Welkom in alweer deel 30 van het PlayStation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Welkom in alweer deel 30 van het PlayStation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Allereerst moeten al deze mensen bedankt worden voor hun bijdrage aan de startpost: FeaR1986, philotra, scorpie, PromoX, inanc, master007, Frank J., -GF-Annihilator, Laszlo, ymmv, JeepXJ89, Armada en Efbe! Daarnaast blijven we gek op cijfertjes. De volgende poll ga ik bij iedere nieuwe topic resetten en eventueel updaten. De coverart (nu Uncharted) in de header van de startpost is afhankelijk van deze resultaten. Poll: Jouw favoriete game van het moment • Grand Theft Auto IV • GT5 Prologue • CoD4: MW • Rainbow Six Vegas 2 • Condemned 2: Bloodshot • Dark Sector • Burnout Paradise • Haze • GRID • andere game Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Disclaimer: Deze bovenstaande gamelijst is tot standgekomen door per post in de voorgaande threads grondig te analyseren, ook is er jing/jang gebruikt maar vooral veel Maggi en een beetje van mezelf (de topic starter). Naast deze lijst komen er nog veel meer games waarvan we nog niet eens wisten dat ze bestonden (Turrican HD schijnt ook in ontwikkeling voor de PS3 te zijn Post zoveel mogelijk content in dit topic! Heb je een game gezien die we zeker met ons allen _moeten_ zien, post dan lekker wat screenschots in dit topic. Tegenwoordig hebben we allemaal breedband internet, dus we kunnen heust wel verwerken! ![]() |
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Killzone komt pas in februari 2009..scorpie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:47:
Hmm Final Fantasy XIII en Versus komen in 2009 uit, Gran Turismo 5 ook, God of War 3 ook, Killzone 2 komt pas in september / oktober, Little Big Planet same, Home onbekend... Far Cry 2 in oktober.
Het zal toch niet zo'n saaie zomer worden toch?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Tot october wordt het niets. Zie nu zelfs dat LBP voor oktober staatscorpie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:47:
Hmm Final Fantasy XIII en Versus komen in 2009 uit, Gran Turismo 5 ook, God of War 3 ook, Killzone 2 komt pas in september / oktober, Little Big Planet same, Home onbekend... Far Cry 2 in oktober.
Anoniem: 19137
En hoe zit het met WipeOut HD ? Op de Sony Playstation site staat "to be announced" terwijl in de startpost staat 2x Mei 2008.scorpie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:47:
Amazon doet dit met alle toppers terwijl ze hier echt geen bericht van hebben gehad. Volgens mij flikken ze dit soort stunts altijd om als eerste de preorders en reserveringen te ontvangen of verkopen.scorpie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:35:
Just in: Final Fantasy XIII + Final Fantasy VERSUS XIII op 13 december dit jaar?
http://talkplaystation.com/ffxiii-release-date-2008/
http://www.amazon.com/Squ...mes&qid=1213520528&sr=1-1
en
http://www.amazon.com/Squ...mes&qid=1213520528&sr=1-2
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
pff, idd, het ging mij iets te snel, eerst MGS4 uitspelen dan GTA4 nog, en dan kijken we wel, heb orange box amper aangeraakt (ook een hele vette game imo )DarthDavy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:44:
Het ziet er inderdaad naar uit dat het een stille zomer wordt voor PS3 releases. Erg vind ik het zeker niet. We hebben MGS4 om ons mee bezig te houden nu in juni. En voor de rest wil ik zeker nog verder met GTAIV die ik ook nog niet uit heb. Voor de rest kan er bvb ook gespaard worden voor de F1 Ferrari uit GT5P en anders pakken we nog eens een oude topper van onder het stof: Burnout Paradise heb ik bvb ook niet uitgespeeld, net zoals Folklore ook nog niet. En met Guitar Hero III heb ik ook gestopt in de helft op normal.
Voor de rest zijn er ook nog store games om je mee bezig te houden en komt deze zomer Super Street Fighter II Turbo HD Remix niet in de store? Ik kijk enorm uit naar deze game.
Van mij mogen de nieuwe releases wat achterwege blijven. Als ik me echt verveel, kan ik eens kijken om Uncharted ergens uit de budgetbak te gaan oppikken of Ratchet & Clank.
Laat het maar regenen deze zomer: ik zal er niet wakker van liggen.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik denk serieus dat na GTA Uncharted toch echt de beste game is die ik op de PS3 heb gespeeld. Zeker een aanrader!!DarthDavy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:44:
Van mij mogen de nieuwe releases wat achterwege blijven. Als ik me echt verveel, kan ik eens kijken om Uncharted ergens uit de budgetbak te gaan oppikken of Ratchet & Clank.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Ik heb me ook prima vermaakt met Uncharted en wat ziet het er mooi uit, regelmatig alleen rond staan kijkenkbloem schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:52:
[...]
Ik denk serieus dat na GTA Uncharted toch echt de beste game is die ik op de PS3 heb gespeeld. Zeker een aanrader!!
PSN ID: Svennie-NL
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Eensch! Wie speelt er nu nog GTA4?hesr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:03:
De EU boxart van MGS4:
[afbeelding]
Kan zo in de startpost
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Ik nog
Pfff heb echt altijd respect voor de mensen die daarvoor gaan. Ik haal dat zoiets meestal nooit omdat ik het op een gegeven moment gewoon zat ben.kbloem schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:33:
[...]
Ik nog![]()
Heb de game al wel uit, nu alleen nog 100% zien te halen. Moet nu 200 van die duiven kapot schieten
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb het tot nu toch nog met alle games op de PS3 gedaan. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik dat ook echt met alle games blijf doen voordat ik een nieuwe koop. Dus moet nog even snel naar de 100% voordat ik aan MGS4 beginDjWannaB2002 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:41:
[...]
Pfff heb echt altijd respect voor de mensen die daarvoor gaan. Ik haal dat zoiets meestal nooit omdat ik het op een gegeven moment gewoon zat ben.
Bij andere GTA games heb ik wel altijd hidden packages gezocht vanwege de reward. Bij GTA4 ga ik geen moeite doen om die duiven te zoeken, omdat je er helemaal niks aan hebt.DjWannaB2002 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:41:
[...]
Pfff heb echt altijd respect voor de mensen die daarvoor gaan. Ik haal dat zoiets meestal nooit omdat ik het op een gegeven moment gewoon zat ben.
Daar heb je wel gelijk in. Bij Saints Row kreeg je bijvoorbeeld nog exclusieve wapens en die had ik bij GTA ook wel willen hebben. Of bijvoorbeeld oneindig rennen, goedkoper wapens, exclusieve auto of motor enz....M a r c o schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:12:
[...]
Bij andere GTA games heb ik wel altijd hidden packages gezocht vanwege de reward. Bij GTA4 ga ik geen moeite doen om die duiven te zoeken, omdat je er helemaal niks aan hebt.
Ik ben nu nog wat auto's aan het zoeken voor stevie, en ik wil de politie missies nog doen, gewoon omdat het leuk is. Misschien doe ik ook nog wel een paar stunt jumps.
[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 16-06-2008 11:34 ]
Ik denk het wel. In de zomer wordt altijd maar bar weinig leuks uitgegeven, alles wordt opgespaard voor de maanden erna. Bad Company, Top Spin, Guitar Hero: Aerosmith, Soul Calibur en WipeOut HD, dat zijn de interessantste titels de komende twee maanden. (Ik heb een aantal filmgames maar overgeslagen, die gaat toch niemand hier spelen. WipeOut is voor mij de enige titel waar ik echt op wacht, de rest kan me gestolen worden.scorpie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:47:
Xbox | Xbox 360 | PSP | PS3 | PSN-id: Althoran
Tsjah, als je daar nog alle toppers wilt van spelen dan ga je - vrees ik - niet toekomen met 1 zomer... Maak er maar eerder een jaar of twee van.Althoran schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:16:
Oh en ik heb de PS2 generatie gemist dus die ben ik ook nog aan het spelen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dat was erg mooi ja. Daar heb ik ook een tijdje staan kijkenPositron schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:10:
Vooral vanuit het fort heb je een mooi uitzicht over zee.
PSN id: NL_SToRM
Daar heb ik het inderdaad ook op berekend. MGS uit voordat Brawl binnenkomt-Sander schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:38:
Ik zit met smart te wachten op Soul Calibur 4 en Wipeout HD, maar de komende paar weken vermaak ik me nog wel met MGS4.
Daarnaast komt eind deze maand Super Smash Brothers: Brawl eindelijk uit.
StarCraft II: Serial
[ Voor 13% gewijzigd door sopsop op 16-06-2008 13:36 ]
Vraag ik me toch af; is WipeOut HD al wel af en wordt deze steeds uitgesteld of zijn ze nog druk aan het proggen?-Sander schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:38:
Ik zit met smart te wachten op Soul Calibur 4 en Wipeout HD, [/sub]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Anoniem: 128025
Ja, demo's zijn gratis en er is meer gratis content uit de store te halen, er is tevens betaalde content en daar is weer een CC voor benodigd.bartburg schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:46:
Vraag over PlayStation Store
heb je zonder creditcard toch toegang tot deze store?
en de demos die daar bij horen
Ja, dat is geen probleem. Heb ook geen creditcard en kan alle demos en filmpjes downloaden.bartburg schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:46:
Vraag over PlayStation Store
heb je zonder creditcard toch toegang tot deze store?
en de demos die daar bij horen
Xbox | Xbox 360 | PSP | PS3 | PSN-id: Althoran
Anoniem: 128025 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:53:
[...]
Ja, demo's zijn gratis en er is meer gratis content uit de store te halen, er is tevens betaalde content en daar is weer een CC voor benodigd.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Regiolock van de blu-ray speler. Al zijn de meeste BR-films nog niet voorzien van een regiolock. De games zijn regiovrij.rajackar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:16:
Zijn er buiten de voeding eigenlijk nog zaken waar je tegenaan loopt als je een PS3 uit de VS zou halen?
Het scheelt toch echt wel veel in prijs en de BC die daar nog bestaat vind ik toch ook wel itneressant.
Die BC geldt alleen voor Amerikaanse PS2-games. Je hebt er dus helemaal niks aan als alle games in je PS2-verzameling uit Europa komen. Ander nadeel is dat je er alleen maar Amerikaanse DVDs en Blu-Rays op af kunt spelen. (Bij gekopieerde DVDs zonder regio-beveiliging heb je daar natuurlijk geen last van)rajackar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:16:
Zijn er buiten de voeding eigenlijk nog zaken waar je tegenaan loopt als je een PS3 uit de VS zou halen?
Het scheelt toch echt wel veel in prijs en de BC die daar nog bestaat vind ik toch ook wel itneressant.
OMG! Het héle spel ziet er niet uit. Had het voor een PS2-titel nog lelijk gevonden. Maar goed, de héle Nascar serie is naar mijn mening altijd al bagger geweest, dus verbazen doet het me weinig. Wel dat mensen dit soort troep blijkbaar gewoon blijven kopen.sopsop schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:30:
Van het weekend heb ik de Nascar 2009 even gespeeldWat slecht! Het ziet er echt gewoon niet uit. Vooral de burnout mogelijkheid als je een wedstrijd hebt gewonnen. Het lijkt wel of ze een animated gif hebben gebruikt om de rook van de banden te 'simuleren', het ziet er echt zo nep uit.
Zie de laatste seconden van dit filmpje: http://www.gametrailers.com/player/35104.html
Nickname does not reflect reality
[ Voor 48% gewijzigd door EgoPro op 16-06-2008 16:16 ]
[ Voor 93% gewijzigd door jdm8 op 16-06-2008 17:05 ]
aha, maar bij mij staat de dvd speler aangesloten via een S-video...zal dan waarschijnlijk aan dat liggen zeker?ymmv schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:32:
[...]
Ik heb precies dezelfde tv als jij en ik krijg bij component en HDMI de resolutie te zien. Via SCART staat er dan RGB.
[ Voor 8% gewijzigd door E-rikootje op 16-06-2008 16:18 ]
Anoniem: 116657
Let wel op dat je er eentje neemt van 5400 RPM. Wordt door Sony zelf geadviseerd in verband met warmte.EgoPro schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:13:
Hoe zit het nou met die harddrive kan ik gewoon elke sata schijf bestellen of is er een compatibiliteitslijstje ergens?
Zie een mooie
Samsung SpinPoint T166 500 GB 7200 rpm 16 MB S-ATA II/300 €64,95
Gaat dat gewoon werken, want ik heb momenteel alles moeten verwijderen om nog even Battlefield te kunnen bekijken, tja die 60GB is snel vol
Als je alleen het ingame gedeelte zou laten zien en erbij zegt, dat een een nieuwe flash race game is, is het zelfs redelijk geloofwaardig..Brad Pitt schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:53:
[...]
OMG! Het héle spel ziet er niet uit. Had het voor een PS2-titel nog lelijk gevonden. Maar goed, de héle Nascar serie is naar mijn mening altijd al bagger geweest, dus verbazen doet het me weinig. Wel dat mensen dit soort troep blijkbaar gewoon blijven kopen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Anoniem: 209607
[ Voor 11% gewijzigd door Deismyna op 16-06-2008 18:25 ]
Anoniem: 191544
Hij is niet helemaal uit gesteld maar hij is 'on hold' gezet, maar of ze er ooit nog verder mee gaan?Deismyna schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:24:
@ Nico111: Was RA3 niet gecancelled voor de PS3? Ik kan me herinneren ooit zoiets gelezen te hebben op games.fok
[ Voor 6% gewijzigd door Nico111 op 16-06-2008 18:54 ]
Upscalen is het 'oprekken' van 720p (1280x720) naar 1080p (1920x1080) in dit geval. Hierbij zal onmiskenbaar de kwaliteit wat achteruit gaan. Sommige schermen zijn beter hierin dan anderen. Van be BenQ heb ik alleen positieve dingen gehoord. Overig kan je bij de BenQ ook instelllen dat hij 1:1 pixelmapping uitvoert. Dit betekent dan weer dat je monitor het beeld niet oprekt en dus in een frame met zwarte balken laat zien. Het is maar wat je liever hebt. Bijna alle schermen doen aan upscaling. Er zijn maar weinig met een pure 1280x720 resolutie. De meeste zitten rond de 1366x768 (TV) of 1680x1050 (LCD 16:10)Anoniem: 191544 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:44:
Ok, en wat wordt er dan bedoeld met upscalen? Want dit begrijp ik niet. En ook begrijp ik niet wat je bedoeld met de 360 ports.
En heeft het upscalen dan ook negatieve of positieve gevolgen?
De BenQ G2400W heeft een resolutie van 1920x1200. Als je PS3 een output geeft van 720p (1280x720) en je gebruikt 1:1 pixelmapping, dan krijg je dus zwarte balken om je scherm. Als je het beeld laat upscalen (door je scherm of door je PS3) naar 1080p (1920x1080), dan heb je enkel boven en onder een smalle, zwarte rand. Je gebruikt dan een groter oppervlak van je scherm, maar het beeld bevat nog evenveel details. Het wordt dus een beetje uitgerekt; afhankelijk van het algoritme van je upscaler kan dat ten koste gaan van de scherpte. 't Is maar net wat je prettiger vindt. Met 24'' is die tv al wat aan de kleine kant, dus persoonlijk zou ik hem upscalen naar 1080 beeldlijnen.Anoniem: 191544 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:51:
Ja, de ports zijn nu duidelijk. Maar gaan upscalen en 1:1 Pixelmapping dan samen, of zijn dit 2 verschillende toepassingen die je kan gebruiken.
Vb. Je hebt een game. En als je hem standaard laat opstarten, dan komt ie in 720p, dan kum je hem upscalen naar 1080p, maar je kunt hem ook via 1:1 Pixelmapping naar 1080p omzetten.
Of wat is het verschil dan tussen deze 2 toepassingen, en welke is beter?
Ze worden niet meer geproduceerd, maar tweedehands zijn ze heus nog wel te krijgen.Vjenne-ICT schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:38:
Vraagje, weet iemand of de 60GB versie van de PS3 nog te koop is? Zo ja, waar kun je die nog kopen? Ik kan die nergens vinden helaas
Dus dan moet ik het beeldscherm upscalen, en niet de PS3?Marcks schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:55:
[...]
De BenQ G2400W heeft een resolutie van 1920x1200. Als je PS3 een output geeft van 720p (1280x720) en je gebruikt 1:1 pixelmapping, dan krijg je dus zwarte balken om je scherm. Als je het beeld laat upscalen (door je scherm of door je PS3) naar 1080p (1920x1080), dan heb je enkel boven en onder een smalle, zwarte rand. Je gebruikt dan een groter oppervlak van je scherm, maar het beeld bevat nog evenveel details. Het wordt dus een beetje uitgerekt; afhankelijk van het algoritme van je upscaler kan dat ten koste gaan van de scherpte. 't Is maar net wat je prettiger vindt. Met 24'' is die tv al wat aan de kleine kant, dus persoonlijk zou ik hem upscalen naar 1080 beeldlijnen.
Metal Gear Solid 2 & 3DNS666 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:53:
Ik heb dan eindelijk ook een ps3 weten te scoren.
En wel een 60gb versie (backwards compatibility).
Heb inmiddels de meeste toppers wel van de ps3, behalve cod4 en mgs4.
Maar nu ik toch de 60gb versie heb, kan ik best op zoek naar toppers op de ps2.
die kan ik vast voor een prikkie allemaal krijgen.
Wat zijn zeg maar de beste 10games voor de ps2?
Ik zit momenteel op god of war 2, FFXII en Gran turismo4.
Verder vermaak ik mij het meest met rpg's.
Vroeger vond ik FFVII en Suikoden3 erg leuk om te spelen.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Okami niet te vergeten,DNS666 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:53:
Verder vermaak ik mij het meest met rpg's.
Vroeger vond ik FFVII en Suikoden3 erg leuk om te spelen.
Aan 10 heb ik niet genoeg hoor...DNS666 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:53:
[ Voor 17% gewijzigd door ymmv op 17-06-2008 00:30 ]
Vreemd, ik heb tot nu toe geen problemen gehad met het draaien van oude Ratchet-games op de PS3.ymmv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:25:
[...]
Ik zou trouwens wel controleren of de PS2-games die je koopt 100% compatibel zijn op http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm Mijn ervaring is dat dit kan tegenvallen. De Ratchet & Clank-games zijn bijv onspeelbaar op de PS3 vanwege de bijzonder lage framerate. Ik ben MGS2 aan het spelen ivm MGS4 maar doe dit gewoon op mijn oude vertrouwde PS2. Dat werkt gegarandeerd 100% zonder problemen.
[ Voor 24% gewijzigd door Marcks op 17-06-2008 00:56 ]
Ze doen het wel, je ziet geen fouten maar het is merkbaar trager dan op de PS2.Marcks schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:55:
[...]
Vreemd, ik heb tot nu toe geen problemen gehad met het draaien van oude Ratchet-games op de PS3.
mgs2 is goed te spelen op ps3. Het enige stuk waar de framerate inkakt is als er vuur in beeld is. MGS3 daarentegen is veel moeilijker te spelen. Het is me gelukt om hem uit te spelen op ps3 maar het gevecht met die eindbaas die vlammen afschiet was bijna niet te spelen omdat de framerate zo dramatisch laag was.ymmv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:25:
[...]
Ik zou trouwens wel controleren of de PS2-games die je koopt 100% compatibel zijn op http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm Mijn ervaring is dat dit kan tegenvallen. De Ratchet & Clank-games zijn bijv onspeelbaar op de PS3 vanwege de bijzonder lage framerate. Ik ben MGS2 aan het spelen ivm MGS4 maar doe dit gewoon op mijn oude vertrouwde PS2. Dat werkt gegarandeerd 100% zonder problemen.
Als je 1 noemt, dan ook 2 he.ymmv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:25:
[...]
Aan 10 heb ik niet genoeg hoor...
..
..
Kingdom Hearts 1
..
..
PSN ID: Svennie-NL
Bij de PS3 moet je ergens in de instellingen (zelf even zoeken!) alle resoluties behalve 1080p UITvinken. Dan gaat je PS3 dus alles in 1080p weergeven (correct me if I'm wrong)Anoniem: 191544 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:56:
[...]
Dus dan moet ik het beeldscherm upscalen, en niet de PS3?
En is er een verschil tussen het upscalen van het beeldscherm en het upscalen van de PS3?
En hoe kan je een PS3 of beeldscherm upscalen?
Ok, bedankt. Maar is het dan beter dat ik m'n PS3 upscale, of mijn beeldscherm?Anoniem: 209607 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:48:
[...]
Bij de PS3 moet je ergens in de instellingen (zelf even zoeken!) alle resoluties behalve 1080p UITvinken. Dan gaat je PS3 dus alles in 1080p weergeven (correct me if I'm wrong)
Als je dat niet doet, dan geeft je PS3 de games/movies sowiezo in de hoogst aangevinkte resolutie weer, als het spel daarvoor is gemaakt. Dat is zoals gezegd dus meestal 720p. In dat geval zal je scherm het beeld upscalen. Wil je dat niet, dan moet je dit aangeven in de instellingen van je scherm zelf.
Ik zou anders even de documentatie van de PS3 en je scherm raadplegen als je niet precies weet waar je de instellingen kunt vinden.
Ik zou gewoon de originele van Playstation halen. Die kost geloof ik 20 euro en is gewoon goed. Je moet daar niet teveel geld aan uitgeven...Anoniem: 191544 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:16:
[...]
Ok, bedankt. Maar is het dan beter dat ik m'n PS3 upscale, of mijn beeldscherm?
Ik heb beslist om de BenQ G2400W te nemen.
Maar ik kan dus gewoon mijn PS3 aan het scherm koppelen via een HDMI-kabel, zonder dat er nog iets anders bij komt te kijken zoals een Desktop ofzo?
En welke HDMI-kabel raden jullie aan? Deze van Sony zelf voor de PS3? of een andere?
Ik ben met MGS 3 bezig en heb gemerkt dat hij op de PS3 soms wil vastlopen.......dit tot ergernis bij het snipergevecht met The End (na 45 min een vastloper)ymmv schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:25:
[...]
Inderdaad en 20 euro is veel en veel teveel geld. Zolang die kabel niet al te lang moet zijn (<5 meter of zo) moet je er niet meer dan een tientje aan uitgeven.kbloem schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:18:
[...]
Ik zou gewoon de originele van Playstation halen. Die kost geloof ik 20 euro en is gewoon goed. Je moet daar niet teveel geld aan uitgeven...
[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 17-06-2008 10:46 ]
Ah ok, ik had mn PS3 kabel trouwens voor 15 euro. Ik merk dat veel mensen zich gek laten maken door die monster kabels. Dat is dus nergens voor nodig.sopsop schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:44:
[...]
Inderdaad en 20 euro is veel en veel teveel geld. Zolang die kabel niet al te lang moet zijn (<5 meter of zo) moet je er niet meer dan een tientje aan uitgeven.
Bijvoorbeeld: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-035205
GTA, Uncharted, MGS4 en GT5PAnoniem: 191544 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:59:
Ok, bedankt voor de informatie over de HDMI-kabel.
Nu rest de vraag nog of ik iets anders nodig heb dan alleen een PS3, De monitor en de HDMI-kabel.
[ Voor 21% gewijzigd door Kenny_026 op 17-06-2008 11:03 ]
Anoniem: 244919
Ik zou nog iets van een surround setje erbij nemen... of zitten er boxxen in de monitor ?Anoniem: 191544 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:59:
Ok, bedankt voor de informatie over de HDMI-kabel.
Nu rest de vraag nog of ik iets anders nodig heb dan alleen een PS3, De monitor en de HDMI-kabel.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 244919 op 17-06-2008 11:04 ]
Je kan denk ik je playstation met de meegeleverde kabel aansluiten op de audio ingang aan de achterkant van je set. Dan heb je gewoon stereo surround en dat is prima lijkt me....Anoniem: 191544 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
Ik weet niet of er boxen in de monitor zitten.
En welke surround set kunnen jullie me aanraden, graag niet te duur, want mijn budget is niet meer zo groot. Misschien een maximum van 75€ voor de surround set.
Maar ik heb hier nog een DVD-speler met surround set, weet niet of ik hier iets mee kan doen, namelijk de Philips HTS 3115 DVD HOME THEATER SYSTEM.
(http://www.ciao-shopping.nl/Philips_HTS_3115__633182)
Ga deze monitor halen! Ik heb 'm nu ongeveer 2,5 week en ik ben er ontzettend blij mee! Voor de prijs is dit een topding. Het beeld word op 720p echt goed up-ge-scalet (groter gemaakt) en het word er misschien een tikje onscherper op, maar de kleuren en graphics van de PS3 bij een HDMI aansluiting zijn verbluffend mooi.Anoniem: 191544 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:25:
Hallo,
Ik heb overlaatst een Playstation 3 gekocht, maar zoek nu een beeldscherm. Ikzelf heb beslist om een monitor te kopen: BenQ G2400W. Maar op een andere site heb ik gelezen dat hij de meeste games van de PS3 enkel in 720p ondersteunt, kan iemand dit bevestigen, en is het ook mogelijk om dit te veranderen naar 1080p?
Alvast bedankt
Die philips heeft geen optische ingang....hesr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:37:
Waarschijnlijk kun je hem ook optical aansluiten, dan heb je echt surround geluid.
Heb je in het menu van de PS3 je HDMI instelling op Full staan? Zet superwhite ook even op on. Ik had namelijk ook het idee van een waas over het beeld en die verdween toen ik deze aanpassing deed.Blaim schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:00:
[...]
2 nadelen die ik persoonlijk niet storend vind, maar jij misschien wel. Het beeld heeft een wat blauwige tint. Dit is tot op bepaalde hoogte wel te corrigeren maar het zal altijd wat blauwig zijn. Dit kan je een beetje compenseren door 'm op een filter te zetten. er zijn 4 beschikbaar.
Het 2e nadeel is dat bij de PS3, bij het afspelen van DVD's en Blu-ray's, het lijkt alsof de verlichting van het scherm een tandje hoger gaat. Daardoor is de zwarte balk onderaan het scherm een stuk lichter dan de bovenste balk.
[ Voor 64% gewijzigd door Kenny_026 op 17-06-2008 12:09 ]
Volgens mij ondersteunt de PS3 dat gewoon niet. Ik krijg het ook niet met mn Samsung voor elkaar.Coolsnarf schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:15:
Ik weet eigenlijk niet of dit hier hoort of in het sony LCD topicmaar.....
Is het mogelijk dat mijn tv direct naar de HDMI ingang versprint als ik de PS3 aanzet (heb een W3000)?
Ik krijg het niet voor elkaar; het is ook niet echt ene probleem, maar toch.....als het in te stellen is!
Burp
Bij de meeste 720p games ziet het er mooier uit als je het beeldscherm het laat upscalen. Dus de PS3 op 720p laat staan. Bij een game die 1080p ondersteunt, GT5 bijvoorbeeld word automatisch dan 1080p gekozen waardoor geen enkele upscaling plaats hoeft te vinden.Anoniem: 191544 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:56:
[...]
Dus dan moet ik het beeldscherm upscalen, en niet de PS3?
En is er een verschil tussen het upscalen van het beeldscherm en het upscalen van de PS3?
En hoe kan je een PS3 of beeldscherm upscalen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq