. Maar wel erg prettig, je kan nu playlists aanmaken en dat is wel erg prettig. Er zijn ook wat nieuwe visualisaties die er erg gelikt uitzien.
Isaac is daar toch niet mee bezig, maar thor in de vorm van de nieuwe mfd en mfe?

Isaac zou beter eens z'n backlog in patches kunnen verwerken, want ik heb het idee dat het grootste deel van de patches gewoon blijft liggen.
Mythsuggest doet hetzelfde als mythbayes: en dat is andere dingen opnemen die je misschien interessant vindt zoals tivo dat doet, behalve dat tivo dat op een andere manier doet.
Waar heb je deze feature gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

mythbayes: http://www.nexusuk.org/projects/mythbayes/index.php
mythsuggest: http://sedgemoore.no-ip.org/myth_suggest/

Hij had het laatst druk, maar er worden de laatste paar dagen toch wel meer dingen gecommit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

En versie 0.15 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou met 0.15 heb ik iig geen last van foute queries, maar nu als ik een kanaal toevoeg, alles invul en doe zoals gezegd wordt, dan toch kan ik niets zien.
Zodra ik mythbackend start, krijg ik de melding dat de frequentie van het standaard kanaal buiten het berijk is. Hij zegt dat de opgegeven frequentie 4294967296 (2^32, het max van een unsigned integer) is.
Maar ik heb 11954000 opgegeven (frequentie van ZDF, in khz ipv hz, anders past het niet).
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kanaal kan toevoegen, want ik begin nu toch wel een beetje moedeloos te worden van mythtv. Iedereen zegt dat het een fantastisch pakket is, maar op dit moment vind ik het alleen maar een waardeloos niet werkend iets. :'(

Of het aan de praat krijgen van me CAM module onder Xine zou ik ook prima vinden.

ps. het gaat hier dus om een dvb setup.

[ Voor 4% gewijzigd door nhimf op 28-05-2004 00:57 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik gebruik geen VDB maar was sectie 10.5 geen hulp? check anders de mailing lists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 22:29
Ik weet even niet hoe die mythtv de dingen instelt, maar de frequentie die je noemt is veel te hoog naar mijn idee.
de freq van kanaal 1 - 69 liggen tussen (ff uit het hoofd) 65 MHz en 850 MHz
Dat is dus 65'000'000 Hz - 850'000'000 Hz
Dat past prima in een integer die signed van -2 miljard tot +2 miljard loopt, of unsigned van 0 tot 4 miljard loopt.

edit: oh DVB, had ik niet gelezen.
Dat zou best wel eens boven de 4 GHz uit kunnen komen, maar als je dan in kHz werkt zou dat niet hoeven.

[ Voor 20% gewijzigd door TD-er op 28-05-2004 11:52 . Reden: had de mededeling over DVB niet zien staan ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

nhimf schreef op 28 mei 2004 @ 00:56:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een kanaal kan toevoegen, want ik begin nu toch wel een beetje moedeloos te worden van mythtv. Iedereen zegt dat het een fantastisch pakket is, maar op dit moment vind ik het alleen maar een waardeloos niet werkend iets. :'(
Dat valt ook wel weer mee, want het is weldegelijk een mooi stuk software. De installatie en configuratie laat echter nog zwaaaar te wensen over want ik krijg het ook nog niet voor elkaar om op een normale manier zenders te kunnen instellen en beeld uit m'n PVR 350 kaart te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 29 mei 2004 @ 13:13:
[...]

Dat valt ook wel weer mee, want het is weldegelijk een mooi stuk software. De installatie en configuratie laat echter nog zwaaaar te wensen over want ik krijg het ook nog niet voor elkaar om op een normale manier zenders te kunnen instellen en beeld uit m'n PVR 350 kaart te krijgen.
Het is idd een mooi stuk software, but nobody said it was easy! Je kunt het beste je tv-kanalen regelen via mythweb of mythtvsetup (commandline). En als dat echt niet wil lukken kun je het ook nog gewoon in mysql veranderen................

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 18:13:
Het is idd een mooi stuk software, but nobody said it was easy! Je kunt het beste je tv-kanalen regelen via mythweb of mythtvsetup (commandline). En als dat echt niet wil lukken kun je het ook nog gewoon in mysql veranderen................
Nou, ik zit met een groter probleem. Ik heb een LG tuner chip (type 28) en ik krijg met test_ioctl met geen mogelijkheid een zender getuned. Ik doe 'mplayer /dev/video' (waarom kapt die /dev/video stream er trouwens soms ineens mee? moet je alles weer restarten voordat je output krijgt...) en regel met test_ioctl de frequentie van de tuner, maar zonder resultaat. Ik zie wel sneeuw, dus de MPEG encoder heeft beeld van de tuner. Ik heb al gelezen dat je de frequentie maal 16 moet opgeven, maar ook dan lukt het me niet om ook maar 1 zender te tunen. Iemand die een oplossing weet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had problemen met het veranderen van kanaal met de ivtv driver en Mandrake 10.0 (kernel 2.6.3xxx).

Oplossing: Ik gebruik nu kernel 2.6.4xxxx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 20:01:
Ik had problemen met het veranderen van kanaal met de ivtv driver en Mandrake 10.0 (kernel 2.6.3xxx).

Oplossing: Ik gebruik nu kernel 2.6.4xxxx :)
Hmm... ik zal dan toch maar weer de 2.6.5 proberen die ik had draaien. Ik hoopte juist dat een 2.4 kernel (ik ben 2.4.26 voor ivtv gaan draaien) minder problemen zou opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op 29 mei 2004 @ 21:22:
Hmm... ik zal dan toch maar weer de 2.6.5 proberen die ik had draaien. Ik hoopte juist dat een 2.4 kernel (ik ben 2.4.26 voor ivtv gaan draaien) minder problemen zou opleveren ;)
Inmiddels heb ik de 0.1.10 pre2 van ivtv met 2.6 patches bij de 2.6.6 kernel gezet. Het probleem dat ik bij de 2.4.26 na een tijdje vaak had treedt nu meteen op: er komt helemaal niks uit /dev/ideo0 :{
Linux video capture interface: v1.00
input: PS2++ Logitech MX Mouse on isa0060/serio1
input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0
ivtv: version 0.1.9 (0.1.10pre1) loading
ivtv: Autodetecting cardtype for card #0
ivtv: Autodetecting cardtype for card #1
ivtv: Autodetecting cardtype for card #2
ivtv: Autodetecting cardtype for card #3
ivtv: Autodetecting cardtype for card #4
ivtv: Autodetecting cardtype for card #5
ivtv: Autodetecting cardtype for card #6
ivtv: Autodetecting cardtype for card #7
ivtv: Autodetecting cardtype for card #8
ivtv: SGarray_size = 420, DSGarray_size = 16
ivtv: Found an iTVC15 based chip
tuner: chip found at addr 0xc2 i2c-bus ivtv i2c driver #0
tuner: type set to 28 (LG PAL_BG+FM (TPI8PSB01D)) by insmod option
tuner: The type=<n> insmod option will go away soon.
tuner: Please use the tuner=<n> option provided by
tuner: tv card core driver (bttv, saa7134, ...) instead.
msp34xx: init: chip=MSP3418W-A2, has NICAM support
msp3410: daemon started
saa7114.c: starting probe for adapter ivtv i2c driver #0 (0x10005)
saa7114.c: detecting saa7114 client on address 0x42
saa7115.c: writing init values
status: (1E) 0x48, (1F) 0xc0
ivtv: Encoder revision: 0x02040011
ivtv: Decoder revision: 0x02020023
ivtv: Registered v4l2 device, minor 0
ivtv: Registered v4l2 device, minor 32
ivtv: Registered v4l2 device, minor 224
ivtv: Registered v4l2 device, minor 24
ivtv: Registered v4l2 device, minor 16
ivtv: Registered v4l2 device, minor 225
ivtv: Registered v4l2 device, minor 64
ivtv: loaded
Alles ging goed, net als bij de 2.4.26 kernel met ivtv 0.1.9... Het doet alleen niks.

Ik begin al het gepruts nu toch wel zat te worden :O

UPDATEJE
Het werkt! :7 Met kernel 2.6.6 en de gepatchte ivtv: ivtv ck77b. Het lag dus weldegelijk aan ivtv :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 30-05-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op 26 mei 2004 @ 13:48:

Mythrecipe: recepten boek
Mythradio: radio
Mythmeeting: netmeeting
Ik vind dat mythradio heel goed klinken, alleen ik ben al een tijd aan het rondgooglen en kan niks vinden behalve posts in maillinglists en fora. Heb jij een link/download voor mythradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om lirc werkend te krijgen met kernel 2.6.6? Ik had een patch voor 2.6.5 die errors gaf, maar de errors waren vrij makkelijk te verhelpen. De driver werkt echter niet goed, want irw breekt meteen af als je het start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 30 mei 2004 @ 19:19:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om lirc werkend te krijgen met kernel 2.6.6? Ik had een patch voor 2.6.5 die errors gaf, maar de errors waren vrij makkelijk te verhelpen. De driver werkt echter niet goed, want irw breekt meteen af als je het start.
Waarom pak je niet gewoon de 2.4-kernels van atrpms.net, de kernels zijn getuned voor mythtv en alles (ivtv,lirc,alsa etc.) werkt perfect............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 20:18:
Waarom pak je niet gewoon de 2.4-kernels van atrpms.net, de kernels zijn getuned voor mythtv en alles (ivtv,lirc,alsa etc.) werkt perfect............
Ik hou niet van gepatchte kernels als basis. Ik probeer het liever met standaard kernels van kernel.org :) Maar ik ga nu nog wel eens proberen of ik ivtv met die ck77b patch op de 2.4.26 kan draaien, want dan werkt lirc ook. Wel jammer, want 2.6 voelt een stuk soepeler aan. Overigens is de 2.4.26 ook de eerste 2.4 kernel die m'n IDE controller ondersteunt.

update: Lekker... lirc wil niet met 2.6 werken en met 2.4 vertikt ivtv om m'n tuner aan te spreken. Alles laadt goed, maar ik kan de frequentie niet instellen en krijg alleen maar sneeuw :{ Als iemand weet hoe lirc goed aan de praat te krijgen is met 2.6.6... graag.

update 2: Alles werkt nu met 2.6.6 :) ivtv met ck77b patch draait beter op 2.6.6 dan op 2.4.26 (lagere cpu load en geen dma errors). lirc van de CVS geplukt, en die draait probleemloos met 2.6.6. Heb nu ook accelerated video op m'n Pundit-R met XFree86 4.4.

[ Voor 33% gewijzigd door Exirion op 31-05-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik heb al bijna 2 weken met cvs het probleem dat mythfrontend vast loopt bij 'afbeeldingen schalen' op 98%.
Meer mensen met het probleem ?
Ik draai ondertussen mythtv-0.15-1 maar wil zo graag kijken waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 10 juni 2004 @ 18:53:
Ik heb al bijna 2 weken met cvs het probleem dat mythfrontend vast loopt bij 'afbeeldingen schalen' op 98%.
Meer mensen met het probleem ?
Ik draai ondertussen mythtv-0.15-1 maar wil zo graag kijken waar ze mee bezig zijn.
open met mysql de mythconverg db
en voer de volgende statement uit:

UPDATE settings SET data='0' where value='MonitorDrives';

is een probl. met de mediamonitor, uitzetten hiervan hielp bij mij igg.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik wil mythphone compilen, maar dit lukt dus niet ;

krijg de volgende melding:

In file included from tts.h:4,
from vxml.cpp:114:
wavfile.h:54:7: warning: no newline at end of file
g++ -c -pipe -Wall -W -Wno-unused -O3 -march=pentiumpro -fomit-frame-pointer -D_REENTRANT -fPIC -D_GNU_SOURCE -DPREFIX=\"/usr/local\" -D_REENTRANT -DUSE_PTHREADS -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_PLUGIN -I/usr/qt/3/mkspecs/linux-g++ -I. -I/usr/local/include -I../../mythtv/libs -I/usr/qt/3/include -o wavfile.o wavfile.cpp
In file included from wavfile.cpp:17:
wavfile.h:54:7: warning: no newline at end of file
wavfile.cpp: In member function `bool wavfile::load(const char*)':
wavfile.cpp:37: error: `cerr' undeclared (first use this function)
wavfile.cpp:37: error: (Each undeclared identifier is reported only once for
each function it appears in.)
wavfile.cpp: In member function `void wavfile::transcodeTo8K()':
wavfile.cpp:108: error: `cout' undeclared (first use this function)
make[1]: *** [wavfile.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/pzyko/mythtv/mythphone-0.15/mythphone'
make: *** [sub-mythphone] Error 2

Ik draai cvs van 2 dagen geleden (geloof ik)

heb de maker een e-mail gestuurd maar geen antwoord.
Heeft iemand mythphone werkend?

[ Voor 4% gewijzigd door ny-hardcore op 13-06-2004 13:44 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Klinkt wel interessant dus ik heb het ff opgezocht.
Maar helaas, werkt bij mij ook niet.
krijg wel een andere foutmelding, hij mist een bestandje die mythtv wel heeft, moet mythphone onder mythtv geinstalleerd worden ? (staat nergens)
g++ -c -pipe -Wall -W -Wno-unused -O3 -march=pentiumpro -fomit-frame-pointer -D_REENTRANT -fPIC -D_GNU_SOURCE -DPREFIX=\"/usr/local\" -D_REENTRANT -DUSE_PTHREADS -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_PLUGIN -DQT_SHARED -I/usr/lib/qt-3.3/mkspecs/default -I. -I../../include -I../../mythtv-0.15/libs/ -I/usr/lib/qt-3.3/include -o main.o main.cpp
In file included from phoneui.h:28,
from main.cpp:31:
h263.h:23:32: libavcodec/avcodec.h: Onbekend bestand of map
In file included from phoneui.h:28,
h263.h:56: error: syntax error before `,' token
h263.h:57: error: syntax error before `*' token
h263.h:58: error: syntax error before `*' token
In file included from tone.h:24,
from phoneui.h:29,
wavfile.h:54:7: let op: no newline at end of file
make[1]: *** [main.o] Fout 1
make[1]: Leaving directory `/usr/local/mythphone-0.15/mythphone'
make: *** [sub-mythphone] Fout 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 13 juni 2004 @ 17:48:
Klinkt wel interessant dus ik heb het ff opgezocht.
Maar helaas, werkt bij mij ook niet.
krijg wel een andere foutmelding, hij mist een bestandje die mythtv wel heeft, moet mythphone onder mythtv geinstalleerd worden ? (staat nergens)
[...]
jij hij checked ergens ../../mythtv-0.15/ geloof ik oid..

heb een symlink gemaakt (draai cvs, en de dit is gewoon mythtv)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
ik ben weer wat verder
en krijg een andere foutmelding dan jou
# make
g++ -o settings -L/usr/lib/qt-3.3/lib -L/usr/X11R6/lib -lqt-mt -lXext -lX11 -lm
/usr/lib/gcc-lib/i386-redhat-linux/3.3.3/../../../crt1.o(.text+0x18): In function `_start':
: undefined reference to `main'
collect2: ld gaf exit-status 1 terug
make: *** [settings] Fout 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 13 juni 2004 @ 20:40:
ik ben weer wat verder
en krijg een andere foutmelding dan jou

[...]
hm.. die krijg je als je de volgorde van configure qmake en make niet goed doet geloof ik hoor ... :?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rukapul schreef op 29 januari 2004 @ 22:08:
daarom heb ik zelf maar een script gebakken wat tussen zenders schakelt (external tuner script).

Daarna kon ik eindelijk TV kijken :)
Op dat idee was ik ook gekomen ja, maar: MythTV voert hier geen enkel script wat ik erin zet daadwerkelijk uit! Via MythWeb heb ik alles ingesteld, die Video Sources en Inputs zijn goed ingesteld, maar ik krijg het nogsteeds niet voor elkaar dat MythTV direct of indirect (via een extern scriptje/progje dus) de tuner instelt. Verder werkt MythTV 100% maar ik krijg dat #$%^#^$ tunen niet werkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
antwoord gekregen van de author van mythphone
Been away from my email for a week or so - glad to see you got the first one sorted out. This second problem can be fixed by adding the line "using namespace std;" to files wavfile.cpp and sipstack.cpp just after the
"#include" lines. Not sure why this affects some people and not others.

Cheers,
Paul
Hij compiled nu helemaal, moet alleen nog ff uitzoeken hoe het nu werkt enzo

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik heb het aangepast, maar krijg nogsteeds de melding.
....libavcodec/avcodec.h: Onbekend bestand of map....
ik heb mythphone direct onder mythtv-0.15.1 gezet
en het bestandje wat die niet kan vinden staat netjes onder libs directory van mythtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
a casema user schreef op 15 juni 2004 @ 07:22:
Ik heb het aangepast, maar krijg nogsteeds de melding.

[...]

ik heb mythphone direct onder mythtv-0.15.1 gezet
en het bestandje wat die niet kan vinden staat netjes onder libs directory van mythtv
in settings.pro staat volgende:

MYTHLIBDIR = ../../mythtv-0.15/libs/

verander dit zodat het op joui instellingen lijkt.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op 14 juni 2004 @ 19:28:
Op dat idee was ik ook gekomen ja, maar: MythTV voert hier geen enkel script wat ik erin zet daadwerkelijk uit! Via MythWeb heb ik alles ingesteld, die Video Sources en Inputs zijn goed ingesteld, maar ik krijg het nogsteeds niet voor elkaar dat MythTV direct of indirect (via een extern scriptje/progje dus) de tuner instelt. Verder werkt MythTV 100% maar ik krijg dat #$%^#^$ tunen niet werkend :P
Iemand die kan helpen? Ik sta nogsteeds voor een compleet raadsel. Ik heb via een grab script de database gevuld en heb via MythWeb bij chanid vanalles geprobeerd om MythTV aan het tunen te krijgen. Zonder 'external script' of met: er gebeurt niks. Als ik 'm een testprogje laat aanroepen dat iets in een logfile uitspuugt dan blijft die file leeg. Ergo: MythTV roept het script niet eens aan.

Ik zie het beeld van de zender waarop ik handmatig met ivtvctl getuned heb maar MythTV doet zelf niks met de tuner. Ik heb bij chanid de frequenties in Hz, KHz, MHz, etc geprobeerd, inclusief kanaalnummers met een E ervoor, zonder een E ervoor, etc.... Nada, niks.

Wat is er aan de hand? Ik kan wel in de source gaan duiken maar ik heb eigenlijk geen tijd en zin meer om nog veel tijd aan dit geemmer te besteden :)

edit:
Voor de duidelijkheid: Ik kan in MythTV gewoon kanalen selecteren en zappen (waarbij de EPG info voor alle kanalen correct wordt getoond), maar het feitelijk tunen gebeurt niet. In /var/log/mythth/mythtvbackend.log vind ik geen fouten die op problemen met de tuner wijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door Exirion op 16-06-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op 16 juni 2004 @ 21:48:
Iemand die kan helpen? Ik sta nogsteeds voor een compleet raadsel. Ik heb via een grab script de database gevuld en heb via MythWeb bij chanid vanalles geprobeerd om MythTV aan het tunen te krijgen. Zonder 'external script' of met: er gebeurt niks. Als ik 'm een testprogje laat aanroepen dat iets in een logfile uitspuugt dan blijft die file leeg. Ergo: MythTV roept het script niet eens aan.

Ik zie het beeld van de zender waarop ik handmatig met ivtvctl getuned heb maar MythTV doet zelf niks met de tuner. Ik heb bij chanid de frequenties in Hz, KHz, MHz, etc geprobeerd, inclusief kanaalnummers met een E ervoor, zonder een E ervoor, etc.... Nada, niks.

Wat is er aan de hand? Ik kan wel in de source gaan duiken maar ik heb eigenlijk geen tijd en zin meer om nog veel tijd aan dit geemmer te besteden :)

edit:
Voor de duidelijkheid: Ik kan in MythTV gewoon kanalen selecteren en zappen (waarbij de EPG info voor alle kanalen correct wordt getoond), maar het feitelijk tunen gebeurt niet. In /var/log/mythth/mythtvbackend.log vind ik geen fouten die op problemen met de tuner wijzen.
*subtiel schopje* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Exirion schreef op 18 juni 2004 @ 14:26:
[...]

*subtiel schopje* O-)
Heb je al een bericht gepost naar de user / dev lists van Mythtv?
deze zijn over het algemeen vrij snel en behulpzaam....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Heb je wel een tuner module?
Zappen gaat niet vanzelf; je moet wel de kanaalinfo en finetune values in de mythconverg tabel duwen...

Bovenal: RTFM en de MythTV mailing list. Daar is vast te vinden welke data je op welke plek in de database moet duwen. Op pagina 3 van dit topic vind je bovendien ook nog eens hoe je finetune values kunt uitrekenen...

[ Voor 46% gewijzigd door Muyz op 18-06-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Muyz schreef op 18 juni 2004 @ 16:14:
Heb je wel een tuner module?
Zie m'n vorige post:
Ik zie het beeld van de zender waarop ik handmatig met ivtvctl getuned heb.
Dat werkt dus allemaal gewoon. Aantal MHz maal 16 invullen en hup.
Zappen gaat niet vanzelf; je moet wel de kanaalinfo en finetune values in de mythconverg tabel duwen...
Zie ook hier m'n vorige post:
Ik heb via een grab script de database gevuld en heb via MythWeb bij chanid vanalles geprobeerd om MythTV aan het tunen te krijgen.

...

Ik heb bij chanid de frequenties in Hz, KHz, MHz, etc geprobeerd, inclusief kanaalnummers met een E ervoor, zonder een E ervoor, etc.... Nada, niks.
En uiteraard heb ik alle handleidingen en beschrijvingen al voor m'n neus gehad. Via MythWeb heb ik ALLES invuld zoals het hoort maar MythTV vertikt het gewoon om het tunescript aan te roepen danwel zelf de channel in te stellen.

RTFM en de mailinglists doorlezen (ik heb alle relevante info daar al doorgelezen) is dus niet van toepassing.
ny-hardcore schreef op 18 juni 2004 @ 16:07:
Heb je al een bericht gepost naar de user / dev lists van Mythtv?
deze zijn over het algemeen vrij snel en behulpzaam....
Ik heb een hekel aan mailinglists, maar dat zal ik maar eens doen denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 18-06-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Flame away als ik iets stoms zeg, maar ik had een dergelijk probleem omdat ik in mythsetup onder input connections bij television geen video source ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

wHiTeRaZoR schreef op 18 juni 2004 @ 16:28:
Flame away als ik iets stoms zeg, maar ik had een dergelijk probleem omdat ik in mythsetup onder input connections bij television geen video source ingesteld had.
Tuner 0 is ingesteld en ik krijg ook inderdaad gewoon netjes beeld van de tuner te zien :) (alle features van MythTV werken op m'n systeem, behalve het oh zo simpele wisselen van kanalen :+)

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 18-06-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Exirion schreef op 18 juni 2004 @ 16:29:
[...]

Tuner 0 is ingesteld en ik krijg ook inderdaad gewoon netjes beeld van de tuner te zien :) (alle features van MythTV werken op m'n systeem, behalve het oh zo simpele wisselen van kanalen :+)
Ik heb geen Tuner 0, maar ik gok dat dat gewoon een videosource is?
Behalve een videosources aanmaken, moet je deze ook nog koppelen aan de 'input connection' van je tv-kaart in mythsetup, anders werkt het niet.

Ik krijg grijze haren van het vullen van de database, maar het wisselen van channels gaat hier dan weer prima. :)

[ Voor 4% gewijzigd door TumbleCow op 18-06-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

wHiTeRaZoR schreef op 18 juni 2004 @ 16:37:
Ik heb geen Tuner 0, maar ik gok dat dat gewoon een videosource is?
Behalve een videosources aanmaken, moet je deze ook nog koppelen aan de 'input source' van je tv-kaart, anders werkt het niet.
Beide heb ik ingesteld, en dat werkt dan ook prima aangezien ik beeld krijg van de tuner. Als ik buiten MythTV om de kanalen instel gaat het allemaal goed.
Ik krijg grijze haren van het vullen van de database, maar het wisselen van channels gaat hier dan weer prima. :)
Mjah, de betekenis van alle velden is inmiddels wel helemaal duidelijk. Wel is MythWeb een stuk handiger dan de mysql client om het in te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freevo vraagje...als het mag

Ik heb in m'n local_conf.py TV channels toegevoegd om in de TV Guide te proppen, maar een programma selecteren en vervolgens kijken in tv time lukt niet, dan krijg ik de volgende error:
code:
1
 ERROR: Unable to get frequency for channel E5.

E5 staat zo ook in m'n stationlist.xml van tvtime, dus zou moeten werken lijkt me.

Of is dit niet een tvtime maar een freevo probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Exirion schreef op 18 juni 2004 @ 16:40:
Beide heb ik ingesteld, en dat werkt dan ook prima aangezien ik beeld krijg van de tuner. Als ik buiten MythTV om de kanalen instel gaat het allemaal goed.
Klinkt bekend. Het kostte me weken om dit echt lekker te krijgen via het ingebouwde mechanisme van myth.

Maar heb je toevallig logoutput van mythbackend? (Bv een sql query error of tune error?)

Dat je channelchange script niet aangeroepen wordt lijkt me vreemd. Heb je het vinkje in het configuratiescherm wel gezet? Evt. loginfo?

Verder is mijn sourceId nu 3 ipv default 0. Tussen kanalen wisselen als je sourceId niet goed staat gaat ook niet lekker als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik loop tegen een performance probleem aan nu ik m'n Myth systeem van kernel 2.4.22 naar kernel 2.6.6 heb geupgrade.

Als ik opgenomen (of live) content afspeel vanuit Myth (3.5 mbit/s op een celeron 400@450) dan is de performance bij 2.6.6 slecht: de audio stottert en de cpu is 100%, terwijl onder 2.4.4 ik nog een marge heb van ca 15%.

De Mythbinaries (cvs van na .15) zijn in beide gevallen hetzelfde en ik heb ook in beide gevallen dezelfde nvidia (build 5336) driver geinstalleerd.

Mythfrontend geeft geen goede clue behalve:
Input #0, mpeg, from '/home/content/myth-records/1023_20040617141700_20040617150
000.nuv':
Stream #0.0: Video: mpeg2video, 576x576, 25.00 fps
Stream #0.1: Audio: mp2, 48000 Hz, stereo, 256 kb/s
2004-06-19 09:33:13 Opening ALSA audio device 'hw:0,0'.
2004-06-19 09:33:13 Using XV port 105
2004-06-19 09:33:14 Changing from None to WatchingPreRecorded
2004-06-19 09:33:17 Error determining sound output delay: Broken pipe
2004-06-19 09:33:18 Error determining sound output delay: Broken pipe
2004-06-19 09:33:18 Error determining sound output delay: Broken pipe
2004-06-19 09:33:21 Error determining sound output delay: Broken pipe
2004-06-19 09:33:22 Error determining sound output delay: Broken pipe
2004-06-19 09:33:23 Error determining sound output delay: Broken pipe
2004-06-19 09:33:26 Error determining sound output delay: Broken pipe
Heb ik bepaalde kernel opties / instellingen wellicht compleet verkeerd ingesteld?

Wat vmstat 1 resultaten met 2.6.6:
procs -----------memory---------- ---swap-- -----io---- --system-- ----cpu----
r b swpd free buff cache si so bi bo in cs us sy id wa
1 0 0 89712 7416 188720 0 0 922 389 1072 971 36 11 39 14
1 0 0 89456 7424 188976 0 0 256 68 1119 1416 97 3 0 0
1 0 0 88944 7424 189488 0 0 512 0 1092 1399 94 6 0 0
1 0 0 88432 7424 190000 0 0 512 0 1089 1377 96 4 0 0
1 0 0 87856 7424 190512 0 0 512 0 1112 1370 98 2 0 0
1 0 0 87472 7432 190896 0 0 384 16 1090 1406 96 4 0 0
1 0 0 86960 7436 191408 0 0 516 320 1164 1322 98 2 0 0
En met 2.4.4:
procs -----------memory---------- ---swap-- -----io---- --system-- ----cpu----
6 0 0 93456 9680 181252 0 0 512 0 194 532 76 8 16 0
6 0 0 92932 9680 181764 0 0 512 0 197 516 74 12 15 0
3 0 0 92404 9680 182276 0 0 512 0 195 534 76 9 15 0
6 0 0 91872 9688 182788 0 0 512 16 200 532 74 12 15 0
4 0 0 91604 9688 183044 0 0 256 0 190 528 60 17 24 0
3 0 0 91084 9688 183556 0 0 512 0 200 517 71 8 22 0
Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

*aanvulling*:
De videokaart betreft een GF2MX440.
Met MPlayer treedt hetzelfde probleem op, ongeacht of ik -nosound, -ov xv, -fs, etc. aan/uit zet.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 19-06-2004 10:19 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste