[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 40.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
deepbass909 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:36:
[...]

Ik ga daar een lekker in stoeien :p

Eigenlijk vind ik het wel een beetje raar dat die optie niet standaard ingebouwd zit via de setup...
Dien een patch in die dat mogelijk maakt ;)
Het systeem is opgebouwd rond PVR-functionaliteit, als je dat niet gebruikt wordt mythtv al minder ideaal. Wellicht is Elisa dan meer iets voor je, hoewel op dit moment ook nog vol in ontwikkeling.
http://elisa.fluendo.com/
Mooi heh, Linux ;)
@Puch-maxi: Mythtv doet ook HD, heb je wel een wat steviger systeem voor nodig.
DVB-S doet mythtv ook, met komende release zelfs met 4 streams per transport, dan krijg je dus 4 kanalen per kaart.
De PVR's van Hauppage doen het goed, ook HVR wordt al meer ondersteund door ivtv(nog wel experimenteel) verschillende DVB-S kaarten dus ook. Over DVB-S kan ik je minder vertellen, zit hier puur analoog.
DVB-S is trouwens niet standaard HD, moet je wel even op letten.
Streamen direct het netwerk op a la IPTV is wat lastiger, een UPNP-server zit er wel in en je kunt ook via een los frontend kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Loekie op 15-02-2008 19:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Bedankt Loekie !
Je moet dan een DVB-S2 kaart hebben om HD te ontvangen als ik me niet vergis.
Iemand ervaring met een dergelijke DVB-S(2) kaart met CI module/softcam icm MythTV ?
Ik zit hier namelijk zonder Kabel, en moet het dus doen met een schotelontvanger ik zit in dubio wat ik zal doen: Losse schotelontvanger -> dmv ingebouwde modulator naar analoge CAI.
Of het gelijk goed doen en een DVB-S(2) kaart kiezen... maar welk merk.

[ Voor 41% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-02-2008 20:28 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou waardevolste service zijn als TV providers complete gidsjes via XML formaat beschikbaar zouden stellen.

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Blijkbaar heeft tvgids.nl weer eens wat wijzigingen doorgevoerd. Zowel tv_grab_nl als tv_grab_nl_wolf werken niet meer (xmltv/etch uptodate 0.5.44-1.1). Kan iemand dat bevestigen en is er een oplossing voor?

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 09-03-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Rukapul schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:46:
Blijkbaar heeft tvgids.nl weer eens wat wijzigingen doorgevoerd. Zowel tv_grab_nl als tv_grab_nl_wolf werken niet meer (xmltv/etch uptodate 0.5.44-1.1). Kan iemand dat bevestigen en is er een oplossing voor?
Inderdaad, tv_grab_nl_py heeft voor vrijwel geen enkele zender bij mij nog data binnen gehaald vannacht, oftewel ik heb nog maar voor zo'n 6 dagen info.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 07:36

Crakie

I want my board back, Lance

Bij mij heeft tv_grab_nl_py vanmorgen rond 8:30 gewoon gedraaid hoor.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Crakie schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:33:
Bij mij heeft tv_grab_nl_py vanmorgen rond 8:30 gewoon gedraaid hoor.
Bij mij heeft 'ie ook wel gedraaid en ongeveer even lang erover gedaan als anders, maar heb je ook nog zinnige programma informatie voor komende zondag?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 07:36

Crakie

I want my board back, Lance

TD-er schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Bij mij heeft 'ie ook wel gedraaid en ongeveer even lang erover gedaan als anders, maar heb je ook nog zinnige programma informatie voor komende zondag?
Hmmm, nee dat niet. Mythweb zegt dat hij tot 18:00 op zondag 16-3 data moet hebben, maar in werkelijkheid loopt het tot en met zaterdagnacht. De reden dat ik zei dat alles ok leek, was mijn logfile. Ik heb een script dat de grabber de data naar een xml-file laat schrijven en die aan mythfilldatabase voert. Het log daarvan ziet er ok uit. Vreemd. Ik draai het script even manually...

Edit: script loopt probleemloos, maar voegt natuurlijk geen nieuwe data toe. Even wachten dus tot Tvgids.nl is geüpdatet om te zien of er data bijkomt.

Edit2: Vanmorgen keurig de data van zondag 16-3 toegevoegd. Alles werkt dus naar behoren, bij mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Crakie op 10-03-2008 08:53 ]

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriktenburen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 21:41
Ik zag dat mythtv versie 0.21 sinds vrijdag beschikbaar is iemand hier al een update uitgevoerd zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standaard importeerbare collecties van Google's Agenda's ontbreken louter nog zulke complete TV gidsjes.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wacht rustig op de Ubuntu packages ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Gezien de stilte hier ga ik er vanuit dat geen problemen heeft met het binnenhalen van TV gids informatie? tv_grab_nl_py heb ik naast tv_grab_nl en tv_grab_nl_wolf inmiddels ook geprobeerd, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb data t/m aanstaande vrijdag. Ik heb versie 60 (van tv_grab_nl_py, inderdaad) draaien voor mythtv 0.20.20070821-1 (mythbuntu).

Overigens gebruik ik een cron job om de database te vullen omdat v60 nog niet helemaal goed was en daarom niet in de mythtv configuratie te zien was*:

script: /home/mythtv/mythtvupdate
code:
1
/usr/bin/tv_grab_nl --compat --output /tmp/xmltv.xml --slowdays=7 >> /home/mythtv/tv_grab_nl.log 2>&1 && /usr/bin/mythfilldatabase --file 1 -1 /tmp/xmltv.xml >> /home/mythtv/mythfilldatabase.log 2>&1
*Inmiddels is dat gefixt, maar ik heb het met pijn en moeite aan de gang gekregen en heb tot nu toe nog geen zin gehad om het te herbouwen. En dit werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 15-03-2008 16:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Room42 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:01:
Ik heb data t/m aanstaande vrijdag. Ik heb versie 60 draaien voor mythtv 0.20.20070821-1 (mythbuntu).
Bedankt. Je bedoelt trouwens tv_grab_nl_py :)
Overigens gebruik ik een cron job om de database te vullen omdat v60 nog niet helemaal goed was en daarom niet in de mythtv configuratie te zien was*:
Ik gebruik ook een cron dus dat is prima.

Dat het bij mij misging hing aan toeval aan elkaar:
• een oude v58 geprobeerd van tv_grab_nl_py door de overgang naar de nieuwe site
• verkeerde commandline parameters en config file door de beperkte (en foutieve!) documentatie

Hij loopt nu data op te halen :)

Jammer overigens dat de NL grabber geen onderdeel meer is van XMLTV en daardoor ook niet meer meegenomen wordt met het automatische package management van bv Debian.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 15-03-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, klopt. /usr/bin/tv_grab_nl is een symlink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet sinds de opwaardering van Mythtv 0.20.2 naar versie 0.21 tv_grab_nl_py nu ' stil' zijn werk, dus ik zie niet meer welke zenderinformatie opgehaald wordt en hoever ' ie is. Dus het lijkt net of het niet werkt, maar het werkt wel.
Helaas werkt bij mij Mytharchive nu niet meer goed. Ik kan geen dvd meer branden van opgenomen programma's. Ik lees dan:

ERROR: Failed while running mythreplex. Command was: mythreplex --demux --fix_sync -o /var/lib/mythdvd/temp/work/1/stream -v 224 "/var/lib/mythdvd/temp/work/1/newfile2.mpg"
Terminated.

Ik ben benieuwd of het bij anderen wel goed is blijven werken.
Ik heb een Hauppauge PVR-150, Ubuntu 7.10 AMD64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik las ergens dat in 0.21 mythdvd deprecated was, en vervangen is door ik dacht mythvideo. Hoe je je error fixt weet ik dan weer niet, maar dat kan iig de oorzaak zijn :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34
Ik heb wel een raar probleem voor met mijn mythtv, alles werkt eigenlijk, buiten de IVTV drivers. Er was een IRQ probleem opgetreden en daar door werkte die drivers niet meer. Ik heb dan in mijn bootregel "irqpoll" toegevoegd en daarna werkte alles perfect.
Een dag daarna wou ik op mijn bak inloggen (SSH) maar ik kon er niet aan, bleek dat die bak volledig "gefreezed" was, noch via FTP, SSH of iets anders kon ik er niet meer aan, maar de PC stond wel nog gewoon op. Na een reboot (knop af/aan) werkt alles terug perfect, dus ben ik maar eens in de logs gaan snuffelen, maar ik vind er niets speciaals. Volgens mij moet het dus te maken hebben met die IRQ instellingen.
De PC waar de kaart insteekt is een Dell GX-240, deze heeft een PCI riser kaart, ik heb al geprobeerd de kaart van PCI slot te veranderen (2 beschikbaar, beide geprobeerd).
Kan ik nog andere dingen proberen? IRQ's vast zetten in de BIOS misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm die PCI-risers willen nog wel eens een hoop ruis op de lijn geven, waardoor PCI-kaarten problemen geven.
Dus als je dan redelijk wat data over die riser stuurt kan de hele boel gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
TD-er schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:03:
Hmm die PCI-risers willen nog wel eens een hoop ruis op de lijn geven, waardoor PCI-kaarten problemen geven.
Dus als je dan redelijk wat data over die riser stuurt kan de hele boel gaan hangen.
Valt er dan ook iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
X-DraGoN schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:41:
[...]

Valt er dan ook iets aan te doen?
De riser in een ander PCI-slot steken, of de kaart zo dicht mogelijk bij je mainboard plaatsen, zodat je zo weinig mogelijk een Y-aftakking hebt van de PCI-bus.
Je kunt ook testen of het de riser is door de machine eens op een hoge bitrate te laten opnemen en kijken of de boel vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hebben jullie hier ook wel eens last van? Ik heb regelmatig dat ik ik een wekelijks geplande programma mis (of net op tijd opnieuw schedule) doordat hij dan opeens uit het niets dat programma dan niet meer kan vinden. Terwijl de de recording schedule er nog wel is. Kijk in onderstaand screenshot. Radar kan hij niet meer vinden dus die moet ik opnieuw schedulen. De grap is, als ik nu op die Radar in dit lijstje klik, kom ik gewoon in de tv gids terecht. Ik kan hem dus ook niet meer verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/34hat7d.png

Hoe kan ik nu voorkomen dat ik steeds weer programma's mis omdat ze niet meer herkend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb dat ook een keer gehad toen ik overstapte van de ene grabber op de andere.
Ik vermoed dat soms de tijden op tvgids.nl aangepast worden door de week heen, zodat het als een nieuw programma gezien wordt en de oude staat dan niet meer in de gids.
Bijvoorbeeld 1 minuut eerder beginnen en 2 min eerder eindigen dan eerder op de week in de gids stond en dan is niet alleen de begin- en eindtijd anders, maar ook de duur en dan is het waarschijnlijk een ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
M'n Debian systeem kwam vandaag met een update voor MythTV:
mythtv/etch uptodate 0.21-0.6etch1
Aldus geinstalleerd, maar dat was niet direct een genoegen:
  • Mythweb installeerde niet direct lekker en vereiste wat handmatige handelingen om de Apache configuratie te fixen, etc.
  • De weergave van opgenomen shows en LiveTV flikkerde als een idioot, was onscherp en nog meer ongein zoals artefacten.
    Dit leek terug te voeren op de introductie van zgn Watching Profiles die een soort van recoding leken te proberen ipv het direct te renderen wat niet een onverdeeld succes werd op m'n PVR350 output. Het cpu-- profile brengt het oude gedrag terug door 'ivtv' en 'XvMC' de voorkeur te geven ipv 'ffmpeg'.
Al met al werkt het inmiddels weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
Ik heb een frontend met een VIA Unichrome chipset (CLE266). Deze verbind ik met VGA aan mijn LCD TV. Dat werkt allemaal super, maar ik heb 1 probleem:

Ik neem met mijn PVR500 op in 16:9 formaat met een resolutie van 720x576. Als ik nu breedbeeld uitzendingen opneem, dan zie ik tijdens het afspelen altijd zwarte balken onder en boven de video. De aspect ratio lijkt te kloppen.

Als ik 4:3 uitzendingen afspeel, dan wordt het hele beeld gevuld. Ik heb X ingesteld om zowel op 1024x768 als op 1280x768 te werken, bij beide resoluties heb ik hetzelfde resultaat.

Als ik in MythTV het beeldformaat op 4:3 forceer en ik zet fill op volledig, dan heb ik bij de breedbeeld uitzendingen een volledig beeld, maar dan valt bij 4:3 uitzendingen weer veel te veel van het scherm af.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En wat kan ik er eventueel aan doen? Om nu elke keer de beeldvulling en het beeldformaat aan te passen is zo onhandig he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Omdat ik een leuke 2.4ghz bak heb gekregen, wil ik MythTV eens gaan uitproberen. Ik heb nog geen TV kaart en na wat gesnuffel denk ik dat ik de Hauppage PVR 500 wil kopen. Is dit een goede keuze?

Ik kijk analoog TV en wil zoveel mogelijk 'aankunnen'. Met 2 tuners zit ik goed, maar hoe zit het bv met het omzetten van codecs? Vziw zet de PVR 500 de stream hardwarematig over en ontlast hiermee de CPU. Klopt dit? En kan hij alle codecs aan?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardwarematige functies werken prima maar ik zou zulke verouderde serietjes absoluut niet meer aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:05:
Klopt, hardwarematige functies werken. Ik heb zelf ook een 2.4Ghz bak, draait echt super, zit o.a. jou kaart in.
MIjn kaart ... stuur m dan maar snel op ;)

En hoe zit het met ondersteuning van 'nieuwere' codecs? Bakt hij alleen MPEG of kan hij ook nog andere formaten aan? Zoals h.264?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Eusebius schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:18:
[...]

MIjn kaart ... stuur m dan maar snel op ;)

En hoe zit het met ondersteuning van 'nieuwere' codecs? Bakt hij alleen MPEG of kan hij ook nog andere formaten aan? Zoals h.264?
MythTV gebruikt analoog standaard MPEG2, als je het in iets anders wilt kun je het daarnaar toe coderen natuurlijk. Maar de PVR500 doet het niet zelf, een ander model via USB doet het wel, maar die is nog niet te koop hiero.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De PVR500 ook niet :)

Ik heb het probleem dat (arch linux, pvr500, v0.21) bij het starten van tv alleen de bovenste helft gebruikt wordt voor video (bovenste helft is hierdoor ingedrukt (4:3 wordt 4:1.5), onderste helft geeft de onderste helft van 1 frame.

Oplossing is door video scan op progressive te zetten (ipv standaard detect). Maar dit moet elke keer wanneer ik de tv opnieuw opstart. Kan ik het ergens als default instellen?

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1zmp7qg.png
onderste helft staat dus stil.

[ Voor 9% gewijzigd door disheaver op 21-04-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
TD-er schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:25:
[...]

De riser in een ander PCI-slot steken, of de kaart zo dicht mogelijk bij je mainboard plaatsen, zodat je zo weinig mogelijk een Y-aftakking hebt van de PCI-bus.
Je kunt ook testen of het de riser is door de machine eens op een hoge bitrate te laten opnemen en kijken of de boel vastloopt.
Ik heb nu mijn case aangespast dat de PVR kaart zo dicht al mogelijk bij de CPU zit en ik heb nog steeds crashes (Freezes).

Mijn IRQ gebruik is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
xdragon@mythtv:~$ cat /proc/interrupts
           CPU0
  0:        195   IO-APIC-edge      timer
  1:          2   IO-APIC-edge      i8042
  2:          0    XT-PIC-XT        cascade
  6:          5   IO-APIC-edge      floppy
  7:          0   IO-APIC-edge      parport0
  8:          3   IO-APIC-edge      rtc
 12:          4   IO-APIC-edge      i8042
 14:      42453   IO-APIC-edge      libata
 15:    1402678   IO-APIC-edge      libata
 16:          0   IO-APIC-fasteoi   ivtv1
 17:          2   IO-APIC-fasteoi   Intel 82801BA-ICH2
 18:     404018   IO-APIC-fasteoi   uhci_hcd:usb2, eth0
 19:          0   IO-APIC-fasteoi   uhci_hcd:usb1, ivtv0
NMI:          0
LOC:   14334113
ERR:          0
MIS:          0

Ik zie daar 2 IVTV's in staan, de ene heeft een apparte IRQ (nl.16) de andere staat op een gedeelde IRQ samen met USB (nl. 19) Ik gebruik geen usb devices en dus kan ik in principe de USB uitschakelen in de bios. Kan dat een oplossing zijn? Ziet iemand anders nog een andere optie?

[ Voor 0% gewijzigd door X-DraGoN op 22-04-2008 11:12 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Ik heb ondertussen USB apparaten uitgeschakeld in de BIOS en het blijkt te werken voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Ik heb Mythbuntu in gebruik, da's dus een aangepaste Ubuntu met MythTV standaard erbij..
door backports aan te zetten, heb ik MythTV ge-update naar de laatste versie.
Nu kom ik echter de menu-items die met Films te maken hebben, niet meer in. De log-bestanden geven geen nuttige info, en via Google word ik ook niet veel wijzer...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Welke layout gebruik je (en geprobeerd een andere te gebruiken? Geeft de console misschien nuttige info wanneer je de backend vanuit de console start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Laatst online: 25-08 09:23
X-DraGoN schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:11:
[...]
Mijn IRQ gebruik is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
xdragon@mythtv:~$ cat /proc/interrupts
           CPU0
  0:        195   IO-APIC-edge      timer
  1:          2   IO-APIC-edge      i8042
  2:          0    XT-PIC-XT        cascade
  6:          5   IO-APIC-edge      floppy
  7:          0   IO-APIC-edge      parport0
  8:          3   IO-APIC-edge      rtc
 12:          4   IO-APIC-edge      i8042
 14:      42453   IO-APIC-edge      libata
 15:    1402678   IO-APIC-edge      libata
 16:          0   IO-APIC-fasteoi   ivtv1
 17:          2   IO-APIC-fasteoi   Intel 82801BA-ICH2
 18:     404018   IO-APIC-fasteoi   uhci_hcd:usb2, eth0
 19:          0   IO-APIC-fasteoi   uhci_hcd:usb1, ivtv0
LOC:   14334113

Ik zie daar 2 IVTV's in staan, de ene heeft een apparte IRQ (nl.16) de andere staat op een gedeelde IRQ samen met USB (nl. 19) Ik gebruik geen usb devices en dus kan ik in principe de USB uitschakelen in de bios. Kan dat een oplossing zijn? Ziet iemand anders nog een andere optie?
Ik heb ook een PVR 500, en bij mij maakt 't niet uit dat een van beiden een gedeelde IRQ heeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
cat /proc/interrupts 
           CPU0       
  0: 1418249489    IO-APIC-edge  timer
  6:          3    IO-APIC-edge  floppy
  7:      17562    IO-APIC-edge  parport0
  8:          1    IO-APIC-edge  rtc
  9:          0   IO-APIC-level  acpi
 50:   12509650   IO-APIC-level  libata
 58:  728436937   IO-APIC-level  eth2
 66:    2802153   IO-APIC-level  aic7xxx
 74:  307545438   IO-APIC-level  eth4
 82:    3032915   IO-APIC-level  ivtv0
217:   26501876   IO-APIC-level  ohci1394, ivtv1
225:       3728   IO-APIC-level  ohci_hcd:usb1, ehci_hcd:usb2
233:  236108023   IO-APIC-level  libata, NVidia CK804
LOC: 1418201298 

Dit is een Debian Etch install (2.6.18-5-686 kernel), maar het heeft ook meer dan een jaar onder slackware gedraaid. Het gaat hier om een Tyan Tomcat K8E (S2865) AG2NRF mobo met Athlon64 3200+ processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
xdragon@mythtv:/var/log$ cat /proc/interrupts
CPU0
0: 195 IO-APIC-edge timer
1: 2 IO-APIC-edge i8042
2: 0 XT-PIC-XT cascade
8: 3 IO-APIC-edge rtc
12: 4 IO-APIC-edge i8042
14: 48875 IO-APIC-edge libata
15: 796356 IO-APIC-edge libata
16: 159921 IO-APIC-fasteoi ivtv1
17: 5 IO-APIC-fasteoi Intel 82801BA-ICH2
18: 245718 IO-APIC-fasteoi eth0
19: 0 IO-APIC-fasteoi ivtv0
NMI: 0
LOC: 5115969
ERR: 0
MIS: 0

Het zal er misschien uiteindelijk niets mee te maken kunnen hebben, feit is wel dat het nu niet meer 'freezed' na een 15 tal minuten...
* X-DraGoN is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Laatst online: 27-06 13:00
Heeft iemand al ervaring met het upgraden van zijn/haar mythbuntu machine naar hardy heron? Aangezien bij uitkomen van hardy heron de ontwikkelingen voor gutsy zijn gestaakt wil ik binnenkort mijn htpc graag upgraden.

Mijn upgrade van feisty naar gutsy verliep niet vlekkeloos (lees: fubar -> reinstall), waar moet ik op letten als ik naar hardy wil upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
rrrandy schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:32:
Heeft iemand al ervaring met het upgraden van zijn/haar mythbuntu machine naar hardy heron? Aangezien bij uitkomen van hardy heron de ontwikkelingen voor gutsy zijn gestaakt wil ik binnenkort mijn htpc graag upgraden.

Mijn upgrade van feisty naar gutsy verliep niet vlekkeloos (lees: fubar -> reinstall), waar moet ik op letten als ik naar hardy wil upgraden?
Zowieso een aantal maanden wachten tot alle update problemen verholpen zijn (1 a 2 maanden moet genoeg zijn) Dat doe ik ook met mij systeem, dist-upgrade (het onderliggende commando wat aangeroepen word) werkt niet altijd 100%, gewoon een tijdje wachten en dan pas uitvoeren, zo bespaar je veel reinstall tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
ik heb niet naar mijn eigen advies geluisterd en mijn MythTV bak ineens 'ge-dist-upgrade' naar de Hardy versie (Remote ingelogged vanop het werk) Alles is prima verlopen, mijn DB draait nog, de Mythtvbackend draait nog, alhoewel hij een aantal dingen in de DB heeft aangepast. Zorg wel tijdens de installatie dat je zorgt dat al je CFG files behouden blijven anders moet je achteraf weer alles opnieuw instellen (my.cnf o.a.)
Nu heb ik alleen 1 probleem ondekt, ik log in via SSH en eventueel VNC, SSH is geen probleem, met VNC krijg ik ook een verbinding, maar als ik binnen het beeld klik, heb ik de indruk dat XFCE crashed en dan krijg ik terug het inlog scherm (waar hij ook weer zelf terug inlogged. Zeer vaag probleem, maar niet echt een grote fout aangezien ik die bak zelf toch niet als front-end gebruik.
Goede punten: Mythweb is grotendeels aangepast en overzichtelijker geworden. Je hebt meer 'handige' schortcuts en snelle navigatie. Onder de 'motorkap' heb ik nog niet gekeken, maar alles lijkt tot nu toe goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
X-DraGoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:22:
ik heb niet naar mijn eigen advies geluisterd en mijn MythTV bak ineens 'ge-dist-upgrade' naar de Hardy versie (Remote ingelogged vanop het werk) Alles is prima verlopen, mijn DB draait nog, de Mythtvbackend draait nog, alhoewel hij een aantal dingen in de DB heeft aangepast. Zorg wel tijdens de installatie dat je zorgt dat al je CFG files behouden blijven anders moet je achteraf weer alles opnieuw instellen (my.cnf o.a.)
Nu heb ik alleen 1 probleem ondekt, ik log in via SSH en eventueel VNC, SSH is geen probleem, met VNC krijg ik ook een verbinding, maar als ik binnen het beeld klik, heb ik de indruk dat XFCE crashed en dan krijg ik terug het inlog scherm (waar hij ook weer zelf terug inlogged. Zeer vaag probleem, maar niet echt een grote fout aangezien ik die bak zelf toch niet als front-end gebruik.
Goede punten: Mythweb is grotendeels aangepast en overzichtelijker geworden. Je hebt meer 'handige' schortcuts en snelle navigatie. Onder de 'motorkap' heb ik nog niet gekeken, maar alles lijkt tot nu toe goed te werken.
Ehm, je bedoelt dat je nu pas naar .21 bent gegaan? Of zijn er werkelijk nieuwe versies? ;)
VNC en TV-out werkt hier ook in hoge mate onstabiel, tot aan totale freezes aan toe zeg maar ;) Vandaar dat ik een apparte VNC-sessie start voor onderhoud en dergelijke.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
idd, ik ben nu pas naar .21 gegaan.
Ik werk nu trouwens met aan de ene kant een server (hardy) en aan de andere kant een desktop (gutsy). Nu werken die beide versies van Mythtv (frontend en backend) niet meer samen.
Voorlopig wil ik op mijn desktop ook nog niet upgraden naar Hardy, weet er iemand hoe ik versie .21 van de frontend kan installeren zodat ik weer TV kan kijken op mijn desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
X-DraGoN schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:04:
idd, ik ben nu pas naar .21 gegaan.
Ik werk nu trouwens met aan de ene kant een server (hardy) en aan de andere kant een desktop (gutsy). Nu werken die beide versies van Mythtv (frontend en backend) niet meer samen.
Voorlopig wil ik op mijn desktop ook nog niet upgraden naar Hardy, weet er iemand hoe ik versie .21 van de frontend kan installeren zodat ik weer TV kan kijken op mijn desktop?
Backports aanzetten en updaten naar .21 werkte hier.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Gisteren via de updates van Mythbuntu de .21 versie van MythTV erop gezet. Leek allemaal prima te werken, dus gelijk maar een dist-upgrade gedaan naar Mythbuntu 8.04.
Even testen en de Mpeg4-files kunnen nu wel netjes afgespeeld worden, zonder een groen scherm weer te geven (ook als je een 2e keer iets gaat afspelen) en de transcoder werkt nu dus ook goed.
Oftewel mijn HTPC is nu druk bezig menig opname om te zetten van 4500 kbit Mpeg2 (PVR500 opnamen) naar 1500 kbit Mpeg4. Scheelt toch weer een factor 3 in ruimte en ik zit er nu over te denken om de opnamen zelf op een iets hogere bitrate te doen, aangezien ik nu ook een TV heb waarop ik het verschil wel kan zien.
Ik zat echter ook even te spelen met de screen-setup binnen de configuratie, welke nieuw is in de .21 versie, en toen kreeg ik eerst een zwart scherm, net alsof MythTV achter de background stond. Met alt-tab kwam het wel even in beeld.
Uiteindelijk opgelost door mythtv-frontend nog een 2e keer te starten en die bleef wel op de voorgrond, waardoor ik de config af kon maken.
Voor zover ik dat nu al kan zeggen, lijkt het alsof deze nieuwe MythTV-versie een stabielere frontend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Zoals ik eerder al meldde, werkte bij mij het menu-item Films bekijken niet meer nadat ik Mythtv zelf via backports ge-update had. Ik heb nu de complete Ubuntu 7.10 installatie eerst up-to-date gemaakt, en daarna een dist-upgrade naar 8.04 gedaan.
Alles werkt nu weer zoals het hoort. Alleen de Remote moest ik opnieuw configureren, maar verder draait het nu als een zonnetje.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Ok. Ik kom er niet meer uit. Hoe krijg ik een normale Nederlands tv gids in mythtv. Ik heb de instructies van tv_grab_nl_py, gevolgd, xmltv geinstalleerd enz... Maar niks...

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Je zult toch echt iets specifieker moeten zijn om je te kunnen helpen. Wat heb je gedaan en wat werkt er wel en niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2023
disheaver schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:10:
Ik heb het probleem (...)

Oplossing is door video scan op progressive te zetten (ipv standaard detect). Maar dit moet elke keer wanneer ik de tv opnieuw opstart. Kan ik het ergens als default instellen?
disheaver, Heb je de oplossing al gevonden? Ook ik wil de video scan default ergens anders op instellen maar heb me helemaal blauw gezocht naar de opties. Zowel in de frondend als de backend niks te vinden.
Het probleem doet zich voor sinds v0.21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
microsofty710 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:30:
[...]

disheaver, Heb je de oplossing al gevonden? Ook ik wil de video scan default ergens anders op instellen maar heb me helemaal blauw gezocht naar de opties. Zowel in de frondend als de backend niks te vinden.
Het probleem doet zich voor sinds v0.21.
Nee. Welke distro/hardware heb jij? (ikke arch met een asus p5e-vm hdmi, onboard video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowgli
  • Niet online
Even een vraagje:

Heb net mythbuntu 8.04 geinstalleerd, maar nu werkt uitzendinggemist.nl met mythstream dus niet meer.

Ik krijg hier de hele tijd "no url's found". Klopt dit? Of ben ik de enige die dit heeft. De patch uit 2007 die hier in dit topic staat werkt in ieder geval ook niet. Andere zenders, zoals Holland Doc, doen het wel gewoon.

Misschien heeft iemand een werkende uitzendinggemist parser voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
disheaver schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:03:
Nee. Welke distro/hardware heb jij? (ikke arch met een asus p5e-vm hdmi, onboard video)
Ik heb niet precies hetzelfde probleem als jij, maar wel dat de scan verkeerd wordt bepaald. Ik had ubuntu 7.10 op mijn desktop, die heb ik opnieuw geinstalleerd naar 8.04. Daardoor heb ik mijn server en laptop naar myth v0.21 moeten upgraden, iets vanwege compatibiliteit tussen de versies. Daarna werd het verkeerd gedetecteerd. Dit is zowel op mijn laptop als desktop dus het zou ergens in de backend kunnen zitten.

backend:
- Via Epia, ubuntu 7.10, geen vid, pvr500, ivtv versie 1.0.0
frontends:
- desktop: P5B-SE, ubuntu 8.04, 8600gt
- laptop: centrino meuk, ubuntu 7.10, onboard vid

Zover ik kan zien als ik een opname afspeel in totem oid ziet het er prima uit. (het is bij mij vooral de overlay die erg trilt als de videoscan verkeerd staat.)

edit:
op de myth wiki vind ik het volgende screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.mythtv.org/wiki/images/e/e5/GeneralPlayback.jpg
Deze instellingen kan ik in versie 0.21 echter niet terugvinden. Het zou zich moeten bevinden in Mythfrontend->Utilities Setup->Setup->TV Settings->Playback. Ik herinner me de instellingen uit eerdere versies wel. De wiki zegt ook:
Outdated: The information on this page may no longer be relevant to the current version of MythTV.
Echter er staat niet bij waarom het niet relevant is en waar het dan wel ingesteld kan worden.

edit 2: SOLVED!
mbv deze pagina Playback_profiles kwam ik er achter waar het ingesteld moet worden.

setup->tv-settings->playback->playback profiles (3/9)

current video playback profile omgezet naar 'normal' en voila. myth gebruikt nu lineairblend ipv bobdeint als deinterlacer.

[ Voor 35% gewijzigd door microsofty710 op 11-05-2008 19:17 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

mowgli schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:29:
Even een vraagje:

Heb net mythbuntu 8.04 geinstalleerd, maar nu werkt uitzendinggemist.nl met mythstream dus niet meer.

Ik krijg hier de hele tijd "no url's found". Klopt dit? Of ben ik de enige die dit heeft. De patch uit 2007 die hier in dit topic staat werkt in ieder geval ook niet. Andere zenders, zoals Holland Doc, doen het wel gewoon.

Misschien heeft iemand een werkende uitzendinggemist parser voor me?
Ik krijg hetzelfde. Net als dat ik alleen de inhoud van de 1e pagina van Uitzendinggemist krijg. Ze hebben de zoekresultaten een tijdje geleden naar meerdere pagina's gemigreerd.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
IorGie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:39:
Ok. Ik kom er niet meer uit. Hoe krijg ik een normale Nederlands tv gids in mythtv. Ik heb de instructies van tv_grab_nl_py, gevolgd, xmltv geinstalleerd enz... Maar niks...
Probeer dit eens.
In het kort, download je dan dagelijks een XML-file met de resultaten van een paar uurtjes tv-gids.nl grabben en die stuur je dan naar de database.
Voor Mythbuntu 8.04 moet je mythfilldatabase iets anders aanroepen, dus kun je dit scriptje gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
#!/bin/bash
#BASEURL=http://xmltv.assies.info/
BASEURL=http://xmltv.td-er.nl/
wget $BASEURL`wget $BASEURL -O - 2>/dev/zero|grep xmltv.gz|sed -e s/^.*href\=\"//|sed -e s/\".*$//|sort -n|tail -n1` -O - |gunzip > /tmp/latest.xml
mythfilldatabase --file 1 /tmp/latest.xml

Als je de XML-files van xmltv.assies.info wilt gebruiken moet je het #-je even een regel lager zetten.
Op deze manier belast je de site van tvgids.nl een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Rukapul schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:22:
Je zult toch echt iets specifieker moeten zijn om je te kunnen helpen. Wat heb je gedaan en wat werkt er wel en niet?
gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
sudo apt-get installl xmltv
wget http://tvgrabnlpy.googlecode.com/files/tv_grab_nl_py-r73
mv tv_grab_nl_py-r.73 tv_grab_nl_py
sudo mv /usr/bin/tv_grab_nl /usr/bin/tv_grab_nl.backup
sudo ln -s /home/iorgie/tv_grab_nl_py /usr/bin/tv_grab_nl
chmod ugo+x /home/iorgie/tv_grab_nl_py
tv_grab_nl --configure
nano ~/.xmltv/tv_grab_nl_py.conf

Alles gecomment behalve ned1
code:
1
tv_grab_nl

info wordt opgehaald.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
IorGie@mythtv:~$ mythfilldatabase
2008-05-12 20:55:45.529 Using runtime prefix = /usr, libdir = /usr/lib
2008-05-12 20:55:45.531 Empty LocalHostName.
2008-05-12 20:55:45.532 Using localhost value of ODDIE
2008-05-12 20:55:45.557 New DB connection, total: 1
2008-05-12 20:55:45.568 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost
2008-05-12 20:55:45.572 Closing DB connection named 'DBManager0'
2008-05-12 20:55:45.575 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost
2008-05-12 20:55:45.592 New DB connection, total: 2
2008-05-12 20:55:45.594 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost
2008-05-12 20:55:45.599 Updating source #1 () with grabber schedulesdirect1
2008-05-12 20:55:45.601 Found 1 channels for source 1 which use grabber
2008-05-12 20:55:45.602
2008-05-12 20:55:45.602 Checking day @ offset 0, date: ma mei 12 2008
2008-05-12 20:55:45.607 Data is already present for ma mei 12 2008, skipping
2008-05-12 20:55:45.608
2008-05-12 20:55:45.608 Checking day @ offset 1, date: di mei 13 2008
2008-05-12 20:55:45.608 Data Refresh always needed for tomorrow
2008-05-12 20:55:45.609 Refreshing data for di mei 13 2008
2008-05-12 20:55:45.611 New DB DataDirect connection
2008-05-12 20:55:45.612 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost
2008-05-12 20:55:45.615 Retrieving datadirect data.
2008-05-12 20:55:45.616 Grabbing data for ma mei 12 2008 offset 1
2008-05-12 20:55:45.616 From ma mei 12 22:00:00 2008 to di mei 13 22:00:00 2008 (UTC)
2008-05-12 20:55:45.617 Grabbing listing data
--20:55:45--  http://webservices.schedulesdirect.tmsdatadirect.com/schedulesdirect/tvlistings/xtvdService
           => `-'
Resolving webservices.schedulesdirect.tmsdatadirect.com... 206.18.98.175
Connecting to webservices.schedulesdirect.tmsdatadirect.com|206.18.98.175|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 401 Unauthorized

enz......
Mythfill pakt dus nog steeds tmsdatadirect ipv tv_grab_nl_py.

Wie helpt me verder?

EDIT:
Ok Thanks! Dit lijkt te werken! Kan dit in de OP?

[ Voor 3% gewijzigd door Sosabowski op 12-05-2008 22:01 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Hmmm, ik heb een heel vervelend probleem sinds vanavond. Ik vermoed dat het komt door een theme update van laatst (mythbuntu, gutsy). Vanavond voor het eerst de frontend herstart en nu krijg ik alleen een 'blauw scherm' (achtergrond van de standaard mythbuntu theme) met daarop rechtsonder in beeld de datum en tijd.

Als ik via mijn afstandsbediening naar boven of naar beneden ga zie ik kort het menu verschijnen, en vervolgens weer alleen de achtergrond. Iemand die dit probleem kent en weet hoe ik mijn menu weer terugkrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
rrrandy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:48:
Hmmm, ik heb een heel vervelend probleem sinds vanavond. Ik vermoed dat het komt door een theme update van laatst (mythbuntu, gutsy). Vanavond voor het eerst de frontend herstart en nu krijg ik alleen een 'blauw scherm' (achtergrond van de standaard mythbuntu theme) met daarop rechtsonder in beeld de datum en tijd.

Als ik via mijn afstandsbediening naar boven of naar beneden ga zie ik kort het menu verschijnen, en vervolgens weer alleen de achtergrond. Iemand die dit probleem kent en weet hoe ik mijn menu weer terugkrijg?
Ik had hetzelfde probleem: TD-er in "[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en ..."
Bij mij gaf 'ie op een gegeven moment ook iets met de permissies van de recordings-dir. Geen idee of dat er iets mee te maken had of niet, want ik heb dat tegelijk gefixed. In elk geval moeten die permissies als volgt zijn:
code:
1
2
3
4
gijs@htpc:~$ ls -l /var/lib/mythtv/|grep rws
drwxrwsr-x 2 mythtv mythtv  4096 2008-05-12 21:30 live
drwxrwsr-x 3 mythtv mythtv  4096 2007-11-25 23:52 music
drwxrwsr-x 3 mythtv mythtv 36864 2008-05-12 21:25 recordings

(live is mijn 2e recordinggroup op een andere schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
grizzlybear schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:01:
Ik heb een frontend met een VIA Unichrome chipset (CLE266). Deze verbind ik met VGA aan mijn LCD TV. Dat werkt allemaal super, maar ik heb 1 probleem:

Ik neem met mijn PVR500 op in 16:9 formaat met een resolutie van 720x576. Als ik nu breedbeeld uitzendingen opneem, dan zie ik tijdens het afspelen altijd zwarte balken onder en boven de video. De aspect ratio lijkt te kloppen.

Als ik 4:3 uitzendingen afspeel, dan wordt het hele beeld gevuld. Ik heb X ingesteld om zowel op 1024x768 als op 1280x768 te werken, bij beide resoluties heb ik hetzelfde resultaat.

Als ik in MythTV het beeldformaat op 4:3 forceer en ik zet fill op volledig, dan heb ik bij de breedbeeld uitzendingen een volledig beeld, maar dan valt bij 4:3 uitzendingen weer veel te veel van het scherm af.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En wat kan ik er eventueel aan doen? Om nu elke keer de beeldvulling en het beeldformaat aan te passen is zo onhandig he!
Is er misschien iemand die me met dit probleem kan helpen? De zwarte balken (bij RTL nieuws bijvoorbeeld), zitten in de MPEG2 stream, ik zie ze dus ook als ik ze met Xine of Mplayer afspeel. Is dit bij iedereen zo? Het lijkt dus te maken te hebben met de recording instellingen. Die heb ik op 720x576 staan, 16:9 op 6-8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
grizzlybear schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Is er misschien iemand die me met dit probleem kan helpen? De zwarte balken (bij RTL nieuws bijvoorbeeld), zitten in de MPEG2 stream, ik zie ze dus ook als ik ze met Xine of Mplayer afspeel. Is dit bij iedereen zo? Het lijkt dus te maken te hebben met de recording instellingen. Die heb ik op 720x576 staan, 16:9 op 6-8mbit.
Dit komt omdat de uitzending via de analoge kabel gewoon met 576 beeldlijnen wordt uitgezonden, met daarin ruim 150 zwarte beeldlijnen.
Ik heb Essent thuis via analoog en digitaal. Bij de digitale uitzending sturen ze vaak de breedbeeld-informatie wel in 576 beeldlijnen door zonder zwarte beeldlijnen, met een vlaggetje erbij dat het breedbeeld is. Bij de analoge uitzendingen moet ik de aspect-ratio van mijn TV handmatig om zetten zodat de zwarte randen buiten beeld vallen.
Het zou dus mooi zijn als MythTV zelf kan detecteren of er zwarte randen in een opname zitten en dan zodoende de aspectratio bij het weergeven (toets 'W' binnen het afspelen in MythTV) kan aanpassen. Echter die aspectratio is nogal wisselend, dus zal die tijdens de opname mogelijk nog wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
TD-er schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Dit komt omdat de uitzending via de analoge kabel gewoon met 576 beeldlijnen wordt uitgezonden, met daarin ruim 150 zwarte beeldlijnen.
Ik heb Essent thuis via analoog en digitaal. Bij de digitale uitzending sturen ze vaak de breedbeeld-informatie wel in 576 beeldlijnen door zonder zwarte beeldlijnen, met een vlaggetje erbij dat het breedbeeld is. Bij de analoge uitzendingen moet ik de aspect-ratio van mijn TV handmatig om zetten zodat de zwarte randen buiten beeld vallen.
Het zou dus mooi zijn als MythTV zelf kan detecteren of er zwarte randen in een opname zitten en dan zodoende de aspectratio bij het weergeven (toets 'W' binnen het afspelen in MythTV) kan aanpassen. Echter die aspectratio is nogal wisselend, dus zal die tijdens de opname mogelijk nog wel veranderen.
Wat voor kaart gebruik je om de digitale televisie op te nemen dan? Ik ben namelijk ook we geïnteresseerd om er digitale TV bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
grizzlybear schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:31:
[...]

Wat voor kaart gebruik je om de digitale televisie op te nemen dan? Ik ben namelijk ook we geïnteresseerd om er digitale TV bij te nemen.
Ik heb alleen een losse Samsung tuner voor de DVB-C. In de HTPC gebruik ik alleen maar de PVR500 en PVR150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:42

BoGu5

hmmmz

DGTL_Magician schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:18:
[...]

Ik krijg hetzelfde. Net als dat ik alleen de inhoud van de 1e pagina van Uitzendinggemist krijg. Ze hebben de zoekresultaten een tijdje geleden naar meerdere pagina's gemigreerd.
Dit vind ik wel een klein schopje waard. Jammer dat deze geweldige feature niet werkt atm :) Helaas heb ik zelf te weinig verstand van code/parsers/perl om het probleem te tracen/fixen :P

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waarom mail je de ontwikkelaar van mythstream niet even? Ik heb in een ver verleden ook eens met 'm gemaild over wat UI dingen (gebruik het niet actief). Devver is gewoon een Nederlander afaik: http://home.kabelfoon.nl/~moongies/streamtuned.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:42

BoGu5

hmmmz

Rukapul schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:06:
Waarom mail je de ontwikkelaar van mythstream niet even? Ik heb in een ver verleden ook eens met 'm gemaild over wat UI dingen (gebruik het niet actief). Devver is gewoon een Nederlander afaik: http://home.kabelfoon.nl/~moongies/streamtuned.html
Bedankt voor de tip, heb hem even gemaild. Ik laat het resultaat hiervan wel weten hier.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Zijn hier mensen die ervaring hebben met digitale TV en MythTV?

Ik ben al een tijdje een beetje de mogelijkheden aan het verkennen. Nu kan ik een digitale tuner kaart kopen met een CAM module, maar dat vind ik toch wat te duur (zo'n honderd euro voor een Alphacrypt module die Irdeto 2 ondersteunt). Een externe ontvanger die ik via MythTV kan bedienen lijkt me een mooi alternatief.

Wat is een goede externe tuner? Ik heb al gelezen over de dbox2 waar een kleine linux distributie op te draaien is, maar het is me nog niet gelukt om de hardware specs van dit apparaat ergens op te rakelen.

Hebben mensen hier ervaring met het besturen van een externe tuner via MythTV? Dus de externe tuner gebruiken als input source voor MythTV en daarbij de mogelijkheid om via MythTV van kanaal te switchen. Volgens mij heb ik dan nog wel een PVR kaart nodig om de output van de externe tuner te kunnen capturen. Hoe zit het dan met de beeldkwaliteit? Ben ik beperkt tot SD of is er een combinatie waarmee ik ook HD beelden kan bekijken?

Dat zijn een boel vragen zo in één keer. Ik zoek een beetje naar handvatten om wat gerichter te zoeken, met name compatibele hardware voor de nederlandse markt heb ik nog niet echt iets kunnen vinden (@Home, tegenwoordig Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Myth TV / Linux gebruikers.

Jullie zullen vast blij zijn om te horen dat linux weer een Windows gebruiker heeft bekeerd, namelijk mijzelf. Ik ben inmiddels een half jaar druk aan de gang met Ubuntu en Suse, naar volle tevredenheid. Bovendien ben ik in de positie om hopelijk duizenden windows gebruikers te bekeren naar Linux zodra ik zelf alles goed onder de knie hebt.

Thuis wil ik graag een 19 inch server bouwen waarop ik o.a. Myth TV back wil draaien. De backend dient voor opslag van TV opnamen, opslag van allerlei media (mp3, dvd, mpg, ts enz).
Schrik niet, hiervoor ga ik zo'n 32TB reserveren. De optische media kan (bijna) de deur uit. :)
Ook zullen de HD tuners in de server worden ingebouwd opdat de opname van televisie daar zal plaatsvinden.

De front-ends wil ik natuurlijk zo mooi, functioneel en klein mogelijk houden. Hacked Apple TV of een Mini PC zullen waarschijnlijk de oplossing zijn.

Op zich ben ik overtuigd van de mogelijkheden van Myth TV, maar gek genoeg heb ik het nog nooit LIVE bij iemand zien werken. Een filmpje op YouTube is natuurlijk ook niet alles.

Is hier wellicht iemand die mij eens een LIVE demonstratie Myth TV zou kunnen geven?
Ik woon in het Westen van Nederland, vlakbij Leiden en bij voorkeur zoek ik dus iemand in dat deel van het land. PS...een kleine vergoeding aan de demonstrateur vind ik heel normaal.

Ik hoor het graag als iemand mij deze mogelijkheid kan bieden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt natuurlijk om te testen ook even een MythBuntu live-CD gebruiken. Dan heb je geen TV-gids, maar verder zou je een goed beeld moeten kunnen krijgen.
Uiteraard is een volledig ingerichte machine net even wat duidelijker :)
Als je naar Groningen wilt reizen, ben je welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
TD-er schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:01:
Je kunt natuurlijk om te testen ook even een MythBuntu live-CD gebruiken. Dan heb je geen TV-gids, maar verder zou je een goed beeld moeten kunnen krijgen.
Dat is leuk als je al een systeem gebouwd heb. Als je er eerst eens mee wil spelen voordat je hardware aan gaat schaffen is het niet handig.

@Holymoly75:
Ook in Haarlem ben je welkom voor een demo, is al weer een stapje dichterbij. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Laatst online: 25-08 09:23
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:14:
Is hier wellicht iemand die mij eens een LIVE demonstratie Myth TV zou kunnen geven?
Ik woon in het Westen van Nederland, vlakbij Leiden en bij voorkeur zoek ik dus iemand in dat deel van het land. PS...een kleine vergoeding aan de demonstrateur vind ik heel normaal.

Ik hoor het graag als iemand mij deze mogelijkheid kan bieden.

Alvast bedankt.
In Utrecht ben je ook welkom, hier kun je een backend met twee frontends komen aanschouwn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er // microsofty710 / ph0t0nix, mijn dank voor jullie reacties.

ph0tonix heeft waarschijnlijk een soortgelijk opstelling zoals ik zelf wil gaan bouwen.
Namelijk een backend met twee front ends. Het lijkt mij dus het beste om daar een kijkje te gaan nemen. Utrecht is kwa afstand bovendien goed te overzien.

ph0tonix, zou je mij een belletje willen geven om iets af te spreken? 0651509908
Bij voorkeur neem ik een vriend mee die ook zeer veel interesse heeft en een soortgelijk systeem wil gaan bouwen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Net heb ik op een PCtje Mythbuntu 8.04 geinstalleerd. Werkt mooi, mag er nog aan alles aan versleutelen :-)

Alleen ... hij herkend wel mijn kaartje (Hauppage PVR-350) maar de tuner wordt niet gestart. Als ik in het TV menu kijk bij 'status' dan geeft het systeem melding dat mijn tuner niet bereikbaar is :-( Iemand enig idee in welke hoek ik moet zoeken?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Heb je in de mythtv-setup wel aangegeven wat voor tuner je hebt en welke compressie die tuner gebruikt enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dub56
  • Laatst online: 27-05 17:02
@Lennart

Voor 350 'tuner not recognised' error moest ik in /etc/modprobe.d/ivtv een tuner optie zetten.

alias char-major-81 videodev
alias char-major-81-0 ivtv
options ivtv tuner=38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
TD-er schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft dus iedereen met een PVR350 of PVR500 dus last van. Eigenlijk dus iedereen die analoge TV opneemt?

Ik heb nu in ieder geval een scriptje gemaakt dat ik als userjob aanroep op de opnames die in letterbox worden uitgezonden. Op die manier krijg ik dus op al mijn frontends (3x PC en 1x MediaMVP) een volledig formaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
#!/bin/bash
howto_use()
{
   printf "This script can be used to remove the black bars from a letterboxed 16:9 mpeg2 recording.\n\n"
   printf "Usage:\n"
   printf "\t$0 [VideoDir] [Filename] <flagcommercials>\n\n"
   printf "\tVideoDir\tRequired, the directory where recordings are stored.\n"
   printf "\tFilename\tRequired, the file which must be cropped.\n"
   printf "\tflagcommercials\tOptional, if specified, commercials will be flagged.\n\n"
   exit
}

VIDEODIR=$1
FILENAME=$2

if [ "$1" == "" ]; then
  howto_use
fi
if [ "$2" == "" ]; then
  howto_use
fi

if [ ! -f $VIDEODIR/$FILENAME ]; then
  echo "ERROR: File does not exist: $VIDEODIR/$FILENAME"
  exit 6
fi

nice -n19 ffmpeg -i $VIDEODIR/$FILENAME -croptop 64 -cropbottom 64 -flags +ilme+ildct -s 720x576 -vcodec mpeg2video -acodec copy -aspect 16:9 -target pal-dvd $VIDEODIR/$FILENAME.cropped

if [ -f $VIDEODIR/$FILENAME.cropped ]; then
  rm $VIDEODIR/$FILENAME
  mv $VIDEODIR/$FILENAME.cropped $VIDEODIR/$FILENAME
  nice -n 19 mythtranscode --mpeg2 --buildindex --infile $VIDEODIR/$FILENAME

if [ "$3" == "flagcommercials" ]; then
    nice -n19 mythcommflag --file $VIDEODIR/$FILENAME
  fi
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hoe vaak wordt correct in de TV-gids meegegeven dat het in letterbox formaat wordt uitgezonden?

Op dit moment gebruiken we gewoon de W-toets om te schalen naar full-screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
TD-er schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:59:
Heb je in de mythtv-setup wel aangegeven wat voor tuner je hebt en welke compressie die tuner gebruikt enz.?
Ja, maar het gekke is er verschillende tuners onder 'capture cards' die gelijk de PVr 350 herkennen. Een paar zeggen heel netjes dat het tunertype niet geschikt is, maar een paar zetten gewoon de PVR neer. Zoals: de V4L geeft ook PVr 350 aan bij verkregen info. Echter volgens de omschrijving moet ik de Mpeg hebben. Daar staat immers achter: PVR x50 / 500.
Als ik dit heb afgerond, staat er nog maar één tuner in het overzicht. Maar deze blijft niet beschikbaar.
dub56 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:15:
@Lennart

Voor 350 'tuner not recognised' error moest ik in /etc/modprobe.d/ivtv een tuner optie zetten.

alias char-major-81 videodev
alias char-major-81-0 ivtv
options ivtv tuner=38
Dat gaan we even proberen. huh? dat bestand heb ik niet ... terwijl volgens synaptic alles van ivtv is geinstalleerd

Er zullen vast meer mensen met een PVR 350 zijn. Welke AB moet ik selecteren? Ik heb nu maar Hauppauge TV card gedaan, maar ik weet niet of dat goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 26-05-2008 11:11 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
TD-er schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
Hoe vaak wordt correct in de TV-gids meegegeven dat het in letterbox formaat wordt uitgezonden?

Op dit moment gebruiken we gewoon de W-toets om te schalen naar full-screen.
Het wordt inderdaad vaak in de TV gids aangegeven of het letterbox is of niet, maar wat heb ik daar aan? Ik wil ten eerste niet elke keer op W duwen en bovendien werkt dat alleen maar in de MythTV frontend. Ik gebruik namelijk ook de MediaMVP en daarin moet je weer op een andere manier zoomen. Daarbij wil ik graag dat mijn vrouw ook gebruik kan maken van het hele systeem, zonder dat ze allerlei dingen moet weten enzo.

Zetten jullie de fill mode trouwens op "Full"? Dan valt er namelijk toch ook veel van de linker en rechterkant buiten beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
grizzlybear schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Het wordt inderdaad vaak in de TV gids aangegeven of het letterbox is of niet, maar wat heb ik daar aan? Ik wil ten eerste niet elke keer op W duwen en bovendien werkt dat alleen maar in de MythTV frontend. Ik gebruik namelijk ook de MediaMVP en daarin moet je weer op een andere manier zoomen. Daarbij wil ik graag dat mijn vrouw ook gebruik kan maken van het hele systeem, zonder dat ze allerlei dingen moet weten enzo.

Zetten jullie de fill mode trouwens op "Full"? Dan valt er namelijk toch ook veel van de linker en rechterkant buiten beeld?
Ik heb mijn frontend draaien op 1280x720, dus dan is full bij 16:9 opnamen ook echt full-screen.
De normale setting is dat 4:3 opnamen 720 pixels hoog worden weergegeven, oftewel 2 enorme zwarte randen links en rechts en met breedbeeldopnamen dus onder en boven ook nog een zwarte rand.
Ik zal zometeen even je script testen met een testopname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wohow :) Gevonden. Ik had de installatie gids niet goed gelezen. Blijkbaar moet je een tuner ook nog binden aan een video source. En die moet je dan weer in de input connectie configureren.Dat heb ik nu handmatig gedaan, waardoor het systeem ging scannen naar kanalen.Nu nog even een manier vinden om het automagisch te doen.

Wat me opvalt, is dat hij gelijk opneemt wat ik aan het kijken ben :?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Eusebius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:10:
Wohow :) Gevonden. Ik had de installatie gids niet goed gelezen. Blijkbaar moet je een tuner ook nog binden aan een video source. En die moet je dan weer in de input connectie configureren.Dat heb ik nu handmatig gedaan, waardoor het systeem ging scannen naar kanalen.Nu nog even een manier vinden om het automagisch te doen.

Wat me opvalt, is dat hij gelijk opneemt wat ik aan het kijken ben :?
Klopt en je kunt ook gelijk terugspoelen wat je live kijkt. Ook pauze werkt prima en als je opname dus al wat langer loopt (na terugspoelen of pauze) kun je dus ook live reclames doorspoelen :)

Voor het invullen van de zenderfrequenties, kun je [url=http://tvfreq.laupro.nl/]Laupro's tooltje[url] gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
TD-er schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:13:
[...]

Klopt en je kunt ook gelijk terugspoelen wat je live kijkt. Ook pauze werkt prima en als je opname dus al wat langer loopt (na terugspoelen of pauze) kun je dus ook live reclames doorspoelen :)

Voor het invullen van de zenderfrequenties, kun je [url=http://tvfreq.laupro.nl/]Laupro's tooltje[/url] gebruiken.
Zat net even Flodder te kijken en tegelijk met het toetsenbord te spelen. Toen dacht ik: aha, ja natuurlijk ... ik kan terugspoelen en op P zetten.
Wordt wat je live kijkt (voor) altijd opgeslagen? Of kun je wat je gekeken hebt ook verwijderen bij bv het afsluiten?

Dat tooltje van Laupro: is dat voor de xmltv? En is dat de enige NL oplossing? Beter lezen ... het is voor de zenderfreqs. Nu nog even inladen in de database :)Tnx anyway, ik weet nu wat ik op mijn vrije dag ga doen ;-)

Nu nog mijn AB aan de praat krijgen. Heeft iemand een PVR met een (2e versie) AB? Daar snap ik nog niet zoveel van en een voorbeeld zou handig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 26-05-2008 14:22 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
In principe wordt live-TV na 24 uur verwijderd.
Sinds MythTV 0.21 kun je ook opname groepen maken, zodat bijvoorbeeld live-TV opgeslagen wordt op de ene schijf en de rest op een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Help :( Via de setup heb ik de storage aangepast naar een eigen map, maar deze pakt hij niet. Hij zegt dat hij niet kan schrijven naar /map//.test terwijl Mythtv de eigenaar (via chown) van deze map is. En nu weet ik ook niet meer wat er eerst stond ... terugzetten kan dus ook niet ... als ik de map ingeef waar al de data staat (/var... nog wat) dan geeft hij dezelfde foutmelding. Wat staat er 'default' als map bij default :?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Eusebius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:49:
Help :( Via de setup heb ik de storage aangepast naar een eigen map, maar deze pakt hij niet. Hij zegt dat hij niet kan schrijven naar /map//.test terwijl Mythtv de eigenaar (via chown) van deze map is. En nu weet ik ook niet meer wat er eerst stond ... terugzetten kan dus ook niet ... als ik de map ingeef waar al de data staat (/var... nog wat) dan geeft hij dezelfde foutmelding. Wat staat er 'default' als map bij default :?
Misschien omdat het /map/.test/ moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Eusebius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:49:
/var/lib/mythtv/recordings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vergeet ook niet dat de permissies van die recording-map een beetje apart is (althans bij Mythbuntu 8.04)
gijs@htpc:~$ ls /var/lib/mythtv/ -l
total 76
drwxrwsr-x 2 mythtv mythtv 12288 2008-05-24 22:10 live
drwxrwsr-x 3 mythtv mythtv  4096 2007-11-25 23:52 music
drwxrwxr-x 7 mythtv mythtv  4096 2008-05-20 22:30 pictures
drwxrwsr-x 3 mythtv mythtv 36864 2008-05-26 11:10 recordings

Voor de volledigheid even een stukje uit de man-page van chmod:
STICKY DIRECTORIES
When the sticky bit is set on a directory, files in that directory may
be unlinked or renamed only by root or their owner. Without the sticky
bit, anyone able to write to the directory can delete or rename files.
The sticky bit is commonly found on directories, such as /tmp, that are
world-writable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Na het opnieuw opstarten van mijn pc vond hij in de frontend weer de HDD. Vreemd, nog nooit meegemaakt dat je na een chmod / chown je PC opnieuw moet opstarten.

Nu alleen nog mijn AB aan de praat krijgen! Als er nog mensen zijn die net zoals ik een PVR 350 hebben, dan hoor ik graag wat hun instellingen zijn. Tot nu toe kom ik er niet uit met internetdocumentatie.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Eusebius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:37:
Na het opnieuw opstarten van mijn pc vond hij in de frontend weer de HDD. Vreemd, nog nooit meegemaakt dat je na een chmod / chown je PC opnieuw moet opstarten.

Nu alleen nog mijn AB aan de praat krijgen! Als er nog mensen zijn die net zoals ik een PVR 350 hebben, dan hoor ik graag wat hun instellingen zijn. Tot nu toe kom ik er niet uit met internetdocumentatie.
Deze al gevonden?

http://lirc.sourceforge.net/remotes/hauppauge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Oeh! Die link mag wel in de startpost :D

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
Eusebius schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Oeh! Die link mag wel in de startpost :D
Liever een dir hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Grmbl ... ben heel erg frustie nu ... probeer al de hele dag de TV-out van de PVR350 aan het werk te krijgen. TV beeld lukt wel, maar X blijft op de monitor staan. Nu heb ik de help van ubuntu (draai Mythbuntu) gebruikt, maar daar loop ik nu zover vast, dat de video 'unavailable' is.

Zijn er mensen die de X over de PVR x50/500 wel aan het werk hebben gekregen? En zo ja, welke distro is dat dan? Ik las van iemand dat hij knoppmyth had en het daarmee probleemloos ging.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heb je de X-driver voor ivtv geïnstalleerd? De situatie die je beschrijft is die van TV-OUT in mythtv instellen voor afspelen TV beelden, X via videokaart.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De TV-out van de 350 staat volgens mij letterlijk beschreven in de MythTV handleiding.

Edit:
Linkje

[ Voor 41% gewijzigd door TD-er op 27-05-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TD-er schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:19:
De TV-out van de 350 staat volgens mij letterlijk beschreven in de MythTV handleiding.
Dat zou maar zo kunnen, de laatste keer dat ik me daar mee bezig heb gehouden is 2 jaar geleden en heb ik na een maand prutsen en gemiddelde resultaten bij afspelen van ander materiaal dan door PVR opgenomen een nvidia-kaart gekocht en sindsdien me er niet meer druk om gemaakt.
De heldere kleuren die het ding gaf zijn me wel bijgebleven, als het lukt betaalt het zich in die vorm wel terug. Bovendien zou accelaratie van o.a. Xvid geen probleem meer moeten zijn.
Voor vraagsteller: http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv de zoekfunctie zou je voldoende aanknopingspunten moeten bieden
Voor wat betreft je edit: ik begreep dat de driver die je in je xorg.conf hebt tegenwoordig 'ivtv' heet.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 27-05-2008 23:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

BoGu5 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:17:
[...]

Bedankt voor de tip, heb hem even gemaild. Ik laat het resultaat hiervan wel weten hier.
Heb jij nog iets gehoord van MythStream?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
TD-er schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:19:

Edit:
Linkje
Bedankt voor het linkje. Ik had inmiddels al heel veel linkjes gevonden en zag door de bomen het bos niet meer. Ik type dit nu op mijn TV :) en daarmee is de PVR WAT geworden (Wife Approved Technology). Hoe ik het opgelost heb? Door over te stappen van Mythbuntu naar Mythdora ;) Ik las van iemand dat Mythdora beter met de PVR 350 uitgang weet om te gaan dan Mythbuntu. Nou ja, ik heb toch vakantie dus waarom niet proberen? Binnen een dag ben ik verder met Mythdora dan 2 dagen met Mythbuntu!!
* mijn AB werd zonder problemen gevonden!
* na installatie heb ik nog een keer het setup scriptje gedraaid om X op de TVout te krijgen ... en voila ... het werkt ;)

Nu loopt op mijn desktop het beeld buiten de fysieke randen. Krijg dat niet goed op mijn TV. Waarschijnlijk iets wat ik aan moet passen in de Xorg, maar Pal is toch Pal ? Of scheelt dat per TV en moet je ook kijken naar Hsync en Vsync (tenminste ik denk dat dat niet goed staat).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dat is de overscan. Dat is zo bij alle TV's.
In de nieuwe MythTV 0.21 is er ook een menu-optie om heel makkelijk de hoekpunten binnen de overscan te krijgen. Maar dat kun je ook met de hand doen binnen de setup, alleen is het dan iets minder intuitief. MythTV schaalt dan alles binnen dat kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2020
Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:20:
Zijn er mensen die de X over de PVR x50/500 wel aan het werk hebben gekregen? En zo ja, welke distro is dat dan? Ik las van iemand dat hij knoppmyth had en het daarmee probleemloos ging.
na een hdd crash ik ook weer opnieuw begonnen, en nu met mythbuntu. mythdora 5 liep vast, misschien toch nog op de goede hdd ook wat bad sectors. fsck repair ging ook niet lekker. maar nu in mythbuntu moet ik meer hobbels nemen om het werkend te krijgen. bij mythdora gingen meer basic dingen vanaf scratch goed. toch maar weer es mythdora proberen dan, geklungel voordat het configgeklungel met kanalen, tvgids, mythstream en netwerkschijven begint is geen goed teken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2020
na de setup waarin ik aangaf de tv-out van de pvr350 te willen gebruiken ging het systeem op zwart... geen beeld meer op tv en beeldscherm. zag dat er issues waren en een update beschikbaar was, maar zie geen download links van mythdora 5.0 en geen id waar ik het 2 weken terug van had... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
waik schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:45:
na de setup waarin ik aangaf de tv-out van de pvr350 te willen gebruiken ging het systeem op zwart... geen beeld meer op tv en beeldscherm. zag dat er issues waren en een update beschikbaar was, maar zie geen download links van mythdora 5.0 en geen id waar ik het 2 weken terug van had... iemand?
http://www.mythdora.com/?q=node/3233 (je moet klikken op Mythdora en dan naar beneden scrollen. Is idd niet zo duidelijk).

Vreemd genoeg kreeg ik de eerste 2x bij het installeren een kernel panic bij het opstarten, omdat er iets was met de SELinux (soort van veiligheid?). Nadat ik voor de 3e en nu echt SELinux op "uit" had staan, kwam ik er zonder problemen doorheen.
TD-er schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:53:
Dat is de overscan. Dat is zo bij alle TV's.
In de nieuwe MythTV 0.21 is er ook een menu-optie om heel makkelijk de hoekpunten binnen de overscan te krijgen. Maar dat kun je ook met de hand doen binnen de setup, alleen is het dan iets minder intuitief. MythTV schaalt dan alles binnen dat kader.
Ah. Overscan. Weten we ook weer hoe dat heet :) Zijn er ook TV's die het niet hebben?

De optie om binnen de frontend het beeld goed te krijgen, had ik al gevonden. Alleen het buroblad (Ctrl-Alt-pijltje, niets is leuker dan even je mail lezen op TV in beroerde kwaliteit ;) loopt ook 'over'. Ik heb tot nu toe nog geen mogelijkheid gevonden om wat verder 'uit te zoomen'. Onder Windows lukt het wel, daar kan ik met de nVidia drivers het beeld verplaatsten. Zou onder Linux in xorg.conf toch ook moeten lukken? Of is dat niet mogelijk

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik zou niet gaan klooien met X.org settings, als het ook in de NVidia drivers kan.

Over de overscan, elke TV heeft dat en voor TV/DVD-beeld moet dat eigenlijk ook. Op bijvoorbeeld de Monster-test-DVD, hebben ze een opname van een pool-tafel met 2 dames met een keu in de hand aan weerszijde, waarbij die keu's dus op de rand van het zichtbare beeld moeten staan, terwijl er nog best wel een stukje van zo'n kleine 30 pixels over is aan weerszijde.

Het is mij opgevallen dat mijn Panasonic plasma zelfs via HDMI een overscan heeft. In het service-menu kun je dat wel wegdraaien tot je bijna 1-op-1 mapping hebt van de beeldlijnen (paneel heeft hier 720 beeldlijnen, maar daarop worden 716 beeldlijnen gemapped), maar persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd dat je over moderne interfaces op een pixel-based paneel nog overscan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
TD-er schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:04:
Ik zou niet gaan klooien met X.org settings, als het ook in de NVidia drivers kan.

Over de overscan, elke TV heeft dat en voor TV/DVD-beeld moet dat eigenlijk ook. Op bijvoorbeeld de Monster-test-DVD, hebben ze een opname van een pool-tafel met 2 dames met een keu in de hand aan weerszijde, waarbij die keu's dus op de rand van het zichtbare beeld moeten staan, terwijl er nog best wel een stukje van zo'n kleine 30 pixels over is aan weerszijde.
nVidia als in nVidia voor Windows drivers. Gaat een beetje lastig. En daarbij gebruik ik de TV out van mijn PVR-350. Nu wil ik alleen dat mijn desktop iets kleiner wordt weergegeven, zodat ik op mijn tv beter kan zien waar het menu zit.

==
hoi

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste