[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 40.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Rukapul schreef op 18 juni 2004 @ 22:47:
Klinkt bekend. Het kostte me weken om dit echt lekker te krijgen via het ingebouwde mechanisme van myth.

Maar heb je toevallig logoutput van mythbackend? (Bv een sql query error of tune error?)

Dat je channelchange script niet aangeroepen wordt lijkt me vreemd. Heb je het vinkje in het configuratiescherm wel gezet? Evt. loginfo?

Verder is mijn sourceId nu 3 ipv default 0. Tussen kanalen wisselen als je sourceId niet goed staat gaat ook niet lekker als ik het me goed herinner.
sourceid is gewoon 1 en na veel uitproberen ben ik nu in de buurt gekomen van een mogelijke oorzaak: database issues die niet in de logs tot uiting komen. Ik ben in de source gaan spitten en kwam erachter dat het niet kunnen tunen weldegelijk met database problemen te maken kan hebben. Vervolgens heb ik de database helemaal gewist en alle opnieuw gevuld. Toen werd het tune-script inderdaad aangeroepen :Y) De vreugde duurde echter niet lang :/ Na wat in de channel collectie te snijden met MythWeb, en in principe nog steeds een voor het oog consistente database te hebben, trad het probleem weer op :| Ik moet er nog achter komen waar het probleem precies zit, maar het komt er nu op neer dat ik na het vullen van de database niet teveel moet doen: alleen de freqid overal invullen (3456 voor NED1, 2944 voor NED2, etc.), wat channel nummers invullen (NED1 op 1, NED2 op 2, etc.) en dan lijkt het voor alsnog te werken.
Rukapul schreef op 19 juni 2004 @ 09:34:
Als ik opgenomen (of live) content afspeel vanuit Myth (3.5 mbit/s op een celeron 400@450) dan is de performance bij 2.6.6 slecht: de audio stottert en de cpu is 100%, terwijl onder 2.4.4 ik nog een marge heb van ca 15%.

...

Heb ik bepaalde kernel opties / instellingen wellicht compleet verkeerd ingesteld?
Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Het eerste waar ik aan denk zijn IRQ issues. Moet je PVR en/of soundcard een IRQ sharen met een ander devices? Gebruik je ACPI? In 2.4 of 2.6, of allebei? Het is bekend dat APIC ook kan dwarsliggen. Je zou kunnen proberen alleen APM te gebruiken en ACPI, APIC en Local APIC uit te zetten (boot opties gebruiken of je kernel aanpassen). Gek genoeg was mijn systeem juist instabiel vanwege APM :o Nu zonder APM en _met_ ACPI draait het stabiel en heb ik geen freezes meer.

Anyway: jouw probleem komt opzich wel bekend voor en kan dus samenhangen met interrupts. Kun je een overzichtje geven van je IRQ assignments?

edit:Nog even iets anders: gebruik je toevallig ALSA sounddrivers met de OSS compatibiliteits-zut? Dat zorgt bij mij ook voor haperingen. Je kunt beter native OSS of ALSA gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 19-06-2004 11:25 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:05:
Freevo vraagje...als het mag

Ik heb in m'n local_conf.py TV channels toegevoegd om in de TV Guide te proppen, maar een programma selecteren en vervolgens kijken in tv time lukt niet, dan krijg ik de volgende error:
code:
1
 ERROR: Unable to get frequency for channel E5.

E5 staat zo ook in m'n stationlist.xml van tvtime, dus zou moeten werken lijkt me.

Of is dit niet een tvtime maar een freevo probleem?
Ik had nog geen channel-list in local_conf.py gedefineerd, nu wel (europe-west) maar krijg nog steeds dezelfde error, terwijl in freq.py de channel informatie ook wel goed is geloof ik...
code:
1
 ("E5",      175250),
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:17
Exirion schreef op 19 juni 2004 @ 11:16:
sourceid is gewoon 1 en na veel uitproberen ben ik nu in de buurt gekomen van een mogelijke oorzaak: database issues die niet in de logs tot uiting komen. Ik ben in de source gaan spitten en kwam erachter dat het niet kunnen tunen weldegelijk met database problemen te maken kan hebben. Vervolgens heb ik de database helemaal gewist en alle opnieuw gevuld. Toen werd het tune-script inderdaad aangeroepen :Y) De vreugde duurde echter niet lang :/ Na wat in de channel collectie te snijden met MythWeb, en in principe nog steeds een voor het oog consistente database te hebben, trad het probleem weer op :| Ik moet er nog achter komen waar het probleem precies zit, maar het komt er nu op neer dat ik na het vullen van de database niet teveel moet doen: alleen de freqid overal invullen (3456 voor NED1, 2944 voor NED2, etc.), wat channel nummers invullen (NED1 op 1, NED2 op 2, etc.) en dan lijkt het voor alsnog te werken.
Als je snijdt in de zenders, pas dan op dat je niet het huidige getunede kanaal weghaalt. Als ik het me goed herinner dan haalt Myth vaak eerst het huidige kanaal op uit de database en bepaalt dan bv de volgende zender. Heb je een standaard startzender ingesteld in het configscherm waar je ook het script instelt?
Het eerste waar ik aan denk zijn IRQ issues. Moet je PVR en/of soundcard een IRQ sharen met een ander devices?

Anyway: jouw probleem komt opzich wel bekend voor en kan dus samenhangen met interrupts. Kun je een overzichtje geven van je IRQ assignments?
Ik verwacht niet dat dit het probleem is. Ik heb het probleem namelijk ook bij al opgenomen shows. Het probleem treedt ook op als ik mplayer voor playback gebruik met de nosound optie.

Hierbij toch m'n irq overzicht:
pvr:/usr/src# cat /proc/interrupts
CPU0
0: 9758124 XT-PIC timer
1: 971 XT-PIC i8042
2: 0 XT-PIC cascade
5: 3367 XT-PIC VIA686A
8: 4 XT-PIC rtc
9: 0 XT-PIC acpi
10: 0 XT-PIC ivtv: iTVC15/16 mpg2 encoder chip
11: 524855 XT-PIC eth0, nvidia
12: 3698 XT-PIC i8042
14: 34746 XT-PIC ide0
15: 46 XT-PIC ide1
NMI: 0
LOC: 9759633
ERR: 0
MIS: 0
Gebruik je ACPI? In 2.4 of 2.6, of allebei? Het is bekend dat APIC ook kan dwarsliggen. Je zou kunnen proberen alleen APM te gebruiken en ACPI, APIC en Local APIC uit te zetten (boot opties gebruiken of je kernel aanpassen). Gek genoeg was mijn systeem juist instabiel vanwege APM :o Nu zonder APM en _met_ ACPI draait het stabiel en heb ik geen freezes meer.
Ik heb de .config van 2.4.24 gebruikt als basis voor de config van 2.6.6. Maar het is een suggestie waar ik nog een keer naar kan kijken. Omdat het een redelijk brak mobo met bios is gebruik ik geen power saving functies uitgezonderd de APM functie om de pc uit te kunnen zetten bij een shutdown.
edit:Nog even iets anders: gebruik je toevallig ALSA sounddrivers met de OSS compatibiliteits-zut? Dat zorgt bij mij ook voor haperingen. Je kunt beter native OSS of ALSA gebruiken.
Ik gebruik allang ALSA (beide kernels) omdat de OSS drivers voor de VIA onboard soundchip erg onstabiel zijn. Wellicht dat OSS compatibiliteit wel meegebakken is maar ik gebruik het niet (Myth gebouwd met native ALSA). Bovendien treedt de performance verlies ook op met mplayer -nosound.

DMA heb ik net ook nog even gecheckt en staat aan. Ik verdenk zelf de kernelconfig en/of de nvidia driver icm de 2.6.6 kernel. Maar dan vind ik 15%-20% performanceverlies wel gigantisch :/ Google geeft geen resultaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 19-06-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rukapul schreef op 19 juni 2004 @ 12:15:
Als je snijdt in de zenders, pas dan op dat je niet het huidige getunede kanaal weghaalt. Als ik het me goed herinner dan haalt Myth vaak eerst het huidige kanaal op uit de database en bepaalt dan bv de volgende zender. Heb je een standaard startzender ingesteld in het configscherm waar je ook het script instelt?
Ik heb een startzender ingesteld en die staat ook in de database. En ik heb nog wat mafs ontdekt: als ik 'Starting channel' instel bij de input connection en die op 1 zet, dan zodra ik mythbackend start zet ie de tuner inderdaad op NED1 (je ziet ook dat ivtvctl 3456 meldt). Als ik Starting channel 2 instel, mythbackend kill en opnieuw start, dan zet ie de tuner inderdaad op NED2. Dat werkt dus gewoon OK. Als ik echter myhtfrontend start dan kan ie blijkbaar niet goed met de database overweg en wil ie geen tune commando naar mythbackend sturen. De EPG info van alle zender zie ik wel correct :{ Ik snap er echt geen ruk meer van.
Ik heb de .config van 2.4.24 gebruikt als basis voor de config van 2.6.6.
Auw ;) Die zijn zwaar incompatible. Ik hou al nooit zo van config files uitwisselen, maar zeker bij de overstap van 2.4.x naar 2.6.x gaat het fout. Niet dat dat de oorzaak van je probleem zal zijn, maar toch. Je hebt met een andere structuur en andere opties te maken.
DMA heb ik net ook nog even gecheckt en staat aan. Ik verdenk zelf de kernelconfig en/of de nvidia driver icm de 2.6.6 kernel. Maar dan vind ik 15%-20% performanceverlies wel gigantisch :/ Google geeft geen resultaten.
Ik heb zelf geen nvidia (meer) dus daar kan ik niks over zeggen. Met ATI heb ik alleen support m.b.v de XFree 4.4 driver en de ATI binary drivers ondersteunen deze chipset nog niet.

En DMA aan is altijd wel handig ja :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik heb weer een nieuw probleempje (met cvs versie)
Ik heb 6 .nuv bestanden in mijn directory staan tesamen een paar Gb, maar bij mythtv zit ik bij 'opnames bekijken' helemaal niets staan.

Iemand ook dat probleem gehad , ik heb het al een week volgens mij.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
a casema user schreef op 19 juni 2004 @ 19:59:
Ik heb weer een nieuw probleempje (met cvs versie)
Ik heb 6 .nuv bestanden in mijn directory staan tesamen een paar Gb, maar bij mythtv zit ik bij 'opnames bekijken' helemaal niets staan.

Iemand ook dat probleem gehad , ik heb het al een week volgens mij.
Verander je weergave: druk op je menu-toets en dan de weergave veranderen.
Daarna zou je je opnames weer moeten kunnen zien :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik word onderhand toch wel zo zat van dat hele MythTV :r Die hele EPG/database zut zuigt de tegels van de straten. Of ligt het dan toch aan XMLTV?

Wat net bijvoorbeeld goed ging: ik voeg met "mythfilldatabase --manual" Nederland 1,2, en 3 toe. Vul alles in, voila... Myth Frontend wil zowaar channels wisselen en ook daadwerkelijk tunen. Zag er dus goed uit.

Vervolgens doe ik precies hetzelfde met een stuk of 15 kanalen die ik veel gebruik. Doet ie het niet meer. Hij wil gewoon niks meer tunen en bovendien laat ie geen EPG info meer zien als je een kanaal selecteert in LiveTV. Ik krijg ik bij elke kanaalswitch "QDateTime::fromString: Parameter out of range" errors van mythfrontend te zien. Als ik vervolgens de kanalen verwijder totdat ik alleen NED1,2, en 3 over heb, dan blijft het probleem bestaan. De enige oplossing is om de hele database te wissen en opnieuw beginnen |:(

Ik gebruik momenteel tv_grab_nl_gert. Met de wolf variant is het niks beter. Weet iemand in godsnaam een oplossing? Aan de ene kant denk ik 'ik ga zelf wel in de source spitten' maar aan de andere kant werkt het blijkbaar bij andere mensen (in Nederland) wel goed, dus zou het toch moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ander vraagje.
Stel ik wil 2 programma;s opnemen maar het tweede programma begint 5 minuten voor het aflopen van het eerste programma.
Ik heb netjes ingesteld dat het eerste programma 10 minuten eerder moet stoppen maar hij geeft nogsteeds aan dat ik een conflict heb en dat een programma niet opgenomen wordt.
Is dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik blijf bezig B)

Ik heb mythtv nu op een andere pc proberen te installeren maar krijg wederom de foutmeldingen:
# mythbackend -d
QSqlDatabase: QMYSQL3 driver not loaded
QSqlDatabase: available drivers:
Unable to connect to database!
No error type from QSqlError? Strange...
Couldn't open database
Dit probleem heb ik eerder gehad op een andere pc, maar volgens mij was dit toen makkelijk te verhelpen door qt-MySQL te installeren.
Dit heb ik gedaan, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb het bestand wel degelijk op mijn computer staan.
/usr/lib/qt-3.3/plugins/sqldrivers/libqsqlmysql.so
Hoe kom ik van deze foutmelden af of hoe kom ik erachter hoe ik dit kan oplossen ?

(ik heb al heel google afgezocht en kwam zelfs mijn eigen reply in dit draadje tegen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
qt-MySQL is nu allemaal wel gelukt.

Maar als ik frontend start krijg ik de volgende foutmeldingen. (heeel veel achter elkaar)
X Error: BadShmSeg (invalid shared segment parameter) 165
Major opcode: 148
Minor opcode: 2
Resource id: 0x380001f
kan dit een probleem zijn met xorg ?

ook als ik de frontend vanaf een ander pc start krijg ik ook geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdvlugt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 16:25
Rukapul schreef op 24 maart 2004 @ 20:51:
[...]
De PVR 350 heeft ook een framebuffer die gebruikt kan worden voor normale (+overlay) beelden zoals de mythtv gui. Deze framebuffer is echter zonder enige hardware acceleratie (met name zonder xv) zoals hardware scaling en yuv conversie zoals nodig voor mpeg decoding. Daarom moet je ook per se mpeg decoden dmv de pvr 350 en alleen de gui dmv het framebuffer device doen.
Support voor het framebuffer device is echter nogal in development. Voor details zie de mailinglist van het ivtv project wat drivers voor de pvr 350 onder linux maakt.
* Hele oude quote maar misschien helpt dit mijn dillema te verduidelijken.

Ik heb een PIII 1100Mhz zonder tv-out die ik wil inzetten als HTPC.
Ik ben dus aan het twijfelen om een PVR-350 te kopen of een PVR-250 plus een VGA naar TV converter.

Beide opties zijn 200 Euro dus dat maakt niets uit. Ik koop het liefste de PVR-350 vanwege zijn hardware mpeg decoder, maar uit bovenstaand bericht maak ik op dat dvd en DivX/xVid niet lekker wordt weergegeven via de tv-out van de 350. Ook heb ik ergens gelezen dat de framebuffer van de 350 simpelweg niet snel genoeg zou zijn om dvd of divx op af te spelen.

Nu wil ik weten of het dan beter (CPUload, beeldqualiteit, configureerwerk) is om zo'n PC to TV adapter (Conrad) te kopen ipv de pvr350. Heb je met zo'n pc to tv adapter geen last van dat ik dan geen "hardware acceleratie (met name zonder xv) zoals hardware scaling en yuv conversie zoals nodig voor mpeg decoding" heb?

Het afspelen van een xvid filmpje naar mijn monitor vergt ongeveer 15% cpu, zal dit meer/minder worden over de tv-out van de PVR-350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En MythTV 0.16 is uit :)

www.mythtv.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdvlugt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 16:25
Ondertussen heb ik de PVR-250 gekocht en een PCI GeforceFX 5200 videokaart met tv-out.

Ik draai nu MythTV 0.16 en hij is super! Zelfs mijn vriendin begrijpt het!

Alleen bij MythNews hoop ik in versie .17 nog wat veranderingen zodat hij tenminste plaatjes kan weergeven. De Dilbert feed geeft slechts [img]"dilbert.comblabla"[/img]. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:55

Mars Warrior

Earth, the final frontier

mjvdvlugt schreef op 17 september 2004 @ 13:38:
Ondertussen heb ik de PVR-250 gekocht en een PCI GeforceFX 5200 videokaart met tv-out.
Da's precies de combinatie die ik ook wil kopen. Kun je zeggen hoe goed de TV out van die FX5200 is?? En welk merk heb jij? XFX??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Exirion schreef op 19 juni 2004 @ 12:34:

[...]

Auw ;) Die zijn zwaar incompatible. Ik hou al nooit zo van config files uitwisselen, maar zeker bij de overstap van 2.4.x naar 2.6.x gaat het fout. Niet dat dat de oorzaak van je probleem zal zijn, maar toch. Je hebt met een andere structuur en andere opties te maken.
Sorry, maar ik moest je nog even corrigeren enkele maanden na deze uitspraak. Bij 2.6 kernels zit een functie make oldconfig. Geen idee of hij ook in 2.4 zat, maar sowieso in 2.6. Deze leest de oude .config uit en bouwt een nieuwe .config daarvan en stelt alleen vragen als hij iets niet kan vinden in de oude config.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

DGTL_Magician schreef op 17 september 2004 @ 16:21:
[...]

Sorry, maar ik moest je nog even corrigeren enkele maanden na deze uitspraak. Bij 2.6 kernels zit een functie make oldconfig. Geen idee of hij ook in 2.4 zat, maar sowieso in 2.6. Deze leest de oude .config uit en bouwt een nieuwe .config daarvan en stelt alleen vragen als hij iets niet kan vinden in de oude config.
Ja dit zit ook bij 2.4 (mischien ook al wel bij 2.2 en 2.0). Deze functie is bedoelt om van een 2.6.5 kernel naar een 2.6.6 kernel te gaan (of van 2.4.19 naar 2.4.20) maar van een 2.4.x naar een 2.6.x werkt het niet echt lekker, het werkt wel maar de kans dat je vervolgens niet handmatig nog een of meerdere dingen moet aanpassen zodat het weer allemaal werkt is zeer klein (althans mij nog nooit overkomen).

dit is wat Exirion (denk ik) bedoelde met "Je hebt met een andere structuur en andere opties te maken."

Mistakes are proof that you are trying...

Verwijderd

ik gebruik kernel 2.4.25 op een gentoo box, met daarin een PVR 350
mythtv en mythweb versie 0.16,
het backend gedeelte werkt, tis te zeggen, ik kan connecten met mijn xbox, alleen Watch tv lukt niet omdat ik de zenders nog moet ingeven,
maar wanneer ik via mythweb probeer krijg ik volgende error:
User Notice at /var/www/localhost/htdocs/mythweb/includes/mythbackend.php, line 119:
Incompatible protocol version (mythweb=1, backend=13)

Fatal Error at /var/www/localhost/htdocs/mythweb/includes/mythbackend.php, line 17:
Unable to connect to mythbackend, is it running?

The system administrator has been notified and the problem will be remedied shortly.
heeft iemand hier een oplossing voor?

(php,mysql en apache draaien en worden zelfs gebruikt voor andere php scripts)

/edit inmiddels opgelost.. paar keer ge-remerged...met nieuwe versie oa ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 14-09 11:20
Edit: te laat de laatste regel van je post gelezen...dom...naja, laat maar staan, want mogelijk heeft iemand er ooit nog iets aan :)

Je hebt een (veel) te oude versie van mythweb geinstalleerd staan. Het mythweb communiceert via een bepaald protocol met het backend en nu is het protocol van het backend anders dan dat van mythweb. Er is dan dus geen communicatie mogelijk. Je zult de versies moeten "alignen". Je moet hoogstwaarschijnlijk mythweb emergen, want die protocol versie is verreweg het oudst.

[ Voor 17% gewijzigd door Muyz op 19-09-2004 11:15 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
Ik gebruik een VIA Epia bord met de CLE266 hardware decoding. Nu heb ik sinds o.16 het probleem, dat er een balk bovenin beeld blijft staan als het OSD zich heeft laten zien. Het is een balk ter breedte van het hele scherm en een hoogte van ongeveer 2 cm. De balk is zwart met witte strepen. Ik snap niet waar hij vandaan komt.

Het is dus pas sinds 0.16, met 0.15.1 had ik nergens last van.

Ik gebruik:

Via EPIA 1000Mhz
Een Hauppauge PVR 250 voor capturing
CLE266 voor output (VGA @ 1280x768)
Xorg 6.7.0R20
In Myth CLE266 support
VESA fb en ViaFB
Geen DirectFB

[ Voor 7% gewijzigd door grizzlybear op 20-09-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

grizzlybear schreef op 20 september 2004 @ 15:47:
Ik gebruik:

Via EPIA 1000Mhz
Xorg 6.7.0R20
In Myth CLE266 support
VESA fb en ViaFB
Geen DirectFB
Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar ik ben erg benieuwd naar de performance van je systeem. Ik zit er over te denken precies dezelfde config als jij aan te schaffen, dus een Epia M10000 en en PVR 250. Kun je hier soepel mee tv-kijken en opnemen? Ik zit eventueel aan 2 kaarten te denken voor Picture-in-Picture, maar ben erg benieuwd of de epia het allemaal trekt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Laatst online: 02-09 06:35
De performance van het systeem is uitstekend, maar hou er rekening mee dat de VIA hardware decoder (CLE266) momenteel alleen een grayscale OSD laat zien en dus niet full color. Het beeld is super, maar twee kaarten zal hij denk ik niet trekken. Maar dat weet ik niet zeker. De meeste moerderborden hebben trouwens maar 1 PCI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

grizzlybear schreef op 21 september 2004 @ 13:11:
De performance van het systeem is uitstekend, maar hou er rekening mee dat de VIA hardware decoder (CLE266) momenteel alleen een grayscale OSD laat zien en dus niet full color. Het beeld is super, maar twee kaarten zal hij denk ik niet trekken. Maar dat weet ik niet zeker. De meeste moerderborden hebben trouwens maar 1 PCI slot.
Mmm, okay. Dat zou jammer zijn, als hij twee kaarten niet trekt. Overigens is de 1 pci slot geen probleem, omdat je hier extenders voor kunt kopen. Bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/store/images/2slot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

MrScratch schreef op 21 september 2004 @ 14:39:
[...]

Mmm, okay. Dat zou jammer zijn, als hij twee kaarten niet trekt. Overigens is de 1 pci slot geen probleem, omdat je hier extenders voor kunt kopen. Bijvoorbeeld deze:

[afbeelding]
in een gemiddelde barebone (die vaak voor PVR systemen worden gebruikt) mag je al blij zijn al je je kaart er gewoon in krijgt...laat staan dat ding hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Seth4Chaos schreef op 21 september 2004 @ 17:00:
[...]

in een gemiddelde barebone (die vaak voor PVR systemen worden gebruikt) mag je al blij zijn al je je kaart er gewoon in krijgt...laat staan dat ding hierboven
We gaan redelijk off-topic, maar ik zat aan zelfbouw te denken voor de kast, dus passen doet het altijd. Een andere optie is de Pundit-R en hier zitten 2 pci-slots al in de kast verwerkt, dus sommige barebones trekken het wel degelijk. Overigens is het ding hierboven zo gebouwd dat de pci kaarten in hetzelfde vlak liggen, dus de kasten die op audio apperatuur lijken kunnen dit meestal ook aan. Alleen in de shuttle style kasten wil dit niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:35
om even off topic door te gaan: weet iemand het stroomverbruik van de PVR250/350. Ik wil nl ook een epia systeem ombouwen naar PVR, maar heb maar een 60 Watt voeding (eventueel uitbreidbaar naar 110).
Ander moet alles in een andere kast en wordt het erg duur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mitch schreef op 21 september 2004 @ 21:36:
om even off topic door te gaan: weet iemand het stroomverbruik van de PVR250/350. Ik wil nl ook een epia systeem ombouwen naar PVR, maar heb maar een 60 Watt voeding (eventueel uitbreidbaar naar 110).
Ander moet alles in een andere kast en wordt het erg duur ...
Hit met google:

http://pvrhw.goldfish.org...nt.php?systemid=Quiet+VIA

Iemand die een PVR250 en PVR350 in een systeem met 70W heeft zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjvdvlugt schreef op 17 september 2004 @ 13:38:

Ik draai nu MythTV 0.16 en hij is super! Zelfs mijn vriendin begrijpt het!

Alleen bij MythNews hoop ik in versie .17 nog wat veranderingen zodat hij tenminste plaatjes kan weergeven. De Dilbert feed geeft slechts [img]"dilbert.comblabla"[/img]. :'(
Mythnews roept mythbrowser op als je op een newsitem klikt. Als je daar geen plaatjes te zien krijgt moet je eens proberen je konqueror istellingen na te kijken. mythbrowser gebruik namelijk die engine en instellingen. Ook zullen alle plugins die je in konqueror instelt (vb flash, java) ook beschikbaar zijn in mythbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grizzlybear schreef op 20 september 2004 @ 15:47:
Ik gebruik een VIA Epia bord met de CLE266 hardware decoding. Nu heb ik sinds o.16 het probleem, dat er een balk bovenin beeld blijft staan als het OSD zich heeft laten zien. Het is een balk ter breedte van het hele scherm en een hoogte van ongeveer 2 cm. De balk is zwart met witte strepen. Ik snap niet waar hij vandaan komt.

Het is dus pas sinds 0.16, met 0.15.1 had ik nergens last van.

Ik gebruik:

Via EPIA 1000Mhz
Xorg 6.7.0R20
In Myth CLE266 support
VESA fb en ViaFB
Geen DirectFB
Ik heb het probleem dat je beschrijft hier niet gezien met 0.16 en Viaslice HW decoding.
Wel is er vlak na de 0.16 release in mythcvs het ganse HW viaslice decoding via de libddmpeg library uit de code geflikkerd en vervangen door hardware decoding via de unichrome drivers. Meer info bij het unichrome project : http://sourceforge.net/do...cid=24597&group_id=102048

Ook hun plugin voor xine is een aanrader voor DVD playback op de EPIA machientjes.

Steven

Verwijderd

Ik heb net MythTV 0.16 geinstalleerd mbv Jarod's guide. Ik heb alleen 2 problemen:

1. De database met EPG info blijft leeg (?), hier had ik met 0.15 geen last van maar nou als ik na installatie mythfilldatabase --manual doe, kan ik alles invullen aan kanalen, maar in de frontend komt niks te staan! Als ik naar de terminal kijk waar die frontend vanuit draait staat er:
"You don't have any channels defined in the database" en "This isn't going to work". Heeft iemand hetzelfde probleem? En/of weet iemand hoe ik het op moet lossen?
2. Ik heb 2 PVR-250 kaarten in mijn systeem zitten, beiden lijken goed door ivtv te worden ginitialiseerd, maar ik krijg de 2e niet aan de praat. cat /dev/video1 > /tmp/capture.mpg geeft een Input/Output error... terwijl de eerste kaart het prima doet!

Kan iemand helpen?

Bij voorbaat dank.

Kees.

• Rukapul
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 20:10:
Ik heb net MythTV 0.16 geinstalleerd mbv Jarod's guide. Ik heb alleen 2 problemen:

1. De database met EPG info blijft leeg (?), hier had ik met 0.15 geen last van maar nou als ik na installatie mythfilldatabase --manual doe, kan ik alles invullen aan kanalen, maar in de frontend komt niks te staan! Als ik naar de terminal kijk waar die frontend vanuit draait staat er:
"You don't have any channels defined in the database" en "This isn't going to work". Heeft iemand hetzelfde probleem? En/of weet iemand hoe ik het op moet lossen?
mythfilldatabase --manual heeft voor mij nooit gefunctioneerd, maar dmv een combinatie van mythfilldatabase --file en mythweb (voor de channel settings) is het ook mogelijk (lang geleden dat ik dit heb moeten doen dus veel specifieker kan ik het niet maken)
2. Ik heb 2 PVR-250 kaarten in mijn systeem zitten, beiden lijken goed door ivtv te worden ginitialiseerd, maar ik krijg de 2e niet aan de praat. cat /dev/video1 > /tmp/capture.mpg geeft een Input/Output error... terwijl de eerste kaart het prima doet!
Kun je de output eens checken van IVTV bij het laden van de ivtv module? Mogelijke kandidaten: /var/log/messages /var/log/kern.log /var/log/dmesg

Misschien dat de tuner niet herkend wordt (zijn de kaarten identiek?).

Verwijderd

Rukapul schreef op 25 september 2004 @ 20:27:
[...]

mythfilldatabase --manual heeft voor mij nooit gefunctioneerd, maar dmv een combinatie van mythfilldatabase --file en mythweb (voor de channel settings) is het ook mogelijk (lang geleden dat ik dit heb moeten doen dus veel specifieker kan ik het niet maken)
Dan zal ik daar eens naar kijken, het vreemde is dat mythweb ook niet draait (iets met een leeg $Channel array krijg ik in mijn browser). Weet iemand anders misschien een specifieke oplossing?
[...]

Kun je de output eens checken van IVTV bij het laden van de ivtv module? Mogelijke kandidaten: /var/log/messages /var/log/kern.log /var/log/dmesg

Misschien dat de tuner niet herkend wordt (zijn de kaarten identiek?).
Die output is erg lang, maar hier is tie: (volgens mij doet is het goed) De kaarten zijn in ieder geval volgens mij identiek.

Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: ==================== START INIT IVTV ====================
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: version 0.1.10 (0.1.10pre2-ck108k) loading
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: Linux version: 2.6.8-1.521 686 REGPARM 4KSTACKS gcc-3.3
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: In case of problems please include the debug info
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: between the START INIT IVTV and END INIT IVTV lines when
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: mailing the ivtv-devel mailinglist.
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: Autodetected WinTV PVR 250 card
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: Found an iTVC16 based chip
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ACPI: PCI interrupt 0000:00:0b.0[A] -> GSI 5 (level, low) -> IRQ 5
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: Unreasonably low latency timer, setting to 64 (was 32)
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: XXX PCI device: 0x0745 vendor: 0x1039
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: Hauppauge: model = 32034, rev = B129, serial# = 6695614
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: tuner = Temic 4006FH5 (idx = 29, type = 14)
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: tuner fmt = PAL(B/G) (eeprom = 0x04, v4l2 = 0x00000007)
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: audio_processor = MSP3415 (type = 6)
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=tveeprom[0],ok]
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: ivtv: Tuner Type 14, Tuner formats 0x00000007, Radio: yes, Model 0x00891499, Revision 0x00000000
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: ivtv: PAL tuner detected
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: ivtv: Radio detected
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: tuner: chip found at addr 0xc2 i2c-bus ivtv i2c driver #0
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=(tuner unset),ok]
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: saa7115: starting probe for adapter ivtv i2c driver #0 (0x10005)
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: saa7115: detecting saa7115 client on address 0x42
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: saa7115: writing init values
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=saa7115[0],ok]
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: saa7115: status: (1E) 0x48, (1F) 0xc0
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: msp34xx: ivtv version
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: msp34xx: init: chip=MSP3415G-B8, has NICAM support, simple (D) mode, simpler (G) no-thread mode
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: msp34xx: $Id$ compiled on: Sep 9 2004 17:13:54
Sep 25 18:18:59 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=MSP3415G-B8,ok]
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Encoder revision: 0x02040011
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Configuring WinTV PVR 250 card with 5 streams
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Create DMA stream 0 using 16 131072 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 0 minor 0
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Create DMA stream 1 using 16 131072 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 1 minor 32
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Create stream 2 using 512 4096 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 2 minor 224
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Create DMA stream 3 using 16 131072 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 3 minor 24
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Create stream 4
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 4 minor 64
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Setting Tuner 14
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tuner: type set to 14 (Temic PAL_BG (4006FH5)) by ivtv i2c driver #0
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Setting audio matrix to input 3, output 1
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Switching standard to PAL.
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: saa7115: decoder set norm PAL
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: saa7115: set audio: 0x01
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Initialized WinTV PVR 250, card #0
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Autodetected WinTV PVR 250 card
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Found an iTVC16 based chip
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ACPI: PCI interrupt 0000:00:0c.0[A] -> GSI 10 (level, low) -> IRQ 10
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Unreasonably low latency timer, setting to 64 (was 32)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: XXX PCI device: 0x0745 vendor: 0x1039
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: Hauppauge: model = 32054, rev = B148, serial# = 7160518
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: tuner = LG TP18PSB11D (idx = 48, type = 29)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: tuner fmt = PAL(B/G) (eeprom = 0x04, v4l2 = 0x00000007)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: audio_processor = CS5331 (type = 9)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=tveeprom[1],ok]
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tuner: chip found at addr 0xc2 i2c-bus ivtv i2c driver #1
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=(tuner unset),ok]
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: saa7115: starting probe for adapter ivtv i2c driver #1 (0x10005)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: saa7115: detecting saa7115 client on address 0x42
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: saa7115: writing init values
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=saa7115[1],ok]
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: saa7115: status: (1E) 0x48, (1F) 0xc0
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: msp34xx: ivtv version
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: msp34xx: init: chip=MSP3418W-A2, has NICAM support, simple (D) mode, simpler (G) no-thread mode
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: msp34xx: $Id$ compiled on: Sep 9 2004 17:13:54
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: ivtv: i2c attach [client=MSP3418W-A2,ok]
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: ivtv: Tuner Type 29, Tuner formats 0x00000007, Radio: yes, Model 0x00891518, Revision 0x00000000
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: ivtv: PAL tuner detected
Sep 25 18:19:01 localhost kernel: ivtv: Radio detected
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Encoder revision: 0x02040011
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Configuring WinTV PVR 250 card with 5 streams
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Create DMA stream 0 using 16 131072 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 0 minor 1
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Create DMA stream 1 using 16 131072 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 1 minor 33
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Create stream 2 using 512 4096 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 2 minor 225
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Create DMA stream 3 using 16 131072 byte buffers 2097152 kbytes total
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 3 minor 25
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Create stream 4
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Registered v4l2 device, streamtype 4 minor 65
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Setting Tuner 29
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: tuner: type set to 29 (LG PAL_BG (TPI8PSB11D)) by ivtv i2c driver #1
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Setting audio matrix to input 3, output 1
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Switching standard to PAL.
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: saa7115: decoder set norm PAL
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: saa7115: set audio: 0x01
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Initialized WinTV PVR 250, card #1
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: ==================== END INIT IVTV ====================

• Rukapul
Dan zal ik daar eens naar kijken, het vreemde is dat mythweb ook niet draait (iets met een leeg $Channel array krijg ik in mijn browser). Weet iemand anders misschien een specifieke oplossing?
Heb je tv_grab_nl gevolgd door mythfilldatabase al wel eens uitgevoerd? In elk geval zou je channel array dan gevuld moeten zijn (zonder frequentie settings overigens).
code:
1
2
/usr/bin/tv_grab_nl --output /tmp/xmltv_nl.xml --slow
/usr/local/bin/mythfilldatabase --file 0 -1 /tmp/xmltv_nl.xml (0 kan anders zijn = sourceid)

Ik zag je log toevallig net op de ivtv mailinglist. Je kaarten zijn sowieso niet identiek, want ze hebben verschillende tuners. Initialisatie gaat echter goed zo te zien. In de recente historie van de mailinglist herinner ik me ook geen specifieke problemen met deze tuners (je draait cd-108k dus vrij recent).

Kun je eens kijken in de logbestanden of daar een foutmelding staat als je probeert cat /dev/video0... te doen?

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 25-09-2004 20:50 ]

Verwijderd

Rukapul schreef op 25 september 2004 @ 20:46:
[...]

Heb je tv_grab_nl gevolgd door mythfilldatabase al wel eens uitgevoerd? In elk geval zou je channel array dan gevuld moeten zijn (zonder frequentie settings overigens).
code:
1
2
/usr/bin/tv_grab_nl --output /tmp/xmltv_nl.xml --slow
/usr/local/bin/mythfilldatabase --file 0 -1 /tmp/xmltv_nl.xml (0 kan anders zijn = sourceid)
Die had ik aangezet vlak voor jouw post en hij is nog steeds bezig... alleen dan met sourceid 1. Ga nou de stad in, kom ik morgen op terug! Bedankt voor je hulp alvast!
Ik zag je log toevallig net op de ivtv mailinglist. Je kaarten zijn sowieso niet identiek, want ze hebben verschillende tuners. Initialisatie gaat echter goed zo te zien. In de recente historie van de mailinglist herinner ik me ook geen specifieke problemen met deze tuners (je draait cd-108k dus vrij recent).

Kun je eens kijken in de logbestanden of daar een foutmelding staat als je probeert cat /dev/video0... te doen?
bij /dev/video0 krijg ik geen error... als ik cat /dev/video1 doe krijg ik die "timeout waiting for data" error (uit mijn hoofd..) Misschien weten ze op de mailing list raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:00:
[...]

Die had ik aangezet vlak voor jouw post en hij is nog steeds bezig... alleen dan met sourceid 1. Ga nou de stad in, kom ik morgen op terug! Bedankt voor je hulp alvast!
Helaas, ik krijg in MythTV 0.16 nog steeds GEEN epg aan de praat, ook niet als ik de db vul met de --file optie. De xml zelf bevat wel alle informatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:17:
[...]

Helaas, ik krijg in MythTV 0.16 nog steeds GEEN epg aan de praat, ook niet als ik de db vul met de --file optie. De xml zelf bevat wel alle informatie :(
mischien handig als je de output van mythfilldatabase even post, ik heb het ook wel is gehad dat die nix deed (na een half uur downloaden en verwerken :() maar dat kwam omdat de channel identifier (o.i.d.) niet goed stond ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 20:36:
[...]

De kaarten zijn in ieder geval volgens mij identiek.

Sep 25 18:18:58 localhost kernel: ivtv: XXX PCI device: 0x0745 vendor: 0x1039
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: Hauppauge: model = 32034, rev = B129, serial# = 6695614
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: tuner = Temic 4006FH5 (idx = 29, type = 14)
Sep 25 18:18:58 localhost kernel: tveeprom: tuner fmt = PAL(B/G) (eeprom = 0x04, v4l2 = 0x00000007)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: Setting Tuner 14
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tuner: type set to 14 (Temic PAL_BG (4006FH5)) by ivtv i2c driver #0

Sep 25 18:19:00 localhost kernel: ivtv: XXX PCI device: 0x0745 vendor: 0x1039
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: Hauppauge: model = 32054, rev = B148, serial# = 7160518
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: tuner = LG TP18PSB11D (idx = 48, type = 29)
Sep 25 18:19:00 localhost kernel: tveeprom: tuner fmt = PAL(B/G) (eeprom = 0x04, v4l2 = 0x00000007)
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: ivtv: Setting Tuner 29
Sep 25 18:19:02 localhost kernel: tuner: type set to 29 (LG PAL_BG (TPI8PSB11D)) by ivtv i2c driver #1
De kaarten zijn dus niet geheel identiek, er zitten verschillende tuners op.
Dat cat /dev/video1 niet werkt zou kunnen komen doordat video1 waarschijnlijk niet je 2e kaart is. Ik heb hier 1 pvr-350 en heb al videox (x=0,1,2,3,16,32,224,1394), waarbij 0,1,2,3 de verschillende inputs op mijn kaart zijn.

specs

Verwijderd

ik heb een raar probleem met mythtv 0.16 icm een pvr 350,
namelijk dat soms een recording gewoon geen audio bevat, terwijl een recording die er net voor of er net na, op hetzelfde kanaal of een ander wel geluid bevat, iemand die dit ook heeft en/of een oplossing voor heeft?

er staat niets relevants in de logs, en dmesg levert ook niets buitengewoons op

• Rukapul
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 14:44:
ik heb een raar probleem met mythtv 0.16 icm een pvr 350,
namelijk dat soms een recording gewoon geen audio bevat, terwijl een recording die er net voor of er net na, op hetzelfde kanaal of een ander wel geluid bevat, iemand die dit ook heeft en/of een oplossing voor heeft?

er staat niets relevants in de logs, en dmesg levert ook niets buitengewoons op
Welke versie van ivtv gebruik je? Bij de zeer recente development versies van Chris Kennedy willen er nog wel eens wat bugjes voorkomen en missende audio was recentelijk bij 1 of 2 versies een bug.

• Rukapul
Loekie schreef op 28 september 2004 @ 10:41:
[...]

Dat cat /dev/video1 niet werkt zou kunnen komen doordat video1 waarschijnlijk niet je 2e kaart is. Ik heb hier 1 pvr-350 en heb al videox (x=0,1,2,3,16,32,224,1394), waarbij 0,1,2,3 de verschillende inputs op mijn kaart zijn.
/dev/video1 is normaalgesproken wel de 2e kaart. De verschillende inputs van de PVR350 hebben geen aparte device entries, maar resulteren allemaal in een mpeg videostream op dezelfde /dev/videoX waarbij de input geselecteerd wordt door een ioctl commando.

Verwijderd

Rukapul schreef op 29 september 2004 @ 14:47:
[...]

Welke versie van ivtv gebruik je? Bij de zeer recente development versies van Chris Kennedy willen er nog wel eens wat bugjes voorkomen en missende audio was recentelijk bij 1 of 2 versies een bug.
ivtv 0.1.9 (van ivtv site gehaald en zelf uit source gecompileerd..dus geen aangepaste gentoo versie ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een paar dagen bezig om het geheel draaiende te krijgen. Nu heb ik 1 vraag: Is de database van belang voor de juiste instellingen van de kanalen?

M.a.w. kan ik tv kijken als de database niet gevuld zou zijn maar ik de kanalen wel via mythfrontend heb ingesteld?

Of nog anders gezegd: Is de database alleen voor belang voor de tv-guide en het instellen van opnames?

Heb mijn best gedaan een antwoord hierop te vinden maar zonder succes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 08:44:
Ben al een paar dagen bezig om het geheel draaiende te krijgen. Nu heb ik 1 vraag: Is de database van belang voor de juiste instellingen van de kanalen?

M.a.w. kan ik tv kijken als de database niet gevuld zou zijn maar ik de kanalen wel via mythfrontend heb ingesteld?

Of nog anders gezegd: Is de database alleen voor belang voor de tv-guide en het instellen van opnames?

Ik heb in het begin zoveel gezeik gehad met de database. Mijn ervaring is dat als de inhoud van de database MythTV niet zint, dat ie het gewoon vertikt om een kanaal te tunen. Ik vind de installatie van MythTV wat dat betreft een ramp.

Ik denk dat het een slechts een kwestie van tijd is voordat een ander project MythTV gaat verdringen, want de ontwikkeling gaat nou niet bepaald snel en veel simpele verbeteringen blijven wmb te lang liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 07-10-2004 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
Exirion schreef op 07 oktober 2004 @ 09:23:
[...]

Ik heb in het begin zoveel gezeik gehad met de database. Mijn ervaring is dat als de inhoud van de database MythTV niet zint, dat ie het gewoon vertikt om een kanaal te tunen. Ik vind de installatie van MythTV wat dat betreft een ramp.

Ik denk dat het een slechts een kwestie van tijd is voordat een ander project MythTV gaat verdringen, want de ontwikkeling gaat nou niet bepaald snel en veel simpele verbeteringen blijven wmb te lang liggen.
Ik ben het met je eens dat de installatie, maar qua features ligt MythTV nog ver voor op zijn concurrenten (waaronder ook Windows Media Center, zoals bleek uit een Anandtech onderzoek). Hun source-base is al gigantisch en ik denk niet dat iemand snel iets beters schrijft, hoewel een aantal projecten al goed onderweg zijn natuurlijk. Time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Finwe schreef op 07 oktober 2004 @ 09:46:
Ik ben het met je eens dat de installatie, maar qua features ligt MythTV nog ver voor op zijn concurrenten (waaronder ook Windows Media Center, zoals bleek uit een Anandtech onderzoek). Hun source-base is al gigantisch en ik denk niet dat iemand snel iets beters schrijft, hoewel een aantal projecten al goed onderweg zijn natuurlijk. Time will tell!
Featurs OK, maar als software niet leuk smoelt en niet handig is qua bediening dan schiet je daar niet zo heel veel mee op. De meeste mensen willen gewoon een makkelijk systeem dat er leuk uitziet. Er zijn pakketten die wat dat betreft nu al meer te bieden hebben dan MythTV. Maar ik blijf MythTV ook in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 08:44:

In de database worden alle programmas opgeslagen en eventuele funetuning.
Ook alle andere instellingen worden in de DB opgeslagen.
Je hebt de DB dus ook nodig als je alleen tv wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw probleem dat ik net tegengekomen ben;
deleten via web/frontend vind niet effectief plaats tot ik mythbackend herstart (files zijn weg..maar proces blijft ze "vasthouden", gechecked via lsof)
ik gebruik mythtv 0.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:16
Ik ben ook bezig om MythTV op een gentoo bak aan de gang
te krijgen, mysql draait allemaal en mythtv is netjes gecompiled,
alleen als ik nu probeer "mythsetup" te draaien krijg ik een melding:

mythsetup: cannot connect to X server

ik heb X wel werkend met KDE 3.3.0
alleen die mythsetup wil ie niet draaien, ik heb
hem overigens onder KDE als gewoon console geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

ArchRAIDen schreef op 09 november 2004 @ 21:01:
Ik ben ook bezig om MythTV op een gentoo bak aan de gang
te krijgen, mysql draait allemaal en mythtv is netjes gecompiled,
alleen als ik nu probeer "mythsetup" te draaien krijg ik een melding:

mythsetup: cannot connect to X server

ik heb X wel werkend met KDE 3.3.0
alleen die mythsetup wil ie niet draaien, ik heb
hem overigens onder KDE als gewoon console geprobeerd.
Je moet mythsetup opstarten als je X al gestart heb en dit moet je doen als je 'mythtv'-user, dus niet als root.
De melding die je krijgt houdt in dat de user die mythsetup opstart niet dezelfde is (geen rechten heeft) om programma's onder X te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een pvr te bouwen met Mythtv en een Hauppauge 350.
Echter die laatste is een analoge kaart en werkt volgens de forums goed.
Maar nu hebben wij hier op de kabel van Essent tegenwoordig ook digitale televisie.
Het leek mij wel een leuk idee om dat ook meteen mee te nemen in het project.

Is er een mogelijkheid om in plaats van een analoge een digitale kaart te gebruiken ?
En zo ja, wat voor kaart zou ik dan moeten gebruiken en hoe werkt dat met die smart-card ?

Wellicht zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben of op dit idee gekomen zijn.

Gr. Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Het is mogelijk, er is een grote hoeveelheid gebruikers die dit doen. Maar omdat het vooral Amerikanen zijn durf ik niet te zeggen of het hier ook werkt.

Ik zou dus ff het maillijst archief doorzoeken als ik jou was:

http://gossamer-threads.com/lists/mythtv/users

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En eindelijk is versie 0.17 er dan...

Ik hoop in hoofdzaak dat MP3 browsen nu handiger werkt. In principe ben ik de interesse in MythTV een beetje verloren aangezien Windows MCE in alle opzichten erg goed werkt. Nadeel is alleen de honger naar resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb nog een vraagje over het onderdeel:
Ik heb nog een probleempje.

Mijn geluid loopt niet gelijk met mijn video, ik hoor de playback en line-in beiden tegelijk.
Als ik line-in uitzet valt de line-in geluid direct weg en de playback een paar seconden later.

Enig idee hoe ik geluid van alleen mijn playback kan besluiteren met mijn SB-live kaart (via SPDIF)
Je moet de kanalen die je captured muten, niet op 0 zetten
Maar kan iemand me vertellen wat ik nu precies waar moet doen want het lijkt een beetje abracadabra

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
ben hier zelf ook ff mee bezig geweest.

je line in word gecaptured, en door je DSP in de *.nuv file gemixed. ofwel, het geluid word echt gedigitaliseerd, in plaats van simpel doorgelust.

om te kunnen capturen moet er dus wel volume op de line in staan. alleen hoor je dan ook het doorgeluste geluid. dus moet je de line in muten. dat kan in je desktop omgeving in de sound mixer, of door in een terminal window het command: "alsamixer" te geven. in alsamixer kun je vervolgens met de toets "m" de verschillende kanalen muten.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
[kick]

mythtv 0.18 is gereleased!

niet veel nieuw sinds de 0.17
maar :

de packaging is vernieuwd.

de omvang is terug gebracht, dus een voor mythtv, een voor themes en een voor plugins

scheelt een hoop werk bij het bijhouden van cvs ..

de plugins kunnen nu in eenkeer sequenteel gecompiled worden ...

edit:

must have theme voor mythtv (vind ik iig):

http://www.fotoniq.nl/projects/mythtv/

[ Voor 15% gewijzigd door ny-hardcore op 16-04-2005 00:13 . Reden: theme toegevoegd ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
er zit volgens mij een vervelende bug in 0.18
Op mijn server ging het installeren perfect maar op een andere pc ging het totaal niet.
make[2]: Entering directory `/usr/local/mythtv-0.18/libs/libavcodec'
gcc -c -pipe -march=pentiumpro -w -O3 -fomit-frame-pointer -D_REENTRANT -DPIC -fPIC -DMMX -DUSING_IVTV -DUSING_XRANDR -D_GNU_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -DPREFIX=\"/usr/local\" -DHAVE_AV_CONFIG_H -D_LARGEFILE_SOURCE -DQT_NO_DEBUG -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_SHARED -I/usr/lib/qt-3.3/mkspecs/default -I. -I.. -I../.. -I/usr/lib/qt-3.3/include -o utils.o utils.c
In file included from avcodec.h:15,
from utils.c:28:
common.h:61: error: arraytype heeft onvolledig elementtype
common.h:65: error: arraytype heeft onvolledig elementtype
make[2]: *** [utils.o] Fout 1
make[2]: Leaving directory `/usr/local/mythtv-0.18/libs/libavcodec'
make[1]: *** [sub-libavcodec] Fout 2
make[1]: Leaving directory `/usr/local/mythtv-0.18/libs'
make: *** [sub-libs] Fout 2
Fedora Core 3
kernel 2.6.12-rc2
gcc versie 4.0.0 20050302 (Red Hat 4.0.0-0.31)

[ Voor 6% gewijzigd door a casema user op 17-04-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

libavcodec == ffmpeg, ik heb 1 melding op de lijst voorbij zien komen dat het niet relaxed gaat als je gcc 4.x gebruikt.

Daarnaast moet je dus ook maar eens os/ kernel /gcc versie melden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Ik heb zojuist van http://xmltv.assies.info/readme.html op mijn mythtvsetup de tv_grab_nl gedownload en op mijn systeem gezet.

Doet het prima, in mijn ogen veel beter dan die van tvgids.nl (iig sneller), maar: ik heb nu een miljard zenders die ik niet hoef. Iemand slimme suggesties hoe ik deze makkelijk kan verwijderen zonder in de database te hoeven prutsen?

Voor de duidelijkheid: ik zie ze niet in mijn program guide, maar wel als ik in de lijst van programma's ga browsen. Zo was ik blij verheugd dat the a-team op tv was, maar helaas, niet in het engels/mijn zendergebied.

Verder zegt het changelog dat hij op 1 maart geupdate is, maar als ik in http://xmltv.assies.info/dist kijk, lijkt het er toch echt op dat het script al een jaar oud is. Heb ik nu idd de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenders die je niet nodig hebt verwijderen (mythweb of rechtstreeks via mysql) en ipv mythfilldatabase, mythfilldatabase --update uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 14-09 14:45
Bedankt! Had gehoopt op een nettere optie.

Trouwens leek met mythfilldatabase --update niet het gewenste effect te hebben toen ik de kanalen die ik niet wilde hebben, alleen uit de tabel channel had weggegooit. Ik heb ook nog uit de tabel program alles weggegooit (deels weggooien leek geen groot succes), en toen leek mythfilldatabase --update WEL het gewenste effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 19:38
mythtv bin # mythfilldatabase --graboptions --slow

------------------ End of XMLTV output ------------------
Error in 4:170: unexpected end of file
Updating icons for sourceid: 1
Failed to fetch some program info
2005-04-23 12:17:54 mythfilldatabase: Failed to fetch some program info
The requested URL /zoekprogramma.php was not found on this server.
Ik denk dat tvgids.nl's php zoek bestand veranderd is (dit bijv:

http://www.tvgids.nl/zoeken/?station=1&interval=0

geeft wel resultaat)

Maar weet niet goed wat, waar aan te passen ....

Heb dit even om te testen aangepast:
mythtv bin # diff tv_grab_nl tv_grab_nl.b
331c331
< my $url = 'http://www.tvgids.nl/zoeken/'
---
> my $url = 'http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php'
mythtv bin #
maar dat lijkt niet te helpen ....iemand een idee ?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door fokaduck op 23-04-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
vaag ...geheel niemand met hetzelfde probleem ? :p

ligt toch echt niet aan mij(n script/mythtv installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

fokaduck schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:14:
vaag ...geheel niemand met hetzelfde probleem ? :p

ligt toch echt niet aan mij(n script/mythtv installatie)
Nee hoor, ik zit me ook behoorlijk suf te zoeken naar een alternatieve manier om gidsdata binnen te krijgen voor mythtv. Tvgids.nl heeft de website op de schop genomen. De data op http://xmltv.assies.info/ gaat ook niet verder dan de 26e. Ik weet niet waar Carlo de Wolf zijn data vandaan haalt maar die lijkt meer te grabben. Ik heb nu tot de 30e gidsdata binnengehaald met tv_grab_nl_wolf.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
mjah vriend van mij heeft net even gekeken naar de html treebuilder van perl (kende dat geeneens :P)

pff ingewikkeld verhaal maar komt erop neer dat veel HTML classes weg/veranderd zijn

(quote: de goede mensen bij tvgids.nl zijn blijkbaar vervangen door prutsers ...) (heh)

ff verder klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
heb ff tv_grab_nl_wolf draaiende en word om de oren geslingerd met

http://wolf.xs4all.nl/xmltv//tv-20050425.xml: empty string for with-lang value at /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.4/XMLTV.pm line 1680.

!@ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Laatst online: 14-09 15:55
zolang xmltv niet werkt kun je tijdelijk http://www.cask-of-amontillado.com/files/TVGids_to_xml.zip gebruiken.
Ik weet niet zeker of het ook onder mythtv werkt, maar onder sagetv, gbpvr en beyondtv werkt het in ieder geval wel.

De versie download even enkel de basis data (tijd + titel), details komen elders deze week wel weer.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
amontillado schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:48:
zolang xmltv niet werkt kun je tijdelijk http://www.cask-of-amontillado.com/files/TVGids_to_xml.zip gebruiken.
Ik weet niet zeker of het ook onder mythtv werkt, maar onder sagetv, gbpvr en beyondtv werkt het in ieder geval wel.

De versie download even enkel de basis data (tijd + titel), details komen elders deze week wel weer.
hey bedankt ...da's iig xml output :P

zal wel te parsen zijn met mythfilldatabase

maar mijn maat is nog met tv_grab_nl bezig en is al een heel eind opgeschoten !

(hij heeft alleen nie veel tijd das wel jammer)

(edit: hij is GOED man :))

[ Voor 3% gewijzigd door fokaduck op 24-04-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
amontillado schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:48:

Opmeringen :

Momenteel download hij standaard enkel de zender, titel en tijdstip van de programmas,
dit gaat behoorlijk snel. Wil je meer informatie over de programma's zet dan de
"Fastmode" uit. Daarmee krijg je veel meer programma info maar het duurt wel veel langer.

Vooralsnog ben ik het programma nog niet nodig maar met deze optie trek je alsnog de details binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
hm tv_grab_nl_wolf doet het ook niet meer...maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
fokaduck schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:31:

Opmeringen :
Momenteel download hij standaard enkel de zender, titel en tijdstip van de programmas,
dit gaat behoorlijk snel. Wil je meer informatie over de programma's zet dan de
"Fastmode" uit. Daarmee krijg je veel meer programma info maar het duurt wel veel langer.

Vooralsnog ben ik het programma nog niet nodig maar met deze optie trek je alsnog de details binnen ?
Nee dus, hij default nu altijd naar fastmode omdat ik enkel even snel de veranderingen in de hoofdpagina verwerkt heb, de details doe ik volgende week (eerst mijn "echte" werk afmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
ik heb even snel de meest zinvolle detail info toegevoegd, (Omschrijving, Aflevering, Genre, Acteurs)

als je dat wil moet je de bovenstaande link even herdownloaden (en fastmode uitzetten in de ini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
amontillado schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:56:
ik heb even snel de meest zinvolle detail info toegevoegd, (Omschrijving, Aflevering, Genre, Acteurs)

als je dat wil moet je de bovenstaande link even herdownloaden (en fastmode uitzetten in de ini)
Hm beetje lullig misschien maar ik gebruik nu XMLTV weer...zie:

http://sourceforge.net/ma..._id=7115724&forum_id=7180

Eric Bus heeft een patch gemaakt voor de laatste tv_grab_nl en die lijkt te werken.

Vriend van me had gister wel een snelle patch gemaakt en die werkte ook maar nog zonder details. (Hij had erg weinig tijd.)

Ik zit je site even te bekijken ... (http://www.cask-of-amontillado.com/htpc.html e.d.) ...erg interessant! :)
I choose XP since I need an NTFS operating system (because of the 4 gb limit of FAT32. First I used windows 2000 but I can't get two hauppauge cards working under w2k (one worked perfectly)
nooit MythTV overwogen ? (ik zeg niet dat het een beter is dan de ander maar ik zelf draai liever Linux omdat XP al zo'n overload is op zich ..(anders had ik MCE wel geprobeerd...moet kunnen met een PVR-350))

Vind je stukje over verschillende tv-outs op gfx kaarten ook interessant...zelf had ik met een r9700pro het beste resultaat ...(tov 2 verschillende Geforce 2's (GTS Pro en 2 MX).

Maar gebruik nu de tv-out van de PVR-350 zelf. (scart adapter)

Vraag me trouwens af of ik een scart signaal zo'n kaart in kan sturen ..zal wel niet...geheel ander verhaal dan signaal via coax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
fokaduck schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:23:

..

nooit MythTV overwogen ? (ik zeg niet dat het een beter is dan de ander maar ik zelf draai liever Linux omdat XP al zo'n overload is op zich ..(anders had ik MCE wel geprobeerd...moet kunnen met een PVR-350))
..

Vraag me trouwens af of ik een scart signaal zo'n kaart in kan sturen ..zal wel niet...geheel ander verhaal dan signaal via coax...
Ach, niet echt lullig hoor, ik moest het toch aanpassen omdat ik 'm zelf ook gebruik (uiteraard vind ik mijn eigen werk beter :) )

MythTV wel overwogen, maar nooit echt serieus. Ten eerste was toen ik begon hiermee de linux driver voor de 250/350 uberhaupt nog niet klaar (ook de 500 leverd momenteel nog problemen op begreep ik), daarbij is mijn eigen linux kennis erg beperkt, wordt de matrox 550 tv-out slecht ondersteund (heb ik me laten vertellen) en hoewel mythtv verder wel erg goed in elkaar steekt verder is dit alles bij elkaar reden om er niet mee bezig te gaan

scart signaal=>coax gaat uitaard niet werken, maar de 350 heeft een svid in..(en ook de bijgeleverde scart connector is al in te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
fokaduck schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:23:
[...]

http://sourceforge.net/ma..._id=7115724&forum_id=7180

Eric Bus heeft een patch gemaakt voor de laatste tv_grab_nl en die lijkt te werken.

Vriend van me had gister wel een snelle patch gemaakt en die werkte ook maar nog zonder details. (Hij had erg weinig tijd.)
<KNIP>
Uhm.. waar vind ik die patch? kan geen attachment zien bij de post op SF

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

ik zie de patch ook niet bij 'patches' staan...wie kan um wel vinden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
http://cache.gmane.org//g.../xmltv/devel/5038-002.bin

is het hele script incl. patch

even editen voor de channels file

maar hij draait bij mij, 1 dag met --slow werkte, heb wel het id dat er minder info meekomt
of dat dit aan het 'nieuwe' script ligt of aan tvgids.nl weet ik niet

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe pas ik die patch toe ?
Het is geen binary en met patch krijg ik er ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoW
  • Laatst online: 22-08 20:53
Het is eigenlijk een .gz-file. Na uitpakken krijg je het bestand tv_grab_nl.patch.

[ Voor 25% gewijzigd door SnoW op 28-04-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik ben een beetje nieuw met Linux/Unix...maar kan me weg er wel een beetje in vinden...

Ik ben van plan om een MythTV box op te zetten volgende week...

Ik heb mijn Haupauge-PVR 350 kaartje binnen en ik ga vrijdagavond een P3 800 Ghz ophalen.
Specs van de machine:

Pentium III 800 Mhz :
1 harddisk 4 GB
1 harddisk 15 GB
256 MB RAM
DVD (ASUS)
CD-rom

Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten?...

Ik ga gewoon even beginnen om eem goeie distro te kiezen.
Hebben jullie tips?

Dank je wel,
I-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ten 1e:

Ik denk dat je voor die pvr 350 de ivtv mailing list moet raadplegen om het eaa goed
aan het werken te krijgen ... (vooral audio en tv-out is een probleem geloof ik)

http://www.gossamer-threads.com/lists/ivtv/devel/

Zou in eerste instantie alles test met een monitor aangesloten en pas als alles goed
werkt concentreren op de output via de pvr350

ten 2e:

Als je niet een hele linux goeroe bent zal ik de guide van Jarod voor FC3 aanraden (zelf wel geen ervaring mee, draai gentoo),
zoek hiervoor even op de mythtv user of dev mailing list

http://www.gossamer-threads.com/lists/mythtv/

ten 3e:
zoals in de topic hierboven al besproken werkt de standaard xmltv oplossing voor het binnenhalen van de tvgids gevens niet meer icm tvgids.nl en moet aan het patchen gaan of het aangepast script uit het topic van mij hierboven nemen (wel eerst xmltv installeren )

ten 4e:

zet door, stop niet bij de eerste tegenslag , kies niet voor de makkelijkste weg (MCE2005 bijv.)
je zult er een heel flexibel en extreem configureerbare htpc aan over houden

edit:

HW Specs, zou toch kijken voor meer intern geheugen en grotere HD,
maar voor eerste install zou het (net) genoeg moeten zijn, als je maar geen KDE als windowmanager ofzo gaat installen

[ Voor 9% gewijzigd door ny-hardcore op 28-04-2005 14:14 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

dank je wel voor je reactie,

Ik heb de guide van Jarod FC3 gevonden:
http://wilsonet.com/mytht...v=closed&pvr350out=closed

Ik ga inderdaad mettertijd meer intern geheugen erin stoppen en een grotere HD nemen.

Ik weet ook dat ik ontzettend veel tegenslagen ga hebben , maar ik ga zeker niet opgeven.

Ik ga om te beginnnen als rode draad Jarod's guide volgen en daarna veel vragen stellen...

Dank je,
I-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zie hier al geruime tijd mensen klagen dat hun gids niet meer wordt opgehaald maar ik heb nergens last van??

Ik gebruik tv_grab_nl_gert ? Wat volgens mij ook een oude versie is want de file date is 27 maart 2004?

Maar die zegt zelf dat het ook niet zou moeten werken??
Mijn versie van xmltv is 0.5.39-1woody2 (ik gebruik dus debian)
xmltv pakketten van deb http://cedar-solutions.com/ftp/debian stable main

Nu ben ik heel erg blij voor mezelf maar snap ik niet waarom het werkt :?

[ Voor 12% gewijzigd door it0 op 28-04-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Die grabber die jij gebruikt doet niks anders dan een xmltv pakket ophalen wat iemand anders (gert in dit geval) voor jou gegrabt heeft zodat jij niet nog een keer de hele tvgids.nl gaat attacken met je grabbert :)

gert heeft denk ik snel zijn kant gepatched om nog data aan te kunnen bieden ..

gebruikte gert eerst ook wel omdat hij zo lekker snel klaar is en de icoontje erbij zitten etc.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Goeie gast die Gert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met dat xmltv? Ik wil ook gaan beginnen met Mythtv (liefst op een aparte backend, met een aparte pc en een Xbox als frontends), maar ik hoor allerlei berichten over xmltv en dat het niet meer optimaal werkt sinds tvgids.nl z'n layout heeft veranderd.

Ook weet ik nog niet precies hoe ik myth op een Xbox gecompileerd ga krijgen, want de packages die ik kan vinden, zijn volgens mij nog op 0.17 gebaseerd, en ik weet niet of een 0.17 frontend goed kan praten met een 0.18 backend?

Zijn er nadelen aan Gert's xmltv? nyhardcore, je spreekt in verleden tijd, waarom ben je van Gert afgestapt?

Ik kwam wel deze link tegen, volgens mij heel handig voor beginners: http://forum.byopvr.com/d...,2089/prev_next,next.html

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:01:
Hoe zit het nu met dat xmltv? Ik wil ook gaan beginnen met Mythtv (liefst op een aparte backend, met een aparte pc en een Xbox als frontends), maar ik hoor allerlei berichten over xmltv en dat het niet meer optimaal werkt sinds tvgids.nl z'n layout heeft veranderd.
Als je het nieuwe script gebruikt gaat dit (weer) prima, na mijn idee zelfs beter omdat die nu op discovery channel ook de sub-title goed ondersteund.

je overige vragen kan ik je gene antwoord op geven omdat ik alles op 1 computer draai met 0.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:01:
Ook weet ik nog niet precies hoe ik myth op een Xbox gecompileerd ga krijgen, want de packages die ik kan vinden, zijn volgens mij nog op 0.17 gebaseerd, en ik weet niet of een 0.17 frontend goed kan praten met een 0.18 backend?

Zijn er nadelen aan Gert's xmltv? nyhardcore, je spreekt in verleden tijd, waarom ben je van Gert afgestapt?

Ik kwam wel deze link tegen, volgens mij heel handig voor beginners: http://forum.byopvr.com/d...,2089/prev_next,next.html
Je kan geen 0.17 backend combineren met een 0.18 frontend of omgekeerd. Als je packages wil installeren zal je moeten wachten tot er voor 0.18 beschikbaar komen of alles op 0.17 laten.

Ik gebruik nog steeds tv_grab_nl_gert, naar grote tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
@ RefriedNoodle

Ik gebruik de standaar xmltv omdat tv_grab_nl_gert een aantal kanalen erin heeft zitten die ik niet gebruik en die toch bij mij op een of andere manier in de db terecht kwamen ook al deed ik een correcte update van deze db.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
damn..

gentoo install gecrashed (dacht dat het onmogelijk was, maar dus niet :) ).
heb uit tijdgebrek maar Fedora Core 3 erop gemikt

werkt redelijk,alleen heb een vaag probleem, wil mythfrontend draaien met suid,
heb chmod 4755 gedaan (klopt toch?)

-rwsr-xr-x 1 root root 988368 May 31 10:53 /usr/bin/mythfrontend

maar als ik de frontend opstart krijg ik wel de volgende melding:
Realtime priority would require SUID as root.

is er iets in FC wat suid uitschakeld? heb de SElinux uitgezet bij de install

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee maar op je probleem van een maand geleden weet ik wel antwoord :) :
Ik gebruik de standaar xmltv omdat tv_grab_nl_gert een aantal kanalen erin heeft zitten die ik niet gebruik en die toch bij mij op een of andere manier in de db terecht kwamen ook al deed ik een correcte update van deze db.
In mythtv-setup, onder channel editor, staat de optie 'zichtbaar'. Vink die uit voor de kanalen die je niet wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ny-hardcore schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:36:

-rwsr-xr-x 1 root root 988368 May 31 10:53 /usr/bin/mythfrontend

maar als ik de frontend opstart krijg ik wel de volgende melding:
Realtime priority would require SUID as root.

is er iets in FC wat suid uitschakeld? heb de SElinux uitgezet bij de install
hier heb ik:
-rwxr-xr-x 1 root root 988368 May 31 10:53 /usr/bin/mythfrontend
En dat draait perfect met normale user.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
http://www.gossamer-threa...arch_string=Nxtvepg;#1690

gaat erover dat nxtepg nu ook xmltv formaat kan dumpen, dit wordt door sommige al gebruikt als alternatief voor de xmltv website grabbers (in duitsland tenminste).

Nu hoor ik de hele tijd geruchten dat DVR's van Philips op TMF afgestemd moeten worden om de televiesie gids op te halen,GuidePlus+ oid heet dat,
http://www.europe.guidepl...r_service/howitworks.html

Nu heb ik geen nxtvepg op mijn myth bak staan, maar iemand anders mischien hier al naar gekeken?
is dit dezelfde standaard?
dan zou het nl. makkelijker zijn op de gids geupdated te houden,

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
verder gegaan met mythtv aanpassen / uitbreiden (ben er al +/- 1,5 jaar mee aan het spelen

heb gister een poging ondernomen om mythtbburn te installen op mijn fedora core 3
installatie.

volgens de http://g-ding.tv/?q=node/11 aanwijzing, kleine aanpassing (heb een script van de cvs versie gebruikt)
maar als ik een dvd klaar heb dan zijn de menu's groen
de dvd zelf doet het wel, maar de menu's zien er niet uit :(

heb dezelfde soft geistalled al bij de handleiding

heeft hier iemand ervaring om mythtv burn (de webvorm) aan het draaien te krijgen op core 3?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

geen ervaring met mythburn maar als ik op de URL kijk die jij geeft zie ik
UPDATE !!!
I've just been informed that this will not work on a FC3 system. It seems to have a problem with the ImageMagick libraries. The alpha release of DVDauthor is supposed to fix this.
dus mischien DVDauthor even updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
zeg je nu RTFM? als ik de aanwijzigingen gevolgd heb dan zal ik die melding toch vast wel gezien hebben of niet?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand succesvol Talpa kunnen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:27:
Heeft iemand succesvol Talpa kunnen toevoegen?
Die zenden uit op een reeds gebruikte zenderfrequentie, dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Die zenden uit op een reeds gebruikte zenderfrequentie, dus wat is het probleem?
Dat ik de programma's niet in mythweb krijg, m.a.w. dat ik nog niet kan aangeven wat er moet worden opgenomen. Ik werk via tv_grab_gert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:58:
[...]

Dat ik de programma's niet in mythweb krijg, m.a.w. dat ik nog niet kan aangeven wat er moet worden opgenomen. Ik werk via tv_grab_gert :P
Werkt dat script nog goed ?. Ik gebruik de laatste van XMLTV cvs. Die haalt tenminste weer 7 dagen info op. Maar goed, zoals je op tvgids.nl kan zien, staat daar nog geen informatie over Talpa over.
En die scripten gebruiken die site, dus .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT
  • Laatst online: 29-03 12:24

MIT

KerMIT

ny-hardcore schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:07:
[...]

http://cache.gmane.org//g.../xmltv/devel/5038-002.bin

is het hele script incl. patch

even editen voor de channels file

maar hij draait bij mij, 1 dag met --slow werkte, heb wel het id dat er minder info meekomt
of dat dit aan het 'nieuwe' script ligt of aan tvgids.nl weet ik niet
De patch neerzetten is gelukt, maar krijg de volgende melding:
code:
1
cannot find ./channels, xmltv was not installed correctly

Ik heb geen bestanden verwijderd en er is ook nergens een ./channels bestand te vinden. Bij de orginele tv_grab_nl --configure kreeg ik gewoon een keuze lijst voor channels.
edit:
Ik heb uit de 0.5.39 channels file gebruikt om de conigure optie te gebruiken, dit resulteerd alleen niet in een werkende tv_grab_nl. Na veel geknoei werken de standaard, wolf en gert alle drie niet. Werken wolf en gert bij jullie nog wel?

[ Voor 30% gewijzigd door MIT op 24-08-2005 14:25 ]

No Signature

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste