Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 28.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/159/426665342_de0a9c724a_o.jpg

De PlayStation 3 behoort inmiddels tot de zevende generatie video game consoles en is de opvolger van de succesvolle PlayStation 2. De console zal het op moeten nemen tegen Microsoft's Xbox 360 en Nintendo's Wii.

23 maart is het eindelijk zover en zal de PlayStation 3 naar ons kikkerlandje komen in een oplage van 50.000 stuks. De console zal vooralsnog alleen maar leverbaar zijn in een 60GB Premium model voor een prijs van € 599,-

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/148/390248612_b1472e54ff_o.gif
ManufacturerSony Computer Entertainment
TypeVideo Game Console
GenerationSeventh generation era
LaunchMarch 23rd
CPU3.2 GHz Cell Broadband Engine with 1 PPE and 7 SPEs
GPUNVIDIA-SCEI "RSX"
System Memory 256MB XDR
Graphics Memory 256MB GDDR3
Hard Disk 2.5" Serial ATA 60 GB (upgradable)
Optical Drive Blu-ray
USB 2.0 4-ports
Flash Memory Slots Memory Stick, SD, Compact Flash
Ethernet Port Ethernet (Up to 1000BASE-T)
Wi-FiBuilt-in 802.11 b/g Wi-Fi
Online service PlayStation network
Bluetooth 2.0 EDR Yes
Bluetooth controllers Yes
Resolutions480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI Port Yes
Digital Optical Out Yes

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/160/390236784_b4af5490a0_o.gif

Bij de lancering zullen in totaal 30 games beschikbaar zijn:
  • Resistance: Fall of Man
  • MotorStorm
  • Genji: Days of the Blade
  • Formula One Championship Edition
  • Ridge Racer 7
  • Call of Duty 3
  • Marvel: Ultimate Alliance
  • Gundam – Target in Sight
  • Full Auto 2: Battle Lines
  • Sonic the Hedgehog
  • Virtua Fighter 5
  • Virtua Tennis 3
  • World Snooker Championship 2007
  • NBA 2K7
  • NHL 2K7
  • Blazing Angels Squadrons of WWll
  • Enchanted Arms
  • Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent
  • The Elder Scrolls lV: Oblivion
  • Def Jam: Icon
  • Fight Night Round 3
  • NBA Street Homecourt
  • Need for Speed Carbon
  • The Godfather: The Don’s Edition
  • Tiger Woods PGA Tour 2007
  • Untold Legends: Dark Kingdom
  • F.E.A.R.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/177/390051292_f985bfeaff_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/124/390051291_95d7ff4039_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/182/390051290_30d248abf8_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/170/390051288_8bf89b3e2b_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/178/390236205_73dba44d18_o.gif
De PlayStation 3 zal tevens compatibel zijn met de games die uitgebracht zijn voor zijn voorgangers. Ook ondersteunt het diverse accesoires zoals de EyeToy camera/webcam en de headset voor het spel SOCOM. Zelfs de opgeslagen data van de PlayStation en PlayStation 2 games kunnen gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/149/390236779_e1b31af7b2_o.gif
De firmware van de PlayStation zal net als we bij de PSP bijgewerkt kunnen worden. Dit kan heel eenvoudig door of een systeemupdate, hardeschijf of via een spel dat een update vereist.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/130/390237904_883616e386_o.gif

Voor de PlayStation3 wordt gebruik gemaakt van Xross Media Bar (XMB) welke 8 categorieen kent en stijlvol is vormgegeven. Deze zijn Users, Settings, Photo, Music, Video, Game, Network en Friends. De PS3 biedt de mogelijkheid om een profiel aan te maken voor elke gebruiker voor het doorzoeken van foto's, muziek en films. Een volledige Internet browser behoort eveneens tot de mogelijkheden Tevens is en via USB is een toestenbord en muis aan te sluiten.

De achtergrond van de interface verandert van kleur afhankelijk van de maand en de helderheid verandert aan de hand van de tijd.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/158/390142255_01beaa987c_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/140/390258666_28b20754b0_o.gif
Het XMB menu beschikt de mogelijkheid om andere besturingssystemen te installeren. Bekende Linux distributies worden ondersteund, zoals Fedora Core 5 en Debian. Daarbij krijgt het besturingssysteem toegang tot de 6 SPEs. Hiermee wordt er ruimte geboden om third-party software op de PS3 te draaien.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/158/390236208_e2ef6d77fe_o.gif
De PS3 ondersteunt diverse resoluties (van 480i t/m 1080p) en aansluitingen (zoals HDMI 1.3 en component video). Op het gebied van audio is 7.1 digital audio, Dolby TrueHD inbegrepen, wat met de bekabeling (stereo RCA, optical digital of HDMI) op je versterker aangesloten kan worden. Voor de Blu-ray drive geldt dat verschillende formaten worden ondersteund qua DVD's, CD's en Blu-ray schijven. Verder is een harde schijf van 60GB aanwezig en zijn er flash memory sloten voor de Memory Stick, CompactFlash en SD/MMC kaarten. Tot slot voor de communicatie is er de Gigabit Ethernet aansluiting, Wi-Fi, 4 USB poorten en Bluetooth 2.0 EDR.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/170/390236201_97b2b3b55e_o.gif
Voor het besturen van de console is er de SIXAXIS controller, dat veel overeenkomsten kent met de DualShock 2. De controller is iets geraffineerder, draadloos en reageert op bewegingen in 6 richtingen.

Voor het eenvoudig bedienen van de interface bij het kijken naar films of beluisteren van muziek is er een afstandbediening.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/162/390258667_f1c51edf5e_o.gif
http://www.playstation.nl
http://playb3yond.com

Bedankt Playstation3, (en natuurlijk het hele team er achter!) voor de orginele openings post. We zullen hem up-to-date houden! *O*

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Hier dan maar verder? ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arx schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:55: De controller is iets geraffineerder, draadloos en reageert op bewegingen in 6 richtingen.
Volgens mij was de Six in Sixaxis de marketing naam, en reageert de controller in minder richtingen :)

Mooie startpost verder.

Mist nog wel een online stukje, zoals demo's van GT.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 17-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-04 20:44

DR161

is sarcasminist

PWM schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:59:
[...]

Volgens mij was de Six in Sixaxis de marketing naam, en reageert de controller in minder richtingen :)

Mooie startpost verder.

Mist nog wel een online stukje, zoals demo's van GT.
idd mooie startpost
ehh ff denken hoor :P horizontaal,verticaal en diagonaal 2 kanten op is 6 of zit ik er helemaal naast? :X
EDIT:toevoeging voor de startpost:de SIXAXIS controller heeft geen rumble meer

[ Voor 9% gewijzigd door DR161 op 17-04-2007 22:11 ]

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Credits voor de startpost is het Sony team. Ik zal tussen het posten door lde startpost bijwerken met info uit het oude (RIP) PS3 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mischien is het goed in de startpost te vermelden dat de ondersteuning voor bep. resoluties afhankelijk is van het spel. Op de verpakking van het spel is te zien welke resoluties ondersteund worden.

Tevens onder het kopje "backward compatibility" mag wel genoemd worden dat PS1 en PS2 controllers niet aangesloten kunnen worden. Hierdoor geen rumble, geen dansmat, geen Beatmania, geen Pop'n Music, geen Guitar Freaks, geen Negcon, geen Jogcon, geen multitap, enz...

[ Voor 40% gewijzigd door ari3 op 17-04-2007 22:42 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 17:20
DR161 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:09:
[...]

idd mooie startpost
ehh ff denken hoor :P horizontaal,verticaal en diagonaal 2 kanten op is 6 of zit ik er helemaal naast? :X
EDIT:toevoeging voor de startpost:de SIXAXIS controller heeft geen rumble meer
6 assen is natuurlijk onzin.
Je kan maar maximaal 3 assen hebben.

Een zijdelingse as, een lengte as en een dwars as.

Je kan langs die 3 assen wel 6 bewegingen hebben:

"Roll" = draaien om lengte as.
"Pitch" = draaien om de dwars as.
"Yaw" = draaien om de vericale as

"Strafe" = beweging langs dwars as
"Up/Down" = beweging langs verticale as
"Forward/Back" = beweging langs lengte as

(Voor die laatste 2 weet ik de juiste term niet.)

Dus idd sixaxis is een marketing term, je kan het moeilijk sixmovements noemen. ;)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 10:43

Ross

Live Life

Ik zie op mijn full hd in het midden van mijn scherm met de ps3 vlekken. Dit zie je pas bij een egaal grijs achtergrond. Alsof er lichte vinger afdrukken zijn op het scherm. Dis is met hdmi maar ook composit. Met andere bronnen is dit niet zo. Iemand anders hetzelfde probleem? Met spellen zie je het niet, maar bij statische beelden.
Kan je overigens een webcam aansluiten op de ps3 en dan chatten met vrienden?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
ik kan nergens terug vinden of de PS3 een component-aansluiting heeft, tenslotte heeft nog niet iedereen een HDMI-aansluiting.
Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
Tim45 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:44:
ik kan nergens terug vinden of de PS3 een component-aansluiting heeft, tenslotte heeft nog niet iedereen een HDMI-aansluiting.
Weet iemand hoe dit zit?
Dan moet je een AV - component kabel gebruiken. Die kun je van Sony en ook 3d party kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Yep,je kan hem ook via component aansluiten.
Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Weet iemand hoe dit zit?
je kunt een component kabel kopen, kijk maar op www.playstation.nl

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Mooie startpost, maar de lijst met launchgames klopt niet: o.a. Oblivion is nog niet beschikbaar.

Heeft iemand al info kunnen vinden over de nieuwe EyeToy? Info over zowel hardware als de game is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een HD-camera (720p) is alles wat ik weet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ondersteund F1:CE eigenlijk ook in-game chat?

want ik hoor nooit iemand...

ik ben gewoon gewend van xbox live dat er altijd wel een paar mensen aan het praten zijn. dit zou bij F1 zeer welkom zijn; verontschuldigen bij per ongeluk iemand aantikken enzo

zijn er nog meer mensen die F1:CE online spelen? voeg me dan eens toe; mijn nickname is phusebox

[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 18-04-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Shiver23 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:38:
Een HD-camera (720p) is alles wat ik weet.
Ik weet dat er sprake van was, maar omwille van de kosten dacht ik dat dit van de baan was? Heb jij misschien nog een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 11:12
Phusebox schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:32:
ondersteund F1:CE eigenlijk ook in-game chat?

want ik hoor nooit iemand...
Los van de chat functie, hoe is F1:CE online ? Beetje druk ? Goed te rijden, hoor her en der klachten over hik't.. Lijkt me wel irri net voor een chicane..

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HoefMeistert schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:45:
[...]

Los van de chat functie, hoe is F1:CE online ? Beetje druk ? Goed te rijden, hoor her en der klachten over hik't.. Lijkt me wel irri net voor een chicane..
er zijn meestal wel genoeg games te vinden

bij mij is het zo dat het gemiddeld denk ik 1x per 5 rondjes ergens even "hangt" om alles te syncen. Maar nog niet echt hinderlijk geweest.

Jammer zijn mensen die je van de baan rossen, maar die heb je overal
Collision kun je ook uitzetten, maar dat raced toch niet zo leuk als je iemand inhaalt door er dwars door heen te gaan.

vaak genoeg overigens meegemaakt dat ik de snelste racerondes reed keer op keer, maar door een beuk in de eerste bocht gewoon niet ver kwam in de eindstand. Misschien hadden ze de collision gewoon uit moeten zetten voor de eerste paar bochten.

dan heb je de racers van de prutsers gescheidt, en collision automatisch uit op iedereen die meer dan 30 seconden achterligt. Dan kunnen ze je nooit ergens opwachten.

Werkte ik maar bij Studio Liverpool, dan maakte ik er eens de game van waar iedereen op wacht :+

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 18-04-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Phusebox schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:48:
[...]

Werkte ik maar bij Studio Liverpool, dan maakte ik er eens de game van waar iedereen op wacht :+
Pacman :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

[...]

bij mij is het zo dat het gemiddeld denk ik 1x per 5 rondjes ergens even "hangt" om alles te syncen. Maar nog niet echt hinderlijk geweest.

Collision kun je ook uitzetten, maar dat raced toch niet zo leuk als je iemand inhaalt door er dwars door heen te gaan.

vaak genoeg overigens meegemaakt dat ik de snelste racerondes reed keer op keer, maar door een beuk in de eerste bocht gewoon niet ver kwam in de eindstand. Misschien hadden ze de collision gewoon uit moeten zetten voor de eerste paar bochten.

dan heb je de racers van de prutsers gescheidt, en collision automatisch uit op iedereen die meer dan 30 seconden achterligt. Dan kunnen ze je nooit ergens opwachten.

Ik heb F1:CE 1 keer online gespeelt in een game waar collision inderdaad uit stond. Verder vond ik het jammer dat veel mensen de game verlaten of flauw gingen gamen (tegen verkeer in rijden enzo) zodra ze weinig kans meer maakten.

Hierna nooit meer geprobeert, mede omdat ik eerst nog wat meer behendigheid wilde kweken in F1 racen. Binnenkort nog maar eens een keer uit checken :-). Mijn userid is overigens TjaBBe, dus als mensen zin hebben in een easy win... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
[...]

ok, cool. Misschien toch maar eens gaan halen dan.... Vindt alleen jammer dat het nog 06 seizoen is...

Zelfde heb ik ook bij MotorStorm, ondanks dat dat niet een echte "fair" racing game is, baal ik van de beukers.. De race wordt eigenlijk in de eerste paar ronde bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:05

S2K

Voor de geinteresseerden: hier in Hoofddorp bij de lokale Top1toys is de PS3 voor 499,- te koop en 10% korting op spellen. De buurman van die winkel (platenzaak) verkoopt hem voor 549,99 Ze beginnen blijkbaar hun geduld te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35

Grozno

acts without consequence!

Bij Dimension Plus hebben ze inmiddels ook een aanbieding lopen, in de vorm van een combi-pack ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184481

heb hem vandaag gehaald maar heb nog geen games want ik ben nu hartstikke blut :9 . mijn id is Chrisrdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

hehe , ben nu druk bezig met nhl2k7 , wat is dat tof zeg. Nog geen één hick-up gehad tijdens het online gamen. Echt super tof, alleen jammer dat sommigen niet snappen dat je een poort moet forwarden om te kunnen spelen. Wel vreemd dat dat niet nodig is voor MS en F1:CE..... Heb ook Sudoku gedownload uit de store, had ik beter niet kunnen doen...vriendin wil nu constant spelen...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Firmware 1.7 is uit en bevat o.a. de volgende updates.
  • Enabled psONE downloaded games to play on the PS3
  • Enabled psONE game saves to be used on the PSP
  • Enabled rumble function on accessories for PS1 and PS2
Rumble op PS1 & PS2 games... Klinkt als Rumble komt naar PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 23:38

Armada

-Wat wil je weten?-

S2K schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:31:
Voor de geinteresseerden: hier in Hoofddorp bij de lokale Top1toys is de PS3 voor 499,- te koop en 10% korting op spellen. De buurman van die winkel (platenzaak) verkoopt hem voor 549,99 Ze beginnen blijkbaar hun geduld te verliezen.
Dat zal ongetwijfeld een foutje zijn, lijkt me stug dat ze nu al wegzakken.
Trouwens, bij Dimensions zie ik de packs niet, er wordt verwezen naar een blok rechtsboven, maar daar worden alleen action figures vermeld?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HoefMeistert schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:52:
hmm maar geen nieuwe backward compatibility?

ik voel me echt genaaid, van mijn 12 ps2 spellen werkte er maar 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

HoefMeistert schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:52:
Dat betekent dat Sony een fiks bedrag aan Microsoft moet betalen voor het gebruik van patentkosten.
Bovendien 'rumble' was volgens Sony zooooooo 'prev-gen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Een lonely Sony dus.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Phusebox schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:01:
[...]

Wat ik nu lees is dit ook verbetert, echter hebben ze de site nog niet aangepast nav deze firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-04 20:40
uhm hebben jullie al geen eigen forum gedeelte?
dit is dubbel post?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/93

[ Voor 32% gewijzigd door BrianV op 19-04-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Anoniem: 101094 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:05:
[...]

Dat betekent dat Sony een fiks bedrag aan Microsoft moet betalen voor het gebruik van patentkosten.
Aan microsoft ?? De zaak met Immersion is al een poosje geleden geschikt. Dus nu is het wachten op de "nieuwe" rumble. Verwacht wel iets "anders" dan de PS2 / XBOX rumble...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Phusebox schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:01:
[...]

Dat staat in ieder geval niet in de omschrijving, maar is wellicht wel ge-update... Er is in ieder geval nu nog geen 1.7 lijst gepubliceerd. We wachten wel af....
Hoezo patentkosten?

Verder gaat het kennelijk in eerste instantie over ruble voor PS1 en PS2 spellen, zoals de tekst ook omschrijft, en is dus meer een kwestie van betere backwards compatibility. De kans zit er natuurlijk in dat Sony ook weer rumble specifiek voor de PS3 gaat gebruiken, maar wat mij betreft heeft men het recht om terug te komen op uitspraken wanneer de vraag op de markt achteraf toch anders blijkt te zijn. Dat doet Microsoft ook wel eens hoor :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
BlackAss schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:16:
dit is dubbel post?
Was voor bepaalde tijd, is nu readonly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-04 20:40
BlackAss schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:16:
dit is dubbel post?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/93
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nieuwe firmware is dus uit (1.7)
Mensen zijn een beetje aan het testen gegaan met de BC.
Onderstaande lijstje laat zien dat ze wel het nodige versleuteld hebben:
Devil May Cry 3 Special Edition - works fine
Gradius V - works fine
Genji - works fine
Jak 3 non-GH ver - works fine
MGS2:Substance - works with issues (CGI intro)
Soul Calibur 3 - works with issues (40-45 fps with slowdown)
Gran Turismo 4 - works with issues (CGI movies)
Ratchet & Clank 1 works.
Ratchet & Clank 2 (GH version) works.
.hack Part 1, part 3 and part 4 work.
GT4 zou het dus ook doen. Alleen de CGI-movies geven problemen, maar ja, dat is volgens mij alleen de intro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
oh ja eindelijk GT4 compatibility...mooi gelukkig heb ik die nog niet verkocht :)

nu nog Parappa the Rapper 2, en mijn vriendin is ook weer blij :)

(turn the patty over..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Ben benieuwd of games als welke specifieke hardware gebruiken alweer werken (Singstar etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Singstar doet het bij mij gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooi, Jak 3 werkend, GT4 werkend, hopelijk dan ook tourist trophy werkend, begin toch meer richting de ps3 te neigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Shiver23 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:52:
Singstar doet het bij mij gewoon
Ok, beter zag op de BC site namelijk maar 1 blokje staan.... Binnenkort maar eens ff gaan testen dan :) Om eerlijk te zijn heb ik sinds de PS3 heb geen PS2 spel meer gespeeld... Singstar is op bepaalde momenten echter wel lachen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Heeft hier iemand F1 wel eens met een stuur gespeeld?
Zo ja,werkt dat een beetje? Ik heb er moeite mee,met een joypad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89922

Nieuwe firmware 1.7 is uit.

Heeft iemand die problemen had met de hdcp "handshake" verbeteringen ondervonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
Anoniem: 89922 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:00:
Nieuwe firmware 1.7 is uit.

Heeft iemand die problemen had met de hdcp "handshake" verbeteringen ondervonden ?
Staat bij dat de "trilling" nu werkt! Rumble dus nu met sixaxis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

wrcveen schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:42:
[...]

Staat bij dat de "trilling" nu werkt! Rumble dus nu met sixaxis?
Heb jij de hardware van de Rumble functie over het lijntje zien gaan :+

Nee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Wat lag er net op mijn deurmat?

007 Casino Royale Blu-Ray :9
Die ga ik van het weekend maar eventjes kijken :*)
Nog meer mensen die hem al hebben ontvangen?

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216489

Goed nieuws voor iedereen die zich wel heeft geregistreerd, maar geen mailtje heeft ontvangen: zojuist lag er een keurig envelopje in mijn brievenbus met daarin de Blu-ray disc waar we allemaal zo lang op hebben gewacht !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ben heel benieuwd :P of ik hem ook heb :D (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Armada schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:55:
[...]

Dat zal ongetwijfeld een foutje zijn, lijkt me stug dat ze nu al wegzakken.
Trouwens, bij Dimensions zie ik de packs niet, er wordt verwezen naar een blok rechtsboven, maar daar worden alleen action figures vermeld?
De aanbieding is hier te vinden op de site van Dimension Plus (het groene blok rechts boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Grozno schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:14:
[...]

De aanbieding is hier te vinden op de site van Dimension Plus (het groene blok rechts boven)
Ooooh, iemand vemeld dat hij voor 499 ergens staat en jij komt met een actie "PS3 + PS3-game naar keuze voor 649 euro"? Een korting van 10 EUR? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Beter dan niets toch :P

Bovendien is die €499,- wel heel onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Grozno schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:33:
Beter dan niets toch :P

Bovendien is die €499,- wel heel onwaarschijnlijk...
Ik denk dat hij van de top1toys organisatie is, of daar wat familie heeft werken.
Zie ook deze post:S2K in "Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slec..."
Dat is al 33% van zijn posts die een verwijzing maken naar top1toys... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Zijn er eigenlijk nog meer toko's die nog aanbiedingen hebben lopen, of was dat vooral bij de release het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Volgens mij heet ToysRus nog de actie bij aankoop van een PS3 +game naar keuze gratis controller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Is het nou nog mogelijk om ergens te zien wat de inhoud van de playstation store is zonder dat je een PS3 hebt? Ik heb wel deze link: Store, maar dat is het wel zo'n beetje, dus nergens een inhoudsopgave oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grozno schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:53:
Zijn er eigenlijk nog meer toko's die nog aanbiedingen hebben lopen, of was dat vooral bij de release het geval?
Megawebshop.nl heeft de console voor 565, goedkoper heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Wow 499 voor de console is al redelijk. 4 weken na de release al 100 euro goedkoper. Heb ik niet eerder meegemaakt. Ik wacht nog even een paar maandjes. Voor 399. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Waarschijnlijk bedoel hij de 20 GB versie die volgens de pricewatch bij drie partijen te krijgen zou zijn. Bij twee kan ik hem op hun site niet terug vinden en bij de derde is hij helaas niet meer leverbaar. Net of de 20GB versie ooit leverbaar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

homernt schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:36:
Waarschijnlijk bedoel hij de 20 GB versie die volgens de pricewatch bij drie partijen te krijgen zou zijn. Bij twee kan ik hem op hun site niet terug vinden en bij de derde is hij helaas niet meer leverbaar. Net of de 20GB versie ooit leverbaar is geweest.
Ik denk dat het toch echt de 60GB versie is:
S2K schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:31:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Vandaag Casino Royale binnengekregen van Sony. Het is een regio vrije versie. En er staat Playstation 3 Compatible op. Hehehe, had het geregistreerd met mn Jpn. PS3.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
:( geen casino royale voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Zijn alle 500000 aanmeldingen al geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:41
ik heb ook nog geen casino royale mogen ontvangen terwijl ik me op de launchdag geregistreerd heb via de ps3 zelf grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
djerror schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:19:
ik heb ook nog geen casino royale mogen ontvangen terwijl ik me op de launchdag geregistreerd heb via de ps3 zelf grrrr.
Hmm. Zijn er al 45 dagen voorbij? * Arx gebruikt zijn vingers om te tellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:41
Arx schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:28:
[...]

Hmm. Zijn er al 45 dagen voorbij? * Arx gebruikt zijn vingers om te tellen. :?
nee dat niet idd..dat zou dan rond half mei zijn als je hem op launch hebt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 08:10

S2S

Zal mijn BD discje morgen wel komen. :9

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

casino royal + blu-ray = :9~

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Vanmiddag ook m’n BD van Casino Royale binnengekregen. Na het bladeren door een aantal scenes werd het mij meteen duidelijk waarom Sony voor CR als extraatje voor de early adopters heeft gekozen…het is qua beeldkwaliteit duidelijk de meest indrukwekkende BD die ik tot nu toe gezien heb in 1080p (na Hellboy, Black Hawk Down, Saw3 en SWAT). Waanzinnig goed gemastered :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

djerror schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:19:
Zal nog wel komen. Het wil niet zeggen dat ze alles op dezelfde dag verzonden hebben. En zelfs al zou dat het geval zijn kan het voor sommigen ook wel een dagje langer duren. Heb geduld :)

Ik heb het mailtje ontvangen van Sony en ook nog geen CR.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 19-04-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 21:10
Hier nog geen mail gekregen en ook nog geen disk ontvangen :(. Nochtans wel op 23/3 geregistreerd. Nu ja, we zullen wel zien zeker...

[ Voor 40% gewijzigd door Twixie op 19-04-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Twixie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:14:
Hier nog geen mail gekregen en ook nog geen disk ontvangen :(. Nochtans wel op 23/3 geregistreerd. Nu ja, we zullen wel zien zeker...

Wat ik wel ineens ontvang, is de melding dat er een nieuwe systeemupdate is. Momenteel is 1.70 dan ook aan het downloaden. Nu nog ergens zien te vinden wat er gewijzigd is...
lees dit topic even door, staat zeker in wat er gewijzigd is :)

over casino royal, op de playstation.nl site staat een nieuwsbericht van 13 april: registreer nu je ps3 en ontvang deze bluray... dat mogen ze er dus niet op 13 april opzetten als dan alle blurays al op zijn

dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
539 bij mediamarkt rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

serieus?
Damn... dalijk ga ik er nog echt eentje (proberen) te halen ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

bedankt, dat gaat de goede kant op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Anoniem: 184202 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 03:26:
serieus?
Damn... dalijk ga ik er nog echt eentje (proberen) te halen ook nog...
Die neiging heb ik dan ook redelijk. Maar ik doe het niet! ...deze.. generatie.. het.. bij 1...houden...Moet... sterk...zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Armada schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:22:
[...]

Die neiging heb ik dan ook redelijk. Maar ik doe het niet! ...deze.. generatie.. het.. bij 1...houden...Moet... sterk...zijn... :+
Sterkte! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien dat dit al (uitgebreid) gepost is geweest in de vorige topic, maar in deze vond ik het niet terug. Als je een 2e account op je PS3 aanmaakt, USA opgeeft als land (en verzin maar een adres, zoals SunSetblvd LA CA 90210 ;) ) dan krijg je toegang tot de USA versie van de PlaystationStore, die VEEL uitgebreider is dan de EU versie. (oa. demo van Armoured Core4 te downloaden)
Ook kun je daar PS1 games kopen (voor je PSP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Madshark schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:03:
Misschien dat dit al (uitgebreid) gepost is geweest in de vorige topic, maar in deze vond ik het niet terug. Als je een 2e account op je PS3 aanmaakt, USA opgeeft als land (en verzin maar een adres, zoals SunSetblvd LA CA 90210 ;) ) dan krijg je toegang tot de USA versie van de PlaystationStore, die VEEL uitgebreider is dan de EU versie. (oa. demo van Armoured Core4 te downloaden)
en die ps1 games zijn regiovrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zo kun je tot alle shops in alle landen toegang krijgen. HK is ook in het engels en bevat ongeveer de content van de Japanse shop (misschien zelfs helemaal hetzelfde, maar dat weet ik niet).
Als je het Japans enigszins kunt ontcijferen (of houdt van trial-and-error) kun je ook een Japanse account aanmaken.

En PS One games regiovrij? Oef, goede vraag. Op de PSP heb ik nog geen last gehad dat een PSOne titel het niet wilde doen, maar dat is dan ook geen officiele manier.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 16:50
Is de ps3 het al waard om te halen? (kan ps3 + rfom kopen voor 600 euro) (niet 2e hands :) )

Ik heb nog een gewone tv.. (geen hd dus :p )
Of kan ik beter nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand al gezien waar de spellen het goedkoopst te krijgen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:40
Anoniem: 184481 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:24:
heeft iemand al gezien waar de spellen het goedkoopst te krijgen zijn??
Ebay uiteraard vanuit Japan of USA... en anders www.budgetgaming.nl

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vince22 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:39:
[...]

is het allemaal regio vrij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Dat is vet zeg bedankt! Wist ik nog niet! :D Heb net even een tweede masteraccount aangemaakt in de USA en idd kan gewoon alle content uit de USA Store downloaden >:)

NU vroeg ik me af, als ik iets wil kopen in de USA store, kan ik dan wel mijn NL creditcard gebruiken? of gaan ze dan moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SJOE®DO schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:49:
[...]

Dat is vet zeg bedankt! Wist ik nog niet! :D Heb net even een tweede masteraccount aangemaakt in de USA en idd kan gewoon alle content uit de USA Store downloaden >:)

NU vroeg ik me af, als ik iets wil kopen in de USA store, kan ik dan wel mijn NL creditcard gebruiken? of gaan ze dan moeilijk doen?
tuurlijk... als je op reis gaat naar de US kan je daar toch ook gewoon je NL creditcard gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Anoniem: 184481 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:21:
[...]

tuurlijk... als je op reis gaat naar de US kan je daar toch ook gewoon je NL creditcard gebruiken ;)
Hehe, ja ok, maar ik kan bv niet met mijn NL creditcard nummers kopen uit de amerikaanse iTunes store vandaar dat ik me dat afvroeg. Dan geven ze nl een melding dat je een US creditcard nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
rikrik schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:45:
Is de ps3 het al waard om te halen? (kan ps3 + rfom kopen voor 600 euro) (niet 2e hands :) )

Ik heb nog een gewone tv.. (geen hd dus :p )
Of kan ik beter nog even wachten?
Beeld kwaliteit is zeker goed (zelf speel ik ook nog op een SD).
Vraag is meer wil je nu de games spelen en heb je daar 600E voor over.

Voordeel als je begint op SD is dat je helemaal gek wordt als je zo een HD aanschaft :*)
Anoniem: 184481 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:49:
[...]

is het allemaal regio vrij dan?
Games wel, echter voor sommige spellen is de Multiplayer regio locked (MotorStorm bv).
Vince22 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:39:
[...]

bij play.com zijn een aantal games 47E (MotorStorm, Resistance, Ridge Racer7 & Full Auto)
Link : http://www.play.com/Games...ROD/2-/3771/2-/Promo.html

Voordeel hiervan is dat je de juiste regio hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door HoefMeistert op 20-04-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114729

PES6 van de PS2 werkt eindelijk met de nieuwe firmware 1.70 :) Zat er lang op de wachten, naja een maandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:33
Shiver23 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:29:
[...]

Zo kun je tot alle shops in alle landen toegang krijgen. HK is ook in het engels en bevat ongeveer de content van de Japanse shop (misschien zelfs helemaal hetzelfde, maar dat weet ik niet).
Als je het Japans enigszins kunt ontcijferen (of houdt van trial-and-error) kun je ook een Japanse account aanmaken.

En PS One games regiovrij? Oef, goede vraag. Op de PSP heb ik nog geen last gehad dat een PSOne titel het niet wilde doen, maar dat is dan ook geen officiele manier.... O-)
Japanse shop is zeer teleurstellend. Het nog magerder dan de EU shop.
USA en Hk daarentegen hebben veel meer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
Alle games zijn toch regio vrij? Op mijn Resistance Fall Of Man staat zo'n wereldbolletje met een 2 er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Om even terug te komen op de aan biedingen, iemand die er €549,- voor wil betalen?

KLIK

Ik vind 't nog steeds te veel, was ik maar rijker :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Ik ben gewoon even benieuwd:

Wie begint zich ook weer te beseffen dat je eigenlijk weer een nieuwe console te vroeg gekocht heb? Het is een prachtig apparaat, kwaliteit etc. etc. maar toch missen de top games weer. Ik vraag me af of ik het ooit zal af leren. :)
Dit ligt niet aan sony, en geen top games vanaf het begin is ook niet erg. Maar toch kopen terwijl je dit weet he...tsja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Anoniem: 104748 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:39:
Ik ben gewoon even benieuwd:

Wie begint zich ook weer te beseffen dat je eigenlijk weer een nieuwe console te vroeg gekocht heb? Het is een prachtig apparaat, kwaliteit etc. etc. maar toch missen de top games weer. Ik vraag me af of ik het ooit zal af leren. :)
Dit ligt niet aan sony, en geen top games vanaf het begin is ook niet erg. Maar toch kopen terwijl je dit weet he...tsja ;)
Te vroeg, kan dat dan "te vroeg" ?? 8)
Persoonlijk vermaak ik me perfect met de console. Hangt er natuurlijk vanaf wat je top games vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door HoefMeistert op 20-04-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wanneer de inschrijvingen van de closed beta voor home beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

Werkt idd mooi dat je de amerikaanse shop inkunt,. Denk dat beverly hills minimaal 50x zoveel inwoners heeft :*)
Moet wel zeggen dat het downloaden uit de amerikaanse shop errug traag gaat. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
Volgende week: Elders Scroll IV: Oblivious!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Oblivion :/ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Voor de mensen die CR BR niet hebben ontvangen, bied ik hierbij mijn excuses aan. Ik heb hem namelijk 2x gekregen..... :X

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.