[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 40.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Eusebius schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:33:
[...]

nVidia als in nVidia voor Windows drivers. Gaat een beetje lastig. En daarbij gebruik ik de TV out van mijn PVR-350. Nu wil ik alleen dat mijn desktop iets kleiner wordt weergegeven, zodat ik op mijn tv beter kan zien waar het menu zit.
De NVidia drivers verschillen niet zo heel erg veel onder Linux (qua interface) in vergelijking met de Windows-drivers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
Omdat ik zelf erg veel vragen krijg van mensen die starten met MythTV, wou ik nog even terugkomen op een allinea uit de beginpost van deze forum:

"Misschien kunnen we op deze wijze een howto/FAQ voor mythtv en linux maken om het de nieuwe gebruikers van dit wel erg coole programma makkelijker te maken..."

Is het een idee om belangrijke bevindingen ook gelijk op de wiki van MythTV plaatsen? of nog beter in de usermanual gedeelte van die wiki? Bij vragen/nieuwe bevindingen werk ik het vaak daar bij of vraag degene die ik help het daar ook op te nemen. Daar gaat het toch om bij opensource samen iets opbouwen?

Ik hoor graag hoe jullie mening hierover. onderstaand de verwijzingen:

MythTV wiki - http://www.mythtv.org/wiki/index.php

Wiki manual - http://www.mythtv.org/wiki/index.php/User_Manual:Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
microsofty710 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:30:
[...]

disheaver, Heb je de oplossing al gevonden? Ook ik wil de video scan default ergens anders op instellen maar heb me helemaal blauw gezocht naar de opties. Zowel in de frondend als de backend niks te vinden.
Het probleem doet zich voor sinds v0.21.
Ja, ik heb de oplossing eindelijk.

Heb nu een aparte backend, met zwakkere processor. Ik hoopte dat het een combinatie van moederbord/tv-kaart was maar ook een mini-itx kaart (de hauppauge 500 is bijna groter dan het moederboord...) zelfde 'halve scherm' probleem. Zwakkere processor, dus schakelde bij settings > tv > playback > pagina 3 'current video playback profile' ipv cpu++ terug naar cpu--. En spontaan wordt eindelijk direct de gehele scherm gebruikt. Geen m <omlaag><omlaag><rechts><omlaag> ender meer :)
Hopelijk werkt het daar ook.

edit: cpu+ en cpu++ werken niet, slim en lager werken wel.

[ Voor 3% gewijzigd door disheaver op 06-07-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Eindelijk een hauppauge WinTV-HVR1100 aan de praat gekregen.

Met tvtime kan ik prima tv kijken en van kanalen wisselen.

Met mythbuntu heb ik nu twee kanalen ingesteld. Ned1 en Ned2. Maar ik kan met geen mogelijkheid van kanaal veranderen. Op elk kanaal blijf ik Ned2 zien. Iemand tips?

Daarnaast moet het kanelenoverzicht nog gekoppeld worden aan de EPG van td-er. Hoe doe ik dat?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
IorGie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:09:
Met mythbuntu heb ik nu twee kanalen ingesteld. Ned1 en Ned2. Maar ik kan met geen mogelijkheid van kanaal veranderen. Op elk kanaal blijf ik Ned2 zien. Iemand tips?
Heb je wel een kanaalnr toegekend? (MythWeb, eerste kolom, als ik het me goed herinnner)

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 10-07-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 07:36

Crakie

I want my board back, Lance

Ik besloot onlangs eens iets terug te geven aan de community en heb een wiki in elkaar gedraaid voor de TV Out van de Hauppauge 350 onder Ubuntu Hardy. Het kan dus wel, Lennart ;)

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Rukapul schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:42:
[...]

Heb je wel een kanaalnr toegekend? (MythWeb, eerste kolom, als ik het me goed herinnner)
verwijderenbronxmltvidzenderzendernaamfrequentie
0 1Ned 1Nederland 1 175.250
0 2Ned 2Nederland 2 196.250

Zou goed moeten zijn toch?

dit:
Mmm nog iets gevonden wat er mee te maken zou kunnen hebben. Bij het afsluiten van myth-setup:
Kaart 1 (type television) is ingesteld om te starten op zender 2, welke niet bestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Sosabowski op 10-07-2008 18:42 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik heb het niet bij de hand (alleen mythweb), maar even wat om te proberen:
Heb je in MythTV setup de kaart gekoppeld aan een bron? Is die bron (sourceid) ook 0 zoals hierboven lijkt?

Mijn sourceids (bron) deden in het begin ook lastig waardoor ik nu op '3' zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mowgli schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:29:
Even een vraagje:

Heb net mythbuntu 8.04 geinstalleerd, maar nu werkt uitzendinggemist.nl met mythstream dus niet meer.

Ik krijg hier de hele tijd "no url's found". Klopt dit? Of ben ik de enige die dit heeft. De patch uit 2007 die hier in dit topic staat werkt in ieder geval ook niet. Andere zenders, zoals Holland Doc, doen het wel gewoon.

Misschien heeft iemand een werkende uitzendinggemist parser voor me?
Hier ook mythbuntu 8.04 :)

Aangezien ik nog geen oplossing voor bovenstaand probleem had gezien/gevonden, heb ik zelf maar eens de werking van uitzendinggemist.nl nageplozen (gegenereerde urls, javascript-ajax-meuk etc).

Allereerst het volgende gedaan (zoals in program_menu.pl staat):
# * To use this parser
# * add this stream item in MythStream:
# * Stream Name : Uitzending gemist programma's
# * Stream URL : http://www.uitzendinggemist.nl/
# * Stream Handler: omroep/program_menu

Daarna gekeken wat er nou precies gebeurt wanneer ik op uitzendinggemist.nl een programma wil bekijken. Blijkbaar is er een stap extra bijgekomen waarbij in javascript een 'securityCode' als md5-parameter aan de url van /xml/metaplayer.xml.php moet worden toegevoegd. Pas dan worden de juiste XML-programmagegevens opgehaald.

Voor die stap heb ik programurl2.pl gemaakt. Die zou misschien bij programurl.pl gevoegd kunnen worden, maar dit is in elk geval een werkend testresultaat.
De menu.pl, medialist.pl en mediaurl.pl heb ik nog niet aangepast, maar die volgen hetzelfde stramien dus dat zou ook mogelijk moeten zijn.

De geupdate bestanden (program_menu.pl, programurl.pl en het nieuwe programurl2.pl) staan in een tar-file op http://supergert.awardspace.com/
en kunnen de bestaande versies in ~/.mythtv/mythstream/parsers/omroep/ vervangen.

Ook maar meteen een foutje aangepast van 'Zoek op titel', waar uitzendinggemist wel 0-9 heeft, en geen Q!

[ Voor 17% gewijzigd door supergert op 11-07-2008 09:20 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Rukapul schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:35:
Ik heb het niet bij de hand (alleen mythweb), maar even wat om te proberen:
Heb je in MythTV setup de kaart gekoppeld aan een bron? Is die bron (sourceid) ook 0 zoals hierboven lijkt?

Mijn sourceids (bron) deden in het begin ook lastig waardoor ik nu op '3' zit.
Na een verse installatie (ja zo hopeloos is het al) is bron nu 1.
In de Mythtv setup zie ik nergens een 1? Of uberhaupt een bronnummer. Waar zou ik die moeten vinden?

huidige instellingen:

2) Capture cards --> [V4L : /dev/video0 ]
Default input: television
3) Video Sources --> kabel
videosource name "kabel"
Listing grabber "No grabber"
4) Input connections
[ V4L : /dev/video0 ] (television) -> kabel
[ V4L : /dev/video0 ] (composite1) -> (None)
[ V4L : /dev/video0 ] (S-Video) -> (None)

[ Voor 23% gewijzigd door Sosabowski op 11-07-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supergert schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:56:
[...]

Hier ook mythbuntu 8.04 :)

Aangezien ik nog geen oplossing voor bovenstaand probleem had gezien/gevonden, heb ik zelf maar eens de werking van uitzendinggemist.nl nageplozen (gegenereerde urls, javascript-ajax-meuk etc).

Allereerst het volgende gedaan (zoals in program_menu.pl staat):
# * To use this parser
# * add this stream item in MythStream:
# * Stream Name : Uitzending gemist programma's
# * Stream URL : http://www.uitzendinggemist.nl/
# * Stream Handler: omroep/program_menu

Daarna gekeken wat er nou precies gebeurt wanneer ik op uitzendinggemist.nl een programma wil bekijken. Blijkbaar is er een stap extra bijgekomen waarbij in javascript een 'securityCode' als md5-parameter aan de url van /xml/metaplayer.xml.php moet worden toegevoegd. Pas dan worden de juiste XML-programmagegevens opgehaald.

Voor die stap heb ik programurl2.pl gemaakt. Die zou misschien bij programurl.pl gevoegd kunnen worden, maar dit is in elk geval een werkend testresultaat.
De menu.pl, medialist.pl en mediaurl.pl heb ik nog niet aangepast, maar die volgen hetzelfde stramien dus dat zou ook mogelijk moeten zijn.

De geupdate bestanden (program_menu.pl, programurl.pl en het nieuwe programurl2.pl) staan in een tar-file op http://supergert.awardspace.com/
en kunnen de bestaande versies in ~/.mythtv/mythstream/parsers/omroep/ vervangen.

Ook maar meteen een foutje aangepast van 'Zoek op titel', waar uitzendinggemist wel 0-9 heeft, en geen Q!
Ik heb ook last van het probleem dat uitzendinggemist streams niet afgespeeld kunnen worden (no url's found) en heb daarom jouw oplossing maar even geprobeerd. Helaas doen de streams het nog steeds niet en blijven dezelfde fout geven. De bestanden uit jouw tar bestand heb ik uitgepakt naar de betreffende map (/home/username/mythtv/mythstream/parsers/omroep/). Zou het zo moeten werken? Of zie ik nog iets over het hoofd? Iemand anders die wellicht een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook last van het probleem dat uitzendinggemist streams niet afgespeeld kunnen worden (no url's found) en heb daarom jouw oplossing maar even geprobeerd. Helaas doen de streams het nog steeds niet en blijven dezelfde fout geven. De bestanden uit jouw tar bestand heb ik uitgepakt naar de betreffende map (/home/username/mythtv/mythstream/parsers/omroep/). Zou het zo moeten werken? Of zie ik nog iets over het hoofd? Iemand anders die wellicht een oplossing heeft?
Heb je gecontroleerd of de handler ook naar "omroep/program_menu" wijst? Dat deed'ie bij mijn default installatie van Mythbuntu namelijk niet.

Inmiddels heb ik alle scripts aangepast, vanavond kan ik een geupdate versie uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

supergert schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:45:
[...]

Heb je gecontroleerd of de handler ook naar "omroep/program_menu" wijst? Dat deed'ie bij mijn default installatie van Mythbuntu namelijk niet.

Inmiddels heb ik alle scripts aangepast, vanavond kan ik een geupdate versie uploaden.
Ik heb dezelfde problemen. Heb je aangepaste scripts gebruikt, en ook de handler goed gezet..
Hij tovert wel een lijst tevoorschijn met beschikbare uitzendingen, maar als je er dan 1 selecteert, blijf ik de melding "no url's found" krijgen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Ik heb dezelfde problemen. Heb je aangepaste scripts gebruikt, en ook de handler goed gezet..
Hij tovert wel een lijst tevoorschijn met beschikbare uitzendingen, maar als je er dan 1 selecteert, blijf ik de melding "no url's found" krijgen..
Op http://home.kabelfoon.nl/~moongies/streamtuned.html#dl zijn nieuwe parsers gezet.
heb ze nog niet getest, maar werkt wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:58:
[...]

Op http://home.kabelfoon.nl/~moongies/streamtuned.html#dl zijn nieuwe parsers gezet.
heb omroep3.tar.gz gedownload.. ff getest.. lijkt te werken, maar éénmalig.. kreeg ff de kop van Jort K. in beeld bij het programma "Bij ons in de pc"... en daarna werkte het spul niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DaRoot schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:31:
[...]

heb omroep3.tar.gz gedownload.. ff getest.. lijkt te werken, maar éénmalig.. kreeg ff de kop van Jort K. in beeld bij het programma "Bij ons in de pc"... en daarna werkte het spul niet meer.
Tsja kun je dat de apparatuur kwalijk nemen? ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:58:
[...]

Wilde net gaan kijken, maar ik kan er geen omroep3.tar.gz vinden... ben benieuwd naar de diffs :)
Was blijkbaar even off-line of zo :)

Heb mijn inhoud van ~/.mythtv/mythstream/parsers/omroep op http://supergert.awardspace.com gezet (omroep3.tar)

[ Voor 5% gewijzigd door supergert op 16-07-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:31:
[...]

Getest en werkend bevonden.
Kan weer alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Laatst online: 13-09 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:25:
[...]

Getest en werkend bevonden.
Kan weer alles zien.
Mooi, dat dit werkt. Ik ga het dit weekend meteen proberen.

Weet iemand hoe je zoiets in de officiele release krijgt? Of is daar al iemand mee bezig. Ik heb nl geen idee hoe zoiets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Laatst online: 13-09 17:09
Bij mij werkt het ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:04
Bij mij werken de streams nu ook weer, maar ik kan niet alle streams bekijken. Als ik op uitzendinggemist.nl kijk zie ik dat de resultaten van bijvoorbeeld omroep op meerdere paginas staan. In MythTV krijg ik alleen de eerste pagina.

Ik was op zoek naar 'Nu we er toch zijn' maar die staat in iedere categorie niet op de eerste pagina.
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Vrij rustig hier..

ff vraagje, zijn er mensen met ervaring met HD materiaal onder MythTV?
Ik heb een setup bestaande uit o.a. P4 2,53GHz en Geforce4 MX4000. Ik kan daarop een 720p film vloeiend op afspelen, met een belasting van mplayer van 85% ong.
Ik heb ook nog een Geforce4 Ti4280 liggen. Zou dit nog veel uitmaken? Je ziet als je heel goed op let namelijk heel af en toe een ietsjepietsje hapering, echt nauwelijks zichtbaar maar toch..

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk niet dat dat gaat helpen. Ik dacht dat VGAkaart hardwareversnelling onder Linux sowieso niet zo heel best werkt, dus je CPU krijgt alles voor z'n kiezen. Dan kun je beter je CPU een upgrade geven :)

Ik wil terzijnertijd ook naar een LCD TV en HD content met mijn MythTV bak. Ik reken er maar vast op dat de Sempron 3200+ erin dan met pensioen mag gaan. In Windows is hardwareversnelling al omslachtig, laat staan in Linux. Dat wordt dus gewoon een E8400 met een Geforce 8200 of onboard GPU :)

Hier stond een dode link.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
Je kunt je op de mythtv-users list abonneren, daar wordt deze vraag regelmatig gesteld. De antwoorden die langskomen variëren van ja het werkt al met dit tot nee zelfs met dit werkt het niet. De vraag hangt ook af van je bronmateriaal, bluray hoor je zo goed als niets over, HD via ATSC weer meer. Dat laatste schijnt redelijk te werken trouwens, maar een vraag over HD vind daar waarschijnlijk het beste antwoord.
Ik persoonlijk wacht ook nog op de meer gefortuneerde testers van HD ;)

specs

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Mmm.. ja ik ben nog niet zo thuis in HD spul, maar meerdere mensen waren vrij verbaasd dat ik 720p materiaal op een 2,53GHz kan draaien.
Xvmc gebruik ik wel, is volgens mij toch een hardware versnelling op die Geforce kaarten?
Maar het werkt gewoon erg mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
DaRoot schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:21:
Vrij rustig hier..
ff vraagje, zijn er mensen met ervaring met HD materiaal onder MythTV?
Ik heb een setup bestaande uit o.a. P4 2,53GHz en Geforce4 MX4000. Ik kan daarop een 720p film vloeiend op afspelen, met een belasting van mplayer van 85% ong.
Ik heb ook nog een Geforce4 Ti4280 liggen. Zou dit nog veel uitmaken? Je ziet als je heel goed op let namelijk heel af en toe een ietsjepietsje hapering, echt nauwelijks zichtbaar maar toch..
Dat gaat je onder Linux prima lukken, het lukte mij zelfs met een Geode op 1.5 Ghz.
De kunst is namelijk dat het onder linux gewoon sneller draait, zeker omdat je je hd films met mplayer afspeelt binnen Mythtv.
Start gewoon even op met de Mythbuntu liveCD en je weet het in een paar minuten of het lukt.
Die hapering trouwens, komt dat niet doordat je wellicht 60hz materiaal op 50hz afspeelt en andersom?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

wouter1971 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:02:
[...]

Dat gaat je onder Linux prima lukken, het lukte mij zelfs met een Geode op 1.5 Ghz.
De kunst is namelijk dat het onder linux gewoon sneller draait, zeker omdat je je hd films met mplayer afspeelt binnen Mythtv.
Start gewoon even op met de Mythbuntu liveCD en je weet het in een paar minuten of het lukt.
Die hapering trouwens, komt dat niet doordat je wellicht 60hz materiaal op 50hz afspeelt en andersom?
Ik had het inmiddels al geprobeert ja, en het draait gewoon perfect. Mooi mijn collega's de ogen uitsteken, op hun Windows machines met Core2Duo's en ander zwaar spul draait het soms net, soms net niet.

Dat laatste punt zou heel goed kunnen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waaruit het bronmateriaal precies bestaat, en of het 60Hz is of niet. Ik speel in elk geval inderdaad op 50Hz af.
Nu nog het backend gedeelte en de TV-kaarten verhuizen naar m'n server, en ik ben een tevreden man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heeft iemand toevallig al een mediacenter draaien op een Atom of C7D CPU?

Die dingen komen in benchmarks niet al te best uit de bus, maar als ik achter de Eee PC zit, merk ik toch dat ze vrij "pittig" zijn. Zou dit genoeg zijn om een 720p filmpje af te spelen? Dat in combinatie met een GF 7600 GT.

Zou een mooie oplossing zijn voor een energiezuinig servertje.

Dan denk ik bijvoorbeeld aan pricewatch: Gigabyte GA-GC230D(Atom)
pricewatch: Jetway J7F4K1G5D

*edit: ondertussen wat gegoogled. nieuws: Atom-cpu heeft moeite met afspelen 720p-content gevonden. Maar dit is op een Vista mediacenter. Als ie het daar moeilijk heeft, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ie het met een bv Gentoo distro niet soepeler aankan. Het maakt me niet uit als de cores tijdens het afspelen op 100% staan, zolang de video maar zonder hapering op de TV komt..

[ Voor 31% gewijzigd door Rainmaker op 30-09-2008 17:18 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
toch maar weer eens mythstream geinstalleerd met de nieuwe parsers..
werkt , alleen heb een vaag probleem, en kan er maar niet de vinger op leggen wat er mis gaat;

in mythstream kun je full screen kijken dmv. F of enter
als ik de toetsen op mijn keybord intoets krijg ik ook mooi fullscreen beeld.

doe ik echter enter op mijn remote (harmony 525 of de orignele hauppauge 350 remote)
krijg ik full screen ZWART beeld, druk ik nogmaals op enter (OK knop op de remote) dan word het beeld weer klein, maar blijft zwart... snap er niks van...
log file van de frontend meldt niks, en ik kan ook niks in het debugscherm van mythstream (met de D op te roepen) zien...

als het beeld fullscreen gaat zie ik een fractie van een seconde het grote beeld en dan lijkt het net alsof er een zwartscherm overheen komt..

wat mij zo verbaasd is dat er een verschil tussen de keybord en de afstandsbediening uitwerking zit....

ideeen iemand?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brjhaverkamp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-01 14:39
Hallo allemaal,

Ik heb net de geupdate perlscripts gedownload, en de handler naar program_menu omgezet.
Echter, nog steeds "no url's found" in beeld.

Wat kan ik nog proberen?
Is er een manier om wat logging aan te zetten?

Groeten

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
heb mijn gaim > mythtv osd plugin aangepast zodat deze nu werkt met pidgin..
wat deze doet is simpel, als iemand zich aanmeld of tegen je praat in pidgin dan wordt dit via mythtvosd naar al je frontends gestuurd. Zo hoe je dus niet op te staan / naar een andere kamer te lopen etc. om te kijken wie er op msn tegen je aan het praten is..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
use Purple;
use IO::Handle;
%PLUGIN_INFO=(perl_api_version => 2,
          name => "Mythtv OSD Plugin",
          version => "0.1",
          summary => "MythTV OSD plugin for the Perl interpreter based on Festival Plugin.",
          description => "Shows chat and signon info within MythTV.",
          author => "Koen Erens <koen.erens\@gmail.com>",
          url => "http://www.luckies.nl/",
          load => "plugin_load",
          unload => "plugin_unload");

sub plugin_init {
  Purple::Debug::info("plugin_init()", "MythTV OSD Plugin Initing.");
  printArray(@_);
  Purple::Debug::info("plugin_init()", "MythTV OSD Plugin Inited.");
  return %PLUGIN_INFO;
}

sub plugin_unload {
  Purple::Debug::info("plugin_unload()", "MythTV OSD Plugin Unloading.");
  printArray(@_);
  my $plugin = shift;
  Purple::Debug::info("plugin_unload()", "MythTV OSD Plugin Unloaded.");
}

sub speak_message {
  Purple::Debug::info("speak_message()", "MythTV OSD Plugin Speaking.");
  printArray(@_);
  # The handle and the user data come in as arguments
  my ($account, $buddy, $message,$conversation,$flags,$blank) = @_;
  printHash(%{$account});
  $buddy=Purple::Find::buddy($account,$buddy);
  $contact=Purple::BuddyList::Buddy::get_contact($buddy);
  $buddy=Purple::BuddyList::Contact::get_alias($contact);
  $message=stripHtml($message);
  $lastbuddy=$buddy;
  system("mythtvosd mythtvosd --template=alert --alert_text=\"Pidgin alert: $buddy says: $message \"" );
  Purple::Debug::info("speak_message()", "MythTV OSD Plugin Spoke.");
}

sub sign_on {
 Purple::Debug::info("signon_message()", "MythTV OSD Plugin Speaking.");
 $account = $_[0];#useless
    $sender = $_[1];
    $text = $_[2];
    $flag = $_[3]; #not sure what this is
    #Various debug prints to show what has been passed in
    my $ref = shift;
    my $buddy = $ref->get_alias();
    my $status = shift;
system("mythtvosd mythtvosd --template=alert --alert_text=\"$buddy now online \"" );
Purple::Debug::info("signon_message()", "MythTV OSD Plugin Spoke.");
}

sub plugin_load {
  Purple::Debug::info("plugin_load()", "MythTV OSD Plugin Loading.");
  printArray(@_);
  my $plugin = shift;
  printHash(%{$plugin});
  # User data to be given as an argument to the callback perl subroutine.
  $data = "";

# A pointer to the actual plugin handle needed by the callback function
  $plugin_handle = Purple::Conversations::get_handle();
  $buddylist_handle = Purple::BuddyList::get_handle ();
  Purple::Signal::connect ($buddylist_handle, "buddy-signed-on",$plugin, \&sign_on, $data);
  Purple::Signal::connect($plugin_handle, "received-im-msg", $plugin, \&speak_message, $data);
  Purple::Signal::connect($plugin_handle, "received-chat-msg", $plugin, \&speak_message, $data);
  Purple::Debug::info("plugin_load()", "MythTV OSD Plugin Loaded.");
}
sub printArray{
  my $i=0;
  foreach $value(@_){
    Purple::Debug::info("array","$i: $value\n");
    $i++;
  }
}
sub printHash{
  %hash=@_;;
  foreach$key(keys %hash){
    $value=$hash{$key};
    Purple::Debug::info("hash","$key: $value\n");
  }
}
sub stripHtml{
  Purple::Debug::info("stripHtml()", "MythTV OSD Plugin Stripping.");
  $retval=$_[0];
  $retval=~s/<.*?>//g;
  Purple::Debug::info("stripHtml()", "MythTV OSD Plugin Stripped.");
  return $retval;
}

dit is alles knip/plak werk.. code cleanup/uitbreidingen etc. zijn altijd welkom natuurlijk..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
Ik heb geloof ik nog nooit zo veel een programma weer moeten repareren in twee dagen tijd als MythTV / Mythbuntu. Meestal ging de frontend eraan (sudo mythfrontend --reset), maar ook een keer X.

Even voor in de 'Knowledge Base'. Ik had een probleem dat het beeld dubbel werd afgespeeld (twee keer hetzelfde kanaal boven elkaar), dit kwam omdat mijn Video Scan op 'Detect' stond en niet op Progressive. (Het beeld is nu goed en rustiger)
Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik de TV-out van mijn Ati Radeon 3450 niet aan de praat kan krijgen. (Ik kan geen TV-out kiezen in de ATI Catalyst Driver) Helaas wil de TV-out van mijn PVR350 ook nog niet echt meewerken.

[ Voor 144% gewijzigd door Dadona op 14-11-2008 23:22 . Reden: solved ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hoewel het met de laatste drivers al een heel stuk beter is: Ik ken mensen die gillend wakker worden als ze ATI, linux en video in 1 zin horen ;)
Nvidia daarentegen, een simpel kaartje van 30€ maakt je leven een stuk makkelijker ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Misschien een beetje OT maar goed nieuws voor Nvidia en in de toekomst Mythtv gebruikers die HD willen afspelen:

New Video Decode and Presentation API

Ik heb het al even geprobeerd en de eerste resultaten zijn hoopvol. Normaal heeft mijn systeem grote problemen met een full HD h264 file en met de gepatchte mplayer gaat de CPU load naar 4-6%!

Wordt een mooi jaar 2009.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Loekie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:57:
Hoewel het met de laatste drivers al een heel stuk beter is: Ik ken mensen die gillend wakker worden als ze ATI, linux en video in 1 zin horen ;)
Nvidia daarentegen, een simpel kaartje van 30€ maakt je leven een stuk makkelijker ;)
haha klinkt inderdaad eng, maar zeker met de laatste drivers gaat het super.
Ik draai een HP Pavilion met Ati Xpress 200m als chipset, integrated graphics, en TV-out, werken perfect. MythTV draait super op die machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Op zich werkt de ATI gewoon, alleen de s-video is een drama. Ik kan softwarematig de tv-out wel forceren, maar hij ziet de s-video simpelweg niet. Ik moet even kijken de boel zich hier gaat ontwikkelen of ik daadwerkelijk een Nvidia aanschaf of dat de HTPC gaat verhuizen en er een DVI-HDMI converter op de videokaart komt te zitten.
Maar ik hoop dat ik voor die tijd de tv-out toch aan de praat weet te krijgen :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 20:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb sinds enkele maanden een volledig werkende VDR configuratie voor het kijken van DVB-S, DVB-S2 en DVB-T. Voor de output maak ik gebruik van een Reel eHD die via een HDMI aansluiting op mijn LCD-TV is gekoppeld. Voor het kijken en luisteren van multimedia bestanden, gebruik ik momenteel XBMC. Dit alles draait op een Ubuntu 8.04 configuratie.

Om toch te kijken hoe MythTV zich nu op dit moment gedraagd en om alles nu in één programma te verkrijgen, heb ik geprobeerd om MythTV aan de gang te krijgen. Hierbij heb ik geprobeerd gebruik te maken van de binnen Ubuntu aanwezige MythTV 0.21 en die geinstalleerd via apt-get. Configuratie gaat op zich goed, maar zodra ik MythTV wil opstarten krijg ik een coredump. Goed, tijd om het geheel handmatig te doen, dus ik heb de MyhTV 0.22 via SVN opgehaald en voorzien van een klein aantal patches ivm DVB-S2 ondersteuning via S2API. De compilatie is geheel goed gegaan en er zijn geen vage fouten naar voren gekomen :)

Hierbij heb ik wel een ander groot probleem. Het is voor mij onmogelijk om een channels.conf te importeren via de mythtv-setup tool. Ik krijg dan de melding: "Failed to handle tune complete." in mijn terminal scherm. Het mooie is, deze channels.conf import werkte nog wel met 0.21 :( Handmatig scannen gaat uiteraard wel goed. Dus het ligt niet aan mijn DVB adapters. En ik heb geen zin om elke DVB-S of DVB-S2 transponder na te lopen en die handmatig te scannen.

Is iemand anders dit tegen gekomen? En heeft iemand dit probleem kunnen verhelpen met 0.22?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
.22 is op dit moment in een stevige instabiele status waarbij geport wordt naar QT4(.4) en er qua UI het een ander omgezet wordt waarbij regelmatig dingen stuk gaan. Het kan dus best zijn dat dat de oorzaak is.
Een andere optie is om .21-fixes te pakken, die is stabiel.
Ook S2API is nog niet helemaal uitontwikkeld, maar staat vziw alleen in trunk.
Wil je het pakket-gebaseerd doen dan kun je uitwijken naar mythbuntu.org, daar bieden ze zowel fixes als trunk(.22) of idd zelf compileren vanaf SVN.
Zelf heb ik geen ervaring met trunk en DVB-S(2), maar op de ML zou je het een en ander kunnen vragen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Inmiddels werkt de frontend ook, inclusief tv-out over een Nvidia (in principe werkte alles al snel en bleek pas later dat het aan de kabel lag :S). Helaas zijn de prestaties op TV gebied niet echt fantastisch te noemen. Af en toe schokt stopt het beeld een fractie van een seconde.
De frontend is een PIII 1.0gHz met 512MB aan geheugen. De CPU load ligt gemiddeld genomen op zo'n 60% als ik TV kijk.

Ik had het idee dat mijn grafische kaart (GeForce 6200 PCI met 512MB) het decoderen wel (meer) voor zijn rekening zou nemen. Of kan het wel kloppen dat ik op mijn frontend bij het tv kijken problemen krijg?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

In principe moet die P3 snel genoeg zijn. Gaat alles wel goed als je de opnames afspeelt met mplayer?
Geeft xvinfo nog iets? Grafische kaart decodeert niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Kijk teven in de configuratie van MythTV welke instellingen gehanteerd worden. Als ik het me goed herinner staan er ergens opties als 'cpu++', 'xv', etc. Bij een P3 configuratie moet je dat even slim kiezen en dan heb je als het goed is perfect beeld. MythTV kan allerlei algoritmes draaien (de-interlacing, scaling, ...), etc. die deels niet nodig zijn, en deels ook door de videokaart gedaan kunnen worden.

* Rukapul heeft jaren met een P3 config MythTV gedraaid. Inmiddels draai ik al lang een P4 config met de TV out van de PVR350. Daarvoor moesten ook diezelfde instellingen goed gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10

BoGu5

hmmmz

brjhaverkamp schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:10:
Hallo allemaal,

Ik heb net de geupdate perlscripts gedownload, en de handler naar program_menu omgezet.
Echter, nog steeds "no url's found" in beeld.

Wat kan ik nog proberen?
Is er een manier om wat logging aan te zetten?

Groeten

Bert
Ik heb hetzelfde euvel. Wat doe ik verdeerd?
Ik heb zowel de parsers van gert, ~moongies en de mythbuntu installatie geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door BoGu5 op 13-12-2008 13:30 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heeft iemand ervaring met het afspelen van matroska(x.264) files met de ingebouwde speler van .21?
Bij skippen telt de teller wel op(in mijn geval 10 seconden) maar beeld niet, het enige dat er gebeurt is dat het blokjes gaat vertonen. Bij jump forward hoogt de teller ook op is het beeld even verstoord en gaat verder op originele positie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 19:45

Spoooky

Core temp 37°C

Ik zat me af te vragen... is een VIA c3 550 MHz, 512 MB geheugen, met een pvr-150 of pvr-500 in te zetten als een pure backend server ?

[ Voor 7% gewijzigd door Spoooky op 17-12-2008 14:20 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ja, maar maak je borst maar nat voor de Via chipset en PVR driver incompatibilities. Dat was in elk geval in het verleden zo. Tevens is transcoding en commercial flagging etc. waarschijnlijk niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Maar voor een simpele vervanging van een videorecorder is dit dus geen probleem? Of kan ik beter een P3 500 MHz gebruiken? Die C3 is namelijk helemaal geluidsloos en lekker klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Als je de C3 hebt liggen zou ik het een kans geven. P3-500 is krachtiger, maar dat boeit niet zo heel veel voor een backend die eigenlijk alleen maar data over de PCI bus van PVR kaart naar HDD staat te slepen. Ik zou me meer zorgen maken over wel/niet Via chipset.

Ik heb jarenlang backend + frontend gedraaid op een Celeron 400. Zie o.a. de eerste (en verdere) posts van mij in dit topic: Rukapul in dit topic . Een frontend op dergelijke hardware vereist tweaking, backend niet.

Tegenwoordig draait het op een P4 2.6GHz.

edit:
Wel cool dat ik MythTV inmiddels al bijna 5 jaar draai, dat de hardware al diverse malen is geupgradet (P3-400->P3-700->P4-2600, HDDs, mobo), maar dat de software (Debian) nooit geheel is geherinstalleerd maar alleen geupgradet :)

[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 17-12-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Heb ze allebei liggen, ik ga wel eens kijken of die VIA bugs er nog zijn... Hoe kan ik dat merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Spoooky schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:19:
Heb ze allebei liggen, ik ga wel eens kijken of die VIA bugs er nog zijn... Hoe kan ik dat merken?
reboots, freezes, DMA errors, etc. Even zoeken met http://www.google.nl/search?q=via+ivtv+problem laat een hele waslijst zien:
http://ivtvdriver.org/index.php/Via_motherboard_problems
http://people.mech.kuleuven.be/~wmeeusse/linux.html#kubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoGu5 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:30:
[...]

Ik heb hetzelfde euvel. Wat doe ik verdeerd?
Ik heb zowel de parsers van gert, ~moongies en de mythbuntu installatie geprobeerd.
Ook bij mij hetzelfde probleem...ik kom nog het verste met de ~moongies en dan via menu.pl, hij haalt dat in ieder geval een programmalijst op maar wederom: "no url's found"...is er iemand die uitzendinggemist icm mythstream nu wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Rukapul schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:57:
Als je de C3 hebt liggen zou ik het een kans geven. P3-500 is krachtiger, maar dat boeit niet zo heel veel voor een backend die eigenlijk alleen maar data over de PCI bus van PVR kaart naar HDD staat te slepen. Ik zou me meer zorgen maken over wel/niet Via chipset.

Ik heb jarenlang backend + frontend gedraaid op een Celeron 400. Zie o.a. de eerste (en verdere) posts van mij in dit topic: Rukapul in dit topic . Een frontend op dergelijke hardware vereist tweaking, backend niet.

Tegenwoordig draait het op een P4 2.6GHz.

edit:
Wel cool dat ik MythTV inmiddels al bijna 5 jaar draai, dat de hardware al diverse malen is geupgradet (P3-400->P3-700->P4-2600, HDDs, mobo), maar dat de software (Debian) nooit geheel is geherinstalleerd maar alleen geupgradet :)
Het enige wat je wel wilt is dat het backend snel genoeg je files kan serveren naar je frontend. Ik heb enige tijd last gehad van een ietwat traag reagerend backend, dan heb je net af een toe een schokje bij het wisselen van opnames. Verder heb ik nu een Intel D201GLY2 met PVR-500 als Master Backend(MBE) en dat draaid fijn.

@edit: Ik draai pas sinds .17 mee, maar kenissen en vrienden lopen stoer te vertellen dat zij nu een betaalde plugin voor media center hebben om reclames te detecteren, terwijl ik dat al jaren gebruik. 8)
Ben echter wel een half jaar geleden van Fedora naar Ubuntu gegaan vanwege de gemengde omgeving(Ubuntu/Fedora en ongelijk lopende releases) en vind het heerlijk om dat via landscape te beheren. Daarnaast kan ik de verschillende gebruikers hier gewoon een USB-stick/CD geven om op die manier Mythtv te gebruiken.

specs

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10

BoGu5

hmmmz

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:32:
[...]

Ook bij mij hetzelfde probleem...ik kom nog het verste met de ~moongies en dan via menu.pl, hij haalt dat in ieder geval een programmalijst op maar wederom: "no url's found"...is er iemand die uitzendinggemist icm mythstream nu wel werkend heeft?
Dat is ook precies wat ik heb...

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met MythBuntu. Alles werkt aardig, ook de epg etc.
Het enige probleem is dat ik geen dolby digital uit mijn Creative X-FI platinum pci-e kaart krijg.
Ik heb de creative linux 64 bit geinstalleerd. Is er iemand die deze config ook heeft draaien met MythTV en zo ja, welke opties moet ik dan in de frontend instellen?

Voor de duidelijkheid ik heb wel geluid, enkel mijn receiver ziet dit gewoon als 2 channel ipv dolby digital en dit is natuurlijk zonde

[ Voor 1% gewijzigd door TSS_Droopy op 02-01-2009 23:35 . Reden: Heb zelf al gevonden dat de X-fi drivers alleen nog stereo zijn ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb momenteel wat raar gedoe met mijn tv grabber.
Op zich werkt ie prima, maar als ik een het script in een cron zet, dan wordt er door de grabber niet meer opgehaald dan de logo's.

Het script doet het volgende:
- Haal de nieuwste grabber van google code (tv_grab_nl_py)
- start die nieuwe grabber, output naar een xml bestand
- draai mythfilldatabase, input is de xml file.

En in de xml verschijnt dan niet meer dan een lijstje met zenderlogo's, maar alleen als het script in de cron gestart wordt, draai ik hetzelfde script handmatig (zelfde gebruiker als waar de cron voor staat ingesteld), dan wordt de xml netjes gevuld en kan mythfilldatabase deze gewoon lezen

Wat gebeurt er als de cron draait? Zijn er dan bepaalde variabelen niet bekend? Is er een config file die dan anders moet worden aangesproken? Voor zover ik kan nagaan hebben alle xmltv bestanden de juiste rechten.

Welke gedeelte van de cron begrijp ik nog niet?

Edit: ik draai MythTV 0.21 in Ubuntu 8.04

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Laatst online: 26-05 15:33
Yup, met name HOME is niet bekend, wat in Mythtv een groot probleem is. Iets als:
export HOME=/var/lib/mythtv
als tweede regel in je script gaat vast beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
riddles schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:03:
Yup, met name HOME is niet bekend, wat in Mythtv een groot probleem is. Iets als:
export HOME=/var/lib/mythtv
als tweede regel in je script gaat vast beter.
Kijk, dat is de oplossing, bedankt. Nu werkt ie weer naar behoren (althans, de xml wordt gevuld, morgen maar eens kijken of er ook nieuwe data komt)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
Ik heb net een schone installatie van Mythbuntu 8.10 gedaan.
en beschik over een MA78GPM/DS2H moederbord.

Moet ik nu eerst de drivers voor dit moederbord installeren .

Zoja, waar vindt ik deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Wat doet je vermoeden dat je drivers daarvoor moet installeren, en wat lukt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
schuurman schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:08:
Ik heb net een schone installatie van Mythbuntu 8.10 gedaan.
en beschik over een MA78GPM/DS2H moederbord.

Moet ik nu eerst de drivers voor dit moederbord installeren .

Zoja, waar vindt ik deze
Het mooie van Linux is dat er bij iedere nwe kernel meer hardware wordt ondersteund en dat jouw moederbord al enige tijd uit is en dus zonder al te veel werk gewoon draait. Bij mythtv lopen de meeste mensen tegen problemen met drivers voor capture kaarten aan maar als je een PVR van Hauppage hebt zul je daar ook geen probleem mee hebben.
Dus vraag blijft wat is het probleem dat je nu hebt en welke hardware gebruik je?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Het probleem is dat ik het LCD-IR scherm niet aan de praat krijg (Antec fusion remote) en dat ik geen geluid krijg bij mijn live TV (Hauppage HVR) dit laatste heb ik trouwens na veel zoeken vaker gehoord.

Ik heb op Mythbuntu.nl gekeken, daar stonde dat ik met 'lsusb' het volgen demoet krijgen.

Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 004: ID 15c2:ffdc SoundGraph Inc. iMON PAD Remote Controller
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000

Ik krijg echter

Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 003: ID 15c2:0038 SoundGraph Inc.
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Ik had dus het idee dat hij het LCD scherm niet compleet herkende.

Wie kan mij verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
schuurman schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:34:
Het probleem is dat ik het LCD-IR scherm niet aan de praat krijg (Antec fusion remote) en dat ik geen geluid krijg bij mijn live TV (Hauppage HVR) dit laatste heb ik trouwens na veel zoeken vaker gehoord.

Ik krijg echter

Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 003: ID 15c2:0038 SoundGraph Inc.
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Ik had dus het idee dat hij het LCD scherm niet compleet herkende.

Wie kan mij verder helpen!
Dat betekent dat je soundgraph een nieuwer type is. Daar is wel het een en ander over te vinden, als je de laatste versie van lirc binnenhaald en via dpkg-reconfigure lirc-modules-source uitvoerd zou je er uit moeten komen. Anders kun je via Codeka wel het een en ander vinden als je zoekt op 15c2:0038. In de laatste versie van lirc die bij ubuntu zit zou je LCD moeten werken

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Heb je de zwarte Antec Fusion, of de zilverkleurige?
Als je de zwarte hebt, zou ik er niet heel erg veel tijd in gaan steken. Die display die daar in zit heb ik ook nog nooit werkende gekregen onder Linux.

Mocht het jou wel lukken, houd ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Nee ik heb de zilverkleurige met de RM 200 remote.

Lukt mij tot op heden ook nog niet.

Ik hou me aanbevolen voor goede tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heb je al gekeken op het forum dat ik in de vorige post gaf?
http://mythtvblog.blogspot.com/2008/04/getting-imon-0038-lcd-working-with-lirc.html
Makkelijker dan dit ga ik het je niet maken ;)
Ik heb zelf maanden besteed(af en toe een uurtje googlen) aan het werkend krijgen van mijn 15c2:0036 device(VFD variant) en heb uiteindelijk lirc_imon.c van mythbuntu(8.10) vervangen door die uit CVS, verder van lirc 2 instanties laten starten waarbij de eerste luistert en de 2e gekoppeld wordt. Hierna werkt zowel remote als vfd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Ik heb de bovengenoemde link gevolgd en de instructies op deze website gevolgd en mijn scherm en remote doen................helemaal niets! :X

De instructies zijn trouwens bedoeld voor 8.04.

Heeft versie 8.10 de diverse bestanden soms op een andere locatie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ik ben nu toch al een paar weken aan het googlen, maar kan geen definitief antwoord vinden op mijn vraag;

welke dvb-c card + CI werkt onder ubuntu icm mythtv en ziggo.

ik ben aan het denken om deze set te bestellen, maar kan geen uitsluitsel vinden of deze onder ubuntu werkt icm ziggo..
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=421935

of deze

http://www.alternate.nl/h...rten&l2=Kabel+%28DVB-C%29
deze zou volgende de v4l /dvb wiki out of the box moeten werken met mythtv 0.21, maar is dit ook met de CI/QAM? of alleen FTA?

heeft er iemand hier RECENT dvb-c & CI + CAM aangeschaft en werkend gekregen met ziggo?

[ Voor 26% gewijzigd door ny-hardcore op 25-01-2009 13:39 . Reden: knc-one ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
voor de mensen die de mythtv mailing list niet volgen;
er is een backport van de VDPAU( http://www.mythtv.org/wiki/Vdpau )
naar 0.21 fixes branch gemaakt en ook een ubuntu repo et.c
er zitten ook een paar open-gl fixes bij e.d.

heb zelf geen vdpau capable card kan het dus niet proberen...
*Wilt ook GPU accelerated h.264 playback :9~

zie hier voor de thread, let niet op de ruzie over tickets, forks, trac etc..

http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/367958

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
schuurman schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:04:
Ik heb de bovengenoemde link gevolgd en de instructies op deze website gevolgd en mijn scherm en remote doen................helemaal niets! :X

De instructies zijn trouwens bedoeld voor 8.04.

Heeft versie 8.10 de diverse bestanden soms op een andere locatie staan?
In weze als je de bovenstaande site volgt stap je binnen op stap 5.
Daarvoor haal je dus die lirc_imon.c uit CVS in de driver directory, daarna draai je dpkg-reconfigure op lirc-modules-source en voeg je de usbhid quirks optie toe in /etc/modprobe.d/usbhid(deze maak je aan):

options usbhid quirks=0x15c2:0x0036:0x0004

Daarna rmmod je lirc_imon en lirc_dev en dan modprobe je deze.
Je messages geeft dan als het goed aan dat je een imon device geladen hebt.
Krijg je dit niet, dan herstart je.

Daarna ga je verder vanaf stap 5:
http://mythtvblog.blogspo...cd-working-with-lirc.html

en herstart je lirc, als het goed draaien zowel de VFD als lirc nu goed.
Ik heb die aanpak vrij gebruikt op 8.10 en hier werkt het ook na update van kernel(dit doordat de lirc-modules in een configbestand staan zodat ze bij elke upgrade worden meegenomen met DKMS)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikheb een kale install van Ubuntu 8.10. met

apt-get install heb ik Mythtv en XMLTV geinstalleerd (voor de 5x)

vervolgens download ik zenderfreqenties op www.laupro.nl. Daarkomt een channels.sql bestand uit dat ik in de database zet. Nu heb ik televisie.

Als laatste wil ik een grabber installeren: tv_grab_nl_py (ik download dan nu versie r91 van google)

Ik krijg deze maar niet geinstalleerd! De grabber wil wel zenderinfo binnenhalen, maar heeft schijt aan mijn zenderindeling, ook wil mythfilldatabase de data niet openen.

Kan iemand nog 1x uitleggen:
a. hoe ik mijn zenders in de freqentietabel koppel aan de zenders van de grabber
b. hoe ik de grabber niet alle data maar alleen van de plusminus 30 zenders die ik heb ingesteld binnen haald
c. hoe ik dit (met mythfilldatabase) ook te zien krijg in de frontend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:47:
Ikheb een kale install van Ubuntu 8.10. met

apt-get install heb ik Mythtv en XMLTV geinstalleerd (voor de 5x)

vervolgens download ik zenderfreqenties op www.laupro.nl. Daarkomt een channels.sql bestand uit dat ik in de database zet. Nu heb ik televisie.

Als laatste wil ik een grabber installeren: tv_grab_nl_py (ik download dan nu versie r91 van google)

Ik krijg deze maar niet geinstalleerd! De grabber wil wel zenderinfo binnenhalen, maar heeft schijt aan mijn zenderindeling, ook wil mythfilldatabase de data niet openen.

Kan iemand nog 1x uitleggen:
a. hoe ik mijn zenders in de freqentietabel koppel aan de zenders van de grabber
b. hoe ik de grabber niet alle data maar alleen van de plusminus 30 zenders die ik heb ingesteld binnen haald
c. hoe ik dit (met mythfilldatabase) ook te zien krijg in de frontend
Eerst rename je tv_grab_nl_py naar tv_grab_nl in /usr/bin of je doet dmv ln -s dan:
Mythtv-setup:

Videobronnen >> nieuwe videobron(als er nog geen staat) >> XMLTV(je loopt hier de stappen door)
Input Connections >> zoek de juiste tuner en verbind deze aan je TVgids
Channel editor >> pas kanaal aan naar wens of doe dit via mythweb (aanbevolen)

Afsluiten
Mythweb >> Settings >> TV >> Channel info: Je ziet een aantal kolommen waaronder xmltvid, hierin staat een nummer zoals ook in je tv_grab_nl.conf(of hoe je deze genoemd hebt) staat. Vul het juiste nummer in, waarschijnlijk heb je nu dubbele kanalen wegens handmatige DB-actie, dus je zult ws moeten ontdubbelen...

Mythfilldatabase draai ik altijd via cron:
/usr/bin/mythfilldatabase > /var/log/mythtv/mythfilldatabase.log 2>&1 (doe dit als dezelfde gebruiker die je hebt gebruikt voor het configureren van tv grab).
Ik kom er achter dat omdat tv_grab_nl uit xmltv is gehaald het een en ander nog wel eens anders zou kunnen gaan(met name op het scherm videobronnen)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is nou precies het probleem. Hoe krijg ik tv_grab_nl weer in de lijst bij het toevoegen van een nieuwe videobron?

in /usr/bin staat tv_grab_findgrabbers. deze zoekt de map door en maakt een nieuwe conf. aan voor mythtv. nu staat ie er wel tussen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay. de grabber werkt, heb info binnen gehaald met mythfilldatabase (van alleen NL1 op dit moemnt)
nu de kanalen instellen. webmyht werkt niet. Is er een manier om deze module te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:56:
Okay. de grabber werkt, heb info binnen gehaald met mythfilldatabase (van alleen NL1 op dit moemnt)
nu de kanalen instellen. webmyht werkt niet. Is er een manier om deze module te herinstalleren?
Via Synaptic herinstalleren?
Maar als mythweb niet werkt kan het meerdere redenen hebben, std wordt alleen toegang vanaf lokale PC toegestaan meen ik(draait hier al een tijdje ;)).
Draait Apache(of lighthttpd?)
Krijg je een foutmelding?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
In weze als je de bovenstaande site volgt stap je binnen op stap 5.
Daarvoor haal je dus die lirc_imon.c uit CVS in de driver directory, daarna draai je dpkg-reconfigure op lirc-modules-source en voeg je de usbhid quirks optie toe in /etc/modprobe.d/usbhid(deze maak je aan):
Ik heb lirc_imon.c uit CVS opgehaald en gekopieerd naar /usr/src/lirc-0.8.3/drivers/lirc_imon en lirc-modules-source geinstalleerd, vervolgens draai ik dpkg-reconfigure lirc-modules-source en krijg ik de volgende foutmelding

"Error! Build of lirc_imon.ko failed for: 2.6.27-7-generic (i686)
Consult the make.log in the build directory
/var/lib/dkms/lirc/0.8.3/build/ for more information.
Installing initial module

Error! Could not locate lirc_atiusb.ko for module lirc in the DKMS tree.
You must run a dkms build for kernel 2.6.27-7-generic (i686) first.
Done."

Wat doe ik verkeerd het is een schone installatie van Mythbuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
heeft iemand een link naar een Belgische tutorial om de kanalen in te stellen, het lukt maar niet met de grabber
(ik gebruik mythbuntu en een gewone kabel)

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Even een vraag:
is het toegestaan om op tweakers over volgende te praten:

Is het mogelijk om met een cineview CI de smartcard van ziggo te delen over 2 dvb-c kaarten?
Of kan dit alleen met een phoenix card reader? Dit gaat niet over gratis paytv kijken, maar tegelijk kijken en opnemen op verschillende transports.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
-SafaN- schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:46:
heeft iemand een link naar een Belgische tutorial om de kanalen in te stellen, het lukt maar niet met de grabber
(ik gebruik mythbuntu en een gewone kabel)

merci
Kijk hier eens naar, vooral optie 2 werkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
ny-hardcore schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:58:
Even een vraag:
is het toegestaan om op tweakers over volgende te praten:

Is het mogelijk om met een cineview CI de smartcard van ziggo te delen over 2 dvb-c kaarten?
Of kan dit alleen met een phoenix card reader? Dit gaat niet over gratis paytv kijken, maar tegelijk kijken en opnemen op verschillende transports.
Volgens mij kan het niet. 1 cam = 1 ci = 1 dvb kaart. Helaas bestaat er nog geen dual tuner dvb-c kaart, dus je zult voor iedere kaart een aparte CAM en CI (en smartcard) moeten kopen. Vandaar dat ik maar met een reader aan de slag ben gegaan. Zo bespaar ik het geld van 2 Alphacam's en 2 CI's uit voor de prijs van 1 cardreader (€30-€50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
riddles schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:08:
[...]

Volgens mij kan het niet. 1 cam = 1 ci = 1 dvb kaart. Helaas bestaat er nog geen dual tuner dvb-c kaart, dus je zult voor iedere kaart een aparte CAM en CI (en smartcard) moeten kopen. Vandaar dat ik maar met een reader aan de slag ben gegaan. Zo bespaar ik het geld van 2 Alphacam's en 2 CI's uit voor de prijs van 1 cardreader (€30-€50).
aha ok, en je gebruikt de combo van 2 dvb-c kaarten, 1 phoenix card reader en een cardsharing oplossing icm mythtv?

Kun je misschien in het kort uitleggen hoe je dit gedaan hebt en met welke software?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
Er staat een redelijke howto op http://wiki.mythtv.nl/index.php/Open-sasc-ng.
Er staan op deze pagina ook nog wel wat links naar andere sites met meer informatie.

Software: Mythtv (duh...), opensasc-ng, newcs 1.62 en dvb drivers.

Enne, gebruik alsjeblieft niet de term cardsharing. Dat doet direct weer aan allerlei illegale zaken denken, waar we ons juist niet mee bezighouden (ik tenminste niet). Ik wil het alleen werkend hebben zonder twee dure alphacrypts aan te hoeven schaffen. Softcam klinkt veel beter ;).

[ Voor 38% gewijzigd door riddles op 08-05-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb MythTV ook geinstalleerd. De TV werkt mooi, ik heb alleen nog een paar probleempjes:

- De teletekst werkt niet. Hij zegt van elke pagina dat hij niet beschikbaar is.
- Er komt geen guide data binnen. Op onze DVD-recorder komt dat wel binnen (dat heet daar Guide+)
- Heeft MythTV ook ondersteuning voor radio over te kabel?

Ik gebruik (een niet zo'n heel nieuwe) Terratec Cinergy 600.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Compizfox schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:02:
Ik heb MythTV ook geinstalleerd. De TV werkt mooi, ik heb alleen nog een paar probleempjes:

- De teletekst werkt niet. Hij zegt van elke pagina dat hij niet beschikbaar is.
Weet je zeker dat (de driver voor) je TV-kaart het ondersteunt?
- Er komt geen guide data binnen. Op onze DVD-recorder komt dat wel binnen (dat heet daar Guide+)
Dat moet je apart regelen met xmltv. http://code.google.com/p/tvgrabnlpy/ werkt goed.
Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:02:
[...]
[...]
Kan wel, schijnt: http://www.mythtv.org/wiki/Fm_radio
Maar ik heb er geen ervaring mee :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/users/402223

0.22 rc-1 is beschikbaar...heel heel veel nieuws :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hopelijk komt de release snel (volg tegenwoordig Debian Sqeeuze packages).

Ik heb de release notes doorgenomen en ben teleurgesteld. Ik draai nu vele jaren MythTV en dezelfde manco's als vroeger zitten erin. De basis van TV recording en MythVideo zijn goed, maar de rest is eigenlijk toch vrij prut gebleven. MythMusic haalt het bijvoorbeeld bij lange na niet bij die keren dat ik gespeeld heb met Windows MediaCenter.

Ook de integratie met andere software (of plugin) om bijvoorbeeld Uitzendinggemist te kunnen doen is beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
MythTV word hier ook nauwelijks meer gebruikt, het enige voordeel ten opzichte van XBMC is het opnemen van TV, en buiten het feit dat ik dat sowieso nauwelijks doe zijn er manieren zat om op andere wijze aan een gemist programma te komen.
Vergeleken bij XBMC is MythTV wel echt lelijk, traag en onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DRAFTER86 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:16:
MythTV word hier ook nauwelijks meer gebruikt, het enige voordeel ten opzichte van XBMC is het opnemen van TV, en buiten het feit dat ik dat sowieso nauwelijks doe zijn er manieren zat om op andere wijze aan een gemist programma te komen.
Vergeleken bij XBMC is MythTV wel echt lelijk, traag en onhandig...
Bekijk het straks maar eens opnieuw, XBMC heeft idd een voorsprong wat dat aangaat.
Bekijk Graphite eens, dan wordt het verschil al minder. Er zijn meer theming-mogelijkheden gekomen, dus ik verwacht dat na release meer mensen een eigen theme gaan bouwen.
Ik kijk persoonlijk vooral uit naar de DVB-S2 ondersteuning, nu nog een schoteltje kopen voor de ontvangst.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Het probleem van MythTV zijn niet de themes, maar het volstrekte gebrek aan gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
Rukapul schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:46:
Het probleem van MythTV zijn niet de themes, maar het volstrekte gebrek aan gebruiksvriendelijkheid.
Hmm, daar staat Linux toch bekend om :)
Draai zelf ook Mythtv maar die punten die je aanhaalt eerder zijn dat wel prioriteiten van de ontwikkelaars anders kun je hun natuurlijk ook niks kwalijk nemen. En ik zie Mythtv ook echt als een opneemapparaat waar ik weken mee vooruit kan plannen. Zodat ik kan kijken wanneer ik wil en volgens mij is Mythtv ook juist voor deze reden opgebouwd.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ben het wel met je eens. Opnemen en afspelen is voor mij ook nog steeds de hoofdzaak.

De ontwikkelaars moeten vooral doen wat ze zelf goed achten, maar op het moment dat een programma structureel in functionaliteit achter begint te lopen op de concurrentie dan is de toekomst ook niet al te rooskleurig.

Hoe spelen jullie muziek af op jullie Linux(/MythTV) HTPC?
Idem voor uitzendingsgemist, rtlgemist, sbsgemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Rukapul schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:20:
Ben het wel met je eens. Opnemen en afspelen is voor mij ook nog steeds de hoofdzaak.

De ontwikkelaars moeten vooral doen wat ze zelf goed achten, maar op het moment dat een programma structureel in functionaliteit achter begint te lopen op de concurrentie dan is de toekomst ook niet al te rooskleurig.

Hoe spelen jullie muziek af op jullie Linux(/MythTV) HTPC?
Idem voor uitzendingsgemist, rtlgemist, sbsgemist?
Ai, pijnpuntje, muziek erger ik me al tijden aan, zou ook al tijden verbetert worden. Helaas gebeurt daar niet veel :S
Uitzendinggemist heb ik niet nodig, ik neem als wat ik wil zien al op. Dat kan redelijk gekeken worden met mythstream, maar omdat het geen officiële plugin is, loopt het nog wel eens achter op mythtv zelf.
In mythbrowser zo straks ook redelijk gestreamed moeten kunnen worden, maar anders dan youtube en nasa stream ik zo goed als niets.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Ik gebruik nu al enkele jaren MythTV om tv te kijken. Eerst alleen via een analoge kaart en nu eigenlijk alleen de publieke zenders via een dvb-t kaart.

Voor het tv kijken is MythTV ruim voldoende, maar voor de rest als films en muziek gebruik ik het niet. Daar is XBMC een stuk beter in. En aangezien dat nu ook op linux draait, zie ik de noodzaak van MythTV daarvoor niet meer. Het zou beter zijn als XBMC een betere ondersteuning zou krijgen voor de opnames van MythTV (myth:// links zijn al te gebruiken, maar het kan nog een stuk beter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Lijkt erop dat ik XBMC eens moet gaan bekijken. Hoe switch je tussen MythTV en XBMC (met remote)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:55:
Lijkt erop dat ik XBMC eens moet gaan bekijken. Hoe switch je tussen MythTV en XBMC (met remote)?
Ik heb op mijn remote een knop voor MythTV en een voor XBMC, wil ik verder in XBMC dan moet ik eerst MythTV afsluiten. Wellicht zou je tegelijkertijd kunnen draaien, maar mijn AMD Sempron 2600 met NVidia fx5200 heeft het eigenlijk al druk genoeg...

Daarom heb ik eigenlijk hoop op goede frontend mogelijkheden in XBMC, zodat de MythTV frontend niet meer nodig is.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste