[PS3] Folding@Home

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Vanaf 23 maart, als de PS3 officieel in Europa te krijgen is, zal ook een nieuwe firmware update beschikbaar zijn. Dat deze firmware grote veranderingen zal brengen is al een tijdje bekend, maar welke verandingen wordt langzamerhand duidelijk.

Zo is vandaag bekend geworden dat je met een PS3 met firmware 1.6 een nieuw icoontje op je XMB. Bij je internettoepassingen zal dan een icoontje staan voor Folding@Home.

De officiele Sony F@H Website is hier te vinden.
Op de projectsite van Folding@Home staat hier een pagina over de PS3.

Tweakers.net/GoT heeft zelf ook een team: de Dutch Power Cows. Ook meedoen met Folding@Home? Vul dan teamnummer 92 in om te joinen.

Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2007/03/ps3foldingos.jpg
http://gizmodo.com/gadget...ding-than-a-pc-244528.php
http://gizmodo.com/gadget...home-is-coming-244491.php

Hier nog wat screenshots van hoe het er uit gaat zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200703/1173981163_1_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200703/1173981163_3_3.jpg

Helaas is het dus niet mogelijk om het programma op de achtergrond te draaien.
Doe mee (niet vergeten, teamnummer 92)!

edit: met dank aan Mist voor de aanvullingen.

[ Voor 56% gewijzigd door Shiver23 op 26-03-2007 20:20 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
In de bonus: Een Filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit ziet er heel leuk uit :) Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van de cell processor hierin!

Thumbs up voor Sony dat ze dit implementeren! Goed zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 07:46
ik zal meedoen, maar zal eerst nog enkele maanden wachten om mijn PS3 aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165792

Klinkt opzich goed, maar de hele tijd die PS3 aan laten staan lijkt me ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:34
Op het F@H forum zijn wel een paar interesante draadje over de PS3 te vinden
http://forum.folding-community.org/ftopic18493.html

Quote van Vijay Pande in dit draadje:

For certain WU types, the PS3 is 20x the speed of a typical PC. It's very, very fast.

Dus als het gaat om bang for your buck lijkt me de PS3 geen slechte keus. Wat ik me wel afvraag en waarop de Sony medewerker het antwoord zou moeten weten, is hoe de PS3 zich houdt als we deze 24/7 onder full load laten draaien. (M'n vorige vouwplank had ruim 2 jaar 24/7 aangestaan en moest pas na wat vreemde input van Eneco de strijd staken.) De die-hard folders zijn m.i. niet echt geinteresseerd in de mooie grafische weergave van het vouw proces maar zien het liefst een stabiele hoge output met minimaal verbuik en geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bartjuh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:15:
Dit ziet er heel leuk uit :) Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van de cell processor hierin!

Thumbs up voor Sony dat ze dit implementeren! Goed zaak :)
Om wat preciezer te zijn...volgens die stats is de PS3 31,74228964 keer sneller dan een gemiddelde deelnemende pc.

En dat het goed is van Sony om Folding@home te implementeren, wist ik allang. De visie om de PS3 het technologisch hart van je huis te laten zijn past helemaal hierbij. Met Sony's nieuwe visie kon ik mij allang identificeren, maar juiste de strategie is een punt van onzekerheid. Die onzekerheid wordt dan ook steeds minder als ik zie wat er daadwerkelijk gedaan wordt. Linux installatie mogelijk, folding@home, Home zelf, BluRay, nou ja....er zal nog veel meer komen en ja ik denk ook dat ze wellicht de console markt niet meer zullen domineren zoals ps2 dat deed, maar dat verlies krijgen ze > dubbel en dwars terug in andere markten, waar ze mss zelfs nog de enige zijn, en dus meteen ook marktleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Mooi initiatief :)

De mijne zal aanstaan, help ik tenminste mee m'n toekomstige alzheimer oplossen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

hassanjassan schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:18:
[...]
Om wat preciezer te zijn...volgens die stats is de PS3 31,74228964 keer sneller dan een gemiddelde deelnemende pc.
Dat weet ik, maar ik bodoel eigenlijk meer in de trand van: cell 5x sneller dan een e6600, of cell 4x sneller dan een x2 4800+.

Want het programma wordt alleen beperkt door de processor lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Weumel schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:01:
De mijne zal aanstaan, help ik tenminste mee m'n toekomstige alzheimer oplossen :+
Denk dat de mijne vooral uit zal staan, help ik tenminste mee m'n toekomstige kinderen een beter milieu te laten hebben. :)

Niet bedoelt als troll, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Wat heb je aan een beter milieu als je het je niet kunt herinneren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Laatst online: 15-12-2024
toch wel erg jammer dat deze service niet kan draaien tijdens het kijken van een BR schijfje. de ps3 verbruikt zo veel stroom dat het toch wel slim is om deze uit te zetten als je hem niet gebruikt. hopelijk kan dit bij firmware 1.7 wel.

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 11:24
Mooi dat het nu beschikbaar komt voor de PS3. Ben vooral benieuwd wat de resultaten worden van de client en of hij van alle 8 cores gebruik kan maken. Want dan word het zeker interesant.

offtopic:
Voor de mensen die mee willen doen is het natuurlijk mooi dat je onder het team DPC zal gaan meedoen. Het teamnummer is 92 en wil je meer info kom gerust langs in /5 :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bartjuh schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Dat weet ik, maar ik bodoel eigenlijk meer in de trand van: cell 5x sneller dan een e6600, of cell 4x sneller dan een x2 4800+.

Want het programma wordt alleen beperkt door de processor lijkt me ?
Voornamelijk wel, het is gewoon keihard nummers crunchen en als er iets is waar computers goed in zijn...dan is het dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 12:34
Zoals ik al eerder quote, 20x de speed van een typical PC. Ik denk dat je het zo moet zien, typical is dan gelijk aan de benchmark pc waarmee de credits bepaald worden.
Dus 1PS3 = 20x P4 2.8GHz zonder HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 27-02 15:21
iisschots schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:52:
Voor de mensen die mee willen doen is het natuurlijk mooi dat je onder het team DPC zal gaan meedoen. Het teamnummer is 92 en wil je meer info kom gerust langs in /5 :)
[/quote]

Is het zeker dat je een team nummer kunt invullen?

Ik ga de PS/3 zeker kopen zodra die algemeen beschikbaar is (helaas niet gereserveerd,dus kan nog wel even duren). Omdat ik nu al enthousiast folder ben, zal de PS 3 daar zeker bijkomen. Over het algemeen doe ik zo zuinig mogelijk met stroom (spaarlampen in hele huis, niet te veel wassen met kleine was, etc), maar die stroom die de PS 3 hiervoor pakt heb ik er zeker wel voor over.

Ook per watt is de PS 3 efficiënter. Een P4 die ik bijvoorbeeld ook aan het folden heb gezet pakt ook 150 ~ 160 watt @ full load en die is -veel- trager dan de PS 3 met folden.

Het zou misschien ook wel mooi zijn als in de toekomst F@H default aan staat op de PS 3, maar dan met een hele lage belasting (zeg 10%). Op die manier heeft niemand er last van, maar 2.000.000 PS 3's @ 10% = enorm veel extra units :)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 09:17

JohFraEl

Slainte!

Voor degene die zich afvragen wat folding@home nu eigenlijk is, hierbij een FlashPromo ter verduidelijking.
http://www.teamshort-media.com/videos/foldflash2.html

En nog eentje: http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/reloaded/

Meer info over F@H kan je zien op de site van de Dutch Power Cows en Stanford 8)

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

flowerp schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:50:
[...]Ik ga de PS/3 zeker kopen zodra die algemeen beschikbaar is (helaas niet gereserveerd,dus kan nog wel even duren).
Offtopic bij elke willekeurige winkel die consoles verkoopt kan je nu nog makkelijk pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:28
PWM schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:17:
[...]

Offtopic bij elke willekeurige winkel die consoles verkoopt kan je nu nog makkelijk pre-orderen.
Free record shop heeft er nog wel aardig wat, Dynabyte, informatique.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Er zijn inderdaad meeeer dan genoeg PS3's te krijgen..Dixons, Dynabyte etc..
Hebben er nog meeeer dan voldoende,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
flowerp schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:50:
[...]

Is het zeker dat je een team nummer kunt invullen?
Ik hoop het wel, maar er is nog vrij weinig over bekend. Ik ga er vanuit dat je gewoon een teamnummer kan invullen. De teams is toch iets heel belangrijks in DC. Wanneer het niet mogelijk zou zijn is het denk ik een van de eerste zaken waar men over zal vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
Zo te zien zal dat wel lukken.
In deze engelstalige screenshot kan je in de 2e title je team nummer zien staan, dus het lijkt me wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.play3-live.com/news/ps3_1174079650_1.jpg

Leuke achtergrond trouwens.. Zijn dat alle vouwers die actief zijn ?
Zo ja, dan zijn we goed bezig in .nl :)

offtopic edit, bedoelde ook PC vouwers, de firmware is ook nog niet uit voor f@h voor PS3 ;) en wat betreft de afbeelding.. wat werkt er niet?

[ Voor 27% gewijzigd door Sentry23 op 20-03-2007 20:10 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Sentry23 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:42:
Zo te zien zal dat wel lukken.
In deze engelstalige screenshot kan je in de 2e title je team nummer zien staan, dus het lijkt me wel:
[afbeelding]

Leuke achtergrond trouwens.. Zijn dat alle vouwers die actief zijn ?
Zo ja, dan zijn we goed bezig in .nl :)
Als DPC zijn we al jaren op dit project actief. Maar voor zover mij bekend nog niemand die een ps3 heeft die folding gebruikt. (nu zijn ze ook nog niet in NL uit) Dan hadden we vast wel de resultaten op /5 gelezen.

offtopic:
je afbeelding werkt niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
Vreet dit niet enorm veel energie als je je PS3 er compleet op wil laten werken. Sowieso lijkt het me niet lekker om hier je ps3 voor aan te laten staan, omdat je sowieso iets van 190 watt verbruikt (als hij bezig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 21:10
Blijkbaar moet hier niemand zelf zijn elektriciteitsrekening betalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Twixie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:37:
Blijkbaar moet hier niemand zelf zijn elektriciteitsrekening betalen ;).
Impliceer je soms dat we allemaal illegaal stroom aftappen om een }:O te draaien? :+

Ik denk dat de meeste het geld wat het kost er graag voor over hebben. Je draagt toch je steentje bij aan iets wat voor iedereen een groot probleem is, maar waar mensen individueel nog meer bij betrokken kunnen zijn. Of je nu 100,- over maakt aan een goed doel, of je betaalt 100,- extra aan stroom.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zondag gaan er een heleboel mensen hun PS3 inzetten voor Folding@Home. Het staat al op meerdere fora: klik
Wel een goed initiatief van de PS community :)

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 22-03-2007 22:51 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2007/03/foldingstat2.png

Check de stats. De PS3 is echt SNEL!
Essentially, 13,000 PS3s have just made the Folding at Home Project the fastest distributed computing project on the planet, ever. (I believe it used to be SETI @ Home, which was something like 280 TFLOPS.) This also means the PS3 met Stanford professor Vijay Pande's expected one-month goal in one day. (We'll update this post with confirmation once Dr. Pande gets back to us.)

The project just needs about 18,000 more PS3s participating to make the Folding at Home project the first distributed computing project to hit a Petaflop. To put that into perspective, the Japanese MDGRAPE-3, RIKEN's supercomputer, has about a Petaflop of computing power.
Via Gizmodo

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 23-03-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

S2S

Ik ben ook aan het folden.

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 10:17
Kan je dat folden ook pauzeren? Want als ik een uurtje niet game wil ik dit gerust ook aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 10:33
Ik heb er net een gehaald.. Ik zal het laten folden zolang het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 04:07

Appie

F1RST Racing

Heb folden ook al aanstaan aan deze kant van de oceaan. Overigens wordt de ps3 niet echt warm mits je hem op een plek zet waar iig een beetje ventilatie is.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Shiver23 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:39:
[afbeelding]
[...]
Via Gizmodo
Dat artikel staat ook bij Folding@Home (Stanford) op de site!

Nog wat andere links van Stanford:
http://folding.stanford.edu/FAQ-PS3.html
http://folding.stanford.edu/FAQ-FPI.html
http://folding.stanford.edu/news.html

Overigens, weet al iemand of je een teamnummer kan invullen?

Op GoT/5 Dutch Power Cows wordt op dit moment namelijk de voorbereidingen getroffen voor een Stampede. Dutch Power Cows of DPC is het Distributed Computing Team van Gathering of Tweakers (op F@H is DPC Teamnr. 92 dus) ;)

DPC doet dit al jaren telkens op een ander DC-project, de bedoeling is om vanaf 1 april gezamelijk met zoveel mogelijk CPU power op één project te gaan crunchen/flushen, dit jaar is F@H als winnaar uit de stemmingsronde gekomen.

Het is binnen DPC gebruikelijk om speciaal voor de stampede aparte virtuele teams te maken, dit wordt nu gedaan in dit topic [Stampede 6] Het maken van stampede-teams

Verder worden statistieken elke dag gepost in de dagelijkse DPCH (oftewel DPC Hitparade) hierin wordt al door gecreerde subteams onderling de competitie aangegaan met elkaar.

Het zou leuk zijn als tweakers van hier /93 zouden deelnemen met de stampede, dan kunnen jullie het opnemen tegen PC's en Mac's, maar ook deelnemen aan de wereldwijde competitie met DPC!

Afbeeldingslocatie: http://linuxminded.xs4all.nl/tmp/megaflix-stampede1sy1-resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04 12:01
ja, je kan een gebruikersnaam en teamnummer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

bittenhero schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:11:
ja, je kan een gebruikersnaam en teamnummer invoeren.
Als je teamnummer 92 invoert kan je jezelf terug zien in de deze statistieken en vouw je dus mee voor DPC!

Je kan gewoon als single gebruiker meedoen. Je kan ook een subteam joinen of zelf een team opzetten.
Als je een subteam wil vormen voor DPC moet je met min. twee vouwers zijn.
Bijvoorbeeld :
Gebruikersnaam: Team_PS3
Teamnummer: 92

Je krijgt een subteammember door achter de gebruikersnaam met een 0 ertussen bijvoorbeeld je nick te plaatsen.

Bijvoorbeeld: Team_PS30bittenhero
Een tweede member heet dan bijvoorbeeld: Team_PS30Newby
Van beide heb je aparte stats maar vorm je ook een subteam.

Je kan niet je account (gebruikersnaam) veranderen en je punten meenemen naar een andere account of team, dus het is niet verstandig om dit vaak te wijzigen want dan krijg je losse kleine accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Shiver23 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:39:
[afbeelding]
Toch is de "GPU" niet veel langzamer:

Voor 1Tflop zijn slechts 17 active/53 totaal CPUs nodig bij de GPU. Bij de PS3 zijn er daarvoor 40 resp 43 CPUs nodig.

Omdat de PS3 nog zo kort fold ligt active en total wel erg dicht bij elkaar wat het beeld een beetje vertekend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas-
  • Laatst online: 09-04 00:16
Hopelijk komt er inderdaad in de volgende firmware de optie om bijvoorbeeld folding@home te laten draaien als je cpu idle is of bijna niets doet, nu zal ik in ieder geval niet elke keer handmatig folding@home starten ook al zal mn ps3 vaak aan staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
JohFraEl schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:32:
[...]

Als je teamnummer 92 invoert kan je jezelf terug zien in de deze statistieken en vouw je dus mee voor DPC!

Je kan gewoon als single gebruiker meedoen. Je kan ook een subteam joinen of zelf een team opzetten.
Als je een subteam wil vormen voor DPC moet je met min. twee vouwers zijn.
Bijvoorbeeld :
Gebruikersnaam: Team_PS3
Teamnummer: 92

Je krijgt een subteammember door achter de gebruikersnaam met een 0 ertussen bijvoorbeeld je nick te plaatsen.

Bijvoorbeeld: Team_PS30bittenhero
Een tweede member heet dan bijvoorbeeld: Team_PS30Newby
Van beide heb je aparte stats maar vorm je ook een subteam.

Je kan niet je account (gebruikersnaam) veranderen en je punten meenemen naar een andere account of team, dus het is niet verstandig om dit vaak te wijzigen want dan krijg je losse kleine accounts.
Dit gaat niet echt op de ps3.. Ik kan niet zo'n lange team member name invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik heb gister meteen folding@home gedownload en geinstaleerd op mn ps3, vind het echt een goed iniatief dat dit mogelijk is op de ps3. Uiteraard bij teamnummer, 92 ingevuld, is dat al1 genoeg? Of moet ik me nog registreren bij DPC ofzo?

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 22:34

Mist

Een gevaar op de weg

Crashcat schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:52:
[...]
Dit gaat niet echt op de ps3.. Ik kan niet zo'n lange team member name invullen.
Ach zo'n subteam is ook helemaal niet nodig, gewoon teamnummer 92 invullen en je zit bij DPC :) En met de punten die een PS3 oplevert, kun je denk ik in je eentje ook best eens in de hitparade belanden.

Ik zag al een paar nieuwe leden die duidelijk hun PS3 hebben ingezet: PS3, ArjanPS3, [PS3]Masticina. Welkom! (geldt natuurlijk ook voor wie geen PS3 in zijn naam heeft ;))
Lostcuban schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:55:
Ik heb gister meteen folding@home gedownload en geinstaleerd op mn ps3, vind het echt een goed iniatief dat dit mogelijk is op de ps3. Uiteraard bij teamnummer, 92 ingevuld, is dat al1 genoeg? Of moet ik me nog registreren bij DPC ofzo?
Jahoor is voldoende, jij ook welkom en veel plezier.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Laatst online: 07:35

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Dat klopt, momenteel is er een max van 16 characters in de username.
Posted: Thu 22 Mar, 2007 15:10
Post subject: Re: Grrrr ! HUH? 16 character user name limit on ps3?!?!

We're compiling a list and sending them to Sony.

[...]

A fix is in the works.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 20:30
Was deze site al bekend?
http://www.scei.co.jp/folding/en/

Dat is volgens mij de officiele PS3 F@H site.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
SpaceDok schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:53:
Was deze site al bekend?

Even toegevoegd aan de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:20
SpaceDok schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:53:
Was deze site al bekend?

The locations of PS3™ systems that are running Folding@home™ are displayed on the world map that is visible in the background.
Volgens mij klopt dat voor geen meter. Het kan echt nooit dat er in Europa, Rusland en Noord Afrika zoveel PS3s dit draaien.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
2ch@ps3 :D

Best veel ps3 groepen aanwezig

[ Voor 67% gewijzigd door Crashcat op 24-03-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144007

Denizz schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:57:
[...]

[...]

Volgens mij klopt dat voor geen meter. Het kan echt nooit dat er in Europa, Rusland en Noord Afrika zoveel PS3s dit draaien.
Waar kan ik de wereldkaart zien? Want volgens mij zie ik alleen de wereldkaart van alles in totalen, dus ook de PC's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Anoniem: 144007 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:41:
[...]

Waar kan ik de wereldkaart zien? Want volgens mij zie ik alleen de wereldkaart van alles in totalen, dus ook de PC's en dergelijke.
Als je Folding op de ps3 aan heb staan kan je op select drukken om zo verschillende views te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Crashcat op 24-03-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144007

Crashcat schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:21:
[...]

Als je Folding op de ps3 aan heb staan kan je op select drukken om zo verschillende views te krijgen.
Ow okay, ik dacht dat je het over de website had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Mensen met een ps3... Moet er elke keer een teamnr. ingevuld worden, want het programma slaat mijn gegevens niet op.. Ik heb het vandaag weer een dag laten draaien, maar toen ik terug kwam zag ik dat de folding weer overnieuw begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Als alle PS3 draaiers PS30 voor hun naam zetten, dan blijven er 12 characters over voor je eigen naam en zit je automatisch in subteam PS3 van DPC (mits je 92 als teamnummer invult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Crashcat schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:16:
Mensen met een ps3... Moet er elke keer een teamnr. ingevuld worden, want het programma slaat mijn gegevens niet op.. Ik heb het vandaag weer een dag laten draaien, maar toen ik terug kwam zag ik dat de folding weer overnieuw begon.
Nee. :) Slaat hier alles perfect op.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Laatst online: 07:35

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Crashcat schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 23:16:
Dit is een bekende bug:
http://forum.folding-community.org/ftopic18737-15.html

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

De lancering van deze client is een flink succes. Er doen al 30.000 PS3's mee en die mooie Cell-procs zorgen voor een grote boost aan capaciteit. Het project haalt nu al zo'n beetje een petaflops aan power!
Daarmee is het nu het grootste distributed computing project, zie ook dit nieuwsbericht op de site van DPC:

PS3-client bezorgt Folding@home grootste distributed netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Volgens mij heb ik onder ps3_crashcat en [dpc]_fokschaap0 allebei een unit afgemaakt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Heb je simpelweg je naam veranderd of heb je op eoa manier een nieuwe install gedaan?

Op de officiële site van Folding@Home is nu ook een infopagina voor de PS3 verschenen incl. korte FAQ en daar staat dat je via driehoek je naam moet kunnen veranderen. Ik neem aan dat scores dan onder de nieuwe naam bij elkaar opgeteld worden. Overigens waren er gisteren weer diverse nieuwe leden met PS3's (welkom!), maar daar staan jouw twee namen geen van beide tussen.

Nog even op dat nieuwsbericht terugkomen: gisteren ging het aantal TFLOPS tot aan 990, maar toen is het ineens ingezakt naar ~760. Is me niet duidelijk waarom, maar het lijkt dus nog eventjes wachten tot de petaflopmijlpaal wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Klopt het dat één enkel folding work batch ettelijke uren (dacht 6u of zo) duurt om te berekenen op een PS3 ? Dat zou betekenen dat het op een PC zelfs meer dan een dag duurt eer je een jobje afgewerkt heb. Dat lijkt me toch heel erg lang. Waarom hebben ze daar in Stanford niet voor kleinere onderverdelingen gezorgd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Mist schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:21:
Heb je simpelweg je naam veranderd of heb je op eoa manier een nieuwe install gedaan?

Op de officiële site van Folding@Home is nu ook een infopagina voor de PS3 verschenen incl. korte FAQ en daar staat dat je via driehoek je naam moet kunnen veranderen. Ik neem aan dat scores dan onder de nieuwe naam bij elkaar opgeteld worden. Overigens waren er gisteren weer diverse nieuwe leden met PS3's (welkom!), maar daar staan jouw twee namen geen van beide tussen.

Nog even op dat nieuwsbericht terugkomen: gisteren ging het aantal TFLOPS tot aan 990, maar toen is het ineens ingezakt naar ~760. Is me niet duidelijk waarom, maar het lijkt dus nog eventjes wachten tot de petaflopmijlpaal wordt bereikt.
Ik had eers fokschaap geprobeerd... daarna ging die weer resetten.. en zag ik later dat die op ps3 stond.. eergisteren op ps30crashcat gezet.. Ik heb op het laatste nick wel 2 wu's ontvangen maar niks afgemaakt :S

Ga ff het programma eraf gooien en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-04 22:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

net aangemeld, las net op tweakers nieuwspost hierover, heb al 1 pakket gevouwd onder standaard instellingen, net overgestapt op team 92 onder ps3Dxue, moet nog ff veranderen in PS30Dxue

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Bij mij vertikt hij het ook om mijn donor en team naam te onthouden :|
Er af gooien en opniew het programma installeren helpt niets hier.... heel vreemd sinds dat bij anderen met (ik neem aan) de zelfde software versie en ps3 firmware versie het wel doet.

/edit
Heb het nog een keer opnieuw geinstalleerd en het lijkt te werken nu.
PS30ScrooLoose is nu ook van de partij *O*

[ Voor 19% gewijzigd door ScrooLoose op 26-03-2007 20:15 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45
Heb mijn naam veranderd in PS30Dikkie

Lijkt mij handig als alle members die nog niet in een sub-team zitten dit ook doen :)

Neem ik de gedane WU's op deze manier ook mee naar mijn nieuwe naam (had er al 4 gedaan en was al lid van DPC - 92, maar nog niet onder deze naam.)

[ Voor 19% gewijzigd door Dikkie op 26-03-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Dikkie schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:06:
Heb mijn naam veranderd in PS30Dikkie

Lijkt mij handig als alle members die nog niet in een sub-team zitten dit ook doen :)

Neem ik de gedane WU's op deze manier ook mee naar mijn nieuwe naam (had er al 4 gedaan en was al lid van DPC - 92, maar nog niet onder deze naam.)
Nee, deze blijven onder de oude naam staan.

Tot nu toe een unit gefold... http://fah-web.stanford.e...CrashCat&pts=1&t=wus&bg=3

Maar nu weer verder op ps30crashcat :D

-edit nogmaals.. :X Dat is voor m'n pc met een normale core duo. heeft zo te zien ook een dag over gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Crashcat op 26-03-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Twixie schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:56:
Klopt het dat één enkel folding work batch ettelijke uren (dacht 6u of zo) duurt om te berekenen op een PS3 ? Dat zou betekenen dat het op een PC zelfs meer dan een dag duurt eer je een jobje afgewerkt heb.
Ja dat klopt wel. Een P4 2.8Ghz die ik 24/7 aan heb staan doet soms makkelijk 4 dagen over een unit. Grofweg doet een Gromacs core zo'n 200000 steps per uur op een P4 2.8. Op een totaal van 20000000 steps per unit is dat precies 100 uur, oftewel ruim 4 dagen dacht en nacht grazen! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Gaat lekker snel zo.. Na een 18 uur gelijk 924 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

De stats hebben er even uitgelegen de laatste dagen, maar inmiddels hebben we flink wat nieuwe leden met een PS3 kunnen verwelkomen :)

Bij F@H als geheel stijgt het aantal PS3's nog steeds (ruim 53.000 nu), maar het aantal dat de afgelopen twee dagen een workunit heeft ingeleverd is maar de helft. Toch veel mensen die het even proberen maar daarna weer stoppen. Hoe bevalt het jullie eigenlijk, draait het gewoon stabiel allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Zal mij ook aanmelden bij Team 92.. :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 00:42
Hallo, ArjanPS3 (F@H naam) hier.
Alles draait superstabiel! Heb mijn PS3 al ruim een week continue aan het vouwen en nog geen enkel probleem gezien. Ook de temperatuur van het apparaat is niet noemenswaardig hoger dan met normaal spelgebruik. Alleen draait de energiemeter wel overuren. Vanavond maar ff checken wat het verbruik meer is dan vorige week... Dan maar de wasdroger minder gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
avkooi, wat ik me nou afvraag; heb je nooit zin om je PS3 voor iets anders te gebruiken? Spellen spelen bijvoorbeeld? :P

Wel respectabel dat je dit doet overigens.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Voor spellen spelen heb je tijd nodig... en voor vouwen dus niet :-)

Als ik al tijd vrijmaak voor een goed spel, dan is dat momenteel God of War 2 op mijn PS2. Binnenkort maar eens met Motorstorm of met Virtua Fighter 5 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43

Kluus

Gang is alles

Mijne staat ook weer te kauwen, en vanaf nu ook op team 92 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

ik heb afgelopen weekend ook ff F@H laten draaien en heb 2 WU's. Bij mij merk ik wel dat als ik stop om te gamen en als ik na het games F@H weer opstart, dat gaat hij weer vrolijk verder vanwaar hij gestopt was... _/-\o_ ik laat de mijne meestal gewoon overdag draaien als ik niet thuis ben.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Gebruiken jullie gewoon je nick of hebben jullie ook aangemeld bij de ps3 subteam van team 92?

PS30endanhierjenick en dan gaan we subteam ps3 bigger than bigger maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Ja, mijn nick op F@H is PS30Vigilante888. Maar waarom zie ik de subteam PS3 niet terug op de DPC website? Heeft iemand PS3 subteam al aangemeld?

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
vigilante888 schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:09:
Ja, mijn nick op F@H is PS30Vigilante888. Maar waarom zie ik de subteam PS3 niet terug op de DPC website? Heeft iemand PS3 subteam al aangemeld?
http://tadah.mine.nu/inde...20Power%20Cows&prefix=fah

En dan op members. Zie dat je 9e staat ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Hehehe, nou het wordt tijd dat ik je ff flink gaat inhalen. Staat je PS3 24/7 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
vigilante888 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:12:
[...]

Hehehe, nou het wordt tijd dat ik je ff flink gaat inhalen. Staat je PS3 24/7 aan?
Niet altijd.. Ik gun mijn PS3 wel eens een nachtje rust ;)
Maar ArjanPS3 staat mijlenver voor ons.. Hij staat individueel ingeschreven op team 92.

# points wu
773 ArjanPS3 7875 27
856 Timo_PS3 6259 22
985 PS30CrashCat 4368 18

}:O graas graas graas... Misschien kan ik de PS3 wat meer pit geven met sambal erbij :o

[ Voor 29% gewijzigd door Crashcat op 02-04-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Crashcat schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:50:
[...]

Niet altijd.. Ik gun mijn PS3 wel eens een nachtje rust ;)
Maar ArjanPS3 staat mijlenver voor ons.. Hij staat individueel ingeschreven op team 92.
heb ik gemerkt ja. zijn PS3 staat volgens mij gewoon 24/7 aan. Maar maakt niet uit. De komende 10 dagen gata hij 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
vigilante888 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:58:
[...]

heb ik gemerkt ja. zijn PS3 staat volgens mij gewoon 24/7 aan. Maar maakt niet uit. De komende 10 dagen gata hij 24/7 aan.
Met elektronica is het zo dat ze pas kapot gaan, wanneer je ze aan of uit zet. Dus iedereen die PS3 op 24/7 houden.
Pas maar op voor je energierekening. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

mijne staat vaak aan, bijna 24/7. Maar game ook nog vaak erop, vind het wel knap dat ik uberhaupt 3e sta :D

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Uiteindelijk heb ik me toch bij het PS3 subteam aangemeld. Mijn nieuwe donornaam is dan dus: PS30Arjan, i.p.v. ArjanPS3. Wel jammer dat je dan je hele score kwijtraakt. Ik had al bijna 10.000 punten binnen...
Overigens is mijn PSN id Arjan, dus toevoegen aan jullie lijsten maar, dan kunnen we ook een keer Ridge Racer of Motorstorm spelen, als we niet aan het vouwen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

hey arjan, welkom, bij de club.

ik had verder een vraag, ik heb naar de statistieken gekeken vandaag en er zijn 2 mensen die bijne het dubbele percentage hebben van de nr 3,4 en 5. hoe doen ze dit? dubbele ps3 inzetten of kan je de flush bewaren en later in 1x flushen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Subteam PS3 is een trede omlaag gegaan, maar staat toch nog op een respectabele 10e plaats.

\[Folding@Home] hitparade van 6 april

Voor de member scores kan je dit hier zien Scores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Folding@Home has been a big hit for Sony. So big, in fact, they're shopping the concept around. And not to any filthy, lazy universities. Oh no. No, this application has commercial benefits.

Sony are in talks with several unnamed companies about potential "commercial applications" for the PS3 along the same lines as Folding@Home. Masa Chatani, Sony's chief technical officer:

This kind of computing model could be used in a commercial application...for example, a start-up or a pharmaceutical company that lacks a super-computer could utilise this kind of infrastructure. We are discussing various options with companies and exploring commercial applications.

So while you sleep, companies can be making money off your PS3's processor. That sit well with you? No? Ah, that's where the incentives come in. Chatani has thought this one through, and suggested that companies can "buy" the use of your PS3 by sponsoring or providing products or downloads for your games.

What do you think? You cool with a company using your hardware for their business, so long as you get a little gravy? Luke Plunkett
Van Kotaku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2755

What do you think? You cool with a company using your hardware for their business, so long as you get a little gravy?
Ik weet het niet, het hele idee van folding@home spreekt me denk ik toch meer aan. Hoewel het resultaat natuurlijk niet zo direct te merken is als bij sponsoring of gratis downloads is het me uiteindelijk toch meer waard.

Op naar de 100.000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas-
Dxue schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:57:
mijne staat vaak aan, bijna 24/7. Maar game ook nog vaak erop, vind het wel knap dat ik uberhaupt 3e sta :D
iedereen moet gewoon even bij sony aankaarten dat het mogelijk moet zijn om, net als downloads, je folding@home op de achtergrond kan laten draaien.

Ik krijg trouwens wel een vermoeden dat dat moeilijk is blijkbaar, omdat downloaden op de achtergrond ook een tijdje duurde voor dat er in zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Sebas- schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:44:
[...]

iedereen moet gewoon even bij sony aankaarten dat het mogelijk moet zijn om, net als downloads, je folding@home op de achtergrond kan laten draaien.

Ik krijg trouwens wel een vermoeden dat dat moeilijk is blijkbaar, omdat downloaden op de achtergrond ook een tijdje duurde voor dat er in zat :)
Je weet niet hoeveel spu's een gameontwikkelaar gebruikt. Folding gebruikt volgens mij nog wel wat resources die je waarschijnlijk ook moet gebruiken als je een spel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

maar het voordeel is, dat als je gaat downloaden of als je een game afsluit, dat je dan niet eerst je folding moet opstarten en dat je direct je controller kan afsluiten. Nu moet ik eerst game afsluiten, folding opstarten, wachten, controller uitzetten en dan kan ik ook tv uitzetten. scheelt wel wat, maar goed en als je gamed, maar je hebt de game op pauze of je moet wachten voordat je mee kan doen met een online game, kan filding goed gebruik maken van je core die dan zit te niksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dxue schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:54:
maar het voordeel is, dat als je gaat downloaden of als je een game afsluit, dat je dan niet eerst je folding moet opstarten en dat je direct je controller kan afsluiten.
Je kan F@H wel instellen dat hij automatisch start na 10,20 of 30 minuten idle, maar dat is idd maar zeer beperkt bruikbaar :
* wanneer er downloads bezig zijn, dan negeert hij die gewoon en stopt het downloaden op het ogenblik dat hij F@H opstart. Dat is echt wel een issue, vind ik, en ik snap niet waarom het downloaden niet gewoon verder gaat. Ik heb immers de indruk dat bij het gamen (of toch bij sommige) de downloads wél verder lopen.
* wanneer je TV uit staat, blijkt hij echter ook F@H niet automatisch te willen starten tot op het moment dat je de TV terug op zet. Toch wel een heel vreemde bug, vind ik dit.

Conclusie is dus dat je idd maar beter het automatisch starten afzet en zelf F@H opstart wanneer je er zin in hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Twixie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:55:
[...]

* wanneer je TV uit staat, blijkt hij echter ook F@H niet automatisch te willen starten tot op het moment dat je de TV terug op zet. Toch wel een heel vreemde bug, vind ik dit.

Conclusie is dus dat je idd maar beter het automatisch starten afzet en zelf F@H opstart wanneer je er zin in hebt...
Wat dat betreft, heb ik er geen problemen mee. Folding start gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas-
Crashcat schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:23:
[...]

Je weet niet hoeveel spu's een gameontwikkelaar gebruikt. Folding gebruikt volgens mij nog wel wat resources die je waarschijnlijk ook moet gebruiken als je een spel speelt.
doelde ook meer op als je ps3 dus niets staat te doen, neem aan dat ze best kunnen zien wanneer een spel speelt, of iets dergelijks :P

gaat mij meer om het steeds met de hand moeten starten wat ik vroeger bij seti@home op mijn pc niet hoefde te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Hmm topic is weggezakt sinds de sluiting van het PS3-forum, maar er is wel nieuws te melden. Deze week is versie 1.1 uitgebracht, zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben:
Folding@home™ for PLAYSTATION®3 Version 1.1

This document highlights some of the changes between versions 1.0 and 1.1 of Folding@home™ for PLAYSTATION®3.

To update Folding@home™ for PS3™, simply restart the application and follow the onscreen update prompts.

Improvement: Visibility of Donor Locations on the Globe

The size and brightness of the yellow markers indicating PS3™ system donor locations on the globe (based on IP address) have been increased to improve visibility.

Improvement: Folding Calculation Speed

The processing speed for protein folding simulations has been increased (the amount of improvement varies by protein).

Improvement: Protein Viewing

Atom movement speed has been decreased based on the level of zoom in order to increase visibility of the protein structure in all view modes. The change in movement speed is accompanied by an audible change in pitch. Protein viewing has also been improved with the addition of transparent rendering in “Ball & Stick” mode.

Improvement: Additional Language Support

Support for Danish, Finnish, Norwegian, Simplified Chinese, Swedish, and Traditional Chinese has been added. Folding@home™ for PS3™ now supports a total of 16 languages.

Improvement: Donor Name Length and Character Handling

Donor names can now be up to 63 characters in length and can contain all special characters supported by the Folding@home™ servers (i.e. “[“ and “]”).

Improvement: Help Screen Hint

A hint indicating the availability of a help screen is now displayed. This hint is omitted after viewing the help screen for an extended period of time.

Change: Onscreen Keyboard

The onscreen keyboard now utilizes a full-size keyboard layout.
http://www.scei.co.jp/folding/en/update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Deze week is er weer een nieuwe update uitgebracht, V 1.2:
Folding@home™ for PLAYSTATION®3 Version 1.2

This document highlights some of the changes between versions 1.1 and 1.2 of Folding@home™ for PLAYSTATION®3(PS3™).

To update Folding@home™ for PS3™, simply restart the application and follow the onscreen update prompts.

Improvement: Support for Remote Play for PSP™ (PlayStation®Portable)

Folding@home™ can now be remotely operated through the Remote Play feature of your PS3™ system. When you use this feature, the Folding@home™ help screen will be specific to your PSP™ system’s controls. Use this screen if you need help in navigating Folding@home™ from your PSP™ system.

Note: PSP™ system software should be version 3.50 or higher.

Note: To use Remote Play for the first time, you must first register (pair) a PSP™ system with a PS3™ system. For setup details, see the “Remote Play” section of the PLAYSTATION®3 System Software User’s Guide: http://manuals.playstatio...urrent/network/index.html

Improvement: Visibility of Donor Locations on the Globe

The markers indicating PS3™ system donor locations on the globe have been improved to differentiate between daytime and nighttime areas.

Improvement: Support for Additional Protein Simulations

Additional computation cores are now supported. This allows Folding@home™ for PS3™ to support a wider range of protein-folding simulations.

Improvement: Advanced Participation Mode

An advanced participation mode has been added to Folding@home™ for PS3™. This mode allows Stanford to send simulations of varying computational lengths to users of Folding@home™ for PS3™.

Because the simulations in this mode can take significantly longer, Advanced Mode is only recommended for contributors who run Folding@home™ for PS3™ for at least eight (8) hours per day.

Note: In Advanced Mode, an energy graph during the simulation will also be displayed. In this graph, the blue line represents the total energy level of the protein over time. The red line represents the average temperature level at which the current simulation is run.

Improvement: Screensaver Mode

A screensaver mode can now be activated via the Settings menu. After no controller input has been detected for three (3) minutes, the screen will go blank except for a logo that periodically moves to avoid screen burn-in. Any controller input will exit the screensaver mode.

This feature allows your PS3™ system to consume slightly less power and to increase performance of protein-folding simulations.

Improvement: Link to Project Description

A link has been added to the Information menu that allows you to quickly obtain additional information about the specific research project that you're currently contributing to.

Improvement: Protein Visualization Enhancements

All visualization modes have been enhanced with improved shading, highlighting, and focus effects.

In addition, four new visualization modes have been added:

Tapioca – Displays the protein as a smooth surface with improved shading and depth. (Tapioca replaces the “ISO Surface” visualization that was available in earlier versions.)

Caviar – Displays the protein as a smooth surface with defined edges.

Licorice – Displays only the protein’s bonds.

Backbone – Emphasizes specific sections of the protein that are of the most scientific interest to researchers.

Note: The Backbone visualization is not available for all proteins.

During an update, do not turn off the PS3™ system or cause the software to quit by pressing the PS button.
En nog een extra kwootje :P
"We take a lot of pride in the fact that more than half a million PS3 users worldwide have dedicated a portion of their machine's capabilities towards helping Stanford University, and their Folding@home team research many of the diseases that inflict our society today," said Jack Tretton, President and CEO of SCEA. "It is one thing for us to provide the technology to make this possible; it is quite another to have gamers from all over the world proactively sign up for this program to make a difference in our global community. We couldn't be more pleased with the results we have seen to date in this collaborative effort."
Iemand al ervaringen? Is die screensaver bijvoorbeeld handig of maakt het weinig uit? Voor het project is het trouwens mooi dat ze nu meer verschillende simulaties op de PS3 kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Mist schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:59:
Voor het project is het trouwens mooi dat ze nu meer verschillende simulaties op de PS3 kunnen uitvoeren.
Inderdaad ja, wat ik me wel afvraag; zou de code in toekomst ook gebruik kunnen gaan maken van zowel de Cell als de GPU in de PS3? Ik begreep dat tot dusver alleen de Cell gebruikt werd. Zoals we op de PC kunnen zien kan een GPU nog een stukje harder rekenen op sommige simulatie types.

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

De laatste dagen is er op de Folding@Home blog goed nieuws verschenen over de PS3-client.
Zoals al verwacht, valt er met de nieuwste client meer uit de PS3 te halen, deze werkt nu zowel effectiever als efficiënter. Door dit laatste heeft het project als geheel eindelijk de petaflop bereikt. En nog steeds is er ruimte voor verbetering, zoals uit het derde bericht hieronder blijkt.
New PS3 version results looking very nice scientifically
September 16, 2007

It's still early, but the newest PS3 version (1.3) is looking very nice scientifically. While the key science upgrades in 1.3 are very much behind the scenes, they are going to play a big role in our work. In particular, the main code to describe how the protein interacts with water was majorly upgraded (to Generalized Born or GB) and we're getting very nice results with it, but still at a great speed up over a PC.

One interesting side effect of this new GB code is that since the code is more sophisticated scientifically, it uses the Cell processor's ability to do lots of FLOPS much better. One major challenge for PS3 and GPU programming is just getting the data to the CPU. Once that's done, in many cases (for us), the flops are almost free (or at least very, very efficient).

So, the upshot is that the new PS3 client in GB does a lot more flops per client, often as many as 35GF in some calculations running in the lab. As we roll out these new GB calcs more and more to FAH/PS3, the performance will go up, and the science we're getting back will be much more useful, so it will be exciting for us in lots of ways.

Crossing the petaflop barrier

It looked like we've just crossed over a petaflop, some time last night. This is something we've been expecting for a while, due to the great performance that comes from the PS3 client. In particular, recent PS3 updates (see previous post) have greatly enhanced the performance of the PS3 client (running GB WU's). We expect this number to continue to rise a bit more (maybe to 1.1 or 1.2 PFLOPS) as we switch over to running exclusively GB WU's.

Post petaflop
September 18, 2007

We've all been very excited about the great turnout of FAH donors over the last few days, allowing FAH to go over a petaflop. The PS3's have been cranking out some very useful scientific results due to the new scientific software present in v1.2. The PS3's are so fast, we've been looking at the results sometimes 2x to 3x a day (instead of a couple times a month). If all goes well, we're hoping to write up these results soon (maybe a few weeks) for peer reviewed publication.

It's also interesting to think about what we want to do post-petaflop. One idea we have is to make the calculation even more accurate. With the methods we have in mind, this normally would slow us down quite a bit (say 10x slowdown), but on the PS3, it's likely that we may get a lot of that for free, as the memory access is the challenging part and in many ways with that now addressed, we may get more flops for free.

This really changes how we think of the economy of doing these calculations and is pushing us to more and more accurate models. One upshot for FAH is that this would drive the PS3's GFLOP rate (now typically 35 GFLOPS on a new GB WU) even higher, closer to the peak. Since the peak is something like 200 for the Cell, we still have a lot of room to possibly grow (although it's unclear how close one can get to the theoretical peak -- my guess is that 70 to 90 per PS3 may be the max for us). Nevertheless, even 70-90 would mean FAH would start getting close to 2 Petaflops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Heb me ook maar aangemeld. Zo af en toe zal die draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:19

CSB

:D

Same Here. Nick = PS30NeoS.

[ Voor 24% gewijzigd door CSB op 03-04-2008 09:02 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Heb al een tijd de ps3 niet meer opgestart. Ik zit hier met een gewone rgb kabel die ik elke keer in en uit moet pluggen wil ik van tv naar ps3 overschakelen.

Maar even kijken hoe team 92 doet en misschien maar weer een keer de black box opstarten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Btw.. Als je met je ps3 aanmeldt en je wilt in het PS3 subteam vul dan je nick achter het dikgedrukte in, bijvoorbeeld: ps30naam

PS3 statistics

[ Voor 32% gewijzigd door Crashcat op 09-02-2008 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Leuk dat er de laatste weken ineens weer wat leven in dit topic zit. Afgelopen week zijn er wat problemen in de PS3 client-server communicatie, maar dat zou inmiddels weer wat beter moeten gaan. Er zit een nieuwe client aan te komen om eea definitief te verbeteren. Nieuws hierover is tevens hier te vinden: http://folding.typepad.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 20-04 10:28

PcManiaxx

ondertitel duh

Nou, om maar weer eens oude koeien uit de sloot te halen; heb mezelf een PS3 aangeschaft vorige week en het bevalt me uitstekend O+

Nu heb ik ook nummer 92 gejoind maar m'n vraag is welke ziektes hiermee gefold worden?

Voor het folden van kanker- en of alzheimer proteinen moet je toch specifieke teams joinen?
Of zit dit al inbegrepen bij GoT 92? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nee hoor, dat zit al inbegrepen in het project. Je krijgt gewoon de dagelijkse lading werk voorgeschoteld waar hij mee aan de slag gaat. Don't worry, kijk eens hier voor meer info:

http://folding.stanford.edu/
Wikipedia: Folding@home
Pagina: 1 2 Laatste