[PVR] Mythtv Personal Video Recorder en meer

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 40.278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Bij mij werkt tv_grab_nl ook niet meer sinds het verhuizen van mijn backend naar mijn firewall/server dit was afgelopen zondag. Tot die tijd deed hij het ogenschijnlijk nog.... Waarschijnlijk niet meer want ik hield voor 7 dagen binnen en afgelopen maandag was ie door z'n data heen. (Ik had de mysql database van m'n oude backend meegekopieerd.)

Ik ben nu weer terug bij tv_grab_nl_gert, werkt ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
ny-hardcore schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:27:
http://www.gossamer-threa...arch_string=Nxtvepg;#1690

gaat erover dat nxtepg nu ook xmltv formaat kan dumpen, dit wordt door sommige al gebruikt als alternatief voor de xmltv website grabbers (in duitsland tenminste).

Nu hoor ik de hele tijd geruchten dat DVR's van Philips op TMF afgestemd moeten worden om de televiesie gids op te halen,GuidePlus+ oid heet dat,
http://www.europe.guidepl...r_service/howitworks.html

Nu heb ik geen nxtvepg op mijn myth bak staan, maar iemand anders mischien hier al naar gekeken?
is dit dezelfde standaard?
dan zou het nl. makkelijker zijn op de gids geupdated te houden,
Vond het wel een leuke gedachte dus ben ff aan het speuren geweest...

GuidePlus+ is duidelijk iets anders dan de NextEPG standaard. Deze laatste haalt zijn gegegevens via teletex binnen, en dan voor elke zender appart door de pagina met programma informatie uit te lezen. Tenminste zoveel heb ik op kunnen maken uit mijn speurwerk. Mocht ik dit fout hebben dan hoor ik dit graag.

Verder heeft het me dit tot dusver opgeleverd:
Het schijnt dat de ATI All In Wonder kaarten in N. Amerika en Canada gebundeld verkocht worden met software om GuidePlus+ uit te kunnen lezen.
NVidia heeft ook een soortgelijk software pakket gebundeld met de nvtv, nl Forceware Multimedia pakket of zo iets.
Verder zoeken bracht mij bij webtv for windows die iets soortgelijks moet kunnen.... Deze moet ik nog wel wat verder/dieper bekijken.

Denk trouwens dat het lastig wordt legaal een linux EPG op basis van GuidePlus+ te bouwen, daar ATI en NVidia hun software onder licencie van Gemstar uitbrengen.

Edit>

Ik zie trouwens net nog iets.... www.tvtv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
hmm.. tvtv.nl

heb even gekeken naar dat linux lib. (of ja alleen de readme)

maare de volgende info staat er in :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Introduction:
-------------
- Make sure that you have a tvtv account -> go to a tvtv webpage i.e. tvtv.de or tvtv.co.uk
- Make sure that you have registered "LINUX PVR" as device at the tvtv website 
        de-> tvtv -> Mein Programm -> System -> Geräteregistrierung
    uk-> tvtv -> My tvtv -> System -> Device registration

tvtv for Linux lets you remotely set record jobs either on a tvtv website or via your mobile phone.
Web:    http://tvtv.de or http://tvtv.co.uk
Mobile: http://mobile.tvtv.de or http://mobile.tvtv.co.uk

What you can not do is download EPG data !!!

vooral de laaste regel is jammer ... :(

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
Dank voor de post, was ik ook al achter. :(

Edit>>
Wat ik wel bijzonder te noemen vind aan de site is dat je als geregistreerd gebruiker op de site (zonder betalen/abonnement) je eigen online gids kan samenstellen van bijna alle europese zenders. Je logt in met je account en.... ploep je eigen gids met gedetaileerde info. Het lijkt mij dat zo'n persoonlijk samengestelde pagina niet zo onderhevig is aan veranderingen als bv www.tvgids.nl. Ik ben echter geen script wizard onder linux dus m'n eigen tv_grab_nl bouwen aan de hand van deze persoonlijke gids zit er niet in.

[ Voor 87% gewijzigd door Candymirror op 27-08-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 12:24

MIT

KerMIT

Vreemd dat tv_grab_nl_gert het bij jullie wel doet. Ik krijg steeds onderstaande melding terwijl het een shone 'XMLTV' install is (Debian testing).
code:
1
http://xmltv.assies.info//tv-20050829.xmltv.gz: unknown element #PCDATA at /usr/share/perl5/XMLTV.pm line 2005.

No Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een waarschuwing, geen foutmelding. De informatie wordt gewoon verwerkt. (Mandriva le2005 zelfde melding :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08-2020
Alternatieve xmltv grabber in python:

http://visualisation.tudelft.nl/~paul/grabber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
hoeveel mensen gebruiken deze alternatieve python grabber? werkt ie goed?

standaard tv_grab_nl werkte bij mij niet. tv_grab_nl_gert haalde data van 2 juli op en tv_grab_nl_wolf heb ik nog niet geprobeerd......

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik een weekje bezig met MythTV.

Hij doet het en ik heb programma gids enzo erin.

Maar mijn grootste probleem op dit moment is, ik heb al wel beeld maar ik kan geen zenders wisselen met pijltjes toets omhoog en omlaag (volgens wat ik las op Internet). Dit doet helemaal niets bij mij.

Waarschijnlijk omdat ik de kanalen niet goed geconfigureerd heb. Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar ik snap gewoon niet helemaal precies wat ik in moet vullen (ook niet na lezen van o.a. dit topic). (mythfilldatabase -manual enzo).

Dus zojuist maar Mythweb geinstalleerd want daarin kan ik de frequenties meteen ingeven, das wel handig. Maar het doet nog steeds niet veel.

Ik vul het zo in:
code:
1
2
3
channum    callsign    name             freq.id.    finetune    etc.
1                NL1         Nederland1    21600    0
2                NL2          Nederland2    18400    0

Die frequenties heb ik vanuit het TV kanaal overzicht van UPC voor mijn regio.

De vraag is vul ik de velden zo goed in of moeten er komma's in of ... ?

edit: opgelost !!!
- ik zou net beginnen met omrekenen frequencies CCIR tabel Europa en dat soort ongein, maar het werkt nu in 1 x goed. 6 cijfers gebruiken voor freq.id en geen punten, komma's enzo.
Nu nog geluid zien te krijgen :)

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ben ik weer. Ik wilde nu graag Infrarood support nog installeren. Ik heb Ubuntu (Debian Based) Linux; kernel 2.6.10-5-386.

Ik wilde graag de standaard Debian manier gebruiken. De stappen zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
0)   Make sure you have installed kernel-package.
1)   Unpack /usr/src/lirc-modules.tar.gz into your working directory.
2)   Go to the the base of the kernel source tree
3)   execute: make-kpkg --revision number modules_image
4)   export MODULE_LOC="/usr/src/modules/lirc"

All settings can be set in /etc/lirc/lirc-modules-source.conf or
     via debconf (debconf is preferred):
5)  dpkg-reconfigure lirc-modules-source
6)  Install the newly created deb file (you can use `dpkg -i file').

Bij stap 3 krijg ik de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Configuration Error:
Hint1: use "dpkg-reconfigure lirc-modules-source"
Hint2: If you selected "automagical" configuration of
        kernel modules you should probably reconfigure lirc
        instead.
Hint3: you may instead edit /etc/lirc/lirc-modules-source.conf

make[2]: *** [sanity-check] Fout 1
make[2]: Leaving directory `/usr/src/modules/lirc'
make[1]: *** [build-stamp] Fout 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/modules/lirc'
Module /usr/src/modules/lirc failed.
Hit return to Continue

Ok dus eerst hint1 en 2 proberen. Dit werkt dus niet want hij zegt dat de kernel sourcecode niet juist is. Dat is het wel. Poos lopen googlen en ik vond meer mensen die dat probleem hadden maar geen 123 oplossing. Het lijkt erop dat debconf van 2.4 kernel source uitgaat en niet 2.6. Dit heb ik verder maar laten rusten.

Dus over naar hint3 het handmatig editten. Tja dan moet je dus weten wat er in de file moet staan. Ik heb een SAA7134 based tvkaart en ik ben nog niet op de hoogte hoe het infrarood aangestuurd moet worden. Dat moet ik nog uitzoeken zeg maar. Het kan serial maar ook karakter device based zijn voorzover ik weet.

In ieder geval ik heb eerst /etc/lirc/lirc-modules-source.conf ge-edit en erin gezet:
code:
1
2
3
# Serial module configuration
LIRC_SERIAL_PORT="0x3e8"
LIRC_SERIAL_IRQ="4"

Daarna weer opnieuw: make-kpkg --revision number modules_image en ja hoor hij doet meer. hij compileert en maakt een deb file.
/usr/src/lirc-modules-2.6.10_0.7.0.1-1ubuntu1+001_i386.deb

Nu mijn vragen:

1. installeren van de .deb resulteert in het plaatsen van "lirc_serial.o" in /lib/modules/2.6.10/misc. Dit had moeten zijn /lib/modules/2.6.10-5-386/misc

Hoe kan ik dit sturen?

2. insmod/modprobe lirc_serial geeft de melding: Invalid module format

Tja deze melding hadden er ook al meer; vond ik via Google. Oplossing staat
er niet bij. Dus ik heb mijn hoop op jullie.

==

edit: Hier pipermail iemand met hetzelfde probleem. De replier geeft een link naar ubuntuforums.

Helaas hebben deze posts mij nog niet geholpen. Het lijkt alsof Ubuntu compleet van de verkeerde kernel source uitgaat. Ik las ook dat 2.6 kernel modules .ko zijn en 2.4 kernels nog .o gebruiken.

==

edit2: Opgelost door deze thread: lirc on 2.6.10

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT

MIT

KerMIT

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:56:
Het is een waarschuwing, geen foutmelding. De informatie wordt gewoon verwerkt. (Mandriva le2005 zelfde melding :) )
Daar ging ik inderdaad al vanuit, maar output naar een file werkt niet. Ik krijg dan een unexpected value, vandaar dat ik dacht dat het met de waarschuwing te maken had. Exporteren jullie via gert naar een outputfile?

No Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08-2020
Alternatieve xmltv grabber in python:
http://visualisation.tudelft.nl/~paul/grabber/
qrazi schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:20:
hoeveel mensen gebruiken deze alternatieve python grabber? werkt ie goed?

standaard tv_grab_nl werkte bij mij niet. tv_grab_nl_gert haalde data van 2 juli op en tv_grab_nl_wolf heb ik nog niet geprobeerd......
Gebruik deze grabber sinds tvgids.nl haar website vernieuwd heeft en nog geen problemen tegengekomen. Je kan precies opgeven hoeveel dagen je in detail/gewoon wil, het script heeft een compatibility mode voor databases die ingesteld zijn op andere grabbers, caching voor eerder opgehaalde gegevens etc.

Ben er zeeeeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ging ik inderdaad al vanuit, maar output naar een file werkt niet. Ik krijg dan een unexpected value, vandaar dat ik dacht dat het met de waarschuwing te maken had. Exporteren jullie via gert naar een outputfile?
Ik heb beide gedaan. Nu gebruik ik 'mythfilldatabase' maar 'tv_grab_nl_gert -output /tmp/TV.xml' voor Freevo werkte ook voor mij.

Gebruik je wel de laatste grabber (20 mei)?

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

2 vraagjes

-hoe haal ik bepaalde menu onderdelen weg?? ik gebruik mythtv alleen voor het afspelen van Divxfilms en muziek. TV, weer enz mogen van mij allemaal uit het menu.

-hoe verander ik mn resolutie. De Knoppmyth workspace is 1600x1200. Als ik mythtv dan instel op 800x600 vult ie maar 25% van het scherm. Ik wil dat knoppmyth ook 800x600 wordt

ik gebruik dus de knoppmyth distro gebaseerd op knoppix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 20:53
tijmeng schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:24:
hoe haal ik bepaalde menu onderdelen weg?? ik gebruik mythtv alleen voor het afspelen van Divxfilms en muziek. TV, weer enz mogen van mij allemaal uit het menu.
Even een schopje, want ik ben ook erg benieuwd of en hoe je bepaalde onderdelen kunt weglaten.

Ik heb alleen behoefte aan een mediabrowser (MP3's en videobestanden). Gebruik nu Freevo, maar wil MythTV ook wel eens proberen (maar ga alleen de moeite van het installeren nemen als ik ook daadwerkelijk die andere onderdelen kan weglaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan onderdelen uit menu 's weghalen door de xml bestanden aan te passen, of plugins te verwijderen van je systeem bv. "apt-get remove mythgallery". De TV-functionaliteit krijg je echter niet weg, is namelijk hetgeen waar MythTV voor bedoeld is :). Probeer een keer een TV-kaart in je systeem te stoppen en kom achter de ware kracht van MythTV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
SnoW schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:50:
[...]
Even een schopje, want ik ben ook erg benieuwd of en hoe je bepaalde onderdelen kunt weglaten.

Ik heb alleen behoefte aan een mediabrowser (MP3's en videobestanden). Gebruik nu Freevo, maar wil MythTV ook wel eens proberen (maar ga alleen de moeite van het installeren nemen als ik ook daadwerkelijk die andere onderdelen kan weglaten).
van:
http://wilsonet.com/mythtv/tips.php:
Customizing mythfrontend menus-

If you simply copy main_settings.xml and mainmenu.xml out of /usr/share/mythtv/ into ~/.mythtv/, you can edit them to your heart's content without screwing up your main install, and the changes will survive an upgrade. This is probably the easiest way to remove unwanted content from the menus, rename anything to your liking, etc., without breaking any of the packages.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT

MIT

KerMIT

Ik ben deze nu ook aan het gebruiken, werkt prima. Zit nu alleen met een ander probleem.

Mythtv is volledig geinstalleerd. Alles werkt, maar de zenders zijn nog niet gefinetuned (dus veel ruis). Ik heb gelezen dat je xawtv hiervoor kan gebruiken om alle frequenties precies uit te lezen. Nu krijg ik xawtv niet aan de praat. De input is Tuner 0 (zelfde als mythtv), maar krijg geen beeld (zwart). Nou krijg ik wel een melding "no overlay support" en moest ik /dev/vbi symlinken naar vbi0 4 of 6 (weet eigenlijk niet wat er dan gebeurd). De overlay error is prima te vinden via google, maar het gaat dan allemaal om webcams en driver problemen, maar in mythtv gaat het prima. Verder zie ik bij het verranderen van setting de volgende melding "no way to get: 128x96 32 bit TrueColor (LE: bgr-)" Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door MIT op 23-10-2005 23:49 ]

No Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:16
Wat ik heb gedaan is naar de site van mijn kabel provider gaan (UPC) en daar de frequenties opzoeken. Je kunt dan vrij eenvoudig terugrekenen naar frequenties zoals MythTV ze wil hebben. Ik kan wel een keer het excel documentje opzoeken en uitleggen als je dat wil.

Ruis kan trouwens ook best komen doordat je een ongeshielde coax kabel gebruikt in de buurt van veel kabels (wat haast onvermijdelijk lijkt te zijn in de buurt van een computer, stereo, televisie en dvdspeler). Bij mij was (met name op bepaalde zenders) het verschil tussen niet shielded en wel shielded enorm. Die investering van 15 euro was het echt dubbel en dwars waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT

MIT

KerMIT

Dannr schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:55:
Wat ik heb gedaan is naar de site van mijn kabel provider gaan (UPC) en daar de frequenties opzoeken. Je kunt dan vrij eenvoudig terugrekenen naar frequenties zoals MythTV ze wil hebben. Ik kan wel een keer het excel documentje opzoeken en uitleggen als je dat wil.

Ruis kan trouwens ook best komen doordat je een ongeshielde coax kabel gebruikt in de buurt van veel kabels (wat haast onvermijdelijk lijkt te zijn in de buurt van een computer, stereo, televisie en dvdspeler). Bij mij was (met name op bepaalde zenders) het verschil tussen niet shielded en wel shielded enorm. Die investering van 15 euro was het echt dubbel en dwars waard...
Ik heb aan de hand van de frequentie overzichten van multikabel alle frequenties ingevuld. Het gaat dus puur om de finetuning. Het signaal zelf is prima als je gewoon de TV aan de kabel hangt, dus dat is het ook niet. Het krijgen van beeld met xawtv is het probleem.

No Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Heb vandaag een pvr 350 opgehaald om de tvout te testen.

Ik ben zeer te spreken over de qualiteit van de 350 tvout maar heb nog wat problemen.

Openemen , de X server, xine, mplayer etc. doet het allemaal.

wat het niet doet is als ik live tv kijk, of een opname, via de tv-out van de 350 het geluid van de opname of de zender waarop ik ben afgestemd via de line-in van de geluidskaart komt.

anders gezegd, ik hoor bijna de hele tijd een bepaalde zender (waar ik op dat moment helemaal niet naar kijk). Ook al ben ik met dezelfde kaart een andere zender aan het opnemen of staat die aan in live tv modus. Ik heb maar 1 tv kaart, dus kan niet van een andere tuner zijn.

Heb geen ervaring met de 350 mbt instellingen, is dit voor iemand een bekend probleem of zit ik met wat vage hardware?

dit is de output van ivtv-detect en de modprobe.conf
heb core 3 met alsa
en ivtv-4.0

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
driver:   ivtv-0.4.0 (tagged release)
card:     WinTV PVR 350, bus info 0000:00:0a.0, ivtv card #0
hardware: saa7115 saa7127 msp34xx tda9887 tveeprom
         /dev/video0: MPG encoding (links: /dev/video)
         /dev/radio0: Radio        (links: /dev/radio)
           /dev/vbi0: VBI encoding (links: /dev/vbi)
           /dev/vbi4: VBI from MPG
           /dev/vbi8: VBI decoding
        /dev/video16: MPG decoding
        /dev/video24: PCM encoding
        /dev/video32: YUV encoding
        /dev/video48: YUV decoding

code:
1
2
3
options ivtv ivtv_std=2 dec_yuv_buffers=4 max_dec_yuv_buffers=8 tda9887=0
options msp3400 once=1 simple=1
options saa7127 enable_output=1 output_select=0

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:17
Laatst was er op de MythTV (user of devel) mailinglist iemand met eenzelfde soort klacht, maar ik weet niet hoe dat is afgelopen.

Hoe heb je de audio kabels overigens aangesloten? PVR-out -> line in -> software matige mixer -> line-out -> TV? Of, PVR-out -> TV?

Overigens, bij de 0.3.0 en 0.4.0 ivtv serie drivers is het aan te raden alle module options te verwijderen. (Alleen iets toevoegen als het echt niet anders kan.) Doe dit eerst eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10

MadEgg

Tux is lievvv

Ligt het aan mij of is dat python script ongelovelijk traag? Hij is nu al een halfuur bezig en nog steeds komt er iets van 1 programma per 10 seconden binnen, dus dat gaat nog wel even duren...

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
ny-hardcore schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:27:
wat het niet doet is als ik live tv kijk, of een opname, via de tv-out van de 350 het geluid van de opname of de zender waarop ik ben afgestemd via de line-in van de geluidskaart komt.

anders gezegd, ik hoor bijna de hele tijd een bepaalde zender (waar ik op dat moment helemaal niet naar kijk). Ook al ben ik met dezelfde kaart een andere zender aan het opnemen of staat die aan in live tv modus. Ik heb maar 1 tv kaart, dus kan niet van een andere tuner zijn.
Stom stom stom, zit een kabel bij met een aansluiting voor de av out connector en aan de andere kant een scart connector, die heb ik dus erop gezet,maar dat audio kabeltje wat eraan vast zit, wat ik dus in mijn geluidskaart heb gestopt, geeft het geluid van de tv door, dus niet van de 350. damn.
met de andere . de ' Y' kabel werkt wel allen naar behoren, maar nu ziet het er weer waziger uit omdat ik een composite naar scart adapter nodig heb omdat mijn tv geen composite of shvs kent.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben op het moment ook bezig een nieuwe installatie op mijn MP3 box te zetten. Aangezien hij ook dvd's moet afspelen, is MythTV of Freevo de aangewezen software.
Ik ben nu dus bezig met MythTV (is net wat gelikter en meer "af" dan Freevo).
Op zich draait de basis inmiddels goed, en speelt hij mijn mp3's al af. Het enige wat mij erg stoort is, dat wanneer ik muziek wil afspelen hij persé eerst mijn mp3 dirs door wil/moet zoeken. Dit gaat nogal traag omdat de machine een lichte AMD K6-2 is en hij zoń 70 gb aan data door moet spitten.
Is er een manier om dit te omzeilen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
deepbass909 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:25:
Ik ben op het moment ook bezig een nieuwe installatie op mijn MP3 box te zetten. Aangezien hij ook dvd's moet afspelen, is MythTV of Freevo de aangewezen software.
Ik ben nu dus bezig met MythTV (is net wat gelikter en meer "af" dan Freevo).
Op zich draait de basis inmiddels goed, en speelt hij mijn mp3's al af. Het enige wat mij erg stoort is, dat wanneer ik muziek wil afspelen hij persé eerst mijn mp3 dirs door wil/moet zoeken. Dit gaat nogal traag omdat de machine een lichte AMD K6-2 is en hij zoń 70 gb aan data door moet spitten.
Is er een manier om dit te omzeilen?
MythTV met als hoofdfunctie mp3 speler zou ik nooit doen aangezien de bediening absoluut niet fijn werkt.

Het scannen van de harde schijf gebeurt voor zover ik weet alleen als je die optie kiest uit het menu. Oude MythMusic versies waren wel traag maar dat probleem is opgelost. Hoewel het misschien een database query (of queries) traag zijn bij een enorme collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik weet dat MythTV als hoofdfunctie PVR heeft (muziek moet je zelfs appart installeren). Maar aangezien deze pc uiteindelijk beide moet gaan doen, heb ik er toch voor gekozen.
Voordelen voor mij zijn voor al de ingebouwde Lirc en LCDd ondersteuning.
Ik ben inmiddels ook IRmp3 tegengekomen als muziek speler, wellicht dat ik die nog ga proberen (als 't compileren eindelijk eens lukt).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ny-hardcore schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:27:
Heb vandaag een pvr 350 opgehaald om de tvout te testen.

Ik ben zeer te spreken over de qualiteit van de 350 tvout maar heb nog wat problemen.

Openemen , de X server, xine, mplayer etc. doet het allemaal.

Heb geen ervaring met de 350 mbt instellingen, is dit voor iemand een bekend probleem of zit ik met wat vage hardware?

dit is de output van ivtv-detect en de modprobe.conf
heb core 3 met alsa
en ivtv-4.0

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
driver:   ivtv-0.4.0 (tagged release)
card:     WinTV PVR 350, bus info 0000:00:0a.0, ivtv card #0
hardware: saa7115 saa7127 msp34xx tda9887 tveeprom
         /dev/video0: MPG encoding (links: /dev/video)
         /dev/radio0: Radio        (links: /dev/radio)
           /dev/vbi0: VBI encoding (links: /dev/vbi)
           /dev/vbi4: VBI from MPG
           /dev/vbi8: VBI decoding
        /dev/video16: MPG decoding
        /dev/video24: PCM encoding
        /dev/video32: YUV encoding
        /dev/video48: YUV decoding

code:
1
2
3
options ivtv ivtv_std=2 dec_yuv_buffers=4 max_dec_yuv_buffers=8 tda9887=0
options msp3400 once=1 simple=1
options saa7127 enable_output=1 output_select=0
Ik ben nu 3 dagen bezig om de tv out van de PVR350 aan de praat te krijgen, zonder succes. Zou je misschien beknopt kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt? En welke fb-driver gebruik je? Ik begin een beetje moedeloos te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ben nu op werk dus even wat ik gevolgd heb;

zal als ik tijd heb nog mijn X config posten mocht je die willen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
-----
Installation 

(May 2005: I installed from the 0.3.3u release, and compiled against the source from X.org's X11R6.8.2. With Linux 2.6.11.5 kernel headers.) 

(October 2005: With the driver 0.10.6 and xorg X11R6.8.2 line 18 in ivtvhw.c should be changed from #include "asm/page.h" to #include "sys/user.h" otherwise the build complains about conflicting types) 

The X driver ivtvdev is included in source and binary form in the Chris' ivtv releases (in the utils/ directory). 

To build the source (you'll need X dev headers. I built with the Xorg source) 
Untar the driver source tarball from the utils directory. You can do this anywhere. 
Cd down to the makefile (in xc/programs/Xserver/hw/xfree86/drivers/ivtv) 
run xmkmf "/path/to/X/sources". (Run 'make' for instructions.) 
run make (xmkmf generates a new Makefile) 
I had to put explicit defintions for uint32_t and uint64_t in ivtvhw.h. Ugh. 
This will leave a ivtvdv_drv.o in the current directory (and put one off in the X build tree) 
Or use the pre-built binary. (I didn't try this.) 

Copy driver to /usr/X11R6/lib/modules/drivers/ 

Update driver section in your X config file. Something like this: 

Section "Device" 
    Identifier  "Hauppauge PVR 350 iTVC15 Framebuffer" 
    Driver      "ivtvdev" 
    Option      "fbdev" "/dev/fb1"      # <-- modify if using another device 
    BusID "PCI:2:10:0" # get the ID with lspci convert the value from hexa to decimal 
 EndSection 

Make sure ivtv-fb is loaded (modprobe ivtv-fb). 
Restart X 
Start something on the second display 
env DISPLAY=:0.1 xterm & should start an xterm on your TV. 
This is not Xinerama (so you can't drag windows between), but the mouse should move between windows correctly. 

Alternative installation 

Copy the directrory ivtv_xdriver_0.10.6/ivtvdrv/xc/programs/Xserver/hw/xfree86/drivers/ivtv/ from the untared ivtv_xdriver_src_0.10.6.tgz driver into the X11R6.8.2/xc/programs/Xserver/hw/xfree86/drivers directory and add to X11R6.8.2/xc/config/cf/host.def the line: 

#define XF86ExtraCardDrivers ivtv

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
ny-hardcore schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:45:
Ben nu op werk dus even wat ik gevolgd heb;

zal als ik tijd heb nog mijn X config posten mocht je die willen
...
Geweldig! Het werkt, ik zou zweren dat ik het al op deze manier geprobeerd heb, maar goed. Ik krijg nu keurig een KDE sessie op TV, alleen geeft mythfrontend nog een segmentation fault. Ik denk dat ik nu mythtv maar zelf ga compilen ipv te installen met apt.

[ Voor 70% gewijzigd door DRAFTER86 op 19-11-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
heb je alles via rpm geinstalled?

kreeg ook een segfault totdat ik mythphone deinstallede

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Het werkt nu prima, alleen krijg ik bij het afspelen de melding dat mijn pc (amd 850 mhz) te traag is :/ Verder snap ik niet hoe ik bij de tvgids kom :?
Afstandsbediening werkt prima, maar de 'Guide' knop doet niks.
Kortom, ik moet me er even in verdiepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Ok ik heb nu de PVR350-tvout support in mythtv ingechakeld, nu krijg ik echter de melding "Writing to videodev: Invalid argument" van myth-frontend als ik tv wil kijken, verder werkt alles perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Ok, ik heb het na een hele hoop geklooi volledig werkend! Enig puntje is dat menu dat je krijg als je naar de tvgids gaat. (Met 'Programmagids','Gebruik Browse mode' etc.) Het linker deel van het menu valt namelijk buiten beeld. ik gebruik de tvout van de PVR350, en aangezien ik X niet passend in beeld kon krijgen heb ik de afmetingen van het mythtv venster kleiner gemaakt. Alleen lijkt dat menu er zich niks van aan te trekken.

• ny-hardcore
Klopt inderdaad, je kan dit oplossen door een WM te gebruiken met
een kleinere virtuele desktop dan 720x576

bij de live tv werkt de under scaling wel, alleen niet voor de gui (heeft met de x driver te maken van ivtv als ik het goed begrepen heb)

heb alleen zelf nog geen kleinere virtuele desktop gemaakt, heb wel eem WM , xfc4 geloof ik
deed het eerst zonder maar had dan soms probelemen met de window focus als ik bijv. mplayer of xine gestart gehad had.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
even een update,

heb het overscalen met een pvr 350 opgelost door in
de frontend in het setup menu van de tv bij appearance
de pixel instellingen op iets van 650 en 550 te zetten
met een y placement van + 30 oid

met deze settings kun je de gui afmetingen aanpassen zonder dat je
er een windowmanager setting voor hoeft aan te passen.

tot nu toe werkt het perfect, alles past eindelijk goed in beeld
geen opties die het 'tick' vakje missen etc.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over mythtv:

Binnenkort beginnen wij aan de verbouwingen van ons huis. Ik wil dan ook tegelijk eens deftig nadenken over gebruiksvriendelijke audio/video/foto-distributie.

Daarbij had ik gedacht aan het plaatsen van een voldoende krachtige serverpc met enkele TV/FM-kaarten (eventueel via satelliet of DVB-T, afhankelijk van hoe de Belgische digitale tv-markt evolueert) en een heleboel schijfruimte voor alle foto's (tot nu toe alleen al zo'n 25.000 foto's), muziek en eventueel opgenomen programma's.

M'n bedoeling zou dan als volgt zijn voor de clientpc's:

- ruimtes waar enkel geluid van tel is: klein lcd-touchscreen ingewerkt in muur voor het selecteren van muziek/radio (eigenlijk is radio niet noodzakelijk, vermits gebruik van bose-systeem) en voor het schedulen van opnames.
- ruimtes waar ook beeld nodig is: idem maar ook aangesloten op hdtv voor tonen van foto's ed.

- eventueel ook sturing van de domotica (zo goed als zeker nikobus), al vrees ik dat dat een hopeloos geval zal worden.

Aangezien m'n vader in de IT en hifi-business zit, is het ook de bedoeling dit concept eventueel aan te bieden aan klanten. Hardware-aankoop is diengevolge dus ook geen probleem.

Zou dit doenbaar zijn met MythTV ?

Of gebruik ik beter MCE2005 met extenders (als die ooit in Europa beschikbaar worden) en/of verschillende MCE2005-pc's ?

Alvast bedankt voor reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ja hoor, dit is perfect mogelijk, maar wellicht dat je dan wilt nadenken over een1 gbit netwerk als je over beeld praat, voor de rest zie ik geen enkel probleem.

Domotica, zou ook kunnen maar dat moet je dan zelf bouwen wellicht dat je 1 van de mythtv programmerus kan inhuren, maar met het huidige framework hoeft dat niet zo moeilijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
it0 schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:41:
Domotica, zou ook kunnen maar dat moet je dan zelf bouwen wellicht dat je 1 van de mythtv programmerus kan inhuren, maar met het huidige framework hoeft dat niet zo moeilijk te zijn.
Als je dit wil zou je eens op de site van hackmyth kunnen rondneuzen. Die lui bieden mythth-units aan die domotica ondersteunen.
Hackmyth

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik loop weer tegen een probleempje aan.
Ik probeer alles weer te installeren en heb oa MySQL 5.
Alleen die maakt schijnbaar zijn socket aan op '/tmp/mysql.sock'
en mythtv zoekt de socket op '/var/lib/mysql/mysql.sock'

Ik kan wel mysql in gaan stellen dat die op het andere adres een socket moet aanmaken maar dan moet ik meer programma's aanpassen.

Kan ik ergens instellen (mysql.txt ?) dat mythtv ergens anders moet zoeken naar de socket ?

(symbolic link werkt niet)
(probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat ik RPMs van mysql4 moest installeren om de benodigde qt-sql driver te krijgen)

[ Voor 22% gewijzigd door a casema user op 16-12-2005 01:29 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
a casema user schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 01:20:
Ik loop weer tegen een probleempje aan.
Ik probeer alles weer te installeren en heb oa MySQL 5.
Alleen die maakt schijnbaar zijn socket aan op '/tmp/mysql.sock'
en mythtv zoekt de socket op '/var/lib/mysql/mysql.sock'

Ik kan wel mysql in gaan stellen dat die op het andere adres een socket moet aanmaken maar dan moet ik meer programma's aanpassen.

Kan ik ergens instellen (mysql.txt ?) dat mythtv ergens anders moet zoeken naar de socket ?

(symbolic link werkt niet)
(probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat ik RPMs van mysql4 moest installeren om de benodigde qt-sql driver te krijgen)
Volgens mij kijkt mythtv gewoon in /etc/my.cnf voor de locatie van mysql.sock. Weet je zeker dat die goed staat?

Edit:
Kijk hier eens naar: http://mythtv.org/piperma...004-September/055430.html

[ Voor 9% gewijzigd door DRAFTER86 op 16-12-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Wat misschien interessant is om te weten is dat versie 0.19 er aan komt, er schijnt momenteel een feature freeze te zijn, dus dat zou toch moeten betekenen dat binnen een paar weken er een nieuwe release zou moeten zijn.

Iemand al een idee wat de nieuwe features zouden kunnen zijn?

Ik heb van het weekend een oude imac (333 mhz) gepakt en kubuntu erop gezet en daarna manueel 0.18.1 gecompileerd daarna (2 uur later) mythfrontend opgestart en daarna werkt het net alsof je op de backend zelf zit, ik was met name verast over beeldkwaliteit en snelheid, met name omdat het toch een langzame machine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
0.19 is uit!!

yeaahh,

releasenotes staan hier...
http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Release_Notes_-_0.19

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Hoe kan ik nu het beste updaten naar .19? Ik heb mythtv geïnstalleerd via apt op een Suse 9.3 machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DRAFTER86 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:06:
Hoe kan ik nu het beste updaten naar .19? Ik heb mythtv geïnstalleerd via apt op een Suse 9.3 machine...
Wachten tot je supplier de pakketten ge-update heeft en dan het normale update proces volgen ;)
Hier op FC4 ging dat vloeiend, na een restart van het backend wordt automatich het databaseschema bijgewerkt naar de laatste versie.
Zorg wel ff dat je een backup van je database hebt, anders kun je niet terug als het toch fout gaat. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Werkt het momenteel om tv_grab_nl te gebruiken? Ik probeer de gewone tv_grab_nl, maar die klapt eruit met een foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2006-03-04 20:57:28.591 ----------------- Start of XMLTV output -----------------
2006-03-04 20:57:28.592 New DB connection, total: 3
2006-03-04 20:57:28.592 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost
using config filename /home/mythtv/.xmltv/tv_grab_nl.conf
downloading summary
http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=0: could not fetch http://www.tvgids.nl/zoekprogramma.php?station=1&interval=0, aborting
2006-03-04 20:57:29.915 ------------------ End of XMLTV output ------------------
Error in 4:170: unexpected end of file

Ik gebruikte in het verleden tv_grab_nl_gert, die deed het perfect, maar ik kan dit progje niet meer vinden. Wie weet waar het gebleven is? De link naar addictivesoftware die in dit topic staat lijkt down te zijn.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

nou ik kan je vertellen dat tv_grab_nl_gert ook niks meer binnen haalt, mijn DB is leeg :'( misschien dat tvgids wat dingen heeft verandert?

als je naar http://www.tvgids.nl/zoek....php?station=1&interval=0 zie je ook dat die pagina niet meer bestaat.

Ik denk dat de scraper moet worden aangepast, mar daar ben ik nu te lam/druk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

ik heb die van gert ook een tijd gebruikt maar gebruik nu al tijden deze: http://visualisation.tudelft.nl/~paul/grabber/ prima grabber en wordt ook lekker up-to-date gehouden

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik zat vanmorgen ook zonder TV data. Weet niet precies meer welke grabber ik gebruikte (handig zo'n script zonder copyright notice e.d.), maar hij haalde de data van xmltv.assies.info welke nu offline is.

Ik heb via apt-get even de laatste officiele xmltv geinstalleerd en die is nu bezig om data binnen te halen (van tvgids.nl). Vooralsnog lijkt dat goed te gaan.

Edit: prima gelukt

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 05-03-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
ik ben ook bezig geweest met een Mythtv installatie, en hij draait nu... (v018, op P4 met pvr500 en gf2mx400)

Ik zit echter met een aantal problemen:
  • ik krijg de tv-out van de nvidia kaart niet lekker werkend. Ik wil geen mirror van het scherm, omdat ik dan mijn desktop niet meer fatsoenlijk kan gebruiken, maar een losse output naar de tv. Resolutie veranderen gaan niet lekker, iemand ervaring? :?
  • Ik heb de tvgrabber gedraait, en zelf de kabelfrequenties ingevuld van Casema (Amersfoort). De meeste kanalen heb ik wel, maar sommige kanalen zie ik echter helemaal niet of heel erg slecht. Zit er de nieuwe versie iets waarmee je de kanalen kan bijstellen, of heeft iemand een ander idee om dit op te lossen?
  • Wat mij tevens opviel is dat het schakelen tussen de verschillende kanalen zo lang duurt.. ligt dit aan Mythtv of de tunerkaart?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Het schakelen tussen kanalen ligt aan zowel MythTV als aan de tunerkaart. Ik heb de PVR-350 en daar is de vertraging meestal tussen 1 en 2 seconden. Dat komt omdat de kaart MPEG2 compressie doet en daar even tijd voor nodig heeft.

Nadat je een kanaal gewisseld hebt, zijn de buffers van de kaart leeg en moet hij die eerst weer vullen (dus lezen van kabel en compressen) voor je beeld ziet. MythTV zal waarschijnlijk iets soortgelijks moeten doen voor netwerk clients, dus dan krijg je de MythTV buffer er nog bij. Al met al denk ik dat je met max 3 sec vertraging niet verkeerd zit. Meer dan dat en er is ws iets mis.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
nee, dat klopt wel die vertraging.. het is op zich niet zo heel lang (denk iets meer dan 1 seconde), maar wel dusdanig dat het irriteert in vergelijking met een normale tv... Maar hier kan ik eventueel nog mee leven.

Ik ben uiteindelijk gestopt met het configureren van deze installatie, omdat ik de kanalen niet gefinetuned kreeg. Ik heb nu een aantal kanalen wel met goed beeld, maar de meeste kanalen hebben veel ruis of geven totaal geen beeld. Ik vermoed dat een kleine frequentieverschuiving van sommige kanalen van Casema de oorzaak is!? :?

Als iemand hiervoor tips heeft, hoor ik dat graag! Frequentiegebied is Casema Amersfoort-omgeving. :)

[edit]
Waar ik vooral mee zit, is dat ik de frontend op een tv wil hebben, en niet op mijn monitor. Die tv-out optie op de nvidia-kaart moet mogelijk zijn, maar ik krijg het niet fatsoenlijk werken. Ook kreeg ik het niet voor elkaar om de frontend automatisch op de tv-out te laten starten. :|

Ik zit er nu dan ook over te tweifelen om mijn xbox om te bouwen en daar de frontend op te zetten. Daarvan weet ik in ieder geval zeker dat de tv-out fatsoenlijk werkt... maar ja, dat kost weer veel werk en extra schijfruimte. Ik had gehoopt alles op 1 machine te kunnen draaien, dus in combinatie met een al werkende desktop omgeving (Suse 10).
Iemand ervaring met de tvout van nvidia-kaarten en Myth?

[ Voor 36% gewijzigd door Savages op 09-03-2006 12:55 . Reden: tv-out vraag toegevoegd. ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:16
Savages schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:54:
Ik ben uiteindelijk gestopt met het configureren van deze installatie, omdat ik de kanalen niet gefinetuned kreeg. Ik heb nu een aantal kanalen wel met goed beeld, maar de meeste kanalen hebben veel ruis of geven totaal geen beeld. Ik vermoed dat een kleine frequentieverschuiving van sommige kanalen van Casema de oorzaak is!? :?
Je kunt sowieso finetunen, ik (Eindhoven, UPC) heb gewoon de frequenties van internet geplukt en daarop getuned (met een beetje rekenen kom je er wel uit, als je er niet uitkomt moet je het even laten weten, dan zoek ik de bijbehorende Excel file op ;) ). Bij de meeste kanalen was toen het beeld uitstekend (mn Ned1,2,3, net5), maar bij een aantal kanalen (mn Veronica) echt enorm slecht.

Ik was er na enige tijd achter dat op het moment dat ik de splitter ertussenuit haalde en gewoon gelijk het signaal op de kaart zette, het beeld wat beter was. Een poosje terug heb ik eindelijk de tijd genomen om twee shielded coax kabels aan te schaffen (je betaalt wat, maar dan heb je ook wat, ik geloof dat ik 7 of 8 euro per kabel heb afgerekend, maar pin me er niet op vast), en sindsdien heb ik werkelijk glashelder beeld :D

Kortom: Check even of het signaal wel goed genoeg is voordat je heel veel tijd steekt in het tunen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Savages schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:54:

Als iemand hiervoor tips heeft, hoor ik dat graag! Frequentiegebied is Casema Amersfoort-omgeving. :)
Via MythWeb kun je de frequenties gewoon invoeren (in kHz, laat de finetune op 0 staan want die zijn alleen nuttig als je kanaalnrs invoert). Zoek de exacte frequenties even op op de site van je kabelboer.
[edit]
Waar ik vooral mee zit, is dat ik de frontend op een tv wil hebben, en niet op mijn monitor. Die tv-out optie op de nvidia-kaart moet mogelijk zijn, maar ik krijg het niet fatsoenlijk werken. Ook kreeg ik het niet voor elkaar om de frontend automatisch op de tv-out te laten starten. :|

Iemand ervaring met de tvout van nvidia-kaarten en Myth?
Dit zijn eigenlijk vooral X vragen. Als ik het me goed herinner kun je met de NVidia (dus niet de open source xv) drivers verschillende 'screens' maken voor VGA en TV (clone is wel mogelijk). Meer details weet ik niet, maar is wel te vinden in diverse howto's en mailinglijst archieven. Met de beperkte (configuratie)details die je hier gepost hebt kan in elk geval niemand je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
Dannr schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:09:
[...]

Je kunt sowieso finetunen, ik (Eindhoven, UPC) heb gewoon de frequenties van internet geplukt en daarop getuned (met een beetje rekenen kom je er wel uit, als je er niet uitkomt moet je het even laten weten, dan zoek ik de bijbehorende Excel file op ;) ). Bij de meeste kanalen was toen het beeld uitstekend (mn Ned1,2,3, net5), maar bij een aantal kanalen (mn Veronica) echt enorm slecht.

Ik was er na enige tijd achter dat op het moment dat ik de splitter ertussenuit haalde en gewoon gelijk het signaal op de kaart zette, het beeld wat beter was. Een poosje terug heb ik eindelijk de tijd genomen om twee shielded coax kabels aan te schaffen (je betaalt wat, maar dan heb je ook wat, ik geloof dat ik 7 of 8 euro per kabel heb afgerekend, maar pin me er niet op vast), en sindsdien heb ik werkelijk glashelder beeld :D

Kortom: Check even of het signaal wel goed genoeg is voordat je heel veel tijd steekt in het tunen..
Ik heb die frequenties ook ingevoerd die op de Casema site staan, maar ik heb dus het idee dat deze vaak licht afwijken!?

Ik zit dus op zolder, en de kabel is via flink wat meters daarheen getrokken. Ik heb echter op mijn tv en video gewoon glashelder beeld (uitgezonderd de Box). Ik koop van het weekend wel even een shielded kabeltje.
Rukapul schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:09:
[...]
Dit zijn eigenlijk vooral X vragen. Als ik het me goed herinner kun je met de NVidia (dus niet de open source xv) drivers verschillende 'screens' maken voor VGA en TV (clone is wel mogelijk). Meer details weet ik niet, maar is wel te vinden in diverse howto's en mailinglijst archieven. Met de beperkte (configuratie)details die je hier gepost hebt kan in elk geval niemand je verder helpen.
Snap ik, en ik moet hier nog even dieper in de configuratie duiken als ik tijd heb. Ik heb het echter geprobeerd via Yast en SAX, en daarmee kreeg ik het niet fatsoenlijk voor elkaar. Ook de Nvidia-tool werkte niet lekker. Een clone maken ging wel, maar de resolutie op de tv was veel te hoog, en daardoor kreeg ik een scrollable desktop.. Het aanpassen van de resolutie via die tool resulteert in het feit dat je de resolutie op de tv-out niet meer goed kan aanpassen, en een harde reboot nodig hebt om weer verder te kunnen proberen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

je kan ook de gewone of proprietary drivers gebruiken in combinatie met nvtv http://sourceforge.net/projects/nv-tv-out/ die praat rechtstreeks met je tv-out chip..

Ik draai nog gewoon 0.18.1 en heb daar goede ervaringen mee, stabiel en doet ongeveer alles wat ik wil.
Zijn er speciale redenen om naar 0.19 te switchen? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
it0 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:16:
je kan ook de gewone of proprietary drivers gebruiken in combinatie met nvtv http://sourceforge.net/projects/nv-tv-out/ die praat rechtstreeks met je tv-out chip..
Klopt. Goed tooltje om je overscan mee te regelen, hoewel ik het nooit echt perfect heb gekregen (gebruik nu de ouput van de PVR350).
Ik draai nog gewoon 0.18.1 en heb daar goede ervaringen mee, stabiel en doet ongeveer alles wat ik wil.
Zijn er speciale redenen om naar 0.19 te switchen? Iemand ervaringen?
Volgens mij heb ik dat in deze draad of een andere draad (van Exirion?) al eens toegelicht: als je geen DVB-C oid hebt dan zijn er nauwelijks verbeteringen die het overstappen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige veranderingen die ik bemerkt heb zijn dat het thema wat ik gebruik nu standaard mee geïnstalleerd wordt en dat mythbackend niet langer als root hoeft te draaien. Verder geen dingen die me opvielen. Er is dus niet echt een reden om 0.19 te gaan gebruiken maar het installeren kostte maar 5 minuten dus er is ook niet echt een reden om het niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:16
Iemand een idee hoe groot de Hauppauge PVR-350 kaart is (full profile)?
ik wil deze kaart namelijk gaan gebruik samen met MythTV
in een AOpen H360C kast, maar volgens mij
past er in die kast alleen maar "half" hoge kaarten in.

even verder gezocht, PVR-350 is standaard hoogte.
er is echter wel een PVR-150 Low Profile (80mm),
alleen ik wil graag de PVR-350 gebruiken voor zijn tv-out
en de hardware decode functie.
Of iemand moet een kast weten vergelijkbaar aan de AOpen H360C
maar dan wel full profile PCI kaarten in kunnen (Pundit-R zat ik aan
te denken maar die is niet meer leverbaar bij de meeste winkels).

[ Voor 50% gewijzigd door ArchRAIDen op 11-03-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:48:
De enige veranderingen die ik bemerkt heb zijn dat het thema wat ik gebruik nu standaard mee geïnstalleerd wordt en dat mythbackend niet langer als root hoeft te draaien. Verder geen dingen die me opvielen. Er is dus niet echt een reden om 0.19 te gaan gebruiken maar het installeren kostte maar 5 minuten dus er is ook niet echt een reden om het niet te gebruiken.
Grootste verandering voor mij was toch dat het hele ringbuffer systeem van opnemen
veranderd is.
Je kan in 0.19 tijdens live tv zeggen dat je de uitzending wilt opnemen.
Dit zal dan zijn vanaf het moment dat je bent begonnen met kijken zijn.
En niet zoals in 0.18 het moment dat je op 'rec' drukte.

edit:
De manier van finetunen is ook veranderd.
De waarden voor fine tunen zijn nu voor elk soort kaart hetzelfde.
Voorheen was het driver (kernel module) afhankelijk.
Nu wordt de finetune waarde in Khz (dacht ik) uitgedrukt.
Dit kan ervoor zorgen dat je de kanalen opnieuw moet instellen nadat je van 0.18 naar 0.19 bent gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door ny-hardcore op 11-03-2006 20:46 . Reden: finetunen toegevoegd ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik krijg wel kanalen binnen en programmainformatie, maar het lijkt niet te lukken om van kanaal "1000" weg te zappen.

Verder krijg ik alleen ruis nadat ik eerst een zwart scherm kreeg met mijn Medion 5044. Na rmmod saa7134 en daarna modprobe -v saa7134 card=9 (<- de medion 5044) werkt dit wel.

v4l-info geeft nu ook de juiste kaart aan maar tot op heden dus alleen ruis (alsof ik geen kanaal ingesteld heb).

Mythfilldatabase werkt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
wessel99 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:19:
Ik krijg wel kanalen binnen en programmainformatie, maar het lijkt niet te lukken om van kanaal "1000" weg te zappen.
Kijk eens in mythweb settings of je wel kanaalnummers hebt toegekend aan zenders (en natuurlijk frequenties). Toen ik een keer een vergelijkbaar probleem had was er ook iets mis met cardid/inputid (stond op 1 terwijl mijn kaart 3 was ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hmmm moet ik eerst nog eens gaan spitten in de .htaccess vrees ik.

Paar vraagjes die ik nog had over het pakket uberhaupt:

Kan ik deze pc (back/frontend) straks in mijn kelder knallen, aan het netwerk (uiteraard) als "pvr"- server aan onze huis-beamer (studentenhuis) om tv op te kijken en daarbij dan vervolgens via het netwerk mijn voorkeur voor op te nemen programma's doorgeven?

(e.g. ik klik vanaf school/werk aan wat ik 's avonds wil zie en ga 's avonds lekker onderuitgezakt m'n programma'tjes kijken??)

Is het mogelijk voor de linux bak om via het netwerk de storage van mijn decadente windowsservers te gebruiken of moet ik hier *ook* weer dikke schijven in gaan plaatsen?

Is het ook mogelijk de opgenomen programma's op windows-bakken te bekijken?

Thanks voor de vragen, ga vanavond eens verderkijken of ik beeld krijg :) Begrijp ik overigens dat een knoppmyth installatie met een willekeurige hauppage PVR makkelijker gaat (zoja kan ik die voor een paar tientjes halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Het antwoord op al je vragen is ja, hoewel ik je sterk aanraad om de backend en de storage op dezelfde server te doen. Je zal toch tenminste een 1 Gb netwerk moeten hebben en als je meerdere clients gaat hebben dan denk ik toch dat er 1 en andere aan latency is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
gbit is niet strict noodzakelijk, zeker niet als je maar een beperkt aantal gelijktijdige recordings / renderings doet, en dan passen in 100mbps een hoop streams. Verzachtende omstandigheid is namelijk dat bij het kijken van data op een frontend de data niet noodzakelijk van het backend hoeft te komen. Voor zover ik weet kijkt een frontend eerst of in het hem bekende pad het bestand gevonden kan worden. Als je dus een netwerk share op precies dezelfde locatie mount in het filesysteem dan zou het wel eens direct vanaf de storage machine kunnen gaan.

Kijken op een Windows machine is mogelijk via MythWeb en er is een speciaal Windows frontend (zie sourceforge), maar die heb ik nooit aan de praat gekregen. Tenslotte is er nog de mogelijkheid om bepaalde scripts te runnen die de filenames aanpassen (bv shownaam) zodat je direct vanaf storage kunt selecteren en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

De gbit opmerking heeft betrekking op het feit dat men de backend en storage wil scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Dat is waar, in dit geval prop ik er nog wel een HD bij (als ik het ooit aan de praat krijg).

Idee is dan als volgt:

100mbit geswitched full duplex netwerk met pc's van huisgenoten (en vooral die van mij).

Mythtv front/backend in de kelder, op hetzelfde netwerk, met voldoende storage. Dit op onze homecinema (beamer/5.1) aangesloten om te kijken.

Ik klik vanaf eigen pc / werk aan wat ik wil zien en kijk dan wel of ik het beneden 's avonds in de kelder op groot scherm of op m'n eigen windows bakje boven kijk.

Mogelijk? Ik hoop 't! Nu maar eerst dat kreng aan de praat krijgen met m'n medion 5044, want vooralsnog is het sneeuw sneeuw sneeuw!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hoe vul ik die kanalen in en waar kan ik zien welke videotuner ik moet hebben? Ik zie dus wel duidelijk sneeuw ondertussen maar kan niet wegzappen van ned1 (ondanks ned 1 t/m 3 ingevuld te hebben bij freqlist).

rmmod saa7134 gedaan en dan modprobe saa7134 card=9 gedaan (medion 5044). Lijkt dan aardig te werken (de kaart :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
denk dat je tuner niet goed staat als je niet kan 'wegzappen' van een zender

test je beeld ook even met bijv. xawtv eerst,
daar zit ook een zender scan util bij als ik mij niet vergis

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Klinkt aannemelijk. Zal xawtv eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb per ongeluk geupgraded naar 0.19 alleen heb ik nu 2 problemen
1) Ik kan niks meer opnemen, hij denkt dat het alreeds is opgenomen in het verleden. Kan ik deze cache ergens wegmikken?
2) lirc doet het niet meer, dit kan natuurlijk ook aan lirc liggen maar er is toevallig niks aan mythtv hiervoor verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
it0 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:07:
1) Ik kan niks meer opnemen, hij denkt dat het alreeds is opgenomen in het verleden. Kan ik deze cache ergens wegmikken?
Of je de cache weg kan mikken weet ik niet. Dat zou ik ook wel graag doen, maar nog niet uitgezocht welke database tabel ik moet legen :)

Wat je wel kan doen is voor de betreffende recording schedules de 'Duplicate Check method' op 'none' zetten. Kan in MythWeb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
it0 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:07:

2) lirc doet het niet meer, dit kan natuurlijk ook aan lirc liggen maar er is toevallig niks aan mythtv hiervoor verandert?
Naast het feit dat je natuurlijk bewust moet upgraden zou er aan lirc-ondersteuning niets veranderd moeten zijn, hier ging het vlekkeloos.

Heb je wellicht per ongeluk ook een nieuwe kernel geïnstalleerd? zonder bijbehorende kernel module van lirc?
Check dat en de logs ff, vooral je messages, daar plempt lirc bij mij de problemen naar toe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Rukapul schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:21:
[...]

Of je de cache weg kan mikken weet ik niet. Dat zou ik ook wel graag doen, maar nog niet uitgezocht welke database tabel ik moet legen :)

Wat je wel kan doen is voor de betreffende recording schedules de 'Duplicate Check method' op 'none' zetten. Kan in MythWeb.
Dat heb ik gedaan maar daar reageerde hij niet op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Ik krijg sinds een paar dagen geen tv-gids data meer binnen. Heb maar even de nieuwste xmltv geïnstalleerd maar krijg steeds de volgende error:

code:
1
2
Downloading summary...: Fetching http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=Titel+of+trefwoord&interval=0&timeslot=&station=1&periode=6&genre=&order=0 ...
http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=Titel+of+trefwoord&interval=0&timeslot=&station=1&periode=6&genre=&order=0: could not parse date Sunday 19 Maart 2006 (from Dutch Zondag 19 Maart 2006) at /usr/bin/tv_grab_nl line 1433.

Heb in het script gekeken en daar wordt inderdaad een datum geparsed. Geen idee waar ik het moet zoeken verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DRAFTER86 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:58:
Ik krijg sinds een paar dagen geen tv-gids data meer binnen. Heb maar even de nieuwste xmltv geïnstalleerd maar krijg steeds de volgende error:

...

Heb in het script gekeken en daar wordt inderdaad een datum geparsed. Geen idee waar ik het moet zoeken verder?
FF het script aldus veranderen:

Thank you for the info, I took the simplest approach by changing

the lines
s/\b[Jj]anuari\b/January/g;
s/\b[Ff]ebruari\b/February/g;
...
...

to:

s/\bjanuari\b/January/gi;
s/\bfebruari\b/February/gi;
...
...

as suggested here:
http://article.gmane.org/gmane.comp.tv.xmltv.devel/6240

© Martij Morriën :)

m.a.w. een i aan het eind erbij, om case-insensitive te maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
iemand al ervaring met de Asus Pundit P1-PH1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

in ieder geval al 1 probleem opgelost, als je oldrecorded leegt en mythtv-backend herstart dan komt alles weer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Ik heb geen linux bak tot mijn beschikking maar wil toch graag nog steeds met xmltv de tv gids downloaden. is dit nog mogelijk aangezien het script aangepast moet worden? is er een mogelijkheid dit onder windows te doen en zoja hoe?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
TonCoronel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36:
Ik heb geen linux bak tot mijn beschikking maar wil toch graag nog steeds met xmltv de tv gids downloaden. is dit nog mogelijk aangezien het script aangepast moet worden? is er een mogelijkheid dit onder windows te doen en zoja hoe?
tv_grab_nl_py

tik dit eens in in google, krijg je 1 hit, is een python script welke je moet
vervangen voor de originele tv_grab_nl werkt ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Als ik mij niet vergis kan ook deze allen via linux erin gezet worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
TonCoronel schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:36:
Als ik mij niet vergis kan ook deze allen via linux erin gezet worden?
sorry, had ik even over het hoofd gezien dat je geen linux bak had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Weet iemand hier hoe ik met kernel >=2.6.15 geluid uit mijn saa7134 krijg? Het werkte met een oudere kernel wel, via OSS. Maar de nieuwe saa7134 heeft support voor ALSA(schijnbaar, gezien de module saa7134_alsa), maar ik kan er geen geluid uit krijgen. Niet met MythTV in ieder geval.
Als ik met TVTime TV kijk en vervolgens met behulp van sox het geluid van /dev/dsp0(mijn TV-kaart) capture en doorstuur naar /dev/dsp1(mijn emu10k1) dan komt er wel geluid uit. Dit werkt niet bij MythTV omdat deze het beeld eerst buffert en daarna pas afspeelt. En bovendien gebruik ik daarbij natuurlijk de OSS-emulatie-laag wat ik eigenlijk niet wil.
Een andere methode die ook met tvtime wel werkt en met MythTV niet is het loop-kabeltje gebruiken(wat de hele tijd al aangesloten was); als ik het line-in volume van mijn emu10k1 opschroef komt het geluid er ook uit. Maar dit is helemaal niet gewenst natuurlijk, want hierdoor gaat het geluid AD-DA-AD-DA voordat het eindelijk uit mijn speakers komt. En bovendien werkt ook die methode niet met MythTV.

In mythfrontend kan ik het geluid wel instellen op ALSA, daar zijn vele guides voor, maar hoe het in te stellen in mythtv-setup als capture device is mij volkomen onduidelijk. Maar zelfs als ik /dev/dsp0 instel als capture device krijg ik er nog geen geluid uit.

[ Voor 19% gewijzigd door MadEgg op 28-03-2006 13:17 ]

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchRAIDen
dat heb ik nou ook zie topic [rml][ MythTV] Geen geluid, wel in tvtime[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door ArchRAIDen op 28-03-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Ik zit momenteel een beetje in dubio, er komt binnenkort een LCD-tv en die ga ik via de vga ingang op mijn MythTV-systeem aansluiten.
Waarschijnlijk komt er ook een digitale tuner wanneer deze slechts 1 uitgang heeft wordt die op de s-video-in van mijn Hauppauge 350 aangesloten dan kijk ik gewone tv altijd via de digitale tuner en MythTV.
Wanneer ik iets aan het opnemen ben en dus de digitale tuner bezet is kan ik nog gewoon tv kijken via de analoge kabel.
Nu wil ik MythTV eigenlijk ook gaan gebruiken om DVD's en Divx-en te kijken. Momenteel gebruik ik de TV-out van de PVR350. Dan werkt het DVD en Divx kijken dus niet omdat die alleen MPEG2 kan afspelen. Maar nu vroeg ik mij af hoe het afspelen van dvd's werkt in MythTV.
Ik heb begrepen dat je gewoon xine kan gebruiken. Werkt dit goed? En kan ik ook gewoon iso's afspelen?
Ik heb echt totaal geen idee of dit goed gaat werken. Zo wil ik ook een moederbord gaan aanschaffen met een Coax/Optische uitgang om zo mijn receiver digitaal aan te sluiten. Werkt dit goed?
Tot slot moet MythTV een IR-zender aan gaan sturen die de digitale tuner bedient, iemand hier ervaring mee?
Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Je kan ook divx afspelen met de 350, als je maar de X driver geladen hebt voor de mpeg2 decoder.

De X driver is onderdeel van de ivtv driver. Je moet dan wel een vrij krachtige pc hebben.

Ik ben ook zeer benieuwd in ervaringen van mensen die een externe digitale set-top-box gebruiken via de s-video ingang en deze besturen dmv een ir-blaster of iets dergelijks.

Ik heb nl. 2 pvr kaarten en wil niet gaan investeren in een dvb-c kaart met die qam en ci meuk erbij.

[ Voor 54% gewijzigd door ny-hardcore op 29-03-2006 21:16 . Reden: set-top=box vragen ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ik heb nog ergens een oude computer staan P3 500 ofzo. Wat in principe voldoende moet zijn voor een PVR heb ik gelezen, maar er zit een niet al te grote HD in. Ik vraag me dan ook af, of het mogelijk is, om een HD van mijn andere computer te gebruiken als opslag. Er zit een 100Mb/s netwerk tussen, wat denk ik toch wel voldoende moet zijn. Hebben er hier mensen ervaring mee? Het automatisch mounten van een schijf in een andere computer, daar moet ik wel uitkomen. Maar ik vroeg me af, of het kan.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Balachmar schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:41:
Ik heb nog ergens een oude computer staan P3 500 ofzo. Wat in principe voldoende moet zijn voor een PVR heb ik gelezen, maar er zit een niet al te grote HD in. Ik vraag me dan ook af, of het mogelijk is, om een HD van mijn andere computer te gebruiken als opslag. Er zit een 100Mb/s netwerk tussen, wat denk ik toch wel voldoende moet zijn. Hebben er hier mensen ervaring mee? Het automatisch mounten van een schijf in een andere computer, daar moet ik wel uitkomen. Maar ik vroeg me af, of het kan.
Dat mag geen probleem zijn op voorwaarde dat je een gecomprimeerde stream opslaat (bv van hauppauge PVR 150/250/... kaart). Zo'n stream is namelijk maar iets van 5Mpbs wat voor zowel netwerk als disk geenprobleem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ja, ik heb een PVR 150, dus dat moet dan geen probleem zijn. Nu alleen even uitvogelen dus hoe ik een ftp server op mijn windows pc kan mounten in linux, zodat ik daar makkelijk naartoe kan schrijven. (En natuurlijk heel de meuk installeren :) )

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb nu een probleempje met de zomertijd of zoiets, mijn tv_grab_nl_gert zet alle tijden in de database op zomertijd; een programma wat in de gids(op tvgids.nl enzo) staat als 15:15 tot 15:55 komt in de database terecht als 14:15 tot 14:55. Dit levert natuurlijk nogal vervelende opnameresultaten op! Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? De klok van mijn computer staat wel gewoon goed...

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hmm, blijkbaar kan ik in mythtv-setup de backend apart instellen op een aparte tijdzone; daar moest ik dus van +0100 +0200 maken en nu is het wel weer goed. Raar dat ie dat niet van de systeeminstellingen overneemt...

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Heb knoppmyth draaien en met rmmod saa7134 modprobe saa7134 card=9 (medion 5044) krijg ik beeld in xawtv. Nu heb ik de kanalen ingevuld zoals ik ze op m'n kanalenkaart heb staan van essent in mythweb (184.00 mhz als 184 bij freq), maar ik krijg nog steeds alleen maar sneeuw!

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frequentie moet in Hz dus 184MHz wordt 184000.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50

No13

/me was here

Ik heb nog wat "ervaringen" welke ik met jullie wil delen. Niet zozeer over MythTV (waar ik zeer tevreden over ben!) maar meer over het signaal in mythtv.

Ruis op TV heb ik heel veel last van gehad omdat mijn installatie op zolder staat en er nog 2 andere tv's, 1 radio, 1 telefoon modem (bellen via de kabel) en de chello kabelmodem is aangesloten. (met de nodige meters coax, vooral de dunne variant)

Ik heb alle splitters in huis weggemikt en in de meterkast (bij binnenkomst van de coax) een 3-weg splitter geplaatst met schroef-koppelingen ipv schuif-connectoren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[Groene coax uit de grond]
          |
      [ 3-weg  splitter ]
        |           |  |
 [modem telefoon]   | [ TV + Radio ]
        |           |
[Chello Kabelmodem] |
                    |
 [ 2- weg regelbare el-cheapo versterker]
       |                      |
 [ TV van me ouders]         [VCR]
                               |
                      [MythTV Pc met PVR-150]

Op deze manier heb ik op ieder kanaal in het hele huis goed beeld, bij een zwak signaal zie je vaak (bij ons in de regio eindhoven iig) dat de commerciële kanalen als Net5 en discovery sneller last krijgen van ruis dan de zenders als ned1 t/m 3

In de oude situatie hadden we overal van die splitters met schuif-connectoren (de metalen splitters voor wie dat wat zegt :) ) en toen had ik op vrijwel alle zenders een beetje ruis, na die schroef-connectoren en 3-weg splitter was dat al voor 50% weg
De versterker zorgden er uiteindelijk voor dat ik boven ook alles helder doorkreeg.

Let er wel op dat een PC met tv-tuner eerder last heeft van een zwak signaal, een TV kan het prima lijken te doen maar een pc met tuner laat de ruis veel duidelijker zien

Tenslotte heb ik afgelopen weekend ook (onterecht?) flink lopen vloeken omdat discovery channel niet meer goed binnenkwam:
Ik had al een week of wat een nieuw mobo + cpu in mijn server zitten en ineens kreeg ik gigantisch veel ruis, alleen op discovery channel...

Nu zit discovery channel in onze regio op 800 mhz.... en mijn nieuwe cpu was een AMD Geode NX 1750 welke in idle dankzij powernow... ook op 800 mhz liep.
Als de cpu druk bezig was sprong deze op 1400 mhz en was alle ruis weg.
Nu heb ik em een paar mhz overclocked (816 mhz/ 1428 mhz oid) en alle ruis is verdwenen!

Tenslotte hoor ik nog steeds mensen die last hebben met het finetunen. Ik heb al in myhtv-setup de frequenties gewoon ingevoerd in het veld waar je normaal de kanaal nummers invoert. Als je op deze manier nog steeds ruis krijgt kijk dan eerst eens naar de kwaliteit van je signaal, finetunen helpt bij mij dan niets...800 mhz wordt in de setup dan 800000 omdat die kHz wil ipv mhz

[ Voor 3% gewijzigd door No13 op 03-04-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

No13 schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:12:
Nu zit discovery channel in onze regio op 800 mhz.... en mijn nieuwe cpu was een AMD Geode NX 1750 welke in idle dankzijn powernow... ook op 800 mhz liep.
Als de cpu druk bezig was sprong deze op 1400 mhz en was alle ruis weg.
Nu heb ik em een paar mhz overclocked (816 mhz/ 1428 mhz oid) en alle ruis is verdwenen!
Duidelijk verhaal over dat ruis e.d.

Maar is het niet handiger om je cpu te underclocken ipv te overclocken. bij underclocken wordt die minder warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50

No13

/me was here

Seth4Chaos schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:33:
[...]

Duidelijk verhaal over dat ruis e.d.

Maar is het niet handiger om je cpu te underclocken ipv te overclocken. bij underclocken wordt die minder warm.
Was ook mijn 1e reaktie maar boven de 800 mhz zitten er geen zenders op de kabel die ik gebruik (dus de kleinste kans op nieuwe storingen), daarbij is het een zeer zuinige cpu en wordt deze toch al niet warm, de temperatuur gestuurde fan maakt zo'n 700 rondjes per minuut bij een vrij constante temperatuur van 32 graden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ik ben voorlopig even afgestapt van KnoppMyth (toch iets te weinig echte kennis van Linux om er soepel mee om te springen om dingen aan te passen) en mijn pc weer terug ingericht als win2k3 server met GBPVR erop en een andere PVR150 kaart. Damn wat scheelt dat! 3% cpu belasting bij high quality MPEG2 opnemen! Super!

Enige waar ik nogal mee zit op dit moment is dat de tijden van programma's toch echt vaak wel flink afwijken, mis dan net de laatste minuut of krijg veel onzin ervoor (zeg een shownieuws). Hoe doen jullie dat? Brede marges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

wessel99 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:27:
Enige waar ik nogal mee zit op dit moment is dat de tijden van programma's toch echt vaak wel flink afwijken, mis dan net de laatste minuut of krijg veel onzin ervoor (zeg een shownieuws). Hoe doen jullie dat? Brede marges?
Ik laat standaard 5 min voor en 5 min erna opnemen (zolang die niets anders moet opnemen). Heb eigenlijk nooit ergens last van.
Hij neemt ook GTST op voor mijn vriendin :o en die wil het einde wel is missen omdat die dan niet die 5 min extra doet omdat die om 20:30 vaak een film ofzo gaat opnemen.
kortom als je de exacte tijden aanhoud mis je idd wel is iets, gewoon ruim opnemen als het kan dus.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste