Dutch_Baseline schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:14:
[...]
Ja man, zal ik doen! Wordt wel maandag pas, of zondag... Morgen lekker feesten op Awakenings Festival! Vanavond vroeg naar bed, morgen vroeg weg en zondag ochtend pas weer thuis....

Zondag moet wel lukken, anders maandag!
Ik kon het niet laten... Na maanden enorme honger naar nieuwe games, ga ik toch wat later naar bed ondanks de lang dag die ik morgen zal hebben... Kon het niet laten toch alvast even te kijken!
Even korte impressie (30 min gespeeld). Het spel is zo op het eerste oog echt heel tof! Het ziet er redelijk uit, hoewel ik denk/weet dat ze nog lang niet het maximale uit de PS3 (kunnen) halen op dit moment. Ik ben van origine (ja ja, letten jullie even op mijn vocabulair (schrijf je dat zo???

)een hardcore pc gamer! Ik had altijd zoiets van: "Spelcomputer halen bij lange na niet het grafisch geweld zoals een dikke pc op het scherm kan toveren". Nu heb ik sinds gisteren een 37"Full HD LCD gekocht van Sharp en speel het spel op 720p (spel ondersteund ook 1080i, maar review op het net raden aan de 720p te kiezen omdat dit gewoon een mooier en vooral helderder resultaat geeft. Ik moet toegeven, het ziet er behoorlijk gelikt uit! Ik ben echter wel van mening dat het op de pc gewoon veel mooier kan zijn, mits je in het bezit bent van een dikke pc en ditto videokaart! Maarja, dat is direct ook het nadeel van pc's. Voordat je een game van tegenwoordig goed kan spelen met fatsoenlijke framerate, kan het nogal eens voorkomen dat je eerst heel lang aan het tweaken bent voordat je de juiste instellingen hebt gevonden. Nu is het disc erin en spelen maar. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er behoorlijk goed uit. Voorwaarde is denk ik wel dat je hem op 720p speelt. Ik zal voor de niet LCD bezitters onders ons een gaan kijken hoe het spel er uit ziet op de normale resolutie (weet effe niet hoe dat heet). Ik zal mijn "testresultaten" zeer binnekort wel even posten.
Wat ook heel tof is, is dat als je dekking neemt achter een muurtje o.i.d. De first-person view veranderd dan in een thirt person. Je ziet dan je eigen karakter dus tegen het muurtje staan. Dat geeft een heel vet effect! Wat vervolgens tof is, is dat je blind om bijv. een hoekje kan schieten, je houdt het wapen dus van je af het hoekje om (hoop dat jullie me begrijpen, beetje krom uitgelegd misschien. Ziet er gewoon heel stoer uit!
Wat verder ook heel mooi is bedacht is het gebruik van de snake-cam. Dat is zo'n cameraatje waarmee je onder deuren e.d. kunt kijken. Als je voor een deur staat en je activeert de snake-cam, dan bestuur je die cam met je bewegingssensor (ook deze naam ben ik even kwijt). Is gewoon leuk gedaan. Voegt niet echt heel veel toe aan de gameplay (tot nu toe dan), maar is wel leuk bedacht dus.
Wat ik al zei: Ik heb het spel misschien een half uurtje gespeeld, maar de bevindingen zijn tot op heden positief tot zeer positief! Voor zover ik nu kan beoordelen: Halen die hap!!! Sowieso is het weleens leuk weer eens een nieuw spel te spelen, dit zou best een goede keuze zijn dus...
Ik wil trouwens ook even van de gelegenheid gebruik maken het volgende te mededelen/vragen.Ik heb vanavond remote-play heb uitgeprobeerd. Via een directe verbinding met mijn PS3 werkt het perfect, via internet is het me nog niet gelukt. Na het invullen van mij un en ww geeft ie een foutmelding... Iemand tips??? Wat ik al zei, de directe verbinding werkt wel en dat is echt heel tof! Ik kan nu al mijn trailers op mijn psp kijken!!! Ik zie daar echt mogelijkheden in!!!
Goed, voor nu genoeg geluld... Ik ga nu eindelijk (zij het veel te laat) mijn bedje opzoeken... Het wordt morgen een lange vermoeiende dag!!! Nog meer mensen naar Awakenings???
Laterrrr...
edit: Echt heel kort is deze impressie nou ook weer niet!!!
edit 2: Voor degene die pas later inschakelen en geen idee hebben over welk spel ik het heb: Het gaat over Tom Clancy's Rainbow Six: Las Vegas. (Het spel begint trouwens gek genoeg in Mexico, heb het verhaal niet helemaal gevolgd en heb daarom ook geen idee waarom ze daar zijn

). Ik ga hem effe rustig opnieuw spelen vanaf het begin...
[
Voor 4% gewijzigd door
Dutch_Baseline op 01-07-2007 13:55
]
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline