Ik heb nog wat "ervaringen" welke ik met jullie wil delen. Niet zozeer over MythTV (waar ik zeer tevreden over ben!) maar meer over het signaal in mythtv.
Ruis op TV heb ik heel veel last van gehad omdat mijn installatie op zolder staat en er nog 2 andere tv's, 1 radio, 1 telefoon modem (bellen via de kabel) en de chello kabelmodem is aangesloten. (met de nodige meters coax, vooral de dunne variant)
Ik heb alle splitters in huis weggemikt en in de meterkast (bij binnenkomst van de coax) een 3-weg splitter geplaatst met schroef-koppelingen ipv schuif-connectoren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [Groene coax uit de grond]
|
[ 3-weg splitter ]
| | |
[modem telefoon] | [ TV + Radio ]
| |
[Chello Kabelmodem] |
|
[ 2- weg regelbare el-cheapo versterker]
| |
[ TV van me ouders] [VCR]
|
[MythTV Pc met PVR-150] |
Op deze manier heb ik op ieder kanaal in het hele huis goed beeld, bij een zwak signaal zie je vaak (bij ons in de regio eindhoven iig) dat de commerciële kanalen als Net5 en discovery sneller last krijgen van ruis dan de zenders als ned1 t/m 3
In de oude situatie hadden we overal van die splitters met schuif-connectoren (de metalen splitters voor wie dat wat zegt

) en toen had ik op vrijwel alle zenders een beetje ruis, na die schroef-connectoren en 3-weg splitter was dat al voor 50% weg
De versterker zorgden er uiteindelijk voor dat ik boven ook alles helder doorkreeg.
Let er wel op dat een PC met tv-tuner eerder last heeft van een zwak signaal, een TV kan het prima lijken te doen maar een pc met tuner laat de ruis veel duidelijker zien
Tenslotte heb ik afgelopen weekend ook (onterecht?) flink lopen vloeken omdat discovery channel niet meer goed binnenkwam:
Ik had al een week of wat een nieuw mobo + cpu in mijn server zitten en ineens kreeg ik gigantisch veel ruis, alleen op discovery channel...
Nu zit discovery channel in onze regio op 800 mhz.... en mijn nieuwe cpu was een AMD Geode NX 1750 welke in idle dankzij powernow... ook op 800 mhz liep.
Als de cpu druk bezig was sprong deze op 1400 mhz en was alle ruis weg.
Nu heb ik em een paar mhz overclocked (816 mhz/ 1428 mhz oid) en alle ruis is verdwenen!
Tenslotte hoor ik nog steeds mensen die last hebben met het finetunen. Ik heb al in myhtv-setup de frequenties gewoon ingevoerd in het veld waar je normaal de kanaal nummers invoert. Als je op deze manier nog steeds ruis krijgt kijk dan eerst eens naar de kwaliteit van je signaal, finetunen helpt bij mij dan niets...800 mhz wordt in de setup dan 800000 omdat die kHz wil ipv mhz
[
Voor 3% gewijzigd door
No13 op 03-04-2006 15:10
]